HLEDEJ
 V SEKCI
 

7. květen 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Komerční příloha
2 knihy zdarma

Podnikové aplikace
Gentronics je připraven na Windows Server 2003
SAP podporuje Windows Server 2003 a 64bitový SQL Server

Konference, semináře
Víte, co máte v kapse
Informační systémy a Evropská Unie
OR Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Jak naplánovat rok 2004 - teorie vs. praxe
Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
6. odborná konference KARAT Open
MS Access pro ekonomy
Řízení kvality dat pro CRM a Data Warehousing
Efektivní řízení informatiky
Odborné semináře Sybase
Strategický outsourcing IS/ICT a SLA
Mezinárodní konference o obchodu a marketingu
Novinky v elektronických informačních zdrojích na konferenci INFORUM 2003

Finanční monitor IT firem
Aliatel dosáhl výrazně kladného ukazatele EBITDA
Výsledky SAP AG za 1. čtvrtletí roku 2003
Výsledky Western Digital za 3. fiskální čtvrtletí

Internet, komunikace a sítě
ADSL na 3 měsíce zdarma u Tiscali po podepsání smlouvy
Tiscali nyní nabízí pět balíčků služby ADSL
Ať vám zaměstnanci zbytečně nebrouzdají po síti II

Informační společnost
Společnost ANECT posílena o nového vedoucího marketingu
Cleverlance obsadila pozici Business Development Manager
Partnerství LogicaCMG a Philips
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 4/2003


Hlavní témata
. Banky a finance
. CRM
. Projektový management
. Specializovaná příloha 1: Management IT služeb
. Specializovaná příloha 2: Informační bezpečnost 1
Připravujeme:
IT System 5/2003


Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Semináře Sybase


 

Komerční příloha

2 knihy zdarma
Vážení čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na abonence@ccb.cz.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám nabízíme.
 

Nahoru


Karat OPEN


Podnikové aplikace

Gentronics je připraven na Windows Server 2003
Společnost Getronics připravuje 1 500 svých systémových inženýrů (MCSE) na certifikaci Windows Server 2003. Již nyní je tak Getronics připraven pomoci zákazníkům migrovat z Windows NT Serveru 4.0, ale i z jiných operačních systémů, na nový Windows Server 2003. Společnost Getronics věří, že nová platforma bude klíčovým prvkem v upevňování jejího postavení v oblasti serverových aktivit.
Posledních šest měsíců pracoval Getronics spolu s Microsoftem na tzv. Joint Development Programech, které měly otestovat implementaci Windows Serveru 2003 ještě před 24. dubnem, kdy byl program oficiálně uveden na trh. Na těchto aktivitách spolupracovali klienti ze Španělska a Izraele.
Již dříve proběhla úspěšná implementace u izraelského klienta NICE Systems, specialisty na multimediální digitální nahrávání. Bezpečnost, výkon a usnadnění správy byly důležitými faktory v jejich rozhodování migrovat ze stávající platformy Windows NT Server 4.0 na Windows Server 2003. Nyní tato platforma slouží pro účely bezpečnosti a efektivnějšího kontaktu se zákazníky.
Nové prostředí přineslo úspory nákladů a zjednodušení operací společnosti NICE:
Windows Server 2003 a Active Directory umožnily NICE snížit počet Exchange datových center a serverů na polovinu.
Také v České repbublice Getronics úspěšně zahajuje migrace svých zákazníků na nový operační systém. V této souvislosti uvedl ředitel divize Managed Services společnosti Getronics (Czech Republic), Jindřich Flusser: „Díky předchozím zkušenostem z podobných projektů a důkladnému proškolení jsme plně připraveni zajistit plynulý přechod našich klientů na novou platformu Windows Server 2003 a pomoci při její správě. S několika našimi klienty jsme již v jednání o migraci na Windows Server 2003.”

Nahoru

 

SAP podporuje Windows Server 2003 a 64bitový SQL Server
Společnost SAP AG ohlásila globální podporu 32bitové a 64bitové verze Windows Server 2003 a klíčových funkcí 64bitové verze SQL Server 2000. Využíváním řešení SAP na nové platformě Windows Server 2003 získají zákazníci vyšší úroveň správy, vyšší výkon a nižší celkové náklady na vlastnictví. Nová 64bitová verze SQL Serveru nabídne větší škálovatelnost a výkon řešení SAP v prostředí Windows. Toto oznámení proběhlo v rámci celosvětového uvedení produktů Microsoft Windows Server 2003 a Visual Studio .NET 2003.

Nahoru

 


Efektivni rizeni informatiky


Konference, semináře

Víte, co máte v kapse?
Ve středu 15. května se koná v Praze v Top Hotelu seminář: "Víte, co máte v kapse?" s podtitulem "Audit informačních technologii: Úspora investic díky využití rezerv". Seminář je určen manažerům odpovědným za tvorbu strategie firmy (účinný nástroj k řízení jedné z podstatných oblastí fungování firmy), finančním a ekonomickým manažerům (nástroj pro provádění věcné a především funkční inventury), manažerům informatiky (představení ucelené koncepce kontroly stavu informačních a komunikačních technologii a představeni postupu a nástrojů pro její provádění).
Přednášky jsou připravované s odbornou pomoci bezpečnostních a vývojářských specialistu ze společnosti IBM CR, QRIS, ERIS Consulting, Plaut Consulting CR.a DNS a.s. Mediálním partnerem akce je časopis IT System. Více informaci a registrace na webu www.dns.cz/audit.

Nahoru
 
Informační systémy a Evropská Unie

Dovolujeme si vás upozornit na seminář  – Informační systémy a Evropská Unie. Cílem semináře je poskytnout účastníkům informace o problematice vstupu České Republiky do Evropské Unie a možných dopadech na informační systémy podniků.
Na semináři vystoupí renomované osobnosti, které poskytnou informace o projektech a konceptech Hospodářské komory ČR souvisejících s danou problematikou, o možnostech čerpání dotací EU a v neposlední řadě také o nových trendech v oblasti informačních technologií včetně příkladů z praxe.
Seminář je určen všem, kteří se zajímají o problematiku členství naší země v Evropské Unii a to jak vedoucím pracovníkům, tak i IT manažerům. Účast na semináři je bezplatná.
Bližší informace včetně programu a registračního formuláře najdete na internetu . Seminář IS a EU, pořádá společnost SPC solutions s IBM ve čtvrtek 15. května v Parkhotelu Průhonice, Praha.

Nahoru

RoadShow 2003



 
OR Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Společnost OR-CZ uspořádá i v letošním roce tradiční roadshow . Akce odstartuje v úterý 27. května v hotelu Imperial v Ostravě, pokračuje 28.května v hotelu Gomel v Českých Budějovicích, 29. května v sídle firmy Oracle v Praze a po kratší přestávce skončí 18. června ve Sport Hotelu v Hrotovicích u Třebíče, kde na ní v následujících dnech naváže tradiční konference zákazníků a uživatelů produktů firmy OR-CZ.
Cílem roadshow  je představit účastníkům jednak nové produkty a služby společností OR-CZ a Oracle, jednak možnosti a výsledky vzájemné spolupráce při integraci svých produktů. OR-CZ tak především nabídne nejnovější verzi svého ERP řešení - OR-SYSTEM, aplikace CRM systému OR-INFO a další doplňky a nadstavby základních informačních systémů. Především databázové, ale i další produkty budou předmětem prezentací firmy Oracle.

Nahoru
 
Jak naplánovat rok 2004 - teorie vs. praxe
Dovolte, abychom vás pozvali k účasti na semináři Jak naplánovat rok 2004, který vás seznámí s nejdůležitějšími fázemi přípravy plánu. Cílem této odborné platformy je konfrontace teorie s praxí a zkušeností zástupců významných českých firem. Seminář proběhne v úterý 27. května v sídle společnosti GIST  (Collinova 421, Hradec Králové) od 9 hodin a 30 minut.
Přihlásit se můžete e-mailem , popřípadě na telefonním čísle 495 809 311.
Jitka Lejhancová (poradce controllingu ve společnosti GIST) bude mít přednášku Kvalitní plán – záruka úspěchu, která bude zahrnovat teoretický úvod do problematiky, pojetí plánu a jeho úkoly, vazba na firemní strategii, zpracování jednotlivých částí plánu, předpoklady tvorby správného rozpočtu a provázanost cílů firmy na cíle týmů až jednotlivce.
Po přestávce na kávu bude přednášet pan Luděk Krejčiřík (manažer podpory rozhodování, Severomoravská energetika, Ostrava) a to na téma Plán = podmínka rozvoje na liberalizovaném trhu. Ve svém příspěvku se zaměří na změny v plánu s přechodem na otevřený trh, odpovědnost v plánování s vazbou do motivace a softwarově propojený plán = zefektivnění řízení.
Plánování podle CAS a IAS – to je název přednášky Petra Jeníčka finančního ředitele ČSOB Leasing, Praha. Mimo jiné se dozvíte výhody a nevýhody plánování dle českých a mezinárodních standardům, neustálé zpřesňování plánu, věřování vývoje strategických ukazatelů a dopad průběhu nových obchodních případů do hospodaření společnosti. Po poledni bude ukázka controllingového systému MERIT (Jitka Lejhancová) a diskuse. Následovat bude společný oběd a bowling cup.
Pokud tedy potřebujte:
· sestavovat komplexní provázaný plán?
· zabudovat pevné vazby mezi jednotlivými plány a vazby modifikovatelné z pohledu uživatele?
· vytvářet více verzí plánů jednoduchou formou převzetí dat a vazeb z verze předchozí?
· pracovat nejen s plánem a skutečností, ale vytvářet další kategorie, jako např. přepočty (úpravy plánu dle skutečných výkonů) a výhledy (úpravy plánu dle proběhlé skutečnosti)?
· automaticky rozpočítávat agregované hodnoty využitím matematických koeficientů rozpadů?
· modelovat dlouhodobé a strategické plány v různých verzích?
· jednotně prezentovat výsledky plánování s využitím všech vlastností sloužících pro reporting?
je tento seminář určen právě vám. Jenom opakuji, že přihlásit se můžete e-mailem , popřípadě na telefonním čísle 495 809 311.

Nahoru

Sabris


Veřejné vzdělávací kurzy LBMS
Datové modelování, MS Project – aplikace projektového řízení či Řízení projektů, to jsou jen vybrané kurzy, které v nadcházejícím období pořádá společnost LBMS. Pokud máte zájem se o připravovaných akcích dozvědět více či se rovnou přihlásit, stačí navštívit stránky LBMS . Zde se dozvíte nejen přesné termíny, ale i podrobný obsah školení a dokonce i ukázky z probírané látky.

Nahoru
 
6. odborná konference KARAT Open
Ve středu 21. května od 10 hodin proběhne v hotelu Atlantis v Brně 6. odborná konference KARAT Open , která je určena všem vedoucím pracovníkům, manažerům a správcům podnikových informačních systémů. Za přispění business partnerů IBM a SYBASE bude představeno nejnovější řešení komplexního informačního systému KARAT, především řešení pro Výrobu, CRM a Manažerský informační systém. Na praktické ukázce bude demonstrována otevřenost IS KARAT pro uživatele, správce a možnosti využití v praxi. Specializované workshopy se budou zabývat vývojovými nástroji, trendy a uživatelskými vlastnostmi systému.
Na programu konference bude po úvodní registraci od 10 hodin představení informačního systému KARAT, následovat bude praktická ukázka otevřenosti IS KARAT pro uživatele a správce. Od půl dvanácté bude připraven příspěvek firmy Sybase - pro KARAT akorát. Před obědem si účastníci semináře vyslechnou ještě přednášku o IBM xSeries Server. Po polední pauze následuje workshop pro zákazníky a uživatele s praktickými ukázkami práce s IS KARAT a další náplni.
Více informací a registrační formulář na webu pořadatele . Vaše další otázky ráda zodpoví Žaneta Dezortová .

Pokračování
Nahoru
 
MS Access pro ekonomy
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář  MS Access pro ekonomy, který se koná od středy 10. do čtvrtka 11. června 2003 v Praze. MS Access se používá často na důležitém rozhraní k analýze a udržování velkého množství dat a k přebírání dat. Tento seminář vás informuje o tom, jak spravovat databáze co nejefektivněji a optimálně využívat možnosti MS Accessu 2000.
Každý účastník bude mít k dispozici PC a v průběhu semináře budou všechna cvičení předváděna na případové studii budování databáze MS Access pro potřeby finančního řízení menší obchodní firmy.
Více informaci naleznete na webových stránkách .

Nahoru

Semináře TOP Vision


Řízení kvality dat pro CRM a Data Warehousing
Společnost Adastra si vás dovoluje pozvat na specializovaná školení, semináře  a workshopy z nového katalogu  školení pro rok 2003. Nabídka školení pokrývá oblasti: Analýzy dat, Data Mining, Řízení kvality dat, Data Warehousing, analytického CRM, Business/Customer Intelligence. Školení, semináře workshopy jsou určeny nejen pro IT specialisty , ale i pro pracovníky z oblastí Marketingu, Campaign Managementu, CRM, Product Managementu, Sales, Risk managementu a další.
Již ve dnech 13. až 14. května proběhne dvoudenní workshop - Řízení kvality dat  pro CRM a Data Warehousing. Na tomto worshopu se účastníci seznámí s kompletním životním cyklem dat a problematikou modelování dat na koncepční úrovni. Budou uvedeni do problematiky metadat, řízení kvality dat a na příkladech projdou stanovování pravidel správnosti a integrity dat. Seznámí se s kriterii pro volbu postupu čištění dat, pravidly pro identifikaci zákazníků a Householdingu.

Nahoru
 
Efektivní řízení informatiky
Seminář Efektivní řízení informatiky se koná od středy 14. do čtvrtka 15. května 2003 v hotelu Ibis Praha Karlín. Kurz je zaměřen na funkční a procesní charakteristiky řízení podnikové informatiky. Seznamuje s obsahem a způsobem řešení projektů řízení IS/ICT. Na základě realizovaných projektů, na nichž se autoři kurzu podíleli, se prezentují i hlavní zkušenosti a problémy spojené s řízením informatiky podniku a s jeho rozvojem.
Vice informaci nalaznete na webu .
Moderní spisová služba ve státní správě a samosprávě
Přijměte pozvání na odborný seminář „Moderní spisová služba ve státní správě a samosprávě, který pořádají společnosti Dimano, Avnet a IBM Česká republika pražském hotelu Kampa v úterý 20.května.
Seminář je určen především pro pracovníky oddělení nebo odborů, v jejichž působnosti je správa spisové služby. Cílem semináře je poskytnout účastníkům ucelený přehled legislativě a možnostech automatizace spisové služby a přiblížit je praktickou aplikací v podmínkách státní správy.
Během semináře budou účastníci seznámeni s jedinečným řešením určeným pro automatizaci a řízení procesů spojených s výkonem spisové služby v souladu s platnou legislativou, jež je prověřeno několikaletou praxí a které je postaveno na moderních internetových technologiích. Tyto technologie vnášejí celou řadu nových prvků a výhod, pro které je lze využít právě pro elektronizaci státní správy.
Více informací a registrační formulář naleznete na webu .
Účast na semináři je zdarma.

Nahoru
 


Seminář Kvalita CAD dat



Odborné semináře Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na nová školení  a odborné semináře . Ve středu 14. května se uskuteční seminář Databáze Adaptive Server IQ. Seminář je zaměřený na unikátní technologii pro uložení dat v datových skladech, která v sobě slučuje zdánlivě neslučitelné – vysoký výkon při bezkonkurenčně nízkých nákladech na vlastnictví (TCO). Představena bude technologie, která byla prověřena v největší referenční implementaci datového skladu na světě ve společnosti Nielsen Media Research.
21. května to bude seminář PowerDesigner. Cílem semináře je seznámit účastníky s produktovou řadou PowerDesigner, jednotlivými moduly, které obsahuje, a rozšířením, jež přináší aktuální verze 9.5. Seminář je určen nejen analytikům či vývojářům, ale například i řídícím pracovníkům, kteří hledají intuitivní nástroj pro zmapování činností uvnitř společnosti a cestu k jejich zefektivnění.
4. června se uskuteční setkání s názvem DIALOG 3000S pro efektivní řízení a plánování výroby – přednáší zástupce společnosti Control. Seminář doplněný praktickou prezentací uživatelských řešení implementovaných ve výrobních firmách seznámí účastníky s možnostmi IS DIALOG 3000S v oblasti řízení technologie výroby, jejího kapacitního plánování, výrobních kalkulací, jakosti a vazeb na prodejní a poprodejní aktivity firmy. Účastníkům budou představeny varianty sběru dat z průběhu výroby založené na využití čárového kódu a mobilní snímací techniky. Přednášející je současně také autorem prezentovaných řešení a jeho více než desetileté zkušenosti z oblasti zavádění výrobních aplikací jsou zárukou vysoké profesionální úrovně semináře.
Na webové stránce seminářů  najdete kompletní a neustále aktualizované informace, mimořádné termíny kursů, cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a objednávky volejte na tel.: 224 31 0808 (linka 153) či tel.: 607 629 651, fax: 224 31 5024, popřípadě zasílejte na e-mail . Na všechny akce zve i mediální partner – časopis IT System a SystemNEWS.

Nahoru
 
Strategický outsourcing IS/ICT a SLA
Ve dnech 13.-14. května proběhne v pražském hotelu Holiday Inn konference Strategický outsourcing IS/ICT a SLA s podtitulem Mýty, realita, zkušenosti, kterou pořádá společnost top vision  ve spolupráci se zástupci společností: Pražská energetika, MITAS, IBM, Siemens Kolejová vozidla, Alcatel Czech, UNIPETROL, LogicaCMG, STAVO ARTIKEL, STOCK Plzeň, Advokátní kancelář Fiala, Profous, Maisner & spol., Siemens Business Services, WALMARK, NEXTRA, HEWLETT-PACKARD, Johnson & Johnson a dalších.
Cílem konference  je výměna praktických zkušeností a názorů z oblasti outsourcingu IS/ICT, diskuse nových trendů i možnost neformálního setkání účastníků. Jednotlivá vystoupení jsou zaměřena zejména na problematiku strategie outsourcingu IT, možná rizika a potenciály, řízení efektivnosti outsourcingu a optimalizaci nákladů IT, stejně jako na přípravu outsourcingového vztahu, SLA a efektivní vztah partnerů. Doprovodnou akcí je workshop Komunikace IT manažera v praxi, v rámci nějž budete mít možnost získat konkrétní rady pro efektivní argumentaci, motivaci a vedení týmu či taktiky vyjednávání.
Podrobnější informace obdržíte na webu  či na tel.: 225 096 487.

Nahoru

Mezinárodní konference o obchodu a marketingu
Mezinárodní konference o obchodu a marketingu INTRACO 2003, která se konala ve dnech 15. až 16. dubna v hotelu Holliday Inn v Bratislavě se stala vrcholovým setkáním slovenského top managementu výroby a obchodu, managerů pro klíčové zákazníky, vedení obchodního marketingu a specialistů zodpovědných za rozvoj obchodu a strategii. Diskuse, která letos proběhla mezi více než třemi stovkami účastníků, se oproti letům minulým vyznačovala menším akcentem na obecně politická témata. Jednoznačně naopak převážil zájem o řešení konkrétních otázek, aktuálních pro management firem podnikajících na slovenském trhu.Hlavními tématy konference byly impulsy pro přípravu firem na vstup do EU.
Společnost Dataware, ve spolupráci se společnosti Kvados, představili na konferenci Moblilní kufr, s jehož pomocí provedli bleskový průzkum. S výsledky byli účastníci seznámeni v průběhu konference a vy je můžete shlédnout zde  a prezentaci si můžete prohlédnout zde .

Nahoru

Novinky v elektronických informačních zdrojích na konferenci INFORUM 2003
Devátý ročník mezinárodní konference INFORUM 2003 ¨, která je zaměřena na využití elektronických informačních zdrojů ve vědě, výzkumu, vzdělávání a podnikání, se uskuteční od úterý 27. až do čtvrtka 29. května 2003 na Vysoké školy ekonomické v Praze. Nad konferencí, kterou pořádají společnost Albertina icome Praha a VŠE, převzal záštitu ministr informatiky Vladimír Mlynář.
V programu bude letos věnována pozornost mimo jiné těmto tématům: profesionální metody vyhledávání na internetu, knowledge management, informační zdroje o Evropské unii, digitální knihovny a e-government. Konference je poprvé otevřena pro zájemce ze střední a východní Evropy.
Bližší informace o konferenci můžete získat na webu  nebo se obrátit na Janu Machonskou (Albertina icome Praha, Štěpánská 16, Praha 1, e-mail:jana.machonska@aip.cz  , tel.: 222 23 1212).
Hlavními sponzory konference jsou ProQuest Information and Learning , Ovid Technologies a Dialog Corporation . Mediálními partnery jsou Ekonom , Ikaros , IT System , C. H. Beck  a VIP Park . Technologickou podporu poskytují firmy AiP Safe  a INCAD .

Nahoru


New Challenges in Brand Management


Finanční monitor IT firem

Aliatel dosáhl výrazně kladného ukazatele EBITDA
V průběhu prvního kvartálu roku 2003 dosáhly tržby za prodej telekomunikačních služeb společnosti Aliatel více než 594 milionů Kč, což je o 45 % více než za stejné období roku loňského.
Na dosažených tržbách se významnou měrou projevil narůstající zájem o telefonní služby a zvýšený zájem o služby internetové.
Tržby vzrostly z 1, 22 mld korun v roce 2001 na 1, 85 mld korun v roce 2002. Investice v roce 2002 dosáhly 897 mil. Kč. Aliatel dnes disponuje sítí s potřebným pokrytím a je vybaven systémy nezbytnými pro zabezpečení služeb a jejich dalšího rozvoje. Počet zaměstnanců se ustálil na počtu 360.
„Finanční ukazatele společnosti odpovídají strategickému záměru akcionářů a schválenému podnikatelskému plánu včetně plánu pro financování společnosti,“ říká Jaroslav Opat, finanční ředitel Aliatelu, a dodává: „Došlo k dokončení budování vlastní infrastruktury, a tím pádem i ke snížení investic. Tento trend bude pochopitelně pokračovat, přičemž je pro tento rok plánován také výrazně kladný ukazatel EBITDA. Již v prvním čtvrtletí se nám podařilo dosáhnout kladného ukazatele EBIDTA ve výši 107 mil. Kč. Kombinace nižších investic, kladného ukazatele EBITDA a zajištěného financování společnosti dávají záruku jejího dalšího stabilního rozvoje a předpokladu kladného hospodářského výsledku nejpozději od roku 2005.“
V roce 2002 společnost Aliatel úspěšně vstoupila s emisí svých dluhopisů na Burzu cenných papírů Praha. Aliatel stejně jako v předchozích letech hospodaří v plánované ztrátě, jejíž skutečná výše je nižší, než byla plánována. Po loňském navýšení činí základní kapitál společnosti Aliatel celkem 3 272 120 000 Kč. Stávající akcionářská struktura zůstává i nadále nezměněna.

Nahoru
 
Výsledky SAP AG za 1. čtvrtletí roku 2003
Společnost SAP AG ohlásila finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2003. Během tohoto období vzrostl provozní zisk o 60 % na 298 milionů euro v porovnání s 186 miliony ve stejném období vloni. Celkové tržby za první čtvrtletí poklesly o 8 % na 1,5 miliardy euro z 1,7 miliardy v loňském Q1. Při konstantních měnových kurzech by však celkové tržby vzrostly o 1 %. Celkový čistý zisk se v prvním čtvrtletí zvýšil z 65 milionů euro na 186 milionů, tj. o 186 %. Společnost SAP si upevnila svůj dominantní podíl na trhu (počítaný na základě tržeb ze softwarových licencí) z 51 % ve čtvrtém čtvrtletí 2002 na 54 % v prvním čtvrtletí 2003.

Nahoru

Výsledky Western Digital za 3. fiskální čtvrtletí

Společnost Western Digital oznámila výsledky za třetí fiskální čtvrtletí s koncem 28. března 2003 - dosažení obratu ve výši 706 miliónů USD při dodání 10,3 miliónů disků a čistý zisk 54,5 miliónů USD neboli 0,26 USD na akcii.
Tyto výsledky představují 19% meziroční nárůst obratu a růst čistého zisku 184 % při 27% nárůstu počtu dodaných disků.
Ve stejném čtvrtletí předchozího roku s koncem v březnu 2002 společnost dosáhla obratu 595 miliónů USD při prodeji 8,1 miliónů pevných disků a zisku ve výši 19,2 miliónů USD, neboli 0,10 USD na akcii. Výsledky za toto období předchozího roku zahrnují daňové úlevy a investiční zisky v celkové výši 4,0 miliónů USD.
Průměrná prodejní cena ve čtvrtletí s koncem v březnu 2003 činila 68 USD, což je o 5 USD méně oproti obvykle silnému prosincovému čtvrtletí, ale v zásadě ve shodě se zářijovým a červnovým čtvrtletím kalendářního roku 2002. Hrubá marže a provozní marže ve čtvrtletí s koncem v březnu 2003 byly 17,3 a 8,1 procent.
Společnost generovala v březnovém čtvrtletí prostředky ve výši 99 miliónů USD v peněžním toku z operací. Odráží se zde vyvážená stejnoměrnost dodávek a dobrá správa aktiv. Hotovost na konci čtvrtletí dosáhla výše 347 miliónů USD, což přesahuje hotovostní pozici na konci prosince, bez ohledu na hotovostní platbu během čtvrtletí ve výši 74 miliónů USD, která uhradila v podstatě celý zbývající konvertibilní dluh společnosti.

Nahoru


Inforum 2003


Internet, komunikace a sítě

ADSL na 3 měsíce zdarma u Tiscali po podepsání smlouvy
Společnost Tiscali, která před třemi týdny spustila službu Tiscali ADSL pro uživatele internetu z řad domácností a firem ve více než 75 městech republiky, oznámila, že její zákazníci, kteří podepíší dvouletou smlouvu o využívání služby Tiscali ADSL, budou první tři měsíce službu využívat zdarma Ti, kteří uzavřou pouze jednoletou smlouvu, získají zdarma první měsíc využívání této služby. Nabídka využívání služby zdarma se nevztahuje na instalační náklady a na měsíční poplatek za pronájem ADSL modemu a je platná pro zákazníky, kteří podepíší smlouvu do 30. června 2003.

Nahoru
 
Tiscali nyní nabízí pět balíčků služby ADSL:
Uživatelům z řad domácností a malých firem nabízí dvě možnosti: poskytování neomezeného přístupu k Internetu o přenosových rychlostech 192/64 kb/s za měsíční poplatek 1 299 Kč nebo 320/128 kb/s za 2 199 Kč měsíčně. Uživatelům je účtován jednorázový instalační poplatek ve výši 1 600 Kč a měsíční poplatek 150 Kč za pronájem ADSL modemu potřebného k využívání této služby.
Firmám nabízí Tiscali tři úrovně služby ADSL: od 256/64 kb/s za cenu 3 199 Kč měsíčně, přes 512/128 kb/s za 5 599 Kč měsíčně až po 1 024/256 kb/s za 10 599 Kč měsíčně. Uživatelé platí jednorázový instalační poplatek ve výši 4 900 Kč a měsíční poplatek za pronájem modemu 500 Kč.
Uvedené ceny nezahrnují DPH.

Nahoru
 
Ať vám zaměstnanci zbytečně nebrouzdají po síti II
Minulý týden jsme na tomto místě uveřejnili článek o nové verzi produktu SmartFilter 3.2, který je komplexním nástrojem pro řízení přístupu k webovým stránkám, který filtruje nevhodná URL a kontroluje přístup zaměstnanců na veřejnou část internetu. Tím pomáhá vytvářet nejen pozitivní webovou kulturu, ale také šetří finanční prostředky vynakládané za internetové připojení ve firmách.
Protože tento článek vzbudil značnou pozornost a ptali jste se nás, kde tento produkt mohou u nás získat, sdělujeme, že produkt SmartFilter od firmy Secure Computing na českém trhu prodává společnost SkyNet, která je zároveň výhradním distributorem Secure Computing.

Nahoru


konference Strategicky outsourcing IS/ICT a SLA


Informační společnost

Společnost ANECT posílena o nového vedoucího marketingu
Na pozici vedoucího oddělení marketingu ve společnosti ANECT nastoupil Vojtěch Rálek. Jeho cílem je zefektivnit činnosti marketingu a komplexnější podpora obchodního týmu. Vojtěch Rálek vystudoval VŠE, fakultu obchodní, obor zahraniční obchod. Před svým nástupem do společnosti ANECT působil v IBM a v Geac Enterprise Solutions na pozici marketing manažer.

Nahoru







 

 

Cleverlance obsadila pozici Business Development Manager
Funkci Business Development Manager ve společnosti Cleverlance bude od 2. května 2003 zastávat Ian Michael Bird (*1971), který má dlouholeté zkušenosti z vedoucích pozic z oblasti finančních služeb ve střední Evropě.
Ian Michael Bird dosud působil jako generální ředitel českého a slovenského zastoupení společnosti Euronet Worldwide, pro kterou získal mnoho nových klientů z bankovního sektoru. Předtím zastával funkci finančního ředitele ve společnosti Euronet Services v České republice a Německu. Na začátku 90. let, Ian Bird hrál přední roli v privatizaci bývalého státního podniku Krátký Film Praha, ve kterém působil jako ekonomický ředitel. Před jeho přesunem do střední Evropy byl Ian M. Bird pracovníkem London Stock Exchange, kde působil jako Investment Administrator.
Ian Michael Bird absolvoval univerzitní studia ve Velké Británii, kde získal titul Master of Business Administration (MBA) a také absolvent vysoké školy v Německu, kde dosáhl úrovně Dipl. Btr. v oboru Evropské finance a investice. Pan Bird je členem Chartered Institute of Marketing (UK) a hovoří plynně anglicky, česky a německy. Mezi jeho nejoblíbenější koníčky patří hudba včetně vlastní tvorby a interpretace.

Nahoru

 
Partnerství LogicaCMG a Philips
LogicaCMG a Philips uzavřely globální dohodu o spolupráci při dodávkách technologií pro přenos multimediálních zpráv v telekomunikačních sítích. Tato dohoda zastřešuje různé iniciativy, z nichž první je integrace platformy Philipsu pro převod zpráv do různých formátů (transcoding) do MMS center, které dodává LogicaCMG.
Cílem spolupráce je dále zvyšovat kvalitu multimediálních služeb, zejména tam, kde jsou poskytovány uživatelům vybaveným aparáty různých typů a technologické úrovně.
Ředitel obchodní skupiny MP4Net ve Philipsu, Shailendra Jain, uvedl: „Naše mnohaleté zkušenosti s technologiemi pro zpracování a kompresi digitálního audio a video záznamu umožnily vyvinout optimální řešení pro multimediální zprávy. Proto se LogicaCMG rozhodla s námi spolupracovat. Společně můžeme operátorům pomoci zvyšovat výnosy a rozšiřovat nabídku multimediálních služeb. Těšíme se na další společné aktivity.”
Eric Jan Krupe, obchodní ředitel LogicaCMG Mobile Networks, dodal: „S tím, jak se dramaticky rozšiřuje spektrum koncových zařízení schopných multimediální komunikace, je korektní a co nejúplnější převod zprávy mezi různými formáty nutnou podmínkou pro to, aby zákazník mohl být získán pro trvalejší využívání multimediálních služeb. Toho jsme si byli vědomi od samého začátku a vždy jsme tomu věnovali pozornost. Naše rozhodnutí spolupracovat s Philipsem a integrovat jeho transcoding engine je logickým krokem na této cestě.”

Nahoru


CRM Forum 2003


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.