V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 3/2003
Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing |
Připravujeme:
IT System 4/2003
Hlavní témata
. Banky a finance
. CRM
. Projektový management
. Specializovaná příloha 1: Management IT služeb
. Specializovaná příloha 2: Informační bezpečnost 1 |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
Outsourcing v
automobilovém průmyslu
Společnost
Fehrer Bohemia, která se zabývá výrobou interierových komponent pro
automobilový průmysl, otevřela v Liberci nový závod, který patří k
nejmodernějším v rámci skupiny
Fehrer. Dokladem
je i využívání systému XPPS BRAIN Automotive pro plánování a řízení
výroby na principu "Just In Sequent", který prakticky eliminuje zásoby
surovin i hotových výrobků.
Informační technologie, které slouží k provozování systému byly
vybudovány formou outsourcingu. Jako partner pro vybudování sítě a pro
outsourcing IT byla vybrána společnost T-Systems Czech.
Fehrer Bohemia vyrábí interiérové komponenty a polstrování pro
automobily, autobusy a motocykly významných světových značek, např.
koncernu DaimlerChrysler, BMW a VW aj. V novém závodě byla nejdříve
formou jednorázové dodávky vybudována vnitřní informační struktura a
sítě. Prostřednictvím outsourcingu jsou poskytovány serverové i
klientské technologie, terminálová řešení, periferní zařízení, SW
licence a IT služby spojené s použitými technologiemi. Systém XPPS je
provozován společností BRAIN (CZ) na serveru IBM AS 400.
Nahoru

Toshulin si vybral IFS
Aplikace
Společnost, která patří mezi výrobce svislých soustruhů, si vybrala na
základě výběrového řízení na nový informační systém řešení nabízené
společností Altec ze Dvora Králové nad Labem, které se opírá o ERP
produkt IFS Applications. Celý projekt, který bude zahájen v dubnu 2003,
bude realizován společností Altec, která je partnerem IFS v České
republice.
Mezi hlavní důvody, které vedly společnost Toshulin k výběru IFS
Applications, patří technologické řešení produktu, funkcionalita
pokrývající celou škálu požadavků uživatelů a také podpora poskytovaná
společností Altec při implementaci systému.
Cílem projektu je nahradit a inovovat stávající řešení informačního
systému, a zlepšit pokrytí podnikových procesů v oblastech řízení a
plánování výroby, logistiky a ekonomiky vč. controllingu, řízení údržby
a personalistiky. Nový systém zavede technologii čárových kódů pro sběr
dat z výrobních procesů a vytvoří předpoklady pro zlepšení komunikace s
odběrateli a obchodními partnery prostřednictvím e-bussines aplikací.
Ukončení projektu implementace systému IFS Applications, který bude
využívat 90 uživatelů, je plánováno do konce března roku 2004.
Také společnost EGE, která má sídlo v Českých Budějovicích a orientuje
se na komplexní dodávku zařízení a služeb pro energetický průmysl, se
rozhodla pro ERP řešení na bázi systému IFS Applications realizované
společností Altec.
EGE využívá informační systémy a služby společnosti Altec od roku 1993.
Vývoj společnosti a jejích podnikatelských aktivit vyvolal potřebu
inovace i v oblasti informačního systému. Altec, která je českým
partnerem švédské společnosti IFS, nabídla svému klientovi možnost
přechodu k nasazení systému IFS Applications. Společnost EGE si toto
řešení vybrala ve výběrovém řízení.
Cílem nasazení nového informačního systému je zlepšit dostupnost
informací a jejich prezentaci na všech úrovních řízení v podniku,
vyřešit lépe pokrytí procesů plánování výroby a hodnocení efektivity
výroby. Nasazení nového systému do budoucna zlepší komunikaci s
obchodními partnery prostřednictvím e-business aplikací. Systém bude v
podniku využívat 110 uživatelů a jeho implementace bude probíhat do
konce března 2004.
Nahoru

BT podepsal smlouvu
s Českými aeroliniemi
BT včera
oznámil, že podepsal tříletou smlouvu s Českými aeroliniemi
(http://www.csa.cz/intro.htm), kterým dodá vybrané služby pro provoz
jejich nového kontaktního centra ČSA. Nové zákaznické kontaktní centrum
bude využívat inteligentní síť BT, aby přesměrovala všechna
nezodpovězená volání z vybraných 41 poboček Českých aerolinií po celém
světě do nového hlavního kontaktního centra v Praze.
Pokud například německý zákazník zavolá kancelář ČSA ve Frankfurtu a
lokální číslo je obsazené, či na hovor nikdo neodpovídá, bude zákazník
automaticky zdarma přesměrován do globálního kontaktního střediska ČSA v
Praze.
Implementace bude zahájena v dubnu 2003 a dalších 41 kanceláří ČSA po
celém světě bude moci používat služeb přesměrování hovorů BT do
globálního kontaktního centra v Praze na konci roku 2004. Služba pro
kontaktní centra, kterou BT nabízí, byla speciálně vyvinuta pro
mezinárodní letecké společnosti a v současné době ji využívají přední
světové společnosti jako například British Airways, Continental
Airlines, Delta Airlines, American Airlines a další.
Nahoru

Volkswagen
rozšiřuje obchodní vztahy s T-Systems
Stávající dohoda mezi firmou Volkswagen a společností T-Systems byla
rozšířena o služby v oblasti informačních technologií a prodloužena na
další tři roky. Smlouva zahrnuje řešení telekomunikací a informačních
technologií závodů Volkswagen po celém světě.
T-Systems v uplynulých deseti letech vyvíjel a provozoval řešení, která
společnosti Volkswagen umožnila optimalizovat procesy jak z hlediska
produkce, tak v oblasti administrativy. Nová rámcová smlouva představuje
objem cca 20 milionů EUR do konce roku 2006.
T-systems zabezpečuje tok dat proti poruchám s využitím redundantních
spojení. Každý závod VW je tak současně napojen přes spojení ATM (režim
asynchronního přenosu) a přes standardní linky na centrále ve
Wolfsburgu. Datový přenos na vedení společnosti ve Wolfsburgu je chráněn
proti poruchám dokonce pomocí dvou oddělených ATM spojení a standardními
fixními linkami. Vysoká úroveň odolnosti celé sítě zaručuje
nepřerušovanou výměnu dat.
T-Systems také připojil Volkswagen k síti ENX (European Network
Exchange), která je mezinárodní komunikační platformou automobilového
průmyslu. ENX spojuje výrobce, dodavatele systémů a ostatní dodavatele,
a zaručuje tak kompletní bezpečnost vzájemné spolupráce mezi
společnostmi. K tomuto účelu operátoři využívají nejmodernější šifrovací
technologie a mají k dispozici své vlastní prověřovací centrum.
Zaměstnanci Volkswagen, kteří pracují vzdáleně, jsou připojeni k
interním systémům buď přes širokopásmový ATM-DSL přístup, nebo přes
ISDN. Zaměstnanci, kteří se napojují na ATM platformu přímo, běžně
využívají rychlost přenosu dat až 2 MB za sekundu. VPN (virtual private
network - virtuální privátní síť) garantuje bezpečné připojení, které
chrání proti neautorizovaným přístupům a umožňuje přenos dat s využitím
veřejné sítě.
Nahoru

Řešení SuperOffice CRM v
České republice
Společnost LLP Group se stala distributorem řešení SuperOffice CRM v
České republice. Produkt SuperOffice CRM je určen pro řízení vztahu se zákazníky
u menších a středních firem. Přednostmi jsou jednoduchost propojení na další
aplikace, intuitivní ovládání, uživatelská přívětivost, krátká doba implementace
(2 - 6 týdnů) a nízké pořizovací náklady.
SuperOffice CRM je řešení norské softwarové společnosti SuperOffice ASA, kterou
v České republice zatím zastupuje společnost CRM Worldwide. SuperOffice CRM 5 je
k dispozici ve 12 jazykových verzích. Mezi zákazníky SuperOffice CRM patří
přibližně 12 000 společností po celém světě, v České republice jej využívá na 30
firem.
Nahoru

Příklad
aplikace architektury HiPath od firmy Siemens
Automobilové
středisko Autostadt
Wolfsburg si u společnosti Siemens, divize Informace a komunikace -
sítě, objednalo modernizaci své komunikační sítě. Cílem projektu je
převést stávající tradiční telefonní systém společnosti Autostadt na
komunikační systém fungující na bázi internetového protokolu (IP) a
vytvořit zákaznické centrum, které by odpovídalo na dotazy zákazníků a
poskytovalo informace a služby.
Společnost Autostadt si k tomu zvolila konvergovanou architekturu HiPath
od Siemense. Ta umožní integraci stávajícího tradičního systému.
Divize Siemens IC Networks nyní pro Autostadt Wolfsburg provádí
instalaci platformy HiPath 4000, která umožňuje přenos hlasu a dat na
základě internetového protokolu přes stávající ethernetovou síť a také
připojení IP klientů HiPath. Po dokončení konvergence bude hlasovou
komunikaci poskytovat až 300 počítačů.
Zákaznické centrum poskytuje zákazníkům informace 14 hodin denně, sedm
dní v týdnu s více než 90 % stupněm úrovně služeb. Příchozí dotazy a
požadavky jsou analyzovány a následně směrovány na toho zaměstnance,
který nejlépe dokáže vyřešit konkrétní problém. Jako komunikační médium
si zákazníci, zájemci a partneři mohou vybrat telefon, email, fax a
internet. Systém zajišťuje okamžitou odpověď bez ohledu na způsob
kontaktu, přičemž zákazník má možnost zadat si na webu nebo v
zákaznickém centru zpětné volání a uvést konkrétní dobu, kdy jej lze
zastihnout.
Technologie HiPath umožňuje společnostem rozvíjet stávající hlasové a
datové infrastruktury, zavádět nové IP technologie, a zároveň chránit
stávající investice. Nabídka produktů poskytuje různé možnosti při
organizaci dalšího rozvoje podnikové infrastruktury na základě přidané
hodnoty a návratnosti investic. Do dnešního dne si řešení HiPath zvolilo
více než 70 % z 500 společností Fortune. Patří mezi ně BMW,
DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ford, IBM, Kodak, Oracle, Sofor a Volvo.
Nahoru |
|
Analýza |
Pokles podnikové počítačové kriminality a softwarové audity
Podle studie IDC, která byla zhotovena pro protipirátskou alianci BSA,
má nyní Česká republika nejnižší míru pirátství v regionu. Míra
používání ilegálního software se mezi lety 1994 - 2001 snížila z 63 na
43 %, tedy o celých 20 %. Snížení počítačové kriminality nepřímo
zaznamenala i firma truconneXion, která za poslední období prodala více
než 50 tisíc licencí AuditPro, programu pro správu softwarových licencí
a dosažení tzv. softwarové čistoty. Zájem o auditovací software má i
nadále vzestupnou tendenci.
Snížení míry pirátství není zdaleka jen důsledek postihů prodejců
kopírovaného software. Svůj podíl sehrály aplikace softwarového
managementu nasazované ve firmách. Podle Martiny Hydrákové, produktové
manažerky AuditPro, začalo být používání legálního softwaru důležitou
součástí firemní kultury. Problémy okolo užívání nelegálního software
začala systematicky řešit státní správa, která uzákonila metodiku pro
nakládání se softwarovými prostředky, jejíž součástí bylo řešení na bázi
softwarového auditu. V druhé polovině roku ji teprve následoval komerční
sektor.
Auditovací software minimalizuje náklady na nákup a údržbu softwaru a
chrání organizace před možností nelegálního užívání software. Trestní
zodpovědnost při nalezení nelegálního software nesou bohužel majitelé
firem. K přenesení odpovědnosti za nepovolené instalace až na koncové
uživatele lze účinně využít informace ze softwarového auditu zaštítěné
firemní metodikou nakládání s prostředky IT. Softwarový audit tak
podstatně snižuje rizika s porušováním autorských práv a souvisejících
předpisů.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Odborná školení společnosti
Sybase
Společnost
Sybase si vás dovoluje pozvat na nová
školení
a odborné
semináře.
Prvním z nich je školení s názvem
Business Process Modeling. V tomto kurzu se naučíte modelovat
podnikové procesy a to jak složené, tak i základní procesy. Dozvíte se
základní informace o podnikových procesech a reengineeringu podnikových
procesů. Naučíte se používat funkce PowerDesigneru ke kontrole integrity
business process modelu, generovat z modelu EBxml business process
specification a používat zpětné inženýrství (reverse engineering) EBxml
schémat. Dále se v kurzu naučíte tvořit reporty z vašich modelů a také
jak business process modely integrovat s ostatními typy modelů v
PowerDesigneru.
Fast Track to Java XML (http://www.sybase.cz/edu/kurs.stm?id=138) je
kurz, který pokrývá problematiku Java XML od základů až po komplexní
témata J2EE on-line B2C/B2B use case scénářů, které jsou připraveny pro
vaše vlastní webovské aplikace. Vývojem reálné Java XML aplikace se
naučíte používat tyto nové znalosti společně s "přenosnými daty " (XML)
a "přenosným kódem" (Java). Kurz vám v detailu objasní současné Java XML
knihovny a XML 1.0 specifikace. Praktická cvičení demonstrují jak psát
Java aplikace, které pracují s XML dokumenty za pomoci Java API for XML
Parsing (JAXP), Simple API for XML (SAX) a rozhraní Document Object
Model (DOM). Tyto dovednosti pak využijete při používání pokročilých
vlastností Java XML v use case scénářích.
EAServer: Developing (http://www.sybase.cz/edu/kurs.stm?id=140) Web
Applications with Enterprise JavaBeans: Enterprise JavaBeans (EJB) je
hlavní nový standard pro distribuovaný aplikační vývoj v jazyce Java,
který poskytuje serverový komponentový model pro vyvíjení podnikově
distribuovaných aplikací. Aplikační a komponentoví vývojáři rychle
zvládnou a aplikují Enterprise JavaBean 2.0 API pro psaní dodavatelsky
neutrálních, škálovatelných, vysoce výkonných komponent. Tato
technologie zjednodušuje aplikační vývoj tím, že přesouvá odpovědnost za
systémovou logiku (řízení transakcí, presistence, bezpečnosti atd.) na
komponentový transakční server.
EAServer: Building Web Applications with Java (J2EE ): Naučte se
vytvářet podnikové webové aplikace rychle a jednoduše za použití Sybase
a J2EE technologií. Budete vytvářet Java Server Pages (JSP), Servlety,
Enterprise JavaBeans (EJB). Za použití EAServeru vygenerujete dynamický
obsah webu. Dozvíte se co znamená architektura Model View Controler
(MVC) při vytváření aplikací popsaných v Sun Microsystems' J2EE
Blueprints.
Na webové stránce
http://skoleni.sybase.cz najdete kompletní a neustále aktualizované
informace, mimořádné termíny kursů, cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše
případné dotazy a objednávky volejte na tel.: 224 31 0808, linka 153,
607 / 629 651, fax: 224 31 5024, popřípadě zasílejte na e-mail
skoleni@sybase.cz. Na všechny
akce zve i mediální partner - časopis IT System a SystemNEWS.
Nahoru

5. konference CRM
Jarní konferenci CRM
s podtitulem "Klíčové faktory úspěchu distribuční a obchodní společnosti
pořádá v úterý 15. dubna v pražském hotelu Diplomat společnost Allium ve
spolupráci se Svazem obchodu České republiky a firmami TeliaCall,
Proximity Prague, Elit CZ a Sales Support System.
Konference je určena manažerům, obchodním a marketingovým specialistům,
odborníkům z oblasti IT technologií, kteří se zajímají o problematiku
komunikace se zákazníky a dalším zájemcům z oblasti podnikové sféry.
Jednotlivá vystoupení jsou zaměřena zejména na problematiku práce
obchodníků v distribuci - rozvíjení vztahu se zákazníkem prostřednictvím
věrnostních programů, podpora prodeje mobilními prostředky, dále zazní
vystoupení věnovaná praxi CRM a informatiky v distribuci či problematice
vstupu ČR do Evropské unie. Bližší informace jsou k dispozici
zde.
Mediálními partnery akce jsou měsíčník
IT System a
vydavatelství Computer Press.
Nahoru

INFORUM 2003
Ve dnech 27. -
29. května proběhne v nové aula Vysoké školy ekonomické v Praze další
ročník konference INFORUM. Konference
INFORUM 2003, která
je zaměřena výhradně na elektronické informační zdroje a jejich
profesionální využívání, je ojedinělou akcí svého druhu v celé střední a
východní Evropě. Uživateli těchto zdrojů jsou vedle informačních
specialistů a knihovníků hlavně manažeři, vědečtí a výzkumní pracovníci,
lékaři, vysokoškolští učitelé, specialisté na ICT, pracovníci státní
správy, právníci, studenti apod.
Pořadateli jsou společnost Albertina icome Praha a Vysoká škola
ekonomická v Praze. Na uspořádání společenského večera INFOMEJDAN se
podílí Národní knihovna České republiky.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Skupina
LCS oznámila hospodářské výsledky roku 2002
Společnost LCS International, dodavatel informačních systémů pro podniky
a organizace, oznámila výsledky hospodaření v roce 2002. Skupina LCS, do
níž patří LCS International a LCS Softprofes, dosáhla za uplynulý rok
tržeb ve výši 201,1 mil. korun, což ve srovnání s rokem 2001 představuje
nárůst o 7,9 %.
Zástupci společnosti za největší úspěch považují zvýšení podílu v
segmentu středních firem a pokračující modernizace dalších produktů v
nabídce firmy.
Portfolio produktů skupiny LCS dnes tvoří:
a) ekonomický systém LCS SIS 21 pro malé firmy a podnikatele, který
zaznamenal meziroční nárůst o 25 %,
b) informační systém LCS Helios IQ pro střední firmy, který splňuje
veškeré nároky na skutečný ERP systém, a nejvýznamněji se podílel na
navýšení obratu s nárůstem o 40 % oproti roku 2001,
c) informační systém LCS Noris pro velké společnosti, jehož prodeje
stagnovaly na úrovni loňského obratu.
Nahoru

Acer
oznamuje hospodářské výsledky za rok 2002
Po ukončení
zasedání představenstva 26. března 2003 oznámila společnost Acer
hospodářské výsledky za rok 2002. Dividenda v hotovosti činí 2 NT$ na
akcii a akciová dividenda 1 NT$ na akcii, tržby samotné společnosti za
rok 2002 dosáhly 42,1 miliard NT$ (1,2 miliard US$) a konsolidované
tržby 107,4 miliard NT$ (3,1 miliard US$) bez společnosti Wistron.
Zisk před zdaněním za rok 2002 dosáhl 8,9 miliard NT$ (258 milionů US$)
a zisk po zdanění činil 8,6 miliard NT$ (249,3 miliónů US$).
Vzhledem k obtížné předpovědi hospodářského výhledu zůstává společnost
Acer ve své finanční prognóze nadále opatrná. Z toho důvodu prodá
vybrané investice, aby dosáhla návratnosti. Na základě pozitivních
výsledků z provedené transformace a restrukturalizace celé skupiny je
společnost Acer přesvědčena, že v roce 2003 dosáhne vyšších zisků ze své
hlavní činnosti.
(Poznámka: Použitý směnný kurz pro převod NT$ na US$ je 34,5 : 1.)
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Asociace
provozovatelů mobilních sítí založena
Slavnostním
přípitkem v prostorách žižkovské věže oficiálně zahájila dne 27. března
2003 svou činnost Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS)
v České republice. Ve tříčlenném představenstvu jednotlivé operátory
zastupují Václav Mach (Český Mobil), Jaroslav Kubišta (Eurotel) a Martin
Klocperk (RadioMobil). V současné době probíhá registrace tohoto
sdružení právnických osob.
Předmětem činnosti Asociace bude prosazování společných podmínek pro
další optimální rozvoj mobilních sítí GSM a vytváření předpokladů pro
poskytování nových služeb ve všech veřejných mobilních telekomunikačních
sítích v České republice. Mezi cíle asociace patří podpora a ochrana
rovného a otevřeného tržního prostředí elektronických komunikací.
Založení APMS má přitom ryze praktické důvody. APMS je jedinou asociací,
která se bude snažit prosazovat společné standardy používané v mobilních
sítích. Bude při tom spolupracovat s dalšími subjekty, které o
spolupráci v této oblasti projeví zájem. V současné době se například
legislativní skupina zabývá připomínkováním stávající platné
legislativy, a také se hodlá zapojit do přípravy nového a velmi
důležitého zákona o elektronických komunikacích. V rámci pracovních
skupin se diskutují technické a provozní standardy zaměřené na stávající
služby stejně jako technické podmínky propojení nových služeb na bázi
MMS či problematika mobilních plateb.
Nahoru

WebToCall na stránkách 2N
Firma 2N Telekomunikace použila na svém webovém portálu 2n.cz novou
službu WebToCall pro kontakt se zákazníkem. Tato služba přidává k webu
hlasovou komunikaci a umožňuje sdílení informací na webových stránkách
mezi návštěvníkem a zástupcem firmy.
Na stránce, kde návštěvník najde ikonu "Zavolejte mi", stačí kliknout,
zadat číslo (mobil nebo pevná linka) a za několik vteřin má spojení s
člověkem, který nejen ví, z které stránky na ikonu kliknul, ale zároveň
je i specialistou na zboží nebo službu, které si host právě prohlíží.
Doplňkem této služby je kooperativní browsing, neboli společné
prohlížení obsahu webu. Obchodník si může na svém počítači otevřít
webový portál firmy na stejném místě, kde si návštěvník klikl na ikonu
"Zavolejte mi". Pokud chce návštěvníka nasměrovat k jiné informaci, může
mu okamžitě poslat ne odkaz, ale přímo stránku do jeho prohlížeče a
pomocí interaktivního nástroje ukázat vybranou informaci. Celý proces se
dá přirovnat k rozhovoru dvou lidí u monitoru počítače. V tomto případě
reálný pohled sdílejí dva lidé kdekoli na světě.
WebToCall je vybaven také administrací, která zpřístupňuje přihlašování
a odhlašování obchodníků, logikou směrování požadavků a statistikou
přístupů ke službě. Tak je vyřešeno i kliknutí na ikonu v době, kdy
správný obchodník není přítomen a požadavek je přesměrován na jeho mobil
nebo odložen.
Nahoru

Jubilee line s menšími
požděními
Alcatel získal u londýnské firmy Tube Lines Limited pětiletý kontrakt na
poskytování služeb na trase londýnského metra Jubilee. Dohoda se týká
oprav a preventivní údržby, návěstních a komunikačních systémů,
simulačních a vývojových systémů a simulátorů kabin pro školení řidičů.
Firma Tube Lines, která provádí údržbu a zlepšuje infrastrukturu na
linkách Jubilee, Northern a Piccadilly, se angažuje ve zvyšování
spolehlivosti těchto tras a intenzivnějšími investicemi se snaží
odstranit příčiny zpožďování.
Kontrakt se společností Alcatel zajistí lepší spolehlivost návěstních a
komunikačních systémů na trase Jubilee, a tím i zvýšení bezpečnosti a
vylepšení služeb cestujícím.
Technické zabezpečení se týká jak hardwarových, tak i softwarových prvků
těchto systémů; služby pak zahrnují zákaznickou službu Alcatel TAS
Customer Care - nonstop 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu.
Divize dopravních automatizačních řešení společnosti Alcatel dodává
systémy pro řízení vlaků, signalizaci, zabezpečovací systémy a systémy
integrované železniční komunikace. Tube Lines provádí údržbu a
zlepšování infrastruktury na linkách Jubilee, Northern a Piccadilly.
London Underground provozuje podzemní dráhu, zaměstnává řidiče a
personál stanic, provozuje prodej jízdenek, zodpovídá za jízdné a za
bezpečnostní režim metra.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Tomáš Čech jmenován do pozice Country Managera pro Polsko
Společnost
Acer oznámila, že v polské pobočce dochází k organizačním i personálním
změnám. Nové uspořádaní je založené na evropském modelu "business unit".
Ing. Tomáš Čech, Notebook Business Unit Head manager pro region východní
Evropy, převezme nově zodpovědnost za činnost společnosti Acer v Polsku.
Adam Nawrocki, dosavadní Country Manager v Polsku, společnost Acer
opouští.
Ing. Tomáš Čech bude rovněž působit v pozici Country Managera pro Českou
republiku a Slovensko, sídlit bude v Praze. Acer, který považuje polský
trh za největší ve střední a východní Evropě, tímto novým uspořádáním
usiluje o výrazné posílení pozice na tomto trhu. Prodejní strategie
silně orientovaná na partnerský kanál, zaměřená na úzkou spolupráci s IT
kanálem, je základem pro rozvoj obchodních aktivit společnosti Acer v
Polsku.
Nahoru

Jiří Rašek novým technickým ředitelem společnosti Xerox CR
Novým
technickým ředitelem společnosti Xerox CR se od 1. dubna 2003 stal Jiří
Rašek (1969).
"Jedním z hlavních kritérií při mém rozhodování o přijetí nabídky firmy
Xerox bylo právě samotné jméno Xerox, se kterým je spojována vysoká
kvalita zařízení a profesionalita služeb," řekl při svém jmenování Jiří
Rašek. Jeho cílem je přispět k rozvoji společnosti a spokojenosti jejích
zákazníků.
Jiří Rašek přichází do společnosti Xerox z firmy Alfa Laval, ve které
působil 3 roky jako Sales Engineer a 2 roky jako Parts & Service Manager
pro Českou republiku a Slovensko. Před tím se věnoval vlastní firmě
produkující ručně vyráběné výrobky z papíru a krátce pracoval i pro
reklamní agenturu Leo Burnet.
Jiří Rašek vystudoval ČVUT v Praze. Je svobodný a bezdětný. Ve volném
čase se věnuje hlavně sportu, jezdí na kole, plave, lyžuje a hraje
floorbal.
Nahoru

IBM se účastní
Egovertment Road Show
Společnost IBM se letos účastní projektu Egovernment Road show po
krajských městech České republiky. Jedná se o sérii odborných seminářů
na podporu reformy veřejné správy a komunikační infrastruktury
pořádaných pod záštitou Ministerstva ICT a Ministerstva vnitra ČR.
Cílem této akce je vytvořit prostor pro setkání zástupců veřejné správy
k diskusi o důležitých otázkách vycházejících z právě probíhající
reformy veřejné správy.
Využití nejmodernějších informačních a komunikačních technologií (ICT)
na místní úrovni by se mělo odrazit ve snížení transakčních nákladů,
zjednodušení komunikace mezi státem a občany i úřady navzájem a také je
předpokladem naší integrace do EU. Mezi tématy Egovertment Road Show
budou základní otázky rozvoje informatizace ve školství, dozvuky reformy
veřejné správy spočívající v převodu kompetencí, agend majetku i osob z
OkÚ na nástupnické organizace. V dalších částech semináře budou
probírány otázky zabezpečení dat, komunikační infrastruktury a možností
financování.
V průběhu roku 2003 se uskuteční setkání ve všech krajských městech.
Místem konání seminářů budou převážně krajské úřady.
Nahoru

Výsledky programu IBM
Topseller
Již miliontý počítač IBM byl prodán pomocí celoevropského programu
TopSeller, který slouží ke zvyšování tržních příležitostí prodejců na
trhu počítačů pro malé a středně velké firmy. IBM pomocí tohoto systému
dodává až 65 % svých počítačů. Program byl vyvinut pro evropské obchodní
partnery IBM, aby usnadnil proces výběru a objednávání zboží jak
dealerům, tak zákazníkům. Vymezený výběr produktů, včetně nejnovějších
modelů, je k dostání za zvýhodněné ceny se zárukou provozuschopnosti a
dodávkou do 48 hodin.
Od zavedení programu TopSeller zaznamenala společnost IBM výrazný nárůst
prodeje prostřednictvím svých obchodních partnerů. V tomto období IBM
oznámila, že toto je jediná cesta na trh malých a středně velkých firem,
a přerušila své přímé prodejní aktivity v tomto segmentu. V červnu
loňského roku IBM zahájila marketingový a podpůrný program PartnerWorld
pro své obchodní partnery, kteří prodávají počítačové produkty ThinkPad
a NetVista a servery xSeries využívající procesory Intel. Od té doby
vstoupilo do programu v České republice více než 100 prodejců.
Nahoru

Invex ve
třech částech: CLASSIC, BUSINESS A HOME
Veletrh Invex letos proběhne rozdělen do tří samostatných částí podle
typu a zaměření návštěvníků s cílem nabídnout kvalitnější služby a lépe
se přizpůsobit jejich přáním a požadavkům.
Z důvodu cíleného oslovení správné zákaznické skupiny se INVEX 2003 dělí
do těchto tří základních částí:
* INVEX CLASSIC vycházející z klasických základů Invexu je určen
vystavovatelům, kteří oslovují zákazníky z podnikové a obchodní sféry a
ze státní správy,
* INVEX BUSINESS je určen pro ty, kdo chtějí vést svá obchodní jednání v
klidu a výhradně se zvanými partnery,
* INVEX HOME bude obsazen těmi vystavovateli, kteří chtějí zaujmout
především domácí uživatele informačních a telekomunikačních technologií;
v rámci této části budou moci své produkty i prodávat.
Vystavovatelé si podle svého zaměření a uvážení mohou zvolit účast v té
části (nebo i více částech), která nejlépe odpovídá jejich představě o
prezentaci na veletrhu a o cílových skupinách návštěvníků, které hodlají
oslovit. Správný výběr pomůže lépe zajistit spokojenost vystavovatele s
vlastní účastí na veletrhu. Návštěvníkům přinese rozdělení veletrhu
snazší orientaci v široké nabídce Invexu a možnost efektivnějšího
získání informací.
Nové členění by mělo vystavovatele motivovat k tomu, aby nalezli
nejvhodnější formu své účasti a uzpůsobili ji novým podmínkám na trhu.
Ukazuje se, že různé firmy ze stejného oboru a s identickou nabídkou
zboží či služeb mají výrazně odlišný názor na přínosy Invexu.
Další novinkou by mělo být zpřehlednění doprovodného programu, který by
měl opustit dosavadní orientaci na problémy státní správy a věnovat se
více otázkám businessu.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|