HLEDEJ
 V SEKCI
 

22. leden 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Jak na další zefektivnění nákupních procesů
Změnové řízení u ČSOB po novém
Adastra uzavřela partnerství s firmou Data to Information
Unicorn partnerem pro implementaci Oracle E-Business Suite

Konference, semináře
Konference o rozvoji obchodu v ČR 2003
Pragointerier New Design 2003

Finanční monitor IT firem
Úspěšný rok 2002 pro 2N
Symantec s 29% růstem
Intel oznamuje hospodářské výsledky za minulý rok
Alcatel - aktualizované výsledky za čtvrté čtvrtletí
Výsledky za testování

Internet, komunikace a sítě
Telecom předložil velkoobchodní nabídku ADSL
Další krok Českého Telecomu proti zavedení technologie xDSL
Firemní komunikace v novém
va přepínače se chovají jako jeden
Rychlé překonání síťového výpadku
Směrovač pro přístup k mobilním sítím
Jednodušší správa sítí SAN
LogicaCMG partnerem skupiny Telecom Italia pro přenos zpráv
Lucemburská třetí generace
DNS se stává autorizovaným školícím centrem pro Check Point

Informační společnost
Personální změny v HP
Zdeněk Černý novým obchodním ředitelem v eTelu
Ed Zander jmenován do správní rady společnosti Seagate Technology
APC posiluje aktivity na Slovensku
Nové vedení ČAKK zvoleno
Vyuźívání informačních technologií ve výuce
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 12/2002


Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling
Připravujeme:
IT System 1-2/2002


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT System


Podnikové aplikace

Jak na další zefektivnění nákupních procesů
Firma LLP Group uvádí na český trh novou verzi řešení Ariba Spend Management, jehož součástí je také úplně nový produkt Ariba Category Management. Jedná se o komplexní systém pro správu nákupních procesů firem, tedy od fáze plánování jednotlivých nákupů až po jejich úhrady.
Ariba Category Management umožňuje sledovat jednotlivé kategorie nákupního cyklu, řídit nákupní procesy, týmovou spolupráci a správu informací. Dovoluje nejen vzájemné propojení odpovědných pracovníků v podniku, ale také jejich napojení na strategické nákupní procesy a externí subjekty včetně dodavatelů. Díky tomu dochází k dokonalejšímu sledování aktivit, kvalitnější správě procesů a zdrojů a přesnějšímu sdílení informací.
Ariba Category Management umožňuje svým uživatelům mapování příslušných nákupních procesů pro zajištění standardních a konzistentních postupů; např. při výběrových řízeních; sledování nákupních aktivit podle kategorie, zaměstnance či jiného atributu. Provádí rovněž rychlé vytvoření nových projektů prostřednictvím využití předem konfigurovaných předloh nebo úpravou starších projektů; vytváření a editování dokumentů s možností řízení verzí a řádného připomínkovacího procesu a projednávání záležitostí souvisejících s jednotlivými projekty v bezpečném a jednoúčelovém prostředí. Dále shromažďování, uchovávání a vyhledávání veškerých kategorizovaných informací jako např. data třetích stran, webové odkazy, průzkumy a odvětvové studie aj. Dovoluje také přiřazování týmů k jednotlivým projektům včetně řízení přístupových práv, uživatelských profilů a rolí pro zajištění účinného řízení činností.
 

Nahoru

 

Změnové řízení u ČSOB po novém
Společnost Komix úspěšně ukončila projekt "Správa změnového řízení a testování software" pro Československou obchodní banku. Hlavním cílem deset měsíců trvajícího projektu bylo řešení oblasti správy změnového řízení a testování příslušných softwarových aplikací. K dnešnímu dni je dokončena organizační a procesní podpora testování a vytvořen základ pro jednotné funkční testování.
Pro podporu testování a správu požadavků byl zvolen specializovaný software TestDirector od společnosti Mercury Interactive. Pro splnění specifických požadavků ČSOB byla jeho funkčnost programově rozšířena o nadstandardní funkce.
Použitý software TestDirector je webová aplikace, sloužící pro správu a řízení všech fází procesu testování (správa požadavků, plánování testů, provádění testů, sledování řešení chyb, sledování pokrytí požadavků na systém). TestDirector podporuje současnou správu ručních i automatizovaných testů a lze jej propojit i s ostatními nástroji pro automatizované testování. Metodiku procesu testování implementovanou do TestDirector je možné upravit podle potřeb organizace provádějící testování.
TestDirector umožňuje vytvářet testovací plán ve vazbě na požadavky na testování, poskytuje prostředky pro jeho jednoduché a rychlé strukturování a sledování, jak a s jakými výsledky testování probíhá. V případě automatizovaných testů lze naplánovat i dávkové spouštění mimo pracovní dobu. V praxi je často využíváno propojení do MS Project pro vypracování časového harmonogramu prací ve všech fázích testování či propojení na další vývojové a testovací nástroje.
Pavel Hůla, vedoucí projektu, ČSOB k projektu říká: "Záměrem ČSOB v tomto projektu bylo nalézt vhodného obchodního partnera a s jeho pomocí provést implementaci softwarového nástroje pro komplexní správu a řízení požadavků na změny aplikačního programového vybavení, včetně nástroje pro řízené automatizované testování se zřetelem k maximálnímu dodržení kvality a výkonu dodávaných IT služeb. Tento záměr byl splněn. Protože bylo nutné začlenit nový nástroj do existujícího rozsáhlého propojeného systému řešení, museli jsme společně přizpůsobit nástroj i související metodiku daným podmínkám ČSOB. Toto nebylo vždy jednoduché, ale nakonec se nám to společnými silami podařilo."

Nahoru

 

Adastra uzavřela partnerství s firmou Data to Information
Softwarová a konzultační firma Adastra ohlásila partnerství se společností Data to Information na českém trhu. Na jeho základě se Adastra stane implementačním partnerem pro produkty Trillium a Rochade, které na českém trhu distribuuje firma Data to Information.
Trillium Software System je software pro řízení kvality zákaznických dat, který vyvíjí firma Harte-Hanks se sídlem v americkém San Antonio (stát Texas). Trillium kombinuje funkce čištění dat a párování zákaznických dat dle domácností.
Firma Adastra má se softwarovým nástrojem Trillium rozsáhlé zkušenosti a kompetenční centra, její viceprezident Jeff Mehlenbacher je bývalým generálním ředitelem Harte-Hanks včetně divize Trillium pro Kanadu a Asii/Pacifik.
Rochade je celofiremní repozitář metadat, který vyvíjí firma ASG se sídlem v Naples (stát Florida). Rochade umožňuje efektivní řízení metadat, jejich integraci z různých nástrojů, jazyků a heterogenních prostředí. Rochade má otevřenou architekturu a je založen na průmyslových standardech.
Na obrázku vidíte pana Jana Červinku, generálního ředitele Adastra Corporation (vpravo) a Milana Kučera, generálního ředitele firmy Data to Information.

Nahoru

 

Unicorn partnerem pro implementaci Oracle E-Business Suite
Společnost Unicorn Applications, součást skupiny Unicorn, se stala českým partnerem společnosti Oracle Czech pro implementaci řešení Oracle E-Business Suite a jeho následnou podporu ve finančním a veřejném sektoru a v oblasti utilit, a navázala tak na dlouholetou spolupráci a partnerství se společností Oracle.
V rámci tohoto partnerství bude mít Unicorn přístup k vývojářským licencím produktů Oracle, spolupráci v oblasti technické podpory, informačním zdrojům a odborným školením. Unicorn přináší do partnerského vztahu 12leté zkušenosti z řady odvětví, reference na českém trhu, rozsáhlé know-how a také technologické zázemí.
Oracle E-Business Suite je integrovaná sada internetových obchodních aplikací, která automatizuje hlavní obchodní procesy ve firmě. Sada aplikací Oracle E-Business Suite optimalizuje všechny oblasti businessu od marketingu, prodeje a služeb, přes správu kontraktů a objednávek, navrhování produktů, až po správu nákupu, dodavatelských řetězců, výroby, účetnictví, projektů, lidských zdrojů a automatizaci zákaznických služeb.
Jeho otevřená architektura a jednotný datový model umožňují nasazovat aplikace jako jednotlivé moduly - řešení obchodního procesu - nebo jako celou integrovanou sadu. Oracle E-Business Suite je dodáván buď jako tradiční software na discích CD-ROM nebo též jako on-line služba.

Nahoru


Unicorn


Konference, semináře

Konference o rozvoji obchodu v ČR 2003
V dnech 3. až 4. února se v brněnském hotelu Voroněž koná Konference o rozvoji obchodu v České republice, která se setkává se zájmem, jež nemá zatím v její 9leté historii obdoby. Dva týdny před konferencí registrovali organizátoři již více než 600 účastníků a další desítky zájemců již avizovaly zájem o toto setkání.
Konference o rozvoji obchodu v ČR se ve svém 9.ročníku bude věnovat velmi žhavému tématu - budoucnosti českého trhu v souvislosti se vstupem do Evropské unie. Názory na tuto klíčovou otázku zazní jak v plenárním jednání konference, které zahájí velvyslanec Evropské unie v ČR pan Ramiro Cibrian, tak v navazujících 14 diskusních sekcích. Program konference, na kterém se podílí stovka řečníků a panelistů, je koncipován tak, aby vyšel vstříc malým i velkým firmám, obchodníkům i jejich dodavatelům, top managerům i specialistům z obchodních, marketingových, expanzních, personálních či exportních úseků.
Organizátoři proto posunuli závěrečný termín registrace až na 27. ledna 2003. Není však vyloučeno, že maximální kapacita konferenčního centra (750 lidí) bude naplněna již dříve. Proto lze doporučit, aby se zájemci o účast registrovali co nejdříve (např. prostřednictvím on-line registrace na této webové adrese).
Za posledních 10 dnů se na konferenci registrovali dvě stovky účastníků, mj. zástupci společností Bohemia Sekt, Centrade, Cetelem, COOP Jednota Slovensko, ČEPOS, Delvita, dm-drogerie markt, Gillette, Intersnack, Julius Meinl, Kaufland, Komerční banka, Masný průmysl-Krásno, NIKE, OBI, Renault ČR, Shell, Starobrno, Útvar rozvoje hl. m. Prahy či Wincor Nixdorf.
Mezi registrovanými jsou zástupci prakticky všech obchodních firem z kategorie TOP 10. Nejvíce reprezentantů doposud vyslaly firmy TESCO a Globus, velmi silné je letos ovšem i zastoupení spotřebního družstevnictví a kooperačních struktur nezávislého obchodu.
Konference je společným projektem Svazu obchodu ČR, VŠE v Praze a INCOMA Consult. Koná se díky podpoře řady sponzorů, platinovými partnery jsou firmy Pěkný-Unimex, Thimm Obaly a Živnostenská banka. Odborným garantem konference je společnost Oracle.

Nahoru
 

Pragointerier New Design 2003
Dovolte, abychom vás pozvali k návštěvě na jubilejním desátém ročníku mezinárodního veletrhu nábytku, podlahovin, bytového textilu, svítidel a doplňků Pragointerier New Design 2003, který se letos koná od 20. do 23. února na Výstavišti v Praha -Holešovicích.
Letošní ročník veletrhu bude propojen s výstavami Bydlení 2003 - Nové možnosti bydlení a se 4. salonem hotelnictví a gastronomie. Na takto koncipovaném komplexu výstav se předpokládá účast přibližně 400 vystavovatelů na hrubé výstavní ploše 20 000 m2.
Bližší informace najdete zde. Jsme rádi, že letos můžeme být s časopisem IT CAD a OfficeNEWS jedním z mediálních partnerů této výstavy.

Nahoru
 

Finanční monitor IT firem

Úspěšný rok 2002 pro 2N
Podle předběžných výsledků zakončila pražská firma 2N Telekomunikace minulý rok s celkovým obratem 318 mil. Kč. Ve srovnání s předchozím rokem 2001, kdy obrat 2N dosáhl 227 mil. Kč, představuje toto číslo nárůst o 40 %.
Rok 2002 byl pro 2N úspěšným nejen z pohledu celkového obratu. Na začátku roku firma uskutečnila transformaci na akciovou společnost, která byla doprovázena razantní změnou vnitřní organizace. V dubnu na Jarní partnerské konferenci společnost 2N představila nový koncept komunikačního řešení ATEUS-OMEGA Business pro malé a střední firmy, který zvýšil standard služeb telefonních ústředen. Součástí malé ústředny se poprvé staly služby CRM, kontaktního centra a Unified Messagingu, a to v minimálních cenách.
Úspěšná byla také prezentace produktů firmy na jarním veletrhu CeBIT v Hannoveru, která přispěla ke zvýšení podílu exportu na celkové produkci na více než 45 %. Řada produktů 2N, zejména GSM bran, si navzdory celoevropské ekonomické recesi, která zasáhla i odvětví telekomunikací, získala řadu odběratelů v zemích Evropské unie.

Nahoru

 

Symantec s 29% růstem
Společnost Symantec oznámila výsledky za třetí fiskální kvartál roku 2003, který skončil 31. prosince 2002. Společnost vykázala obrat za kvartál ve výši 376 mil. USD, což je zvýšení o 29 % ve srovnání s 290 mil. USD za stejný kvartál loňského roku. Předběžný čistý příjem před započtením odpisů nehmotných aktiv spojených s akvizicí a jednorázových poplatků činil za třetí fiskální kvartál 77 mil. USD, přičemž ve stejném kvartálu loňského roku to bylo 59 mil. USD.
Symantec rovněž oznámil předběžný zisk na akcii ve výši 0,47 USD, což představuje nárůst o 21 % ve srovnání s předběžným ziskem na akcii 0,39 USD ve stejném kvartálu loňského roku.
Čistý příjem za třetí kvartál činil 72 mil. USD, přičemž ve stejném kvartálu loňského roku činil čistý příjem jen 100 tis. USD. Díky tomu společnost oznámila zisk na akcii ve výši 0,44 USD, přičemž ve stejném kvartálu loňského roku byl zisk na akcii nulový. Příjmy ze zahraničí vzrostly oproti stejnému kvartálu loňského roku o 39 % a ve třetím kvartálu představovaly přes 50 % celkového obratu. Na čele regionálních tržeb stála Latinská Amerika s meziročním růstem příjmů o 51 %, následovaná 46% růstem v Evropě, na Středním východě a v Africe, 31% růstem v Japonsku, 28% růstem v Asii a Tichomoří, 21% růstem ve Spojených státech a 16% růstem v Kanadě.
V segmentu zabezpečení velkých podniků zaznamenal Symantec v tomto kvartálu celosvětový růst ve srovnání se stejným kvartálem loňského roku o 26 % a tento segment představoval 42 % celkového obratu. Výsledky v sektoru podnikového zabezpečení byly podpořeny 49% růstem tržeb z firewallů a VPN, 25% růstem tržeb z antivirového softwaru a 20% růstem tržeb ze správy slabých míst oproti stejnému kvartálu loňského roku. V segmentu bezpečnostních služeb vzrostly tržby společnosti ve srovnání se stejným kvartálem loňského roku dokonce o 205 %. V segmentu podnikové správy zaznamenal Symantec 7% růst a tento segment reprezentoval 14 % celkového obratu. Spotřebitelská oblast vzrostla o 40 % a reprezentovala 42 % celkového obratu společnosti Symantec.
V průběhu kvartálu Symantec vygeneroval na 215 kontraktů s jednotlivou hodnotou více než 100 000 USD, včetně 59 smluv s hodnotou více než 300 000 USD a 8 smluv s hodnotou více než 1 milion USD. Symantec nově podepsal nebo prodloužil smlouvy s takovými zákazníky, jako je Procter & Gamble, Charter Communications, třetí největší společnost ve sféře širokopásmových komunikací ve Spojených státech, Halliburton, jeden z největších světových dodavatelů produktů a služeb pro naftový a energetický průmysl, Michelin a německá farmaceutická společnost Boehringer-Ingelheim.
Na obrázku vidíte pana Giuseppe Verrini (Vice President, Sales, Marketing and Services Europe, Middle East & Africa) a Radka Smolíka National Sales Manager Symantec GmbH (Czech Republic & Slovak Republic).
 

Nahoru

 

Intel oznamuje hospodářské výsledky za minulý rok
Společnost Intel oznámila, že její své výnosy za čtvrté čtvrtletí činily 7,2 miliardy USD, což oproti předchozímu čtvrtletí představuje nárůst o 10 % a tříprocentní meziroční nárůst. Čistý příjem ve čtvrtém čtvrtletí činil jednu miliardu USD, což oproti předcházejícímu čtvrtletí znamená nárůst 53 % a meziroční nárůst 108 %.
Výnosy na akcii činily 0,16 USD, což oproti minulému čtvrtletí představuje nárůst 60 % a 129% nárůst oproti výnosům 0,07 USD na akcii ve čtvrtém čtvrtletí 2001.
Čisté výnosy bez nákladů souvisejících s akvizicemi ve výši přibližně 106 milionů USD představovaly 1,1 miliardy USD a oproti předcházejícímu období vzrostly o 37 %, meziročně o 6 %. Výnosy bez nákladů souvisejících s akvizicemi činily 0,16 USD na akcii, což oproti minulému čtvrtletí představuje nárůst o 45 % a 7% nárůst z výnosů 0,15 USD na akcii ve čtvrtém čtvrtletí 2001.
Hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí 2002 zahrnují daňové náhrady ve výši přibližně 75 milionů dolarů vztahující se na drobná zbavení majetkového práva, která byla v tomto čtvrtletí uzavřena.
Výnosy za rok 2002 dosáhly 26,8 miliard USD, což oproti 26,5 miliardám v roce 2001 představuje zvýšení o 1 %. Čistý příjem činil 3,1 miliard, což oproti 1,3 miliardě USD v roce 2001 představuje nárůst 141 %. Výnosy na akcii činily 0,46 dolarů, což oproti 0,19 USD v roce 2001 představuje nárůst 142 %.
Ale čisté příjmy v roce 2002 bez nákladů souvisejících s akvizicemi činily 3,5 miliardy dolarů, což oproti 3,6 miliardám USD v roce 2001 představuje snížení o 4 % a výnosy bez nákladů souvisejících s akvizicemi činily 0,51 na akcii, což oproti 0,52 USD v roce 2001 představuje snížení o 2 %.
 

Nahoru

 

Alcatel - aktualizované výsledky za čtvrté čtvrtletí
Společnost Alcatel oznámila, že tržby za čtvrté čtvrtletí roku 2002 by měly vykázat stejně jako v minulých obdobích růst pohybující se nad hranicí dvaceti procent.
Tržby pozitivně ovlivnil jednak příznivý sezónní vývoj, jednak udržení výše příjmů zejména v oblasti zařízení pro širokopásmový přístup a v oboru mobilní infrastruktury.
Provozní zisk za čtvrté čtvrtletí by měl dosáhnout rovnovážného stavu, a to i po započtení rezerv na zásoby ve výši 150 milionů EUR. Protože proces snižování nákladů pokračuje podle plánu, práh ziskovosti za čtvrté čtvrtletí by měl dosáhnout hodnoty 4,1 miliard EUR.
Kromě toho by měla míra čisté zadluženosti k množství peněžních prostředků společnosti Alcatel k 31. prosinci 2002 dosáhnout kladné hodnoty. Zásluhu na tom má kladná hodnota provozního cash flow a započtení hrubých výnosů z povinné emise směnitelných obligací v hodnotě 645 milionů EUR.
Výsledky za čtvrté čtvrtletí a výsledky ke konci roku budou zveřejněny 4. února 2003. V této době budou též k dispozici další údaje.

Nahoru

 

Výsledky za testování
Společnost Mercury Interactive, která se věnuje vývoji řešení pro oblast testování a řízení výkonnosti firemních aplikací, zveřejnila předběžné výsledky hospodaření za 4. čtvrtletí ukončené v prosinci 2002.
Společnost očekává celkové příjmy za Q4 mezi 116 až 118 miliony USD. Příjmy z licencí se očekávají mezi 73 až 75 miliony USD, z toho příjmy z trvalých licencí se pohybují od 58 do 59,5 milionů USD, příjmy z krátkodobých licencí se pohybují od 15 do 15,5 milionů USD.
Na základě těchto předběžných příjmů se provozní zisk očekává mezi 22 % až 23 % a předběžné zisky na akcii mezi 0,25 až 0,27 USD.
Ve výsledcích za Q4 jsou zahrnuty odpisy v průměru 5 milionů USD s investicemi do nekonsolidovaných společností. Čisté zisky za akcii podle GAAP jsou očekávány mezi 0,20 až 0,22 USD.
 

Nahoru


GolfWits


Internet, komunikace a sítě

Telecom předložil velkoobchodní nabídku ADSL
Velkoobchodní nabídku o přístupu k síti využívající technologie ADSL, kterou zaslal Český Telecom partnerům své Divize služeb velkoprodeje, zveřejnil také na internetových stránkách. Zájemci ji mohou navštívit na této adrese. Předložená nabídka je totožná se zněním návrhu Referenční nabídky o přístupu k síti využívající technologie ADSL.

Nahoru

 

Další krok Českého Telecomu proti zavedení technologie xDSL
Minulý týden předložil Český Telecom referenční nabídku o přístupu k síti využívající technologie ADSL, která se podle alternativních operátorů (firem Aliatel, Contactel, Czech On Line / Jet2Web, eTel, GTS, NEXTRA Czech Republic, TELE2 a Tiscali) opětovně neshoduje s požadavky operátorů a ani neodpovídá zásadám stanoveným Českým telekomunikačním úřadem s ohledem na zachování řádného tržního prostředí a ochranu práv koncových uživatelů.
Referenční nabídka, která měla představovat očekávanou velkoobchodní nabídku propojení na využití širokopásmového přístupu s využitím technologie xDSL, obsahuje pouze nabídku na připojení a není v předložené podobě akceptovatelná, neboť brání plnému rozvoji a poskytování služeb založených na technologii ADSL v České republice. V případě zavedení by znatelně poškozovala zájmy uživatelů telekomunikačních služeb.
V prohlášení alternativních operátorů se dále píše o tom že nabídka neumožňuje nabízet uživatelům nižší ceny než ceny stanovené Českým Telecomem, které jsou nepřiměřeně vysoké v porovnání s evropským standardem. Službu také nelze nabízet všem uživatelům v České republice, ale jen v určitých regionech a v nich pouze omezenému počtu zákazníků. Režim nabídky navíc zabraňuje alternativním operátorům možnost zaručit kvalitu služby a diferenciaci nabídky pro své zákazníky.
Z výše uvedených důvodu považují alternativní operátoři předloženou nabídku za nevhodnou a nabídku v této podobě odmítají. Současně tvrdí, že by Český Telecom měl přestat svévolně zdržovat zavedení technologie xDSL na český telekomunikační trh a co nejdříve předložit novou nabídku, která nebude omezovat rozvoj trhu a ohrožovat spravedlivou hospodářskou soutěž, a která umožní alternativním operátorům poskytovat zákazníkům kvalitní služby s využitím technologie ADSL za přiměřenou cenu.
 

Nahoru

 

Firemní komunikace v novém
Společnost Aliatel přišla v těchto dnech na trh s rozšířením vlastní datové služby Business IP. Nová služba je vhodná pro společnosti, jejichž zaměstnanci často cestují či pracují z domova a potřebují přistupovat k firemnímu e-mailu nebo interaktivně pracovat jako kdyby byli v kanceláři. Nejvýraznější změny doznal volitelný doplněk vzdáleného přístupu tzv. Remote Access.
Uživatel se tak dnes může do své privátní sítě připojit z celého světa, navíc dvěma různými způsoby. Jedním z nich je přístup v rámci České republiky, kdy si uživatel může zvolit buď internetový tarif nebo bezplatný tarif s jiným přístupovým číslem, v tomto případě jsou poplatky účtovány zaměstnavateli.
Pokud uživatel přistupuje ze zahraničí, může využít libovolného připojení k internetu. Komunikace s firmou je vždy zajištěna prostřednictvím bezpečného šifrovaného spojení s autentizací uživatele. Dalším novým doplňkem je možnost šifrování jednotlivých přístupových linek do firemní sítě. To umocňuje bezpečnost progresivní MPLS technologie, kterou služba Business IP využívá. Uvedené řešení je proto určeno především zákazníkům, pro které je na prvním místě podstatná maximální bezpečnost datového přenosu.
Nový bezpečnostní prvek lze též využít ve spojení s internetovou službou Speedline. Jedná se o firewallové služby v základním provedení Basic a škálovatelném provedení Advanced, které lze přizpůsobit přáním zákazníka.

Nahoru

 

Dva přepínače se chovají jako jeden
Společnost 3Com uvedla nový produktový balíček XRN Interconnect Kit, který se skládá ze dvou modulů, propojovacího kabelu a softwaru Gigabit Multilayer Switching ve verzi 3.0. Pomocí kabelu lze propojit dva přepínače, které jsou následně řízeny jako jediné zařízení, čímž se vytváří distribuované jádro sítě.
Mezi výhody takového řešení pro podnikové zákazníky patří vyšší úroveň dostupnosti sítě, ochrana investic díky flexibilní infrastruktuře sítě LAN a možnost postupem času rozšiřovat síť podle potřeb. Přitom instalace a správa produktu XRN Interconnect Kit je jednoduchá a nezabere moc času.
3Com XRN Interconnect Kit, jenž se dá použít i s přepínači 3Com Switch 4060, Switch 4050 a SuperStack 3 Switch 4900, umožňuje, aby se dva propojené přepínače chovaly jako jediné zařízení pro přepínání na druhé a třetí vrstvě s jednotným řízením. Využívá výkonové možnosti obou přepínačů a tak vytváří škálovatelné, výkonné a dostupné jádro sítě LAN.
V budoucích fázích zavádění technologie XRN se 3Com chystá zvýšit počet přepínačů, které mohou být propojeny, prodloužit možnou vzdálenost propojených přepínačů a zvýšit výkon technologie XRN z gigabitového ethernetu na 10gigabitový ethernet.
Za zmínku stojí i to, že technologie 3Com XRN byla v České republice oceněna Křišťálovým diskem, cenou udílenou v rámci veletrhu Invex 2002.
 

Nahoru

 

Rychlé překonání síťového výpadku
Společnost Cisco představila novou funkci pro svůj směrovač SN 5400 Storage Router. Tak zvaný iSCSI Network Boot je softwarovou součástí firmwaru a dovoluje v případě výpadku zavádět síťové servery přímo přes IP adresu, takže není nutné, aby se k serverům musel přihlašovat administrátor sítě a spravovat je individuálně. V konečném důsledku to znamená, že v případě výpadku některého ze serveru se tento může sám zpět zavést ze sítě.
Tento upgrade firmwaru je důležitý například pro nemocnice, kde záleží na každé minutě a kdy je potřeba mít k dispozici záznamy o pacientovi nacházející se na některém ze serverů.
Pro spolehlivé fungování systému je potřeba, aby servery byly vybaveny funkcí Preboot eXecution Environment (PXE), což je standard definovaný společností Intel pro vzdálené restartování a zavedení systému. Pokud server nevyhovuje tomuto standardu, může přesto využívat této vlastnosti, pokud používá síťové karty Intel PRO/1000 MT Server Adapters, které mají podporu PXE přímo ve svém firmwaru.
Funkce firmwaru Network Boot je k dispozici jako upgrade pro Cisco SN 5420 a Cisco SN 5428. Připravena bude také verze pro rodinu produktů Cisco MDS 9000 Family.

Nahoru

 

Směrovač pro přístup k mobilním sítím
I další zpráva hovoří o produktech Cisco. Tentokrát je jim směřovač Cisco 3200 Series Mobile Access Router, který je optimalizován pro mobilní aplikace. Jeho hlavním úkolem je poskytovat služby mobilních sítí těm, kteří se přesouvají často nebo stále (dovoluje rovněž roaming mezi mobilními sítěmi). Tento nový směrovač určený pro bezpečnou komunikaci při zachování mobility zaměstnanců používají již nyní ke komunikaci například policisté v Kalifornii nebo společnost Lufthansa na palubách letadel a na propojení místních pozemních IP sítí s letadlem.
 

Nahoru

 

Jednodušší správa sítí SAN
Společnost Computer Associates zahajuje prodej produktu BrightStor SAN Manager, jehož úkolem je zjednodušit správu a údržbu řešení skladových sítí (storage area network, neboli SAN), které současně užívá více firem. Nový řídící software usnadňuje používání, vizualizaci, monitorování a řízení všech komponent sítě SAN z jediného řídícího místa. Díky grafickému rozhraní a pokročilým možnostem automatizace podle zadané strategie, zjednodušuje práci i ve velmi rozsáhlém prostředí spojujícím více systémů SAN. Tím zvyšuje výkonnost a spolehlivost celé soustavy a současně redukuje riziko vzniku závad.
Oddělení IT je s BrightStor SAN Managerem schopné okamžitě identifikovat kapacitní a sortimentní skladové problémy včetně jejich dopadu na klíčové firemní procesy a následně na každou situaci ve skladové síti adekvátně reagovat.
BrightStor SAN Manager lze integrovat se systémy BrightStor Storage Resource Manager a BrightStor Portal pro správu heterogenních sítí, tedy sítí propojující různé servery s různým operačním systémem. Integrace se systémy řízení infrastruktury Unicenter a se zabezpečovacím řešením eTrust navíc nabízí možnost monitorování celého systému a velmi vysokou operativnost. Například propojením mezi BrightStor SAN Managerem a systémem Unicenter Service Level Management dokáží správci sítě začlenit údržbu příslušné sítě SAN do různých typů servisních nabídek na správu integrované infrastruktury. BrightStor SAN Manager podporuje řadu systémů skladového hospodářství - včetně značek ADIC, Brocade, EMC, Emulex, Hewlett-Packard, IBM a XIOtech.

Nahoru

 

LogicaCMG partnerem skupiny Telecom Italia pro přenos zpráv
Globální skupina Telecom Italia vybrala firmu LogicaCMG jako hlavního dodavatele řešení pro přenos SMS a multimediálních zpráv (MMS) pro všech 15 operátorů, které jsou členy této skupiny. Toto rozhodnutí navazuje na dosavadní sedmiletou spolupráci mezi CMG a skupinou Telecom Italia v oblasti přenosu zpráv.
Společnosti skupiny Telecom Italia v současné době obsluhují více než 50 milionů zákazníků v Evropě a Jižní Americe. Výnosy z datových přenosů představovaly v roce 2001 asi 7% ARPU (koeficient vyjadřující průměrný zisk na zákazníka) mobilních operátorů Telecom Italia, přičemž tento podíl roste a nárůst se očekává samozřejmě i po zavedení nových služeb založených na řešení od LogicaCMG.

Nahoru

 

Lucemburská třetí generace
Provozovatel lucemburské mobilní sítě LUXGSM, společnost P&T Luxembourg, objednal u skupiny Siemens, divize Mobilní informace a komunikace dodávku technologie UMTS. Siemens tak bude v Lucembursku jediným dodavatelem infrastruktury mobilní sítě třetí generace a z tohoto důvodu byla podepsána rámcová smlouva s platností až do roku 2007.
Společnosti P&T Luxembourg by měla skupina Siemens dodat a zavést veškeré komponenty potřebné pro kompletní síť třetí generace. Součástí zakázky je spojovací zařízení pro hlasové a datové sítě založené na přepojování okruhů a paketů i základnové stanice sítě UMTS - (Node B).
Díky mobilní technologii třetí generace by měli operátoři poskytnout svým zákazníkům širokopásmové datové služby, např. rychlý přístup na mobilní internet a přenos videa. Siemens již otestoval funkčnost technologie UMTS u více než 21 mobilních operátorů v Evropě i Asii. Součástí těchto testů byly přenosy hlasu a dat v testovacích sítích UMTS i ve stávajících sítích GSM a pevných sítích. V jedné testovací síti UMTS ve Francii dosáhla společnost Siemens šestkrát větší přenosové rychlosti datových služeb než jakou poskytuje ISDN.
Koncem loňského roku zahájily společnosti Siemens IC Mobile/NEC ostrý provoz sítí UMTS na ostrově Man a v Monaku. Kromě přenosu hlasu zde dochází k přenosu videa, a síť UMTS rovněž umožňuje přístup na mobilní intranet a internet. Ze zavedených aplikací UMTS lze například jmenovat možnost přijímání a odesílání e-mailů, přehrávání videa a poskytování informačních služeb založených na poloze uživatele (například vyhledání nejbližší banky či restaurace).

 

Nahoru

 

DNS se stává autorizovaným školícím centrem pro Check Point
Společnost DNS se stává prvním autorizovaným školícím centrem v České republice. Školící centrum je určeno pro odborníky z řad koncových uživatelů i prodejních partnerů pracujících s bezpečnostními řešeními a produkty Check Point.
Check Point Certified Professional Program poskytuje účastníkům školení praktické znalosti a zkušenosti vedoucí k lepšímu využívání síťových bezpečnostních řešení založených na produktech Check Point. Tento program je strukturován kolem produktově zaměřených certifikací založených na komplexních školeních nabízejících účastníkům přímý kontakt a zkušenosti s produkty Check Point.

Nahoru
 

Informační společnost

Personální změny v HP
Společnost HP jmenovala k 1. říjnu 2002 Jana Zadáka a k 1. lednu 2003 Rudyho Kozaka do významných manažerských pozic v rámci své evropské organizační struktury. Jan Zadák (1964) nově zastává pozici Director of Vertical Solution Sales pro region ISE (Švýcarsko, Rakousko, Řecko, země střední a východní Evropy, Blízký východ, Afriku a postsovětské republiky).
Rudy Kozak (1961) byl jmenován ředitelem pro evropské rozvojové trhy (Country Manager for European Emerging Markets Group), kam patří země Balkánu a bývalé Jugoslávie.
Ve funkci Director of Vertical Solution Sales převezme Jan Zadák odpovědnost za prodej produktů a řešení pro největší zákazníky a rozvoj prodejního kanálu produktů pro podnikovou klientelu v regionu ISE. Společně se svým týmem je naplňovat strategii HP v oblasti integrovaných služeb a řešení.
"Věřím, že dokáži v nadnárodním měřítku uplatnit zkušenosti nabyté za deset let působení v informačních technologiích," řekl ke svému jmenování J. Zadák.
Jan Zadák (na obrázku) působil ve společnosti Compaq od roku 1997 na různých pozicích. V letech 2001-2002 zastával funkci generálního ředitele českého zastoupení. Po sloučení se společností HP se věnoval integračnímu procesu. V regionu ISE měl na starosti vypracování tzv. go-to-market modelu a úspěšně se podílel na vytváření systému kompetencí, odpovědností a vazeb v rámci organizace nové firmy směrem k zákazníkovi. Jan Zadák absolvoval pražské ČVUT (www.cvut.cz) a na stejné škole získal v roce 1992 doktorát. Hovoří plynně anglicky a německy. Mezi jeho koníčky patří sport, zejména pak fotbal, tenis a golf. Je ženatý a má dvě dcery.
Rudy Kozak byl jmenován do funkce ředitele pro evropské rozvojové trhy a bude odpovědný za celý tento region. Jeho úkolem bude vybudovat silnou pozici společnosti HP na lokálních trzích a co nejvíce zviditelnit značku HP v tomto regionu.
Rudy Kozak působí ve společnosti HP (resp. Compaq) již deset let. Svou kariéru začal v evropské centrále Compaqu v Mnichově, kde měl na starosti rozvoj prodeje v tehdejším Československu. Od roku 1994, kdy byla založena pobočka firmy v Praze, zastával sedm let pozici generálního ředitele pro Českou republiku. V této době se mu podařilo vybudovat pro společnost velmi silné postavení na lokálním trhu. V roce 2001 odešel do USA a v rámci Compaqu zastával pozici Territory Account Manager pro jihovýchodní oblast USA.
Rudy Kozak získal během svého působení v ČR ocenění "IT osobnost roku 1998". Absolvoval stavební fakultu ČVUT a mezi jeho záliby patří pěstování kaktusů a hudba. Se svou ženou Debbie má tři syny.
 

Nahoru

 

Zdeněk Černý novým obchodním ředitelem v eTelu
Společnost eTel Česká republika, pobočka eTel Group, jmenovala Zdeňka Černého do funkce obchodního ředitele pro Českou republiku. Pan Černý bude zodpovědný za řízení obchodu a plnění tržních cílů v České republice, kde má eTel více než 1 400 firemních klientů.
Zdeněk Černý přichází do společnosti eTel s více než šestiletou zkušeností v oblasti řízení a obchodu. Od roku 1999 pracoval ve společnosti Contactel, kde pracoval od roku 1999 jako regionální manažer pro oblasti Praha a Střední Čechy. Před tím působil ve společnosti UPONOR jako Business Area Manager, kde nastoupil po ukončení studií na ČVUT v Praze (1996).
Na otázku, proč si vybral společnost eTel, Zdeněk Černý odpovídá: "eTel je silný a ambiciózní operátor v regionu střední Evropy. V očích klientů tato společnost představuje stabilního, zavedeného a flexibilního partnera. Od založení v roce 1999 eTel úspěšně dokázal plně využít příležitostí, které se otevřely alternativním operátorům s příchodem deregulace nejen v České republice, ale také v ostatních středoevropských státech, kde máme pobočky." Zdeněk Černý svůj volný čas věnuje lyžování, golfu a squashi.

Nahoru

 

Ed Zander jmenován do správní rady společnosti Seagate Technology
Společnost Seagate Technology jmenovala do své správní rady Eda Zandera, dřívějšího prezidenta a provozního ředitele společnosti Sun Microsystems. Zander u Sunu odpovídal za provoz společnosti, konstrukci hardware a vývoj software, globální obchod a marketing. Do sféry jeho kompetencí patřily také služby a styk se zákazníky, výroba, zásobování, výzkum a vývoj, včetně oddělení technického rozvoje a globální marketing.
Před tím než Zander nastoupil do funkce provozního ředitele společnosti Sun, vykonával funkci prezidenta společnosti Sun Microsystems, dodávající síťové výpočetní systémy, kde dohlížel na chod organizace a řídil všechny vývojové, marketingové a obchodní otázky.
Ke společnosti Sun přišel v roce 1987 od společnosti Apollo, kde vykonával funkci viceprezidenta pro marketing. Před svým nástupem ke společnosti Apollo v roce 1982 Zander strávil devět let u společnosti Data General v různých vyšších marketingových řídících funkcích.
Zander (55) získal titul BSEE na Rensselaerově polytechnickém institutu (RPI) v Troy, stát New York, a titul MBA obdržel na Universitě v Bostonu. Je členem správní rady Jasonovy nadace pro vzdělávání, společnosti Portal Software, společnosti Multilink Technology, Netezza, a je též členem vědecké dozorčí rady RPI a dozorčí rady Školy managementu na Universitě v Bostonu.

Nahoru

 

APC posiluje aktivity na Slovensku
Společnost American Power Conversion (APC) má od 2. ledna svého zástupce i v Bratislavě. Stal se jim Martin Dudák, který v Bratislavě nastoupil jako District Manager Slovakia.
Do své nové funkce si přináší zkušenosti ze segmentu IT na Slovensku, v minulosti pracoval mimo jiné jako generální ředitel společnosti INTERCOMP Services a ředitel Divize systémového inženýrství ve Slovnaftu. Rovněž pracoval v zahraničí a absolvoval několik zahraničních stáží na univerzitách v Helsinkách, Tripolisu, Miláně a Boloňi.
Martin Dudák je absolventem Českého vysokého učení technického (ČVUT), kde absolvoval i Ph.D. studium. Hovoří plynně anglicky a německy. Hlavním úkolem Martina Dudáka je další rozvoj a podpora slovenské distribuční sítě a partnerů společnosti APC. APC totiž vnímá slovenský trh jako velice slibnou oblast, kde chce dále zvýšit obecné povědomí o potřebě záložního napájení a spolu se svými partnery prosadit nabízené produkty a služby.

Nahoru

 

Nové vedení ČAKK zvoleno
Představenstvo ČAKK zvolilo nové vedení národní pobočky ECTA Česká republika - České asociace kompetitivních komunikací. Stalo se tak 9. ledna na svém prvním zasedání představenstva v roce 2003. Prezidentem asociace na období let 2003 a 2004 byl opětovně zvolen Zdeněk Vaníček. Předsedou představenstva byl zvolen Luboš Řežábek, generální ředitel kabelové společnosti Intercable CZ. Václav Bartoň (na obrázku), generální ředitel UPC ČR, se stal prvním místopředsedou představenstva a předsedou kabelové a mediální sekce.
Luboš Řežábek, generální ředitel Intercable CZ, své jmenování komentoval slovy: "Rok 2003 by měl znamenat další posílení pozice kabelových televizí jakožto regulérní součásti telekomunikačního trhu. Toto odvětví se bude dále rychle profilovat směrem k větší diverzitě produktů - od čistě televizních k telekomunikačním službám. Asociace bude stále silněji tvořit platformu pro vyjadřování zájmů konvergujících segmentů telekomunikačního trhu."
Václav Bartoň, generální ředitel UPC ČR, dodává: "Během tohoto roku by se měl výrazně konsolidovat a stabilizovat náš segment trhu. Kabelové televize se nadále budou měnit v komunikační společnosti poskytující širší spektrum služeb, např. vysokorychlostní internet, a já věřím, že i díky tomu výrazně stoupne zákaznická poptávka. To je příležitost pro asociaci, aby se na telekomunikačním, mediálním a legislativním poli profilovala jako respektovaný subjekt, který pomůže vytvářit odpovídající podmínky pro tento druh podnikání."
ČAKK nyní slouží jako odborné referenční místo při přípravě právních předpisů jako jsou zákon o elektronických komunikacích či o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Asociace má zástupce v hlavních expertních skupinách v celém odvětví. ČAKK je pobočkou ECTA v ČR, evropské asociace, která sdružuje na 500 alternativních operátorů.
 

Nahoru

 

Vyuźívání informačních technologií ve výuce
Společnost IBM ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy zahájila v listopadu loňského roku projekt s názvem "KidSmart Early Learning Program", v jehož rámci věnuje v tomto školním roce do 45 mateřských škol cca 90 specializovaných počítačových center.
Součástí projektu je i školení učitelů mateřských škol, které bylo zahájeno 15. ledna 2003, na kterém bude ministerstvo spolupracovat se společností IBM a využije zkušeností z ostatních zemí, kde již projekt funguje.
Školení, které je rozděleno do několika částí, je zaměřeno na obecné využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce, integraci výpočetní techniky do výukového programu a na nejlepší využití počítačů k výuce i pro děti rozdílného věku. Vlastního školení se účastní i odborník na metodiku, který upozorní na případné problémy a doporučí postupy, jak jim předejít. V závěrečné části školení, jejíž součástí bude i volná diskuse, bude jednotlivým účastníkům představeno softwarové pracoviště Early Learning Center a jednotlivé moduly tohoto programu.
 

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist