HLEDEJ
 V SEKCI
 

14. května 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
SAP certifikuje systém SAS
Nová sw knihovna zrychluje náročné aplikace na platformě Intel
Intel zveřejňuje specifikaci rozhraní AHCI

Komerční příloha
2 knihy zdarma

Konference, semináře
Seminář Aplikační služby formou ASP
Linux/Unix konference společnosti SCO
Novinky v elektronických informačních zdrojích na konferenci INFORUM 2003
OR Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Jak naplánovat rok 2004 - teorie vs. praxe
Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
6. odborná konference KARAT Open
MS Access pro ekonomy
Moderní spisová služba ve státní správě a samosprávě
Odborné semináře Sybase

Finanční monitor IT firem
Citrix v prvním čtvrtletí 2003

Internet, komunikace a sítě
SMS služby na sjednocených číslech
Uživatelé chtějí bezpečné e-mailové schránky

Informační společnost
ICZ má nového generálního ředitele
Nová tvář ve společnosti Eurotel Praha
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:

IT System 4/2003

Hlavní témata
. Banky a finance
. CRM
. Projektový management
. Specializovaná příloha 1: Management IT služeb
. Specializovaná příloha 2: Informační bezpečnost 1
Připravujeme:

IT System 5/2003

Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT Office


Podnikové aplikace

SAP certifikuje systém SAS
SAS Institute úspěšně ukončil certifikaci společnosti SAP v oblastech podpory rozhodování a integrace technologií. Certifikace systému SAS System Release 8.2 potvrzuje schopnost integrovat toto řešení s technologií mySAP pro rozhraní R/3 verze 4.6. Tato certifikace dále posiluje vztah mezi oběma společnostmi, který trvá od roku 2001, kdy se společnost SAS zapojila do programu SAP Software Partner.
Již v roce 2001 certifikoval SAP drag-and-drop rozhraní SAS Enterprise Guide 1.2 jako doplněk svého portálu Business Information Warehouse.
SAS integruje a analyzuje obchodní informace z nejrůznějších aplikací a dalších datových zdrojů a poskytuje tak ucelený pohled na fungování organizací, čímž jim umožňuje získávat konkurenční výhody plynoucí z kvalitativně lepšího procesu rozhodování. Systém SAS poskytuje nástroje nezbytné pro zvládnutí čtyř základních úloh, které vznikají při zpracování dat, a které jsou stejné pro jakoukoliv aplikaci - přístup k datům, jejich správa, analýza a prezentace - a to vše v rámci výkonného prostředí pro vývoj aplikací.
Systém SAS vytváří platformu pro aplikace, které shromažďují podniková data z mnoha různých zdrojů a obchodních kanálů a transformují je do koherentních informací. Řídící pracovníci poté mohou aplikovat takto získané informace při vytváření a realizaci podnikové strategie.

Nahoru

 

Nová sw knihovna zrychluje náročné aplikace na platformě Intel
Společnost Intel oznámila uvedení softwarové knihovny pro vývojáře výpočetně náročných simulací a analytických aplikací Intel Math Kernel Library 6.0 s podporou systémů postavených na procesorech Intel Pentium 4, Intel Pentium M, Intel Xeon(tm) a Intel Itanium 2, včetně systémů s technologií Hyper-Threading společnosti Intel. Tato nová knihovna vývojářům usnadní práci a přispěje ke zvýšení výkonu aplikací na celé řadě systémů platformy Intel.
Knihovna Intel Math Kernel Library 6.0 je sada volně použitelných funkcí z oblasti lineární algebry, Fourierových transformací a vektorových výpočtů se společným aplikačním rozhraním (API). Knihovna se skládá z předpřipraveného programového kódu, který mohou vývojáři během psaní svých aplikací libovolně "volat". Díky knihovně Intel Math Kernel Library 6.0 stačí napsat programový kód pouze jednou, a přitom dosáhnout maximálního výkonu na celé řadě různých systémů platformy Intel. Knihovna je určena pro výpočetně náročné aplikace, jako je např. finanční modelování nebo analýzy spojené s geologickým průzkumem.
Knihovna Intel Math Kernel Library 6.0 stojí v jednouživatelské komerční verzi 199 USD a je k dispozici na www.intel.com/software/products (www.intel.com/software/products) nebo prostřednictvím distributorů na celém světě. Knihovna podporuje systémy založené na procesorech Pentium 4, Pentium M, Intel Xeon a Itanium 2 a operační systémy jako Microsoft Windows XP, Windows 98, Windows 2000, Windows ME a různé verze Linuxu.

Nahoru

 

Intel zveřejňuje specifikaci rozhraní AHCI
Zveřejněním specifikace rozhraní Advanced Host Controller Interface (AHCI) v0.95 učinila společnost Intel Corporation významný krok k širokému přijetí pokročilých funkcí rozhraní Serial ATA (Advanced Technology Attachment). Vydání finální verze této specifikace se očekává na počátku roku 2004, specifikace v0.95 umožňuje výrobní dodávky diskrétních hostitelských řadičů AHCI Serial ATA, které by se mohly dostat na trh ještě před koncem tohoto roku.
AHCI je výsledkem vývoje průmyslové skupiny pod předsednictvím společnosti Intel. Skupinu AHCI Contributor Group, jejíž vytvoření bylo také oznámeno, tvoří kromě společnosti Intel ještě AMD, Dell, Marvell, Maxtor, Microsoft Corp., Red Hat, Seagate a StorageGear.
AHCI představuje standardní rozhraní na software systémového ovladače/operačního systému pro zjišťování a implementaci takových pokročilých funkcí SATA, jako je řazení příkazů do fronty ("command queuing"), dynamické připojování a odpojování zařízení za provozu ("hot plug") nebo správa napájení. Platformy využívající rozhraní AHCI podstatně zvyšují výkon paměťových subsystémů a urychlují přijetí adaptérů HBA (host bus adaptor, tj. adaptér hostitelské sběrnice) na bázi AHCI a softwaru na platformě PC.
Intel a členské společnosti skupiny AHCI Contributor Group pracují na definování AHCI s cílem integrovat specifikaci rozhraní AHCI v průběhu roku 2004 do čipsetů. Microsoft podporuje rychlé přijetí této nové specifikace.
Tento počin je jedním z kroků vedoucích k širokému nasazení technologie 1,5 Gb/s Serial ATA, připojení paměťových zařízení nahrazující starší paralelní ATA a 1,5 Gb/s produkty funkcemi definovanými podle rozšířené specifikace Serial ATA II. Serial ATA II je rozšíření specifikace Serial ATA, která se bude používat pro připojování interních paměťových zařízení, jako jsou pevné disky, DVD nebo CD-R/W, k základním deskám stolních a mobilních počítačů kategorie PC, serverům orientovaným na nízkou pořizovací hodnotu a paměťovým systémům připojeným k síti. Očekává se, že v těchto segmentech budou uvedené prvky využívat impulsu specifikace Serial ATA 1.0.
Specifikace Serial ATA 1.0 byla zveřejněna v srpnu 2001 a finální rozšíření Serial ATA II bylo oznámeno v říjnu 2002.

Nahoru


Moderní databáze


Komerční příloha

2 knihy zdarma
Vážení čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na abonence@ccb.cz a v případě dotazů neváhejte kontaktovat středisko abonence.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám nabízíme.
 

Nahoru


CRM Forum 2003


Konference, semináře

Seminář Aplikační služby formou ASP
Česká společnost pro systémovou integraci ve spolupráci s pracovní skupinou ASP Monitor pořádají seminář s názvem "Aplikační služby formou ASP" s podtitulem "praxe v malých a středních podnicích očima zákazníků a poskytovatelů". Seminář se koná ve čtvrtek 22. května od 15 hodin na Vysoké škole ekonomické v Praze ve Staré aule - nám. W. Churchilla 4. Cílem semináře je přiblížit současným i potenciálním zákazníkům praktické aspekty a důsledky využití podnikových aplikací (CRM, ERP, apod.) formou ASP, tj. formou pronájmu a vzdáleného využívání on-line služby. Výrazný prostor bude dán také prezentacím případových studií, které dokumentují mj. zkušenosti zákazníků z procesu výběru poskytovatele, zavádění a využívání on-line služeb. Svoji účast prosím zaregistrujte na webu, kde jsou také k disposici i další informace - včetně seznamu přednášek.
Pro členy ČSSI je seminář zdarma, pro ostatní účastníky je vstupné 200 Kč (platba v hotovosti před začátkem semináře).

Nahoru
 
Linux/Unix konference společnosti SCO

Chcete zhodnotit komerční úspěch Linuxu a potřebujete zbavit pochybností o vhodnosti této platformy pro podnikovou sféru? Hledáte v Linuxu alternativu? Používáte SCO UNIX? Využijte příležitosti, které Vám nabízí společnost SCO a přijďte se seznámit její strategií a produkty.
Urbana Technologies, výhradní distributor produktů SCO, vás spolu s IBM a Hewlett-Packard zvou na pravidelné setkání nejen partnerů a zákazníků SCO, ale i zástupců společností, které se Linuxem zabývají nebo v budoucnosti zabývat hodlají. Na konferenci bude představen SCO Linux Server 4 (powered by United Linux), nadstavbové linuxové aplikace SCO pro back office a vzdálenou správu Linux/Unix/Windows systémů, nové verze SCO Unixu a řešení pro United Linux od společností Hewlett-Packard a IBM.
Konference se uskuteční ve středu 4. června v Club Hotelu Praha Průhonice a bude primárně zaměřena na IT managery SCO zákazníků a na technické a obchodní ředitele IT společností, technický workshop bude následovat. Účast na konferenci není zpoplatněna. Více informací, seznam přednášek a možnost registrace naleznete na webu.

Nahoru

RoadShow 2003


Novinky v elektronických informačních zdrojích na konferenci INFORUM 2003
Devátý ročník mezinárodní konference INFORUM 2003, která je zaměřena na využití elektronických informačních zdrojů ve vědě, výzkumu, vzdělávání a podnikání, se uskuteční od úterý 27. až do čtvrtka 29. května 2003 na Vysoké školy ekonomické v Praze. Nad konferencí, kterou pořádají společnost Albertina icome Praha a VŠE, převzal záštitu ministr informatiky Vladimír Mlynář.
V programu bude letos věnována pozornost mimo jiné těmto tématům: profesionální metody vyhledávání na internetu, knowledge management, informační zdroje o Evropské unii, digitální knihovny a e-government. Konference je poprvé otevřena pro zájemce ze střední a východní Evropy.
Bližší informace o konferenci můžete získat na webu www.inforum.cz nebo se obrátit na Janu Machonskou (Albertina icome Praha, Štěpánská 16, Praha 1, e-mail: jana.machonska@aip.cz, tel.: 222 23 1212).
Hlavními sponzory konference jsou ProQuest Information and Learning, Ovid Technologies a Dialog Corporation. Mediálními partnery jsou Ekonom, Ikaros, IT System, C. H. Beck a VIP Park. Technologickou podporu poskytují firmy AiP Safe a INCAD.

Nahoru
 
OR Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Společnost OR-CZ uspořádá i v letošním roce tradiční roadshow. Akce odstartuje v úterý 27. května v hotelu Imperial v Ostravě, pokračuje 28.května v hotelu Gomel v Českých Budějovicích, 29. května v sídle firmy Oracle v Praze a po kratší přestávce skončí 18. června ve Sport Hotelu v Hrotovicích u Třebíče, kde na ní v následujících dnech naváže tradiční konference zákazníků a uživatelů produktů firmy OR-CZ.
Cílem roadshow je představit účastníkům jednak nové produkty a služby společností OR-CZ a Oracle, jednak možnosti a výsledky vzájemné spolupráce při integraci svých produktů. OR-CZ tak především nabídne nejnovější verzi svého ERP řešení - OR-SYSTEM, aplikace CRM systému OR-INFO a další doplňky a nadstavby základních informačních systémů. Především databázové, ale i další produkty budou předmětem prezentací firmy Oracle.

Nahoru
 
Jak naplánovat rok 2004 - teorie vs. praxe
Dovolte, abych vás pozvali k účasti na semináři Jak naplánovat rok 2004, který vás seznámí s nejdůležitějšími fázemi přípravy plánu. Cílem této odborné platformy je konfrontace teorie s praxí a zkušeností zástupců významných českých firem. Seminář proběhne v úterý 27. května v sídle společnosti GIST (Collinova 421, Hradec Králové) od 9 hodin a 30 minut.
Přihlásit se můžete e-mailem gist@gist.cz, popřípadě na telefonním čísle 495 809 311.
Jitka Lejhancová (poradce controllingu ve společnosti GIST) bude mít přednášku Kvalitní plán - záruka úspěchu, která bude zahrnovat teoretický úvod do problematiky, pojetí plánu a jeho úkoly, vazba na firemní strategii, zpracování jednotlivých částí plánu, předpoklady tvorby správného rozpočtu a provázanost cílů firmy na cíle týmů až jednotlivce.
Po přestávce na kávu bude přednášet pan Luděk Krejčiřík (manažer podpory rozhodování, Severomoravská energetika, Ostrava) a to na téma Plán = podmínka rozvoje na liberalizovaném trhu. Ve svém příspěvku se zaměří na změny v plánu s přechodem na otevřený trh, odpovědnost v plánování s vazbou do motivace a softwarově propojený plán = zefektivnění řízení.
Plánování podle CAS a IAS - to je název přednášky Petra Jeníčka finančního ředitele ČSOB Leasing, Praha. Mimo jiné se dozvíte výhody a nevýhody plánování dle českých a mezinárodních standardům, neustálé zpřesňování plánu, ověřování vývoje strategických ukazatelů a dopad průběhu nových obchodních případů do hospodaření společnosti. Po poledni bude ukázka controllingového systému MERIT (Jitka Lejhancová) a diskuse. Následovat bude společný oběd a bowling cup.
Pokud tedy potřebujte:
. sestavovat komplexní provázaný plán?
. zabudovat pevné vazby mezi jednotlivými plány a vazby modifikovatelné z pohledu uživatele?
. vytvářet více verzí plánů jednoduchou formou převzetí dat a vazeb z verze předchozí?
. pracovat nejen s plánem a skutečností, ale vytvářet další kategorie, jako např. přepočty (úpravy plánu dle skutečných výkonů) a výhledy (úpravy plánu dle proběhlé skutečnosti)?
. automaticky rozpočítávat agregované hodnoty využitím matematických koeficientů rozpadů?
. modelovat dlouhodobé a strategické plány v různých verzích?
. jednotně prezentovat výsledky plánování s využitím všech vlastností sloužících pro reporting?
je tento seminář určen právě vám. Jenom opakuji, že přihlásit se můžete e-mailem gist@gist.cz, popřípadě na telefonním čísle 495 809 311.

Nahoru

Karat OPEN


Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
Datové modelování, MS Project - aplikace projektového řízení či Řízení projektů, to jsou jen vybrané kurzy, které v nadcházejícím období pořádá společnost LBMS. Pokud máte zájem se o připravovaných akcích dozvědět více či se rovnou přihlásit, stačí navštívit stránky LBMS. Zde se dozvíte nejen přesné termíny, ale i podrobný obsah školení a dokonce i ukázky z probírané látky.

Nahoru
 
6. odborná konference KARAT Open
Ve středu 21. května od 10 hodin proběhne v hotelu Atlantis v Brně 6. odborná konference KARAT Open, která je určena všem vedoucím pracovníkům, manažerům a správcům podnikových informačních systémů. Za přispění business partnerů IBM a SYBASE bude představeno nejnovější řešení komplexního informačního systému KARAT, především řešení pro Výrobu, CRM a Manažerský informační systém. Na praktické ukázce bude demonstrována otevřenost IS KARAT pro uživatele, správce a možnosti využití v praxi. Specializované workshopy se budou zabývat vývojovými nástroji, trendy a uživatelskými vlastnostmi systému.
Na programu konference bude po úvodní registraci od 10 hodin představení informačního systému KARAT, následovat bude praktická ukázka otevřenosti IS KARAT pro uživatele a správce. Od půl dvanácté bude připraven příspěvek firmy Sybase - pro KARAT akorát. Před obědem si účastníci semináře vyslechnou ještě přednášku o IBM xSeries Server. Po polední pauze následuje workshop pro zákazníky a uživatele s praktickými ukázkami práce s IS KARAT a další náplni.
Více informací a registrační formulář na webu pořadatele. Vaše další otázky ráda zodpoví Žaneta Dezortová.

Nahoru

Semináře Sybase


MS Access pro ekonomy
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář MS Access pro ekonomy, který se koná od středy 10. do čtvrtka 11. června 2003 v Praze. MS Access se používá často na důležitém rozhraní k analýze a udržování velkého množství dat a k přebírání dat. Tento seminář vás informuje o tom, jak spravovat databáze co nejefektivněji a optimálně využívat možnosti MS Accessu 2000. Každý účastník bude mít k dispozici PC a v průběhu semináře budou všechna cvičení předváděna na případové studii budování databáze MS Access pro potřeby finančního řízení menší obchodní firmy.
Více informaci naleznete na webových stránkách.

Nahoru
 
Moderní spisová služba ve státní správě a samosprávě
Přijměte pozvání na odborný seminář "Moderní spisová služba ve státní správě a samosprávě", který pořádají společnosti Dimano, Avnet a IBM Česká republika pražském hotelu Kampa v úterý 20.května. Seminář je určen především pro pracovníky oddělení nebo odborů, v jejichž působnosti je správa spisové služby. Cílem semináře je poskytnout účastníkům ucelený přehled legislativě a možnostech automatizace spisové služby a přiblížit je praktickou aplikací v podmínkách státní správy.
Během semináře budou účastníci seznámeni s jedinečným řešením určeným pro automatizaci a řízení procesů spojených s výkonem spisové služby v souladu s platnou legislativou, jež je prověřeno několikaletou praxí a které je postaveno na moderních internetových technologiích. Tyto technologie vnášejí celou řadu nových prvků a výhod, pro které je lze využít právě pro elektronizaci státní správy. Více informací a registrační formulář naleznete na webu.
Účast na semináři je zdarma.

Nahoru
 
Odborné semináře Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na nová školení a odborné semináře. Ve středu 14. května se uskuteční seminář Databáze Adaptive Server IQ. Seminář je zaměřený na unikátní technologii pro uložení dat v datových skladech, která v sobě slučuje zdánlivě neslučitelné - vysoký výkon při bezkonkurenčně nízkých nákladech na vlastnictví (TCO). Představena bude technologie, která byla prověřena v největší referenční implementaci datového skladu na světě ve společnosti Nielsen Media Research.
21. května to bude seminář PowerDesigner. Cílem semináře je seznámit účastníky s produktovou řadou PowerDesigner, jednotlivými moduly, které obsahuje, a rozšířením, jež přináší aktuální verze 9.5. Seminář je určen nejen analytikům či vývojářům, ale například i řídícím pracovníkům, kteří hledají intuitivní nástroj pro zmapování činností uvnitř společnosti a cestu k jejich zefektivnění.
4. června se uskuteční setkání s názvem DIALOG 3000S pro efektivní řízení a plánování výroby - přednáší zástupce společnosti Control. Seminář doplněný praktickou prezentací uživatelských řešení implementovaných ve výrobních firmách seznámí účastníky s možnostmi IS DIALOG 3000S v oblasti řízení technologie výroby, jejího kapacitního plánování, výrobních kalkulací, jakosti a vazeb na prodejní a poprodejní aktivity firmy. Účastníkům budou představeny varianty sběru dat z průběhu výroby založené na využití čárového kódu a mobilní snímací techniky. Přednášející je současně také autorem prezentovaných řešení a jeho více než desetileté zkušenosti z oblasti zavádění výrobních aplikací jsou zárukou vysoké profesionální úrovně semináře.
Na webové stránce seminářů najdete kompletní a neustále aktualizované informace, mimořádné termíny kursů, cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a objednávky volejte na tel.: 224 31 0808 (linka 153) či tel.: 607 629 651, fax: 224 31 5024, popřípadě zasílejte na e-mail skoleni@sybase.cz. Na všechny akce zve i mediální partner - časopis IT System a SystemNEWS.

Nahoru


Efektivni rizeni informatiky


Finanční monitor IT firem

Citrix v prvním čtvrtletí 2003
Společnost Citrix oznámila zvýšení příjmů z prodeje softwarových licencí o 8,5 %. Obrat společnosti v prvních třech měsících roku 2003 dosáhl 143,5 milionu USD v porovnání s 142,3 milionu USD v předchozím roce. Čisté příjmy dosáhly 30,3 milionu USD, neboli 0,18 USD na akcii, v porovnání s 26,7 milionu USD a 0,14 USD na akcii v roce 2002.
"Zaznamenali jsme úspěšné čtvrtletí a já jsem spokojen s našimi výsledky," řekl Mark Templeton, prezident a generální ředitel společnosti Citrix. "Příjmy z licencování software a z technických služeb vzrostly o 8 procent v porovnání s předchozím rokem. Silní jsme byli také v oblasti středně velkých projektů - jak v případě prvních implementací, tak v rozšiřování existujícího systému. Věříme, že tyto výsledky potvrzují, že společnost fungovala velice dobře a prodávala jak novým, tak existujícím zákazníkům. Naše výsledky však také ukazují, že zákazníci vidí výhody našich řešení pro přístup k podnikové infrastruktuře, která jim pomáhají snižovat náklady v oblasti IT a zvyšovat produktivitu."

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

SMS služby na sjednocených číslech
Minulou středu zahájili mobilní operátoři v ČR ve spolupráci s partnerskými firmami zkušební provoz SMS služeb s přidanou hodnotou na sjednocených číslech. Zákazníci mohou přistupovat k službám na jednotném čísle a za stejnou cenu bez ohledu na to, kterého mobilního operátora používají. Sjednocené číslování SMS služeb otevře další prostor pro nezávislé poskytovatele mobilních služeb s přidanou hodnotou a výrazně zefektivní možnost komunikace těchto služeb koncovým uživatelům.
SMS služby budou poskytovat partneři, společnosti nezávislé na mobilních operátorech. Partneři budou připojeni do SMS center všech mobilních operátorů. Úlohou každého operátora bude zajistit pro partnera přenos SMS zpráv a zpoplatnění jeho služeb.
SMS služby budou poskytovány na číslech 900XXYY, kde XX je identifikace konkrétního provozovatele služeb a YY vyjadřuje cenu služby včetně DPH (například SMS zprávou na číslo 9009915 zákazník objedná službu s cenou 15 Kč). Ceny služeb, které určuje partner a liší se podle typu služby, se budou ve zkušebním provozu pohybovat v rozmezí 3 až 30 Kč.
Zákazník odešle SMS zprávu s objednávkou služby na příslušné číslo. Mobilní operátor zajistí její doručení k partnerovi a výběr platby za službu. Partner požadavek zpracuje a doručí zákazníkovi prostřednictvím SMS požadovanou službu či informaci.
Pilotního provozu se v první fázi účastní provozovatelé služeb ATS Praha a NetKit. Po jeho vyhodnocení bude ve třetím čtvrtletí 2003 umožněno používat sjednocená SMS čísla dalším zájemcům. Přidělování SMS čísel pro partnery bude koordinovat odborná komise Asociace provozovatelů mobilních sítí. Tato komise bude také doporučovat technické i etické standardy poskytování SMS služeb na sjednocených číslech.
Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) oficiálně zahájila svoji činnost 27. března 2003 a předmětem její činnosti bude zejména definování a prosazování společných podmínek pro další optimální rozvoj mobilních sítí GSM a vytváření předpokladů pro poskytování nových služeb ve všech veřejných mobilních telekomunikačních sítích v České republice za současného dodržování pravidel hospodářské soutěže v České republice.

Nahoru
 
Uživatelé chtějí bezpečné e-mailové schránky
Společnost Czech On Line, tuzemský alternativní operátor, provozovatel služby VOLNÝ a POST zaznamenala nečekaně velký zájem klientů o zabezpečení emailových schránek proti virům a spamům. Společnost začala od poloviny března nabízet svým zákazníkům služby VOLNÝ a POST možnost objednat si antivirové zabezpečení a ochranu proti reklamním e-mailům (tzv. antispam).
Přesto, že vzhledem k technologické náročnosti řešení a licenčním podmínkám se jedná o placené služby, projevili uživatelé nečekaně velký zájem. "Počet zákazníků antiviru a antispamu pro VOLNÝ a POST překročil tisícovku. Naši zákazníci oceňují zejména hodinovou aktualizaci antivirové báze a téměř stoprocentní funkčnost antispamu", uvádí Lenka Horáková, tisková mluvčí společnosti Czech On Line.

Nahoru


Efektivni rizeni informatiky


Informační společnost

ICZ má nového generálního ředitele
Manfred Joseph je od 12. května 2003 novým generálním ředitelem společnosti ICZ. Panu Josephovi je 43 let a je Rakušan. Má více než 15leté zkušenosti v oblasti informačních technologií, z toho pět let působil v České republice.
Naposledy působil na pozici výkonného předsedy Application Service Provider (asp1000). Předtím vykonával pozici obchodního a marketingového ředitele společnosti APP (dnes NESS CEE), kde byl zodpovědný za kompletní obnovu nabídky sortimentu APP a reorganizaci prodeje.
Mezinárodní zkušenosti načerpal M. Joseph v Oracle Corporation, kde působil jako šéf prodeje a marketingu pro střední a východní Evropu (CER), a ve firmě Cognos, kde zastával pozici oblastního manažera pro Rakousko a Švýcarsko a později také pro celou oblast střední a východní Evropy.

Nahoru

 

Nová tvář ve společnosti Eurotel Praha
Od 1. června 2003 bude funkci manažerky firemní komunikace a tiskové mluvčí společnosti Eurotel Praha zastávat Diana Dobálová. Její hlavní pracovní náplní bude řízení firemní komunikace a vztahy s médii největšího mobilního operátora v ČR. Ve své funkci nahradí Jana Kučmáše a bude podřízena přímo generálnímu řediteli Terrence Valeskimu. Jan Kučmáš se rozhodl věnovat kariéře nezávislého konzultanta.
Diana Dobálová (34) má dvanáctileté profesní zkušenosti z oblastí public relations, public affairs a marketingu. V letech 2001 až 2002 působila ve společnosti Slovenské telekomunikácie (ST), kde zastávala funkci viceprezidentky pro komunikaci. Zde byla zodpovědná za 3 útvary firemní komunikace: externí a interní komunikaci a korporátní identitu. Ve společnosti ST působila v přelomovém období její transformace a přípravy na liberalizaci telekomunikačního trhu na Slovensku.
V roce 2001 působila Diana Dobálová v PR agentuře Best Communications Group jako zástupkyně ředitele pro Českou republiku a Slovensko. V letech 1996 až 2000 pracovala ve společnosti Pražské pivovary, a.s. ve funkci tiskové mluvčí a manažerky zodpovědné za externí a interní firemní komunikaci i PR podporu jednotlivých značek. V letech 1991 až 1996 zastávala pozice konzultanta a Account Directora v poradenských firmách GJW, Interel a The Rowland Company. Mezi její klienty patřily např. Anheuser-Busch, Masterfoods, Bell Atlantic a France Telecom nebo Bass.
Diana Dobálová vystudovala VŠE v Praze a v roce 1994 absolvovala stáž v britské společnosti společnosti Charles Barker PR Consultancy. Bezprostředně po revoluci v roce 1989 pracovala jako tlumočnice pro parlament Československé federální republiky a jako učitelka angličtiny pro divadelní a filmové herce.
Diana Dobálová hovoří kromě své rodné slovenštiny a plynné češtiny také anglicky, rusky, francouzsky a částečně neměcky. Mezi jejími koníčky je právě záliba ve světových jazycích, literatura, kultura, ponejvíce pak divadelní scéna.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,