HLEDEJ
 V SEKCI
 

5. únor 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Sodexho v Itálii a Turecku
Elanor externě zpracovává mzdy pro společnost Slovnaft
TietoEnator SYKORA tentokrát v Asii
mySAP.com ve společnosti Foto - World
Modulový systém ukládání dat
Virtualizace síťových systémů ukládání dat
Rychlé ukládání dat
Další bankovní ústav zavádí e-learning
IXOS se dvěma přírůstky

Konference, semináře
Bleskový průzkum na Konferenci o rozvoji obchodu
Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému
Pragointerier New Design 2003

Finanční monitor IT firem
Dobrá čísla SAP za loňský rok
DIGI TRADE: ekonomické výsledky za rok 2002
Borland zvýšil tržby o 10 %

Internet, komunikace a sítě
Alcatel ve vesmíru
Siemens vybuduje v Rusku GSM síť pro Tele2
Připojení k el. tržišti pomocí IFS Aplikací
Stačí se přihlásit jen jednou

Informační společnost
Tiscali ČR jmenuje Zieda Erebaie
Změna ve vrcholovém managementu středoevropské pobočky LogicaCMG
eD' system Czech - otevřena další pobočka v Plzni
Synergon zavádí nový model řízení
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 12/2002


Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling
Připravujeme:
IT System 1-2/2003


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Konference o rozvoji obchodu


Podnikové aplikace

Sodexho v Itálii a Turecku
Společnost Brain Systems oznámila dokončení projektu on-line objednávkového systému společnosti Sodexho PASS v Itálii a Turecku. Sodexho přitom plánuje zavedení nového objednávkového systému i v dalších zemích. Pro spolupráci se společností Brain Systems se Sodexho rozhodlo na základě předchozího úspěšného projektu pro polskou pobočku, kde Brain Systems implementovala internetovou platební bránu. Ta byla dokončena v červnu loňského roku.
Nový objednávkový systém přináší zákazníkům Sodexha hlavní výhody internetu: všudypřítomnost a dostupnost. Prostřednictvím internetu si nyní zákazníci v Itálii a Turecku mohou nejen objednávat klasické papírové poukázky, ale i okamžitě vytisknout proforma fakturu, prohlížet si již vystavené faktury, aktualizovat údaje ve smlouvě nebo zjistit stav objednávky. Nákup poukázek a karet na služby se tak stává rychlou a efektivní operací s minimálními transakčními náklady.
On-line objednávkový systém dále sleduje například historii objednávek nebo frekvenci objednávek jednotlivých klientů. Další výhodou je možnost rychlé komunikace se zákazníkem. Zákazníci mohou prostřednictvím systému zasílat své stížnosti, požadavky či návrhy, které jsou obratem vyřízené. Třípilířová architektura objednávkového systému je postavena na platformách Microsoft, Linux a Oracle. Řešení využívá webových služeb, XML a SOAP a je propojeno na framework společnosti Sodexho.
Sodexho Pass je součástí mezinárodní společnosti Sodexho Alliance, která v současné době působí v 72 zemích světa, včetně České republiky. Zajišťuje služby ve 24 326 provozech a zaměstnává 314 tisíc pracovníků.
 

Nahoru

 

Elanor externě zpracovává mzdy pro společnost Slovnaft
Slovnaft Bratislava, rafinérsko - petrochemická společnost, se rozhodla využít outsourcing pro zpracování své mzdové agendy. Poskytovaní služby externího zpracování mezd pro téměř 4 000 zaměstnanců od prosince 2002 provádí na produktu Elanor Global společnost IFS Slovakia.
"Rozhodli jsme se podepsat dlouhodobou smlouvu na využívání služby externího zpracování mezd především proto, že chceme uspořit náklady a také mít tuto agendu na vysoké profesionální úrovni", vysvětluje Ján Kavec, náměstek generálního ředitele Slovnaftu pro lidské zdroje. "Jde o jeden z konkrétních příkladů realizace naší strategie plně se soustředit na hlavní oblast činnosti společnosti", dodal J. Kavec.
Slovnaft (www.slovnaft.sk) představuje jednu z nejmodernějších evropských rafinérií, na kterou navazuje petrochemická výroba a vlastní maloobchodní síť více než 300 čerpacích stanic ve Slovenské republice. Vlastní maloobchodní síť postupně rozšiřuje v České republice a v Polsku. Zpracování více než 5 mil. tun ropy ročně umožňuje výrobu komplexního sortimentu vysoce kvalitních motorových paliv a dalších rafinérských, petrochemických výrobků a plastů. Přibližně 70 % produkce jde na export do okolních zemí, hlavně do České republiky. Strategickým zahraničním investorem je od roku 2000 maďarská ropně-plynárenská společnost MOL, která v současnosti vlastní 36,2 % akcií.

Nahoru

 

TietoEnator SYKORA tentokrát v Asii
Společnost TietoEnator SYKORA vyhrála výběrové řízení na dodávku analýzy pro kazašskou plynárenskou společnost Intergas Central Asia (ICA). Analýza je zaměřena na vhodnost implementace geografického informačního systému do podmínek společnosti ICA. Projekt je rozdělen do čtrnácti etap a jeho ukončení je plánováno na květen tohoto roku.
Část projektu spočívající zvláště ve sběru dat je realizována přímo v Almatě, sídle společnosti ICA, zatímco porovnávací fáze řešení a vývoj prototypu proběhne v domácím prostředí společnosti TietoEnator SYKORA.
Cílem analýzy je posouzení stávající situace v ICA. Projekt zahrnuje podrobný rozbor všech složek systému od organizační struktury a business procesů, přes zmapování stavu hardware, software, sítí, dat a požadavků uživatelů na potřebnost, dostupnost, funkčnost a prezentaci geografických informací až po komunikaci a vzájemnou výměnu dat s jinými i externími subjekty. Samozřejmou součástí analýzy bude i doporučení nejvhodnějšího řešení GIS systému.
ICA se jako součást plynárenského gigantu KazTransGas zabývá transportem a prodejem plynu na domácím i zahraničním trhu a těžbou, financováním, výstavbou a využíváním potrubních sítí v kazašské republice. Pro společnost TietoEnator SYKORA tak nová zakázka představuje velkou příležitost pro uplatnění jejího know-how z oblasti plynárenství a využití zkušeností se zaváděním obdobných systémů.
Intergas Central Asia je akciová společnost, jejímž stoprocentním vlastníkem je společnost KazTransGas, která se zabývá transportem a prodejem plynu na domácím i zahraničním trhu. Dále pak těžbou, financováním, výstavbou a využíváním potrubních sítí na území Kazachstánu a správou základní sítě přepravy plynu která se skládá z 10 000 km plynovodu s roční propustností kolem 190 mld m3 a 24 kompresních a více než 300 regulačních stanic.

Nahoru

 

mySAP.com ve společnosti Foto - World
Společnost Efcon, Services partner společnosti SAP ČR, uzavřela smlouvu na dodávku a implementaci nového informačního systému pro společnost Foto - World. Foto - World si stejně jako mateřská firma KODAK pro nový informační systém zvolil komplexní řešení pokrývající finanční a logistické procesy založené na platformě SAP.
Cílem projektu je v první fázi implementovat finanční moduly a logistické moduly podporující hlavní obchodní procesy zákazníka, v druhé fázi zavedení Call centra a Web shopu.
Společnost Efcon jako vítěz výběrového řízení zajišťuje vedení projektu a odborné poradenství pro oblast financí, vnitropodnikového účetnictví a logistické procesy včetně vazby na externí systémy. Projekt implementace nového informačního systému pro společnost Foto - World je dalším z realizovaných projektů společnosti Efcon při jejím směřování do segmentu maloobchodu a rychloobrátkového zboží. Projekt implementace bude zahájen na konci ledna 2003 a předpokládá se, že celý systém bude uveden do produktivního provozu v prosinci 2003.

Nahoru

 
Modulový systém ukládání dat
Společnost EMC připravila pro uživatel, kteří potřebují operativně navyšovat kapacitu na úložných discích, možnost přidávat tyto paměti v modulových přírůstcích. Zařízení Symmetrix DMX800, který bylo včera ohlášeno, je modulovým členem nové řady Symmetrix DMX Series systémů ukládání dat, která byla včera také ohlášena.
Díky tomu mohou být poprvé systémy Symmetrix instalovány v nenadřazených datových centrech v rozložených nebo centralizovaných umístěních, a přitom mohou podporovat otevřené systémové aplikace a dokonce i větší část infrastruktury organizace než tomu bylo doposud.
Použitím nové architektury tzv. přímé matice vnáší modulární systém Symmetrix DMX800 výkon a softwarové funkčnosti i do menších a cenově výhodnějších nástrojů bez nutnosti budování vícepatrových datových center. Například systém Symmetrix DMX800 konfigurovaný na 7,2 využitelných terabytů nabízí až trojnásobně vyšší výkon za nižší cenu, než loni nabízený systém Symmetrix 8530 se stejnou kapacitou.
Zákazníci mohou implementovat Symmetrix DMX800 buďto jako primární paměť, nebo jako okrajové zařízení dálkově spojené s centralizovanou sítí ukládání dat. Systém DMX800 podporuje hrubou kapacitu od 1,2 do17,5 terabytů (využitelných je 1 - 15,3), třicet dva 2-bitových portů Fibre Channel (16 předřazených, 16 serverových) a až 32 gigabytů globální rychlé vyrovnávací paměti. Řada systémů Symmetrix DMX Series se připojuje k rodině a středním systémům CLARiiON, aby tak oslovila úplné spektrum požadavků na ukládání dat. Včera ohlášený systém DMX800 používá stejné diskové pole jako CLARiiON CX600 a umožňuje tak uživatelům přejít ze systému CLARiiON na systém Symmetrix pouhou záměnou ovládacího spínače a ponecháním diskových jednotek na místě.

Nahoru

 

Virtualizace síťových systémů ukládání dat
Společnost HP uvedla na trh komplexní architekturu pro virtualizaci síťových systémů ukládání dat, která slouží pro snadné řízení a správu celopodnikových modulárních systémů ukládání dat. Síťová virtualizace vychází z technologie HP VersaStor a představuje další rozšíření strategie ENSAextended (Enterprise Network Storage Architecture).
HP v současnosti dodává v této oblasti i systémy StorageWorks Enterprise Virtual Array (EVA), HP StorageWorks Virtual Array (řada VA7xxx) nebo HP OpenView Continuous Access Storage Appliance (CASA), které umožňuje heterogenní ukládání dat včetně replikace, funkce snapshot a migrace dat. HP navíc hodlá rozšířit tyto služby prostřednictvím integrace technologie VersaStor do platformy CASA i do platformy inteligentních switchovaných optických sítí SAN.
HP plánuje i do budoucna další zjednodušování správy ukládání dat, lepší využití kapacit a umožnění využití služeb ukládání dat napříč heterogenními prostředími pomocí zdokonalené virtualizace založené na síťových technologiích.

Nahoru

 

Rychlé ukládání dat
Společnost HP uvádí rovněž nová řešení pro konsolidaci ukládání dat. Představená řešení vycházejí rovněž ze strategie ENSAextended, jež umožňuje správu heterogenních systémů ukládání dat pomocí otevřené modulární síťové technologie. Společnost HP zároveň podepsala smlouvu s firmou Cisco, na jejímž základě bude prodávat její spojovací přepínače MDS. Na základě ní během první poloviny roku 2003 přizpůsobí produktovou řadu spojovacích přepínačů MDS firmy Cisco svým produktům a bude je nabízet v rámci sítí SAN HP StorageWorks.
Nové diskové pole HP StorageWorks Virtual Array 7110 (va7110) má ve srovnání s předcházejícím modelem va7100 šestkrát vyšší kapacitu a dvojnásobný výkon. Disková kapacita je zvýšena z původních 15 disků na 45 disků, což při kapacitě jednoho disku až 146 GB znamená celkovou kapacitu systému až 6,5 TB.
HP StorageWorks Director 2/140 zjednodušuje realizace rozsáhlých sítí SAN, zajišťuje škálovatelnost, výkon a dostupnost, jež podnikoví zákazníci potřebují pro výstavbu výkonných a flexibilních sítí SAN. 140portový přepínač Director 2/140 umožňuje jednoduchou správu i implementaci.
Nový přepínač StorageWorks Edge Switch 2/24 je v infrastruktuře datových středisek vhodným stavebním blokem pro malé sítě SAN nebo jako kriticky umístěný přepínač. Edge Switch 2/24 umožňuje expanzi portů bez přerušení provozu podle potřeb rozrůstajícího se střediska. Zajišťuje výkon 2 Gb v konfiguracích s 8, 16 či 24 porty.
HP zároveň uvádí řešení HP StorageWorks Non-Disruptive Backup and Remote Mirroring for Oracle 9i on UNIX, které zajišťuje zálohování databází zákazníků, přičemž nedochází k přerušení chodu aplikací či snížení jejich výkonu. Řešení HP StorageWorks Rapid Restore for Exchange 2000 umožňuje v několika minutách obnovit data v prostředí Exchange 2000 na diskových polích HP StorageWorks Enterprise Virtual Array a HP StorageWorks Modular Array. Zároveň zajišťuje integritu obnovených dat. Zákazníci tak mohou být klidní, že jejich data jsou vždy chráněna a v bezpečí a v případě jakéhokoli přerušení budou rychle obnovena.
HP StorageWorks Remote Mirroring for Oracle 9i nabízí vhodný postupy pro výkonnou a zjednodušenou správu vzdálených replikací informací v datových střediscích - až do vzdálenosti 100 km - s použitím technologie HP DRM (Data Replication Manager) na databázi Oracle 9i a diskových polích HP StorageWorks. Řešení HP StorageWorks Secure Path 4.0 for Windows Workgroup Edition spravuje a zajišťuje nepřetržitý přístup k datům na systémech HP StorageWorks, přičemž poskytuje podporu systémů s Microsoft Windows Workgroup Edition.

Nahoru

 

Další bankovní ústav zavádí e-learning
Ve výběrovém řízení vypsaném Živnostenskou bankou na služby a produkty z oblasti elektronického vzdělávání byla vybrána společnost Kontis jako dodavatel komplexního řešení e-learning pro tuto banku. Součástí podepsaného kontraktu je dodání LMS Tutor2000 a jeho implementace s bankovním personálním systémem, dodání vývojových nástrojů řady ToolBook II, vývoj prefabrikovaných prostředí pro rychlý vývoj kurzů, dodání hotových kurzů a vývoj kurzů na klíč.
V pilotním projektu se jako první kurz vyvíjí elektronické školení pro pracovníky Call centra.

Nahoru

 

IXOS se dvěma přírůstky
Dodavatel řešení pro správu obchodních dokumentů, společnost IXOS Software, dále posílila své postavení v oblasti správy dokumentů (Enterprise content Management) a to koupi švýcarské společnosti Obtree Technologies a německé společnosti PowerWork.
Švýcarská společnost Obtree Technologies je (byla) dodavatelem řešení pro správu obsahu dokumentů. Nabízí řadu produktů, které mohou být integrovány do hlavních systémů prostředí SAP, Microsoft a dalších. V současné době využívá více než 500 instalací dvě stovky zákazníků.
Společnost IXOS získává Obtree Technologies s celkem 86 zaměstnanci výměnou za hotovostní koupi akcií v ceně cca 7,7 milionů švýcarských franků (5,3 milionů euro). Převod vlastnictví proběhl 1. února. Poradcem společnosti IXOS pro tuto transakci je Technology Group ze společnosti Commerzbank Securities.
V případě německé společnosti PowerWork, získává společnost IXOS veškerá provozní aktiva a 24 zaměstnanců náhradou za 1,2 milionů euro v hotovosti se zpětnou platností od 1. ledna 2003. Společnost PowerWork představuje softwarovou firmu, podobně jako Obtree Technologies, nabízející vývoj, prodej, služby a podporu. Společnost je dodavatelem technologií pro řízení procesů a workflow dat a dokumentů v Německu, Rakousku a Švýcarsku.
Akvizice této firmy umožňuje společnosti IXOS přístup k inovativní technologii pro workflow použitelné při vývoji řešení správy dokumentů při zohlednění všech specifik tohoto odvětví. Mimo jiné je společnost PowerWork technologickým vůdcem pro systémy řízení procesů založených na platformě Microsoft Exchange.

Nahoru


Časopis IT System


Konference, semináře

Bleskový průzkum na Konferenci o rozvoji obchodu
Ve dnech 3. až 4. února se v brněnském hotelu Voroněž konal již devátý ročník prestižní Konference o rozvoji obchodu v České republice. Leitmotivem programu i řady příspěvků se stala témata spojená s očekávaným vstupem naší země do Evropské unie. Konference se zúčastnilo celkem 765 zástupců obchodu, výroby spotřebního zboží a souvisejících služeb. Součástí programu bylo i provedení bleskového průzkumu mezi účastníky konference, který byl realizován pomocí tzv. mobilního kufru a použita byla mobilní technologie myAVI od firmy KVADOS s on-line analýzou v Manažerském systému firmy Dataware. On-line bleskový průzkum, do kterého se zapojilo 304 respondentů, se týkal aktuální situace a trendů v oblasti obchodu.
Podle výsledků výzkumu lze za tahouny odvětví maloobchodního prodeje v posledních letech jednoznačně označit obchodní řetězce supermarketů a hypermarketů. Mezi respondenty dokonce mírně převažovali zástupci firem, které se považují za atraktivní v oblasti nákupu a prodeje potravinářského zboží, kterých bylo celkem 53,59 %.
Na otázku o vlivu vstupu České republiky do Evropské unie na firmu či organizaci, kterou respondent zastupuje, vyjádřilo 62% dotazovaných přesvědčení, že tato skutečnost bude pro jejich firmu či organizaci znamenat spíše možnost rozšíření a zkvalitnění dosavadních činností. 31 % respondentů neočekává v souvislosti se vstupem do EU žádné výraznější změny a pouze 7 % dotazovaných očekává velké potíže až ohrožení existence své firmy.
Více než dvě třetiny účastníků ankety, přesně 68,4 %, vyslovily názor, že na prodejní dobu v našich obchodech by se neměly vztahovat žádné zákazy. Názor, že by prodejní doba měla být zakázána jen o státních svátcích, zastává 16,1 % respondentů, dalších 11,2 % si myslí, že by měl být zakázán celonoční prodej. Nejmenší skupina oslovených respondentů (tj. 4,3 %) by podpořila návrh zakázat prodejní dobu v neděli.
Novinkou konference bylo i udílení cen Top Retailer 2002/03. V kategorii "Největší obchodní obrat" zvítězila společnost Makro Cash & Carry, v kategorii "Nejlepší zákaznické hodnocení" společnost Globus. V kategorii "Nápad roku" hodnotící invenci prodejců, kde byli porotou účastníci bleskového výzkumu GFK, nejvíce uspěla firma Hortim International za inovace v sortimentu ovoce a zeleniny, která získala hlas od 37,79 % respondentů. Firma Terno České Budějovice na druhém místě získala 35,12 % hlasů zohledňující její úspěchy v mezinárodní konkurenci. Na třetím místě byla se 27,09 % hlasů společnost Mars obchodní za distribuci zboží českých výrobců do obchodních řetězců.
O významu Konference o rozvoji obchodu svědčí skutečnost, že se jí přímo účastnilo více než 250 top managerů, tedy generálních ředitelů, předsedů představenstva či šéfů institucí. Konference se zúčastnily všechny společnosti z kategorie top 10 českého obchodu (s výjimkou skupiny REWE) a absolutní většina klíčových dodavatelů. Účastníci konference se ve své většině shodli na tom, že ekonomické prostředí České republiky čeká v nejbližším období řada nových výzev. Efekty změn by však ve svém důsledku měly být pozitivní - zejména ve smyslu rozšíření možností, které nabídne trh Evropské unie. Zvyšující se nároky zákazníků si také vynutí užší spolupráci obchodníků s výrobci, jejíž moderní podobu na konferenci představila iniciativa ECR ČR.
Podrobnosti o průzkumu a výsledky v přehledné grafické podobě naleznete na této adrese. V závěru proběhla tisková konference s názvem "KVADOS jde do Evropy", kde firma KVADOS, člen e-commerece group, oznámila svou expanzi na evropský trh.

Nahoru
 

Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému
AFOI - Asociace firem pro ochranu informací pořádá v úterý 25. února 2003 odborný seminář, jehož hlavním tématem je Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému. Na semináři budou předneseny příspěvky zabývající se procesy informační bezpečnosti, činnostmi bezpečnostního manažera, detekcí neoprávněného průniku, řešením bezpečnostních incidentů, centrální správou antivirového systému, bezpečností provozu intranetu, systémovým auditem, atestací bezpečnosti ISVS, postavením informační bezpečnosti v systému řízení jakosti a další.
12. ročník tradičního seminář AFOI se koná v kongresovém sálu hotelu Olšanka v Praze 3. Současně se seminářem bude uspořádána tradiční specializovaná výstavka "INFOSECURITY", kde členské a další firmy představí své produkty (HW, SW, systémy, služby) k zajištění ochrany informací a informačních systémů. Podrobný program semináře naleznete na webu, na této stránce naleznete i přihlášku, kterou lze podat rovněž on-line.

Nahoru
 

Pragointerier New Design 2003
Dovolte, abychom vás pozvali k návštěvě na jubilejním desátém ročníku mezinárodního veletrhu nábytku, podlahovin, bytového textilu, svítidel a doplňků Pragointerier New Design 2003, který se letos koná od 20. do 23. února na Výstavišti v Praha -Holešovicích.
Letošní ročník veletrhu bude propojen s výstavami Bydlení 2003 - Nové možnosti bydlení a se 4. salonem hotelnictví a gastronomie. Na takto koncipovaném komplexu výstav se předpokládá účast přibližně 400 vystavovatelů na hrubé výstavní ploše 20 000 m2.
Bližší informace najdete zde. Jsme rádi, že letos můžeme být s časopisem IT CAD a OfficeNEWS jedním z mediálních partnerů této výstavy.

Nahoru


Caché Entrée


Finanční monitor IT firem

Dobrá čísla SAP za loňský rok
Celkové výnosy společnosti SAP za rok 2002 dosáhly 7,4 miliard eur při současném zvýšení provozní marže na 22,7 % (rok 2001: 20 %). Zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) činil 1,8 miliard eur (rok 2001: 1,6 miliard eur).
Firmě se vedlo dobře ve všech regionech. Na americkém trhu zvýšila pozici v prodeji licencí, kde se stala největším prodejcem software na trhu podnikových aplikací. V Evropě firma zvýšila meziročně obrat o 7 %.
Rovněž česká pobočka firmy SAP byla úspěšná. V roce 2002 zvýšila podíl zákazníků ve skupině nejvýznamnějších ekonomických subjektů Czech TOP 100 na 55 %. Vedle toho dále získávala další zajímavé zákazníky z oblasti malých a středních firem. Počet zákazníků v České republice vzrostl o 41 na celkových 359 firem. Celkový počet uživatelů (licencí) řešení SAP v České republice tak dosáhl téměř 40 000. Podle posledního nezávislého průzkumu IDC firma SAP dominuje trhu podnikových aplikací v České republice s podílem větším než 50 %.
Mezi nové zákazníky patří mj. Čechoplast, Jihomoravská plynárenská, Karlovarské minerální vody, Kenvelo, Masarykova nemocnice v Ústí n. L., Nejvyšší kontrolní úřad, Operátor trhu s elektřinou, ŠkoFIN, Wüestenrot či Západočeská energetika.

Nahoru

 

DIGI TRADE: ekonomické výsledky za rok 2002
Česká společnost DIGI TRADE je jedním z partnerů Microsoft a IBM na našem trhu. Její ekonomické výsledky za rok 2002 ukazují na celkový obrat ve výši 262 milióny korun. Přitom brat společnosti v roce 2001 představoval "jen" 210 miliónů korun. Zvýšil se také podíl vlastních služeb v poměru k celkovému obratu. Společnost má v tuto chvíli 61 zaměstnance.
Společnost DIGI TRADE v roce 2002 dokončila implementaci několika velkých projektů v oblasti CRM, groupware či správy dokumentů a informací. Jedním z nejzajímavějších projektů byl komplexní informační systém pro investiční agenturu CzechInvest. Za projekt správy dokumentů v Pražské energetice získal DIGI TRADE v roce 2002 ocenění Microsoft Industry Awards v kategorii Řešení pro obchod, výrobu a utility. Firma DIGI TRADE se chce v roce 2003 více soustředit především na oblast CRM systémů a outsourcingu IT.
 

Nahoru

 

Borland zvýšil tržby o 10 %
Společnost Borland oznámila hospodářské výsledky za 4. čtvrtletí a celý rok ukončený datem 31. prosincem. Tržby společnosti se zvýšily o 10 % na hodnotu 244.6 milionu dolarů; to zahrnuje i částku 4.4 milionu dolarů z tržeb společnosti Starbase, kterou koupil Borland v listopadu 2002. Tržby ve 4. čtvrtletí 2002, včetně tržeb Starbase, vzrostly o 14 % na hodnotu 67 milionu dolarů oproti 59 milionum dolarů ve stejném období roku 2001.
Tržby za prodej licencí vzrostly o 13% na 56.4 milionu dolarů oproti 50.1 milionu dolarů ve stejném období předchozího roku. Růst tržeb v tomto čtvrtletí odráží vedoucí postavení společnosti Borland na trhu vývoje a nasazení platformně nezávislých aplikací.
Tržby za rok 2002, ukončený k 31. prosince, vzrostly o 10 % na hodnotu 244.6 milionu dolarů oproti 221,8 milionu dolarů za rok 2001. Tržby za licence vzrostly o 9 % na 204,5 milionu dolarů oproti 187 milionu dolarů v roce 2001. Hrubý zisk za rok 2002 činil 85 % oproti 84% za rok 2001.
Dle amerických účetních standardů GAAP, zůstal provozní příjem za rok 2002 ve výši 17.8 milionu dolarů. Čistý zisk za rok 2002 činil 17.4 milionu dolarů, to odpovídá hodnotě 0,23 dolaru na jednu akcii z celkového počtu 74.8 milionu akcií.
 

Nahoru


Konference ISSS Hradec Králové


Internet, komunikace a sítě

Alcatel ve vesmíru
Ruská satelitní komunikační společnost (RSCC) a společnosti Alcatel Space podepsaly smlouvu o vývoji a dodávce zařízení pro komunikační satelity Express AM2 a AM3. Přístroje budou vyrobeny v závodě Alcatel Space v Toulouse a poté integrovány do platforem "Express-AM" vyráběných společností NPO- PM v ruském Krasnojarsku.
Nové ruské komunikační satelity Express AM2 a AM3 jsou navrženy tak, aby zajišťovaly vysílání digitální televize a rozhlasu, telefonní přenosy, přenosy dat, videokonferenční služby a připojení na internet. Satelity se také budou používat pro zajištění komunikačních sítí s použitím technologie VSAT na celém území Ruska, Společenství nezávislých států, Evropy, Asie a Afriky.
Alcatel Space již má zkušenosti s vývojem zařízení pro ruskou vesmírnou techniku. Tři satelity společnosti RSCC "Express-A" umístěné na oběžných drahách jsou vybaveny zařízením, vyrobeným společností Alcatel Space. Nové ruské komunikační satelity Express AM11 a AM22 se vyvíjejí na základě objednávky společnosti RSCC a NPO-PM.

Nahoru

 

Siemens vybuduje v Rusku GSM síť pro Tele2
Rovněž i druhá zpráva popisuje investici na území Ruska. Švédský telekomunikační operátor Tele2 si pro výstavbu své sítě GSM 1800 v Ruské federaci zvolil Siemens, skupinu Mobilní informace a komunikace. Podle smlouvy poskytne Siemens společnosti Tele2 GSM ústředny, základnové stanice a mikrovlnné přenosové systémy. První části sítě by měly být uvedeny do provozu v prvním čtvrtletí roku 2003.
V oblasti technologií GSM a GPRS a mobilních služeb spolupracují v současné době Tele2 a Siemens v osmi evropských státech. Ve srovnání s ostatním světem vykazuje ruský mobilní trh se zhruba desetiprocentní penetrací obrovský růstový potenciál. Ze 144 milionů obyvatel Ruska používá v současné době mobilní telefon jen asi 15 milionů.
 

Nahoru

 

Připojení k el. tržišti pomocí IFS Aplikací
Připojení společnosti BAE Systems k elektronickému tržišti Exostar bylo realizováno pomocí IFS Aplikací. Tím byla uskutečněna první fáze e-commerce projektu společnosti BAE Systems, který připojuje "back office" výrobní a plánovací systémy do systému Exostar, což je elektronické tržiště pro letecký a obranný průmysl.
Systém Connections, který BAE Systems-IFS zavedla s využitím softwaru IFS Aplikace, je nyní k dispozici pro všechny činnosti společnosti BAE a umožňuje propojení řady různých systémů používaných v rámci společnosti na tržiště Exostar za účelem provádění transakcí a výměny informací se zákazníky a dodavateli.
Na projektu byly k připojení divize Zákaznických řešení a podpory společnosti BAE Sysems do systému Exostar prostřednictvím infrastruktury e-Commerce společnosti BAE Systems využity "standardní" zprávy dostupné v rámci IFS.

Nahoru

 

Stačí se přihlásit jen jednou
Organizace stále více vyžadují možnost, aby měli jejich zaměstnanci, obchodní partneři a zákazníci jednoduchý a nepřetržitý přístup k informacím a webovým službám, který by byl současně veřejný, bezpečný, chránil by soukromí a dal by se pořídit za rozumnou cenu. Vyjít vstříc těmto požadavkům chce společnost Sun a v těchto dnech oznámila veřejnou dostupnost prvního řešení síťové identity s otevřenými standardy Sun ONE Identity Server 6.0. Sun ONE Identity Server 6.0 nabízí standardní implementaci, která využívá technologie Java , Security Assertion Markup Language (SAML) a XML.
Sun, použitím platformy založené na SAML standardech, nabízí plnou identitu a řízení přístupu, které umožňují bezpečný přísun obchodních informací otevřenými standardy, jako jsou Liberty. Sun ONE Identity Server 6.0 je řešením správy identity, které v jediném produktu plně integruje řízení přístupu, delegovanou administraci i adresářové a sjednocené služby. Hlavní schopností Sun ONE Identity Serveru je možnost sjednotit identity buď přes SAML, nebo Liberty Specification, ať už před nebo za firemním firewallem. Sun ONE Identity Server 6.0 v sobě slučuje Sun ONE Directory Server a následující služby:
- Řízení přístupu: Poskytuje jednotné přihlášení pro webové zdroje a centrálně ovládané služby přístupu. Flexibilní autentifikační mechanismy obsahují certifikáty LDAP, RADIUS a X.509v3, token karty SafeWord, a autentifikační služby platofrmy UNIX. API v C, Java a XML umožňují přizpůsobení klientovi na míru a jednoduchou integraci do požadované politiky, autentifikace, auditování/hlášení a klientská rozhraní.
- Administrace identity: Umožňuje centralizovanou administraci identit, politik a služeb. Flexibilní model delegování dovoluje administrátorům udílet uživatelům možnost vlastní-administrace pro nastavování atributů jejich vlastních profilů. Na úrovní delegování podporuje třídění organizací podle domén, rolí, skupin, aplikací nebo služeb.
- Sjednocení: Tyto služby umožňují jednotnou autentifikaci na webových stránkách přidružené organizace a jsou podporovány přes specifikace Liberty Alliance a SAML. Tyto zásady pomohou vytvořit otevřený standard jednotného přihlášení s decentralizovanou autentifikací a autorizací.
- Správa služeb: Tyto schopnosti pomáhají řídit konfigurační data externích aplikací a služeb a umožňují řešení pro přizpůsobování a registrování řídících parametrů pro externí aplikace, jako jsou dodání služeb přes portál nebo omezení množství pošty na e-mailovém serveru. Tyto parametry či atributy jsou seskupovány do služeb, které pak mohou být spravovány pomocí Sun ONE Identity Serveru.

 

Nahoru


New Challenges in Brand Management


Informační společnost

Tiscali ČR jmenuje Zieda Erebaie
Česká divize Tiscali, evropské internetové společnosti, jmenovala Zieda Erebaie svým B2B ředitelem. Do této funkce přechází Z. Erebai z pozice Business Development Manager společnosti Tiscali a bude zodpovídat za prodej hlasových, datových a internetových služeb Tiscali pro podnikovou oblast, za řízení obchodních manažerů pro klíčové zákazníky, za nepřímý prodej, za podporu prodeje a za řízení produktového managementu.
Zied Erebai přišel do Tiscali na podzim roku 2002 ze společnosti Český Telecom, kde byl v divizi Imaginet zodpovědný za oblast Business Development. Ve společnosti Český Telecom působil od roku 1998 postupně v pozicích product manager, obchodní manager pro implementaci SME kanálu, projektový manager pro implementaci CRM a product marketing manager v divizi Centrade/ Imaginet.
Zied Erebai (31 let) se narodil v Tunisku. Po úspěšném ukončením studia na obchodní univerzitě I.H.E.C Carthago, specializace Marketing, pokračoval v postgraduálním studiu na univerzitě managementu I.S.G v Tunisu, obor marketing. Hovoří plynně česky, anglicky, francouzsky a arabsky. Mezi jeho koníčky patří cestování, kinematografie, basketball, hudba a motosport.
 

Nahoru

 

Změna ve vrcholovém managementu středoevropské pobočky LogicaCMG
Chris Sutton (nar. 1963) byl jmenován ředitelem konzultačních služeb pro region střední a východní Evropy ve firmě LogicaCMG. V posledních dvou letech zde LogicaCMG vybudovala několik velmi úspěšných týmů poskytujících manažerské konzultace, zaměřených na jednotlivé sektory trhu. Úkolem Chrise Suttona je navázat na tento růst, dále jej urychlit a zajistit koordinaci rozvoje konzultačních aktivit napříč všemi sektory trhu.
Před jmenováním do této funkce byl Chris jedním z ředitelů globální divize Logica Consulting se sídlem v Londýně. Má více než 15 let zkušeností z projektů, které podporovaly strategické rozhodování vrcholových managementů velkých mezinárodních společností, zejména bank, telekomunikačních skupin a malooobchodních organizací. Před příchodem do firmy Logica v roce 2000 byl ředitelem konzultační divize PriceWaterHouse coopers.
Své jmenování do nové funkce Chris komentoval takto: "Manažerské konzultační jednotky LogicaCMG ve střední Evropě mají za sebou období rychlého růstu a již dnes zde působí řada pozoruhodných osobností. Měl jsem již příležitost to posoudit, když jsem se účastnil práce na projektu pro místního zákazníka. Proto mne velmi těší, že budu mít příležitost vést další rozvoj těchto týmů."
Chris vystudoval klasickou literaturu na univerzitě v Oxfordu. Je partnerem Společnosti registrovaných účetních Anglia a Walesu. Ve svém volném čase se věnuje golfu, možná i díky tomu, že vyrůstal v blízkém sousedství známého golfového hřiště ve skotském St. Andrews. Ještě více času se ale snaží věnovat své rodině: manželce Hilary, osmiletému synovi Hughovi a šestileté dceři Anně. Má za sebou službu v britské domobraně, kde byl velitelem obrněného vozu.

Nahoru

 

eD' system Czech - otevřena další pobočka v Plzni
Společnost eD´system Czech otevírá pro své obchodní partnery další, již páté, kontaktní místo, tentokráte v Plzni. Tuto novinku ocení zejména obchodní partneři z oblastí západních, severních a jižních Čech, se kterými až doposud komunikovala ostatní pracoviště společnosti eD´system Czech.
Nová plzeňská pobočka nabízí obchodní tým, skladové prostory pro osobní odběr zboží a v neposlední řadě stejné portfolio produktů. Také veškeré další služby budou poskytovány ve stejném rozsahu, tedy i možnost on-line sledování skladových zásob daného pracoviště, včetně možnosti on-line obchodování a expedování zásilek.

Nahoru

 

Synergon zavádí nový model řízení
Od 3. února se ujímá funkce nový generální ředitel maďarské společnosti Synergon Information Systems, pan Loránt Száray. Jeho jmenování je výsledkem restrukturalizace managementu společnosti, k níž došlo v souvislosti s přijetím strategického cíle skupiny Synergon group. V České republice Synergon vlastní majoritní podíl ve firmě Infinity.
Vedení společnosti Synergon Information Systems zhodnotilo výsledky uplynulých let, činnosti skupiny, situaci na východoevropských trzích a možné směry dalšího vývoje. Následně bylo přijato usnesení o tom, že v letech 2003 až 2005 bude hlavním cílem skupiny Synergon group posílení její pozice na těchto trzích. Těžiště zájmu se bude během tohoto období postupně přesouvat k mezinárodním aktivitám v regionu při zachování výkonného provozu na místní úrovni.
Aby bylo možné skupinu Synergon group efektivně řídit, bylo nutné restrukturalizovat management společnosti. Nový model řízení znamená oddělení pozic předsedy představenstva a generálního ředitele a vytvoření tříčlenného výkonného výboru, který bude nezávislý na operativním řízení jednotlivých společností a který bude podléhat představenstvu.
Za tímto účelem rozhodlo představenstvo o přijetí následujících změn spočívajících v přerozdělení odpovědnosti a kompetencí: pan Ferenc Czakó, dosavadní předseda představenstva a generální ředitel, bude nadále jako předseda představenstva společnosti ve spolupráci s výkonným výborem odpovídat za reprezentaci a strategické řízení skupiny Synergon group a za celkový dohled nad mezinárodními aktivitami. Pan Loránt Száray, dosavadní zástupce generálního ředitele, se od začátku února 2003 ujímá pozice generálního ředitele Synergon Information Systems. Pan Loránt Száray byl zástupcem generálního ředitele od července 2001. Jako generální ředitel bude odpovědný za operace společnosti v Maďarsku.
Pozice zástupce generálního ředitele pro strategii se zavedením nového modelu řízení ruší. Nový model řízení se zavádí za účelem vytvoření vyvážené struktury holdingového typu, zahrnující maďarské a zahraniční členy skupiny. V rámci hierarchie celé skupiny bude Synergon nyní na stejné úrovni jako dceřinné společnosti (Fibex, Span, Infinity).

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist