HLEDEJ
 V SEKCI
 

19. březen 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Outsourcing provozu aplikací SAP v České republice
Oracle rozšiřuje platformu neprůstřelného Linuxu o UnitedLinux
Nový informační systémy pro české kraje
Specializované řešení CRM pro sektor bankovnictví
Všeobjímající software pro energetiku
IXOS nabízí podporu pro SAP NetWeaver
Spolana implementovala personální a mzdový systém Elanor Global
Informatika České spořitelny si vybrala LCS Noris
Životní cyklus letounů pod drobnohledem
Aplikace OpenScape pro komunikaci a spolupráci v reálném čase
Adastra odděluje divizi Logistica do samostatné firmy

Konference, semináře
Konference Internet ve státní správě a samosprávě se rychle blíží
Soutěž o nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor
Outsourcing informatiky a Service Level Afreement
Profesionální a komplexní přístup k řešení problematiky lidských zdrojů
Top10 SI
Strategický IT management
Publica 03
Odborné školení společnosti Sybase
Zveme Vás na veletrh Amper 2003
ISSS 2003 na internetovém rádiu SOLON
INFORUM 2003
Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů
Projektové řízení průmyslových firem
Kurzy LBMS
Teplárenské dny 2003

Finanční monitor IT firem
Silné výsledky Adobe

Internet, komunikace a sítě
Autentizační zařízení v každém USB portu
Proaktivní ochrana snižuje nebezpečí útoků na síti
Bojíte se? Nechte si poradit
Podnikové aplikace dostupné i bez drátu
Přístupová řešení pro všechny požadavky
EMC posiluje systémy ukládání dat
Vylepšení stohovatelných přepínačů 2 vrstvy
Citrix se stal členem poradní skupiny Microsoftu pro mobilní řešení

Informační společnost
Veronika Hrdličková u Xeroxu
Czech On Line sjednocuje název značky pro firemní zákazníky
Preben Damgaard věnoval firmě 20 let
Henning Kagermann zůstane jediným CEO
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 1-2/2003


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM
Připravujeme:
IT System 3/2003


Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Semináře Sybase


Podnikové aplikace

Outsourcing provozu aplikací SAP v České republice
Společnost HP rozšiřuje portfolio svých outsourcingových služeb o aplikace společnosti SAP. V rámci této služby nabízí uživatelům SAP možnost přenést provoz a správu svých mySAP.com systémů na specializovaného vnějšího dodavatele. Těm, kteří plánují implementaci SAP, umožňuje HP vyhnout se počátečním nákladům na nákup hardwaru, získávání specialistů v oblasti SAP, implementaci provozních procesů i pořízení záložního systému pro případ rozsáhlé havárie.
Hlavním smyslem outsourcingu je umožnit firmám koncentrovat se na hlavní předmět jejich podnikání a nenutí je vázat lidské zdroje na implementaci a provoz informačních systémů.
Outsourcing v oblasti IT je jedním ze směrů rozvoje, které společnost HP získala od spojení s Compaqem. Součástí této koncepce v České republice bylo vytvoření samostatné obchodní jednotky outsourcingu v rámci divize HP Services.

Nahoru

 

Oracle rozšiřuje platformu neprůstřelného Linuxu o UnitedLinux
Společnost Oracle oznámila záměr podporovat na podnikové úrovni kromě vlastních produktů také operační systémy založené na základně UnitedLinux. Zákazníci, kteří nasadili produkty Oracle na hardwarových platformách s certifikací UnitedLinux, tak budou mít možnost získat technickou podporu přímo od Oracle.
V únoru 2003 byla dokončena certifikace operačního systému UnitedLinux 1.0 jak s databází Oracle9i, tak s databázovou clusteringovou technologií Oracle9i Real Application Clusters.
Na systému UnitedLinux 1.0 jsou založeny následující produkty: Conectiva Linux Enterprise Edition společnosti Conectiva, SCO Linux Server 4.0 společnosti SCO Group, SuSE Linux Enterprise Server 8 společnosti SuSE Linux a Turbolinux Enterprise Server 8 společnosti Turbolinux.
UnitedLinux 1.0 je operační systém podnikové třídy s vysokou stabilitou, škálovatelností a spolehlivostí.

Nahoru

 

Nový informační systémy pro české kraje
LogicaCMG zpracovala "Studii proveditelnosti komplexní informatizace krajů", která má představitelům regionální veřejné správy a centrálním orgánům v České republice usnadnit rozhodování o dalším rozvoji informační infrastruktury. Cílem je přispět k tomu, aby budování této infrastruktury probíhalo v souladu s cíli danými usnesením vlády - to znamená koordinovaně a při efektivním využití investic tak, aby nasazení systémů přineslo skutečné zvýšení úrovně služeb poskytovaných občanům a podporovalo spolupráci napříč regiony a úřady státní správy a samosprávy.
Studie obsahuje analýzu legislativních podmínek, zabývá se podrobným popisem nutných funkcí krajských informačních systémů a tím, jak by měly být tyto systémy v dalších letech rozvíjeny.
Zadavatelem studie je Ministerstvo vnitra České republiky. Jako subdodavatelé se na zpracování studie podílely také společnosti Český Telecom, Plzeňský holding (servisní organizace Magistrátu města Plzeň) a advokátní kancelář Fiala, Profous, Maisner. Práce se účastnili prostřednictvím odborných pracovních skupin rovněž zaměstnanci krajských úřadů, zadavatele, ÚVIS (nynější ministerstvo informatiky) a resortních ministerstev.
Studie bude prezentována odborné veřejnosti na konferenci Internet ve státní správě a samosprávě, která proběhne v Hradci Králové ve dnech 24.-25. března. Zároveň je dostupná zde.

Nahoru

 

Specializované řešení CRM pro sektor bankovnictví
Společnost LLP Group, dodavatel finančních a obchodních softwarových řešení, uvádí na český trh nové řešení CRM společnosti Pivotal určené pro sektor bankovnictví. Úkolem produktu je, aby pomocí něj mohly banky poskytovat dokonalejší služby bonitním klientům a rychleji identifikovat obchodní příležitosti.
CRM řešení Pivotal umožní bankovním institucím realizovat cílené direkt marketingové kampaně, poskytovat klientům správné informace a sdružit informace z různých zdrojů k dosažení kompletního přehledu o každém zákazníkovi. Díky tomuto řešení lze omezit zdvojené informace a centralizovat všechna klientská data tak, aby byla přístupná všem pobočkám společnosti. Pivotal rovněž nabízí hladkou integraci s jinými bankovními systémy, jejichž uživatelům dokáže zobrazit kompletní informace o zákazníkovi i jeho transakční historii.
Řešení Pivotal staví na tříúrovňové meta-datové architektuře společnosti Pivotal. Nabízí standardní funkce sektoru bankovnictví, přizpůsobivý datový model a účinné nástroje pro individuální úpravu systému. Hlavní výhody nového řešení spočívají v tom, že bankéři mohou díky pružnému relačnímu modelu v Pivotalu sledovat všechny možné typy zákaznických vztahů uvnitř finanční instituce i mezi jednotlivými klienty. Řešení poskytuje nástroje pro stanovení profilu zákazníka v celkovém pohledu včetně detailních informací o preferencích, úvěrové historii, hodnocení rentability, portfolií peněžních účtů, aktiv i účtů u konkurenčních ústavů. Dále umožňuje pracovníkům banky mít přehled o všech produktech a službách, jichž klient v rámci banky využívá. Takovýto konsolidovaný přehled zajišťuje bankéři hladké řízení zákaznických vztahů z jediného rozhraní s intuitivním ovládáním.
Implementovaná funkce týmového plánování schůzek se zákazníky dává bankéřům rychlý a přehledný plánovací nástroj např. pro přezkoumání investic. Do plánu lze zavést činnosti dalších členů týmu v souvislosti s klientským účtem a zajistit tak poskytování personalizovaných a konzistentních služeb. Pivotal umožňuje dynamické sestavování dokumentů, jež automaticky generuje kontrakty a finanční dohody ve formátu PDF, které mohou být zákazníkovi automaticky rozeslány emailem, pokud klient nemá čas banku navštívit.

Nahoru

 
Všeobjímající software pro energetiku
LogicaCMG uvedla na trh informační systém, který pokrývá snad všechny oblasti potřebné pro efektivní péči o síťovou infrastrukturu podniků zabývajících se distribucí elektřiny, plynu, tepla, vody, provozující kanalizační sítě apod. Nabízené řešení pokrývá problematiku specifickou pro podnikání těch společností, které provozují síťovou infrastrukturu rozloženou na rozsáhlém území. Řešení má umožnit zvýšit spolehlivost fungování sítí a dodržení bezpečnostních a ekologických norem a lépe kontrolovat, analyzovat a plánovat náklady.
Prvním zákazníkem, který se rozhodl pro nasazení tohoto systému, je Southwest Gas Corporation v USA. Tento plynárenský podnik očekává od řešení firmy LogicaCMG především další zlepšení služeb zákazníkům, snížení provozních nákladů, zvýšení spolehlivosti a prodloužení životnosti rozvodné sítě.
Tyto společnosti řeší koordinaci kvalifikovaných pracovníků, materiálů, náhradních dílů a všeho ostatního tak, aby byly správně a včas prováděny všechny inspekce, opravy, výměny dílu, a aby bylo možné velmi rychle odstranit jakýkoliv výpadek.
Zmíněné řešení sestává ze sady produktů, které je možné nasadit buď jako celý balík, nebo jednotlivě. Tato sada zahrnuje sadu aplikací, včetně řízení pracovních činností a jeho mobilní verze, sofistikovaného plánovacího nástroje Work SchedulerPlus, specializovaného datového skladu, nástroje pro zpracování geografických informací v terénu, provozního systému, dispečerského systému MOSAIC, integrační platformy a dalších nástrojů. Součástí balíku je také univerzální rozhraní, které je připraveno pro přímou integraci s většinou velkých systémů používaných energetickými podniky.

Nahoru

 

IXOS nabízí podporu pro SAP NetWeaver
Společnost IXOS Software ohlásila uvedení nové verze produktu IXOS-eCONtext pro SAP, která je navržena tak, aby pomohla svým podnikovým uživatelům zlepšit jejich firemní procesy nekomplikovanou integrací dokumentů a dat s lidmi a transakcemi. Novinka pozitivně ovlivňuje především cykly od objednávky k platbě, denní nevyřešené prodeje, zákaznické služby a dodržení souladu s právními i vnitropodnikovými předpisy.
Produkt IXOS-eCONtext pro SAP je používán takřka na 1 800 instalacích řešení SAP po celém světě. Jeho nejnovější verze nejen podporuje SAP NetWeaver. Ve spojení s technologií SAP NetWeaver umožňuje, aby dokumenty včetně jejich obsahu byly i nadále k dispozici za účelem zefektivnění vzájemné funkčnosti, spolupráce a informačního toku mezi vnitřními uživateli, obchodními partnery a zákazníky.

Nahoru

Teplárenské dny Hradec Králové


Spolana implementovala personální a mzdový systém Elanor Global
I přes obtíže spojené se záplavami v srpnu 2002 dokončila Spolana Neratovice implementaci personálního a mzdového systému Elanor Global ke konci loňského roku. Moduly pro podporu procesů v oblasti zpracování personální a mzdové agendy pro více než 1 300 pracovníků byly v březnu 2003 předány do rutinního provozu.
Personální ředitel Spolany, ing. Jiří Juda, k implementaci řekl, že přestože byli spokojeni s nasazeným řešením PMSV společnosti Elanor, rozhodli se pro upgrade na vyšší verzi produktu. Navíc v budoucnosti plánuje Spolana využívání systému i pro oblast lidských zdrojů.
Spolana Neratovice, součást skupiny Unipetrol, patří mezi nejvýznamnější chemické společnosti v rámci českého průmyslu. Ve společnosti nyní pracuje 1 322 zaměstnanců. Více než 85 % výrobků je exportováno a od roku 1991 pravidelně dosahují tržby společnosti hodnoty 7 miliard Kč. S výjimkou roku 2002, kdy následkem povodní, které zastavily hlavní výrobkové řady podniku až do prosince, klesly tržby na polovinu stavu předchozích let.

Nahoru
 
Informatika České spořitelny si vybrala LCS Noris
Společnost Informatika České spořitelny, která zajišťuje kompletní servis bankomatů a platebních terminálů České spořitelny na území celé ČR, si vybrala informační systém LCS Noris jako optimální základnu pro integraci telekomunikačního systému a modulu CRM - Kontaktní centrum. Dodavatelem řešení se stal jeden z významných implementačních a vývojových partnerů společnosti LCS - firma Popron Consulting.
Implementace systému v centrále společnosti Informatika České spořitelny začala v tomto měsíci a její dokončení je naplánováno na duben. Nové řešení by mělo přispět k lepší komunikaci pracovníků zodpovědných za servis bankomatů a platebních terminálů, zaměstnanců jednotlivých poboček i centrály České spořitelny.

Nahoru
 
Životní cyklus letounů pod drobnohledem
Systém MGSS (Maintenance Ground Support System) od společnosti Saab představuje základní prvek řešení pro sledování údržby a sledování závad leteckého parku bitevníků Gripen. Saaab se rozhodl, že systém MGSS se bude používat i pro řízení konfigurace letounů, motorů a zařízení a bude zajišťovat výměnu dat mezi zákazníky Gripen a společností Saab. Za tím účelem oslovil firmu BAE Systems-IFS, která dodá do řešení MGSS IFS Aplikace.
Práce na pilotním projektu pro systém MGSS budou zahájeny neprodleně, a to ve spolupráci se skupinou Gripen Test Squadron (Švédsko). Systém se potom začne používat na konci tohoto roku. Pomocí něho se bude sledovat stav a používání čtvrté generace letounů Gripen na základě dat získávaných elektronicky přímo z letounů, ze systémů údržby a pozemní podpory nebo od zákazníků.
Systém bude zajišťovat flexibilní modulární řešení podpory dodavatelů logistiky a bude společnosti Saab umožňovat poskytování podpory zákazníkům Gripen. Klíčem řešení bude použití IFS VIM k integraci správy leteckého parku s činnostmi MRO.
BAE Systems-IFS spolupracovala při zajišťování tohoto programu s pobočkou IFS ve Švédsku. V budoucnosti se při uskutečňování prodeje letadel předpokládá spolupráce na podpoře programu Gripen s celou sítí poboček společnosti IFS na celém světě. Saab se zaměřuje zejména na oblast obrany, letectví a vesmírný výzkum. Společnost Saab Aerospace vyvíjí celé letecké systémy, související podsystémy a podpůrné služby pro trh vojenského průmyslu. Společnost Saab Aerospace také vystupuje jako partner a dodavatel pro výrobce velkých komerčních letadel. Letouny Gripen provozuje nejen švédské letectvo, které si objednalo 204 letadel (včetně 28 dvousedadlových). 28 letounů si objednalo jihoafrické letectvo a na 14 letounů Gripen podepsalo se švédskou vládou smlouvu Maďarsko.

Nahoru
 
Aplikace OpenScape pro komunikaci a spolupráci v reálném čase
Na hanoverském CeBITu oznámil Siemens IC Networks softwarovou řadu OpenScape pro komunikaci a spolupráci pracovních týmu v reálném čase. Řešení bude využívat připravované operační systémy Microsoft Windows Server 2003 a Microsoft's Greenwich.
Nové systémy od Microsoftu zjednodušují nastavení multimediálních konferencí. Místo posílání souborů a textů elektronickou poštou a používání telefonů, ICQ a dalších komunikačních prostředků, budou moci uživatelé řešení OpenScape jednoduše spustit konferenci tím, že vyberou ze svého adresáře osoby, se kterými potřebují mluvit a sdílet dokumenty a kliknou na "audio conference" nebo "multiresource collaboration". Aplikace následně propojí vybrané uživatele a umožní jim přístup k dokumentům pomocí portálu spolupráce.
Pomocí OpenScape mohou uživatelé jednoduše určit, které zdroje budou zpřístupněny jiným osobám pro používání v různých časech nebo za různých okolností, a týmový seznam zjišťuje přípustné volby pro ty, kteří usilují o vytvoření spojení. Uživatelé mohou rovněž upravit dostupnost, jako např. umožnit spojení na sebe pouze určitým volajícím.
OpenScape je otevřená aplikace na bázi protokolu SIP, která umožňuje uživatelům konsolidovaný přístup ke všem zdrojům podnikové komunikace, včetně hlasových funkcí a služeb, elektronické pošty, okamžitého zasílání zpráv a spolupráce mnoha zdrojů. Nový systém zároveň poskytuje vývojové zdroje k podpoře vývoje a úpravy nezávislých aplikací. Verze 1.0 řešení OpenScape bude fungovat pod připravovanými operačními systémy Windows 2003 Server a Microsoft's Greenwich; pozdější uvolnění jsou plánována na podporu dalších IT platforem.

Nahoru
 
Adastra odděluje divizi Logistica do samostatné firmy
Česká softwarová a konzultační firma Adastra, která se specializuje na řešení v oblasti Business Intelligence, ohlásila oddělení své divize Logistica do samostatné firmy. Nově vzniklá Adastra Logistica se bude zaměřovat na řešení v oblasti logistiky a dopravy. Adastra Logistica také přebírá práva k exkluzivní distribuci produktů německé firmy Corbitconnect pro Českou republiku.
Ředitelem nově vzniklé firmy Adastra Logistica se stal Václav Jakoubek, který dříve pracoval jako ředitel softwarové firmy GEAC pro Českou republiku.
Adastra Logistica bude nabízet kompletní řešení pro optimalizaci dopravy a logistiky. V jejich jádru jsou softwarové nástroje firmy Corbitconnect (http://www.corbitconnect.com/), které zahrnují PlanTour - řešení pro optimalizaci tras, vozidel a nákladů, Standard - nástroj pro optimalizaci počtu a umístění distribučních skladů, Carmanager - řešení pro řízení vozového parku a @Time - nástroj pro optimalizaci tras obchodních zástupců.
Tyto produkty jsou vzájemně provázané, a lze je tedy snadno integrovat, rovněž integrace s databázovými systémy je snadno realizovatelná prostřednictvím univerzálního rozhraní ODBC. Komponenta MAPS je sub-dodávána společností Digitech. Mezi uživatele nástroje Plantour se například řadí Deutsche Bank, Edeka, Michelin či Robert Bosch. V České republice mezi uživatele Plantour patří firmy PNS, Plzeňský Prazdroj, Pražské pivovary nebo Phoenix.

Nahoru


Caché Entrée


Konference, semináře

Konference Internet ve státní správě a samosprávě se rychle blíží
Ve dnech 24. a 25. března 2003 se v Hradci Králové uskuteční již šestý ročník konference "Internet ve státní správě a samosprávě" (ISSS 2003). Stejně jako v uplynulých pěti letech se zde opět setkají zástupci státní správy a samosprávy, politici, manažeři, odborníci z oblasti ICT i zahraniční hosté. Letošní ročník se také díky podpoře Evropské komise stane důležitým bodem pro výměnu zkušeností se zástupci podobných iniciativ v zemích EU a zároveň dějištěm diskusí o efektivitě a zavádění IT procesů do oblasti veřejné správy.
Programová náplň konference se bude opírat o tři hlavní bloky: představení nového Ministerstva informatiky, jeho úkoly a cíle, otázky činnosti informačních soustav a vyhodnocení přenosu správních agend na obce a kraje po zrušení okresních úřadů a mezinárodní dimenze - konference ISSS se stane významným evropským setkáním z hlediska budování informační společnosti.
Prestižní setkání zástupců státní správy, samosprávy a politiků se v letošním roce koná pod záštitou Ministerstva informatiky ČR. Hlavním pořadatelem je společnost Triada, spolupořadateli pak Svaz měst a obcí ČR, Asociace krajů ČR, SPIS a agentura ExMise Public Relations. Generálním partnerem akce je Česká spořitelna, hlavními partnery jsou společnosti Český Telecom, IBM, Microsoft, Novell, Oracle a T-Mobile. Na zajištění části programu se podílí také sdružení BMI (Březen měsíc internetu).
Účastníci konference se mohou také těšit na další kolo v loňském roce vysoce hodnoceného diskusního pořadu "Bez e-munity", kterého se zúčastní zástupci všech parlamentních stran. I letos dojde ke slavnostnímu vyhlášení vítězů několika prestižních soutěží, jako jsou například Zlatý erb - soutěž o nejlepší internetové stránky měst, obcí a regionů, kterou vyhlašuje Svaz měst a obcí České republiky a Ministerstvo vnitra ČR, nebo soutěží Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb a Eurocrest.
Více informací o konferenci ISSS 2003, programu přednášek a prezentací i o minulých ročnících konference lze najít zde. Jsme rádi, že i letos může výt naše vydavatelství s časopisem IT System mediálními partnerem této konference.

Nahoru

 

Soutěž o nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor
Pro tvůrce elektronických kurzů se naskytla možnost změřit své síly v ojedinělém klání. V březnu - měsíci internetu - vyhlašuje společnost Trask solutions, u příležitosti třetích narozenin svého vzdělávacího systému LMS eDoceo a aplikace Autor, soutěž "nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor".
Bližší informace a pravidla soutěže naleznete zde. Nezávislá porota složená ze zástupců všech oblastí (školství, komerční sféra, vzdělávací agentury a nezávislá média) se již těší na obdržené kurzy. Termín uzávěrky odevzdání kurzů je 14. března do 12 hodin. Vyhlášení výsledků a předání cen proběhne v rámci veletrhu LinuxExpo, a to ve čtvrtek 20. března od 11 do 11.45 hod. v přednáškovém sále Veletržního paláce v Praze.

Nahoru
 
Outsourcing informatiky a Service Level Afreement
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář Outsourcing informatiky a Service Level Agreement, který se koná 10. dubna v hotelu Novotel. Outsourcing je jednou z nejmocnějších tendencí posledních let v oblasti mamagementu. Zejména však ve světě. I když u nás realizací outsourcingových záměrů v oblasti informatiky přibývá, řada managerů stále váhá a není si jista, zda informatiky je vhodnou oblastí k vytěsnění.
Kurz je zaměřen právě na toto téma - proč a zda vůbec outsourcing informatiky v daných podmínkách realizovat či nikoliv. A pokud ano, v jakém rozsahu, které služby si ponechat ve vlastní režii a které na bázi Service Level Agreement zajišťovat prostřednictvím externího poskytovatele. Součástí workshop je prezentace praktických zkušeností formou společného vystoupení zástupce zákazníka a jeho dodavatele.
Vice informaci naleznete zde.

Nahoru
 
Profesionální a komplexní přístup k řešení problematiky lidských zdrojů
Společnost Sabris si vás dovoluje pozvat na seminář mySAP Business Suites a řešení pro lidské zdroje, který se bude konat dne 10. dubna od 10 hodin v kinosále společnosti SAP ČR, Pekařská 7, Praha 5.
Seminář je koncipován do dvou částí. První část od 10 do 12 hodin je hlavně pro ty, kteří se chtějí dozvědět více o jednotlivých modulech SAP řešení problematiky řízení lidských zdrojů (HR). Pro ty, kteří již tyto moduly používají nebo je dobře znají, je zajímavější druhá část semináře, od 13 do 16 hodin, ve které budou představeny nadstavbová řešení a další zajímavé komponenty k modulům HR, které společnost Sabris vyvinula na přání svých zákazníků během několika let implementací HR modulů. Další informace o semináři naleznete zde - odkaz na seminář mySAP Business Suite a řešení pro lidské zdroje.
Z našich zkušeností a od našich zákazníků víme, že dobře zvládnutá problematika HR pomáhá podnikům dosahovat maximálních výsledků.

Nahoru
 
Top10 SI
Ve čtvrtek 6. března byl zahájen 5. ročník soutěže Top10 Systémových integrátorů v rámci níž vybere odborná veřejnost složená zástupců pořádajících organizací deset systémových integrátorů roku 2003 s vnímanou nejlepší pozicí na trhu systémové integrace, tedy těch společností, které jsou odbornou veřejností považovány za nejvýraznější a nejznámější systémové integrátory v České republice. Ocenění Top systémového integrátora roku 2003 proběhne pod záštitou společnosti Veletrhy Brno na veletrhu INVEX
K zatraktivnění celé přispěje novinka, a to zařazení projektu TOP10 SI Ocenění poskytovatelů outsourcingu do programu soutěže TOP 10 SI 2003. Cílem tohoto počinu je vyhlásit nejkvalitnější poskytovatele outsourcingu ICT roku 2003 a dát tak šanci ke zviditelnění také dalším firmám, které se profilují na trhu IT jako poskytovatelé outsourcingových služeb.
O vývoji a výsledcích soutěže vás budeme průběžně informovat.

Nahoru
 
Strategický IT management
V dnech 9. až 10. duben proběhne v pražském hotel Holiday Inn další z cyklů seminářů společnosti TOP Vision. Na dvoudenním setkání se nejprve v bloku nazvaném Od podnikové strategie k IT strategii vyslechnete příspěvky Role vrcholného managementu při tvorbě IT strategie či Odvození klíčových požadavků na IT z podnikové strategie.
Zajímavým bude zajisté i následný blok IT Strategie v praxi - případová studie výrobního podniku. Zde zazní i přednáška Propojení strategie podniku s IT strategií či Proces vzniku informační strategie, použité metody a přístupy. Z druhého dne setkání uveďme blok přednášek "Dobré i Špatné sny IT managera, když slyší heslo IT strategie". V jejim rámci se mimo jiné dozvíte Definici IT strategie firmy, proč, kdo, co a jak definovat a přednášku Uvedení IT strategie do života.
Seznam všech seminářů, jejich podrobný program naleznete zde, kde mimojiné najdete i kontaktní údaje pro případné přihlášení.

Nahoru
 
Publica 03
Nenechte si ujít jedinečnou příležitost zúčastnit se největší marketingové akce v Rakousku a seznamte se s nejnovějšími trendy v marketingu. V rámci veletrhu PUBLICA 2003, jenž proběhne ve dnech 9. až 11. dubna 2003, vám nabízíme příležitost vstoupit do dialogu s vašimi cílovými skupinami a využít inovační a specifické možnosti prezentace podle oboru.
Veletrh je určen pouze pro odbornou veřejnost a také vy můžete plně využít možností tohoto atraktivního marketingového fóra. Jako nejúspěšnější fórum pro marketing nabízí PUBLICA 2003 rozmanité možnosti komunikace a představuje možnost prožití filozofie orientace na zákazníka. Je mimořádnou příležitostí ke komunikaci různých oborů, nabízí přímou cestu k novým zákazníkům a posílení kontaktů s těmi stávajícími. Zaměření Hlavními tématy pro tento rok jsou vzdělávání, venkovní reklama, Call centra a CRM.
Obsahovou náplní veletrhu jsou novinky především z oblasti marketingu (direct marketing, Eventmarketing, Geomarketing, telemarketing, internetmarketing), médií (nová média s centrem pro E - spake, multimédia, rozhlas a televize, tisk) či reklamy a prodeje (reklama vnitřní a venkovní, prodejní místa, reklamní předměty, poskytovatelé služeb a agentury, pořádání veletrhů a kongresů). Součástí veletrhu PUBLICA 2003 je i doprovodný program zahrnující M.I.C.E. - Marketingovou akci s diskusním pódiem, Call Center, CRM a Direktmarketing ARÉNA.
Společnost Schwarz & Partner ve spolupráci s Reed Messe Wien připravuje organizační servis pro účastníky veletrhu ze střední a východní Evropy. Po celou dobu veletrhu vám bude na místě k dispozici Kontaktní fórum pro střední a východní Evropu, přítomen bude i česky hovořící asistent. Kontaktní fórum nabídne zájemcům pomoc při navázání osobních kontaktů s vhodnými vystavovateli, přehled vystavovatelů, kteří mají zájem o obchodní zastoupení v ČR a SR, informace o vybraných veletrzích v Evropě. Hospodářské komory a asociace mají možnost vystavit na stánku Kontaktního
fóra své propagační materiály. Pro větší jednání (vystavovatelé, svazy, komory apod.) zajistí Kontaktní fórum konferenční místnosti. Pro české, slovenské a maďarské návštěvníky je připravena mimořádná nabídka v podobě vstupenek zdarma. Kontaktujte prosím Schwarz & Partner, Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1. Kontaktní osoba Petra Demeterová, tel: 604 243 010 a e-mail: petra@terminy.cz. Informace v češtině můžete nalézt zde.

Nahoru

Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu


Odborné školení společnosti Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na nová následující školení. Například v kurzu "Business Process Modeling" se naučíte modelovat podnikové procesy a to jak složené tak i základní procesy. Dozvíte se základní informace o podnikových procesech a reengineeringu podnikových procesů. Naučíte se používat funkce PowerDesigneru ke kontrole integrity business process modelu a generovat z modelu EBxml Business Process Specification a používat zpětné inženýrství EBxml schémat. Dále se v kurzu naučíte tvořit reporty z vašich modelů a také jak Business Process modely integrovat s ostatními typy modelů v PowerDesigneru.
Fast Track to Java XML je název kurzu, který pokrývá problematiku Java XML od základů až po komplexní témata J2EE online B2C/B2B use case scénářů, které jsou připraveny pro Vaše vlastní webovské aplikace. Vývojem reálné Java XML aplikace se naučíte používat tyto nové znalosti společně s "přenosnými daty " (XML) a "přenosným kódem" (Java). Kurz Vám v detailu objasní současné Java XML knihovny a XML 1.0 specifikace. Praktická cvičení demonstrují jak psát Java aplikace, které pracují s XML dokumenty za pomoci Java API for XML Parsing (JAXP), Simple API for XML (SAX) a rozhraní Document Object Model (DOM). Tyto dovednosti pak využijete při používání pokročilých vlastností Java XML v use case scénářích.
EAServer: Developing Web Applications with Enterprise JavaBeans: Enterprise JavaBeans (EJB) je nový standard pro distribuovaný aplikační vývoj v jazyce Java, který poskytuje serverový komponentový model pro vyvíjení podnikově distribuovaných aplikací. Aplikační a komponentový vývojáři rychle zvládnou a aplikují Enterprise JavaBean 2.0 API pro psaní dodavatelsky neutrálních, škálovatelných, vysoce výkonných komponent. Tato technologie zjednodušuje aplikační vývoj tím, že přesouvá odpovědnost za systémovou logiku (řízení transakcí, presistence, bezpečnosti atd.) na komponentový transakční server.
EAServer: Building Web Applications with Java (J2EE ): Naučte se vytvářet mocné podnikové Web aplikace rychle a jednoduše za použití Sybase a J2EE technologií. Budete vytvářet Java Server Pages (JSP), Servlety, Enterprise JavaBeans (EJB). Za použití EAServeru vygenerujete dynamický obsah Webu. Dozvíte se co znamená architektura Model View Controler (MVC) při vytváření aplikací popsaných v Sun Microsystems' J2EE Blueprints.
Pro aktuální nabídku školení sledujte, prosím, webovou stránku firmy Sybase, kde najdete kompletní a aktualizované informace, mimořádné termíny kursů, cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a objednávky volejte na tel: 224 31 0808 linka 153, 607 / 629 651, fax: 224 31 5024, popřípadě zasílejte na e-mail skoleni@sybase.cz, nebo petra.fajfrova@sybase.cz.

Nahoru
 
Zveme Vás na veletrh Amper 2003
Společnost Terinvest pořádá od úterý.1 do pátku 4. dubna veletrh Amper 2003. Jedná se již o 11. ročník mezinárodního veletrhu zaměřeného na elektrotechniku a elektroniku. Koná se v Pražském veletržním areálu Letňany a pro zájemce je zavedena bezplatná veletržní linka ze stanic metra B Českomoravská a Vysočanská.
Kromě hlavních témat zabývajících se elektronikou a elektrotechnikou je připraven ještě doprovodný program zaměřený například na poskytování kvalitních služeb pro oprávněného zákazníka na liberalizovaném trhu, způsob získání státních dotací, využívání alternativních zdrojů energie v praxi pro obyvatelstvo, malé a střední firmy atd.
Více informací včetně přihlášky na veletrh získáte zde.

Nahoru
 
ISSS 2003 na internetovém rádiu SOLON
Pro všechny, kdo se z časových nebo kapacitních důvodů nebudou moci zúčastnit šestého ročníku prestižního setkání zástupců státní správy a samosprávy, dodavatelů informačních a komunikačních technologií i odborníků z České republiky a řady evropských zemí, připravili organizátoři konference ISSS 2003 vysílání internetového rádia SOLON.
Na stránkách www.isss.cz budou pod odkazem na internetové vysílání rádia SOLON k dispozici přímé přenosy většiny nejdůležitějších přednášky včetně slavnostního zahájení a tiskových konferencí. Na stejné adrese pak po skončení konference najdou zájemci záznam kompletního programu ISSS 2003, stejně jako celého několikadenního vysílání rádia SOLON.
Vysílání internetového rádia SOLON zajistili organizátoři konference ve spolupráci s týmem rádia abradio.com. Ve vlastním programu z ISSS 2003 se objeví i příspěvky z produkce Rádia Vnitra a Českého rozhlasu. Vysílání rádia SOLON bude zahájeno ve čtvrtek 20. března a od nedělního podvečera (24. 3.) bude plně věnováno aktuálnímu dění v kongresovém centru Aldis v Hradci Králové a dalším akcím, které souvisejí s šestým ročníkem konference ISSS.
Více informací o konferenci ISSS 2003, programu přednášek a prezentací i o minulých ročnících konference lze najít zde.

Nahoru
 
INFORUM 2003
Ve dnech 27. - 29. května proběhne v nové aula Vysoké školy ekonomické v Praze další ročník konference INFORUM. Konference INFORUM 2003, která je zaměřena výhradně na elektronické informační zdroje a jejich profesionální využívání, je ojedinělou akcí svého druhu v celé střední a východní Evropě. Uživateli těchto zdrojů jsou vedle informačních specialistů a knihovníků hlavně manažeři, vědečtí a výzkumní pracovníci, lékaři, vysokoškolští učitelé, specialisté na ICT, pracovníci státní správy, právníci, studenti apod.
Pořadateli jsou společnost Albertina icome Praha a Vysoká škola ekonomická v Praze. Na uspořádání společenského večera INFOMEJDAN se podílí Národní knihovna České republiky.

Nahoru
 
Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů, který se koná v úterý 25. března v hotelu Novotel v Praze.
Zájem managerů o správné uplatnění metrik v řízení závratně roste, přitom ale správné uplatnění metrik je jednou z největších slabin současné éry našeho managementu. Metriky jsou smysly řízení, zpětnou vazbou ke stanoveným cílům. Jsou také objektivním základem odměňování lidí. Metriky výkonnosti hlavních procesů jsou základem dimenzování rozsahu a metrik procesů podpůrných.
Kurz je zaměřen na praktické postupy při stanovení metrik, jejich snímkování a užití v práci managera. Zvláštní pozornost je věnována metrikám v klíčovém podpůrném procesu - informatice, a to metrikám inovace informačního procesu a metrikám užití IS. Více informaci o připravovaném semináři a možnost registrace naleznete zde.

Nahoru
 
Projektové řízení průmyslových firem
Dovolujeme si vás pozvat na výroční 2denní workshop "Projektové řízení průmyslových firem", které proběhne od čtvrtka 27. do pátku 28. března 2003 v budově Vysokého učení technického, FSI v Brně.
Workshop je určen vedoucím pracovníkům zodpovědným za řízení podnikových procesů na operativní, taktické i strategické úrovni řízení podniku. Jeho cílem je získat dovednosti a informace k projektovému řízení firemních procesů, od předprojektové fáze přípravy až po vlastní řízení, monitorování, jakost a vyhodnocení procesů.
Workshop vede Branislav Lacko ze Společnosti pro projektové řízení, řešitel národních i mezinárodních grantů, který se podílel na projektech zavádění IS/IT a integrovaných automatizovaných pružných systémů v resortu všeobecného strojírenství. V současné době přednáší projektové řízení také jako docent na VUT FSI v Brně. V rámci workshopu bude vytvořen také dostatečný prostor pro konzultace vašich projektových záměrů.
Účastníci workshopu získají nejen aktuální podklady a informace, ale zejména on-line informace z oblasti projektového řízení. To je zajištěno přístupem přes náš informační a vzdělávací portál zaměřený na projektové řízení a jakost projektů, využívající technologie společnosti Microsoft SharePoint Portal Server.
Dále budou účastníci workshopu seznámeni s aktuálními možnostmi zapojení do mezinárodních evropských projektů. Pan Ing. David Šeich ze společnosti Eurovision představí komplexní know-how a organizační služby pro zpracování projektů financovaných z předvstupních fondů EU i českých grantových zdrojů. Dále budete mít možnost s ním diskutovat náměty a organizaci projektů z široké škály oborů na rozvoj vašeho inovačního potenciálu. Setkání je také příležitostí získat informace a podklady o možnostech certifikovat se jako projektový manažer podle zásad Intenational Project Management Association. Součástí WS bude mj. také prezentace produktu MS Project Server - integrované řešení pro Project Management.
Workshop byl pro vás připraven ve spolupráci se společnostmi: Společností pro projektové řízení, Eurovision, Microsoft a za podpory programu Národní politiky jakosti. Předem můžete poslat náměty a otázky do diskuze s označením tématu a přednášejícího na e-mail bejcek@c-agency.cz.
Účastníci workshopu obdrží personifikovaný přístup na portál pro vzdělávání projektového řízení a jakosti projektů, CD-ROM s aktuálními materiály o PM.
Registraci lze provést on-line zde, nebo zasláním e-mailu na obchod@c-agency.cz. Vložné je 5 990 Kč včetně 5% DPH. Ubytování lze také zajistit, jeho cena však není zahrnuta ve vložném na workshop, na rozdíl od obědů, které jsou zahrnuty.
Mediální partner workshopu je časopis o podnikových aplikacích IT System, vydavatelství CCB.

Nahoru
 
Kurzy LBMS
Kurzy připravené společnosti LBMS jsou zaměřeny na získání základních poznatků, které byly v praxi ověřeny na projektech v tuzemsku i zahraničí. Kurzy zprostředkovávají znalosti a postupy v oblastech působení LBMS a jsou orientovány na praktické osvojení znalostí, čemuž napomáhá použití příkladů řešených účastníky kurzů individuální nebo skupinovou formou.
Přehled kurzů a jejich zaměření naleznete zde.
Většina kurzů je nabízena formou veřejných kurzů, všechny kurzy pak lze po dohodě realizovat formou kurzu u zákazníka na jeho pracovišti nebo v jiných vhodných prostorách. Formou kurzů u zákazníka nabízíme rovněž kombinované kurzy, které účastníkům umožní spojit teoretické znalosti dané oblasti s jejich praktickým uplatněním při použití odpovídajícího nástroje. Podrobnější informace o individuálních kurzech pro zákazníka si můžete vyžádat prostřednictvím připraveného formuláře.

Nahoru
 
Teplárenské dny 2003
Teplárenské sdružení České republiky pořádá ve dnech 9. až 11. dubna v kongresovém centrum Aldis v Hradci Královém již IX. ročník mezinárodní konference Teplárenské dny 2003. Setkání je určeno pro odborníky, provozní pracovníky, tak i manažery z teplárenských společností a zástupce státní správy a samosprávy.
Teplárenské dny budou letos rozděleny na pět odborných sekcí rámcově zaměřených na jednotlivé oblasti energetiky, především na dálkové zásobování teplem. Budete mít možnost seznámit se zde s posledními novinkami z legislativy, techniky, ekonomiky uvedené oblasti, zahraničními zkušenostmi i problematikou technických zařízení u odběratelů tepla. Nově je zařazena samostatná sekce věnující se otázce využívání moderních informačních technologií v energetice.
Souběžně s konferencí probíhá ve dnech 9. - 11. dubna již IX. ročník odborné mezinárodní výstavy techniky a technologií pro dálkové zásobování teplem a chladem, elektroenergetiku a využití obnovitelných zdrojů energie. Součástí doprovodného odborného programu Teplárenských dnů 2003 bude ve dnech 9. - 10. dubna konference "Zákon o integrované prevenci a velká spalovací zařízení" pořádaná firmou Ekonox Pardubice a konference MŽP ČR "Obnovitelné zdroje energie".
Dne 9. dubna se uskuteční jednání řádné valné hromady Teplárenského sdružení České republiky.
V průběhu konání akce jsou připravena diskusní setkání k problematice dispečerského řízení, revizí zařízení v energetice a významu mediální práce v sektoru energetiky. Dále bude provedeno vyhodnocení nultého ročníku soutěže vyhlášené TS ČR "Projekt roku v systémech dálkového vytápění a chlazení".
Kompletní program konference a možnost registrace naleznete zde.

Nahoru


Konference ISSS Hradec Králové


Finanční monitor IT firem

Silné výsledky Adobe
Adobe oznámila své finanční výsledky za první čtvrtletí, které skončilo 28. února 2003. V prvním čtvrtletí dosáhla společnost Adobe příjmů 297 miliónů dolarů oproti 268 miliónům dolarů získaným ve stejném období roku 2002 a 295 miliónům dolarů vykázaným ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2002.
Čistý příjem podle standardů GAAP činil 54,2 miliónu dolarů, ve srovnání se 49,8 miliónu dolarů ve stejném období loňského roku a 40,1 miliónu dolary ve čtvrtém čtvrtletí 2003, což činí meziroční nárůst čistých příjmů podle GAAP o 9 %.
Rozdělené výnosy podle GAAP na jednu akcii za první čtvrtletí fiskálního roku 2003 byly 0,23 dolaru. Oproti tomu rozdělené výnosy na jednu akcii oznámené v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2002 byly 0,20 dolaru a rozdělené výnosy na jednu akcii oznámené ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2002 byly 0,17 dolaru.

Nahoru


Seminář Metriky přínosů v informatice


Internet, komunikace a sítě

Autentizační zařízení v každém USB portu
Společnost RSA Security uvádí nové autentizační zařízení USB token s typovým označením RSA SecurID 6100. Tento token připojitelný na libovolný USB port představuje nové řešení typu inteligentní karty pro dvoufaktorovou autentizaci a správu digitálních certifikátů, které jsou důležitými zabezpečovacími prvky přístupu a správy identit uživatelů.
Využití USB portu pro připojení identifikačního tokenu je nasnadě: USB porty je vybavena většina osobních počítačů (jak stolních, tak přenosných) i mobilních přístrojů, které lze na PC napojit (např. kapesní počítače a mobilní telefony). Technologie USB tokenu si ponechává výhody inteligentních karet, ale bez nutnosti používat nákladnou čtecí infrastrukturu, takže zařízení lze jednoduše zapojit do univerzálního USB portu na všech přístrojích.
USB technologie se tradičně využívá k ochraně přenosných nebo stolních počítačů a některých specifických aplikací prostřednictvím zabezpečovací technologie, jako je například ochrana pomocí PIN a biometrická autentizace (tj. snímání otisku prstu). Nyní ale byla tato technologie vylepšena tak, že funguje spíš jako inteligentní karta. USB token obsahuje stejný typ javového šifrovacího čipu, jaký se používá ve smart cards RSA. Tato funkce usnadňuje uživatelům uchovávání inicializačních hodnot tokenu RSA SecurID a digitálních certifikátů RSA Keon. Oba tyto autentizační prvky lze použít k ověření totožnosti uživatele při jednorázovém přihlášení do sítě, VPN nebo webu a rovněž pro digitální podepisování a šifrování emailů a e-formulářů.
USB token RSA SecurID 6100 pracuje ve spojení s RSA SecurID Passage, což je programové vybavení, které umožňuje certifikovanou autentizaci v prostředí Microsoft Windows a jednorázové přihlášení do celé řady aplikací umožňující certifikaci, jako jsou VPN, webové prohlížeče a e-mailoví klienti.
USB token RSA SecurID 6100 přináší uživatelům samostatný nástroj pro autentizaci u chráněných aplikací. Řešení lze snadno rozšiřovat podle rostoucích nároků organizace (např. programy loajality zaměstnanců, elektronické peněženky a rozšiřování funkcí aplikačního programového vybavení) jednoduchým doplňováním javových apletů.

Nahoru
 
Proaktivní ochrana snižuje nebezpečí útoků na síti
Stejně jako se za posledních pár let rapidně zvýšila rychlost, kterou se šíří viry, zvýšila se také potřeba nasadit řešení reagující na neustále se měnící hrozby. Ještě před pár lety infikovaly nejagresivnější internetové hrozby počítačové sítě za jeden den. Ale dnešní hrozby se šíří mnohem rychleji; například nedávný červ "Slammer" zvládl zaútočit na síť a rozšířit se v ní za necelé tři hodiny.
Řešení jak z této neutěšené situace ven, je buď vůbec se nepřipojovat k internetu, což moc dobrá rada asi pro nikoho není, anebo zvolit některé z proaktivních řešení, které výrazně sníží nebezpečí virové nákazy nebo útoku na síť z internetu. Jedno z takových řešení přichází od McAfee Security, divize firmy Network Associates.
Rodina produktů McAfee Security se skládá z McAfee ThreatScan, což je technologie pro posouzení virové napadnutelnosti, která umožňuje správcům IT odhalit místa, kudy by viry mohly proniknout dovnitř. Dalším členem této rodinky je Desktop Firewall - bezpečnostní řešení, které monitoruje síťovou aktivitu jednotlivých počítačů a nabízí správu systému, která umožňuje nepřetržitý provoz, protože blokováním hrozeb v momentě pokusu o útok na systém a zabráněním neautorizovanému přístupu k síti zastaví známé i neznámé útoky a hrozby.
McAfee ePolicy Orchestrator je škálovatelný správcovský nástroj, který umožňuje administrátorům IT sledovat a spravovat všechen instalovaný antivirový software, včetně McAfee a jiných nasazených řešení, z jediného místa v libovolně velké síti. Technologie McAfee Security zahrnují rovněž software VirusScan pro komplexní ochranu stolních počítačů, NetShield pro ochranu souborových serverů, GroupShield pro poštovní servery a WebShield pro ochranu internetových bran.

Nahoru
 
Bojíte se? Nechte si poradit
Pokud se bojíte toho, že je vaše podniková síť málo zabezpečená před útoky zvenčí, má slabá místa, kterými by mohl být veden útok proti firemním datům, pak vám firma Network Associates nabízí kromě technologických řešení také služby svého expertního týmu. Služby posouzení hrozeb - "Network Associates Threat Assesment" - kombinují známé postupy správy antivirů s programy řízení zranitelnosti a řízení změn.
Mezi další služby patří i Bezpečnostní univerzita McAfee, která nabízí školení o antivirech a správě bezpečnosti, které zákazníkům dodá znalosti potřebné k proaktivní ochraně a správě jejich sítí. Zaměřuje se na nové postupy instalace a konfigurace produktů a poskytuje vzdělání v oblasti teorie virů a zvládání nákazy.
Služby strategického plánování pro ePolicy Orchestrator nabízejí společnostem návrh a plán pro komplexní a proaktivní ochranu před virovou nákazou. Zahrnuje posouzení stávajících prostředků pro zabránění nákaze pomocí důkladného pochopení firemního prostředí a strategického návrhu antiviru a doporučení pro konfiguraci. Služby rychlé pomoci slouží v případě, když k nákaze přeci jen dojde. Firma Network Associates pak vyšle do sídla společnosti specialisty, kteří určí zdroj nákazy, vyčistí systémy a zprovozní síť.

Nahoru
 
Podnikové aplikace dostupné i bez drátu
Citrix podepsala s americkým mobilním operátorem Verizon Wireless dohodu o poskytnutí řešení, které nabídne jejím zákazníkům přístup k podnikovým aplikacím, nebo firemním datům v jakémkoliv čase a na libovolném místě v USA, a to vše s použitím softwaru MetaFrame společnosti Citrix a Express Network Verizon Express.
Tento software dovoluje přistupovat k podnikovým aplikacím bezdrátově, poněvadž eliminuje potřebu přenášet nebo stahovat celé aplikace přes bezdrátové připojení. Procesování aplikací se odehrává na centrálním serveru, takže po bezdrátovém připojení mezi zařízením uživatele (notebook, PDA, tablet PC) a serverem se přenášejí pouze stisky klávesnice, kliknutí myši a updaty obrazovky, které potřebují jen 10 kb/s. Bezpečnost je rovněž zajištěna, poněvadž data se neukládají na zařízení uživatele a software MetaFrame obsahuje robustní systém autentifikace a enkrypce.
Mezi zákazníky, kteří budou moci toto řešení využít, patří vládní a vzdělávací instituce, finanční společnosti, zdravotnická zařízení, výrobní a telekomunikační společnosti na území USA.
Toto společné řešení poskytne potřebnou výkonnost, poněvadž využívá pokročilý síťový protokol Independent Computing Architecture (ICA) od společnosti Citrix a Express Network, vysokorychlostní bezdrátovou síť společnosti Verizon Wireless.
Aplikační výkonnost je dále vylepšena díky schopnostem Verizon Wireless Express Network. Síť Verizon Wireless 1XRTT umožňuje průměrnou rychlost přenosu dat mezi 40 a 60 kb/s, maximálně 144 kb/s - podobnou nebo vyšší rychlost než při používání telefonní linky z domova. Výsledkem je, že uživatelé mají s pomocí bezdrátového zařízení přístup k jakkoli obsáhlé aplikaci.

Nahoru

Objednejte si zavčas březnové vydání časopisu IT System


Přístupová řešení pro všechny požadavky
Společnost Siemens prezentovala na právě probíhajícím veletrhu CEBIT prostřednictvím řešení Surpass hiX novou modelovou řadu produktů pro oblast přístupových sítí nové generace. Jedná se o kompletní portfolio řešení pro přístup k hlasovým, datovým a video službám.
Operátoři tak mohou využívat modelovou řadu produktů Surpass hiX a uspokojit tak požadavky na odlišné konfigurace a služby. Řízení, kontrola a správa přístupové sítě jsou zajištěny systémem AccessIntegrator.
Modelová řada Surpass hiX může být v závislosti na konfiguraci produktů použita buď pro oblast zvláštních aplikací, nebo ji lze kombinovat pro různé typy služeb: model Surpass hiX 5200 pro úzkopásmové služby, model Surpass hiX 5300 jako DSLAM pro širokopásmový přístup poskytující všechny varianty technologie DSL a model Surpass hiX 5500 pro univerzální přístup k různým úzkopásmovým i širokopásmovým službám. Všechny produkty mají jedno společné: jsou vybaveny otevřeným rozhraním, a proto mohou být integrovány do jakékoliv stávající telekomunikační sítě.
Modelová řada produktů Surpass hiX nabízí na straně sítě jednak rozhraní pro hlasové přenosy - V5.2 pro síť TDM a VoIP s H.248 - a také rozhraní pro datové přenosy (ATM nebo Ethernet uplink). Na straně účastníka jsou podporována standardizovaná rozhraní pro služby POTS/ISDN a také ADSL, SHDSL a VDSL. Použití technologie IVD (integrované hlasové a datové služby) umožňuje operátorům telekomunikační sítě nabídnout služby ADSL a POTS/ISDN uživatelům bez toho, že by bylo nutné používat samostatné filtry, a tak dosáhnout znatelných úspor v nákladech. Díky linkovým kartám s vysokou hustotou můžou být připojeny až 4 000 účastníků sítě k jedinému systému.

Nahoru
 
EMC posiluje systémy ukládání dat
Společnost EMC na začátku března uvedla na trh Symmetrix DMX a zároveň představila vylepšení svého systému pro ukládání dat Symmetrix 8000. Nové gigabitové ethernetové propojení s dálkovými replikacemi a připojení 146 gigabytových diskových jednotek umožňuje uživatelům posílit své současné investice do systémů Symmetrix 8000. Prostřednictvím takového propojení lze zjednodušit a tím i snížit náklady na vzdálené datové replikace.
Zákazníci, kteří si za své přenosové medium zvolili IP, mají nyní možnost připojit systémy Symmetrix 8000 přímo k infrastruktuře IP pro vzdálené replikace. Tento krok vede k výhodám v oblasti nákladů při konfigurování a monitorování systémů Symmetrix softwarem Symmetrix Remote Data Facility (SRDF) [zařízení Symmetrix pro vzdálená data].
Společnost EMC navíc ohlásila dostupnost vysoce výkonných, vysokokapacitních 146 gigabytových diskových jednotek pro nové a instalované systémy řady Symmetrix 8000. Systémy této řady tvoří integrální součást nabídky automatizovaného, do sítě propojeného ukládání dat společnosti EMC, pomáhají zákazníkům učinit z ukládání dat aktivní prvek, který má podíl na úspěchu jejich firmy díky nižším nákladům, zvýšené produktivitě a urychlení celkové schopnosti odezvy.
Řada Symmetrix 8000 i nadále nabízí zákazníkům plnou kompatibilitu softwaru s celou řadou systémů pro ukládání informací Symmetrix DMX.

Nahoru
 
Vylepšení stohovatelných přepínačů 2 vrstvy
Společnost 3Com oznámila rozšíření řady řízených, stohovatelných přepínačů SuperStack 3 Switch 4200 o nový přepínač 4228G a software pro přepínače řady 4200 ve verzi 2.0. Řada SuperStack 3 Switch 4200 je nejvyšší řadou řízených přepínačů druhé vrstvy společnosti 3Com, poskytuje síťové funkce pro podporu obchodních aplikací a připojování uživatelských zařízení ve firmách, vzdělávacích organizacích a státních úřadech.
3Com SuperStack 3 Switch 4228G je 28portový přepínač s rychlostí fyzického spojení, dvěma zabudovanými porty gigabitového ethernetu po mědi a dvěma sloty GBIC, do kterých lze nainstalovat další metalická nebo optická gigabitová připojení.
Tento přepínač je vhodný pro ethernetové sítě, na nichž je vyžadován vysoký výkon přepínání a flexibilní použití optických nebo metalických gigabitových připojení uplink (prostřednictvím pevných portů 10/100/1000 nebo rozšíření GBIC). Připojení pro stolní počítače zajišťují 24 měděných portů 10/100 s automatickou detekcí rychlosti, zatímco dva měděné porty 10/100/1000 lze použít pro stohování až se třemi dalšími zařízeními řady Switch 4200, pro připojení ke gigabitové páteři nebo serverům.
Software Version 2.0 řady SuperStack 3 Switch 4200 nabízí zdokonalené možnosti správy, vyšší odolnost a vylepšené funkce sdružování linek. Mezi jeho vlastnosti patří automatická konfigurace sdružených linek (LACP), kterým tím poskytuje větší odolnost. Pomocí portů 10/100/1000BASE je možné vytvořit stoh až čtyř zařízení Switch 4200 a provádět správu integrovaného stohu prostřednictvím jediné IP adresy.
Přepínače SuperStack 3 Switch 4250T a 4226T jsou mnohaportové ethernetové přepínače (celkem 50 a 26 portů), které kombinují přepínání druhé vrstvy rychlostí fyzického spojení se snadnou instalací. Každý přepínač je vybaven měděnými porty 10/100 s automatickou detekcí rychlosti (48 a 24 porty), přičemž dva měděné uplink porty 10/100/1000 s automatickou detekcí rychlosti slouží pro připojení ke gigabitové páteři a serverům. Pomocí zabudovaných portů na předním panelu lze kombinovat až čtyři zařízení Switch 4200, aniž by byl vyžadován zvláštní stohovací hardware nebo kabely.

Nahoru
 
Citrix se stal členem poradní skupiny Microsoftu pro mobilní řešení
Společnost Citrix poskytuje řešení usnadňující přístup k aplikacím a datům z platforem, jako Microsoft Pocket PC 2002, přes jakoukoliv bezdrátovou síť. Tato řešení se hodí hlavně pro mobilní použití, poněvadž procesování aplikací se odehrává na centrálním serveru a po bezdrátové síti mezi koncovým zařízením a serverem se tak přenášejí pouze stisky klávesnice, kliknutí myší a updaty obrazovky. Potřebná síťová kapacita je 10 kb/s.
Pro další rozvoj své služby se společnost Citrix rozhodla podílet na aktivitách Poradní skupiny společnosti Microsoft pro mobilní řešení skupiny (MPAC).
Citrix a Microsoft budou spolupracovat na vytváření mobilních řešení, která společnostem poskytnou přístup k informacím, datům a aplikacím, s využitím jakékoliv sítě nebo koncového zařízení.
Microsoft poskytne společnosti Citrix technické a vývojové zdroje, které budou zahrnovat i podporu architektury a beta produkty, zatímco Citrix poskytne své nejlepší zkušenosti a zpětnou vazbu, a pomůže tak společnosti Microsoft zajistit nepřetržité zlepšování svých mobilních platforem.

Nahoru


New Challenges in Brand Management


Informační společnost

Veronika Hrdličková u Xeroxu
Novou tváří Xerox Czech Republic je Veronika Hrdličková (narozená v roce 1976), která bude odpovídat za marketing a PR. Veronika není v oboru externí komunikace žádným nováčkem. V posledních dvou letech hájila zájmy firmy Nextra, předtím se v PR agentuře Mozaic Strategic Relations starala o klienty DHL a British Midland.
Veronika Hrdličková absolvovala Obchodní akademii a její kariéra vedla přes firmy Hewlett-Packard, Robinco Leasing, Delvita a Regie Radio Music až do PR agentury Mozaic (dříve Interel). V průběhu své kariéry si průběžně doplňovala a prohlubovala vzdělání v oblasti marketingu a komunikace. (ČIRMK (http://www.cirmk.cz/), CIMAB, Open University, ...)
Ve volném čase Veronika ráda vyráží do hor (v zimě i v létě), a pokud je volného času málo, tak alespoň na procházky se psem.

Nahoru

 

Czech On Line sjednocuje název značky pro firemní zákazníky
Společnost Czech On Line od včerejšího dne oficiálně nahrazuje současnou značku určenou pro firemní zákazníky značkou novou. Název nové značky pro firemní zákazníky (B2B segment) vychází z názvu společnosti Czech On Line.
"Hlavní důvod pro změnu značky bylo zjednodušení komunikace se zákazníkem a zefektivnění marketingové komunikace," řekl Charles Peake, generální ředitel Czech On Line a dodal, že přejmenování názvu značky pro firemní zákazníky doprovází současně uvedení nového loga, které bude sloužit jak pro firemní, tak pro brandovou komunikaci. V souvislosti s těmito změnami dochází také k přejmenování názvů produktových skupin a názvů jednotlivých produktů.

Nahoru

 

Preben Damgaard věnoval firmě 20 let
Společnost Microsoft Business Solutions oznámila, že Preben Damgaard, její viceprezident pro oblast Evropy, Středního východu a Afriky, ke 30. červnu 2003 odchází ze své funkce. "Budování firmy jsem se věnoval 20 let a doufám, že i já jsem svou prací přispěl k současnému úspěchu Microsoft Business Solutions. Bylo mi ctí pracovat s talentovanými kolegy a váženými partnery. Ale myslím si, že uzrál čas na rozvoj mých dalších osobních i profesionálních zájmů," řekl Preben Damgaard.
Preben Damgaard vstoupil do firmy Microsoft Business Solutions po akvizici společnosti Navision A/S v červenci 2002. Předtím působil jako prezident firmy Navision a ještě dříve jako generální ředitel (CEO) společnosti Damgaard (zal. roku 1983), která se v prosinci 2000 spojila s Navision Software. Je členem několika rad IT společností a organizací.

Nahoru

 

Henning Kagermann zůstane jediným CEO
Společnost SAP AG oznámila, že její dozorčí rada rozhodla navrhnout na své Výroční valné hromadě, která se uskuteční 9. května 2003, Hasso Plattnera do dozorčí rady jako reprezentanta akcionářů. Dietmar Hopp a Hasso Plattner, spouzakladatelé SAP, se zároveň dohodli, že letos v květnu Hasso Plattner vystřídá Dietmara Hoppa po pěti letech ve funkci předsedy dozorčí rady.
Na základě tohoto rozhodnutí zruší Hasso Plattner své členství ve výkonné radě SAP s účinností ode dne konání valné hromady. Dietmar Hopp poté navrhne zvolení Hasso Plattnera na funkci předsedy dozorčí rady na jejím nejbližším setkání.
V důsledku toho se rovněž Henning Kagermann, který je s Hasso Plattnerem od roku 1998 společným CEO, stane jediným CEO společnosti SAP AG.
Rozhodnutí obou spoluzakladatelů je vedeno záměrem, aby dozorčí rada SAP hrála v budoucnu aktivnější roli v oblasti strategií, technologií a know-how, které budou rozhodující pro další úspěchy SAP na trhu. Tato změna umožní dozorčí radě lépe plnit své povinnosti proaktivní účasti na vývoji strategických rozhodnutí a reprezentace zájmů všech akcionářů.

Nahoru


ITC Prague 2003


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist