HLEDEJ
 V SEKCI
 

12. březen 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Symantec a PricewaterhouseCoopers vytvářejí alianci
Dolování v obchodních datech
Axapta i na českém trhu
Chcete porozumět dodavatelským vztahům
InOffice pre manažérov
Českomoravská stavební spořitelna zavedla optický archivační systém
Popron změnila platformu IS na LCS Noris .NET
HP představuje nové 8procesorové servery řady ProLiant
FileNET P8 pro řízení podnikového obsahu
Ovládání služeb hlasem

Konference, semináře
INFORUM 2003
Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů
Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu
Projektové řízení průmyslových firem
Odborné školení společnosti Sybase
Outsourcing informatiky a Service Level Afreement
Konference Internet ve státní správě a samosprávě se rychle blíží
Soutěž o nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor
Kurzy LBMS
E-government v praxi
Teplárenské dny 2003

Finanční monitor IT firem
HP oznamuje finanční výsledky roku 2003
UNICORN opět nad vodou
LogicaCMG poprvé oznámila dosažené finanční výsledky
Synergon: v roce 2002 se ziskem

Internet, komunikace a sítě
Rychlá odezva na hrozící útoky z internetu
RSA zabezpečuje US Army
Bezpečnost při bezdrátovém přenosu

 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 1-2/2003


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM
Připravujeme:
IT System 3/2003


Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


 Semináře Sybase


Podnikové aplikace

Symantec a PricewaterhouseCoopers vytvářejí alianci
Společnosti Symantec a PricewaterhouseCoopers se dohodly, že budou společně nabízet řešení a služby potřebné ke správě celého bezpečnostního prostředí firmy. Aliance, v níž se spojují bezpečností řešení firmy Symantec (Security Management System) a bezpečnostní služby PwC, má přinést podnikovým zákazníkům správu bezpečnosti přes jeden integrovaný „kontrolní panel“, a tím spojené provozní výhody a úspory nákladů.
Protože tento panel bude podporovat bezpečnostní technologie a služby od Symantecu spolu s řešením Enterprise Security Business Model od PwC, získají zákazníci komplexní bezpečnostní řešení, které umožní integrovat, korelovat a zobrazovat bezpečnostní data ze zařízení v celém podniku, takže vznikne jednotný pohled na celé bezpečnostní prostředí.
Symantec a PricewaterhouseCoopers nabízejí kromě komplexní správy, monitorování a reportování také celková integrovaná bezpečnostní řešení a služby. Použitý Symantec Security Management System je komplexní soubor správních aplikací poskytující panoramatický pohled na bezpečnost podniku, takže zákazníci mohou rychle a s jistotou reagovat na útoky. Sestává z několika komponent, aby si zákazníci mohli individuálně podle svých obchodních cílů vybrat a instalovat vhodnou sadu aplikací pro správu bezpečnosti. Symantec Security Management System má tři hlavní komponenty: Symantec Event Managers, Incident Manager a ESM pro správu kompatibility zásad.

Nahoru

 

Dolování v obchodních datech
Adastra, dodavatel řešení analytického CRM a datové integrace, představila analytické řešení Churn Analytics, které využívá matematických metod Data Mining pro předvídání odchodu zákazníků ke konkurenci. Program je určen především pro větší firmy z oboru telekomunikací, bankovnictví a finančních služeb.
Řešení Adastra Churn Analytics je integrační projekt, jehož součástí jsou předdefinované prediktivní modely, skórovací procedury, datová integrace (ETL – extraction-transformation-load) a interface s kontaktním CRM. Neméně důležitou součástí řešení je předdefinovaná sada vstupních dat (proměnných), která se liší v závislosti na odvětví zákazníka, a know-how firmy Adastra v oblasti obchodních procesů souvisejících s prevencí Churnu.
„Analytická úspěšnost predikce odchodu zákazníků se pohybuje v rozmezí 40–90%, jinými slovy je možné rozpoznat 40–90 % zákazníků, kteří představují potenciální odchod. Velmi konzervativní odhady ověřené našimi zkušenostmi v České republice ukazují, že například v telekomunikacích je možné zachránit nejméně 15 % z měsíčních tržeb odcházejících zákazníků díky včasné predikci odchodu na základě modelů chování zákazníka,“ řekl k novému řešení Jan Červinka, generální ředitel firmy Adastra.
Řešení Adastra Churn Analytics je založeno na zpracování zákaznických dat a jejich transformaci v tzv. Customer Intelligence. K dosažení robustního a snadno spravovatelného řešení pro zpracování dat o zákaznících je vhodné integrovat zákaznická data v analytickém datovém tržišti (Data Martu), nebo nejlépe v zákaznicky orientovaném datovém skladu (Customer Data Warehouse).

Nahoru

 

Axapta i na českém trhu
Společnost LLP Group uzavřela partnerskou smlouvu s Microsoft Business Solutions, čímž se stává dodavatelem informačního systému MS Business Solutions-Axapta v České republice a na Slovensku. LLP Group se stala jejím partnerem také v Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku.
Axapta je komplexní podnikové řešení, které zahrnuje jak aplikace interního řízení a administrativy, tak i aplikace pro mezipodnikovou komunikaci. Řešení díky tomu slouží pro plánování a řízení firemních zdrojů (ERP) a e-business a je vhodné zejména pro střední a velké firmy. Systém nabízí řadu nástrojů pro rozhodování, obsahuje moduly pro řízení financí, řízení vztahů se zákazníky, lidských zdrojů, řízení a plánování výroby, logistiku, řízení distribučního řetězce, řízení projektů, podnikové a obchodní analýzy.
Použitá technologie Axapty integruje celou firmu do jediného plynulého informačního toku, takže rozhraní interních systémů i obchodních komunikačních aplikací fungují jakožto jeden celek stejným způsobem. Vedle otevřené platformy je další výhodou Axapty skutečnost, že systém staví na jedné databázi, sadě nástrojů a jednom zdrojovém kódu. To umožňuje provádět různé činnosti bez ohledu na to, zda daná společnost používá prostředí Windows, internet, mobilní zařízení nebo komunikuje prostřednictvím XML. Pomocí systému Axapta si lze prohlížet firmu z jakéhokoliv úhlu, protože dokáže sledovat neomezený počet dimenzí. Je možné používat standardní dimenze (například oddělení, středisko) nebo si vytvořit svou vlastní. Bez dodatečné aplikace může Axapta sdílet informace s kterýmkoliv jiným systémem ERP, který využívá např. mateřská společnost nebo filiálky společnosti.

Nahoru

 

Chcete porozumět dodavatelským vztahům
Společnost SAS představila novou sadu nástrojů určených pro řešení problémů, které mohou vznikat v dodavatelských řetězcích. Řešení SAS Supply Chain Intelligence umožňuje firmám snižovat náklady s využitím odhadů zákaznické poptávky, zlepšením nákupních strategií a odhalením činností, které pomohou lépe zacílit zákazníky a zvýšit kvalitu poskytovaných služeb.
Nová řešení, která staví na prověřených technologiích, mohou být bez větších potíží nasazena a integrována se stávajícími systémy řízení dodavatelských řetězců (SCM) a plánování podnikových zdrojů (ERP). Systém je založen na architektuře SAS Intelligence Architecture, jež integruje nástroje pro přístup k datům, technologie datových skladů, čištění a dolování dat a umožňuje tak svým uživatelům získávat znalosti ze stávajících transakčních SCM a ERP systémů.
SAS Supply Chain Intelligence tvoří čtyři řešení, která mohou být nasazena buď dohromady, nebo každé zvlášť:
· Supplier Relationship Management (SRM) řeší problém nedostatečných analýz výdajů a nevyužívání příležitostí pro úspory. SAS SRM řeší tento problém zpřístupněním znalostí o dodavatelích prostřednictvím webového prostředí všem úrovním odběratelské organizace.
· Value Chain Analytics poskytuje finanční informace a umožňuje tak rozhodování na základě skutečných faktů. Vytváří společnou platformu pro interní oddělení firmy a/nebo obchodní partnery, která umožňuje objektivní zkoumání oboustranných nákladů souvisejících s přesunem produktů v distribučních systémech, od výrobce až ke konečnému spotřebiteli.
· Demand Intelligence předpovídá vývoj zákaznické poptávky a umožňuje ovlivňovat poptávku pomocí vhodných úprav cen a propagace, při současném zajištění vysoké úrovně služeb zákazníkům. Předpovědi poptávky vytvořené řešením SAS Demand Intelligence pomáhají optimalizovat propagační akce, cenovou politiku a výrobní plány.
· Process Intelligence optimalizuje tvorbu hodnot ve výrobních a strojírenských provozech, urychluje řešení problémů, zlepšuje kvalitu výrobků a výtěžnost, zkracuje délku výrobního cyklu a dobu potřebnou k uvedení výrobků na trh. SAS využívá integrace dat k zavedení správných postupů při řešení problémů, účinného monitoringu, řízení a zlepšování procesů.
A jak to vše funguje v praxi? Commerzbank , jedna ze čtyř největších německých bank, využívá prognostický software SAS v rámci své aplikace pro optimalizaci dodávek hotovosti na pobočky a do bankomatů – v kombinaci s předpověďmi, optimalizací návrhů dodávek a zpracování objednávek. „Systém předpovídání potřebné hotovosti a zpracováním jejích objednávek nám umožnil uvolnit až 18 % hotovosti, kterou jsme dříve měli vázánou v bankomatech nebo v nákladech na logistiku,” říká Arne Ruban, vedoucí projektu CoBaCash v Commerzbank. „Současně jsme zvýšili spokojenost našich zákazníků, protože už nedochází k vyčerpání hotovosti v bankomatech, a to ani v kritických obdobích jako jsou víkendy nebo svátky.”

Nahoru

 
InOffice pre manažérov
InOffice je aplikácia určená pre manažérov, kedy riadiaci pracovník má kedykoľvek k dispozícii detailný prehľad o výkonnosti svojich podriadených a naopak o požiadavkách kladených nadriadeným. Umožňuje rýchly prístup k dôležitým podnikovým informáciám, ktoré možno personalizovať podľa uváženia klienta. Skvalitňuje internú komunikáciu v organizácii a vnáša do nej poriadok a koncepciu.
Distributér systému – spoločnosť HT Computers - tak potvrdil svoju víziu rozširovať portfólio poskytovaných služieb kúpou autorských práv na produkt inOffice. Práva na vývoj softvéru, podporu existujúcich zákazníkov a jeho šírenie odkúpila od košickej spoločnosti Inis. Zároveň do HT Computers prešlo päť kľúčových vývojových pracovníkov. InOffice pozostáva z dvoch základných častí:
1. Podpora administratívnych činností spojených s manažmentom – podnikový intranet. Modul zameraný najmä na podporu sledovania firemných trendov v manažérom zvolenej oblasti, tvorba koncepcie rozvoja spoločnosti, plány práce, správa porád, správa úloh a správa dokumentácie v spoločnosti. Ďalej väzba na ľubovoľný prevádzkovaný e-mail systém, plánovanie a správa akcií, udalostí a zdrojov, správa skupín, organizačná štruktúra, interný telefónny a faxový zoznam, evidencia požiadaviek, firemné novinky, služobné cesty, evidencia korešpondencie, vzdelávanie a help-desk. Pokrýva funkcie workflow.
2. Podpora marketingu a obchodu - CRM. Obsahuje kontakty, prieskum trhu, komunikáciu, ponukové riadenie, objednávky, zmluvy, obchodní partneri a podporu zákazníkov. V module je kladený dôraz najmä na zefektívnenie obchodných a marketingových činností, definovanie informačných zdrojov, ich zdieľanie a efektívne využitie, tvorba potenciálnej klientely a budovanie kvalitných vzťahov so zákazníkmi.
InOffice umožňuje prácu s definovanými skupinami ľudí. Zvukovo aj vizuálne signalizuje nastavené udalosti, integruje výstupy na úvodnej obrazovke pre každého používateľa systému. K dispozícii je podrobná používateľská dokumentácia. Činnosť systému je podrobne zaznamenávaný v pozadí. Zabezpečí sa tým ľahšie riešenie možných konfliktných udalostí. InOffice je postavený na Microsoft technológiách. Klient k nemu pristupuje cez bežný internetovský prehliadač. To predurčuje jeho využívanie aj napríklad na služobnej ceste manažéra.
InOffice je určený pre rôznorodé organizácie, kde je požiadavka skvalitniť firemnú komunikáciu medzi manažérmi podniku a štandardizovať ju. Jej úlohou je odbremeniť vedúcich pracovníkov od administratívnych prác spojených s manažmentom. Úspešne bola nasadená vo viac ako 10 podnikoch, pričom sa osvedčila aj v rámci holdingových štruktúr.
HT Computers prenesie do vývoja aplikácie svoje skúsenosti v oblasti tvorby softvéru a jeho implementácie. Predpokladá, spolu s expertmi spoločnosti Microsoft, jeho preklopenie do .NET prostredia a bližšie ho prepojí s vlastnou ERP aplikáciou eso/enterprise solution. InOffice bude oficiálne uvedený na trh v 2 kvartály tohto roku.

Nahoru

 

Českomoravská stavební spořitelna zavedla optický archivační systém
Hromadění papírových smluv, korespondence či dokumentů rozmístěných po celé organizaci a následné problémy s jejich vyhledáváním vedly Českomoravskou stavební spořitelnu k hledání efektivnějšího způsobu správy podnikových dat. Zároveň bylo potřebné zjednodušit a zpřehlednit administrativu s externími spolupracovníky.
Českomoravská stavební spořitelna se proto rozhodla a v těchto dnech provedla implementaci optického archivačního systému spojeného s workflow, který je založen na technologiích americké firmy FileNet. Toto řešení je doplněno o databázovou nadstavbu firmy ELAS, která jako ValueNet partner společnosti FileNet byla hlavním dodavatelem pro ČMSS.
Archivační systém Českomoravské stavební spořitelny využívá produktů FileNet Panagon pro integrovanou správu dokumentů, a to konkrétně Image Services na platformě IBM RS6000. Dále se používá IDM Desktop pro přístup k dokumentům a jejich vyhledávání v elektronickém archivu, IDM Capture pro individuální či hromadné skenování korespondence a smluv, nebo např. COLD pro archivaci tiskových sestav.
Mezi hlavní výhody tohoto řešení patří podpora kritických procesů společnosti, zefektivnění evidence korespondence a její automatická distribuce, přehled o historii vztahů s klienty a externisty, možnost simultánního přístupu uživatelů ke všem elektronickým složkám a dokumentům podle přístupových práv (včetně rozpracovaných případů) nebo zefektivnění a zpřehlednění procesů probíhajících uvnitř organizace. Důležitý je také rychlý přístup k elektronické složce umožňující okamžitou odpověď na otázky klientů a externistů, a v neposlední řadě i integrace s existující infrastrukturou informačního systému ČMSS.

Nahoru
 

Popron změnila platformu IS na LCS Noris .NET
Společnost Popron Consulting změnila platformu svého informačního systému na technologii LCS Noris .NET. Nový informační systém má zjednodušit interní procesy společnosti a procesy spojené s komunikací se zákazníky. Nový informační systém je založený na technologii Microsoft .NET a platformě informačního systému LCS Noris .NET. Základním kamenem nového systému je extranet, který umožňuje zpracovat základní procesy zaměstnancům (interním uživatelům) a zároveň umožňuje zabezpečený přístup zákazníkům (externím uživatelům).
Z hlediska interního uživatele systému nezáleží na tom, zda se pohybuje na půdě společnosti či na straně zákazníka. Extranet umožňuje vedení běžné agendy, jako je zpracování připomínek uživatelů, sledování času stráveného na projektech či vedení knihy jízd. Pomocí jednotného systému CRM je navíc přístupná kompletní zákaznická informační báze a veškerá komunikace společnosti se zákazníky.
Velký důraz byl kladen na integraci všech komunikačních kanálů (telefon, SMS, e-mail a fax) v CRM kontaktním centru. Dalším z výrazných přínosů je modul EDM (Electronic Document Management), který umožňuje sdílení všech důležitých firemních dokumentů, bez ohledu na to, jestli jde o elektronickou podobu papírového dokumentu nebo klasický dokument aplikace MS Word.
Z pohledu externího uživatele, zákazníka společnosti, systém umožňuje zápis požadavků či připomínek k používaným produktům a sledování jejich řešení. Pro většinu zákazníků, uživatelů produktů, znamená jejich bezchybná funkčnost zásadní předpoklad pro zpracování vlastních klíčových procesů. Zajištění správné funkce produktů a rychlá doba reakce na případné problémy představuje velkou výzvu pro každého dodavatele komplexního informačního systému. Zprůhlednění interních procesů společnosti vůči zákazníkům spolu se zjednodušením a zrychlením výměny informací znamenají výrazné zlepšení i v této oblasti.
Společnost Popron Consulting (http://www.popronconsulting.cz/index2.htm) je součástí holdingu firem Popron. Na českém a slovenském trhu působí již od roku 1994 jako systémový integrátor komplexních informačních systémů. Je rovněž významným partnerem LCS International v partnerském programu LCS Noris Open. Společnost Popron Consulting je dodavatelem integrovaných řešení využívajících nejmodernějších technologií a v řadě případů dokázala úspěšně spojit znalosti místních expertů s produkty a know-how zahraničních partnerů.

Nahoru
 

HP představuje nové 8procesorové servery řady ProLiant
Společnost HP rozšiřuje svoji nabídku 8procesorových Intel serverů o nový model HP ProLiant DL740 a HP ProLiant DL760. Oba představené produkty disponují potřebným výkonem a dostupností, obsahují čipovou sadu HP F8, paměť RAID vyměnitelnou za chodu a řídicí software HP ProLiant Essentials. Uplatnění naleznou zejména jako databázové či podnikové aplikace vyžadující vysoký výkon nebo pro konsolidační projekty v oblasti informačních technologií.
8procesorové servery HP ProLiant jsou rovněž vhodnými platformami pro konsolidaci aplikací, jež značně využívají procesory. Se servery jsou nabízené i další aplikace a jednou z nich je řešení HP Workload Management Pack umožňující bezproblémový běh více aplikací na jediném serveru s operačním systémem Windows, přičemž každá aplikace má přístup k určitému procesoru a paměťovým zdrojům a přidělené zdroje lze dynamicky přizpůsobovat požadavkům jednotlivých aplikací.
Díky čipové sadě HP F8 nabízejí nové servery řady DL700 nejvyšší výkon mezi 8procesorovými Intel servery založený architektuře SMP (symmetric multiprocessing). Čipová sada HP F8 je nástupcem sady Profusion a kombinuje technologii připojování zařízení za chodu PCI-X hot-plug input/output, gigabitový Ethernet, Ultra3 SCSI, a technologii procesorů Intel Xeon MP, čímž zajišťuje ještě vyšší výkon a šířku pásma.
Paměť RAID umožňuje výměnu nebo rozšiřování za chodu a nabízí maximální míru ochrany před selháním za nejnižší cenu na trhu. Využívá pole redundantních standardních paměťových modulů typu dual in-line, čímž zajišťuje odolnost vůči selhání a umožňuje rozšířit kapacitu paměti bez nutnosti systém vypínat.
Společnost HP rovněž představila novinky v oblasti řídicího softwaru. Jedná se o HP Insight Manager 7 SP2 a HP ProLiant Essentials Performance Management Pack (PMP). HP Insight Manager 7 obsahuje zdokonalené uživatelské rozhraní, jež zajišťuje integrovanou konzolu pro Performance Management Pack. Ten nyní zahrnuje ProLiant Performance Analyzer, jenž odhaluje slabiny hardwaru, které způsobují zahlcování serverů ProLiant. Nejenže nabízí nápravná opatření týkající se stávajících serverů, ale rovněž optimalizuje nové konfigurace, což zákazníkům umožňuje upravovat výkon tak, aby byla zajištěna vyšší dostupnost aplikací.
8procesorové servery HP ProLiant DL740 jsou již v prodeji za ceny od 900 900 Kč. Servery HP ProLiant DL760 příští generace jsou již v prodeji za ceny od 1 008 166 Kč. Licence na HP ProLiant Essentials Workload Management Pack se prodávají za 16 618 Kč na server. Licence na HP ProLiant Essentials Performance Management Pack stojí 3 060 Kč na server. Tyto softwarové balíky jsou v současné době k dispozici pouze pro operační systém Windows. HP Insight Manager 7 SP2 se dodává se servery ProLiant zdarma.

Nahoru
 

FileNET P8 pro řízení podnikového obsahu
Firma FileNET uvedla do prodeje svou novou produktovou architekturu FileNET P8. Jedná se o integrovaný rámec určený pro zlepšení řízení obsahu, řízení podnikových procesů a možností připojitelnosti podnikových aplikací vedoucích k urychlení podnikového rozhodování. Použitá architektura je vytvořena tak, aby poskytovala přizpůsobitelnost a flexibilitu podnikových úrovní umožňujících řešení náročných a komplexních úkolů týkajících se obsahu, obchodních procesů a integrace aplikací. Architektura je nabízena ve čtyřech programových sadách:
· Manažer obchodních procesů pro aplikace, které automatizují komplexní podnikové procesy vedoucí ke zlepšení výkonnosti procesů, snížení doby cyklů a zlepšení produktivity - umožňuje včasné a přesnější rozhodování.
· Manažer obsahu pro řízení komplexních dokumentů a controllingu, sdílení a přístup k jakékoliv formě obsahu v bezpečném prostředí, aby více informovaná rozhodnutí mohla být prováděna v kratším čase.
· Manažer webového obsahu pro řízení tvorby, schválení a publikace webového obsahu a kompletních dokumentů doplňujících webové stránky - zlepšení produktivity a kvality on-line rozhodování.
· Manažer zobrazení pro řízení a přístup k milionům pevných objektů, jako jsou obrazy, faxy, e-maily a obohacující média (rich media) - umožňující rychlé a přesné rozhodování na základě bezpečných archivovaných informací.
Tyto programové sady umožňují svým uživatelům zvolit si programové možnosti, které nejlépe vyhovují jejich potřebám, a přidávat moduly a prvky podle potřeby. Tím je umožněno další rozšiřování technologie v závislosti na nových a vznikajících požadavcích a efektivní ochrana investic zákazníků do technologie. Všechny programové sady jsou plně vzájemně funkční a umožňují snadnou konfiguraci, rychlé využití a nižní celkové pořizovací náklady. Nabídka FileNET P8 je diferencovaná svými komplexními schopnostmi řízení podnikových procesů, které zahrnují integrovanou simulaci procesů, vykazování a analytiku umožňující zákazníkům optimalizovat podnikové procesy v reálném čase.
Architektura FileNET P8 pracuje v prostředích Java i Microsoft a s podporou serveru SQL a databáze Oracle. Plánuje se také podpora pro databázi IBM DB2. Tato architektura je navíc těsně integrována se servery WebLogic BEA a Websphere Web IBM. FileNET P8 také integruje portál podle volby zákazníka s integrační podporou pro BEA, SAP, IBM, Microsoft, Plumtree a Siebel.
Platforma FileNET 08 je k dostání a cena podnikové konfigurace se pohybuje v rozmezí od 125 tisíc USD do 250 tisíc USD.

Nahoru
 

Ovládání služeb hlasem
Genesys, dceřiná společnost koncernu Alcatel, představuje novou verzi aplikace Genesys Voice Portal (GVP), která umožňuje provozovat samoobslužné služby kontaktních center ovládané hlasem. Poslední verze obsahuje podporu mezinárodních telefonních rozhraní, rozšiřuje podporu jazyků a nabízí integraci softwaru na rozeznávání řeči (ASR, TTS).
Zároveň díky nasazení otevřených standardů (technologie VoiceXML) odbourává zbytečnou potřebu zaměstnávat specialisty na uzavřená (proprietální) řešení. Tím GVP přináší úspory zejména v oblasti údržby systému, provozních a administrativních nákladů, vývoji aplikací a integraci a v použitém hardwaru a softwaru.
S novou verzí Genesys Voice Portal dávají společnosti svým zákazníkům možnost přirozenými hlasovými povely získat snadný přístup k informacím uloženým na podnikových webovských serverech. GVP umožňuje také integraci s OpenSpeech Recognizer, softwarem na rozeznávání hlasu společnosti SpeechWorks International.

Nahoru


 Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu


Konference, semináře

INFORUM 2003
Ve dnech 27. – 29. května proběhne v nové aula Vysoké školy ekonomické v Praze další ročník konference INFORUM. Konference INFORUM 2003, která je zaměřena výhradně na elektronické informační zdroje a jejich profesionální využívání, je ojedinělou akcí svého druhu v celé střední a východní Evropě. Uživateli těchto zdrojů jsou vedle informačních specialistů a knihovníků hlavně manažeři, vědečtí a výzkumní pracovníci, lékaři, vysokoškolští učitelé, specialisté na ICT, pracovníci státní správy, právníci, studenti apod.
Pořadateli jsou společnost Albertina icome Praha a Vysoká škola ekonomická v Praze. Na uspořádání společenského večera INFOMEJDAN se podílí Národní knihovna České republiky.

Nahoru
 

Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů , který se koná v úterý 25. března v hotelu Novotel  v Praze.
Zájem managerů o správné uplatnění metrik v řízení závratně roste, přitom ale správné uplatnění metrik je jednou z největších slabin současné éry našeho managementu. Metriky jsou smysly řízení, zpětnou vazbou ke stanoveným cílům. Jsou také objektivním základem odměňování lidí. Metriky výkonnosti hlavních procesů jsou základem dimenzování rozsahu a metrik procesů podpůrných.
Kurz je zaměřen na praktické postupy při stanovení metrik, jejich snímkování a užití v práci managera. Zvláštní pozornost je věnována metrikám v klíčovém podpůrném procesu - informatice, a to metrikám inovace informačního procesu a metrikám užití IS. Více informaci o připravovaném semináři a možnost registrace naleznete zde .

Nahoru

 

Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu
Společnosti Hewlett-Packard a Minerva si vás dovolují pozvat na seminář "Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu". Na jeho programu bude mimo jiné přednáška pana profesora Jiřího Voříška "Předpoklady efektivního využití outsourcingu IS/ICT", budou představeny outsourcingová řešení společnosti Minerva ČR či případová studie z firmy Jitona.
Podrobný program semináře, který se koná ve středu 19. března v budově HP, Vyskočilova 1/1410 v Praze a to od 10 do 15 hodin (registrace od 9:30), získáte zde.
Máte-li zájem zúčastnit se semináře, prosíme, potvrďte vaši účast vyplněním a odesláním registračního formuláře na webové stránce pořadatelů, nebo elektronickou poštou .
Do záhlaví e-mailu uveďte název semináře "Proc sverit sva data profesionalum". Přihlášky se budou vyřizovat dle došlého pořadí až do vyčerpání kapacity sálu. O přijetí své přihlášky budete informováni elektronickou poštou.
Další informace o připravovaném semináři, programu, jednotlivých prezentacích, prezentovaných produktech a možnosti registrace získáte na telefonních číslech: 261 307 319 (Michaela Mertová, Hewlett-Packard) nebo 541 426 070 (Alena Pribišová, Minerva ČR).
Seminář pro vás připravily společnosti Hewlett-Packard  a Minerva ČR  za podpory společnosti DNS .

Nahoru

 

Projektové řízení průmyslových firem
Dovolujeme si vás pozvat na výroční 2denní workshop „Projektové řízení průmyslových firem“, které proběhne od čtvrtka 27. do pátku 28. března 2003 v budově Vysokého učení technického , FSI v Brně.
Workshop je určen vedoucím pracovníkům zodpovědným za řízení podnikových procesů na operativní, taktické i strategické úrovni řízení podniku. Jeho cílem je získat dovednosti a informace k projektovému řízení firemních procesů, od předprojektové fáze přípravy až po vlastní řízení, monitorování, jakost a vyhodnocení procesů.
Workshop vede Branislav Lacko ze Společnosti pro projektové řízení, řešitel národních i mezinárodních grantů, který se podílel na projektech zavádění IS/IT a integrovaných automatizovaných pružných systémů v resortu všeobecného strojírenství. V současné době přednáší projektové řízení také jako docent na VUT FSI v Brně. V rámci workshopu  bude vytvořen také dostatečný prostor pro konzultace vašich projektových záměrů.
Účastníci workshopu získají nejen aktuální podklady a informace, ale zejména on-line informace z oblasti projektového řízení. To je zajištěno přístupem přes náš informační a vzdělávací portál zaměřený na projektové řízení a jakost projektů, využívající technologie společnosti Microsoft SharePoint Portal Server.
Dále budou účastníci workshopu seznámeni s aktuálními možnostmi zapojení do mezinárodních evropských projektů. Pan Ing. David Šeich ze společnosti Eurovision představí komplexní know-how a organizační služby pro zpracování projektů financovaných z předvstupních fondů EU i českých grantových zdrojů. Dále budete mít možnost s ním diskutovat náměty a organizaci projektů z široké škály oborů na rozvoj vašeho inovačního potenciálu. Setkání je také příležitostí získat informace a podklady o možnostech certifikovat se jako projektový manažer podle zásad Intenational Project Management Association. Součástí WS bude mj. také prezentace produktu MS Project Server - integrované řešení pro Project Management.
Workshop byl pro vás připraven ve spolupráci se společnostmi: Společností pro projektové řízení, Eurovision, Microsoft a za podpory programu Národní politiky jakosti. Předem můžete poslat náměty a otázky do diskuze s označením tématu a přednášejícího na e-mail adresu .
Účastníci workshopu obdrží personifikovaný přístup na portál pro vzdělávání projektového řízení a jakosti projektů, CD-ROM s aktuálními materiály o PM.
Registraci lze provést on-line na webové stránce  nebo zasláním e-mailu . Vložné je 5 990 Kč včetně 5% DPH. Ubytování lze také zajistit, jeho cena však není zahrnuta ve vložném na workshop, na rozdíl od obědů, které jsou zahrnuty.
Mediální partner workshopu je časopis o podnikových aplikacích IT System , vydavatelství CCB.

Nahoru

 

Odborné školení společnosti Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na nová následující školení . Například v kurzu „Business Process Modeling“ se naučíte modelovat podnikové procesy a to jak složené tak i základní procesy. Dozvíte se základní informace o podnikových procesech a reengineeringu podnikových procesů. Naučíte se používat funkce PowerDesigneru ke kontrole integrity business process modelu a generovat z modelu EBxml Business Process Specification a používat zpětné inženýrství EBxml schémat. Dále se v kurzu naučíte tvořit reporty z vašich modelů a také jak Business Process modely integrovat s ostatními typy modelů v PowerDesigneru
Fast Track to Java XML je název kurzu, který pokrývá problematiku Java XML od základů až po komplexní témata J2EE online B2C/B2B use case scénářů, které jsou připraveny pro Vaše vlastní webovské aplikace. Vývojem reálné Java XML aplikace se naučíte používat tyto nové znalosti společně s "přenosnými daty " (XML) a "přenosným kódem" (Java). Kurz Vám v detailu objasní současné Java XML knihovny a XML 1.0 specifikace. Praktická cvičení demonstrují jak psát Java aplikace, které pracují s XML dokumenty za pomoci Java API for XML Parsing (JAXP), Simple API for XML (SAX) a rozhraní Document Object Model (DOM). Tyto dovednosti pak využijete při používání pokročilých vlastností Java XML v use case scénářích.
EAServer: Developing Web Applications with Enterprise JavaBeans: Enterprise JavaBeans (EJB) je nový standard pro distribuovaný aplikační vývoj v jazyce Java, který poskytuje serverový komponentový model pro vyvíjení podnikově distribuovaných aplikací. Aplikační a komponentový vývojáři rychle zvládnou a aplikují Enterprise JavaBean 2.0 API pro psaní dodavatelsky neutrálních, škálovatelných, vysoce výkonných komponent. Tato technologie zjednodušuje aplikační vývoj tím, že přesouvá odpovědnost za systémovou logiku (řízení transakcí, presistence, bezpečnosti atd.) na komponentový transakční server.
EAServer: Building Web Applications with Java (J2EE ): Naučte se vytvářet mocné podnikové Web aplikace rychle a jednoduše za použití Sybase a J2EE technologií. Budete vytvářet Java Server Pages (JSP), Servlety, Enterprise JavaBeans (EJB). Za použití EAServeru vygenerujete dynamický obsah Webu. Dozvíte se co znamená architektura Model View Controler (MVC) při vytváření aplikací popsaných v Sun Microsystems' J2EE Blueprints.
Pro aktuální nabídku školení sledujte, prosím, webovou stránku firmy Sybase (http://skoleni.sybase.cz), kde najdete kompletní a aktualizované informace, mimořádné termíny kursů, cenově zvýhodněné nabídky apod. Vaše případné dotazy a objednávky volejte na tel: 224 31 0808 linka 153, 607 / 629 651, fax: 224 31 5024, popřípadě zasílejte na e-mail , nebo tento e-mail .

Nahoru
 


 Semináře TOP Vision


 

Outsourcing informatiky a Service Level Afreement
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář Outsourcing informatiky a Service Level Agreement, který se koná 10. dubna v hotelu Mövenpick v Praze. Outsourcing je jednou z nejmocnějších tendencí posledních let v oblasti mamagementu a to zejména v zahraničí. I když i u nás realizací outsourcingových záměrů v oblasti informačních systémů také přibývá, řada managerů stále váhá a není si jista, zda informatika je právě tou vhodnou oblastí k vytěsnění z firmy a převeden, na externí firmu.
Seminář je zaměřen právě na toto téma - proč a zda vůbec outsourcing informatiky v daných podmínkách realizovat či nikoliv. A pokud ano, v jakém rozsahu, které služby si ponechat ve vlastní režii a které na bázi Service Level Agreement zajišťovat prostřednictvím externího poskytovatele.
Součástí workshopu je prezentace praktických zkušeností formou společného vystoupení zástupce zákazníka a jeho dodavatele. Vice informaci o setkání naleznete na webové stránce pořadatele –  společnosti Controller-Institut.

Nahoru
 

Konference Internet ve státní správě a samosprávě se rychle blíží
Ve dnech 24. a 25. března 2003 se v Hradci Králové uskuteční již šestý ročník konference "Internet ve státní správě a samosprávě" (ISSS 2003). Stejně jako v uplynulých pěti letech se zde opět setkají zástupci státní správy a samosprávy, politici, manažeři, odborníci z oblasti ICT i zahraniční hosté. Letošní ročník se také díky podpoře Evropské komise stane důležitým bodem pro výměnu zkušeností se zástupci podobných iniciativ v zemích EU a zároveň dějištěm diskusí o efektivitě a zavádění IT procesů do oblasti veřejné správy.
Programová náplň konference se bude opírat o tři hlavní bloky: představení nového Ministerstva informatiky, jeho úkoly a cíle, otázky činnosti informačních soustav a vyhodnocení přenosu správních agend na obce a kraje po zrušení okresních úřadů a mezinárodní dimenze - konference ISSS se stane významným evropským setkáním z hlediska budování informační společnosti.
Prestižní setkání zástupců státní správy, samosprávy a politiků se v letošním roce koná pod záštitou Ministerstva informatiky ČR. Hlavním pořadatelem je společnost Triada, spolupořadateli pak Svaz měst a obcí ČR, Asociace krajů ČR, SPIS a agentura ExMise Public Relations. Generálním partnerem akce je Česká spořitelna, hlavními partnery jsou společnosti Český Telecom, IBM, Microsoft, Novell, Oracle a T-Mobile. Na zajištění části programu se podílí také sdružení BMI (Březen měsíc internetu).
Účastníci konference se mohou také těšit na další kolo v loňském roce vysoce hodnoceného diskusního pořadu "Bez e-munity", kterého se zúčastní zástupci všech parlamentních stran. I letos dojde ke slavnostnímu vyhlášení vítězů několika prestižních soutěží, jako jsou například Zlatý erb - soutěž o nejlepší internetové stránky měst, obcí a regionů, kterou vyhlašuje Svaz měst a obcí České republiky a Ministerstvo vnitra ČR, nebo soutěží Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb a Eurocrest.
Více informací o konferenci ISSS 2003, programu přednášek a prezentací i o minulých ročnících konference lze najít na adrese na internetu . Jsme rádi, že i letos může výt naše vydavatelství s časopisem IT System mediálními partnerem této konference.

Nahoru
 

 Caché Entrée


Soutěž o nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor
Pro tvůrce elektronických kurzů se naskytla možnost změřit své síly v ojedinělém klání. V březnu - měsíci internetu - vyhlašuje společnost Trask solutions, u příležitosti třetích narozenin svého vzdělávacího systému LMS eDoceo a aplikace Autor, soutěž "nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor".
Bližší informace a pravidla soutěže naleznete zde . Nezávislá porota složená ze zástupců všech oblastí (školství, komerční sféra, vzdělávací agentury a nezávislá média) se již těší na obdržené kurzy. Termín uzávěrky odevzdání kurzů je 14. března do 12 hodin. Vyhlášení výsledků a předání cen proběhne v rámci veletrhu LinuxExpo, a to ve čtvrtek 20. března od 11 do 11.45 hod. v přednáškovém sále Veletržního paláce v Praze.

Nahoru
 

Kurzy LBMS
Kurzy  připravené společnosti LBMS jsou zaměřeny na získání základních poznatků, které byly v praxi ověřeny na projektech v tuzemsku i zahraničí. Kurzy zprostředkovávají znalosti a postupy v oblastech působení LBMS a jsou orientovány na praktické osvojení znalostí, čemuž napomáhá použití příkladů řešených účastníky kurzů individuální nebo skupinovou formou.
Přehled kurzů a jejich zaměření naleznete na webu  společnosti LBMS.
Většina kurzů je nabízena formou veřejných kurzů, všechny kurzy pak lze po dohodě realizovat formou kurzu u zákazníka na jeho pracovišti nebo v jiných vhodných prostorách. Formou kurzů u zákazníka nabízíme rovněž kombinované kurzy, které účastníkům umožní spojit teoretické znalosti dané oblasti s jejich praktickým uplatněním při použití odpovídajícího nástroje. Podrobnější informace o individuálních kurzech pro zákazníka si můžete vyžádat prostřednictvím připraveného formuláře.

Nahoru
 

E-government v praxi
S blížícím se termínem konference Internet ve státní správě a samosprávě (ISSS 2003) přicházejí oznámení o novinkách, které zde budou prezentovány. Jedno z nich je i od společnosti Corpus Solutions, která se bude konference účastnit s ukázkou konkrétního řešení z oblasti e-governmentu.
Corpus Solutions se bude ve výstavní části konference ISSS 2003 prezentovat společně s firmou Exprit. Součástí konferenčního programu budou i dvě přednášky zástupců Corpus – “Zkušenosti s budováním komunikační bezpečností ve veřejné správě” a “Propojování aplikací veřejné správy - zkušenosti z projektu v Parlamentu ČR” a jedna přednáška zástupce firmy Exprit na téma “Využití internetových technologií pro budování spisové služby”.
Šestý ročník prestižního setkání politiků, zástupců státní správy a samosprávy i dodavatelů informačních a komunikačních technologií z České republiky i řady dalších evropských zemí se koná ve dnech 24.–25. března v kongresovém centru Aldis v Hradci Králové.

Nahoru
 

Teplárenské dny 2003
Teplárenské sdružení České republiky pořádá ve dnech 9. až 11. dubna v kongresovém centrum Aldis v Hradci Královém již IX. ročník mezinárodní konference Teplárenské dny 2003. Setkání je určeno pro odborníky, provozní pracovníky, tak i manažery z teplárenských společností a zástupce státní správy a samosprávy.
Teplárenské dny budou letos rozděleny na pět odborných sekcí rámcově zaměřených na jednotlivé oblasti energetiky, především na dálkové zásobování teplem. Budete mít možnost seznámit se zde s posledními novinkami z legislativy, techniky, ekonomiky uvedené oblasti, zahraničními zkušenostmi i problematikou technických zařízení u odběratelů tepla. Nově je zařazena samostatná sekce věnující se otázce využívání moderních informačních technologií v energetice.
Souběžně s konferencí probíhá ve dnech 9. - 11. dubna již IX. ročník odborné mezinárodní výstavy techniky a technologií pro dálkové zásobování teplem a chladem, elektroenergetiku a využití obnovitelných zdrojů energie. Součástí doprovodného odborného programu Teplárenských dnů 2003 bude ve dnech 9. – 10. dubna konference "Zákon o integrované prevenci a velká spalovací zařízení" pořádaná firmou Ekonox Pardubice a konference MŽP ČR "Obnovitelné zdroje energie".
Dne 9. dubna se uskuteční jednání řádné valné hromady Teplárenského sdružení České republiky.
V průběhu konání akce jsou připravena diskusní setkání k problematice dispečerského řízení, revizí zařízení v energetice a významu mediální práce v sektoru energetiky. Dále bude provedeno vyhodnocení nultého ročníku soutěže vyhlášené TS ČR "Projekt roku v systémech dálkového vytápění a chlazení".
Kompletní program konference a možnost registrace naleznete na webu  pořadatelů.

Nahoru


 New Challenges in Brand Management


Finanční monitor IT firem

HP oznamuje finanční výsledky roku 2003
Společnost HP oznámila finanční výsledky za první fiskální čtvrtletí, které skončilo 31. ledna 2003. Tržby společnosti v uvedeném období činily 17,9 miliard USD ve srovnání s 18 miliardami USD ve čtvrtém čtvrtletí 2002. Tržby odrážejí pokračující úspory v oblasti výdajů na IT v USA a Japonsku, v Evropě a v asijskopacifické oblasti tržby společnosti rostly.
Předběžný provozní zisk dosáhl 1,1 miliardy USD, což znamená nárůst o 25 % oproti předchozímu čtvrtletí. Provozní zisk činil 6,2 % tržeb ve srovnání se 4,9 % v minulém čtvrtletí. Předběžný zisk na akcii vzrostl o 21 % z 0,24 USD ve čtvrtém čtvrtletí na 0,29 USD.
Provozní zisk podle standardů GAAP dosáhl v prvním fiskálním čtvrtletí 879 milionů USD, což znamená nárůst o 107 % oproti předchozímu čtvrtletí. Zisk na akcii podle standardů GAAP dosáhl 0,24 USD oproti 0,13 USD v minulém čtvrtletí, což představuje nárůst o 85 %.
Hrubá marže vzrostla z 25,9 % na 26,5 %, což potvrzuje pokračující zefektivnění struktury nákladů společnosti HP. Úspory nákladů spojené s fúzí dosáhly v prvním čtvrtletí 734 miliony USD ve srovnání se 482 miliony USD v minulém čtvrtletí a o 14 % překročily plánovanou částku. Podíl předběžných provozních nákladů na tržbách klesl ve srovnání s předchozím čtvrtletím z 21 % na 20,3 % čistých tržeb.

Nahoru

 

UNICORN opět nad vodou
Skupina společností UNICORN dosáhla v roce 2002 konsolidovaného obratu 397,5 milionu Kč. Tento výsledek představuje nejen 32% nárůst obratu oproti loňským 301,5 milionu Kč, ale i téměř zdvojnásobení obratu za uplynulé dva roky. Ve srovnání s rokem 2000 činil celkový nárůst obratu 94 %. Velký význam pro úspěch společnosti má, stejně jako v uplynulých letech, sektor služeb. Služby jako takové tvořily 75 % obratu (298,1 milionu Kč), prodej softwarových licencí 21,3 % (84,7 milionu Kč), prodej hardware 1,6 % (6,4 milionu Kč) a ostatní činnosti 2 % (7,95 milionu Kč).
V loňském roce došlo k transformaci struktury holdingu a současně k navýšení základního jmění společnosti ze 100 tisíc Kč na 87 milionů Kč.
Srpnové povodně se bohužel nevyhnuly ani kancelářím společnosti UNICORN v objektu na Palmovce, který musel být evakuován. Voda sahala až do výše prvního patra, a záplavami tak bylo přímo či nepřímo vyřazeno z funkce na 200 pracovních míst, včetně výpočetní infrastruktury. Díky systémovému přístupu a informačnímu systému UIS se povedlo přesunout činnost do ostatních prostor, aniž zákazníci cokoliv pocítili. Dnes jsou již několik měsíců nově opravené prostory opětovně v provozu.

Nahoru
 

LogicaCMG poprvé oznámila dosažené finanční výsledky
V druhém pololetí kalendářního roku 2002 dosáhla společnost LogicaCMG obratu 882,5 milionu liber a hrubý zisk činil 59 milionu liber. Marže činila 6,7 %, ve službách pak přesáhla 8 %. Vedení rovněž informovalo, že spojení obou firem (Logica a CMG) probíhá podle schváleného harmonogramu a že snížení nákladů dané spojením obou firem bude 80 milionů ročně, tedy podstatně více, než se očekávalo. Úspora ve výši přibližně 40 milionů liber se projeví již v letošním roce.
Ve srovnání s prvními šesti měsíci roku 2002 znamenají dnes oznámené výsledky pokles obratu o 7 % a zisku o 8 %.
Pobočka v České republice vykázala opět dobré výsledky. Počet zaměstnanců se během roku 2002 zvýšil přibližně o třetinu a finanční ukazatele rostly odpovídajícím způsobem. Vedení společnosti předpokládá, že i letošní rok bude úspěšný, k čemuž má přispět restrukturalizace, která proběhla v únoru letošního roku. 

Nahoru
 

Synergon: v roce 2002 se ziskem
Skupina Synergon Group, jejíž součástí je také česká Infinity, uzavřela rok 2002 s mírným, avšak kladným ziskem ve výši 34 miliony forintů po zdanění. Tento výsledek je přínosem konsolidace, k níž přistoupila mateřská společnost Synergon Information Systems po ztrátě skupiny ve výši 504 miliony forintů po zdanění, k níž došlo v roce 2001.
V roce 2002 provozní zisk skupiny již při uzavření vykazoval významný přebytek (158 milionů forintů v porovnání s mínus 167 miliony forintů v roce 2001), stejně jako finanční zisk (114 milionů forintů v porovnání s 35 miliony forintů v roce 2001).
Významně se změnila především skladba zákazníků ve prospěch většího počtu menších projektů. V sektorovém členění tržeb skupiny Synergon Group čítal sektor telekomunikací 17 %, finanční sektor 10 % a průmyslové podniky 20 %, zatímco sektor veřejných služeb v tomto období představoval 11 % a sektor dopravy 18 %. Další neklasifikované tržby činily 24 %. Během roku 2002 činila složka služeb 31 % tržeb ve srovnání s 27 % v roce 2001.
Výsledkem snižování nákladů a zlepšení ziskovosti je to, že zisk před zdaněním změnil znaménko na kladné a po ztrátě ve výši 134miliony forintů v roce 2001 skupina dosáhla kladného zisku ve výši 272 miliony forintů. V důsledku toho, že zisk před zdaněním vykázal významné zlepšení, a v důsledku snížení položek k odpočtu, dosáhl čistý zisk v roce 2002 kladné hodnoty, a to 34miliony, po ztrátě ve výši 504 miliony forintů v roce 2001.

Nahoru


 Konference ISSS Hradec Králové


Internet, komunikace a sítě

Rychlá odezva na hrozící útoky z internetu
Společnost Symantec představila systém včasného varování DeepSight Threat Management System ve verzi 4.0, který přináší firemním zákazníkům rychlé analýzy a protiopatření na ochranu před zlomyslnými hrozbami z internetu. Principem nového řešení je průběžně sledování a vyhodnocování bezpečnostních hrozeb, které se získávají sběrem dat z firewallů a systémů detekce narušení bezpečnosti u více než 19 000 partnerů Symantecu ve více než 180 zemích.
Takto nasbíraná bezpečnostní data analytici společnosti vyhodnocují a určují charakteristické znaky, které svědčí o zahájeném útoku. K tomu využívají i technik dolování dat a na základě toho vytvoří souborná a včasná upozornění, která uživatelům nového softwaru umožňují soustředit zdroje na prevenci útoku.
Tím se včasné varování rozšiřuje na hrozící útoky, protože jsou rozpoznány podezřelé, neidentifikovatelné činnosti zasahující určité porty a zařízení na prakticky všech technologických platformách. Zákazníci mohou informace navíc individuálně přizpůsobovat, takže obdrží pouze pro ně důležité informace. Přizpůsobování jde tak daleko, že informace se mohou vztahovat jen k dané verzi používaného softwaru. Zákazníci mohou upozornění dostávat elektronickou poštou, faxem, přes SMS nebo telefonem. Tyto možnosti zajišťují flexibilitu a pomáhají zjednodušit úkony, usnadnit tok informací a zrychlit doručování aktuálních dat včasného varování.
Zprávy z nových analýz poskytují uživatelům podrobné informace o aktivitách souvisejících s uživatelem zadanými IP adresami, událostmi a porty. Nový průvodce zprávami navíc uživatele vede procesem konfigurace zpráv. Tyto zlepšené reportovací schopnosti umožňují bezpečnostním profesionálům i vedoucím pracovníkům snadno pochopit původ, šíření, účel, cíl a jiné charakteristiky globálních útoků. Symantec DeepSight Threat Management System nabízí ve verzi 4.0 také rozšířenou statistickou komponentu, která upozorňuje na nejaktivnější události v systémech IDS a firewallech.

Nahoru

RSA zabezpečuje US Army
Armáda Spojených států si pro podepisování a šifrování elektronické pošty, přihlašování k síti a autentizaci klientů přihlašovaných k webovým aplikacím zvolila software pro smart cards RSA SecurID Passage. Jedná se o middlewarovou platformu, jež umožňuje používání přístupových karet (CAC) pro přístup k zabezpečeným uživatelským pracovním stanicím. Pomůže tak chránit důležité informace a aplikace armády Spojených států před neoprávněným přístupem.
Karta CAC se bude využívat pro fyzický přístup do budov a chráněných prostor, a případně může podporovat i takové aplikace, jako je sledování přítomnosti osob, stravovací služby či lékařské anebo stomatologické záznamy. Neméně důležité je, že karty CAC budou rovněž využívány pro řízení logického přístupu k armádní počítačové síti a výpočetním systémům.
Karta bude obsahovat uživatelův soukromý klíč pro bezpečnou autentizaci v rámci infrastruktury PKI (public key infrastructure – infrastruktura veřejného klíče) a tyto služby pak bude možné rozšířit i na další aplikace, např. VPN, vzdálený přístup či pracovní postupy.
Armáda Spojených států amerických si zvolila software pro smart cards RSA SecurID Passage jako jedno ze tří řešení, jimiž hodlá své systémy vybavit. RSA Security si zvolila proto, že toto řešení se vyznačuje technicky vyspělým zabezpečením, schopností spolupráce s dalšími aplikacemi, použitím otevřených standardů, snadným používáním a škálovatelností. Ministerstvo obrany si nedávno rovněž vybralo software pro správu digitálních certifikátů RSA Keon, jež má podpořit iniciativu ministerstva ohledně infrastruktury PKI pro bezpečné předávání informací v rámci samotného ministerstva i externě s federálními a mezinárodními organizacemi.

Nahoru

Bezpečnost při bezdrátovém přenosu
„Svět bez kabelů“ díky stále rostoucí paletě nabízených koncových zařízení a služeb prudce expanduje, narůstá rovněž počet koncových uživatelů. Bohužel to s sebou přináší nejenom nespočet nových možností, ale také řadu nových rizik. Proto společnost McAfee Security vyvinula dvoustupňový program pro bezpečnostní řešení v oblasti bezdrátové technologie, a to u mobilních koncových zařízení (notebooky, nová generace PDA zařízení) a hostitelských počítačů.
V první fázi Security iniciativy se pozornost zaměří na tzv. „mobile carriers“, tzn. na mobilní operátory, poskytovatele platforem a výrobce koncových zařízení. Ve druhé fázi budou integrovány obvyklé bezdrátové technologie, které se již dnes vyžívaj. Dále dojde ke zdokonalení produktů McAfee VirusScan, ThreatScan a protispamových řešení.

Nahoru


Seminář Metriky přínosů v informatice


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist