HLEDEJ
 V SEKCI
 

15.leden 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Geac představuje řešení e-procurement ePurchase V3
e-Learning v energetice
Technologie pro sledování chování zákazníků
Min. spravedlnosti Bavorska zvolilo outsourcing řízení své IT infrastruktury
Geac rozšiřuje smlouvu s IBM i pro servery řady pSeries
Informační systémy na bitevním poli

Finanční monitor IT firem
Progress Software - šesté čtvrtletí s růstem tržeb

Internet, komunikace a sítě
Praha posiluje městský rádiový systém
Antispamová technologie firmy Deersoft
Řízení vlaků na lucemburských železnicích
Společnost SkyNet jedná s Českým Telecomem o spuštění služby ADSL

Informační společnost
Společnost IBM Česká republika jmenovala nového generálního ředitele
Jaroslav Kokoška novým ředitelem ProCA
Bývalý manažer Hewlett-Packard se připojí k týmu EMC
Skupina LCS má novou Divizi služeb LCS Noris
Borland ukončuje akvizici společnosti Starbase

 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 12/2002


Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling
Připravujeme:
IT System 1-2/2002


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT System


Podnikové aplikace

Geac představuje řešení e-procurement ePurchase V3
Mnohé firmy již poznaly, že optimalizaci procesu nákupu lze podstatně snížit provozní náklady. Na tuto vlnu zájmu reagovala i společnost Geac, která uvolnila pro Českou a Slovenskou republiku novou verzi e-procurement řešení ePurchase ve verzi 3.
Řešení ePurchase je samostatné internetové řešení, které je mnohem flexibilnější a vhodnější než ERP verze nákupních systémů. Obsahuje předdefinovaná workflow schvalování (hodnoty, rozpočtu, účtování, požadavku, technické) a kompletace, pořízení nákupních požadavků z různých zdrojů (např. externě na webových stránkách dodavatele, v elektronických tržištích napojených pomocí technologie XML, pomocí předdefinovaných výběrových seznamů atd.), řešení pro správu nabídek, fakturací, hodnocení dodavatelů a podporu strategického nakupování.
Jednou ze společností, která se rozhodla implementovat e-procurement řešení v České republice je Plzeňský Prazdroj. Krátká doba implementace, rychlá reakce na potřeby Plzeňského Prazdroje, vícejazyčné prostředí, napojení na ERP System 21 a hlavně okamžité výsledky v úspoře nákladů jsou hlavní charakteristiky nasazení tohoto řešení v prostředí několika pivovarů v rámci skupiny Plzeňského Prazdroje.
Řešení ePurchase V3 je k dispozici na platformě Windows 2000 Server a databázi MS SQL 7 nebo MS SQL 2000. Na straně klienta vyžaduje pouze internetový prohlížeč např. Internet Explorer 5 a vyšší, Netscape 6.2.3, Netscape 7 (Mozilla 1.1), Mozilla 1.2 a Opera 6.05 a vyšší. Samotná aplikace je lokalizována do českého a slovenského jazyka. Dostupné jsou i verze v němčině, angličtině a dalších světových jazycích.
Zákazník dostává v ceně produktu i reportovací nástroj Crystal Report pro volnou tvorbu zákaznických sestav a obecný nástroj Active Integrator pro tvorbu interface do dalších produktů. K dispozici je samozřejmě plně integrovaný interface pro System 21 i další ERP systémy.
 

Nahoru

 

e-Learning v energetice
Rozsáhlé realizace e-Learningových řešení se v České republice začínají postupně prosazovat i v dalších odvětvích mimo oblast finančnictví a telekomunikačních společností, kde již řada známých realizovaných projektů existuje. Mezi první vlaštovky v oblasti energetiky patří Severočeská energetika, která si zvolila jako platformu pro provozování elektronického vzdělávání řídící systém Tutor2000 společnosti Kontis. Systém byl dodán včetně nadstavbových rozhraní Tutor2000 Messenger pro workflow a Tutor2000 Reporter pro komplexní analýzy.
Do SČE byl systém Tutor2000 implementován ve verzi pro webový server Apache s daty umístěnými na databázovém serveru Oracle. Dalšími součástmi dodávky je vývoj zakázkových kurzů na klíč a odběr již hotových e-Learningových kurzů.

Nahoru

 

Technologie pro sledování chování zákazníků
Společnost SAS oznámila akvizici vybraných technologií firmy Verbind, která je tvůrcem softwaru pro sledování chování zákazníků v reálném čase. SAS bude integrovat tyto technologie do svého řešení pro řízení interakcí (SAS Interaction Management). To by mělo umožnit organizacím v reálném čase určovat, jaké změny v chování jejich zákazníků jsou podstatné a na tyto změny pohotově reagovat.
Spouštění událostí na základě transakcí a času je standardní funkcí řešení SAS Marketing Automation. Spouštěče událostí (tzv. triggers) pracují s libovolnou kombinací databází, což je odlišuje od ostatních proprietárních produktů na trhu, které jsou schopny pracovat pouze s jednou konkrétní databází. Nová verze řešení SAS Interaction Management rozšiřuje tuto možnost prostřednictvím individualizovaného sledování chování zákazníků v čase, čímž umožňuje ještě hlubší porozumění individuálního chování s cílem dosáhnout úspěšnější interakce se zákazníky.
Akvizice vybraných technologií firmy Verbind společností SAS je vyústěním předchozí úspěšné spolupráce těchto dvou firem.

Nahoru

 

Ministerstvo spravedlnosti Bavorska zvolilo outsourcing řízení své IT infrastruktury
Kontrakt v hodnotě několika milionů dolarů získala od Ministerstva spravedlnosti Bavorska společnost Unisys. Kontrakt pokrývá implementaci a řízení nové infrastruktury informační technologie a je součástí projektu "bajTECH 2000" bavorského Ministerstvem spravedlnosti (BMS).
Jedná se o rozsáhlou tříletou iniciativu na modernizaci vybavení a zařízení IT. Jde zároveň o největší projekt Ministerstva spravedlnosti od druhé světové války, který poskytne BMS jednu z nejefektivnějších IT infrastruktur jakou disponují německé vládní instituce.
V souladu s podmínkami tohoto tříletého kontraktu, s možností prodloužení o další dva roky, poskytne společnost Unisys komplexní škálu služeb pro řízení infrastruktury sloužící k podpoře více než 12 000 koncových uživatelů včetně soudců, státních zástupců, soudních úředníků, sociálních kurátorů i jiných zaměstnanců ze sféry státní služby ve více než 200 lokalitách celého Bavorska.
Nová IT infrastruktura umožní zaměstnancům BMS dynamičtější sdílení zásadních informací týkajících se projednávaných případů, urychlí jejich zpracování, poskytne rychlejší a komplexnější služby pro veřejnost a občanům Bavorska umožní rychlejší a pružnější přístup k justici.
BMS se rozhodlo přistoupit k outsourcingu řízení své IT infrastruktury a tento úkol svěřit společnosti, jejíž odborný personál může pokrýt komplexní operační řízení aktivit. Díky tomu nemusí BMS najímat nový vyškolený IT personál a jeho interní IT zaměstnanci se mohou zaměřit na důležité úkoly.
BMS si ponechá pouze odpovědnost za funkce spojené s bezpečností a řízením IT a rovněž s finanční oblastí a pořizováním. Naopak, Unisys bude pro BMS řídit novou síť infrastruktury jež bude zahrnovat konfiguraci a nasazení více než 12 000 nových osobních počítačů a laptopů jakož i několika tisíc tiskáren v kancelářích BMS po celém Bavorsku. Tyto počítače budou propojeny se servery umístěnými v několika lokalitách. Společnost Unisys poskytne rovněž komplexní podpůrné služby včetně řízení standardizovaných softwarových konfigurací pro PC, fungující v prostředí Microsoft Windows a Exchange, dále sledování IT zdrojů a opravy i údržbu jednotlivých zařízení.
Unisys založil pro tento účel v Mnichově operační středisko, jež funguje jako centrum pro řízení celého programu a dodávky služeb pro BMS. Toto centrum poskytuje dálkové služby, které představují klíčovou komponentu řešení Unisys v oblasti řízení infrastruktury. Servisní personál bude například provádět vzdálené řízení konfigurací pro osobní počítače zaměstnanců BMS a bude instalovat nový software přes síť, mimo pracovní dobu, takže nenaruší běžný provoz Ministerstva. Středisko bude rovněž poskytovat vzdálené řízení desktopů a umožní odborníkům Unisys napojit se na konkrétní PC a pracovat na odstranění vzniklých problémů.
Ministerstvo spravedlnosti Bavorska dohlíží na všechny soudy v Bavorsku jakož i na Úřad státního zástupce a trestní systém Bavorska. Zaměstnává 14 000 soudců, státních zástupců, soudních úředníků, sociálních kurátorů, úředníků a pomocného personálu jakož i přibližně 4 500 zaměstnanců státní služby, kteří jsou zodpovědní za správu rozsudků a nápravněvýchovného systému. V souladu s bavorskou ústavou je Ministr spravedlnosti zodpovědný i za řízení v politické a administrativní rovině. BMS sestává ze šesti sekcí a z regionálního úřadu pro soudní vyšetřování. Jednotlivé sekce dohlížejí nad otázkami občanského, veřejného i trestního práva, nad výkonem rozsudků, nad celkovou administrativou a monitorují i otázky spojené s lidskými zdroji, financemi a managementem zařízení a budov.

Nahoru

 

Geac rozšiřuje smlouvu s IBM i pro servery řady pSeries
Společnost Geac v rámci rozšíření své působnosti v oblasti prodeje a podpory HW zahrnula od 1. ledna do svého portfolia i IBM servery řady pSeries s operačním systémem AIX UNIX. K tomuto datu nabývá taktéž platnosti nová partnerská smlouva uzavřená se společností IBM, která pokrývá danou oblast.
V uplynulém desetiletém období se společnost Geac kromě svých hlavních aktivit, což je prodej a implementace ERP systému, soustředila v oblasti prodeje HW především na IBM servery AS/400 a Netfinity. V této oblasti dosáhla značného růstu a proto se rozhodla vstoupit i do světa prodeje UNIXových serverů a logicky se rozhodla pokračovat i v této oblasti ve spolupráci se společností IBM.
Tímto krokem se společnost Geac stává pro svoje zákazníky partnerem, který je schopen pokrýt prakticky celou škálu požadavků na dodávku HW a SW řešení. Od dodávky notebooků a stolních počítačů, přes PC servery až po Midrange servery řady iSeries (dříve AS/400) a pSeries (dříve RS6000) a implementace SW řešení pro administraci a správu.

Nahoru

 

Informační systémy na bitevním poli
Společnost BAE Systems-IFS je subdodavatel IFS Aplikací a implementační služby pro General Dynamics, která dodává software Bowman Logistics IS (BLIS) pro Britskou armádu a to spojovací techniku pro všechny tři jednotky britských ozbrojených sil, které se účastní pozemních operací. Jsou to primární prostředky velení a kontroly pod úrovní brigád v pozemním boji.
Dodávaný systém BAE Sytems-IFS BLIS zahrnuje sledování majetku, řízení konfigurace, údržbu, doplňování zásob a shromažďování použitých údajů v přední linii. Voják na bitevním poli má ze systému užitek z intuitivního uživatelského rozhraní s minimální úrovní obtížnosti požadovanou k provádění funkčních operativních požadavků podnikových procesů BLIS.

Nahoru


CIO Forum 2003


Finanční monitor IT firem

Progress Software - šesté čtvrtletí s růstem tržeb
Společnost Progress Software zveřejnila své hospodářské výsledky za 4. čtvrtletí roku 2002 a hospodářské výsledky za uplynulý fiskální rok, který byl ukončen k 30. listopadu 2002. Tržby za 4. čtvrtletí se zvýšily ze 69,7 milionu USD dosažených ve stejném čtvrtletí roku 2001 na 72,1 mil. USD, tj. o 3 %. Provozní zisk společnosti činil 9,2 mil. USD a zaznamenal oproti stejnému čtvrtletí předcházejícího roku růst o 40 %.
Čistý zisk vzrostl z 5,1 mil. USD za stejné čtvrtletí loňského roku na 6,9 mil. USD v letošním roce, což představuje slušný nárůst o 35 %. To se samozřejmě promítlo i do ceny akcií, kdy rozdělený zisk na jednu akcii byl meziročně o 46 % vyšší - navýšení z 0,13 USD ve čtvrtém čtvrtletí 2001 na 0,19 USD v roce 2002.
Za dvanáct měsíců končících 30. listopadem 2002 vzrostly tržby o 4 %, z 264 mil. USD v roce 2001 na 273 mil. USD v roce 2002. Provozní zisk se zvýšil o 32 % z 21,3 mil. USD v roce 2001 na loňských 28,2 mil. USD. Čistý zisk vzrostl o 17 % z 17,6 mil. USD v roce 1999 na 20,6 mil. USD a rozdělený zisk na jednu akcii se zvýšil o 17 % z 0,46 USD v roce 2001 na 0,54 USD v roce 2002.
Tržby a zisky společnosti příznivě ovlivnily meziroční změny směnného kurzu amerického dolaru v průběhu celého fiskálního roku. Při nezměněném kursu by se tržby za minulý fiskální rok zvýšily v porovnání s rokem 2001 o 3 %, tržby za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2002 by vzrostly o 1 %.
Mezi důležité mezníky patří i podepsání smlouvy mezi Progress Software a eXcelon, podle níž Progress převezme firmu eXcelon, dodavatele nástrojů pro XML a softwaru pro správu dat převodem hotovosti ve výši 3,19 USD za akcii, což celkem obnáší okolo 24 mil. USD.
Progress Software oznámila rovněž vytvoření nové dceřiné společnosti PeerDirect, která nabízí produkty vhodné jako alternativa centralizovaných databází a umožňující provoz distribuovaných, avšak propojených podniků. Produkty PeerDirect umožňují centralizovat management, ale decentralizovat provoz aplikací a vytvářet tak distribuované podniky replikací, distribucí a synchronizací podnikových dat na více místech.

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Praha posiluje městský rádiový systém
Město Praha na základě dosavadních zkušeností rozšířilo po summitu NATO kapacitu Městského rádiového systému (MRS) postaveného na standardu TETRA. Na základě dohody odkoupilo hlavní město Praha od společnosti Motorola tři další základnové stanice a zařadilo je natrvalo do provozu v rámci svého rádiového systému. MRS zajišťuje komunikaci složek Záchranného bezpečnostního systému města Prahy, pořádkových složek (Městská policie) a organizací zajišťujících základní funkce infrastruktury města (Dopravní podniky, Technická správa komunikací a další).
Společnost Motorola postavila letos v Praze pět dočasných základnových stanic. Tyto základnové stanice sloužily pro posílení přenosových kapacit během pražského summitu NATO. Pomocí posíleného systému MRS spolu komunikovaly zastupitelské úřady zúčastněných zemí, jejich delegace a organizační výbor summitu. Používaly přitom zapůjčené radiostanice - každá delegace obdržela 5 radiostanic. V době zasedání se prostřednictvím těchto radiostanic realizovalo více než sto tisíc hovorových spojení během 24 hodin.
Výstavba systému TETRA byla schválena v roce 1999. Hl. město Praha zvolilo standard TETRA především pro jeho schopnost vytvořit telekomunikační prostředí nezávislé na provozovatelích veřejných telekomunikačních sítí. Současně je tato síť schopna zajistit běžné telekomunikační služby Dopravních podniků města Prahy, Technické správy komunikací i specifické potřeby např. Městské policie města Prahy, jako jsou datové přenosy pro dálkovou lustraci vozidel, sledování polohy pohybujících se objektů apod. Do budoucna jsou vytvořeny předpoklady, aby se systém TETRA stal hlavním prostředkem pro bezdrátovou komunikaci nejen pro složky Záchranného bezpečnostního systému, ale i dalších organizací zřizovaných městem Prahou.

Nahoru

 

Antispamová technologie firmy Deersoft
Společnost Network Associates včera oznámila akvizici společnosti Deersoft, poskytovatele aplikací blokujících nežádoucí elektronickou poštu (tzv. spam). Akvizice Deersoftu je první z řady investic, kterou chce Network Associates posílit své postavení v oblasti technologií pro filtrování obsahu a spamu. Částka za kterou obchod proběhl nebyla zveřejněna.
Technologie bude u podnikových zákazníků nasazena na branách, poštovních serverech a stolních počítačích. První produkt, McAfee SpamKiller Enterprise, se bude nabízet ve druhém čtvrtletí jako řešení pro stolní počítače.
Ve druhém čtvrtletí bude také vylepšen ePolicy Orchestrator (ePO), produkt od McAfee pro správu podnikových pravidel, a to o řízení produktu SpamKiller Enterprise. S tímto rozšířením bude ePO schopen spravovat spam, antivirové produkty od McAfee i jiných výrobců, osobní firewally a ochranu bran a elektronické pošty - to vše jako jeden nástroj. Ve druhé polovině roku 2003 bude technologie integrována do produktů McAfee WebShield a GroupShield, aby chránila internetové brány a poštovní firemní servery.
Elektronická pošta se stala obchodním nástrojem, na který organizace při svých každodenních činnostech spoléhají. Podle Aberdeen Group se odhaduje, že podíl spamu v kancelářských sítích poroste z 25 % firemní elektronické pošty v roce 2002 na 50 % v roce 2003. Stupňující se množství nežádoucích zpráv staví mnoho společností před úkol filtrovat záplavy spamu, které přicházejí jejich uživatelům. Kromě vlivu na produktivitu představuje spam i bezpečnostní problém, protože elektronickou poštou se šíří i většina virů a škodících programů.
Antispamové produkty firmy Deersoft filtrují elektronickou poštu a chrání tak organizace před nežádoucími zprávami; pro analýzu zpráv a identifikaci spamu provádí přes 750 testů a heuristických kontrol. Jakmile je zpráva označena za spam, technologie určí vhodnou akci, například odmítnutí zprávy nebo uložení pro další zkoumání.
 

Nahoru

 

Řízení vlaků na lucemburských železnicích
Lucemburská železniční společnost si vybrala firmu Alcatel jako dodavatele nové technologie systému řízení vlaků pro celé lucemburské železnice, což představuje 274 km tratí (http://www.cfl.lu/f/corporate/cfl.htm). Ty tak budou plně vyhovovat novým evropských předpisům pro mezinárodní provoz a kompatibilitu. Hodnota zakázky přesahuje 10 milionů euro.
Společnost Alcatel v Lucembursku nainstaluje svůj nejnovější produkt 6413 AlTrac/ETCS. Toto řešení, vycházeje z evropských předpisů pro systémy řízení vlaků (ETCS), je navrženo pro usnadnění železniční dopravy v rámci celé Evropy.
Projekt spočívá ve výměně systému MEMOR II+, který lucemburské železnice v současnosti využívají, a zahrnuje návrh systému, montáž a uvedení do provozu. Projekt bude realizován v několika fázích v období pěti let, aniž by byl narušen železniční provoz. Alcatel je první společností na světě, která tento systém uvedla do komerčního provozu. Stalo se tak v roce 2001 v Bulharsku. V roce 2002 byl tento systém zprovozněn ve Švýcarsku (trať Seetal). Obdobné implementace budou následovat v Maďarsku (2003), Rakousku (2003), Lucembursku a Turecku.
 

Nahoru

 

Společnost SkyNet jedná s Českým Telecomem o spuštění služby ADSL
Český Telecom poskytl společnosti SkyNet kompletní referenční nabídku, včetně velkoobchodních cen přístupu k síti využívající technologie ADSL. Na základě této nabídky probíhají v současné době jednání o uzavření smlouvy, týkající se obchodních a technických podmínek pro poskytování služeb ADSL zákazníkům společnosti SkyNet.
Předložená nabídka ze strany Českého Telecomu by měla, podle informací v ní uvedených, umožnit uvedení služeb ADSL na český trh za podmínek stejných pro všechny alternativní operátory a poskytovatele. Navržené technické řešení odpovídá současným trendům v oblasti IT a budoucí masové rozšíření dané technologie je více než pravděpodobné.
V dalších dnech proběhnou doplňující jednání o zahájení zkušebního provozu a testování služeb tak, aby bylo možné tyto služby nabídnout zákazníkům co nejdříve. Společnost SkyNet se chystá finální obchodní a technické podmínky budoucím uživatelům předložit už letos v únoru. Současně plánuje, že první zákazníci si budou moci novou službu vyzkoušet již o měsíc později, tedy v březnu. SkyNet připravuje nabídky jak pro domácí uživatele, tak i pro podnikatelský sektor, které se budou lišit rychlostí připojení a cenou služby.
 

Nahoru


Unicorn


Informační společnost

Společnost IBM Česká republika jmenovala nového generálního ředitele
Od ledna se vedení české pobočky společnosti IBM ve funkci generálního ředitele ujímá Aleš Bartůněk, který doposud působil jako obchodní ředitel. Od ledna 2003 dochází rovněž k organizačním změnám i na úrovni regionu. Vzniká nová organizační jednotka IBM Central Europe, která je součástí regionu IBM Central & Eastern Europe/Middle East/Africa.
Vedením nové jednotky v pozici generálního ředitele byl pověřen Detlev Golke, dosavadní Project Executive IBM CEMA. Ve své nové funkci bude zodpovědný za obchodní rozvoj České republiky, Slovenské republiky, Polska a Maďarska.
Aleš Bartůněk se narodil v roce 1961. Je absolventem Českého vysokého učení (www.cvut.cz) technického v Praze, obor strojní inženýr. Svou profesní kariéru začal jako specialista na termodynamiku a analytiku. Do světa informačních technologií vstoupil v roce 1991 jako programátor a analytik České spořitelny. Vzhledem ke své specializaci na databázové systémy se stal v roce 1992 obchodním zástupcem softwarové společnosti VSD, později i ředitelem této firmy. Významnou součástí jeho prodejního a implementačního portfolia byla i databáze Informix a proto v roce 1995 přijal nabídku na pozici obchodního zástupce české pobočky americké firmy INFORMIX Software. V letech 1997 - 1998 pracoval jako obchodní a marketingový ředitel českého zastoupení společnosti BULL.
Ve společnosti IBM působil od roku 1998 a to v pozici obchodního ředitele. Nejprve byl zodpovědný pouze za státní správu, postupně se portfolio jeho zákazníků významně rozrostlo. Nakonec byl v lednu 2003 jmenován generálním ředitelem společnosti IBM Česká republika.

Nahoru

 

Jaroslav Kokoška novým ředitelem ProCA
Finanční ředitel ProCA Ing, Jaroslav Kokoška byl k 1. lednu 2003 jmenován do funkce ředitele společnosti. Kokoška působí ve společnosti ProCA od roku 1993 a prošel zde celou řadou funkcí. Zároveň Kokoška zastává pozici ředitele uskupení ProCA Group v holdingu AAC, který je 100% vlastníkem ProCA a také je členem představenstva AAC.
Odcházející ředitel Petr Vladyka bude i nadále působit jako člen dozorčí rady AAC.

Nahoru

 

Bývalý manažer Hewlett-Packard se připojí k týmu EMC
Společnost EMC Corporation oznámila, že na post 1. viceprezidenta pro Evropu, Střední východ a Afriku (ESVA) nastupuje Rainer Erlat (47). Tento zkušený veterán s 22letou zkušeností z Hewlett-Packard v Evropě, naposledy pracoval jako viceprezident a generální ředitel HP pro prodej Skupiny podnikových systémů pro Evropu, Střední východ a Afriku.
Erlat bude odpovídat za stimulaci růstu EMC a obhájení pozice na stávajících i nových trzích v oblasti automatizovaných síťových řešení pro ukládání dat v rámci celého regionu ESVA. Erlat, jehož nadřízeným bude Frank Hauck, výkonný viceprezident pro zákaznické operace, bude řídit prodejní a servisní organizace EMC v celém regionu ESVA, tedy více než 3 000 pracovníků na skladování informací ve 28 zemích.
Region ESVA představuje pro EMC asi 25 % celosvětových výnosů. "Evropský trh nabízí EMC významné možnosti růstu," řekl Hauck. "Naším cílem je, aby během několika let region ESVA přinášel více než 30 % celkových výnosů společnosti. Ať jste kdekoliv, organizace všech velikostí potřebují jednodušší a cenově efektivnější způsoby správy neustále rostoucího objemu informací. Jsem rád, že můžeme ve svých řadách přivítat manažera s Rainerovou praxí a zkušeností, jenž opravdu zná tento region i potřeby zákazníků v něm."
Erlat, který se narodil v Německu, nastoupil do HP v roce 1979 a ve firmě strávil 22 let na různých manažerských pozicích ve styku se zákazníky. V roce 1999 byl jmenován na post viceprezidenta a generálního ředitele pro prodej Skupiny podnikových systémů pro Evropu, Střední východ a Afriku, na kterém odpovídal za služby a distribuci řešení pro ukládání dat, software, serverů, osobních počítačů, tiskáren a řešení a služeb pro byznys zákazníkům v Evropě, na Středním východě a v Africe. Před svým příchodem do HP studoval Erlat management a organizaci na univerzitě v německém Augsburgu.
Společnost EMC Corporation se zabývá systémy pro ukládání a archivaci informací, specializovaného softwaru, sítí a služeb poskytujících automatizovaná řešení pro ukládání informací. EMC je v České republice zastoupena od roku 1999 a mezi její klienty patří mimo jiné některé české telekomunikační společnosti a bankovní domy.

Nahoru

 

Skupina LCS má novou Divizi služeb LCS Noris
Společnost LCS se rozhodla založit novou divizi pověřenou zajištěním kompletní sady služeb pro informační systém LCS Noris. Ředitelem nové divize byl jmenován Tomáš Meloun (na obrázku), dosavadní vedoucí konzultačního střediska LCS Noris. Divize služeb LCS Noris má v současné době tři desítky zaměstnanců a bude zajišťovat servis pro stávající zákazníky využívající informační systém LCS Noris i pro nové klienty.
Tomáš Meloun bude vedle řízení celé divize zodpovědný rovněž za odbornou a metodickou podporu konzultačních kapacit, vedení projektové kanceláře a její služby zákazníkům a partnerským firmám a podporu obchodních procesů. V rámci širších organizačních změn zároveň oznámila společnost LCS jmenování Ing. Stanislava Sýkory, dosavadního ředitele divize Služby a vývoj LCS Helios, do pozice zástupce generálního ředitele LCS. V jeho kompetenci dále zůstává vedení divize Služby a vývoj LCS Helios, řízení technického střediska, personálních a provozních záležitostí a vnitřní informační systém společnosti.

Nahoru

 

Borland ukončuje akvizici společnosti Starbase
Podle podmínek dohodnutých ve smlouvě mezi společnostmi Borland a Starbase z 8. října 2002 převzal Borland společnost Starbase za celkovou sumu přibližně 24 milionů dolarů. Dle dohody vyhlásil Borland 11. října 2002 nabídku na odkup akcií společnosti Starbase za cenu 2,75 dolaru za akcii. Do ukončení nabídky 22. listopadu 2002 získal Borland tímto způsobem přibližně 78,9 % vydaných akcií společnosti Starbase.
Po nabídce na odkup akcií následovalo 7. ledna 2003 vlastní převzetí společnosti Starbase firmou Galaxy Acquisition, plně vlastněnou společností Borland a založenou pouze za účelem realizace této akvizice. Držitelé zbývajících kmenových akcií společnosti Starbase obdrží stejnou sumu jako byla nabízena při nabídce k odkupu akcií, tedy 2,75 dolaru za akcii. Po ukončení akvizice má Starbase statut dceřiné společnosti plně vlastněné společností Borland. Dosavadní akcionáři společnosti Starbase obdrží v krátké době pokyny pro výměnu svých akcií.
Akvizicí získává Borland přední řešení v oblasti technologie řízení softwarových konfigurací, základnu více než 4 200 zákazníků a zkušené experty na tuto problematiku - zejména pracovníky doposud zajišťující přímý prodej a výzkum a vývoj produktů společnosti Starbase.
Řešení společnosti Starbase, zahrnující produkty CaliberRM a StarTeam, podporují proces vývoje s primárním zaměřením na správu požadavků na systém. Koncepce těchto produktů poskytuje snadnou sledovatelnost a spolupráci týmů v rámci životního cyklu programového systému. S jejich přispěním mohou zákazníci používat vlastní rozvržení procesů pro řízení procesu vývoje, řídit klíčová pravidla při vývoji a zajistit jejich rychlé osvojení bez negativního dopadu na proces vývoje nebo vynucení organizačních změn. Společnost zaměstnává přibližně 240 zaměstnanců, sídlo firmy se nachází v Kalifornii v Santa Ana.
 

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist