V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 3/2003
Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing |
Připravujeme:
IT System 4/2003
Hlavní témata
. Banky a finance
. CRM
. Projektový management
. Specializovaná příloha 1: Management IT služeb
. Specializovaná příloha 2: Informační bezpečnost 1 |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
Nové služby ČTK
Společnost
Getronics (Czech Republic) oznámila dokončení vývoje a implementace
rozhraní webových služeb pro Českou tiskovou kancelář.
ČTK se rozhodla
realizovat ověřovací pilotní projekt rozšiřující stávající služby o
alternativní distribuční kanál pro poskytování zpravodajství.
Implementací byla pověřena společnost Getronics.
Webové služby Getronicsu představuje soubor metod a funkcí sloužících
pro komunikaci systémů prostřednictvím internetu. Na klientské straně
tak zajišťuje zobrazení zpravodajství např. SunONE Portal Server 6 (s
konektorem dodávaným firmou Getronics) nebo javovská aplikace, kterou
lze nainstalovat na libovolný systém podporující Javu.
Rozhraní pro přístup k aktuálnímu zpravodajství ČTK umožní
personalizované a rychlé získávání požadovaných informací. Další výhodu
ocení především portály, které budou mít zjednodušený odběr informací z
ČTK a možnost integrace tohoto obsahu do dalších aplikací využívajících
stejného rozhraní.
Nahoru

Adastra dodala
řešení segmentace pro Aliatel
Společnost
Adastra dokončila CRM řešení segmentace zákazníků pro ALiatel. Toto
řešení je zaměřeno na zákazníky v oblasti hlasových služeb a umožní
Aliatelu efektivněji zaměřovat své marketingové kampaně. Řešení dodané
firmou Adastra využívá pokročilých analytických postupů pro velké objemy
dat (tzv. data mining). Výhodou řešení byla možnost realizovat datovou
integraci s využitím datového skladu, který Adastra pro společnost
Aliatel rovněž realizuje.
Segmentace zákazníků umožňuje rozčlenit zákaznickou bázi na marketingově
zvládnutelný počet relativně homogenních podskupin (obvykle 5-10), vůči
kterým lze uplatnit stejný marketingový nebo obchodní přístup.
Technologie pro data mining umožňují na rozdíl od klasických segmentací
použít více segmentačních proměnných a objevit v zákaznických datech
souvislosti a trendy, které často nejsou jinými metodami postřehnutelné.
Podle vyjádření zástupců Adastry je segmentace zákazníků typickým prvním
krokem pro využití pokročilých analytických metod analytického CRM
(CRM.360), které umožňuje zahájit zvyšování hodnoty celého CRM.
Segmentace obvykle generuje řadu dalších obchodních možností pro
věrnostní program, cross-selling nebo up-selling.
Nahoru

Internetové
obchody Cígler Software v novém
Internetové
obchody money.inshop.cz a elnec.inshop.cz využívají bezframeovou
implementaci systému Zoner inShop 3 od společnosti Šilhavý. Dokončená
implementace umožňuje zákazníkům pohodlný výběr zboží, které je
přehledně rozděleno do několika kategorií a přístup do obou prodejen pod
identickým uživatelským jménem a heslem. Provozovatel obchodu může na
druhé straně využívat komfort administračního prostředí, kde pomocí
modulu iMoney může provádět aktualizace zboží přímo z ekonomického
systému Money S3.
Shop.money.cz nabízí
vedle jiného software ekonomické systémy Money S3, pokladní systémy a
registrační pokladny Euro. Na shop.elnec.cz je možné nakoupit sortiment
programátorů, simulátorů, mazaček a dalších výrobků značky ELNEC.
Nahoru

Microsoft Business Solutions-Navision ve službách veřejného osvětlení
Společnost Istroconstruct bude poskytovat softwarové řešení ve
prospěch veřejnosti města Košice. To v minulém roce vypsalo tendr na
údržbu, provoz a modernizaci veřejného osvětlení. Službu zabezpečuje
firma Veros, která se v rámci svého nového úkolu rozhodla inovovat svůj
podnikový informační systém.
Řešení by mělo být schopné pokrýt všechny požadované oblasti provozu
veřejného osvětlení. Monitorování světelných míst a získávání přesných
informací umožní lepší plánování servisu a údržby svítidel.
Nahoru

Společnost IXOS splňuje zátěžový test SAP ArchiveLink
Společnost IXOS Software patří k prvním poskytovatelům, kteří provedli
srovnávací test ArchiveLink SAP. Použitý hardware simuloval typické
prostředí zákazníka. Výsledky testu prokázaly výkonnost a škálovatelnost
serveru IXOS-eCONserver, který je základem všech řešení IXOS. Na serveru
IXOS-eCONserver je možné bezpečně ukládat velká množství dat a
dokumentů. Společnost SAP výsledky testu certifikovala.
Testováno bylo čtení a zápis velkých objemů dokumentů. Konfigurace
hardwaru, operačního systému a databáze představovala skutečné
zákaznické prostředí a byla záměrně udržována na minimální úrovni.
Společnost IXOS však plánuje i zátěžové testy za použití různých,
rozsáhlejších konfigurací.
Konfigurace zvolená pro test nevyužívala plný výkon serveru
IXOS-eCONserver. Zápis odchozích dokumentů překročil požadavky velkého
poskytovatele telekomunikačních služeb o celých 360 %. Výkonnostně
překonal požadavky největšího evropského archivačního systému o 24 %.
Výkonnější konfigurace serveru IXOS-eCONserver podporují větší počet
uživatelů a objemy dat.
Server IXOS-eCONserver představuje součást řešení IXOS-eCON Solution
Suite, které poskytuje kompletní funkce správy dokumentů. Tento server
je jádrem řešení správy dokumentů a dat společnosti IXOS. Dokáže
zpracovat dokumenty na úrovni celého podniku. Server IXOS-eCONserver
prokázal svou škálovatelnost a spolehlivost ve více než 2 900
instalacích s 1,75 miliony uživatelů po celém světě.
Nahoru

SQL 2000
Enterprise Edition 64-bit s Windows Serverem 2003
Základem nového produktu z dílny Microsoft je SQL Server 2000
optimalizovaný pro servery s procesory Itanium a 64-bit verzí Windows Server
2003. Tato kombinace přináší lepší parametry výkonu a škálovatelnost určené pro
největší podnikové zákazníky.
64-bitová verze je určena pro uživatele aplikací náročných na výkon a rychlost
při velkém zatížení paměti.SQL Server 2000 (64-bit) s vylepšenými zdroji a
adresovatelností paměti je konzistentní s SQL Server 2000 32-bit, což
představuje kontinuitu pro databázové administrátory a vývojáře spravující a
vytvářející enterprise aplikace.
Současný SQL Server se osvědčil na enterprise trhu jako škálovatelná databázová
platforma, na které se dá vybudovat a nasadit e-commerce, line-of-business
aplikace nebo datové sklady.
SQL Server 2000 (64-bit) zahrnuje 64-bitový databázový server, 64-bitový server
agent, a 64-bitový analytický server (OLAP a data mining). Tyto komponenty jsou
kódové kompatibilní s předcházející 32-bit verzí. To umožňuje integraci 64-bit
serveru s 32-bit SQL Servery 2000. 64-bit platforma má větší pamětový buffer
pool, databázové aplikace s paměťové vysokým zatížením větším než 4GB budou
využívat vyšší paměťovou adresovatelnost 64-bit platformy. SQL Server 2000
(64-bit) Server-setup je založen na nové technologii Windows Installer.
Uvedené parametry předurčují využití při datových aplikacích, které vytvářejí
velmi objemné datové kostky nebo komplexní dotazy, tzv. multikrokové query a
dále aplikacích vyžadujících zpracovaní velkého objemu dat nebo e-commerce
řešení, které mají potencionálně neomezený počet uživatelů a velmi vysoký počet
transakcí.
Z hlediska licenční politiky Microsoft bude SQL Server 2000 (64-bit) dostupný ve
verzích Enterprise Edition a Developer Edition a cena SQL Serveru 2000 (64-bit)
bude stejná jako SQL 32-bit.
Nahoru

Správa podnikových aplikací CA AllFusion Harvest Manager
Společnost Computer Associates uvedla na trh AllFusion Harvest Change
Manager. Jde o řešení správy konfigurace softwaru, jež zajišťuje
rovnoměrnou dodávku podnikových aplikací vytvořených pomocí WebSphere
Studia verze 5.0 od IBM. S použitím řešení AllFusion Harvest CM mohou
vývojáři řídit změny přímo z prostředí WebSphere Studia.
Nová verze rovněž podporuje další vývojové platformy, k nimž patří i
Microsoft Visual Studio .NET a Sybase PowerBuilder. Toto řešení lze také
začlenit do platformy Eclipse 2.0, kterou využívají vývojáři open source
softwaru.
AllFusion Harvest CM umožňuje definovat a automatizovat opakující se
procesy, zajišťuje řízení a vymezuje odpovědnost ve všech stádiích
vývoje softwaru. Tím maximalizuje kvalitu vyvíjených aplikací i
produktivitu vývojářů. AllFusion Harvest CM umožňuje kontrolu snad nad
všemi stádii vývoje softwaru, což zvyšuje produktivitu vývojářů a
zároveň i kvalitu, spolehlivost a auditovatelnost tradičních i webových
aplikací. Nový Manager je součástí řady CA AllFusion Change Management.
Jedná se o řešení pro řízení změn a složitých systémů a pro automatizaci
procesů řízení změn v informačních technologiích. K nim patří i
AllFusion Change Manager Enterprise Workbench a AllFusion Endevor Change
Manager.
Nahoru |
|
Analýza |
Výzkum
odhalil slabiny londýnských bezdrátových sítí
Jeden útok na
nezabezpečené sítě každý druhý den. Jedna třetina ze všech londýnských
bezdrátových sítí je zranitelná - k těmto závěrům dospěl půzkum pro RSA
Security v Londýně. V rámci experimentu nazvaném HoneyPot tam vytvořili
vědci dvě falešné bezdrátové sítě a zaznamenávali počet hackerů, kteří
se pokusí zneužít je k protizákonnému jednání.
Během třítýdenního experimentu bylo k těmto bezdrátovým sítím
realizováno 29 připojení, přičemž každý čtvrtý neoprávněný uživatel se
pokusil využít síť protizákonně. Zbývajících 75 % uživatelů se k síti
připojilo nejspíš neúmyslně. Na vině byl pravděpodobně operační systém
Windows XP na jejich laptopech. Je-li totiž nastaven určitým způsobem,
může rozpoznat nové bezdrátové sítě ve svém okolí a připojit se k nim
automaticky.
Studii objednala RSA Security a jejím vypracováním byli pověřeni
specialisté z firmy Z/Yen Limited. Navazuje na dřívější poznatky, jež
odhalily, že londýnské podniky nadále přímo vyzývají k hackerským útokům
a mohou být snadným terčem teroristických aktivit, jelikož si své
bezdrátové počítačové sítě nezabezpečují. Počet bezdrátových sítí v
londýnských podnicích vzrostl v loňském roce o 300 %, avšak jejich
zabezpečení nadále zůstává dost chatrné. První neoprávněné připojení
bylo k falešným sítím realizováno už 2 hodiny a 35 minut po jejich
"oživení".
Technologie pro nalézání nových sítí se rychle stala běžně dostupnou a
některé operační systémy, jako např. Windows XP, mohou automaticky
informovat uživatele o bezdrátových sítích ve svém okruhu - a také to
dělají. Nepoužívání šifrovacího protokolu WEP nebo technologie VPN
(virtuální privátní síť) v otevřených systémech WLAN či DHCP (žádné
filtrování adres na úrovni vrstvy MAC) je receptem na katastrofu. A
právě takováto kombinace byla tou nejběžnější konfigurací londýnských
bezdrátových sítí, jež byly v rámci nedávné studie sledovány.
Autor zprávy, Phil Cracknell ze Z/Yen, k tomu uvedl: "Studie potvrdila,
že hackeři vaši bezdrátovou lokální síť objeví. Proto byste ji měli
chránit řešeními, jako jsou WEP či VPN. Lidé se jinak k vaší síti
připojí a pokusí se využít služby, které tam naleznou. Před hackery se
neschováte. Naše dvě falešné sítě rozhodně nebyly v
nejfrekventovanějších oblastech Londýna. Přesto byly objeveny a využity
v průměru za méně než tři hodiny po uvedení do provozu."
Naštěstí "War-chalkers" tyto otevřené sítě ještě neoznačili, jinak by
tato statistka byla ještě horší. Značkování, které oznamuje existenci
otevřené sítě, by mělo být pro manažery systémů, jež nadále implementují
bezdrátové přístupy bez řádného zabezpečení, dalším signálem k
zamyšlení. Najdou vás a vaši síť použijí nebo napadnou.
Pro úplnost uvádíme, že RSA Security a Z/Yen vytvořily doporučení
týkající se nejlepších postupů při plánování, konfiguraci, implementaci
a provozování bezdrátových lokálních sítí v podnicích.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Strategický outsourcing
IS/ICT a SLA
Ve dnech
13.-14. května proběhne v pražském hotelu Holiday Inn konference
Strategický outsourcing IS/ICT a SLA s podtitulem Mýty, realita,
zkušenosti, kterou pořádá společnost
top vision ve
spolupráci se zástupci společností: Pražská energetika, MITAS, IBM,
Siemens Kolejová vozidla, Alcatel Czech, UNIPETROL, LogicaCMG, STAVO
ARTIKEL, STOCK Plzeň, Advokátní kancelář Fiala, Profous, Maisner &
spol., Siemens Business Services, WALMARK, NEXTRA, HEWLETT-PACKARD,
Johnson & Johnson a dalších.
Cílem
konference je výměna praktických zkušeností a názorů z oblasti
outsourcingu IS/ICT, diskuse nových trendů i možnost neformálního
setkání účastníků. Jednotlivá vystoupení jsou zaměřena zejména na
problematiku strategie outsourcingu IT, možná rizika a potenciály,
řízení efektivnosti outsourcingu a optimalizaci nákladů IT, stejně jako
na přípravu outsourcingového vztahu, SLA a efektivní vztah partnerů.
Doprovodnou akcí je workshop Komunikace IT manažera v praxi, v rámci
nějž budete mít možnost získat konkrétní rady pro efektivní argumentaci,
motivaci a vedení týmu či taktiky vyjednávání.
Podrobnější informace obdržíte
zde, či na tel.: 22 096 487.
Nahoru

COFAX 2003
Příští týden,
konkrétně od středy 23. dubna až do soboty 26. dubna probíhá ve
Výstavním a kongresovém centru Incheba, Bratislava-Petržalka další
ročníky výstavy COFAX. Součástí výstavy bude letos mimo jiné i tzv.
Cofax PC PARK 2003.
Co je to PC PARK? Myšlenkou technologicko-zábavného pavilónu PC PARK je
nabídnout návštěvníkům výstavy COFAX možnost zhlédnout a "na vlastní
kůži" si vyzkoušet nejnovější technologie z oblasti výpočetní techniky.
Pro odbornou i laickou veřejnost bude k dispozici celkem 50
multimediálních pracovních stanic s vysokorychlostním připojením k
internetu a nainstalovaným nejnovějším multimediálním softwarem. K
dispozici budou elektronické encyklopedie, software na výuku cizích
jazyků a multimediální domácí kino.
Doprovodný program během konání výstavy COFAX 2003 bude v rámci pavilónu
PC PARK pro návštěvníky připravený doprovodný program v podobě krátkých
přednášek a workshopů. Na výstavu COFAX zve mediální partner - časopis
IT System.
Nahoru

Novinky v elektronických informačních zdrojích na konferenci INFORUM
2003
Devátý ročník
mezinárodní konference
INFORUM 2003, která je zaměřena na využití elektronických
informačních zdrojů ve vědě, výzkumu, vzdělávání a podnikání, se
uskuteční od úterý 27. až do čtvrtka 29. května 2003 na Vysoké školy
ekonomické v Praze. Nad konferencí, kterou pořádají společnost Albertina
icome Praha a VŠE, převzal záštitu ministr informatiky V. Mlynář.
V programu bude letos věnována pozornost mj. těmto tématům:
profesionální metody vyhledávání na internetu, knowledge management,
informační zdroje o Evropské unii, digitální knihovny a e-government.
Konference je poprvé otevřena pro zájemce ze střední a východní Evropy.
Bližší informace o konferenci můžete získat na webu
www.inforum.cz, nebo
se obrátit na Janu Machonskou (Albertina icome Praha, Štěpánská 16,
Praha 1, na e-mail:
jana.machonska@aip.cz, tel.: 222 23 1212).
Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation. Mediálními partnery jsou
Ekonom,
Ikaros,
IT System,
C. H. Beck a
VIP Park.
Technologickou podporu poskytují firmy
AiP Safe a
INCAD.
Nahoru
|
Efektivní řízení informatiky
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář Efektivní řízení
informatiky, který se koná od středy 14. do čtvrtka 15. května 2003 v
hotelu Ibis Praha Karlín. Kurz je zaměřen na funkční a procesní
charakteristiky řízení podnikové informatiky. Seznamuje s obsahem a
způsobem řešení projektů řízení IS/ICT. Na základě realizovaných
projektů, na nichž se autoři kurzu podíleli, se prezentují i hlavní
zkušenosti a problémy spojené s řízením informatiky podniku a s jeho
rozvojem. Více informaci naleznete na
webu pořadatele.
Nahoru

6. odborná konference
KARAT Open
Ve středu 21. května od 10 hodin proběhne v hotelu Atlantis v Brně 6.
odborná konference
KARAT Open, která je určena všem vedoucím pracovníkům, manažerům a
správcům podnikových informačních systémů. Za přispění business partnerů
IBM a SYBASE bude představeno nejnovější řešení komplexního informačního
systému KARAT, především řešení pro Výrobu, CRM a Manažerský informační
systém. Na praktické ukázce bude demonstrována otevřenost IS KARAT pro
uživatele, správce a možnosti využití v praxi. Specializované workshopy
se budou zabývat vývojovými nástroji, trendy a uživatelskými vlastnostmi
systému.
Na programu konference bude po úvodní registraci například hned od 10
hodin představení informačního systému KARAT, následováno praktickou
ukázkou otevřenosti IS KARAT pro uživatele a správce. Od půl dvanácté to
bude příspěvek firmy Sybase - pro KARAT akorát. Před obědem si účastníci
semináře vyslechnou ještě přednášku o IBM xSeries Server.
Po polední pauze následuje workshop pro zákazníky a uživatele s
praktickými ukázkami práce s IS KARAT a další náplni. Více informací a
registrační formulář na
webu pořadatele.
Vaše další otázky ráda zodpoví
Žaneta Dezortová.
Nahoru

Odborné semináře Sybase
Společnost
Sybase si vás dovoluje pozvat na nová
školení
a odborné
semináře.
Ještě v dubnu - konkrétně 23. dubna - proběhne seminář Sybase Enterprise
Portal. Podnikové portály představují platformu pro personalizované a
zabezpečené poskytování informačních zdrojů, dat a podnikových aplikací
zákazníkům, zaměstnancům nebo obchodním partnerům - kdykoliv a kdekoliv.
Seminář Sybase Enterprise Portal představí koncept podnikových portálů a
vedoucí technologie (podle společnosti Gartner) v této oblasti. Součástí
semináře budou také praktické ukázky tvorby podnikového portálu.
Ve středu 14. května se uskuteční seminář Databáze Adaptive Server IQ.
Seminář je zaměřený na unikátní technologii pro uložení dat v datových
skladech, která v sobě slučuje zdánlivě neslučitelné - vysoký výkon při
bezkonkurenčně nízkých nákladech na vlastnictví (TCO). Představena bude
technologie, která byla prověřena v největší referenční implementaci
datového skladu na světě ve společnosti Nielsen Media Research.
21. května to bude seminář PowerDesigner. Cílem semináře je seznámit
účastníky s produktovou řadou PowerDesigner, jednotlivými moduly, které
obsahuje a rozšířením, jež přináší aktuální verze 9.5. Seminář je určen
nejen analytikům či vývojářům, ale například i řídícím pracovníkům,
kteří hledají intuitivní nástroj pro zmapování činností uvnitř
společnosti a cestu k jejich zefektivnění.
4. června seminář se uskuteční setkání s názvem DIALOG 3000S pro
efektivní řízení a plánování výroby - přednáší zástupce společnosti
Control. Seminář doplněný praktickou prezentací uživatelských řešení
implementovaných ve výrobních firmách seznámí účastníky s možnostmi IS
DIALOG 3000S v oblasti řízení technologie výroby, jejího kapacitního
plánování, výrobních kalkulací, jakosti a vazeb na prodejní a poprodejní
aktivity firmy. Účastníkům budou představeny varianty sběru dat z
průběhu výroby založené na využití čárového kódu a mobilní snímací
techniky. Přednášející je současně také autorem prezentovaných řešení a
jeho více než desetileté zkušenosti z oblasti zavádění výrobních
aplikací jsou zárukou vysoké profesionální úrovně semináře.
Na webové
stránce
seminářů najdete kompletní a neustále aktualizované informace, mimořádné
termíny kursů, cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a
objednávky volejte na tel.: 224 31 0808, linka 153, či tel.: 607 629
651, fax: 224 31 5024, popřípadě zasílejte na e-mail
skoleni@sybase.cz. Na všechny
akce zve i mediální partner - časopis IT System a SystemNEWS.
Nahoru

Seminář
Kvalita CAD dat v automobilovém průmyslu
Na začátek května připravila společnost gedas ČR ve spolupráci se Škoda
Auto Mladá Boleslav odborný seminář
Kvalita CAD dat v automobilovém průmyslu. Tento seminář se bude
konat v úterý 6. května 2003 v Mladé Boleslavi.
Během semináře budou představeny novinky, týkající se nástrojů pro
kontrolu kvality dat a novinky v oblastech s touto problematikou
související (technika - nástroje, administrativa - změny v procesu
výměny dat, právo - aspekty spojené se změnami v procesu kontroly a
výměny dat).
Seminář navazuje na celou sérii akcí z oblasti PLM, pořádaných
společností gedas ČR v tomto roce. Další podrobnosti a přihlášky
naleznete na webu,
nebo na tel.: 326 711 411.
Nahoru

Informační systémy
průmyslového podniku
Podílíte se na
tvorbě koncepce informačního systému vašeho podniku? Definujete své
požadavky jako uživatel nebo jako správce a provozovatel informačního
systému? Právě pro vás a vaše spolupracovníky je zde firemní konference
"Informační systémy
průmyslového podniku" pro podnikovou úroveň řízení, která se koná od
středy 23. do čtvrtka 24. dubna tradičně v hotelu Devět skal - Milovy na
Českomoravské vrchovině.
Budou zde představena řešení pro oblasti komplexních informačních
systémů průmyslového podniku, dále ERP a ASP, SCM, CRM, HR a datových
skladů.
V hlavním programu konference se představí:
2N Telekomunikace: Moderní a dostupná komunikační CRM řešení pro malé a
střední firmy (WebToCall - zelená linka z vašeho Webu s návazností do
Web-CRM)
ALTEC: Rizika výběru a implementace podnikových informačních systémů
DC Concept: První elastický informační systém QI
Gemma Systems: Moderní továrna nepotřebuje komín, ale neobejde se bez
informačního systému!
HUMUSOFT: Využití prediktivních nástrojů WITNESS Suite pro analýzu a
zlepšování podnikových procesů
ChemPlant Technology: Datové sklady v procesním průmyslu
IFS Czech: Finitní plánování v IS IFS - Aplikace 2002
INTENTIA CZ: APS řešení firmy Intentia
IS Berghof: SRM-PRO: Automatizovaná prediktivní regulace v systémech ERP
Minerva ČR: Implementace podnikového informačního systému - fiasko nebo
cesta ke kariéře?
MIS AG: Manažerské a controllingové řešení v průmyslovém podniku
MONET+: Zabezpečená komunikace v prostředí heterogenní počítačové sítě s
využitím čipové karty
Q.gir: Informační systém K2 - komplexní systém pro efektivní a pružné
řízení podniků a firem (podtext: nebojte se informačních systémů)
SAP: Supply Chain Management - zkušenosti a realita
VEMA : Manažerské nástroje v personálních informačních systémech VEMA
Anotace příspěvků můžete zhlédnout na
webu. V dalším programu budou své produkty a služby prezentovat
EG-Expert (Sada-EG1: provozně-technický IS, Navision: integrované
komplexní podnikové řešení), MERZ a Sun Microsystems Czech, který bude
realizovat internetovou kavárnu.
Využijte příležitosti diskutovat varianty, úzká místa, možnosti a
zlepšení informačního systému vaší společnosti. Bližší informace jak o
konferenci, tak o pořadateli - společnosti AD & M - můžete získat na
webových stránkách
www.adam-ova.cz, kde se můžete i zaregistrovat.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Infinity expanduje na
Slovensko
Společnost Infinity založila na Slovensku dceřinou společnost Infinity
Slovakia. Nová společnost je stejně jako česká Infinity členem skupiny
Synergon Group a její vznik je v souladu se záměrem této skupiny
posilovat své aktivity na trzích střední a východní Evropy.
Infinity Slovakia bude v první fázi zajišťovat podporu a služby pro
stávající zákazníky firmy, kteří působí na Slovensku. Postupně převezme
veškeré obchodní aktivity na slovenském trhu. Výhledově bude poskytovat
stejné spektrum služeb jako mateřská společnost. Aktivity na slovenském
trhu nyní tvoří necelých 10 % obratu Infinity.
Infinity Slovakia oficiálně zahájila svou činnost v průběhu března.
Společnost podléhá českému managementu, což je model obvyklý také u
jiných nadnárodních skupin působících na Slovensku.
Nahoru

Společnost Et netera zvýšila meziroční obrat o 35 %
Za první čtvrtletí letošního roku byl obrat společnosti Et netera 6,5
milionu korun, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2002 znamená
zvýšení o 35 %.
Dosažený finanční výsledek znamená splnění plánu a vytváří dobré
východisko pro letošní rok. V něm se společnost hodlá zaměřit na další
zvyšování provozní ziskovosti.
Nahoru

Výsledky RSA
Security za první čtvrtletí
RSA Security oznámila finanční výsledky za první čtvrtletí končící 31.
března 2003. Tržby v tomto období dosáhly výše 61,3 milionu USD, přičemž
za první čtvrtletí roku 2002 byla jejich výše 55,5 milionu USD.
Společnost oznámila čistý příjem 1,7 milionu USD, což je 0,03 USD na
akcii. Za totéž období loňského roku vykázala ztrátu 13,7 milionu USD,
čili 0,24 USD na akcii. Čistý příjem zahrnuje i náklady ve výši 2,0
milionu USD, související se soudním sporem ohledně porušení patentové
ochrany, jenž společnost vyhrála, a zisk ve výši 1,5 milionu USD z
prodeje investic do soukromého kapitálu. Na výsledcích se podílely
náklady na restrukturalizaci ve výši 4,4 milionu USD, náklady na
amortizaci nehmotných aktiv ve výši 2,3 milionu USD a ztráta z
investičních aktivit, dosahující hodnoty 2,5 milionu USD.
Tržby společnosti RSA Security vykázaly 10% meziroční nárůst a dosáhly
hodnoty 61,3 milionu USD.
Příjem z provozní činnosti společnosti se ze ztráty 14,5 milionu USD za
první čtvrtletí roku 2002 zvýšil na 3,0 miliardy USD podle účetních
standardů GAAP.
Společnost RSA Security v prvním čtvrtletí roku 2003 zvýšila k 31.
březnu 2003 hotovost o 12,4 milionu USD na 115,4 milionu USD.
Nahoru

Výsledky Plaut za rok 2002
Poradenská společnosti Plaut dosáhla v roce 2002 zlepšených výsledků.
Obrat rakouské pobočky Plaut Austria, dosáhl hodnoty z roku 2001,
operativní hospodářský výsledek (EBTA) 2,9 mil. A byl ve srovnání s
minulým rokem vyšší o 175 %. V Maďarsku byl zvýšen obrat o 10,3 %, v
České republice o 14,5 %. V Polsku bylo i přes nižší obrat docíleno
vyššího zisku o 10 %.
Hospodářský výsledek před zúročením, zdaněním a restrukturalizačními
náklady (EBIT) stoupl z 1,1 % (2001) na 5,0 % (2002). Počet zaměstnanců
se sice snížil o 9,8 %, ale oblast služeb byla nadále rozvíjena a
zaznamenala přírůstek o 25 %.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Allied
Telesyn nabízí brány pro bytovou zástavbu
Společnost začala nabízet nové zařízení pro širokopásmový přístup k síti
s vysokým počtem uživatelů - brány pro bytovou zástavbu z řady RG
(Residential Gateways). Tato zařízení, představená na letošním CeBitu,
vycházejí vstříc novým požadavkům na poskytovatele služeb, týkajících se
vysokorychlostního internetu, videa v reálném čase, videa na vyžádání a
telefonních VoIP služeb.
Dva modely řady RG600, AT-RG613 a AT-RG623, lze připojit k xDSL,
kabelové televizi nebo širokopásmovému bezdrátovému spoji. Tato zařízení
jsou vhodná jako zákaznická zakončení (CPE) podporující moderní VoIP a
přepínací technologie, což umožní snížení investičních nákladů při
maximálním využití dostupných funkcí.
Obě zařízení navíc podporují celou řadu VoIP protokolů (SIP, H.323 a
MGCP) a lze je použít k zajištění služeb předání hovoru, zpětné volání a
čekající hovor. Podpora L2TP umožňuje nasazení VoIP aplikací u jednoho
zákazníka na různých geografických místech, propojených prostřednictvím
implementace virtuální pevné linky (Virtual Leased Line). Kromě
technických parametrů kladli autoři řady RG600 důraz na design
konstrukce, při kterém se sledovala ochrana zakončení optických kabelů,
jednoduchost použití a údržby v prostředí bytové zástavby.
Nahoru

Citrix
expanduje na trh přístupové infrastruktury
Společnost Citrix oznámila na své pondělní tiskové konferenci v Praze
souhrnnou produktovou strategii, jejímž cílem je prosadit produkty
společnosti také do sektoru přístupové infrastruktury. Východisko této
strategie představuje inovace MetaFrame XP Presentation Server. Ten se
nyní rozvíjí do souboru produktů určených pro požadavky koncového
přístupu podniků.
Až dosud se potřeby podniků na přístup setkávaly s roztříštěnými,
nesourodými řešeními, které vyžadovaly rozsáhlou integraci. Cílem
Citrixu je poskytnout integrované řešení přístupové infrastruktury,
které přinese jednoduché používání, úspory a efektivitu.
Poskytování end-to-end přístupu k podnikovým aplikacím a zdrojů
informací se zatím neobejde bez nákupu a zavádění technologií z
kategorie prezentačních a aplikačního konferencingu, příslušenství a
síťových služeb, agregace, personalizace a managementu bezpečnosti.
Tyto technologie musí být následně integrovány. Citrix MetaFrame Access
Suite soustřeďuje tyto technologie do jediné, integrované přístupové
infrastruktury, která umožňuje end-to-end přístup k "on-demand
enterprise." Výsledkem je řešení, které poskytuje bezpečný a okamžitý
přístup k podnikovým aplikacím a informačním zdrojům - kdykoliv,
odkudkoliv, za použití prakticky jakéhokoliv připojení a zařízení. To
usnadňuje zavedení, správu, monitoring a používání těchto aplikací v
heterogenním IT prostředí.
Citrix zamýšlí představit úvodní produkty ze souboru MetaFrame Access
Suite ve druhém čtvrtletí 2003, zbytek pak do konce roku. Soubor
zahrnuje následující produkty:
Citrix MetaFrame XP Presentation Server je určen pro centrální správu
heterogenních aplikací, který umožňuje zaměstnancům pracovat s těmito
aplikacemi, ať už jsou kdekoliv. Poskytuje základ, na kterém lze stavět
škálovatelná, flexibilní, bezpečná a řízená přístupová řešení, která
snižují náklady na IT a naopak zvyšují užitečnost každého informačního
systému. MetaFrame XP Presentation Server, FR 3 je certifikován pro
servery Windows 2000 a 2003; podporuje téměř všechny běžné či komerčně
dostupné aplikace Windows. Aktualizace produktu navíc zahrnuje utility
vyžadované zákazníky, jako aplikace na bázi prohlížeče i webu a
"anonymní" klient, který umožňuje uživateli přístup k aplikacím z
internetové kavárny, aniž by musel stahovat jakékoliv aplikační soubory.
Produkt bude k dispozici ve druhém čtvrtletí.
Citrix MetaFrame Presentation Server 1.2 for UNIX poskytuje uživatelům
bezpečný přístup k Java a UNIX aplikacím. Citrix MetaFrame Presentation
Server 1.2 pro UNIX podporuje následující nové platformy: Solaris SPARC
9 od Sun Microsystems, HP-UX 11i od Hewlett-Packard a AIX.5.1 a 5.2 od
IBM. Obsahuje také nové prvky na prodloužení výkonu, použitelnosti a
bezpečnosti. Produkt bude k dispozici ve druhém čtvrtletí.
Citrix MetaFrame Secure Access Manager - poskytuje bezpečný, jednobodový
přístup přes web k vnitřnícm i externím informačním zdrojům, jako jsou
aplikace, zdroje dat, dokumenty, obsah webových stránek a služby. Sada
konfiguračních nástrojů umožňuje správci sítě nastavit každému uživateli
přístup prostřednictvím prohlížeče do celého podniku podle jeho potřeb
(a bez nutnosti VPN). O bezpečnost přístupu přes web se stará šifrování
SSL/TLS. Produkt bude k dispozici ve druhém čtvrtletí.
Citrix MetaFrame Conferencing Manager - je určen pro práci týmů, bez
ohledu na jejich momentální umístění, se stejnými aplikacemi a
dokumenty. Rozdělené týmy tak mohou uspořádat aplikační konferenci
pomocí přístupu k podnikovým aplikacím, aniž by je omezovalo rozdílné
připojení, lokalita nebo zařízení využívaná k přístupu. Citrix MetaFrame
Conferencing Manager přidává k MetaFrame XP Presentation Server
intuitivní aplikační konferencování, které odstraňuje vzdálenost mezi
jednotlivými členy týmu umožňuje jejich vzájemnou spolupráci. Produkt
bude k dispozici ve druhém čtvrtletí.
Citrix MetaFrame Password Manager - řešení s jediným přihlášením pro
přístup ke všem zaheslovaným aplikacím, které běží v prostředí Citrix
MetaFrame, poskytuje univerzální zabezpečení hesla a při tom vystačí s
jediným přihlášením do Windows. Uživatel nejprve prokáže pomocí jediného
hesla svoji totožnost a o zbytek se stará MetaFrame Password Manager:
automaticky se přihlašuje do všech heslem chráněných informačních
systémů, monitoruje veškeré dění spojené s hesly a automatizuje i takové
úkoly, jako změny a resety hesla. MetaFrame Password Manager činí
připojování se k zabezpečeným aplikacím méně rizikovým a u IT organizací
snižuje náklady na podporu. Produkt bude k dispozici ve druhém
čtvrtletí.
Nahoru

Videokonference přes
videoPoint
VideoPOINTY jsou pracoviště Českého Telekomu vybavená videokonferenční
technikou včetně prezentačního zařízení. Mohou je využívat zákazníci
služeb videoKONFERENCE a videoRELACE, kteří nemají k dispozici potřebné
technické zázemí. V současné době je zákazníkům v celé České republice k
dispozici osm videoPOINTů.
VideoRELACE je služba, která umožňuje standardně vytvořit videospojení
mezi dvěma místy zároveň. Vytvořit videospojení mezi více než dvěma
body, tedy realizovat kontakt mezi velkým počtem účastníků najednou - až
16 lokalit - dovoluje služba videoKONFERENCE.
Uživatelé si mohou vybrat z variant s přenosovou rychlostí 128 kbit/s,
256 kbit/s nebo 512 kbit/s. Spojení probíhá prostřednictvím přípojek
euroISDN. Český Telecom oznámil, že v dubnu a květnu bude poskytovat
službu videoPOINT o 30 % levněji. Sazba za pronájem videoPOINTU tak
klesla na pouhých 1500 Kč / 30 min. Bonusový systém umožňující získat
videoPOINT každou šestou hodinu zdarma zůstává stále zachován.
Nahoru

Vývoj radiové
komunikace na bojištích
Společnost
LogicaCMG zvítězila ve výběrovém řízení britského ministerstva obrany na
systém pro řízení využití kmitočtového spektra při bojových akcích
(PBSMS - Pilot Battlespace Spectrum Management System). Nové řešení
umožní britským ozbrojeným silám využít radiovou komunikaci jako
podstatně dynamičtější a spolehlivější nástroj než dosud.
Dříve se využívání konkrétních radiových frekvencí ke komunikaci na
bojišti neplánovalo předem. Dnes však již není možné se bez takového
plánování obejít, protože radiovým vysíláním je řízeno prakticky vše, od
navigace letadel a bojových vozidel až po navádění střel. Z toho důvodu
vzniká potřeba cíleného a systematického využití celého radiového
spektra.
Systém, který který LogicaCMG vyvine společně s firmou ATDI bude
spravovat informace o jednotkách a jejich požadavcích na frekvenční
kanály. Tyto pak přidělí podle měnících se potřeb v podmínkách bojové
akce. LogicaCMG vyvine uživatelská rozhraní a další softwarové
komponenty a bude mít odpovědnost za celkovou integraci řešení (včetně
hardware určeného pro nasazení v terénu) a řízení celého projektu. ATDI
dodá vlastní aplikaci pro správu kmitočtového spektra COTS.
Nahoru

Strategie IBM pro využití bezdrátových technologií v noteboocích
Na sympóziu, které IBM každoročně pořádá pro analytiky odvětví
informačních technologií, byla představena bezdrátová strategie pro
notebooky ThinkPad, která se soustředí na čtyři hlavní aspekty:
flexibilitu a možnost volby, jednoduché ovládání, bezdrátový výkon a
zabezpečení.
Podle některých odhadů bude do dvou let přes 80 % komerčních notebooků
obsahovat integrovanou bezdrátovou výbavu. Proto IBM bezdrátovou výbavu
notebooků ThinkPad podporuje také rozvojem bezdrátových sítí.
Prostřednictvím Cometa Networks, společného podniku IBM, Intel a AT&T,
se IBM podílí na zavádění širokopásmového bezdrátového přístupu
prostřednictvím přístupových míst Wi-Fi 802.11b. Cometa Networks plánuje
spustit celostátní síť veřejných přístupových míst v 50 největších
metropolitních oblastech Spojených států. Prvními etapu tohoto projektu
představuje spuštění veřejné sítě WLAN v deseti newyorských restauracích
McDonald's. Další realizací sem může stát projekt vysokorychlostního
bezdrátového přístupu na více než tisíci zastávkách kamiónů v USA.
IBM také nabízí řadu možností přístupu k bezdrátovým rozsáhlým sítím
(WWAN). V současné době uživatelé počítačů ThinkPad mohou využívat
volitelné karty pro bezdrátové sítě WAN a v sítích GPRS mají zákazníci
možnost globálního roamingu ve více než 20 zemích. IBM je strategickým
partnerem společnosti Cisco a notebooky IBM ThinkPad budou podporovat
nedávno oznámený Cisco Compatible Extensions Program (CCX). Tento
program zajišťuje, že všechny Wi-Fi produkty společnosti IBM budou
kompatibilní s infrastrukturou Cisco Aironet. Notebooky IBM ThinkPad
budou používat protokol Wireless Protected Access (WPA), což je
šifrovací bezpečnostní protokol, který má nahradit Wired Equivalent
Privacy (WEP). IBM bude zároveň nadále podporovat bezpečnostní protokoly
organizace IEEE.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Společnost FileNet
získala firmu Shana
Společnost FileNet hodlá posílit své postavení v oblasti ECM. Prvním z
kroků tímto směrem je zakoupení firmy Shana Corporation, specializující
se na software pro elektronické formuláře. Tato akvizice má společnosti
FileNet zajistit technologii a znalosti, aby mohla vyhovět rostoucí
poptávce po řešeních pro Forms Management (správa elektronických
formulářů).
Kromě toho firma oznámila, že produktová řada FileNet P8 nyní nabízí i
funkce typu VCM (Virtual Content Management). Pomocí těchto funkcí mohou
uživatelé pracovat s obsahem uloženým v úložištích jiných výrobců
produktů pro Content Management (např. IBM, Documentum a Microsoft).
Nahoru

Gartner na Slovensku
Vedení společnosti Gartner oznámilo, že od května zahájí provoz pobočka
firmy v Bratislavě. Hlavními zástupci firmy budou manažeři, kteří se
před dvěma lety podíleli na založení české pobočky firmy. Oldřich
Příklenk bude reprezentovat Gartner jako Country Account & Sales
Director pro Slovensko. František Klíma, Measurement & Consulting
Director, bude odpovědný za rozvoj a provádění konzultačních a
measurement projektů.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|