HLEDEJ
 V SEKCI
 

26. únor 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Rychlý přístup k firemním dokumentům přes digitální archiv
Manažerský systém ProClarity podporuje výuku na VŠE
Nástroje pro procesní a strategické řízení v lokalizované podobě
Řešení správy dat společně s PeopleSoft CRM
Vítkovice upgradovaly na novou verzi Oracle E-Business Suite
Technologie předávání zpráv u polského mobilního operátora
Propojení serveru Sybase ASE s HP-UX je reálné
N1 od Sunu přináší virtualizaci výpočtů
Iterity představuje sebe a Iterity Collaboration Suite verzi 2.5
Spolupráca v záujme zákazníka

Konference, semináře
Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů
6. Technický seminář
Odborné semináře společnosti Sybase
Sun Forum 2003
Konference Internet ve státní správě a samosprávě se rychle blíží
Soutěž o nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor

Finanční monitor IT firem
GTS znovu stoupl zisk
SuSE CR oznamuje zisk
ProCA dosáhla obratu 3,231 miliardy Kč
LLP Group oznamuje finanční výsledky za rok 2002

Internet, komunikace a sítě
Na internetu i v letadle
NEXTRA uzavřela s ČTc smlouvu o přístupu k síti ADSL
Irové si mohou posílat SMS i v pevné síti
Velká konference - nová služba Aliatelu
Štíhlá UPS do průmyslové skříně
Velká spolupráce nad IP
HP horečně investuje do řešení pro telekomunikační firmy
Řešení pro měření kvality dohodnutých služeb
Přístupový IP směrovač pro malé a střední podniky
Společnost Cisco koupila firmu Okena

Informační společnost
Aliatel má nového generálního ředitele
Cleverlance jmenovala ředitele divize mobilních řešení
Nový obchodní ředitel v Plaut Consulting CR
LCS Deutschland zahájila činnost
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 1-2/2003


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM
Připravujeme:
IT System 3/2003


Hlavní témata
. Stavebnictví
. Veřejný a státní sektor
. Řízení projektů - project management
. Specializovaná příloha 1: Outsourcing IT
. Specializovaná příloha 2: Datawarehousing


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu


Podnikové aplikace

Rychlý přístup k firemním dokumentům přes digitální archiv
Společnost T-Systems Czech rozšiřuje nabídku svých služeb o řešení digitálních archivačních systémů. Na základě dohody o spolupráci, kterou uzavřela se společností AiP Safe, tuzemským producentem tzv. Document Management System, bude v rámci svých projektů a řešení nabízet kromě digitálních archivačních systémů také systémy pro řízení oběhu dokumentů a distribuci úkolů.
Zavedením takového systému získává uživatel archiv všech svých firemních dokumentů v digitální podobě. Předchází tak problémům se správou papírových dokumentů, které velmi často neřízeně kolují po organizaci, a získává zároveň rychlý přístup ke všem svým digitalizovaným dokumentům.
Velmi důležitá součást systému je WorkFlow, které efektivně řeší nejen distribuci digitálních dokumentů, ale i předávání úkolů podle předem definovaných procesních schémat. Samozřejmostí je propojení s informačním systémem firmy či státního úřadu.
Společně se systémem AiP Safe bude zákazníkům nabízena analýza dokumentů a procesů v organizaci, implementace systému a samozřejmě jeho dlouhodobá podpora. Otevřenost systému podpořená jeho vývojem v České republice umožňuje požadovanou variabilitu řešení, a tedy přesné přizpůsobení požadavkům zákazníka. Systém AiP Safe nachází uplatnění ve sféře komerční, státní i akademické. Systém byl již nasazen například ve Stavební spořitelně České spořitelny, České kanceláři pojistitelů, Správě úložišť radioaktivních odpadů či v Národní knihovně.

 

Nahoru

 

Manažerský systém ProClarity podporuje výuku na VŠE
Učebny Katedry informačních technologií na Vysoké škole ekonomické v Praze byly vybaveny 25 instalacemi analytického nástroje ProClarity, a to díky přispění firem Adastra a ProClarity.
ProClarity je jedním z nejvýkonnějších nástrojů, který umožňuje pokročilé manažerské analýzy nad daty uloženými v prostředí MS SQL. Poskytuje intuitivní přístup k datům s možností jejich analýz a vizualizace, které umožňují manažerům podstatně zkrátit čas potřebný pro zobrazení a pochopení klíčových veličin ovlivňujících jejich business.
ProClarity ve velmi pokročilé míře odstiňují uživatele od technických a technologických aspektů řešení, jako jsou struktura zdrojových dat, model databáze, transformační algoritmy apod., a poskytují mu informace v paradigmatu velmi přehledných a srozumitelných pojmů, jako je ukazatel, dimenze, množina, filtr atd., které jsou zobrazovány do tabulkových schémat, různých typů grafů, hierarchických struktur a rozptylového grafu.
Mezi uživatele ProClarity u nás a na Slovensku patří například společnosti Agropol, Ahold, Contactel, Jitex Písek, Julius Meinl nebo Slovakofarma. Výrobcem software ProClarity je stejnojmenná americká firma se sídlem v americkém Idaho.

Nahoru

 

Nástroje pro procesní a strategické řízení v lokalizované podobě
Firma LBMS lokalizovala dva nové nástroje specializované na procesní a strategické řízení - ProcessGuide a ScoreCard a zařadila je do své nabídky. Lokalizováno bylo též webové rozhraní pro oba nástroje - QPR Portal.
V zájmu co nejrychlejšího uvedení lokalizovaných verzí na trh bylo přistoupeno pouze k lokalizaci uživatelského rozhraní. Dokumentace (jak v tištěné, tak v elektronické podobě) dosud zůstává v anglickém jazyce, ale na její české verzi se již pracuje. Kromě toho je už delší dobu k dispozici i slovenská lokalizace jednotlivých nástrojů.
Oba nástroje včetně portálu disponují schopností dynamického přepínání jazykové verze ovládání (uživatelského rozhraní) přímo za běhu aplikace, což je činí velice flexibilními v případech, kdy je potřebná komunikace či prezentace v rozdílných jazykových mutacích.
ProcessGuide je výkonný a snadno ovladatelný manažerský nástroj, který umožňuje modelovat, dokumentovat, publikovat, simulovat, měřit, analyzovat a díky tomu neustále zlepšovat klíčové procesy ve firmě. Druhý nástroj - ScoreCard - pro změnu slouží manažerům při sledování klíčových finančních i nefinančních ukazatelů výkonnosti a jejich transformací do plánů organizace.
Výrobce těchto nástrojů je společnost QPR, která se v současnosti zaměřuje na manažerské nástroje pro oblasti procesního řízení a měření výkonnosti (scorecard).

Nahoru

 

Řešení správy dat společně s PeopleSoft CRM
Sybase oznámila, že aplikační balík PeopleSoft CRM 8.8 lze používat ve spojení s relační databází Adaptive Server Enterprise (ASE) 12.5. Takto kombinované řešení umožňuje svým uživatelům zvýšit rychlost a zlepšit kvalitu a oběh firemních informací.
Systém řízení vztahů se zákazníky PeopleSoft CRM používaný spolu s produktem Sybase ASE umožňuje firmám spravovat a optimalizovat velké objemy dat různých formátů na vysoce bezpečné a škálovatelné platformě.
Databázová platforma Sybase je podporována také produktem PeopleSoft PeopleTools a dalšími nástroji a aplikacemi z hlavních produktových řad firmy PeopleSoft, včetně řízení lidských zdrojů, řízení dodavatelského řetězce a finančního řízení (Human Capital Management, Supply Chain Management a Financial Management).

Nahoru

 
Vítkovice upgradovaly na novou verzi Oracle E-Business Suite
Společnosti Oracle a Vítkovice, jeden z největších českých strojírenských podniků, oznámily dokončený upgrade aplikační sady Oracle E-Business Suite ve Vítkovicích. Samotný upgrade na verzi 11i přitom proběhl během pouhých 7 dní a celkem se jednalo o 500 uživatelů aplikací v osmi samostatných subjektech.
Aplikace ze sady Oracle E-Business Suite byly ve strojírenské firmě naimplementovány od r. 1999. Počátkem roku 2002 zde došlo ke strategickému rozhodnutí o přechodu z aplikací verze 11.0.3 na verzi 11i. V České republice tuto verzi provozuje nebo se na provoz připravuje jen šest firem.
Důvodů pro upgrade bylo několik. Po technologické stránce zmíněná verze sleduje nejmodernější trendy - je založena na moderních internetových technologiích a vnitřně je plně datově integrována. Po stránce funkcionality obsahuje řadu nových funkcí a zcela zásadně upravuje některé moduly tak, aby co nejlépe modelovaly podnikové procesy.
Upgrade provedl tým informatiků společnosti Vítkovice ve spolupráci s konzultanty Oracle Czech.Vlastní ostrý upgrade byl vyvrcholením dlouhodobé přípravy. Nejdříve byl vypracován detailní harmonogram upgrade s podrobným plánem pro uživatele. Harmonogram obsahoval popis činností v jednotlivých fázích procesu, přehled všech úkolů, které je nutno zpracovat před samotným upgrade, a harmonogram kroků během upgrade. Nedílnou součástí celého procesu byly rozpisy instalací patches, lokalizací a harmonogram nastavení všech modulů již v prostředí 11i.
Probíhaly i další činnosti, které zajistily podmínky pro úspěšné spuštění a provoz aplikací v internetovém prostředí. Zejména šlo o upgrade operačních systémů všech provozních serverů Sun, které běží od 14. února 2002 pod operačním systémem SUN Solaris 8, a o upgrade databází Oracle. Po organizační přípravě začal upgrade v pátek 7. února ve 12 hodin. První uživatelé mohli vstoupit do nového prostředí v pátek 14. února v 10 hodin. Upgrade tak proběhl hladce v plánovaném termínu.
Společnost Vítkovice patří historicky k největším metalurgicko-strojírenským komplexům v České republice a řadí se k nejvýznamnějším svého druhu v Evropě. Železárny byly založeny již v r. 1828 olomouckým arcibiskupem a kardinálem arcivévodou Rudolfem Janem, členem panovnické habsburské říše. Akciová společnost Vítkovice byla založena 31. 1. 1992. Její současná podoba je výsledkem procesu finanční a věcné restrukturalizace.
Oracle E-Business Suite je integrovaná sada internetových obchodních aplikací, která automatizuje klíčové obchodní procesy ve firmě. Aplikace Oracle E-Business Suite, které optimalizují všechny oblasti byznysu od marketingu, prodeje a služeb, přes správu kontraktů a objednávek, navrhování produktů, až po správu nákupu, dodavatelských řetězců, výroby, účetnictví, projektů, lidských zdrojů a automatizaci profesionálních služeb, v roce 2001 implementovalo přes 1 100 společností z celého světa.

Nahoru

 

Technologie předávání zpráv u polského mobilního operátora
Společnost Unisys vyhrála ve výběrovém řízení na projekt v hodnotě přibližně 9 milionů dolarů pro polského mobilního operátora PTK Centertel. Na základě toho poskytne Unisys Centertelu obohacenou technologii řešení předávání zpráv, služby systémového integrátora a konzultace ohledně marketingu.
Hlavním cílem tohoto projektu je, aby polský operátor mohl nabízet služby předávání zpráv pro více než 4,5 milionu účastníků své sítě. Ti díky tomu mohou přistupovat k hlasovým, faxovým a e-mailovým zprávám z jakéhokoliv přístroje bez ohledu na to, kde a kdy se nacházejí.
Unisys v současné době dokončuje první fázi projektu, která zahrnuje návrh, vývoj a implementaci svého řešení obohacených aplikací předávání hlasových zpráv. Unisys zároveň nasazuje hlasovou poštu na celou síť. Unisys navíc asistuje Centertelu ohledně poradenství v další strategii předávání zpráv, nabídce služeb a specifických činností, aby mohl polský mobilní operátor zvýšit ze svého předávání zpráv průměrný příjem na uživatele. Unisys také radí při implementaci nástrojů, jak tyto výsledky měřit.
Unisys bude v následujících fázích projektu integrovat jednotné prvky předávání zpráv, jakými jsou například internetová hlasová pošta - webové rozhraní pro předávání hlasových zpráv; správa profilů -- webové rozhraní pro správu nastavení hlasových schránek; čtečka e-mailů, která dává uživatelům pevných a bezdrátových linek přístup k e-mailům; a notifikace e-mailů s připojenými soubory, která umožňuje e-mailovou notifikaci připojeného souboru s hlasovým záznamem. Unisys rovněž plánuje, že v konečné fázi projektu nasadí technologii rozpoznání hlasu, a sice společně s univerzální schopností obnovy zpráv. Očekává se, že tato poslední fáze projektu bude zprovozněna ve druhé polovině roku 2003.
PTK Centertel je operátorem dvou mobilních telefonních sítí v Polsku: digitální sítě Idea, která má více než 4,5 milionu uživatelů, a analogové sítě NMT450i, která má 12 000 uživatelů. Dvoupásmová síť Idea (GSM 900/1800) pokrývá celé území Polska. V obou sítích operátora PTK Centertel je dostupných několik služeb: hlasová pošta, GPRS, přenosy dat a faxů, přístup k internetu (mBox), WAP, bankovní telefonní služby, informační služby, předávání krátkých textových zpráv (SMS), služby inteligentní sítě a služby roamingu prostřednictvím 250 operátorů na celém světě. Akcionáři PTK Centertelu jsou Telekomunikacja Polska S. A. (polský národní telecom), která vlastní 66 % akcií, a dále France Telecom, který drží 34 % jeho akcií.

Nahoru

 

Propojení serveru Sybase ASE s HP-UX je reálné
Skloubit to nejlepší ze serverových řešení společností Sybase a HP je cílem rozšířené aliance, která má přinést koncovým uživatelům širší možnosti při implementaci výkonných a přitom cenově dostupných řešení pro zpracování dat.
Společnosti plánují nabídnout řešení obsahující relační systém řízení báze dat Sybase ASE (Adaptive Server Enterprise), fungující nad operačními systémy HP-UX a Red Hat Linux, které pracují se servery HP na bázi Itanium 2. Obě společnosti rovněž uvedly, že server ASE by měl být k dispozici v připravovaných systémech HP AlphaServer, využívajících procesor EV7, které přinesou uživatelům systému HP Tru64 UNIX nové možnosti pro rozšíření stávajících instalací a zavádění nových řešení.

Nahoru

 

N1 od Sunu přináší virtualizaci výpočtů
Na Sun Forum 2003, které proběhlo minulý týden v Praze, byla mimo jiné představena sadu produktů, programů a služeb - N1, která naplňuje vizi síťových počítačů. Jedná se o víceplatformní operační prostředí Sun pro síťové výpočty, které virtualizuje široce distribuované síťové zdroje a prvky (servery, úložná zařízení, software a sítě) a umožňuje jim dynamicky pracovat, jako by byly jediný výkonný síťový počítač.
Představený byl rovněž server Sun N1 Provisioning Server 3.0 Blades Edition, který je takovým virtualizačním řešením pro blade servery. Jedná se o prvním N1 produkt Sunu a měl by být dostupný ve druhém čtvrtletí roku 2003. Pomocí grafického uživatelského prostředí umožňuje přerozdělovat jednotlivé blady z jednoho serverového centra do jiného, přidávat nové blady, segmenty a dokonce celé racky do prostředí datového centra a průběžně nahrazovat chybné prvky novými. Technologie Sun N1 Provisioning Server podporuje operační prostředí Solaris, Linux a dokonce i Microsoft Windows.
N1 Provisioning Server 3.0 Blades Edition je také součástí balíčku N1 Blades Starter Pack. Tento balíček obsahuje Sun Fire Blade Platform, software N1, instalaci a konfiguraci systému, služby help desk a připravenost na software třetích stran.
Sun také oznámil služby N1 Data pro virtualizaci úložných zařízení. V současné době Sun virtualizuje úložné zdroje v pilotních datových centrech, z nichž jedno patří významné mezinárodní farmaceutické společnosti. V průběhu roku 2003 po dokončení této pilotní fáze bude Sun dále rozšiřovat dostupnost nabídky služeb N1 Data Services.
Nové N1 služby Sun, Fire Blade Platform a datová centra budou pomáhat zákazníkům při navrhování, implementaci a řízení jejich síťových výpočetních platforem nové generace.

Nahoru

 

Iterity představuje sebe a Iterity Collaboration Suite verzi 2.5
Společnost Iterity je novou firmou na českém trhu, která poskytuje softwarová řešení v oblasti elektronizace firemních procesů a komunikace. Vedle představení vlastní společnosti, bylo prezentováno i nové CRM řešení Iterity Collaboration Suite ve verzi 2.5 (ICS).
Mezi jeho základní funkce patří řízení komunikace, plánování času, správa dokumentů, kontaktů a jiných dat. CRM řešení je primárně určeno malým a středně velkým společnostem a je dostupné v české a anglické verzi. Cena produktu je 15 000 Kč za serverovou licenci + 10 000 Kč za každých pět současně pracujících uživatelů.
Hlavní vlastnosti systému Iterity Collaboration Suite 2.5 je podpora komunikace, kdy systém umožňuje snadnou organizaci komunikace s klienty a vnitrofiremní komunikace; předávání dokumentů; evidenci komunikačních kanálů jako jsou e-mail, SMS, FAX, dopisy, telefonní hovory, nástěnka a další.
V systému je možné evidovat různé časové údaje od doby, kterou stráví zaměstnanec prací na určitém úkolu, až po celkové přehledy časové náročnosti jednotlivých zakázek. Plánování času umožňuje plánování jak lidských, tak pracovních zdrojů či schůzek se zákazníky; celou agendu systém spravuje. ICS umožňuje efektivně spravovat dokumenty; tvořit a ukládat jednotlivé verze dokumentů; dokumenty kategorizovat a svázat s fyzickým archivem; vytvořit kompletní digitální knihovnu dokumentů; ukládat různé druhy dokumentů od textových až po složité grafické soubory.
Nedílnou součástí systému je efektivní vyhledávání, kdy vyhledávat lze na základě zadaných parametrů, či fulltextově. Další výhodou systému je efektivní správa a sdílení kontaktů, které usnadní práci každému uživateli systému; samozřejmostí je import dat ze současných ERP systémů či jiných aplikací.
Přístupová práva a ochrana dat - aby k jednotlivým dokumentů a datům měli přístup pouze odpovědní pracovníci je nutné nastavit přístupová práva. K zabezpečení systému je možné nastavit nejen tato práva, ale i pravidelné antivirové kontroly jednotlivých dokumentů i celého systému.
Podpora struktury a procesů v organizaci - sytém spravuje jednotlivé vztahy mezi kontakty, klienty, dodavateli či jinými obchodními partnery. Veškerá data v systému jsou s nimi svázána, proto podnikatel dostává komplexní přehled o dění ve své organizaci.
Systém umožňuje vzdálené připojení aplikace k firemnímu serveru přes internet, což usnadní práci s firemními informacemi mobilním pracovníkům. Pro zabezpečení vzdáleného přístupu je možné systém rozšířit o bezpečné připojení pomocí SSL.
Lze říci, že ICS je systém, který lze jednoduše rozšířit o předem připravené moduly či částečně upravit tak, aby plně vyhovoval přesným požadavkům konkrétní organizace. Mezi takto připravené moduly patří například modul Realitní kancelář. Ten řeší problémy realitních kanceláří, které musí každý den aktualizovat uveřejňované informace, sdílet informace jak se svými klienty, tak s jednotlivými makléři a jejich asistentkami a doplňovat nová data nashromážděná přímo v terénu. Dalším modulem je Právní kancelář, která představuje kompletní řešení pro agendu právních kanceláří, včetně vyúčtování služeb klientům, historie právních kauz, apod.
Iterity Collaboration Suite je založeno na platformě Iterity Server Platform (ISP). Z uživatelského pohledu aplikace běží na Windows 98/NT/2000/XP. CRM řešení je postaveno na GNU/Linux OS (2.4.x Kernel series). Při instalaci je použita vlastní distribuce Linuxu konfigurovaná tak, aby splnila potřebné požadavky na spolehlivost, stabilitu a bezpečnost systému. Pokud je však potřeba, ISP může běžet na dalších linuxových distribucích jako RedHat, Mandrake, SuSe, Debian, atd. ISP využívá pružný komunikační protokol založený na technologii XML.

Nahoru

 

Spolupráca v záujme zákazníka
Spojenie skúseností a schopností firiem U&Sluno a Softip potvrdili v minulých dňoch podpisom zmluvných dokumentov o spolupráci. Zmluva umožní ponúknuť zákazníkom v oblasti distribúcie, veľkoobchodu a maloobchodu bohatšie možnosti realizácie informačných systémov, riešenia prispievajúce k úsporám nákladov a zvyšovaniu efektivity, riešenia zodpovedajúce budúcim potrebám v kombinácii s modernými technológiami e-businessu, business inteligence, elektronického obehu dokladov a riadenia zákazníckych vzťahov, vrátane prenosu know-how v riadení obchodných procesov a tovarových zásob.
Firma U & Sluno Ostrava, ktorá pôsobí na trhu IT už viac ako desať rokov, je významným producentom vlastného aplikačného programového vybavenia pre obchod, logistiku a distribúciu s obchodným názvom OBIS. Úsilím vedenia firmy a zamestnancov sa podarilo vytvoriť rovnocenného partnera nadnárodným spoločnostiam pôsobiacim na území strednej Európy. Postavenie firmy upevňuje spolupráca s francúzsko-fínskou spoločnosťou Aldata Solution S. A., významným producentom aplikačného programového vybavenia pre obchod, logistiku a distribúciu s obchodným názvom GOLD, ktoré našlo uplatnenie v špičkových obchodných reťazcoch v ČR, Poľsku, SR a iných európskych krajinách, ako sú Tesco, Ahold, Delhaize, Coop a iné. Spoločnosť je kľúčovým distributérom produktu GOLD a disponuje tímom vlastných konzultantov a programátorov a externých pracovníkov, ktorí zaisťujú vývoj produktov OBIS a GOLD a súvisiace služby pre územie ČR, SR, Poľska a Maďarska. Produkty pružne absorbujú a reflektujú zmeny, ktorými svetový obchod prechádza.
Firma Softip Banská Bystrica patrí dnes medzi dodávateľov v oblasti informačných systémov. Zaujíma významné postavenie na trhu Slovenska ako systémový integrátor informačných systémov. Postavenie firmy je dokumentovaná viac ako 6 500 zákazníkmi v oblastiach ekonomiky, obchodu, výroby a služieb, hotelov a restaurácií, spoločností dodávajúcich médiá (voda, plyn, energia, ... ), bánk, poisťovní a fondov.

Nahoru


Caché Entrée


Konference, semináře

Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů
Dovolte nám, abychom vás pozvali na seminář Metriky přínosů v informatice a controlling IT nákladů, který se koná v úterý 25. března v hotelu Novotel v Praze.
Zájem managerů o správné uplatnění metrik v řízení závratně roste, přitom ale správné uplatnění metrik je jednou z největších slabin současné éry našeho managementu. Metriky jsou smysly řízení, zpětnou vazbou ke stanoveným cílům. Jsou také objektivním základem odměňování lidí. Metriky výkonnosti hlavních procesů jsou základem dimenzování rozsahu a metrik procesů podpůrných.
Kurz je zaměřen na praktické postupy při stanovení metrik, jejich snímkování a užití v práci managera. Zvláštní pozornost je věnována metrikám v klíčovém podpůrném procesu - informatice, a to metrikám inovace informačního procesu a metrikám užití IS. Více informaci o připravovaném semináři a možnost registrace naleznete zde.

Nahoru
 

6. Technický seminář
Ve středu 12. března pořádá společnost ProControl již 6.Technický seminář. Jako místo setkání byl vybrán G Hotel v Lulči, který stojí v klidném místě Drahanské vrchoviny, necelých 20 minut jízdy autem od centra Brna směrem na Olomouc, resp. 3 km od Vyškova (Odbočka z dálnice D-1, Vyškov - západ.), viz mapka.
Cílem semináře je poskytnout pracovníkům IT a uživatelům nejen IS informace o nových řešeních, produktech, službách a jejich využití v praxi, které jsou v současné době realizovatelné prostřednictvím společnosti ProControl CZ a obchodních partnerů.
První přednáška na téma Bezdrátové komunikace začíná v 9 hodin. Následuje příspěvek o Technologii BlueTooth a jeho praktickém využití, Úvod do WIFI sítí, Ukázka dodávaných zařízení, výhody a použití BT technologie.
Po obědě si účastníci semináře vyslechnou příspěvek na téma Lotus Notes a CRM pro tento systém. Další přednáška je věnována Průmyslovým řešením na bázi BT technologie a Terminálovým aplikacím a mobilním zařízením. Na závěr proběhne diskuse k předneseným tématům, losování anketních lístků a předání cen.
Podrobný program 6. Technického semináře naleznete zde. Potvrzení vaší účasti proveďte prosím e-mailem, nebo pohodlněji vyplněním formuláře na webu, a to nejpozději do 8. března. Účastnický poplatek činí 600 Kč. Úhradu můžete provést v hotovosti před zahájením semináře, nebo na účet u naší banky: Expandia Banka, č. ú.: 85036001 / 2400

Nahoru

 

Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu
Společnosti Hewlett-Packard a Minerva si vás dovolují pozvat na seminář "Proč svěřit svá data profesionálům - konkrétní příklad outsourcingu". Na jeho programu bude mimo jiné přednáška pana profesora Jiřího Voříška "Předpoklady efektivního využití outsourcingu IS/ICT", budou představeny outsourcingová řešení společnosti Minerva ČR či případová studie z firmy Jitona.
Podrobný program semináře, který se koná ve středu 19. března v budově HP, Vyskočilova 1/1410 v Praze a to od 10 do 15 hodin (registrace od 9:30), získáte zde.
Máte-li zájem zúčastnit se semináře, prosíme, potvrďte vaši účast vyplněním a odesláním registračního formuláře na webové stránce pořadatelů, nebo elektronickou poštou, a to nejpozději do 10. března 2003.
Do záhlaví e-mailu uveďte název semináře "Proc sverit sva data profesionalum". Přihlášky se budou vyřizovat dle došlého pořadí až do vyčerpání kapacity sálu. O přijetí své přihlášky budete informováni elektronickou poštou.
Další informace o připravovaném semináři, programu, jednotlivých prezentacích, prezentovaných produktech a možnosti registrace získáte na telefonních číslech: 261 307 319 (Michaela Mertová, Hewlett-Packard) nebo 541 426 070 (Alena Pribišová, Minerva ČR).
Seminář pro Vás připravily společnosti Hewlett-Packard a Minerva ČR za podpory společnosti DNS.

Nahoru

 

Odborné semináře společnosti Sybase
Společnost Sybase si vás dovoluje pozvat na školení a odborné semináře.
V měsíci březnu jsou připraveny následující semináře. Hned příští týdne ve středu 5. března to bude setkání na téma XML. Jazyk XML se postupně stává nepsaným standardem pro výměnu informací mezi aplikacemi a systémy. Cílem semináře je představení stěžejních produktů Sybase právě z pohledu jejich podpory XML. Mimo vývojových a CASE nástrojů, jako je PowerBuilder, respektive PowerDesigner se tak bude hovořit i o Sybase databázových strojích a dalších produktech.
Rovněž ve středu, ale o týden později 12. března, proběhne seminář s názvem Enterprise Application Server - nejrychlejší aplikační server. Na tomto semináři vám společnost Sybase představí a předvede první aplikační server certifikovaný pro platformu Java 2 Enterprise Edition 1.3. Seminář je určen pro pracovníky v oblasti IT, kteří uvažují o vývoji vícevrstvých aplikací.
19. března - Informatica - jak se elegantně a s minimálním úsilím vypořádat s integrací dat. Seminář je věnován problematice integrace dat a aplikací pro potřeby datových skladů a systémů tzv. business inteligence. Nezávislé studie uvádějí, že právě oblast integrace dat neboli ETL (extrakce, transformace, load) může odčerpat značnou část prostředků na budování a provoz datových skladů - až 70 %. Mimo jiné se dozvíte, jak tyto náklady omezit a vybudovat ETL řešení za zlomek času a s minimálním úsilím.
O týden později, 26. března, se uskuteční seminář PowerBuilder 9, který je koncipován především jako představení nových vlastností implementovaných v nové verzi PowerBuilderu. Stěžejními tématy jsou podpora XML, jazyka Java, .NET nebo platformy PocketPC. Seminář je určen především stávajícím uživatelům PowerBuilderu. Vítáni jsou ale i vývojáři či vedoucí vývojových týmů, kteří neznají toto vývojové prostředí, ale hledají vhodný nástroj pro rychlý vývoj C/S či vícevrstvých aplikací.
Pokud není uvedeno jinak, konají se semináře v sídle Sybase ČR, Tychonova 2 v Praze od 9 do 12 hodin. Pokud máte o některý z těchto seminářů zájem, zaregistrujte se, prosím, na telefonním čísle 224 310 808 linka 146 nebo vyplňte registrační formulář. Nabídku nejaktuálnějších volných míst na školení najdete zde.

Nahoru
 

Sun Forum 2003
Společnost Sun uspořádala ve čtvrtek 20. února II. ročník konference Sun Forum 2003. Konference byla především ve znamení otevřených řešení a technologií, které mají usnadnit a zefektivnit podnikání nejen velkým společnostem, ale díky nově uváděným řešením i těm menším. Letošního ročníku konference Sun Forum 2003 se účastnilo okolo 900 zájemců z řad vyššího a středního managementu českých a zahraničních firem, novinářů a odborné veřejnosti.
Konferenci zahájil Zdeněk Pilz, Partner Sales Manager společnosti Sun Microsystems Czech. Ve svém příspěvku se věnoval vizi a strategii Sunu, zhodnotil dvacetiletou historii společnosti a významné milníky technologických inovací (Sun 1, SPARC, Solaris, Java, architektura Sun ONE a N1). Při této příležitosti připomenul posluchačům vizi "The Network is the Computer - Síť je počítačem", která je základem všech řešení společnosti Sun od jejího založení v roce 1982.
V další části věnované strategii společnosti se zmínil o produktech a řešeních pro Network Computing a vyzdvihl možnost volby platformy zákazníkem. Dále hovořil o důležitosti otevřených a end-to-end řešení ve spojení s vývojovou platformou Java, J2EE a J2ME. Společnost Sun podle jeho slov dělá vše pro to, aby svým zákazníkům přinášela otevřená řešení, která umožňují mobilní, bezpečný a rychlý přístup k informacím a službám prostřednictvím internetu. Nemalý prostor věnoval zaměření Sunu na řešení N1 architektury (datová centra a storage), významu iForce center, platformě Sun ONE, webovým službám, portálovým řešením na bázi Java a v neposlední řadě tématu Network Identity, které v pojetí Sunu vychází ze specifikací Liberty Alliance. V České republice se Sun zaměřuje především na oblasti konsolidace datových center, ukládání a údržby dat, infrastruktury pro CRM a ERP, webových služeb, dodávky a implementaci architektur Sun ONE a N1, bezpečnosti a technologií tenkého klienta.
V bloku Vize a realita vystoupili zástupci Sunu Tom Schlegel, Senior Manager Architecture EMEA, member of the Corporate Vision Council a Peter Cordery, Director EMEA Java Web Services, kteří se věnovali tématům N1 - revoluční IT architektura a Sun ONE - Web services, J2EE/J2ME a Liberty Aliance.
Dopolední program ukončil v bloku Vize a mobilita Martin Vlček, výkonný ředitel Amaio Technologies, přednáškou na téma Java v kapse - reálné využití J2ME v mobilních telefonech. V živém vystoupení poukázal na skutečnost, že nově vznikající aplikace v prostředí J2ME (Java) nemusí být určené pouze pro zábavu - hraní mobilních her, ale pro skutečné využití v praktickém životě. Měli jsme možnost shlédnout aplikaci Composter, určenou pro zemědělce, která pomáhá při určení optimálního složení kompostu.
Odpolední program byl věnován 72 odborným přednáškám v 18 tématických sekcích, ve kterých prezentovali svá řešení, nabídku produktů a služeb partneři a zástupci společnosti Sun Microsystems. Návštěvníci konference měli také možnost shlédnout výstavní expozice 38 partnerů.
Společnost Sun ve své expozici poprvé v České republice představila i řešení pro malé kanceláře (Small Office Solution), kam patří produkty OpenOffice.org, plně lokalizovaný kancelářský balík poskytovaný zdarma s neomezenou licencí, a produkt Calmeno, komplexní řešení pro správu a řízení osobních informací. Bližší pohled na nově uváděné produkty pro menší a střední firmy přineseme v časopise IT Office a reportáž ze Sun Forum 2003 v časopise IT System, jehož dvě zkušební čísla si můžete zde objednat zdarma.

Nahoru

 

Konference Internet ve státní správě a samosprávě se rychle blíží
Ve dnech 24. a 25. března 2003 se v Hradci Králové uskuteční již šestý ročník konference "Internet ve státní správě a samosprávě" (ISSS 2003). Stejně jako v uplynulých pěti letech se zde opět setkají zástupci státní správy a samosprávy, politici, manažeři, odborníci z oblasti ICT i zahraniční hosté. Letošní ročník se také díky podpoře Evropské komise stane důležitým bodem pro výměnu zkušeností se zástupci podobných iniciativ v zemích EU a zároveň dějištěm diskusí o efektivitě a zavádění IT procesů do oblasti veřejné správy.
Programová náplň konference se bude opírat o tři hlavní bloky: představení nového Ministerstva informatiky, jeho úkoly a cíle, otázky činnosti informačních soustav a vyhodnocení přenosu správních agend na obce a kraje po zrušení okresních úřadů a mezinárodní dimenze - konference ISSS se stane významným evropským setkáním z hlediska budování informační společnosti.
Prestižní setkání zástupců státní správy, samosprávy a politiků se v letošním roce koná pod záštitou Ministerstva informatiky ČR. Hlavním pořadatelem je společnost Triada, spolupořadateli pak Svaz měst a obcí ČR, Asociace krajů ČR, SPIS a agentura ExMise Public Relations. Generálním partnerem akce je Česká spořitelna, hlavními partnery jsou společnosti Český Telecom, IBM, Microsoft, Novell, Oracle a T-Mobile. Na zajištění části programu se podílí také sdružení BMI (Březen měsíc internetu).
Účastníci konference se mohou také těšit na další kolo v loňském roce vysoce hodnoceného diskusního pořadu "Bez e-munity", kterého se zúčastní zástupci všech parlamentních stran. I letos dojde ke slavnostnímu vyhlášení vítězů několika prestižních soutěží, jako jsou například Zlatý erb - soutěž o nejlepší internetové stránky měst, obcí a regionů, kterou vyhlašuje Svaz měst a obcí České republiky a Ministerstvo vnitra ČR, nebo soutěží Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb a Eurocrest.
Více informací o konferenci ISSS 2003, programu přednášek a prezentací i o minulých ročnících konference lze najít na adrese na internetu. Jsme rádi, že i letos může výt naše vydavatelství s časopisem IT System mediálními partnerem této konference.

Nahoru

 

Soutěž o nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor
Pro tvůrce elektronických kurzů se naskytla možnost změřit své síly v ojedinělém klání. V březnu - měsíci internetu - vyhlašuje společnost Trask solutions, u příležitosti třetích narozenin svého vzdělávacího systému LMS eDoceo a aplikace Autor, soutěž "nejlepší elektronický kurz zpracovaný aplikací Autor".
Bližší informace a pravidla soutěže naleznete zde. Nezávislá porota složená ze zástupců všech oblastí (školství, komerční sféra, vzdělávací agentury a nezávislá média) se již těší na obdržené kurzy. Termín uzávěrky odevzdání kurzů je 14. března do 12 hodin. Vyhlášení výsledků a předání cen proběhne v rámci veletrhu LinuxExpo, a to ve čtvrtek 20. března od 11 do 11.45 hod. v přednáškovém sále Veletržního paláce v Praze.

Nahoru


Konference ISSS Hradec Králové


Finanční monitor IT firem

GTS znovu stoupl zisk
Společnost GTS oznámila zatím neauditované konsolidované hospodářské výsledky po sloučení se společností KPNQwest za rok 2002. Společnost dosáhla v České republice celkových tržeb ve výši 2,37 miliardy korun. Zisk před úroky, odpisy a zdaněním (tzv. EBITDA) činil 423 milionů korun.
V roce 2002 vzrostly celkové tržby GTS ve srovnání s rokem 2001 o 16 % a zisk (EBITDA) se zvýšil o 23 %.
Společnost GTS působí na našem trhu od roku 1991 a poskytuje komplexní nabídku hlasových, datových, internetových, operátorských a integrovaných služeb.
Skupinu GTS Central Europe, včetně její české pobočky, převzala v srpnu 2002 mezinárodní finanční a telekomunikační společnost Antel Holdings.

Nahoru

 

SuSE CR oznamuje zisk
Společnost SuSE CR ukončila hospodaření v účetním roce 2002 se ziskem, protože v uplynulém roce rostl prodej softwarových produktů i odborných konzultačních služeb. Celkové provozní tržby tvořené prodejem softwarových produktů a souvisejícími službami vzrostly v porovnání s rokem 2001 o 34 %. Tržby z prodeje softwarových produktů vzrostly meziročně o 15 %, tržby ze služeb více než dvojnásobně.
Prodej licencí produktu SuSE Linux prostřednictvím přímého prodeje a distribučních řetězců byl v roce 2002 srovnatelný s prodejem v roce 2001. SuSE CR prodala v průměru 1 000 licencí každé vydané verze, přičemž v průběhu roku 2002 uvedla na trh dvě lokalizované verze (SuSE Linux 8.0 CZ a 8.1 CZ).
Do významného rozsahu narostl prodej produktu SuSE Linux Enterprise Server a obchodních produktů, jako je například SuSE Firewall na CD nebo SuSE Linux Database Server. Podíl přímého prodeje v roce 2002 převážil nad prodejem prostřednictvím distribučních řetězců (62 % přímý prodej ve srovnání s 50 % v roce 2001).
Dobrých výsledků dosáhla společnost při realizaci státních zakázek a podnikových řešení na klíč. Zisk je kromě stabilního odbytu softwarových produktů a rostoucích výnosů ze služeb, především výsledkem rázné redukce nákladových položek a optimalizace podnikových procesů.
V prvním pololetí roku 2003 SuSE CR uvede novou verzi produktu SuSE Linux Enterprise Server, která již bude postavena na technologii UnitedLinux, a novou lokalizovanou verzi produktu SuSE Linux.

Nahoru

 

ProCA dosáhla obratu 3,231 miliardy Kč
Firma ProCA dosáhla v roce 2002 celkového obratu 3,231 miliardy Kč. Tento obrat se týká pouze tuzemské centrály a distribučních středisek společnosti ProCA a nezahrnuje obrat zahraničních poboček.
Mezi významné projekty roku 2002 patřilo například uvedení notebooků BRAVE na trh, rozšíření nabídky spotřební elektroniky o produkty vlastní značky Maxton a otevření nového distribučního střediska v Českých Budějovicích.

Nahoru

 

LLP Group oznamuje finanční výsledky za rok 2002
Společnost LLP Group, dodavatel finančních a obchodních softwarových řešení, ohlašuje výsledky hospodaření za finanční rok 2002 končící 31. prosincem 2002. Tržby společnosti dosáhly za uvedené období 6,65 milionů USD oproti 6,48 milionům USD v roce 2001. Pražská pobočka se na celkových příjmech podílela 39 %.
Konzultace v roce 2002 tvořily více než polovinu (53 %) z celkových tržeb, což oproti roku 2001 představuje nárůst o 16 %. Nejvyšší příjmy z konzultací vykázala pobočka LLP Budapešť, za ní následovala Praha. V porovnání s předchozím obdobím ukazují realizované projekty na růst poptávky po konzultacích ve východoevropských zemích, zejména pak v postsovětských republikách (Ukrajina, Litva, Estonsko, Lotyšsko) a dále pak ve Slovinsku a v Kosovu.
Mezi největší zakázky, které LLP Group v loňském roce uskutečnila, patří zavádění a lokalizace finančního systému SunSystems ve více než 20 pobočkách společnosti Shell Gas po celém světě a projekty pro společnosti AIG a Menzies Aviation Group. Dalšími úspěchy LLP Group byla dohoda se společností Credit Suisse Life & Pensions pojišťovna (dříve Winterthur pojišťovna), která se stala prvním uživatelem finančního a logistického systému SunSystems 5 v České republice.
Společnost LLP Group se v roce 2002 také zaměřila na vybudování aktivního partnerského kanálu pro prodej svého vlastního softwaru na měření a zúčtování času time@work. Partnerské smlouvy podepsala v Japonsku, Velké Británii či v Austrálii. Významným lokálním projektem byla implementace řešení time@work v kancelářích mezinárodní auditorské a poradenské firmy Mazars v České a Slovenské republice.

Nahoru


Seminář Metriky přínosů v informatice


Internet, komunikace a sítě

Na internetu i v letadle
Od ledna se mohou cestující na pravidelné letecké lince Frankfurt - Washington připojit k internetu přímo ze svého sedadla. Letecká společnost Lufthansa předpokládá, že do dvou let vybaví internetovým připojením všechny své lety. Zmíněný projekt je vyvrcholením spolupráce Lufthansy a Cisca, kteří společně pracují na vyřešení problému, jak cestujícím - i v době letu přes oceán - poskytnout spojení s jejich mateřskou organizací. Lufthansa za tím účelem používá směrovač Cisco 3200 Series Mobile Access Router, který byl jako první produkt schválen pro datové přenosy v letadlech.
Cisco vyvinulo technologii Wi-Fi (IEEE 802.11b) umožňující stavět bezdrátové sítě přímo na palubě letadel typu Boeing 747-400. Na palubu se nainstalovalo pět přístupových míst Cisco Aironet 350 Series Access Points, jeden směrovač Cisco 3640 a devět přepínačů Cisco Catalyst 3548 XL.
Před tím ovšem musely všechny produkty projít schvalovacím procesem provedeným organizací Lufthansa Technik, aby se ověřilo, zda vyhovují normám civilního létání. Společnost Connexion By Boeing zajistila připojení letadla do internetu rychlostí až 3 Mb/s (směr do letadla) a 128 kb/s (směr z letadla).

Nahoru

 

NEXTRA uzavřela s ČTc smlouvu o přístupu k síti ADSL
Společnost NEXTRA v úterý podepsala smlouvu se společností Český Telecom ohledně poskytování širokopásmového přístupu k internetu s využitím technologie ADSL. Uzavřená dohoda umožní společnosti NEXTRA nabízet svým současným i potenciálním zákazníkům z řad firem i jednotlivců rychlejší a kvalitnější přístup k internetu. NEXTRA zároveň považuje dohodu mezi oběma společnostmi jako základ pro další vyjednávání o možnostech spolupráce v oblasti poskytování telekomunikačních služeb s využitím technologií ADSL. Nyní bude společnost služby s využitím technologie ADSL testovat. Jakmile bude proces testování dokončen, nabídne své služby zákazníkům.

Nahoru

 

Irové si mohou posílat SMS i v pevné síti
Hlavní irský telekomunikační operátor eircom využil řešení společnosti LogicaCMG k tomu, aby rozšířil nabídku služeb o SMS. Telekomunikační společnost tak bude schopna soutěžit s mobilními operátory a zároveň cíleně oslovit specifické segmenty trhu, například důchodce či podnikovou sféru.
Přijímat textové zprávy mohou uživatelé vybavení speciálním aparátem (ti mohou SMS také odesílat) nebo hlasovou schránkou, což celkem představuje asi půl milionu telefonních stanic. Ti, jejichž aparát nemá display, obdrží zprávu ve formě namluveného vzkazu v hlasové schránce.
LogicaCMG dodala eircomu řešení založené na vlastní technologii pro přenos SMS v pevných sítích a systému TTS (Text to Speech) pro převod textových zpráv do mluvené řeči. Řešení bylo lokalizováno tak, aby dokázalo správně "vyslovit" irská jména a názvy míst.
Joe Collum, marketingový ředitel eircomu řekl: "Z našeho průzkumu vyplynulo, že více než 50 procent zpráv je odesíláno z domova. U uživatelů ve věku 14-24 let toto číslo představuje dokonce až 74 %. Věřím, že zavedení bezdrátových aparátů eircom bude impulsem k tomu, aby lidé posílali SMS za rozumnou cenu ze svých domácích telefonů. Myslím, že zákazníci ocení také další významný prvek, ochranu důvěrnosti přenášených zpráv, což je zajištěno heslem."

Nahoru

 

Velká konference - nová služba Aliatelu
Mezi klienty společnosti Aliatel patří již delší dobu vydavatelství MAFRA. Ta již třetím rokem využívá nabídku datových služeb Frame Relay a ATM a od října loňského roku je také odběratelem kompletní hlasové služby Business Call Direct a služby bezplatného volání Profit Call 800, které používá pro všechny své pobočky ve 14 městech naší vlasti.
Navíc od 1. února zprovoznil Aliatel na žádost MAFRA doplňkovou službu Velká konference. Princip této služby spočívá v tom, že si zákazník může kdykoliv sám přivolat do hlasové konference až 30 účastníků, připojených kdekoli na světě ve stejný okamžik do veřejné telekomunikační sítě prostřednictvím pevného či mobilního telefonu.
Služba Velká konference je nabízena v rámci služby Business Call Direct jako vysoce nadstandardní doplněk řešení specifických telekomunikačních potřeb velkých společností. Zákazník má u Aliatelu zajištěnou stoprocentní volnost při řízení konference po celou dobu jejího trvání i její přípravy a plánování, což je v tuto chvíli u podobných služeb nabízených konkurencí výjimkou.

Nahoru

 

Štíhlá UPS do průmyslové skříně
Společnost American Power Conversion (APC) uvádí na český trh v sérii záložních zdrojů Smart UPS nový model s výškou 1U, který je určen k montáži do průmyslové skříně. Nový zdroj UPS je dostupný ve verzi 750 VA a 1000 VA a nabízí připojení přes USB či sériový kabel, zároveň obsahuje vylepšenou funkci pro stabilizace napětí.
Nové modely Smart UPS nezabírají jen méně místa v průmyslové skříni než tradičně používané záložní zdroje, ale také zabezpečují širší rozsah vstupního napětí. Díky tomu záložní napájení počítačových technologií funguje (bez přechodu na akumulátorové napájení), i když napětí nominálně klesne až o 30 %.
Zdroje Smart UPS APC obsahují akumulátory, které jsou integrovány do ovládacího panelu a mají snadno dostupné ovládání. Díky tomu může uživatel odpojit a vyměnit baterii během provozu bez přerušení práce na připojených zařízeních. Navíc během výměny baterie je automaticky vypnuta funkce testování.
Se všemi modely Smart UPS montovanými do průmyslové skříně se dodává ještě programové vybavení pro monitoring zálohování PowerChute Business Edition v6.1. Software umožňuje administrátorovi sítě bezpečné uzavření systému a bezpečnou manipulaci se zdroji UPS (maximálně 25 zařízení), které zálohují servery a pracovní stanice.

Nahoru

 

Velká spolupráce nad IP
Dva vskutku velcí hráči na poli informačních technologií - společnost IBM a Alcatel - včera oznámili, že pro naši EMEA oblast (Evropu, Blízký východ a Afriku) uzavřeli dohodu o společné nabídce řešení a služeb založených na IP technologii. IBM tak bude budovat svá integrační řešení s využitím hlasových a datových aplikací společnosti Alcatel. Zákazníci budou moci využít end-to-end služeb a nejlepších technologií obou společností, a získají tak prostředky pro návrh, implementaci a řízení svých sítí založených na IP protokolu.
Oznámení přichází v době, kdy mnoho společností objevuje IP telefonii jako plnohodnotnou náhradu za své tradiční systémy. Oznámení má také význam pro zákazníky s velkými centrálami a pobočkami, kteří požadují bezproblémový přechod z tradiční infrastruktury vybavené telefonními ústřednami (PBX) na infrastrukturu založenou na IP.
Portfolio společnosti Alcatel má umožnit v kombinaci se službami IP telefonie, hlasových služeb (Voice Over IP), konzultacemi a integračními službami společnosti IBM ušetřit až 30 % nákladů na sítě. Snižovány jsou náklady na řízení sítě, její propustnost a integraci aplikací. Tyto služby mohou pomoci zvýšit produktivitu, flexibilitu a kvalitu služeb. Úspory vznikají díky použití nových aplikací založených na IP, jako je jednotné zpracování zpráv, CRM založený na IP a kontaktní centra založená rovněž na IP.
IBM také představila své služby pro řízení sítí využívající hlasových, datových a aplikačních řešení společnosti Alcatel. IBM navíc před časem koupila od Alcatelu francouzskou divizi Enterprise Solutions Servicess, a její portfolio služeb připojila ke svým mezinárodním službám řízení sítí. Na základě dohody tak posílí IBM své pozice poskytovatele end-to-end řešení v konvergovaných sítích.

Nahoru

 

HP horečně investuje do řešení pro telekomunikační firmy
Další posílení pozice HP na trhu telekomunikačních služeb bylo k vidění a slyšení na kongresu 3GSM ve francouzském Cannes, kde společnost představila celou řadu nových řešení a služeb pro telekomunikační trh.
V oblasti mobilního přístupu k internetu oznámila HP řešení Extended IMS využívající technologii Bluetooth, které dále zjednodušuje datové přenosy v mobilní síti. V této souvislosti došlo k uzavření smlouvy mezi HP s největším italským mobilním operátorem, společností TIM (Telecom Italia Mobile), na dodávku zmíněného řešení Extended IMS (Instant Mobility Suite).
Implementované řešení se skládá z handheldu iPAQ Pocket PC s podporou technologie Bluetooth a softwaru IMS. Řešení automaticky spáruje iPAQ s mobilním telefonem vybaveným Bluetooth, sestaví spojení do sítě GPRS a spustí internetovou relaci.
Software Extended IMS rovněž umožňuje provozovatelům sítí individualizovat stránku s nabídkou v souladu s vlastní podnikovou identitou a nabízet nově vyvíjené služby uživatelům kapesních počítačů iPAQ.
Ve spolupráci se společností (www.amdocs.com) Amdocs (poskytovatel fakturačních systémů a systémů CRM) představilo HP v Cannes rovněž platformu pro fakturaci předplacených a zpětně hrazených hlasových a datových služeb. Společnosti integrovaly funkce tarifikace a správy zůstatku produktu Amdocs Enabler s funkcemi kontroly hovorů a relací v reálném čase, které nabízí řešení HP OpenCall Service Controller. Společné řešení, podporující fakturaci předplacených i zpětně hrazených služeb, umožňuje mobilním operátorům nabízet nové služby s oběma formami úhrady. Rovněž usnadňuje integraci se stávajícími inteligentními síťovými infrastrukturami.
Pomocí sledování hovorů a relací v reálném čase mohou mobilní operátoři aktivovat předplacené služby před hovorem nebo datovou relací a umožnit uživatelům, aby je využívali a při vyčerpání zůstatku adekvátně reagovali (ukončení přenosu, přesměrování na server pro dobití zůstatku). Stejně tak pomocí kontroly relací a tarifováním a sledováním zůstatku v reálném čase mohou mobilní operátoři umožnit a kontrolovat současné používání hlasových a datových služeb a využívání řady služeb z jediného účtu.
HP Opencall je rodina produktů pro vytváření a provoz telekomunikačních služeb. Hlavním produktem této rodiny je HP Opencall Service Controller, flexibilní systém pro řízení hovorů v reálném čase, který je nezávislý na typu telekomunikačního hardwaru. Umožňuje vytváření, provoz a řízení služeb v prostředí hlasových sítí, založených na intelligent networks (IN) a protokolech SS7.

Nahoru

 

Řešení pro měření kvality dohodnutých služeb
I další zpráva od HP představuje nové řešení pro telekomunikační firmy. Společnost se rozhodla rozšířit rodinu produktů HP OpenView o řešení Service Quality Manager, které je určeno zejména pro mobilní a pevné operátory a poskytovatele datových služeb. Systém v reálném čase nabízí ucelený přehled o kvalitě všech hlasových a datových služeb poskytovaných zákazníkům, přičemž měřítkem kvality jsou dohodnuté úrovně služeb (tzv. Service Level Agreements - SLAs). Řešení by se mělo objevit na trhu po testech v dubnu letošího roku.
HP OpenView Service Quality Manager automatizuje sledování a vyhodnocení provozních i zákaznických úrovní služeb a aktivní správou sítě napomáhá k dodržení dohodnutých SLAs. Pokud kvalita dohodnutých služeb klesne pod definovanou hranici, jsou automaticky vyvolána nápravná opatření a je informován správce sítě. Díky tomu je problém většinou vyřešen dříve, než se projeví u uživatele.
HP OpenView Service Quality Manager také sleduje a vyhodnocuje kvalitu služeb (Quality of Service - QoS) na základě ukazatelů ze všech dostupných zdrojů včetně informací z obchodních procesů poskytovatele služeb. V současné době je HP OpenView Service Quality Manager ve zkušebním provozu s řešením HP OpenView TeMIP, dalšími produkty OpenView a systémy třetích stran. Produkty HP OpenView dnes používá přes 400 poskytovatelů služeb po světě.

Nahoru

 

Přístupový IP směrovač pro malé a střední podniky
Společnost Vanguard Managed Solutions (VanguardMS), poskytovatel řešení pro správu rozsáhlých zákaznických sítí, rozšiřuje svoji řadu multiservisních přístupových IP směrovačů o nový model Vanguard 342. Ten je vhodným řešením pro malé a středně velké kanceláře a obchody, jež hodlají přejít na nové služby založené na protokolu IP nebo virtuálních privátních sítích (VPN).
Směrovače Vanguard 342 rovněž umožňuje vzdáleným pracovištím velkých firem konvergovat hlas, video i data v rámci jedné sítě, což snižuje náklady na komunikaci rozsáhlých sítích WAN.
Vanguard 342 navíc obsahuje spolehlivé šifrovací funkce a funkce podporující sítě VPN, takže zákazníci mohou zavádět nové služby založené na IP, bezpečně propojovat vzdálená stanoviště a komunikovat mezi nimi.
Výkonná architektura přístupového směrovače Vanguard 342 umožňuje zákazníkům využívat různé aplikace najednou - např. šifrování, vysokorychlostní směrování, IP QoS (Quality of Service) či aplikace s integrovaným hlasem VoFR a VoIP, aniž by to negativně ovlivnilo šířku pásma nebo výkon samotné aplikace. Např. maloobchodní podnik, který využívá Vanguard 342, může směrovat aplikace pro prodejní místa, aktualizace týkající se odbytu, telefonní hovory a video záznam z bezpečnostních kamer, aniž by musel připlácet za větší šířku pásma.
Vanguard 342 zajišťuje výkonné směrování podle tradičních protokolů a zároveň umožňuje přechod na funkce využívající protokol IP - např. kompresi dat, jež šetří šířku pásma, či šifrování pro bezpečnou komunikaci. Vanguard 342 obsahuje dva porty 10/100BaseT v porovnání s modelem Vanguard 340 - 32 MB, a to za stejné pořizovací náklady, takže je zároveň flexibilní platformou umožňující připojení vzdálených stanovišť k podnikové síti WAN prostřednictvím Frame Relay či IP i provozování cenově příznivých transportních technologií, jako je DSL či širokopásmové služby (kabelové i bezdrátové). Multiservisní přístupový směrovač Vanguard 342 je v České republice dostupný od února 2003 za doporučenou koncovou cenu 2 290 USD.

Nahoru

 

Společnost Cisco koupila firmu Okena
Transakce v hodnotě 154 milionů dolarů přinese společnosti Cisco nový bezpečnostní produkt zaměřený na ochranu stanic a serverů. Z důvodu kvality zabezpečení pracuje systém ochrany na principu předvídání událostí, což je pokročilejší technologie než tradiční řešení založené na řešení vzniklých problémů. Software společnosti Okena je dodáván zákazníkům spravujícím velké podnikové sítě.
Podle dohody se Okena zapojí do struktury Cisca již ve třetím kvartále roku 2003.
Bezpečnostní systém Okena je založený na monitorování operačního systému a monitorování konfigurace a registrů operačních systémů. Systém realizuje všechny tradiční metody ochrany najednou: detekuje pokus o napadení serveru, poskytuje služby distribuovaného (rozprostřeného) firewallu, chrání proti virovému kódu, který má předpoklady se dále šířit v síti a chrání proti útoku vyvolávajícímu zastavení operačních systémů. Současně také umožňuje tradiční ochranu počítačů uživatelů.

Nahoru


New Challenges in Brand Management


Informační společnost

Aliatel má nového generálního ředitele
Do funkce generálního ředitele společnosti Aliatel byl představenstvem společnosti jmenován pan Bernhard Fanger. Na místo generálního ředitele jej akcionáři Aliatelu navrhli již koncem minulého roku. Jeho hlavním úkolem bude udržet a posílit pozici společnosti na českém telekomunikačním trhu a zároveň zvýšit vnitřní výkonnost společnosti vedoucí k ziskovému podnikání na základě plného samofinancování.
Přestože se pan Fanger ujme své funkce až v červnu 2003, již dnes pravidelně komunikuje se zástupci akcionářů společnosti, zapojil se do přípravy nového podnikatelského plánu a podílí se na strategickém plánování. Setkal se i s vrcholovým vedením společnosti. Do doby jeho oficiálního nástupu je vykonáváním funkce generálního ředitele pověřen Ing. Petr Štajner, ředitel pro Strategii společnosti Aliatel.
Bernhard Fanger se narodil 25. srpna 1962 v německém Herrschingu. Vystudoval vysokou školu technickou v Mnichově a telekomunikace na univerzitě v Londýně. Absolvoval postgraduální studia v USA na univerzitách v Jižní Kalifornii a New Yorku. V telekomunikacích se pohybuje už přes deset let. Byl zaměstnán ve společnostech Siemens, Hewlett Packard a British Telecom.
Volný čas nejraději tráví v rodinném kruhu (je ženatý a má čtyři děti). Rád sportuje. "Začal jsem se zajímat o turistiku a trochu i o lezení po horách, takže se už těším na české hory a doly," vysvětluje s úsměvem.

Nahoru

 

Cleverlance jmenovala ředitele divize mobilních řešení
Divizi mobilních řešení společnosti Cleverlance, dodavatele internetových řešení, začne od 1. března řídit Petr Zdražil (narozen 1978). Petr Zdražil dříve pracoval jako produkt manager ve společnosti Český Mobil (OSKAR), kde měl na starosti mj. projekty Oskarův WAP a SMS seznamka. Z kreativní části se podílel například na SMS Chatu a rozvoji informačních služeb. Zkušenosti sbíral také jako technology specialist společnosti Citibank.
Petr Zadražil, absolvent Střední strojírenské a Střední ekonomické školy, pracoval také jako redaktor a později i šéfredaktor časopisu Excalibur, zaměřeného na počítačové hry, podílel se na založení dalšího periodika s hráčskou tématikou, časopisu Level. Je ženatý a má čtyřletého syna.
"V České republice je velmi omezené množství lidí s takovým know-how, jaké k nám Petr přináší; jsem přesvědčen, že by nám na jejich spočítání stačily prsty u rukou. Považuji za čest, že Petr naši nabídku přijal a ve vedení divize, jejíž obrat chceme v roce 2003 minimálně zdvojnásobit, budeme mít takovou kapacitu", řekl Jakub Dosoudil, obchodní a marketingový ředitel společnosti Cleverlance.
Náplní divize mobilních řešení společnosti Cleverlance je tvorba řešení pro mobilní zařízení, jako jsou mobilní telefony, smart phones, Palmy, či veškerá zařízení na bázi Windows CE, např. Compaq iPaq. Tento, v současnosti velice perspektivní směr, je v rámci divize rozdělen do sekcí Entertainment a Business. V prvně jmenované sekci vznikají hry a zábavné aplikace, druhá se věnuje vzdálenému přístupu k podnikovým aplikacím, řešením pro sdílení kontaktů, informačním systémům a portálům, popřípadě přístupu k systémům internetového bankovnictví.

Nahoru

 

Nový obchodní ředitel v Plaut Consulting CR
Do pozice obchodního ředitele společnosti Plaut Consulting byl od 1. ledna 2003 jmenován Ing. Jaroslav Brož (57), který v uplynulých letech před příchodem do Plautu působil jako ředitel obchodní divize a poté jako Alliance Manager ve společnosti SAP ČR.
Jaroslav Brož absolvoval obor Ekonomika a řízení strojírenské výroby na Strojní fakultě (www.vutbr.cz) VUT v Brně. Po studiích se dlouhodobě zabýval řešením automatizace plánování a řízení výroby v řadě výrobních podniků. V letech 1990 a 1991 absolvoval postgraduální studium Managementu spojené s několikaměsíční stáží na Sandwell College ve Velké Británii.
V roce 1994 začal spolupracovat na zavádění systému SAP R/3, nejprve jako vedoucí projektu a následně jako ředitel divize firmy PC-DIR a od roku 1997 jako ředitel obchodní jednotky APP Systems. V roce 1998 začal řídit obchodní divizi Trade & Industry firmy SAP ČR, v letech 2001 a 2002 odpovídal za partnerský program SAP ČR.
Jaroslav Brož je ženatý, má dospělého syna a mezi jeho zájmy patří golf, lyžování, literatura, irská whiskey a dobré víno.

Nahoru

 

LCS Deutschland zahájila činnost
Společnost LCS zahájila provoz své pobočky v Berlíně. Hlavním úkolem LCS Deutschland je nabídnout zájemcům na německém trhu dva produkty z kategorie ERP systémů - novou generaci komplexního informačního systému LCS Noris pro velké podniky, založenou na platformě Microsoft .NET, a ekonomický systém LCS Helios IQ pro menší a střední firmy.
Berlínská kancelář společnosti LCS Deutschland zahájila oficiálně činnost počátkem února 2003. Ředitelkou byla jmenována Soňa Brabcová, zástupkyně pro německy mluvící země, která přišla do Berlína z české centrály LCS International.
Oba produkty, které chce LCS nabídnout na německém trhu, se mohou opřít o řadu referencí z nasazení v České republice a na Slovensku. Ekonomický systém pro střední firmy LCS Helios IQ v současné době využívá několik stovek společností, mezi nimi například Deloitte & Touche CR, IDG Czech, M. J. Maillis Group, Nextra CR, Plan & Bau a další.
Informační systém LCS Noris pro velké firmy se může chlubit implementacemi v řadě velkých podniků, které oceňují jeho flexibilitu a schopnost vyhovět individuálním požadavkům jednotlivých branží, a přitom plně respektovat jedinečné know-how uživatele.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist