HLEDEJ
 V SEKCI
 

18. prosinec 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Řešení dodavatelského řetězce pro metalurgický průmysl
HP nasadí monitorovací systém v Komisi pro cenné papíry
Rychlé vyhledávání v příchozích dokumentech
Společné podnikové řešení pro výrobce stavebního materiálu
Více módy z Benettonu
TPG si vybral Getronics HR Solutions
SAS a IBM spolupracují i v Evropě

Konference, semináře
CIO Forum 2003

Finanční monitor IT firem
Zisk vyšší o polovinu
Výsledky Adobe za Q4 a za fiskální rok 2002

Internet, komunikace a sítě
Český Telecom opět oddaluje zpřístupnění technologie xDSL
Outsourcing Centre společnosti Oracle v Praze
Sítě 3Com pro síť obchodů Tesco
Contactel součásti nové divize TDC Solutions
eTel Slovensko obdržel plnou licenci PTO
Raiffeisen stavební spořitelna klientem Českého Telecomu
Automatická distribuce souborů do NAS
Bezdrátové řešení pro rozšíření schopnosti portálu Sun ONE
Problémy s poslední míli

Informační společnost
Nový ředitel Komerční divize GTS
LADY PRO 2002: Veronika Přikrylová
Partnerský program eTel má nového manažera

 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 12/2002


Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling
Připravujeme:
IT System 1-2/2002


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT System


Podnikové aplikace

Řešení dodavatelského řetězce pro metalurgický průmysl
Společnosti IFS a Atos Origin se domluvily na další spolupráci, která započala již v roce 2000 a výsledkem je vývoj řešení, které umožňuje lepší plánování, optimalizaci a realizaci dodavatelského řetězce v metalurgickém průmyslu. Řešení pro metalurgický průmysl je založeno na základních komponentách řešení IFS Aplikací a Atos Origin Planning & Optimization a kombinuje v sobě nejlepší funkce nabízené oběma společnostmi.
Společnost Atos Origin přidává do podnikových aplikací IFS na bázi komponent softwarové nástroje pro plánování a optimalizaci specifické pro danou oblast průmyslu. Jedním ze základních kamenů nabídky je komponenta IFS Výroba - která podporuje celý proces od plánování poptávky a zpracování zákaznických objednávek po dodávky a fakturaci zboží. 
Pro metalurgický průmysl je charakteristický velký objem kapitálu s jasným zaměřením na zvýšenou disponibilitu a snižování nákladů. Velmi důležitým cílem je zvýšení využití výrobních prostředků a snížení prostojů díky lepší integraci plánování a optimalizace údržby v procesech správy dodavatelského řetězce. Řešení IFS pro správu životního cyklu majetku poskytuje velmi dobrou podporu pro návrh závodu, plánování preventivní údržby, plánování pracovních objednávek, nákup a správu skladu.
 

Nahoru

 

HP nasadí monitorovací systém v Komisi pro cenné papíry
Česká pobočka společnosti HP získala kontrakt na nasazení monitorovacího systému v Komisi pro cenné papíry. Partnerem HP v tomto projektu je polská softwarová firma Rodan Systems a subdodavatelem společnost Český Web. Projekt v hodnotě 60 milionů Kč financuje Evropská komise a jeho implementace potrvá deset měsíců.
Cílem projektu je vybudovat systém, který napomůže Komisi pro cenné papíry plnit její úlohu na kapitálovém trhu. Díky tomuto řešení získá Komise efektivnější prostředky a nástroje pro sběr, uchovávání a zpřístupnění dat z kapitálového trhu; na analýzu dat a identifikaci neobvyklých transakcí; pro podporu a zefektivnění interních procesů; pro podporu licenčního a certifikačního řízení účastníků kapitálového trhu.

Nahoru

 

Rychlé vyhledávání v příchozích dokumentech
Společnost IXOS Software oznámila uvedení svého produktu IXOS-DocumentsOnTrack, díky kterému mohou uživatelé systému SAP jednoduše sledovat stav zpracování a workflow objednávek, faktur apod., což umožňuje pružněji reagovat na změny v řízení pracovních postupů. Příchozí dokumenty jsou zpracovávány rychleji, čímž dochází k redukci nákladů.
V prostředí IXOS-DocumentsOnTrack jsou přehledně zobrazovány informace o stavu zpracování jednotlivých dokumentů, stejně tak jako data a dokumenty související s danou transakcí. Není důležité, který SAP modul (například: Finance nebo Sales & Distribution) nebo obchodní transakci uživatel aktuálně využívá. Uživatelé také mohou používat IXOS-DocumentsOnTrack jako elektronickou knihu faktur, ve které mohou rychle a přehledně zjišťovat, které faktury jsou rozpracovány, komu byly doručeny a kdo na nich v současnosti pracuje.
Hierarchické struktury složek IXOS-DocumentsOnTrack umožňují uživatelům jednoduchým způsobem lokalizovat informaci nebo dokumenty vyhledáváním v adresářích či použitím standardních vyhledávacích metod. Takto jsou jednoduše dohledatelné kritické transakce, například faktury, které nebyly zpracovány v určeném časovém rozmezí. Díky nim má uživatel možnost zajistit vhodné kroky k nápravě.

Nahoru

 

Společné podnikové řešení pro výrobce stavebního materiálu
Společnost IFS a norský výrobce izolačních hmot a dalších produktů pro stavebnictví - firma Glava, spolupracují na vývoji podnikového informačního systému pro výrobce stavebního materiálu. Řešení bude nabízet rozšířenou finanční správu - kdy automatizuje řadu pracovních procesů, včetně e-commerce, kalkulací dopravného, smluv, a také dohod o slevách a bonusech mezi výrobci a odběrateli.
Vyvíjené průmyslové řešení tvoří součást správy odběratelského řetězce výrobce a finančních systémů a odpovídá normě NOBB (Norwegian Building Materials Database) a odpovídajícím průmyslovým normám. Nové řešení již bylo prodáno několika výrobcům, například Optiroc a Byggma ASA. Společnosti Glava, Optiroc a Byggma na toto řešení přecházejí na začátku roku.
Glava AS je norská průmyslová skupina se sídlem ve městě Askim. Firma má výrobní zařízení ve městě Askim a Stjordal a hlavní kancelář pro marketing, prodej a služby zákazníkům ve městě Oslo. Skupina se skládá z mateřské společnosti a dvou dceřinných společností: Askim Engineering Works AS a Norild AS. Celá skupina má 475 zaměstnanců.

Nahoru

 

Více módy z Benettonu
Přístup ke všem článkům logistického řetězce - od návrhu modelů až po prodej oblečení koncovému zákazníkovi - bude mít nyní více než 1 500 zaměstnanců společnosti Benetton (http://www.benetton.com/) Group díky řešení SAP Apparel and Footwear (SAP AFS).
To umožní zkrátit dobu potřebnou pro přípravu nových módních kolekcí, včetně jejich uvádění na trh v zrychlené frekvenci podle požadavků společnosti Benetton. Nové programové vybavení se bude zavádět ve výrobních závodech, logistických centrech a ve všech obchodních zastoupeních společnosti po celém světě.
Letos je italský Benetton Group čtrnáctým nadnárodním koncernem oděvního průmyslu, který zavádí programové vybavení od německé společnosti SAP. Řešení SAP AFS používají například společnosti Adidas, Nike, Levi Strauss & Co. a Reebok.

Nahoru

 

TPG si vybral Getronics HR Solutions
Holandská zásilková služba TPG si pro správu mezd svých více než 65 000 zaměstnanců vybrala řešení od společnosti Getronics. Kontrakt byl podepsán na dobu nejméně pěti let a doba plnění začíná 1. lednem 2003.
TPG si vybral Getronics HR Solutions díky schopnosti zajistit rychlé včlenění kolektivních smluv, novel zákonů nebo nových předpisů týkajících se administrace mezd. Předmětem projektu budou navíc vývojářské práce na propojení systému pro správu lidských zdrojů, speciálně vyvinutého divizí Getronics HR Solutions pro TPG, a novým mzdovým systémem. TPG tak získá systém, který plně odpovídá dnešním standardům na trhu.
TPG N.V. spolu se svými dceřinými společnostmi TNT a Royal TPG Post je globálním poskytovatelem poštovních, expresních a logistických služeb. Zaměstnává přes 148 000 lidí v 60 zemích a doručuje zásilky do více než 200 zemí.

Nahoru

 

SAS a IBM spolupracují i v Evropě
SAS Institute oznámil partnerství se společností IBM, kdy v rámci společné nabídky budou nabízet zákazníkům v Evropě, na Středním Východě a v Africe řešení business intelligence. IBM bude, jako součást svého balíku řešení IBM Global Services Enterprise Customer Analytics, nabízet řešení SAS pro řízení vztahů se zákazníky, pro automatizaci podnikového marketingu a strategické řízení výkonnosti organizací.
Dohoda se projeví v konzultacích v rámci divize IBM Global Services v regionu EMEA (tedy v Evropě, na Středním Východě a v Africe), která bude podporovat řešení SAS, dále ve školení konzultantů v integraci SAS řešení pro oblast business intelligence se stávajícími transakčními systémy a jinými e-business aplikacemi společnosti IBM a v integraci business intelligence řešení společnosti SAS a univerzální databáze DB2 pro další rozšíření výkonnosti na všech serverových platformách IBM
Tato dohoda je rozšířením obdobných smluv uzavřených mezi společnostmi SAS a IBM Global Services v USA a Kanadě. SAS je také IBM Strategic Alliance Partnerem.

Nahoru


CIO Forum 2003


Konference, semináře, školení

CIO Forum 2003
Conference "CIO Forum 2003", will be held in central Prague, Czech Republic, on 22nd and 23rd January 2003.
Today's companies are placing increasing emphasis on developing marketing and sales strategies that attract and retain on-line customers. The realisation of these strategies is only possible through developing first-class IT support where the role of the proactive CIO develops to incorporate becoming a marketing architect.
As information technology increasingly drives all areas of the business, CIOs are taking larger roles as full members of the executive team. The actions and skills required to build effective partnerships at this level and add a whole new dimension to the CIO's responsibilities. What does it take to get there - and to excel in the role?
The current IT department is much more concentrated on the corporate marketing strategy. Customer relationship goes on-line and the IT structure gives the companies more space to create their sales power. In the same time, companies have to clearly demonstrate that the customer's data they use for the sales strategies are securely stored in the company, protected from misusing and kept in privacy.
The role of CIO is one of the key positions in the company. This conference aims to supply the CIO with tools to fulfill the expectations.
Key Topics of Conference "CIO Forum 2003"
∙ Giving Customers What They Want, Where They Want and When They Want
∙ Designing Database Structure(s) to drive Revenues
∙ The Use of Customer Queries to Drive Expertise & Build Research & Development
∙ Data Protection, Data Security, Data Privacy
∙ Legal Liability, CIO and ASP
More about conference on the web.

Nahoru
 

Finanční monitor IT firem

Zisk vyšší o polovinu
Společnost GTS oznámila, že za první tři čtvrtletí letošního roku dosáhla v České republice zisku před úroky, odpisy a zdaněním (EBITDA) ve výši 309 milionů korun. Ten představuje růst o 53 % oproti srovnatelnému období minulého roku. Celková výše tržeb za prvních devět měsíců letos činila více než 1,76 miliardy korun, což je o 14 % více než ve stejném období vloni.
Společnost GTS Czech je působí na našem trhu od roku 1991 a poskytuje komplexní nabídku hlasových, datových, internetových, operátorských a integrovaných služeb. Mezinárodní finanční a telekomunikační společnost Antel Holdings v srpnu 2002 převzala skupinu GTS Central Europe, včetně české pobočky.

Nahoru

 

Výsledky Adobe za Q4 a za fiskální rok 2002
Adobe oznámila své finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a za fiskální rok, který skončil 29. listopadu 2002. Za čtvrté čtvrtletí dosáhla společnost Adobe příjmů 294,7 miliónu dolarů, ve srovnání s 264,5 miliónu, oznámenými za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2001 a s 284,9 miliónu, oznámenými ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2002.
Rozdělené výnosy podle GAAP na jednu akcii za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2002 byly 0,17 dolaru. Oproti tomu rozdělené výnosy na jednu akcii oznámené ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2001 byly 0,14 dolaru a rozdělené výnosy na jednu akcii oznámené ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2002 byly 0,19 dolaru.
Čistý příjem podle GAAP za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2002 byl 40,1 miliónu dolarů, ve srovnání s 34,3 miliónu oznámeným ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2001, a s 47,2 miliónu ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2002. Ve fiskálním roce 2002 dosáhla společnost Adobe příjmů 1,165 miliardy dolarů, ve srovnání s 1,230 miliardy dolarů ve fiskálním roce 2001. Roční čistý příjem podle GAAP ve fiskálním roce 2002 byl 191,4 miliónu dolarů, ve srovnání s 205,6 miliónu dolarů ve fiskálním roce 2001.
Pro první čtvrtletí fiskálního roku 2003 je oznámeným cílem společnosti dosáhnout příjmů od 275 miliónů do 290 miliónů dolarů, s hrubým rozpětím přibližně 91 %. V procentech z příjmů jsou cílové výdaje Adobe pro první čtvrtletí fiskálního roku 2003 následující: Výzkum a vývoj - přibližně 22 až 23 %, prodej a marketing - přibližně 33 až 34 % a všeobecné a administrativní výdaje - přibližně 10 %.
Co se týká počtu akcií, je cílem Adobe mít v prvním čtvrtletí fiskálního roku 2003 mezi 238 a 240 milióny akcií.
 

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Český Telecom opět oddaluje zpřístupnění technologie xDSL
Telekomunikační operátoři - jmenovitě Aliatel, Contactel, eTel, GTS, Jet2Web, NEXTRA a Tiscali ve svém prohlášení upozorňují na pokračující zneužívání dominantního postavení Českého Telecomu na českém telekomunikačním trhu.
Podle jejich prohlášení, Český Telecom ani v prosincovém čísle telekomunikačního věstníku nezveřejnil dodatek k Referenční nabídce propojení obsahující takové podmínky, které umožní přístup k službám sítě internet s využitím technologie ADSL. Opakovaně tak porušil povinnost, která mu byla uložena rozhodnutím ČTÚ z 11. listopadu 2002 ohledně poskytování služeb ADSL. Ve svém rozhodnutí o předběžném opatření z 27. 6. 2002 ho regulátor přiměl zastavit nabízení a poskytování telekomunikační služby IOL Platinum, jejíž součástí byl i širokopásmový přístup s využitím technologie xDSL (ADSL).
Důvodem předběžného opatření byla absence velkoobchodní nabídky na využití širokopásmového přístupu s využitím technologie xDSL (ADSL) účastníků Českého Telecomu ke službám, poskytovaným provozovateli telekomunikačních sítí, které jsou se sítí společnosti Český Telecom propojeny.
Nečinný přístup dominantního operátora ke zveřejnění velkoobchodní nabídky vede k neustálému oddalování nabízení xDSL (ADSL) služeb na českém trhu. Jsme přesvědčeni, že jednání Českého Telecomu poškozuje zájmy zákazníků, kterým odpírá možnost využívat služeb xDSL (ADSL) a těžit ze zdravého konkurenčního prostředí na telekomunikačním trhu. Absence velkoobchodní nabídky v telekomunikačním věstníku neumožňuje nabídnout tuto službu v dostupném termínu a tím ani využít samozřejmou existenci konkurence vedoucí ke snižování cen za připojení technologie xDSL.

Nahoru

 

Outsourcing Centre společnosti Oracle v Praze
Společnost Oracle od 1. února 2002 spouští v pořadí již páté Outsourcing centre určené pro evropské zákazníky. Centrum bylo zřízeno v rámci české pobočky společnosti Oracle v Praze. Doposud byla tato centra k dispozici v Dánsku, Anglii, Německu a Španělsku.
V pražském centru jsou poskytovány nejen standardní služby, tj. od implementace až po odstraňování případných problémů, ale jako jediné evropské centrum monitoruje všechny zákazníky po celé Evropě nepřetržitě v režimu 24x7, každý den v roce. Pro 20 expertů pražského centra to v praxi to znamená střídání po 12hodinových směnách.
V současné době využívá služeb Outsourcing centra pět firem působících na českém trhu, v celé Evropě jde celkem o 83 společností. Tento počet není dozajista konečný. Outsourcing má v současné době přední postavení v oblasti IT především v západní Evropě, ale i v České republice se vyvíjí rychlým tepem. Z výzkumů vyplývá, že firmy vyhledávají služeb outsourcingu zejména proto, aby ušetřily náklady na hardware, software a lidské zdroje. Oracle nabízí outsourcing svých technologií a aplikací, což může být zajímavé především pro středně velké firmy.
Centrálním místem, kde se nachází veškeré serverové zařízení, je sídlo společnosti Oracle, Kalifornie. Centra v Evropě jsou vzájemně propojena už jen kabeláží, přes kterou jdou veškeré informace z datacentra v Kalifornii.
 

Nahoru

 

Sítě 3Com pro síť obchodů Tesco
Společnost 3Com oznámila nový projekt ve společnosti Tesco. Tesco, které je v České republice stejně jako ve státech střední Evropy dlouhodobým zákazníkem firmy 3Com, se rozhodla ve všech nových instalacích hypermarketu používat gigabitové technologie, založené na produktech 3Com SuperStack3 Switch 4900 a 3Com SuperStack3 Switch 4400.
3Com technologie se osvědčily v prostředí kritických aplikací prodejního řetězce již v minulosti, proto padla volba opět na tuto značku. Počítačové sítě hypermarketů představují velmi náročné prostředí, především z pohledu nepřetržitého provozu sítě, 24 hodin denně a 365 dní v roce.
Síťové přepínače řady SuperStack 3 4900 patří k nejvýkonnějším Gigabit Ethernet produktům. Přepínače SuperStack 3 Switch 4400 jsou stohovatelné Fast Ethernet přepínače schopné klasifikovat a prioritizovat tok dat (Layer2 / Layer4). Uživatel má možnost definovat, která data jsou důležitá, která jsou druhořadá a která jsou škodlivá. 3Com síť se podle toho zachová a automaticky vyčlení maximální prostor kritickým aplikacím, zatímco nechtěná data zablokuje (například hry nebo hudba MP3).
Do sítě Tesco dnes patří 1 000 obchodních domů a hypermarketů, v nichž pracuje celkem přes čtvrt miliónu zaměstnanců. Jen ve střední Evropě existuje 147 obchodních jednotek sítě Tesco.
 

Nahoru

 

Contactel součásti nové divize TDC Solutions
Za účelem lepšího naplnění svých strategických cílů se vedení dánské společnosti TDC A/S rozhodlo sloučit své divize TDC Tele Danmark a TDC Internet, jejíž součástí je i Contactel. Ředitelem nově vytvořené divize nazvané TDC Solutions se stal dosavadní ředitel TDC Internet Lars Torpe Christoffersen.
 

Nahoru

 

eTel Slovensko obdržel plnou licenci PTO
Slovenská pobočka eTel Group obdržela plnou licenci Veřejných telekomunikačních operátorů (PTO). Tato licence, udělovaná na dvacetileté období, umožní pobočce eTel Slovensko poskytovat telekomunikační služby na celostátním základě, včetně hlasových služeb, datových služeb a internetu, a je spravována telekomunikačním úřadem Slovenské republiky.
eTel patří mezi první alternativní telekomunikační operátory na Slovensku, kterým byla udělena licence PTO. Udělení této licence je pro eTel Slovensko vhodně načasováno, neboť v současnosti poskytuje škálu telekomunikačních služeb v rozsahu 450 firemních zákazníků. Udělení uvedené licence dále umožní této společnosti urychlit rozvoj svých služeb na firemních trzích na Slovensku a připraví cestu pro vzájemné rozhovory s monopolním operátorem.
 

Nahoru

 

Raiffeisen stavební spořitelna klientem Českého Telecomu
Český Telecom opět poskytuje telekomunikační služby společnosti Raiffeisen stavební spořitelna. ČTc se tak podařilo přesvědčit dalšího velkého zákazníka, který dosud využíval hlasových služeb jednoho z alternativních operátorů, o spolehlivosti a kvalitě svých služeb.
Páteřní službou poskytovanou ČTc je Frame Relay. Kromě ní využívá Raiffeisen stavební spořitelna především linky euroISDN2 a kompletní internetové připojení. Služba Frame Relay nabízí výkonný, spolehlivý a finančně výhodný způsob propojování vzdálených sítí LAN. Je zvláště vhodná pro aplikace, které vyžadují krátkou dobu odezvy nebo přenášení velkých objemů dat za nepřetržitého dohledu nad sítí.
Raiffeisen stavební spořitelna je s více než půl milionem zákazníků čtvrtou největší stavební spořitelnou na českém trhu.
 

Nahoru

 

Automatická distribuce souborů do NAS
Společnost EMC vydala první zprávu o EMC OnCourse, novém softwarovém řešení EMC Celerra pro centrální řízení a automatizování pohybu souborů a dat mezi vzdálenými lokalitami. Nové EMC OnCourse představuje automatizovanou, strategickou alternativu ve srovnání s časově náročnými, nespolehlivými metodami manuální a psané distribuce souborů, kterou v současné době používá většina společností.
OnCourse umožňuje bezpečné rovnocenné přesuny souborů mezi systémy NAS Celerra, zařízeními a servery NAS používajícími Windows, servery Unix a servery Linux. OnCourse lze též integrovat se stávajícími aplikacemi infrastruktury, jako např. CRM a ERP pro zjednodušení a automatizaci současných manuálních toků dat a zároveň nabízí zdokonalené procesy přenosu souborů.
OnCourse poskytuje flexibilní přístup k automatizaci toků dat, ať jde o potřebu stahovat data ze vzdálených lokalit do datového centra společnosti pro účely centralizovaného zálohování, výkaznictví či analýzu, nebo o potřebu dodávat denně nebo po hodinách aktualizovaná data do poboček.
S tím, jak se každoročně zdvojnásobuje kapacita pro ukládání dat, bojují společnosti ve všech odvětvích s problémy, jak udržovat efektivní řízení informací. EMC OnCourse je vhodný pro přesun dat z mnoha serverů do jednoho nebo naopak či pro rovnocenné rozmnožování adresářů a souborů přes IP. Vzorové aplikace obchodní činnosti u OnCourse zahrnují:
oFinanční služby: OnCourse nabízí sloučení transakcí poboček do centrály; přenos konsolidovaných dat ATM do záložních systémů zpracování; přenos dat kapitálového trhu partnerům obchodujícím v rámci B2B; a konsolidaci vnitropodnikových dat
oVýroba: OnCourse umožňuje přenos povolených výkresů či objednávek materiálů smluvním výrobcům; a synchronizaci informací o vývoji výrobku mezi rozptýlenými projektovými týmy
oMaloobchod: OnCourse umožňuje distribuci ceníků, katalogů a obchodování materiálem se vzdálenými obchody; a sloučení transakcí týkajících se prodeje/ zásob v jednom oddělení společnosti.
 

Nahoru

 

Bezdrátové řešení pro rozšíření schopnosti portálu Sun ONE
Společnosti Nextel, EDS a Sun oznámily řešení mobilního portálu, které bezpečně rozšiřuje funkčnost platformy Sun ONE (Open Net Environment) o mobilní telefony a bezdrátová zařízení Nextel s podporou technologie Java.
Mobilní portál poskytuje rozhraní, které si může uživatel sám přizpůsobit. Zaměstnancům, zákazníkům a partnerům podniků nabízí bezpečný přístup k informacím, aplikacím a službám. Mezi funkčnosti, které lze jeho prostřednictvím zpřístupnit, patří aktualizace produktových informací, přístup do databáze skladu v reálném čase, automatizace prodejních sil a přístup k podnikovému adresáři kdykoli, kdekoli a z jakéhokoli zařízení Nextel s podporou Javy.
Toto přizpůsobitelné řešení mobilního portálu ukazuje na rozšiřitelnost platformy Sun ONE Portal Server pro doručování obsahu a služeb podnikovým uživatelům mobilních technologií. Řešení je vytvořeno tak, aby ho díky možnosti využít poradenské a integrační služby společnosti EDS mohly rychle implementovat podniky různého zaměření.
Řešení mobilního portálu využívá paketovou datovou síť Nextel, která pokrývá území USA, a mobilní telefony a zařízení s podporou technologie Java 2 Platform Micro Edition (J2ME). Nextel se loni stal prvním americkým mobilním operátorem, který začal nabízet mobilní telefony s Javou. Mezi výhody technologie J2ME patří trvalá paměť, bohaté grafické uživatelské rozhraní a možnost používat Java aplikace v místech s pokrytím i bez pokrytí.
Řešení mobilního portálu se zařadí do rostoucího portfolia řešení iForce, tvořeného osvědčenými, svého druhu nejlepšími produkty, které lze přizpůsobit a implementovat rychleji a s minimálním rizikem. Řešení mobilního portálu bude podnikovým zákazníkům k dispozici ještě v tomto roce.
 

Nahoru

 

Problémy s poslední míli
Ani v zemích Evropské unie neprobíhá proces zavádění účastnických vedení příliš úspěšné. Hlavní brzdou jsou cíleně pomalá implementace, opodstatněné technické problémy a vysoké počáteční náklady. Rovněž investiční kapitál potřebný pro vybudování tzv. střední míle není v současnosti dostatečný. Takto tíživou situaci v regulaci elektronických komunikací v zemích EU popsal John Dickie, zástupce Evropské asociace kompetitivních telekomunikací (ECTA). Stalo se tak na semináři české pobočky ECTA České asociace kompetitivních komunikací (ČAKK).
John Dickie na semináři vysvětlil příčiny neúspěchu regulačního opatření, které se týká tolik diskutovaného zpřístupnění účastnických vedení (tzv. "unbundling"). Jedním z důvodů tohoto neradostného stavu je všeobecné ignorování tzv. přístupu k datovému toku dominantních operátorů. "Právě přístup k datovému toku, tj. cesta k zajištění přístupu k internetu o vysokých rychlostech, je přesně tím ustanovením, které bylo z návrhu novely našeho zákona o telekomunikacích nakonec vypuštěno - a my už nyní zřetelně víme, že to je ke škodě věci," poznamenal JUDr. Zdeněk Vaníček, prezident České pobočky ECTA - ČAKK a dodal, že "vláda bude v nejbližší době projednávat novelu zákona o telekomunikacích a proto ČAKK tento pracovní seminář uspořádala. John Dickie je hlavním architektem formování jednotných právních názorů asociace ECTA, kterou v ČR zastupujeme, a odborným konzultantem Evropské komise." "Jde do tuhého, protože rok 2003 je posledním před přistoupením k Evropské unii. ECTA prostřednictvím ČAKK pomáhá všem subjektům které chtějí ovlivnit dopady regulačního režimu v ČR," upozorňuje Zdeněk Vaníček. Další aktivitou v tomto směru bude výroční konference ČAKK Czech Broadband Communications CACC 2003, která se bude konat v Praze ve dnech 24. a 25. února 2003.
Proč je zpřístupnění účastnických vedení v zemích EU neúspěšné? Příčin neúspěchu je několik, ale hlavním je obtížná implementace. Dominantní operátoři vidí ve zpřístupnění účastnických vedení zmenšení jejich obchodního potenciálu, takže mají pádný důvod s implementací nespěchat. Zároveň však existují reálné technické problémy dané tím, že zpřístupnění účastnických vedení je velmi náročný a hloubkový proces. Regulátoři mohou jen těžko rozpoznat, který z těchto dvou důvodů je skutečný, a následně navrhnout účinná řešení.
Další brzdou jsou vysoké náklady. Zpřístupnění účastnických vedení je z hlediska vstupních nákladů a iniciačních poplatků velmi nákladné. Alternativní operátoři musí počítat s velkými počátečními investicemi, a to i při velmi ekonomickém provozu. Služby tak mohou být nabízeny pouze v oblastech s vysokou koncentrací firemní klientely, ale ne masově, např. domácnostem.
Reálně dostupných investic je v této oblasti málo. Regulace byla připravena na vrcholu boomu telekomunikačního odvětví a byla založena na konceptu okamžitého rozvoje. Předpokládalo se, že jakmile bude přístup k účastnickým vedením zregulován, operátoři začnou okamžitě budovat tzv. střední míli, která prováže jejich sítě s ústřednami napojenými na potenciální zákazníky. Náklady na položení těchto kabelů jsou však značně vysoké a alternativní operátoři nyní s investováním váhají.
Jak situaci zlepšit? Je nutné nadále pokračovat a zlepšovat implementaci zpřístupnění účastnických vedení. Důležité je se zaměřit zejména na strukturální nedostatky a mezery. Nejdůležitější je zaručit i jiné cesty k telekomunikačnímu trhu tzv. přístup k datovému toku (bitstream access). Znamená to oddělit a přesně definovat zpřístupnění účastnických vedení pro poskytovatele služeb s vyšší přidanou hodnotou (wholesale products) a produkty síťových operátorů, kteří nabízejí různé druhy připojení (interconnect products). Důležitým faktorem je také vyřešení širokopásmové propojení, které nabízí větší výběr služeb a jejich inovaci. Ačkoli jde pouze o doplněk zpřístupnění účastnických vedení, vyřešení propojení širokopásmových služeb umožní operátorům nabízet služby i tam, kde oni sami zatím nemohou.
 

Nahoru


Unicorn


Informační společnost

Nový ředitel Komerční divize GTS
Do funkce ředitele Komerční divize telekomunikační společnosti GTS byl jmenován David Duroň, dosavadní marketingový ředitel. Kromě marketingu a styku s veřejností bude nyní odpovídat také za obchodní oddělení a oddělení péče o zákazníky. Největší český alternativní operátor má zákazníků přibližně 8 tisíc, a to zejména ze segmentů středních a velkých firem. Dosud dohlížel na vedení zákaznických a obchodních služeb přímo generální ředitel společnosti Milan Rusnák.
David Duroň (29) je v GTS téměř tři roky, začínal na pozici manažera vývoje produktů. Do společnosti přišel z Radiomobilu, kde pracoval jako analytik obchodní strategie. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze. David Duroň je ženatý, má čerstvě narozenou dceru a mezi jeho koníčky patří sport a cestování.

Nahoru

 

LADY PRO 2002: Veronika Přikrylová
Marketingová ředitelka společnosti Microsoft Veronika Přikrylová získala významné společenské ocenění, které ji řadí mezi nejúspěšnější české ženy na vysokých manažerských pozicích. Z rukou premiéra Vladimíra Špidly převzala titul LADY PRO 2002.
Tituly LADY PRO už šest let uděluje Comenius, Pan-evropská společnost pro kulturu, vzdělání a vědecko technickou spolupráci. Výsledky pramení z celonárodní anketní soutěže, jejímž cílem je nalézt, vybrat a ocenit profesionálně aktivní, úspěšné a přitom hluboce lidské ženy, které dosáhly mimořádných osobních i profesních úspěchů.
Veronika Přikrylová začala svou pracovní kariéru ve společnosti Microsoft v roce 1996, kde nejprve působila v oblasti prodeje a marketingu podporující výrobce osobních počítačů. O tři roky později se stala obchodní ředitelkou divize Small and Medium Business a od jara letošního roku je marketingovou ředitelkou firmy. Ocenění LADY PRO 2002 ji staví po bok takových osobností kulturního, politického a vědeckého života, jakými jsou např. psychiatrička prof. MUDr. Eva Češková, DrCs., prokuristka Ing. Simona Kulhánková, herečka Ivana Chýlková či ministryně Petra Buzková a Marie Součková.
"Byla pro mne obrovská čest, stát vedle tak významných osobností a po boku žen, které nejenže profesně něco znamenají, ale kromě své práce ještě navíc většinou pečují o své rodiny. V oboru ve kterém pracuji, je zastoupeno jen málo žen a dívek, a o to je složitější prosadit se mezi tolika muži na úplnou špičku," komentovala svůj úspěch Veronika Přikrylová.

Nahoru

 

Partnerský program eTel má nového manažera
Telekomunikační operátor eTel oznamuje jmenování Karla Slavíka do funkce Manažer nepřímého prodeje. Za rozvoj nepřímého obchodního kanálu je zodpovědný od 1. prosince 2002.
Karel Slavík (1971) pracuje v eTel Česká republika od července 2001. Pan Slavík má více než 4-leté obchodními zkušenosti v sektoru telekomunikací a IT ze společností Expert and Partner a Český Telecom. V těchto společnostech pracoval v manažerských pozicích na rozvoji obchodních kanálů. Před příchodem do telekomunikací a IT pracoval více jak 4 roky ve společnosti DHL International. Je absolventem Vysoké školy báňské, obor ekonomika a řízení průmyslu.
Karel Slavík hovoří o nepřímém prodeji a trhu telekomunikací: "Mým cílem je vybudovat silný prodejní kanál se stabilními partnery a zviditelnění jména společnosti eTel a jejich služeb. Velká konkurence na trhu klade větší nároky na profesionalizaci přístupu k zákazníkům, rozvoj nových služeb a na styl komunikace se zákazníky. Ti totiž mají tu moc, že si mohou konečně vybrat z velké nabídky mnoha alternativních operátorů.Je zde na druhou stranu stále velký potenciál a jsem si jist, že společnost eTel má na tomto trhu své místo a je naším úkolem tento potenciál využít."
Mezi koníčky čerstvě jmenovaného manažera patří potápění, rocková hudba, rodina a četba.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist