HLEDEJ
 V SEKCI
 

9. duben 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Outsourcing v automobilovém průmyslu
Toshulin si vybral IFS Aplikace
BT podepsal smlouvu s Českými aeroliniemi
Volkswagen rozšiřuje obchodní vztahy s T-Systems
Řešení SuperOffice CRM v České republice
Příklad aplikace architektury HiPath od firmy Siemens

Analýza
Pokles podnikové počítačové kriminality a softwarové audity

Konference, semináře
Odborná školení společnosti Sybase
5. konference CRM
INFORUM 2003

Finanční monitor IT firem
Skupina LCS oznámila hospodářské výsledky roku 2002
Acer oznamuje hospodářské výsledky za rok 2002

Internet, komunikace a sítě
Asociace provozovatelů mobilních sítí založena
WebToCall na stránkách 2N
Jubilee line s menšími požděními

Informační společnost
Tomáš Čech jmenován do pozice Country Managera pro Polsko
Jiří Rašek novým technickým ředitelem společnosti Xerox CR
IBM se účastní Egovertment Road Show
Výsledky programu IBM Topseller
Invex ve třech částech: CLASSIC, BUSINESS A HOME
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 3/2003


Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing
Připravujeme:
IT System 4/2003


Hlavní témata
. Banky a finance
. CRM
. Projektový management
. Specializovaná příloha 1: Management IT služeb
. Specializovaná příloha 2: Informační bezpečnost 1


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Semináře Sybase


Podnikové aplikace

Outsourcing v automobilovém průmyslu
Společnost Fehrer Bohemia, která se zabývá výrobou interierových komponent pro automobilový průmysl, otevřela v Liberci nový závod, který patří k nejmodernějším v rámci skupiny Fehrer. Dokladem je i využívání systému XPPS BRAIN Automotive pro plánování a řízení výroby na principu "Just In Sequent", který prakticky eliminuje zásoby surovin i hotových výrobků.
Informační technologie, které slouží k provozování systému byly vybudovány formou outsourcingu. Jako partner pro vybudování sítě a pro outsourcing IT byla vybrána společnost T-Systems Czech.
Fehrer Bohemia vyrábí interiérové komponenty a polstrování pro automobily, autobusy a motocykly významných světových značek, např. koncernu DaimlerChrysler, BMW a VW aj. V novém závodě byla nejdříve formou jednorázové dodávky vybudována vnitřní informační struktura a sítě. Prostřednictvím outsourcingu jsou poskytovány serverové i klientské technologie, terminálová řešení, periferní zařízení, SW licence a IT služby spojené s použitými technologiemi. Systém XPPS je provozován společností BRAIN (CZ) na serveru IBM AS 400.
 

Nahoru

 

Toshulin si vybral IFS Aplikace
Společnost, která patří mezi výrobce svislých soustruhů, si vybrala na základě výběrového řízení na nový informační systém řešení nabízené společností Altec ze Dvora Králové nad Labem, které se opírá o ERP produkt IFS Applications. Celý projekt, který bude zahájen v dubnu 2003, bude realizován společností Altec, která je partnerem IFS v České republice.
Mezi hlavní důvody, které vedly společnost Toshulin k výběru IFS Applications, patří technologické řešení produktu, funkcionalita pokrývající celou škálu požadavků uživatelů a také podpora poskytovaná společností Altec při implementaci systému.
Cílem projektu je nahradit a inovovat stávající řešení informačního systému, a zlepšit pokrytí podnikových procesů v oblastech řízení a plánování výroby, logistiky a ekonomiky vč. controllingu, řízení údržby a personalistiky. Nový systém zavede technologii čárových kódů pro sběr dat z výrobních procesů a vytvoří předpoklady pro zlepšení komunikace s odběrateli a obchodními partnery prostřednictvím e-bussines aplikací. Ukončení projektu implementace systému IFS Applications, který bude využívat 90 uživatelů, je plánováno do konce března roku 2004.
Také společnost EGE, která má sídlo v Českých Budějovicích a orientuje se na komplexní dodávku zařízení a služeb pro energetický průmysl, se rozhodla pro ERP řešení na bázi systému IFS Applications realizované společností Altec.
EGE využívá informační systémy a služby společnosti Altec od roku 1993. Vývoj společnosti a jejích podnikatelských aktivit vyvolal potřebu inovace i v oblasti informačního systému. Altec, která je českým partnerem švédské společnosti IFS, nabídla svému klientovi možnost přechodu k nasazení systému IFS Applications. Společnost EGE si toto řešení vybrala ve výběrovém řízení.
Cílem nasazení nového informačního systému je zlepšit dostupnost informací a jejich prezentaci na všech úrovních řízení v podniku, vyřešit lépe pokrytí procesů plánování výroby a hodnocení efektivity výroby. Nasazení nového systému do budoucna zlepší komunikaci s obchodními partnery prostřednictvím e-business aplikací. Systém bude v podniku využívat 110 uživatelů a jeho implementace bude probíhat do konce března 2004.

Nahoru

 

BT podepsal smlouvu s Českými aeroliniemi
BT včera oznámil, že podepsal tříletou smlouvu s Českými aeroliniemi (http://www.csa.cz/intro.htm), kterým dodá vybrané služby pro provoz jejich nového kontaktního centra ČSA. Nové zákaznické kontaktní centrum bude využívat inteligentní síť BT, aby přesměrovala všechna nezodpovězená volání z vybraných 41 poboček Českých aerolinií po celém světě do nového hlavního kontaktního centra v Praze.
Pokud například německý zákazník zavolá kancelář ČSA ve Frankfurtu a lokální číslo je obsazené, či na hovor nikdo neodpovídá, bude zákazník automaticky zdarma přesměrován do globálního kontaktního střediska ČSA v Praze.
Implementace bude zahájena v dubnu 2003 a dalších 41 kanceláří ČSA po celém světě bude moci používat služeb přesměrování hovorů BT do globálního kontaktního centra v Praze na konci roku 2004. Služba pro kontaktní centra, kterou BT nabízí, byla speciálně vyvinuta pro mezinárodní letecké společnosti a v současné době ji využívají přední světové společnosti jako například British Airways, Continental Airlines, Delta Airlines, American Airlines a další.

Nahoru

 

Volkswagen rozšiřuje obchodní vztahy s T-Systems
Stávající dohoda mezi firmou Volkswagen a společností T-Systems byla rozšířena o služby v oblasti informačních technologií a prodloužena na další tři roky. Smlouva zahrnuje řešení telekomunikací a informačních technologií závodů Volkswagen po celém světě.
T-Systems v uplynulých deseti letech vyvíjel a provozoval řešení, která společnosti Volkswagen umožnila optimalizovat procesy jak z hlediska produkce, tak v oblasti administrativy. Nová rámcová smlouva představuje objem cca 20 milionů EUR do konce roku 2006.
T-systems zabezpečuje tok dat proti poruchám s využitím redundantních spojení. Každý závod VW je tak současně napojen přes spojení ATM (režim asynchronního přenosu) a přes standardní linky na centrále ve Wolfsburgu. Datový přenos na vedení společnosti ve Wolfsburgu je chráněn proti poruchám dokonce pomocí dvou oddělených ATM spojení a standardními fixními linkami. Vysoká úroveň odolnosti celé sítě zaručuje nepřerušovanou výměnu dat.
T-Systems také připojil Volkswagen k síti ENX (European Network Exchange), která je mezinárodní komunikační platformou automobilového průmyslu. ENX spojuje výrobce, dodavatele systémů a ostatní dodavatele, a zaručuje tak kompletní bezpečnost vzájemné spolupráce mezi společnostmi. K tomuto účelu operátoři využívají nejmodernější šifrovací technologie a mají k dispozici své vlastní prověřovací centrum.
Zaměstnanci Volkswagen, kteří pracují vzdáleně, jsou připojeni k interním systémům buď přes širokopásmový ATM-DSL přístup, nebo přes ISDN. Zaměstnanci, kteří se napojují na ATM platformu přímo, běžně využívají rychlost přenosu dat až 2 MB za sekundu. VPN (virtual private network - virtuální privátní síť) garantuje bezpečné připojení, které chrání proti neautorizovaným přístupům a umožňuje přenos dat s využitím veřejné sítě.

Nahoru

 
Řešení SuperOffice CRM v České republice
Společnost LLP Group se stala distributorem řešení SuperOffice CRM v České republice. Produkt SuperOffice CRM je určen pro řízení vztahu se zákazníky u menších a středních firem. Přednostmi jsou jednoduchost propojení na další aplikace, intuitivní ovládání, uživatelská přívětivost, krátká doba implementace (2 - 6 týdnů) a nízké pořizovací náklady.
SuperOffice CRM je řešení norské softwarové společnosti SuperOffice ASA, kterou v České republice zatím zastupuje společnost CRM Worldwide. SuperOffice CRM 5 je k dispozici ve 12 jazykových verzích. Mezi zákazníky SuperOffice CRM patří přibližně 12 000 společností po celém světě, v České republice jej využívá na 30 firem.

Nahoru

 

Příklad aplikace architektury HiPath od firmy Siemens
Automobilové středisko Autostadt Wolfsburg si u společnosti Siemens, divize Informace a komunikace - sítě, objednalo modernizaci své komunikační sítě. Cílem projektu je převést stávající tradiční telefonní systém společnosti Autostadt na komunikační systém fungující na bázi internetového protokolu (IP) a vytvořit zákaznické centrum, které by odpovídalo na dotazy zákazníků a poskytovalo informace a služby.
Společnost Autostadt si k tomu zvolila konvergovanou architekturu HiPath od Siemense. Ta umožní integraci stávajícího tradičního systému.
Divize Siemens IC Networks nyní pro Autostadt Wolfsburg provádí instalaci platformy HiPath 4000, která umožňuje přenos hlasu a dat na základě internetového protokolu přes stávající ethernetovou síť a také připojení IP klientů HiPath. Po dokončení konvergence bude hlasovou komunikaci poskytovat až 300 počítačů.
Zákaznické centrum poskytuje zákazníkům informace 14 hodin denně, sedm dní v týdnu s více než 90 % stupněm úrovně služeb. Příchozí dotazy a požadavky jsou analyzovány a následně směrovány na toho zaměstnance, který nejlépe dokáže vyřešit konkrétní problém. Jako komunikační médium si zákazníci, zájemci a partneři mohou vybrat telefon, email, fax a internet. Systém zajišťuje okamžitou odpověď bez ohledu na způsob kontaktu, přičemž zákazník má možnost zadat si na webu nebo v zákaznickém centru zpětné volání a uvést konkrétní dobu, kdy jej lze zastihnout.
Technologie HiPath umožňuje společnostem rozvíjet stávající hlasové a datové infrastruktury, zavádět nové IP technologie, a zároveň chránit stávající investice. Nabídka produktů poskytuje různé možnosti při organizaci dalšího rozvoje podnikové infrastruktury na základě přidané hodnoty a návratnosti investic. Do dnešního dne si řešení HiPath zvolilo více než 70 % z 500 společností Fortune. Patří mezi ně BMW, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ford, IBM, Kodak, Oracle, Sofor a Volvo.

Nahoru


Caché Entrée


Analýza

Pokles podnikové počítačové kriminality a softwarové audity
Podle studie IDC, která byla zhotovena pro protipirátskou alianci BSA, má nyní Česká republika nejnižší míru pirátství v regionu. Míra používání ilegálního software se mezi lety 1994 - 2001 snížila z 63 na 43 %, tedy o celých 20 %. Snížení počítačové kriminality nepřímo zaznamenala i firma truconneXion, která za poslední období prodala více než 50 tisíc licencí AuditPro, programu pro správu softwarových licencí a dosažení tzv. softwarové čistoty. Zájem o auditovací software má i nadále vzestupnou tendenci.
Snížení míry pirátství není zdaleka jen důsledek postihů prodejců kopírovaného software. Svůj podíl sehrály aplikace softwarového managementu nasazované ve firmách. Podle Martiny Hydrákové, produktové manažerky AuditPro, začalo být používání legálního softwaru důležitou součástí firemní kultury. Problémy okolo užívání nelegálního software začala systematicky řešit státní správa, která uzákonila metodiku pro nakládání se softwarovými prostředky, jejíž součástí bylo řešení na bázi softwarového auditu. V druhé polovině roku ji teprve následoval komerční sektor.
Auditovací software minimalizuje náklady na nákup a údržbu softwaru a chrání organizace před možností nelegálního užívání software. Trestní zodpovědnost při nalezení nelegálního software nesou bohužel majitelé firem. K přenesení odpovědnosti za nepovolené instalace až na koncové uživatele lze účinně využít informace ze softwarového auditu zaštítěné firemní metodikou nakládání s prostředky IT. Softwarový audit tak podstatně snižuje rizika s porušováním autorských práv a souvisejících předpisů.

Nahoru


5. konference CRM


Konference, semináře

Odborná školení společnosti Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na nová školení a odborné semináře.
Prvním z nich je školení s názvem Business Process Modeling. V tomto kurzu se naučíte modelovat podnikové procesy a to jak složené, tak i základní procesy. Dozvíte se základní informace o podnikových procesech a reengineeringu podnikových procesů. Naučíte se používat funkce PowerDesigneru ke kontrole integrity business process modelu, generovat z modelu EBxml business process specification a používat zpětné inženýrství (reverse engineering) EBxml schémat. Dále se v kurzu naučíte tvořit reporty z vašich modelů a také jak business process modely integrovat s ostatními typy modelů v PowerDesigneru.
Fast Track to Java XML (http://www.sybase.cz/edu/kurs.stm?id=138) je kurz, který pokrývá problematiku Java XML od základů až po komplexní témata J2EE on-line B2C/B2B use case scénářů, které jsou připraveny pro vaše vlastní webovské aplikace. Vývojem reálné Java XML aplikace se naučíte používat tyto nové znalosti společně s "přenosnými daty " (XML) a "přenosným kódem" (Java). Kurz vám v detailu objasní současné Java XML knihovny a XML 1.0 specifikace. Praktická cvičení demonstrují jak psát Java aplikace, které pracují s XML dokumenty za pomoci Java API for XML Parsing (JAXP), Simple API for XML (SAX) a rozhraní Document Object Model (DOM). Tyto dovednosti pak využijete při používání pokročilých vlastností Java XML v use case scénářích.
EAServer: Developing (http://www.sybase.cz/edu/kurs.stm?id=140) Web Applications with Enterprise JavaBeans: Enterprise JavaBeans (EJB) je hlavní nový standard pro distribuovaný aplikační vývoj v jazyce Java, který poskytuje serverový komponentový model pro vyvíjení podnikově distribuovaných aplikací. Aplikační a komponentoví vývojáři rychle zvládnou a aplikují Enterprise JavaBean 2.0 API pro psaní dodavatelsky neutrálních, škálovatelných, vysoce výkonných komponent. Tato technologie zjednodušuje aplikační vývoj tím, že přesouvá odpovědnost za systémovou logiku (řízení transakcí, presistence, bezpečnosti atd.) na komponentový transakční server.
EAServer: Building Web Applications with Java (J2EE ): Naučte se vytvářet podnikové webové aplikace rychle a jednoduše za použití Sybase a J2EE technologií. Budete vytvářet Java Server Pages (JSP), Servlety, Enterprise JavaBeans (EJB). Za použití EAServeru vygenerujete dynamický obsah webu. Dozvíte se co znamená architektura Model View Controler (MVC) při vytváření aplikací popsaných v Sun Microsystems' J2EE Blueprints.
Na webové stránce http://skoleni.sybase.cz najdete kompletní a neustále aktualizované informace, mimořádné termíny kursů, cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a objednávky volejte na tel.: 224 31 0808, linka 153, 607 / 629 651, fax: 224 31 5024, popřípadě zasílejte na e-mail skoleni@sybase.cz. Na všechny akce zve i mediální partner - časopis IT System a SystemNEWS.

Nahoru
 
5. konference CRM
Jarní konferenci CRM s podtitulem "Klíčové faktory úspěchu distribuční a obchodní společnosti pořádá v úterý 15. dubna v pražském hotelu Diplomat společnost Allium ve spolupráci se Svazem obchodu České republiky a firmami TeliaCall, Proximity Prague, Elit CZ a Sales Support System.
Konference je určena manažerům, obchodním a marketingovým specialistům, odborníkům z oblasti IT technologií, kteří se zajímají o problematiku komunikace se zákazníky a dalším zájemcům z oblasti podnikové sféry. Jednotlivá vystoupení jsou zaměřena zejména na problematiku práce obchodníků v distribuci - rozvíjení vztahu se zákazníkem prostřednictvím věrnostních programů, podpora prodeje mobilními prostředky, dále zazní vystoupení věnovaná praxi CRM a informatiky v distribuci či problematice vstupu ČR do Evropské unie. Bližší informace jsou k dispozici zde.
Mediálními partnery akce jsou měsíčník IT System a vydavatelství Computer Press.

Nahoru
 
INFORUM 2003
Ve dnech 27. - 29. května proběhne v nové aula Vysoké školy ekonomické v Praze další ročník konference INFORUM. Konference INFORUM 2003, která je zaměřena výhradně na elektronické informační zdroje a jejich profesionální využívání, je ojedinělou akcí svého druhu v celé střední a východní Evropě. Uživateli těchto zdrojů jsou vedle informačních specialistů a knihovníků hlavně manažeři, vědečtí a výzkumní pracovníci, lékaři, vysokoškolští učitelé, specialisté na ICT, pracovníci státní správy, právníci, studenti apod.
Pořadateli jsou společnost Albertina icome Praha a Vysoká škola ekonomická v Praze. Na uspořádání společenského večera INFOMEJDAN se podílí Národní knihovna České republiky.

Nahoru


New Challenges in Brand Management


Finanční monitor IT firem

Skupina LCS oznámila hospodářské výsledky roku 2002
Společnost LCS International, dodavatel informačních systémů pro podniky a organizace, oznámila výsledky hospodaření v roce 2002. Skupina LCS, do níž patří LCS International a LCS Softprofes, dosáhla za uplynulý rok tržeb ve výši 201,1 mil. korun, což ve srovnání s rokem 2001 představuje nárůst o 7,9 %.
Zástupci společnosti za největší úspěch považují zvýšení podílu v segmentu středních firem a pokračující modernizace dalších produktů v nabídce firmy.
Portfolio produktů skupiny LCS dnes tvoří:
a) ekonomický systém LCS SIS 21 pro malé firmy a podnikatele, který zaznamenal meziroční nárůst o 25 %,
b) informační systém LCS Helios IQ pro střední firmy, který splňuje veškeré nároky na skutečný ERP systém, a nejvýznamněji se podílel na navýšení obratu s nárůstem o 40 % oproti roku 2001,
c) informační systém LCS Noris pro velké společnosti, jehož prodeje stagnovaly na úrovni loňského obratu.

Nahoru
 
Acer oznamuje hospodářské výsledky za rok 2002
Po ukončení zasedání představenstva 26. března 2003 oznámila společnost Acer hospodářské výsledky za rok 2002. Dividenda v hotovosti činí 2 NT$ na akcii a akciová dividenda 1 NT$ na akcii, tržby samotné společnosti za rok 2002 dosáhly 42,1 miliard NT$ (1,2 miliard US$) a konsolidované tržby 107,4 miliard NT$ (3,1 miliard US$) bez společnosti Wistron.
Zisk před zdaněním za rok 2002 dosáhl 8,9 miliard NT$ (258 milionů US$) a zisk po zdanění činil 8,6 miliard NT$ (249,3 miliónů US$).
Vzhledem k obtížné předpovědi hospodářského výhledu zůstává společnost Acer ve své finanční prognóze nadále opatrná. Z toho důvodu prodá vybrané investice, aby dosáhla návratnosti. Na základě pozitivních výsledků z provedené transformace a restrukturalizace celé skupiny je společnost Acer přesvědčena, že v roce 2003 dosáhne vyšších zisků ze své hlavní činnosti.
(Poznámka: Použitý směnný kurz pro převod NT$ na US$ je 34,5 : 1.)

Nahoru


Inforum 2003


Internet, komunikace a sítě

Asociace provozovatelů mobilních sítí založena
Slavnostním přípitkem v prostorách žižkovské věže oficiálně zahájila dne 27. března 2003 svou činnost Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) v České republice. Ve tříčlenném představenstvu jednotlivé operátory zastupují Václav Mach (Český Mobil), Jaroslav Kubišta (Eurotel) a Martin Klocperk (RadioMobil). V současné době probíhá registrace tohoto sdružení právnických osob.
Předmětem činnosti Asociace bude prosazování společných podmínek pro další optimální rozvoj mobilních sítí GSM a vytváření předpokladů pro poskytování nových služeb ve všech veřejných mobilních telekomunikačních sítích v České republice. Mezi cíle asociace patří podpora a ochrana rovného a otevřeného tržního prostředí elektronických komunikací.
Založení APMS má přitom ryze praktické důvody. APMS je jedinou asociací, která se bude snažit prosazovat společné standardy používané v mobilních sítích. Bude při tom spolupracovat s dalšími subjekty, které o spolupráci v této oblasti projeví zájem. V současné době se například legislativní skupina zabývá připomínkováním stávající platné legislativy, a také se hodlá zapojit do přípravy nového a velmi důležitého zákona o elektronických komunikacích. V rámci pracovních skupin se diskutují technické a provozní standardy zaměřené na stávající služby stejně jako technické podmínky propojení nových služeb na bázi MMS či problematika mobilních plateb.

Nahoru
 
WebToCall na stránkách 2N
Firma 2N Telekomunikace použila na svém webovém portálu 2n.cz novou službu WebToCall pro kontakt se zákazníkem. Tato služba přidává k webu hlasovou komunikaci a umožňuje sdílení informací na webových stránkách mezi návštěvníkem a zástupcem firmy.
Na stránce, kde návštěvník najde ikonu "Zavolejte mi", stačí kliknout, zadat číslo (mobil nebo pevná linka) a za několik vteřin má spojení s člověkem, který nejen ví, z které stránky na ikonu kliknul, ale zároveň je i specialistou na zboží nebo službu, které si host právě prohlíží.
Doplňkem této služby je kooperativní browsing, neboli společné prohlížení obsahu webu. Obchodník si může na svém počítači otevřít webový portál firmy na stejném místě, kde si návštěvník klikl na ikonu "Zavolejte mi". Pokud chce návštěvníka nasměrovat k jiné informaci, může mu okamžitě poslat ne odkaz, ale přímo stránku do jeho prohlížeče a pomocí interaktivního nástroje ukázat vybranou informaci. Celý proces se dá přirovnat k rozhovoru dvou lidí u monitoru počítače. V tomto případě reálný pohled sdílejí dva lidé kdekoli na světě.
WebToCall je vybaven také administrací, která zpřístupňuje přihlašování a odhlašování obchodníků, logikou směrování požadavků a statistikou přístupů ke službě. Tak je vyřešeno i kliknutí na ikonu v době, kdy správný obchodník není přítomen a požadavek je přesměrován na jeho mobil nebo odložen.

Nahoru
 
Jubilee line s menšími požděními
Alcatel získal u londýnské firmy Tube Lines Limited pětiletý kontrakt na poskytování služeb na trase londýnského metra Jubilee. Dohoda se týká oprav a preventivní údržby, návěstních a komunikačních systémů, simulačních a vývojových systémů a simulátorů kabin pro školení řidičů. Firma Tube Lines, která provádí údržbu a zlepšuje infrastrukturu na linkách Jubilee, Northern a Piccadilly, se angažuje ve zvyšování spolehlivosti těchto tras a intenzivnějšími investicemi se snaží odstranit příčiny zpožďování.
Kontrakt se společností Alcatel zajistí lepší spolehlivost návěstních a komunikačních systémů na trase Jubilee, a tím i zvýšení bezpečnosti a vylepšení služeb cestujícím.
Technické zabezpečení se týká jak hardwarových, tak i softwarových prvků těchto systémů; služby pak zahrnují zákaznickou službu Alcatel TAS Customer Care - nonstop 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu.
Divize dopravních automatizačních řešení společnosti Alcatel dodává systémy pro řízení vlaků, signalizaci, zabezpečovací systémy a systémy integrované železniční komunikace. Tube Lines provádí údržbu a zlepšování infrastruktury na linkách Jubilee, Northern a Piccadilly. London Underground provozuje podzemní dráhu, zaměstnává řidiče a personál stanic, provozuje prodej jízdenek, zodpovídá za jízdné a za bezpečnostní režim metra.

Nahoru


Semináře TOP Vision


Informační společnost

Tomáš Čech jmenován do pozice Country Managera pro Polsko
Společnost Acer oznámila, že v polské pobočce dochází k organizačním i personálním změnám. Nové uspořádaní je založené na evropském modelu "business unit". Ing. Tomáš Čech, Notebook Business Unit Head manager pro region východní Evropy, převezme nově zodpovědnost za činnost společnosti Acer v Polsku. Adam Nawrocki, dosavadní Country Manager v Polsku, společnost Acer opouští.
Ing. Tomáš Čech bude rovněž působit v pozici Country Managera pro Českou republiku a Slovensko, sídlit bude v Praze. Acer, který považuje polský trh za největší ve střední a východní Evropě, tímto novým uspořádáním usiluje o výrazné posílení pozice na tomto trhu. Prodejní strategie silně orientovaná na partnerský kanál, zaměřená na úzkou spolupráci s IT kanálem, je základem pro rozvoj obchodních aktivit společnosti Acer v Polsku.

Nahoru

 

Jiří Rašek novým technickým ředitelem společnosti Xerox CR
Novým technickým ředitelem společnosti Xerox CR se od 1. dubna 2003 stal Jiří Rašek (1969).
"Jedním z hlavních kritérií při mém rozhodování o přijetí nabídky firmy Xerox bylo právě samotné jméno Xerox, se kterým je spojována vysoká kvalita zařízení a profesionalita služeb," řekl při svém jmenování Jiří Rašek. Jeho cílem je přispět k rozvoji společnosti a spokojenosti jejích zákazníků.
Jiří Rašek přichází do společnosti Xerox z firmy Alfa Laval, ve které působil 3 roky jako Sales Engineer a 2 roky jako Parts & Service Manager pro Českou republiku a Slovensko. Před tím se věnoval vlastní firmě produkující ručně vyráběné výrobky z papíru a krátce pracoval i pro reklamní agenturu Leo Burnet.
Jiří Rašek vystudoval ČVUT v Praze. Je svobodný a bezdětný. Ve volném čase se věnuje hlavně sportu, jezdí na kole, plave, lyžuje a hraje floorbal.

Nahoru
 
IBM se účastní Egovertment Road Show
Společnost IBM se letos účastní projektu Egovernment Road show po krajských městech České republiky. Jedná se o sérii odborných seminářů na podporu reformy veřejné správy a komunikační infrastruktury pořádaných pod záštitou Ministerstva ICT a Ministerstva vnitra ČR.
Cílem této akce je vytvořit prostor pro setkání zástupců veřejné správy k diskusi o důležitých otázkách vycházejících z právě probíhající reformy veřejné správy.
Využití nejmodernějších informačních a komunikačních technologií (ICT) na místní úrovni by se mělo odrazit ve snížení transakčních nákladů, zjednodušení komunikace mezi státem a občany i úřady navzájem a také je předpokladem naší integrace do EU. Mezi tématy Egovertment Road Show budou základní otázky rozvoje informatizace ve školství, dozvuky reformy veřejné správy spočívající v převodu kompetencí, agend majetku i osob z OkÚ na nástupnické organizace. V dalších částech semináře budou probírány otázky zabezpečení dat, komunikační infrastruktury a možností financování.
V průběhu roku 2003 se uskuteční setkání ve všech krajských městech. Místem konání seminářů budou převážně krajské úřady.

Nahoru
 
Výsledky programu IBM Topseller
Již miliontý počítač IBM byl prodán pomocí celoevropského programu TopSeller, který slouží ke zvyšování tržních příležitostí prodejců na trhu počítačů pro malé a středně velké firmy. IBM pomocí tohoto systému dodává až 65 % svých počítačů. Program byl vyvinut pro evropské obchodní partnery IBM, aby usnadnil proces výběru a objednávání zboží jak dealerům, tak zákazníkům. Vymezený výběr produktů, včetně nejnovějších modelů, je k dostání za zvýhodněné ceny se zárukou provozuschopnosti a dodávkou do 48 hodin.
Od zavedení programu TopSeller zaznamenala společnost IBM výrazný nárůst prodeje prostřednictvím svých obchodních partnerů. V tomto období IBM oznámila, že toto je jediná cesta na trh malých a středně velkých firem, a přerušila své přímé prodejní aktivity v tomto segmentu. V červnu loňského roku IBM zahájila marketingový a podpůrný program PartnerWorld pro své obchodní partnery, kteří prodávají počítačové produkty ThinkPad a NetVista a servery xSeries využívající procesory Intel. Od té doby vstoupilo do programu v České republice více než 100 prodejců.

Nahoru
 
Invex ve třech částech: CLASSIC, BUSINESS A HOME
Veletrh Invex letos proběhne rozdělen do tří samostatných částí podle typu a zaměření návštěvníků s cílem nabídnout kvalitnější služby a lépe se přizpůsobit jejich přáním a požadavkům.
Z důvodu cíleného oslovení správné zákaznické skupiny se INVEX 2003 dělí do těchto tří základních částí:
* INVEX CLASSIC vycházející z klasických základů Invexu je určen vystavovatelům, kteří oslovují zákazníky z podnikové a obchodní sféry a ze státní správy,
* INVEX BUSINESS je určen pro ty, kdo chtějí vést svá obchodní jednání v klidu a výhradně se zvanými partnery,
* INVEX HOME bude obsazen těmi vystavovateli, kteří chtějí zaujmout především domácí uživatele informačních a telekomunikačních technologií; v rámci této části budou moci své produkty i prodávat.
Vystavovatelé si podle svého zaměření a uvážení mohou zvolit účast v té části (nebo i více částech), která nejlépe odpovídá jejich představě o prezentaci na veletrhu a o cílových skupinách návštěvníků, které hodlají oslovit. Správný výběr pomůže lépe zajistit spokojenost vystavovatele s vlastní účastí na veletrhu. Návštěvníkům přinese rozdělení veletrhu snazší orientaci v široké nabídce Invexu a možnost efektivnějšího získání informací.
Nové členění by mělo vystavovatele motivovat k tomu, aby nalezli nejvhodnější formu své účasti a uzpůsobili ji novým podmínkám na trhu. Ukazuje se, že různé firmy ze stejného oboru a s identickou nabídkou zboží či služeb mají výrazně odlišný názor na přínosy Invexu.
Další novinkou by mělo být zpřehlednění doprovodného programu, který by měl opustit dosavadní orientaci na problémy státní správy a věnovat se více otázkám businessu.

Nahoru


CRM Forum 2003


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist