HLEDEJ
 V SEKCI
 

20. listopad 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Obsluha malých zákazníků na trhu s elektřinou
EAI pro 7 000 maloobchodů skupiny Casino Group
Zpracování finančních transakcí v ING ČR
Bezpečný a účinný přenos a ukládání dat
Firemní PC AutoCont s novým procesorem
Škoda Energo řeší svůj Product Lifecycle Management

Komerční nabídka
Nabídka zaměstnání

Konference, semináře
CIO Forum 2003
Bezpečnost dat 2002
Supportong your decisions aneb využijte svá data na maximum
Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti
Pozvánka na akce top vision
Setkání uživatelů LBMS 2002
Energie efektivně 2002- příležitost pro návratné investice

Finanční monitor IT firem
Avaya - důvod k úsměvu není

Internet, komunikace a sítě
Motorola na summit NATO v Praze
Technologie vylepšeného stohování Enhanced Stacking
Technologie C++ pro vývoj mobilních aplikací
Centrum vzdělávání AEC

Informační společnost
Jiří Havránek posiluje tým Corpus Solutions
Stefan Lager generálním ředitelem eTel ČR
Jan Mühlfeit Českou hlavou
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 10/2002


Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.)
Připravujeme:
IT System 11/2002


Hlavní témata
. IS v bankách a financích
. Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
. Pokročilé metody plánování a řízení projektů
. E-procurement
. Critical Chain v praxi
. Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
. Moderní informační technologie v podpoře marketingu
. Specializov. příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT System


Podnikové aplikace

Obsluha malých zákazníků na trhu s elektřinou
Společnost Logica bude i v příštích šesti letech provozovat Centrum datových služeb (CDS), které umožní Operátoru trhu s elektřinou (OTE) poskytovat účastníkům liberalizovaného trhu vyšší komfort než dosud a rozšířit rozsah služeb. Díky vytvoření centrálního systému pro předávání informací mezi výrobci elektřiny, obchodními organizacemi, provozovateli distribučních soustav a provozovatelem přenosové soustavy se česká elektroenergetika vyhne nákladům, kterých by bylo zapotřebí, kdyby každý účastník trhu pokrýval tyto činnosti vlastními systémy.
CDS poskytne účastníkům trhu informace potřebné pro vystavení faktur a obsluhu zákazníků z jiných regionů, bude podporovat administrativní úkony spojené se změnou dodavatele elektřiny a řadu dalších činností, včetně vedení jednotných číselníků s využitím systému EAN (European Article Numbering). V rámci tohoto číslování bude každému účastníku trhu a každému odběrnému místu přiděleno číselné označení, unikátní v evropských zemích.
Budování CDS probíhá v úzké součinnosti s regionálními distribučními podniky, které musí provést změny ve svých zákaznických informačních systémech. Vzhledem k tomu, že tato spolupráce má pro úspěch projektu klíčový význam, probíhají každý týden pravidelná setkání, kde všechny zúčastněné strany koordinují svůj postup a poskytují si potřebnou podporu.
Technologickým základem systému CDS je odvětvové řešení mySAP Utilities (SAP IS-U), které pokrývá činnosti a procesy specifické pro liberalizovaný trh s energií. Další komponentou systému je SAP Web Application Server, což je komplexní rozhraní pro komunikaci mezi centrálním systémem a účastníky trhu.
V roce 2003 bude český trh s elektřinou liberalizován pro zákazníky s roční spotřebou nad 9 GWh, kterých je v České republice několik stovek. V příštích letech se bude okruh oprávněných zákazníků postupně rozšiřovat tak, že od 1. ledna 2006 si budou moci vybrat svého dodavatele také domácnosti.
Operátor trhu s elektřinou je subjektem, jehož prostřednictvím se uskutečňuje organizovaný krátkodobý obchod s elektřinou, a který vyhodnocuje trh s elektřinou na základě regulovaného přístupu k přenosové soustavě a k distribučním soustavám. Zakladatelem a jediným akcionářem OTE je Česká republika a výkon akcionářských práv je svěřen Ministerstvu průmyslu (www.mpo.cz) a obchodu ČR.
 

Nahoru

 

EAI pro 7 000 maloobchodů skupiny Casino Group
Mezinárodní provozovatel maloobchodů - skupina Casino Group - zvolila pro zjednodušení svého rozlehlého informačního systému řešení pro podnikovou aplikační integraci (EAI) od společnosti Sybase. Ta pomůže v první fázi při spojení současné technologické architektury skupiny Casino Group s novými ERP (plánování podnikových zdrojů) aplikačními balíky.
Následně mají napomoci EAI produkty Sybase navrhnout, spravovat a optimalizovat podnikové procesy v celé společnosti. Casino Group, podle ročních tržeb 35. největší provozovatel maloobchodní sítě na světě, očekává jako výsledek tohoto projektu plně automatizovanou výměnu dat v rámci celého podniku. Výrazně by se tak měly zlepšit například procesy toku zboží mezi sídlem skupiny a jednotlivými sklady.
Casino Group má vlastní technickou architekturu, jež řeší specifické podnikové potřeby, ale bylo obtížné integrovat ji s jinými obchodními strukturami či s podnikovými ERP systémy. K nim se řadí i aplikační balíky pro podporu mezinárodních obchodních aktivit, včetně účetnictví založeného na SAP R/3, řízení skladů a zásob založeného na systému GOLD a řízení doplňování skladů v aplikaci E3. Vývoj a údržba rozhraní typu point-to-point, která by tyto systémy vzájemně spojovala, by byla příliš nákladná. Navíc by nevyhovovala z hlediska pružnosti a rychlosti, kterou hromadný maloobchodní prodej vyžaduje pro zvládání výkyvů v nabídce a poptávce. Skupina Casino Group tedy zvolila otevřenou technologii společnosti Sybase založenou na standardech. Tato volba umožnila pragmatický postupný rozvoj integrace aplikací, která umožňuje skupině Casino Group zúročit existující architekturu.
Casino Group patří k předním světovým maloobchodním prodejcům. Provozuje téměř 7000 hypermarketů, supermarketů a minimarketů ve Francii i dalších zemích světa (v USA, Polsku, Argentině, Uruguayi, Brazílii, Kolumbii, Venezuele, Thajsku a na Tchaj-wanu). Zaměstnává přibližně 100 000 lidí a spolupracuje s více než 35 000 dodavateli. V roce 2001 dosáhla skupina Casino Group výnosů ve výši 30,6 mld. USD. Více informací naleznete na webových stránkách.

Nahoru

 

Zpracování finančních transakcí v ING ČR
Logica a finanční skupina ING v České republice uzavřely smlouvu o implementaci nového systému pro zpracování finančních transakcí. Systém B@FIR, který bude uveden do živého provozu na začátku příštího roku, byl vyvinut speciálně pro potřeby finančních ústavů ve střední Evropě.
Tato aplikace zajišťuje zpracování všech transakcí procházejících bankou. Systém se vyznačuje vysokou průchodností (potenciálně až stovky tisíc operací denně), přehledností ve zpracování transakcí. Systém již dnes pracuje například v pražské pobočce Deutsche Bank AG.
ING by měla být schopna po instalaci systému B@FIR připravovat produkty platebního styku na míru jednotlivým firemním klientům, sjednotit zpracování všech transakcí, zvýšit poměr transakcí, jejichž zpracování je plně automatizováno, a tím si snížit interní náklady. To samozřejmě vše při zachování předepsané úrovně bezpečnosti.
Logica a ING (http://www.ing.cz/cz/index.html) tak rozšiřují dosavadní spolupráci. V rámci této spolupráce Logica poskytla konzultační podporu při formulaci strategie rozvoje a podílela se na vývoji retailového produktu Oranžové konto. Tento spořící účet bez výpovědní lhůty byl na trh uveden v listopadu 2001.
Stanislav Hodek, který v ING pracuje na pozici Chief Operational Officer of Corporate Financial Services, řekl: "ING v České republice prochází v současné době rychlým růstem počtu zákazníků, portfolia služeb a objemu spravovaných prostředků. Dobře si uvědomujeme, že chceme-li zároveň s touto expanzí pokračovat také ve zvyšování komfortu pro naše zákazníky, musíme neustále pracovat na efektivních interních procesech a využívat možností, které nám přinášejí nejmodernější informační technologie. Logica je pro nás v této oblasti významným partnerem. Věřím, že také nasazení systému B@FIR pocítí naši zákazníci v dalším zlepšení kvality služeb."
Společnost ING Group působí v 65 zemích světa a má přes 110 000 zaměstnanců. Z hlediska tržní kapitalizace je jednou z největších finančních institucí v Evropě a v České republice působí od roku 1991. Poskytuje služby v oblasti pojišťovnictví, bankovnictví a správy aktiv přes 400 tisícům individuálních a korporátních klientů. V České republice v rámci skupiny ING Group působí pojišťovna ING Nationale-Nederlanden, ING Penzijní fond, ING Bank, ING Employee Benefits, ING Investment Management, ING Real Estate. Neméně významnými členy skupiny jsou také například ING Lease, ING Baring Private Bank a Baring Communications Equity.

Nahoru

 

Bezpečný a účinný přenos a ukládání dat
Společnosti RSA Security a PKWARE uzavřely nové partnerství týkající se technologií, prodeje a marketingu. Jedná se o reakci na pokračující poptávku po účinnějších a bezpečnějších metodách přenosu a ukládání dat.
Společnost PKWARE je totiž tvůrcem technologie komprimace dat ZIP, která je nyní de facto standardem pro ukládání a výměnu velkých datových souborů. Zatímco RSA Security zase uvedla v život jednu z nejrozšířenějších zabezpečovacích technologií na světě, RSA BSAFE. Na jejich základě hodlají obě společnosti vyvinout a uvést na trh produkty, které by tyto vzájemně se doplňující technologie slučovaly. Přitom by se uplatnily jak v prostředí stolních počítačových systémů, tak serverů a mainframů.
Podle dohody o strategické alianci získá společnost PKWARE licenci na šifrovací software RSA BSAFE pro užití s komprimačními produkty řady PKZIP firmy PKWARE na veškerých platformách. Obdobně RSA Security získá licenci na komprimační technologii PKZIP pro užití v produktech, jež bude nabízet prostřednictvím svých distribučních kanálů a přímého prodeje na celém světě. Navíc se obě společnosti dohodly na spolupráci na další integraci svých technologií do budoucích verzí PKZIP.
Odborníci na zabezpečení tvrdí, že komprimace může šifrování napomoci. Komprimace totiž omezuje přídavné informace, které souvisejí s šifrováním. Kromě toho samozřejmě přispívají k lepšímu využívání šířky pásma sítě a paměti. Cílem oznámené technické aliance je zúročit tyto výhody pomocí komprimace ZIP a šifrovacího softwaru RSA BSAFE.

Nahoru

 

Firemní PC AutoCont s novým procesorem
Společnost AT Computers uvádí na trh novou počítačovou sestavu, která obsahuje nový procesor Intel Pentium 4 s frekvencí 3,06 GHz a technologií Hyperthreading. Počítač je předurčen zejména pro nasazení ve firemním prostředí a najde si uplatnění například jako server nebo výkonná pracovní stanice. Konkrétně se jedná o kancelářský počítač označený jako AutoCont OfficePro 7000, který se tak stává nejvýkonnější jednoprocesorovou stanicí značky AutoCont.
Počítač obsahuje nový čipset Intel 845PE s podporou systémové sběrnice 533 MHz a pamětí DDR333. Díky osazení procesorem Intel Pentium 4 s frekvencí 3,06 GHz se momentálně jedná o nejvýkonnější model z nabídky kancelářských PC značky AutoCont, určený nejen pro práci s běžnými kancelářskými aplikacemi, ale i k provozu mnohem náročnějších aplikací, jakými jsou například grafické programy či databáze. Na počítač lze snadno zavést vzdálenou správu, údržbu a řízení v podnikové počítačové síti.
Největší novinkou je technologie Hyperthreading, která vznikla na základě předpokladu vývojového týmu Intelu, že jeden procesor by mohl bez větších problémů zpracovávat dvě programová vlákna současně. Hyperthreading tedy umožňuje, aby jeden procesor měl zdvojené registry a mohl se tak navenek tvářit jako dva procesory, aniž by to mělo jakýkoliv vliv na chod operačního systému. Dva procesory s technologií Hyperthreading se pak chovají jako čtyři procesory. Díky implementaci Hyperthreading je dosaženo již dnes navýšení výpočetního výkonu procesorů až o 30 %, což má samozřejmě příznivý vliv na chod náročnějších aplikací provozovaných nad operačním systémem Windows XP.
Ke standardnímu vybavení tohoto kancelářského počítače také patří grafická karta ATI Sapphire Radeon 9700Pro, která je osazena 128 MB paměti, rychlý pevný disk s velkou kapacitou, mechaniky CD-RW i DVD-ROM, aktivní reproduktory či integrovaná šesti kanálová zvuková karta. Vysokou propustnost v současných i budoucích firemních sítích zaručuje integrovaná gigabitová síťová karta. Na základní desce najdete například i stále populárnější rozhraní 1394.
Součástí ceny standardní konfigurace je rovněž operační systém MS Windows XP Professional.
Standardní konfigurace AutoCont OfficePro 7000 midi je procesor Intel Pentium 4, 3,06 GHz/512 kB L2 cache, čipset: Intel 845PE, integrované audio a LAN BroadCom, operační paměť 512 MB DDR. Pevný 80 GB Ultra DMA/7200 ot. disk.

Nahoru

 

Škoda Energo řeší svůj Product Lifecycle Management
Po úspěchu ve výběrovém řízení zahájila v říjnu společnost IBM Česká republika implementaci systému Product Lifecycle Management u předního výrobce energetických zařízení - společnosti Škoda Energo Plzeň.
Podnikatelský záměr společnosti Škoda Energo obsahuje mimo jiné zásadní požadavek na obměnu CAD/CAM systémů a rozšíření stávajícího PDM - Product Data Management systému ve Škoda Energo od společnosti EIGNER s cílem zvýšit produktivitu minimálně o 30 %. Zadání výběrového řízení navíc kladlo důraz i na správu informací o výrobku po celou dobu jeho životního cyklu. Nabídka společnosti IBM zahrnovala celou oblast označovanou zkratkou PLM - Product Lifecycle Management. Škoda Energo se v konečné fázi rozhodla pro implementaci PLM řešení na základě systémů CATIA V5 a EIGNER PLM.
Projekt PLM pro Škodu Energo realizuje společnost IBM ČR ve spolupráci se svým obchodním partnerem firmou TECHNODAT, která působí v roli hlavního subdodavatele, v níž může využít své bohaté zkušenosti s implementacemi PLM řešení v mnoha českých společnostech.
V současné době je projekt realizován dle plánu, probíhají intenzivní školení systému CATIA V5 a spolupráce je celkově nastavena tak, aby od 1. ledna mohl být v novém prostředí již bez problémů realizován pilotní projekt. Od 1. 6. 2003 budou již všechny projekty ve Škodě Energo realizovány v tomto novém prostředí. Plán celého projektu je připraven na dobu dvou let včetně optimalizace procesů spojených s tvorbou návrhu základních konstrukčních celků parních turbin a tepelných výměníků.

Nahoru


CIO Forum 2003


Komerční nabídka

Nabídka zaměstnání
V souvislosti s dalším rozšiřováním aktivit naši redakce hledáme vhodné kandidáty na obsazení funkce asistentky/a šéfredaktora časopisu IT Office v Brně. Požadujeme komunikativní a flexibilní osobnost, která se vyznačuje samostatností a aktivním přístupem při řešení svěřených úkolů, nadprůměrné pracovní nasazení, velmi dobrou znalost práce na PC (Windows + MS Office), alespoň základní znalost anglického jazyka a dobrou znalost českého jazyka slovem a písmem. Vzdělání alespoň SŠ, lépe však VŠ, popřípadě manažerské.
Jako vhodné doplnění profilu uchazeče uvítáme orientaci v oblasti IT se zaměřením na oblost SOHO. Praxe na postu redaktora IT časopisu nebo časopisu o E-Business velmi vítána.
Nabízíme mladý kolektiv, velmi atraktivní a kreativní prostředí a časovou flexibilitu. Dále možnost seberealizace a výrazný osobní rozvoj. Finanční ohodnocení odpovídající dosaženým výsledků. Své strukturované životopisy zasílejte prosím na adresu redakce.

Nahoru
 

Konference, semináře, školení

CIO Forum 2003
Conference "CIO Forum 2003", will be held in central Prague, Czech Republic, on 22nd and 23rd January 2003.
Today's companies are placing increasing emphasis on developing marketing and sales strategies that attract and retain on-line customers. The realisation of these strategies is only possible through developing first-class IT support where the role of the proactive CIO develops to incorporate becoming a marketing architect.
As information technology increasingly drives all areas of the business, CIOs are taking larger roles as full members of the executive team. The actions and skills required to build effective partnerships at this level and add a whole new dimension to the CIO's responsibilities. What does it take to get there - and to excel in the role?
The current IT department is much more concentrated on the corporate marketing strategy. Customer relationship goes on-line and the IT structure gives the companies more space to create their sales power. In the same time, companies have to clearly demonstrate that the customer's data they use for the sales strategies are securely stored in the company, protected from misusing and kept in privacy.
The role of CIO is one of the key positions in the company. This conference aims to supply the CIO with tools to fulfill the expectations.
Key Topics of Conference "CIO Forum 2003":
. Giving Customers What They Want, Where They Want and When They Want
. Designing Database Structure(s) to drive Revenues
. The Use of Customer Queries to Drive Expertise & Build Research & Development
. Data Protection, Data Security, Data Privacy
. Legal Liability, CIO and ASP
More about conference on the web.

Nahoru
 

Bezpečnost dat 2002
Ve čtvrtek 21. listopadu se uskuteční čtvrtý a závěrečný letošní seminář z cyklu Bezpečnost dat 2002, který silami společnými a nerozdílnými pořádají AEC Data Security Company a časopis IT System jako mediální partner. Nadcházející seminář bude obsahovat přednášky:
. Novinky mezi počítačovými viry
. Techniky virových infekcí
. Bezpečnostní problém jménem člověk
. Heslo
. Linuxové systémy a bezpečnost
Bližší informace lze získat na webové adrese nebo na e-mailu.

Nahoru

 

Supportong your decisions aneb využijte svá data na maximum
Společnost Urbana Technologies pořádá tuto konferenci při příležitosti rozšíření svého zaměření na další technologie pro podporu rozhodování uživatelů IS/IT a současně v souvislosti s vydáním knihy Marka Humphriese Datawarehousing, která je v současnosti jedinou knihou v češtině na toto téma na trhu.
Setkání je určena pro ekonomické i technické vedoucí pracovníky, IT manažery, ale pro obecně všechny, kteří pro své rozhodování potřebují specifické informace.
Konference se koná ve čtvrtek 5. prosince v Brně v příjemném prostředí Hotelu Atlantis (Rozdrojovice 177, Brno venkov - viz mapka) od 10 do 15 hodin.
Na konferenci se dozvíte se více o tom:
. proč je důležitá integrace datových zdrojů
. jaký je smysl datových skladů a proč se stále zvyšuje jejich potřeba
. jak zajistit pracovníkům lepší podklady pro jejich rozhodování
. jakým způsobem pomocí informačních technologií zajistit procesy controllingu
. jaké jsou trendy v reportování, sdílení a distribuci podnikových dat a dokumentů
. jak analyzovat podniková data a co je přínosem těchto analýz
. čím mohou informační technologie přispět ke správnému zaměření podnikových aktivit
. jak je možné získat z dat informace o trendech a analyzovat možné budoucí chování zákazníků
. a jaký význam mohou tyto technologie mít pro buducnost podniku
V rámci vložného 600 Kč (800 Sk) za osobu obdržíte zmíněnou knihu a samozřejmostí je i občerstvení a společný oběd v průběhu akce. Na základě vaší registrace vám bude zaslána zálohová faktura se splatností 10 dnů. Daňový doklad zašleme po konferenci. Po dohodě je možná platba i na místě.
Registraci na konferenci můžete provést na webu (http://www.urbanatech.cz/reg_demo.asp).

Nahoru

 

Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti
Převezmeme starost za bezpečnost Vaší komunikace a spolehlivý přístup k vašim informacím, slibují organizátoři semináře "Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti podnikových systémů", který se bude konat 25. listopadu v Hotelu Barceló v Praze.
Na semináři budou přednášet odborníci na problematiku bezpečnosti a spolehlivosti komunikačních systémů.
Více informací získáte na webové stránce nebo na telefonním čísle 241 020 333.

Nahoru

 

Pozvánka na akce top vision
Společnost top vision si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se problematiky informačních systémů a technologií. Přední odborníci a praktici z oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to formou prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how, případových studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním zabezpečením? Trápí vás otázka bezpečnosti vašich informačních systémů a řízení IT rizika? Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích systémů? Kladete si otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve Vaší společnosti a jak se vyvarovat nejčastějších chyb? Na všechny tyto a další otázky Vám odpoví následující semináře:
. IT Security 27.-28. listopadu 2002
. Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT obdržíte zde, či na telefonu 225 09 64 87.

Nahoru

 

Setkání uživatelů LBMS 2002
Dovolujeme si vás pozvat na tradiční, již devátý ročník Setkání uživatelů LBMS, který se bude konat ve středu 11. prosince v hotelu Diplomat.
V úvodní přednášce se s vámi přednášející podělí o pohled LBMS na aktuální trendy v oblastech projektového a procesního řízení a ve vývoji aplikací. Další program Setkání uživatelů bude veden ve dvou zájmových sekcích, které otevřou vystoupení zástupců klíčových partnerů LBMS - firem Aonix a QPR. Následovat bude hlavní část konference ve formě příspěvků uživatelů z České a slovenské republiky.
Po skončení odborné části bude vytvořen prostor pro naplnění společenského rozměru konference spočívající v možnosti komunikace mezi pracovníky LBMS, uživateli a zástupci zahraničních partnerů.
Program konference s možností přihlásit se naleznete na webových stránkách LBMS.
V průběhu celodenního programu bude podáván oběd a po ukončení odpoledních přednášek jste srdečně zváni na raut. Během dopoledne a odpoledne bude zařazena vždy jedna patnáctiminutová přestávka na kávu. Časový harmonogram spolu s dalšími podrobnostmi zašleme přihlášeným účastníkům v týdnu před konáním konference.
Pro účast na konferenci Setkání uživatelů LBMS je nutné se zaregistrovat nejpozději do 1.prosince 2002. Vložné při registraci do 27.11. činí 2500,- Kč na osobu, vložné při registraci po 27.11. je 3000,- Kč na osobu. Přihlásit se můžete též pomocí formuláře na webových stránkách, po jehož vyplnění a odeslání obratem zašlou pořadatelé na vaši e-mailovou adresu předvyplněnou závaznou přihlášku.

Nahoru

 

Energie efektivně 2002- příležitost pro návratné investice
Efektivní využívání energie, využití obnovitelných zdrojů energie a trendy v liberalizaci energetických zdrojů byly hlavními tématy diskutovanými na konferenci a výstavě EEBW: Energie efektivně 2002, která se uskutečnila ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v Kongresovém centru Praha. Jejím organizátorem je SEVEn (http://www.svn.cz/), Středisko pro efektivní využívání energie.
Prezentace a diskuse v jednotlivých sekcích se zaměřily především na projekty úspor energie z hlediska finančně výhodných investic a možností jejich využití ve prospěch spotřebitelů a investorů.
Otevření trhu s elektrickou energií je jednou z nejpřevratnějších změn, jejíž svědky jsme v současné době. Bylo proto i tématem jedné z klíčových sekcí konference EEBW: Energie efektivně 2002, především z hlediska užitku těchto změn pro koncového zákazníka a uplatnění obnovitelných zdrojů energie v konkurenci jiných zdrojů energie. Zkušenosti z prvního roku zavádění konkurence do obchodování s elektřinou již totiž ukázaly, že liberalizace přináší výhody pro zákazníky i v České republice. Ceny elektřiny pro oprávněné zákazníky klesly v průběhu prvního roku v průměru o cca 5 až 7%. To, jaké přínosy pro české zákazníky přinese liberalizace i dlouhodobě do budoucna, však rozhodne i nově vytvářená struktura domácího trhu, zda bude na straně nabídky reálná a efektivní konkurence nebo zda stát umožní ovládnutí trhu jednou skupinou.
Zkušenosti ze zahraničí i z domova ukázaly, že energie z obnovitelných zdrojů si nachází své místo i na liberalizovaném trhu. Někteří obchodníci prodávají svým zákazníkům elektřinu pocházející z obnovitelných zdrojů. Objem této "zelené elektřiny" dosahuje u jednotlivých obchodníků v zemích Evropské unie až 10 % z celkového prodeje. Západočeská energetika, jako první domácí obchodník, který garantuje výrobu z obnovitelných zdrojů u své zelené energie, prodává tento produkt již několika desítkám zákazníků.
Také státní forma podpory obnovitelným zdrojům prodělává se zaváděním konkurence do odvětví významné změny. Tradiční systém výkupních cen byl již v několika zemích nahrazen novým systémem povinných kvót a obchodovatelných certifikátů. Na konferenci byla zveřejněna kritická analýza a popsána rizika systému výkupních cen na liberalizovaném trhu. Povinnost výkupu zboží (elektřiny) lze uvalit, pouze pokud je zároveň garantován prodej této elektřiny, pokud je zajištěno, kdo tuto elektřinu odkoupí. Na konkurenčním trhu je proto pro podporu obnovitelných zdrojů vhodný systém obchodovatelných kvót, které zajišťují rovné podmínky na trhu.
Konference EEBW: Energie efektivně 2002 se účastnilo na 350 odborníků, investorů, zástupců státní správy, představitelů firem podnikajících v úsporách energie, dodavatelů energie a mezinárodních organizací z České republiky, zemí západní, střední a východní Evropy a Severní Ameriky. Konference a výstava EEBW: Energie efektivně 2002 se uskutečnila za podpory Státního fondu pro životní prostředí a České energetické agentury (http://www.eis.cz/), pod záštitou Hlavního města Prahy, Hospodářské komory ČR, Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Ministerstva pro životní prostředí ČR, a ve spolupráci s United Nations Development Programme, Global Environmental Facility, International Finance Corporation, KPMG, Asociací energetických auditorů, Asociací energetických manažerů, Česko-německou obchodní a průmyslovou komorou, Českou společností pro osvětlování, Českým svazem stavebních inženýrů, CZ-Biom, REHVA (Federací evropských asociací v oblasti vytápění a klimatizace), Společností pro rozvoj veřejného osvětlení, Společností pro techniku prostředí a Svazem podnikatelů v oboru technických zařízení.
Konference a výstava EEBW: Energie efektivně se pořádá každé dva roky, nejbližší ročník se proto bude konat v roce 2004. Průběžné informace o výstupech letošního ročníku a přípravách následujícího budou zveřejňovány na internetové stránce.

Nahoru


Golfwits


Finanční monitor IT firem

Avaya - důvod k úsměvu není
Společnost Avaya sdělila, že její celkové příjmy za čtvrté finanční čtvrtletí 2002 činily 1,152 miliardy amerických dolarů, což znamená snížení o 5,5 % oproti minulému kvartálu. Celkové příjmy společnosti za čtvrté čtvrtletí posledního roku činily 1,442 miliardy dolarů, což znamená snížení o 20,1 %.
Výdaje na prodej a administrativu ve čtvrtém finančním čtvrtletí činily 29,8 % jejích příjmů, což je nejnižší úroveň od třetího finančního čtvrtletí roku 2001. Snížení těchto výdajů zároveň snížilo operační ztrátu z nákladů společnosti Avaya na průběžné operace, a to z 11 milionů dolarů, vynaložených ve třetím čtvrtletí jejího finančního roku 2002, na 6 milionů dolarů vynaložených ve čtvrtém čtvrtletí jejího finančního roku 2002.
Společnost Avaya sdělila, že její čistá ztráta z průběžných operací za čtvrté finanční čtvrtletí 2002 činila 67 milionů dolarů, jinak řečeno oslabení o 18 centů na akcii. Ve stejném čtvrtletím předešlého roku její příjmy z průběžných operací činily pro porovnání 18 milionů dolarů, což jinak znamenalo oslabení o 4 centy na akcii. Avaya zveřejnila jako výsledek těchto výdajů čistou ztrátu 534 milionů dolarů za čtvrté čtvrtletí končící ke 30. září 2002, což znamená oslabení 1,47 dolaru na akcii.
 

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Motorola na summit NATO v Praze
Společnost Motorola se stala dodavatelem komunikačního systému pro summit NATO, který se koná v těchto dnech v Praze. Obdobný systém již zajišťovala během washingtonského summitu v roce 1999. Motorola poskytne vysokokapacitní digitální komunikační systém TETRA (Terrestrial Trunked Radio), který umožní komunikaci během summitu a zajistí dostatečnou míru zabezpečení. Digitální radiové terminály TETRA spojují výhody tradičních radiostanic s hlasovými a datovými službami mobilních telefonů.
Ministerstvo zahraničních věcí České republiky bude pro zajištění komunikace během summitu používat radiostanice Motorola a pět těchto radiostanic bude zapůjčeno každé zúčastněné delegaci. Síť TETRA pro pražský summit NATO bude využívat stávající infrastrukturu patřící hlavnímu městu Praze, kterou dodala společnost Motorola a běžně ji používají dopravní služby, správa silnic a městská policie. Technologie TETRA je otevřeným standardem uznaným evropským telekomunikačním institutem pro standardy (ETSI), který používají veřejné bezpečnostní složky v náročných prostředích po celém světě.

Nahoru

 

Technologie vylepšeného stohování Enhanced Stacking
Společnost Allied Telesyn uvede nové přepínače řady 8000, které pracují na 2.vrstvě a jsou založené na moderním konceptu Enhanced Stacking, umožňujícím nastavení a správu až 24 přepínačů v síti prostřednictvím jediné IP adresy (nebo až 624 portů v jedné síťové doméně).
Nové AT-8024M a AT-8016F jsou 24portový 10/100TX pevný a 16portový 100FX modulární L2 přepínač, určené pro klasickou Enhanced Stacking páteř, spíše než pro připojování místních serverů. Jsou směřovány do střední kategorie mezi L2 přepínače se SNMP správou a jejich funkce jsou určené zákazníkům preferujícím vysokou flexibilitu nastavení a malou úroveň ochrany (nemají například záložní napájecí zdroj).
Co se operačního systému týká, tato zařízení pracují se stejným systémem jako ostatní přepínače z řady Enhanced Stacking. Tento systém je neustále inovován, což zákazníkům zaručuje ochranu jejich investic. Může být portován na všechny přepínače série 8000 a je rozšiřitelný i pro potřeby budoucích přepínačů. Model AT-8016F je nabízen ve dvou verzích s SC optickými konektory nebo s MT-RJ. Pro každou verzi jsou dostupné dva uplinky a AT-8024M umožňuje též osazení 10/100/1000T nebo GBIC, Fast Ethernet 100FX nebo stohovací linky propojované kroucenou dvojlinkou.
Přepínače z řady Enhanced Stacking lze konfigurovat lokálně nebo vzdáleně prostřednictvím síťových nástrojů jako je Telnet, nikoliv prostřednictvím internetového prohlížeče. V případě složitějších síťových architektur je možné využít AT-View Plus - nejnovější SNMP řídící aplikaci vyvinutou společností Allied Telesyn, postavenou na technologii Java a kompatibilní se všemi platformami síťové správy dostupnými na trhu. Přepínače AT-8024M a AT-8016F jsou vybaveny 9,6Gb/s přepínacím jádrem, schopným dosáhnout propustnosti až 6,5 milionu paketů za sekundu, s čímž se konkurenční produkty nemohou ani srovnávat.
 

Nahoru

 

Technologie C++ pro vývoj mobilních aplikací
Společnost Borland představila produkt C++ Mobile Edition, kterým rozšiřuje rodinu produktů pro vývoj mobilních aplikací. Borland C++ Mobile Edition, vyvinutý společně s firmou Nokia, přináší integrované vývojové prostředí pro rychlou tvorbu, testování a nasazování aplikací pro mobilní zařízení.
Nový Borland je provázán s ostatními verzemi produktu Borland C++Builder 6 a umožňuje vývojářům psát aplikace v C++ pro platformu Nokia Series 60, běžící pod operačním systémem Symbian OS na mobilních telefonech umožňujících práci s daty. Platforma Series 60 umožňuje vývojářům softwaru, operátorům a výrobcům mobilních zařízení vytvářet řešení šitá na míru pro vznikající trh mobilních aplikací.
Vývojáři, kteří již mají své aplikace pro mobilní zařízení napsané v C++ pro Symbian, je mohou importovat do prostředí Borland C++ Mobile Edition navrženého tak, aby nepožadovalo přepsání jediné řádky kódu. Přínosem pro vývojáře je využití všech výhod integrovaného vývojového prostředí produktu Borland C++Builder 6.
Platforma Nokia Series 60 je určena pro novou generaci "chytrých" mobilních telefonů. Nabízí grafické uživatelské rozhraní, sadu aplikací a pro vývojáře také sadu nástrojů SDK Series 60.
 

Nahoru

 

Centrum vzdělávání AEC
12. listopadu byl na slavnostním setkání zástupců médií se společností AEC představen nový projekt Centrum vzdělávání. AEC při této příležitosti prezentovala také nové bezpečnostní produkty svého vývojového oddělení. Zahájení činnosti Centra vzdělávání AEC navazuje na dlouholetou tradici cyklu odborných seminářů věnovaných různým aspektům problematiky bezpečnosti dat. Právě zájem o tyto semináře jak ze strany zákazníků AEC, tak i široké veřejnosti byl podnětem k realizaci nového projektu.
Nabídka ICT security kurzů je zaměřena na řešení problematiky rychle se měnícího a expandujícího oboru bezpečnosti informačních a komunikačních technologií. Posluchačům kurzů Centra nabízí pomoc při orientaci v IT, legislativě spjaté s IT i v aktuálních trendech vývoje a technických novinkách. Kurzy jsou vedeny nejen specialisty AEC, ale i externími odborníky, kteří se otázkám IT security intenzivně prakticky i teoreticky věnují.
Dlouholeté zkušenosti vývojového týmu zejména v oblasti kryptografie založené na bázi eliptických křivek, kdy AEC na počátku 90. let aplikovala jako první v České republice implementaci vlastního šifrovacího algoritmu, vedly k získání grantového projektu pro Národní bezpečnostní úřad. Tento grant nese název "Výzkum a vývoj algoritmů pro asymetrickou šifru na bázi eliptických křivek" a právě v těchto dnech je dokončován. Společnost AEC mimo jiné spolupracuje i s Národním bezpečnostním úřadem (www.nbu.cz) (NBÚ) a podílí se také na aktivitách spojených s Úřadem pro ochranu osobních údajů nebo Úřadem pro veřejné informační systémy.
AEC Data Security Company je česká integrační a konzultační společnost s dvanáctiletou tradicí, působící v oblasti zabezpečení informačních a komunikačních technologií. Komplexní bezpečnostní řešení pro široké spektrum zákazníků zajišťuje pomocí produktů vlastních i dodávaných a především využívá znalostí, schopností a dlouholetých zkušeností pečlivě budovaného týmu specialistů v oboru ICT.
 

Nahoru
 

Informační společnost

Jiří Havránek posiluje tým Corpus Solutions
Společnost Corpus Solutions oznámila další posílení týmu divize aplikačního a technologického vývoje, a to o Ing. Jiřího Havránka, který nastupuje na pozici manažera této divize. Havránek bude zodpovědný zejména za zvyšování efektivity a kvality práce v oblasti aplikačního a technologického vývoje.
Jiří Havránek působil od roku 1996 ve společnosti Global Systems, která se zabývá informačními a komunikačními systémy pro obchodní řetězce jako analytik, později vedoucí projektů. Po oddělení divize do samostatné společnosti Super Automation Systems, nastoupil v roce 1999 na pozici ředitele a v roce 2000 i jednatele této společnosti.
Jiří Havránek vystudoval ČVUT, Fakultu strojního inženýrství, je ženatý a má dvě děti. Mezi jeho zájmy patří především letecké a plastikové modelářství, turistika, lyžování a windsurfing.

Nahoru

 

Stefan Lager generálním ředitelem eTel ČR
eTel Group oznámil, že Stefan Lager (42) se stal novým generálním ředitelem pobočky v České republice. Stefan přichází do eTelu Česká republika s mnohaletými zkušenostmi v alternativním telekomunikačním průmyslu ve Švédsku, USA a ve střední Evropě. Stefan dříve pracoval pro Tele2, Cable & Wireless, Tele-Denmark International a Contactel, kde zastával funkce v prodeji, marketingu a řízení.
Pan Lager ke svému jmenování řekl: "Vítám možnost stát se součástí týmu eTel. Mým záměrem je soustředit se na růst společnosti v České republice, kde v současnosti poskytujeme služby 1400 korporátním zákazníkům, a pokračovat v poskytování telekomunikačních služeb prvotřídní kvality za konkurenceschopné ceny". Stefan je švédské národnosti a je držitelem certifikátu Masters of Science v oboru průmyslového inženýrství a managementu z Linköpingského Institutu Technologie.
Ivan Pilný, předchozí generální ředitel eTelu Česká republika, se stal neexekutivním ředitelem společnosti.

Nahoru

 

Jan Mühlfeit Českou hlavou
Projekt na podporu vědecké a technické inteligence Česká hlava byl vyhlášen za podpory významných osobností české politické, vědecké a kulturní obce letos v březnu 2002. Tvoří jej soubor vzájemně provázaných aktivit, jejichž cílem je popularizovat vědu a zvýšit společenskou prestiž tuzemských technických a vědeckých pracovníků jako hlavních tvůrců ekonomické prosperity země. Každoročním vyvrcholením projektu je udělování národních cen Česká hlava pro nejlepší osobnosti z oblasti vědy a techniky.
V pátek, 15. března 2002, u příležitosti závěrečného galapředstavení se předávaly první ceny a v kategorii Profesionál převzal toto ocenění z rukou ministra zahraničí Cyrila Svobody viceprezident společnosti Microsoft Jan Mühlfeit.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist