V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 12/2002
Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling |
Připravujeme:
IT System 1-2/2003
Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
Sodexho v Itálii a Turecku
Společnost
Brain Systems oznámila dokončení projektu on-line objednávkového systému
společnosti Sodexho PASS v Itálii a Turecku. Sodexho přitom plánuje
zavedení nového objednávkového systému i v dalších zemích. Pro
spolupráci se společností Brain Systems se Sodexho rozhodlo na základě
předchozího úspěšného projektu pro polskou pobočku, kde Brain Systems
implementovala internetovou platební bránu. Ta byla dokončena v červnu
loňského roku.
Nový objednávkový systém přináší zákazníkům Sodexha hlavní výhody
internetu: všudypřítomnost a dostupnost. Prostřednictvím internetu si
nyní zákazníci v Itálii a Turecku mohou nejen objednávat klasické
papírové poukázky, ale i okamžitě vytisknout proforma fakturu, prohlížet
si již vystavené faktury, aktualizovat údaje ve smlouvě nebo zjistit
stav objednávky. Nákup poukázek a karet na služby se tak stává rychlou a
efektivní operací s minimálními transakčními náklady.
On-line objednávkový systém dále sleduje například historii objednávek
nebo frekvenci objednávek jednotlivých klientů. Další výhodou je možnost
rychlé komunikace se zákazníkem. Zákazníci mohou prostřednictvím systému
zasílat své stížnosti, požadavky či návrhy, které jsou obratem vyřízené.
Třípilířová architektura objednávkového systému je postavena na
platformách Microsoft, Linux a Oracle. Řešení využívá webových služeb,
XML a SOAP a je propojeno na framework společnosti Sodexho.
Sodexho Pass je součástí mezinárodní společnosti Sodexho Alliance, která
v současné době působí v 72 zemích světa, včetně České republiky.
Zajišťuje služby ve 24 326 provozech a zaměstnává 314 tisíc pracovníků.
Nahoru

Elanor
externě zpracovává mzdy pro společnost Slovnaft
Slovnaft
Bratislava, rafinérsko - petrochemická společnost, se rozhodla využít
outsourcing pro zpracování své mzdové agendy. Poskytovaní služby
externího zpracování mezd pro téměř 4 000 zaměstnanců od prosince 2002
provádí na produktu Elanor Global společnost IFS Slovakia.
"Rozhodli jsme se podepsat dlouhodobou smlouvu na využívání služby
externího zpracování mezd především proto, že chceme uspořit náklady a
také mít tuto agendu na vysoké profesionální úrovni", vysvětluje Ján
Kavec, náměstek generálního ředitele Slovnaftu pro lidské zdroje. "Jde o
jeden z konkrétních příkladů realizace naší strategie plně se soustředit
na hlavní oblast činnosti společnosti", dodal J. Kavec.
Slovnaft (www.slovnaft.sk) představuje jednu z nejmodernějších
evropských rafinérií, na kterou navazuje petrochemická výroba a vlastní
maloobchodní síť více než 300 čerpacích stanic ve Slovenské republice.
Vlastní maloobchodní síť postupně rozšiřuje v České republice a v
Polsku. Zpracování více než 5 mil. tun ropy ročně umožňuje výrobu
komplexního sortimentu vysoce kvalitních motorových paliv a dalších
rafinérských, petrochemických výrobků a plastů. Přibližně 70 % produkce
jde na export do okolních zemí, hlavně do České republiky. Strategickým
zahraničním investorem je od roku 2000 maďarská ropně-plynárenská
společnost MOL, která v současnosti vlastní 36,2 % akcií.
Nahoru

TietoEnator SYKORA
tentokrát v Asii
Společnost TietoEnator SYKORA vyhrála výběrové řízení na dodávku analýzy
pro kazašskou plynárenskou společnost
Intergas Central Asia (ICA). Analýza je zaměřena na vhodnost
implementace geografického informačního systému do podmínek společnosti
ICA. Projekt je rozdělen do čtrnácti etap a jeho ukončení je plánováno
na květen tohoto roku.
Část projektu spočívající zvláště ve sběru dat je realizována přímo v
Almatě, sídle společnosti ICA, zatímco porovnávací fáze řešení a vývoj
prototypu proběhne v domácím prostředí společnosti TietoEnator SYKORA.
Cílem analýzy je posouzení stávající situace v ICA. Projekt zahrnuje
podrobný rozbor všech složek systému od organizační struktury a business
procesů, přes zmapování stavu hardware, software, sítí, dat a požadavků
uživatelů na potřebnost, dostupnost, funkčnost a prezentaci
geografických informací až po komunikaci a vzájemnou výměnu dat s jinými
i externími subjekty. Samozřejmou součástí analýzy bude i doporučení
nejvhodnějšího řešení GIS systému.
ICA se jako součást plynárenského gigantu KazTransGas zabývá transportem
a prodejem plynu na domácím i zahraničním trhu a těžbou, financováním,
výstavbou a využíváním potrubních sítí v kazašské republice. Pro
společnost TietoEnator SYKORA tak nová zakázka představuje velkou
příležitost pro uplatnění jejího know-how z oblasti plynárenství a
využití zkušeností se zaváděním obdobných systémů.
Intergas Central Asia je akciová společnost, jejímž stoprocentním
vlastníkem je společnost KazTransGas, která se zabývá transportem a
prodejem plynu na domácím i zahraničním trhu. Dále pak těžbou,
financováním, výstavbou a využíváním potrubních sítí na území
Kazachstánu a správou základní sítě přepravy plynu která se skládá z 10
000 km plynovodu s roční propustností kolem 190 mld m3 a 24 kompresních
a více než 300 regulačních stanic.
Nahoru

mySAP.com ve společnosti
Foto - World
Společnost
Efcon, Services partner společnosti SAP ČR, uzavřela smlouvu na dodávku
a implementaci nového informačního systému pro společnost Foto - World.
Foto - World si stejně jako mateřská firma KODAK pro nový informační
systém zvolil komplexní řešení pokrývající finanční a logistické procesy
založené na platformě SAP.
Cílem projektu je v první fázi implementovat finanční moduly a
logistické moduly podporující hlavní obchodní procesy zákazníka, v druhé
fázi zavedení Call centra a Web shopu.
Společnost Efcon jako vítěz výběrového řízení zajišťuje vedení projektu
a odborné poradenství pro oblast financí, vnitropodnikového účetnictví a
logistické procesy včetně vazby na externí systémy. Projekt implementace
nového informačního systému pro společnost
Foto - World je
dalším z realizovaných projektů společnosti Efcon při jejím směřování do
segmentu maloobchodu a rychloobrátkového zboží. Projekt implementace
bude zahájen na konci ledna 2003 a předpokládá se, že celý systém bude
uveden do produktivního provozu v prosinci 2003.
Nahoru

Modulový systém ukládání dat
Společnost EMC připravila pro uživatel, kteří potřebují operativně
navyšovat kapacitu na úložných discích, možnost přidávat tyto paměti v
modulových přírůstcích. Zařízení Symmetrix DMX800, který bylo včera ohlášeno, je
modulovým členem nové řady Symmetrix DMX Series systémů ukládání dat, která byla
včera také ohlášena.
Díky tomu mohou být poprvé systémy Symmetrix instalovány v nenadřazených
datových centrech v rozložených nebo centralizovaných umístěních, a přitom mohou
podporovat otevřené systémové aplikace a dokonce i větší část infrastruktury
organizace než tomu bylo doposud.
Použitím nové architektury tzv. přímé matice vnáší modulární systém Symmetrix
DMX800 výkon a softwarové funkčnosti i do menších a cenově výhodnějších nástrojů
bez nutnosti budování vícepatrových datových center. Například systém Symmetrix
DMX800 konfigurovaný na 7,2 využitelných terabytů nabízí až trojnásobně vyšší
výkon za nižší cenu, než loni nabízený systém Symmetrix 8530 se stejnou
kapacitou.
Zákazníci mohou implementovat Symmetrix DMX800 buďto jako primární paměť, nebo
jako okrajové zařízení dálkově spojené s centralizovanou sítí ukládání dat.
Systém DMX800 podporuje hrubou kapacitu od 1,2 do17,5 terabytů (využitelných je
1 - 15,3), třicet dva 2-bitových portů Fibre Channel (16 předřazených, 16
serverových) a až 32 gigabytů globální rychlé vyrovnávací paměti. Řada systémů
Symmetrix DMX Series se připojuje k rodině a středním systémům CLARiiON, aby tak
oslovila úplné spektrum požadavků na ukládání dat. Včera ohlášený systém DMX800
používá stejné diskové pole jako CLARiiON CX600 a umožňuje tak uživatelům přejít
ze systému CLARiiON na systém Symmetrix pouhou záměnou ovládacího spínače a
ponecháním diskových jednotek na místě.
Nahoru

Virtualizace
síťových systémů ukládání dat
Společnost HP
uvedla na trh komplexní architekturu pro virtualizaci síťových systémů
ukládání dat, která slouží pro snadné řízení a správu celopodnikových
modulárních systémů ukládání dat. Síťová virtualizace vychází z
technologie HP VersaStor a představuje další rozšíření strategie
ENSAextended (Enterprise Network Storage Architecture).
HP v současnosti dodává v této oblasti i systémy StorageWorks Enterprise
Virtual Array (EVA), HP StorageWorks Virtual Array (řada VA7xxx) nebo HP
OpenView Continuous Access Storage Appliance (CASA), které umožňuje
heterogenní ukládání dat včetně replikace, funkce snapshot a migrace
dat. HP navíc hodlá rozšířit tyto služby prostřednictvím integrace
technologie VersaStor do platformy CASA i do platformy inteligentních
switchovaných optických sítí SAN.
HP plánuje i do budoucna další zjednodušování správy ukládání dat, lepší
využití kapacit a umožnění využití služeb ukládání dat napříč
heterogenními prostředími pomocí zdokonalené virtualizace založené na
síťových technologiích.
Nahoru

Rychlé ukládání dat
Společnost HP uvádí rovněž nová řešení pro konsolidaci ukládání dat.
Představená řešení vycházejí rovněž ze strategie ENSAextended, jež
umožňuje správu heterogenních systémů ukládání dat pomocí otevřené
modulární síťové technologie. Společnost HP zároveň podepsala smlouvu s
firmou Cisco, na jejímž základě bude prodávat její spojovací přepínače
MDS. Na základě ní během první poloviny roku 2003 přizpůsobí produktovou
řadu spojovacích přepínačů MDS firmy Cisco svým produktům a bude je
nabízet v rámci sítí SAN HP StorageWorks.
Nové diskové pole HP StorageWorks Virtual Array 7110 (va7110) má ve
srovnání s předcházejícím modelem va7100 šestkrát vyšší kapacitu a
dvojnásobný výkon. Disková kapacita je zvýšena z původních 15 disků na
45 disků, což při kapacitě jednoho disku až 146 GB znamená celkovou
kapacitu systému až 6,5 TB.
HP StorageWorks Director 2/140 zjednodušuje realizace rozsáhlých sítí
SAN, zajišťuje škálovatelnost, výkon a dostupnost, jež podnikoví
zákazníci potřebují pro výstavbu výkonných a flexibilních sítí SAN.
140portový přepínač Director 2/140 umožňuje jednoduchou správu i
implementaci.
Nový přepínač StorageWorks Edge Switch 2/24 je v infrastruktuře datových
středisek vhodným stavebním blokem pro malé sítě SAN nebo jako kriticky
umístěný přepínač. Edge Switch 2/24 umožňuje expanzi portů bez přerušení
provozu podle potřeb rozrůstajícího se střediska. Zajišťuje výkon 2 Gb v
konfiguracích s 8, 16 či 24 porty.
HP zároveň uvádí řešení HP StorageWorks Non-Disruptive Backup and Remote
Mirroring for Oracle 9i on UNIX, které zajišťuje zálohování databází
zákazníků, přičemž nedochází k přerušení chodu aplikací či snížení
jejich výkonu. Řešení HP StorageWorks Rapid Restore for Exchange 2000
umožňuje v několika minutách obnovit data v prostředí Exchange 2000 na
diskových polích HP StorageWorks Enterprise Virtual Array a HP
StorageWorks Modular Array. Zároveň zajišťuje integritu obnovených dat.
Zákazníci tak mohou být klidní, že jejich data jsou vždy chráněna a v
bezpečí a v případě jakéhokoli přerušení budou rychle obnovena.
HP StorageWorks Remote Mirroring for Oracle 9i nabízí vhodný postupy pro
výkonnou a zjednodušenou správu vzdálených replikací informací v
datových střediscích - až do vzdálenosti 100 km - s použitím technologie
HP DRM (Data Replication Manager) na databázi Oracle 9i a diskových
polích HP StorageWorks. Řešení HP StorageWorks Secure Path 4.0 for
Windows Workgroup Edition spravuje a zajišťuje nepřetržitý přístup k
datům na systémech HP StorageWorks, přičemž poskytuje podporu systémů s
Microsoft Windows Workgroup Edition.
Nahoru

Další bankovní ústav
zavádí e-learning
Ve výběrovém řízení vypsaném
Živnostenskou bankou na služby a produkty z oblasti elektronického
vzdělávání byla vybrána společnost Kontis jako dodavatel komplexního
řešení e-learning pro tuto banku. Součástí podepsaného kontraktu je
dodání LMS Tutor2000 a jeho implementace s bankovním personálním
systémem, dodání vývojových nástrojů řady ToolBook II, vývoj
prefabrikovaných prostředí pro rychlý vývoj kurzů, dodání hotových kurzů
a vývoj kurzů na klíč.
V pilotním projektu se jako první kurz vyvíjí elektronické školení pro
pracovníky Call centra.
Nahoru

IXOS se dvěma přírůstky
Dodavatel
řešení pro správu obchodních dokumentů, společnost IXOS Software, dále
posílila své postavení v oblasti správy dokumentů (Enterprise content
Management) a to koupi švýcarské společnosti Obtree Technologies a
německé společnosti PowerWork.
Švýcarská společnost
Obtree Technologies je (byla) dodavatelem řešení pro správu obsahu
dokumentů. Nabízí řadu produktů, které mohou být integrovány do hlavních
systémů prostředí SAP, Microsoft a dalších. V současné době využívá více
než 500 instalací dvě stovky zákazníků.
Společnost IXOS získává Obtree Technologies s celkem 86 zaměstnanci
výměnou za hotovostní koupi akcií v ceně cca 7,7 milionů švýcarských
franků (5,3 milionů euro). Převod vlastnictví proběhl 1. února. Poradcem
společnosti IXOS pro tuto transakci je Technology Group ze společnosti
Commerzbank Securities.
V případě německé společnosti PowerWork, získává společnost IXOS veškerá
provozní aktiva a 24 zaměstnanců náhradou za 1,2 milionů euro v
hotovosti se zpětnou platností od 1. ledna 2003. Společnost PowerWork
představuje softwarovou firmu, podobně jako Obtree Technologies,
nabízející vývoj, prodej, služby a podporu. Společnost je dodavatelem
technologií pro řízení procesů a workflow dat a dokumentů v Německu,
Rakousku a Švýcarsku.
Akvizice této firmy umožňuje společnosti IXOS přístup k inovativní
technologii pro workflow použitelné při vývoji řešení správy dokumentů
při zohlednění všech specifik tohoto odvětví. Mimo jiné je společnost
PowerWork technologickým vůdcem pro systémy řízení procesů založených na
platformě Microsoft Exchange.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Bleskový
průzkum na Konferenci o rozvoji obchodu
Ve dnech 3. až
4. února se v brněnském hotelu Voroněž konal již devátý ročník prestižní
Konference o rozvoji obchodu v České republice. Leitmotivem programu
i řady příspěvků se stala témata spojená s očekávaným vstupem naší země
do Evropské unie. Konference se zúčastnilo celkem 765 zástupců obchodu,
výroby spotřebního zboží a souvisejících služeb. Součástí programu bylo
i provedení bleskového průzkumu mezi účastníky konference, který byl
realizován pomocí tzv.
mobilního kufru a použita byla mobilní technologie myAVI od firmy
KVADOS s on-line analýzou v Manažerském systému firmy Dataware. On-line
bleskový průzkum, do kterého se zapojilo 304 respondentů, se týkal
aktuální situace a trendů v oblasti obchodu.
Podle výsledků výzkumu lze za tahouny odvětví maloobchodního prodeje v
posledních letech jednoznačně označit obchodní řetězce supermarketů a
hypermarketů. Mezi respondenty dokonce mírně převažovali zástupci firem,
které se považují za atraktivní v oblasti nákupu a prodeje
potravinářského zboží, kterých bylo celkem 53,59 %.
Na otázku o vlivu vstupu České republiky do Evropské unie na firmu či
organizaci, kterou respondent zastupuje, vyjádřilo 62% dotazovaných
přesvědčení, že tato skutečnost bude pro jejich firmu či organizaci
znamenat spíše možnost rozšíření a zkvalitnění dosavadních činností. 31
% respondentů neočekává v souvislosti se vstupem do EU žádné výraznější
změny a pouze 7 % dotazovaných očekává velké potíže až ohrožení
existence své firmy.
Více než dvě třetiny účastníků ankety, přesně 68,4 %, vyslovily názor,
že na prodejní dobu v našich obchodech by se neměly vztahovat žádné
zákazy. Názor, že by prodejní doba měla být zakázána jen o státních
svátcích, zastává 16,1 % respondentů, dalších 11,2 % si myslí, že by měl
být zakázán celonoční prodej. Nejmenší skupina oslovených respondentů
(tj. 4,3 %) by podpořila návrh zakázat prodejní dobu v neděli.
Novinkou konference bylo i udílení cen Top Retailer 2002/03. V kategorii
"Největší obchodní obrat" zvítězila společnost Makro Cash & Carry, v
kategorii "Nejlepší zákaznické hodnocení" společnost Globus. V kategorii
"Nápad roku" hodnotící invenci prodejců, kde byli porotou účastníci
bleskového výzkumu GFK, nejvíce uspěla firma Hortim International za
inovace v sortimentu ovoce a zeleniny, která získala hlas od 37,79 %
respondentů. Firma Terno České Budějovice na druhém místě získala 35,12
% hlasů zohledňující její úspěchy v mezinárodní konkurenci. Na třetím
místě byla se 27,09 % hlasů společnost Mars obchodní za distribuci zboží
českých výrobců do obchodních řetězců.
O významu Konference o rozvoji obchodu svědčí
skutečnost, že se jí přímo účastnilo více než 250 top managerů, tedy
generálních ředitelů, předsedů představenstva či šéfů institucí.
Konference se zúčastnily všechny společnosti z kategorie top 10 českého
obchodu (s výjimkou skupiny REWE) a absolutní většina klíčových
dodavatelů. Účastníci konference se ve své většině shodli na tom, že
ekonomické prostředí České republiky čeká v nejbližším období řada
nových výzev. Efekty změn by však ve svém důsledku měly být pozitivní -
zejména ve smyslu rozšíření možností, které nabídne trh Evropské unie.
Zvyšující se nároky zákazníků si také vynutí užší spolupráci obchodníků
s výrobci, jejíž moderní podobu na konferenci představila iniciativa ECR
ČR.
Podrobnosti o průzkumu a výsledky v přehledné grafické podobě naleznete
na této
adrese. V závěru proběhla tisková konference s názvem "KVADOS jde do
Evropy", kde firma KVADOS, člen
e-commerece group,
oznámila svou
expanzi na evropský trh.
Nahoru

Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému
AFOI
- Asociace firem pro ochranu informací pořádá v úterý 25. února 2003
odborný seminář, jehož hlavním tématem je Bezpečnost v realitě denní
praxe provozu informačního systému. Na semináři budou předneseny
příspěvky zabývající se procesy informační bezpečnosti, činnostmi
bezpečnostního manažera, detekcí neoprávněného průniku, řešením
bezpečnostních incidentů, centrální správou antivirového systému,
bezpečností provozu intranetu, systémovým auditem, atestací bezpečnosti
ISVS, postavením informační bezpečnosti v systému řízení jakosti a
další.
12. ročník tradičního
seminář AFOI se koná v kongresovém sálu hotelu Olšanka v Praze 3.
Současně se seminářem bude uspořádána tradiční specializovaná výstavka
"INFOSECURITY", kde členské a další firmy představí své produkty (HW,
SW, systémy, služby) k zajištění ochrany informací a informačních
systémů. Podrobný program semináře naleznete na webu, na
této
stránce naleznete i přihlášku, kterou lze podat rovněž on-line.
Nahoru

Pragointerier New Design 2003
Dovolte,
abychom vás pozvali k návštěvě na jubilejním desátém ročníku
mezinárodního veletrhu nábytku, podlahovin, bytového textilu, svítidel a
doplňků
Pragointerier New Design 2003, který se letos koná od 20. do 23.
února na Výstavišti v Praha -Holešovicích.
Letošní ročník veletrhu bude propojen s výstavami Bydlení 2003 - Nové
možnosti bydlení a se 4. salonem hotelnictví a gastronomie. Na takto
koncipovaném komplexu výstav se předpokládá účast přibližně 400
vystavovatelů na hrubé výstavní ploše 20 000 m2.
Bližší informace najdete
zde. Jsme
rádi, že letos můžeme být s časopisem
IT CAD a OfficeNEWS
jedním z mediálních partnerů této výstavy.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Dobrá čísla SAP za loňský rok
Celkové výnosy
společnosti SAP za rok 2002 dosáhly 7,4 miliard eur při současném
zvýšení provozní marže na 22,7 % (rok 2001: 20 %). Zisk před zdaněním,
úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) činil 1,8 miliard eur (rok 2001: 1,6
miliard eur).
Firmě se vedlo dobře ve všech regionech. Na americkém trhu zvýšila
pozici v prodeji licencí, kde se stala největším prodejcem software na
trhu podnikových aplikací. V Evropě firma zvýšila meziročně obrat o 7 %.
Rovněž česká pobočka firmy SAP byla úspěšná. V roce 2002 zvýšila podíl
zákazníků ve skupině nejvýznamnějších ekonomických subjektů Czech TOP
100 na 55 %. Vedle toho dále získávala další zajímavé zákazníky z
oblasti malých a středních firem. Počet zákazníků v České republice
vzrostl o 41 na celkových 359 firem. Celkový počet uživatelů (licencí)
řešení SAP v České republice tak dosáhl téměř 40 000. Podle posledního
nezávislého průzkumu IDC firma SAP dominuje trhu podnikových aplikací v
České republice s podílem větším než 50 %.
Mezi nové zákazníky patří mj. Čechoplast, Jihomoravská plynárenská,
Karlovarské minerální vody, Kenvelo, Masarykova nemocnice v Ústí n. L.,
Nejvyšší kontrolní úřad, Operátor trhu s elektřinou, ŠkoFIN,
Wüestenrot či Západočeská energetika.
Nahoru

DIGI TRADE:
ekonomické výsledky za rok 2002
Česká
společnost DIGI TRADE je jedním z partnerů Microsoft a IBM na našem
trhu. Její ekonomické výsledky za rok 2002 ukazují na celkový obrat ve
výši 262 milióny korun. Přitom brat společnosti v roce 2001 představoval
"jen" 210 miliónů korun. Zvýšil se také podíl vlastních služeb v poměru
k celkovému obratu. Společnost má v tuto chvíli 61 zaměstnance.
Společnost DIGI TRADE v roce 2002 dokončila implementaci několika
velkých projektů v oblasti CRM, groupware či správy dokumentů a
informací. Jedním z nejzajímavějších projektů byl komplexní informační
systém pro investiční agenturu CzechInvest. Za projekt správy dokumentů
v Pražské energetice získal DIGI TRADE v roce 2002 ocenění Microsoft
Industry Awards v kategorii Řešení pro obchod, výrobu a utility. Firma
DIGI TRADE se chce v roce 2003 více soustředit především na oblast CRM
systémů a outsourcingu IT.
Nahoru

Borland zvýšil tržby o 10 %
Společnost Borland oznámila hospodářské výsledky za 4. čtvrtletí a celý
rok ukončený datem 31. prosincem. Tržby společnosti se zvýšily o 10 % na
hodnotu 244.6 milionu dolarů; to zahrnuje i částku 4.4 milionu dolarů z
tržeb společnosti Starbase, kterou koupil Borland v listopadu 2002.
Tržby ve 4. čtvrtletí 2002, včetně tržeb Starbase, vzrostly o 14 % na
hodnotu 67 milionu dolarů oproti 59 milionum dolarů ve stejném období
roku 2001.
Tržby za prodej licencí vzrostly o 13% na 56.4 milionu dolarů oproti
50.1 milionu dolarů ve stejném období předchozího roku. Růst tržeb v
tomto čtvrtletí odráží vedoucí postavení společnosti Borland na trhu
vývoje a nasazení platformně nezávislých aplikací.
Tržby za rok 2002, ukončený k 31. prosince, vzrostly o 10 % na hodnotu
244.6 milionu dolarů oproti 221,8 milionu dolarů za rok 2001. Tržby za
licence vzrostly o 9 % na 204,5 milionu dolarů oproti 187 milionu dolarů
v roce 2001. Hrubý zisk za rok 2002 činil 85 % oproti 84% za rok 2001.
Dle amerických účetních standardů GAAP, zůstal provozní příjem za rok
2002 ve výši 17.8 milionu dolarů. Čistý zisk za rok 2002 činil 17.4
milionu dolarů, to odpovídá hodnotě 0,23 dolaru na jednu akcii z
celkového počtu 74.8 milionu akcií.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Alcatel ve vesmíru
Ruská
satelitní komunikační společnost (RSCC)
a společnosti Alcatel Space podepsaly smlouvu o vývoji a dodávce
zařízení pro komunikační satelity Express AM2 a AM3. Přístroje budou
vyrobeny v závodě Alcatel Space v Toulouse a poté integrovány do
platforem "Express-AM" vyráběných společností NPO- PM v ruském
Krasnojarsku.
Nové ruské komunikační satelity Express AM2 a AM3 jsou navrženy tak, aby
zajišťovaly vysílání digitální televize a rozhlasu, telefonní přenosy,
přenosy dat, videokonferenční služby a připojení na internet. Satelity
se také budou používat pro zajištění komunikačních sítí s použitím
technologie VSAT na celém území Ruska, Společenství nezávislých států,
Evropy, Asie a Afriky.
Alcatel Space již má zkušenosti s vývojem zařízení pro ruskou vesmírnou
techniku. Tři satelity společnosti RSCC "Express-A" umístěné na oběžných
drahách jsou vybaveny zařízením, vyrobeným společností Alcatel Space.
Nové ruské komunikační satelity Express AM11 a AM22 se vyvíjejí na
základě objednávky společnosti RSCC a NPO-PM.
Nahoru

Siemens vybuduje v
Rusku GSM síť pro Tele2
Rovněž i druhá zpráva popisuje investici na území Ruska. Švédský
telekomunikační operátor Tele2 si pro výstavbu své sítě GSM 1800 v Ruské
federaci zvolil Siemens, skupinu Mobilní informace a komunikace. Podle
smlouvy poskytne Siemens společnosti Tele2 GSM ústředny, základnové
stanice a mikrovlnné přenosové systémy. První části sítě by měly být
uvedeny do provozu v prvním čtvrtletí roku 2003.
V oblasti technologií GSM a GPRS a mobilních služeb spolupracují v
současné době Tele2 a Siemens v osmi evropských státech. Ve srovnání s
ostatním světem vykazuje ruský mobilní trh se zhruba desetiprocentní
penetrací obrovský růstový potenciál. Ze 144 milionů obyvatel Ruska
používá v současné době mobilní telefon jen asi 15 milionů.
Nahoru

Připojení k el.
tržišti pomocí IFS Aplikací
Připojení společnosti BAE Systems k elektronickému tržišti Exostar bylo
realizováno pomocí IFS Aplikací. Tím byla uskutečněna první fáze
e-commerce projektu společnosti BAE Systems, který připojuje "back
office" výrobní a plánovací systémy do systému Exostar, což je
elektronické tržiště pro letecký a obranný průmysl.
Systém Connections, který BAE Systems-IFS zavedla s využitím softwaru
IFS Aplikace, je nyní k dispozici pro všechny činnosti společnosti BAE a
umožňuje propojení řady různých systémů používaných v rámci společnosti
na tržiště Exostar za účelem provádění transakcí a výměny informací se
zákazníky a dodavateli.
Na projektu byly k připojení divize Zákaznických řešení a podpory
společnosti BAE Sysems do systému Exostar prostřednictvím infrastruktury
e-Commerce společnosti BAE Systems využity "standardní" zprávy dostupné
v rámci IFS.
Nahoru

Stačí se přihlásit jen jednou
Organizace stále více vyžadují možnost, aby měli jejich zaměstnanci,
obchodní partneři a zákazníci jednoduchý a nepřetržitý přístup k
informacím a webovým službám, který by byl současně veřejný, bezpečný,
chránil by soukromí a dal by se pořídit za rozumnou cenu. Vyjít vstříc
těmto požadavkům chce společnost Sun a v těchto dnech oznámila veřejnou
dostupnost prvního řešení síťové identity s otevřenými standardy Sun ONE
Identity Server 6.0. Sun ONE Identity Server 6.0 nabízí standardní
implementaci, která využívá technologie Java , Security Assertion Markup
Language (SAML) a XML.
Sun, použitím platformy založené na SAML standardech, nabízí plnou
identitu a řízení přístupu, které umožňují bezpečný přísun obchodních
informací otevřenými standardy, jako jsou Liberty. Sun ONE Identity
Server 6.0 je řešením správy identity, které v jediném produktu plně
integruje řízení přístupu, delegovanou administraci i adresářové a
sjednocené služby. Hlavní schopností Sun ONE Identity Serveru je možnost
sjednotit identity buď přes SAML, nebo Liberty Specification, ať už před
nebo za firemním firewallem. Sun ONE Identity Server 6.0 v sobě slučuje
Sun ONE Directory Server a následující služby:
- Řízení přístupu: Poskytuje jednotné přihlášení pro webové zdroje a
centrálně ovládané služby přístupu. Flexibilní autentifikační mechanismy
obsahují certifikáty LDAP, RADIUS a X.509v3, token karty SafeWord, a
autentifikační služby platofrmy UNIX. API v C, Java a XML umožňují
přizpůsobení klientovi na míru a jednoduchou integraci do požadované
politiky, autentifikace, auditování/hlášení a klientská rozhraní.
- Administrace identity: Umožňuje centralizovanou administraci identit,
politik a služeb. Flexibilní model delegování dovoluje administrátorům
udílet uživatelům možnost vlastní-administrace pro nastavování atributů
jejich vlastních profilů. Na úrovní delegování podporuje třídění
organizací podle domén, rolí, skupin, aplikací nebo služeb.
- Sjednocení: Tyto služby umožňují jednotnou autentifikaci na webových
stránkách přidružené organizace a jsou podporovány přes specifikace
Liberty Alliance a SAML. Tyto zásady pomohou vytvořit otevřený standard
jednotného přihlášení s decentralizovanou autentifikací a autorizací.
- Správa služeb: Tyto schopnosti pomáhají řídit konfigurační data
externích aplikací a služeb a umožňují řešení pro přizpůsobování a
registrování řídících parametrů pro externí aplikace, jako jsou dodání
služeb přes portál nebo omezení množství pošty na e-mailovém serveru.
Tyto parametry či atributy jsou seskupovány do služeb, které pak mohou
být spravovány pomocí Sun ONE Identity Serveru.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Tiscali ČR jmenuje Zieda
Erebaie
Česká divize
Tiscali, evropské internetové společnosti, jmenovala Zieda Erebaie svým
B2B ředitelem. Do této funkce přechází Z. Erebai z pozice Business
Development Manager společnosti Tiscali a bude zodpovídat za prodej
hlasových, datových a internetových služeb Tiscali pro podnikovou
oblast, za řízení obchodních manažerů pro klíčové zákazníky, za nepřímý
prodej, za podporu prodeje a za řízení produktového managementu.
Zied Erebai přišel do Tiscali na podzim roku 2002 ze společnosti Český
Telecom, kde byl v divizi Imaginet zodpovědný za oblast Business
Development. Ve společnosti Český Telecom působil od roku 1998 postupně
v pozicích product manager, obchodní manager pro implementaci SME
kanálu, projektový manager pro implementaci CRM a product marketing
manager v divizi Centrade/ Imaginet.
Zied Erebai (31 let) se narodil v Tunisku. Po úspěšném ukončením studia
na obchodní univerzitě I.H.E.C Carthago, specializace Marketing,
pokračoval v postgraduálním studiu na univerzitě managementu I.S.G v
Tunisu, obor marketing. Hovoří plynně česky, anglicky, francouzsky a
arabsky. Mezi jeho koníčky patří cestování, kinematografie, basketball,
hudba a motosport.
Nahoru

Změna ve vrcholovém managementu středoevropské pobočky LogicaCMG
Chris Sutton
(nar. 1963) byl jmenován ředitelem konzultačních služeb pro region
střední a východní Evropy ve firmě LogicaCMG. V posledních dvou letech
zde LogicaCMG vybudovala několik velmi úspěšných týmů poskytujících
manažerské konzultace, zaměřených na jednotlivé sektory trhu. Úkolem
Chrise Suttona je navázat na tento růst, dále jej urychlit a zajistit
koordinaci rozvoje konzultačních aktivit napříč všemi sektory trhu.
Před jmenováním do této funkce byl Chris jedním z ředitelů globální
divize Logica Consulting se sídlem v Londýně. Má více než 15 let
zkušeností z projektů, které podporovaly strategické rozhodování
vrcholových managementů velkých mezinárodních společností, zejména bank,
telekomunikačních skupin a malooobchodních organizací. Před příchodem do
firmy Logica v roce 2000 byl ředitelem konzultační divize
PriceWaterHouse coopers.
Své jmenování do nové funkce Chris komentoval takto: "Manažerské
konzultační jednotky LogicaCMG ve střední Evropě mají za sebou období
rychlého růstu a již dnes zde působí řada pozoruhodných osobností. Měl
jsem již příležitost to posoudit, když jsem se účastnil práce na
projektu pro místního zákazníka. Proto mne velmi těší, že budu mít
příležitost vést další rozvoj těchto týmů."
Chris vystudoval klasickou literaturu na univerzitě v Oxfordu. Je
partnerem Společnosti registrovaných účetních Anglia a Walesu. Ve svém
volném čase se věnuje golfu, možná i díky tomu, že vyrůstal v blízkém
sousedství známého golfového hřiště ve skotském St. Andrews. Ještě více
času se ale snaží věnovat své rodině: manželce Hilary, osmiletému synovi
Hughovi a šestileté dceři Anně. Má za sebou službu v britské domobraně,
kde byl velitelem obrněného vozu.
Nahoru

eD' system
Czech - otevřena další pobočka v Plzni
Společnost eD´system Czech otevírá pro své obchodní partnery další, již
páté, kontaktní místo, tentokráte v Plzni. Tuto novinku ocení zejména
obchodní partneři z oblastí západních, severních a jižních Čech, se
kterými až doposud komunikovala ostatní pracoviště společnosti eD´system
Czech.
Nová plzeňská pobočka nabízí obchodní tým, skladové prostory pro osobní
odběr zboží a v neposlední řadě stejné portfolio produktů. Také veškeré
další služby budou poskytovány ve stejném rozsahu, tedy i možnost
on-line sledování skladových zásob daného pracoviště, včetně možnosti
on-line obchodování a expedování zásilek.
Nahoru

Synergon zavádí nový model
řízení
Od 3. února se ujímá funkce nový generální ředitel maďarské společnosti
Synergon Information Systems, pan Loránt Száray. Jeho jmenování je
výsledkem restrukturalizace managementu společnosti, k níž došlo v
souvislosti s přijetím strategického cíle skupiny Synergon group. V
České republice Synergon vlastní majoritní podíl ve firmě Infinity.
Vedení společnosti Synergon Information Systems zhodnotilo výsledky
uplynulých let, činnosti skupiny, situaci na východoevropských trzích a
možné směry dalšího vývoje. Následně bylo přijato usnesení o tom, že v
letech 2003 až 2005 bude hlavním cílem skupiny Synergon group posílení
její pozice na těchto trzích. Těžiště zájmu se bude během tohoto období
postupně přesouvat k mezinárodním aktivitám v regionu při zachování
výkonného provozu na místní úrovni.
Aby bylo možné skupinu Synergon group efektivně řídit, bylo nutné
restrukturalizovat management společnosti. Nový model řízení znamená
oddělení pozic předsedy představenstva a generálního ředitele a
vytvoření tříčlenného výkonného výboru, který bude nezávislý na
operativním řízení jednotlivých společností a který bude podléhat
představenstvu.
Za tímto účelem rozhodlo představenstvo o přijetí následujících změn
spočívajících v přerozdělení odpovědnosti a kompetencí: pan Ferenc
Czakó, dosavadní předseda představenstva a generální ředitel, bude
nadále jako předseda představenstva společnosti ve spolupráci s výkonným
výborem odpovídat za reprezentaci a strategické řízení skupiny Synergon
group a za celkový dohled nad mezinárodními aktivitami. Pan Loránt
Száray, dosavadní zástupce generálního ředitele, se od začátku února
2003 ujímá pozice generálního ředitele Synergon Information Systems. Pan
Loránt Száray byl zástupcem generálního ředitele od července 2001. Jako
generální ředitel bude odpovědný za operace společnosti v Maďarsku.
Pozice zástupce generálního ředitele pro strategii se zavedením nového
modelu řízení ruší. Nový model řízení se zavádí za účelem vytvoření
vyvážené struktury holdingového typu, zahrnující maďarské a zahraniční
členy skupiny. V rámci hierarchie celé skupiny bude Synergon nyní na
stejné úrovni jako dceřinné společnosti (Fibex, Span, Infinity).
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|