V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 3/2003
Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing |
Připravujeme:
IT System 4/2003
Hlavní témata
. Banky a finance
. CRM
. Projektový management
. Specializovaná příloha 1: Management IT služeb
. Specializovaná příloha 2: Informační bezpečnost 1 |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
eBanka zvýšila vlastní
zabezpečení
eBanka se
rozhodla dále zvýšit úroveň svého zabezpečení a spolu s firmou
truconneXion rozšířily zabezpečení vzdáleného přístupu k bankovním
aplikacím a to pomocí čipových karet. Zabezpečení se týká tzv.
terminálového přístupu, který zaměstnancům umožňuje bezpečný přístup k
interním bankovním aplikacím všech poboček
eBanky včetně sítě
České pojišťovny, jejíž je součástí. eBanka se tak stala jednou z
nejlépe zabezpečených bank v České republice, která vskutku důkladně
vyřešila ochranu firemní infrastruktury před vnějšími i vnitřními útoky.
Přitom vnitřní bezpečnostní rizika bývají tou největší slabinou, která
rostou spolu s velikostí společnosti. Například podle nedávno zveřejněné
studie ve Velké Británii přes 48% velkých organizací považují interní
bezpečnostní incidenty za jedny z nejhorších, zatímco u středně velkých
firem to bylo 44% a u malých pouze 32%.
V současnosti eBanka používá technologie čipových karet k ochraně
přístupu do celé informační infrastruktury tj. počítačů, e-mailů,
bankovních aplikací i terminálově spouštěných aplikací. Pro zaměstnance
je takové řešení výhodné i proto, že mimo jiné mohou ty samé karty
využít i pro vstup do objektů.
Čipová karta je jedním z nejbezpečnějších médií pro ukládání dat.
Veškeré chráněné informace jsou dostupné pouze po ověření správného
hesla (PIN). Toto heslo může být poměrně jednoduché - v porovnání s
hesly používanými pro šifrování nebo přihlašování. Navíc čipové karty
dokáží omezit počet pokusů o vložení PIN a poté se karta zablokuje.
Jediný možný způsob jak získat přístup k informacím je čipovou kartu
fyzicky ukradnout a uhádnout správný PIN pro ověření.
Terminálový přístup umožňuje bezpečně přistupovat k bankovním aplikacím
přes firemní intranet, protože samotné aplikace se nacházejí na jediném
počítači, terminálovém serveru. To je mnohem výhodnější, než provozovat
a spravovat bankovní aplikace v několika oddělených sítích a na mnoha
počítačích. V budoucnu mohou být na několik hlavních terminálových
serverů přeneseny ještě další aplikace banky. Kromě jednoduché a
ekonomičtější správy serverů lze také lehce monitorovat činnost
uživatelů, což je další z důležitých bezpečnostních aspektů.
V rámci projektu byl implementován rovněž Citrix MetaFrame XP Future
Release 2 na provozování terminálového serveru. Vytvořeny byly také
webovské stránky používající ActiveX komponentu, která spolupracuje s
čipovými kartami a umožňuje uživatelům spustit povolené aplikace.
eBanka je členem finanční skupiny České pojišťovny. Celkový počet
klientů eBanky přesáhl 315 tisíc. Více než 78 tisíc klientů využívá
Firemní a Osobní účty eBanky a z toho přes 36 tisíc klientů využívá i
službu GSM Banking. 78 tisíc klientů je majiteli produktů v rámci
programu ČP Finance a přes 158 tisíc klientů vlastní úvěrovou YES kartu.
Nahoru

Platforma
BEA WebLogic bude podporovat misi na Mars
Americký
Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) se rozhodl vybudovat na
platformě BEA WebLogic Enterprise týmový informační portál, který bude
sloužit jako klíčový výzkumný a vědecký nástroj při chystané misi Mars
Exploration Rover.
Portál používající technologii BEA je vytvořen tak, aby distribuoval
data a informace pracovníkům a členům vědeckého týmu ve středisku řízení
mise NASA, zatímco dvě vozítka budou shromažďovat a vysílat data z
povrchu Marsu. Podle plánu by
NASA
měla vozítka vypustit mezi letošním květnem a červencem a na Mars by
měla dorazit v lednu 2004.
Tato mise je dalším krokem po úspěšné misi Pathfinder v roce 1997. Dvě
nová vozítka by měla ujet až 100 metrů denně. Budou vybavena
sofistikovanými nástroji, jež budou hledat stopy po tekuté vodě a budou
zjišťovat, zda na planetě v minulosti existovala prostředí, v nichž by
se mohl vyvinout život.
Platforma BEA WebLogic poskytuje pro NASA potřebnou škálovatelnost pro
zvládnutí velkého počtu zobrazovaných stránek v průběhu mise a navíc
nabízí výkon a spolehlivost, což jsou základní předpoklady, aby NASA
dokázala maximálně využít informace získané během 90denního průzkumu.
Portál bude součástí pozemních datových systémů mise a pomůže spravovat
data, která se dostanou na Zemi prostřednictvím NASA Deep Space Network,
sítě antén rozmístěných ve Spojených státech, Austrálii a Španělsku.
Nahoru

Adastra a SPSS CR
uzavírají partnerství
Společnosti
Adastra a SPSS CR, která je známá jako dodavatel statistického software,
uzavřely smlouvu o partnerství pro Českou republiku a Slovenskou
republiku. Na jejím základě se Adastra stává autorizovaným partnerem
SPSS pro ČR a SR s právem prodeje a pronájmu softwarových produktů SPSS
koncovým uživatelům. Jedná se především o softwarové produkty pro Data
Mining a pokročilé statistické analýzy - Clementine, SPSS a Answer Tree.
Adastra bude tyto produkty prodávat jako součást svých řešení Customer
Intelligence a Business Intelligence.
"Adastra již realizovala na produktech SPSS několik zajímavých projektů,
věřím, že partnerská smlouva posílí naši další spolupráci s tímto
významným dodavatelem řešení v oblasti Business Intelligence", řekl Jan
Řehák, ředitel SPSS CR.
Společnost SPSS CR je
distributorem statistického softwaru SPSS (produkty nadnárodní
společnosti SPSS Chicago) a poskytovatelem statistických služeb v České
a Slovenské republice. Společnost SPSS CR je součástí mezinárodní sítě
SPSS, která působí ve 45 pobočkách po celém světě a produkuje více než
dvacet typů programů zaměřených na statistické analýzy, Business
Intelligence, Data Mining, na analýzy v marketingu, kontrole kvality a
řízení atd.
Clementine je program pro Data Mining založený na metodách matematické
statistiky, matematiky, umělé inteligence a logiky a poskytuje úplný
moderní systém pro popis, vizualizaci a modelování datových vztahů,
analýzu příčin, pro rozhodování za neurčitosti, segmentace a skórování.
Systém SPSS (http://www.spss.cz/) poskytuje nástroje pro statistické
reportování a statistickou analýzu dat. Další produkty SPSS zahrnují
etapy pořizování a sběru dat i etapy prezentace a také distribuce a
aplikace modelů a výsledků.
Nahoru

Pracovníci
Českého Mobilu se budou opět učit
Ve výběrovém řízení vypsaném Českým Mobilem na dodání komplexního
e-learningového řešení zvítězila společnost Kontis. Součástí podepsaného
kontraktu je dodávka řídícího systému Tutor2000 včetně všech jeho
nadstavbových modulů Tutor2000 Reporter pro statistické analýzy, Tutor
2000 Messenger pro workflow a Tutor2000 Conference pro řadu typů
synchronního spojení, videokonference a virtuální třídy.
Kontrakt dále zajišťuje úpravy a implementaci LMS Tutor2000 do prostředí
Českého Mobilu, dodání vývojových nástrojů řady ToolBook II Instructor,
vývoj prefabrikovaných prostředí pro rychlý vývoj kurzů a vývoj řady
e-learningových kurzů na klíč. Český Mobil se tímto plánovaným rozsahem
zavedení e-learning řadí mezi největší "školitele" v České republice a
od tohoto řešení očekává především zefektivnění vzdělávání a finanční
úspory.
Nahoru

Léčiva mění síťový operační
systém
Společnost
Digi Trade byla vybrána na základě výběrového řízení společnosti Léčiva pro
realizaci přechodu síťového OS na platformu operačního systému Microsoft Windows
2000 včetně přechodu na adresářové služby Active Directory a vyřešení interakce
s okolními IS.
Součástí řešení přechodu je také výměna hardware některých serverů a přechod na
novou verzi serveru elektronické pošty Exchange 2000 instalovanou na cluster
Microsoft. Požadavek zákazníka bude dodavatelem řešen jako samostatný projekt
řízený týmem za účasti certifikovaných specialistů Digi Trade ve spolupráci s
pracovníky IT společnosti Léčiva
a jeho realizace bude navržena tak, aby minimálně omezila běžný provoz a
uživatele informačního systému Léčiva.
Nahoru

Aplikace jako na dlani
Zatím jen ve Spojeném království a to ještě v pilotním projektu je
systém pro hostování aplikací, jejíž cílovou skupinou mají být malé a
středně velké firmy. Tuto službu nabízí společnost BT, která za tím
účelem využila novou technologii IBM.
Nová hostitelská technologie IBM založená na otevřených standardech je
postavena na databázi IBM DB2 a infrastrukturním softwaru pro e-business
IBM WebSphere, který je klíčovou součástí systému IBM Service Provider
Delivery Environment (SPDE). Ten napomáhá poskytovatelům
telekomunikačních služeb uvádět nové hlasové, textové a internetové
služby rychleji a s nižšími náklady.
BT je jedním
z největších poskytovatelů hostovaných aplikací IBM Lotus v Evropě. V
rámci své služby Online Collaboration, která byla spuštěna loni na jaře,
bude nyní společnost moci vyzkoušet a nasadit širší řadu aplikací.
Pomocí hostitelské technologie IBM může BT nabízet zkušební službu,
která umožňuje svým uživatelům na požádání jednoduše nakupovat nové
aplikace po webu. Zároveň nabízí širší řadu aplikací a snazší integraci
s existujícími firemními systémy.
Nahoru |
|
Analýza |
Práce z
domova: technologie jsou, ochoty již méně
Podle nedávno zveřejněné studie mnoho velkých západoevropských firem
nechce umožnit svým zaměstnancům práci z domova nebo z terénu, protože
nedůvěřuje jejich disciplíně a neví, jak je na dálku řídit. Souvisí to
se skutečností, že téměř polovina firem nemá žádný nástroj, který by jim
umožnil monitorovat práci těch zaměstnanců, kteří jsou momentálně mimo
kancelář.
Alespoň tento závěr vyplývá z výzkumu firmy LogicaCMG zaměřeného na
ředitele lidských zdrojů a další členy vrcholových managementů podniků s
500 a více zaměstnanci ve Velké Británii, Francii, Německu a Nizozemí.
Průzkum dále ukázal, že mnoha společnostem chybí strategie, pravidla a
směrnice, které jsou zapotřebí pro to, aby podniky dokázaly využít
možnosti pokročilých telekomunikačních technologií. Tento přístup lze
ilustrovat i na zaměření případných školení, z nichž více než 60 % je
cíleno na zvládnutí technologií a jen asi 20 % na otázky efektivní
komunikace a 16 % na otázky využití času.
Pokud společnosti monitorují práci svých zaměstnanců mimo kancelář,
používají k tomu vesměs poměrně primitivní techniky, jako sledování
připojení k internetu, záznamů hovorů z mobilního telefonu či povinnost
psát pravidelná hlášení nadřízeným.
"Vycházet z toho, že zaměstnanci se začnou vyhýbat povinnostem, jakmile
opustí kancelář, je iracionální," uvedl k tomu ředitel pro m-Business ve
firmě LogicaCMG Paul Barker. "Je přece zapotřebí, aby se lidé pohybovali
v terénu, absolvovali jednání v různých lokalitách apod. Společnosti,
které nejsou ochotny poskytnout jim nástroje umožňující pracovat i mimo
sídlo firmy, tak ztrácejí podstatnou část jejich potenciálu."
Jak dále uvedl pan Bauer, bouřlivý vývoj technologií, zejména nové
generace PDA, multimediálních telefonních přístrojů a možnost
nepřetržitého připojení k internetu, dramaticky zvyšuje kvalitu a
sofistikovanost dostupných řešení umožňujících pracovat z domova nebo z
terénu. "Nasazení těchto technologií však nestačí. Společnosti potřebují
změnit způsob organizace, nastavení procesů a často i styl podnikání.
Bez toho nedokáží využít příležitosti zefektivnit procesy, snížit
náklady na infrastrukturu a poskytovat služby lépe přizpůsobené
konkrétním zákazníkům, které jim koncept mobilní pracovní síly nabízí,"
uzavřel Paul Barker.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Amper 2003 je tu
Ještě do
tohoto pátku máte možnost navštívit veletrh
Amper 2003,
který se koná v Pražském veletržním areálu Letňany. Pro zájemce je
zavedena bezplatná veletržní linka ze stanic metra B Českomoravská a
Vysočanská, parkovat můžete u areálu na štěrkopísku nebo na trávě.
Doufám jen, že nezačne moc pršet.
Kromě hlavních témat se 11. ročník mezinárodního veletrhu
elektrotechniky a elektroniky obsahuje i doprovodný program zaměřený
například na poskytování kvalitních služeb pro oprávněného zákazníka na
liberalizovaném trhu, způsob získání státních dotací, využívání
alternativních zdrojů energie v praxi pro obyvatelstvo, malé a střední
firmy atd. Více informací včetně přihlášky na veletrh získáte na webu
veletrhu Amper.
Jsme rádi, že pro letošní ročník výstavy Amper 2003 může být naše
redakce s časopisem IT System mediálním partnerem.
Nahoru

Profesionální a komplexní přístup k řešení problematiky lidských
zdrojů
Společnost
Sabris si vás
dovoluje pozvat na seminář mySAP Business Suites a řešení pro lidské
zdroje, který se bude konat dne 10. dubna od 10 hodin v kinosále
společnosti SAP ČR, Pekařská 7, Praha 5.
Seminář je koncipován do dvou částí. První část od 10 do 12 hodin je
hlavně pro ty, kteří se chtějí dozvědět více o jednotlivých modulech SAP
řešení problematiky řízení lidských zdrojů (HR). Pro ty, kteří již tyto
moduly používají nebo je dobře znají, je zajímavější druhá část
semináře, od 13 do 16 hodin, ve které budou představenya nadstavbová
řešení a další zajímavé komponenty k modulům HR, které společnost Sabris
vyvinula na přání svých zákazníků během několika let implementací HR
modulů. Další informace o semináři naleznete
zde - odkaz na
seminář mySAP Business Suite a řešení pro lidské zdroje.
Z našich zkušeností a od našich zákazníků víme, že dobře zvládnutá
problematika HR pomáhá podnikům dosahovat maximálních výsledků.
Nahoru

Odborné semináře
společnosti Sybase
Společnost
Sybase si vás dovoluje pozvat na
školení
a odborné
semináře.
Na měsíc duben jsou připraveny následující semináře. V středu 2. dubna
je to seminář PowerBuilder 9. Setkání je koncipováno především jako
představení nových vlastností implementovaných v nové verzi
PowerBuilderu. Stěžejními tématy jsou podpora XML, jazyka Java, .NET
nebo platformy PocketPC. Seminář je určen především stávajícím
uživatelům PowerBuilderu. Vítáni jsou ale i vývojáři či vedoucí
vývojových týmů, kteří neznají toto vývojové prostředí, ale hledají
vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S či vícevrstvých aplikací.
Fast
Track to Java XML je kurz, který pokrývá problematiku Java XML od
základů až po komplexní témata J2EE on-line B2C/B2B use case scénářů,
které jsou připraveny pro Vaše vlastní webovské aplikace. Vývojem reálné
Java XML aplikace se naučíte používat tyto nové znalosti společně s
"přenosnými daty " (XML) a "přenosným kódem" (Java). Kurz vám v detailu
objasní současné Java XML knihovny a XML 1.0 specifikace. Praktická
cvičení demonstrují jak psát Java aplikace, které pracují s XML
dokumenty za pomoci Java API for XML Parsing (JAXP), Simple API for XML
(SAX) a rozhraní Document Object Model (DOM). Tyto dovednosti pak
využijete při používání pokročilých vlastností Java XML v use case
scénářích.
EAServer: Developing Web Applications with Enterprise JavaBeans:
Enterprise JavaBeans (EJB) je hlavní nový standard pro distribuovaný
aplikační vývoj v jazyce Java, který poskytuje serverový komponentový
model pro vyvíjení podnikově distribuovaných aplikací. Aplikační a
komponentový vývojáři rychle zvládnou a aplikují Enterprise JavaBean 2.0
API pro psaní dodavatelsky neutrálních, škálovatelných, vysoce výkonných
komponent. Tato technologie zjednodušuje aplikační vývoj tím, že
přesouvá odpovědnost za systémovou logiku (řízení transakcí,
presistence, bezpečnosti atd.) na komponentový transakční server.
EAServer: Building Web Applications with Java (J2EE ): Naučte se
vytvářet mocné podnikové Web aplikace rychle a jednoduše za použití
Sybase a J2EE technologií. Budete vytvářet Java Server Pages (JSP),
Servlety, Enterprise JavaBeans (EJB). Za použití EAServeru vygenerujete
dynamický obsah Webu. Dozvíte se co znamená architektura Model View
Controler (MVC) při vytváření aplikací popsaných v Sun Microsystems'
J2EE Blueprints.
Sledujte, prosím, webovou stránku
skoleni.sybase.cz,
kde najdete kompletní a neustále aktualizované informace, mimořádné
termíny kursů, cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a
objednávky volejte na tel: 224 31 0808 linka 153, 607 / 629 651, fax:
224 31 5024, popřípadě zasílejte na e-mailu
skoleni@sybase.cz. Na všechny
akce zve i mediální partner - časopis IT System a SystemNEWS.
Nahoru

Konference
Outsourcing a poskytování služeb
proběhne příští týden od středy 9. do čtvrtka 10. dubna v Praze v
K-Centru na Senovážném náměstí 23. Moderace konference se ujal pan Ing.
Vladimír Větrovský, CSc. z firmy IBM. Setkání je vedeno interaktivním
způsobem mezi jeho účastníky a referujícími, což je základní rozdíl
oproti běžnému vedení konference i proti panelové diskusi.
Z bohatého programu konference vybíráme. V první den
konference si vyslechnete například přednášku pana Prof. Ing. Jiřího
Voříška, CSc. na téma Outsourcing IS/ICT - cíle, přínosy, procesy. Hned
po oběde bude přednáška Sjednávání a popis služeb a SLA při outsourcingu
IS/ICT od pana Ing. Tomáše Brucknera, Ph.D. Právními aspekty smluvního
zabezpečení outsourcingu se zase bude zabývat JUDr. Martin Meisnerová.
Druhý den vás čekají workshopy. Z nich vybíráme Proč outsourcovat? V
podání pana Vladimíra Větrovského či Očekávané přínosy outsourcingu od
pana Ing. Josefa Štangla, CSc.
Protože dvoudenní program setkání je opravdu bohatý stejně jako množství
přednášejících, podrobnosti a možnost přihlášení naleznete v přiloženém
PDF souboru.
Konferenci pořádá společnost
VOX, na
jejíž webových stránkách najdete i nabídku dalších odborných setkání a
kontakt.
Nahoru

Teplárenské dny 2003
Teplárenské sdružení České republiky pořádá již příští týden, konkrétně
ve dnech 9. až 11. dubna, v kongresovém centrum Aldis v Hradci Královém
již IX. ročník mezinárodní konference
Teplárenské dny 2003.
Setkání je určeno pro odborníky, provozní pracovníky, tak i manažery z
teplárenských společností a zástupce státní správy a samosprávy.
Teplárenské dny budou letos rozděleny na pět odborných sekcí rámcově
zaměřených na jednotlivé oblasti energetiky, především na dálkové
zásobování teplem. Budete mít možnost seznámit se zde s posledními
novinkami z legislativy, techniky, ekonomiky uvedené oblasti,
zahraničními zkušenostmi i problematikou technických zařízení u
odběratelů tepla. Nově je zařazena samostatná sekce věnující se otázce
využívání moderních informačních technologií v energetice.
Souběžně s konferencí probíhá ve dnech 9. - 11. dubna již IX. ročník
odborné mezinárodní výstavy techniky a technologií pro dálkové
zásobování teplem a chladem, elektroenergetiku a využití obnovitelných
zdrojů energie. Součástí doprovodného odborného programu Teplárenských
dnů 2003 bude ve dnech 9. - 10. dubna konference "Zákon o integrované
prevenci a velká spalovací zařízení" pořádaná firmou Ekonox Pardubice a
konference MŽP ČR "Obnovitelné zdroje energie".
Dne 9. dubna se uskuteční jednání řádné valné hromady Teplárenského
sdružení České republiky.
V průběhu konání akce jsou připravena diskusní setkání k problematice
dispečerského řízení, revizí zařízení v energetice a významu mediální
práce v sektoru energetiky. Dále bude provedeno vyhodnocení nultého
ročníku soutěže vyhlášené TS ČR "Projekt roku v systémech dálkového
vytápění a chlazení".
Kompletní program konference a možnost registrace naleznete
zde.
Nahoru

Konference ISSS 2003 zaznamenala nejen rekordní návštěvnost
Šestý ročník
konference Internet ve
státní správě a samosprávě, který se uskutečnil ve dnech 23. až 25.
března v kongresovém centru Aldis v Hradci Králové a jehož součástí byla
i mezinárodní konference LORIS, opět potvrdil svoje dominantní postavení
jako platformy týkající se problematiky veřejné správy.
Význam konference je především v tom, že se stala místem pravidelného
setkávání a výměny zkušeností reprezentantů veřejné správy na regionální
a místní úrovni a představitelů nejvyšších státní orgánů, spolu se
zástupci firem, kteří zde prezentují svá IT řešení pro státní sektor.
Letošní ročník konference byl pořádán pod záštitou ministra informatiky
Vladimíra Mlynáře.
Již první den konání konference převýšil počet akreditovaných účastníků
číslo 1850 a mimořádný zájem byl i mezi tuzemskými i zahraničními
novináři. O další rekord se postarali zahraniční účastníci - přítomni
byli odborníci i zástupci veřejné správy z 27 zemí.
"Přestože jsme počítali s rostoucím zájmem zástupců veřejné správy,
politiků i odborné veřejnosti, opět nás překvapil počet účastníků, a to
především ze zahraničí," poznamenal RNDr. Tomáš Renčín, ředitel
konference ISSS. "Vedle tradičních hostů z Evropské komise a sousedních
zemí se zde poprvé objevili i zástupci Srbska a Černé Hory, Turecka nebo
Islandu. Musím rád souhlasit se slovy ministra Mlynáře, který při
hodnocení letošního ročníku prohlásil, že konference ISSS se stále více
stává skutečným středoevropským diskusním fórem."
Letošní konferenci ISSS zahájil již tradičně premiér ČR Vladimír Špidla,
i když tentokrát díky pracovnímu vytížení pouze prostřednictvím
videovstupu. Mezi hosty se objevili mimo jiné i ministr vnitra ČR
Stanislav Gross, místopředsedkyně Poslanecké sněmovny parlamentu ČR
Miroslava Němcová, primátor hlavního města Prahy Pavel Bém, primátor
hostitelského města Oldřich Vlasák, většina krajských hejtmanů a četní
primátoři a starostové měst a obcí z celé České republiky. Početná
delegace přijela i ze země našich východních sousedů - poslanci Národní
rady Slovenské republiky, státní tajemník pro informatizaci Branislav
Opaterný, první náměstek primátora Bratislavy Branislav Hochel a další.
V průběhu obou konferenčních dnů proběhla celá řada důležitých jednání,
jako například schůzka s poslanci z nově vzniklého podvýboru pro
informační systémy veřejné správy. Jako obvykle si další ročník
konference nenechali ujít ani zástupci Evropské komise - Gerald
Santucci, Per G. Blixt, Robert Shotton a další.
V průběhu letošního ročníku konference ISSS zazněly příspěvky týkající
se celé řady palčivých témat, jako například problematika budování
komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy,
informatizace krajských úřadů a obcí s rozšířenou působností, zajištění
bezpečnosti dat či úloha informačních technologií v krizových situacích.
I letos byl v Hradci Králové jasně patrný trend, který během posledních
let směřuje od diskusí ke konkrétním návrhům řešení jednotlivých
problémů a hledání způsobů, jak zjednodušit a zároveň zefektivnit
procesy probíhající v oblasti komunikace jednotlivých orgánů veřejné
správy mezi sebou i v oblasti komunikace státu s občanem. Velká část
příspěvků se týkala také plánů a cílů nově vytvořeného Ministerstva
informatiky ČR, přičemž ministr V. Mlynář byl osobně přítomen řadě
jednání. Představena byla řada konkrétních projektů včetně Portálu
veřejné správy, který by měl být podle záměrů ministerstva spuštěn již v
průběhu léta.
"Nesmíme zapomenout ani na mezinárodní rozměr hradeckého setkání,"
dodává Tomáš Renčín. "Souběžně s hlavním programem probíhala také
mezinárodní konference LORIS 2003, jejímž organizátorem byl kraj
Vysočina spolu s Evropskou komisí a za přispění Světové banky. Hlavním
tématem jednání bylo financování projektů z programů EU a problematika
internetu pro znevýhodněné skupiny občanů. Diskutovalo se také o
webových stránkách evropských měst, o dostupnosti geodat veřejné správy
v evropském kontextu či o programech Evropské investiční banky pro
rozvoj elektronizace veřejné správy a elektronických služeb."
Tradiční součástí konference ISSS v Hradci Králové je vyhlášení výsledků
několika soutěží a ani v letošním ročníku tomu nebylo jinak. Prestižní
cenu "Český zavináč" udělovanou projektu, jenž významně přispívá k
rozvoji informační společnosti, získala společná česko-slovenská
digitální parlamentní knihovna. V soutěži o nejlepší internetové stránky
měst, obcí a regionů "Zlatý erb" byly nejúspěšnější města Jihlava a
Most, obec Chudčice (okres Brno-venkov) a kraj Vysočina. Zvláštní cenu
ministra S. Grosse si odnesly stránky obce Bludov (za stránky s nejlépe
řešeným bezbariérovým přístupem) a cenu veřejnosti udělovanou sdružením
BMI stránky mikroregionu Sdružení růže se sídlem v Trhových Svinech. V
podobné soutěži "Eurocrest", která hodnotí internetové stránky měst a
obcí v širších evropských souvislostech, se mezi sedmi oceněnými
projekty umístilo i hlavní město Praha. Mezi nejlepším knihovnami se v
rámci soutěže "Biblioweb" objevily Městská knihovna v Ústí nad Orlicí,
Knihovna J. Drdy v Příbrami a Státní technická knihovna v Praze. V
soutěži "Geoaplikace roku" se stalo vítězem řešení geoinformačního
systému městské části Praha 4 po dobu letních povodní.
Více informací o konferenci ISSS 2003 včetně záznamu vysílání
internetového rádia SOLON a kompletního zvukového archivu většiny
přednášek, prezentací a diskusí lze najít
zde.
Hlavním pořadatelem setkání byla tradičně společnost TRIADA a na akci se
dále podílely Svaz měst a obcí ČR, kraj Vysočina, SPIS a agentura ExMise
Public Relations a hostitelským městem byla kromě Hradce Králové i Praha
(mezinárodní sekce LORIS). Generálním partnerem šestého ročníku
konference byla Česká spořitelna, a. s., hlavními partnery firmy Český
Telecom, IBM, Microsoft, Novell, Oracle, T-Mobile a partnery AutoCont,
PVT, SAP a SUN. Na zajištění části programu participovalo sdružení
Březen - měsíc internetu.
Nahoru

5. konference CRM
Jarní konferenci CRM
s podtitulem "Klíčové faktory úspěchu distribuční a obchodní společnosti
pořádá v úterý 15. dubna v pražském hotelu Diplomat společnost Allium ve
spolupráci se Svazem obchodu České republiky a firmami TeliaCall,
Proximity Prague, Elit CZ a Sales Support System.
Konference je určena manažerům, obchodním a marketingovým specialistům,
odborníkům z oblasti IT technologií, kteří se zajímají o problematiku
komunikace se zákazníky a dalším zájemcům z oblasti podnikové sféry.
Jednotlivá vystoupení jsou zaměřena zejména na problematiku práce
obchodníků v distribuci - rozvíjení vztahu se zákazníkem prostřednictvím
věrnostních programů, podpora prodeje mobilními prostředky, dále zazní
vystoupení věnovaná praxi CRM a informatiky v distribuci či problematice
vstupu ČR do Evropské unie. Bližší informace jsou k dispozici
zde.
Mediálními partnery akce jsou měsíčník
IT System a
vydavatelství Computer Press.
Nahoru

INFORUM 2003
Ve dnech 27. -
29. května proběhne v nové aula Vysoké školy ekonomické v Praze další
ročník konference INFORUM. Konference
INFORUM 2003, která
je zaměřena výhradně na elektronické informační zdroje a jejich
profesionální využívání, je ojedinělou akcí svého druhu v celé střední a
východní Evropě. Uživateli těchto zdrojů jsou vedle informačních
specialistů a knihovníků hlavně manažeři, vědečtí a výzkumní pracovníci,
lékaři, vysokoškolští učitelé, specialisté na ICT, pracovníci státní
správy, právníci, studenti apod.
Pořadateli jsou společnost Albertina icome Praha a Vysoká škola
ekonomická v Praze. Na uspořádání společenského večera INFOMEJDAN se
podílí Národní knihovna České republiky.
Nahoru

Strategický IT management
V dnech 9. až 10. dubna proběhne v pražském hotel Holiday Inn další z
cyklů seminářů společnosti TOP Vision. Na dvoudenním setkání nejprve v
bloku nazvaném Od podnikové strategie k IT strategii vyslechnete
příspěvky Role vrcholného managementu při tvorbě IT strategie či
Odvození klíčových požadavků na IT z podnikové strategie.
Zajímavým bude zajisté i následný blok IT Strategie v praxi - případová
studie výrobního podniku. Zde zazní i přednáška Propojení strategie
podniku s IT strategií či Proces vzniku informační strategie, použité
metody a přístupy. Z druhého dne setkání uveďme blok přednášek "Dobré i
Špatné sny IT managera, když slyší heslo IT strategie". V jejim rámci se
mimo jiné dozvíte Definici IT strategie firmy, proč, kdo, co a jak
definovat a přednášku Uvedení IT strategie do života.
Seznam všech seminářů a jejich podrobný program naleznete
zde, kde také
najdete i kontaktní údaje pro případné přihlášení.
Nahoru

Outsourcing informatiky a Service Level Afreement
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář
Outsourcing informatiky a Service Level Agreement, který se koná 10.
dubna v hotelu Novotel. Outsourcing je jednou z nejmocnějších tendencí
posledních let v oblasti mamagementu. Zejména však ve světě. I když u
nás realizací outsourcingových záměrů v oblasti informatiky přibývá,
řada managerů stále váhá a není si jista, zda informatiky je vhodnou
oblastí k vytěsnění.
Kurz je zaměřen právě na toto téma - proč a zda vůbec outsourcing
informatiky v daných podmínkách realizovat či nikoliv. A pokud ano, v
jakém rozsahu, které služby si ponechat ve vlastní režii a které na bázi
Service Level Agreement zajišťovat prostřednictvím externího
poskytovatele. Součástí workshopu je prezentace praktických zkušeností
formou společného vystoupení zástupce zákazníka a jeho dodavatele.
Vice informaci naleznete
zde.
Nahoru

Publica 03
Nenechte si
ujít jedinečnou příležitost zúčastnit se největší marketingové akce v
Rakousku a seznamte se s nejnovějšími trendy v marketingu. V rámci
veletrhu
PUBLICA 2003, jenž proběhne ve dnech 9. až 11. dubna 2003, vám
nabízíme příležitost vstoupit do dialogu s vašimi cílovými skupinami a
využít inovační a specifické možnosti prezentace podle oboru.
Veletrh je určen pouze pro odbornou veřejnost a také vy můžete plně
využít možností tohoto atraktivního marketingového fóra. Jako
nejúspěšnější fórum pro marketing nabízí PUBLICA 2003 rozmanité možnosti
komunikace a představuje možnost prožití filozofie orientace na
zákazníka. Je mimořádnou příležitostí ke komunikaci různých oborů,
nabízí přímou cestu k novým zákazníkům a posílení kontaktů s těmi
stávajícími. Hlavními tématy pro tento rok jsou vzdělávání, venkovní
reklama, Call centra a CRM.
Obsahovou náplní veletrhu jsou novinky především z oblasti marketingu
(direct marketing, Eventmarketing, Geomarketing, telemarketing,
internetmarketing), médií (nová média s centrem pro E - spake,
multimédia, rozhlas a televize, tisk) či reklamy a prodeje (reklama
vnitřní a venkovní, prodejní místa, reklamní předměty, poskytovatelé
služeb a agentury, pořádání veletrhů a kongresů). Součástí veletrhu
PUBLICA 2003 je i doprovodný program zahrnující M. I. C. E. -
Marketingovou akci s diskusním pódiem, Call Center, CRM a
Direktmarketing ARÉNA.
Společnost Schwarz & Partner ve spolupráci s Reed Messe Wien připravuje
organizační servis pro účastníky veletrhu ze střední a východní Evropy.
Po celou dobu veletrhu vám bude na místě k dispozici Kontaktní fórum pro
střední a východní Evropu, přítomen bude i česky hovořící asistent.
Kontaktní fórum nabídne zájemcům pomoc při navázání osobních kontaktů s
vhodnými vystavovateli, přehled vystavovatelů, kteří mají zájem o
obchodní zastoupení v ČR a SR, informace o vybraných veletrzích v
Evropě. Hospodářské komory a asociace mají možnost vystavit na stánku
Kontaktního
fóra své propagační materiály. Pro větší jednání (vystavovatelé, svazy,
komory apod.) zajistí Kontaktní fórum konferenční místnosti. Pro české,
slovenské a maďarské návštěvníky je připravena mimořádná nabídka v
podobě vstupenek zdarma. Kontaktujte prosím
Schwarz & Partner,
Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1. Kontaktní osoba Petra Demeterová, tel: 604
243 010 a e-mail: petra@terminy.cz.
Informace v češtině můžete nalézt
zde.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
SAS vykazuje i nadále růst
Společnost SAS
Institute oznámila lokální a celosvětové výsledky svého hospodaření za
rok 2002. Výnosy české pobočky SAS z prodeje softwarových licencí
vzrostly v loňském roce o 38 % oproti roku 2001. Celosvětové příjmy
společnosti dosáhly 1,18 miliard USD, což představuje 4,4% nárůst oproti
předcházejícímu roku.
V loňském roce zaznamenal SAS největší úspěchy v prodeji řešení v
oblasti analytického CRM a aplikací pro řízení rizik. I díky tomu se mu
podařilo zvýšit prodej softwarových licencí o zmíněných 38 % oproti roku
2001. Mezi nově získané zákazníky patří například společnosti Česká
spořitelna, Česká podnikatelská pojišťovna, eBanka,
HVB, nebo Západočeská
energetika.
Z geografického hlediska se na celkových příjmech podílela 49 % Amerika,
náš region EMEA činil 42 % a Asie a Pacifik dohromady 9 %. Rozdělení
příjmů podle odvětví odpovídá odvětvovému zaměření SASu, s největším
nárůstem (25 %) v oblasti finančních služeb/bankovnictví a 7 % v oblasti
pojišťovnictví. CRM řešení se podílela na celkových příjmech 17 % (200
milionů USD) a analytické aplikace téměř 25 % (293 milionů USD).
SAS v minulém roce získal celosvětově více než 1100 nových klientů, i
přes stagnaci trhu rozšířil řady svých zaměstnanců o 6 % a investoval 25
% příjmů do výzkumu a vývoje nových řešení. V letošním roce hodlá dále
rozšiřovat svou nabídku v oblasti řešení pro řízení rizik a CRM řešení,
se zaměřením na automatizaci komplexních procesů, jako je např.
optimalizace nabídek (výběr nejvhodnější nabídky pro zákazníky v rámci
daných omezení, jako jsou dostupné distribuční kanály, rozpočet kampaně
nebo předpokládaný zisk).
Nahoru

PRAGONET vykazuje zisk
Společnost T-Systems PRAGONET - dceřinná společnost T-Systems ze skupiny
Deutsche Telekom a sesterská společnost společnosti Radiomobil - opět
zlepšila hospodářské výsledky. V loňském roce vzrostl její zisk po
zdanění o 133 % na 7 milionů Kč (oproti 3 mil. Kč v r. 2001), když
ukazatel EBIT meziročně vzrostl z 11 na 24 mil. Kč. Tržby dosáhly 478
mil. Kč (oproti 210 mil. Kč v r. 2001 to znamená růst o 128 %).
K růstu přispěly zejména mezinárodní telekomunikační služby poskytované
operátorům a rozvoj veřejné hlasové služby, jejíž ostrý provoz byl
zahájen právě v roce 2002, a která si rychle našla svoji klientelu.
Investice do sítí a telekomunikačních zařízení v roce 2002 překročily
1,1 mld. Kč v pořizovacích cenách. Investice byly směrovány především do
zákaznických projektů a do výstavby páteřních i přístupových částí sítě
PragoNet. Přestože je síť PragoNet zcela funkční, od dubna 2003 bude
zahájena rekonstrukce její páteřní části, která je uložena v tunelech
pražského metra a byla při povodních vystavena tlaku vltavské vody.
Nahoru

Změny v představenstvu
Getronics
Getronics
(Czech Republic) oznámil změny ve vedení své mateřské holandské
společnosti Getronics (GTN) a zároveň potvrdil finanční výsledky české
pobočky za rok 2002.
Generální ředitel Getronics Peter van Voorst a finanční ředitel Jan
Docter se s představenstvem společnosti dohodli na odchodu z funkcí.
Příčinou byly rozdílné názory na vedení společnosti a řešení finanční
situace, která by se měla zlepšit výměnou dluhopisů za akcie
společnosti, kterou akceptovalo více než 60 procent věřitelů. Na
uvolněné pozice jsou navrženi Axel Ruckert (56) a Klaas Wagenaar (44),
kteří mají zkušenosti s restrukturalizacemi v ICT sektoru.
Zejména pro věřitele společnosti je změna vedení slibným začátkem
pozitivních restrukturalizačních změn ve společnosti, mezi které patří i
výměna převoditelných dluhopisů za nové akcie, která probíhá v březnu.
Pavel Habarta, generální ředitel Getronics (Czech Republic) se ke stavu
společnosti vyjádřil takto: "Zatím mohu komentovat jen finanční výsledky
české pobočky, které patří k jedněm z nejlepších v korporaci. Oproti
loňskému roku vzrostl obrat o 38 %." Podle pravidel korporace nejsou
lokální finanční výsledky zveřejňovány.
Nahoru

HP vyhlašuje
nejlepší partnery za rok 2002
Společnost HP předala vybraným firmám ocenění "HP partner roku 2002" a
oznámila pětici firem s nejvyšším dosaženým obratem za prodej produktů,
služeb a řešení HP v loňském fiskálním roce. Slavnostní vyhlášení se
uskutečnilo na tradičním setkání s partnery, které se letos konalo v
Mikulově. Ocenění "HP partner roku" předává společnost HP pravidelně a
zohledňuje dosažené výsledky v prodeji produktů společnosti HP
prostřednictvím svého partnerského kanálu.
Společnost HP zároveň zveřejnila pět firem, které v roce 2002 dosáhly
největšího obratu za prodej produktů, služeb a řešení HP (seřazeny podle
obratu): AutoCont CZ, Infinity, Unitec CS, S&T Česká republika a GRALL.
Nahoru |
|
Informační společnost |
3Com představil
novou organizační strukturu
Společnost
3Com oznámila změny struktury managementu, které odrážejí obnovenou
orientaci na trh největších podnikových sítí. Byly provedeny následující
změny struktury vedení společnosti. Dennis Connors (na snímku),
prezident nedávno prodané společnosti CommWorks, byl jmenován výkonným
viceprezidentem provozu společnosti 3Com.
Connors pracuje ve společnosti déle než tři roky a v minulosti pracoval
jako prezident divize 3Com Connectivity a jako prezident dceřinné
společnosti CommWorks. Prezidentem CommWorks zůstane do ukončení prodeje
aktiv společnosti UTStarcom, jež bylo oznámeno 4. března 2003.
Mark Slaven, senior viceprezident financí a vrchní finanční ředitel
(CFO), byl povýšen do funkce výkonného viceprezidenta a vrchního
finančního ředitele. Slaven pracuje ve společnosti 3Com déle než pět
let. Než se stal finančním ředitelem společnosti, pracoval na pozici
viceprezidenta financí, daní, obchodu a vztahů s investory.
Odpovědnou osobu do funkce výkonného viceprezidenta prodeje prozatím
3Com hledá. Tato osoba bude mít zodpovědnost za aktivity 3Comu v oblasti
komunikace se zákazníky, což zahrnuje řízení tržních kanálů nepřímého i
přímého prodeje. Než bude tato pozice obsazena, bude funkci dočasného
výkonného viceprezidenta prodeje vykonávat Bruce Claflin.
Dalším významným milníkem, který svědčí o soustředění 3Comu na trh
podnikových sítí, je probíhající prodej dceřinné společnosti CommWorks,
jejímiž zákazníky byli poskytovatelé telekomunikačních služeb.
Nahoru

T-Systems Czech posiluje
V březnu 2003
došlo k dalšímu posílení týmu divize Systémová integrace ve společnosti
T-Systems Czech. Novým členem se stal pan Jan Fanta, který má více než
dvacetileté zkušenosti v oblasti informačních technologií a to od
vývoje, implementace až po provoz. Podílel se na budovaní rozsáhlých
výpočetních systémů v České republice. Od roku 1990 do roku 1995
pracoval v bankovním sektoru. Od roku 1995 byl zaměstnancem Deloitte &
Touche v České republice. Pracoval na projektech bezpečnosti IS pro řadu
velkých klientů v České republice, na Slovensku v Řecku a Jihoafrické
republice.
Je soudním znalcem v oboru výpočetní technika. Je mezinárodně
certifikovaným auditorem informačních systémů (CISA), členem výboru
organizace ISACA, Česká republika.
Pan Fanta je ženatý, má dceru a syna. Mezi jeho zájmy patří kultura,
lyžování a cestování.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|