V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 12/2002
Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling |
Připravujeme:
IT System 1-2/2002
Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
Řešení
dodavatelského řetězce pro metalurgický průmysl
Společnosti
IFS a Atos Origin se domluvily na další spolupráci, která započala již v
roce 2000 a výsledkem je vývoj řešení, které umožňuje lepší plánování,
optimalizaci a realizaci dodavatelského řetězce v metalurgickém
průmyslu. Řešení pro metalurgický průmysl je založeno na základních
komponentách řešení IFS Aplikací a Atos Origin Planning & Optimization a
kombinuje v sobě nejlepší funkce nabízené oběma společnostmi.
Společnost Atos Origin přidává do podnikových aplikací IFS na bázi
komponent softwarové nástroje pro plánování a optimalizaci specifické
pro danou oblast průmyslu. Jedním ze základních kamenů nabídky je
komponenta IFS Výroba - která podporuje celý proces od plánování
poptávky a zpracování zákaznických objednávek po dodávky a fakturaci
zboží.
Pro metalurgický průmysl je charakteristický velký objem kapitálu s
jasným zaměřením na zvýšenou disponibilitu a snižování nákladů. Velmi
důležitým cílem je zvýšení využití výrobních prostředků a snížení
prostojů díky lepší integraci plánování a optimalizace údržby v
procesech správy dodavatelského řetězce. Řešení IFS pro správu životního
cyklu majetku poskytuje velmi dobrou podporu pro návrh závodu, plánování
preventivní údržby, plánování pracovních objednávek, nákup a správu
skladu.
Nahoru

HP
nasadí monitorovací systém v Komisi pro cenné papíry
Česká pobočka společnosti HP získala kontrakt na nasazení monitorovacího
systému v Komisi pro cenné papíry. Partnerem HP v tomto projektu je
polská softwarová firma Rodan Systems a subdodavatelem společnost Český
Web. Projekt v hodnotě 60 milionů Kč financuje Evropská komise a jeho
implementace potrvá deset měsíců.
Cílem projektu je vybudovat systém, který napomůže Komisi pro cenné
papíry plnit její úlohu na kapitálovém trhu. Díky tomuto řešení získá
Komise efektivnější prostředky a nástroje pro sběr, uchovávání a
zpřístupnění dat z kapitálového trhu; na analýzu dat a identifikaci
neobvyklých transakcí; pro podporu a zefektivnění interních procesů; pro
podporu licenčního a certifikačního řízení účastníků kapitálového trhu.
Nahoru

Rychlé vyhledávání
v příchozích dokumentech
Společnost IXOS Software oznámila uvedení svého produktu
IXOS-DocumentsOnTrack, díky kterému mohou uživatelé systému SAP
jednoduše sledovat stav zpracování a workflow objednávek, faktur apod.,
což umožňuje pružněji reagovat na změny v řízení pracovních postupů.
Příchozí dokumenty jsou zpracovávány rychleji, čímž dochází k redukci
nákladů.
V prostředí IXOS-DocumentsOnTrack jsou přehledně zobrazovány informace o
stavu zpracování jednotlivých dokumentů, stejně tak jako data a
dokumenty související s danou transakcí. Není důležité, který SAP modul
(například: Finance nebo Sales & Distribution) nebo obchodní transakci
uživatel aktuálně využívá. Uživatelé také mohou používat
IXOS-DocumentsOnTrack jako elektronickou knihu faktur, ve které mohou
rychle a přehledně zjišťovat, které faktury jsou rozpracovány, komu byly
doručeny a kdo na nich v současnosti pracuje.
Hierarchické struktury složek IXOS-DocumentsOnTrack umožňují uživatelům
jednoduchým způsobem lokalizovat informaci nebo dokumenty vyhledáváním v
adresářích či použitím standardních vyhledávacích metod. Takto jsou
jednoduše dohledatelné kritické transakce, například faktury, které
nebyly zpracovány v určeném časovém rozmezí. Díky nim má uživatel
možnost zajistit vhodné kroky k nápravě.
Nahoru

Společné podnikové řešení pro výrobce stavebního materiálu
Společnost IFS
a norský výrobce izolačních hmot a dalších produktů pro stavebnictví -
firma Glava,
spolupracují na vývoji podnikového informačního systému pro výrobce
stavebního materiálu. Řešení bude nabízet rozšířenou finanční správu -
kdy automatizuje řadu pracovních procesů, včetně e-commerce, kalkulací
dopravného, smluv, a také dohod o slevách a bonusech mezi výrobci a
odběrateli.
Vyvíjené průmyslové řešení tvoří součást správy odběratelského řetězce
výrobce a finančních systémů a odpovídá normě NOBB (Norwegian Building
Materials Database) a odpovídajícím průmyslovým normám. Nové řešení již
bylo prodáno několika výrobcům, například Optiroc a Byggma ASA.
Společnosti Glava, Optiroc a Byggma na toto řešení přecházejí na začátku
roku.
Glava AS je norská
průmyslová skupina se sídlem ve městě Askim. Firma má výrobní zařízení
ve městě Askim a Stjordal a hlavní kancelář pro marketing, prodej a
služby zákazníkům ve městě Oslo. Skupina se skládá z mateřské
společnosti a dvou dceřinných společností: Askim Engineering Works AS a
Norild AS. Celá skupina má 475 zaměstnanců.
Nahoru

Více módy z Benettonu
Přístup ke
všem článkům logistického řetězce - od návrhu modelů až po prodej
oblečení koncovému zákazníkovi - bude mít nyní více než 1 500
zaměstnanců společnosti Benetton (http://www.benetton.com/) Group díky
řešení SAP Apparel and Footwear (SAP AFS).
To umožní zkrátit dobu potřebnou pro přípravu nových módních kolekcí,
včetně jejich uvádění na trh v zrychlené frekvenci podle požadavků
společnosti Benetton. Nové programové vybavení se bude zavádět ve
výrobních závodech, logistických centrech a ve všech obchodních
zastoupeních společnosti po celém světě.
Letos je italský Benetton Group čtrnáctým nadnárodním koncernem oděvního
průmyslu, který zavádí programové vybavení od německé společnosti SAP.
Řešení SAP AFS používají například společnosti Adidas, Nike, Levi
Strauss & Co. a Reebok.
Nahoru

TPG si vybral Getronics
HR Solutions
Holandská
zásilková služba TPG si
pro správu mezd svých více než 65 000 zaměstnanců vybrala řešení od
společnosti Getronics. Kontrakt byl podepsán na dobu nejméně pěti let a
doba plnění začíná 1. lednem 2003.
TPG si vybral Getronics HR Solutions díky schopnosti zajistit rychlé
včlenění kolektivních smluv, novel zákonů nebo nových předpisů
týkajících se administrace mezd. Předmětem projektu budou navíc
vývojářské práce na propojení systému pro správu lidských zdrojů,
speciálně vyvinutého divizí Getronics HR Solutions pro TPG, a novým
mzdovým systémem. TPG tak získá systém, který plně odpovídá dnešním
standardům na trhu.
TPG N.V. spolu se svými dceřinými společnostmi TNT a Royal TPG Post je
globálním poskytovatelem poštovních, expresních a logistických služeb.
Zaměstnává přes 148 000 lidí v 60 zemích a doručuje zásilky do více než
200 zemí.
Nahoru

SAS a IBM spolupracují i v
Evropě
SAS Institute oznámil partnerství se společností IBM, kdy v rámci
společné nabídky budou nabízet zákazníkům v Evropě, na Středním Východě
a v Africe řešení business intelligence. IBM bude, jako součást svého
balíku řešení IBM Global Services Enterprise Customer Analytics, nabízet
řešení SAS pro řízení vztahů se zákazníky, pro automatizaci podnikového
marketingu a strategické řízení výkonnosti organizací.
Dohoda se projeví v konzultacích v rámci divize IBM Global Services v
regionu EMEA (tedy v Evropě, na Středním Východě a v Africe), která bude
podporovat řešení SAS, dále ve školení konzultantů v integraci SAS
řešení pro oblast business intelligence se stávajícími transakčními
systémy a jinými e-business aplikacemi společnosti IBM a v integraci
business intelligence řešení společnosti SAS a univerzální databáze DB2
pro další rozšíření výkonnosti na všech serverových platformách IBM
Tato dohoda je rozšířením obdobných smluv uzavřených mezi společnostmi
SAS a IBM Global Services v USA a Kanadě. SAS je také IBM Strategic
Alliance Partnerem.
Nahoru |
|
Konference, semináře,
školení |
CIO Forum 2003
Conference "CIO
Forum 2003", will be held in central Prague, Czech Republic, on 22nd
and 23rd January 2003.
Today's companies are placing increasing emphasis on developing
marketing and sales strategies that attract and retain on-line
customers. The realisation of these strategies is only possible through
developing first-class IT support where the role of the proactive CIO
develops to incorporate becoming a marketing architect.
As information technology increasingly drives all areas of the business,
CIOs are taking larger roles as full members of the executive team. The
actions and skills required to build effective partnerships at this
level and add a whole new dimension to the CIO's responsibilities. What
does it take to get there - and to excel in the role?
The current IT department is much more concentrated on the corporate
marketing strategy. Customer relationship goes on-line and the IT
structure gives the companies more space to create their sales power. In
the same time, companies have to clearly demonstrate that the customer's
data they use for the sales strategies are securely stored in the
company, protected from misusing and kept in privacy.
The role of CIO is one of the key positions in the company. This
conference aims to supply the CIO with tools to fulfill the
expectations.
Key Topics of Conference "CIO Forum 2003"
∙ Giving Customers What They Want, Where They Want and When They Want
∙ Designing Database Structure(s) to drive Revenues
∙ The Use of Customer Queries to Drive Expertise & Build Research &
Development
∙ Data Protection, Data Security, Data Privacy
∙ Legal Liability, CIO and ASP
More about conference on the
web.
Nahoru
|
Finanční monitor IT firem |
Zisk vyšší o polovinu
Společnost GTS oznámila, že za první tři čtvrtletí letošního roku
dosáhla v České republice zisku před úroky, odpisy a zdaněním (EBITDA)
ve výši 309 milionů korun. Ten představuje růst o 53 % oproti
srovnatelnému období minulého roku. Celková výše tržeb za prvních devět
měsíců letos činila více než 1,76 miliardy korun, což je o 14 % více než
ve stejném období vloni.
Společnost GTS Czech je působí na našem trhu od roku 1991 a poskytuje
komplexní nabídku hlasových, datových, internetových, operátorských a
integrovaných služeb. Mezinárodní finanční a telekomunikační společnost
Antel Holdings v srpnu 2002 převzala skupinu GTS Central Europe, včetně
české pobočky.
Nahoru

Výsledky Adobe za
Q4 a za fiskální rok 2002
Adobe oznámila
své finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a za fiskální rok, který
skončil 29. listopadu 2002. Za čtvrté čtvrtletí dosáhla společnost Adobe
příjmů 294,7 miliónu dolarů, ve srovnání s 264,5 miliónu, oznámenými za
čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2001 a s 284,9 miliónu, oznámenými ve
třetím čtvrtletí fiskálního roku 2002.
Rozdělené výnosy podle GAAP na jednu akcii za čtvrté čtvrtletí
fiskálního roku 2002 byly 0,17 dolaru. Oproti tomu rozdělené výnosy na
jednu akcii oznámené ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2001 byly 0,14
dolaru a rozdělené výnosy na jednu akcii oznámené ve třetím čtvrtletí
fiskálního roku 2002 byly 0,19 dolaru.
Čistý příjem podle GAAP za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2002 byl
40,1 miliónu dolarů, ve srovnání s 34,3 miliónu oznámeným ve čtvrtém
čtvrtletí fiskálního roku 2001, a s 47,2 miliónu ve třetím čtvrtletí
fiskálního roku 2002. Ve fiskálním roce 2002 dosáhla společnost Adobe
příjmů 1,165 miliardy dolarů, ve srovnání s 1,230 miliardy dolarů ve
fiskálním roce 2001. Roční čistý příjem podle GAAP ve fiskálním roce
2002 byl 191,4 miliónu dolarů, ve srovnání s 205,6 miliónu dolarů ve
fiskálním roce 2001.
Pro první čtvrtletí fiskálního roku 2003 je oznámeným cílem společnosti
dosáhnout příjmů od 275 miliónů do 290 miliónů dolarů, s hrubým rozpětím
přibližně 91 %. V procentech z příjmů jsou cílové výdaje Adobe pro první
čtvrtletí fiskálního roku 2003 následující: Výzkum a vývoj - přibližně
22 až 23 %, prodej a marketing - přibližně 33 až 34 % a všeobecné a
administrativní výdaje - přibližně 10 %.
Co se týká počtu akcií, je cílem Adobe mít v prvním čtvrtletí fiskálního
roku 2003 mezi 238 a 240 milióny akcií.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Český Telecom opět oddaluje zpřístupnění technologie xDSL
Telekomunikační operátoři - jmenovitě Aliatel, Contactel, eTel, GTS,
Jet2Web, NEXTRA a Tiscali ve svém prohlášení upozorňují na pokračující
zneužívání dominantního postavení Českého Telecomu na českém
telekomunikačním trhu.
Podle jejich prohlášení, Český Telecom ani v prosincovém čísle
telekomunikačního věstníku nezveřejnil dodatek k Referenční nabídce
propojení obsahující takové podmínky, které umožní přístup k službám
sítě internet s využitím technologie ADSL. Opakovaně tak porušil
povinnost, která mu byla uložena rozhodnutím ČTÚ z 11. listopadu 2002
ohledně poskytování služeb ADSL. Ve svém rozhodnutí o předběžném
opatření z 27. 6. 2002 ho regulátor přiměl zastavit nabízení a
poskytování telekomunikační služby IOL Platinum, jejíž součástí byl i
širokopásmový přístup s využitím technologie xDSL (ADSL).
Důvodem předběžného opatření byla absence velkoobchodní nabídky na
využití širokopásmového přístupu s využitím technologie xDSL (ADSL)
účastníků Českého Telecomu ke službám, poskytovaným provozovateli
telekomunikačních sítí, které jsou se sítí společnosti Český Telecom
propojeny.
Nečinný přístup dominantního operátora ke zveřejnění velkoobchodní
nabídky vede k neustálému oddalování nabízení xDSL (ADSL) služeb na
českém trhu. Jsme přesvědčeni, že jednání Českého Telecomu poškozuje
zájmy zákazníků, kterým odpírá možnost využívat služeb xDSL (ADSL) a
těžit ze zdravého konkurenčního prostředí na telekomunikačním trhu.
Absence velkoobchodní nabídky v telekomunikačním věstníku neumožňuje
nabídnout tuto službu v dostupném termínu a tím ani využít samozřejmou
existenci konkurence vedoucí ke snižování cen za připojení technologie
xDSL.
Nahoru

Outsourcing
Centre společnosti Oracle v Praze
Společnost Oracle od 1. února 2002 spouští v pořadí již páté Outsourcing
centre určené pro evropské zákazníky. Centrum bylo zřízeno v rámci české
pobočky společnosti Oracle v Praze. Doposud byla tato centra k dispozici
v Dánsku, Anglii, Německu a Španělsku.
V pražském centru jsou poskytovány nejen standardní služby, tj. od
implementace až po odstraňování případných problémů, ale jako jediné
evropské centrum monitoruje všechny zákazníky po celé Evropě nepřetržitě
v režimu 24x7, každý den v roce. Pro 20 expertů pražského centra to v
praxi to znamená střídání po 12hodinových směnách.
V současné době využívá služeb Outsourcing centra pět firem působících
na českém trhu, v celé Evropě jde celkem o 83 společností. Tento počet
není dozajista konečný. Outsourcing má v současné době přední postavení
v oblasti IT především v západní Evropě, ale i v České republice se
vyvíjí rychlým tepem. Z výzkumů vyplývá, že firmy vyhledávají služeb
outsourcingu zejména proto, aby ušetřily náklady na hardware, software a
lidské zdroje. Oracle nabízí outsourcing svých technologií a aplikací,
což může být zajímavé především pro středně velké firmy.
Centrálním místem, kde se nachází veškeré serverové zařízení, je sídlo
společnosti Oracle, Kalifornie. Centra v Evropě jsou vzájemně propojena
už jen kabeláží, přes kterou jdou veškeré informace z datacentra v
Kalifornii.
Nahoru

Sítě 3Com pro síť obchodů
Tesco
Společnost 3Com
oznámila nový projekt ve společnosti
Tesco. Tesco, které
je v České republice stejně jako ve státech střední Evropy dlouhodobým
zákazníkem firmy 3Com, se rozhodla ve všech nových instalacích
hypermarketu používat gigabitové technologie, založené na produktech
3Com SuperStack3 Switch 4900 a 3Com SuperStack3 Switch 4400.
3Com technologie se osvědčily v prostředí kritických aplikací prodejního
řetězce již v minulosti, proto padla volba opět na tuto značku.
Počítačové sítě hypermarketů představují velmi náročné prostředí,
především z pohledu nepřetržitého provozu sítě, 24 hodin denně a 365 dní
v roce.
Síťové přepínače řady SuperStack 3 4900 patří k nejvýkonnějším Gigabit
Ethernet produktům. Přepínače SuperStack 3 Switch 4400 jsou stohovatelné
Fast Ethernet přepínače schopné klasifikovat a prioritizovat tok dat
(Layer2 / Layer4). Uživatel má možnost definovat, která data jsou
důležitá, která jsou druhořadá a která jsou škodlivá. 3Com síť se podle
toho zachová a automaticky vyčlení maximální prostor kritickým
aplikacím, zatímco nechtěná data zablokuje (například hry nebo hudba
MP3).
Do sítě Tesco dnes patří 1 000 obchodních domů a hypermarketů, v nichž
pracuje celkem přes čtvrt miliónu zaměstnanců. Jen ve střední Evropě
existuje 147 obchodních jednotek sítě Tesco.
Nahoru

Contactel
součásti nové divize TDC Solutions
Za účelem lepšího naplnění svých strategických cílů se vedení dánské
společnosti TDC A/S rozhodlo sloučit své divize TDC Tele Danmark a TDC
Internet, jejíž součástí je i Contactel. Ředitelem nově vytvořené divize
nazvané TDC Solutions se stal dosavadní ředitel TDC Internet Lars Torpe
Christoffersen.
Nahoru

eTel Slovensko
obdržel plnou licenci PTO
Slovenská pobočka eTel Group obdržela plnou licenci Veřejných
telekomunikačních operátorů (PTO). Tato licence, udělovaná na
dvacetileté období, umožní pobočce eTel Slovensko poskytovat
telekomunikační služby na celostátním základě, včetně hlasových služeb,
datových služeb a internetu, a je spravována telekomunikačním úřadem
Slovenské republiky.
eTel patří mezi první alternativní telekomunikační operátory na
Slovensku, kterým byla udělena licence PTO. Udělení této licence je pro
eTel Slovensko vhodně načasováno, neboť v současnosti poskytuje škálu
telekomunikačních služeb v rozsahu 450 firemních zákazníků. Udělení
uvedené licence dále umožní této společnosti urychlit rozvoj svých
služeb na firemních trzích na Slovensku a připraví cestu pro vzájemné
rozhovory s monopolním operátorem.
Nahoru

Raiffeisen stavební spořitelna klientem Českého Telecomu
Český Telecom
opět poskytuje telekomunikační služby společnosti Raiffeisen stavební
spořitelna. ČTc se tak podařilo přesvědčit dalšího velkého zákazníka,
který dosud využíval hlasových služeb jednoho z alternativních
operátorů, o spolehlivosti a kvalitě svých služeb.
Páteřní službou poskytovanou ČTc je Frame Relay. Kromě ní využívá
Raiffeisen stavební spořitelna především linky euroISDN2 a kompletní
internetové připojení. Služba Frame Relay nabízí výkonný, spolehlivý a
finančně výhodný způsob propojování vzdálených sítí LAN. Je zvláště
vhodná pro aplikace, které vyžadují krátkou dobu odezvy nebo přenášení
velkých objemů dat za nepřetržitého dohledu nad sítí.
Raiffeisen stavební
spořitelna je s více než půl milionem zákazníků čtvrtou největší
stavební spořitelnou na českém trhu.
Nahoru

Automatická distribuce
souborů do NAS
Společnost EMC vydala první zprávu o EMC OnCourse, novém softwarovém
řešení EMC Celerra pro centrální řízení a automatizování pohybu souborů
a dat mezi vzdálenými lokalitami. Nové EMC OnCourse představuje
automatizovanou, strategickou alternativu ve srovnání s časově
náročnými, nespolehlivými metodami manuální a psané distribuce souborů,
kterou v současné době používá většina společností.
OnCourse umožňuje bezpečné rovnocenné přesuny souborů mezi systémy NAS
Celerra, zařízeními a servery NAS používajícími Windows, servery Unix a
servery Linux. OnCourse lze též integrovat se stávajícími aplikacemi
infrastruktury, jako např. CRM a ERP pro zjednodušení a automatizaci
současných manuálních toků dat a zároveň nabízí zdokonalené procesy
přenosu souborů.
OnCourse poskytuje flexibilní přístup k automatizaci toků dat, ať jde o
potřebu stahovat data ze vzdálených lokalit do datového centra
společnosti pro účely centralizovaného zálohování, výkaznictví či
analýzu, nebo o potřebu dodávat denně nebo po hodinách aktualizovaná
data do poboček.
S tím, jak se každoročně zdvojnásobuje kapacita pro ukládání dat, bojují
společnosti ve všech odvětvích s problémy, jak udržovat efektivní řízení
informací. EMC OnCourse je vhodný pro přesun dat z mnoha serverů do
jednoho nebo naopak či pro rovnocenné rozmnožování adresářů a souborů
přes IP. Vzorové aplikace obchodní činnosti u OnCourse zahrnují:
oFinanční služby: OnCourse nabízí sloučení transakcí poboček do
centrály; přenos konsolidovaných dat ATM do záložních systémů
zpracování; přenos dat kapitálového trhu partnerům obchodujícím v rámci
B2B; a konsolidaci vnitropodnikových dat
oVýroba: OnCourse umožňuje přenos povolených výkresů či objednávek
materiálů smluvním výrobcům; a synchronizaci informací o vývoji výrobku
mezi rozptýlenými projektovými týmy
oMaloobchod: OnCourse umožňuje distribuci ceníků, katalogů a obchodování
materiálem se vzdálenými obchody; a sloučení transakcí týkajících se
prodeje/ zásob v jednom oddělení společnosti.
Nahoru

Bezdrátové řešení pro rozšíření schopnosti portálu Sun ONE
Společnosti Nextel, EDS a Sun oznámily řešení mobilního portálu, které
bezpečně rozšiřuje funkčnost platformy Sun ONE (Open Net Environment) o
mobilní telefony a bezdrátová zařízení Nextel s podporou technologie
Java.
Mobilní portál poskytuje rozhraní, které si může uživatel sám
přizpůsobit. Zaměstnancům, zákazníkům a partnerům podniků nabízí
bezpečný přístup k informacím, aplikacím a službám. Mezi funkčnosti,
které lze jeho prostřednictvím zpřístupnit, patří aktualizace
produktových informací, přístup do databáze skladu v reálném čase,
automatizace prodejních sil a přístup k podnikovému adresáři kdykoli,
kdekoli a z jakéhokoli zařízení Nextel s podporou Javy.
Toto přizpůsobitelné řešení mobilního portálu ukazuje na rozšiřitelnost
platformy Sun ONE Portal Server pro doručování obsahu a služeb
podnikovým uživatelům mobilních technologií. Řešení je vytvořeno tak,
aby ho díky možnosti využít poradenské a integrační služby společnosti
EDS mohly rychle implementovat podniky různého zaměření.
Řešení mobilního portálu využívá paketovou datovou síť Nextel, která
pokrývá území USA, a mobilní telefony a zařízení s podporou technologie
Java 2 Platform Micro Edition (J2ME). Nextel se loni stal prvním
americkým mobilním operátorem, který začal nabízet mobilní telefony s
Javou. Mezi výhody technologie J2ME patří trvalá paměť, bohaté grafické
uživatelské rozhraní a možnost používat Java aplikace v místech s
pokrytím i bez pokrytí.
Řešení mobilního portálu se zařadí do rostoucího portfolia řešení
iForce, tvořeného osvědčenými, svého druhu nejlepšími produkty, které
lze přizpůsobit a implementovat rychleji a s minimálním rizikem. Řešení
mobilního portálu bude podnikovým zákazníkům k dispozici ještě v tomto
roce.
Nahoru

Problémy s poslední míli
Ani v zemích Evropské unie neprobíhá proces zavádění účastnických vedení
příliš úspěšné. Hlavní brzdou jsou cíleně pomalá implementace,
opodstatněné technické problémy a vysoké počáteční náklady. Rovněž
investiční kapitál potřebný pro vybudování tzv. střední míle není v
současnosti dostatečný. Takto tíživou situaci v regulaci elektronických
komunikací v zemích EU popsal John Dickie, zástupce Evropské asociace
kompetitivních telekomunikací (ECTA). Stalo se tak na semináři české
pobočky ECTA České asociace kompetitivních komunikací (ČAKK).
John Dickie na semináři vysvětlil příčiny neúspěchu regulačního
opatření, které se týká tolik diskutovaného zpřístupnění účastnických
vedení (tzv. "unbundling"). Jedním z důvodů tohoto neradostného stavu je
všeobecné ignorování tzv. přístupu k datovému toku dominantních
operátorů. "Právě přístup k datovému toku, tj. cesta k zajištění
přístupu k internetu o vysokých rychlostech, je přesně tím ustanovením,
které bylo z návrhu novely našeho zákona o telekomunikacích nakonec
vypuštěno - a my už nyní zřetelně víme, že to je ke škodě věci,"
poznamenal JUDr. Zdeněk Vaníček, prezident České pobočky ECTA - ČAKK a
dodal, že "vláda bude v nejbližší době projednávat novelu zákona o
telekomunikacích a proto ČAKK tento pracovní seminář uspořádala. John
Dickie je hlavním architektem formování jednotných právních názorů
asociace ECTA, kterou v ČR zastupujeme, a odborným konzultantem Evropské
komise." "Jde do tuhého, protože rok 2003 je posledním před přistoupením
k Evropské unii. ECTA prostřednictvím ČAKK pomáhá všem subjektům které
chtějí ovlivnit dopady regulačního režimu v ČR," upozorňuje Zdeněk
Vaníček. Další aktivitou v tomto směru bude výroční konference ČAKK
Czech Broadband Communications CACC 2003, která se bude konat v Praze ve
dnech 24. a 25. února 2003.
Proč je zpřístupnění účastnických vedení v zemích EU neúspěšné? Příčin
neúspěchu je několik, ale hlavním je obtížná implementace. Dominantní
operátoři vidí ve zpřístupnění účastnických vedení zmenšení jejich
obchodního potenciálu, takže mají pádný důvod s implementací nespěchat.
Zároveň však existují reálné technické problémy dané tím, že
zpřístupnění účastnických vedení je velmi náročný a hloubkový proces.
Regulátoři mohou jen těžko rozpoznat, který z těchto dvou důvodů je
skutečný, a následně navrhnout účinná řešení.
Další brzdou jsou vysoké náklady. Zpřístupnění účastnických vedení je z
hlediska vstupních nákladů a iniciačních poplatků velmi nákladné.
Alternativní operátoři musí počítat s velkými počátečními investicemi, a
to i při velmi ekonomickém provozu. Služby tak mohou být nabízeny pouze
v oblastech s vysokou koncentrací firemní klientely, ale ne masově,
např. domácnostem.
Reálně dostupných investic je v této oblasti málo. Regulace byla
připravena na vrcholu boomu telekomunikačního odvětví a byla založena na
konceptu okamžitého rozvoje. Předpokládalo se, že jakmile bude přístup k
účastnickým vedením zregulován, operátoři začnou okamžitě budovat tzv.
střední míli, která prováže jejich sítě s ústřednami napojenými na
potenciální zákazníky. Náklady na položení těchto kabelů jsou však
značně vysoké a alternativní operátoři nyní s investováním váhají.
Jak situaci zlepšit? Je nutné nadále pokračovat a zlepšovat implementaci
zpřístupnění účastnických vedení. Důležité je se zaměřit zejména na
strukturální nedostatky a mezery. Nejdůležitější je zaručit i jiné cesty
k telekomunikačnímu trhu tzv. přístup k datovému toku (bitstream
access). Znamená to oddělit a přesně definovat zpřístupnění účastnických
vedení pro poskytovatele služeb s vyšší přidanou hodnotou (wholesale
products) a produkty síťových operátorů, kteří nabízejí různé druhy
připojení (interconnect products). Důležitým faktorem je také vyřešení
širokopásmové propojení, které nabízí větší výběr služeb a jejich
inovaci. Ačkoli jde pouze o doplněk zpřístupnění účastnických vedení,
vyřešení propojení širokopásmových služeb umožní operátorům nabízet
služby i tam, kde oni sami zatím nemohou.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Nový ředitel Komerční divize
GTS
Do funkce
ředitele Komerční divize telekomunikační společnosti GTS byl jmenován
David Duroň, dosavadní marketingový ředitel. Kromě marketingu a styku s
veřejností bude nyní odpovídat také za obchodní oddělení a oddělení péče
o zákazníky. Největší český alternativní operátor má zákazníků přibližně
8 tisíc, a to zejména ze segmentů středních a velkých firem. Dosud
dohlížel na vedení zákaznických a obchodních služeb přímo generální
ředitel společnosti Milan Rusnák.
David Duroň (29) je v GTS téměř tři roky, začínal na pozici manažera
vývoje produktů. Do společnosti přišel z Radiomobilu, kde pracoval jako
analytik obchodní strategie. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v
Praze. David Duroň je ženatý, má čerstvě narozenou dceru a mezi jeho
koníčky patří sport a cestování.
Nahoru

LADY PRO 2002: Veronika
Přikrylová
Marketingová
ředitelka společnosti Microsoft Veronika Přikrylová získala významné
společenské ocenění, které ji řadí mezi nejúspěšnější české ženy na
vysokých manažerských pozicích. Z rukou premiéra Vladimíra Špidly
převzala titul
LADY PRO 2002.
Tituly LADY PRO už šest let uděluje Comenius, Pan-evropská společnost
pro kulturu, vzdělání a vědecko technickou spolupráci. Výsledky pramení
z celonárodní anketní soutěže, jejímž cílem je nalézt, vybrat a ocenit
profesionálně aktivní, úspěšné a přitom hluboce lidské ženy, které
dosáhly mimořádných osobních i profesních úspěchů.
Veronika Přikrylová začala svou pracovní kariéru ve společnosti
Microsoft v roce 1996, kde nejprve působila v oblasti prodeje a
marketingu podporující výrobce osobních počítačů. O tři roky později se
stala obchodní ředitelkou divize Small and Medium Business a od jara
letošního roku je marketingovou ředitelkou firmy. Ocenění LADY PRO 2002
ji staví po bok takových osobností kulturního, politického a vědeckého
života, jakými jsou např. psychiatrička prof. MUDr. Eva Češková, DrCs.,
prokuristka Ing. Simona Kulhánková, herečka Ivana Chýlková či ministryně
Petra Buzková a Marie Součková.
"Byla pro mne obrovská čest, stát vedle tak významných osobností a po
boku žen, které nejenže profesně něco znamenají, ale kromě své práce
ještě navíc většinou pečují o své rodiny. V oboru ve kterém pracuji, je
zastoupeno jen málo žen a dívek, a o to je složitější prosadit se mezi
tolika muži na úplnou špičku," komentovala svůj úspěch Veronika
Přikrylová.
Nahoru

Partnerský program
eTel má nového manažera
Telekomunikační
operátor eTel oznamuje jmenování Karla Slavíka do funkce Manažer
nepřímého prodeje. Za rozvoj nepřímého obchodního kanálu je zodpovědný
od 1. prosince 2002.
Karel Slavík (1971) pracuje v eTel Česká republika od července 2001. Pan
Slavík má více než 4-leté obchodními zkušenosti v sektoru telekomunikací
a IT ze společností Expert and Partner a Český Telecom. V těchto
společnostech pracoval v manažerských pozicích na rozvoji obchodních
kanálů. Před příchodem do telekomunikací a IT pracoval více jak 4 roky
ve společnosti DHL International. Je absolventem Vysoké školy báňské,
obor ekonomika a řízení průmyslu.
Karel Slavík hovoří o nepřímém prodeji a trhu telekomunikací: "Mým cílem
je vybudovat silný prodejní kanál se stabilními partnery a zviditelnění
jména společnosti eTel a jejich služeb. Velká konkurence na trhu klade
větší nároky na profesionalizaci přístupu k zákazníkům, rozvoj nových
služeb a na styl komunikace se zákazníky. Ti totiž mají tu moc, že si
mohou konečně vybrat z velké nabídky mnoha alternativních operátorů.Je
zde na druhou stranu stále velký potenciál a jsem si jist, že společnost
eTel má na tomto trhu své místo a je naším úkolem tento potenciál
využít."
Mezi koníčky čerstvě jmenovaného manažera patří potápění, rocková hudba,
rodina a četba.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|