HLEDEJ
 V SEKCI
 

29. leden 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
HP představuje novou generaci AlphaServerů
Registrovaná elektronická pošta
IBM posiluje E-government v Dánsku
GiTy se rozhodla implementovat systém e-Synergy
Agfa outsourcuje správu pracovních stanic
Společnost Sybase posiluje: AvantGo prodána
Caché Campus otevírá druhou stovku podporovaných institucí
První z nové řady modulárních serverů
CA přichází s novými verzemi Apache, MySQL a WebSphere

Konference, semináře
Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému
Konference o rozvoji obchodu v ČR 2003
Pragointerier New Design 2003

Finanční monitor IT firem
Mobily táhnou
Hospodaření u Citrixu
Check Point Software informuje o svých výsledcích
Unisys: z mínusu do plusu
RSA Security oznamuje výsledky za 4Q a rok 2002
Společnost CA lepší než loni, ale stále v mínusu
AT Computers - výsledky v roce 2002

Internet, komunikace a sítě
Deutsche Telekom buduje širokopásmové sítě
Multiaplikační čipové karty přicházejí
Autentizace přímo v mobilním telefonu
3 Com posiluje zabezpečení podnikových sítí
Plánování a filtrování obsahu webových stránek
LeasePlan ČR zákazníkem Contactelu

Informační společnost
Změny na marketingových pozicích ve Fujitsu Siemens
Mercury s novým víceprezidentem
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 12/2002


Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling
Připravujeme:
IT System 1-2/2003


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT System


Podnikové aplikace

HP představuje novou generaci AlphaServerů
Společnost HP představuje nejnovější generaci systémů AlphaServer, včetně dosud nejvýkonnějšího systému HP AlphaServer GS1280. Nová řada je osazena procesory Alpha EV7, které byly vyvinuty právě pro podstatné zvýšení aplikačního výkonu.
Nová řada AlphaServer zahrnuje high-end server GS1280 (až 64procesorový), 8procesorový server střední třídy ES80 a 4procesorové systémy ES47 pro pracovní skupiny. Všechny nové systémy pracují s operačními systémy Tru64 UNIX i OpenVMS. Systémy AlphaServer ES47 a ES80 jsou navíc k dispozici i s operačním systémem Linux.
Nový procesor Alpha EV7 integruje všechny stavební prvky systému SMP do procesorového čipu, včetně systémových a I/O propojení. Tato architektura podstatně zlepšuje celkový aplikační výkon, škálovatelnost a spolehlivost jednotlivých systémů. Nové AlphaServery využívají systémovou architekturu přímo spojující jednotlivé procesory navzájem mezi sebou bez použití sběrnice nebo přepínače. Tím zajišťuje skutečnou lineární škálovatelnost na 64 procesorů spolu s vyšší spolehlivostí systému.
Společnost HP současně představila rozšířené verze softwaru Tru64 UNIX V5.1B a TruCluster Server a zároveň uvedla i rozšířenou verzi operačního systému HP OpenVMS V7.3-1. Nové verze obou prostředí zlepší jak aplikační výkon, tak škálovatelnost, dostupnost a ovladatelnost systému. S ohledem na stávající uživatele a pro zajištění dlouhodobé provozní kontinuity byla zachována kompatibilita mezi operačními prostředími Tru64 UNIX a OpenVMS.
První modely z nové řady AlphaServer včetně 16procesorových systémů GS1280 jsou již dostupné; rozsáhlejší systémy GS1280 s až 64 procesory Alpha budou následovat v průběhu roku. Na rok 2004 chystá společnost HP uvedení vylepšených procesorů Alpha EV79.

Nahoru

 

Registrovaná elektronická pošta
Společnosti Sybase ČR, ICZ a Česká pošta ukončily testovací fázi a jsou připraveni zahájit k 3.únoru 2003 ostrý provoz služby Registrovaná elektronická pošta (REP). Systém REP je elektronická obdoba doporučeného dopisu s doručenkou, která velice usnadňuje a zrychluje vzájemnou komunikaci dvou subjektů. Pravost zasílaných dokumentů je ověřována elektronickými klíči vydanými nezávislou certifikační autoritou, v tomto případě Českou poštou.
Registrovaná elektronická pošta je určena pro subjekty, které chtějí rutinní papírovou korespondenci nahradit elektronickou formou, aniž by přišly o možnost ověření, zaručení či prokázání doručení zásilky.
Původní myšlenka vzešla z požadavků zdravotních pojišťoven, které při komunikaci se zdravotními zařízeními potřebovaly průkaznost všech zásilek a stávající forma (data na CD, papírová obálka, cesta na poštu, zaslání jako doporučené zásilky) byla náročná na zpracování a čas. Česká pošta však systém vyvíjela tak, aby jej mohla využívat obecně široká veřejnost, nejen pouze specifičtí klienti.
REP je postaven na základě vícevrstvé architektury klient-server. Zákazník používá speciální aplikaci podobnou běžnému mailovému programu a společně s ním obdrží elektronické klíče. Aplikace je připravena pro obecně dostupné platformy jako MS Windows 98/200/ME/XP, Mac OS X nebo Linux.
Systém je schopen v jeden okamžik zajistit zabezpečenou a vzájemně ověřenou komunikaci až 55 000 uživatelům. Základem je aplikační server Sybase Enterprise Application Server 4.1, poslední verze databázového serveru Adaptive Server Enterprise 12.5 a uznávaný standard v oblasti replikace Sybase Replication Server 12.0. Šifrování zajišťují kryptovací knihovny Baltimore.

Nahoru

 

IBM posiluje E-government v Dánsku
Společnost IBM oznámila, že KMD, hlavní poskytovatel informačních technologií pro dánskou vládu, vybral infrastrukturní technologii IBM pro celonárodní řešení elektronické vlády (e-government). Nový systém pomůže místním vládám v Dánsku zkvalitnit službu lidem, zvýšit účinnost provozu až o 30 procent a zároveň omezit zbytečné výdaje na papír.
Nový systém na správu obsahu, který je největší instalací ve Skandinávii, je založen na softwaru IBM Content Manager a při plném provozu umožní zaměstnancům 275 místních vlád v zemi digitalizovat a spravovat přes 600 miliónů občanských dokumentů. Přes 115 000 státních zaměstnanců tak získá okamžitý přístup k důležitým dokumentům jako daňovým přiznáním, žádostem o zdravotní péči a stavebním povolením přímo ze svých počítačů.
Klíčovou funkcí řešení na správu obsahu bude digitalizace e-mailů, faxů a on-line formulářů podávaných občany. Pokud občan pošle například dopis nebo fax, bude tento dokument okamžitě zdigitalizován do systému, čímž se místní úřad zbaví zbytečného papíru a bude zajištěna aktuálnost záznamů občanů. V systému bude uloženo přes 600 miliónů dokumentů, které budou provázány s informacemi o majetkové dani, dani z příjmů, sociálním pojištění, přídavcích na děti, podpoře v nezaměstnanosti a stavebních povoleních, jež jsou už uloženy v systémech KMD. Nová aplikace na správu vztahů s občany (Citizen Relationship Management, CRM) bude fungovat na softwaru IBM Content Manager, DB2 a WebSphere MQ a na serverech IBM eServer xSeries a zSeries.

Nahoru

 

GiTy se rozhodla implementovat systém e-Synergy
Společnost GiTy se rozhodla na základě výběrového řízení implementovat systém holandské firmy Exact Software, e-Synergy, protože nejlépe splňuje její kritéria na moderní řízení. Společnost se rozhodla pro e-Synergy, protože s toto aplikací jsou veškeré informace, dokumenty a ERP transakce ukládány do centrální databáze, která umožňuje sdílení informací nezávisle na čase a místě.
Integrovaný design aplikace e-Synergy poskytuje zázemí celé organizaci, ale současně aplikace poskytuje samostatná řešení pro každý aspekt provozu společnosti. Informace v centrální databázi jsou prezentovány i uživatelsky velmi příjemným způsobem všem, kteří dané informace potřebují.
Aplikace E-Synergy zvyšuje i efektivitu práce tím, že redukuje náklady, neboť zaměstnanci mohou doma či na služební cestě pracovat stejně efektivně jako by seděli ve své kanceláři. Rovněž tak zákazníci, partneři a dodavatelé nemusí volat ani mailovat, neboť mají okamžitý přístup k jim určeným informacím, což výrazně ulehčí infrastruktuře GiTy.
Společnost Exact Software je dodavatelem profesionálního software pro řízení účetních, logistických a výrobních procesů, CRM a ERP řešení. Hlavní sídlo společnosti je v Holandském Delftu (http://www.delft.nl/). V současné době má společnost na starost přibližně 160 000 instalací Software Exact.

Nahoru

 
Agfa outsourcuje správu pracovních stanic
T-Systems, divize společnosti Deutsche Telekom, uzavřela se společností Agfa (www.agfa.com) dvouletou smlouvu na zajišťování servisní podpory jejích pracovních stanic v Číně, na Tchaj-wanu, v Hongkongu, Singapuru a Malajsii. Agfa Group, které má ředitelství v belgickém Mortselu, provádí v těchto zemích konsolidaci infrastruktury IT. Na základě této smlouvy převezme T-Systems odpovědnost za veškeré PC pracovní stanice a s nimi spojené služby.
T-Systems bude mít na starost IT na více než 400 pracovištích v sedmi lokalitách. Dále bude zajišťovat a kontrolovat kompletní IT hardware.
V roce 2001 provedla Agfa konsolidaci svých informačních systémů v Severní Americe, kde T-Systems zajišťuje outsourcing a podporu pro 3200 uživatelů. T-Systems v USA provozuje také výpočetní centrum, v rámci kterého jsou provozovány systémy SAP a mainframe a které je určeno pouze pro společnost Agfa.
Agfa zaměstnává kolem 21 000 lidí ve 40 zemích celého světa a své zástupce má v dalších 120 zemích. V současné době společnost provádí kompletní konsolidaci svého IT. Dříve každá země řešila oblast IT nezávisle, což znamenalo, že nákupy hardware a software byly zajišťovány lokálně. To však v některých případech znamenalo, že počítače a softwarové programy nebyly na mezinárodní úrovni vzájemně kompatibilní. Rozhodnutí provést konsolidaci znamenalo, že IT je nyní mezinárodně sdílená služba v rámci celé skupiny Agfa. Všechna rozhodnutí a strategické plány pro oblast IT jsou tak nyní v kompetenci ředitele pro informační technologie v belgické centrále společnosti.

Nahoru

 

Společnost Sybase posiluje: AvantGo prodána
Společnost Sybase a firma AvantGo, která byla doposud poskytovatelem mobilního podnikového softwaru, uzavřely dohodu, podle níž Sybase získá AvantGo za přibližně 38 mil. dolarů. Společnost Sybase má v úmyslu ji začlenit do své divize iAnywhere Solutions.
Rozšíření portfolia o programy AvantGo offline Web či službu My AvantGo má přinést divizi Sybase nové příležitosti na bezdrátovém trhu, kdy iAnywhere Solutions a AvantGo budou společně nabízet m-Business platformu pro konečné zákazníky. Ta bude pokrývat mobilní přístup k webovému obsahu, firemním datům i aplikacím.
Po dokončení akvizice se divize iAnywhere Solutions chystá otevřít svou mobilní databázi i dalším vývojářům podnikového webu. Akvizice podléhá standardním podmínkám včetně souhlasu akcionářů společnosti AvantGo. Všichni řídicí pracovníci a členové představenstva a některé afilace, vlastnící celkem přibližně 25 % akcií AvantGo, uzavřeli se společností Sybase dohody o hlasování ve prospěch fúze.

Nahoru

 

Caché Campus otevírá druhou stovku podporovaných institucí
Cílem programu Caché Campus je nabídnout univerzitám a akademickým institucím za výhodných podmínek licence postrelační databázové platformy Caché. V současnosti má tento program na svém kontě již více jak sto takových institucí a jednou z prvních institucí druhé stovky se stala Vojenská Akademie Brno - Fakulta letectva a protivzdušné obrany.
Caché Campus nenabízí akademickým institucí pouze potřebnou podporu, ale také přispívá k vývoji nových aplikací založených na technologii Caché. Zájemcům nabízí několik licenčních modelů, které přesně odpovídají jejich konkrétním cílům a požadavkům. Také další služby poskytované v rámci tohoto programu jsou přizpůsobené tak, aby vědeckým pracovníkům a studentům usnadňovaly jejich studium a profesionální rozvoj.
Kromě licencí Caché, které jsou poskytovány zdarma nebo podle oblasti využití za výrazně zlevněné ceny, jsou součástí nabídek programu Caché Campus také studijní materiály, pomoc při zadávání témat seminárních a diplomových prací a samozřejmě technická podpora a pomoc zaměstnanců společnosti InterSystems. Součástí projektu je také připravovaný webový portál Campus, na němž si zúčastněné instituce budou moci vyměňovat své zkušenosti, poznatky a výsledky svých projektů v rámci programu Campus.

Nahoru

 

První z nové řady modulárních serverů
Server pro montáž do stojanu - PowerEdge 1655Mc - od firmy Dell nabízí výkon podnikové třídy spolu se správou vzdálených systémů. Server disponuje výkonem až 12 procesorů Intel Pentium III a je dodáván se softwarem pro snadnější nasazováním serverů a provádění správy. Celý stroj nezabírá více než 3U (13,5 cm) a je vhodným řešením pro serverové farmy, projekty konsolidace serverů, nasazení "tenkých" klientů pro uživatelské aplikace nebo pro vytváření počítačový klusterů s vysokým výkonem.
PowerEdge 1655MC, první z nové řady modulárních serverů Dell, je tvořen skříní se šesti dvouprocesorovými zásuvnými servery, mechanikami pevných disků SCSI s integrovaným hardwarovým systémem RAID, redundantními napájecími zdroji a ventilátory s možností výměny za provozu (tzv. hot-plug), integrovanou správní kartou a redundantními ethernetovými přepínači.
Softwarový produkt Dell OpenManage Remote Install uživatelům umožňuje současně obstarávat stovky blade serverů z jednoho pracoviště. Součástí každé skříně je i modul Embedded Remote Access Module, který monitoruje stav šasi a blade serveru a zajišťuje funkce vzdáleného managementu (out-of-band management). Software lze instalovat buď lokálně prostřednictvím připojení USB s možností zavádění systému nebo vzdáleně s použitím softwaru Dell OpenManage Remote Install.

Nahoru

 

CA přichází s novými verzemi Apache, MySQL a WebSphere
Podle vedení Computer Associates (CA) je etapa experimentování s pilotním nasazením Linuxu v podnicích již minulostí a dnes už jednotlivé organizace implementují systémy, které jsou pro potřeby jejich hlavní činnosti nejdůležitější. A právě těmto zákazníkům chce CA poskytnout podporu komplexním portfoliem řešení linuxové infrastruktury a správy informací, která jsou specificky navržena s cílem integrovat tyto linuxové zdroje do širšího kontextu výpočetní techniky v podnikové sféře.
Computer Associates (CA) tak nyní přichází vstříc uživatelům Linuxu v podnikových prostředích s 12 novými řešeními pro správu, zabezpečení, ochranu a využití technologie otevřených zdrojových kódů. CA nyní nabízí více než 60 řešení sloužících k podpoře Linuxu v heterogenním podnikovém prostředí.
Pro distribuovaná a mainframová prostředí uvádí nyní CA na trh nové verze produktů Unicenter Management for WebSphere, Unicenter Management Portal, eTrust Web Access Control a CleverPath Aion Business Rules Expert. Pro distribuovaná prostředí uvádí CA na trh programy BrightStor ARCserve Backup pro Apache a MySQL. Pro mainframová prostředí uvádí CA nové verze produktů Unicenter Network and Systems Management, Job Management Option a Advantage CA-Easytrieve.
Pro zákazníky, kteří používají například webové servery Apache, představuje program CA Apache for BrightStor ARCserve Backup ve spojení se stávajícími a v daném podniku využívanými programy Unicenter Management for Web servers komplexní řešení zabezpečující dostupnost systémů i dat. Zákazníkům, kteří implementují WebSphere na linuxové platformě, poskytuje nová verze Unicenter Management for WebSphere komplexní podporu jak v distribuovaném, tak mainframovém prostředí. Toto řešení může rovněž být implementováno společně s CA AllFusion Harvest Change Manager s cílem zajistit vysoce optimalizovanou správu aplikací vyvinutých pomocí WebSphere Studio.
Nová verze linuxového CA CleverPath Aion Business Rules Expert také podporuje jak distribuované, tak mainframové prostředí, a aplikuje uživatelem definovaná obchodní či provozní pravidla i na největší objemy mainframových dat. Tato pravidla mohou být použita k automatizaci klíčových podnikových procesů, ke zdokonalení rozhodování zodpovědných osob, ke snížení rizika a přesnému určování ziskových tržních možností.

Nahoru


Unicorn


Konference, semináře

Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému
AFOI - Asociace firem pro ochranu informací pořádá v úterý 25. února 2003 odborný seminář, jehož hlavním tématem je Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému. Na semináři budou předneseny příspěvky zabývající se procesy informační bezpečnosti, činnostmi bezpečnostního manažera, detekcí neoprávněného průniku, řešením bezpečnostních incidentů, centrální správou antivirového systému, bezpečností provozu intranetu, systémovým auditem, atestací bezpečnosti ISVS, postavením informační bezpečnosti v systému řízení jakosti a další.
12. ročník tradičního seminář AFOI se koná v kongresovém sálu hotelu Olšanka v Praze 3. Současně se seminářem bude uspořádána tradiční specializovaná výstavka "INFOSECURITY", kde členské a další firmy představí své produkty (HW, SW, systémy, služby) k zajištění ochrany informací a informačních systémů. Podrobný program semináře naleznete na webu, na této stránce naleznete i přihlášku, kterou lze podat rovněž on-line.

Nahoru
 

Konference o rozvoji obchodu v ČR 2003
V dnech 3. až 4. února se v brněnském hotelu Voroněž koná Konference o rozvoji obchodu v České republice, která se setkává se zájmem, jež nemá zatím v její 9leté historii obdoby. Dva týdny před konferencí registrovali organizátoři již více než 600 účastníků a další desítky zájemců již avizovaly zájem o toto setkání.
Konference o rozvoji obchodu v ČR se ve svém 9.ročníku bude věnovat velmi žhavému tématu - budoucnosti českého trhu v souvislosti se vstupem do Evropské unie. Názory na tuto klíčovou otázku zazní jak v plenárním jednání konference, které zahájí velvyslanec Evropské unie v ČR pan Ramiro Cibrian, tak v navazujících 14 diskusních sekcích. Program konference, na kterém se podílí stovka řečníků a panelistů, je koncipován tak, aby vyšel vstříc malým i velkým firmám, obchodníkům i jejich dodavatelům, top managerům i specialistům z obchodních, marketingových, expanzních, personálních či exportních úseků.
Organizátoři proto posunuli závěrečný termín registrace až na 27. ledna 2003. Není však vyloučeno, že maximální kapacita konferenčního centra (750 lidí) bude naplněna již dříve. Proto lze doporučit, aby se zájemci o účast registrovali co nejdříve (např. prostřednictvím on-line registrace na této webové adrese).
Za posledních 10 dnů se na konferenci registrovaly dvě stovky účastníků, mj. zástupci společností Bohemia Sekt, Centrade, Cetelem, COOP Jednota Slovensko, ČEPOS, Delvita, dm-drogerie markt, Gillette, Intersnack, Julius Meinl, Kaufland, Komerční banka, Masný průmysl-Krásno, NIKE, OBI, Renault ČR, Shell, Starobrno, Útvar rozvoje hl. m. Prahy či Wincor Nixdorf.
Mezi registrovanými jsou zástupci prakticky všech obchodních firem z kategorie TOP 10. Nejvíce reprezentantů doposud vyslaly firmy TESCO a Globus, velmi silné je letos ovšem i zastoupení spotřebního družstevnictví a kooperačních struktur nezávislého obchodu.
Konference je společným projektem Svazu obchodu ČR, VŠE v Praze a INCOMA Consult. Koná se díky podpoře řady sponzorů, platinovými partnery jsou firmy Pěkný-Unimex, Thimm Obaly a Živnostenská banka. Odborným garantem konference je společnost Oracle.

Nahoru
 

Pragointerier New Design 2003
Dovolte, abychom vás pozvali k návštěvě na jubilejním desátém ročníku mezinárodního veletrhu nábytku, podlahovin, bytového textilu, svítidel a doplňků Pragointerier New Design 2003, který se letos koná od 20. do 23. února na Výstavišti v Praha -Holešovicích.
Letošní ročník veletrhu bude propojen s výstavami Bydlení 2003 - Nové možnosti bydlení a se 4. salonem hotelnictví a gastronomie. Na takto koncipovaném komplexu výstav se předpokládá účast přibližně 400 vystavovatelů na hrubé výstavní ploše 20 000 m2.
Bližší informace najdete zde. Jsme rádi, že letos můžeme být s časopisem IT CAD a OfficeNEWS jedním z mediálních partnerů této výstavy.

Nahoru


Konference o rozvoji obchodu


Finanční monitor IT firem

Mobily táhnou
Společnost Siemens IC Mobile oznámila, že v 1. čtvrtletí nového fiskálního roku prodala po celém světě 11 milionů mobilních telefonů. Jen pro zajímavost, stejný počet mobilů této značky si koupili uživatelé během celého roku 1999. Oproti stejnému období minulého roku je to nárůst o 22 procent.
A jak se to odrazilo ve finančních výsledcích? Siemens Mobile dosáhla v 1.čtvrtletí fiskálního roku 2003 hrubého zisku 59 milionů EUR, což je oproti loňskému roku nárůst o 59 procent a divize mobilních telefonů přispěla ziskem o 20 milionů EUR vyšším než v loňském roce, tj. 52 miliony EUR.
Co se týče oddělení sítí - Siemens Mobile Networks - tam společnost díky dlouhodobému poklesu poptávky a cen zaznamenala ztrátu 25 milionů EUR. Přestože se na trhu mobilních telefonů v novém kalendářním roce 2003 očekává nárůst prodeje o 5 až 10 % (cca 420 - 435 milionů kusů), společnost Siemens Mobile plánuje pro toto období větší procentuální nárůst prodeje svých telefonů.

Nahoru

 

Hospodaření u Citrixu
Citrix oznámil hospodářské výsledky za čtvrtý kvartál a fiskální rok končící 31. prosincem. Citrix také oznámil jmenování Toma Bogana, prezidenta a generálního ředitele Rational Software a Garyho Morina, výkonného viceprezidenta a finančního ředitele Lexmark, do představenstva společnosti. Oba začínají působit ve svých funkcích okamžitě.
Tržby za poslední tři měsíce loňského roku končící 31. prosincem 2002 činily 148,8 milionů USD ve srovnání s 158 miliony za stejné období předcházejícího roku. Čistý příjem se vyšplhal na 39,6 milionu USD, či 0,23 na akcii, v porovnání s 25,6 milionu, nebo 0,13 na akcii za adekvátní období předcházejícího roku. Čistý příjem bez amortizace činil pro čtvrtý kvartál 40,6 milionů USD, nebo-li 0,23 na akcii, oproti 39,4 milionům, či 0,21 na akcii ve stejném období předešlého roku.
Čisté příjmy za rok 2002 činily 527,4 milionu USD ve srovnání s 591,6 miliony v předchozím roce. Čistý zisk za rok 2002 byl 93,9 milionu nebo 0,52 na akcii. O rok dříve činila tato čísla 105,3 milionu, respektive 0,54 na akcii.
Region Evropa-Blízký Východ-Afrika zaznamenal rekordní čtvrtý kvartál s tržbami v přibližné výši 65 milionů USD. K nejvýznamějším dohodám v Německu patří ty s se Zdravotní pojišťovnou AOK a Deutsche Telekom. Citrix v Evropě vstoupil do pěti smluv veřejných institucí včetně veřejných orgánů Bádenska-Württemberska a ministerstva financí Severního Porýní-Vestfálska.
 

Nahoru

 

Check Point Software informuje o svých výsledcích
Firma Check Point Software, výrobce produktů pro zabezpečení internetu, oznámila finanční výsledky čtvrtého čtvrtletí a celého účetního roku, který skončil 31. prosince 2002. Čistý příjem byl 64,5 miliónů USD nebo 0,26 USD na akcii, což je zvýšení o 4 % oproti třetímu čtvrtletí 2002.
Výnosy za čtvrtletí byly 110 miliónů USD, což je 6 % nárůst oproti minulému kvartálu. Během čtvrtého čtvrtletí firma vytvořila čistý cash-flow 74 miliónů USD oproti 58 miliónům v předchozím kvartálu, což je celkem 286 miliónů USD čistého cash-flow za rok. Celkový objem hotovosti a zhodnocovaných investic dosáhl k 31. 12. 2002 1,3 miliardy USD.
Čistý příjem za celý rok dosáhl 255 miliónů USD nebo 1,00 USD na akcii. Výnosy za účetní rok končící 31. 12. 2002 byly 427 miliónů USD.
 

Nahoru

 

Unisys: z mínusu do plusu
Společnost Unisys oznámila nárůst zisku na akcii jak ve čtvrtém kvartálu, tak za celý rok 2002. Ve čtvrtém kvartálu 2002 vzrostl její čistý zisk společnosti na 89,1 milionu dolarů, neboli 27 centů na akcii, oproti ztrátě ve čtvrtém kvartálu 2001 ve výši 169,4 milionu dolarů, neboli 53 centů na akcii. Pokud jde o objem tržeb, společnost Unisys ve čtvrtém kvartálu 2002 ohlásila tržby ve výši 1,55 miliardy dolarů, což je v podstatě stejný výsledek jako ve čtvrtém kvartálu roku předchozího.
Za celý rok 2002 dosáhla společnost čistého zisku 223 milionu dolarů, neboli 69 centů na akcii, ve srovnání s čistou ztrátou za celý rok 2001 ve výši 67 milionu dolarů, neboli 21 centů na akcii po započtení plateb určených na opatření ke snížení nákladů a mimořádné platby 17,2 milionu na předčasné splacení dluhu. Objem tržeb v celém roce 2002 poklesl o 7 % na 5,61 miliardy dolarů oproti 6,02 miliardy dolarů v roce 2001.
Tržby společnosti v oblasti technologie poklesly ve čtvrtém kvartálu o 12 %, v čemž se odráží pokles prodeje systémů ClearPath a specializovaného zařízení. Prodej řady "high-end" serverů ES7000 s procesory Intel vykázal oproti předchozímu roku dvouciferný nárůst. Díky pestřejší nabídce prodávaného software ClearPath se hrubá marže v oblasti technologie zvýšila oproti předchozímu roku o 6,7 procenta na hodnotu 49,8 % a čistá marže ve srovnání s předchozím rokem vzrostla o 5,4 procent na hodnotu 15,7 %.
Mezi nejvýznamnější kontrakty společnosti v uplynulém roce patří sedmiletá smlouva na outsourcing obchodních procesů s jednou z největších finančních institucí v USA, Washington Mutual (Washington Mutual). Podle této smlouvy bude Unisys pro Washington Mutual provozovat a spravovat operace zpracování šeků pomocí technologie na zpracování obrazových podob dokumentů. Mezi velké kontrakty patří i tříletý kontrakt pro Ministerstvo spravedlnosti Bavorska, rovněž nového klienta Unisys, na poskytování kompletní škály služeb řízení infrastruktury na podporu více než 12 000 koncových uživatelů na 200 pracovištích. O této události jsme psali v minulém vydání SystemNEWS.
Ale celkově celosvětový objem objednávek ve čtvrtém kvartále vykázal oproti předchozímu roku jednociferný pokles okolo pěti procent. Nad nárůstem objednávek v USA převážil podstatný pokles v objednávkách mimo USA. Podle segmentů pak objednávky v oblasti služeb poklesly mírně, kdežto objednávky ve sféře technologie vykázaly v tomto kvartálu dvouciferný pokles.

Nahoru

 

RSA Security oznamuje výsledky za 4Q a rok 2002
Rovněž firma RSA Security oznámila finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí (končící 31. prosincem 2002) a celý rok 2002. Příjmy za čtvrté čtvrtletí roku 2002 dosáhly 61 mil. USD oproti 63 mil. USD ve čtvrtém čtvrtletí roku 2001. Podle účetních standardů GAAP vykázala RSA Security za čtvrté čtvrtletí roku 2002 čistou ztrátu ve výši 49,8 mil. USD neboli 0,88 USD na akcii oproti čisté ztrátě 10,1 mil. USD (0,18 USD na akcii) za stejné období roku 2001.
Příjmy za minulý rok nejsou moc slavné, celkem činily 232,1 mil. USD oproti 282,7 mil. USD za rok 2001. Čistá ztráta za rok 2002, včetně segmentu RSA Capital a ostatních položek, činila 96,8 mil. USD neboli 1,71 dolaru na akcii oproti čisté ztrátě 2,5 mil. USD neboli 0,04 dolaru na akcii v roce 2001. Při vyloučení segmentu RSA Capital a ostatních položek činila čistá ztráta z hlavní podnikatelské činnosti společnosti za rok končící 31. prosincem 2002 7,4 mil. USD neboli 0,13 dolaru na akcii oproti čistému zisku ve výši 14,7 mil. USD (0,25 USD na akcii) za rok 2001.
Hotovostní situace společnosti RSA Security se v průběhu čtvrtého čtvrtletí roku 2002 zlepšila o 10,8 mil. USD na 103 mil. USD. Společnost vykázala peněžní toky z hlavní podnikatelské činnosti ve výši zhruba 11,2 mil. USD, nesla náklady na restrukturalizaci ve výši zhruba 3 mil. USD a obdržela 2,6 mil. USD z vázaných účtů v souvislosti s dřívějšími akvizicemi. Navíc společnost očekává, že jí bude v průběhu druhé poloviny roku 2003 vrácen daňový přeplatek zhruba 57 mil. USD. Tento přeplatek souvisí s provozními ztrátami, jež utrpěla v letech 2002 a 2001.
 

Nahoru

 

Společnost CA lepší než loni, ale stále v mínusu
Společnost Computer Associates zveřejnila své výsledky za třetí čtvrtletí finančního roku končící dnem 31. prosince 2002. Mezi nejdůležitější údaje za třetí čtvrtletí patří celkové příjmy a to ve výši 778 mil. USD, které vzrostly o 4 % oproti stejnému období loňského roku. Díky tomu se ztráta na akcii snížila na 0,08 USD.
Celkové příjmy za třetí čtvrtletí finančního roku 2003 činily 778 milionů dolarů, což představuje 4% zvýšení oproti příjmům za třetí čtvrtletí finančního roku 2002. Vliv podnikové jednotky interBiz, jejíž jedna část byla odprodána v dubnu a zbytek v říjnu 2002, na příjmy, byl vyvážen dopadem směnných kurzů ve třetím čtvrtletí tohoto roku ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Čistá ztráta za třetí čtvrtletí dosáhla 44 mil. USD čili 8 centů na akcii oproti čisté ztrátě 231 mil. USD neboli 40 centů na akcii vykázanou za srovnatelné období předchozího roku.
Na obrázku vidíte pana Russell M. Artzt Executive Vice President.

Nahoru

 

AT Computers - výsledky v roce 2002
Společnost AT Computers, distributor IT produktů a největší výrobce PC v České republice, má za sebou úspěšný rok. V roce 2002 totiž dosáhla společnost celkového obratu něco málo přes 5 mld. Kč.Oproti roku 2001 to znamená nárůst tržeb o 49 %.
V uplynulém roce získala AT Computers další distribuční kontrakty a upevnila tak svou pozici na českém trhu. Významný je také nárůst vyrobených a prodaných vlastních počítačů na celkových 72 341 ks, což představuje oproti roku 2001 nárůst o 41,4 %.

Nahoru


GolfWits


Internet, komunikace a sítě

Deutsche Telekom buduje širokopásmové sítě
Společnost Siemens, divize Informace a komunikace - sítě dodá německému telekomunikačnímu operátorovi Deutsche Telekom řešení pro rozšíření nabídky služeb poskytujících rychlý přístup na internet.
Po úspěšném uvedení služeb T-DSL v Německu si tak Deutsche Telekom již podruhé zvolil Siemens, divizi Informace a komunikace-sítě, tentokrát pro zavedení symetrické varianty - SDSL. S využitím SDSL budou moci společnosti i koncoví zákazníci přenášet po obyčejné telefonní přípojce velké objemy dat, a to rychlostí až 2 Mbit/s.
Nová nabídka symetrického připojení T-DSL-Business společnosti Deutsche Telekom je určena především pro malé a střední podniky, např. mediální společnosti nebo technická oddělení, která musí přenášet velké objemy dat. Nová technologie přenos značným způsobem urychlí a zefektivní.
Řešení SDSL od IC Networks má pro Deutsche Telekom zvláštní význam, protože umožňuje rozšíření stávající sítě bez nutnosti dalších vysokých nákladů. Do přístupových multiplexorů DSLAM (DSL Access Multiplexer), které byly do ústředen již v průběhu první fáze nainstalovány, se pouze zasunou nové SDSL karty.

Nahoru

 

Multiaplikační čipové karty přicházejí
Společnost LogicaCMG získala zakázku v hodnotě několika milionů Eur, jejímž předmětem je dodávka celkového řešení pro zpracování a vypořádání transakcí realizovaných prostřednictvím multiaplikačních čipových karet ve Finsku. Jedná se o první světový případ komerčního nasazení multi-aplikačních karet na celostátní úrovni. Zákazníkem je vydavatel platebních karet Luottokunta (http://www.luottokunta.fi/).
Uživatelé budou čipovou kartu používat jako platební kartu, zákaznickou věrnostní kartu a bude možné do ní také nahrávat různé jízdenky, vstupenky apod. Systém je připraven pro využívání této karty jako osobního dokladu a je otevřen všem bankám a maloobchodním společnostem ve Finsku. Významným rysem je zajištění bezpečnosti na úrovni vyžadované standardem EMV.
Řešení dodané LogicaCMG plně nahradí dosavadní systém pro vydávání a výměnu karet, zpracování transakcí a vypořádání plateb.
 

Nahoru

 

Autentizace přímo v mobilním telefonu
Podobně jako u nás, i ve vzdáleném Japonsku naprostá většina dospělých lidí používá mobilní telefony a to i k vyřizování svých obchodních záležitostí. Pokud by se tedy podařilo spojit mobilní telefony s důvěryhodným autentizačním zařízením, otevřely by se zajisté další ohromné obchodní možnosti. Tuto šanci poznala i společnost RSA Security, která vyvinula SecurID Software Token umožňující dvoufaktorovou uživatelskou autentizaci pomocí i appli kompatibilních telefonů, které svým zákazníkům nabízí japonský operátora NTT DoCoMo.
Nový Token pro i appli telefony umožňuje japonským podnikům využívat i appli telefony jako zařízení pro dvoufaktorovou autentizaci. Tím poskytne účinnou metodu autentizace uživatelů a přispěje k ochraně cenných informací přenášených přes mobilní telefony.
V situaci, kdy více než 36 miliónů lidí v Japonsku vyřizuje své obchodní, pracovní a osobní záležitosti prostřednictvím telefonů s technologií i-mode, považovala RSA Security za příležitost nabídnout jednoduchou a pohodlnou metodu pro zajištění přístupu k informacím v síťovém prostředí. RSA SecurID Software Token pro i appli telefony NTT DoCoMo je kompatibilní se všemi mobilními telefony řady 503 a 504 a některými telefony řady FOMA.
Dvoufaktorový autentizační software RSA SecurID nyní umožňuje japonským podnikům využít širokého rozšíření i appli telefonů k jednoduché implementaci vyzrálé a osvědčené technologie autentizace, která zásadním způsobem zlepší úroveň zabezpečení, a přitom využívá výhod přenosného zařízení, které koncový uživatel používá už nyní.
RSA Security nabízí spolehlivá řešení identifikace umožňující bezpečným způsobem přistupovat k aplikacím jak v prostředí bezdrátových sítí, tak v prostředí pevných sítí. Software RSA SecurID funguje jako kreditní karta zákazníkovy sítě a vyžaduje, aby se uživatelé identifikovali pomocí dvou specifických složek - něčím, co znají, a něčím, co mají - a teprve pak je jim povolen přístup. Složky autentizátorů RSA SecurID mohou mít nejrůznější formu, včetně autentizačních hardwarových tokenů, chytrých karet (smart cards), autentizačního softwaru pro platformu Microsoft Windows Pocket PC, Windows PC, zařízení typu handheld založených na Palmu a WAP telefonů. Při použití v kombinaci se softwarem RSA ACE/Server pro správu autentizace pomáhají zajistit, aby přístup k souborům, aplikacím a komunikaci na síti měli pouze oprávnění uživatelé.
RSA Security rovněž spolupracuje s více než 240 certifikovanými aplikacemi od více než 150 partnerů po celém světě v rámci programu RSA Secured Partner Program, a přispívá tak k zabezpečení okamžité schopnosti spolupráce ihned po instalaci a zajištění vzájemné podpory prodejců poskytované zákazníkům používajícím dvousložkový autentizační software RSA SecurID.

Nahoru

 

3 Com posiluje zabezpečení podnikových sítí
Společnost 3Com oznámila nové bezpečnostní vylepšení na svých zařízeních SuperStack 3 Firewall, rodině přepínačů SuperStack 3 Switch 4400 a softwaru Network Supervisor. Tato vylepšení nabízí více ochrany na jednotlivých bodech podnikové sítě, od jádra přes obvod sítě až po oprávněné uživatele.
SuperStack 3 Firewall je firewall s certifikací ICSA, je určen pro podniky, které hledají jednoduchou ale bezpečnou správu zabezpečení. Vysokorychlostní funkce virtuální privátní sítě (VPN), obsažené v tomto firewallu, umožňují šifrovanou komunikaci až 1 000 vzdálených pracovníků.
Díky podpoře standardních klientů VPN Microsoftu už není nutné k zařízení SuperStack 3 Firewall pořizovat nákladný VPN software jiných společností, protože nabízí interoperabilitu s klienty VPN v operačních systémech Microsoft Windows 2000 a XP.
Díky podpoře priorizace přenosového pásma na síti WAN může tým IT flexibilně určovat, který typ provozu v jakou dobu bez omezení prochází firewallem na rozlehlou síť. Priorizace může být určována parametry jako denní dobou, což například zajistí rychlejší zálohování přes noc, nebo aplikací, kdy je upřednostňován telefonní provoz.
SuperStack 3 Firewall může být nakonfigurován i tak, aby jediný firewall obsluhoval dvě zabezpečené, ale oddělené sítě. Tato funkce byla tradičně k dispozici jen u nákladnějších bezpečnostních zařízení a umožňuje správcům IT sdružovat citlivé informace. Například administrativní síť nemocnice může být chráněna před lékařskou sítí na stejném firewallu a přitom všichni uživatelé mohou využívat přístup k internetu a ochranu před hackery mimo síť.
Řada podnikových přepínačů SuperStack 3 Switch 4400 přináší výkonné přepínání 10/100 ethernetu a vyspělé vlastnosti včetně filtrování provozu, podpory QoS a plné podpory síťové telefonie. Nejnovější verze softwaru pro přepínače SuperStack 3 Switch 4400 (verze 3.0) přidává podporu přihlášení k síti protokolem 802.1X, dále rozšiřuje zabezpečení sítě a umožňuje ověřit každého uživatele na síti. Kromě poskytování veškeré ověřovací a účtovací funkčnosti protokolu 802.1X integroval 3Com jeho podporu i do aplikace 3Com Network Supervisor Advanced Package. Po ověření dokáže 3Com Network Supervisor Advanced Package sledovat a identifikovat každého uživatele včetně informací o tom, k jakému přepínači je připojen. Správci sítě tak mohou účinněji sledovat problémy uživatelů a potenciální hackery.
Kombinace aplikace 3Com Network Supervisor Advanced Package, ověřování 802.1X a vyspělých funkcí čtvrté vrstvy přepínačů SuperStack 3 Switch 4400 umožňuje jednoduše a účinně zabezpečit síť organizace.
3Com Network Supervisor Advanced Package je výkonná a přitom snadno použitelná řídící aplikace, která graficky vyhledává, mapuje a zobrazuje síťová spojení a IP zařízení. Správci IT mohou v této aplikaci snadno sledovat úrovně zatížení, nastavovat meze pro upozornění, prohlížet si události na síti, generovat zprávy v uživatelem definovaných formátech a spouštět nástroje na konfiguraci jednotlivých zařízení. Mezi nové funkce patří i vylepšené zabezpečení, kdy 3Com Network Supervisor Advanced Package nyní podporuje přihlášení k síti prostřednictvím protokolu 802.1X, rozpoznává servery služby RADIUS a upozorňuje na problémy s autentizací. Klienti se nyní v mapách sítě objevují v reálném čase podle toho, jak se přihlašují a odhlašují. 

Nahoru

 

Plánování a filtrování obsahu webových stránek
Společnost 3Com uvedla na trh nové funkce plánování a filtrování obsahu pro produktovou řadu SuperStack 3 Webcache. Nové funkce se dají využít například ve školách, v nichž je dostatek uživatelů, kteří aktivně (někdy až moc) používají internet, a jež vyžadují lepší kontrolu nad využitím linky, nebo je potřeba regulovat obsah webových stránek, k nimž přistupují.
Výhodou zařízení 3Com SuperStack 3 Webcache 3000 a Webcache 1000 je rovněž to, že ukládají často požadované webové stránky. Díky tomu není třeba stále znovu a znovu načítat stejné stránky což vede k úspoře v přenosu dat na síti.
3Com Web Scheduler je doplněk prohlížeče Internet Explorer, který umožňuje oprávněným uživatelům, například učitelům ve školách, nadefinovat obsah webové stránky, které mají být předem načteny pro budoucí použití. K předem načtenému obsahu lze přistupovat prakticky okamžitě.
Zařízení 3Com SuperStack 3 Webcache 3000 se hodí pro velké školy, podniky nebo organizace, které vyžadují značnou odolnost, škálovatelnost a vysoký výkon. Dva integrované pevné disky s možností přidat třetí podporují přes tisíc uživatelů aktivně prohlížejících webové stránky. Zařízení základní kategorie 3Com SuperStack 3 Webcache 1000 podporuje organizace od 50 do 1000 uživatelů a hodí se pro menší školy, podniky nebo pobočkové kanceláře, jež vyžadují cenově efektivní správu přenosového pásma, lepší výkon při prohlížení webu a vyšší produktivitu webových obchodních aplikací nebo studentských aktivit.
Zařízení 3Com SuperStack 3 Webcache 1000 je k dispozici za doporučenou cenu 4 999 dolarů, doporučená cena zařízení SuperStack 3 Webcache 3000 činí 7 999 dolarů.

Nahoru

 

LeasePlan ČR zákazníkem Contactelu
Společnost LeasePlan ČR, která poskytuje operativní leasing, se rozhodla využívat služby Contactelu, který pro LeasePlan ČR připravil řešení Business Connect. Jedná se o komplexní, modulární řešení hlasových, internetových a datových služeb, které zákazníkovi umožňuje využívat jejich libovolnou kombinaci prostřednictvím jedné linky.

Nahoru
 

Informační společnost

Změny na marketingových pozicích ve Fujitsu Siemens
Od 1. ledna 2003 se mění struktura marketingového oddělení české pobočky Fujitsu Siemens Computers. Osamostatnila se skupina produktového marketingu, jejímž vedoucím byl jmenován manažer profesionálních produktů Martin Kaiser. Manažeři korporátní a marketingové komunikace nyní přímo zodpovídají generálnímu řediteli.
Dosavadní ředitel marketingu Libor Hošek (na snímku), který kromě řízení marketingových aktivit zastával i funkci obchodního ředitele v oblasti distribučních řetězců, se rozhodl opustit marketingový post a plně se věnovat právě obchodní funkci, které se od začátku minulého roku věnoval pouze dočasně. Na nové pozici obchodního ředitele pro nepřímý prodej (Channel Sales Director) chce dále rozvíjet distribuční kanál a působení společnosti v segmentu malých a středních firem.
Samostatný tým produktových manažerů, který se má pod vedením Kaisera v nejbližší době dále rozšiřovat, dostal za úkol prohloubit a zkvalitnit úroveň specializované podpory prodejních aktivit a vztahů se zákazníky. Vedoucí produktového marketingu Martin Kaiser (27) zakončil vysokoškolská studia na City University (Bellevue, USA) s titulem Bachelor of Science in Business Administration. V druhé polovině devadesátých let pracoval jako produktový a projektový manažer v oblasti informačních technologií a automobilovém průmyslu.
Do české pobočky Fujitsu Siemens Computers nastoupil na podzim 2001 jako manažer profesionálních PC a pracovních stanic. Martin Kaiser hovoří plynně česky, slovensky, anglicky a německy.
 

Nahoru

 

Mercury s novým víceprezidentem
Společnost Mercury Interactive jmenovala Davida Murphyho do pozice Vicepresidenta Corporate Development. Před nástupem do společnosti Mercury, působil jako CEO společnosti Asera a prezident Tivoli ve společnosti IBM. V Mercury Interactive bude Murphy zodpovědný za investice a akvizice vedoucí k rozvoji společnosti.
Ve společnosti Asera, byl Murphy zodpovědný za vedení firemní vize a strategie. V předchozím působišti, jako prezident Tivoli Systems, byl zodpovědný za celou obchodní strategii a prosazoval rozšíření do nových aplikací a segmentů trhu. Působil v čele skupiny soukromých investic v Perot Systems a partner v McKinsey & Company.
Murphy je držitelem titulu MBA, vystudoval Floridskou univerzitu, obor elektrotechniky a bakalářský titul z informatiky a matematiky na Univerzitě v Louisville.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist