V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 12/2002
Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling |
Připravujeme:
IT System 1-2/2002
Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
Geac
představuje řešení e-procurement ePurchase V3
Mnohé firmy
již poznaly, že optimalizaci procesu nákupu lze podstatně snížit
provozní náklady. Na tuto vlnu zájmu reagovala i společnost Geac, která
uvolnila pro Českou a Slovenskou republiku novou verzi e-procurement
řešení ePurchase ve verzi 3.
Řešení ePurchase je samostatné internetové řešení, které je mnohem
flexibilnější a vhodnější než ERP verze nákupních systémů. Obsahuje
předdefinovaná workflow schvalování (hodnoty, rozpočtu, účtování,
požadavku, technické) a kompletace, pořízení nákupních požadavků z
různých zdrojů (např. externě na webových stránkách dodavatele, v
elektronických tržištích napojených pomocí technologie XML, pomocí
předdefinovaných výběrových seznamů atd.), řešení pro správu nabídek,
fakturací, hodnocení dodavatelů a podporu strategického nakupování.
Jednou ze společností, která se rozhodla implementovat e-procurement
řešení v České republice je Plzeňský Prazdroj. Krátká doba implementace,
rychlá reakce na potřeby Plzeňského Prazdroje, vícejazyčné prostředí,
napojení na ERP System 21 a hlavně okamžité výsledky v úspoře nákladů
jsou hlavní charakteristiky nasazení tohoto řešení v prostředí několika
pivovarů v rámci skupiny Plzeňského Prazdroje.
Řešení ePurchase V3 je k dispozici na platformě Windows 2000 Server a
databázi MS SQL 7 nebo MS SQL 2000. Na straně klienta vyžaduje pouze
internetový prohlížeč např. Internet Explorer 5 a vyšší, Netscape 6.2.3,
Netscape 7 (Mozilla 1.1), Mozilla 1.2 a Opera 6.05 a vyšší. Samotná
aplikace je lokalizována do českého a slovenského jazyka. Dostupné jsou
i verze v němčině, angličtině a dalších světových jazycích.
Zákazník dostává v ceně produktu i reportovací nástroj Crystal Report
pro volnou tvorbu zákaznických sestav a obecný nástroj Active Integrator
pro tvorbu interface do dalších produktů. K dispozici je samozřejmě plně
integrovaný interface pro System 21 i další ERP systémy.
Nahoru

e-Learning v energetice
Rozsáhlé
realizace e-Learningových řešení se v České republice začínají postupně
prosazovat i v dalších odvětvích mimo oblast finančnictví a
telekomunikačních společností, kde již řada známých realizovaných
projektů existuje. Mezi první vlaštovky v oblasti energetiky patří
Severočeská energetika, která si zvolila jako platformu pro provozování
elektronického vzdělávání řídící systém Tutor2000 společnosti Kontis.
Systém byl dodán včetně nadstavbových rozhraní Tutor2000 Messenger pro
workflow a Tutor2000 Reporter pro komplexní analýzy.
Do SČE byl systém Tutor2000 implementován ve verzi pro webový server
Apache s daty umístěnými na databázovém serveru Oracle. Dalšími
součástmi dodávky je vývoj zakázkových kurzů na klíč a odběr již
hotových e-Learningových kurzů.
Nahoru

Technologie pro
sledování chování zákazníků
Společnost SAS oznámila akvizici vybraných technologií firmy Verbind,
která je tvůrcem softwaru pro sledování chování zákazníků v reálném
čase. SAS bude integrovat tyto technologie do svého řešení pro řízení
interakcí (SAS Interaction Management). To by mělo umožnit organizacím v
reálném čase určovat, jaké změny v chování jejich zákazníků jsou
podstatné a na tyto změny pohotově reagovat.
Spouštění událostí na základě transakcí a času je standardní funkcí
řešení SAS Marketing Automation. Spouštěče událostí (tzv. triggers)
pracují s libovolnou kombinací databází, což je odlišuje od ostatních
proprietárních produktů na trhu, které jsou schopny pracovat pouze s
jednou konkrétní databází. Nová verze řešení SAS Interaction Management
rozšiřuje tuto možnost prostřednictvím individualizovaného sledování
chování zákazníků v čase, čímž umožňuje ještě hlubší porozumění
individuálního chování s cílem dosáhnout úspěšnější interakce se
zákazníky.
Akvizice vybraných technologií firmy Verbind společností SAS je
vyústěním předchozí úspěšné spolupráce těchto dvou firem.
Nahoru

Ministerstvo spravedlnosti Bavorska zvolilo outsourcing řízení své IT
infrastruktury
Kontrakt v
hodnotě několika milionů dolarů získala od Ministerstva spravedlnosti
Bavorska společnost Unisys. Kontrakt pokrývá implementaci a řízení nové
infrastruktury informační technologie a je součástí projektu "bajTECH
2000" bavorského Ministerstvem spravedlnosti (BMS).
Jedná se o rozsáhlou tříletou iniciativu na modernizaci vybavení a
zařízení IT. Jde zároveň o největší projekt Ministerstva spravedlnosti
od druhé světové války, který poskytne BMS jednu z nejefektivnějších IT
infrastruktur jakou disponují německé vládní instituce.
V souladu s podmínkami tohoto tříletého kontraktu, s možností
prodloužení o další dva roky, poskytne společnost Unisys komplexní škálu
služeb pro řízení infrastruktury sloužící k podpoře více než 12 000
koncových uživatelů včetně soudců, státních zástupců, soudních úředníků,
sociálních kurátorů i jiných zaměstnanců ze sféry státní služby ve více
než 200 lokalitách celého Bavorska.
Nová IT infrastruktura umožní zaměstnancům BMS dynamičtější sdílení
zásadních informací týkajících se projednávaných případů, urychlí jejich
zpracování, poskytne rychlejší a komplexnější služby pro veřejnost a
občanům Bavorska umožní rychlejší a pružnější přístup k justici.
BMS se rozhodlo přistoupit k outsourcingu řízení své IT infrastruktury a
tento úkol svěřit společnosti, jejíž odborný personál může pokrýt
komplexní operační řízení aktivit. Díky tomu nemusí BMS najímat nový
vyškolený IT personál a jeho interní IT zaměstnanci se mohou zaměřit na
důležité úkoly.
BMS si ponechá pouze odpovědnost za funkce spojené s bezpečností a
řízením IT a rovněž s finanční oblastí a pořizováním. Naopak, Unisys
bude pro BMS řídit novou síť infrastruktury jež bude zahrnovat
konfiguraci a nasazení více než 12 000 nových osobních počítačů a
laptopů jakož i několika tisíc tiskáren v kancelářích BMS po celém
Bavorsku. Tyto počítače budou propojeny se servery umístěnými v několika
lokalitách. Společnost Unisys poskytne rovněž komplexní podpůrné služby
včetně řízení standardizovaných softwarových konfigurací pro PC,
fungující v prostředí Microsoft Windows a Exchange, dále sledování IT
zdrojů a opravy i údržbu jednotlivých zařízení.
Unisys založil pro tento účel v Mnichově operační středisko, jež funguje
jako centrum pro řízení celého programu a dodávky služeb pro BMS. Toto
centrum poskytuje dálkové služby, které představují klíčovou komponentu
řešení Unisys v oblasti řízení infrastruktury. Servisní personál bude
například provádět vzdálené řízení konfigurací pro osobní počítače
zaměstnanců BMS a bude instalovat nový software přes síť, mimo pracovní
dobu, takže nenaruší běžný provoz Ministerstva. Středisko bude rovněž
poskytovat vzdálené řízení desktopů a umožní odborníkům Unisys napojit
se na konkrétní PC a pracovat na odstranění vzniklých problémů.
Ministerstvo spravedlnosti Bavorska dohlíží na všechny soudy v Bavorsku
jakož i na Úřad státního zástupce a trestní systém Bavorska. Zaměstnává
14 000 soudců, státních zástupců, soudních úředníků, sociálních
kurátorů, úředníků a pomocného personálu jakož i přibližně 4 500
zaměstnanců státní služby, kteří jsou zodpovědní za správu rozsudků a
nápravněvýchovného systému. V souladu s bavorskou ústavou je Ministr
spravedlnosti zodpovědný i za řízení v politické a administrativní
rovině. BMS sestává ze šesti sekcí a z regionálního úřadu pro soudní
vyšetřování. Jednotlivé sekce dohlížejí nad otázkami občanského,
veřejného i trestního práva, nad výkonem rozsudků, nad celkovou
administrativou a monitorují i otázky spojené s lidskými zdroji,
financemi a managementem zařízení a budov.
Nahoru

Geac
rozšiřuje smlouvu s IBM i pro servery řady pSeries
Společnost Geac v rámci rozšíření své působnosti v oblasti prodeje a
podpory HW zahrnula od 1. ledna do svého portfolia i IBM servery řady
pSeries s operačním systémem AIX UNIX. K tomuto datu nabývá taktéž
platnosti nová partnerská smlouva uzavřená se společností IBM, která
pokrývá danou oblast.
V uplynulém desetiletém období se společnost Geac kromě svých hlavních
aktivit, což je prodej a implementace ERP systému, soustředila v oblasti
prodeje HW především na IBM servery AS/400 a Netfinity. V této oblasti
dosáhla značného růstu a proto se rozhodla vstoupit i do světa prodeje
UNIXových serverů a logicky se rozhodla pokračovat i v této oblasti ve
spolupráci se společností IBM.
Tímto krokem se společnost Geac stává pro svoje zákazníky partnerem,
který je schopen pokrýt prakticky celou škálu požadavků na dodávku HW a
SW řešení. Od dodávky notebooků a stolních počítačů, přes PC servery až
po Midrange servery řady iSeries (dříve AS/400) a pSeries (dříve RS6000)
a implementace SW řešení pro administraci a správu.
Nahoru

Informační systémy na
bitevním poli
Společnost BAE
Systems-IFS je subdodavatel IFS Aplikací a implementační služby pro
General Dynamics, která dodává software Bowman Logistics IS (BLIS) pro
Britskou armádu a to spojovací techniku pro všechny tři jednotky
britských ozbrojených sil, které se účastní pozemních operací. Jsou to
primární prostředky velení a kontroly pod úrovní brigád v pozemním boji.
Dodávaný systém BAE Sytems-IFS BLIS zahrnuje sledování majetku, řízení
konfigurace, údržbu, doplňování zásob a shromažďování použitých údajů v
přední linii. Voják na bitevním poli má ze systému užitek z intuitivního
uživatelského rozhraní s minimální úrovní obtížnosti požadovanou k
provádění funkčních operativních požadavků podnikových procesů BLIS.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Progress
Software - šesté čtvrtletí s růstem tržeb
Společnost
Progress Software zveřejnila své hospodářské výsledky za 4. čtvrtletí
roku 2002 a hospodářské výsledky za uplynulý fiskální rok, který byl
ukončen k 30. listopadu 2002. Tržby za 4. čtvrtletí se zvýšily ze 69,7
milionu USD dosažených ve stejném čtvrtletí roku 2001 na 72,1 mil. USD,
tj. o 3 %. Provozní zisk společnosti činil 9,2 mil. USD a zaznamenal
oproti stejnému čtvrtletí předcházejícího roku růst o 40 %.
Čistý zisk vzrostl z 5,1 mil. USD za stejné čtvrtletí loňského roku na
6,9 mil. USD v letošním roce, což představuje slušný nárůst o 35 %. To
se samozřejmě promítlo i do ceny akcií, kdy rozdělený zisk na jednu
akcii byl meziročně o 46 % vyšší - navýšení z 0,13 USD ve čtvrtém
čtvrtletí 2001 na 0,19 USD v roce 2002.
Za dvanáct měsíců končících 30. listopadem 2002 vzrostly tržby o 4 %, z
264 mil. USD v roce 2001 na 273 mil. USD v roce 2002. Provozní zisk se
zvýšil o 32 % z 21,3 mil. USD v roce 2001 na loňských 28,2 mil. USD.
Čistý zisk vzrostl o 17 % z 17,6 mil. USD v roce 1999 na 20,6 mil. USD a
rozdělený zisk na jednu akcii se zvýšil o 17 % z 0,46 USD v roce 2001 na
0,54 USD v roce 2002.
Tržby a zisky společnosti příznivě ovlivnily meziroční změny směnného
kurzu amerického dolaru v průběhu celého fiskálního roku. Při nezměněném
kursu by se tržby za minulý fiskální rok zvýšily v porovnání s rokem
2001 o 3 %, tržby za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2002 by vzrostly o
1 %.
Mezi důležité mezníky patří i podepsání smlouvy mezi Progress Software a
eXcelon, podle níž Progress převezme firmu eXcelon, dodavatele nástrojů
pro XML a softwaru pro správu dat převodem hotovosti ve výši 3,19 USD za
akcii, což celkem obnáší okolo 24 mil. USD.
Progress Software oznámila rovněž vytvoření nové dceřiné společnosti
PeerDirect, která nabízí produkty vhodné jako alternativa
centralizovaných databází a umožňující provoz distribuovaných, avšak
propojených podniků. Produkty PeerDirect umožňují centralizovat
management, ale decentralizovat provoz aplikací a vytvářet tak
distribuované podniky replikací, distribucí a synchronizací podnikových
dat na více místech.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Praha posiluje městský
rádiový systém
Město Praha na
základě dosavadních zkušeností rozšířilo po summitu NATO kapacitu
Městského rádiového systému (MRS) postaveného na standardu TETRA. Na
základě dohody odkoupilo hlavní město Praha od společnosti Motorola tři
další základnové stanice a zařadilo je natrvalo do provozu v rámci svého
rádiového systému. MRS zajišťuje komunikaci složek Záchranného
bezpečnostního systému města Prahy, pořádkových složek (Městská policie)
a organizací zajišťujících základní funkce infrastruktury města
(Dopravní podniky, Technická správa komunikací a další).
Společnost Motorola postavila letos v Praze pět dočasných základnových
stanic. Tyto základnové stanice sloužily pro posílení přenosových
kapacit během pražského summitu NATO. Pomocí posíleného systému MRS
spolu komunikovaly zastupitelské úřady zúčastněných zemí, jejich
delegace a organizační výbor summitu. Používaly přitom zapůjčené
radiostanice - každá delegace obdržela 5 radiostanic. V době zasedání se
prostřednictvím těchto radiostanic realizovalo více než sto tisíc
hovorových spojení během 24 hodin.
Výstavba systému TETRA byla schválena v roce 1999. Hl. město Praha
zvolilo standard TETRA především pro jeho schopnost vytvořit
telekomunikační prostředí nezávislé na provozovatelích veřejných
telekomunikačních sítí. Současně je tato síť schopna zajistit běžné
telekomunikační služby Dopravních podniků města Prahy, Technické správy
komunikací i specifické potřeby např. Městské policie města Prahy, jako
jsou datové přenosy pro dálkovou lustraci vozidel, sledování polohy
pohybujících se objektů apod. Do budoucna jsou vytvořeny předpoklady,
aby se systém TETRA stal hlavním prostředkem pro bezdrátovou komunikaci
nejen pro složky Záchranného bezpečnostního systému, ale i dalších
organizací zřizovaných městem Prahou.
Nahoru

Antispamová technologie
firmy Deersoft
Společnost Network Associates včera oznámila akvizici společnosti
Deersoft, poskytovatele aplikací blokujících nežádoucí elektronickou
poštu (tzv. spam). Akvizice Deersoftu je první z řady investic, kterou
chce Network Associates posílit své postavení v oblasti technologií pro
filtrování obsahu a spamu. Částka za kterou obchod proběhl nebyla
zveřejněna.
Technologie bude u podnikových zákazníků nasazena na branách, poštovních
serverech a stolních počítačích. První produkt, McAfee SpamKiller
Enterprise, se bude nabízet ve druhém čtvrtletí jako řešení pro stolní
počítače.
Ve druhém čtvrtletí bude také vylepšen ePolicy Orchestrator (ePO),
produkt od McAfee pro správu podnikových pravidel, a to o řízení
produktu SpamKiller Enterprise. S tímto rozšířením bude ePO schopen
spravovat spam, antivirové produkty od McAfee i jiných výrobců, osobní
firewally a ochranu bran a elektronické pošty - to vše jako jeden
nástroj. Ve druhé polovině roku 2003 bude technologie integrována do
produktů McAfee WebShield a GroupShield, aby chránila internetové brány
a poštovní firemní servery.
Elektronická pošta se stala obchodním nástrojem, na který organizace při
svých každodenních činnostech spoléhají. Podle Aberdeen Group se
odhaduje, že podíl spamu v kancelářských sítích poroste z 25 % firemní
elektronické pošty v roce 2002 na 50 % v roce 2003. Stupňující se
množství nežádoucích zpráv staví mnoho společností před úkol filtrovat
záplavy spamu, které přicházejí jejich uživatelům. Kromě vlivu na
produktivitu představuje spam i bezpečnostní problém, protože
elektronickou poštou se šíří i většina virů a škodících programů.
Antispamové produkty firmy Deersoft filtrují elektronickou poštu a
chrání tak organizace před nežádoucími zprávami; pro analýzu zpráv a
identifikaci spamu provádí přes 750 testů a heuristických kontrol.
Jakmile je zpráva označena za spam, technologie určí vhodnou akci,
například odmítnutí zprávy nebo uložení pro další zkoumání.
Nahoru

Řízení vlaků na
lucemburských železnicích
Lucemburská
železniční společnost si vybrala firmu Alcatel jako dodavatele nové
technologie systému řízení vlaků pro celé lucemburské železnice, což
představuje 274 km tratí (http://www.cfl.lu/f/corporate/cfl.htm). Ty tak
budou plně vyhovovat novým evropských předpisům pro mezinárodní provoz a
kompatibilitu. Hodnota zakázky přesahuje 10 milionů euro.
Společnost Alcatel v Lucembursku nainstaluje svůj nejnovější produkt
6413 AlTrac/ETCS. Toto řešení, vycházeje z evropských předpisů pro
systémy řízení vlaků (ETCS), je navrženo pro usnadnění železniční
dopravy v rámci celé Evropy.
Projekt spočívá ve výměně systému MEMOR II+, který lucemburské železnice
v současnosti využívají, a zahrnuje návrh systému, montáž a uvedení do
provozu. Projekt bude realizován v několika fázích v období pěti let,
aniž by byl narušen železniční provoz. Alcatel je první společností na
světě, která tento systém uvedla do komerčního provozu. Stalo se tak v
roce 2001 v Bulharsku. V roce 2002 byl tento systém zprovozněn ve
Švýcarsku (trať Seetal). Obdobné implementace budou následovat v
Maďarsku (2003), Rakousku (2003), Lucembursku a Turecku.
Nahoru

Společnost SkyNet jedná s Českým Telecomem o spuštění služby ADSL
Český Telecom poskytl společnosti SkyNet kompletní referenční nabídku,
včetně velkoobchodních cen přístupu k síti využívající technologie ADSL.
Na základě této nabídky probíhají v současné době jednání o uzavření
smlouvy, týkající se obchodních a technických podmínek pro poskytování
služeb ADSL zákazníkům společnosti SkyNet.
Předložená nabídka ze strany Českého Telecomu by měla, podle informací v
ní uvedených, umožnit uvedení služeb ADSL na český trh za podmínek
stejných pro všechny alternativní operátory a poskytovatele. Navržené
technické řešení odpovídá současným trendům v oblasti IT a budoucí
masové rozšíření dané technologie je více než pravděpodobné.
V dalších dnech proběhnou doplňující jednání o zahájení zkušebního
provozu a testování služeb tak, aby bylo možné tyto služby nabídnout
zákazníkům co nejdříve. Společnost SkyNet se chystá finální obchodní a
technické podmínky budoucím uživatelům předložit už letos v únoru.
Současně plánuje, že první zákazníci si budou moci novou službu
vyzkoušet již o měsíc později, tedy v březnu. SkyNet připravuje nabídky
jak pro domácí uživatele, tak i pro podnikatelský sektor, které se budou
lišit rychlostí připojení a cenou služby.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Společnost IBM Česká republika jmenovala nového generálního ředitele
Od ledna se
vedení české pobočky společnosti IBM ve funkci generálního ředitele
ujímá Aleš Bartůněk, který doposud působil jako obchodní ředitel. Od
ledna 2003 dochází rovněž k organizačním změnám i na úrovni regionu.
Vzniká nová organizační jednotka IBM Central Europe, která je součástí
regionu IBM Central & Eastern Europe/Middle East/Africa.
Vedením nové jednotky v pozici generálního ředitele byl pověřen Detlev
Golke, dosavadní Project Executive IBM CEMA. Ve své nové funkci bude
zodpovědný za obchodní rozvoj České republiky, Slovenské republiky,
Polska a Maďarska.
Aleš Bartůněk se narodil v roce 1961. Je absolventem Českého vysokého
učení (www.cvut.cz) technického v Praze, obor strojní inženýr. Svou
profesní kariéru začal jako specialista na termodynamiku a analytiku. Do
světa informačních technologií vstoupil v roce 1991 jako programátor a
analytik České spořitelny. Vzhledem ke své specializaci na databázové
systémy se stal v roce 1992 obchodním zástupcem softwarové společnosti
VSD, později i ředitelem této firmy. Významnou součástí jeho prodejního
a implementačního portfolia byla i databáze Informix a proto v roce 1995
přijal nabídku na pozici obchodního zástupce české pobočky americké
firmy INFORMIX Software. V letech 1997 - 1998 pracoval jako obchodní a
marketingový ředitel českého zastoupení společnosti BULL.
Ve společnosti IBM působil od roku 1998 a to v pozici obchodního
ředitele. Nejprve byl zodpovědný pouze za státní správu, postupně se
portfolio jeho zákazníků významně rozrostlo. Nakonec byl v lednu 2003
jmenován generálním ředitelem společnosti IBM Česká republika.
Nahoru

Jaroslav Kokoška novým
ředitelem ProCA
Finanční ředitel ProCA Ing, Jaroslav Kokoška byl k 1. lednu 2003
jmenován do funkce ředitele společnosti. Kokoška působí ve společnosti
ProCA od roku 1993 a prošel zde celou řadou funkcí. Zároveň Kokoška
zastává pozici ředitele uskupení ProCA Group v holdingu AAC, který je
100% vlastníkem ProCA a také je členem představenstva AAC.
Odcházející ředitel Petr Vladyka bude i nadále působit jako člen dozorčí
rady AAC.
Nahoru

Bývalý
manažer Hewlett-Packard se připojí k týmu EMC
Společnost EMC Corporation oznámila, že na post 1. viceprezidenta pro
Evropu, Střední východ a Afriku (ESVA) nastupuje Rainer Erlat (47).
Tento zkušený veterán s 22letou zkušeností z Hewlett-Packard v Evropě,
naposledy pracoval jako viceprezident a generální ředitel HP pro prodej
Skupiny podnikových systémů pro Evropu, Střední východ a Afriku.
Erlat bude odpovídat za stimulaci růstu EMC a obhájení pozice na
stávajících i nových trzích v oblasti automatizovaných síťových řešení
pro ukládání dat v rámci celého regionu ESVA. Erlat, jehož nadřízeným
bude Frank Hauck, výkonný viceprezident pro zákaznické operace, bude
řídit prodejní a servisní organizace EMC v celém regionu ESVA, tedy více
než 3 000 pracovníků na skladování informací ve 28 zemích.
Region ESVA představuje pro EMC asi 25 % celosvětových výnosů. "Evropský
trh nabízí EMC významné možnosti růstu," řekl Hauck. "Naším cílem je,
aby během několika let region ESVA přinášel více než 30 % celkových
výnosů společnosti. Ať jste kdekoliv, organizace všech velikostí
potřebují jednodušší a cenově efektivnější způsoby správy neustále
rostoucího objemu informací. Jsem rád, že můžeme ve svých řadách
přivítat manažera s Rainerovou praxí a zkušeností, jenž opravdu zná
tento region i potřeby zákazníků v něm."
Erlat, který se narodil v Německu, nastoupil do HP v roce 1979 a ve
firmě strávil 22 let na různých manažerských pozicích ve styku se
zákazníky. V roce 1999 byl jmenován na post viceprezidenta a generálního
ředitele pro prodej Skupiny podnikových systémů pro Evropu, Střední
východ a Afriku, na kterém odpovídal za služby a distribuci řešení pro
ukládání dat, software, serverů, osobních počítačů, tiskáren a řešení a
služeb pro byznys zákazníkům v Evropě, na Středním východě a v Africe.
Před svým příchodem do HP studoval Erlat management a organizaci na
univerzitě v německém Augsburgu.
Společnost EMC Corporation se zabývá systémy pro ukládání a archivaci
informací, specializovaného softwaru, sítí a služeb poskytujících
automatizovaná řešení pro ukládání informací. EMC je v České republice
zastoupena od roku 1999 a mezi její klienty patří mimo jiné některé
české telekomunikační společnosti a bankovní domy.
Nahoru

Skupina LCS má
novou Divizi služeb LCS Noris
Společnost LCS
se rozhodla založit novou divizi pověřenou zajištěním kompletní sady
služeb pro informační systém LCS Noris. Ředitelem nové divize byl
jmenován Tomáš Meloun (na obrázku), dosavadní vedoucí konzultačního
střediska LCS Noris. Divize služeb LCS Noris má v současné době tři
desítky zaměstnanců a bude zajišťovat servis pro stávající zákazníky
využívající informační systém LCS Noris i pro nové klienty.
Tomáš Meloun bude vedle řízení celé divize zodpovědný rovněž za odbornou
a metodickou podporu konzultačních kapacit, vedení projektové kanceláře
a její služby zákazníkům a partnerským firmám a podporu obchodních
procesů. V rámci širších organizačních změn zároveň oznámila společnost
LCS jmenování Ing. Stanislava Sýkory, dosavadního ředitele divize Služby
a vývoj LCS Helios, do pozice zástupce generálního ředitele LCS. V jeho
kompetenci dále zůstává vedení divize Služby a vývoj LCS Helios, řízení
technického střediska, personálních a provozních záležitostí a vnitřní
informační systém společnosti.
Nahoru

Borland
ukončuje akvizici společnosti Starbase
Podle podmínek
dohodnutých ve smlouvě mezi společnostmi Borland a Starbase z 8. října
2002 převzal Borland společnost Starbase za celkovou sumu přibližně 24
milionů dolarů. Dle dohody vyhlásil Borland 11. října 2002 nabídku na
odkup akcií společnosti Starbase za cenu 2,75 dolaru za akcii. Do
ukončení nabídky 22. listopadu 2002 získal Borland tímto způsobem
přibližně 78,9 % vydaných akcií společnosti Starbase.
Po nabídce na odkup akcií následovalo 7. ledna 2003 vlastní převzetí
společnosti Starbase firmou Galaxy Acquisition, plně vlastněnou
společností Borland a založenou pouze za účelem realizace této akvizice.
Držitelé zbývajících kmenových akcií společnosti Starbase obdrží stejnou
sumu jako byla nabízena při nabídce k odkupu akcií, tedy 2,75 dolaru za
akcii. Po ukončení akvizice má Starbase statut dceřiné společnosti plně
vlastněné společností Borland. Dosavadní akcionáři společnosti Starbase
obdrží v krátké době pokyny pro výměnu svých akcií.
Akvizicí získává Borland přední řešení v oblasti technologie řízení
softwarových konfigurací, základnu více než 4 200 zákazníků a zkušené
experty na tuto problematiku - zejména pracovníky doposud zajišťující
přímý prodej a výzkum a vývoj produktů společnosti Starbase.
Řešení společnosti Starbase, zahrnující produkty CaliberRM a StarTeam,
podporují proces vývoje s primárním zaměřením na správu požadavků na
systém. Koncepce těchto produktů poskytuje snadnou sledovatelnost a
spolupráci týmů v rámci životního cyklu programového systému. S jejich
přispěním mohou zákazníci používat vlastní rozvržení procesů pro řízení
procesu vývoje, řídit klíčová pravidla při vývoji a zajistit jejich
rychlé osvojení bez negativního dopadu na proces vývoje nebo vynucení
organizačních změn. Společnost zaměstnává přibližně 240 zaměstnanců,
sídlo firmy se nachází v Kalifornii v Santa Ana.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|