V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 12/2002
Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling |
Připravujeme:
IT System 1-2/2003
Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
HP představuje
novou generaci AlphaServerů
Společnost HP
představuje nejnovější generaci systémů AlphaServer, včetně dosud
nejvýkonnějšího systému HP AlphaServer GS1280. Nová řada je osazena
procesory Alpha EV7, které byly vyvinuty právě pro podstatné zvýšení
aplikačního výkonu.
Nová řada AlphaServer zahrnuje high-end server GS1280 (až
64procesorový), 8procesorový server střední třídy ES80 a 4procesorové
systémy ES47 pro pracovní skupiny. Všechny nové systémy pracují s
operačními systémy Tru64 UNIX i OpenVMS. Systémy AlphaServer ES47 a ES80
jsou navíc k dispozici i s operačním systémem Linux.
Nový procesor Alpha EV7 integruje všechny stavební prvky systému SMP do
procesorového čipu, včetně systémových a I/O propojení. Tato
architektura podstatně zlepšuje celkový aplikační výkon, škálovatelnost
a spolehlivost jednotlivých systémů. Nové AlphaServery využívají
systémovou architekturu přímo spojující jednotlivé procesory navzájem
mezi sebou bez použití sběrnice nebo přepínače. Tím zajišťuje skutečnou
lineární škálovatelnost na 64 procesorů spolu s vyšší spolehlivostí
systému.
Společnost HP současně představila rozšířené verze softwaru Tru64 UNIX
V5.1B a TruCluster Server a zároveň uvedla i rozšířenou verzi operačního
systému HP OpenVMS V7.3-1. Nové verze obou prostředí zlepší jak
aplikační výkon, tak škálovatelnost, dostupnost a ovladatelnost systému.
S ohledem na stávající uživatele a pro zajištění dlouhodobé provozní
kontinuity byla zachována kompatibilita mezi operačními prostředími
Tru64 UNIX a OpenVMS.
První modely z nové řady AlphaServer včetně 16procesorových systémů
GS1280 jsou již dostupné; rozsáhlejší systémy GS1280 s až 64 procesory
Alpha budou následovat v průběhu roku. Na rok 2004 chystá společnost HP
uvedení vylepšených procesorů Alpha EV79.
Nahoru

Registrovaná elektronická
pošta
Společnosti Sybase ČR, ICZ a Česká pošta ukončily testovací fázi a jsou
připraveni zahájit k 3.únoru 2003 ostrý provoz služby Registrovaná
elektronická pošta (REP). Systém REP je elektronická obdoba doporučeného
dopisu s doručenkou, která velice usnadňuje a zrychluje vzájemnou
komunikaci dvou subjektů. Pravost zasílaných dokumentů je ověřována
elektronickými klíči vydanými nezávislou certifikační autoritou, v tomto
případě Českou poštou.
Registrovaná elektronická pošta je určena pro subjekty, které chtějí
rutinní papírovou korespondenci nahradit elektronickou formou, aniž by
přišly o možnost ověření, zaručení či prokázání doručení zásilky.
Původní myšlenka vzešla z požadavků zdravotních pojišťoven, které při
komunikaci se zdravotními zařízeními potřebovaly průkaznost všech
zásilek a stávající forma (data na CD, papírová obálka, cesta na poštu,
zaslání jako doporučené zásilky) byla náročná na zpracování a čas. Česká
pošta však systém vyvíjela tak, aby jej mohla využívat obecně široká
veřejnost, nejen pouze specifičtí klienti.
REP je postaven na základě vícevrstvé architektury klient-server.
Zákazník používá speciální aplikaci podobnou běžnému mailovému programu
a společně s ním obdrží elektronické klíče. Aplikace je připravena pro
obecně dostupné platformy jako MS Windows 98/200/ME/XP, Mac OS X nebo
Linux.
Systém je schopen v jeden okamžik zajistit zabezpečenou a vzájemně
ověřenou komunikaci až 55 000 uživatelům. Základem je aplikační server
Sybase Enterprise Application Server 4.1, poslední verze databázového
serveru Adaptive Server Enterprise 12.5 a uznávaný standard v oblasti
replikace Sybase Replication Server 12.0. Šifrování zajišťují kryptovací
knihovny Baltimore.
Nahoru

IBM posiluje E-government v
Dánsku
Společnost IBM
oznámila, že KMD,
hlavní poskytovatel informačních technologií pro dánskou vládu, vybral
infrastrukturní technologii IBM pro celonárodní řešení elektronické
vlády (e-government). Nový systém pomůže místním vládám v Dánsku
zkvalitnit službu lidem, zvýšit účinnost provozu až o 30 procent a
zároveň omezit zbytečné výdaje na papír.
Nový systém na správu obsahu, který je největší instalací ve
Skandinávii, je založen na softwaru IBM Content Manager a při plném
provozu umožní zaměstnancům 275 místních vlád v zemi digitalizovat a
spravovat přes 600 miliónů občanských dokumentů. Přes 115 000 státních
zaměstnanců tak získá okamžitý přístup k důležitým dokumentům jako
daňovým přiznáním, žádostem o zdravotní péči a stavebním povolením přímo
ze svých počítačů.
Klíčovou funkcí řešení na správu obsahu bude digitalizace e-mailů, faxů
a on-line formulářů podávaných občany. Pokud občan pošle například dopis
nebo fax, bude tento dokument okamžitě zdigitalizován do systému, čímž
se místní úřad zbaví zbytečného papíru a bude zajištěna aktuálnost
záznamů občanů. V systému bude uloženo přes 600 miliónů dokumentů, které
budou provázány s informacemi o majetkové dani, dani z příjmů, sociálním
pojištění, přídavcích na děti, podpoře v nezaměstnanosti a stavebních
povoleních, jež jsou už uloženy v systémech KMD. Nová aplikace na správu
vztahů s občany (Citizen Relationship Management, CRM) bude fungovat na
softwaru IBM Content Manager, DB2 a WebSphere MQ a na serverech IBM
eServer xSeries a zSeries.
Nahoru

GiTy se
rozhodla implementovat systém e-Synergy
Společnost GiTy se rozhodla na základě výběrového řízení implementovat
systém holandské firmy Exact Software, e-Synergy, protože nejlépe
splňuje její kritéria na moderní řízení. Společnost se rozhodla pro
e-Synergy, protože s toto aplikací jsou veškeré informace, dokumenty a
ERP transakce ukládány do centrální databáze, která umožňuje sdílení
informací nezávisle na čase a místě.
Integrovaný design aplikace e-Synergy poskytuje zázemí celé organizaci,
ale současně aplikace poskytuje samostatná řešení pro každý aspekt
provozu společnosti. Informace v centrální databázi jsou prezentovány i
uživatelsky velmi příjemným způsobem všem, kteří dané informace
potřebují.
Aplikace E-Synergy zvyšuje i efektivitu práce tím, že redukuje náklady,
neboť zaměstnanci mohou doma či na služební cestě pracovat stejně
efektivně jako by seděli ve své kanceláři. Rovněž tak zákazníci,
partneři a dodavatelé nemusí volat ani mailovat, neboť mají okamžitý
přístup k jim určeným informacím, což výrazně ulehčí infrastruktuře
GiTy.
Společnost Exact Software je dodavatelem profesionálního software pro
řízení účetních, logistických a výrobních procesů, CRM a ERP řešení.
Hlavní sídlo společnosti je v Holandském Delftu (http://www.delft.nl/).
V současné době má společnost na starost přibližně 160 000 instalací
Software Exact.
Nahoru

Agfa outsourcuje správu
pracovních stanic
T-Systems,
divize společnosti Deutsche Telekom, uzavřela se společností Agfa (www.agfa.com)
dvouletou smlouvu na zajišťování servisní podpory jejích pracovních stanic v
Číně, na Tchaj-wanu, v Hongkongu, Singapuru a Malajsii. Agfa Group, které má
ředitelství v belgickém Mortselu, provádí v těchto zemích konsolidaci
infrastruktury IT. Na základě této smlouvy převezme T-Systems odpovědnost za
veškeré PC pracovní stanice a s nimi spojené služby.
T-Systems bude mít na starost IT na více než 400 pracovištích v sedmi
lokalitách. Dále bude zajišťovat a kontrolovat kompletní IT hardware.
V roce 2001 provedla Agfa konsolidaci svých informačních systémů v Severní
Americe, kde T-Systems zajišťuje outsourcing a podporu pro 3200 uživatelů.
T-Systems v USA provozuje také výpočetní centrum, v rámci kterého jsou
provozovány systémy SAP a mainframe a které je určeno pouze pro společnost Agfa.
Agfa zaměstnává kolem 21 000 lidí ve 40 zemích celého světa a své zástupce má v
dalších 120 zemích. V současné době společnost provádí kompletní konsolidaci
svého IT. Dříve každá země řešila oblast IT nezávisle, což znamenalo, že nákupy
hardware a software byly zajišťovány lokálně. To však v některých případech
znamenalo, že počítače a softwarové programy nebyly na mezinárodní úrovni
vzájemně kompatibilní. Rozhodnutí provést konsolidaci znamenalo, že IT je nyní
mezinárodně sdílená služba v rámci celé skupiny Agfa. Všechna rozhodnutí a
strategické plány pro oblast IT jsou tak nyní v kompetenci ředitele pro
informační technologie v belgické centrále společnosti.
Nahoru

Společnost Sybase
posiluje: AvantGo prodána
Společnost
Sybase a firma AvantGo, která byla doposud poskytovatelem mobilního
podnikového softwaru, uzavřely dohodu, podle níž Sybase získá AvantGo za
přibližně 38 mil. dolarů. Společnost Sybase má v úmyslu ji začlenit do
své divize iAnywhere Solutions.
Rozšíření portfolia o programy AvantGo offline Web či službu My AvantGo
má přinést divizi Sybase nové příležitosti na bezdrátovém trhu, kdy
iAnywhere Solutions a AvantGo budou společně nabízet m-Business
platformu pro konečné zákazníky. Ta bude pokrývat mobilní přístup k
webovému obsahu, firemním datům i aplikacím.
Po dokončení akvizice se divize iAnywhere Solutions chystá otevřít svou
mobilní databázi i dalším vývojářům podnikového webu. Akvizice podléhá
standardním podmínkám včetně souhlasu akcionářů společnosti AvantGo.
Všichni řídicí pracovníci a členové představenstva a některé afilace,
vlastnící celkem přibližně 25 % akcií AvantGo, uzavřeli se společností
Sybase dohody o hlasování ve prospěch fúze.
Nahoru

Caché Campus otevírá druhou stovku podporovaných institucí
Cílem programu Caché Campus je nabídnout univerzitám a akademickým
institucím za výhodných podmínek licence postrelační databázové
platformy Caché. V současnosti má tento program na svém kontě již více
jak sto takových institucí a jednou z prvních institucí druhé stovky se
stala
Vojenská Akademie Brno - Fakulta letectva a protivzdušné obrany.
Caché Campus nenabízí akademickým institucí pouze potřebnou podporu, ale
také přispívá k vývoji nových aplikací založených na technologii Caché.
Zájemcům nabízí několik licenčních modelů, které přesně odpovídají
jejich konkrétním cílům a požadavkům. Také další služby poskytované v
rámci tohoto programu jsou přizpůsobené tak, aby vědeckým pracovníkům a
studentům usnadňovaly jejich studium a profesionální rozvoj.
Kromě licencí Caché, které jsou poskytovány zdarma nebo podle oblasti
využití za výrazně zlevněné ceny, jsou součástí nabídek programu Caché
Campus také studijní materiály, pomoc při zadávání témat seminárních a
diplomových prací a samozřejmě technická podpora a pomoc zaměstnanců
společnosti InterSystems. Součástí projektu je také připravovaný webový
portál Campus, na němž si zúčastněné instituce budou moci vyměňovat své
zkušenosti, poznatky a výsledky svých projektů v rámci programu Campus.
Nahoru

První z nové řady
modulárních serverů
Server pro montáž do stojanu - PowerEdge 1655Mc - od firmy Dell nabízí
výkon podnikové třídy spolu se správou vzdálených systémů. Server
disponuje výkonem až 12 procesorů Intel Pentium III a je dodáván se
softwarem pro snadnější nasazováním serverů a provádění správy. Celý
stroj nezabírá více než 3U (13,5 cm) a je vhodným řešením pro serverové
farmy, projekty konsolidace serverů, nasazení "tenkých" klientů pro
uživatelské aplikace nebo pro vytváření počítačový klusterů s vysokým
výkonem.
PowerEdge 1655MC, první z nové řady modulárních serverů Dell, je tvořen
skříní se šesti dvouprocesorovými zásuvnými servery, mechanikami pevných
disků SCSI s integrovaným hardwarovým systémem RAID, redundantními
napájecími zdroji a ventilátory s možností výměny za provozu (tzv.
hot-plug), integrovanou správní kartou a redundantními ethernetovými
přepínači.
Softwarový produkt Dell OpenManage Remote Install uživatelům umožňuje
současně obstarávat stovky blade serverů z jednoho pracoviště. Součástí
každé skříně je i modul Embedded Remote Access Module, který monitoruje
stav šasi a blade serveru a zajišťuje funkce vzdáleného managementu
(out-of-band management). Software lze instalovat buď lokálně
prostřednictvím připojení USB s možností zavádění systému nebo vzdáleně
s použitím softwaru Dell OpenManage Remote Install.
Nahoru

CA
přichází s novými verzemi Apache, MySQL a WebSphere
Podle vedení
Computer Associates (CA) je etapa experimentování s pilotním nasazením
Linuxu v podnicích již minulostí a dnes už jednotlivé organizace
implementují systémy, které jsou pro potřeby jejich hlavní činnosti
nejdůležitější. A právě těmto zákazníkům chce CA poskytnout podporu
komplexním portfoliem řešení linuxové infrastruktury a správy informací,
která jsou specificky navržena s cílem integrovat tyto linuxové zdroje
do širšího kontextu výpočetní techniky v podnikové sféře.
Computer Associates (CA) tak nyní přichází vstříc uživatelům Linuxu v
podnikových prostředích s 12 novými řešeními pro správu, zabezpečení,
ochranu a využití technologie otevřených zdrojových kódů. CA nyní nabízí
více než 60 řešení sloužících k podpoře Linuxu v heterogenním podnikovém
prostředí.
Pro distribuovaná a mainframová prostředí uvádí nyní CA na trh nové
verze produktů Unicenter Management for WebSphere, Unicenter Management
Portal, eTrust Web Access Control a CleverPath Aion Business Rules
Expert. Pro distribuovaná prostředí uvádí CA na trh programy BrightStor
ARCserve Backup pro Apache a MySQL. Pro mainframová prostředí uvádí CA
nové verze produktů Unicenter Network and Systems Management, Job
Management Option a Advantage CA-Easytrieve.
Pro zákazníky, kteří používají například webové servery Apache,
představuje program CA Apache for BrightStor ARCserve Backup ve spojení
se stávajícími a v daném podniku využívanými programy Unicenter
Management for Web servers komplexní řešení zabezpečující dostupnost
systémů i dat. Zákazníkům, kteří implementují WebSphere na linuxové
platformě, poskytuje nová verze Unicenter Management for WebSphere
komplexní podporu jak v distribuovaném, tak mainframovém prostředí. Toto
řešení může rovněž být implementováno společně s CA AllFusion Harvest
Change Manager s cílem zajistit vysoce optimalizovanou správu aplikací
vyvinutých pomocí WebSphere Studio.
Nová verze linuxového CA CleverPath Aion Business Rules Expert také
podporuje jak distribuované, tak mainframové prostředí, a aplikuje
uživatelem definovaná obchodní či provozní pravidla i na největší objemy
mainframových dat. Tato pravidla mohou být použita k automatizaci
klíčových podnikových procesů, ke zdokonalení rozhodování zodpovědných
osob, ke snížení rizika a přesnému určování ziskových tržních možností.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Bezpečnost v realitě denní praxe provozu informačního systému
AFOI
- Asociace firem pro ochranu informací pořádá v úterý 25. února 2003
odborný seminář, jehož hlavním tématem je Bezpečnost v realitě denní
praxe provozu informačního systému. Na semináři budou předneseny
příspěvky zabývající se procesy informační bezpečnosti, činnostmi
bezpečnostního manažera, detekcí neoprávněného průniku, řešením
bezpečnostních incidentů, centrální správou antivirového systému,
bezpečností provozu intranetu, systémovým auditem, atestací bezpečnosti
ISVS, postavením informační bezpečnosti v systému řízení jakosti a
další.
12. ročník tradičního
seminář AFOI se koná v kongresovém sálu hotelu Olšanka v Praze 3.
Současně se seminářem bude uspořádána tradiční specializovaná výstavka
"INFOSECURITY", kde členské a další firmy představí své produkty (HW,
SW, systémy, služby) k zajištění ochrany informací a informačních
systémů. Podrobný program semináře naleznete na webu, na
této
stránce naleznete i přihlášku, kterou lze podat rovněž on-line.
Nahoru

Konference o rozvoji
obchodu v ČR 2003
V dnech 3. až
4. února se v brněnském hotelu Voroněž koná
Konference o rozvoji obchodu v České republice, která se setkává se
zájmem, jež nemá zatím v její 9leté historii obdoby. Dva týdny před
konferencí registrovali organizátoři již více než 600 účastníků a další
desítky zájemců již avizovaly zájem o toto setkání.
Konference o rozvoji obchodu v ČR se ve svém 9.ročníku bude věnovat
velmi žhavému tématu - budoucnosti českého trhu v souvislosti se vstupem
do Evropské unie. Názory na tuto klíčovou otázku zazní jak v plenárním
jednání konference, které zahájí velvyslanec Evropské unie v ČR pan
Ramiro Cibrian, tak v navazujících 14 diskusních sekcích.
Program konference, na kterém se podílí stovka řečníků a panelistů,
je koncipován tak, aby vyšel vstříc malým i velkým firmám, obchodníkům i
jejich dodavatelům, top managerům i specialistům z obchodních,
marketingových, expanzních, personálních či exportních úseků.
Organizátoři proto posunuli závěrečný termín registrace až na 27. ledna
2003. Není však vyloučeno, že maximální kapacita konferenčního centra
(750 lidí) bude naplněna již dříve. Proto lze doporučit, aby se zájemci
o účast registrovali co nejdříve (např. prostřednictvím on-line
registrace na
této webové adrese).
Za posledních 10 dnů se na konferenci registrovaly dvě stovky účastníků,
mj. zástupci společností Bohemia Sekt, Centrade, Cetelem, COOP Jednota
Slovensko, ČEPOS, Delvita, dm-drogerie markt, Gillette, Intersnack,
Julius Meinl, Kaufland, Komerční banka, Masný průmysl-Krásno, NIKE, OBI,
Renault ČR, Shell, Starobrno, Útvar rozvoje hl. m. Prahy či Wincor
Nixdorf.
Mezi registrovanými jsou zástupci prakticky všech obchodních firem z
kategorie TOP 10. Nejvíce reprezentantů doposud vyslaly firmy TESCO a
Globus, velmi silné je letos ovšem i zastoupení spotřebního
družstevnictví a kooperačních struktur nezávislého obchodu.
Konference je společným projektem Svazu obchodu ČR, VŠE v Praze a INCOMA
Consult. Koná se díky podpoře řady sponzorů, platinovými partnery jsou
firmy Pěkný-Unimex, Thimm Obaly a Živnostenská banka. Odborným garantem
konference je společnost Oracle.
Nahoru

Pragointerier New Design 2003
Dovolte,
abychom vás pozvali k návštěvě na jubilejním desátém ročníku
mezinárodního veletrhu nábytku, podlahovin, bytového textilu, svítidel a
doplňků
Pragointerier New Design 2003, který se letos koná od 20. do 23.
února na Výstavišti v Praha -Holešovicích.
Letošní ročník veletrhu bude propojen s výstavami Bydlení 2003 - Nové
možnosti bydlení a se 4. salonem hotelnictví a gastronomie. Na takto
koncipovaném komplexu výstav se předpokládá účast přibližně 400
vystavovatelů na hrubé výstavní ploše 20 000 m2.
Bližší informace najdete
zde. Jsme
rádi, že letos můžeme být s časopisem
IT CAD a OfficeNEWS
jedním z mediálních partnerů této výstavy.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Mobily táhnou
Společnost Siemens IC Mobile oznámila, že v 1. čtvrtletí nového
fiskálního roku prodala po celém světě 11 milionů mobilních telefonů.
Jen pro zajímavost, stejný počet mobilů této značky si koupili uživatelé
během celého roku 1999. Oproti stejnému období minulého roku je to
nárůst o 22 procent.
A jak se to odrazilo ve finančních výsledcích? Siemens Mobile dosáhla v
1.čtvrtletí fiskálního roku 2003 hrubého zisku 59 milionů EUR, což je
oproti loňskému roku nárůst o 59 procent a divize mobilních telefonů
přispěla ziskem o 20 milionů EUR vyšším než v loňském roce, tj. 52
miliony EUR.
Co se týče oddělení sítí - Siemens Mobile Networks - tam společnost díky
dlouhodobému poklesu poptávky a cen zaznamenala ztrátu 25 milionů EUR.
Přestože se na trhu mobilních telefonů v novém kalendářním roce 2003
očekává nárůst prodeje o 5 až 10 % (cca 420 - 435 milionů kusů),
společnost Siemens Mobile plánuje pro toto období větší procentuální
nárůst prodeje svých telefonů.
Nahoru

Hospodaření u Citrixu
Citrix oznámil hospodářské výsledky za čtvrtý kvartál a fiskální rok
končící 31. prosincem. Citrix také oznámil jmenování Toma Bogana,
prezidenta a generálního ředitele Rational Software a Garyho Morina,
výkonného viceprezidenta a finančního ředitele Lexmark, do
představenstva společnosti. Oba začínají působit ve svých funkcích
okamžitě.
Tržby za poslední tři měsíce loňského roku končící 31. prosincem 2002
činily 148,8 milionů USD ve srovnání s 158 miliony za stejné období
předcházejícího roku. Čistý příjem se vyšplhal na 39,6 milionu USD, či
0,23 na akcii, v porovnání s 25,6 milionu, nebo 0,13 na akcii za
adekvátní období předcházejícího roku. Čistý příjem bez amortizace činil
pro čtvrtý kvartál 40,6 milionů USD, nebo-li 0,23 na akcii, oproti 39,4
milionům, či 0,21 na akcii ve stejném období předešlého roku.
Čisté příjmy za rok 2002 činily 527,4 milionu USD ve srovnání s 591,6
miliony v předchozím roce. Čistý zisk za rok 2002 byl 93,9 milionu nebo
0,52 na akcii. O rok dříve činila tato čísla 105,3 milionu, respektive
0,54 na akcii.
Region Evropa-Blízký Východ-Afrika zaznamenal rekordní čtvrtý kvartál s
tržbami v přibližné výši 65 milionů USD. K nejvýznamějším dohodám v
Německu patří ty s se Zdravotní pojišťovnou AOK a Deutsche Telekom.
Citrix v Evropě vstoupil do pěti smluv veřejných institucí včetně
veřejných orgánů Bádenska-Württemberska a ministerstva financí Severního
Porýní-Vestfálska.
Nahoru

Check Point
Software informuje o svých výsledcích
Firma Check Point Software, výrobce produktů pro zabezpečení internetu,
oznámila finanční výsledky čtvrtého čtvrtletí a celého účetního roku,
který skončil 31. prosince 2002. Čistý příjem byl 64,5 miliónů USD nebo
0,26 USD na akcii, což je zvýšení o 4 % oproti třetímu čtvrtletí 2002.
Výnosy za čtvrtletí byly 110 miliónů USD, což je 6 % nárůst oproti
minulému kvartálu. Během čtvrtého čtvrtletí firma vytvořila čistý
cash-flow 74 miliónů USD oproti 58 miliónům v předchozím kvartálu, což
je celkem 286 miliónů USD čistého cash-flow za rok. Celkový objem
hotovosti a zhodnocovaných investic dosáhl k 31. 12. 2002 1,3 miliardy
USD.
Čistý příjem za celý rok dosáhl 255 miliónů USD nebo 1,00 USD na akcii.
Výnosy za účetní rok končící 31. 12. 2002 byly 427 miliónů USD.
Nahoru

Unisys: z mínusu do plusu
Společnost Unisys oznámila nárůst zisku na akcii jak ve čtvrtém
kvartálu, tak za celý rok 2002. Ve čtvrtém kvartálu 2002 vzrostl její
čistý zisk společnosti na 89,1 milionu dolarů, neboli 27 centů na akcii,
oproti ztrátě ve čtvrtém kvartálu 2001 ve výši 169,4 milionu dolarů,
neboli 53 centů na akcii. Pokud jde o objem tržeb, společnost Unisys ve
čtvrtém kvartálu 2002 ohlásila tržby ve výši 1,55 miliardy dolarů, což
je v podstatě stejný výsledek jako ve čtvrtém kvartálu roku předchozího.
Za celý rok 2002 dosáhla společnost čistého zisku 223 milionu dolarů,
neboli 69 centů na akcii, ve srovnání s čistou ztrátou za celý rok 2001
ve výši 67 milionu dolarů, neboli 21 centů na akcii po započtení plateb
určených na opatření ke snížení nákladů a mimořádné platby 17,2 milionu
na předčasné splacení dluhu. Objem tržeb v celém roce 2002 poklesl o 7 %
na 5,61 miliardy dolarů oproti 6,02 miliardy dolarů v roce 2001.
Tržby společnosti v oblasti technologie poklesly ve čtvrtém kvartálu o
12 %, v čemž se odráží pokles prodeje systémů ClearPath a
specializovaného zařízení. Prodej řady "high-end" serverů ES7000 s
procesory Intel vykázal oproti předchozímu roku dvouciferný nárůst. Díky
pestřejší nabídce prodávaného software ClearPath se hrubá marže v
oblasti technologie zvýšila oproti předchozímu roku o 6,7 procenta na
hodnotu 49,8 % a čistá marže ve srovnání s předchozím rokem vzrostla o
5,4 procent na hodnotu 15,7 %.
Mezi nejvýznamnější kontrakty společnosti v uplynulém roce patří
sedmiletá smlouva na outsourcing obchodních procesů s jednou z
největších finančních institucí v USA, Washington Mutual (Washington
Mutual). Podle této smlouvy bude Unisys pro Washington Mutual provozovat
a spravovat operace zpracování šeků pomocí technologie na zpracování
obrazových podob dokumentů. Mezi velké kontrakty patří i tříletý
kontrakt pro Ministerstvo spravedlnosti Bavorska, rovněž nového klienta
Unisys, na poskytování kompletní škály služeb řízení infrastruktury na
podporu více než 12 000 koncových uživatelů na 200 pracovištích. O této
události jsme psali v minulém vydání SystemNEWS.
Ale celkově celosvětový objem objednávek ve čtvrtém kvartále vykázal
oproti předchozímu roku jednociferný pokles okolo pěti procent. Nad
nárůstem objednávek v USA převážil podstatný pokles v objednávkách mimo
USA. Podle segmentů pak objednávky v oblasti služeb poklesly mírně,
kdežto objednávky ve sféře technologie vykázaly v tomto kvartálu
dvouciferný pokles.
Nahoru

RSA Security
oznamuje výsledky za 4Q a rok 2002
Rovněž firma RSA Security oznámila finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí
(končící 31. prosincem 2002) a celý rok 2002. Příjmy za čtvrté čtvrtletí
roku 2002 dosáhly 61 mil. USD oproti 63 mil. USD ve čtvrtém čtvrtletí
roku 2001. Podle účetních standardů GAAP vykázala RSA Security za čtvrté
čtvrtletí roku 2002 čistou ztrátu ve výši 49,8 mil. USD neboli 0,88 USD
na akcii oproti čisté ztrátě 10,1 mil. USD (0,18 USD na akcii) za stejné
období roku 2001.
Příjmy za minulý rok nejsou moc slavné, celkem činily 232,1 mil. USD
oproti 282,7 mil. USD za rok 2001. Čistá ztráta za rok 2002, včetně
segmentu RSA Capital a ostatních položek, činila 96,8 mil. USD neboli
1,71 dolaru na akcii oproti čisté ztrátě 2,5 mil. USD neboli 0,04 dolaru
na akcii v roce 2001. Při vyloučení segmentu RSA Capital a ostatních
položek činila čistá ztráta z hlavní podnikatelské činnosti společnosti
za rok končící 31. prosincem 2002 7,4 mil. USD neboli 0,13 dolaru na
akcii oproti čistému zisku ve výši 14,7 mil. USD (0,25 USD na akcii) za
rok 2001.
Hotovostní situace společnosti RSA Security se v průběhu čtvrtého
čtvrtletí roku 2002 zlepšila o 10,8 mil. USD na 103 mil. USD. Společnost
vykázala peněžní toky z hlavní podnikatelské činnosti ve výši zhruba
11,2 mil. USD, nesla náklady na restrukturalizaci ve výši zhruba 3 mil.
USD a obdržela 2,6 mil. USD z vázaných účtů v souvislosti s dřívějšími
akvizicemi. Navíc společnost očekává, že jí bude v průběhu druhé
poloviny roku 2003 vrácen daňový přeplatek zhruba 57 mil. USD. Tento
přeplatek souvisí s provozními ztrátami, jež utrpěla v letech 2002 a
2001.
Nahoru

Společnost CA
lepší než loni, ale stále v mínusu
Společnost
Computer Associates zveřejnila své výsledky za třetí čtvrtletí
finančního roku končící dnem 31. prosince 2002. Mezi nejdůležitější
údaje za třetí čtvrtletí patří celkové příjmy a to ve výši 778 mil. USD,
které vzrostly o 4 % oproti stejnému období loňského roku. Díky tomu se
ztráta na akcii snížila na 0,08 USD.
Celkové příjmy za třetí čtvrtletí finančního roku 2003 činily 778
milionů dolarů, což představuje 4% zvýšení oproti příjmům za třetí
čtvrtletí finančního roku 2002. Vliv podnikové jednotky interBiz, jejíž
jedna část byla odprodána v dubnu a zbytek v říjnu 2002, na příjmy, byl
vyvážen dopadem směnných kurzů ve třetím čtvrtletí tohoto roku ve
srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Čistá ztráta za třetí čtvrtletí dosáhla 44 mil. USD čili 8 centů na
akcii oproti čisté ztrátě 231 mil. USD neboli 40 centů na akcii
vykázanou za srovnatelné období předchozího roku.
Na obrázku vidíte pana Russell M. Artzt Executive Vice President.
Nahoru

AT Computers - výsledky v
roce 2002
Společnost AT Computers, distributor IT produktů a největší výrobce PC v
České republice, má za sebou úspěšný rok. V roce 2002 totiž dosáhla
společnost celkového obratu něco málo přes 5 mld. Kč.Oproti roku 2001 to
znamená nárůst tržeb o 49 %.
V uplynulém roce získala AT Computers další distribuční kontrakty a
upevnila tak svou pozici na českém trhu. Významný je také nárůst
vyrobených a prodaných vlastních počítačů na celkových 72 341 ks, což
představuje oproti roku 2001 nárůst o 41,4 %.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Deutsche Telekom
buduje širokopásmové sítě
Společnost
Siemens, divize Informace a komunikace - sítě dodá německému
telekomunikačnímu operátorovi
Deutsche
Telekom řešení pro rozšíření nabídky služeb poskytujících rychlý
přístup na internet.
Po úspěšném uvedení služeb T-DSL v Německu si tak Deutsche Telekom již
podruhé zvolil Siemens, divizi Informace a komunikace-sítě, tentokrát
pro zavedení symetrické varianty - SDSL. S využitím SDSL budou moci
společnosti i koncoví zákazníci přenášet po obyčejné telefonní přípojce
velké objemy dat, a to rychlostí až 2 Mbit/s.
Nová nabídka symetrického připojení T-DSL-Business společnosti Deutsche
Telekom je určena především pro malé a střední podniky, např. mediální
společnosti nebo technická oddělení, která musí přenášet velké objemy
dat. Nová technologie přenos značným způsobem urychlí a zefektivní.
Řešení SDSL od IC Networks má pro Deutsche Telekom zvláštní význam,
protože umožňuje rozšíření stávající sítě bez nutnosti dalších vysokých
nákladů. Do přístupových multiplexorů DSLAM (DSL Access Multiplexer),
které byly do ústředen již v průběhu první fáze nainstalovány, se pouze
zasunou nové SDSL karty.
Nahoru

Multiaplikační čipové
karty přicházejí
Společnost
LogicaCMG získala zakázku v hodnotě několika milionů Eur, jejímž
předmětem je dodávka celkového řešení pro zpracování a vypořádání
transakcí realizovaných prostřednictvím multiaplikačních čipových karet
ve Finsku. Jedná se o první světový případ komerčního nasazení
multi-aplikačních karet na celostátní úrovni. Zákazníkem je vydavatel
platebních karet Luottokunta (http://www.luottokunta.fi/).
Uživatelé budou čipovou kartu používat jako platební kartu, zákaznickou
věrnostní kartu a bude možné do ní také nahrávat různé jízdenky,
vstupenky apod. Systém je připraven pro využívání této karty jako
osobního dokladu a je otevřen všem bankám a maloobchodním společnostem
ve Finsku. Významným rysem je zajištění bezpečnosti na úrovni vyžadované
standardem EMV.
Řešení dodané LogicaCMG plně nahradí dosavadní systém pro vydávání a
výměnu karet, zpracování transakcí a vypořádání plateb.
Nahoru

Autentizace přímo v
mobilním telefonu
Podobně jako u
nás, i ve vzdáleném Japonsku naprostá většina dospělých lidí používá
mobilní telefony a to i k vyřizování svých obchodních záležitostí. Pokud
by se tedy podařilo spojit mobilní telefony s důvěryhodným autentizačním
zařízením, otevřely by se zajisté další ohromné obchodní možnosti. Tuto
šanci poznala i společnost RSA Security, která vyvinula SecurID Software
Token umožňující dvoufaktorovou uživatelskou autentizaci pomocí i appli
kompatibilních telefonů, které svým zákazníkům nabízí japonský operátora
NTT DoCoMo.
Nový Token pro i appli telefony umožňuje japonským podnikům využívat i
appli telefony jako zařízení pro dvoufaktorovou autentizaci. Tím
poskytne účinnou metodu autentizace uživatelů a přispěje k ochraně
cenných informací přenášených přes mobilní telefony.
V situaci, kdy více než 36 miliónů lidí v Japonsku vyřizuje své
obchodní, pracovní a osobní záležitosti prostřednictvím telefonů s
technologií i-mode, považovala RSA Security za příležitost nabídnout
jednoduchou a pohodlnou metodu pro zajištění přístupu k informacím v
síťovém prostředí. RSA SecurID Software Token pro i appli telefony
NTT DoCoMo
je kompatibilní se všemi mobilními telefony řady 503 a 504 a některými
telefony řady FOMA.
Dvoufaktorový autentizační software RSA SecurID nyní umožňuje japonským
podnikům využít širokého rozšíření i appli telefonů k jednoduché
implementaci vyzrálé a osvědčené technologie autentizace, která zásadním
způsobem zlepší úroveň zabezpečení, a přitom využívá výhod přenosného
zařízení, které koncový uživatel používá už nyní.
RSA Security nabízí spolehlivá řešení identifikace umožňující bezpečným
způsobem přistupovat k aplikacím jak v prostředí bezdrátových sítí, tak
v prostředí pevných sítí. Software RSA SecurID funguje jako kreditní
karta zákazníkovy sítě a vyžaduje, aby se uživatelé identifikovali
pomocí dvou specifických složek - něčím, co znají, a něčím, co mají - a
teprve pak je jim povolen přístup. Složky autentizátorů RSA SecurID
mohou mít nejrůznější formu, včetně autentizačních hardwarových tokenů,
chytrých karet (smart cards), autentizačního softwaru pro platformu
Microsoft Windows Pocket PC, Windows PC, zařízení typu handheld
založených na Palmu a WAP telefonů. Při použití v kombinaci se softwarem
RSA ACE/Server pro správu autentizace pomáhají zajistit, aby přístup k
souborům, aplikacím a komunikaci na síti měli pouze oprávnění uživatelé.
RSA Security rovněž spolupracuje s více než 240 certifikovanými
aplikacemi od více než 150 partnerů po celém světě v rámci programu RSA
Secured Partner Program, a přispívá tak k zabezpečení okamžité
schopnosti spolupráce ihned po instalaci a zajištění vzájemné podpory
prodejců poskytované zákazníkům používajícím dvousložkový autentizační
software RSA SecurID.
Nahoru

3 Com posiluje
zabezpečení podnikových sítí
Společnost 3Com oznámila nové bezpečnostní vylepšení na svých zařízeních
SuperStack 3 Firewall, rodině přepínačů SuperStack 3 Switch 4400 a
softwaru Network Supervisor. Tato vylepšení nabízí více ochrany na
jednotlivých bodech podnikové sítě, od jádra přes obvod sítě až po
oprávněné uživatele.
SuperStack 3 Firewall je firewall s certifikací ICSA, je určen pro
podniky, které hledají jednoduchou ale bezpečnou správu zabezpečení.
Vysokorychlostní funkce virtuální privátní sítě (VPN), obsažené v tomto
firewallu, umožňují šifrovanou komunikaci až 1 000 vzdálených
pracovníků.
Díky podpoře standardních klientů VPN Microsoftu už není nutné k
zařízení SuperStack 3 Firewall pořizovat nákladný VPN software jiných
společností, protože nabízí interoperabilitu s klienty VPN v operačních
systémech Microsoft Windows 2000 a XP.
Díky podpoře priorizace přenosového pásma na síti WAN může tým IT
flexibilně určovat, který typ provozu v jakou dobu bez omezení prochází
firewallem na rozlehlou síť. Priorizace může být určována parametry jako
denní dobou, což například zajistí rychlejší zálohování přes noc, nebo
aplikací, kdy je upřednostňován telefonní provoz.
SuperStack 3 Firewall může být nakonfigurován i tak, aby jediný firewall
obsluhoval dvě zabezpečené, ale oddělené sítě. Tato funkce byla tradičně
k dispozici jen u nákladnějších bezpečnostních zařízení a umožňuje
správcům IT sdružovat citlivé informace. Například administrativní síť
nemocnice může být chráněna před lékařskou sítí na stejném firewallu a
přitom všichni uživatelé mohou využívat přístup k internetu a ochranu
před hackery mimo síť.
Řada podnikových přepínačů SuperStack 3 Switch 4400 přináší výkonné
přepínání 10/100 ethernetu a vyspělé vlastnosti včetně filtrování
provozu, podpory QoS a plné podpory síťové telefonie. Nejnovější verze
softwaru pro přepínače SuperStack 3 Switch 4400 (verze 3.0) přidává
podporu přihlášení k síti protokolem 802.1X, dále rozšiřuje zabezpečení
sítě a umožňuje ověřit každého uživatele na síti. Kromě poskytování
veškeré ověřovací a účtovací funkčnosti protokolu 802.1X integroval 3Com
jeho podporu i do aplikace 3Com Network Supervisor Advanced Package. Po
ověření dokáže 3Com Network Supervisor Advanced Package sledovat a
identifikovat každého uživatele včetně informací o tom, k jakému
přepínači je připojen. Správci sítě tak mohou účinněji sledovat problémy
uživatelů a potenciální hackery.
Kombinace aplikace 3Com Network Supervisor Advanced Package, ověřování
802.1X a vyspělých funkcí čtvrté vrstvy přepínačů SuperStack 3 Switch
4400 umožňuje jednoduše a účinně zabezpečit síť organizace.
3Com Network Supervisor Advanced Package je výkonná a přitom snadno
použitelná řídící aplikace, která graficky vyhledává, mapuje a zobrazuje
síťová spojení a IP zařízení. Správci IT mohou v této aplikaci snadno
sledovat úrovně zatížení, nastavovat meze pro upozornění, prohlížet si
události na síti, generovat zprávy v uživatelem definovaných formátech a
spouštět nástroje na konfiguraci jednotlivých zařízení. Mezi nové funkce
patří i vylepšené zabezpečení, kdy 3Com Network Supervisor Advanced
Package nyní podporuje přihlášení k síti prostřednictvím protokolu
802.1X, rozpoznává servery služby RADIUS a upozorňuje na problémy s
autentizací. Klienti se nyní v mapách sítě objevují v reálném čase podle
toho, jak se přihlašují a odhlašují.
Nahoru

Plánování a
filtrování obsahu webových stránek
Společnost 3Com uvedla na trh nové funkce plánování a filtrování obsahu
pro produktovou řadu SuperStack 3 Webcache. Nové funkce se dají využít
například ve školách, v nichž je dostatek uživatelů, kteří aktivně
(někdy až moc) používají internet, a jež vyžadují lepší kontrolu nad
využitím linky, nebo je potřeba regulovat obsah webových stránek, k nimž
přistupují.
Výhodou zařízení 3Com SuperStack 3 Webcache 3000 a Webcache 1000 je
rovněž to, že ukládají často požadované webové stránky. Díky tomu není
třeba stále znovu a znovu načítat stejné stránky což vede k úspoře v
přenosu dat na síti.
3Com Web Scheduler je doplněk prohlížeče Internet Explorer, který
umožňuje oprávněným uživatelům, například učitelům ve školách,
nadefinovat obsah webové stránky, které mají být předem načteny pro
budoucí použití. K předem načtenému obsahu lze přistupovat prakticky
okamžitě.
Zařízení 3Com SuperStack 3 Webcache 3000 se hodí pro velké školy,
podniky nebo organizace, které vyžadují značnou odolnost, škálovatelnost
a vysoký výkon. Dva integrované pevné disky s možností přidat třetí
podporují přes tisíc uživatelů aktivně prohlížejících webové stránky.
Zařízení základní kategorie 3Com SuperStack 3 Webcache 1000 podporuje
organizace od 50 do 1000 uživatelů a hodí se pro menší školy, podniky
nebo pobočkové kanceláře, jež vyžadují cenově efektivní správu
přenosového pásma, lepší výkon při prohlížení webu a vyšší produktivitu
webových obchodních aplikací nebo studentských aktivit.
Zařízení 3Com SuperStack 3 Webcache 1000 je k dispozici za doporučenou
cenu 4 999 dolarů, doporučená cena zařízení SuperStack 3 Webcache 3000
činí 7 999 dolarů.
Nahoru

LeasePlan ČR zákazníkem
Contactelu
Společnost LeasePlan ČR, která poskytuje operativní leasing, se rozhodla
využívat služby Contactelu, který pro LeasePlan ČR připravil řešení
Business Connect. Jedná se o komplexní, modulární řešení hlasových,
internetových a datových služeb, které zákazníkovi umožňuje využívat
jejich libovolnou kombinaci prostřednictvím jedné linky.
Nahoru
|
Informační společnost |
Změny na
marketingových pozicích ve Fujitsu Siemens
Od 1. ledna
2003 se mění struktura marketingového oddělení české pobočky Fujitsu
Siemens Computers. Osamostatnila se skupina produktového marketingu,
jejímž vedoucím byl jmenován manažer profesionálních produktů Martin
Kaiser. Manažeři korporátní a marketingové komunikace nyní přímo
zodpovídají generálnímu řediteli.
Dosavadní ředitel marketingu Libor Hošek (na snímku), který kromě řízení
marketingových aktivit zastával i funkci obchodního ředitele v oblasti
distribučních řetězců, se rozhodl opustit marketingový post a plně se
věnovat právě obchodní funkci, které se od začátku minulého roku věnoval
pouze dočasně. Na nové pozici obchodního ředitele pro nepřímý prodej
(Channel Sales Director) chce dále rozvíjet distribuční kanál a působení
společnosti v segmentu malých a středních firem.
Samostatný tým produktových manažerů, který se má pod vedením Kaisera v
nejbližší době dále rozšiřovat, dostal za úkol prohloubit a zkvalitnit
úroveň specializované podpory prodejních aktivit a vztahů se zákazníky.
Vedoucí produktového marketingu Martin Kaiser (27) zakončil
vysokoškolská studia na City University (Bellevue, USA) s titulem
Bachelor of Science in Business Administration. V druhé polovině
devadesátých let pracoval jako produktový a projektový manažer v oblasti
informačních technologií a automobilovém průmyslu.
Do české pobočky Fujitsu Siemens Computers nastoupil na podzim 2001 jako
manažer profesionálních PC a pracovních stanic. Martin Kaiser hovoří
plynně česky, slovensky, anglicky a německy.
Nahoru

Mercury s novým
víceprezidentem
Společnost Mercury Interactive jmenovala Davida Murphyho do pozice
Vicepresidenta Corporate Development. Před nástupem do společnosti
Mercury, působil jako CEO společnosti Asera a prezident Tivoli ve
společnosti IBM. V Mercury Interactive bude Murphy zodpovědný za
investice a akvizice vedoucí k rozvoji společnosti.
Ve společnosti Asera, byl Murphy zodpovědný za vedení firemní vize a
strategie. V předchozím působišti, jako prezident Tivoli Systems, byl
zodpovědný za celou obchodní strategii a prosazoval rozšíření do nových
aplikací a segmentů trhu. Působil v čele skupiny soukromých investic v
Perot Systems a partner v McKinsey & Company.
Murphy je držitelem titulu MBA, vystudoval Floridskou univerzitu, obor
elektrotechniky a bakalářský titul z informatiky a matematiky na
Univerzitě v Louisville.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|