HLEDEJ
 V SEKCI
 

4. prosinec 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
CRM na Tablet PC
Otisk disku
NEXTRA Czech Republic a Oracle Czech uzavřeli partnerství
ORACLE a HP rozšiřují alianci na Oracle9i Application Server
Systém mySAP.com v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem
Společnost Klein & Blažek zvolila controllingový systém MERIT
Další bezpapírová společnost
Modernizace bankovního sektoru v Saudské Arábii
První řešení propojující správu prostředí J2EE a .NET

Konference, semináře
Setkání uživatelů LBMS 2002
CIO Forum 2003
Supporting your decisions aneb využijte svá data na maximum
Řízení projektů v multiprojektovém prostředí
Seminář k metodice IS průmyslových podniků
Regionální fórum společnosti BEA Systems se konalo v Praze

Finanční monitor IT firem
Siemens Business Services v uplynulém roce

Komerční nabídka
Nabídka zaměstnání

Internet, komunikace a sítě
Další vlaštovka na bezdrátovém nebi
Bezpečné spojení se vzdálenými PC
Renault s Avaya systémem
Skupina pro řešení problematiky provozu bezdrátových sítí
Australané posilují v hlasové, datové a internetové komunikaci
Detekce a prevence narušení bezpečnosti
Infinity znovu partnerem Cisco Systems pro VPN/Securityo
Nová iniciativu pro vývojáře portletů

Informační společnost
Lady Pro 2002
NEXTRA Czech Republic a Slovensko se spojují
Unisys se slučuje
AutoCont se stal členem Microsoft Partner Advisory Council
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 11/2002


Hlavní témata
. IS v bankách a financích
. Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
. Pokročilé metody plánování a řízení projektů
. E-procurement
. Critical Chain v praxi
. Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
. Moderní informační technologie v podpoře marketingu
. Specializov. příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
Připravujeme:
IT System 12/2002


Hlavní témata
. Specializovaná příloha E-business
. Doprava
. Strategický marketing
. CRM, případové studie
. E-learning v praxi
. Organizační schéma podniku a IT
. Řízení projektu I.díl
. Marketingový controlling


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT System


Podnikové aplikace

CRM na Tablet PC
Společnost SAP ve spolupráci se společností Microsoft přizpůsobila své řešení pro řízení vztahů se zákazníky mySAP CRM operačnímu systému MS Windows XP Tablet PC Edition. Od poloviny příštího roku bude přistupování do informačních systémů pomocí těchto přenosných počítačů tvořit standardní součást každé dodávky mySAP CRM.
Tablet PC je označení pro přenosný počítač, který lze ovládat hlasem a elektronickým perem. Technologie SAP zajišťuje integrovaný přístup do informačních systémů přímo na místě u zákazníka. Tento přenosný počítač může sloužit například k vyplňování formulářů a vytváření a potvrzování objednávek podle aktuálních požadavků.
 

Nahoru

 

Otisk disku
Čím jsou instalace počítačového softwaru ve velkých podnicích složitější, tím více lidských a finančních zdrojů pohlcuje správa softwarových obrazů disku. Pro zjednodušení celého procesu uvedla společnost IBM nástroj ImageUltra Builder for Windows, který právě zjednodušuje vytváření a zavádění vlastních instalačních softwarových obrazů disku, a to i v prostředích s produkty od více výrobců.
Tyto obrazy (image) disku mohou nyní zahrnovat i několik operačních systémů, aplikací, jazyků, konfiguračních nastavení a dat. ImageUltra Builder Version 1.1 bude dostupný od tohoto pátku za 37 470 Kč, což zahrnuje licenci pro 30 klientů výsledného obrazu disku.

Nahoru

 

NEXTRA Czech Republic a Oracle Czech uzavřeli partnerství
Mezinárodní spolupráci v oblasti e-business aplikací podepsali minulý týden zástupci společností NEXTRA Czech Republic a Oracle Czech. Cílem spolupráce je naplnění konceptu "software jako služba", tedy maximální zjednodušení vztahu dodavatel - zákazník, eliminace investičních nákladů a velmi rychlé zprovoznění systému.
NEXTRA Czech Republic společně s Oracle Czech nabízí v tuto chvíli následující tři služby: FastForward portál - řešení podnikového intranet portálu, které je možné zprovoznit během pěti pracovních dnů (základní verze) a s možností dalšího postupného rozšiřování.
Dále podnikové aplikace Oracle E-business Suite - kompletní sada podnikových aplikací implementovaná vcelku nebo podporující vybraný obchodní proces. Implementace opět metodou FastForward a zprovoznění v řádu týdnů dle rozsahu (např. Finance a Rozpočtování - čtyři týdny).
A jako třetí společný produkt je nabízeno databázové prostředí pro vývojáře a dodavatele aplikací - databázový server včetně administrace k dispozici těm, kteří nechtějí investovat do pořízení vývojového prostředí pro svůj vývojářský tým nebo provozního prostředí pro své zákazníky. Příkladem takto provozované aplikace je Notia Online.
Uvedená aplikační řešení společnosti NEXTRA Czech Republic jsou určena k plnému nahrazení stávajících interních informačních systémů firem a zahrnují nadstandardní komfort služeb outsorcovaných IS. Navíc poskytnutí a správa všech komponentů včetně softwarových a hardwarových prostředků je k dispozici jak ve formě centralizovaných hostingových prvků, tak ve formě individuální specifické architektury, postavené na klíč danému zákazníkovi.

Nahoru

 

ORACLE a HP rozšiřují alianci na Oracle9i Application Server
Společnosti Oracle a Hewlett-Packard uzavřely tříletou celosvětovou smlouvu o vývoji, nabídce a dodávkách řešení střední vrstvy založených na software Oracle9i Application Server a platformách HP.
Tento krok rozšiřuje existující vztah obou společností, kdy účelem dohody je zjednodušit vytváření a integraci obchodních aplikací a webových služeb v Linuxu, Unixu, Microsoft Windows a na systémech s procesory Intel Itanium prostřednictvím společně testovaných a optimalizovaných řešení založených na Oracle9i Application Server. Podle smlouvy se Oracle stane strategickým partnerem HP pro aplikační servery a HP byla jmenována preferovaným partnerem pro Oracle9i Application Server.
Spolupráce bude konkrétně vypadat tak, že zákazníkům, kteří si koupí systémy HP-UX nebo servery HP ProLiant pro Linux a MS Windows, nabídne HP zvláštní verzi software Oracle9i Application Server zahrnující server Standard Edition J2EE 1.3. Společným zákazníkům bude Oracle na tuto bezplatnou verzi Oracle9i Application Server poskytovat bezplatnou podporu až pro pět incidentů. V rámci nabídky využije HP i své zkušenosti s interním nasazením řešení Oracle9i Application Server.
Jako strategickou řídící platformu pro Oracle9i Database a Oracle9i Application Server bude Oracle podporovat sadu aplikací HP OpenView, protože poskytuje zákazníkům nástroje na jednodušší správu informační infrastruktury. Oracle a HP budou také spolupracovat na vývoji integrace platforem HP OpenView a Oracle.
Dohoda umožní společným zákazníkům využívat silnou kombinaci infrastrukturního software Oracle a hardware HP při vývoji aplikací J2EE a webových služeb, které jsou škálovatelné, spolehlivé a bezpečné. Zákazníci mají na oplátku možnost nasadit Oracle9i Application Server na různých operačních systémech podporovaných společností HP včetně HP-UX 11i, Linuxu a Windows 2000.

Nahoru

 

Systém mySAP.com v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem
Masarykova nemocnice se stala první nemocnicí v České republice, která se rozhodla využít platformy produktu mySAP.com pro realizaci svého informačního systému. Jako implementační partner byl vybrán Siemens Business Services vzhledem ke své znalosti produktu a zkušenostem se specifiky nemocničních procesů. Nápomocná byla i firma SMS. Řešení implementované na platformě mySAP.com je zároveň prvním nasazením tohoto produktu v nemocnici v České republice.
Nový systém má umožnit vedení nemocnice zkvalitnit řízení celé organizace a tím i zefektivnění finančních toků. Implementací systému mySAP.com nahradila Masarykova nemocnice dvanáct separátních IT řešení, přičemž každé pokrývalo pouze dílčí procesy a agendy. Tento stav neumožňoval managementu operativně řídit finanční toky nemocnice ani toky spotřebního materiálu jako jsou např. léky.
Mezi primární požadavky nemocnice patřilo implementovat jednotný systém pro řízení finančního účetnictví, investic a řízení toku materiálu. Důraz byl kladen na integraci nového řešení s klinickým informačním systémem a jeho subsystémy, systémem mzdového účetnictví, lékárnou a oborově orientovaným MIS. "Manažerské řízení zdravotnického zařízení se neliší od řízení komerční organizace. Také náš management vyžaduje okamžitý přistup k důležitým informacím a datům," uvádí MUDr. Jiří Madar, ředitel Masarykovy nemocnice.
Hlavní přínosy pro Masarykovu nemocnici jsou sjednocení dříve různorodých systémů do stabilního řešení s jednotnou datovou základnou, dále možnost okamžitého přístupu k požadovaným informacím, které jsou podmínkou úspěšného manažerského řízení. Elektronické zpracování agend, které se dříve vedly pouze v papírové podobě. Zároveň také budoucí rozvoj stabilní platformy nečiní nemocnici závislou na řešeních lokálních dodavatelů.
Integrací mySAP.com a nemocničního informačního systému CLINICOM firmou SMS, byla úspěšně završena další etapa budování rozsáhlého projektu, který Masarykova nemocnice odstartovala v roce 1995. Výsledkem dosavadních kroků je moderní, komplexní řešení, které v každém okamžiku poskytuje managementu informace o ekonomické situaci v nemocnici. MySAP.com poskytuje data také systému pro podporu rozhodování DSS (fy SMS), což umožňuje mj. sledovat a optimalizovat hospodářský výsledek (náklady, výnosy). Jedná se o jedno z nejrozsáhlejších řešení v oblasti medicínské informatiky v České republice.
Masarykova nemocnice (http://www.mnul.cz/) v Ústí nad Labem, příspěvková organizace poskytuje ambulantní a lůžkovou, základní a specializovanou diagnostickou a léčebnou péči, jejíž součástí jsou i nezbytná preventivní opatření. Péče se zaměřuje na obyvatele v územní působnosti Ústeckého kraje. Provádí klinické hodnocení léků, nové zdravotnické techniky a vědecko-výzkumnou činnost. Podílí se na výchově a výuce žáků středních zdravotnických škol, studentů lékařských, popř. farmaceutických fakult a na postgraduálním a pomaturitním vzdělávání zdravotnických pracovníků. Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem pracuje na projektu rozvoje systému řízení dle řady norem ISO 9000 : 2000.

Nahoru

 

Společnost Klein & Blažek zvolila controllingový systém MERIT
Společnost Klein & Blažek Štíty je tuzemským výrobcem a dodavatelem kovových dílů pro automobilový průmysl s více jak 500 zaměstnanci. Na českém trhu působí již více než 10 let. Při výběru partnera pro metodický návrh controllingového systému řízení a jeho následnou realizaci se rozhodla pro spolupráci s firmou GIST a řešení MERIT implementované podle konkrétních požadavků budoucích uživatelů.
Hlavními kritérii výběru byly zkušenosti a znalosti v oblasti controllingu, důraz na trvalé zvyšování efektivity systému řízení a úspěšné projekty ve firmách působících v automobilovém průmyslu.

Nahoru

 

Další bezpapírová společnost
V září letošního roku byla uzavřena smlouva o dodávce softwarového řešení pro správu dokumentů v prostředí SAP R/3 mezi společnostmi Holcim a VARIAS, partnerem společnosti IXOS SOFTWARE. Holcim, který je jeden z předních dodavatelů stavebních materiálů v oblasti cementu, betonu a kameniva se stal další společností, která využívá řešení na platformě IXOS.
Ve společnosti Holcim bude na základě uzavřené smlouvy v regionech České a Slovenské republiky naimplementováno řešení na správu finančních dokumentů.
Předmětem dodávky od společnosti VARIAS je:

. Dodávka software IXOS-eCONtext for SAP.
. Řešení archivace příchozích dokumentů (faktur), automatizace schvalovacího procesu prostřednictvím SAP Workflow na základě podpisového řádu společnosti.
. Archivace smluvních dokumentů a jiných druhů dokumentů logicky patřících k fakturám a firemním schvalovacím procesům.
. Archivace výpisů z účtů.
. Archivace vystavených faktur.
. Archivace tiskových sestav ze systému SAP R/3.
Výsledkem nasazení je zprůhlednění a zdokonalení procesu toku dokumentů společností, dále pak zkrácení schvalovacích cyklů s následným pozitivním dopadem na cash flow a úsporu finančních prostředků, zamezení neoprávněnému úniku dat a informací.

Nahoru

 

Modernizace bankovního sektoru v Saudské Arábii
Centrální banka Saudské Arábie (SAMA - Saudi Arabian Monetary Agency) vybrala firmu Logica jako dodavatele řešení pro podporu elektronických platebních transakcí v celé zemi. Zakázka v hodnotě několika milionů dolarů zahrnuje návrh, dodávku, nasazení systému a jeho podporu. Logica bude projekt realizovat společně se společností Oasis Technology.
Nová infrastruktura SAMA je navržena tak, aby podpořila rostoucí využívání elektronických bankovních služeb a poskytla bezpečnou a spolehlivou základnu pro očekávaný nárůst transakcí realizovaných pomocí platebních karet. Systém bude schopen zpracovat až 1000 transakcí za sekundu a podporovat tisíce bankomatů a platebních terminálů na území celého království.
Projekt bude rozdělen do čtyř částí a jeho realizace bude trvat 12 - 18 měsíců. V rámci této spolupráce Logica poskytne centrální bance také strategické konzultace zaměřené na oblasti elektronického vystavení a placení faktur (EBPP - electronic bill payment and presentment), e-Commerce, m-Commerce a zavádění čipových karet.
"S tím, jak se saudské hospodářství přesouvá od hotovostních k bezhotovostním a karetním transakcích, roste potřeba moderní spolehlivé infrastruktury a naše centrální banka se rozhodla řešit tento požadavek ve spolupráci s firmou Logica," uvedl mluvčí SAMA. "Naším záměrem je umožnit rozšíření služeb poskytovaných zákazníkům, zvýšit jejich úroveň a pomoci komerčním bankám ke snížení provozních nákladů."

Nahoru

 

První řešení propojující správu prostředí J2EE a .NET
Nesmiřitelný a (zatím) nerozhodnutý souboj mezi dvěma webovými platformami - J2EE a .NET - vedl společnost HP k představení nové strategie v oblasti softwaru pro správu infrastruktury IT, která podporuje obě zmíněné technologie. Hewlett-Packard se tak stává první společností, která nabízí společnou správu aplikací webových služeb pro prostředí J2EE i .NET z jediné platformy založené na Windows.
Zároveň HP uvádí platformu pro adaptivní management (The Adaptive Management Platform), která dokáže průběžně sledovat a spravovat infrastrukturu IT a automaticky reaguje na případné problémy. Platforma nabízí prvky, které se proaktivně a inteligentně přizpůsobují měnícím se podmínkám, např. automaticky přidávají nebo přeskupují zdroje IT.
Celá řada nových produktů je uvedena rovněž v rámci softwarového portfolia HP OpenView. Mimo jiné jsou to inteligentní plug-iny umožňující rozsáhlou správu nejdůležitějších aplikací a serverů pro prostředí na platformách J2EE a .NET, jako jsou WebLogic Server společnosti BEA, technologie .NET od Microsoftu, Websphere od IBM nebo ONE společnosti Sun.
HP rovněž představuje nové produkty pro řešení HP OpenCall, které poskytovatelům telekomunikačních služeb umožňují vyvíjet a nasazovat řešení pro hlasové, datové a konvergované služby. Jedná se například o produkty HP OpenCall GSM HLR (Home Location Register), OpenCall Personal Call Keeper nebo Opencall Service Controller.
Platforma HP OpenView TeMIP (Telecommunications Management Information Platform), která je určena pro dohled na prostředí IT ve společnostech působících v telekomunikačním sektoru, je nyní plně integrována s HP OpenView a dostupná na operačních systémech HP-UX, Sun Solaris a Tru64 UNIX.

Nahoru


CIO Forum 2003


Konference, semináře, školení

Setkání uživatelů LBMS 2002
Dovolujeme si vás pozvat na tradiční, již devátý ročník Setkání uživatelů LBMS, který se bude konat ve středu 11. prosince v hotelu Diplomat.
V úvodní přednášce se s vámi přednášející podělí o pohled LBMS na aktuální trendy v oblastech projektového a procesního řízení a ve vývoji aplikací. Další program Setkání uživatelů bude veden ve dvou zájmových sekcích, které otevřou vystoupení zástupců klíčových partnerů LBMS - firem Aonix a QPR. Následovat bude hlavní část konference ve formě příspěvků uživatelů z České a Slovenské republiky.
Po skončení odborné části bude vytvořen prostor pro naplnění společenského rozměru konference spočívající v možnosti komunikace mezi pracovníky LBMS, uživateli a zástupci zahraničních partnerů.
Program konference s možností přihlásit se naleznete na webových stránkách LBMS.
Po ukončení odpoledních přednášek jste srdečně zváni na raut a během dopoledne a odpoledne bude zařazena vždy jedna patnáctiminutová přestávka na kávu. Pro účast na konferenci Setkání uživatelů LBMS je nutné se zaregistrovat nejpozději do 1.prosince 2002. Vložné při registraci do 27.11. činí 2500 Kč na osobu, vložné při registraci po 27. listopadu je 3000 Kč na osobu. Přihlásit se můžete též pomocí formuláře na webových stránkách, po jehož vyplnění a odeslání obratem zašlou pořadatelé na vaši e-mailovou adresu předvyplněnou závaznou přihlášku.

Nahoru

 

CIO Forum 2003
Conference "CIO Forum 2003", will be held in central Prague, Czech Republic, on 22nd and 23rd January 2003.
Today's companies are placing increasing emphasis on developing marketing and sales strategies that attract and retain on-line customers. The realisation of these strategies is only possible through developing first-class IT support where the role of the proactive CIO develops to incorporate becoming a marketing architect.
As information technology increasingly drives all areas of the business, CIOs are taking larger roles as full members of the executive team. The actions and skills required to build effective partnerships at this level and add a whole new dimension to the CIO's responsibilities. What does it take to get there - and to excel in the role?
The current IT department is much more concentrated on the corporate marketing strategy. Customer relationship goes on-line and the IT structure gives the companies more space to create their sales power. In the same time, companies have to clearly demonstrate that the customer's data they use for the sales strategies are securely stored in the company, protected from misusing and kept in privacy.
The role of CIO is one of the key positions in the company. This conference aims to supply the CIO with tools to fulfill the expectations.
Key Topics of Conference "CIO Forum 2003":
. Giving Customers What They Want, Where They Want and When They Want
. Designing Database Structure(s) to drive Revenues
. The Use of Customer Queries to Drive Expertise & Build Research & Development
. Data Protection, Data Security, Data Privacy
. Legal Liability, CIO and ASP
More about conference on the web.

Nahoru

 

Supporting your decisions aneb využijte svá data na maximum
Společnost Urbana Technologies pořádá tuto konferenci při příležitosti rozšíření svého zaměření na další technologie pro podporu rozhodování uživatelů IS/IT a současně v souvislosti s vydáním knihy Marka Humphriese Datawarehousing, která je v současnosti jedinou knihou v češtině na toto téma na trhu.

Setkání je určena pro ekonomické i technické vedoucí pracovníky, IT manažery, ale pro obecně všechny, kteří pro své rozhodování potřebují specifické informace.

Konference se koná ve čtvrtek 5. prosince v Praze v příjemném prostředí Hotelu Barcelo (Na Strzi 32, 14000 Praha 4, ) od 9 do 14 hodin.
Na konferenci se dozvíte více o tom:
. proč je důležitá integrace datových zdrojů,
. jaký je smysl datových skladů a proč se stále zvyšuje jejich potřeba,
. jak zajistit pracovníkům lepší podklady pro jejich rozhodování,
. jakým způsobem pomocí informačních technologií zajistit procesy controllingu,
. jaké jsou trendy v reportování, sdílení a distribuci podnikových dat a dokumentů,
. jak analyzovat podniková data a co je přínosem těchto analýz,
. čím mohou informační technologie přispět ke správnému zaměření podnikových aktivit,
. jak je možné získat z dat informace o trendech a analyzovat možné budoucí chování zákazníků
. a jaký význam mohou tyto technologie mít pro buducnost podniku.
V rámci vložného 600 Kč (800 Sk) za osobu obdržíte zmíněnou knihu a samozřejmostí je i občerstvení a společný oběd v průběhu akce. Na základě vaší registrace vám bude zaslána zálohová faktura. Po dohodě je možná platba i na místě. Registraci na konferenci můžete provést zde.

Nahoru

 

Řízení projektů v multiprojektovém prostředí
Od 10 do 11. prosince proběhne v bratislavském hotelu Danube dvoudenní seminář o řízení projektů. Základní myšlenka setkání je následující: Abychom dobře řídili projekty v multiprojektovém prostředí, musíme zajistit, aby naše projekty reagovaly na potřeby podniku co nejrychleji. Abychom toto zařídili, logicky musíme spouštět nové projekty co možná nejdříve. Protože čím dříve je spustíme, tím dříve je také dokončíme.
Ale na druhou stranu, abychom dobře řídili projekty, musíme zajistit, aby již běžící projekty přinesly očekávané efekty. Abychom toto zajistili, nemůžeme v žádném případě spouštět další projekty. Protože každý další projekt nám okamžitě začne "krást" naše limitované zdroje pracující na již běžících projektech. Praktický dopad znázorněného konfliktu tedy je: Ať uděláme v multiprojektovém prostředí cokoliv, jisté je jenom jedno: "Vždy to bud špatně !"
Nalezení východiska z této "pasti" elegantní cestou je právě úkolem dvoudenního workshopu "Řízení projektů v multiprojektovém prostředí". Podrobný program setkání naleznete na webu pořadatele, kde se můžete rovněž přihlásit.
První den je věnován použití Teorie omezení a metody Kritického řetězu pro zkrácení projektů a skokové zvýšení jejich spolehlivosti. Den druhý je věnován synchronizaci projektů a zdrojů v multiprojektovém prostředí a metodám zvýšení kapacity v projektech o polovinu při využití totožného množství zapojených zdrojů. Partnerem a spolupořadatelem workshopu je Spoločnost pre projektové riadenie.
Cena workshopu je 20 000 Kč, pro členy Spoločnosti pre projektové riadenie je cena 15 000 Kč. Cena zahrnuje účast na obou dnech workshopu, materiály, obědy, kávu a občerstvení. Pokud se chcete workshopu zúčastnit, vyplňte, prosím, registrační formulář a odešlete, popř. jej zašlete na fax. číslo 27481 2363.

Nahoru
 

Seminář k metodice IS průmyslových podniků
Ve středu 11. prosince proběhne v Praze seminář jehož cílem je představit metodiku budování komplexního informačního systému průmyslového podniku na základě normy ANSI/ISA S95.00.01-2000 Control System Integration, která detailně určuje hierarchickou strukturu informačních funkcí, datový a objektový model průmyslového podniku.
V tomto semináři nabídne pořadatel - společnost AD&M - odborníkům odpovědným za přípravu, budování a provoz informačních systémů výroby možnost seznámit se s požadavky na komplexní řešení informačního systému průmyslového podniku a použít jich při vypracování konkrétní koncepce informační strategie ve společnosti, formulaci zadání na jednotlivé úlohy v rámci IS a při oponentních řízeních jak jednotlivých přípravných a analytických kroků, tak celkových řešení informačních systémů výroby.
Seminář se koná v Centru doktorandských a manažerských studií VŠE Praha, Hotel Krystal - na ulici José Martího 2/407 Praha od 9 do 16 hodin a cena semináře je 1975 Kč. Uzávěrka přihlášek je 6. prosince.
Podrobný program semináře naleznete na této stránce a přihlášku získáte tady.
Pomocí Control System Integration je definováno propojení informačních toků strukturou podniku od systémů plánování a rozvrhování, systémů pro řízení dokumentace, kvality, údržby, lidských zdrojů, sledování toku výroby, pořizování a archivování dat, optimalizace procesů, alokace zdrojů po systémy analýz výkonnosti, dispečerského řízení a vazeb na ekonomické systémy.
Norma byla vypracována v USA společnou iniciativou nejvýznamnějších společností z oboru IT, normotvorných a akademických institucí. Tato norma vnáší systém do aktivit spojených s přípravou informační strategie v oblasti informačních systémů výroby. Při přípravě semináře bylo dále čerpáno z materiálů MESA International (Manufacturing Execution Systems Association) a z A Reference Model For Computer Integrated Manufacturing (CIM).
Na webových stránkách pořadatele - společnosti AD&M - můžete získat další informace, naleznete zde seznam referencí, informace o dalších pořádaných akcích, a jejich vyhodnocení, včetně fotodokumentace.

Nahoru

 

Regionální fórum společnosti BEA Systems se konalo v Praze
Společnost BEA Systems pořádala před několika dny v Praze své druhé výroční regionální fórum. Zúčastnilo se ho více než 200 účastníků, převážně IT manažerů a vývojářů, kteří měli možnost během dvou dnů vyslechnout prezentace věnované otázkám vývoje softwaru a uplatnění unifikované aplikační infrastruktury založené na BEA WebLogic Platform v obchodních a technických oblastech.
Mezi přednášejícími byly významné evropské osobnosti, které v této oblasti představují uznávané odborníky. Konferenci zahájil Bill Coleman, jeden ze zakladatelů a manažer strategického rozvoje BEA Systems, který mluvil o integraci podnikových procesů na základě BEA aplikační infrastruktury a implementací otevřených standardů.
Martha Bennett, viceprezidentka výzkumu Giga Information Group, předvedla na konkrétních případech, jak co nejefektivněji investovat do obchodních a technologických infrastruktur. Dále poukázala na nutnost rozšiřování nabídky služeb a produktů zákazníkům prostřednictvím různých distribučních kanálů, jako jsou mobilní telefony nebo digitální televizory.
Dalším váženým hostem byl Matjaz B. Juric (http://lisa.uni-mb.si/osebje/matjazj/home.html), profesor na Univerzitě v Mariboru, který ve své technické prezentaci hovořil o vhodnosti J2EE platformy pro EAI a B2B integraci. Mezi jeho témata patřil klíč k úspěšné integraci a dosažení univerzálnosti mezi různými technologiemi, jako jsou EJB, CORBA, RMI, MOM atd.
Na konferenci vystoupili i zástupci z řad klientů, kteří hovořili v části věnované případovým studiím zákazníků společnosti BEA Systems. Byli mezi nimi i klienti BEA Systems z České republiky, kteří seznámili účastníky fóra s integrací produktů BEA Systems ve svých společnostech. Petr Jendrejčík z Českého Telecomu hovořil o integraci několika back office aplikací a Aleš Mamica z České spořitelny se zmínil o projektu zákaznického centra s několika komunikačními kanály, kde se platforma BEA WebLogic stala základním stavebním kamenem on-line bankovních služeb.

Nahoru


Golfwits


Finanční monitor IT firem

Siemens Business Services v uplynulém roce
Společnost Siemens Business Services, která patří mezi systémové integrátory, dosáhla ve svém obchodním roce 2001/2002 (končí 30. září) hospodářského výsledku podle mezinárodních účetních standardů ve výši 876 miliónů Kč.
Siemens Business Services se v České republice zaměřuje převážně na služby v oblasti systémové integrace a implementace řešení pro oblast podnikových informačních systémů, které se na celkových tržbách podílely 64 %. Další oblastí podnikání je outsourcing informačních systémů a management IT infrastruktury s 20% podílem na tržbách. Zbývajících 16 % obratu generovali převážně hardwarové a softwarové servisní služby.
Společnost je součástí nadnárodního systémového integrátora Siemens Business Services řadícího se mezi TOP 5 společností poskytujících IT služby v Evropě. Tržby celé společnosti Siemens Business Services dosáhly za obchodní rok 2001/2002 výše 5,773 miliardy EUR. Hodnota EBIT byla 101 miliónů EUR.
 

Nahoru
 

Komerční nabídka

Nabídka zaměstnání
V souvislosti s dalším rozšiřováním aktivit naši redakce hledáme vhodné kandidáty na obsazení funkce asistentky/a šéfredaktora časopisu IT Office v Brně. Požadujeme komunikativní a flexibilní osobnost, která se vyznačuje samostatností a aktivním přístupem při řešení svěřených úkolů, nadprůměrné pracovní nasazení, velmi dobrou znalost práce na PC (Windows + MS Office), alespoň základní znalost anglického jazyka a dobrou znalost českého jazyka slovem a písmem. Vzdělání alespoň SŠ, lépe však VŠ, popřípadě manažerské.
Jako vhodné doplnění profilu uchazeče uvítáme orientaci v oblasti IT se zaměřením na oblost SOHO. Praxe na postu redaktora IT časopisu nebo časopisu o E-Business velmi vítána.
Nabízíme mladý kolektiv, velmi atraktivní a kreativní prostředí a časovou flexibilitu. Dále možnost seberealizace a výrazný osobní rozvoj. Finanční ohodnocení odpovídající dosaženým výsledků. Své strukturované životopisy zasílejte prosím na adresu redakce.
 

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Další vlaštovka na bezdrátovém nebi
Bezdrátovou síť WiFi (wireless fidelity) pro vysokorychlostní připojení k internetu začal po dominantním operátoru mobilních sítí poskytovat i největší český alternativní telekomunikační operátor pevných sítí. Společnost GTS nabízí využití technologie WiFi prostřednictvím služby GTS Wireless Internet. V pilotním projektu zajišťuje GTS bezdrátové lokální připojení k internetu v pražském hotelu Holiday Inn Prague Congress Centre na Pankráci.
Vlastní bezdrátová síť GTS pokrývá zatím pouze vybrané lokality v centru Prahy. O dalším rozvoji sítě bude GTS průběžně informovat. GTS Wireless zajišťuje hrubou přenosovou rychlost až 11 Mbit/s, vyznačuje se vysokou spolehlivostí, dosahem a bezpečností přenášených dat. Toto řešení podporují všechny operační systémy (Novell Client 3.x a 4.x, Windows 95/98 a Windows NT; Apple; Linux; Windows CE, Windows 2000, Windows XP, FreeBSD).
Společnost GTS Czech je největším alternativním operátorem v České republice. Působí na našem trhu od roku 1991 a poskytuje komplexní nabídku hlasových, datových, internetových, operátorských a integrovaných služeb. Mezinárodní finanční a telekomunikační společnost Antel Holdings oznámila 8. srpna 2002 převzetí GTS Central Europe, včetně české pobočky.

Nahoru

 

Bezpečné spojení se vzdálenými PC
Společnost Allied Telesyn uvedla nového AT-VPN klienta pro vzdáleně připojovaná PC a nové zařízení vycházející z routovací platformy AR400 určené k zabezpečení tohoto propojování - AT-AR410S. Výsledkem je, že přístup k podnikové síti a datům je možný kdekoliv a kdykoliv, a to bezpečným způsobem a pouze za poplatek za místní internetové připojení.
AT-VPN klient je softwarový produkt navržený pro PC s operačními systémy Windows, který může pracovat v kódovacím režimu DES (56bitový) nebo 3DES (128bitový), což zákazníkovi umožňuje využít příznivější cenu místního internetového připojení pro přenos dat - spíše než mezinárodní vytáčené spojení. Prostřednictvím Internetu je takto možné vytvořit též VPN tunel a zbavit se tak nutnosti používat drahá vytáčená spojení, ISDN, Frame Relay či jiné typy dedikovaných linek.
AT-VPN klient používá stejnou syntaxi příkazů, jakou ke konfigurování IPSec propojení používají routery a přepínače Allied Telesyn. To uvnitř firmy zjednodušuje nastavení a údržbu síťových zařízení a VPN klient si zároveň udržuje plnou kompatibilitu s IPSec standardy. AT-VPN klient podporuje řadu moderních funkcí jako je například 'IPSec over UDP', což umožňuje sestavit tunel i skrz NAT (Network Address Translation) brány, které jsou běžně používány na kabelových či xDSL rozvodech. Funkce IPSec over UDP zároveň podporuje provoz několika VPN klientů za jednou NAT branou. Tento produkt je uživatelům k dispozici po 30denní testovací období zdarma - lze jej stáhnout z webových stránek www.alliedtelesyn.com.
AT-AR410S je zařízení určené k zabezpečení a provozu chráněných komunikačních služeb v prostředí malých a středních firem. Svými možnostmi, jako je vysoký počet kódovaných tunelů (více než 1 000) či propustnost přesahující 9 000 p/s (64bitových), se toto zařízení stává vhodným ochranným řešením, jež je díky nasazené hardwarové a softwarové architektuře schopné efektivně a spolehlivě kombinovat požadavky firewallu, VPN a kódování. AT-AR410S je dodáván se širokopásmovým 10/100X připojením a čtyřmi 10/100TX konektory, které mohou být konfigurovány jako oddělené VLAN sítě, což ještě dále zvyšuje možnosti zabezpečení uvnitř společnosti. Tyto porty je taktéž možno nakonfigurovat jako DMZ oblasti, což zaručí filtrování vnějšího provozu při vstupu k páteřním částem sítě zajišťujícím provoz webu, databází a propojovacích služeb.
V tomto systému je integrován též dynamický firewall, založený na Stateful Inspection technologii, dostatečně prověřené na platformě směrovačů Allied Telesyn.
 

Nahoru

 

Renault s Avaya systémem
Automobilka Renault Europe Automobiles (REA), která obsluhuje jednu z největších distribučních automobilových sítí v Evropě, nasazuje komunikační síť Avaya pro svých 126 míst ve Francii, včetně některých center automobilky Nissan.
Renault hodlá využívat datové komunikace pro propojení všech svých zaměstnanců, kteří tak budou moci pracovat stejným způsobem jako kdyby seděli v jedné budově. Nová komunikační síť pomůže zaměstnancům lépe obsluhovat zákazníky, protože budou moci přiřazovat různou časovou prioritu koncovým aplikacím (front-office) podle každodenních požadavků, jakými jsou například přihlašování zákazníků na kontrolu a účtování (billing).
Společnost Avaya zvítězila ve výběrovém řízení společně se svými francouzskými obchodními partnery Cegelec a Genedis. Celková hodnota této investice, kterou REA vynaloží, má dosáhnout 2,2 milionu eur. Použité technologie mají REA umožnit využívání stávající infrastruktury pro propojení 225 evropských zastoupení, včetně dálkové správy z ústředí, které se nachází v pařížském Boulogne.
REA získá nasazením konvergentních řešení a produktů pro integraci svých sítí schopnost, jak plně podpořit více než osm tisíc uživatelů celé sítě nacházející se na francouzském území. Práce na nasazování již začaly aktualizacemi (upgrady) sítě, které mají být dokončeny do konce roku 2002, přičemž u 40 ze 126 francouzských dealerů jsou již hotovy.
V REA jsou nasazovány síťové přepínače Avaya Cajun a standardně doplněny monitorováním Avaya SMON (Switch Monitoring), takže budou moci upozorňovat na problémy v síti a automaticky diagnostikovat systém inteligentním způsobem. Funkčnost tohoto řešení dále umožňuje, aby autorizovaný síťový správce udržoval celý systém bez speciálního školení. Tím REA ušetří čas a zvýší celkovou efektivitu sítě. Díky tomu bylo dosaženo výsledného přínosu, když oddělení IT u REA mohlo definovat interní úroveň servisní služby na odstranění poruchy do čtyř hodin, a to pro celou instalaci a u všech osmi tisíc uživatelů, kteří obsluhují své zákazníky.
Společnost Renault Europe Automobiles využívá modelovou řadu Avaya P550/580 a řadu multiservisních stohovatelných přepínačů Multiservice Switch 100 Avaya P334T P100/P300, které posloužily k aktualizaci její sítě, přičemž využila technickou podporu od společnosti Avaya. REA rovněž plánuje dále rozšířit svoji komunikační síť další instalací řešení telefonních přenosů přes IP, které má rovněž dodat společnost Avaya.
 

Nahoru

 

Skupina pro řešení problematiky provozu bezdrátových sítí
Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí (APVTS) ustanovila pracovní skupinu G12, která vzniká na základě potřeby operátorů radiových sítí/ISP řešit problematiku provozu bezdrátových sítí v pásmu 2,4 a 5,7 GHz pro připojení k internetu.
Odhady hovoří o 25 až 30 tisících připojení k internetu bezdrátovou technologií v pásmu 2,4 GHz, a tisíci dalších v pásmu 10 GHz. Nová bezlicenční pásma 5,7 GHz nemohou být pro připojení k internetu použita vzhledem k povoleným parametrům provozu a výkonu použité technologie. S rostoucím počtem připojení se proto projevil základní problém radiového provozu v bezlicenčních pásmech a významně narostlo rušení při podstatném snížení objemu přenesených dat.
Z toho důvodu vznikla při APVTS pracovní skupina G12, která si klade za cíl být poradním orgánem a partnerem ČTÚ při formulaci příslušných nových vyhlášek a revizi vyhlášek starších. Jako hlavní prioritu si skupina stanovila jednání s ČTÚ při probíhající přípravě změn generální licence GL12/R/2000.
APVTS (Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí) působí v České republice od poloviny roku 1999. Jejím cílem je vytvářet optimální podmínky pro rozvoj činnosti provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí. APVTS sdružuje nejvýznamnější telekomunikační společnosti působící v České republice a jejími řádnými členy jsou následující společnosti: Aliatel, Contactel, Czech On Line, České radiokomunikace, Český Telecom, eTel, GTS Czech, TransgasNet, Telenor, TELE2 a TISCALI.
 

Nahoru

 

Australané posilují v hlasové, datové a internetové komunikaci
Společnost Telstra vyrobila a dodala šestnáctikanálový komunikační systém Dense Wavelength Division Multiplexing (DWDM) o rychlosti 2,5 Gb/s, díky němuž je nyní pozemní cestou propojen australský Darwin a Adelaide, South Headland a Darwin, Threeways a Mount Isa, Brisbane a Cairns a konečně Melbourne a Launceston. Novou síť budou využívat především zákazníci sídlící mimo velká městská centra a rozšíření kapacity páteřní sítě umožní obsloužit významnou část požadavků na internetový a další telekomunikační provoz v celé Austrálii.
Použitá technologie navíc dovoluje při zvyšování zájmu o datovou komunikaci plynule rozšířit kapacitu existujícího vlákna tak, aby vyhověla potřebám zákazníků. Pokrytí země prostřednictvím 10 000 km dlouhé páteřní sítě založené na DWDM Optical Transmission představuje zároveň nejdelší přímou linku na světě. Nasazení pěti DWDM systémů bylo ukončeno v době monzunových dešťů a v pouštních podmínkách nejvzdálenějších oblastí Austrálie. Navíc bylo nutné všech pět systémů nasadit v průběhu dvanácti měsíců od podepsání kontraktu.
Použitá DWDM technologie společnosti Alcatel přenáší data s využitím 16 světelných paprsků s různými vlnovými délkami současně, takže ve stávajícím systému lze přenášet až 40 Gb/s. Nasazený systém Alcatel OptinexTM 1686 WM poskytuje až 32 kanálů o různých vlnových délkách. Každá vlnová délka může přenášet jiný druh provozu až do kapacity 10Gb/s (STM64). Tento systém je možno nasazovat na všechny typy běžně používaných jednovidových optických vláken. Zařízení je možno rovněž využít v konfiguraci optického zesilovače pro případy, kdy je třeba překlenout velké vzdálenosti.
Kromě těchto základních typů implementací existuje možnost konfigurace jako optického add-drop multiplexoru. Optický multiplexor dokáže ze svazku přenášených kanálů vydělit až osm vlnových délek přímo na optické bázi. Tato funkčnost značně rozšiřuje možnosti tohoto zařízení při konstrukci komplikovanějších struktur sítí. Zařízení disponuje funkcionalitou Forward Error Correction (FEC), kdy je vedle užitečného signálu přenášena doplňková informace, díky které je zvýšena odolnost vlastního přenosu signálu po optické trase. Díky tomu je možno prodloužit délku jednotlivých optických úseků.
 

Nahoru

 

Detekce a prevence narušení bezpečnosti
Společnost Symantec představila novou řadu produktů pro detekci a prevenci narušení bezpečnosti, na níž předvedla plánovanou integraci nedávno získaného produktu ManHunt společnosti Recourse Technologies pro multigigabitové sítě a škálovatelného produktu Host Intrusion Detection 4.0.
Technologie detekce narušení bezpečnosti a prevence narušení bezpečnosti přinášejí nové možnosti a obě se navzájem doplňují při zajišťování robustní ochrany podnikových sítí. V závislosti na citlivosti chráněných informací, vyžadované úrovni bezpečnosti a jiných faktorech se podniky mohou rozhodnout pro instalaci buď detekce narušení bezpečnosti, prevence narušení bezpečnosti nebo kombinace obou technologií.
ManHunt technologie je vyspělé síťové řešení detekce narušení bezpečnosti. Detekuje známé a nové útoky prostřednictvím detekce anomálií v protokolech, umožňuje detekci signatur s využitím vlastních signatur a detekuje útoky DoS prostřednictvím detekce narušení založené na analýze anomálií v chování neboli na statistické analýze toku dat, to vše při rychlostech až 2 gigabity za sekundu v závislosti na konfiguraci systému. ManHunt jde navíc za hranice pasivní identifikace a oznamování incidentů a aktivně síť brání. ManHunt je totiž schopen zadržet útok v reálném čase a iniciovat jiné automatizované akce, které jsou nutné jako reakce na incident. Přizpůsobené zásady umožňují okamžitě reagovat na narušení bezpečnosti a útoky DoS na základě typu incidentu a místa události v síti. Při ochraně nejkritičtějších podnikových aktiv je možno kombinovat různé reakce: ukončení relace, použití technologie FlowCharter (která zjišťuje, kudy útoky pronikly do sítě), filtrů QoS, zaznamenávání provozu a předání informací o útoku sousednímu systému k další sledování.
Symantec Host IDS umožňuje v reálném čase monitorovat a detekovat narušení bezpečnosti a odpovídajícím způsobem na ně reagovat. Jako doplněk k firewallům a jiným prvkům řízení přístupu umožňuje administrátorům vyvinout pravidla a akce, které zabrání hackerům a neoprávněným uživatelům se zlými úmysly ve zneužití systémů.
Přes centralizovanou administrátorskou konzoli, která je součástí produktu, mohou administrátoři vytvářet a zavádět zásady monitorování a reakce na incidenty, shromažďovat a archivovat auditní protokoly pro potřeby analýzy a oznamování incidentů a automaticky přijímat nejnovější bezpečnostní signatury prostřednictvím integrované technologie LiveUpdate. Symantec Host IDS v případě ohrožení systémů předá výstrahu administrátorům a podnikne protiopatření v souladu s předem stanovenými bezpečnostními zásadami, aby zabránil ztrátě nebo krádeži informací.
Symantec Host IDS je vysoce škálovatelný a snadno se spravuje z jedné administrátorské konzoly a lze jej snadno instalovat a udržovat přes síť. Produkt obsahuje specializované softwarové agenty, kteří podporují serverové platformy s operačním systémem Windows 2000 a po nakonfigurování mohou monitorovat webové nebo databázové aplikace provozované na serverech se systémem Windows 2000.
Nový produkt ManTrap společnosti Symantec je technologie detekce narušení založená na "nastrčeném špeku". Doplňuje vícevrstvý přístup k podnikové bezpečnosti a zajišťuje včasné upozornění na detekovaný neoprávněný přístup a zneužití.
Symantec ManHunt, ManTrap a Host IDS jsou tak důležitými komponentami systému Enterprise Security, který poskytuje organizaci nutnou technologii, aby mohla zajistit svoji informační bezpečnost. Komplexní řešení nabízí produkty pro ochranu bran, serverů a klientů. Zahrnuje firewall, detekci narušení bezpečnosti, správu slabých míst, virtuální privátní sítě (VPN) a ochranu před viry.
 

Nahoru

 

Infinity znovu partnerem Cisco Systems pro VPN/Securityo
Společnost Infinity vyhověla všem podmínkám pro získání statutu Cisco Specialized Partner pro VPN/Security. Pro partnery znamená certifikační program společnosti Cisco splnění podmínek nejen v oblasti obchodního a technického know-how, ale současně i naplnění technicko-organizačních a procesních požadavků na poskytování servisu a podpory.
Společnost Infinity tak v tomto roce opět splnila všechny požadavky pro dosažení této certifikace, včetně personálních, servisních a specializačních podmínek stanovených pro partnery.
Infinity tak prokázala svoji kvalifikovanost kompetenci v prodeji, instalacích a podpoře Cisco řešení v prostředí trhu IT v České a Slovenské republice v oblasti Virtuálních Privátních Sítí a Bezpečnosti založených na technologiích Cisco.
 

Nahoru

 

Nová iniciativu pro vývojáře portletů
E-Business divize společnosti Sybase představila vlastní iniciativu pro vývojáře portletů (Portlet Developer Initiative - PDI). Iniciativa PDI poskytuje dodavatelům softwaru a systémovým integrátorům nástroje potřebné k úpravě aplikací tak, aby byly přístupné přes portál bez časově i finančně náročného programování. Po registraci uživatelé obdrží zdarma software pro vývoj portálu a získají přístup k zákaznickým prospektům a prodejním a marketingovým nástrojům.
Iniciativa PDI byla zahájena v souvislosti se zavedením podnikového portálu Sybase 5.0 (EP 5.0), jenž nabízí řadu nových funkcí včetně Portal Studia pro rychlý vývoj portletů, nástroje Portal Framework s technologií pro snadné získávání webového obsahu koncovými uživateli, upraveného grafického uživatelského rozhraní usnadňujícího práci a zvyšujícího celkovou produktivitu uživatele a zabudovaných pokročilých bezpečnostních funkcí.
Mezi další přednosti programu patří bezplatný hosting partnerských portletů ve veřejném katalogu portletů Sybase.com, kde mohou zákazníci a zájemci získat přístup k vývojářským řešením, bezplatný hosting ukázek partnerských portletů na prezentačním serveru Sybase na adrese Trysybase.com a marketingové nástroje a aktivity - například informace o novinkách partnerů, regionální vývojářské workshopy a webové semináře pro podporu vyvíjených řešení.
 

Nahoru


Unicorn


Informační společnost

Lady Pro 2002
V rámci soutěže "Českých 100 nejlepších" se tradičně každým rokem vyhlašuje soutěž "Lady Pro", kde odborná porota na základě hlasování vybere 12 mimořádných žen daného roku. V letošním roce byla komisí vybrána a oceněna i generální ředitelka společnosti scanservice Renata Telínová.
Lady Pro je celonárodní soutěž s cílem nalézt, vybrat a ocenit profesionálně aktivní, úspěšné a přitom však obětavé a hluboce lidské ženy, které dosáhly jak ve své celoživotní práci či v právě probíhajícím období mimořádných úspěchů.
Diplom a titul "Lady Pro 2002" převzala Renata Telínová na slavnostním galavečeru, který se konal 29. listopadu 2002 ve Španělském sále Pražského hradu za přítomnosti více než 700 českých a zahraničních hostů z ekonomického, politického a kulturního života.
Renata Telínová po absolvování výběrového řízení v roce 1994 nastoupila do firmy Foto-World - joint venture Kodak na pozici obchodního managera. Po dvou letech působení u firmy Foto-World byla regionálním ředitelem Kodaku EMEA jmenována obchodní ředitelkou divize Kodak Document Imaging. V roce 1998 byla jmenována generální ředitelkou společnosti scanservice, která patří do nadnárodní skupiny Eastbridge Group. V roce 2001 se stala finalistou soutěže "Podnikatel roku 2001".
 

Nahoru

 

NEXTRA Czech Republic a Slovensko se spojují
Společnosti NEXTRA ČR a NEXTRA SK oznamují, že s platností od 1. ledna 2003 dojde ke sloučení obou společností v jednu organizaci. Od spojení firem v jeden organizační celek se očekává zefektivnění organizačních a administrativních procesů a snížení provozních nákladů. Pro zákazníky to bude znamenat kromě dostupnosti stejné nabídky produktů NEXTRA v obou zemích také jednotnou kvalitu služeb a větší možnost vyhovět jejich individuálním požadavkům.

Nahoru

 

Novým technickým ředitelem společnosti NEXTRA se stává Jiří Kysela
Novým technickým ředitelem společnosti NEXTRA Czech Republic, poskytovatele internetových a komunikačních služeb pro podnikovou klientelu, se s platností od listopadu 2002 stal Jiří Kysela (1955).
Jiří Kysela přichází do společnosti NEXTRA Czech Republic ze společnosti IMAGINET, internetové divize Českého Telecomu, v níž poslední dva roky zastával pozici ředitele pro péči o zákazníky Internet OnLine. Do Českého Telecomu nastoupil v roce 1998 jako manažer technické podpory služeb Internet. Před tím pracoval jako ředitel ve společnostech APS Software a Techware. Ve druhé polovině osmdesátých let vedl v tehdejším VÚOSO tým, který vyvinul APS, úspěšný programový systém CAD - CAM.
Ke svému jmenování prohlásil: "Právě probíhající integrace mezi NEXTRA ČR a NEXTRA SK je velkou výzvou pro management obou společností," uvedl Jiří Kysela, nový technický ředitel společnosti NEXTRA Czech Republic. "Velmi rád bych přispěl svými znalostmi a zkušenostmi k co nejúspěšnějšímu průběhu celé akce a zároveň tak pomohl upevnit postavení NEXTRA jako silné společnosti s výrazným zastoupením na obou trzích, pozitivně vnímané jak našimi zákazníky, tak i obchodními partnery," doplnil Kysela.
Jiří Kysela vystudoval Strojní fakultu na ČVÚT. Je ženatý a má dvě dcery (13 a 21 let). Mezi jeho záliby patří sport, aktivně hraje basketbal a v zimních měsících se věnuje lyžování. Mezi jeho velikou zálibu patří rocková hudba. Hovoří plynně anglicky.

Nahoru

 

Unisys se slučuje
Společnost Unisys v České republice se stala součástí skupiny Unisys Central Europe. Z rozhodnutí vedení společnosti Unisys Corporation došlo k 1. prosinci 2001 mimo jiné také ke sloučení společností Unisys v Rakousku, Polsku, Maďarsku, České a Slovenské republice. Generálním ředitelem Unisys Central Europe se stal pan Kurt Plattner, který bude zastávat funkci generálního ředitele Unisys Central Europe a byl pověřen řízením nově vzniklé skupiny.
Z důvodu sloučení dochází k personálním změnám ve vedení Unisys v České republice. Dosavadní generální ředitel Ing. Jan Veselý, který vedl společnost posledních pět let, opustil svoji funkci z výše uvedených organizačních změn. Pro řízení pobočky Unisys v jednotlivých zemích spadajících pod Unisys Central Europe, byla vytvořena nová pozice Operations Manager. V České republice byl do této funkce jmenován Ing. Ivan Ulč (na obrázku), který ve společnosti Unisys Česká republika působí již osm let.
Pan Kurt Plattner (ženatý, 40 let) vystudoval Vídeňskou vysokou školu ekonomickou, obor Business Administration. V posledních 10 letech pracoval pro IBM, kde měl na starosti různá oddělení prodeje a rozvoje obchodu. Před odchodem z IBM byl zodpovědný za e-Business Software Sales pro střední Evropu a také pro oblast Středního východu a Afriky. Do společnosti Unisys nastoupil v letošním květnu jako generální ředitel rakouské pobočky.
Pan Ivan Ulč (42, ženatý) vystudoval ČTUT, obor Technická kybernetika. Ve společnosti Unisys pracuje 8 let, kde v divizi informačních služeb zastával technické i obchodní pozice a věnoval se řízení projektů realizace informačních systémů. Od roku 1997 ve funkci IS Delivery Country Manager se rovněž podílel na rozvoji oddělení Informačních služeb ve Slovenské pobočce Unisys a odpovídá za úspěšnou realizaci všech projektů systémové integrace v Čechách i na Slovensku. Výkonným ředitelem a jednatelem Unisys je od června 2001.

Nahoru

 

AutoCont se stal členem Microsoft Partner Advisory Council
Společnost AutoCont CZ se stala členem Microsoft Partner Advisory Council (PAC) pro oblast infrastruktury. Začlenila se tak mezi další společnosti po celém světě, které se mezi tuto skupinu řadí.
Společnost Microsoft se rozhodla nominovat AutoCont CZ na základě úspěšných projektů, které realizovala divize SAI (Systémová a Aplikační Infrastruktura) a širokého spektra certifikovaných specialistů na platformu Microsoft. Toto členství získala společnost AutoCont CZ jako první ve střední a východní Evropě a jako druhá v Evropě vůbec.
Začleněním mezi 27 světových partnerů společnosti Microsoft tak AutoCont CZ získá přístup k nejnovějším informacím a může se podílet na diskusích k novým verzím produktů, k partnerským programům a obchodním strategiím, a před konkurencí tak získá až půlroční náskok.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist