V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 12/2002
Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling |
Připravujeme:
IT System 1-2/2002
Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
Jak na další
zefektivnění nákupních procesů
Firma LLP
Group uvádí na český trh novou verzi řešení Ariba Spend Management,
jehož součástí je také úplně nový produkt Ariba Category Management.
Jedná se o komplexní systém pro správu nákupních procesů firem, tedy od
fáze plánování jednotlivých nákupů až po jejich úhrady.
Ariba Category Management
umožňuje sledovat jednotlivé kategorie nákupního cyklu, řídit nákupní
procesy, týmovou spolupráci a správu informací. Dovoluje nejen vzájemné
propojení odpovědných pracovníků v podniku, ale také jejich napojení na
strategické nákupní procesy a externí subjekty včetně dodavatelů. Díky
tomu dochází k dokonalejšímu sledování aktivit, kvalitnější správě
procesů a zdrojů a přesnějšímu sdílení informací.
Ariba Category Management umožňuje svým uživatelům mapování příslušných
nákupních procesů pro zajištění standardních a konzistentních postupů;
např. při výběrových řízeních; sledování nákupních aktivit podle
kategorie, zaměstnance či jiného atributu. Provádí rovněž rychlé
vytvoření nových projektů prostřednictvím využití předem konfigurovaných
předloh nebo úpravou starších projektů; vytváření a editování dokumentů
s možností řízení verzí a řádného připomínkovacího procesu a
projednávání záležitostí souvisejících s jednotlivými projekty v
bezpečném a jednoúčelovém prostředí. Dále shromažďování, uchovávání a
vyhledávání veškerých kategorizovaných informací jako např. data třetích
stran, webové odkazy, průzkumy a odvětvové studie aj. Dovoluje také
přiřazování týmů k jednotlivým projektům včetně řízení přístupových
práv, uživatelských profilů a rolí pro zajištění účinného řízení
činností.
Nahoru

Změnové řízení u ČSOB po novém
Společnost
Komix úspěšně ukončila projekt "Správa změnového řízení a testování
software" pro Československou obchodní banku. Hlavním cílem deset měsíců
trvajícího projektu bylo řešení oblasti správy změnového řízení a
testování příslušných softwarových aplikací. K dnešnímu dni je dokončena
organizační a procesní podpora testování a vytvořen základ pro jednotné
funkční testování.
Pro podporu testování a správu požadavků byl zvolen specializovaný
software TestDirector od společnosti Mercury Interactive. Pro splnění
specifických požadavků ČSOB byla jeho funkčnost programově rozšířena o
nadstandardní funkce.
Použitý software TestDirector je webová aplikace, sloužící pro správu a
řízení všech fází procesu testování (správa požadavků, plánování testů,
provádění testů, sledování řešení chyb, sledování pokrytí požadavků na
systém). TestDirector podporuje současnou správu ručních i
automatizovaných testů a lze jej propojit i s ostatními nástroji pro
automatizované testování. Metodiku procesu testování implementovanou do
TestDirector je možné upravit podle potřeb organizace provádějící
testování.
TestDirector umožňuje vytvářet testovací plán ve vazbě na požadavky na
testování, poskytuje prostředky pro jeho jednoduché a rychlé
strukturování a sledování, jak a s jakými výsledky testování probíhá. V
případě automatizovaných testů lze naplánovat i dávkové spouštění mimo
pracovní dobu. V praxi je často využíváno propojení do MS Project pro
vypracování časového harmonogramu prací ve všech fázích testování či
propojení na další vývojové a testovací nástroje.
Pavel Hůla, vedoucí projektu, ČSOB k projektu říká: "Záměrem
ČSOB v tomto projektu
bylo nalézt vhodného obchodního partnera a s jeho pomocí provést
implementaci softwarového nástroje pro komplexní správu a řízení
požadavků na změny aplikačního programového vybavení, včetně nástroje
pro řízené automatizované testování se zřetelem k maximálnímu dodržení
kvality a výkonu dodávaných IT služeb. Tento záměr byl splněn. Protože
bylo nutné začlenit nový nástroj do existujícího rozsáhlého propojeného
systému řešení, museli jsme společně přizpůsobit nástroj i související
metodiku daným podmínkám ČSOB. Toto nebylo vždy jednoduché, ale nakonec
se nám to společnými silami podařilo."
Nahoru

Adastra uzavřela partnerství s firmou Data to Information
Softwarová a
konzultační firma Adastra ohlásila partnerství se společností Data to
Information na českém trhu. Na jeho základě se Adastra stane
implementačním partnerem pro produkty Trillium a Rochade, které na
českém trhu distribuuje firma Data to Information.
Trillium Software System je software pro řízení kvality zákaznických
dat, který vyvíjí firma Harte-Hanks se sídlem v americkém San Antonio
(stát Texas). Trillium kombinuje funkce čištění dat a párování
zákaznických dat dle domácností.
Firma Adastra má se softwarovým nástrojem Trillium rozsáhlé zkušenosti a
kompetenční centra, její viceprezident Jeff Mehlenbacher je bývalým
generálním ředitelem Harte-Hanks včetně divize Trillium pro Kanadu a
Asii/Pacifik.
Rochade je celofiremní repozitář metadat, který vyvíjí firma ASG se
sídlem v Naples (stát Florida). Rochade umožňuje efektivní řízení
metadat, jejich integraci z různých nástrojů, jazyků a heterogenních
prostředí. Rochade má otevřenou architekturu a je založen na
průmyslových standardech.
Na obrázku vidíte pana Jana Červinku, generálního ředitele Adastra
Corporation (vpravo) a Milana Kučera, generálního ředitele firmy Data to
Information.
Nahoru

Unicorn partnerem pro implementaci Oracle E-Business Suite
Společnost Unicorn Applications, součást skupiny Unicorn, se stala
českým partnerem společnosti Oracle Czech pro implementaci řešení Oracle
E-Business Suite a jeho následnou podporu ve finančním a veřejném
sektoru a v oblasti utilit, a navázala tak na dlouholetou spolupráci a
partnerství se společností Oracle.
V rámci tohoto partnerství bude mít Unicorn přístup k vývojářským
licencím produktů Oracle, spolupráci v oblasti technické podpory,
informačním zdrojům a odborným školením. Unicorn přináší do partnerského
vztahu 12leté zkušenosti z řady odvětví, reference na českém trhu,
rozsáhlé know-how a také technologické zázemí.
Oracle E-Business Suite je integrovaná sada internetových obchodních
aplikací, která automatizuje hlavní obchodní procesy ve firmě. Sada
aplikací Oracle E-Business Suite optimalizuje všechny oblasti businessu
od marketingu, prodeje a služeb, přes správu kontraktů a objednávek,
navrhování produktů, až po správu nákupu, dodavatelských řetězců,
výroby, účetnictví, projektů, lidských zdrojů a automatizaci
zákaznických služeb.
Jeho otevřená architektura a jednotný datový model umožňují nasazovat
aplikace jako jednotlivé moduly - řešení obchodního procesu - nebo jako
celou integrovanou sadu. Oracle E-Business Suite je dodáván buď jako
tradiční software na discích CD-ROM nebo též jako on-line služba.
Nahoru |
|
Konference, semináře |
Konference o rozvoji
obchodu v ČR 2003
V dnech 3. až
4. února se v brněnském hotelu Voroněž koná
Konference o rozvoji obchodu v České republice, která se setkává se
zájmem, jež nemá zatím v její 9leté historii obdoby. Dva týdny před
konferencí registrovali organizátoři již více než 600 účastníků a další
desítky zájemců již avizovaly zájem o toto setkání.
Konference o rozvoji obchodu v ČR se ve svém 9.ročníku bude věnovat
velmi žhavému tématu - budoucnosti českého trhu v souvislosti se vstupem
do Evropské unie. Názory na tuto klíčovou otázku zazní jak v plenárním
jednání konference, které zahájí velvyslanec Evropské unie v ČR pan
Ramiro Cibrian, tak v navazujících 14 diskusních sekcích.
Program konference, na kterém se podílí stovka řečníků a panelistů,
je koncipován tak, aby vyšel vstříc malým i velkým firmám, obchodníkům i
jejich dodavatelům, top managerům i specialistům z obchodních,
marketingových, expanzních, personálních či exportních úseků.
Organizátoři proto posunuli závěrečný termín registrace až na 27. ledna
2003. Není však vyloučeno, že maximální kapacita konferenčního centra
(750 lidí) bude naplněna již dříve. Proto lze doporučit, aby se zájemci
o účast registrovali co nejdříve (např. prostřednictvím on-line
registrace na
této webové adrese).
Za posledních 10 dnů se na konferenci registrovali dvě stovky účastníků,
mj. zástupci společností Bohemia Sekt, Centrade, Cetelem, COOP Jednota
Slovensko, ČEPOS, Delvita, dm-drogerie markt, Gillette, Intersnack,
Julius Meinl, Kaufland, Komerční banka, Masný průmysl-Krásno, NIKE, OBI,
Renault ČR, Shell, Starobrno, Útvar rozvoje hl. m. Prahy či Wincor
Nixdorf.
Mezi registrovanými jsou zástupci prakticky všech obchodních firem z
kategorie TOP 10. Nejvíce reprezentantů doposud vyslaly firmy TESCO a
Globus, velmi silné je letos ovšem i zastoupení spotřebního
družstevnictví a kooperačních struktur nezávislého obchodu.
Konference je společným projektem Svazu obchodu ČR, VŠE v Praze a INCOMA
Consult. Koná se díky podpoře řady sponzorů, platinovými partnery jsou
firmy Pěkný-Unimex, Thimm Obaly a Živnostenská banka. Odborným garantem
konference je společnost Oracle.
Nahoru

Pragointerier New Design 2003
Dovolte,
abychom vás pozvali k návštěvě na jubilejním desátém ročníku
mezinárodního veletrhu nábytku, podlahovin, bytového textilu, svítidel a
doplňků
Pragointerier New Design 2003, který se letos koná od 20. do 23.
února na Výstavišti v Praha -Holešovicích.
Letošní ročník veletrhu bude propojen s výstavami Bydlení 2003 - Nové
možnosti bydlení a se 4. salonem hotelnictví a gastronomie. Na takto
koncipovaném komplexu výstav se předpokládá účast přibližně 400
vystavovatelů na hrubé výstavní ploše 20 000 m2.
Bližší informace najdete
zde. Jsme
rádi, že letos můžeme být s časopisem
IT CAD a OfficeNEWS
jedním z mediálních partnerů této výstavy.
Nahoru
|
Finanční monitor IT firem |
Úspěšný rok 2002 pro 2N
Podle
předběžných výsledků zakončila pražská firma 2N Telekomunikace minulý
rok s celkovým obratem 318 mil. Kč. Ve srovnání s předchozím rokem 2001,
kdy obrat 2N dosáhl 227 mil. Kč, představuje toto číslo nárůst o 40 %.
Rok 2002 byl pro 2N úspěšným nejen z pohledu celkového obratu. Na
začátku roku firma uskutečnila transformaci na akciovou společnost,
která byla doprovázena razantní změnou vnitřní organizace. V dubnu na
Jarní partnerské konferenci společnost 2N představila nový koncept
komunikačního řešení ATEUS-OMEGA Business pro malé a střední firmy,
který zvýšil standard služeb telefonních ústředen. Součástí malé
ústředny se poprvé staly služby CRM, kontaktního centra a Unified
Messagingu, a to v minimálních cenách.
Úspěšná byla také prezentace produktů firmy na jarním veletrhu CeBIT v
Hannoveru, která přispěla ke zvýšení podílu exportu na celkové produkci
na více než 45 %. Řada produktů 2N, zejména GSM bran, si navzdory
celoevropské ekonomické recesi, která zasáhla i odvětví telekomunikací,
získala řadu odběratelů v zemích Evropské unie.
Nahoru

Symantec s 29% růstem
Společnost
Symantec oznámila výsledky za třetí fiskální kvartál roku 2003, který
skončil 31. prosince 2002. Společnost vykázala obrat za kvartál ve výši
376 mil. USD, což je zvýšení o 29 % ve srovnání s 290 mil. USD za stejný
kvartál loňského roku. Předběžný čistý příjem před započtením odpisů
nehmotných aktiv spojených s akvizicí a jednorázových poplatků činil za
třetí fiskální kvartál 77 mil. USD, přičemž ve stejném kvartálu loňského
roku to bylo 59 mil. USD.
Symantec rovněž oznámil předběžný zisk na akcii ve výši 0,47 USD, což
představuje nárůst o 21 % ve srovnání s předběžným ziskem na akcii 0,39
USD ve stejném kvartálu loňského roku.
Čistý příjem za třetí kvartál činil 72 mil. USD, přičemž ve stejném
kvartálu loňského roku činil čistý příjem jen 100 tis. USD. Díky tomu
společnost oznámila zisk na akcii ve výši 0,44 USD, přičemž ve stejném
kvartálu loňského roku byl zisk na akcii nulový. Příjmy ze zahraničí
vzrostly oproti stejnému kvartálu loňského roku o 39 % a ve třetím
kvartálu představovaly přes 50 % celkového obratu. Na čele regionálních
tržeb stála Latinská Amerika s meziročním růstem příjmů o 51 %,
následovaná 46% růstem v Evropě, na Středním východě a v Africe, 31%
růstem v Japonsku, 28% růstem v Asii a Tichomoří, 21% růstem ve
Spojených státech a 16% růstem v Kanadě.
V segmentu zabezpečení velkých podniků zaznamenal Symantec v tomto
kvartálu celosvětový růst ve srovnání se stejným kvartálem loňského roku
o 26 % a tento segment představoval 42 % celkového obratu. Výsledky v
sektoru podnikového zabezpečení byly podpořeny 49% růstem tržeb z
firewallů a VPN, 25% růstem tržeb z antivirového softwaru a 20% růstem
tržeb ze správy slabých míst oproti stejnému kvartálu loňského roku. V
segmentu bezpečnostních služeb vzrostly tržby společnosti ve srovnání se
stejným kvartálem loňského roku dokonce o 205 %. V segmentu podnikové
správy zaznamenal Symantec 7% růst a tento segment reprezentoval 14 %
celkového obratu. Spotřebitelská oblast vzrostla o 40 % a reprezentovala
42 % celkového obratu společnosti Symantec.
V průběhu kvartálu Symantec vygeneroval na 215 kontraktů s jednotlivou
hodnotou více než 100 000 USD, včetně 59 smluv s hodnotou více než 300
000 USD a 8 smluv s hodnotou více než 1 milion USD. Symantec nově
podepsal nebo prodloužil smlouvy s takovými zákazníky, jako je Procter &
Gamble, Charter Communications, třetí největší společnost ve sféře
širokopásmových komunikací ve Spojených státech, Halliburton, jeden z
největších světových dodavatelů produktů a služeb pro naftový a
energetický průmysl,
Michelin a německá farmaceutická společnost Boehringer-Ingelheim.
Na obrázku vidíte pana Giuseppe Verrini (Vice President, Sales,
Marketing and Services Europe, Middle East & Africa) a Radka Smolíka
National Sales Manager Symantec GmbH (Czech Republic & Slovak Republic).
Nahoru

Intel
oznamuje hospodářské výsledky za minulý rok
Společnost
Intel oznámila, že její své výnosy za čtvrté čtvrtletí činily 7,2
miliardy USD, což oproti předchozímu čtvrtletí představuje nárůst o 10 %
a tříprocentní meziroční nárůst. Čistý příjem ve čtvrtém čtvrtletí činil
jednu miliardu USD, což oproti předcházejícímu čtvrtletí znamená nárůst
53 % a meziroční nárůst 108 %.
Výnosy na akcii činily 0,16 USD, což oproti minulému čtvrtletí
představuje nárůst 60 % a 129% nárůst oproti výnosům 0,07 USD na akcii
ve čtvrtém čtvrtletí 2001.
Čisté výnosy bez nákladů souvisejících s akvizicemi ve výši přibližně
106 milionů USD představovaly 1,1 miliardy USD a oproti předcházejícímu
období vzrostly o 37 %, meziročně o 6 %. Výnosy bez nákladů
souvisejících s akvizicemi činily 0,16 USD na akcii, což oproti minulému
čtvrtletí představuje nárůst o 45 % a 7% nárůst z výnosů 0,15 USD na
akcii ve čtvrtém čtvrtletí 2001.
Hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí 2002 zahrnují daňové náhrady ve
výši přibližně 75 milionů dolarů vztahující se na drobná zbavení
majetkového práva, která byla v tomto čtvrtletí uzavřena.
Výnosy za rok 2002 dosáhly 26,8 miliard USD, což oproti 26,5 miliardám v
roce 2001 představuje zvýšení o 1 %. Čistý příjem činil 3,1 miliard, což
oproti 1,3 miliardě USD v roce 2001 představuje nárůst 141 %. Výnosy na
akcii činily 0,46 dolarů, což oproti 0,19 USD v roce 2001 představuje
nárůst 142 %.
Ale čisté příjmy v roce 2002 bez nákladů souvisejících s akvizicemi
činily 3,5 miliardy dolarů, což oproti 3,6 miliardám USD v roce 2001
představuje snížení o 4 % a výnosy bez nákladů souvisejících s
akvizicemi činily 0,51 na akcii, což oproti 0,52 USD v roce 2001
představuje snížení o 2 %.
Nahoru

Alcatel -
aktualizované výsledky za čtvrté čtvrtletí
Společnost
Alcatel oznámila, že tržby za čtvrté čtvrtletí roku 2002 by měly vykázat
stejně jako v minulých obdobích růst pohybující se nad hranicí dvaceti
procent.
Tržby pozitivně ovlivnil jednak příznivý sezónní vývoj, jednak udržení
výše příjmů zejména v oblasti zařízení pro širokopásmový přístup a v
oboru mobilní infrastruktury.
Provozní zisk za čtvrté čtvrtletí by měl dosáhnout rovnovážného stavu, a
to i po započtení rezerv na zásoby ve výši 150 milionů EUR. Protože
proces snižování nákladů pokračuje podle plánu, práh ziskovosti za
čtvrté čtvrtletí by měl dosáhnout hodnoty 4,1 miliard EUR.
Kromě toho by měla míra čisté zadluženosti k množství peněžních
prostředků společnosti Alcatel k 31. prosinci 2002 dosáhnout kladné
hodnoty. Zásluhu na tom má kladná hodnota provozního cash flow a
započtení hrubých výnosů z povinné emise směnitelných obligací v hodnotě
645 milionů EUR.
Výsledky za čtvrté čtvrtletí a výsledky ke konci roku budou zveřejněny
4. února 2003. V této době budou též k dispozici další údaje.
Nahoru

Výsledky za testování
Společnost Mercury Interactive, která se věnuje vývoji řešení pro oblast
testování a řízení výkonnosti firemních aplikací, zveřejnila předběžné
výsledky hospodaření za 4. čtvrtletí ukončené v prosinci 2002.
Společnost očekává celkové příjmy za Q4 mezi 116 až 118 miliony USD.
Příjmy z licencí se očekávají mezi 73 až 75 miliony USD, z toho příjmy z
trvalých licencí se pohybují od 58 do 59,5 milionů USD, příjmy z
krátkodobých licencí se pohybují od 15 do 15,5 milionů USD.
Na základě těchto předběžných příjmů se provozní zisk očekává mezi 22 %
až 23 % a předběžné zisky na akcii mezi 0,25 až 0,27 USD.
Ve výsledcích za Q4 jsou zahrnuty odpisy v průměru 5 milionů USD s
investicemi do nekonsolidovaných společností. Čisté zisky za akcii podle
GAAP jsou očekávány mezi 0,20 až 0,22 USD.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Telecom předložil
velkoobchodní nabídku ADSL
Velkoobchodní nabídku o přístupu k síti využívající technologie ADSL,
kterou zaslal Český Telecom partnerům své Divize služeb velkoprodeje,
zveřejnil také na internetových stránkách. Zájemci ji mohou navštívit na
této adrese.
Předložená nabídka je totožná se zněním návrhu Referenční nabídky o
přístupu k síti využívající technologie ADSL.
Nahoru

Další krok Českého Telecomu proti zavedení technologie xDSL
Minulý týden
předložil Český Telecom referenční nabídku o přístupu k síti využívající
technologie ADSL, která se podle alternativních operátorů (firem
Aliatel, Contactel, Czech On Line / Jet2Web, eTel, GTS, NEXTRA Czech
Republic, TELE2 a Tiscali) opětovně neshoduje s požadavky operátorů a
ani neodpovídá zásadám stanoveným Českým telekomunikačním úřadem s
ohledem na zachování řádného tržního prostředí a ochranu práv koncových
uživatelů.
Referenční nabídka, která měla představovat očekávanou velkoobchodní
nabídku propojení na využití širokopásmového přístupu s využitím
technologie xDSL, obsahuje pouze nabídku na připojení a není v
předložené podobě akceptovatelná, neboť brání plnému rozvoji a
poskytování služeb založených na technologii ADSL v České republice. V
případě zavedení by znatelně poškozovala zájmy uživatelů
telekomunikačních služeb.
V prohlášení alternativních operátorů se dále píše o tom že nabídka
neumožňuje nabízet uživatelům nižší ceny než ceny stanovené Českým
Telecomem, které jsou nepřiměřeně vysoké v porovnání s evropským
standardem. Službu také nelze nabízet všem uživatelům v České republice,
ale jen v určitých regionech a v nich pouze omezenému počtu zákazníků.
Režim nabídky navíc zabraňuje alternativním operátorům možnost zaručit
kvalitu služby a diferenciaci nabídky pro své zákazníky.
Z výše uvedených důvodu považují alternativní operátoři předloženou
nabídku za nevhodnou a nabídku v této podobě odmítají. Současně tvrdí,
že by Český Telecom měl přestat svévolně zdržovat zavedení technologie
xDSL na český telekomunikační trh a co nejdříve předložit novou nabídku,
která nebude omezovat rozvoj trhu a ohrožovat spravedlivou hospodářskou
soutěž, a která umožní alternativním operátorům poskytovat zákazníkům
kvalitní služby s využitím technologie ADSL za přiměřenou cenu.
Nahoru

Firemní komunikace v novém
Společnost
Aliatel přišla v těchto dnech na trh s rozšířením vlastní datové služby
Business IP. Nová služba je vhodná pro společnosti, jejichž zaměstnanci
často cestují či pracují z domova a potřebují přistupovat k firemnímu
e-mailu nebo interaktivně pracovat jako kdyby byli v kanceláři.
Nejvýraznější změny doznal volitelný doplněk vzdáleného přístupu tzv.
Remote Access.
Uživatel se tak dnes může do své privátní sítě připojit z celého světa,
navíc dvěma různými způsoby. Jedním z nich je přístup v rámci České
republiky, kdy si uživatel může zvolit buď internetový tarif nebo
bezplatný tarif s jiným přístupovým číslem, v tomto případě jsou
poplatky účtovány zaměstnavateli.
Pokud uživatel přistupuje ze zahraničí, může využít libovolného
připojení k internetu. Komunikace s firmou je vždy zajištěna
prostřednictvím bezpečného šifrovaného spojení s autentizací uživatele.
Dalším novým doplňkem je možnost šifrování jednotlivých přístupových
linek do firemní sítě. To umocňuje bezpečnost progresivní MPLS
technologie, kterou služba Business IP využívá. Uvedené řešení je proto
určeno především zákazníkům, pro které je na prvním místě podstatná
maximální bezpečnost datového přenosu.
Nový bezpečnostní prvek lze též využít ve spojení s internetovou službou
Speedline. Jedná se o firewallové služby v základním provedení Basic a
škálovatelném provedení Advanced, které lze přizpůsobit přáním
zákazníka.
Nahoru

Dva přepínače se chovají
jako jeden
Společnost 3Com
uvedla nový produktový balíček XRN Interconnect Kit, který se skládá ze
dvou modulů, propojovacího kabelu a softwaru Gigabit Multilayer
Switching ve verzi 3.0. Pomocí kabelu lze propojit dva přepínače, které
jsou následně řízeny jako jediné zařízení, čímž se vytváří distribuované
jádro sítě.
Mezi výhody takového řešení pro podnikové zákazníky patří vyšší úroveň
dostupnosti sítě, ochrana investic díky flexibilní infrastruktuře sítě
LAN a možnost postupem času rozšiřovat síť podle potřeb. Přitom
instalace a správa produktu XRN Interconnect Kit je jednoduchá a
nezabere moc času.
3Com XRN Interconnect Kit, jenž se dá použít i s přepínači 3Com Switch
4060, Switch 4050 a SuperStack 3 Switch 4900, umožňuje, aby se dva
propojené přepínače chovaly jako jediné zařízení pro přepínání na druhé
a třetí vrstvě s jednotným řízením. Využívá výkonové možnosti obou
přepínačů a tak vytváří škálovatelné, výkonné a dostupné jádro sítě LAN.
V budoucích fázích zavádění technologie XRN se 3Com chystá zvýšit počet
přepínačů, které mohou být propojeny, prodloužit možnou vzdálenost
propojených přepínačů a zvýšit výkon technologie XRN z gigabitového
ethernetu na 10gigabitový ethernet.
Za zmínku stojí i to, že technologie 3Com XRN byla v České republice
oceněna Křišťálovým diskem, cenou udílenou v rámci veletrhu Invex 2002.
Nahoru

Rychlé překonání síťového
výpadku
Společnost Cisco představila novou funkci pro svůj směrovač SN 5400
Storage Router. Tak zvaný iSCSI Network Boot je softwarovou součástí
firmwaru a dovoluje v případě výpadku zavádět síťové servery přímo přes
IP adresu, takže není nutné, aby se k serverům musel přihlašovat
administrátor sítě a spravovat je individuálně. V konečném důsledku to
znamená, že v případě výpadku některého ze serveru se tento může sám
zpět zavést ze sítě.
Tento upgrade firmwaru je důležitý například pro nemocnice, kde záleží
na každé minutě a kdy je potřeba mít k dispozici záznamy o pacientovi
nacházející se na některém ze serverů.
Pro spolehlivé fungování systému je potřeba, aby servery byly vybaveny
funkcí Preboot eXecution Environment (PXE), což je standard definovaný
společností Intel pro vzdálené restartování a zavedení systému. Pokud
server nevyhovuje tomuto standardu, může přesto využívat této
vlastnosti, pokud používá síťové karty Intel PRO/1000 MT Server
Adapters, které mají podporu PXE přímo ve svém firmwaru.
Funkce firmwaru Network Boot je k dispozici jako upgrade pro Cisco SN
5420 a Cisco SN 5428. Připravena bude také verze pro rodinu produktů
Cisco MDS 9000 Family.
Nahoru

Směrovač pro přístup k
mobilním sítím
I další zpráva hovoří o produktech Cisco. Tentokrát je jim směřovač
Cisco 3200 Series Mobile Access Router, který je optimalizován pro
mobilní aplikace. Jeho hlavním úkolem je poskytovat služby mobilních
sítí těm, kteří se přesouvají často nebo stále (dovoluje rovněž roaming
mezi mobilními sítěmi). Tento nový směrovač určený pro bezpečnou
komunikaci při zachování mobility zaměstnanců používají již nyní ke
komunikaci například policisté v Kalifornii nebo společnost Lufthansa na
palubách letadel a na propojení místních pozemních IP sítí s letadlem.
Nahoru

Jednodušší správa sítí SAN
Společnost
Computer Associates zahajuje prodej produktu BrightStor SAN Manager,
jehož úkolem je zjednodušit správu a údržbu řešení skladových sítí
(storage area network, neboli SAN), které současně užívá více firem.
Nový řídící software usnadňuje používání, vizualizaci, monitorování a
řízení všech komponent sítě SAN z jediného řídícího místa. Díky
grafickému rozhraní a pokročilým možnostem automatizace podle zadané
strategie, zjednodušuje práci i ve velmi rozsáhlém prostředí spojujícím
více systémů SAN. Tím zvyšuje výkonnost a spolehlivost celé soustavy a
současně redukuje riziko vzniku závad.
Oddělení IT je s BrightStor SAN Managerem schopné okamžitě identifikovat
kapacitní a sortimentní skladové problémy včetně jejich dopadu na
klíčové firemní procesy a následně na každou situaci ve skladové síti
adekvátně reagovat.
BrightStor SAN Manager lze integrovat se systémy BrightStor Storage
Resource Manager a BrightStor Portal pro správu heterogenních sítí, tedy
sítí propojující různé servery s různým operačním systémem. Integrace se
systémy řízení infrastruktury Unicenter a se zabezpečovacím řešením
eTrust navíc nabízí možnost monitorování celého systému a velmi vysokou
operativnost. Například propojením mezi BrightStor SAN Managerem a
systémem Unicenter Service Level Management dokáží správci sítě začlenit
údržbu příslušné sítě SAN do různých typů servisních nabídek na správu
integrované infrastruktury. BrightStor SAN Manager podporuje řadu
systémů skladového hospodářství - včetně značek ADIC, Brocade, EMC,
Emulex, Hewlett-Packard, IBM a XIOtech.
Nahoru

LogicaCMG partnerem skupiny Telecom Italia pro přenos zpráv
Globální skupina
Telecom
Italia vybrala firmu LogicaCMG jako hlavního dodavatele řešení pro
přenos SMS a multimediálních zpráv (MMS) pro všech 15 operátorů, které
jsou členy této skupiny. Toto rozhodnutí navazuje na dosavadní
sedmiletou spolupráci mezi CMG a skupinou Telecom Italia v oblasti
přenosu zpráv.
Společnosti skupiny Telecom Italia v současné době obsluhují více než 50
milionů zákazníků v Evropě a Jižní Americe. Výnosy z datových přenosů
představovaly v roce 2001 asi 7% ARPU (koeficient vyjadřující průměrný
zisk na zákazníka) mobilních operátorů Telecom Italia, přičemž tento
podíl roste a nárůst se očekává samozřejmě i po zavedení nových služeb
založených na řešení od LogicaCMG.
Nahoru

Lucemburská třetí generace
Provozovatel
lucemburské mobilní sítě LUXGSM, společnost P&T Luxembourg, objednal u
skupiny Siemens, divize Mobilní informace a komunikace dodávku
technologie UMTS. Siemens tak bude v Lucembursku jediným dodavatelem
infrastruktury mobilní sítě třetí generace a z tohoto důvodu byla
podepsána rámcová smlouva s platností až do roku 2007.
Společnosti P&T Luxembourg
by měla skupina Siemens dodat a zavést veškeré komponenty potřebné pro
kompletní síť třetí generace. Součástí zakázky je spojovací zařízení pro
hlasové a datové sítě založené na přepojování okruhů a paketů i
základnové stanice sítě UMTS - (Node B).
Díky mobilní technologii třetí generace by měli operátoři poskytnout
svým zákazníkům širokopásmové datové služby, např. rychlý přístup na
mobilní internet a přenos videa. Siemens již otestoval funkčnost
technologie UMTS u více než 21 mobilních operátorů v Evropě i Asii.
Součástí těchto testů byly přenosy hlasu a dat v testovacích sítích UMTS
i ve stávajících sítích GSM a pevných sítích. V jedné testovací síti
UMTS ve Francii dosáhla společnost Siemens šestkrát větší přenosové
rychlosti datových služeb než jakou poskytuje ISDN.
Koncem loňského roku zahájily společnosti Siemens IC Mobile/NEC ostrý
provoz sítí UMTS na ostrově
Man a v Monaku. Kromě přenosu hlasu zde dochází k přenosu videa, a
síť UMTS rovněž umožňuje přístup na mobilní intranet a internet. Ze
zavedených aplikací UMTS lze například jmenovat možnost přijímání a
odesílání e-mailů, přehrávání videa a poskytování informačních služeb
založených na poloze uživatele (například vyhledání nejbližší banky či
restaurace).
Nahoru

DNS se stává autorizovaným školícím centrem pro Check Point
Společnost DNS se stává prvním autorizovaným školícím centrem v České
republice. Školící centrum je určeno pro odborníky z řad koncových
uživatelů i prodejních partnerů pracujících s bezpečnostními řešeními a
produkty Check Point.
Check Point Certified Professional Program poskytuje účastníkům školení
praktické znalosti a zkušenosti vedoucí k lepšímu využívání síťových
bezpečnostních řešení založených na produktech Check Point. Tento
program je strukturován kolem produktově zaměřených certifikací
založených na komplexních školeních nabízejících účastníkům přímý
kontakt a zkušenosti s produkty Check Point.
Nahoru
|
Informační společnost |
Personální změny v HP
Společnost HP
jmenovala k 1. říjnu 2002 Jana Zadáka a k 1. lednu 2003 Rudyho Kozaka do
významných manažerských pozic v rámci své evropské organizační
struktury. Jan Zadák (1964) nově zastává pozici Director of Vertical
Solution Sales pro region ISE (Švýcarsko, Rakousko, Řecko, země střední
a východní Evropy, Blízký východ, Afriku a postsovětské republiky).
Rudy Kozak (1961) byl jmenován ředitelem pro evropské rozvojové trhy
(Country Manager for European Emerging Markets Group), kam patří země
Balkánu a bývalé Jugoslávie.
Ve funkci Director of Vertical Solution Sales převezme Jan Zadák
odpovědnost za prodej produktů a řešení pro největší zákazníky a rozvoj
prodejního kanálu produktů pro podnikovou klientelu v regionu ISE.
Společně se svým týmem je naplňovat strategii HP v oblasti integrovaných
služeb a řešení.
"Věřím, že dokáži v nadnárodním měřítku uplatnit zkušenosti nabyté za
deset let působení v informačních technologiích," řekl ke svému
jmenování J. Zadák.
Jan Zadák (na obrázku) působil ve společnosti Compaq od roku 1997 na
různých pozicích. V letech 2001-2002 zastával funkci generálního
ředitele českého zastoupení. Po sloučení se společností HP se věnoval
integračnímu procesu. V regionu ISE měl na starosti vypracování tzv.
go-to-market modelu a úspěšně se podílel na vytváření systému
kompetencí, odpovědností a vazeb v rámci organizace nové firmy směrem k
zákazníkovi. Jan Zadák absolvoval pražské ČVUT (www.cvut.cz) a na stejné
škole získal v roce 1992 doktorát. Hovoří plynně anglicky a německy.
Mezi jeho koníčky patří sport, zejména pak fotbal, tenis a golf. Je
ženatý a má dvě dcery.
Rudy Kozak byl jmenován do funkce ředitele pro evropské rozvojové trhy a
bude odpovědný za celý tento region. Jeho úkolem bude vybudovat silnou
pozici společnosti HP na lokálních trzích a co nejvíce zviditelnit
značku HP v tomto regionu.
Rudy Kozak působí ve společnosti HP (resp. Compaq) již deset let. Svou
kariéru začal v evropské centrále Compaqu v Mnichově, kde měl na
starosti rozvoj prodeje v tehdejším Československu. Od roku 1994, kdy
byla založena pobočka firmy v Praze, zastával sedm let pozici
generálního ředitele pro Českou republiku. V této době se mu podařilo
vybudovat pro společnost velmi silné postavení na lokálním trhu. V roce
2001 odešel do USA a v rámci Compaqu zastával pozici Territory Account
Manager pro jihovýchodní oblast USA.
Rudy Kozak získal během svého působení v ČR ocenění "IT osobnost roku
1998". Absolvoval stavební fakultu ČVUT a mezi jeho záliby patří
pěstování kaktusů a hudba. Se svou ženou Debbie má tři syny.
Nahoru

Zdeněk Černý
novým obchodním ředitelem v eTelu
Společnost
eTel Česká republika, pobočka eTel Group, jmenovala Zdeňka Černého do
funkce obchodního ředitele pro Českou republiku. Pan Černý bude
zodpovědný za řízení obchodu a plnění tržních cílů v České republice,
kde má eTel více než 1 400 firemních klientů.
Zdeněk Černý přichází do společnosti eTel s více než šestiletou
zkušeností v oblasti řízení a obchodu. Od roku 1999 pracoval ve
společnosti Contactel, kde pracoval od roku 1999 jako regionální manažer
pro oblasti Praha a Střední Čechy. Před tím působil ve společnosti
UPONOR jako Business Area Manager, kde nastoupil po ukončení studií na
ČVUT v Praze (1996).
Na otázku, proč si vybral společnost eTel, Zdeněk Černý odpovídá: "eTel
je silný a ambiciózní operátor v regionu střední Evropy. V očích klientů
tato společnost představuje stabilního, zavedeného a flexibilního
partnera. Od založení v roce 1999 eTel úspěšně dokázal plně využít
příležitostí, které se otevřely alternativním operátorům s příchodem
deregulace nejen v České republice, ale také v ostatních
středoevropských státech, kde máme pobočky." Zdeněk Černý svůj volný čas
věnuje lyžování, golfu a squashi.
Nahoru

Ed Zander jmenován do správní rady společnosti Seagate Technology
Společnost Seagate Technology jmenovala do své správní rady Eda Zandera,
dřívějšího prezidenta a provozního ředitele společnosti Sun
Microsystems. Zander u Sunu odpovídal za provoz společnosti, konstrukci
hardware a vývoj software, globální obchod a marketing. Do sféry jeho
kompetencí patřily také služby a styk se zákazníky, výroba, zásobování,
výzkum a vývoj, včetně oddělení technického rozvoje a globální
marketing.
Před tím než Zander nastoupil do funkce provozního ředitele společnosti
Sun, vykonával funkci prezidenta společnosti Sun Microsystems,
dodávající síťové výpočetní systémy, kde dohlížel na chod organizace a
řídil všechny vývojové, marketingové a obchodní otázky.
Ke společnosti Sun přišel v roce 1987 od společnosti Apollo, kde
vykonával funkci viceprezidenta pro marketing. Před svým nástupem ke
společnosti Apollo v roce 1982 Zander strávil devět let u společnosti
Data General v různých vyšších marketingových řídících funkcích.
Zander (55) získal titul BSEE na Rensselaerově polytechnickém institutu
(RPI) v Troy, stát New York, a titul MBA obdržel na Universitě v
Bostonu. Je členem správní rady Jasonovy nadace pro vzdělávání,
společnosti Portal Software, společnosti Multilink Technology, Netezza,
a je též členem vědecké dozorčí rady RPI a dozorčí rady Školy
managementu na Universitě v Bostonu.
Nahoru

APC posiluje aktivity na
Slovensku
Společnost
American Power Conversion (APC) má od 2. ledna svého zástupce i v
Bratislavě. Stal se jim Martin Dudák, který v Bratislavě nastoupil jako
District Manager Slovakia.
Do své nové funkce si přináší zkušenosti ze segmentu IT na Slovensku, v
minulosti pracoval mimo jiné jako generální ředitel společnosti
INTERCOMP Services a ředitel Divize systémového inženýrství ve
Slovnaftu. Rovněž
pracoval v zahraničí a absolvoval několik zahraničních stáží na
univerzitách v Helsinkách, Tripolisu, Miláně a Boloňi.
Martin Dudák je absolventem Českého vysokého učení technického (ČVUT),
kde absolvoval i Ph.D. studium. Hovoří plynně anglicky a německy.
Hlavním úkolem Martina Dudáka je další rozvoj a podpora slovenské
distribuční sítě a partnerů společnosti APC. APC totiž vnímá slovenský
trh jako velice slibnou oblast, kde chce dále zvýšit obecné povědomí o
potřebě záložního napájení a spolu se svými partnery prosadit nabízené
produkty a služby.
Nahoru

Nové vedení ČAKK zvoleno
Představenstvo
ČAKK zvolilo nové vedení národní pobočky ECTA Česká republika - České
asociace kompetitivních komunikací. Stalo se tak 9. ledna na svém prvním
zasedání představenstva v roce 2003. Prezidentem asociace na období let
2003 a 2004 byl opětovně zvolen Zdeněk Vaníček. Předsedou představenstva
byl zvolen Luboš Řežábek, generální ředitel kabelové společnosti
Intercable CZ. Václav Bartoň (na obrázku), generální ředitel UPC ČR, se
stal prvním místopředsedou představenstva a předsedou kabelové a
mediální sekce.
Luboš Řežábek, generální ředitel Intercable CZ, své jmenování komentoval
slovy: "Rok 2003 by měl znamenat další posílení pozice kabelových
televizí jakožto regulérní součásti telekomunikačního trhu. Toto odvětví
se bude dále rychle profilovat směrem k větší diverzitě produktů - od
čistě televizních k telekomunikačním službám. Asociace bude stále
silněji tvořit platformu pro vyjadřování zájmů konvergujících segmentů
telekomunikačního trhu."
Václav Bartoň, generální ředitel UPC ČR, dodává: "Během tohoto roku by
se měl výrazně konsolidovat a stabilizovat náš segment trhu. Kabelové
televize se nadále budou měnit v komunikační společnosti poskytující
širší spektrum služeb, např. vysokorychlostní internet, a já věřím, že i
díky tomu výrazně stoupne zákaznická poptávka. To je příležitost pro
asociaci, aby se na telekomunikačním, mediálním a legislativním poli
profilovala jako respektovaný subjekt, který pomůže vytvářit
odpovídající podmínky pro tento druh podnikání."
ČAKK nyní slouží jako odborné referenční místo při přípravě právních
předpisů jako jsou zákon o elektronických komunikacích či o provozování
rozhlasového a televizního vysílání. Asociace má zástupce v hlavních
expertních skupinách v celém odvětví. ČAKK je pobočkou ECTA v ČR,
evropské asociace, která sdružuje na 500 alternativních operátorů.
Nahoru

Vyuźívání
informačních technologií ve výuce
Společnost IBM
ve spolupráci s
Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy zahájila v listopadu
loňského roku projekt s názvem "KidSmart Early Learning Program", v
jehož rámci věnuje v tomto školním roce do 45 mateřských škol cca 90
specializovaných počítačových center.
Součástí projektu je i školení učitelů mateřských škol, které bylo
zahájeno 15. ledna 2003, na kterém bude ministerstvo spolupracovat se
společností IBM a využije zkušeností z ostatních zemí, kde již projekt
funguje.
Školení, které je rozděleno do několika částí, je zaměřeno na obecné
využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce, integraci
výpočetní techniky do výukového programu a na nejlepší využití počítačů
k výuce i pro děti rozdílného věku. Vlastního školení se účastní i
odborník na metodiku, který upozorní na případné problémy a doporučí
postupy, jak jim předejít. V závěrečné části školení, jejíž součástí
bude i volná diskuse, bude jednotlivým účastníkům představeno softwarové
pracoviště Early Learning Center a jednotlivé moduly tohoto programu.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|