HLEDEJ
 V SEKCI
 

5. březen 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
eTrust Antivirus v7
Nová autorita časové značky
Nezávislé testy bezpečnosti Oracle9i pro Linux
GM Electronic si vybrala informační systém LCS Noris
Digi Trade dodává řešení workflow pro ČEZ
ČMSS implementovala optický archivační systém s workflow

Konference, semináře
Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů
6. Technický seminář
Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu
Odborné semináře společnosti Sybase
Konference Internet ve státní správě a samosprávě se rychle blíží
Soutěž o nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor

Finanční monitor IT firem
Aliatel v roce 2002: 52% nárůst tržeb
Soft-Tronik hodnotí výsledky roku 2002

Internet, komunikace a sítě
Nextra představuje nabídku ADSL služeb

Informační společnost
Maxtor má nového prezidenta a generálního ředitele
Posila do vedení GTS
APC preferovaným evropským dodavatelem Siemense
Siemens bude sponzorovat první fotbalovou ligu v Číně
Cleverlance mění své sídlo
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 1-2/2003


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM
Připravujeme:
IT System 3/2003


Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu


Podnikové aplikace

eTrust Antivirus v7
Společnost Computer Associates International (CA) uvádí na trh eTrust Antivirus v7. Jedná se o výkonné, nákladově efektivní a cenově dostupné řešení ochrany podnikových dat před celou škálou virů.
eTrust využívá duální skenování, čímž nabízí spolehlivější ochranu před všemi druhy virů. Podle společnosti META Group antivirové programy obvykle nezachytí 1 - 3 % virů. Využití vícenásobného skenování výrazně omezuje riziko takového selhání v důsledku výpadku jednoduchého skenování. Tím se zvyšuje míra zabezpečení podniku a přitom se zároveň předchází šíření samoreprodukujících se virů k zákazníkům, obchodním partnerům a potažmo po celém internetu.
Tato aplikace zajišťuje pokrytí celé sítě podniku - od potenciálně kritických přístupových bodů na obvodu sítě až po mobilní zařízení užívaná v terénu. Intuitivní správa na webové bázi umožňuje správci sítě snadné automatické přidělování podpisů s možností sledovat dráhy událostí skrz celý podnik.
eTrust využívá k optimalizaci ochrany mobilních počítačů novou technologii "Roam About" (procházení). Ta se dynamicky rekonfiguruje, aby umožnila přenos aktualizovaných podpisů nejrychlejší možnou cestou dostupnou kdekoli.
eTrust Antivirus v7 chrání více než 40 platforem, aplikací a zařízení. K nim patří i Windows XP (32bitové a 64bitové), Windows Server 2003, Linux, Solaris, Microsoft Exchange, Lotus Notes, Check Point Firewall, Microsoft ISA Server, Instant Messaging, Pocket PC a Palm OS.
V Evropě je eTrust Antivirus k dispozici výhradně prostřednictvím distribučních partnerů CA (CA Channel Partners).
eTrust Antivirus je součástí řešení eTrust Threat Management od CA, která zajišťují komplexní "víceúrovňové" zabezpečení - před viry, odhalením proniknutí neoprávněných osob a vyhodnocení zranitelnosti.

Nahoru

 

Nová autorita časové značky
Společnost AEC v minulých dnech uvedla do provozu autoritu časové značky, která představuje první řešení svého druhu fungující v České republice. Ve svém důsledku představuje další krok v začlenění technologie digitálního podpisu do každodenní praxe.
AEC TrustPort TimeStamp Authority slouží k vydávání tzv. časových razítek. Ta jsou nutná k jednoznačnému určení času, ve kterém byl např. vytvořen elektronický podpis nebo kdy existoval určitý dokument. Pomocí tohoto řešení lze účinně zabránit možnému zneužití digitálního podpisu.
Princip vydání časové značky je relativně jednoduchý a spočívá ve svázání HASHe označovaných dat (číselný otisk, který určená data jednoznačně charakterizuje) a časového údaje pomocí technologie digitálního podpisu. Pokud bude "orazítkovaný" soubor následně modifikován, změní se i jeho HASH a časové razítko se tím pádem stane neplatným.
Autoritu časové značky najdete na webových stránkách certifikační autority AEC TrustPort CA (www.trustport.cz) v záložce označené "TSA". Práci s časovými značkami si může každý vyzkoušet pomocí aplikace AEC TS Client, která je na uvedené stránce k dispozici volně ke stažení. Stejně tak zde najdete i příslušnou dokumentaci.

Nahoru

 

Nezávislé testy bezpečnosti Oracle9i pro Linux
Společnost Oracle zveřejnila svůj záměr zadat Oracle9i Database Release 2 pro Linux k testování Common Criteria (ISO 15408) na úrovni EAL 4 (Evaluation Assurance Level), což je nejvyšší úroveň, jaké obvykle dosahují výrobci komerčního softwaru. Testováním EAL 4 databáze Oracle9i Database Release 2 pro Linux reaguje Oracle na poptávku na trhu a poskytuje první a jedinou databázi pro Linux, která projde formálním testováním zabezpečení.
Databáze Oracle prošla 19 nezávislými bezpečnostními testy, které ověřily vývojové procesy společnosti a rozsáhlé bezpečnostní funkce tohoto produktu. Testováním Oracle9i Database Release 2 pro operační systém Red Hat Linux Advanced Server testem EAL 4 potvrzuje Oracle způsobilost Linuxu pro podnikové nasazení a začleňuje bezpečnost do vývojového procesu této platformy.
Jedná se o druhý test Oracle9i Database Release 2, přičemž první byl proveden v operačních systémech Windows a Solaris.

Nahoru

 

GM Electronic si vybrala informační systém LCS Noris
Společnost GM Electronic, tuzemský dodavatel součástek pro elektroniku z celého světa, se při výběru nového informačního systému rozhodla pro LCS Noris. Klíčovou roli při tomto rozhodnutí sehrály dobré zkušenosti několika dalších distribučních firem s provozem IS LCS Noris a komplexnost celého navrženého řešení, které obsahuje rovněž špičkový modul pro řízení vztahů se zákazníky - CRM - Kontaktní centrum.
Centrální server nového informačního systému společnosti GM Electronic je umístěn v pražské centrále. Ostatní pobočky - druhá lokalita v Praze, Brně, Ostravě a na Slovensku - budou připojeny pevnou linkou (128 Kb/s). Implementaci systému na všech pracovištích zajišťuje firma Popron Consulting, která patří mezi významné vývojové a implementační partnery skupiny LCS.
"Implementace nového informačního systému ve společnosti GM Electronic pro nás znamenala nasazení nejrozsáhlejší skladové zakázky na bázi LCS Noris, a tedy i velkou výzvu pro náš tým. Osobně jsem velmi rád, že implementace proběhla úspěšně, bez komplikací, ve stanoveném čase a rozsahu," uvedl Milan Čálek, výkonný ředitel Popron Consulting.
V rámci řešení pro GM Electronic jsou implementovány základní moduly systému LCS Noris Ekonomika a Sklady, aplikace Kasa SIS21 s napojením na informační systém, dále pak moduly firmy Popron Consulting - CRM - Kontaktní centrum pro řízení vztahů se zákazníky, EDM (Electronic Document Management) pro bezpapírové vedení firemních procesů a archivu a Zásilková služba. Celý informační systém bude doplněn řešením Servis pro dceřinou firmu Radio Plus.

Nahoru

 
Digi Trade dodává řešení workflow pro ČEZ
Společnost Digi Trade vypracovala nabídku na dodávku aplikace Požadavky a Rozpočty pro společnost ČEZ. Tato nabídka byla vybrána jako nejvýhodnější řešení.
Jedná se o aplikaci kategorie workflow pro podporu sběru požadavků na rozpočet IT, přípravu podkladů pro rozpočet, přípravu ročního plánu prací a následné sledování rozpočtových akcí a čerpání rozpočtu. Jako platforma pro aplikaci byl zvolen systém Lotus Notes. Společnost Digi Trade byla vybrána díky svému profesionálnímu přístupu, zkušenostem z obdobných realizací a celkovým podmínkám dodávky včetně termínu.

Nahoru

 

ČMSS implementovala optický archivační systém s workflow
Českomoravská stavební spořitelna provedla v těchto dnech implementaci optického archivačního systému spojeného s workflow, který je založen na technologiích americké firmy FileNet.
Toto řešení je doplněno o databázovou nadstavbu firmy ELAS, která jako ValueNet partner společnosti FileNet byla hlavním dodavatelem pro ČMSS.
Hromadění papírových smluv, korespondence či dokumentů rozmístěných po celé organizaci
a následné problémy s jejich vyhledáváním vedly Českomoravskou stavební spořitelnu k hledání efektivnějšího způsobu správy podnikových dat. Zároveň bylo potřebné zjednodušit a zpřehlednit administrativu s externími spolupracovníky. "Od implementace řešení společnosti FileNet očekáváme přehlednou, spolehlivou, dlouhodobou a bezpečnou archivaci elektronických dokumentů. Dále pak jednoduché vyhledávání a prohlížení dokumentů a později i workflow," řekla Ing. Zdenka Trnková, ředitelka odboru IT ČMSS.
Archivační systém Českomoravské stavební spořitelny využívá produktů FileNet Panagon pro integrovanou správu dokumentů, a to konkrétně Image Services na platformě IBM RS6000. Dále se používá IDM Desktop pro přístup k dokumentům a jejich vyhledávání v elektronickém archivu, IDM Capture pro individuální či hromadné skenování korespondence a smluv, nebo např. COLD pro archivaci tiskových sestav.
Mezi hlavní výhody tohoto řešení patří podpora kritických procesů společnosti, zefektivnění evidence korespondence a její automatická distribuce, přehled o historii vztahů s klienty a externisty, možnost simultánního přístupu uživatelů ke všem elektronickým složkám a dokumentům podle přístupových práv (včetně rozpracovaných případů) nebo zefektivnění a zpřehlednění procesů probíhajících uvnitř organizace. Důležitý je také rychlý přístup k elektronické složce umožňující okamžitou odpověď na otázky klientů a externistů a v neposlední řadě i integrace s existující infrastrukturou informačního systému ČMSS. To vše má za následek zvýšení produktivity práce.
"Produkty z rodiny Panagon výrazně usnadňují práci s elektronickými informacemi a umožňují řídit toky informací i pracovních úkolů v rámci organizačních struktur. Zabezpečují tak komplexní řešení v oblasti životního cyklu dokumentů v rozsáhlých kancelářských systémech," dodává Ing. Vladimír Váňa, regionální obchodní ředitel společnosti FileNet pro ČR a SR.

Nahoru


Caché Entrée


Konference, semináře

Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů, který se koná v úterý 25. března v hotelu Novotel v Praze.
Zájem managerů o správné uplatnění metrik v řízení závratně roste, přitom ale správné uplatnění metrik je jednou z největších slabin současné éry našeho managementu. Metriky jsou smysly řízení, zpětnou vazbou ke stanoveným cílům. Jsou také objektivním základem odměňování lidí. Metriky výkonnosti hlavních procesů jsou základem dimenzování rozsahu a metrik procesů podpůrných.
Kurz je zaměřen na praktické postupy při stanovení metrik, jejich snímkování a užití v práci managera. Zvláštní pozornost je věnována metrikám v klíčovém podpůrném procesu - informatice, a to metrikám inovace informačního procesu a metrikám užití IS. Více informaci o připravovaném semináři a možnost registrace naleznete zde.

Nahoru
 

6. Technický seminář
Ve středu 12. března pořádá společnost ProControl již 6.Technický seminář. Jako místo setkání byl vybrán G Hotel v Lulči, který stojí v klidném místě Drahanské vrchoviny, necelých 20 minut jízdy autem od centra Brna směrem na Olomouc, resp. 3 km od Vyškova (Odbočka z dálnice D-1, Vyškov - západ.), viz mapka.
Cílem semináře je poskytnout pracovníkům IT a uživatelům nejen IS informace o nových řešeních, produktech, službách a jejich využití v praxi, které jsou v současné době realizovatelné prostřednictvím společnosti ProControl CZ a obchodních partnerů.
První přednáška na téma Bezdrátové komunikace začíná v 9 hodin. Následuje příspěvek o Technologii BlueTooth a jeho praktickém využití, Úvod do WIFI sítí, Ukázka dodávaných zařízení, výhody a použití BT technologie.
Po obědě si účastníci semináře vyslechnou příspěvek na téma Lotus Notes a CRM pro tento systém. Další přednáška je věnována Průmyslovým řešením na bázi BT technologie a Terminálovým aplikacím a mobilním zařízením. Na závěr proběhne diskuse k předneseným tématům, losování anketních lístků a předání cen.
Podrobný program 6. Technického semináře naleznete zde. Potvrzení vaší účasti proveďte prosím e-mailem, nebo pohodlněji vyplněním formuláře na webu, a to nejpozději do 8. března. Účastnický poplatek činí 600 Kč. Úhradu můžete provést v hotovosti před zahájením semináře, nebo na účet u naší banky: Expandia Banka, č. ú.: 85036001 / 2400

Nahoru

 

Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu
Společnosti Hewlett-Packard a Minerva si vás dovolují pozvat na seminář "Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu". Na jeho programu bude mimo jiné přednáška pana profesora Jiřího Voříška "Předpoklady efektivního využití outsourcingu IS/ICT", budou představeny outsourcingová řešení společnosti Minerva ČR či případová studie z firmy Jitona.
Podrobný program semináře, který se koná ve středu 19. března v budově HP, Vyskočilova 1/1410 v Praze a to od 10 do 15 hodin (registrace od 9:30), získáte zde.
Máte-li zájem zúčastnit se semináře, prosíme, potvrďte vaši účast vyplněním a odesláním registračního formuláře na webové stránce pořadatelů, nebo elektronickou poštou, a to nejpozději do 10. března 2003.
Do záhlaví e-mailu uveďte název semináře "Proc sverit sva data profesionalum". Přihlášky se budou vyřizovat dle došlého pořadí až do vyčerpání kapacity sálu. O přijetí své přihlášky budete informováni elektronickou poštou.
Další informace o připravovaném semináři, programu, jednotlivých prezentacích, prezentovaných produktech a možnosti registrace získáte na telefonních číslech: 261 307 319 (Michaela Mertová, Hewlett-Packard) nebo 541 426 070 (Alena Pribišová, Minerva ČR).
Seminář pro Vás připravily společnosti Hewlett-Packard a Minerva ČR za podpory společnosti DNS.

Nahoru

 

Odborné semináře společnosti Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na školení a odborné semináře.
V měsíci březnu jsou připraveny následující semináře. Hned příští týdne ve středu 5. března to bude setkání na téma XML. Jazyk XML se postupně stává nepsaným standardem pro výměnu informací mezi aplikacemi a systémy. Cílem semináře je představení stěžejních produktů Sybase právě z pohledu jejich podpory XML. Mimo vývojových a CASE nástrojů, jako je PowerBuilder, respektive PowerDesigner se tak bude hovořit i o Sybase databázových strojích a dalších produktech.
Rovněž ve středu, ale o týden později 12. března, proběhne seminář s názvem Enterprise Application Server - nejrychlejší aplikační server. Na tomto semináři vám společnost Sybase představí a předvede první aplikační server certifikovaný pro platformu Java 2 Enterprise Edition 1.3. Seminář je určen pro pracovníky v oblasti IT, kteří uvažují o vývoji vícevrstvých aplikací.
19. března - Informatica - jak se elegantně a s minimálním úsilím vypořádat s integrací dat. Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby datových skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí, že právě oblast integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může odčerpat značnou část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70 %. Mimo jiné se dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek času a s minimálním úsilím.
O týden později, 26. března, se uskuteční seminář PowerBuilder 9, který je koncipován především jako představení nových vlastností implementovaných v nové verzi PowerBuilderu. Stěžejními tématy jsou podpora XML, jazyka Java, .NET nebo platformy PocketPC. Seminář je určen především stávajícím uživatelům PowerBuilderu. Vítáni jsou ale i vývojáři či vedoucí vývojových týmů, kteří neznají toto vývojové prostředí, ale hledají vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S či vícevrstvých aplikací.
Pokud není uvedeno jinak, konají se semináře v sídle Sybase ČR, Tychonova 2 v Praze od 9 do 12 hodin. Pokud máte o některý z těchto seminářů zájem, zaregistrujte se, prosím, na telefonním čísle 224 310 808 linka 146 nebo vyplňte registrační formulář. Nabídku nejaktuálnějších volných míst na školení najdete zde.

Nahoru
  

Konference Internet ve státní správě a samosprávě se rychle blíží
Ve dnech 24. a 25. března 2003 se v Hradci Králové uskuteční již šestý ročník konference "Internet ve státní správě a samosprávě" (ISSS 2003). Stejně jako v uplynulých pěti letech se zde opět setkají zástupci státní správy a samosprávy, politici, manažeři, odborníci z oblasti ICT i zahraniční hosté. Letošní ročník se také díky podpoře Evropské komise stane důležitým bodem pro výměnu zkušeností se zástupci podobných iniciativ v zemích EU a zároveň dějištěm diskusí o efektivitě a zavádění IT procesů do oblasti veřejné správy.
Programová náplň konference se bude opírat o tři hlavní bloky: představení nového Ministerstva informatiky, jeho úkoly a cíle, otázky činnosti informačních soustav a vyhodnocení přenosu správních agend na obce a kraje po zrušení okresních úřadů a mezinárodní dimenze - konference ISSS se stane významným evropským setkáním z hlediska budování informační společnosti.
Prestižní setkání zástupců státní správy, samosprávy a politiků se v letošním roce koná pod záštitou Ministerstva informatiky ČR. Hlavním pořadatelem je společnost Triada, spolupořadateli pak Svaz měst a obcí ČR, Asociace krajů ČR, SPIS a agentura ExMise Public Relations. Generálním partnerem akce je Česká spořitelna, hlavními partnery jsou společnosti Český Telecom, IBM, Microsoft, Novell, Oracle a T-Mobile. Na zajištění části programu se podílí také sdružení BMI (Březen měsíc internetu).
Účastníci konference se mohou také těšit na další kolo v loňském roce vysoce hodnoceného diskusního pořadu "Bez e-munity", kterého se zúčastní zástupci všech parlamentních stran. I letos dojde ke slavnostnímu vyhlášení vítězů několika prestižních soutěží, jako jsou například Zlatý erb - soutěž o nejlepší internetové stránky měst, obcí a regionů, kterou vyhlašuje Svaz měst a obcí České republiky a Ministerstvo vnitra ČR, nebo soutěží Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb a Eurocrest.
Více informací o konferenci ISSS 2003, programu přednášek a prezentací i o minulých ročnících konference lze najít na adrese na internetu. Jsme rádi, že i letos může výt naše vydavatelství s časopisem IT System mediálními partnerem této konference.

Nahoru

 

Soutěž o nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor
Pro tvůrce elektronických kurzů se naskytla možnost změřit své síly v ojedinělém klání. V březnu - měsíci internetu - vyhlašuje společnost Trask solutions, u příležitosti třetích narozenin svého vzdělávacího systému LMS eDoceo a aplikace Autor, soutěž "nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor".
Bližší informace a pravidla soutěže naleznete zde. Nezávislá porota složená ze zástupců všech oblastí (školství, komerční sféra, vzdělávací agentury a nezávislá média) se již těší na obdržené kurzy. Termín uzávěrky odevzdání kurzů je 14. března do 12 hodin. Vyhlášení výsledků a předání cen proběhne v rámci veletrhu LinuxExpo, a to ve čtvrtek 20. března od 11 do 11.45 hod. v přednáškovém sále Veletržního paláce v Praze.

Nahoru


Konference ISSS Hradec Králové


Finanční monitor IT firem

Aliatel v roce 2002: 52% nárůst tržeb
Společnost Aliatel dosáhla meziročního růstu tržeb za rok 2002 o téměř 52 procent. Tržby tak vzrostly z 1, 22 mld. korun v roce 2001 na 1, 85 mld. Kč v roce 2002. Na dosažených tržbách se podílely především rychle se rozvíjející telefonní služby a další otevření trhu konkurenci.
Investice v roce 2002 dosáhly 897 mil. Kč, tedy necelých 68 % výše investic za období roku 2001. Sestupná tendence investičních nákladů svědčí o dosažení požadovaného pokrytí a dokončení fáze výstavby rozsáhlé telekomunikační sítě.
V roce 2002 společnost Aliatel úspěšně vstoupila s emisí svých dluhopisů na Burzu cenných papírů Praha. Aliatel stejně jako v předchozích letech hospodaří v plánované ztrátě, jejíž skutečná výše je díky dobrému hospodaření společnosti nižší, než byla plánována. Pol loňském navýšení činí základní kapitál Aliatelu celkem 3 272 120 000 Kč.
Na prosincovém zasedání se akcionáři dohodli na rozsahu 2. tranše emise dluhopisů a výši úvěru pro financování rozvoje společnosti v 1. pololetí 2003 v souladu s podnikatelským plánem na léta 2003 až 2008 a rozpočtem na rok 2003.

Nahoru

 

Soft-Tronik hodnotí výsledky roku 2002
Společnost Soft-Tronik zveřejňuje své obchodní výsledky za rok 2002 a rekapituluje významné události loňského roku.
V roce 2002 dosáhl Soft-Tronik obratu 507 mil. Kč. Tento výsledek znamená výrazný nárůst prodeje ve všech oblastech činnosti firmy - v prodeji serverových technologií a systémů pro ukládání dat Sun Microsystems, bezpečnostních systémů, internetových řešení, distribuce aplikací, správy systémů a síťové infrastruktury. Nárůstu bylo dosaženo jak v oblasti produktů, tak i služeb.
"Rok 2002 byl pro naši společnost velmi významný," řekl k tomu Boris Nevrlý, ředitel společnosti. "Dosažené obchodní výsledky znamenají, že rok 2002 můžeme označit jako nejúspěšnější rok v historii naší firmy. V minulém roce jsme dále posílili své postavení na trhu s řešeními Sun Microsystems, k čemuž přispěl zejména přechod divize Sun společnosti M.S.D. do naší společnosti. Další významnou událostí byl náš vstup do oblasti bezpečnostních řešení, kde jsme podepsali distribuční smlouvy se společnostmi RSA Security a Check Point. Bezpečnostní řešení zapadají velice vhodně do našeho produktového portfolia, a proto bude oblast bezpečnosti i v roce 2003 jednou z klíčových oblastí našeho dalšího rozvoje."

Nahoru


Seminář Metriky přínosů v informatice


Internet, komunikace a sítě

Nextra představuje nabídku ADSL služeb
Společnost Nextra začala poskytovat širokopásmový přístup k internetu s využitím technologie ADSL. Umožnila jí to dohoda se společností Český Telecom, kterou obě společnosti podepsaly 25. února 2003. Nextra připravila nové portfolio služeb založených na technologii ADSL a v tuto chvíli je začíná nabízet zákazníkům. "Vždy jsme se velmi aktivně podíleli na rozvoji telekomunikačního trhu v České republice. Proto i v případě poskytování ADSL služeb přicházíme jako první z velkých alternativních operátorů se svou nabídkou pro zákazníky," uvedl generální ředitel společnosti Nextra, Vít Šubert.
Služby založené na technologiích ADSL budou zákazníkům Nextry nabízeny pod značkou Nextra ADSLink. Tyto služby jsou určeny nejen firmám, ale i jednotlivcům.
Služba Nextra ADSLink obsahuje dvě základní varianty:
1. Nextra ADSLink Basic - jde o služby určené především domácím uživatelům a menším firmám, kteří požadují nepřetržité připojení k internetu bez omezení přenášených dat, ale nekladou důraz na vysokou garanci okamžité přenosové kapacity.
2. Nextra ADSLink Standard - jde o služby určené především malým a středním firmám, které požadují nepřetržité připojení k internetu bez omezení přenášených dat a zároveň kladou důraz na vyšší garanci okamžité přenosové kapacity.
V rámci služeb Nextra ADSLink nabízí Nextra zákazníkům zřízení a provozování vlastní ADSL přípojky o rychlosti 192 až 1 024 kbps směrem k uživateli a o rychlosti 64 až 256 kbps směrem od uživatele, přidělení pevné IP adresy, dále pak e-mailovou schránku o velikosti 10 MB, prostor pro umístění webové stránky o velikosti 50 MB a registraci a provozování domény třetí úrovně pro varianty Basic i Standard a druhé úrovně pro variantu Standard.

Nahoru


New Challenges in Brand Management


Informační společnost

Maxtor má nového prezidenta a generálního ředitele
Představenstvo společnosti Maxtor jmenovalo do funkce prezidenta a generálního ředitele Paula J. Tufana (49). P. J. Tufano byl zároveň zvolen do představenstva firmy, čímž se celkový počet členů tohoto orgánu zvýšil na osm.
Jmenování úřadujícího prezidenta a generálního ředitele následovalo po rezignaci Michaela Cannona v lednu tohoto roku. Před jmenováním do současných funkcí byl P. J. Tufano provozním a finančním ředitelem Maxtoru. Společnost v současné době hledá nového finančního ředitele.
"Představenstvo důkladně prověřilo všechny možnosti, aby se nakonec jednomyslně přiklonilo k názoru, že Paul je pro funkce prezidenta a generálního ředitele Maxtoru tou nejlepší volbou," prohlásil Dr. Park C.S., předseda představenstva. "V posledních sedmi letech se Paul podílel na řízení strategie a kroků, které vedly k úspěchu firmy. Má za sebou více než dvacetileté působení v různých řídicích funkcích v odvětví systémů a ukládání dat. Tyto získané zkušenosti a vůdčí schopnosti firmě v budoucích letech určitě dobře poslouží."
P. J. Tufano začal pro Maxtor pracovat v roce 1996 jako finanční ředitel a od roku 2001 byl rovněž provozním ředitelem zodpovídajícím za mezinárodní operace včetně výroby. Před nástupem do Maxtoru působil 17 let u IBM v celé řadě vedoucích funkcí, zejména v divizi systémů pro ukládání dat. P. J. Tufano získal titul v oboru ekonomie na univerzitě St. John a titul MBA na univerzitě Columbia.

Nahoru

 

Posila do vedení GTS
Nový finanční ředitel nastoupil do telekomunikační společnosti GTS. Peter Broster přišel z PricewaterhouseCoopers, kde od roku 1996 v pražské a londýnské pobočce vykonával funkci senior manažera obchodních poradenských služeb. V PricewaterhouseCoopers se zaměřoval na odvětví telekomunikací a vodohospodářských služeb.
"Telekomunikační trh se otevírá ostré konkurenci. Pro úspěch operátora je proto důležité i jeho zázemí, včetně způsobu finančního řízení," řekl Peter Broster, nový finanční ředitel GTS. Broster bude zodpovědný za řízení veškerých finančních operací největšího alternativního operátora v ČR.
Peter Charles Ramsay Broster (37) je Brit. V roce 1988 vystudoval University of Southampton. Do České republiky přišel v roce 1994 jako zaměstnanec společnosti Wimpey Severokámen. Od té doby se naučil plynně mluvit i psát česky. Je ženatý. Má rád turistiku, plavání a jízdu na kole.

Nahoru

 

APC preferovaným evropským dodavatelem Siemense
American Power Conversion a Siemens AG posílili své evropské partnerství jmenováním společnosti APC "preferovaným evropským dodavatelem společnosti Siemens pro standardní záložní systémy". Kontrakt byl podepsán centrálním nákupem společnosti Siemens(GPO).
Siemens GPO je zodpovědný za koordinaci nákupních aktivit v rámci všech skupin Siemens pro vybrané materiálové položky. Nákupní strategie pro tyto oblasti jsou definovány "nákupními radami" (PuC), které se skládájí z členů skupin, které definují strategie, vyjednávají exkluzivní rámcové smlouvy, kontrolují požadované systémy a vyjednávají optimální ceny a podmínky.
"Naše nové partnerství se společností Siemens v rámci centrálního nákupu (GPO) je důkazem důvěry společnosti Siemens ve spolehlivé výrobky firmy APC", vysvětluje Rob Graham, viceprezident a generální ředitel pro APC Europe (EMEA). "Při tomto jmenování nám pomohl náš tržní podíl na světových trzích a kvalitní infrastruktura".
Tato aliance také umožňuje společnosti Siemens prodávat APC produkty prostřednictvím divize Siemens Procurement a Logistic Services, která v tomto případě slouží jako interní a externí distributor. Smlouva pokrývá celou škálu APC produktů.

Nahoru

 

Siemens bude sponzorovat první fotbalovou ligu v Číně
Společnost Siemens, divize Mobilní informace a komunikace (Siemens mobile), se rozhodla demonstrovat své postavení na největším trhu mobilních komunikací rozšířením investic do marketingových aktivit. Skupina Siemens Mobile proto souhlasila s tím, že se stane hlavním sponzorem první fotbalové ligy v Číně.
Od počátku nové sezóny tedy od poloviny března, bude tato liga nést název "Fotbalová liga Siemens mobile". Díky této spolupráci bude společnost Siemens moci využít reklamních ploch na všech čínských stadionech a bude uvedena v televizních přenosech zápasů, které ročně shlédne zhruba 3,8 mld. diváků. Novou ligovou smlouvou a spoluprací s čínským národním fotbalovým týmem, která byla smluvně zakotvena před dvěma týdny, získává Siemens mobile nejcennější sponzorská práva v Číně. S využitím nejoblíbenějšího sportu v zemi tak může zvýšit povědomí o značce Siemens a dále rozšířit své obchodní aktivity v Číně.
Smlouva s Čínským fotbalovým svazem (CFA) byla nejprve uzavřena na období jednoho roku. V roce 2004 se první fotbalová liga, ve které nyní 15 klubů odehraje 210 zápasů za sezónu, stane novou "superligou", pro kterou si již Siemens mobile také zajistil možnost sponzorování.
Smlouva bude oficiálně podepsána příští čtvrtek v čínském městě Kuang-čou (Kanton) během konání Čínského poháru fotbalového svazu, kdy budou rovněž oznámeny další náležitosti kontraktu.

Nahoru

 

Cleverlance mění své sídlo
Společnost Cleverlance, dodavatel vícevrstvých řešení, poskytující komplexní služby pro vývoj systémů pro finanční, B2B a telekomunikační oblasti, upozorňuje na změnu sídla své centrály. Od pondělí 3. března 2003 společnost působí ve Vysočanech na této adrese:
Cleverlance s. r. o.
Pod Pekárnami 7
190 00 Praha 9
Telefonické a faxové spojení zůstává nezměněno, pobočky Cleverlance budou i nadále pracovat v Českých Budějovicích, Olomouci a Čáslavi.
Ke stěhování přispěl zejména rozvoj společnosti v roce 2002 - Cleverlance dnes zaměstnává přes 60 odborníků na vícevrstvá řešení, tedy největší podobně specializovaný tým v České republice.
Cílem společnosti pro rok 2003 je dosáhnout obratu ve službách 60 mil. Kč. Zhruba šestinu příjmů by podle předpokladů mohly tvořit zahraniční zakázky.

Nahoru


ITC Prague 2003


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist