HLEDEJ
 V SEKCI
 

2. duben 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
eBanka zvýšila vlastní zabezpečení
Platforma BEA WebLogic bude podporovat misi na Mars
Adastra a SPSS CR uzavírají partnerství
Pracovníci Českého Mobilu se budou opět učit
Léčiva mění síťový operační systém
Aplikace jako na dlani

Analýza
Práce z domova: technologie jsou, ochoty již méně

Konference, semináře
Amper 2003 je tu
Profesionální a komplexní přístup k řešení problematiky lidských zdrojů
Odborné semináře společnosti Sybase
Konference Outsourcing a poskytování služeb
Teplárenské dny 2003
Konference ISSS 2003 zaznamenala nejen rekordní návštěvnost
5. konference CRM
INFORUM 2003
Strategický IT management
Outsourcing informatiky a Service Level Afreement
Publica 03

Finanční monitor IT firem
SAS vykazuje i nadále růst
PRAGONET vykazuje zisk
Změny v představenstvu Getronics
HP vyhlašuje nejlepší partnery za rok 2002

Informační společnost
3Com představil novou organizační strukturu
T-Systems Czech posiluje
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 3/2003


Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing
Připravujeme:
IT System 4/2003


Hlavní témata
. Banky a finance
. CRM
. Projektový management
. Specializovaná příloha 1: Management IT služeb
. Specializovaná příloha 2: Informační bezpečnost 1


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Semináře Sybase


Podnikové aplikace

eBanka zvýšila vlastní zabezpečení
eBanka se rozhodla dále zvýšit úroveň svého zabezpečení a spolu s firmou truconneXion rozšířily zabezpečení vzdáleného přístupu k bankovním aplikacím a to pomocí čipových karet. Zabezpečení se týká tzv. terminálového přístupu, který zaměstnancům umožňuje bezpečný přístup k interním bankovním aplikacím všech poboček eBanky včetně sítě České pojišťovny, jejíž je součástí. eBanka se tak stala jednou z nejlépe zabezpečených bank v České republice, která vskutku důkladně vyřešila ochranu firemní infrastruktury před vnějšími i vnitřními útoky.
Přitom vnitřní bezpečnostní rizika bývají tou největší slabinou, která rostou spolu s velikostí společnosti. Například podle nedávno zveřejněné studie ve Velké Británii přes 48% velkých organizací považují interní bezpečnostní incidenty za jedny z nejhorších, zatímco u středně velkých firem to bylo 44% a u malých pouze 32%.
V současnosti eBanka používá technologie čipových karet k ochraně přístupu do celé informační infrastruktury tj. počítačů, e-mailů, bankovních aplikací i terminálově spouštěných aplikací. Pro zaměstnance je takové řešení výhodné i proto, že mimo jiné mohou ty samé karty využít i pro vstup do objektů.
Čipová karta je jedním z nejbezpečnějších médií pro ukládání dat. Veškeré chráněné informace jsou dostupné pouze po ověření správného hesla (PIN). Toto heslo může být poměrně jednoduché - v porovnání s hesly používanými pro šifrování nebo přihlašování. Navíc čipové karty dokáží omezit počet pokusů o vložení PIN a poté se karta zablokuje. Jediný možný způsob jak získat přístup k informacím je čipovou kartu fyzicky ukradnout a uhádnout správný PIN pro ověření.
Terminálový přístup umožňuje bezpečně přistupovat k bankovním aplikacím přes firemní intranet, protože samotné aplikace se nacházejí na jediném počítači, terminálovém serveru. To je mnohem výhodnější, než provozovat a spravovat bankovní aplikace v několika oddělených sítích a na mnoha počítačích. V budoucnu mohou být na několik hlavních terminálových serverů přeneseny ještě další aplikace banky. Kromě jednoduché a ekonomičtější správy serverů lze také lehce monitorovat činnost uživatelů, což je další z důležitých bezpečnostních aspektů.
V rámci projektu byl implementován rovněž Citrix MetaFrame XP Future Release 2 na provozování terminálového serveru. Vytvořeny byly také webovské stránky používající ActiveX komponentu, která spolupracuje s čipovými kartami a umožňuje uživatelům spustit povolené aplikace.
eBanka je členem finanční skupiny České pojišťovny. Celkový počet klientů eBanky přesáhl 315 tisíc. Více než 78 tisíc klientů využívá Firemní a Osobní účty eBanky a z toho přes 36 tisíc klientů využívá i službu GSM Banking. 78 tisíc klientů je majiteli produktů v rámci programu ČP Finance a přes 158 tisíc klientů vlastní úvěrovou YES kartu.
 

Nahoru

 

Platforma BEA WebLogic bude podporovat misi na Mars
Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) se rozhodl vybudovat na platformě BEA WebLogic Enterprise týmový informační portál, který bude sloužit jako klíčový výzkumný a vědecký nástroj při chystané misi Mars Exploration Rover.
Portál používající technologii BEA je vytvořen tak, aby distribuoval data a informace pracovníkům a členům vědeckého týmu ve středisku řízení mise NASA, zatímco dvě vozítka budou shromažďovat a vysílat data z povrchu Marsu. Podle plánu by NASA měla vozítka vypustit mezi letošním květnem a červencem a na Mars by měla dorazit v lednu 2004.
Tato mise je dalším krokem po úspěšné misi Pathfinder v roce 1997. Dvě nová vozítka by měla ujet až 100 metrů denně. Budou vybavena sofistikovanými nástroji, jež budou hledat stopy po tekuté vodě a budou zjišťovat, zda na planetě v minulosti existovala prostředí, v nichž by se mohl vyvinout život.
Platforma BEA WebLogic poskytuje pro NASA potřebnou škálovatelnost pro zvládnutí velkého počtu zobrazovaných stránek v průběhu mise a navíc nabízí výkon a spolehlivost, což jsou základní předpoklady, aby NASA dokázala maximálně využít informace získané během 90denního průzkumu. Portál bude součástí pozemních datových systémů mise a pomůže spravovat data, která se dostanou na Zemi prostřednictvím NASA Deep Space Network, sítě antén rozmístěných ve Spojených státech, Austrálii a Španělsku.

Nahoru

 

Adastra a SPSS CR uzavírají partnerství
Společnosti Adastra a SPSS CR, která je známá jako dodavatel statistického software, uzavřely smlouvu o partnerství pro Českou republiku a Slovenskou republiku. Na jejím základě se Adastra stává autorizovaným partnerem SPSS pro ČR a SR s právem prodeje a pronájmu softwarových produktů SPSS koncovým uživatelům. Jedná se především o softwarové produkty pro Data Mining a pokročilé statistické analýzy - Clementine, SPSS a Answer Tree. Adastra bude tyto produkty prodávat jako součást svých řešení Customer Intelligence a Business Intelligence.
"Adastra již realizovala na produktech SPSS několik zajímavých projektů, věřím, že partnerská smlouva posílí naši další spolupráci s tímto významným dodavatelem řešení v oblasti Business Intelligence", řekl Jan Řehák, ředitel SPSS CR.
Společnost SPSS CR je distributorem statistického softwaru SPSS (produkty nadnárodní společnosti SPSS Chicago) a poskytovatelem statistických služeb v České a Slovenské republice. Společnost SPSS CR je součástí mezinárodní sítě SPSS, která působí ve 45 pobočkách po celém světě a produkuje více než dvacet typů programů zaměřených na statistické analýzy, Business Intelligence, Data Mining, na analýzy v marketingu, kontrole kvality a řízení atd.
Clementine je program pro Data Mining založený na metodách matematické statistiky, matematiky, umělé inteligence a logiky a poskytuje úplný moderní systém pro popis, vizualizaci a modelování datových vztahů, analýzu příčin, pro rozhodování za neurčitosti, segmentace a skórování. Systém SPSS (http://www.spss.cz/) poskytuje nástroje pro statistické reportování a statistickou analýzu dat. Další produkty SPSS zahrnují etapy pořizování a sběru dat i etapy prezentace a také distribuce a aplikace modelů a výsledků.

Nahoru

 

Pracovníci Českého Mobilu se budou opět učit
Ve výběrovém řízení vypsaném Českým Mobilem na dodání komplexního e-learningového řešení zvítězila společnost Kontis. Součástí podepsaného kontraktu je dodávka řídícího systému Tutor2000 včetně všech jeho nadstavbových modulů Tutor2000 Reporter pro statistické analýzy, Tutor 2000 Messenger pro workflow a Tutor2000 Conference pro řadu typů synchronního spojení, videokonference a virtuální třídy.
Kontrakt dále zajišťuje úpravy a implementaci LMS Tutor2000 do prostředí Českého Mobilu, dodání vývojových nástrojů řady ToolBook II Instructor, vývoj prefabrikovaných prostředí pro rychlý vývoj kurzů a vývoj řady e-learningových kurzů na klíč. Český Mobil se tímto plánovaným rozsahem zavedení e-learning řadí mezi největší "školitele" v České republice a od tohoto řešení očekává především zefektivnění vzdělávání a finanční úspory.

Nahoru

 
Léčiva mění síťový operační systém
Společnost Digi Trade byla vybrána na základě výběrového řízení společnosti Léčiva pro realizaci přechodu síťového OS na platformu operačního systému Microsoft Windows 2000 včetně přechodu na adresářové služby Active Directory a vyřešení interakce s okolními IS.
Součástí řešení přechodu je také výměna hardware některých serverů a přechod na novou verzi serveru elektronické pošty Exchange 2000 instalovanou na cluster Microsoft. Požadavek zákazníka bude dodavatelem řešen jako samostatný projekt řízený týmem za účasti certifikovaných specialistů Digi Trade ve spolupráci s pracovníky IT společnosti Léčiva a jeho realizace bude navržena tak, aby minimálně omezila běžný provoz a uživatele informačního systému Léčiva.

Nahoru

 

Aplikace jako na dlani
Zatím jen ve Spojeném království a to ještě v pilotním projektu je systém pro hostování aplikací, jejíž cílovou skupinou mají být malé a středně velké firmy. Tuto službu nabízí společnost BT, která za tím účelem využila novou technologii IBM.
Nová hostitelská technologie IBM založená na otevřených standardech je postavena na databázi IBM DB2 a infrastrukturním softwaru pro e-business IBM WebSphere, který je klíčovou součástí systému IBM Service Provider Delivery Environment (SPDE). Ten napomáhá poskytovatelům telekomunikačních služeb uvádět nové hlasové, textové a internetové služby rychleji a s nižšími náklady.
BT je jedním z největších poskytovatelů hostovaných aplikací IBM Lotus v Evropě. V rámci své služby Online Collaboration, která byla spuštěna loni na jaře, bude nyní společnost moci vyzkoušet a nasadit širší řadu aplikací. Pomocí hostitelské technologie IBM může BT nabízet zkušební službu, která umožňuje svým uživatelům na požádání jednoduše nakupovat nové aplikace po webu. Zároveň nabízí širší řadu aplikací a snazší integraci s existujícími firemními systémy.

Nahoru


Caché Entrée


Analýza

Práce z domova: technologie jsou, ochoty již méně
Podle nedávno zveřejněné studie mnoho velkých západoevropských firem nechce umožnit svým zaměstnancům práci z domova nebo z terénu, protože nedůvěřuje jejich disciplíně a neví, jak je na dálku řídit. Souvisí to se skutečností, že téměř polovina firem nemá žádný nástroj, který by jim umožnil monitorovat práci těch zaměstnanců, kteří jsou momentálně mimo kancelář.
Alespoň tento závěr vyplývá z výzkumu firmy LogicaCMG zaměřeného na ředitele lidských zdrojů a další členy vrcholových managementů podniků s 500 a více zaměstnanci ve Velké Británii, Francii, Německu a Nizozemí.
Průzkum dále ukázal, že mnoha společnostem chybí strategie, pravidla a směrnice, které jsou zapotřebí pro to, aby podniky dokázaly využít možnosti pokročilých telekomunikačních technologií. Tento přístup lze ilustrovat i na zaměření případných školení, z nichž více než 60 % je cíleno na zvládnutí technologií a jen asi 20 % na otázky efektivní komunikace a 16 % na otázky využití času.
Pokud společnosti monitorují práci svých zaměstnanců mimo kancelář, používají k tomu vesměs poměrně primitivní techniky, jako sledování připojení k internetu, záznamů hovorů z mobilního telefonu či povinnost psát pravidelná hlášení nadřízeným.
"Vycházet z toho, že zaměstnanci se začnou vyhýbat povinnostem, jakmile opustí kancelář, je iracionální," uvedl k tomu ředitel pro m-Business ve firmě LogicaCMG Paul Barker. "Je přece zapotřebí, aby se lidé pohybovali v terénu, absolvovali jednání v různých lokalitách apod. Společnosti, které nejsou ochotny poskytnout jim nástroje umožňující pracovat i mimo sídlo firmy, tak ztrácejí podstatnou část jejich potenciálu."
Jak dále uvedl pan Bauer, bouřlivý vývoj technologií, zejména nové generace PDA, multimediálních telefonních přístrojů a možnost nepřetržitého připojení k internetu, dramaticky zvyšuje kvalitu a sofistikovanost dostupných řešení umožňujících pracovat z domova nebo z terénu. "Nasazení těchto technologií však nestačí. Společnosti potřebují změnit způsob organizace, nastavení procesů a často i styl podnikání. Bez toho nedokáží využít příležitosti zefektivnit procesy, snížit náklady na infrastrukturu a poskytovat služby lépe přizpůsobené konkrétním zákazníkům, které jim koncept mobilní pracovní síly nabízí," uzavřel Paul Barker.

Nahoru


5. konference CRM


Konference, semináře

Amper 2003 je tu
Ještě do tohoto pátku máte možnost navštívit veletrh Amper 2003, který se koná v Pražském veletržním areálu Letňany. Pro zájemce je zavedena bezplatná veletržní linka ze stanic metra B Českomoravská a Vysočanská, parkovat můžete u areálu na štěrkopísku nebo na trávě. Doufám jen, že nezačne moc pršet.
Kromě hlavních témat se 11. ročník mezinárodního veletrhu elektrotechniky a elektroniky obsahuje i doprovodný program zaměřený například na poskytování kvalitních služeb pro oprávněného zákazníka na liberalizovaném trhu, způsob získání státních dotací, využívání alternativních zdrojů energie v praxi pro obyvatelstvo, malé a střední firmy atd. Více informací včetně přihlášky na veletrh získáte na webu veletrhu Amper.
Jsme rádi, že pro letošní ročník výstavy Amper 2003 může být naše redakce s časopisem IT System mediálním partnerem.

Nahoru
 
Profesionální a komplexní přístup k řešení problematiky lidských zdrojů
Společnost Sabris si vás dovoluje pozvat na seminář mySAP Business Suites a řešení pro lidské zdroje, který se bude konat dne 10. dubna od 10 hodin v kinosále společnosti SAP ČR, Pekařská 7, Praha 5.
Seminář je koncipován do dvou částí. První část od 10 do 12 hodin je hlavně pro ty, kteří se chtějí dozvědět více o jednotlivých modulech SAP řešení problematiky řízení lidských zdrojů (HR). Pro ty, kteří již tyto moduly používají nebo je dobře znají, je zajímavější druhá část semináře, od 13 do 16 hodin, ve které budou představenya nadstavbová řešení a další zajímavé komponenty k modulům HR, které společnost Sabris vyvinula na přání svých zákazníků během několika let implementací HR modulů. Další informace o semináři naleznete zde - odkaz na seminář mySAP Business Suite a řešení pro lidské zdroje.
Z našich zkušeností a od našich zákazníků víme, že dobře zvládnutá problematika HR pomáhá podnikům dosahovat maximálních výsledků.

Nahoru
 
Odborné semináře společnosti Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na školení a odborné semináře.
Na měsíc duben jsou připraveny následující semináře. V středu 2. dubna je to seminář PowerBuilder 9. Setkání je koncipováno především jako představení nových vlastností implementovaných v nové verzi PowerBuilderu. Stěžejními tématy jsou podpora XML, jazyka Java, .NET nebo platformy PocketPC. Seminář je určen především stávajícím uživatelům PowerBuilderu. Vítáni jsou ale i vývojáři či vedoucí vývojových týmů, kteří neznají toto vývojové prostředí, ale hledají vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S či vícevrstvých aplikací.
Fast Track to Java XML je kurz, který pokrývá problematiku Java XML od základů až po komplexní témata J2EE on-line B2C/B2B use case scénářů, které jsou připraveny pro Vaše vlastní webovské aplikace. Vývojem reálné Java XML aplikace se naučíte používat tyto nové znalosti společně s "přenosnými daty " (XML) a "přenosným kódem" (Java). Kurz vám v detailu objasní současné Java XML knihovny a XML 1.0 specifikace. Praktická cvičení demonstrují jak psát Java aplikace, které pracují s XML dokumenty za pomoci Java API for XML Parsing (JAXP), Simple API for XML (SAX) a rozhraní Document Object Model (DOM). Tyto dovednosti pak využijete při používání pokročilých vlastností Java XML v use case scénářích.
EAServer: Developing Web Applications with Enterprise JavaBeans: Enterprise JavaBeans (EJB) je hlavní nový standard pro distribuovaný aplikační vývoj v jazyce Java, který poskytuje serverový komponentový model pro vyvíjení podnikově distribuovaných aplikací. Aplikační a komponentový vývojáři rychle zvládnou a aplikují Enterprise JavaBean 2.0 API pro psaní dodavatelsky neutrálních, škálovatelných, vysoce výkonných komponent. Tato technologie zjednodušuje aplikační vývoj tím, že přesouvá odpovědnost za systémovou logiku (řízení transakcí, presistence, bezpečnosti atd.) na komponentový transakční server.
EAServer: Building Web Applications with Java (J2EE ): Naučte se vytvářet mocné podnikové Web aplikace rychle a jednoduše za použití Sybase a J2EE technologií. Budete vytvářet Java Server Pages (JSP), Servlety, Enterprise JavaBeans (EJB). Za použití EAServeru vygenerujete dynamický obsah Webu. Dozvíte se co znamená architektura Model View Controler (MVC) při vytváření aplikací popsaných v Sun Microsystems' J2EE Blueprints.
Sledujte, prosím, webovou stránku skoleni.sybase.cz, kde najdete kompletní a neustále aktualizované informace, mimořádné termíny kursů, cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a objednávky volejte na tel: 224 31 0808 linka 153, 607 / 629 651, fax: 224 31 5024, popřípadě zasílejte na e-mailu skoleni@sybase.cz. Na všechny akce zve i mediální partner - časopis IT System a SystemNEWS.

Nahoru
 
Konference Outsourcing a poskytování služeb
proběhne příští týden od středy 9. do čtvrtka 10. dubna v Praze v K-Centru na Senovážném náměstí 23. Moderace konference se ujal pan Ing. Vladimír Větrovský, CSc. z firmy IBM. Setkání je vedeno interaktivním způsobem mezi jeho účastníky a referujícími, což je základní rozdíl oproti běžnému vedení konference i proti panelové diskusi.
Z bohatého programu konference vybíráme. V první den konference si vyslechnete například přednášku pana Prof. Ing. Jiřího Voříška, CSc. na téma Outsourcing IS/ICT - cíle, přínosy, procesy. Hned po oběde bude přednáška Sjednávání a popis služeb a SLA při outsourcingu IS/ICT od pana Ing. Tomáše Brucknera, Ph.D. Právními aspekty smluvního zabezpečení outsourcingu se zase bude zabývat JUDr. Martin Meisnerová.
Druhý den vás čekají workshopy. Z nich vybíráme Proč outsourcovat? V podání pana Vladimíra Větrovského či Očekávané přínosy outsourcingu od pana Ing. Josefa Štangla, CSc.
Protože dvoudenní program setkání je opravdu bohatý stejně jako množství přednášejících, podrobnosti a možnost přihlášení naleznete v přiloženém PDF souboru.
Konferenci pořádá společnost VOX, na jejíž webových stránkách najdete i nabídku dalších odborných setkání a kontakt.

Nahoru
 
Teplárenské dny 2003
Teplárenské sdružení České republiky pořádá již příští týden, konkrétně ve dnech 9. až 11. dubna, v kongresovém centrum Aldis v Hradci Královém již IX. ročník mezinárodní konference Teplárenské dny 2003. Setkání je určeno pro odborníky, provozní pracovníky, tak i manažery z teplárenských společností a zástupce státní správy a samosprávy.
Teplárenské dny budou letos rozděleny na pět odborných sekcí rámcově zaměřených na jednotlivé oblasti energetiky, především na dálkové zásobování teplem. Budete mít možnost seznámit se zde s posledními novinkami z legislativy, techniky, ekonomiky uvedené oblasti, zahraničními zkušenostmi i problematikou technických zařízení u odběratelů tepla. Nově je zařazena samostatná sekce věnující se otázce využívání moderních informačních technologií v energetice.
Souběžně s konferencí probíhá ve dnech 9. - 11. dubna již IX. ročník odborné mezinárodní výstavy techniky a technologií pro dálkové zásobování teplem a chladem, elektroenergetiku a využití obnovitelných zdrojů energie. Součástí doprovodného odborného programu Teplárenských dnů 2003 bude ve dnech 9. - 10. dubna konference "Zákon o integrované prevenci a velká spalovací zařízení" pořádaná firmou Ekonox Pardubice a konference MŽP ČR "Obnovitelné zdroje energie".
Dne 9. dubna se uskuteční jednání řádné valné hromady Teplárenského sdružení České republiky.
V průběhu konání akce jsou připravena diskusní setkání k problematice dispečerského řízení, revizí zařízení v energetice a významu mediální práce v sektoru energetiky. Dále bude provedeno vyhodnocení nultého ročníku soutěže vyhlášené TS ČR "Projekt roku v systémech dálkového vytápění a chlazení".
Kompletní program konference a možnost registrace naleznete zde.

Nahoru
 
Konference ISSS 2003 zaznamenala nejen rekordní návštěvnost
Šestý ročník konference Internet ve státní správě a samosprávě, který se uskutečnil ve dnech 23. až 25. března v kongresovém centru Aldis v Hradci Králové a jehož součástí byla i mezinárodní konference LORIS, opět potvrdil svoje dominantní postavení jako platformy týkající se problematiky veřejné správy.
Význam konference je především v tom, že se stala místem pravidelného setkávání a výměny zkušeností reprezentantů veřejné správy na regionální a místní úrovni a představitelů nejvyšších státní orgánů, spolu se zástupci firem, kteří zde prezentují svá IT řešení pro státní sektor.
Letošní ročník konference byl pořádán pod záštitou ministra informatiky Vladimíra Mlynáře.
Již první den konání konference převýšil počet akreditovaných účastníků číslo 1850 a mimořádný zájem byl i mezi tuzemskými i zahraničními novináři. O další rekord se postarali zahraniční účastníci - přítomni byli odborníci i zástupci veřejné správy z 27 zemí.
"Přestože jsme počítali s rostoucím zájmem zástupců veřejné správy, politiků i odborné veřejnosti, opět nás překvapil počet účastníků, a to především ze zahraničí," poznamenal RNDr. Tomáš Renčín, ředitel konference ISSS. "Vedle tradičních hostů z Evropské komise a sousedních zemí se zde poprvé objevili i zástupci Srbska a Černé Hory, Turecka nebo Islandu. Musím rád souhlasit se slovy ministra Mlynáře, který při hodnocení letošního ročníku prohlásil, že konference ISSS se stále více stává skutečným středoevropským diskusním fórem."
Letošní konferenci ISSS zahájil již tradičně premiér ČR Vladimír Špidla, i když tentokrát díky pracovnímu vytížení pouze prostřednictvím videovstupu. Mezi hosty se objevili mimo jiné i ministr vnitra ČR Stanislav Gross, místopředsedkyně Poslanecké sněmovny parlamentu ČR Miroslava Němcová, primátor hlavního města Prahy Pavel Bém, primátor hostitelského města Oldřich Vlasák, většina krajských hejtmanů a četní primátoři a starostové měst a obcí z celé České republiky. Početná delegace přijela i ze země našich východních sousedů - poslanci Národní rady Slovenské republiky, státní tajemník pro informatizaci Branislav Opaterný, první náměstek primátora Bratislavy Branislav Hochel a další. V průběhu obou konferenčních dnů proběhla celá řada důležitých jednání, jako například schůzka s poslanci z nově vzniklého podvýboru pro informační systémy veřejné správy. Jako obvykle si další ročník konference nenechali ujít ani zástupci Evropské komise - Gerald Santucci, Per G. Blixt, Robert Shotton a další.
V průběhu letošního ročníku konference ISSS zazněly příspěvky týkající se celé řady palčivých témat, jako například problematika budování komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy, informatizace krajských úřadů a obcí s rozšířenou působností, zajištění bezpečnosti dat či úloha informačních technologií v krizových situacích.
I letos byl v Hradci Králové jasně patrný trend, který během posledních let směřuje od diskusí ke konkrétním návrhům řešení jednotlivých problémů a hledání způsobů, jak zjednodušit a zároveň zefektivnit procesy probíhající v oblasti komunikace jednotlivých orgánů veřejné správy mezi sebou i v oblasti komunikace státu s občanem. Velká část příspěvků se týkala také plánů a cílů nově vytvořeného Ministerstva informatiky ČR, přičemž ministr V. Mlynář byl osobně přítomen řadě jednání. Představena byla řada konkrétních projektů včetně Portálu veřejné správy, který by měl být podle záměrů ministerstva spuštěn již v průběhu léta.
"Nesmíme zapomenout ani na mezinárodní rozměr hradeckého setkání," dodává Tomáš Renčín. "Souběžně s hlavním programem probíhala také mezinárodní konference LORIS 2003, jejímž organizátorem byl kraj Vysočina spolu s Evropskou komisí a za přispění Světové banky. Hlavním tématem jednání bylo financování projektů z programů EU a problematika internetu pro znevýhodněné skupiny občanů. Diskutovalo se také o webových stránkách evropských měst, o dostupnosti geodat veřejné správy v evropském kontextu či o programech Evropské investiční banky pro rozvoj elektronizace veřejné správy a elektronických služeb."
Tradiční součástí konference ISSS v Hradci Králové je vyhlášení výsledků několika soutěží a ani v letošním ročníku tomu nebylo jinak. Prestižní cenu "Český zavináč" udělovanou projektu, jenž významně přispívá k rozvoji informační společnosti, získala společná česko-slovenská digitální parlamentní knihovna. V soutěži o nejlepší internetové stránky měst, obcí a regionů "Zlatý erb" byly nejúspěšnější města Jihlava a Most, obec Chudčice (okres Brno-venkov) a kraj Vysočina. Zvláštní cenu ministra S. Grosse si odnesly stránky obce Bludov (za stránky s nejlépe řešeným bezbariérovým přístupem) a cenu veřejnosti udělovanou sdružením BMI stránky mikroregionu Sdružení růže se sídlem v Trhových Svinech. V podobné soutěži "Eurocrest", která hodnotí internetové stránky měst a obcí v širších evropských souvislostech, se mezi sedmi oceněnými projekty umístilo i hlavní město Praha. Mezi nejlepším knihovnami se v rámci soutěže "Biblioweb" objevily Městská knihovna v Ústí nad Orlicí, Knihovna J. Drdy v Příbrami a Státní technická knihovna v Praze. V soutěži "Geoaplikace roku" se stalo vítězem řešení geoinformačního systému městské části Praha 4 po dobu letních povodní.
Více informací o konferenci ISSS 2003 včetně záznamu vysílání internetového rádia SOLON a kompletního zvukového archivu většiny přednášek, prezentací a diskusí lze najít zde.
Hlavním pořadatelem setkání byla tradičně společnost TRIADA a na akci se dále podílely Svaz měst a obcí ČR, kraj Vysočina, SPIS a agentura ExMise Public Relations a hostitelským městem byla kromě Hradce Králové i Praha (mezinárodní sekce LORIS). Generálním partnerem šestého ročníku konference byla Česká spořitelna, a. s., hlavními partnery firmy Český Telecom, IBM, Microsoft, Novell, Oracle, T-Mobile a partnery AutoCont, PVT, SAP a SUN. Na zajištění části programu participovalo sdružení Březen - měsíc internetu.

Nahoru
 
5. konference CRM
Jarní konferenci CRM s podtitulem "Klíčové faktory úspěchu distribuční a obchodní společnosti pořádá v úterý 15. dubna v pražském hotelu Diplomat společnost Allium ve spolupráci se Svazem obchodu České republiky a firmami TeliaCall, Proximity Prague, Elit CZ a Sales Support System.
Konference je určena manažerům, obchodním a marketingovým specialistům, odborníkům z oblasti IT technologií, kteří se zajímají o problematiku komunikace se zákazníky a dalším zájemcům z oblasti podnikové sféry. Jednotlivá vystoupení jsou zaměřena zejména na problematiku práce obchodníků v distribuci - rozvíjení vztahu se zákazníkem prostřednictvím věrnostních programů, podpora prodeje mobilními prostředky, dále zazní vystoupení věnovaná praxi CRM a informatiky v distribuci či problematice vstupu ČR do Evropské unie. Bližší informace jsou k dispozici zde.
Mediálními partnery akce jsou měsíčník IT System a vydavatelství Computer Press.

Nahoru
 
INFORUM 2003
Ve dnech 27. - 29. května proběhne v nové aula Vysoké školy ekonomické v Praze další ročník konference INFORUM. Konference INFORUM 2003, která je zaměřena výhradně na elektronické informační zdroje a jejich profesionální využívání, je ojedinělou akcí svého druhu v celé střední a východní Evropě. Uživateli těchto zdrojů jsou vedle informačních specialistů a knihovníků hlavně manažeři, vědečtí a výzkumní pracovníci, lékaři, vysokoškolští učitelé, specialisté na ICT, pracovníci státní správy, právníci, studenti apod.
Pořadateli jsou společnost Albertina icome Praha a Vysoká škola ekonomická v Praze. Na uspořádání společenského večera INFOMEJDAN se podílí Národní knihovna České republiky.

Nahoru
 
Strategický IT management
V dnech 9. až 10. dubna proběhne v pražském hotel Holiday Inn další z cyklů seminářů společnosti TOP Vision. Na dvoudenním setkání nejprve v bloku nazvaném Od podnikové strategie k IT strategii vyslechnete příspěvky Role vrcholného managementu při tvorbě IT strategie či Odvození klíčových požadavků na IT z podnikové strategie.
Zajímavým bude zajisté i následný blok IT Strategie v praxi - případová studie výrobního podniku. Zde zazní i přednáška Propojení strategie podniku s IT strategií či Proces vzniku informační strategie, použité metody a přístupy. Z druhého dne setkání uveďme blok přednášek "Dobré i Špatné sny IT managera, když slyší heslo IT strategie". V jejim rámci se mimo jiné dozvíte Definici IT strategie firmy, proč, kdo, co a jak definovat a přednášku Uvedení IT strategie do života.
Seznam všech seminářů a jejich podrobný program naleznete zde, kde také najdete i kontaktní údaje pro případné přihlášení.

Nahoru
 
Outsourcing informatiky a Service Level Afreement
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář Outsourcing informatiky a Service Level Agreement, který se koná 10. dubna v hotelu Novotel. Outsourcing je jednou z nejmocnějších tendencí posledních let v oblasti mamagementu. Zejména však ve světě. I když u nás realizací outsourcingových záměrů v oblasti informatiky přibývá, řada managerů stále váhá a není si jista, zda informatiky je vhodnou oblastí k vytěsnění.
Kurz je zaměřen právě na toto téma - proč a zda vůbec outsourcing informatiky v daných podmínkách realizovat či nikoliv. A pokud ano, v jakém rozsahu, které služby si ponechat ve vlastní režii a které na bázi Service Level Agreement zajišťovat prostřednictvím externího poskytovatele. Součástí workshopu je prezentace praktických zkušeností formou společného vystoupení zástupce zákazníka a jeho dodavatele.
Vice informaci naleznete zde.

Nahoru
 
Publica 03
Nenechte si ujít jedinečnou příležitost zúčastnit se největší marketingové akce v Rakousku a seznamte se s nejnovějšími trendy v marketingu. V rámci veletrhu PUBLICA 2003, jenž proběhne ve dnech 9. až 11. dubna 2003, vám nabízíme příležitost vstoupit do dialogu s vašimi cílovými skupinami a využít inovační a specifické možnosti prezentace podle oboru.
Veletrh je určen pouze pro odbornou veřejnost a také vy můžete plně využít možností tohoto atraktivního marketingového fóra. Jako nejúspěšnější fórum pro marketing nabízí PUBLICA 2003 rozmanité možnosti komunikace a představuje možnost prožití filozofie orientace na zákazníka. Je mimořádnou příležitostí ke komunikaci různých oborů, nabízí přímou cestu k novým zákazníkům a posílení kontaktů s těmi stávajícími. Hlavními tématy pro tento rok jsou vzdělávání, venkovní reklama, Call centra a CRM.
Obsahovou náplní veletrhu jsou novinky především z oblasti marketingu (direct marketing, Eventmarketing, Geomarketing, telemarketing, internetmarketing), médií (nová média s centrem pro E - spake, multimédia, rozhlas a televize, tisk) či reklamy a prodeje (reklama vnitřní a venkovní, prodejní místa, reklamní předměty, poskytovatelé služeb a agentury, pořádání veletrhů a kongresů). Součástí veletrhu PUBLICA 2003 je i doprovodný program zahrnující M. I. C. E. - Marketingovou akci s diskusním pódiem, Call Center, CRM a Direktmarketing ARÉNA.
Společnost Schwarz & Partner ve spolupráci s Reed Messe Wien připravuje organizační servis pro účastníky veletrhu ze střední a východní Evropy. Po celou dobu veletrhu vám bude na místě k dispozici Kontaktní fórum pro střední a východní Evropu, přítomen bude i česky hovořící asistent. Kontaktní fórum nabídne zájemcům pomoc při navázání osobních kontaktů s vhodnými vystavovateli, přehled vystavovatelů, kteří mají zájem o obchodní zastoupení v ČR a SR, informace o vybraných veletrzích v Evropě. Hospodářské komory a asociace mají možnost vystavit na stánku Kontaktního
fóra své propagační materiály. Pro větší jednání (vystavovatelé, svazy, komory apod.) zajistí Kontaktní fórum konferenční místnosti. Pro české, slovenské a maďarské návštěvníky je připravena mimořádná nabídka v podobě vstupenek zdarma. Kontaktujte prosím Schwarz & Partner, Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1. Kontaktní osoba Petra Demeterová, tel: 604 243 010 a e-mail: petra@terminy.cz. Informace v češtině můžete nalézt zde.

Nahoru


New Challenges in Brand Management


Finanční monitor IT firem

SAS vykazuje i nadále růst
Společnost SAS Institute oznámila lokální a celosvětové výsledky svého hospodaření za rok 2002. Výnosy české pobočky SAS z prodeje softwarových licencí vzrostly v loňském roce o 38 % oproti roku 2001. Celosvětové příjmy společnosti dosáhly 1,18 miliard USD, což představuje 4,4% nárůst oproti předcházejícímu roku.
V loňském roce zaznamenal SAS největší úspěchy v prodeji řešení v oblasti analytického CRM a aplikací pro řízení rizik. I díky tomu se mu podařilo zvýšit prodej softwarových licencí o zmíněných 38 % oproti roku 2001. Mezi nově získané zákazníky patří například společnosti Česká spořitelna, Česká podnikatelská pojišťovna, eBanka, HVB, nebo Západočeská energetika.
Z geografického hlediska se na celkových příjmech podílela 49 % Amerika, náš region EMEA činil 42 % a Asie a Pacifik dohromady 9 %. Rozdělení příjmů podle odvětví odpovídá odvětvovému zaměření SASu, s největším nárůstem (25 %) v oblasti finančních služeb/bankovnictví a 7 % v oblasti pojišťovnictví. CRM řešení se podílela na celkových příjmech 17 % (200 milionů USD) a analytické aplikace téměř 25 % (293 milionů USD).
SAS v minulém roce získal celosvětově více než 1100 nových klientů, i přes stagnaci trhu rozšířil řady svých zaměstnanců o 6 % a investoval 25 % příjmů do výzkumu a vývoje nových řešení. V letošním roce hodlá dále rozšiřovat svou nabídku v oblasti řešení pro řízení rizik a CRM řešení, se zaměřením na automatizaci komplexních procesů, jako je např. optimalizace nabídek (výběr nejvhodnější nabídky pro zákazníky v rámci daných omezení, jako jsou dostupné distribuční kanály, rozpočet kampaně nebo předpokládaný zisk).

Nahoru
 
PRAGONET vykazuje zisk
Společnost T-Systems PRAGONET - dceřinná společnost T-Systems ze skupiny Deutsche Telekom a sesterská společnost společnosti Radiomobil - opět zlepšila hospodářské výsledky. V loňském roce vzrostl její zisk po zdanění o 133 % na 7 milionů Kč (oproti 3 mil. Kč v r. 2001), když ukazatel EBIT meziročně vzrostl z 11 na 24 mil. Kč. Tržby dosáhly 478 mil. Kč (oproti 210 mil. Kč v r. 2001 to znamená růst o 128 %).
K růstu přispěly zejména mezinárodní telekomunikační služby poskytované operátorům a rozvoj veřejné hlasové služby, jejíž ostrý provoz byl zahájen právě v roce 2002, a která si rychle našla svoji klientelu.
Investice do sítí a telekomunikačních zařízení v roce 2002 překročily 1,1 mld. Kč v pořizovacích cenách. Investice byly směrovány především do zákaznických projektů a do výstavby páteřních i přístupových částí sítě PragoNet. Přestože je síť PragoNet zcela funkční, od dubna 2003 bude zahájena rekonstrukce její páteřní části, která je uložena v tunelech pražského metra a byla při povodních vystavena tlaku vltavské vody.

Nahoru
 
Změny v představenstvu Getronics
Getronics (Czech Republic) oznámil změny ve vedení své mateřské holandské společnosti Getronics (GTN) a zároveň potvrdil finanční výsledky české pobočky za rok 2002.
Generální ředitel Getronics Peter van Voorst a finanční ředitel Jan Docter se s představenstvem společnosti dohodli na odchodu z funkcí. Příčinou byly rozdílné názory na vedení společnosti a řešení finanční situace, která by se měla zlepšit výměnou dluhopisů za akcie společnosti, kterou akceptovalo více než 60 procent věřitelů. Na uvolněné pozice jsou navrženi Axel Ruckert (56) a Klaas Wagenaar (44), kteří mají zkušenosti s restrukturalizacemi v ICT sektoru.
Zejména pro věřitele společnosti je změna vedení slibným začátkem pozitivních restrukturalizačních změn ve společnosti, mezi které patří i výměna převoditelných dluhopisů za nové akcie, která probíhá v březnu.
Pavel Habarta, generální ředitel Getronics (Czech Republic) se ke stavu společnosti vyjádřil takto: "Zatím mohu komentovat jen finanční výsledky české pobočky, které patří k jedněm z nejlepších v korporaci. Oproti loňskému roku vzrostl obrat o 38 %." Podle pravidel korporace nejsou lokální finanční výsledky zveřejňovány.

Nahoru
 
HP vyhlašuje nejlepší partnery za rok 2002
Společnost HP předala vybraným firmám ocenění "HP partner roku 2002" a oznámila pětici firem s nejvyšším dosaženým obratem za prodej produktů, služeb a řešení HP v loňském fiskálním roce. Slavnostní vyhlášení se uskutečnilo na tradičním setkání s partnery, které se letos konalo v Mikulově. Ocenění "HP partner roku" předává společnost HP pravidelně a zohledňuje dosažené výsledky v prodeji produktů společnosti HP prostřednictvím svého partnerského kanálu.
Společnost HP zároveň zveřejnila pět firem, které v roce 2002 dosáhly největšího obratu za prodej produktů, služeb a řešení HP (seřazeny podle obratu): AutoCont CZ, Infinity, Unitec CS, S&T Česká republika a GRALL.

Nahoru


Semináře TOP Vision

Informační společnost

3Com představil novou organizační strukturu
Společnost 3Com oznámila změny struktury managementu, které odrážejí obnovenou orientaci na trh největších podnikových sítí. Byly provedeny následující změny struktury vedení společnosti. Dennis Connors (na snímku), prezident nedávno prodané společnosti CommWorks, byl jmenován výkonným viceprezidentem provozu společnosti 3Com.
Connors pracuje ve společnosti déle než tři roky a v minulosti pracoval jako prezident divize 3Com Connectivity a jako prezident dceřinné společnosti CommWorks. Prezidentem CommWorks zůstane do ukončení prodeje aktiv společnosti UTStarcom, jež bylo oznámeno 4. března 2003.
Mark Slaven, senior viceprezident financí a vrchní finanční ředitel (CFO), byl povýšen do funkce výkonného viceprezidenta a vrchního finančního ředitele. Slaven pracuje ve společnosti 3Com déle než pět let. Než se stal finančním ředitelem společnosti, pracoval na pozici viceprezidenta financí, daní, obchodu a vztahů s investory.
Odpovědnou osobu do funkce výkonného viceprezidenta prodeje prozatím 3Com hledá. Tato osoba bude mít zodpovědnost za aktivity 3Comu v oblasti komunikace se zákazníky, což zahrnuje řízení tržních kanálů nepřímého i přímého prodeje. Než bude tato pozice obsazena, bude funkci dočasného výkonného viceprezidenta prodeje vykonávat Bruce Claflin.
Dalším významným milníkem, který svědčí o soustředění 3Comu na trh podnikových sítí, je probíhající prodej dceřinné společnosti CommWorks, jejímiž zákazníky byli poskytovatelé telekomunikačních služeb.

Nahoru

 

T-Systems Czech posiluje
V březnu 2003 došlo k dalšímu posílení týmu divize Systémová integrace ve společnosti T-Systems Czech. Novým členem se stal pan Jan Fanta, který má více než dvacetileté zkušenosti v oblasti informačních technologií a to od vývoje, implementace až po provoz. Podílel se na budovaní rozsáhlých výpočetních systémů v České republice. Od roku 1990 do roku 1995 pracoval v bankovním sektoru. Od roku 1995 byl zaměstnancem Deloitte & Touche v České republice. Pracoval na projektech bezpečnosti IS pro řadu velkých klientů v České republice, na Slovensku v Řecku a Jihoafrické republice.
Je soudním znalcem v oboru výpočetní technika. Je mezinárodně certifikovaným auditorem informačních systémů (CISA), členem výboru organizace ISACA, Česká republika.
Pan Fanta je ženatý, má dceru a syna. Mezi jeho zájmy patří kultura, lyžování a cestování.

Nahoru


Teplárenské dny Hradec Králové


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist