HLEDEJ
 V SEKCI
 

30. duben 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Událost týdne
UNICORN chce koupit PVT

Komerční příloha
2 knihy zdarma

Podnikové aplikace
LogicaCMG IT partnerem Shell
Společnost Sybase uvádí PowerBuilder 9.0
E-government v České republice
E.ON Group zvolila utilitní řešení od SAP

Konference, semináře
OR Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Efektivní řízení informatiky
Víte, co máte v kapse
Seminář Kvalita CAD dat v automobilovém průmyslu
6. odborná konference KARAT Open
Odborné semináře Sybase
Strategický outsourcing IS/ICT a SLA
Konference GSM v autodopravě
Firemní konference Informační systémy průmyslových podniků
Novinky v elektronických informačních zdrojích na konferenci INFORUM 2003

Finanční monitor IT firem
Finanční výsledky Českého Telecom za 1. čtvrtletí
SAP ohlásil výsledky za 1. čtvrtletí

Internet, komunikace a sítě
Ať vám zaměstnanci zbytečně nebrouzdají po síti
Nová verze síťového operačního systému od Novellu

Informační společnost
Mjaatvedt bude řídit aktivity Telenor ve střední Evropě
Nové posily v marketingovém týmu FSC
Změna u EPSONu
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 4/2003


Hlavní témata
. Banky a finance
. CRM
. Projektový management
. Specializovaná příloha 1: Management IT služeb
. Specializovaná příloha 2: Informační bezpečnost 1
Připravujeme:
IT System 5/2003


Hlavní témata
. Automobilový průmysl
· Supply Chain Management
· Product Lifecycle Management
· E-procurement
· Specializovaná příloha: InGIS


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Semináře Sybase


Událost týdne

UNICORN chce koupit PVT
Česká softwarová společnost UNICORN v pondělí oznámila svůj záměr koupit společnost PVT (dříve Podnik výpočetní techniky), jeden z deseti nejvýznamnějších českých systémových integrátorů. PVT je veřejnosti známá například jako technický zpracovatel kupónové privatizace (RM-SYSTÉM) nebo založením dceřinné společnosti První certifikační autorita.
Spojením mladé a relativně malé firmy UNICORN s takto velkým podnikem by na tuzemském trhu vznikla jedna z nejsilnějších českých softwarových společností s velkým potenciálem obsloužit široké spektrum zákazníků na domácím trhu i v zemích Evropské unie. Pro účely tohoto projektu má UNICORN zajištěnu podporu finanční skupiny Penta, připravené poskytnout potřebné finanční prostředky a know-how pro akvizice obdobného rozsahu.
Jako úspěšný účastník prvního kola veřejné obchodní soutěže byl UNICORN vyzván k podání podrobné nabídky na zakoupení 96,52 % akcií společnosti PVT. Nabídka byla podána v souladu s pravidly soutěže 28. 4. ve 14:54 hodin organizátorovi veřejné soutěže.
Akvizice PVT by pro UNICORN znamenala skokový nárůst obratu. Zatímco UNICORN v loňském roce dosáhl konsolidovaného obratu 397,5 milionu Kč, obrat PVT se pohyboval okolo dvou miliard korun. Záměr koupit PVT zapadá do dlouhodobé strategie společnosti UNICORN nabízet podnikům špičková řešení v oblasti informačních a komunikačních technologií.

Nahoru


Seminář Kvalita CAD dat


Komerční příloha

2 knihy zdarma
Vážení čtenáři, dovolujeme si Vám nabídnout zvýhodněné předplatné časopisu IT Office. Měsíčník IT Office je určený malým a středním firmám využívajícím IT v rámci své každodenní praxe. IT Office přináší přehledy, recenze, představení novinek, aktuality, tematické články z oblasti IT v prostředí malých a středních firem.
Nyní máte možnost objednat si zvýhodněné předplatné, v rámci kterého zdarma jako prémii získáte dvoudílnou publikaci Windows 2000 - podrobný přehled (obvyklá cena 480 Kč)
Časopis si můžete objednat na webové stránce, či zasláním e-mailu se všemi potřebnými údaji na abonence@ccb.cz.
Máte-li zájem o dvě ukázková čísla IT Office zdarma, navštivte náš web, kde můžete provést objednávku. Věříme, že pro Vás tato mimořádná nabídka bude zajímavá a že využijete příležitosti, kterou Vám nabízíme.
 

Nahoru


Karat OPEN


Podnikové aplikace

LogicaCMG IT partnerem Shell
Nasazení řešení SAP v deseti evropských pobočkách firmy Shell za celkem 20 milionů Euro je prvním projektech, který LogicaCMG realizuje v rámci nově uzavřeného strategického partnerství s touto ropnou společností. Cílem tohoto projektu je sjednocení provozních procesů napříč všemi produkty, službami a regiony v Dánsku, Finsku, Irsku, Itálii, Německu, Norsku, Portugalsku, Řecku, Španělsku a Velké Británii.
Smlouva umožňuje firmě LogicaCMG podílet se na rovněž IT aktivitách Shellu v jiných částech světa a přispět tak k realizaci podnikové strategie zaměřené na vývoj a nasazování jednotných IT řešení v mezinárodním měřítku.
Tohoto kontraktu LogicaCMG dosáhla zejména díky zkušenostem, které měl Shell s prací firem Logica a CMG (především v oblastech nasazování řešení SAP a outsourcingu) a rozsáhlé mezinárodní síti poboček, která vznikla po fúzi obou firem.
Jos Steeman, který je v Shell Europe odpovědný za standardizaci procesů, řekl: "Potřebu zjednodušení procesů a zavedení pevných standardů vnímáme silněji, než kdykoliv předtím. Proto jsme zahájili program sjednocení procesů v evropských pobočkách. LogicaCMG nám již v minulosti poskytovala konzultační a technologické služby a na základě této zkušenosti jsme přesvědčeni, že se projeví jako vynikající partner a pomůže nám dosáhnout velmi ambiciózních cílů.

Nahoru

 

Společnost Sybase uvádí PowerBuilder 9.0
Společnost Sybase ČR uvedla na trh PowerBuilder 9.0. Tato nová verze nástroje pro rychlý vývoj aplikací umožní softwarovým týmům i nadále budovat rozsáhlé aplikace splňující náročné podnikové požadavky a provádět vývoj vícevrstvých aplikací.
Produkt PowerBuilder 9.0 je rovněž jedním ze základních stavebních kamenů čtvrté generace programovacích jazyků 4GLplus pro rychlý vývoj aplikací v heterogenních prostředí, která díky těsnému provázání návrhu, modelování, vývoje, nasazení a správy má dále zvýšit produktivitu softwarových týmů.
K novým funkcím PowerBuilderu 9.0 patří RAD JavaServer Page (JSP) - ten umožňuje softwarovým týmům vývoj a nasazení webové aplikace JSP pomocí průvodců a dalších nástrojů rychlého vývoje aplikací. Dále obsahuje webové služby, které umožňují softwarovým týmům budovat, publikovat a využívat webové služby pro Microsoft .NET a další platformy bez rozsáhlé znalosti protokolu SOAP (Simple Object Access Protocol) a jazyka pro popis webových služeb WSDL.
Mezi další funkce patří XML DataWindow - importuje data přímo z dokumentu v XML a ukládá data získaná z jakéhokoliv datového zdroje jako plně upravený dokument v XML nebo jako dokument či řetězec používající formátovací objekty XSL (XSL-FO) nebo PDF. Nativní rozhraní PowerBuilderu rozšiřuje možnosti aplikací vytvořených v PowerBuilderu tím, že zapouzdří třídu programovanou v C++ jako rozšíření PowerBuilderu, a potom její metody vyvolá v aplikaci. Javové aplikace mohou rovněž prostřednictvím nativního rozhraní JNI komunikovat s PBVM.
Vedle stávající podpory Sybase EAServeru podporuje PowerBuilder nyní BEA WebLogic Server, IBM WebSphere a další aplikační servery J2EE, a to pomocí průvodců, jež generují proxy objekty pro komponenty EJB (Enterprise Java Beans), a poté tyto komponenty na serverech J2EE prostřednictvím proxy objektů vyvolávají.

Nahoru

 

E-government v České republice
Společnosti Corpus a Exprit oznámily, že získaly atestace, na jejímž základě mohou dodávat aplikace DMS (systém pro práci s elektronickými dokumenty) a e-spis (řešení spisové služby) do všech úřadů veřejné správy. Předpokladem pro jejich získání bylo splnění podmínek stanovených Ministerstvem vnitra ČR (www.mvcr.cz) pro vytváření infrastruktury informačních systémů úřadů veřejné správy (ISVS). Obě atestace pro dodávky do úřadů státní správy a samosprávy v České republice jsou platné až do března roku 2008.
Aplikace DMS 1.0 je společným produktem obou firem a jejím základem je technologie XQW:XDE společnosti Corpus Solutions. Systém umožňuje elektronickou správu dokumentů (bez ohledu na jejich typ), řízení oběhu a správu přístupu k dokumentům.
Řešení spisové služby e-spis společnosti Exprit je systém navržený na podporu evidence zpracování a oběhu písemností v úřadech státní správy a samosprávy i v dalších organizacích, kde je potřeba komplexní evidence, správa a řízené zpracování písemností při respektování standardů na ochranu informací. E-spis představuje efektivní řešení a zaručuje průkaznost evidence i průběhu zpracování písemností v klasické papírové podobě i v podobě elektronických dokumentů. E-spis je založen na technologii XQW:XDE společnosti Corpus Solutions.
E-spis a DMS mohou být jednoduše integrovány s okolními aplikacemi a mohou být nad nimi vytvářena řešení odpovídající potřebám konkrétní organizace.
Atestace informačních systémů nebo produktů je - podle vymezení pojmu v zákoně 365/2000 Sb., O informačních systémech veřejné správy - posouzení, zda informační systém splňuje podle standardů ISVS stanovené technické a jiné podmínky. Tyto atestace provádějí nezávislá atestační střediska pověřená Ministerstvem informatiky ČR. Sekce Informačních systémů veřejné správy (ISVS) Ministerstva informatiky ČR zajišťuje koordinaci a realizaci programu "Intranetu veřejné správy", který spočívá ve vytvoření komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy. Vytváří fungující portál veřejné správy, definuje zásady jeho naplňování a aktualizace jako základního předpokladu pro efektivní služby v prostředí e-governmentu. Prostřednictvím atestací informačních systémů a kontrolní činnosti postupně zajišťuje zpětnou vazbu na standardy ISVS a jejich dodržování.

Nahoru

 

E.ON Group zvolila utilitní řešení od SAP
Německá E.ON Group, největší světová soukromá firma z oblasti utilit, se rozhodla globálně využívat řešení mySAP Business Suite, která poskytnou jednotnou platformu pro všechny její společnosti v Evropě a Spojených státech. Na základě úspěšného zprovoznění řešení v pobočkách E.ON v Německu se implementace nyní zaměří na více než 55 000 uživatelů ve všech firmách patřících do této skupiny.
Soubor integrovaných řešení mySAP Business Suite pro E.ON zahrnuje mySAP Utilities, mySAP Customer Relationship Management (mySAP CRM), mySAP Enterprise Portal a SAP Strategic Enterprise Management (SEM), což je klíčová komponenta nedávno ohlášeného vylepšeného systému mySAP ERP pro plánování podnikových zdrojů. Řešení SAP jsou podporována integrační a aplikační technologickou platformou SAP NetWeaver.
Odvětvové řešení mySAP Utilities nabízí specifické funkcionality pro efektivní řízení energetických dat (EDM), správu zařízení, vyúčtování, řízení cen v reálném čase a sledování kontraktů. Klíčové schopnosti řešení mySAP CRM - jako například řízení kampaní, analytické funkce, mobilní prodej a mobilní služby - umožňují společnostem podnikajícím v oblasti utilit zvyšovat zákaznickou loajalitu, vytvářet nové obchodní příležitosti, podporovat rozhodovací procesy a řídit obchodní výkon. mySAP Enterprise Portal pomáhá uživatelům optimalizovat procesy a integrovat a dodávat přesné informace v reálném čase jak pro vedení podniku tak pro personál.

Nahoru


Efektivni rizeni informatiky


Konference, semináře

OR Roadshow - OR-CZ na cestách za svými zákazníky
Společnost OR-CZ uspořádá i v letošním roce tradiční roadshow. Akce odstartuje v úterý 27. května v hotelu Imperial v Ostravě, pokračuje 28.května v hotelu Gomel v Českých Budějovicích, 29. května v sídle firmy Oracle v Praze a po kratší přestávce skončí 18. června ve Sport Hotelu v Hrotovicích u Třebíče, kde na ní v následujících dnech naváže tradiční konference zákazníků a uživatelů produktů firmy OR-CZ.
Cílem roadshow je představit účastníkům jednak nové produkty a služby společností OR-CZ a Oracle, jednak možnosti a výsledky vzájemné spolupráce při integraci svých produktů. OR-CZ tak především nabídne nejnovější verzi svého ERP řešení - OR-SYSTEM, aplikace CRM systému OR-INFO a další doplňky a nadstavby základních informačních systémů. Především databázové, ale i další produkty budou předmětem prezentací firmy Oracle.

Nahoru
 
Efektivní řízení informatiky

Seminář Efektivní řízení informatiky se koná od středy 14. do čtvrtka 15. května 2003 v hotelu Ibis Praha Karlín. Kurz je zaměřen na funkční a procesní charakteristiky řízení podnikové informatiky. Seznamuje s obsahem a způsobem řešení projektů řízení IS/ICT. Na základě realizovaných projektů, na nichž se autoři kurzu podíleli, se prezentují i hlavní zkušenosti a problémy spojené s řízením informatiky podniku a s jeho rozvojem.
Vice informaci nalaznete zde.

Nahoru

RoadShow 2003


Víte, co máte v kapse?
Ve středu 15. května se koná v Praze v Top Hotelu seminář: "Víte, co máte v kapse?" s podtitulem "Audit informačních technologii: Úspora investic díky využití rezerv". Seminář je určen manažerům odpovědným za tvorbu strategie firmy (účinný nástroj k řízení jedné z podstatných oblastí fungování firmy), finančním a ekonomickým manažerům (nástroj pro provádění věcné a především funkční inventury), manažerům informatiky (představení ucelené koncepce kontroly stavu informačních a komunikačních technologii a představeni postupu a nástrojů pro její provádění).
Přednášky jsou připravované s odbornou pomoci bezpečnostních a vývojářských specialistu ze společnosti IBM CR, QRIS, ERIS Consulting, Plaut Consulting CR.a DNS a.s. Mediálním partnerem akce je časopis IT System. Více informaci a registrace na webu www.dns.cz/audit.

Nahoru
 
Seminář Kvalita CAD dat v automobilovém průmyslu
Na začátek května připravila společnost gedas ČR ve spolupráci se Škoda Auto Mladá Boleslav odborný seminář Kvalita CAD dat v automobilovém průmyslu. Tento seminář se bude konat v úterý 6. května 2003 v Mladé Boleslavi.
Během semináře budou představeny novinky, týkající se nástrojů pro kontrolu kvality dat a novinky v oblastech s touto problematikou související (technika - nástroje, administrativa - změny v procesu výměny dat, právo - aspekty spojené se změnami v procesu kontroly a výměny dat).
Seminář navazuje na celou sérii akcí z oblasti PLM pořádaných společností gedas ČR. Další podrobnosti a přihlášky naleznete na webu www.gedas.cz, nebo na tel.: 326 711 411.

Nahoru
 
6. odborná konference KARAT Open
Ve středu 21. května od 10 hodin proběhne v hotelu Atlantis v Brně 6. odborná konference KARAT Open, která je určena všem vedoucím pracovníkům, manažerům a správcům podnikových informačních systémů. Za přispění business partnerů IBM a SYBASE bude představeno nejnovější řešení komplexního informačního systému KARAT, především řešení pro Výrobu, CRM a Manažerský informační systém. Na praktické ukázce bude demonstrována otevřenost IS KARAT pro uživatele, správce a možnosti využití v praxi. Specializované workshopy se budou zabývat vývojovými nástroji, trendy a uživatelskými vlastnostmi systému.
Na programu konference bude po úvodní registraci od 10 hodin představení informačního systému KARAT, následovat bude praktická ukázka otevřenosti IS KARAT pro uživatele a správce. Od půl dvanácté bude připraven příspěvek firmy Sybase - pro KARAT akorát. Před obědem si účastníci semináře vyslechnou ještě přednášku o IBM xSeries Server. Po polední pauze následuje workshop pro zákazníky a uživatele s praktickými ukázkami práce s IS KARAT a další náplni.
Více informací a registrační formulář na webu pořadatele. Vaše další otázky ráda zodpoví Žaneta Dezortová.

Nahoru

Sabris


Odborné semináře Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na nová školení a odborné semináře. Ve středu 14. května se uskuteční seminář Databáze Adaptive Server IQ. Seminář je zaměřený na unikátní technologii pro uložení dat v datových skladech, která v sobě slučuje zdánlivě neslučitelné - vysoký výkon při bezkonkurenčně nízkých nákladech na vlastnictví (TCO). Představena bude technologie, která byla prověřena v největší referenční implementaci datového skladu na světě ve společnosti Nielsen Media Research.
21. května to bude seminář PowerDesigner. Cílem semináře je seznámit účastníky s produktovou řadou PowerDesigner, jednotlivými moduly, které obsahuje, a rozšířením, jež přináší aktuální verze 9.5. Seminář je určen nejen analytikům či vývojářům, ale například i řídícím pracovníkům, kteří hledají intuitivní nástroj pro zmapování činností uvnitř společnosti a cestu k jejich zefektivnění.
4. června se uskuteční setkání s názvem DIALOG 3000S pro efektivní řízení a plánování výroby - přednáší zástupce společnosti Control. Seminář doplněný praktickou prezentací uživatelských řešení implementovaných ve výrobních firmách seznámí účastníky s možnostmi IS DIALOG 3000S v oblasti řízení technologie výroby, jejího kapacitního plánování, výrobních kalkulací, jakosti a vazeb na prodejní a poprodejní aktivity firmy. Účastníkům budou představeny varianty sběru dat z průběhu výroby založené na využití čárového kódu a mobilní snímací techniky. Přednášející je současně také autorem prezentovaných řešení a jeho více než desetileté zkušenosti z oblasti zavádění výrobních aplikací jsou zárukou vysoké profesionální úrovně semináře.
Na webové stránce seminářů najdete kompletní a neustále aktualizované informace, mimořádné termíny kursů, cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a objednávky volejte na tel.: 224 31 0808 (linka 153) či tel.: 607 629 651, fax: 224 31 5024, popřípadě zasílejte na e-mail skoleni@sybase.cz. Na všechny akce zve i mediální partner - časopis IT System a SystemNEWS.

Nahoru
 
Strategický outsourcing IS/ICT a SLA
Ve dnech 13.-14. května proběhne v pražském hotelu Holiday Inn konference Strategický outsourcing IS/ICT a SLA s podtitulem Mýty, realita, zkušenosti, kterou pořádá společnost top vision ve spolupráci se zástupci společností: Pražská energetika, MITAS, IBM, Siemens Kolejová vozidla, Alcatel Czech, UNIPETROL, LogicaCMG, STAVO ARTIKEL, STOCK Plzeň, Advokátní kancelář Fiala, Profous, Maisner & spol., Siemens Business Services, WALMARK, NEXTRA, HEWLETT-PACKARD, Johnson & Johnson a dalších.
Cílem konference je výměna praktických zkušeností a názorů z oblasti outsourcingu IS/ICT, diskuse nových trendů i možnost neformálního setkání účastníků. Jednotlivá vystoupení jsou zaměřena zejména na problematiku strategie outsourcingu IT, možná rizika a potenciály, řízení efektivnosti outsourcingu a optimalizaci nákladů IT, stejně jako na přípravu outsourcingového vztahu, SLA a efektivní vztah partnerů. Doprovodnou akcí je workshop Komunikace IT manažera v praxi, v rámci nějž budete mít možnost získat konkrétní rady pro efektivní argumentaci, motivaci a vedení týmu či taktiky vyjednávání.
Podrobnější informace obdržíte na webu, či na tel.: 225 096 487.

Nahoru

Semináře TOP Vision


Konference GSM v autodopravě
Konference GSM v dopravě, která se konala 23. dubna v kongresovém sálu Hotelu Harmony v Ostravě, byla pořádána společností RadioMobil, pod záštitou Česmad Bohemia. Jednalo se o setkání významných managerů z oblasti mezinárodní a tuzemské dopravy a zasílatelství. Pořadatelé chtěli touto konferencí seznámit podnikatele v dopravě s novinkami v oborech informačních technologií, mobilního přenosu dat a manažerských systémů, aplikovaných v dopravě.
Hlavním produktem, který byl na semináři představen, je systém satelitní identifikace AchoTrack, který představila firma Auris. Společnost Dataware ve svém příspěvku "Managerské nadstavby a EchoTrack" představila systémy na podporu rozhodování pro střední a vysoký management. Ukázku z prezentace naleznete v PDF dokumentu zde.
V průběhu polední přestávky byl proveden pomocí produktu firmy Dataware Mobilní kufr bleskový on-line průzkum.
Pořádající společnost T-Mobile představila mobilní datové služby a možnosti mobilního přístupu k datům. Společnost AURIS předvedla v hlavní části programu praktické ukázky využití a funkce systému EchoTrack. Zástupci pojišťovací společnosti Satum Czech přiblížili možnosti pojištění pro provozovatele mezinárodní a tuzemské dopravy a zasílatelství.

Nahoru
 
Firemní konference Informační systémy průmyslových podniků
Minulý týden proběhl od středy 23. do čtvrtka 24. dubna tradičně v hotelu Devět skal na Vysočině firemní konference "Informační systémy průmyslového podniku", tentokrát věnované podnikové úrovni řízení. Akce se zúčastnilo osm desítek odborníků jak z praxe, tak inženýrských a dodavatelských organizací.
V programu se prezentovaly komplexní informační systémy (DC Concept, Deloitte & Touche, Q.gir), řešení v oblasti řízení dodavatelských řetězců (Humosoft, IS Berghof, SAP ČR), řízení lidských zdrojů (Vema), řízení vztahů se zákazníkem (2N Telekomunikace), metodiky nasazování komplexních systémů do praxe (ALTEC, Minerva ČR), datové sklady a business inteligence (ChemPlant Technology, MIS) a systémy pro plánování (GEMMA Systems, IFS Czech). Technickým prostředkům se věnovala společnost MONET+.
Mimo hlavní program své výrobky a služby prezentovaly společnosti EG-Expert, MERZ a Sun Microsystems Czech.
Během konference proběhla celá řada dalších jednání a samostatných prezentací jak ve stáncích jednotlivých společností, tak v dalších prostorách hotelu. O vysoké odborné úrovni celé akce svědčila řada spokojených reakcí posluchačů a taktéž zástupců přednášejících.

Nahoru
 
Novinky v elektronických informačních zdrojích na konferenci INFORUM 2003
Devátý ročník mezinárodní konference INFORUM 2003, která je zaměřena na využití elektronických informačních zdrojů ve vědě, výzkumu, vzdělávání a podnikání, se uskuteční od úterý 27. až do čtvrtka 29. května 2003 na Vysoké školy ekonomické v Praze. Nad konferencí, kterou pořádají společnost Albertina icome Praha a VŠE, převzal záštitu ministr informatiky Vladimír Mlynář.
V programu bude letos věnována pozornost mimo jiné těmto tématům: profesionální metody vyhledávání na internetu, knowledge management, informační zdroje o Evropské unii, digitální knihovny a e-government. Konference je poprvé otevřena pro zájemce ze střední a východní Evropy.
Bližší informace o konferenci můžete získat na webu www.inforum.cz, nebo se obrátit na Janu Machonskou (Albertina icome Praha, Štěpánská 16, Praha 1, e-mail: jana.machonska@aip.cz, tel.: 222 23 1212).
Hlavními sponzory konference jsou ProQuest Information and Learning, Ovid Technologies a Dialog Corporation. Mediálními partnery jsou Ekonom, Ikaros, IT System, C. H. Beck a VIP Park. Technologickou podporu poskytují firmy AiP Safe a INCAD.

Nahoru


New Challenges in Brand Management


Finanční monitor IT firem

Finanční výsledky Českého Telecom za 1. čtvrtletí
Akciová společnost Český Telecom, dnes oznámila své neauditované finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2003. Tyto výsledky jsou konsolidované a byly připraveny podle Mezinárodních standardů finančního vykazování.
Český Telecom vykázal za první čtvrtletí roku 2003 celkové výnosy ve výši 12,7 mld. Kč, což představuje meziroční pokles o 0,8%. Dynamika vývoje výnosů samotného ČTc, tj. výnosů z fixních linek, i konsolidace výnosů Eurotelu Praha, tj. výnosů z mobilních služeb, byla téměř identická.
Tradiční výnosy hlasových služeb - výnosy z hovorného a výnosy z měsíčních paušálních poplatků - poklesly meziročně o 13 % na 5,6 mld. Kč. Výnosy z hovorného poklesly meziročně o 28 % na 2,9 mld. Kč, zatímco výnosy z měsíčních paušálních poplatků vzrostly o 11 % na 2,7 mld. Kč. To odráží změnu struktury tarifů, ke které došlo v únoru loňského roku.
Vliv na výnosy z hlasových služeb měl také vývoj počtu a struktury telefonních stanic. Zatímco celkový počet telefonních stanic včetně ISDN kanálů poklesl o 3 % na 3 645 tisíc, počet samotných ISDN kanálů vzrostl o 39 % na 427 tisíc. Výnosy z hlasových služeb ovlivnil i pokračující trend zvyšování podílu provozu generovaného levnějším dial-up připojením na internet, dále pak přečíslování, které mělo za následek změnu významné části meziměstského provozu na místní provoz, a konečně i zavedení služeb Volba operátora od července 2002 a Předvolba operátora od začátku roku 2003. Na druhé straně, na začátku roku 2003 nedošlo k žádné změně tarifů.
Výnosy od provozovatelů jiných sítí vzrostly meziročně o 11 % na 704 mil. Kč v prvním čtvrtletí 2003. Nejvíce k tomu přispěly výnosy od zahraničních operátorů, které vzrostly o 32 % na 424 mil. Kč, hlavně díky nárůstu objemu tranzitního provozu.
Podobně jako v předcházejících obdobích vykazovaly největší růst výnosy z datových služeb a z pronajatých okruhů. Výnosy z datových služeb a ostatní telefonie (včetně služeb euroISDN, výnosů z internetu a služeb s přidanou hodnotou) zaznamenaly meziročně nárůst o 29 % na 2 mld. Kč. Dvě třetiny z těchto výnosů tvoří výnosy ze služeb euroISDN, které vzrostly meziročně o 31 % na 1,3 mld. Kč. Výnosy z internetových služeb vzrostly o 44% na 134 mil. Kč a výnosy ze služeb datových sítí o 40% na 347 mil. Kč.Výnosy z pronajatých okruhů vzrostly o 2% na 683 milionů Kč.
Celkové provozní náklady vyjma odpisů a amortizace činily 6,4 mld. Kč. To bylo meziročně o 7 % více a tento nárůst odráží mimo jiné vliv porovnání s výjimečně nízkými provozními náklady v prvním čtvrtletí loňského roku. Projevil se také nárůst konsolidovaných plateb za propojení do sítí jiných operátorů, které meziročně vzrostly o 19 % na 1,6 mld. Kč. Zvýšily se zejména konsolidované platby domácím operátorům, a to meziročně o 26 % na 1,1 mld. Kč. Konsolidované platby zahraničním operátorům činily 424 mil. Kč.
Celkový počet zaměstnanců (vyjma zaměstnanců Eurotelu) byl na konci prvního čtvrtletí 13 479, což představuje meziroční pokles o 10 %. Celkový počet zaměstnanců Eurotelu se meziročně nezměnil a na konci prvního čtvrtletí 2003 činil 2 439 zaměstnanců.
V souladu s programem snižování investic se konsolidované investice snížily v prvním čtvrtletí roku 2003 na 1,1 mld. Kč, ve srovnání s 1,4 mld. Kč v prvním čtvrtletí loňského roku. Samotný Český Telecom investoval 0,8 mld. Kč.

Nahoru
 
SAP ohlásil výsledky za 1. čtvrtletí
Společnost SAP ohlásila finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2003. Během tohoto období vzrostl provozní zisk o 60 % na 298 milionů euro v porovnání s 186 miliony ve stejném období vloni. Provozní marže za první čtvrtletí vzrostla o devět procentních bodů na 20 %.
Na druhou stranu tržby ze softwarových licencí dosáhly výše 352 milionů euro, což je o 12 % méně než v prvním čtvrtletí roku 2002. Nicméně i přes tento pokles upevnila společnost SAP svůj dominantní podíl na trhu (počítaný na základě tržeb ze softwarových licencí) z 51 % ve čtvrtém čtvrtletí 2002 na 54 % v prvním čtvrtletí 2003.
Celkové tržby za první čtvrtletí poklesly o 8 % na 1,5 miliardy euro z 1,7 miliardy v loňském Q1. Při konstantních měnových kurzech by však celkové tržby vzrostly o 1 %. V oblasti CRM zůstaly softwarové tržby (mySAP CRM) na stejné úrovni jako vloni, tj. 74 milionů euro. Tržby za software mySAP SCM (řízení dodavatelského řetězce) se zvýšily o 5 % na 83 milionů euro (79 mil. v Q1/2002). Celkový čistý zisk se v prvním čtvrtletí zvýšil z 65 milionů euro na 186 milionů, tj. o 186 %.
Mezi nové kontrakty se v uplynulém čtvrtletí např. zařadily Computer Science, Conoco Phillips, Volvo, Shanghai Pudong Development Bank nebo Daewoo Shipbuilding. Společnost v prvním čtvrtletí zároveň uvedla na trh v USA řešení pro malé střední firmy SAP Business One a jeden z jejích zakladatelů a dosavadní CEO Hasso Plattner ohlásil odchod z výkonných funkcí na místo předsedy dozorčí rady SAP AG.

Nahoru


Inforum 2003


Internet, komunikace a sítě

Ať vám zaměstnanci zbytečně nebrouzdají po síti
Společnost Secure uvedla na trh novou verzi produktu SmartFilter 3.2. Produkt SmartFilter je komplexní nástroj pro řízení přístupu k webovým stránkám, který filtruje nevhodná URL a kontroluje přístup zaměstnanců na veřejnou část internetu. Tím pomáhá vytvářet nejen pozitivní webovou kulturu, ale také šetří finanční prostředky vynakládané za internetové připojení ve firmách.
SmartFilter je aplikace běžící na serverech připojujících uživatele nebo celé podnikové sítě do internetu (na proxy serverech nebo firewallech). Umožňuje stanovit, se kterými internetovými místy mohou uživatelé komunikovat (prohlížet, stahovat soubory, obrázky nebo spouštět aplikace).
Nová verze tohoto produktu přináší několik vylepšení a novinek. SmartFilter 3.2 využívá architekturu On-Box zkracující zpoždění a umožňující udržet krok s rychle rostoucím využíváním internetu. Novinkou je rozšířená databáze, která se rychle rozrůstá o nová (nevhodná) místa na internetu. Rozšířený kontrolní seznam obsahuje v současné době informace o čtyřech milionech internetových míst v 66 jazycích. Uživatelé SmartFilteru 3.2 mohou stahovat databázi kontrolního listu prakticky denně a udržet tak krok s rychle se vyvíjejícím obsahem internetu. SmartFilter navíc obsahuje nové, bohatší možnosti filtrování, které organizacím umožňují jednoduše vytvořit nastavení podle jejich vlastních potřeb. Nastavení filtrů je - díky kontrolnímu seznamu a jednoduchým pravidlům, vzorům, které mohou správci sítí snadno použít a povolit nebo zakázat uživatelům přístup na vybraná místa internetu - velice prosté. Databáze je neustále doplňována a kategorizuje internetová místa podle obsahu, typu služby (chat) nebo podle nároků na přenosové pásmo.
SmartFilter umožňuje rovněž zablokovat stahování souborů MP3 ze zábavních serverů, ale také dovolit jejich stahování z jiných webů nebo legitimních zpravodajských serverů. Umožňuje blokovat stahování softwaru z více míst ještě v době, než se na internetových serverech objeví. Rovněž lze blokovat veškerý internetový provoz s výjimkou povolené množiny internetových míst - to se může uplatnit například ve školách.
SmartFilter 3.2 však na druhou stranu již nebude podporovat produkty Microsoft Proxy Server 2.0 a Netscape Proxy Server 3.5; poslední verzí produktu SmartFilter, která uvedené platformy podporuje, je verze 3.1.1. Podpora těchto produktů byla výrobci přerušena v okamžiku, kdy je zákazníci přestali používat a kdy začali do svých sítí nasazovat jejich náhrady.

Nahoru
 
Nová verze síťového operačního systému od Novellu
Firma Novell představila beta verzi svého síťového operačního systému NetWare ve verzi 6.5. Mezi představenými novinky je například zahrnutí open source technologie, zahrnutí technologie pro tvorbu a provoz webových služeb či virtuální kancelář.
NetWare 6.5, který bude od léta patřit do rodiny produktů Novell Nterprise, má poskytovat síťové služby na jakémkoliv typu sítě, diskovém systému a klientské stanici. NetWare umožňuje konsolidaci serverů a systémů do jedné centralizované, vysoce dostupné sítě typu SAN (storage-area network). Rovněž umožňuje vytvořit více clusterů s možností převzetí zátěže mezi jednotlivými servery v případě jejich selhání. NetWare 6.5 bude obsahovat i Novell DirXML Starter Pack, který slouží k synchronizaci uživatelských účtů a tím sladění funkce různých adresářů v heterogenním prostředí.
NetWare 6.5 zahrnuje podporu nejpoužívanějších open source technologií jako Apache, MySQL, Perl, PHP a Tomcat. Součástí verze 6.5 je i vývojové prostředí a J2EE 1.3 aplikační server Novell exteNd určený pro provoz podnikových J2EE aplikací a aplikací založených na webových službách. J2EE kompatibilní aplikace tak mohou běžet na NetWare. Pomocí Novell exteNd a Novell Nsure je také možné vytvářet bezpečné aplikace založené na webových službách a centralizované správě identit.
Díky virtuální kanceláři NetWare 6.5 jsou všechny potřebné zdroje, včetně přístupu k souborům, e-mailu, kalendáři a tiskárnám k dispozici přes webový prohlížeč. Kdekoliv se zaměstnanci nacházejí, vybaveni webovým prohlížečem, mohou být stejně produktivní jako kdyby seděli ve své kanceláři.
NetWare 6.5 je v současnosti ve fázi beta testování. Cena a dostupnost bude oznámena později. Beta verzi a další informace je možné získat na této adrese.

Nahoru


konference Strategicky outsourcing IS/ICT a SLA


Informační společnost

Mjaatvedt bude řídit aktivity Telenor ve střední Evropě
S platností od 1. května byl vedením aktivit společnosti Telenor v oblasti služeb pevných sítí ve střední Evropě pověřen nový regionální CEO Reinhard Mjaatvedt. Bude tak mít na starosti regionální vedení aktivit společností Telenor Networks a NEXTRA v České a Slovenské republice. Jeho jmenování navazuje na předchozí oznámení o přesunu společnosti NEXTRA ve střední Evropě pod Telenor Networks, norskou obchodní divizi Telenoru, zaměřenou na oblast pevných sítí. Soren Ravn, víceprezident Nextra Central Europe, bude zastávat v rámci Telenor Group jinou pozici.
Společnosti Telenor Networks a NEXTRA budou i nadále působit v České a Slovenské republice odděleně jako samostatné právní subjekty a na trhu budou vystupovat pod svými zavedenými značkami a obchodními jmény. Poskytování služeb a vztahy s obchodními partnery a zákazníky jednotlivých společností tedy nebudou touto organizační změnou nijak ovlivněny, velkoobchodní a maloobchodní prodej zůstanou i nadále striktně odděleny, aby nevznikl konflikt zájmů.
Reinhard Mjaatvedt nastoupil do společnosti Telenor v roce 1997 na pozici zástupce výkonného ředitele divize Telenor Research & Development a zástupce výkonného ředitele v EDB4Tel, stoprocentní dceřiné společnosti Telenoru zabývající se vývojem informačních technologií. Před nástupem do Telenoru pracoval 25 let ve společnosti Alcatel na různých pozicích od systémového inženýra až po seniorské manažerské pozice. Má rozsáhlé manažerské zkušenosti v různých oblastech - od strategického plánování, přes vedení projektů, vývoje produktů až po řízení infrastruktury.

Nahoru

 

Nové posily v marketingovém týmu FSC
Do nového obchodního roku (k 1. dubnu 2003) vstupuje marketingový tým Fujitsu Siemens Computers s novými posilami. Stanislav Hájek nastoupil do skupiny produktového marketingu jako manažer mobilních zařízení. Jeho úkolem je zajišťovat specializovanou podporu prodejních aktivit a vztahů se zákazníky v oblasti notebooků, PDA a tablet PC.
Kateřina Faimanová nahradila Lenku Chandogovou v oddělení korporátní a marketingové komunikace, kde bude mít na starosti především produkci marketingových kampaní a akcí.
Ing. Stanislav Hájek (29) zakončil vysokoškolská studia na České zemědělské univerzitě v roce 1998. Do března 2003 pracoval v distribuční společnosti Konsigna Solution jako projektový manažer se specializací na výpočetní techniku a telekomunikace. Stanislav Hájek hovoří anglicky, italsky a německy.
Kateřina Faimanová (26) sbírala první profesionální zkušenosti ve společnostech Unisys a ABB. V letech 1998 - 2003 působila jako Resource Manager v Řešitelském centru globálního systémového integrátora EDS. Kateřina Fajmanová hovoří plynně anglicky.

Nahoru

 
Změna u EPSONu
Siegfried Heimgärtner, výkonný ředitel firmy EPSON Deutschland, oznámil v pátek 25. dubna ukončení své činnosti v düsseldorfské hardwarové společnosti k 1. květnu 2003. Siegfried Heimgärtner začal pracovat pro německou dceřinou společnost - japonské SEIKO EPSON CORPORATION - v roce 1997 na úsecích Industrial Systems Division, marketingu a prodeje. Od roku 1999 převzal dohled nad úsekem marketingu, prodeje, služeb a logistiky a v 1. červenci 2002 postoupil do funkce prvního německého manažera firmy EPSON Deutschland.
Devětačtyřicetiletý diplomovaný podnikový ekonom uvedl jako důvod pro svůj odchod osobní důvody. Během jeho činnosti se společnost EPSON Deutschland GmbH vyvinula v jednu z předních firem nabízejících produkty a řešení z oblasti tisku a digitálního zpracování obrazu.

Nahoru


CRM Forum 2003


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.