V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 5/2003
Hlavní témata
· Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS |
Připravujeme:
IT System 6/2003
Hlavní témata
· IT řešení pro telekomunikační společnosti
· IT řešení pro energetické, plynárenské, vodárenské...
· Business Intelligence (MIS, EIS, DSS)
· Podrobný tabulkový přehled ERP systémů
· Informační bezpečnost |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Podnikové aplikace |
Tři nové přepínače Dell
PowerConnect
Dell v těchto
dnech představil tři nové přepínače PowerConnect, které uživatelům za
příznivou cenu přinášejí rozšířenou funkcionalitu a flexibilitu.
Zjednodušují proces návrhu, pořízení, instalace a správy firemních sítí.
Přepínač pro gigabitový Ethernet PowerConnect 5212 a přepínače pro Fast
Ethernet PowerConnect 3348 a 3324 jsou vhodným řešením pro uživatele,
kteří potřebují vysoce výkonnou konektivitu pro rozšíření svých sítí.
Přepínače nabízejí důmyslné možnosti správy, díky kterým mohou firmy
snáze zvládat rostoucí výkonnost sítí a jejich zabezpečení.
Nové přepínače se přidaly do rodiny produktů, která zahrnuje pracovní
stanice Dell Precision, servery PowerEdge, řešení pro ukládání dat
PowerVault a Dell/EMC, počítače OptiPlex, notebooky Latitude a nástroje
a služby pro správu systémů OpenManage. Tímto firma Dell nabízí řešení
infrastruktury, od pracovní stanice až po datové centrum, zabezpečené
jediným zodpovědným dodavatelem.
Přepínač PowerConnect 5212 je dvanáctiportovým gigabitovým přepínačem,
vhodným pro střední a větší firmy, které požadují vysokou propustnost
sítě směrem k centrálním zdrojům jako jsou servery nebo páteřní sítě,
nebo potřebují gigabitovou konektivitu pracovních stanic.
PowerConnect 5212 zároveň nabízí pokročilé správní a bezpečnostní
funkce, včetně dynamických virtuálních sítí, služby na více vrstvách,
šifrování SSL/SSH a podpory protokolu Rapid Spanning Tree, který
administrátorům usnadňuje správu jejich sítí.
Přepínače PowerConnect 3348/3324 nabízejí 48 nebo 24 portů pro Fast
Ethernet a dva vestavěné metalické gigabitové uplink porty s volitelnou
gigabitovou optickou konektivitou. Pro zjednodušení správy je možné
použít gigabitový stohovací modul a přepínače PowerConnect o výšce 1U
vrstvit do systému až se 192 porty, který lze spravovat jako jediný
systém. Možnosti administrace zahrnují intuitivní webové rozhraní a
rozhraní příkazové řádky (CLI). Stejně jako přepínač PowerConnect 5212
mají tyto nové přepínače standardizované funkce pokročilého přepínání a
dostupnosti, které administrátorům zajišťují lepší správu provozu v
síti.
Přepínače PowerConnect 5212, 3348 a 3324 se stávají součástí produktové
řady řízených a neřízených přepínačů. Jsou navrženy tak, aby pokrývaly
potřeby menších a středních firem, jejich poboček nebo velkých firem na
okraji velkých korporátních sítí.
Nahoru

PowerMart, PowertCenter a PowerCenterRT ve verzi 6.2
Místní zastoupení společnosti Informatica, reprezentované společností
Sybase ČR, uvádí na trh nové verze 6.2 produktů pro datovou integraci a
ETL. Jedná se o PowerMart, PowerCenter a PowerCenterRT. Také doplňkové
produkty PowerConnect a PowerChannel byly upgradovány a přizpůsobeny
nové verzi 6.2.
"Nové produkty přinášejí především technologická vylepšení, vyšší výkon
a rozšíření integračních možností," říká Martin Schiller, produktový
manažer Sybase ČR. "Přínos těchto integračních nástrojů tkví ve vysoké
produktivitě a flexibilitě při vývoji a provozu integračního řešení, a v
konečném důsledku vede i ke snížení celkových nákladů na vlastnictví
takového systému." dodává M. Schiller.
Nové verze 6.2 přináší několik výrazných zlepšení:
· podpora operačního systému Linux -optimalizace výkonu pro IBM DB2 EEE
· rozšířená podpora pro zpracování dat v reálném čase
· zajištění bezpečnosti, spolehlivosti a vysokého výkonu pro přístup ke
vzdáleným datovým zdrojům a cílům - zajišťuje produkt PowerChannel
· vylepšení přístupu k platformě SAP - zajišťuje produkt PowerConnect
· vyšší výkon
PowerConnect for webMethods je zcela nový typ produktu PowerConnect,
který podporuje integraci se systémem webMethods Integration Server pro
operace v reálném čase.
Nahoru

Kvalita dat se stává
součástí IT trhu
Řešení kvality dat na celopodnikové úrovni se stává čím dál důležitější
záležitostí. Nejedná se přitom jen o prosté shromažďování dat a jejich
transformaci, ale i jejich čištění od chybných údajů a duplicit. Jedním
z nástrojů pro takové zkvalitnění podnikových dat je Trillium Software,
který na český trh v lokalizované verzi uvádí společnost Data to
Information.
Výhodou tohoto programu ve své šestkové verzi je i to, že je možné jej
integrovat s nástroji třetích stran jakou jsou ETL nástroje (např.
Informatica) a CRM řešení (např. Siebel). Samozřejmě, že tento nástroj
je možné integrovat i s nestandardními aplikacemi.
Program je tvořen čtyřmi moduly, které jsou obsluhovány z centrální
aplikace - Trillium Control Center (TCC). TCC je flexibilní grafické
prostředí umožňující definovat, modifikovat nebo implementovat business
pravidla. Každý z modulů je volatelný prostřednictvím API které mohou
být použity jako část procesu dávkového procesu čištění dat nebo mohou
být implementovány v režimu on-line jako součást transakčních systémů
(OLTP).
Trillium Software je tvořen následujícími moduly: Convertor -
transformační a analytický nástroj umožňující konvertovat data, Parser -
modul pro čištění, atomizaci a standardizaci dat. Je to první ze dvou
modulů, které bylo nutno lokalizovat. Dále modulem Geocoder, který
slouží hlavně pro verifikaci adresních údajů (druhý modul, který byl
lokalizován). V současné době geocoder pro Českou Republiku je připraven
tak, že je schopen vylisovat adresy na úroveň popisného čísla. Modul
Matcher se používá ke spojování záznamů a to jak jednotlivých osob tak i
domácnosti. Modul je možné použít pro obohacení vlastních, již čistých
dat, o externí informace.
Součástí nástroje je i vlastní metodika kvality dat, která je vázána na
vlastní nástroj a tak pomáhá společnostem realizovat konkrétní kroky v
oblasti kvality dat.
Nahoru |
|
Komerční příloha |
2
knihy zdarma
Vážení
čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT
Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám
využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší
přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z
oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého
zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný
přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na
webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na
abonence@ccb.cz a v případě dotazů
neváhejte kontaktovat středisko
abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš
web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato
mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám
nabízíme.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Moderní databáze
Ve dnech 24. až
25. června proběhne v hotelu
ORLÍK v obci
Vystrkov již 18. ročník pravidelné mezinárodní konference
Moderní databáze, kterou pořádá společnost Komix. Pro letošní ročník
bylo vybráno téma "Webové služby a mobilní databáze".
Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních
systémů, všem těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř.
rozhodují o nákupu IT technologií. Obsahová náplň konference zaujme
nejen informatiky, ale i manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve
firmě.
Předběžný program s anotacemi přednášek naleznete
zde.
Úvodní přednášky budou věnovány rozvoji XML databází, dále se dozvíte
základní informace o standardech pro webové služby. V dalších
přednáškách se zaměříme na distribuované portály, mobilní databáze a
webové služby a ontologie. Součástí je také společenský večer s
doprovodným programem a možností neformální výměny názorů a zkušeností
mezi účastníky. Druhý den bude věnován možnostem integrace aplikací v
prostředí Internetu a problematice právních vztahů vznikajících při
podnikání v prostředí Internetu.
Nahoru

Novinky v elektronických informačních zdrojích na konferenci INFORUM
2003
Devátý ročník
mezinárodní konference
INFORUM 2003, která je zaměřena na využití elektronických
informačních zdrojů ve vědě, výzkumu, vzdělávání a podnikání, se
uskuteční od úterý 27. až do čtvrtka 29. května 2003 na Vysoké školy
ekonomické v Praze. Nad konferencí, kterou pořádají společnost Albertina
icome Praha a VŠE, převzal záštitu ministr informatiky Vladimír Mlynář.
V programu bude letos věnována pozornost mimo jiné těmto tématům:
profesionální metody vyhledávání na internetu, knowledge management,
informační zdroje o Evropské unii, digitální knihovny a e-government.
Konference je poprvé otevřena pro zájemce ze střední a východní Evropy.
Bližší informace o konferenci můžete získat na webu
www.inforum.cz nebo se obrátit na
Janu Machonskou (Albertina icome Praha, Štěpánská 16, Praha 1, e-mail:
jana.machonska@aip.cz, tel.:
222 23 1212).
Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation. Mediálními partnery jsou
Ekonom,
Ikaros,
IT System,
C. H. Beck a
VIP Park.
Technologickou podporu poskytují firmy
AiP Safe a
INCAD.
Nahoru

Řízení
dokumentace v průmyslových podnicích
Cílem odborného
semináře, na který vás chceme pozvat, je představit široké odborné
veřejnosti metody, produkty, technické prostředky a služby z oblasti
správy dokumentů charakterizujících výrobek, přípravu výroby a nebo v ní
přímo vznikajících. Očekáváme řadu velmi zajímavých informací, včetně
demonstrací produktů v dalších prostorách hotelu.
Tato odborná akce se koná v Jihlavě v úterý 10. června ve společenském
sále Hotelu Gustav Mahler od 8:30 do 17 hodin. Hotel je na Křížové ulici
č. 4.
V rámci semináře se představí společnosti:
· Q.gir - Dokumentace výroby v informačním systému K2
· Sova Bratislava - SOVA/Project Manager - efektívny nástroj riadenia
dokumentácie a projektov v podniku
· GN Resources International (CZ) - Life*ODIN, Life*CMS a Life*CDM -
Řešení pro správy technické dokumentace a technických příruček
· IMPROMAT INT. - Barevná tisková řešení
· EDS PLM Solutions - PLM
· Océ - Česká republika - Océ - profesionální partner pro Vaše dokumenty
· Soft Cell Česká republika - Řízení dokumentů v projektově a případově
orientovaných organizacích
Účast a občerstvení po dobu semináře je bezplatná. Podrobnou pozvánku
naleznete v
tomto dokumentu. V případě, že se nebudete moci osobně zúčastnit,
pořadatelé uvítají účast Vašich kolegů.
Účast potvrďte, prosím, nejpozději do 6. června na adresu: AD&M, Ing.
Petra Adamová, Urxova 470,
708 00, Ostrava-Poruba. Nebo telefonicky či faxem na čísle 596 919 977,
mobil: +420 723 746 160. Popřípadě e-mailem:
petra.adamova@adam-ova.cz.
Nahoru

OR
Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Společnost OR-CZ uspořádá i v letošním roce tradiční
roadshow. Akce odstartuje v
úterý 27. května v hotelu Imperial v Ostravě, pokračuje 28.května v hotelu Gomel
v Českých Budějovicích, 29. května v sídle firmy Oracle v Praze a po kratší
přestávce skončí 18. června ve Sport Hotelu v Hrotovicích u Třebíče, kde na ní v
následujících dnech naváže tradiční konference zákazníků a uživatelů produktů
firmy OR-CZ.
Cílem roadshow je představit
účastníkům jednak nové produkty a služby společností OR-CZ a Oracle, jednak
možnosti a výsledky vzájemné spolupráce při integraci svých produktů. OR-CZ tak
především nabídne nejnovější verzi svého ERP řešení - OR-SYSTEM, aplikace CRM
systému OR-INFO a další doplňky a nadstavby základních informačních systémů.
Především databázové, ale i další produkty budou předmětem prezentací firmy
Oracle.
Nahoru

Jak naplánovat
rok 2004 - teorie vs. praxe
Dovolte, abych
vás pozvali k účasti na semináři Jak naplánovat rok 2004, který vás
seznámí s nejdůležitějšími fázemi přípravy plánu. Cílem této odborné
platformy je konfrontace teorie s praxí a zkušeností zástupců významných
českých firem. Seminář proběhne v úterý 27. května v sídle společnosti
GIST (Collinova 421,
Hradec Králové) od 9 hodin a 30 minut.
Přihlásit se můžete e-mailem gist@gist.cz,
popřípadě na telefonním čísle 495 809 311.
Jitka Lejhancová (poradce controllingu ve společnosti GIST) bude mít
přednášku Kvalitní plán - záruka úspěchu, která bude zahrnovat
teoretický úvod do problematiky, pojetí plánu a jeho úkoly, vazba na
firemní strategii, zpracování jednotlivých částí plánu, předpoklady
tvorby správného rozpočtu a provázanost cílů firmy na cíle týmů až
jednotlivce.
Po přestávce na kávu bude přednášet pan Luděk Krejčiřík (manažer podpory
rozhodování, Severomoravská energetika, Ostrava) a to na téma Plán =
podmínka rozvoje na liberalizovaném trhu. Ve svém příspěvku se zaměří na
změny v plánu s přechodem na otevřený trh, odpovědnost v plánování s
vazbou do motivace a softwarově propojený plán = zefektivnění řízení.
Plánování podle CAS a IAS - to je název přednášky Petra Jeníčka
finančního ředitele ČSOB Leasing, Praha. Mimo jiné se dozvíte výhody a
nevýhody plánování dle českých a mezinárodních standardům, neustálé
zpřesňování plánu, ověřování vývoje strategických ukazatelů a dopad
průběhu nových obchodních případů do hospodaření společnosti. Po poledni
bude ukázka controllingového systému MERIT (Jitka Lejhancová) a diskuse.
Následovat bude společný oběd a bowling cup.
Pokud tedy potřebujte:
· sestavovat komplexní provázaný plán?
· zabudovat pevné vazby mezi jednotlivými plány a vazby modifikovatelné
z pohledu uživatele?
· vytvářet více verzí plánů jednoduchou formou převzetí dat a vazeb z
verze předchozí?
· pracovat nejen s plánem a skutečností, ale vytvářet další kategorie,
jako např. přepočty (úpravy plánu dle skutečných výkonů) a výhledy
(úpravy plánu dle proběhlé skutečnosti)?
· automaticky rozpočítávat agregované hodnoty využitím matematických
koeficientů rozpadů?
· modelovat dlouhodobé a strategické plány v různých verzích?
· jednotně prezentovat výsledky plánování s využitím všech vlastností
sloužících pro reporting?
je tento seminář určen právě vám. Jenom opakuji, že přihlásit se můžete
e-mailem gist@gist.cz, popřípadě na
telefonním čísle 495 809 311.
Nahoru

Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
Datové modelování, MS Project - aplikace projektového řízení či Řízení
projektů, to jsou jen vybrané kurzy, které v nadcházejícím období pořádá
společnost LBMS. Pokud máte zájem se o připravovaných akcích dozvědět více či se
rovnou přihlásit, stačí navštívit
stránky LBMS.
Zde se dozvíte nejen přesné termíny, ale i podrobný obsah školení a dokonce i
ukázky z probírané látky.
Nahoru

MS Access pro ekonomy
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář
MS Access pro ekonomy, který se koná od středy 10. do čtvrtka 11.
června 2003 v Praze. MS Access se používá často na důležitém rozhraní k
analýze a udržování velkého množství dat a k přebírání dat. Tento
seminář vás informuje o tom, jak spravovat databáze co nejefektivněji a
optimálně využívat možnosti MS Accessu 2000. Každý účastník bude mít k
dispozici PC a v průběhu semináře budou všechna cvičení předváděna na
případové studii budování databáze MS Access pro potřeby finančního
řízení menší obchodní firmy.
Více informaci naleznete na
webových stránkách.
Nahoru

Odborné semináře Sybase
Společnost
Sybase si vás opět dovoluje pozvat na
školení a
odborné semináře.
Na webových stránkách společnosti je k dispozici nový rozvrh školení, tentokrát
až do konce roku 2003. Ke stažení je na
této adrese.
Terminy je však možno domluvit i individuálně.
Jenom připomínáme, že první termín školení Moving to PowerBuilder 9.0 proběhne
23. až 24. června. V příštím kvartále otevírá společnost rovněž kurz
Fast Track to
Java XML. Připravuje se také portálové školení Advanced Enterprise Security.
Pokud mate zájem o nový tištěný katalog školení, je k dispozici ke stažení na
webu.
Nahoru

PLM Forum 2003
Firma
Technodat pořádá ve dnech 11. - 12. června v areálu "westernového
městečka" Šiklův mlýn u Zvole nad Pernštejnem seminář "PLM Forum
2003", který navazuje na tradiční semináře zaměřené na prezentaci řešení
dodávaného a podporovaného firmou Technodat pořádané pravidelně od roku
1996. Semináře se díky svému záběru a tradici stávají významným fórem
pro diskusi aktuálních trendů a praktických zkušeností v oblasti
CA-technologií a PDM systémů.
Program
semináře vychází z jeho názvu - snaží se v co nejvyšší šíři
představit problematiku PLM řešení a to z pohledu nezávislého odborníka,
výrobce software, dodavatele a především také uživatele řešení. Téměř
polovina přednášek bude prezentována nezávislými osobnostmi nebo přímo
zákazníky, kteří budou hovořit o svých konkrétních řešeních (např. Škoda
Energo, Sklárny Bohemia, AŽD atd.). Odborná část konference bude
orientována především na problematiku návrhu výrobků včetně správy údajů
o výrobku během jeho životního cyklu, ale také na správu dokumentace
jako takové, včetně digitální archivace dokumentů. Program je záměrně
postaven tak, aby vyvolal a umožnil diskusi mezi všemi zúčastněnými.
Po oba dny semináře bude hlavní blok přednášek doplňován dalšími úzce
specializovanými tématy (vývoj aplikací nad CATIA V5, simulace procesu
hlubokého tahu v produktech firmy AUTOFORM, blok přednášek CAE-elektro
atd.). Po celou dobu semináře budou mít účastníci možnost vyzkoušet si
systémy CATIA V5 a SmarTeam za asistence lektora na konkrétních úlohách
a připravených pracovních stanicích.
Výběr místa pro konání akce "PLM Forum 2003" v areálu "westernového
městečka" Šiklův mlýn byl zcela záměrný - účastníci mohou na chvíli
zapomenout na přísné konvence společenského oděvu, mohou se oddat
panenské přírodě nebo "přičichnout" k atmosféře "westernového městečka",
což může být stejně zajímavé jako získávání a výměna informací v odborné
části akce.
Účast na seminářích je bezplatná. Více informací i možnost registrace
získají zájemci
zde.
Nahoru

GIS SEČ 2003 - GIS ve
veřejné správě
Letošní ročník
již tradičně největší konference (http://sec.upce.cz) věnované
problematice GIS -" Geografické informační systémy ve veřejné správě"
bude opět probíhat v areálu
Juniorcentra
Seč, a to ve dnech 11. až 13. června 2003. Tentokrát svou účast na
konferenci přislíbil i ministr informatiky České Republiky Vladimír
Mlynář.
Řešení úkolů GIS, stejně jako celá oblast ISVS, v prvé řadě vyžaduje
koncepční přístup založený na unifikaci a standardizaci v rámci celé
státní správy a samosprávy. Zaměření konference na geografické
informační systémy a dálkový průzkum Země a na konkrétní aplikace má
mimo jiné za cíl sjednocovat postupy tvorby IS, a tím umožnit jejich
vzájemnou komunikaci."
Na konferenci vystoupí zástupci centrálních orgánů, které mají co
dočinění i s informační politikou státu a jejím fungováním, řada
příspěvků bude přednesena samotnými uživateli GIS a přítomni budou
zároveň prakticky všichni významní dodavatelé potřebných technologií a
dat. Rád bych upozornil na již tradiční kulatý stůl k problematice
katastru, tentokrát na téma "Data a geodata resortu ČUZK pro obce a
kraje", kterého ze zúčastní Oldřich Pašek, místopředseda Českého úřadu
zeměměrického a kartografického.
Konferenci pořádá Česká asociace pro geoinformace, Univerzita Pardubice,
fakulta ekonomicko-správní a Ústav pro hospodářskou úpravu lesů.
Kompletní program najdete na
www stránce konference.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Výsledky
CA za čtvrté čtvrtletí a finanční rok 2003
Společnost Computer Associates zveřejnila své finanční výsledky za
čtvrté čtvrtletí a fiskální rok, který skončil 31. března 2003. Celkové
příjmy za čtvrté čtvrtletí ve výšce 801 mil. USD se oproti srovnatelnému
období minulého roku zvýšily o 4 %; příjmy za celé fiskální období
činily 3,12 miliard USD, což představuje nárůst o 5 % oproti předchozímu
roku. Ztráta na akcii (LPS) podle US GAAP představovala 0,18 USD za
čtvrté čtvrtletí a 0,46 USD za celé období.
Peněžní prostředky vytvořené z provozní činnosti dosáhly výše 577 mil.
USD za Q4 a 1,31 miliardy USD za celý rok, což znamená 5%ní meziroční
nárůst. Příjmy následujících období z nově uzavřených smluv na základě
předplatného ve výši 629 mil. USD (resp. 221 mil. USD na přepočtené
roční bázi) při váženém průměru délky trvání smlouvy 2,85 roku
představují 18% nárůst proti stejnému období v loňském roce.
Nahoru

APC
ohlašuje výsledky prvního kvartálu roku 2003
Společnost APC oznámila finanční výsledky prvního kvartálu letošního
roku, ukončeného březnem 2003. Výnosy v prvním kvartále roku 2003 činily
309 miliónů USD, což představuje 4% nárůst oproti 296,7 mil. v prvním
kvartále roku 2002. Čistý příjem za první kvartál 2003 činil 30
mil. USD nebo 0,15 USD na akcii. Čistý příjem v období prvního kvartálu
2002 byl 21,8 miliónů USD nebo 0,11 USD na akcii z čehož vyplývá roční
38% nárůst čistého příjmu za první kvartál roku 2003.
Záložní zdroje (UPS) a produkty pro PC, servery a síťové zařízení
představovaly přibližně 79% z výnosů v prvním čtvrtletí. Segment velkých
systémů, který se primárně skládá ze třífázových UPS, stejnosměrných
zdrojů a přesných chladicích produktů pro datová centra, zařízení a
komunikační aplikace, představuje přibližně 15% z výnosů v prvním
čtvrtletí. Výnosy segmentu velkých systémů v prvním čtvrtletí vzrostly
celoročně o 19%.
A nakonec segment "ostatní", který zahrnuje rozdílné doplňky a
příslušenství vytvořil 6% z celkových výnosů prvního čtvrtletí. Segment
"ostatní" vzrostl celoročně o 38%. Výnosy prvního čtvrtletí v Evropě, na
Středním východě a v Africe (region EMEA) tvořily 32% z celkových výnosů
APC.
Nahoru

Fujitsu Siemens v černých
číslech
Společnost Fujitsu Siemens Computers dosáhla v uplynulém obchodním roce
(duben 2002 - březen 2003) celkového obratu 5,3 miliardy eur a zisku
před zdaněním ve výši 8 milionů eur. V kontextu přetrvávající krize
evropského počítačového trhu tak společnost opět zakončila fiskální rok
v černých číslech a při srovnatelném obratu více než zdvojnásobila
provozní zisk z loňských 30 milionů na 63 milionů eur.
110% meziroční nárůst provozního zisku je výsledkem úspěšné implementace
strategického zaměření na oblast mobility uživatelů a informačních
technologií klíčových pro chod firem. Díky tomuto nárůstu dokázal čtvrtý
největší výrobce osobních počítačů na světě udržet ziskovou bilanci i
přes vynaložené restrukturalizační náklady v celkové výši 55 milionů
eur. Podstatným faktorem ekonomického úspěchu je rovněž zvyšování
tržního podílu Fujitsu Siemens v segmentu malých a středních firem
(SME), který v současné době tvoří kolem 20% celkového obratu
společnosti. Objem nepřímého prodeje, zejména díky spolupráci s
panevropskými distributory Actebis, Tech Data a Ingram Micro, vzrostl
oproti loňskému roku o 90 %. Obrat společnosti v České republice
meziročně vzrostl o 35% z 15,9 na 21,5 milionu eur.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
V
Maďarsku uskutečněn první telefonický hovor typu EDGE
Firma Pannon uskutečnila jako první maďarský mobilní operátor telefonní
hovor typu EDGE. Tento telefonát byl zároveň i evropskou premiérou. Při
hovoru bylo využito řešení pro technologii EDGE, které dodala společnost
Nokia. Toto řešení významnou měrou zvyšuje rychlosti přenosu dat,
umožňuje služby 3G sítí a zlepšuje kvalitu služeb v sítích druhé
generace.
Hovor proběhl v budapešťském hotelu Kempinski a dokázal, že EDGE
umožňuje využívat rychlého datového přenosu. Technický ředitel GSM sítě
Pannon, Jozsef Huszlicska, při telefonování použil Nokia 6220 terminál s
podporou technologie EDGE.
Nokia a Pannon - kromě společného volání typu EDGE - podepsaly dohodu,
podle které Nokia dodá infrastrukturu pro EDGE pro její zkušební
spuštění v Budapešti ve třetím čtvrtletí roku 2003. Podle této dohody
Nokia dodá Pannonu vybavení pro sítě EDGE a s tím spojené služby
implementace a optimalizace. Díky tomu bude Pannon připraven v blízké
budoucnosti k rozšíření výhod technologie EDGE mezi své zákazníky.
Pannon vylepší stávající síť GSM tak, aby byla schopná pracovat i s
technologií EDGE, a tak poskytne svým zákazníkům lepší práci s mobilními
službami a zároveň využije investicí do svých stávajících sítí.
Nahoru

Hlasové služby rozšiřují nabídku T-Systems pro Moravu
Společnost T-Systems rozšířila svoji nabídku hlasových služeb založených
na volbě a předvolbě operátora do dalších tří regionů - Vysočina,
Jihomoravský a Zlínský. T-Systems nabízel dosud v uvedených krajích
pouze datové služby, od poloviny května mohou zdejší zákazníci vybírat i
z nabídky hlasových služeb (pro přímé připojení viaVoice Business
Direct, pro nepřímé připojení s využitím volby operátora Connect 1036).
Společnost T-Systems v současnosti poskytuje své hlasové služby ve
městech Praha (kde T-Systems provozuje metropolitní síť Pragonet), Brno,
Jihlava a v regionech Středočeského kraje, Jihomoravského kraje,
Zlínského kraje a Vysočiny. Telekomunikační služby od T-Systems jsou
vhodné jak pro velké korporátní klienty tak i pro klienty z řad malých a
středních firem. T-Systems poskytuje telekomunikační služby ve 40 zemích
světa prostřednictvím vysokorychlostní celosvětové sítě Telekom Global
Net.
Nahoru |
|
Informační společnost |
BAE SYSTEMS-IFS přejmenována
Společnost BAE SYSTEMS-IFS Ltd na IFS Defence Ltd. Tato změna odráží
dnešní úlohu společnosti IFS Defence jako primárního prodejního kanálu
pro prodej IFS Aplikací na světovém trhu obranného průmyslu. Společnost
IFS Defence si zachová stejnou vlastnickou strukturu s 50% podílem obou
společností - IFS a BAE SYSTEMS. I nadále spojuje silné finanční zázemí
se kvalitní softwarovou technologií. IFS Aplikace se staly globálně
preferovaným produktem pro logistiku obrany, název společnosti je proto
již synonymem pro IFS.
Nahoru

Unisys
a Nokia spolupracují na globálním rozšíření MMS
Společnosti Unisys a Nokia zveřejnily smlouvu, která dále podpoří
celosvětové používání MMS a tím poskytne poskytovatelům
telekomunikačních služeb další mohutný zdroj příjmů. Podle této dohody
Unisys bude globálně prodávat a dodávat na trh služby MMS firmy Nokia.
Cílovým segmentem budou mobilní operátoři a dodavatelé služeb na celém
světě. MMS by měl Unisys nabídnout v během jednoho měsíce.
Unisys nabídne služby MMS, které budou postavené na velkokapacitní
platformě pro zasílání multimediálních zpráv jak mezi jednotlivými
uživateli, tak pro distribuci obsahu. Podle této dohody Unisys bude
distribuovat svým telekomunikačním klientům řešení multimediálních zpráv
firmy Nokia. Tito klienti budou pak schopni představovat spojení mezi
poskytovateli obsahu a milióny koncových uživatelů, kteří žádají
srozumitelné a univerzální služby MMS. Unisys navíc nabídne systémovou
integraci a podporu, stejně jako expertní poradenství v poskytování
řešení určených pro komunikační oblast.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka, |
|