V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 11/2002
Hlavní témata
. IS v bankách a financích
. Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
. Pokročilé metody plánování a řízení projektů
. E-procurement
. Critical Chain v praxi
. Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
. Moderní informační technologie v podpoře marketingu
. Specializov. příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky |
Připravujeme:
IT System 12/2002
Hlavní témata
. Specializovaná příloha E-business
. Doprava
. Strategický marketing
. CRM, případové studie
. E-learning v praxi
. Organizační schéma podniku a IT
. Řízení projektu I.díl
. Marketingový controlling |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
IBM uvádí
svůj nejvyspělejší databázový software
Společnost IBM
oznámila dostupnost databázového softwaru DB2 Universal Database Version
8 pro Linux, Unix a Windows. Nový software má napomoci firemním
uživatelům zjednodušit a automatizovat řadu úkolů souvisejících s
údržbou databázových systémů.
Software DB2 v8 tak představuje základnu pro integraci důležitých
datových aktiv společnosti a to napříč všemi platformami včetně Linuxu,
Unixu a Windows. Příkladem jsou zdokonalené možnosti "sdružování dat"
umožňující společnostem integrovat a spravovat různé informační zdroje
nacházející se v různých počítačových systémech a na různých místech.
Integrace obchodních dat napříč všemi provozy společnosti a s jejími
dodavately, zákazníky a zaměstnanci je hlavní součástí e-business,
protože umožňuje firmám rychleji a pružněji reagovat na změny. Nový
software obsahuje přes 438 nových funkcí včetně vlastností samočinné
konfigurace a správy, podpory sdružených webových služeb a vyspělých
funkcí zajišťujících vysoký výkon.
Nahoru

Projekt
archivačního systému v České spořitelně
Společnost
Oracle dokončila
implementaci archivačního systému České spořitelny na bázi databáze
Oracle. Archivace velmi obsáhlých souborů dat se totiž stává čím dál
více ožehavým tématem. Zvyšující se objemy dat, spravované jednotlivými
informačními systémy, totiž přinášejí otázku jejich uchování pro
případné další využití, bez nutnosti ponechávat data stále dostupná na
diskových zařízeních.
Oracle nabízí archivační systém, který svou zvolenou koncepcí efektivně
využívá stávající dostupné zdroje společnosti a umožňuje v krátké době
integrovat do archivačního systému zvolenou aplikaci. Jako první
společnost v České republice uvedla tento systém do provozu právě v
Česká spořitelna.
Požadovanou funkčnost archivačního systému České spořitelny rozpracovala
a implementovala firma Oracle. Její konzultanti při práci na projektu
vhodně využili vlastnosti databáze Oracle zahrnující podporu ukládání
strukturovaných i nestrukturovaných dat. Mezi nejzajímavější vlastnost
archivačního systému patří rozhraní pro komunikaci s prezentační
vrstvou, které umožňuje uživatelům přistupovat k archivovaným datům.
Systém podporuje přístup prezentační vrstvy k datům na úrovni standardu
jazyka SQL. Tato spolupráce umožňuje efektivní vyhledávání v
archivovaných datech. Systém dokáže určit na základě zadaného SQL dotazu
přesné umístění požadovaných dat na magnetickém médiu a následně je
zpřístupní uživatelům.
V projektu byl nasazen i software Oracle Workflow pro řízení vlastního
procesu archivace, což umožnilo splnit hlavní požadavek České spořitelny
na otevřenost archivačního systému pro aplikace provozované v rámci
společnosti. Naplněním záměru České spořitelny tak vznikl univerzální
archivační systém, který přispívá k bezpečnosti a konsolidaci
archivovaných dat.
Česká spořitelna je počtem klientů a výší primárních vkladů největší
bankou v Čechách. V březnu 2000 koupila majoritní státní podíl v České
spořitelně středoevropská finanční skupina, rakouská Erste Bank.
Nahoru

Úplný outsourcingu IT
systémů u MITASu
Společnost Logica vybudovala a bude příštích pět let provozovat
provozně-ekonomický systém (ERP) pro firmu MITAS, což je český výrobce
pneumatik pro zemědělské stroje, nákladní automobily a motocykly.
Kontrakt zahrnuje dodávku hardwarové infrastruktury, návrh a nasazení
ERP systému včetně dodávky softwarových licencí mySAP.com, a převzetí
plné odpovědnosti za jeho provoz a podporu.
Spolupráce společností Logica a MITAS je na českém trhu jedním z prvních
případů smlouvy "build-and-operate", kdy dodavatelská firma řeší celou
problematiku od úvodního návrhu přes nasazení systému a jeho financování
až po jeho dlouhodobé provozování a poskytování všech souvisejících
služeb.
Systém je fyzicky umístěn v sídle MITASu, Logica zajišťuje jeho správu a
podporu uživatelů prostřednictvím internetového help-desku, a pokud je
to zapotřebí, tak i přítomností svých konzultantů přímo v budově
zákazníka. Součástí kontraktu je přesné stanovení parametrů (SLA -
Service Level Agreement), které musí provozovatel systému splnit:
například dostupnost, rychlost reakce na požadavky uživatelů apod.
Tento koncept, který je v zahraničí využíván poměrně často, umožnil
MITASu vyhnout se počáteční investici do informačního systému a mít
garantovanou dostupnost a výkonnost systému pro celou dobu kontraktu bez
jakéhokoliv růstu nároků na rozšíření interního IT oddělení o pracovníky
specializované na technologii SAP. Počet zaměstnanců tohoto oddělení se
díky outsourcingové smlouvě dokonce snížil.
Řešení, které Logica v MITASu provozuje, je založeno na systému
mySAP.com integrovaném s technologickým systémem řízení výroby Bühler a
systémem pro personální agendu Eleanor. Řešení, v němž stojí za
pozornost zejména sofistikované funkce integrovaného plánování výroby,
zahrnuje funkcionality Finančního řízení, Controllingu, Správy majetku,
Obchodu a distribuce, Řízení výroby, Řízení kvality a Řízení údržby.
Nahoru

Segmentace zákazníků u
IPB Pojišťovna
Firma Adastra dokončila projekt segmentace zákazníků s využitím
technologií dolování dat (data mining) pro
IPB Pojišťovnu, pátou největší pojišťovnu v České republice z
hlediska objemu předepsaného pojistného a čtvrtou největší v oblasti
životního pojištění. Projekt segmentace byl zaměřen na vybrané produkty
pojišťovny, především na oblast Odpovědnosti za škodu způsobenou
provozem vozidla, tzv. "povinného ručení".
Projekt byl realizován s využitím data miningových metod, konkrétně
metod rozhodovacích stromů a za podpory produktu KnowledgeSTUIO od firmy
Angoss. S pomocí těchto sofistikovaných nástrojů jde o to nalézt
významné atributy z hlediska rizikovosti smlouvy, např. že okres, v němž
držitel vozidla bydlí, má vyšší vliv na rizikovost smlouvy a také nalézt
rozdělení hodnot těchto atributů do skupin s obdobnou rizikovostí (např.
které okresy mají podobnou rizikovost).
Nahoru

Shell Gas pojede na
řešeních SunSystemu
LLP Group,
dodavatel finančních a obchodních softwarových řešení, uzavřel smlouvu
se společností
Shell Gas, na jejímž základě se LLP stává implementačním partnerem
pro zavádění a lokalizaci finančního systému SunSystems ve více než 20
pobočkách firmy Shell Gas po celém světě. Jedná se o jeden z největších
kontraktů v desetileté existenci společnosti LLP. Mezi země, které jsou
součástí kontraktu, patří i Česká republika.
Zatímco v některých pobočkách společnosti Shell Gas bude systém
implementován zcela nově, jiné pobočky používají v současné době starší
verze systému SunSystems (4.2.5.). Dodávka zahrnuje instalaci a/nebo
upgrade řešení SunSystems na verzi 4.2.6. na platformě Windows NT s
databází MS SQL.
Smlouva mezi LLP a Shell Gas je uzavřena na dodávku služeb v
následujícím rozsahu: řízení projektu, příprava dokumentace, nasazení,
lokalizace a testování systému, školení uživatelů, instalace a
post-implementační podpora. Poskytování služeb již bylo zahájeno
pilotním projektem v anglické pobočce Shell Gas, dokončení implementace
všech poboček je plánováno na první čtvrtletí roku 2004.
LLP Group bude postupně implementovat SunSystems ve společnosti Shell
Gas v Argentině, Belgii, Brazílii, Bulharsku, České republice, Dánsku,
Řecku, Maďarsku, Indii, Itálii, Nizozemsku, Polsku, Portugalsku,
Rumunsku, Španělsku, na Srí Lance, ve Švýcarsku, Turecku, Velké
Británii, Vietnamu a v další zemích.
Nahoru

B2B webový server s
fotografiemi
Společnost
National Geographic Society digitalizuje přes 10 000 svých fotografií,
které zachycují život lidí i přírodu a celosvětově je komerčně
zpřístupňuje. Nové implementované e-business řešení, založené na
softwarové a hardwarové technologii IBM, rozšiřuje IT infrastrukturu
časopisu National Geographic o nový B2B
webový server.
Nové řešení umožňuje zákazníkům, od reklamních agentur přes podniková
oddělení marketingu až po mezinárodní vydavatelství, prohlížet, vybírat,
kupovat a stahovat fotografie časopisu National Geographic přímo z webu.
Základním kamenem řešení časopisu National Geographic je software
WebSphere Commerce for Digital Media, který umožňuje zákazníkům
prohledávat archiv a následně kupovat fotografie po internetu. Kromě
toho budou produkty IBM Content Manager a databázový software DB2
sloužit jako úložiště pro vyhledávání, přístup a analýzu tisíců
mediálních prostředků. Řešení bude založeno na serverech e-Server
pSeries.
Nahoru |
|
Konference, semináře,
školení |
CIO Forum 2003
Conference "CIO
Forum 2003", will be held in central Prague, Czech Republic, on 22nd
and 23rd January 2003.
Today's companies are placing increasing emphasis on developing
marketing and sales strategies that attract and retain on-line
customers. The realisation of these strategies is only possible through
developing first-class IT support where the role of the proactive CIO
develops to incorporate becoming a marketing architect.
As information technology increasingly drives all areas of the business,
CIOs are taking larger roles as full members of the executive team. The
actions and skills required to build effective partnerships at this
level and add a whole new dimension to the CIO's responsibilities. What
does it take to get there - and to excel in the role?
The current IT department is much more concentrated on the corporate
marketing strategy. Customer relationship goes on-line and the IT
structure gives the companies more space to create their sales power. In
the same time, companies have to clearly demonstrate that the customer's
data they use for the sales strategies are securely stored in the
company, protected from misusing and kept in privacy.
The role of CIO is one of the key positions in the company. This
conference aims to supply the CIO with tools to fulfill the
expectations.
Key Topics of Conference "CIO Forum 2003":
. Giving Customers What They Want, Where They Want and When They Want
. Designing Database Structure(s) to drive Revenues
. The Use of Customer Queries to Drive Expertise & Build Research &
Development
. Data Protection, Data Security, Data Privacy
. Legal Liability, CIO and ASP
More about conference on the
web.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
BAŤA zvolil
pro své datové služby Český Telecom
Český Telecom
vyhrál výběrové řízení na dodávku datových a internetových služeb pro
společnost Baťa (www.bata.cz). Poptávkové řízení bylo uzavřeno na konci
září 2002 a probíhalo jeden rok. Jeho součástí byl výběr nového
poskytovatele internetových služeb, případně zachování stávajícího, a
dále doplnění služeb dodávky internetu a datové propojení typu centrála
- pobočky službou IP VPN. Řešení společnosti Český Telecom bylo
vyhodnoceno pro firmu jako nejefektivnější.
Služby VPN umožňují vytváření rozsáhlých firemních sítí s využitím IP
technologií. VPN přináší propojení v rámci celé společnosti na sdílené
infrastruktuře s vyšší bezpečností, než které se těší vlastní privátní
síť. Na základě vytížení a statistik bude tato služba včetně jejich
technických a obchodních parametrů pro následující roky individuálně
upravována dle potřeb zákazníka. V současné době probíhá v akciové
společnosti Baťa realizace vítězného návrhu.
Firma Baťa byla založena a registrována ve Zlíně roku 1894 a v průběhu
20. století se rozrostla v Baťovu světovou organizaci. V současné době
je firma Baťa největším prodejním řetězcem v sortimentu obuvi, koženého,
punčochového zboží a ostatních doplňků nejen v České republice, ale i na
Slovensku. Významné místo patří Baťovi i na evropském trhu.
Nahoru

Hanák Nábytek si
zvolil nového operátora
Dodavatelem
telefonních služeb pro výrobce kuchyňského nábytku se stal
telekomunikační operátor Aliatel.
Hanák Nábytek
se stal jedním z prvních zákazníků, kteří využili možností volby
operátora a změnili stávajícího dodavatele. Hanák Nábytek měl zájem o
připojení nového výrobního závodu v Popůvkách u Kojetína, samozřejmě za
výhodných podmínek.
"Spolehlivost a efektivitu dodávaných služeb považujeme za
samozřejmost," říká Jan Klein, IT manažer závodu v Popůvkách a dodává:
"To, co při výběru dodavatele jednoznačně mluvilo ve prospěch Aliatelu,
byla úspora na hovorném ve srovnání s cenami stávajícího dodavatele."
Smlouva o dodávce služeb Business Call Smart na dobu neurčitou byla
podepsána již v červnu 2002, služba byla zprovozněna v měsíci září.
Nahoru

Volba internetu
Službu Volba operátora zároveň pro hlasové služby a připojení k
internetu spustila jako první v České republice společnost GTS. Přístup
k internetu prostřednictvím Volby operátora je účtován po minutách, a to
lineárně, takže každá minuta připojení stojí stejně. Tento způsob
účtování přináší průměrně třetinovou úsporu nákladů v porovnání s
připojením prostřednictvím dominantního operátora.
Společnost začala službu Volba operátora pod názvem GTS Volba Plus
poskytovat firemním zákazníkům z řad menších firem, ke kterým nemá
přivedenu vlastní síť.
Poskytování připojení na internet prostřednictvím této služby umožnilo
společnosti GTS rozhodnutí ČTÚ. Tím regulátor nahradil propojovací
smlouvu mezi GTS a Českým Telecomem, na které se operátoři nemohli
dohodnout.
Nahoru

Telekomunikační služby pro AC Sparta Praha fotbal
Contactel
uzavřel smlouvu s jedním z nejúspěšnějších fotbalových klubů v České
republice -
AC
Sparta Praha fotbal. Contactel bude Spartě Praha poskytovat hlasové
služby prostřednictvím řešení Business Connect.
Business Connect představuje komplexní, modulární řešení hlasových,
internetových a datových služeb, které zákazníkovi umožňuje využívat
jejich libovolnou kombinaci prostřednictvím jedné linky.
Nahoru

Bezpečnost
podnikových sítí pod drobnohledem
Správa bezpečnosti podniku je dnes bohužel obtížným úkolem, protože je
zajišťována kombinací mnoha vzájemně ne vždy plně kompatibilních
produktů od různých dodavatelů. To vede k vysoké složitosti a ke
zvýšeným provozním nákladům. Zároveň při přijímání rozhodnutí ohledně
bezpečnosti sítí je nutno se opírat o izolovaná bezpečnostní data.
Ve většině podniků to vede k neuspokojivému profilu bezpečnostních rizik
- k nezabezpečené obchodní infrastruktuře, neúplnému dodržování směrnic,
nedostatkům v bezpečnostních auditech a ke strmému růstu nákladů na
správu. Možným řešením, jak tyto problémy odstranit, či alespoň zmírnit,
je nové řešení od společnosti Symantec - Security Management Systém.
Jedná se o komplexní sadu správních aplikací pro zvýšení bezpečnosti
podnikových sítí.
A aby bylo vše ještě složitější, bezpečnostní systémy instalované na
různých místech v podniku prověřují systémy a síťový provoz a odesílají
zprávy o každé podezřelé činnosti. Každé zprávě se říká bezpečnostní
událost a takových událostí nastane dokonce i v nevelkých organizacích
každý měsíc v řádů tisíců až desetitisíců. Událostí může být cokoli od
znetvořeného nebo příliš dlouhého paketu v síti, který může ukazovat na
útok s využitím přetečení vyrovnávací paměti, až po neúspěšné přihlášení
na počítač, které může mít zásadní význam, ale může být i relativně
bezvýznamné. Když je každá událost posuzována zvlášť, lze jen obtížně
určit, jestli je příznakem problému nebo ne.
Symantec Security Management System má napomoci odpovědným pracovníkům
odpovídat na takové otázky jako "Jak jsme zabezpečení?", "Kam bych měl
zaměřit svoje zdroje?" a "Dělám pro ochranu svého podniku vše, co mohu?"
Symantec Security Management System má tři hlavní komponenty: Symantec
Event Managers, Symantec Incident Manager a Symantec ESM pro správu
kompatibility zásad.
Pro zákazníky z řad velkých podniků, které chtějí úplný přehled o
bezpečnostních událostech jen v určité konkrétní oblasti ochrany, uvádí
Symantec produkty Symantec Event Manager for Anti-Virus a Event Manager
for Firewall. Tito správci událostí konsolidují data z ochranných řešení
společnosti Symantec, aby uživatel získal úplný přehled o událostech
souvisejících s viry a firewally. Uživatelé mohou shromažďovat data z
bezpečnostních produktů třetích stran, včetně dat z antivirových
produktů firem Network Associates a firewallů Check Point.
Zákazníci z řad velkých podniků s velkými sítěmi, které denně produkují
značná množství bezpečnostních událostí, mohou využít agregovaný a
korelovaný pohled v reálném čase na bezpečnostní data ze všech vrstev
sítě a bezpečnostních technologií. Symantec Incident Manager umožňuje
takovou otevřenou správu incidentů v reálném čase.
Symantec Incident Manager analyzuje a koreluje události, aby
identifikoval incidenty, a sleduje řešení každého incidentu až do jeho
uzavření. Umožňuje také přizpůsobovat nastavení priorit incidentů podle
závažnosti důsledků pro podnik a tyto priority dynamicky přizpůsobuje v
celém životním cyklu incidentu. Incident Manager využívá také modul
analýzy rizik, který stanovuje dopad každého incidentu na základě
relativního hodnocení důvěrnosti, integrity a dostupnosti každé složky
systému. Modul analýzy rizik bere v úvahu, jaké akce byly podniknuty při
řešení incidentu, a dynamicky vyvažuje prioritu každého incidentu ve
vztahu ke všem neuzavřeným incidentům. Personál tak může zaměřit
dostupné zdroje nejdříve na řešení nejkritičtějších incidentů. Symantec
Incident Manager kromě toho zaznamenává každou akci provedenou při
identifikaci a řešení incidentu a generuje zprávy, jež nejen dokládají
typ a závažnost hrozeb, ale také měří efektivitu reakce organizace.
Symantec Incident Manager navíc zaštiťuje Symantec Security Response,
která popisuje známá slabá místa a slouží jako referenční zdroj
informací, kterými se řídí personál při identifikaci a řešení incidentů.
Symantec vytváří také přenosové komponenty pro produkty třetích stran,
takže informace mohou snadno proudit ze systému Symantec Security
Management System do jiných produktů pro správu sítí a systémů.
Přenosová komponenta pro IBM Tivoli Risk Manager a také pro Tivoli
Enterprise Console bude k dispozici ve čtvrtletí končícím v prosinci.
Symantec ESM je řešení správy kompatibility bezpečnostních zásad a
slabých míst určené velkým podnikům, které požadují komplexnější přístup
ke správě bezpečnosti. Je možno jej integrovat s řešením Symantec
Incident Manager. Tato integrace dovoluje sledovat řešení zjištěných
incidentů daných nekompatibilitou zásad až do jejich vyřešení.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Allied Telesyn se
zviditelňuje v Jugoslávii
Společnost Allied Telesyn, poskytovatel síťových technologií postavených
na IP a určených pro lokální i vzdálené sítě, se rozhodl posílit své
aktivity na balkánském trhu a rozhodla se otevřít v Bělehradě svou
pobočku. Stalo se tak 14. listopadu v hotelu Inter Continental za
přítomnosti Dr. Francesca Stramezziho, prezidenta a předsedy správní
rady Allied Telesis.
Bělehradské zastoupení bude mít i nadále na starosti trh v Jugoslávii,
Makedonii, Bosně a Hercegovině a Bulharsku. Ředitelem této oblasti i
pobočky byl jmenován Jovan Bakoečvić, dříve ředitel prodeje a služeb u
Olivetti Energodata Yugoslavia.
Ten ke svému jmenování uvedl: "Jsem si jist, že ustavení místního
zastoupení společnosti Allied Telesyn bude velmi přínosné pro všechny
partnery a zákazníky ATI. Můžeme jim nyní poskytovat přímou a zároveň i
místní podporu. Již v tuto chvíli máme dvě výuková střediska a
poradenskou linku v místním jazyce." Během úvodní ceremonie zdůraznil
Miodrag Sundič, senior viceprezident zodpovědný za prodej v oblasti
střední, východní a jižní Evropy, že jedním z hlavních důvodů založení
bělehradské pobočky je růst a další potenciál balkánského trhu.
Nahoru

Euroweb
posiluje svůj obchodní a manažerský tým
Společnost
EuroWeb Czech Republic oznámila vytvoření nového manažerského týmu v
pražské pobočce. Stávající ředitel EuroWeb Slovakia pan Sean R.
Bourgeois bude vykonávat funkci regionálního ředitele s tím, že řídí
fungování společnosti jak v Česku, tak i na Slovensku. Stejně tak pan
Ján Jaš, který zastává funkci ředitele prodeje a marketingu, řídí
obchodní a marketingové aktivity společnosti EuroWeb na obou trzích.
Pan Sean R. Bourgeois začal svou kariéru na Wall Streetu. Poté se
přesunul na tři roky na vedoucí pozici v Paříži do společnosti AIG
Central European, kde byl odpovědný za rozvoj obchodu.
Pan Ján Jaš vedl po studiích obchodní oddělení košického poskytovatele
internetu, společnost Dodo, která se po akvizicích stala součástí
EuroWebu Slovakia. V EuroWebu působil jako ředitel divize Východní
Slovensko a po příchodu do Bratislavy se stal obchodním a marketingovým
ředitelem EuroWeb Slovakia.
EuroWeb je členem skupiny EuroWeb International Group, jednoho z velkých
internetových poskytovatelů ve Střední Evropě. Společnost posiluje svoje
aktivity v České republice vzhledem k možnostem, které na tomto trhu
vidí. Současné portfolio služeb společnosti EuroWeb Czech Republic
zahrnuje služby připojení k internetu a doplňkové služby (především VPN,
VoIP a mezinárodní propojení).
Nahoru

NetDirect otevírá pobočku v
Brně
Pobočka v
moravské metropoli se bude soustřeďovat na obchodní aktivity zaměřené na
zahraniční trhy. V čele bude stát Thomas LaRocca, Foreign Business
Manager společnosti NetDirect.
Thomas LaRocca k otevření pobočky říká: "Již nyní máme několik
zahraničních zákazníků, jedná se však o outsourcing v pravém slova
smyslu. Naším cílem však je prosadit se na zahraničních trzích s našimi
produkty - ShopEnginea MediaEngine. Věřím, že oba produkty již budou
zajímavé i pro zahraniční klienty."
V Ostravě bude zachována ta část obchodního oddělení, která se věnuje
tuzemským zákazníkům a také vývojový tým. Ostravské "ústředí" se bude
také věnovat dalšímu posilování kvalitního programátorského týmu.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|