V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 1-2/2003
Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM |
Připravujeme:
IT System 3/2003
Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
eTrust Antivirus v7
Společnost Computer Associates International (CA) uvádí na trh eTrust
Antivirus v7. Jedná se o výkonné, nákladově efektivní a cenově dostupné
řešení ochrany podnikových dat před celou škálou virů.
eTrust využívá duální skenování, čímž nabízí spolehlivější ochranu před
všemi druhy virů. Podle společnosti META Group antivirové programy
obvykle nezachytí 1 - 3 % virů. Využití vícenásobného skenování výrazně
omezuje riziko takového selhání v důsledku výpadku jednoduchého
skenování. Tím se zvyšuje míra zabezpečení podniku a přitom se zároveň
předchází šíření samoreprodukujících se virů k zákazníkům, obchodním
partnerům a potažmo po celém internetu.
Tato aplikace zajišťuje pokrytí celé sítě podniku - od potenciálně
kritických přístupových bodů na obvodu sítě až po mobilní zařízení
užívaná v terénu. Intuitivní správa na webové bázi umožňuje správci sítě
snadné automatické přidělování podpisů s možností sledovat dráhy
událostí skrz celý podnik.
eTrust využívá k optimalizaci ochrany mobilních počítačů novou
technologii "Roam About" (procházení). Ta se dynamicky rekonfiguruje,
aby umožnila přenos aktualizovaných podpisů nejrychlejší možnou cestou
dostupnou kdekoli.
eTrust Antivirus v7 chrání více než 40 platforem, aplikací a zařízení. K
nim patří i Windows XP (32bitové a 64bitové), Windows Server 2003,
Linux, Solaris, Microsoft Exchange, Lotus Notes, Check Point Firewall,
Microsoft ISA Server, Instant Messaging, Pocket PC a Palm OS.
V Evropě je eTrust Antivirus k dispozici výhradně prostřednictvím
distribučních partnerů CA (CA Channel Partners).
eTrust Antivirus je součástí řešení eTrust Threat Management od CA,
která zajišťují komplexní "víceúrovňové" zabezpečení - před viry,
odhalením proniknutí neoprávněných osob a vyhodnocení zranitelnosti.
Nahoru

Nová autorita časové značky
Společnost AEC v minulých dnech uvedla do provozu autoritu časové
značky, která představuje první řešení svého druhu fungující v České
republice. Ve svém důsledku představuje další krok v začlenění
technologie digitálního podpisu do každodenní praxe.
AEC TrustPort TimeStamp Authority slouží k vydávání tzv. časových
razítek. Ta jsou nutná k jednoznačnému určení času, ve kterém byl např.
vytvořen elektronický podpis nebo kdy existoval určitý dokument. Pomocí
tohoto řešení lze účinně zabránit možnému zneužití digitálního podpisu.
Princip vydání časové značky je relativně jednoduchý a spočívá ve
svázání HASHe označovaných dat (číselný otisk, který určená data
jednoznačně charakterizuje) a časového údaje pomocí technologie
digitálního podpisu. Pokud bude "orazítkovaný" soubor následně
modifikován, změní se i jeho HASH a časové razítko se tím pádem stane
neplatným.
Autoritu časové značky najdete na webových stránkách certifikační
autority AEC TrustPort CA (www.trustport.cz) v záložce označené "TSA".
Práci s časovými značkami si může každý vyzkoušet pomocí aplikace AEC TS
Client, která je na uvedené stránce k dispozici volně ke stažení. Stejně
tak zde najdete i příslušnou dokumentaci.
Nahoru

Nezávislé testy
bezpečnosti Oracle9i pro Linux
Společnost Oracle zveřejnila svůj záměr zadat Oracle9i Database Release
2 pro Linux k testování Common Criteria (ISO 15408) na úrovni EAL 4
(Evaluation Assurance Level), což je nejvyšší úroveň, jaké obvykle
dosahují výrobci komerčního softwaru. Testováním EAL 4 databáze Oracle9i
Database Release 2 pro Linux reaguje Oracle na poptávku na trhu a
poskytuje první a jedinou databázi pro Linux, která projde formálním
testováním zabezpečení.
Databáze Oracle prošla 19 nezávislými bezpečnostními testy, které
ověřily vývojové procesy společnosti a rozsáhlé bezpečnostní funkce
tohoto produktu. Testováním Oracle9i Database Release 2 pro operační
systém Red Hat Linux Advanced Server testem EAL 4 potvrzuje Oracle
způsobilost Linuxu pro podnikové nasazení a začleňuje bezpečnost do
vývojového procesu této platformy.
Jedná se o druhý test Oracle9i Database Release 2, přičemž první byl
proveden v operačních systémech Windows a Solaris.
Nahoru

GM
Electronic si vybrala informační systém LCS Noris
Společnost GM Electronic, tuzemský dodavatel součástek pro elektroniku z
celého světa, se při výběru nového informačního systému rozhodla pro LCS
Noris. Klíčovou roli při tomto rozhodnutí sehrály dobré zkušenosti
několika dalších distribučních firem s provozem IS LCS Noris a
komplexnost celého navrženého řešení, které obsahuje rovněž špičkový
modul pro řízení vztahů se zákazníky - CRM - Kontaktní centrum.
Centrální server nového informačního systému společnosti GM Electronic
je umístěn v pražské centrále. Ostatní pobočky - druhá lokalita v Praze,
Brně, Ostravě a na Slovensku - budou připojeny pevnou linkou (128 Kb/s).
Implementaci systému na všech pracovištích zajišťuje firma Popron
Consulting, která patří mezi významné vývojové a implementační partnery
skupiny LCS.
"Implementace nového informačního systému ve společnosti GM Electronic
pro nás znamenala nasazení nejrozsáhlejší skladové zakázky na bázi LCS
Noris, a tedy i velkou výzvu pro náš tým. Osobně jsem velmi rád, že
implementace proběhla úspěšně, bez komplikací, ve stanoveném čase a
rozsahu," uvedl Milan Čálek, výkonný ředitel Popron Consulting.
V rámci řešení pro GM Electronic jsou implementovány základní moduly
systému LCS Noris Ekonomika a Sklady, aplikace Kasa SIS21 s napojením na
informační systém, dále pak moduly firmy Popron Consulting - CRM -
Kontaktní centrum pro řízení vztahů se zákazníky, EDM (Electronic
Document Management) pro bezpapírové vedení firemních procesů a archivu
a Zásilková služba. Celý informační systém bude doplněn řešením Servis
pro dceřinou firmu Radio Plus.
Nahoru

Digi Trade dodává řešení
workflow pro ČEZ
Společnost Digi Trade vypracovala nabídku na dodávku aplikace Požadavky
a Rozpočty pro společnost ČEZ. Tato nabídka byla vybrána jako nejvýhodnější
řešení.
Jedná se o aplikaci kategorie workflow pro podporu sběru požadavků na rozpočet
IT, přípravu podkladů pro rozpočet, přípravu ročního plánu prací a následné
sledování rozpočtových akcí a čerpání rozpočtu. Jako platforma pro aplikaci byl
zvolen systém Lotus Notes. Společnost Digi Trade byla vybrána díky svému
profesionálnímu přístupu, zkušenostem z obdobných realizací a celkovým podmínkám
dodávky včetně termínu.
Nahoru

ČMSS
implementovala optický archivační systém s workflow
Českomoravská stavební spořitelna provedla v těchto dnech implementaci
optického archivačního systému spojeného s workflow, který je založen na
technologiích americké firmy FileNet.
Toto řešení je doplněno o databázovou nadstavbu firmy ELAS, která jako
ValueNet partner společnosti FileNet byla hlavním dodavatelem pro ČMSS.
Hromadění papírových smluv, korespondence či dokumentů rozmístěných po
celé organizaci
a následné problémy s jejich vyhledáváním vedly Českomoravskou stavební
spořitelnu k hledání efektivnějšího způsobu správy podnikových dat.
Zároveň bylo potřebné zjednodušit a zpřehlednit administrativu s
externími spolupracovníky. "Od implementace řešení společnosti FileNet
očekáváme přehlednou, spolehlivou, dlouhodobou a bezpečnou archivaci
elektronických dokumentů. Dále pak jednoduché vyhledávání a prohlížení
dokumentů a později i workflow," řekla Ing. Zdenka Trnková, ředitelka
odboru IT ČMSS.
Archivační systém Českomoravské stavební spořitelny využívá produktů
FileNet Panagon pro integrovanou správu dokumentů, a to konkrétně Image
Services na platformě IBM RS6000. Dále se používá IDM Desktop pro
přístup k dokumentům a jejich vyhledávání v elektronickém archivu, IDM
Capture pro individuální či hromadné skenování korespondence a smluv,
nebo např. COLD pro archivaci tiskových sestav.
Mezi hlavní výhody tohoto řešení patří podpora kritických procesů
společnosti, zefektivnění evidence korespondence a její automatická
distribuce, přehled o historii vztahů s klienty a externisty, možnost
simultánního přístupu uživatelů ke všem elektronickým složkám a
dokumentům podle přístupových práv (včetně rozpracovaných případů) nebo
zefektivnění a zpřehlednění procesů probíhajících uvnitř organizace.
Důležitý je také rychlý přístup k elektronické složce umožňující
okamžitou odpověď na otázky klientů a externistů a v neposlední řadě i
integrace s existující infrastrukturou informačního systému ČMSS. To vše
má za následek zvýšení produktivity práce.
"Produkty z rodiny Panagon výrazně usnadňují práci s elektronickými
informacemi a umožňují řídit toky informací i pracovních úkolů v rámci
organizačních struktur. Zabezpečují tak komplexní řešení v oblasti
životního cyklu dokumentů v rozsáhlých kancelářských systémech," dodává
Ing. Vladimír Váňa, regionální obchodní ředitel společnosti FileNet pro
ČR a SR.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Metriky
přínosů v informatice a controlling IT nákladů
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář
Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů, který se
koná v úterý 25. března v
hotelu Novotel v Praze.
Zájem managerů o správné uplatnění metrik v řízení závratně roste,
přitom ale správné uplatnění metrik je jednou z největších slabin
současné éry našeho managementu. Metriky jsou smysly řízení, zpětnou
vazbou ke stanoveným cílům. Jsou také objektivním základem odměňování
lidí. Metriky výkonnosti hlavních procesů jsou základem dimenzování
rozsahu a metrik procesů podpůrných.
Kurz je zaměřen na praktické postupy při stanovení metrik, jejich
snímkování a užití v práci managera. Zvláštní pozornost je věnována
metrikám v klíčovém podpůrném procesu - informatice, a to metrikám
inovace informačního procesu a metrikám užití IS. Více informaci o
připravovaném semináři a možnost registrace naleznete
zde.
Nahoru

6. Technický seminář
Ve středu 12.
března pořádá společnost ProControl již
6.Technický seminář. Jako místo setkání byl vybrán G Hotel v Lulči,
který stojí v klidném místě Drahanské vrchoviny, necelých 20 minut jízdy
autem od centra Brna směrem na Olomouc, resp. 3 km od Vyškova (Odbočka z
dálnice D-1, Vyškov - západ.), viz
mapka.
Cílem semináře je poskytnout pracovníkům IT a uživatelům nejen IS
informace o nových řešeních, produktech, službách a jejich využití v
praxi, které jsou v současné době realizovatelné prostřednictvím
společnosti ProControl CZ a obchodních partnerů.
První přednáška na téma Bezdrátové komunikace začíná v 9 hodin.
Následuje příspěvek o Technologii BlueTooth a jeho praktickém využití,
Úvod do WIFI sítí, Ukázka dodávaných zařízení, výhody a použití BT
technologie.
Po obědě si účastníci
semináře vyslechnou příspěvek na téma Lotus Notes a CRM pro tento
systém. Další přednáška je věnována Průmyslovým řešením na bázi BT
technologie a Terminálovým aplikacím a mobilním zařízením. Na závěr
proběhne diskuse k předneseným tématům, losování anketních lístků a
předání cen.
Podrobný program 6. Technického semináře naleznete
zde. Potvrzení vaší účasti proveďte prosím
e-mailem,
nebo pohodlněji vyplněním
formuláře na webu, a to nejpozději do 8. března. Účastnický poplatek
činí 600 Kč. Úhradu můžete provést v hotovosti před zahájením semináře,
nebo na účet u naší banky: Expandia Banka, č. ú.: 85036001 / 2400
Nahoru

Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu
Společnosti Hewlett-Packard a Minerva si vás dovolují pozvat na seminář
"Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu".
Na jeho programu bude mimo jiné přednáška pana profesora Jiřího Voříška
"Předpoklady efektivního využití outsourcingu IS/ICT", budou představeny
outsourcingová řešení společnosti Minerva ČR či případová studie z firmy
Jitona.
Podrobný program semináře, který se koná ve středu 19. března v budově
HP, Vyskočilova 1/1410 v Praze a to od 10 do 15 hodin (registrace od
9:30), získáte
zde.
Máte-li zájem zúčastnit se semináře, prosíme, potvrďte vaši účast
vyplněním a odesláním registračního formuláře na
webové
stránce pořadatelů, nebo
elektronickou poštou, a to nejpozději do 10. března 2003.
Do záhlaví e-mailu uveďte název semináře "Proc sverit sva data
profesionalum". Přihlášky se budou vyřizovat dle došlého pořadí až do
vyčerpání kapacity sálu. O přijetí své přihlášky budete informováni
elektronickou poštou.
Další informace o připravovaném semináři, programu, jednotlivých
prezentacích, prezentovaných produktech a možnosti registrace získáte na
telefonních číslech: 261 307 319 (Michaela Mertová, Hewlett-Packard)
nebo 541 426 070 (Alena Pribišová, Minerva ČR).
Seminář pro Vás připravily společnosti
Hewlett-Packard a
Minerva ČR za
podpory společnosti DNS.
Nahoru

Odborné semináře
společnosti Sybase
Společnost
Sybase si vás dovoluje pozvat na
školení
a
odborné semináře.
V měsíci březnu jsou připraveny následující semináře. Hned příští týdne
ve středu 5. března to bude setkání na téma XML. Jazyk XML se postupně
stává nepsaným standardem pro výměnu informací mezi aplikacemi a
systémy. Cílem semináře je představení stěžejních produktů Sybase právě
z pohledu jejich podpory XML. Mimo vývojových a CASE nástrojů, jako je
PowerBuilder, respektive PowerDesigner se tak bude hovořit i o Sybase
databázových strojích a dalších produktech.
Rovněž ve středu, ale o týden později 12. března, proběhne seminář s
názvem Enterprise Application Server - nejrychlejší aplikační server. Na
tomto semináři vám společnost Sybase představí a předvede první
aplikační server certifikovaný pro platformu Java 2 Enterprise Edition
1.3. Seminář je určen pro pracovníky v oblasti IT, kteří uvažují o
vývoji vícevrstvých aplikací.
19. března - Informatica - jak se elegantně a s minimálním úsilím
vypořádat s integrací dat. Seminář je věnován problematice integrace dat
a aplikací pro potřeby datových skladů a systémů tzv. business
inteligence. Nezávislé studie uvádějí, že právě oblast integrace dat
neboli ETL (extrakce, transformace, load) může odčerpat značnou část
prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70 %. Mimo jiné se
dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek času a
s minimálním úsilím.
O týden později, 26. března, se uskuteční seminář PowerBuilder 9, který
je koncipován především jako představení nových vlastností
implementovaných v nové verzi PowerBuilderu. Stěžejními tématy jsou
podpora XML, jazyka Java, .NET nebo platformy PocketPC. Seminář je určen
především stávajícím uživatelům PowerBuilderu. Vítáni jsou ale i
vývojáři či vedoucí vývojových týmů, kteří neznají toto vývojové
prostředí, ale hledají vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S či
vícevrstvých aplikací.
Pokud není uvedeno jinak, konají se semináře v sídle Sybase ČR,
Tychonova 2 v Praze od 9 do 12 hodin. Pokud máte o některý z těchto
seminářů zájem, zaregistrujte se, prosím, na telefonním čísle 224 310
808 linka 146 nebo vyplňte registrační
formulář. Nabídku nejaktuálnějších volných míst na školení najdete
zde.
Nahoru

Konference Internet ve státní správě a samosprávě se rychle blíží
Ve dnech 24. a 25. března 2003 se v Hradci Králové uskuteční již šestý
ročník konference "Internet ve státní správě a samosprávě" (ISSS 2003).
Stejně jako v uplynulých pěti letech se zde opět setkají zástupci státní
správy a samosprávy, politici, manažeři, odborníci z oblasti ICT i
zahraniční hosté. Letošní ročník se také díky podpoře Evropské komise
stane důležitým bodem pro výměnu zkušeností se zástupci podobných
iniciativ v zemích EU a zároveň dějištěm diskusí o efektivitě a zavádění
IT procesů do oblasti veřejné správy.
Programová náplň konference se bude opírat o tři hlavní bloky:
představení nového Ministerstva informatiky, jeho úkoly a cíle, otázky
činnosti informačních soustav a vyhodnocení přenosu správních agend na
obce a kraje po zrušení okresních úřadů a mezinárodní dimenze -
konference ISSS se stane významným evropským setkáním z hlediska
budování informační společnosti.
Prestižní setkání zástupců státní správy, samosprávy a politiků se v
letošním roce koná pod záštitou Ministerstva informatiky ČR. Hlavním
pořadatelem je společnost Triada, spolupořadateli pak Svaz měst a obcí
ČR, Asociace krajů ČR, SPIS a agentura ExMise Public Relations.
Generálním partnerem akce je Česká spořitelna, hlavními partnery jsou
společnosti Český Telecom, IBM, Microsoft, Novell, Oracle a T-Mobile. Na
zajištění části programu se podílí také sdružení BMI (Březen měsíc
internetu).
Účastníci konference se mohou také těšit na další kolo v loňském roce
vysoce hodnoceného diskusního pořadu "Bez e-munity", kterého se zúčastní
zástupci všech parlamentních stran. I letos dojde ke slavnostnímu
vyhlášení vítězů několika prestižních soutěží, jako jsou například Zlatý
erb - soutěž o nejlepší internetové stránky měst, obcí a regionů, kterou
vyhlašuje Svaz měst a obcí České republiky a Ministerstvo vnitra ČR,
nebo soutěží Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb a Eurocrest.
Více informací o konferenci ISSS 2003, programu přednášek a prezentací i
o minulých ročnících konference lze najít na adrese na
internetu. Jsme rádi,
že i letos může výt naše vydavatelství s časopisem IT System mediálními
partnerem této konference.
Nahoru

Soutěž o nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor
Pro tvůrce
elektronických kurzů se naskytla možnost změřit své síly v ojedinělém
klání. V březnu - měsíci internetu - vyhlašuje společnost Trask
solutions, u příležitosti třetích narozenin svého vzdělávacího systému
LMS eDoceo a aplikace Autor, soutěž "nejlepší elektronický kurz
zpracovaný aplikací Autor".
Bližší informace a pravidla soutěže naleznete
zde. Nezávislá porota složená ze zástupců všech oblastí (školství,
komerční sféra, vzdělávací agentury a nezávislá média) se již těší na
obdržené kurzy. Termín uzávěrky odevzdání kurzů je 14. března do 12
hodin. Vyhlášení výsledků a předání cen proběhne v rámci veletrhu
LinuxExpo, a to ve čtvrtek 20. března od 11 do 11.45 hod. v přednáškovém
sále Veletržního paláce v Praze.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Aliatel v roce 2002: 52%
nárůst tržeb
Společnost Aliatel dosáhla meziročního růstu tržeb za rok 2002 o téměř
52 procent. Tržby tak vzrostly z 1, 22 mld. korun v roce 2001 na 1, 85
mld. Kč v roce 2002. Na dosažených tržbách se podílely především rychle
se rozvíjející telefonní služby a další otevření trhu konkurenci.
Investice v roce 2002 dosáhly 897 mil. Kč, tedy necelých 68 % výše
investic za období roku 2001. Sestupná tendence investičních nákladů
svědčí o dosažení požadovaného pokrytí a dokončení fáze výstavby
rozsáhlé telekomunikační sítě.
V roce 2002 společnost Aliatel úspěšně vstoupila s emisí svých dluhopisů
na Burzu cenných papírů Praha. Aliatel stejně jako v předchozích letech
hospodaří v plánované ztrátě, jejíž skutečná výše je díky dobrému
hospodaření společnosti nižší, než byla plánována. Pol loňském navýšení
činí základní kapitál Aliatelu celkem 3 272 120 000 Kč.
Na prosincovém zasedání se akcionáři dohodli na rozsahu 2. tranše emise
dluhopisů a výši úvěru pro financování rozvoje společnosti v 1. pololetí
2003 v souladu s podnikatelským plánem na léta 2003 až 2008 a rozpočtem
na rok 2003.
Nahoru

Soft-Tronik hodnotí
výsledky roku 2002
Společnost Soft-Tronik zveřejňuje své obchodní výsledky za rok 2002 a
rekapituluje významné události loňského roku.
V roce 2002 dosáhl Soft-Tronik obratu 507 mil. Kč. Tento výsledek
znamená výrazný nárůst prodeje ve všech oblastech činnosti firmy - v
prodeji serverových technologií a systémů pro ukládání dat Sun
Microsystems, bezpečnostních systémů, internetových řešení, distribuce
aplikací, správy systémů a síťové infrastruktury. Nárůstu bylo dosaženo
jak v oblasti produktů, tak i služeb.
"Rok 2002 byl pro naši společnost velmi významný," řekl k tomu Boris
Nevrlý, ředitel společnosti. "Dosažené obchodní výsledky znamenají, že
rok 2002 můžeme označit jako nejúspěšnější rok v historii naší firmy. V
minulém roce jsme dále posílili své postavení na trhu s řešeními Sun
Microsystems, k čemuž přispěl zejména přechod divize Sun společnosti
M.S.D. do naší společnosti. Další významnou událostí byl náš vstup do
oblasti bezpečnostních řešení, kde jsme podepsali distribuční smlouvy se
společnostmi RSA Security a Check Point. Bezpečnostní řešení zapadají
velice vhodně do našeho produktového portfolia, a proto bude oblast
bezpečnosti i v roce 2003 jednou z klíčových oblastí našeho dalšího
rozvoje."
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Nextra představuje
nabídku ADSL služeb
Společnost Nextra začala poskytovat širokopásmový přístup k internetu s
využitím technologie ADSL. Umožnila jí to dohoda se společností Český
Telecom, kterou obě společnosti podepsaly 25. února 2003. Nextra
připravila nové portfolio služeb založených na technologii ADSL a v tuto
chvíli je začíná nabízet zákazníkům. "Vždy jsme se velmi aktivně
podíleli na rozvoji telekomunikačního trhu v České republice. Proto i v
případě poskytování ADSL služeb přicházíme jako první z velkých
alternativních operátorů se svou nabídkou pro zákazníky," uvedl
generální ředitel společnosti Nextra, Vít Šubert.
Služby založené na technologiích ADSL budou zákazníkům Nextry nabízeny
pod značkou Nextra ADSLink. Tyto služby jsou určeny nejen firmám, ale i
jednotlivcům.
Služba Nextra ADSLink obsahuje dvě základní varianty:
1. Nextra ADSLink Basic - jde o služby určené především domácím
uživatelům a menším firmám, kteří požadují nepřetržité připojení k
internetu bez omezení přenášených dat, ale nekladou důraz na vysokou
garanci okamžité přenosové kapacity.
2. Nextra ADSLink Standard - jde o služby určené především malým a
středním firmám, které požadují nepřetržité připojení k internetu bez
omezení přenášených dat a zároveň kladou důraz na vyšší garanci okamžité
přenosové kapacity.
V rámci služeb Nextra ADSLink nabízí Nextra zákazníkům zřízení a
provozování vlastní ADSL přípojky o rychlosti 192 až 1 024 kbps směrem k
uživateli a o rychlosti 64 až 256 kbps směrem od uživatele, přidělení
pevné IP adresy, dále pak e-mailovou schránku o velikosti 10 MB, prostor
pro umístění webové stránky o velikosti 50 MB a registraci a provozování
domény třetí úrovně pro varianty Basic i Standard a druhé úrovně pro
variantu Standard.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Maxtor má
nového prezidenta a generálního ředitele
Představenstvo
společnosti Maxtor jmenovalo do funkce prezidenta a generálního ředitele
Paula J. Tufana (49). P. J. Tufano byl zároveň zvolen do představenstva
firmy, čímž se celkový počet členů tohoto orgánu zvýšil na osm.
Jmenování úřadujícího prezidenta a generálního ředitele následovalo po
rezignaci Michaela Cannona v lednu tohoto roku. Před jmenováním do
současných funkcí byl P. J. Tufano provozním a finančním ředitelem
Maxtoru. Společnost v současné době hledá nového finančního ředitele.
"Představenstvo důkladně prověřilo všechny možnosti, aby se nakonec
jednomyslně přiklonilo k názoru, že Paul je pro funkce prezidenta a
generálního ředitele Maxtoru tou nejlepší volbou," prohlásil Dr. Park
C.S., předseda představenstva. "V posledních sedmi letech se Paul
podílel na řízení strategie a kroků, které vedly k úspěchu firmy. Má za
sebou více než dvacetileté působení v různých řídicích funkcích v
odvětví systémů a ukládání dat. Tyto získané zkušenosti a vůdčí
schopnosti firmě v budoucích letech určitě dobře poslouží."
P. J. Tufano začal pro Maxtor pracovat v roce 1996 jako finanční ředitel
a od roku 2001 byl rovněž provozním ředitelem zodpovídajícím za
mezinárodní operace včetně výroby. Před nástupem do Maxtoru působil 17
let u IBM v celé řadě vedoucích funkcí, zejména v divizi systémů pro
ukládání dat. P. J. Tufano získal titul v oboru ekonomie na univerzitě
St. John a titul MBA na univerzitě Columbia.
Nahoru

Posila do vedení GTS
Nový finanční
ředitel nastoupil do telekomunikační společnosti GTS. Peter Broster
přišel z PricewaterhouseCoopers, kde od roku 1996 v pražské a londýnské
pobočce vykonával funkci senior manažera obchodních poradenských služeb.
V PricewaterhouseCoopers se zaměřoval na odvětví telekomunikací a
vodohospodářských služeb.
"Telekomunikační trh se otevírá ostré konkurenci. Pro úspěch operátora
je proto důležité i jeho zázemí, včetně způsobu finančního řízení," řekl
Peter Broster, nový finanční ředitel GTS. Broster bude zodpovědný za
řízení veškerých finančních operací největšího alternativního operátora
v ČR.
Peter Charles Ramsay Broster (37) je Brit. V roce 1988 vystudoval
University of Southampton. Do České republiky přišel v roce 1994 jako
zaměstnanec společnosti Wimpey Severokámen. Od té doby se naučil plynně
mluvit i psát česky. Je ženatý. Má rád turistiku, plavání a jízdu na
kole.
Nahoru

APC
preferovaným evropským dodavatelem Siemense
American Power Conversion a Siemens AG posílili své evropské partnerství
jmenováním společnosti APC "preferovaným evropským dodavatelem
společnosti Siemens pro standardní záložní systémy". Kontrakt byl
podepsán centrálním nákupem společnosti Siemens(GPO).
Siemens GPO je zodpovědný za koordinaci nákupních aktivit v rámci všech
skupin Siemens pro vybrané materiálové položky. Nákupní strategie pro
tyto oblasti jsou definovány "nákupními radami" (PuC), které se skládájí
z členů skupin, které definují strategie, vyjednávají exkluzivní rámcové
smlouvy, kontrolují požadované systémy a vyjednávají optimální ceny a
podmínky.
"Naše nové partnerství se společností Siemens v rámci centrálního nákupu
(GPO) je důkazem důvěry společnosti Siemens ve spolehlivé výrobky firmy
APC", vysvětluje Rob Graham, viceprezident a generální ředitel pro APC
Europe (EMEA). "Při tomto jmenování nám pomohl náš tržní podíl na
světových trzích a kvalitní infrastruktura".
Tato aliance také umožňuje společnosti Siemens prodávat APC produkty
prostřednictvím divize Siemens Procurement a Logistic Services, která v
tomto případě slouží jako interní a externí distributor. Smlouva pokrývá
celou škálu APC produktů.
Nahoru

Siemens
bude sponzorovat první fotbalovou ligu v Číně
Společnost Siemens, divize Mobilní informace a komunikace (Siemens
mobile), se rozhodla demonstrovat své postavení na největším trhu
mobilních komunikací rozšířením investic do marketingových aktivit.
Skupina Siemens Mobile proto souhlasila s tím, že se stane hlavním
sponzorem první fotbalové ligy v Číně.
Od počátku nové sezóny tedy od poloviny března, bude tato liga nést
název "Fotbalová liga Siemens mobile". Díky této spolupráci bude
společnost Siemens moci využít reklamních ploch na všech čínských
stadionech a bude uvedena v televizních přenosech zápasů, které ročně
shlédne zhruba 3,8 mld. diváků. Novou ligovou smlouvou a spoluprací s
čínským národním fotbalovým týmem, která byla smluvně zakotvena před
dvěma týdny, získává Siemens mobile nejcennější sponzorská práva v Číně.
S využitím nejoblíbenějšího sportu v zemi tak může zvýšit povědomí o
značce Siemens a dále rozšířit své obchodní aktivity v Číně.
Smlouva s Čínským fotbalovým svazem (CFA) byla nejprve uzavřena na
období jednoho roku. V roce 2004 se první fotbalová liga, ve které nyní
15 klubů odehraje 210 zápasů za sezónu, stane novou "superligou", pro
kterou si již Siemens mobile také zajistil možnost sponzorování.
Smlouva bude oficiálně podepsána příští čtvrtek v čínském městě
Kuang-čou (Kanton) během konání Čínského poháru fotbalového svazu, kdy
budou rovněž oznámeny další náležitosti kontraktu.
Nahoru

Cleverlance mění své sídlo
Společnost Cleverlance, dodavatel vícevrstvých řešení, poskytující
komplexní služby pro vývoj systémů pro finanční, B2B a telekomunikační
oblasti, upozorňuje na změnu sídla své centrály. Od pondělí 3. března
2003 společnost působí ve Vysočanech na této adrese:
Cleverlance s. r. o.
Pod Pekárnami 7
190 00 Praha 9
Telefonické a faxové spojení zůstává nezměněno, pobočky Cleverlance
budou i nadále pracovat v Českých Budějovicích, Olomouci a Čáslavi.
Ke stěhování přispěl zejména rozvoj společnosti v roce 2002 -
Cleverlance dnes zaměstnává přes 60 odborníků na vícevrstvá řešení, tedy
největší podobně specializovaný tým v České republice.
Cílem společnosti pro rok 2003 je dosáhnout obratu ve službách 60 mil.
Kč. Zhruba šestinu příjmů by podle předpokladů mohly tvořit zahraniční
zakázky.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|