HLEDEJ
 V SEKCI
 

11. prosinec 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

 

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
IBM uvádí svůj nejvyspělejší databázový software
Projekt archivačního systému v České spořitelně
Úplný outsourcingu IT systémů u MITASu
Segmentace zákazníků u IPB Pojišťovna
Shell Gas pojede na řešeních SunSystemu
B2B webový server s fotografiemi

Konference, semináře
CIO Forum 2003

Internet, komunikace a sítě
BAŤA zvolil pro své datové služby Český Telecom
Hanák Nábytek si zvolil nového operátora
Volba internetu
Telekomunikační služby pro AC Sparta Praha fotbal
Bezpečnost podnikových sítí pod drobnohledem

Informační společnost
Allied Telesyn se zviditelňuje v Jugoslávii
Euroweb posiluje svůj obchodní a manažerský tým
NetDirect otevírá pobočku v Brně

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 11/2002


Hlavní témata
. IS v bankách a financích
. Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
. Pokročilé metody plánování a řízení projektů
. E-procurement
. Critical Chain v praxi
. Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
. Moderní informační technologie v podpoře marketingu
. Specializov. příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
Připravujeme:
IT System 12/2002


Hlavní témata
. Specializovaná příloha E-business
. Doprava
. Strategický marketing
. CRM, případové studie
. E-learning v praxi
. Organizační schéma podniku a IT
. Řízení projektu I.díl
. Marketingový controlling


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT System


Podnikové aplikace

IBM uvádí svůj nejvyspělejší databázový software
Společnost IBM oznámila dostupnost databázového softwaru DB2 Universal Database Version 8 pro Linux, Unix a Windows. Nový software má napomoci firemním uživatelům zjednodušit a automatizovat řadu úkolů souvisejících s údržbou databázových systémů.
Software DB2 v8 tak představuje základnu pro integraci důležitých datových aktiv společnosti a to napříč všemi platformami včetně Linuxu, Unixu a Windows. Příkladem jsou zdokonalené možnosti "sdružování dat" umožňující společnostem integrovat a spravovat různé informační zdroje nacházející se v různých počítačových systémech a na různých místech.
Integrace obchodních dat napříč všemi provozy společnosti a s jejími dodavately, zákazníky a zaměstnanci je hlavní součástí e-business, protože umožňuje firmám rychleji a pružněji reagovat na změny. Nový software obsahuje přes 438 nových funkcí včetně vlastností samočinné konfigurace a správy, podpory sdružených webových služeb a vyspělých funkcí zajišťujících vysoký výkon.
 

Nahoru

 

Projekt archivačního systému v České spořitelně
Společnost Oracle dokončila implementaci archivačního systému České spořitelny na bázi databáze Oracle. Archivace velmi obsáhlých souborů dat se totiž stává čím dál více ožehavým tématem. Zvyšující se objemy dat, spravované jednotlivými informačními systémy, totiž přinášejí otázku jejich uchování pro případné další využití, bez nutnosti ponechávat data stále dostupná na diskových zařízeních.
Oracle nabízí archivační systém, který svou zvolenou koncepcí efektivně využívá stávající dostupné zdroje společnosti a umožňuje v krátké době integrovat do archivačního systému zvolenou aplikaci. Jako první společnost v České republice uvedla tento systém do provozu právě v Česká spořitelna.
Požadovanou funkčnost archivačního systému České spořitelny rozpracovala a implementovala firma Oracle. Její konzultanti při práci na projektu vhodně využili vlastnosti databáze Oracle zahrnující podporu ukládání strukturovaných i nestrukturovaných dat. Mezi nejzajímavější vlastnost archivačního systému patří rozhraní pro komunikaci s prezentační vrstvou, které umožňuje uživatelům přistupovat k archivovaným datům. Systém podporuje přístup prezentační vrstvy k datům na úrovni standardu jazyka SQL. Tato spolupráce umožňuje efektivní vyhledávání v archivovaných datech. Systém dokáže určit na základě zadaného SQL dotazu přesné umístění požadovaných dat na magnetickém médiu a následně je zpřístupní uživatelům.
V projektu byl nasazen i software Oracle Workflow pro řízení vlastního procesu archivace, což umožnilo splnit hlavní požadavek České spořitelny na otevřenost archivačního systému pro aplikace provozované v rámci společnosti. Naplněním záměru České spořitelny tak vznikl univerzální archivační systém, který přispívá k bezpečnosti a konsolidaci archivovaných dat.
Česká spořitelna je počtem klientů a výší primárních vkladů největší bankou v Čechách. V březnu 2000 koupila majoritní státní podíl v České spořitelně středoevropská finanční skupina, rakouská Erste Bank.

Nahoru

 

Úplný outsourcingu IT systémů u MITASu
Společnost Logica vybudovala a bude příštích pět let provozovat provozně-ekonomický systém (ERP) pro firmu MITAS, což je český výrobce pneumatik pro zemědělské stroje, nákladní automobily a motocykly. Kontrakt zahrnuje dodávku hardwarové infrastruktury, návrh a nasazení ERP systému včetně dodávky softwarových licencí mySAP.com, a převzetí plné odpovědnosti za jeho provoz a podporu.
Spolupráce společností Logica a MITAS je na českém trhu jedním z prvních případů smlouvy "build-and-operate", kdy dodavatelská firma řeší celou problematiku od úvodního návrhu přes nasazení systému a jeho financování až po jeho dlouhodobé provozování a poskytování všech souvisejících služeb.
Systém je fyzicky umístěn v sídle MITASu, Logica zajišťuje jeho správu a podporu uživatelů prostřednictvím internetového help-desku, a pokud je to zapotřebí, tak i přítomností svých konzultantů přímo v budově zákazníka. Součástí kontraktu je přesné stanovení parametrů (SLA - Service Level Agreement), které musí provozovatel systému splnit: například dostupnost, rychlost reakce na požadavky uživatelů apod.
Tento koncept, který je v zahraničí využíván poměrně často, umožnil MITASu vyhnout se počáteční investici do informačního systému a mít garantovanou dostupnost a výkonnost systému pro celou dobu kontraktu bez jakéhokoliv růstu nároků na rozšíření interního IT oddělení o pracovníky specializované na technologii SAP. Počet zaměstnanců tohoto oddělení se díky outsourcingové smlouvě dokonce snížil.
Řešení, které Logica v MITASu provozuje, je založeno na systému mySAP.com integrovaném s technologickým systémem řízení výroby Bühler a systémem pro personální agendu Eleanor. Řešení, v němž stojí za pozornost zejména sofistikované funkce integrovaného plánování výroby, zahrnuje funkcionality Finančního řízení, Controllingu, Správy majetku, Obchodu a distribuce, Řízení výroby, Řízení kvality a Řízení údržby.

Nahoru

 

Segmentace zákazníků u IPB Pojišťovna
Firma Adastra dokončila projekt segmentace zákazníků s využitím technologií dolování dat (data mining) pro IPB Pojišťovnu, pátou největší pojišťovnu v České republice z hlediska objemu předepsaného pojistného a čtvrtou největší v oblasti životního pojištění. Projekt segmentace byl zaměřen na vybrané produkty pojišťovny, především na oblast Odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, tzv. "povinného ručení".
Projekt byl realizován s využitím data miningových metod, konkrétně metod rozhodovacích stromů a za podpory produktu KnowledgeSTUIO od firmy Angoss. S pomocí těchto sofistikovaných nástrojů jde o to nalézt významné atributy z hlediska rizikovosti smlouvy, např. že okres, v němž držitel vozidla bydlí, má vyšší vliv na rizikovost smlouvy a také nalézt rozdělení hodnot těchto atributů do skupin s obdobnou rizikovostí (např. které okresy mají podobnou rizikovost).

Nahoru

 

Shell Gas pojede na řešeních SunSystemu
LLP Group, dodavatel finančních a obchodních softwarových řešení, uzavřel smlouvu se společností Shell Gas, na jejímž základě se LLP stává implementačním partnerem pro zavádění a lokalizaci finančního systému SunSystems ve více než 20 pobočkách firmy Shell Gas po celém světě. Jedná se o jeden z největších kontraktů v desetileté existenci společnosti LLP. Mezi země, které jsou součástí kontraktu, patří i Česká republika.
Zatímco v některých pobočkách společnosti Shell Gas bude systém implementován zcela nově, jiné pobočky používají v současné době starší verze systému SunSystems (4.2.5.). Dodávka zahrnuje instalaci a/nebo upgrade řešení SunSystems na verzi 4.2.6. na platformě Windows NT s databází MS SQL.
Smlouva mezi LLP a Shell Gas je uzavřena na dodávku služeb v následujícím rozsahu: řízení projektu, příprava dokumentace, nasazení, lokalizace a testování systému, školení uživatelů, instalace a post-implementační podpora. Poskytování služeb již bylo zahájeno pilotním projektem v anglické pobočce Shell Gas, dokončení implementace všech poboček je plánováno na první čtvrtletí roku 2004.
LLP Group bude postupně implementovat SunSystems ve společnosti Shell Gas v Argentině, Belgii, Brazílii, Bulharsku, České republice, Dánsku, Řecku, Maďarsku, Indii, Itálii, Nizozemsku, Polsku, Portugalsku, Rumunsku, Španělsku, na Srí Lance, ve Švýcarsku, Turecku, Velké Británii, Vietnamu a v další zemích.

Nahoru

 

B2B webový server s fotografiemi
Společnost National Geographic Society digitalizuje přes 10 000 svých fotografií, které zachycují život lidí i přírodu a celosvětově je komerčně zpřístupňuje. Nové implementované e-business řešení, založené na softwarové a hardwarové technologii IBM, rozšiřuje IT infrastrukturu časopisu National Geographic o nový B2B webový server.
Nové řešení umožňuje zákazníkům, od reklamních agentur přes podniková oddělení marketingu až po mezinárodní vydavatelství, prohlížet, vybírat, kupovat a stahovat fotografie časopisu National Geographic přímo z webu.
Základním kamenem řešení časopisu National Geographic je software WebSphere Commerce for Digital Media, který umožňuje zákazníkům prohledávat archiv a následně kupovat fotografie po internetu. Kromě toho budou produkty IBM Content Manager a databázový software DB2 sloužit jako úložiště pro vyhledávání, přístup a analýzu tisíců mediálních prostředků. Řešení bude založeno na serverech e-Server pSeries.

Nahoru


CIO Forum 2003


Konference, semináře, školení

CIO Forum 2003
Conference "CIO Forum 2003", will be held in central Prague, Czech Republic, on 22nd and 23rd January 2003.
Today's companies are placing increasing emphasis on developing marketing and sales strategies that attract and retain on-line customers. The realisation of these strategies is only possible through developing first-class IT support where the role of the proactive CIO develops to incorporate becoming a marketing architect.
As information technology increasingly drives all areas of the business, CIOs are taking larger roles as full members of the executive team. The actions and skills required to build effective partnerships at this level and add a whole new dimension to the CIO's responsibilities. What does it take to get there - and to excel in the role?
The current IT department is much more concentrated on the corporate marketing strategy. Customer relationship goes on-line and the IT structure gives the companies more space to create their sales power. In the same time, companies have to clearly demonstrate that the customer's data they use for the sales strategies are securely stored in the company, protected from misusing and kept in privacy.
The role of CIO is one of the key positions in the company. This conference aims to supply the CIO with tools to fulfill the expectations.
Key Topics of Conference "CIO Forum 2003":
. Giving Customers What They Want, Where They Want and When They Want
. Designing Database Structure(s) to drive Revenues
. The Use of Customer Queries to Drive Expertise & Build Research & Development
. Data Protection, Data Security, Data Privacy
. Legal Liability, CIO and ASP
More about conference on the web.

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

BAŤA zvolil pro své datové služby Český Telecom
Český Telecom vyhrál výběrové řízení na dodávku datových a internetových služeb pro společnost Baťa (www.bata.cz). Poptávkové řízení bylo uzavřeno na konci září 2002 a probíhalo jeden rok. Jeho součástí byl výběr nového poskytovatele internetových služeb, případně zachování stávajícího, a dále doplnění služeb dodávky internetu a datové propojení typu centrála - pobočky službou IP VPN. Řešení společnosti Český Telecom bylo vyhodnoceno pro firmu jako nejefektivnější.
Služby VPN umožňují vytváření rozsáhlých firemních sítí s využitím IP technologií. VPN přináší propojení v rámci celé společnosti na sdílené infrastruktuře s vyšší bezpečností, než které se těší vlastní privátní síť. Na základě vytížení a statistik bude tato služba včetně jejich technických a obchodních parametrů pro následující roky individuálně upravována dle potřeb zákazníka. V současné době probíhá v akciové společnosti Baťa realizace vítězného návrhu.
Firma Baťa byla založena a registrována ve Zlíně roku 1894 a v průběhu 20. století se rozrostla v Baťovu světovou organizaci. V současné době je firma Baťa největším prodejním řetězcem v sortimentu obuvi, koženého, punčochového zboží a ostatních doplňků nejen v České republice, ale i na Slovensku. Významné místo patří Baťovi i na evropském trhu.

Nahoru

 

Hanák Nábytek si zvolil nového operátora
Dodavatelem telefonních služeb pro výrobce kuchyňského nábytku se stal telekomunikační operátor Aliatel. Hanák Nábytek se stal jedním z prvních zákazníků, kteří využili možností volby operátora a změnili stávajícího dodavatele. Hanák Nábytek měl zájem o připojení nového výrobního závodu v Popůvkách u Kojetína, samozřejmě za výhodných podmínek.
"Spolehlivost a efektivitu dodávaných služeb považujeme za samozřejmost," říká Jan Klein, IT manažer závodu v Popůvkách a dodává: "To, co při výběru dodavatele jednoznačně mluvilo ve prospěch Aliatelu, byla úspora na hovorném ve srovnání s cenami stávajícího dodavatele."
Smlouva o dodávce služeb Business Call Smart na dobu neurčitou byla podepsána již v červnu 2002, služba byla zprovozněna v měsíci září.
 

Nahoru

 

Volba internetu
Službu Volba operátora zároveň pro hlasové služby a připojení k internetu spustila jako první v České republice společnost GTS. Přístup k internetu prostřednictvím Volby operátora je účtován po minutách, a to lineárně, takže každá minuta připojení stojí stejně. Tento způsob účtování přináší průměrně třetinovou úsporu nákladů v porovnání s připojením prostřednictvím dominantního operátora.
Společnost začala službu Volba operátora pod názvem GTS Volba Plus poskytovat firemním zákazníkům z řad menších firem, ke kterým nemá přivedenu vlastní síť.
Poskytování připojení na internet prostřednictvím této služby umožnilo společnosti GTS rozhodnutí ČTÚ. Tím regulátor nahradil propojovací smlouvu mezi GTS a Českým Telecomem, na které se operátoři nemohli dohodnout.
 

Nahoru

 

Telekomunikační služby pro AC Sparta Praha fotbal
Contactel uzavřel smlouvu s jedním z nejúspěšnějších fotbalových klubů v České republice - AC Sparta Praha fotbal. Contactel bude Spartě Praha poskytovat hlasové služby prostřednictvím řešení Business Connect.
Business Connect představuje komplexní, modulární řešení hlasových, internetových a datových služeb, které zákazníkovi umožňuje využívat jejich libovolnou kombinaci prostřednictvím jedné linky.
 

Nahoru

 

Bezpečnost podnikových sítí pod drobnohledem
Správa bezpečnosti podniku je dnes bohužel obtížným úkolem, protože je zajišťována kombinací mnoha vzájemně ne vždy plně kompatibilních produktů od různých dodavatelů. To vede k vysoké složitosti a ke zvýšeným provozním nákladům. Zároveň při přijímání rozhodnutí ohledně bezpečnosti sítí je nutno se opírat o izolovaná bezpečnostní data.
Ve většině podniků to vede k neuspokojivému profilu bezpečnostních rizik - k nezabezpečené obchodní infrastruktuře, neúplnému dodržování směrnic, nedostatkům v bezpečnostních auditech a ke strmému růstu nákladů na správu. Možným řešením, jak tyto problémy odstranit, či alespoň zmírnit, je nové řešení od společnosti Symantec - Security Management Systém. Jedná se o komplexní sadu správních aplikací pro zvýšení bezpečnosti podnikových sítí.
A aby bylo vše ještě složitější, bezpečnostní systémy instalované na různých místech v podniku prověřují systémy a síťový provoz a odesílají zprávy o každé podezřelé činnosti. Každé zprávě se říká bezpečnostní událost a takových událostí nastane dokonce i v nevelkých organizacích každý měsíc v řádů tisíců až desetitisíců. Událostí může být cokoli od znetvořeného nebo příliš dlouhého paketu v síti, který může ukazovat na útok s využitím přetečení vyrovnávací paměti, až po neúspěšné přihlášení na počítač, které může mít zásadní význam, ale může být i relativně bezvýznamné. Když je každá událost posuzována zvlášť, lze jen obtížně určit, jestli je příznakem problému nebo ne.
Symantec Security Management System má napomoci odpovědným pracovníkům odpovídat na takové otázky jako "Jak jsme zabezpečení?", "Kam bych měl zaměřit svoje zdroje?" a "Dělám pro ochranu svého podniku vše, co mohu?" Symantec Security Management System má tři hlavní komponenty: Symantec Event Managers, Symantec Incident Manager a Symantec ESM pro správu kompatibility zásad.
Pro zákazníky z řad velkých podniků, které chtějí úplný přehled o bezpečnostních událostech jen v určité konkrétní oblasti ochrany, uvádí Symantec produkty Symantec Event Manager for Anti-Virus a Event Manager for Firewall. Tito správci událostí konsolidují data z ochranných řešení společnosti Symantec, aby uživatel získal úplný přehled o událostech souvisejících s viry a firewally. Uživatelé mohou shromažďovat data z bezpečnostních produktů třetích stran, včetně dat z antivirových produktů firem Network Associates a firewallů Check Point.
Zákazníci z řad velkých podniků s velkými sítěmi, které denně produkují značná množství bezpečnostních událostí, mohou využít agregovaný a korelovaný pohled v reálném čase na bezpečnostní data ze všech vrstev sítě a bezpečnostních technologií. Symantec Incident Manager umožňuje takovou otevřenou správu incidentů v reálném čase.
Symantec Incident Manager analyzuje a koreluje události, aby identifikoval incidenty, a sleduje řešení každého incidentu až do jeho uzavření. Umožňuje také přizpůsobovat nastavení priorit incidentů podle závažnosti důsledků pro podnik a tyto priority dynamicky přizpůsobuje v celém životním cyklu incidentu. Incident Manager využívá také modul analýzy rizik, který stanovuje dopad každého incidentu na základě relativního hodnocení důvěrnosti, integrity a dostupnosti každé složky systému. Modul analýzy rizik bere v úvahu, jaké akce byly podniknuty při řešení incidentu, a dynamicky vyvažuje prioritu každého incidentu ve vztahu ke všem neuzavřeným incidentům. Personál tak může zaměřit dostupné zdroje nejdříve na řešení nejkritičtějších incidentů. Symantec Incident Manager kromě toho zaznamenává každou akci provedenou při identifikaci a řešení incidentu a generuje zprávy, jež nejen dokládají typ a závažnost hrozeb, ale také měří efektivitu reakce organizace.
Symantec Incident Manager navíc zaštiťuje Symantec Security Response, která popisuje známá slabá místa a slouží jako referenční zdroj informací, kterými se řídí personál při identifikaci a řešení incidentů.
Symantec vytváří také přenosové komponenty pro produkty třetích stran, takže informace mohou snadno proudit ze systému Symantec Security Management System do jiných produktů pro správu sítí a systémů. Přenosová komponenta pro IBM Tivoli Risk Manager a také pro Tivoli Enterprise Console bude k dispozici ve čtvrtletí končícím v prosinci.
Symantec ESM je řešení správy kompatibility bezpečnostních zásad a slabých míst určené velkým podnikům, které požadují komplexnější přístup ke správě bezpečnosti. Je možno jej integrovat s řešením Symantec Incident Manager. Tato integrace dovoluje sledovat řešení zjištěných incidentů daných nekompatibilitou zásad až do jejich vyřešení.
 

Nahoru


Unicorn


Informační společnost

Allied Telesyn se zviditelňuje v Jugoslávii
Společnost Allied Telesyn, poskytovatel síťových technologií postavených na IP a určených pro lokální i vzdálené sítě, se rozhodl posílit své aktivity na balkánském trhu a rozhodla se otevřít v Bělehradě svou pobočku. Stalo se tak 14. listopadu v hotelu Inter Continental za přítomnosti Dr. Francesca Stramezziho, prezidenta a předsedy správní rady Allied Telesis.
Bělehradské zastoupení bude mít i nadále na starosti trh v Jugoslávii, Makedonii, Bosně a Hercegovině a Bulharsku. Ředitelem této oblasti i pobočky byl jmenován Jovan Bakoečvić, dříve ředitel prodeje a služeb u Olivetti Energodata Yugoslavia.
Ten ke svému jmenování uvedl: "Jsem si jist, že ustavení místního zastoupení společnosti Allied Telesyn bude velmi přínosné pro všechny partnery a zákazníky ATI. Můžeme jim nyní poskytovat přímou a zároveň i místní podporu. Již v tuto chvíli máme dvě výuková střediska a poradenskou linku v místním jazyce." Během úvodní ceremonie zdůraznil Miodrag Sundič, senior viceprezident zodpovědný za prodej v oblasti střední, východní a jižní Evropy, že jedním z hlavních důvodů založení bělehradské pobočky je růst a další potenciál balkánského trhu.
 

Nahoru

 

Euroweb posiluje svůj obchodní a manažerský tým
Společnost EuroWeb Czech Republic oznámila vytvoření nového manažerského týmu v pražské pobočce. Stávající ředitel EuroWeb Slovakia pan Sean R. Bourgeois bude vykonávat funkci regionálního ředitele s tím, že řídí fungování společnosti jak v Česku, tak i na Slovensku. Stejně tak pan Ján Jaš, který zastává funkci ředitele prodeje a marketingu, řídí obchodní a marketingové aktivity společnosti EuroWeb na obou trzích.
Pan Sean R. Bourgeois začal svou kariéru na Wall Streetu. Poté se přesunul na tři roky na vedoucí pozici v Paříži do společnosti AIG Central European, kde byl odpovědný za rozvoj obchodu.
Pan Ján Jaš vedl po studiích obchodní oddělení košického poskytovatele internetu, společnost Dodo, která se po akvizicích stala součástí EuroWebu Slovakia. V EuroWebu působil jako ředitel divize Východní Slovensko a po příchodu do Bratislavy se stal obchodním a marketingovým ředitelem EuroWeb Slovakia.
EuroWeb je členem skupiny EuroWeb International Group, jednoho z velkých internetových poskytovatelů ve Střední Evropě. Společnost posiluje svoje aktivity v České republice vzhledem k možnostem, které na tomto trhu vidí. Současné portfolio služeb společnosti EuroWeb Czech Republic zahrnuje služby připojení k internetu a doplňkové služby (především VPN, VoIP a mezinárodní propojení).

Nahoru

 

NetDirect otevírá pobočku v Brně
Pobočka v moravské metropoli se bude soustřeďovat na obchodní aktivity zaměřené na zahraniční trhy. V čele bude stát Thomas LaRocca, Foreign Business Manager společnosti NetDirect.
Thomas LaRocca k otevření pobočky říká: "Již nyní máme několik zahraničních zákazníků, jedná se však o outsourcing v pravém slova smyslu. Naším cílem však je prosadit se na zahraničních trzích s našimi produkty - ShopEnginea MediaEngine. Věřím, že oba produkty již budou zajímavé i pro zahraniční klienty."
V Ostravě bude zachována ta část obchodního oddělení, která se věnuje tuzemským zákazníkům a také vývojový tým. Ostravské "ústředí" se bude také věnovat dalšímu posilování kvalitního programátorského týmu.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist