V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 4/2003
Hlavní témata
. Banky a finance
. CRM
. Projektový management
. Specializovaná příloha 1: Management IT služeb
. Specializovaná příloha 2: Informační bezpečnost 1 |
Připravujeme:
IT System 5/2003
Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Událost týdne |
UNICORN chce koupit PVT
Česká
softwarová společnost UNICORN v pondělí oznámila svůj záměr koupit
společnost PVT (dříve Podnik výpočetní techniky), jeden z deseti
nejvýznamnějších českých systémových integrátorů. PVT je veřejnosti
známá například jako technický zpracovatel kupónové privatizace
(RM-SYSTÉM) nebo založením dceřinné společnosti První certifikační
autorita.
Spojením mladé a relativně malé firmy UNICORN s takto velkým podnikem by
na tuzemském trhu vznikla jedna z nejsilnějších českých softwarových
společností s velkým potenciálem obsloužit široké spektrum zákazníků na
domácím trhu i v zemích Evropské unie. Pro účely tohoto projektu má
UNICORN zajištěnu podporu finanční skupiny Penta, připravené poskytnout
potřebné finanční prostředky a know-how pro akvizice obdobného rozsahu.
Jako úspěšný účastník prvního kola veřejné obchodní soutěže byl UNICORN
vyzván k podání podrobné nabídky na zakoupení 96,52 % akcií společnosti
PVT. Nabídka byla podána v souladu s pravidly soutěže 28. 4. ve 14:54
hodin organizátorovi veřejné soutěže.
Akvizice PVT by pro UNICORN znamenala skokový nárůst obratu. Zatímco
UNICORN v loňském roce dosáhl konsolidovaného obratu 397,5 milionu Kč,
obrat PVT se pohyboval okolo dvou miliard korun. Záměr koupit PVT zapadá
do dlouhodobé strategie společnosti UNICORN nabízet podnikům špičková
řešení v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Nahoru |
|
Komerční příloha |
2
knihy zdarma
Vážení
čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT
Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám
využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší
přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z
oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého
zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný
přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na
webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na
abonence@ccb.cz.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš
web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato
mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám
nabízíme.
Nahoru |
|
Podnikové aplikace |
LogicaCMG IT partnerem Shell
Nasazení
řešení SAP v deseti evropských pobočkách firmy
Shell za celkem 20 milionů Euro je prvním projektech, který
LogicaCMG realizuje v rámci nově uzavřeného strategického partnerství s
touto ropnou společností. Cílem tohoto projektu je sjednocení provozních
procesů napříč všemi produkty, službami a regiony v Dánsku, Finsku,
Irsku, Itálii, Německu, Norsku, Portugalsku, Řecku, Španělsku a Velké
Británii.
Smlouva umožňuje firmě LogicaCMG podílet se na rovněž IT aktivitách
Shellu v jiných částech světa a přispět tak k realizaci podnikové
strategie zaměřené na vývoj a nasazování jednotných IT řešení v
mezinárodním měřítku.
Tohoto kontraktu LogicaCMG dosáhla zejména díky zkušenostem, které měl
Shell s prací firem Logica a CMG (především v oblastech nasazování
řešení SAP a outsourcingu) a rozsáhlé mezinárodní síti poboček, která
vznikla po fúzi obou firem.
Jos Steeman, který je v Shell Europe odpovědný za standardizaci procesů,
řekl: "Potřebu zjednodušení procesů a zavedení pevných standardů vnímáme
silněji, než kdykoliv předtím. Proto jsme zahájili program sjednocení
procesů v evropských pobočkách. LogicaCMG nám již v minulosti
poskytovala konzultační a technologické služby a na základě této
zkušenosti jsme přesvědčeni, že se projeví jako vynikající partner a
pomůže nám dosáhnout velmi ambiciózních cílů.
Nahoru

Společnost Sybase
uvádí PowerBuilder 9.0
Společnost Sybase ČR uvedla na trh PowerBuilder 9.0. Tato nová verze
nástroje pro rychlý vývoj aplikací umožní softwarovým týmům i nadále
budovat rozsáhlé aplikace splňující náročné podnikové požadavky a
provádět vývoj vícevrstvých aplikací.
Produkt PowerBuilder 9.0 je rovněž jedním ze základních stavebních
kamenů čtvrté generace programovacích jazyků 4GLplus pro rychlý vývoj
aplikací v heterogenních prostředí, která díky těsnému provázání návrhu,
modelování, vývoje, nasazení a správy má dále zvýšit produktivitu
softwarových týmů.
K novým funkcím PowerBuilderu 9.0 patří RAD JavaServer Page (JSP) - ten
umožňuje softwarovým týmům vývoj a nasazení webové aplikace JSP pomocí
průvodců a dalších nástrojů rychlého vývoje aplikací. Dále obsahuje
webové služby, které umožňují softwarovým týmům budovat, publikovat a
využívat webové služby pro Microsoft .NET a další platformy bez rozsáhlé
znalosti protokolu SOAP (Simple Object Access Protocol) a jazyka pro
popis webových služeb WSDL.
Mezi další funkce patří XML DataWindow - importuje data přímo z
dokumentu v XML a ukládá data získaná z jakéhokoliv datového zdroje jako
plně upravený dokument v XML nebo jako dokument či řetězec používající
formátovací objekty XSL (XSL-FO) nebo PDF. Nativní rozhraní
PowerBuilderu rozšiřuje možnosti aplikací vytvořených v PowerBuilderu
tím, že zapouzdří třídu programovanou v C++ jako rozšíření
PowerBuilderu, a potom její metody vyvolá v aplikaci. Javové aplikace
mohou rovněž prostřednictvím nativního rozhraní JNI komunikovat s PBVM.
Vedle stávající podpory Sybase EAServeru podporuje PowerBuilder nyní BEA
WebLogic Server, IBM WebSphere a další aplikační servery J2EE, a to
pomocí průvodců, jež generují proxy objekty pro komponenty EJB
(Enterprise Java Beans), a poté tyto komponenty na serverech J2EE
prostřednictvím proxy objektů vyvolávají.
Nahoru

E-government v České republice
Společnosti Corpus a Exprit oznámily, že získaly atestace, na jejímž
základě mohou dodávat aplikace DMS (systém pro práci s elektronickými
dokumenty) a e-spis (řešení spisové služby) do všech úřadů veřejné
správy. Předpokladem pro jejich získání bylo splnění podmínek
stanovených Ministerstvem vnitra ČR (www.mvcr.cz) pro vytváření
infrastruktury informačních systémů úřadů veřejné správy (ISVS). Obě
atestace pro dodávky do úřadů státní správy a samosprávy v České
republice jsou platné až do března roku 2008.
Aplikace DMS 1.0 je společným produktem obou firem a jejím základem je
technologie XQW:XDE společnosti Corpus Solutions. Systém umožňuje
elektronickou správu dokumentů (bez ohledu na jejich typ), řízení oběhu
a správu přístupu k dokumentům.
Řešení spisové služby e-spis společnosti Exprit je systém navržený na
podporu evidence zpracování a oběhu písemností v úřadech státní správy a
samosprávy i v dalších organizacích, kde je potřeba komplexní evidence,
správa a řízené zpracování písemností při respektování standardů na
ochranu informací. E-spis představuje efektivní řešení a zaručuje
průkaznost evidence i průběhu zpracování písemností v klasické papírové
podobě i v podobě elektronických dokumentů. E-spis je založen na
technologii XQW:XDE společnosti Corpus Solutions.
E-spis a DMS mohou být jednoduše integrovány s okolními aplikacemi a
mohou být nad nimi vytvářena řešení odpovídající potřebám konkrétní
organizace.
Atestace informačních systémů nebo produktů je - podle vymezení pojmu v
zákoně 365/2000 Sb., O informačních systémech veřejné správy -
posouzení, zda informační systém splňuje podle standardů ISVS stanovené
technické a jiné podmínky. Tyto atestace provádějí nezávislá atestační
střediska pověřená Ministerstvem informatiky ČR. Sekce Informačních
systémů veřejné správy (ISVS) Ministerstva informatiky ČR zajišťuje
koordinaci a realizaci programu "Intranetu veřejné správy", který
spočívá ve vytvoření komunikační infrastruktury informačních systémů
veřejné správy. Vytváří fungující portál veřejné správy, definuje zásady
jeho naplňování a aktualizace jako základního předpokladu pro efektivní
služby v prostředí e-governmentu. Prostřednictvím atestací informačních
systémů a kontrolní činnosti postupně zajišťuje zpětnou vazbu na
standardy ISVS a jejich dodržování.
Nahoru

E.ON Group zvolila
utilitní řešení od SAP
Německá E.ON
Group, největší světová soukromá firma z oblasti utilit, se rozhodla
globálně využívat řešení mySAP Business Suite, která poskytnou jednotnou
platformu pro všechny její společnosti v Evropě a Spojených státech. Na
základě úspěšného zprovoznění řešení v pobočkách E.ON v Německu se
implementace nyní zaměří na více než 55 000 uživatelů ve všech firmách
patřících do této skupiny.
Soubor integrovaných řešení mySAP Business Suite pro E.ON zahrnuje mySAP
Utilities, mySAP Customer Relationship Management (mySAP CRM), mySAP
Enterprise Portal a SAP Strategic Enterprise Management (SEM), což je
klíčová komponenta nedávno ohlášeného vylepšeného systému mySAP ERP pro
plánování podnikových zdrojů. Řešení SAP jsou podporována integrační a
aplikační technologickou platformou SAP NetWeaver.
Odvětvové řešení mySAP Utilities nabízí specifické funkcionality pro
efektivní řízení energetických dat (EDM), správu zařízení, vyúčtování,
řízení cen v reálném čase a sledování kontraktů. Klíčové schopnosti
řešení mySAP CRM - jako například řízení kampaní, analytické funkce,
mobilní prodej a mobilní služby - umožňují společnostem podnikajícím v
oblasti utilit zvyšovat zákaznickou loajalitu, vytvářet nové obchodní
příležitosti, podporovat rozhodovací procesy a řídit obchodní výkon.
mySAP Enterprise Portal pomáhá uživatelům optimalizovat procesy a
integrovat a dodávat přesné informace v reálném čase jak pro vedení
podniku tak pro personál.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
OR Roadshow
- OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Společnost OR-CZ
uspořádá i v letošním roce tradiční roadshow. Akce odstartuje v úterý
27. května v hotelu Imperial v Ostravě, pokračuje 28.května v hotelu
Gomel v Českých Budějovicích, 29. května v sídle firmy Oracle v Praze a
po kratší přestávce skončí 18. června ve Sport Hotelu v Hrotovicích u
Třebíče, kde na ní v následujících dnech naváže tradiční konference
zákazníků a uživatelů produktů firmy OR-CZ.
Cílem roadshow je
představit účastníkům jednak nové produkty a služby společností OR-CZ a
Oracle, jednak možnosti a výsledky vzájemné spolupráce při integraci
svých produktů. OR-CZ tak především nabídne nejnovější verzi svého ERP
řešení - OR-SYSTEM, aplikace CRM systému OR-INFO a další doplňky a
nadstavby základních informačních systémů. Především databázové, ale i
další produkty budou předmětem prezentací firmy Oracle.
Nahoru

Efektivní řízení informatiky
Seminář Efektivní řízení informatiky se koná od středy 14. do čtvrtka
15. května 2003 v hotelu Ibis Praha Karlín. Kurz je zaměřen na funkční a
procesní charakteristiky řízení podnikové informatiky. Seznamuje s
obsahem a způsobem řešení projektů řízení IS/ICT. Na základě
realizovaných projektů, na nichž se autoři kurzu podíleli, se prezentují
i hlavní zkušenosti a problémy spojené s řízením informatiky podniku a s
jeho rozvojem.
Vice informaci nalaznete
zde.
Nahoru
|
Víte, co máte v kapse?
Ve středu 15. května se koná v Praze v Top Hotelu seminář: "Víte, co
máte v kapse?" s podtitulem "Audit informačních technologii: Úspora
investic díky využití rezerv".
Seminář je určen
manažerům odpovědným za tvorbu strategie firmy (účinný nástroj k řízení
jedné z podstatných oblastí fungování firmy), finančním a ekonomickým
manažerům (nástroj pro provádění věcné a především funkční inventury),
manažerům informatiky (představení ucelené koncepce kontroly stavu
informačních a komunikačních technologii a představeni postupu a
nástrojů pro její provádění).
Přednášky jsou připravované s odbornou pomoci bezpečnostních a
vývojářských specialistu ze společnosti IBM CR, QRIS, ERIS Consulting,
Plaut Consulting CR.a DNS a.s. Mediálním partnerem akce je časopis
IT System. Více
informaci a registrace na webu
www.dns.cz/audit.
Nahoru

Seminář
Kvalita CAD dat v automobilovém průmyslu
Na začátek května připravila společnost gedas ČR ve spolupráci se Škoda
Auto Mladá Boleslav odborný seminář
Kvalita CAD dat v automobilovém průmyslu. Tento seminář se bude
konat v úterý 6. května 2003 v Mladé Boleslavi.
Během semináře budou představeny novinky, týkající se nástrojů pro
kontrolu kvality dat a novinky v oblastech s touto problematikou
související (technika - nástroje, administrativa - změny v procesu
výměny dat, právo - aspekty spojené se změnami v procesu kontroly a
výměny dat).
Seminář navazuje na celou sérii akcí z oblasti PLM pořádaných
společností gedas ČR. Další podrobnosti a přihlášky naleznete na webu
www.gedas.cz, nebo na
tel.: 326 711 411.
Nahoru

6. odborná konference
KARAT Open
Ve středu 21. května od 10 hodin proběhne v hotelu Atlantis v Brně 6.
odborná konference
KARAT Open, která je určena všem vedoucím pracovníkům, manažerům a
správcům podnikových informačních systémů. Za přispění business partnerů
IBM a SYBASE bude představeno nejnovější řešení komplexního informačního
systému KARAT, především řešení pro Výrobu, CRM a Manažerský informační
systém. Na praktické ukázce bude demonstrována otevřenost IS KARAT pro
uživatele, správce a možnosti využití v praxi. Specializované workshopy
se budou zabývat vývojovými nástroji, trendy a uživatelskými vlastnostmi
systému.
Na programu konference bude po úvodní registraci od 10 hodin představení
informačního systému KARAT, následovat bude praktická ukázka otevřenosti
IS KARAT pro uživatele a správce. Od půl dvanácté bude připraven
příspěvek firmy Sybase - pro KARAT akorát. Před obědem si účastníci
semináře vyslechnou ještě přednášku o IBM xSeries Server. Po polední
pauze následuje workshop pro zákazníky a uživatele s praktickými
ukázkami práce s IS KARAT a další náplni.
Více informací a registrační formulář na
webu pořadatele. Vaše
další otázky ráda zodpoví Žaneta
Dezortová.
Nahoru
|
Odborné semináře Sybase
Společnost
Sybase si vás dovoluje pozvat na nová
školení a
odborné semináře.
Ve středu 14. května se uskuteční seminář Databáze Adaptive Server IQ. Seminář
je zaměřený na unikátní technologii pro uložení dat v datových skladech, která v
sobě slučuje zdánlivě neslučitelné - vysoký výkon při bezkonkurenčně nízkých
nákladech na vlastnictví (TCO). Představena bude technologie, která byla
prověřena v největší referenční implementaci datového skladu na světě ve
společnosti Nielsen Media Research.
21. května to bude seminář PowerDesigner. Cílem semináře je seznámit účastníky s
produktovou řadou PowerDesigner, jednotlivými moduly, které obsahuje, a
rozšířením, jež přináší aktuální verze 9.5. Seminář je určen nejen analytikům či
vývojářům, ale například i řídícím pracovníkům, kteří hledají intuitivní nástroj
pro zmapování činností uvnitř společnosti a cestu k jejich zefektivnění.
4. června se uskuteční setkání s názvem DIALOG 3000S pro efektivní řízení a
plánování výroby - přednáší zástupce společnosti Control. Seminář doplněný
praktickou prezentací uživatelských řešení implementovaných ve výrobních firmách
seznámí účastníky s možnostmi IS DIALOG 3000S v oblasti řízení technologie
výroby, jejího kapacitního plánování, výrobních kalkulací, jakosti a vazeb na
prodejní a poprodejní aktivity firmy. Účastníkům budou představeny varianty
sběru dat z průběhu výroby založené na využití čárového kódu a mobilní snímací
techniky. Přednášející je současně také autorem prezentovaných řešení a jeho
více než desetileté zkušenosti z oblasti zavádění výrobních aplikací jsou
zárukou vysoké profesionální úrovně semináře.
Na webové stránce
seminářů
najdete kompletní a neustále aktualizované informace, mimořádné termíny kursů,
cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a objednávky volejte na
tel.: 224 31 0808 (linka 153) či tel.: 607 629 651, fax: 224 31 5024, popřípadě
zasílejte na e-mail skoleni@sybase.cz. Na
všechny akce zve i mediální partner - časopis IT System a SystemNEWS.
Nahoru

Strategický
outsourcing IS/ICT a SLA
Ve dnech
13.-14. května proběhne v pražském hotelu Holiday Inn konference Strategický
outsourcing IS/ICT a SLA s podtitulem Mýty, realita, zkušenosti, kterou pořádá
společnost top vision ve
spolupráci se zástupci společností: Pražská energetika, MITAS, IBM, Siemens
Kolejová vozidla, Alcatel Czech, UNIPETROL, LogicaCMG, STAVO ARTIKEL, STOCK
Plzeň, Advokátní kancelář Fiala, Profous, Maisner & spol., Siemens Business
Services, WALMARK, NEXTRA, HEWLETT-PACKARD, Johnson & Johnson a dalších.
Cílem
konference je výměna praktických zkušeností a názorů z oblasti outsourcingu
IS/ICT, diskuse nových trendů i možnost neformálního setkání účastníků.
Jednotlivá vystoupení jsou zaměřena zejména na problematiku strategie
outsourcingu IT, možná rizika a potenciály, řízení efektivnosti outsourcingu a
optimalizaci nákladů IT, stejně jako na přípravu outsourcingového vztahu, SLA a
efektivní vztah partnerů. Doprovodnou akcí je workshop Komunikace IT manažera v
praxi, v rámci nějž budete mít možnost získat konkrétní rady pro efektivní
argumentaci, motivaci a vedení týmu či taktiky vyjednávání.
Podrobnější informace obdržíte na
webu, či na tel.: 225 096 487.
Nahoru
|
Konference GSM v autodopravě
Konference GSM
v dopravě, která se konala 23. dubna v kongresovém sálu Hotelu Harmony v
Ostravě, byla pořádána společností RadioMobil, pod záštitou Česmad Bohemia.
Jednalo se o setkání významných managerů z oblasti mezinárodní a tuzemské
dopravy a zasílatelství. Pořadatelé chtěli touto konferencí seznámit podnikatele
v dopravě s novinkami v oborech informačních technologií, mobilního přenosu dat
a manažerských systémů, aplikovaných v dopravě.
Hlavním produktem, který byl na semináři představen, je systém satelitní
identifikace AchoTrack,
který představila firma Auris. Společnost Dataware ve svém příspěvku "Managerské
nadstavby a EchoTrack" představila systémy na podporu rozhodování pro střední a
vysoký management. Ukázku z prezentace naleznete v PDF dokumentu
zde.
V průběhu polední přestávky byl proveden pomocí produktu firmy Dataware Mobilní
kufr bleskový
on-line
průzkum.
Pořádající společnost T-Mobile představila mobilní datové služby a možnosti
mobilního přístupu k datům. Společnost AURIS předvedla v hlavní části programu
praktické ukázky využití a funkce systému EchoTrack. Zástupci pojišťovací
společnosti Satum Czech přiblížili možnosti pojištění pro provozovatele
mezinárodní a tuzemské dopravy a zasílatelství.
Nahoru

Firemní konference Informační systémy průmyslových podniků
Minulý týden proběhl od středy 23. do čtvrtka 24. dubna tradičně v
hotelu Devět skal na Vysočině firemní konference "Informační systémy
průmyslového podniku", tentokrát věnované podnikové úrovni řízení. Akce se
zúčastnilo osm desítek odborníků jak z praxe, tak inženýrských a dodavatelských
organizací.
V programu se prezentovaly komplexní informační systémy (DC Concept, Deloitte &
Touche, Q.gir), řešení v oblasti řízení dodavatelských řetězců (Humosoft, IS
Berghof, SAP ČR), řízení lidských zdrojů (Vema), řízení vztahů se zákazníkem (2N
Telekomunikace), metodiky nasazování komplexních systémů do praxe (ALTEC,
Minerva ČR), datové sklady a business inteligence (ChemPlant Technology, MIS) a
systémy pro plánování (GEMMA Systems, IFS Czech). Technickým prostředkům se
věnovala společnost MONET+.
Mimo hlavní program své výrobky a služby prezentovaly společnosti EG-Expert,
MERZ a Sun Microsystems Czech.
Během konference proběhla celá řada dalších jednání a samostatných prezentací
jak ve stáncích jednotlivých společností, tak v dalších prostorách hotelu. O
vysoké odborné úrovni celé akce svědčila řada spokojených reakcí posluchačů a
taktéž zástupců přednášejících.
Nahoru

Novinky v elektronických informačních zdrojích na konferenci INFORUM 2003
Devátý ročník
mezinárodní konference INFORUM
2003, která je zaměřena na využití elektronických informačních zdrojů ve
vědě, výzkumu, vzdělávání a podnikání, se uskuteční od úterý 27. až do čtvrtka
29. května 2003 na Vysoké školy ekonomické v Praze. Nad konferencí, kterou
pořádají společnost Albertina icome Praha a VŠE, převzal záštitu ministr
informatiky Vladimír Mlynář.
V programu bude letos věnována pozornost mimo jiné těmto tématům: profesionální
metody vyhledávání na internetu, knowledge management, informační zdroje o
Evropské unii, digitální knihovny a e-government. Konference je poprvé otevřena
pro zájemce ze střední a východní Evropy.
Bližší informace o konferenci můžete získat na webu
www.inforum.cz, nebo se
obrátit na Janu Machonskou (Albertina icome Praha, Štěpánská 16, Praha 1,
e-mail: jana.machonska@aip.cz, tel.:
222 23 1212).
Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information and
Learning, Ovid Technologies
a Dialog Corporation.
Mediálními partnery jsou Ekonom,
Ikaros,
IT System,
C. H. Beck a
VIP Park. Technologickou
podporu poskytují firmy AiP Safe
a INCAD.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Finanční
výsledky Českého Telecom za 1. čtvrtletí
Akciová společnost Český Telecom, dnes oznámila své neauditované
finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2003. Tyto výsledky jsou
konsolidované a byly připraveny podle Mezinárodních standardů finančního
vykazování.
Český Telecom vykázal za první čtvrtletí roku 2003 celkové výnosy ve
výši 12,7 mld. Kč, což představuje meziroční pokles o 0,8%. Dynamika
vývoje výnosů samotného ČTc, tj. výnosů z fixních linek, i konsolidace
výnosů Eurotelu Praha, tj. výnosů z mobilních služeb, byla téměř
identická.
Tradiční výnosy hlasových služeb - výnosy z hovorného a výnosy z
měsíčních paušálních poplatků - poklesly meziročně o 13 % na 5,6 mld.
Kč. Výnosy z hovorného poklesly meziročně o 28 % na 2,9 mld. Kč, zatímco
výnosy z měsíčních paušálních poplatků vzrostly o 11 % na 2,7 mld. Kč.
To odráží změnu struktury tarifů, ke které došlo v únoru loňského roku.
Vliv na výnosy z hlasových služeb měl také vývoj počtu a struktury
telefonních stanic. Zatímco celkový počet telefonních stanic včetně ISDN
kanálů poklesl o 3 % na 3 645 tisíc, počet samotných ISDN kanálů vzrostl
o 39 % na 427 tisíc. Výnosy z hlasových služeb ovlivnil i pokračující
trend zvyšování podílu provozu generovaného levnějším dial-up připojením
na internet, dále pak přečíslování, které mělo za následek změnu
významné části meziměstského provozu na místní provoz, a konečně i
zavedení služeb Volba operátora od července 2002 a Předvolba operátora
od začátku roku 2003. Na druhé straně, na začátku roku 2003 nedošlo k
žádné změně tarifů.
Výnosy od provozovatelů jiných sítí vzrostly meziročně o 11 % na 704
mil. Kč v prvním čtvrtletí 2003. Nejvíce k tomu přispěly výnosy od
zahraničních operátorů, které vzrostly o 32 % na 424 mil. Kč, hlavně
díky nárůstu objemu tranzitního provozu.
Podobně jako v předcházejících obdobích vykazovaly největší růst výnosy
z datových služeb a z pronajatých okruhů. Výnosy z datových služeb a
ostatní telefonie (včetně služeb euroISDN, výnosů z internetu a služeb s
přidanou hodnotou) zaznamenaly meziročně nárůst o 29 % na 2 mld. Kč. Dvě
třetiny z těchto výnosů tvoří výnosy ze služeb euroISDN, které vzrostly
meziročně o 31 % na 1,3 mld. Kč. Výnosy z internetových služeb vzrostly
o 44% na 134 mil. Kč a výnosy ze služeb datových sítí o 40% na 347 mil.
Kč.Výnosy z pronajatých okruhů vzrostly o 2% na 683 milionů Kč.
Celkové provozní náklady vyjma odpisů a amortizace činily 6,4 mld. Kč.
To bylo meziročně o 7 % více a tento nárůst odráží mimo jiné vliv
porovnání s výjimečně nízkými provozními náklady v prvním čtvrtletí
loňského roku. Projevil se také nárůst konsolidovaných plateb za
propojení do sítí jiných operátorů, které meziročně vzrostly o 19 % na
1,6 mld. Kč. Zvýšily se zejména konsolidované platby domácím operátorům,
a to meziročně o 26 % na 1,1 mld. Kč. Konsolidované platby zahraničním
operátorům činily 424 mil. Kč.
Celkový počet zaměstnanců (vyjma zaměstnanců Eurotelu) byl na konci
prvního čtvrtletí 13 479, což představuje meziroční pokles o 10 %.
Celkový počet zaměstnanců Eurotelu se meziročně nezměnil a na konci
prvního čtvrtletí 2003 činil 2 439 zaměstnanců.
V souladu s programem snižování investic se konsolidované investice
snížily v prvním čtvrtletí roku 2003 na 1,1 mld. Kč, ve srovnání s 1,4
mld. Kč v prvním čtvrtletí loňského roku. Samotný Český Telecom
investoval 0,8 mld. Kč.
Nahoru

SAP ohlásil výsledky
za 1. čtvrtletí
Společnost SAP ohlásila finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2003.
Během tohoto období vzrostl provozní zisk o 60 % na 298 milionů euro v
porovnání s 186 miliony ve stejném období vloni. Provozní marže za první
čtvrtletí vzrostla o devět procentních bodů na 20 %.
Na druhou stranu tržby ze softwarových licencí dosáhly výše 352 milionů
euro, což je o 12 % méně než v prvním čtvrtletí roku 2002. Nicméně i
přes tento pokles upevnila společnost SAP svůj dominantní podíl na trhu
(počítaný na základě tržeb ze softwarových licencí) z 51 % ve čtvrtém
čtvrtletí 2002 na 54 % v prvním čtvrtletí 2003.
Celkové tržby za první čtvrtletí poklesly o 8 % na 1,5 miliardy euro z
1,7 miliardy v loňském Q1. Při konstantních měnových kurzech by však
celkové tržby vzrostly o 1 %. V oblasti CRM zůstaly softwarové tržby
(mySAP CRM) na stejné úrovni jako vloni, tj. 74 milionů euro. Tržby za
software mySAP SCM (řízení dodavatelského řetězce) se zvýšily o 5 % na
83 milionů euro (79 mil. v Q1/2002). Celkový čistý zisk se v prvním
čtvrtletí zvýšil z 65 milionů euro na 186 milionů, tj. o 186 %.
Mezi nové kontrakty se v uplynulém čtvrtletí např. zařadily Computer
Science, Conoco Phillips, Volvo, Shanghai Pudong Development Bank nebo
Daewoo Shipbuilding. Společnost v prvním čtvrtletí zároveň uvedla na trh
v USA řešení pro malé střední firmy SAP Business One a jeden z jejích
zakladatelů a dosavadní CEO Hasso Plattner ohlásil odchod z výkonných
funkcí na místo předsedy dozorčí rady SAP AG.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Ať vám
zaměstnanci zbytečně nebrouzdají po síti
Společnost Secure uvedla na trh novou verzi produktu SmartFilter 3.2.
Produkt SmartFilter je komplexní nástroj pro řízení přístupu k webovým
stránkám, který filtruje nevhodná URL a kontroluje přístup zaměstnanců
na veřejnou část internetu. Tím pomáhá vytvářet nejen pozitivní webovou
kulturu, ale také šetří finanční prostředky vynakládané za internetové
připojení ve firmách.
SmartFilter je aplikace běžící na serverech připojujících uživatele nebo
celé podnikové sítě do internetu (na proxy serverech nebo firewallech).
Umožňuje stanovit, se kterými internetovými místy mohou uživatelé
komunikovat (prohlížet, stahovat soubory, obrázky nebo spouštět
aplikace).
Nová verze tohoto produktu přináší několik vylepšení a novinek.
SmartFilter 3.2 využívá architekturu On-Box zkracující zpoždění a
umožňující udržet krok s rychle rostoucím využíváním internetu. Novinkou
je rozšířená databáze, která se rychle rozrůstá o nová (nevhodná) místa
na internetu. Rozšířený kontrolní seznam obsahuje v současné době
informace o čtyřech milionech internetových míst v 66 jazycích.
Uživatelé SmartFilteru 3.2 mohou stahovat databázi kontrolního listu
prakticky denně a udržet tak krok s rychle se vyvíjejícím obsahem
internetu. SmartFilter navíc obsahuje nové, bohatší možnosti filtrování,
které organizacím umožňují jednoduše vytvořit nastavení podle jejich
vlastních potřeb. Nastavení filtrů je - díky kontrolnímu seznamu a
jednoduchým pravidlům, vzorům, které mohou správci sítí snadno použít a
povolit nebo zakázat uživatelům přístup na vybraná místa internetu -
velice prosté. Databáze je neustále doplňována a kategorizuje
internetová místa podle obsahu, typu služby (chat) nebo podle nároků na
přenosové pásmo.
SmartFilter umožňuje rovněž zablokovat stahování souborů MP3 ze
zábavních serverů, ale také dovolit jejich stahování z jiných webů nebo
legitimních zpravodajských serverů. Umožňuje blokovat stahování softwaru
z více míst ještě v době, než se na internetových serverech objeví.
Rovněž lze blokovat veškerý internetový provoz s výjimkou povolené
množiny internetových míst - to se může uplatnit například ve školách.
SmartFilter 3.2 však na druhou stranu již nebude podporovat produkty
Microsoft Proxy Server 2.0 a Netscape Proxy Server 3.5; poslední verzí
produktu SmartFilter, která uvedené platformy podporuje, je verze 3.1.1.
Podpora těchto produktů byla výrobci přerušena v okamžiku, kdy je
zákazníci přestali používat a kdy začali do svých sítí nasazovat jejich
náhrady.
Nahoru

Nová
verze síťového operačního systému od Novellu
Firma Novell
představila beta verzi svého síťového operačního systému NetWare ve
verzi 6.5. Mezi představenými novinky je například zahrnutí open source
technologie, zahrnutí technologie pro tvorbu a provoz webových služeb či
virtuální kancelář.
NetWare 6.5, který bude od léta patřit do rodiny produktů Novell
Nterprise, má poskytovat síťové služby na jakémkoliv typu sítě, diskovém
systému a klientské stanici. NetWare umožňuje konsolidaci serverů a
systémů do jedné centralizované, vysoce dostupné sítě typu SAN
(storage-area network). Rovněž umožňuje vytvořit více clusterů s
možností převzetí zátěže mezi jednotlivými servery v případě jejich
selhání. NetWare 6.5 bude obsahovat i Novell DirXML Starter Pack, který
slouží k synchronizaci uživatelských účtů a tím sladění funkce různých
adresářů v heterogenním prostředí.
NetWare 6.5 zahrnuje podporu nejpoužívanějších open source technologií
jako Apache, MySQL, Perl, PHP a Tomcat. Součástí verze 6.5 je i vývojové
prostředí a J2EE 1.3 aplikační server Novell exteNd určený pro provoz
podnikových J2EE aplikací a aplikací založených na webových službách.
J2EE kompatibilní aplikace tak mohou běžet na NetWare. Pomocí Novell
exteNd a Novell Nsure je také možné vytvářet bezpečné aplikace založené
na webových službách a centralizované správě identit.
Díky virtuální kanceláři NetWare 6.5 jsou všechny potřebné zdroje,
včetně přístupu k souborům, e-mailu, kalendáři a tiskárnám k dispozici
přes webový prohlížeč. Kdekoliv se zaměstnanci nacházejí, vybaveni
webovým prohlížečem, mohou být stejně produktivní jako kdyby seděli ve
své kanceláři.
NetWare 6.5 je v současnosti ve fázi beta testování. Cena a dostupnost
bude oznámena později. Beta verzi a další informace je možné získat na
této adrese.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Mjaatvedt bude řídit aktivity Telenor ve střední Evropě
S platností od
1. května byl vedením aktivit společnosti Telenor v oblasti služeb
pevných sítí ve střední Evropě pověřen nový regionální CEO Reinhard
Mjaatvedt. Bude tak mít na starosti regionální vedení aktivit
společností Telenor Networks a NEXTRA v České a Slovenské republice.
Jeho jmenování navazuje na předchozí oznámení o přesunu společnosti
NEXTRA ve střední Evropě pod Telenor Networks, norskou obchodní divizi
Telenoru, zaměřenou na oblast pevných sítí. Soren Ravn, víceprezident
Nextra Central Europe, bude zastávat v rámci Telenor Group jinou pozici.
Společnosti Telenor Networks a NEXTRA budou i nadále působit v České a
Slovenské republice odděleně jako samostatné právní subjekty a na trhu
budou vystupovat pod svými zavedenými značkami a obchodními jmény.
Poskytování služeb a vztahy s obchodními partnery a zákazníky
jednotlivých společností tedy nebudou touto organizační změnou nijak
ovlivněny, velkoobchodní a maloobchodní prodej zůstanou i nadále
striktně odděleny, aby nevznikl konflikt zájmů.
Reinhard Mjaatvedt nastoupil do společnosti Telenor v roce 1997 na
pozici zástupce výkonného ředitele divize Telenor Research & Development
a zástupce výkonného ředitele v EDB4Tel, stoprocentní dceřiné
společnosti Telenoru zabývající se vývojem informačních technologií.
Před nástupem do Telenoru pracoval 25 let ve společnosti Alcatel na
různých pozicích od systémového inženýra až po seniorské manažerské
pozice. Má rozsáhlé manažerské zkušenosti v různých oblastech - od
strategického plánování, přes vedení projektů, vývoje produktů až po
řízení infrastruktury.
Nahoru

Nové posily v
marketingovém týmu FSC
Do nového
obchodního roku (k 1. dubnu 2003) vstupuje marketingový tým Fujitsu
Siemens Computers s novými posilami. Stanislav Hájek nastoupil do
skupiny produktového marketingu jako manažer mobilních zařízení. Jeho
úkolem je zajišťovat specializovanou podporu prodejních aktivit a vztahů
se zákazníky v oblasti notebooků, PDA a tablet PC.
Kateřina Faimanová nahradila Lenku Chandogovou v oddělení korporátní a
marketingové komunikace, kde bude mít na starosti především produkci
marketingových kampaní a akcí.
Ing. Stanislav Hájek (29) zakončil vysokoškolská studia na České
zemědělské univerzitě v roce 1998. Do března 2003 pracoval v distribuční
společnosti Konsigna Solution jako projektový manažer se specializací na
výpočetní techniku a telekomunikace. Stanislav Hájek hovoří anglicky,
italsky a německy.
Kateřina Faimanová (26) sbírala první profesionální zkušenosti ve
společnostech Unisys a ABB. V letech 1998 - 2003 působila jako Resource
Manager v Řešitelském centru globálního systémového integrátora EDS.
Kateřina Fajmanová hovoří plynně anglicky.
Nahoru

Změna u EPSONu
Siegfried Heimgärtner, výkonný ředitel firmy EPSON Deutschland, oznámil
v pátek 25. dubna ukončení své činnosti v düsseldorfské hardwarové
společnosti k 1. květnu 2003. Siegfried Heimgärtner začal pracovat pro
německou dceřinou společnost - japonské SEIKO EPSON CORPORATION - v roce
1997 na úsecích Industrial Systems Division, marketingu a prodeje. Od
roku 1999 převzal dohled nad úsekem marketingu, prodeje, služeb a
logistiky a v 1. červenci 2002 postoupil do funkce prvního německého
manažera firmy EPSON Deutschland.
Devětačtyřicetiletý diplomovaný podnikový ekonom uvedl jako důvod pro
svůj odchod osobní důvody. Během jeho činnosti se společnost EPSON
Deutschland GmbH vyvinula v jednu z předních firem nabízejících produkty
a řešení z oblasti tisku a digitálního zpracování obrazu.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|