V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 1-2/2003
Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM |
Připravujeme:
IT System 3/2003
Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
Outsourcing
provozu aplikací SAP v České republice
Společnost HP
rozšiřuje portfolio svých outsourcingových služeb o aplikace společnosti
SAP. V rámci této služby nabízí uživatelům SAP možnost přenést provoz a
správu svých mySAP.com systémů na specializovaného vnějšího dodavatele.
Těm, kteří plánují implementaci SAP, umožňuje HP vyhnout se počátečním
nákladům na nákup hardwaru, získávání specialistů v oblasti SAP,
implementaci provozních procesů i pořízení záložního systému pro případ
rozsáhlé havárie.
Hlavním smyslem outsourcingu je umožnit firmám koncentrovat se na hlavní
předmět jejich podnikání a nenutí je vázat lidské zdroje na implementaci
a provoz informačních systémů.
Outsourcing v oblasti IT je jedním ze směrů rozvoje, které společnost HP
získala od spojení s Compaqem. Součástí této koncepce v České republice
bylo vytvoření samostatné obchodní jednotky outsourcingu v rámci divize
HP Services.
Nahoru

Oracle rozšiřuje platformu neprůstřelného Linuxu o UnitedLinux
Společnost
Oracle oznámila záměr podporovat na podnikové úrovni kromě vlastních
produktů také operační systémy založené na základně UnitedLinux.
Zákazníci, kteří nasadili produkty Oracle na hardwarových platformách s
certifikací UnitedLinux, tak budou mít možnost získat technickou podporu
přímo od Oracle.
V únoru 2003 byla dokončena certifikace operačního systému UnitedLinux
1.0 jak s databází Oracle9i, tak s databázovou clusteringovou
technologií Oracle9i Real Application Clusters.
Na systému UnitedLinux 1.0 jsou založeny následující produkty: Conectiva
Linux Enterprise Edition společnosti Conectiva, SCO Linux Server 4.0
společnosti SCO Group, SuSE Linux Enterprise Server 8 společnosti SuSE
Linux a Turbolinux Enterprise Server 8 společnosti Turbolinux.
UnitedLinux 1.0 je operační systém podnikové třídy s vysokou stabilitou,
škálovatelností a spolehlivostí.
Nahoru

Nový informační
systémy pro české kraje
LogicaCMG
zpracovala "Studii proveditelnosti komplexní informatizace krajů", která
má představitelům regionální veřejné správy a centrálním orgánům v České
republice usnadnit rozhodování o dalším rozvoji informační
infrastruktury. Cílem je přispět k tomu, aby budování této
infrastruktury probíhalo v souladu s cíli danými usnesením vlády - to
znamená koordinovaně a při efektivním využití investic tak, aby nasazení
systémů přineslo skutečné zvýšení úrovně služeb poskytovaných občanům a
podporovalo spolupráci napříč regiony a úřady státní správy a
samosprávy.
Studie obsahuje analýzu legislativních podmínek, zabývá se podrobným
popisem nutných funkcí krajských informačních systémů a tím, jak by měly
být tyto systémy v dalších letech rozvíjeny.
Zadavatelem studie je Ministerstvo vnitra České republiky. Jako
subdodavatelé se na zpracování studie podílely také společnosti Český
Telecom, Plzeňský holding (servisní organizace Magistrátu města Plzeň) a
advokátní kancelář Fiala,
Profous, Maisner. Práce se účastnili prostřednictvím odborných
pracovních skupin rovněž zaměstnanci krajských úřadů, zadavatele, ÚVIS
(nynější ministerstvo informatiky) a resortních ministerstev.
Studie bude prezentována odborné veřejnosti na konferenci
Internet ve státní správě a
samosprávě, která proběhne v Hradci Králové ve dnech 24.-25. března.
Zároveň je dostupná
zde.
Nahoru

Specializované řešení CRM pro sektor bankovnictví
Společnost LLP
Group, dodavatel finančních a obchodních softwarových řešení, uvádí na
český trh nové řešení CRM společnosti Pivotal určené pro sektor
bankovnictví. Úkolem produktu je, aby pomocí něj mohly banky poskytovat
dokonalejší služby bonitním klientům a rychleji identifikovat obchodní
příležitosti.
CRM řešení Pivotal umožní bankovním institucím realizovat cílené direkt
marketingové kampaně, poskytovat klientům správné informace a sdružit
informace z různých zdrojů k dosažení kompletního přehledu o každém
zákazníkovi. Díky tomuto řešení lze omezit zdvojené informace a
centralizovat všechna klientská data tak, aby byla přístupná všem
pobočkám společnosti. Pivotal rovněž nabízí hladkou integraci s jinými
bankovními systémy, jejichž uživatelům dokáže zobrazit kompletní
informace o zákazníkovi i jeho transakční historii.
Řešení Pivotal staví na tříúrovňové meta-datové architektuře společnosti
Pivotal. Nabízí standardní funkce sektoru bankovnictví, přizpůsobivý
datový model a účinné nástroje pro individuální úpravu systému. Hlavní
výhody nového řešení spočívají v tom, že bankéři mohou díky pružnému
relačnímu modelu v Pivotalu sledovat všechny možné typy zákaznických
vztahů uvnitř finanční instituce i mezi jednotlivými klienty. Řešení
poskytuje nástroje pro stanovení profilu zákazníka v celkovém pohledu
včetně detailních informací o preferencích, úvěrové historii, hodnocení
rentability, portfolií peněžních účtů, aktiv i účtů u konkurenčních
ústavů. Dále umožňuje pracovníkům banky mít přehled o všech produktech a
službách, jichž klient v rámci banky využívá. Takovýto konsolidovaný
přehled zajišťuje bankéři hladké řízení zákaznických vztahů z jediného
rozhraní s intuitivním ovládáním.
Implementovaná funkce týmového plánování schůzek se zákazníky dává
bankéřům rychlý a přehledný plánovací nástroj např. pro přezkoumání
investic. Do plánu lze zavést činnosti dalších členů týmu v souvislosti
s klientským účtem a zajistit tak poskytování personalizovaných a
konzistentních služeb. Pivotal umožňuje dynamické sestavování dokumentů,
jež automaticky generuje kontrakty a finanční dohody ve formátu PDF,
které mohou být zákazníkovi automaticky rozeslány emailem, pokud klient
nemá čas banku navštívit.
Nahoru

Všeobjímající software pro
energetiku
LogicaCMG
uvedla na trh informační systém, který pokrývá snad všechny oblasti potřebné pro
efektivní péči o síťovou infrastrukturu podniků zabývajících se distribucí
elektřiny, plynu, tepla, vody, provozující kanalizační sítě apod. Nabízené
řešení pokrývá problematiku specifickou pro podnikání těch společností, které
provozují síťovou infrastrukturu rozloženou na rozsáhlém území. Řešení má
umožnit zvýšit spolehlivost fungování sítí a dodržení bezpečnostních a
ekologických norem a lépe kontrolovat, analyzovat a plánovat náklady.
Prvním zákazníkem, který se rozhodl pro nasazení tohoto systému, je
Southwest Gas Corporation v
USA. Tento plynárenský podnik očekává od řešení firmy LogicaCMG především další
zlepšení služeb zákazníkům, snížení provozních nákladů, zvýšení spolehlivosti a
prodloužení životnosti rozvodné sítě.
Tyto společnosti řeší koordinaci kvalifikovaných pracovníků, materiálů,
náhradních dílů a všeho ostatního tak, aby byly správně a včas prováděny všechny
inspekce, opravy, výměny dílu, a aby bylo možné velmi rychle odstranit jakýkoliv
výpadek.
Zmíněné řešení sestává ze sady produktů, které je možné nasadit buď jako celý
balík, nebo jednotlivě. Tato sada zahrnuje sadu aplikací, včetně řízení
pracovních činností a jeho mobilní verze, sofistikovaného plánovacího nástroje
Work SchedulerPlus, specializovaného datového skladu, nástroje pro zpracování
geografických informací v terénu, provozního systému, dispečerského systému
MOSAIC, integrační platformy a dalších nástrojů. Součástí balíku je také
univerzální rozhraní, které je připraveno pro přímou integraci s většinou
velkých systémů používaných energetickými podniky.
Nahoru

IXOS nabízí podporu pro
SAP NetWeaver
Společnost IXOS Software ohlásila uvedení nové verze produktu
IXOS-eCONtext pro SAP, která je navržena tak, aby pomohla svým
podnikovým uživatelům zlepšit jejich firemní procesy nekomplikovanou
integrací dokumentů a dat s lidmi a transakcemi. Novinka pozitivně
ovlivňuje především cykly od objednávky k platbě, denní nevyřešené
prodeje, zákaznické služby a dodržení souladu s právními i
vnitropodnikovými předpisy.
Produkt IXOS-eCONtext pro SAP je používán takřka na 1 800 instalacích
řešení SAP po celém světě. Jeho nejnovější verze nejen podporuje SAP
NetWeaver. Ve spojení s technologií SAP NetWeaver umožňuje, aby
dokumenty včetně jejich obsahu byly i nadále k dispozici za účelem
zefektivnění vzájemné funkčnosti, spolupráce a informačního toku mezi
vnitřními uživateli, obchodními partnery a zákazníky.
Nahoru
|
Spolana implementovala personální a mzdový systém Elanor Global
I přes obtíže
spojené se záplavami v srpnu 2002 dokončila Spolana Neratovice
implementaci personálního a mzdového systému Elanor Global ke konci
loňského roku. Moduly pro podporu procesů v oblasti zpracování
personální a mzdové agendy pro více než 1 300 pracovníků byly v březnu
2003 předány do rutinního provozu.
Personální ředitel Spolany, ing. Jiří Juda, k implementaci řekl, že
přestože byli spokojeni s nasazeným řešením PMSV společnosti Elanor,
rozhodli se pro upgrade na vyšší verzi produktu. Navíc v budoucnosti
plánuje Spolana využívání systému i pro oblast lidských zdrojů.
Spolana Neratovice,
součást skupiny Unipetrol, patří mezi nejvýznamnější chemické
společnosti v rámci českého průmyslu. Ve společnosti nyní pracuje 1 322
zaměstnanců. Více než 85 % výrobků je exportováno a od roku 1991
pravidelně dosahují tržby společnosti hodnoty 7 miliard Kč. S výjimkou
roku 2002, kdy následkem povodní, které zastavily hlavní výrobkové řady
podniku až do prosince, klesly tržby na polovinu stavu předchozích let.
Nahoru

Informatika České spořitelny si vybrala LCS Noris
Společnost Informatika České spořitelny, která zajišťuje kompletní
servis bankomatů a platebních terminálů
České
spořitelny na území celé ČR, si vybrala informační systém LCS Noris
jako optimální základnu pro integraci telekomunikačního systému a modulu
CRM - Kontaktní centrum. Dodavatelem řešení se stal jeden z významných
implementačních a vývojových partnerů společnosti LCS - firma Popron
Consulting.
Implementace systému v centrále společnosti Informatika České spořitelny
začala v tomto měsíci a její dokončení je naplánováno na duben. Nové
řešení by mělo přispět k lepší komunikaci pracovníků zodpovědných za
servis bankomatů a platebních terminálů, zaměstnanců jednotlivých
poboček i centrály České spořitelny.
Nahoru

Životní cyklus
letounů pod drobnohledem
Systém MGSS
(Maintenance Ground Support System) od společnosti Saab představuje
základní prvek řešení pro sledování údržby a sledování závad leteckého
parku bitevníků Gripen. Saaab se rozhodl, že systém MGSS se bude
používat i pro řízení konfigurace letounů, motorů a zařízení a bude
zajišťovat výměnu dat mezi zákazníky Gripen a společností
Saab. Za tím
účelem oslovil firmu BAE Systems-IFS, která dodá do řešení MGSS IFS
Aplikace.
Práce na pilotním projektu pro systém MGSS budou zahájeny neprodleně, a
to ve spolupráci se skupinou Gripen Test Squadron (Švédsko). Systém se
potom začne používat na konci tohoto roku. Pomocí něho se bude sledovat
stav a používání čtvrté generace letounů Gripen na základě dat
získávaných elektronicky přímo z letounů, ze systémů údržby a pozemní
podpory nebo od zákazníků.
Systém bude zajišťovat flexibilní modulární řešení podpory dodavatelů
logistiky a bude společnosti Saab umožňovat poskytování podpory
zákazníkům Gripen. Klíčem řešení bude použití IFS VIM k integraci správy
leteckého parku s činnostmi MRO.
BAE Systems-IFS spolupracovala při zajišťování tohoto programu s
pobočkou IFS ve Švédsku. V budoucnosti se při uskutečňování prodeje
letadel předpokládá spolupráce na podpoře programu Gripen s celou sítí
poboček společnosti IFS na celém světě. Saab se zaměřuje zejména na
oblast obrany, letectví a vesmírný výzkum. Společnost Saab Aerospace
vyvíjí celé letecké systémy, související podsystémy a podpůrné služby
pro trh vojenského průmyslu. Společnost Saab Aerospace také vystupuje
jako partner a dodavatel pro výrobce velkých komerčních letadel. Letouny
Gripen provozuje nejen švédské letectvo, které si objednalo 204 letadel
(včetně 28 dvousedadlových). 28 letounů si objednalo jihoafrické
letectvo a na 14 letounů Gripen podepsalo se švédskou vládou smlouvu
Maďarsko.
Nahoru

Aplikace OpenScape pro komunikaci a spolupráci v reálném čase
Na hanoverském CeBITu oznámil Siemens IC Networks softwarovou řadu
OpenScape pro komunikaci a spolupráci pracovních týmu v reálném čase.
Řešení bude využívat připravované operační systémy Microsoft Windows
Server 2003 a Microsoft's Greenwich.
Nové systémy od Microsoftu zjednodušují nastavení multimediálních
konferencí. Místo posílání souborů a textů elektronickou poštou a
používání telefonů, ICQ a dalších komunikačních prostředků, budou moci
uživatelé řešení OpenScape jednoduše spustit konferenci tím, že vyberou
ze svého adresáře osoby, se kterými potřebují mluvit a sdílet dokumenty
a kliknou na "audio conference" nebo "multiresource collaboration".
Aplikace následně propojí vybrané uživatele a umožní jim přístup k
dokumentům pomocí portálu spolupráce.
Pomocí OpenScape mohou uživatelé jednoduše určit, které zdroje budou
zpřístupněny jiným osobám pro používání v různých časech nebo za různých
okolností, a týmový seznam zjišťuje přípustné volby pro ty, kteří
usilují o vytvoření spojení. Uživatelé mohou rovněž upravit dostupnost,
jako např. umožnit spojení na sebe pouze určitým volajícím.
OpenScape je otevřená aplikace na bázi protokolu SIP, která umožňuje
uživatelům konsolidovaný přístup ke všem zdrojům podnikové komunikace,
včetně hlasových funkcí a služeb, elektronické pošty, okamžitého
zasílání zpráv a spolupráce mnoha zdrojů. Nový systém zároveň poskytuje
vývojové zdroje k podpoře vývoje a úpravy nezávislých aplikací. Verze
1.0 řešení OpenScape bude fungovat pod připravovanými operačními systémy
Windows 2003 Server a Microsoft's Greenwich; pozdější uvolnění jsou
plánována na podporu dalších IT platforem.
Nahoru

Adastra odděluje divizi Logistica do samostatné firmy
Česká
softwarová a konzultační firma Adastra, která se specializuje na řešení
v oblasti Business Intelligence, ohlásila oddělení své divize Logistica
do samostatné firmy. Nově vzniklá Adastra Logistica se bude zaměřovat na
řešení v oblasti logistiky a dopravy. Adastra Logistica také přebírá
práva k exkluzivní distribuci produktů německé firmy Corbitconnect pro
Českou republiku.
Ředitelem nově vzniklé firmy Adastra Logistica se stal Václav Jakoubek,
který dříve pracoval jako ředitel softwarové firmy GEAC pro Českou
republiku.
Adastra Logistica bude nabízet kompletní řešení pro optimalizaci dopravy
a logistiky. V jejich jádru jsou softwarové nástroje firmy Corbitconnect
(http://www.corbitconnect.com/), které zahrnují PlanTour - řešení pro
optimalizaci tras, vozidel a nákladů, Standard - nástroj pro
optimalizaci počtu a umístění distribučních skladů, Carmanager - řešení
pro řízení vozového parku a @Time - nástroj pro optimalizaci tras
obchodních zástupců.
Tyto produkty jsou vzájemně provázané, a lze je tedy snadno integrovat,
rovněž integrace s databázovými systémy je snadno realizovatelná
prostřednictvím univerzálního rozhraní ODBC. Komponenta MAPS je
sub-dodávána společností Digitech. Mezi uživatele nástroje Plantour se
například řadí Deutsche Bank, Edeka, Michelin či Robert Bosch. V České
republice mezi uživatele Plantour patří firmy PNS,
Plzeňský
Prazdroj, Pražské pivovary nebo Phoenix.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Konference Internet ve státní správě a samosprávě se rychle blíží
Ve dnech 24. a 25. března 2003 se v Hradci Králové uskuteční již šestý
ročník konference "Internet ve státní správě a samosprávě" (ISSS 2003).
Stejně jako v uplynulých pěti letech se zde opět setkají zástupci státní
správy a samosprávy, politici, manažeři, odborníci z oblasti ICT i
zahraniční hosté. Letošní ročník se také díky podpoře Evropské komise
stane důležitým bodem pro výměnu zkušeností se zástupci podobných
iniciativ v zemích EU a zároveň dějištěm diskusí o efektivitě a zavádění
IT procesů do oblasti veřejné správy.
Programová náplň konference se bude opírat o tři hlavní bloky:
představení nového Ministerstva informatiky, jeho úkoly a cíle, otázky
činnosti informačních soustav a vyhodnocení přenosu správních agend na
obce a kraje po zrušení okresních úřadů a mezinárodní dimenze -
konference ISSS se stane významným evropským setkáním z hlediska
budování informační společnosti.
Prestižní setkání zástupců státní správy, samosprávy a politiků se v
letošním roce koná pod záštitou Ministerstva informatiky ČR. Hlavním
pořadatelem je společnost Triada, spolupořadateli pak Svaz měst a obcí
ČR, Asociace krajů ČR, SPIS a agentura ExMise Public Relations.
Generálním partnerem akce je Česká spořitelna, hlavními partnery jsou
společnosti Český Telecom, IBM, Microsoft, Novell, Oracle a T-Mobile. Na
zajištění části programu se podílí také sdružení BMI (Březen měsíc
internetu).
Účastníci konference se mohou také těšit na další kolo v loňském roce
vysoce hodnoceného diskusního pořadu "Bez e-munity", kterého se zúčastní
zástupci všech parlamentních stran. I letos dojde ke slavnostnímu
vyhlášení vítězů několika prestižních soutěží, jako jsou například Zlatý
erb - soutěž o nejlepší internetové stránky měst, obcí a regionů, kterou
vyhlašuje Svaz měst a obcí České republiky a Ministerstvo vnitra ČR,
nebo soutěží Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb a Eurocrest.
Více informací o konferenci ISSS 2003, programu přednášek a prezentací i
o minulých ročnících konference lze najít
zde. Jsme rádi, že i
letos může výt naše vydavatelství s časopisem IT System mediálními
partnerem této konference.
Nahoru

Soutěž o nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor
Pro tvůrce
elektronických kurzů se naskytla možnost změřit své síly v ojedinělém
klání. V březnu - měsíci internetu - vyhlašuje společnost Trask
solutions, u příležitosti třetích narozenin svého vzdělávacího systému
LMS eDoceo a aplikace Autor, soutěž "nejlepší elektronický kurz
zpracovaný aplikací Autor".
Bližší informace a pravidla soutěže naleznete
zde. Nezávislá porota složená ze zástupců všech oblastí (školství,
komerční sféra, vzdělávací agentury a nezávislá média) se již těší na
obdržené kurzy. Termín uzávěrky odevzdání kurzů je 14. března do 12
hodin. Vyhlášení výsledků a předání cen proběhne v rámci veletrhu
LinuxExpo, a to ve čtvrtek 20. března od 11 do 11.45 hod. v přednáškovém
sále Veletržního paláce v Praze.
Nahoru

Outsourcing informatiky a Service Level Afreement
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář
Outsourcing informatiky a Service Level Agreement, který se koná 10.
dubna v hotelu Novotel. Outsourcing je jednou z nejmocnějších tendencí
posledních let v oblasti mamagementu. Zejména však ve světě. I když u
nás realizací outsourcingových záměrů v oblasti informatiky přibývá,
řada managerů stále váhá a není si jista, zda informatiky je vhodnou
oblastí k vytěsnění.
Kurz je zaměřen právě na toto téma - proč a zda vůbec outsourcing
informatiky v daných podmínkách realizovat či nikoliv. A pokud ano, v
jakém rozsahu, které služby si ponechat ve vlastní režii a které na bázi
Service Level Agreement zajišťovat prostřednictvím externího
poskytovatele. Součástí workshop je prezentace praktických zkušeností
formou společného vystoupení zástupce zákazníka a jeho dodavatele.
Vice informaci naleznete
zde.
Nahoru

Profesionální a komplexní přístup k řešení problematiky lidských zdrojů
Společnost Sabris si
vás dovoluje pozvat na seminář mySAP Business Suites a řešení pro lidské
zdroje, který se bude konat dne 10. dubna od 10 hodin v kinosále
společnosti SAP ČR, Pekařská 7, Praha 5.
Seminář je koncipován do dvou částí. První část od 10 do 12 hodin je
hlavně pro ty, kteří se chtějí dozvědět více o jednotlivých modulech SAP
řešení problematiky řízení lidských zdrojů (HR). Pro ty, kteří již tyto
moduly používají nebo je dobře znají, je zajímavější druhá část
semináře, od 13 do 16 hodin, ve které budou představeny nadstavbová
řešení a další zajímavé komponenty k modulům HR, které společnost Sabris
vyvinula na přání svých zákazníků během několika let implementací HR
modulů. Další informace o semináři naleznete
zde - odkaz na
seminář mySAP Business Suite a řešení pro lidské zdroje.
Z našich zkušeností a od našich zákazníků víme, že dobře zvládnutá
problematika HR pomáhá podnikům dosahovat maximálních výsledků.
Nahoru

Top10 SI
Ve čtvrtek 6. března byl zahájen 5. ročník soutěže
Top10 Systémových
integrátorů v rámci níž vybere odborná veřejnost složená zástupců
pořádajících organizací deset systémových integrátorů roku 2003 s
vnímanou nejlepší pozicí na trhu systémové integrace, tedy těch
společností, které jsou odbornou veřejností považovány za nejvýraznější
a nejznámější systémové integrátory v České republice. Ocenění Top
systémového integrátora roku 2003 proběhne pod záštitou společnosti
Veletrhy Brno na veletrhu INVEX
K zatraktivnění celé přispěje novinka, a to zařazení projektu
TOP10 SI Ocenění
poskytovatelů outsourcingu do programu soutěže TOP 10 SI 2003. Cílem
tohoto počinu je vyhlásit nejkvalitnější poskytovatele outsourcingu ICT
roku 2003 a dát tak šanci ke zviditelnění také dalším firmám, které se
profilují na trhu IT jako poskytovatelé outsourcingových služeb.
O vývoji a výsledcích soutěže vás budeme průběžně informovat.
Nahoru

Strategický IT management
V dnech 9. až 10. duben proběhne v pražském hotel Holiday Inn další z
cyklů seminářů společnosti TOP Vision. Na dvoudenním setkání se nejprve
v bloku nazvaném Od podnikové strategie k IT strategii vyslechnete
příspěvky Role vrcholného managementu při tvorbě IT strategie či
Odvození klíčových požadavků na IT z podnikové strategie.
Zajímavým bude zajisté i následný blok IT Strategie v praxi - případová
studie výrobního podniku. Zde zazní i přednáška Propojení strategie
podniku s IT strategií či Proces vzniku informační strategie, použité
metody a přístupy. Z druhého dne setkání uveďme blok přednášek "Dobré i
Špatné sny IT managera, když slyší heslo IT strategie". V jejim rámci se
mimo jiné dozvíte Definici IT strategie firmy, proč, kdo, co a jak
definovat a přednášku Uvedení IT strategie do života.
Seznam všech seminářů, jejich podrobný program naleznete
zde, kde mimojiné
najdete i kontaktní údaje pro případné přihlášení.
Nahoru

Publica 03
Nenechte si ujít jedinečnou příležitost zúčastnit se největší
marketingové akce v Rakousku a seznamte se s nejnovějšími trendy v
marketingu. V rámci veletrhu
PUBLICA 2003,
jenž proběhne ve dnech 9. až 11. dubna 2003, vám nabízíme příležitost
vstoupit do dialogu s vašimi cílovými skupinami a využít inovační a
specifické možnosti prezentace podle oboru.
Veletrh je určen pouze pro odbornou veřejnost a také vy můžete plně
využít možností tohoto atraktivního marketingového fóra. Jako
nejúspěšnější fórum pro marketing nabízí PUBLICA 2003 rozmanité možnosti
komunikace a představuje možnost prožití filozofie orientace na
zákazníka. Je mimořádnou příležitostí ke komunikaci různých oborů,
nabízí přímou cestu k novým zákazníkům a posílení kontaktů s těmi
stávajícími. Zaměření Hlavními tématy pro tento rok jsou vzdělávání,
venkovní reklama, Call centra a CRM.
Obsahovou náplní veletrhu jsou novinky především z oblasti marketingu
(direct marketing, Eventmarketing, Geomarketing, telemarketing,
internetmarketing), médií (nová média s centrem pro E - spake,
multimédia, rozhlas a televize, tisk) či reklamy a prodeje (reklama
vnitřní a venkovní, prodejní místa, reklamní předměty, poskytovatelé
služeb a agentury, pořádání veletrhů a kongresů). Součástí veletrhu
PUBLICA 2003 je i doprovodný program zahrnující M.I.C.E. - Marketingovou
akci s diskusním pódiem, Call Center, CRM a Direktmarketing ARÉNA.
Společnost Schwarz & Partner ve spolupráci s Reed Messe Wien připravuje
organizační servis pro účastníky veletrhu ze střední a východní Evropy.
Po celou dobu veletrhu vám bude na místě k dispozici Kontaktní fórum pro
střední a východní Evropu, přítomen bude i česky hovořící asistent.
Kontaktní fórum nabídne zájemcům pomoc při navázání osobních kontaktů s
vhodnými vystavovateli, přehled vystavovatelů, kteří mají zájem o
obchodní zastoupení v ČR a SR, informace o vybraných veletrzích v
Evropě. Hospodářské komory a asociace mají možnost vystavit na stánku
Kontaktního
fóra své propagační materiály. Pro větší jednání (vystavovatelé, svazy,
komory apod.) zajistí Kontaktní fórum konferenční místnosti. Pro české,
slovenské a maďarské návštěvníky je připravena mimořádná nabídka v
podobě vstupenek zdarma. Kontaktujte prosím
Schwarz & Partner,
Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1. Kontaktní osoba Petra Demeterová, tel: 604
243 010 a e-mail: petra@terminy.cz.
Informace v češtině můžete nalézt
zde.
Nahoru
|
Odborné školení společnosti
Sybase
Společnost
Sybase si vás dovoluje pozvat na nová následující
školení.
Například v kurzu "Business Process Modeling" se naučíte modelovat
podnikové procesy a to jak složené tak i základní procesy. Dozvíte se
základní informace o podnikových procesech a reengineeringu podnikových
procesů. Naučíte se používat funkce PowerDesigneru ke kontrole integrity
business process modelu a generovat z modelu EBxml Business Process
Specification a používat zpětné inženýrství EBxml schémat. Dále se v
kurzu naučíte tvořit reporty z vašich modelů a také jak Business Process
modely integrovat s ostatními typy modelů v PowerDesigneru.
Fast Track to Java XML je název kurzu, který pokrývá problematiku Java
XML od základů až po komplexní témata J2EE online B2C/B2B use case
scénářů, které jsou připraveny pro Vaše vlastní webovské aplikace.
Vývojem reálné Java XML aplikace se naučíte používat tyto nové znalosti
společně s "přenosnými daty " (XML) a "přenosným kódem" (Java). Kurz Vám
v detailu objasní současné Java XML knihovny a XML 1.0 specifikace.
Praktická cvičení demonstrují jak psát Java aplikace, které pracují s
XML dokumenty za pomoci Java API for XML Parsing (JAXP), Simple API for
XML (SAX) a rozhraní Document Object Model (DOM). Tyto dovednosti pak
využijete při používání pokročilých vlastností Java XML v use case
scénářích.
EAServer: Developing Web Applications with Enterprise JavaBeans:
Enterprise JavaBeans (EJB) je nový standard pro distribuovaný aplikační
vývoj v jazyce Java, který poskytuje serverový komponentový model pro
vyvíjení podnikově distribuovaných aplikací. Aplikační a komponentový
vývojáři rychle zvládnou a aplikují Enterprise JavaBean 2.0 API pro
psaní dodavatelsky neutrálních, škálovatelných, vysoce výkonných
komponent. Tato technologie zjednodušuje aplikační vývoj tím, že
přesouvá odpovědnost za systémovou logiku (řízení transakcí,
presistence, bezpečnosti atd.) na komponentový transakční server.
EAServer: Building Web Applications with Java (J2EE ): Naučte se
vytvářet mocné podnikové Web aplikace rychle a jednoduše za použití
Sybase a J2EE technologií. Budete vytvářet Java Server Pages (JSP),
Servlety, Enterprise JavaBeans (EJB). Za použití EAServeru vygenerujete
dynamický obsah Webu. Dozvíte se co znamená architektura Model View
Controler (MVC) při vytváření aplikací popsaných v Sun Microsystems'
J2EE Blueprints.
Pro aktuální nabídku školení sledujte, prosím, webovou stránku firmy
Sybase, kde
najdete kompletní a aktualizované informace, mimořádné termíny kursů,
cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a objednávky
volejte na tel: 224 31 0808 linka 153, 607 / 629 651, fax: 224 31 5024,
popřípadě zasílejte na e-mail
skoleni@sybase.cz, nebo
petra.fajfrova@sybase.cz.
Nahoru

Zveme Vás na veletrh Amper
2003
Společnost Terinvest pořádá od úterý.1 do pátku 4. dubna veletrh
Amper 2003.
Jedná se již o 11. ročník mezinárodního veletrhu zaměřeného na
elektrotechniku a elektroniku. Koná se v Pražském veletržním areálu
Letňany a pro zájemce je zavedena bezplatná veletržní linka ze stanic
metra B Českomoravská a Vysočanská.
Kromě hlavních témat zabývajících se elektronikou a elektrotechnikou je
připraven ještě doprovodný program zaměřený například na poskytování
kvalitních služeb pro oprávněného zákazníka na liberalizovaném trhu,
způsob získání státních dotací, využívání alternativních zdrojů energie
v praxi pro obyvatelstvo, malé a střední firmy atd.
Více informací včetně přihlášky na veletrh získáte
zde.
Nahoru

ISSS 2003 na
internetovém rádiu SOLON
Pro všechny,
kdo se z časových nebo kapacitních důvodů nebudou moci zúčastnit šestého
ročníku prestižního setkání zástupců státní správy a samosprávy,
dodavatelů informačních a komunikačních technologií i odborníků z České
republiky a řady evropských zemí, připravili organizátoři konference
ISSS 2003 vysílání internetového rádia SOLON.
Na stránkách www.isss.cz
budou pod odkazem na internetové vysílání rádia SOLON k dispozici přímé
přenosy většiny nejdůležitějších přednášky včetně slavnostního zahájení
a tiskových konferencí. Na stejné adrese pak po skončení konference
najdou zájemci záznam kompletního programu ISSS 2003, stejně jako celého
několikadenního vysílání rádia SOLON.
Vysílání internetového rádia SOLON zajistili organizátoři konference ve
spolupráci s týmem rádia abradio.com. Ve vlastním programu z ISSS 2003
se objeví i příspěvky z produkce Rádia Vnitra a Českého rozhlasu.
Vysílání rádia SOLON bude zahájeno ve čtvrtek 20. března a od nedělního
podvečera (24. 3.) bude plně věnováno aktuálnímu dění v kongresovém
centru Aldis v Hradci Králové a dalším akcím, které souvisejí s šestým
ročníkem konference ISSS.
Více informací o konferenci ISSS 2003, programu přednášek a prezentací i
o minulých ročnících konference lze najít
zde.
Nahoru

INFORUM 2003
Ve dnech 27. -
29. května proběhne v nové aula Vysoké školy ekonomické v Praze další
ročník konference INFORUM. Konference
INFORUM 2003, která
je zaměřena výhradně na elektronické informační zdroje a jejich
profesionální využívání, je ojedinělou akcí svého druhu v celé střední a
východní Evropě. Uživateli těchto zdrojů jsou vedle informačních
specialistů a knihovníků hlavně manažeři, vědečtí a výzkumní pracovníci,
lékaři, vysokoškolští učitelé, specialisté na ICT, pracovníci státní
správy, právníci, studenti apod.
Pořadateli jsou společnost Albertina icome Praha a Vysoká škola
ekonomická v Praze. Na uspořádání společenského večera INFOMEJDAN se
podílí Národní knihovna České republiky.
Nahoru

Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář
Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů, který se
koná v úterý 25. března v hotelu
Novotel v Praze.
Zájem managerů o správné uplatnění metrik v řízení závratně roste,
přitom ale správné uplatnění metrik je jednou z největších slabin
současné éry našeho managementu. Metriky jsou smysly řízení, zpětnou
vazbou ke stanoveným cílům. Jsou také objektivním základem odměňování
lidí. Metriky výkonnosti hlavních procesů jsou základem dimenzování
rozsahu a metrik procesů podpůrných.
Kurz je zaměřen na praktické postupy při stanovení metrik, jejich
snímkování a užití v práci managera. Zvláštní pozornost je věnována
metrikám v klíčovém podpůrném procesu - informatice, a to metrikám
inovace informačního procesu a metrikám užití IS. Více informaci o
připravovaném semináři a možnost registrace naleznete
zde.
Nahoru

Projektové řízení
průmyslových firem
Dovolujeme si vás pozvat na výroční 2denní workshop "Projektové řízení
průmyslových firem", které proběhne od čtvrtka 27. do pátku 28. března
2003 v budově
Vysokého učení technického, FSI v Brně.
Workshop je určen vedoucím pracovníkům zodpovědným za řízení
podnikových procesů na operativní, taktické i strategické úrovni řízení
podniku. Jeho cílem je získat dovednosti a informace k projektovému
řízení firemních procesů, od předprojektové fáze přípravy až po vlastní
řízení, monitorování, jakost a vyhodnocení procesů.
Workshop vede Branislav Lacko ze Společnosti pro projektové řízení,
řešitel národních i mezinárodních grantů, který se podílel na projektech
zavádění IS/IT a integrovaných automatizovaných pružných systémů v
resortu všeobecného strojírenství. V současné době přednáší projektové
řízení také jako docent na VUT FSI v Brně. V rámci
workshopu bude vytvořen také dostatečný prostor pro konzultace
vašich projektových záměrů.
Účastníci workshopu získají nejen aktuální podklady a informace, ale
zejména on-line informace z oblasti projektového řízení. To je zajištěno
přístupem přes náš informační a vzdělávací portál zaměřený na projektové
řízení a jakost projektů, využívající technologie společnosti Microsoft
SharePoint Portal Server.
Dále budou účastníci workshopu seznámeni s aktuálními možnostmi zapojení
do mezinárodních evropských projektů. Pan Ing. David Šeich ze
společnosti Eurovision představí komplexní know-how a organizační služby
pro zpracování projektů financovaných z předvstupních fondů EU i českých
grantových zdrojů. Dále budete mít možnost s ním diskutovat náměty a
organizaci projektů z široké škály oborů na rozvoj vašeho inovačního
potenciálu. Setkání je také příležitostí získat informace a podklady o
možnostech certifikovat se jako projektový manažer podle zásad
Intenational Project Management Association. Součástí WS bude mj. také
prezentace produktu MS Project Server - integrované řešení pro Project
Management.
Workshop byl pro vás připraven ve spolupráci se společnostmi:
Společností pro projektové řízení, Eurovision, Microsoft a za podpory
programu Národní politiky jakosti. Předem můžete poslat náměty a otázky
do diskuze s označením tématu a přednášejícího na e-mail
bejcek@c-agency.cz.
Účastníci workshopu obdrží personifikovaný přístup na portál pro
vzdělávání projektového řízení a jakosti projektů, CD-ROM s aktuálními
materiály o PM.
Registraci lze provést on-line
zde, nebo zasláním e-mailu na
obchod@c-agency.cz. Vložné je 5 990 Kč včetně 5% DPH. Ubytování lze
také zajistit, jeho cena však není zahrnuta ve vložném na workshop, na
rozdíl od obědů, které jsou zahrnuty.
Mediální partner workshopu je časopis o podnikových aplikacích
IT System,
vydavatelství CCB.
Nahoru

Kurzy LBMS
Kurzy
připravené společnosti LBMS jsou zaměřeny na získání základních
poznatků, které byly v praxi ověřeny na projektech v tuzemsku i
zahraničí. Kurzy zprostředkovávají znalosti a postupy v oblastech
působení LBMS a jsou orientovány na praktické osvojení znalostí, čemuž
napomáhá použití příkladů řešených účastníky kurzů individuální nebo
skupinovou formou.
Přehled kurzů a jejich zaměření naleznete
zde.
Většina kurzů je nabízena formou veřejných
kurzů,
všechny kurzy pak lze po dohodě realizovat formou kurzu u zákazníka na
jeho pracovišti nebo v jiných vhodných prostorách. Formou kurzů u
zákazníka nabízíme rovněž kombinované kurzy, které účastníkům umožní
spojit teoretické znalosti dané oblasti s jejich praktickým uplatněním
při použití odpovídajícího nástroje. Podrobnější informace o
individuálních kurzech pro zákazníka si můžete vyžádat prostřednictvím
připraveného formuláře.
Nahoru

Teplárenské dny 2003
Teplárenské sdružení České republiky pořádá ve dnech 9. až 11. dubna v
kongresovém centrum Aldis v Hradci Královém již IX. ročník mezinárodní
konference Teplárenské dny
2003. Setkání je určeno pro odborníky, provozní pracovníky, tak i
manažery z teplárenských společností a zástupce státní správy a
samosprávy.
Teplárenské dny budou letos rozděleny na pět odborných sekcí rámcově
zaměřených na jednotlivé oblasti energetiky, především na dálkové
zásobování teplem. Budete mít možnost seznámit se zde s posledními
novinkami z legislativy, techniky, ekonomiky uvedené oblasti,
zahraničními zkušenostmi i problematikou technických zařízení u
odběratelů tepla. Nově je zařazena samostatná sekce věnující se otázce
využívání moderních informačních technologií v energetice.
Souběžně s konferencí probíhá ve dnech 9. - 11. dubna již IX. ročník
odborné mezinárodní výstavy techniky a technologií pro dálkové
zásobování teplem a chladem, elektroenergetiku a využití obnovitelných
zdrojů energie. Součástí doprovodného odborného programu Teplárenských
dnů 2003 bude ve dnech 9. - 10. dubna konference "Zákon o integrované
prevenci a velká spalovací zařízení" pořádaná firmou Ekonox Pardubice a
konference MŽP ČR "Obnovitelné zdroje energie".
Dne 9. dubna se uskuteční jednání řádné valné hromady Teplárenského
sdružení České republiky.
V průběhu konání akce jsou připravena diskusní setkání k problematice
dispečerského řízení, revizí zařízení v energetice a významu mediální
práce v sektoru energetiky. Dále bude provedeno vyhodnocení nultého
ročníku soutěže vyhlášené TS ČR "Projekt roku v systémech dálkového
vytápění a chlazení".
Kompletní program konference a možnost registrace naleznete
zde.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Silné výsledky Adobe
Adobe oznámila
své finanční výsledky za první čtvrtletí, které skončilo 28. února 2003.
V prvním čtvrtletí dosáhla společnost Adobe příjmů 297 miliónů dolarů
oproti 268 miliónům dolarů získaným ve stejném období roku 2002 a 295
miliónům dolarů vykázaným ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2002.
Čistý příjem podle standardů GAAP činil 54,2 miliónu dolarů, ve srovnání
se 49,8 miliónu dolarů ve stejném období loňského roku a 40,1 miliónu
dolary ve čtvrtém čtvrtletí 2003, což činí meziroční nárůst čistých
příjmů podle GAAP o 9 %.
Rozdělené výnosy podle GAAP na jednu akcii za první čtvrtletí fiskálního
roku 2003 byly 0,23 dolaru. Oproti tomu rozdělené výnosy na jednu akcii
oznámené v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2002 byly 0,20 dolaru a
rozdělené výnosy na jednu akcii oznámené ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního
roku 2002 byly 0,17 dolaru.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Autentizační zařízení
v každém USB portu
Společnost RSA
Security uvádí nové autentizační zařízení USB token s typovým označením
RSA SecurID 6100. Tento token připojitelný na libovolný USB port
představuje nové řešení typu inteligentní karty pro dvoufaktorovou
autentizaci a správu digitálních certifikátů, které jsou důležitými
zabezpečovacími prvky přístupu a správy identit uživatelů.
Využití USB portu pro připojení identifikačního tokenu je nasnadě: USB
porty je vybavena většina osobních počítačů (jak stolních, tak
přenosných) i mobilních přístrojů, které lze na PC napojit (např.
kapesní počítače a mobilní telefony). Technologie USB tokenu si
ponechává výhody inteligentních karet, ale bez nutnosti používat
nákladnou čtecí infrastrukturu, takže zařízení lze jednoduše zapojit do
univerzálního USB portu na všech přístrojích.
USB technologie se tradičně využívá k ochraně přenosných nebo stolních
počítačů a některých specifických aplikací prostřednictvím zabezpečovací
technologie, jako je například ochrana pomocí PIN a biometrická
autentizace (tj. snímání otisku prstu). Nyní ale byla tato technologie
vylepšena tak, že funguje spíš jako inteligentní karta. USB token
obsahuje stejný typ javového šifrovacího čipu, jaký se používá ve smart
cards RSA. Tato funkce usnadňuje uživatelům uchovávání inicializačních
hodnot tokenu RSA SecurID a digitálních certifikátů RSA Keon. Oba tyto
autentizační prvky lze použít k ověření totožnosti uživatele při
jednorázovém přihlášení do sítě, VPN nebo webu a rovněž pro digitální
podepisování a šifrování emailů a e-formulářů.
USB token RSA SecurID 6100 pracuje ve spojení s RSA SecurID Passage, což
je programové vybavení, které umožňuje certifikovanou autentizaci v
prostředí Microsoft Windows a jednorázové přihlášení do celé řady
aplikací umožňující certifikaci, jako jsou VPN, webové prohlížeče a
e-mailoví klienti.
USB token RSA SecurID 6100 přináší uživatelům samostatný nástroj pro
autentizaci u chráněných aplikací. Řešení lze snadno rozšiřovat podle
rostoucích nároků organizace (např. programy loajality zaměstnanců,
elektronické peněženky a rozšiřování funkcí aplikačního programového
vybavení) jednoduchým doplňováním javových apletů.
Nahoru

Proaktivní ochrana snižuje nebezpečí útoků na síti
Stejně jako se za posledních pár let rapidně zvýšila rychlost, kterou se
šíří viry, zvýšila se také potřeba nasadit řešení reagující na neustále
se měnící hrozby. Ještě před pár lety infikovaly nejagresivnější
internetové hrozby počítačové sítě za jeden den. Ale dnešní hrozby se
šíří mnohem rychleji; například nedávný červ "Slammer" zvládl zaútočit
na síť a rozšířit se v ní za necelé tři hodiny.
Řešení jak z této neutěšené situace ven, je buď vůbec se nepřipojovat k
internetu, což moc dobrá rada asi pro nikoho není, anebo zvolit některé
z proaktivních řešení, které výrazně sníží nebezpečí virové nákazy nebo
útoku na síť z internetu. Jedno z takových řešení přichází od McAfee
Security, divize firmy Network Associates.
Rodina produktů McAfee Security se skládá z McAfee ThreatScan, což je
technologie pro posouzení virové napadnutelnosti, která umožňuje
správcům IT odhalit místa, kudy by viry mohly proniknout dovnitř. Dalším
členem této rodinky je Desktop Firewall - bezpečnostní řešení, které
monitoruje síťovou aktivitu jednotlivých počítačů a nabízí správu
systému, která umožňuje nepřetržitý provoz, protože blokováním hrozeb v
momentě pokusu o útok na systém a zabráněním neautorizovanému přístupu k
síti zastaví známé i neznámé útoky a hrozby.
McAfee ePolicy Orchestrator je škálovatelný správcovský nástroj, který
umožňuje administrátorům IT sledovat a spravovat všechen instalovaný
antivirový software, včetně McAfee a jiných nasazených řešení, z
jediného místa v libovolně velké síti. Technologie McAfee Security
zahrnují rovněž software VirusScan pro komplexní ochranu stolních
počítačů, NetShield pro ochranu souborových serverů, GroupShield pro
poštovní servery a WebShield pro ochranu internetových bran.
Nahoru

Bojíte se? Nechte si poradit
Pokud se bojíte toho, že je vaše podniková síť málo zabezpečená před
útoky zvenčí, má slabá místa, kterými by mohl být veden útok proti
firemním datům, pak vám firma Network Associates nabízí kromě
technologických řešení také služby svého expertního týmu. Služby
posouzení hrozeb - "Network Associates Threat Assesment" - kombinují
známé postupy správy antivirů s programy řízení zranitelnosti a řízení
změn.
Mezi další služby patří i Bezpečnostní univerzita McAfee, která nabízí
školení o antivirech a správě bezpečnosti, které zákazníkům dodá
znalosti potřebné k proaktivní ochraně a správě jejich sítí. Zaměřuje se
na nové postupy instalace a konfigurace produktů a poskytuje vzdělání v
oblasti teorie virů a zvládání nákazy.
Služby strategického plánování pro ePolicy Orchestrator nabízejí
společnostem návrh a plán pro komplexní a proaktivní ochranu před
virovou nákazou. Zahrnuje posouzení stávajících prostředků pro zabránění
nákaze pomocí důkladného pochopení firemního prostředí a strategického
návrhu antiviru a doporučení pro konfiguraci. Služby rychlé pomoci
slouží v případě, když k nákaze přeci jen dojde. Firma Network
Associates pak vyšle do sídla společnosti specialisty, kteří určí zdroj
nákazy, vyčistí systémy a zprovozní síť.
Nahoru

Podnikové aplikace
dostupné i bez drátu
Citrix
podepsala s americkým mobilním operátorem
Verizon
Wireless dohodu o poskytnutí řešení, které nabídne jejím zákazníkům
přístup k podnikovým aplikacím, nebo firemním datům v jakémkoliv čase a
na libovolném místě v USA, a to vše s použitím softwaru MetaFrame
společnosti Citrix a Express Network Verizon Express.
Tento software dovoluje přistupovat k podnikovým aplikacím bezdrátově,
poněvadž eliminuje potřebu přenášet nebo stahovat celé aplikace přes
bezdrátové připojení. Procesování aplikací se odehrává na centrálním
serveru, takže po bezdrátovém připojení mezi zařízením uživatele
(notebook, PDA, tablet PC) a serverem se přenášejí pouze stisky
klávesnice, kliknutí myši a updaty obrazovky, které potřebují jen 10
kb/s. Bezpečnost je rovněž zajištěna, poněvadž data se neukládají na
zařízení uživatele a software MetaFrame obsahuje robustní systém
autentifikace a enkrypce.
Mezi zákazníky, kteří budou moci toto řešení využít, patří vládní a
vzdělávací instituce, finanční společnosti, zdravotnická zařízení,
výrobní a telekomunikační společnosti na území USA.
Toto společné řešení poskytne potřebnou výkonnost, poněvadž využívá
pokročilý síťový protokol Independent Computing Architecture (ICA) od
společnosti Citrix a Express Network, vysokorychlostní bezdrátovou síť
společnosti Verizon Wireless.
Aplikační výkonnost je dále vylepšena díky schopnostem Verizon Wireless
Express Network. Síť Verizon Wireless 1XRTT umožňuje průměrnou rychlost
přenosu dat mezi 40 a 60 kb/s, maximálně 144 kb/s - podobnou nebo vyšší
rychlost než při používání telefonní linky z domova. Výsledkem je, že
uživatelé mají s pomocí bezdrátového zařízení přístup k jakkoli obsáhlé
aplikaci.
Nahoru
|
Přístupová řešení pro
všechny požadavky
Společnost
Siemens prezentovala na právě probíhajícím veletrhu CEBIT
prostřednictvím řešení Surpass hiX novou modelovou řadu produktů pro
oblast přístupových sítí nové generace. Jedná se o kompletní portfolio
řešení pro přístup k hlasovým, datovým a video službám.
Operátoři tak mohou využívat modelovou řadu produktů Surpass hiX a
uspokojit tak požadavky na odlišné konfigurace a služby. Řízení,
kontrola a správa přístupové sítě jsou zajištěny systémem
AccessIntegrator.
Modelová řada Surpass hiX může být v závislosti na konfiguraci produktů
použita buď pro oblast zvláštních aplikací, nebo ji lze kombinovat pro
různé typy služeb: model Surpass hiX 5200 pro úzkopásmové služby, model
Surpass hiX 5300 jako DSLAM pro širokopásmový přístup poskytující
všechny varianty technologie DSL a model Surpass hiX 5500 pro
univerzální přístup k různým úzkopásmovým i širokopásmovým službám.
Všechny produkty mají jedno společné: jsou vybaveny otevřeným rozhraním,
a proto mohou být integrovány do jakékoliv stávající telekomunikační
sítě.
Modelová řada produktů Surpass hiX nabízí na straně sítě jednak rozhraní
pro hlasové přenosy - V5.2 pro síť TDM a VoIP s H.248 - a také rozhraní
pro datové přenosy (ATM nebo Ethernet uplink). Na straně účastníka jsou
podporována standardizovaná rozhraní pro služby POTS/ISDN a také ADSL,
SHDSL a VDSL. Použití technologie IVD (integrované hlasové a datové
služby) umožňuje operátorům telekomunikační sítě nabídnout služby ADSL a
POTS/ISDN uživatelům bez toho, že by bylo nutné používat samostatné
filtry, a tak dosáhnout znatelných úspor v nákladech. Díky linkovým
kartám s vysokou hustotou můžou být připojeny až 4 000 účastníků sítě k
jedinému systému.
Nahoru

EMC posiluje systémy
ukládání dat
Společnost EMC
na začátku března uvedla na trh Symmetrix DMX a zároveň představila
vylepšení svého systému pro ukládání dat Symmetrix 8000. Nové gigabitové
ethernetové propojení s dálkovými replikacemi a připojení 146
gigabytových diskových jednotek umožňuje uživatelům posílit své současné
investice do systémů Symmetrix 8000. Prostřednictvím takového propojení
lze zjednodušit a tím i snížit náklady na vzdálené datové replikace.
Zákazníci, kteří si za své přenosové medium zvolili IP, mají nyní
možnost připojit systémy Symmetrix 8000 přímo k infrastruktuře IP pro
vzdálené replikace. Tento krok vede k výhodám v oblasti nákladů při
konfigurování a monitorování systémů Symmetrix softwarem Symmetrix
Remote Data Facility (SRDF) [zařízení Symmetrix pro vzdálená data].
Společnost EMC navíc ohlásila dostupnost vysoce výkonných,
vysokokapacitních 146 gigabytových diskových jednotek pro nové a
instalované systémy řady Symmetrix 8000. Systémy této řady tvoří
integrální součást nabídky automatizovaného, do sítě propojeného
ukládání dat společnosti EMC, pomáhají zákazníkům učinit z ukládání dat
aktivní prvek, který má podíl na úspěchu jejich firmy díky nižším
nákladům, zvýšené produktivitě a urychlení celkové schopnosti odezvy.
Řada Symmetrix 8000 i nadále nabízí zákazníkům plnou kompatibilitu
softwaru s celou řadou systémů pro ukládání informací Symmetrix DMX.
Nahoru

Vylepšení
stohovatelných přepínačů 2 vrstvy
Společnost
3Com oznámila rozšíření řady řízených, stohovatelných přepínačů
SuperStack 3 Switch 4200 o nový přepínač 4228G a software pro přepínače
řady 4200 ve verzi 2.0. Řada SuperStack 3 Switch 4200 je nejvyšší řadou
řízených přepínačů druhé vrstvy společnosti 3Com, poskytuje síťové
funkce pro podporu obchodních aplikací a připojování uživatelských
zařízení ve firmách, vzdělávacích organizacích a státních úřadech.
3Com SuperStack 3 Switch 4228G je 28portový přepínač s rychlostí
fyzického spojení, dvěma zabudovanými porty gigabitového ethernetu po
mědi a dvěma sloty GBIC, do kterých lze nainstalovat další metalická
nebo optická gigabitová připojení.
Tento přepínač je vhodný pro ethernetové sítě, na nichž je vyžadován
vysoký výkon přepínání a flexibilní použití optických nebo metalických
gigabitových připojení uplink (prostřednictvím pevných portů 10/100/1000
nebo rozšíření GBIC). Připojení pro stolní počítače zajišťují 24
měděných portů 10/100 s automatickou detekcí rychlosti, zatímco dva
měděné porty 10/100/1000 lze použít pro stohování až se třemi dalšími
zařízeními řady Switch 4200, pro připojení ke gigabitové páteři nebo
serverům.
Software Version 2.0 řady SuperStack 3 Switch 4200 nabízí zdokonalené
možnosti správy, vyšší odolnost a vylepšené funkce sdružování linek.
Mezi jeho vlastnosti patří automatická konfigurace sdružených linek
(LACP), kterým tím poskytuje větší odolnost. Pomocí portů
10/100/1000BASE je možné vytvořit stoh až čtyř zařízení Switch 4200 a
provádět správu integrovaného stohu prostřednictvím jediné IP adresy.
Přepínače SuperStack 3 Switch 4250T a 4226T jsou mnohaportové
ethernetové přepínače (celkem 50 a 26 portů), které kombinují přepínání
druhé vrstvy rychlostí fyzického spojení se snadnou instalací. Každý
přepínač je vybaven měděnými porty 10/100 s automatickou detekcí
rychlosti (48 a 24 porty), přičemž dva měděné uplink porty 10/100/1000 s
automatickou detekcí rychlosti slouží pro připojení ke gigabitové páteři
a serverům. Pomocí zabudovaných portů na předním panelu lze kombinovat
až čtyři zařízení Switch 4200, aniž by byl vyžadován zvláštní stohovací
hardware nebo kabely.
Nahoru

Citrix se stal členem poradní skupiny Microsoftu pro mobilní řešení
Společnost
Citrix poskytuje řešení usnadňující přístup k aplikacím a datům z
platforem, jako Microsoft Pocket PC 2002, přes jakoukoliv bezdrátovou
síť. Tato řešení se hodí hlavně pro mobilní použití, poněvadž
procesování aplikací se odehrává na centrálním serveru a po bezdrátové
síti mezi koncovým zařízením a serverem se tak přenášejí pouze stisky
klávesnice, kliknutí myší a updaty obrazovky. Potřebná síťová kapacita
je 10 kb/s.
Pro další rozvoj své služby se společnost Citrix rozhodla podílet na
aktivitách Poradní skupiny společnosti Microsoft pro mobilní řešení
skupiny (MPAC).
Citrix a Microsoft budou spolupracovat na vytváření mobilních řešení,
která společnostem poskytnou přístup k informacím, datům a aplikacím, s
využitím jakékoliv sítě nebo koncového zařízení.
Microsoft poskytne společnosti Citrix technické a vývojové zdroje, které
budou zahrnovat i podporu architektury a beta produkty, zatímco Citrix
poskytne své nejlepší zkušenosti a zpětnou vazbu, a pomůže tak
společnosti Microsoft zajistit nepřetržité zlepšování svých mobilních
platforem.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Veronika Hrdličková u Xeroxu
Novou tváří
Xerox Czech Republic je Veronika Hrdličková (narozená v roce 1976),
která bude odpovídat za marketing a PR. Veronika není v oboru externí
komunikace žádným nováčkem. V posledních dvou letech hájila zájmy firmy
Nextra, předtím se v PR agentuře Mozaic Strategic Relations starala o
klienty DHL a British Midland.
Veronika Hrdličková absolvovala Obchodní akademii a její kariéra vedla
přes firmy Hewlett-Packard, Robinco Leasing, Delvita a Regie Radio Music
až do PR agentury Mozaic (dříve Interel). V průběhu své kariéry si
průběžně doplňovala a prohlubovala vzdělání v oblasti marketingu a
komunikace. (ČIRMK (http://www.cirmk.cz/), CIMAB, Open University, ...)
Ve volném čase Veronika ráda vyráží do hor (v zimě i v létě), a pokud je
volného času málo, tak alespoň na procházky se psem.
Nahoru

Czech On Line sjednocuje název značky pro firemní zákazníky
Společnost Czech On Line od včerejšího dne oficiálně nahrazuje současnou
značku určenou pro firemní zákazníky značkou novou. Název nové značky
pro firemní zákazníky (B2B segment) vychází z názvu společnosti Czech On
Line.
"Hlavní důvod pro změnu značky bylo zjednodušení komunikace se
zákazníkem a zefektivnění marketingové komunikace," řekl Charles Peake,
generální ředitel Czech On Line a dodal, že přejmenování názvu značky
pro firemní zákazníky doprovází současně uvedení nového loga, které bude
sloužit jak pro firemní, tak pro brandovou komunikaci. V souvislosti s
těmito změnami dochází také k přejmenování názvů produktových skupin a
názvů jednotlivých produktů.
Nahoru

Preben Damgaard věnoval
firmě 20 let
Společnost Microsoft Business Solutions oznámila, že Preben Damgaard,
její viceprezident pro oblast Evropy, Středního východu a Afriky, ke 30.
červnu 2003 odchází ze své funkce. "Budování firmy jsem se věnoval 20
let a doufám, že i já jsem svou prací přispěl k současnému úspěchu
Microsoft Business Solutions. Bylo mi ctí pracovat s talentovanými
kolegy a váženými partnery. Ale myslím si, že uzrál čas na rozvoj mých
dalších osobních i profesionálních zájmů," řekl Preben Damgaard.
Preben Damgaard vstoupil do firmy Microsoft Business Solutions po
akvizici společnosti Navision A/S v červenci 2002. Předtím působil jako
prezident firmy Navision a ještě dříve jako generální ředitel (CEO)
společnosti Damgaard (zal. roku 1983), která se v prosinci 2000 spojila
s Navision Software. Je členem několika rad IT společností a organizací.
Nahoru

Henning Kagermann
zůstane jediným CEO
Společnost SAP AG oznámila, že její dozorčí rada rozhodla navrhnout na
své Výroční valné hromadě, která se uskuteční 9. května 2003, Hasso
Plattnera do dozorčí rady jako reprezentanta akcionářů. Dietmar Hopp a
Hasso Plattner, spouzakladatelé SAP, se zároveň dohodli, že letos v
květnu Hasso Plattner vystřídá Dietmara Hoppa po pěti letech ve funkci
předsedy dozorčí rady.
Na základě tohoto rozhodnutí zruší Hasso Plattner své členství ve
výkonné radě SAP s účinností ode dne konání valné hromady. Dietmar Hopp
poté navrhne zvolení Hasso Plattnera na funkci předsedy dozorčí rady na
jejím nejbližším setkání.
V důsledku toho se rovněž Henning Kagermann, který je s Hasso Plattnerem
od roku 1998 společným CEO, stane jediným CEO společnosti SAP AG.
Rozhodnutí obou spoluzakladatelů je vedeno záměrem, aby dozorčí rada SAP
hrála v budoucnu aktivnější roli v oblasti strategií, technologií a
know-how, které budou rozhodující pro další úspěchy SAP na trhu. Tato
změna umožní dozorčí radě lépe plnit své povinnosti proaktivní účasti na
vývoji strategických rozhodnutí a reprezentace zájmů všech akcionářů.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|