V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 10/2002
Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.) |
Připravujeme:
IT System 11/2002
Hlavní témata
. IS v bankách a financích
. Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
. Pokročilé metody plánování a řízení projektů
. E-procurement
. Critical Chain v praxi
. Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
. Moderní informační technologie v podpoře marketingu
. Specializov. příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
Obsluha malých
zákazníků na trhu s elektřinou
Společnost
Logica bude i v příštích šesti letech provozovat Centrum datových služeb
(CDS), které umožní Operátoru trhu s elektřinou (OTE) poskytovat
účastníkům liberalizovaného trhu vyšší komfort než dosud a rozšířit
rozsah služeb. Díky vytvoření centrálního systému pro předávání
informací mezi výrobci elektřiny, obchodními organizacemi, provozovateli
distribučních soustav a provozovatelem přenosové soustavy se česká
elektroenergetika vyhne nákladům, kterých by bylo zapotřebí, kdyby každý
účastník trhu pokrýval tyto činnosti vlastními systémy.
CDS poskytne účastníkům trhu informace potřebné pro vystavení faktur a
obsluhu zákazníků z jiných regionů, bude podporovat administrativní
úkony spojené se změnou dodavatele elektřiny a řadu dalších činností,
včetně vedení jednotných číselníků s využitím systému EAN (European
Article Numbering). V rámci tohoto číslování bude každému účastníku trhu
a každému odběrnému místu přiděleno číselné označení, unikátní v
evropských zemích.
Budování CDS probíhá v úzké součinnosti s regionálními distribučními
podniky, které musí provést změny ve svých zákaznických informačních
systémech. Vzhledem k tomu, že tato spolupráce má pro úspěch projektu
klíčový význam, probíhají každý týden pravidelná setkání, kde všechny
zúčastněné strany koordinují svůj postup a poskytují si potřebnou
podporu.
Technologickým základem systému CDS je odvětvové řešení mySAP Utilities
(SAP IS-U), které pokrývá činnosti a procesy specifické pro
liberalizovaný trh s energií. Další komponentou systému je SAP Web
Application Server, což je komplexní rozhraní pro komunikaci mezi
centrálním systémem a účastníky trhu.
V roce 2003 bude český trh s elektřinou liberalizován pro zákazníky s
roční spotřebou nad 9 GWh, kterých je v České republice několik stovek.
V příštích letech se bude okruh oprávněných zákazníků postupně
rozšiřovat tak, že od 1. ledna 2006 si budou moci vybrat svého
dodavatele také domácnosti.
Operátor trhu s elektřinou je subjektem, jehož prostřednictvím se
uskutečňuje organizovaný krátkodobý obchod s elektřinou, a který
vyhodnocuje trh s elektřinou na základě regulovaného přístupu k
přenosové soustavě a k distribučním soustavám. Zakladatelem a jediným
akcionářem OTE je Česká republika a výkon akcionářských práv je svěřen
Ministerstvu průmyslu (www.mpo.cz) a obchodu ČR.
Nahoru

EAI pro 7 000
maloobchodů skupiny Casino Group
Mezinárodní
provozovatel maloobchodů - skupina
Casino Group
- zvolila pro zjednodušení svého rozlehlého informačního systému řešení
pro podnikovou aplikační integraci (EAI) od společnosti Sybase. Ta
pomůže v první fázi při spojení současné technologické architektury
skupiny Casino Group s novými ERP (plánování podnikových zdrojů)
aplikačními balíky.
Následně mají napomoci EAI produkty Sybase navrhnout, spravovat a
optimalizovat podnikové procesy v celé společnosti. Casino Group, podle
ročních tržeb 35. největší provozovatel maloobchodní sítě na světě,
očekává jako výsledek tohoto projektu plně automatizovanou výměnu dat v
rámci celého podniku. Výrazně by se tak měly zlepšit například procesy
toku zboží mezi sídlem skupiny a jednotlivými sklady.
Casino Group má vlastní technickou architekturu, jež řeší specifické
podnikové potřeby, ale bylo obtížné integrovat ji s jinými obchodními
strukturami či s podnikovými ERP systémy. K nim se řadí i aplikační
balíky pro podporu mezinárodních obchodních aktivit, včetně účetnictví
založeného na SAP R/3, řízení skladů a zásob založeného na systému GOLD
a řízení doplňování skladů v aplikaci E3. Vývoj a údržba rozhraní typu
point-to-point, která by tyto systémy vzájemně spojovala, by byla příliš
nákladná. Navíc by nevyhovovala z hlediska pružnosti a rychlosti, kterou
hromadný maloobchodní prodej vyžaduje pro zvládání výkyvů v nabídce a
poptávce. Skupina Casino Group tedy zvolila otevřenou technologii
společnosti Sybase založenou na standardech. Tato volba umožnila
pragmatický postupný rozvoj integrace aplikací, která umožňuje skupině
Casino Group zúročit existující architekturu.
Casino Group patří k předním světovým maloobchodním prodejcům. Provozuje
téměř 7000 hypermarketů, supermarketů a minimarketů ve Francii i dalších
zemích světa (v USA, Polsku, Argentině, Uruguayi, Brazílii, Kolumbii,
Venezuele, Thajsku a na Tchaj-wanu). Zaměstnává přibližně 100 000 lidí a
spolupracuje s více než 35 000 dodavateli. V roce 2001 dosáhla skupina
Casino Group výnosů ve výši 30,6 mld. USD. Více informací naleznete na
webových
stránkách.
Nahoru

Zpracování finančních
transakcí v ING ČR
Logica a
finanční skupina ING v České republice uzavřely smlouvu o implementaci
nového systému pro zpracování finančních transakcí. Systém B@FIR, který
bude uveden do živého provozu na začátku příštího roku, byl vyvinut
speciálně pro potřeby finančních ústavů ve střední Evropě.
Tato aplikace zajišťuje zpracování všech transakcí procházejících
bankou. Systém se vyznačuje vysokou průchodností (potenciálně až stovky
tisíc operací denně), přehledností ve zpracování transakcí. Systém již
dnes pracuje například v pražské pobočce Deutsche Bank AG.
ING by měla být schopna po instalaci systému B@FIR připravovat produkty
platebního styku na míru jednotlivým firemním klientům, sjednotit
zpracování všech transakcí, zvýšit poměr transakcí, jejichž zpracování
je plně automatizováno, a tím si snížit interní náklady. To samozřejmě
vše při zachování předepsané úrovně bezpečnosti.
Logica a ING (http://www.ing.cz/cz/index.html) tak rozšiřují dosavadní
spolupráci. V rámci této spolupráce Logica poskytla konzultační podporu
při formulaci strategie rozvoje a podílela se na vývoji retailového
produktu Oranžové konto. Tento spořící účet bez výpovědní lhůty byl na
trh uveden v listopadu 2001.
Stanislav Hodek, který v ING pracuje na pozici Chief Operational Officer
of Corporate Financial Services, řekl: "ING v České republice prochází v
současné době rychlým růstem počtu zákazníků, portfolia služeb a objemu
spravovaných prostředků. Dobře si uvědomujeme, že chceme-li zároveň s
touto expanzí pokračovat také ve zvyšování komfortu pro naše zákazníky,
musíme neustále pracovat na efektivních interních procesech a využívat
možností, které nám přinášejí nejmodernější informační technologie.
Logica je pro nás v této oblasti významným partnerem. Věřím, že také
nasazení systému B@FIR pocítí naši zákazníci v dalším zlepšení kvality
služeb."
Společnost ING Group působí v 65 zemích světa a má přes 110 000
zaměstnanců. Z hlediska tržní kapitalizace je jednou z největších
finančních institucí v Evropě a v České republice působí od roku 1991.
Poskytuje služby v oblasti pojišťovnictví, bankovnictví a správy aktiv
přes 400 tisícům individuálních a korporátních klientů. V České
republice v rámci skupiny ING Group působí pojišťovna ING
Nationale-Nederlanden, ING Penzijní fond, ING Bank, ING Employee
Benefits, ING Investment Management, ING Real Estate. Neméně významnými
členy skupiny jsou také například ING Lease, ING Baring Private Bank a
Baring Communications Equity.
Nahoru

Bezpečný a účinný
přenos a ukládání dat
Společnosti
RSA Security a PKWARE uzavřely nové partnerství týkající se technologií,
prodeje a marketingu. Jedná se o reakci na pokračující poptávku po
účinnějších a bezpečnějších metodách přenosu a ukládání dat.
Společnost PKWARE je totiž tvůrcem technologie komprimace dat ZIP, která
je nyní de facto standardem pro ukládání a výměnu velkých datových
souborů. Zatímco RSA Security zase uvedla v život jednu z
nejrozšířenějších zabezpečovacích technologií na světě, RSA BSAFE. Na
jejich základě hodlají obě společnosti vyvinout a uvést na trh produkty,
které by tyto vzájemně se doplňující technologie slučovaly. Přitom by se
uplatnily jak v prostředí stolních počítačových systémů, tak serverů a
mainframů.
Podle dohody o strategické alianci získá společnost PKWARE licenci na
šifrovací software RSA BSAFE pro užití s komprimačními produkty řady
PKZIP firmy PKWARE na veškerých platformách. Obdobně RSA Security získá
licenci na komprimační technologii PKZIP pro užití v produktech, jež
bude nabízet prostřednictvím svých distribučních kanálů a přímého
prodeje na celém světě. Navíc se obě společnosti dohodly na spolupráci
na další integraci svých technologií do budoucích verzí PKZIP.
Odborníci na zabezpečení tvrdí, že komprimace může šifrování napomoci.
Komprimace totiž omezuje přídavné informace, které souvisejí s
šifrováním. Kromě toho samozřejmě přispívají k lepšímu využívání šířky
pásma sítě a paměti. Cílem oznámené technické aliance je zúročit tyto
výhody pomocí komprimace ZIP a šifrovacího softwaru RSA BSAFE.
Nahoru

Firemní PC AutoCont s
novým procesorem
Společnost AT
Computers uvádí na trh novou počítačovou sestavu, která obsahuje nový
procesor Intel Pentium 4 s frekvencí 3,06 GHz a technologií
Hyperthreading. Počítač je předurčen zejména pro nasazení ve firemním
prostředí a najde si uplatnění například jako server nebo výkonná
pracovní stanice. Konkrétně se jedná o kancelářský počítač označený jako
AutoCont OfficePro 7000, který se tak stává nejvýkonnější
jednoprocesorovou stanicí značky AutoCont.
Počítač obsahuje nový čipset Intel 845PE s podporou systémové sběrnice
533 MHz a pamětí DDR333. Díky osazení procesorem Intel Pentium 4 s
frekvencí 3,06 GHz se momentálně jedná o nejvýkonnější model z nabídky
kancelářských PC značky AutoCont, určený nejen pro práci s běžnými
kancelářskými aplikacemi, ale i k provozu mnohem náročnějších aplikací,
jakými jsou například grafické programy či databáze. Na počítač lze
snadno zavést vzdálenou správu, údržbu a řízení v podnikové počítačové
síti.
Největší novinkou je technologie Hyperthreading, která vznikla na
základě předpokladu vývojového týmu Intelu, že jeden procesor by mohl
bez větších problémů zpracovávat dvě programová vlákna současně.
Hyperthreading tedy umožňuje, aby jeden procesor měl zdvojené registry a
mohl se tak navenek tvářit jako dva procesory, aniž by to mělo jakýkoliv
vliv na chod operačního systému. Dva procesory s technologií
Hyperthreading se pak chovají jako čtyři procesory. Díky implementaci
Hyperthreading je dosaženo již dnes navýšení výpočetního výkonu
procesorů až o 30 %, což má samozřejmě příznivý vliv na chod
náročnějších aplikací provozovaných nad operačním systémem Windows XP.
Ke standardnímu vybavení tohoto kancelářského počítače také patří
grafická karta ATI Sapphire Radeon 9700Pro, která je osazena 128 MB
paměti, rychlý pevný disk s velkou kapacitou, mechaniky CD-RW i DVD-ROM,
aktivní reproduktory či integrovaná šesti kanálová zvuková karta.
Vysokou propustnost v současných i budoucích firemních sítích zaručuje
integrovaná gigabitová síťová karta. Na základní desce najdete například
i stále populárnější rozhraní 1394.
Součástí ceny standardní konfigurace je rovněž operační systém MS
Windows XP Professional.
Standardní konfigurace AutoCont OfficePro 7000 midi je procesor Intel
Pentium 4, 3,06 GHz/512 kB L2 cache, čipset: Intel 845PE, integrované
audio a LAN BroadCom, operační paměť 512 MB DDR. Pevný 80 GB Ultra
DMA/7200 ot. disk.
Nahoru

Škoda
Energo řeší svůj Product Lifecycle Management
Po úspěchu ve
výběrovém řízení zahájila v říjnu společnost IBM Česká republika
implementaci systému Product Lifecycle Management u předního výrobce
energetických zařízení - společnosti Škoda Energo Plzeň.
Podnikatelský záměr společnosti
Škoda Energo obsahuje mimo jiné zásadní požadavek na obměnu CAD/CAM
systémů a rozšíření stávajícího PDM - Product Data Management systému ve
Škoda Energo od společnosti EIGNER s cílem zvýšit produktivitu minimálně
o 30 %. Zadání výběrového řízení navíc kladlo důraz i na správu
informací o výrobku po celou dobu jeho životního cyklu. Nabídka
společnosti IBM zahrnovala celou oblast označovanou zkratkou PLM -
Product Lifecycle Management. Škoda Energo se v konečné fázi rozhodla
pro implementaci PLM řešení na základě systémů CATIA V5 a EIGNER PLM.
Projekt PLM pro Škodu Energo realizuje společnost IBM ČR ve spolupráci
se svým obchodním partnerem firmou TECHNODAT, která působí v roli
hlavního subdodavatele, v níž může využít své bohaté zkušenosti s
implementacemi PLM řešení v mnoha českých společnostech.
V současné době je projekt realizován dle plánu, probíhají intenzivní
školení systému CATIA V5 a spolupráce je celkově nastavena tak, aby od
1. ledna mohl být v novém prostředí již bez problémů realizován pilotní
projekt. Od 1. 6. 2003 budou již všechny projekty ve Škodě Energo
realizovány v tomto novém prostředí. Plán celého projektu je připraven
na dobu dvou let včetně optimalizace procesů spojených s tvorbou návrhu
základních konstrukčních celků parních turbin a tepelných výměníků.
Nahoru |
|
Komerční nabídka |
Nabídka zaměstnání
V souvislosti s dalším rozšiřováním aktivit naši redakce hledáme vhodné
kandidáty na obsazení funkce asistentky/a šéfredaktora časopisu IT
Office v Brně. Požadujeme komunikativní a flexibilní osobnost, která se
vyznačuje samostatností a aktivním přístupem při řešení svěřených úkolů,
nadprůměrné pracovní nasazení, velmi dobrou znalost práce na PC (Windows
+ MS Office), alespoň základní znalost anglického jazyka a dobrou
znalost českého jazyka slovem a písmem. Vzdělání alespoň SŠ, lépe však
VŠ, popřípadě manažerské.
Jako vhodné doplnění profilu uchazeče uvítáme orientaci v oblasti IT se
zaměřením na oblost SOHO. Praxe na postu redaktora IT časopisu nebo
časopisu o E-Business velmi vítána.
Nabízíme mladý kolektiv, velmi atraktivní a kreativní prostředí a
časovou flexibilitu. Dále možnost seberealizace a výrazný osobní rozvoj.
Finanční ohodnocení odpovídající dosaženým výsledků. Své strukturované
životopisy zasílejte prosím na adresu
redakce.
Nahoru
|
Konference, semináře,
školení |
CIO Forum 2003
Conference "CIO
Forum 2003", will be held in central Prague, Czech Republic, on 22nd
and 23rd January 2003.
Today's companies are placing increasing emphasis on developing
marketing and sales strategies that attract and retain on-line
customers. The realisation of these strategies is only possible through
developing first-class IT support where the role of the proactive CIO
develops to incorporate becoming a marketing architect.
As information technology increasingly drives all areas of the business,
CIOs are taking larger roles as full members of the executive team. The
actions and skills required to build effective partnerships at this
level and add a whole new dimension to the CIO's responsibilities. What
does it take to get there - and to excel in the role?
The current IT department is much more concentrated on the corporate
marketing strategy. Customer relationship goes on-line and the IT
structure gives the companies more space to create their sales power. In
the same time, companies have to clearly demonstrate that the customer's
data they use for the sales strategies are securely stored in the
company, protected from misusing and kept in privacy.
The role of CIO is one of the key positions in the company. This
conference aims to supply the CIO with tools to fulfill the
expectations.
Key Topics of Conference "CIO Forum 2003":
. Giving Customers What They Want, Where They Want and When They Want
. Designing Database Structure(s) to drive Revenues
. The Use of Customer Queries to Drive Expertise & Build Research &
Development
. Data Protection, Data Security, Data Privacy
. Legal Liability, CIO and ASP
More about conference on the
web.
Nahoru

Bezpečnost dat 2002
Ve čtvrtek 21. listopadu se uskuteční čtvrtý a závěrečný letošní seminář
z cyklu Bezpečnost dat 2002, který silami společnými a nerozdílnými
pořádají AEC Data Security
Company a časopis IT System jako mediální partner. Nadcházející
seminář bude obsahovat přednášky:
. Novinky mezi počítačovými viry
. Techniky virových infekcí
. Bezpečnostní problém jménem člověk
. Heslo
. Linuxové systémy a bezpečnost
Bližší informace lze získat na
webové adrese nebo na
e-mailu.
Nahoru

Supportong your decisions aneb využijte svá data na maximum
Společnost
Urbana Technologies
pořádá tuto konferenci při příležitosti rozšíření svého zaměření na
další technologie pro podporu rozhodování uživatelů IS/IT a současně v
souvislosti s vydáním knihy Marka Humphriese Datawarehousing, která je v
současnosti jedinou knihou v češtině na toto téma na trhu.
Setkání je určena pro ekonomické i technické vedoucí pracovníky, IT
manažery, ale pro obecně všechny, kteří pro své rozhodování potřebují
specifické informace.
Konference se koná ve čtvrtek 5. prosince v Brně v příjemném prostředí
Hotelu Atlantis
(Rozdrojovice 177, Brno venkov - viz
mapka)
od 10 do 15 hodin.
Na konferenci se dozvíte se více o tom:
. proč je důležitá integrace datových zdrojů
. jaký je smysl datových skladů a proč se stále zvyšuje jejich potřeba
. jak zajistit pracovníkům lepší podklady pro jejich rozhodování
. jakým způsobem pomocí informačních technologií zajistit procesy
controllingu
. jaké jsou trendy v reportování, sdílení a distribuci podnikových dat a
dokumentů
. jak analyzovat podniková data a co je přínosem těchto analýz
. čím mohou informační technologie přispět ke správnému zaměření
podnikových aktivit
. jak je možné získat z dat informace o trendech a analyzovat možné
budoucí chování zákazníků
. a jaký význam mohou tyto technologie mít pro buducnost podniku
V rámci vložného 600 Kč (800 Sk) za osobu obdržíte zmíněnou knihu a
samozřejmostí je i občerstvení a společný oběd v průběhu akce. Na
základě vaší registrace vám bude zaslána zálohová faktura se splatností
10 dnů. Daňový doklad zašleme po konferenci. Po dohodě je možná platba i
na místě.
Registraci na konferenci můžete provést na webu
(http://www.urbanatech.cz/reg_demo.asp).
Nahoru

Problematika
zajištění bezpečnosti a dostupnosti
Převezmeme starost za bezpečnost Vaší komunikace a spolehlivý přístup k
vašim informacím, slibují organizátoři semináře "Problematika zajištění
bezpečnosti a dostupnosti podnikových systémů", který se bude konat 25.
listopadu v Hotelu Barceló v Praze.
Na semináři budou přednášet odborníci na problematiku bezpečnosti a
spolehlivosti komunikačních systémů.
Více informací získáte na
webové stránce
nebo na telefonním čísle 241 020 333.
Nahoru

Pozvánka na akce top vision
Společnost
top vision si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se
problematiky informačních systémů a technologií. Přední odborníci a
praktici z oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to
formou prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how,
případových studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší
společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost
informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s
přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním
zabezpečením? Trápí vás otázka bezpečnosti vašich informačních systémů a
řízení IT rizika? Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích
systémů? Kladete si otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve
Vaší společnosti a jak se vyvarovat nejčastějších chyb? Na všechny tyto
a další otázky Vám odpoví následující semináře:
. IT Security 27.-28. listopadu 2002
. Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT
obdržíte
zde, či na telefonu 225 09 64 87.
Nahoru

Setkání uživatelů LBMS 2002
Dovolujeme si
vás pozvat na tradiční, již devátý ročník
Setkání uživatelů LBMS, který se bude konat ve středu 11. prosince v
hotelu Diplomat.
V úvodní přednášce se s vámi přednášející podělí o pohled LBMS na
aktuální trendy v oblastech projektového a procesního řízení a ve vývoji
aplikací. Další program Setkání uživatelů bude veden ve dvou zájmových
sekcích, které otevřou vystoupení zástupců klíčových partnerů LBMS -
firem Aonix a QPR. Následovat bude hlavní část konference ve formě
příspěvků uživatelů z České a slovenské republiky.
Po skončení odborné části bude vytvořen prostor pro naplnění
společenského rozměru konference spočívající v možnosti komunikace mezi
pracovníky LBMS, uživateli a zástupci zahraničních partnerů.
Program konference s možností přihlásit se naleznete na webových
stránkách
LBMS.
V průběhu celodenního programu bude podáván oběd a po ukončení
odpoledních přednášek jste srdečně zváni na raut. Během dopoledne a
odpoledne bude zařazena vždy jedna patnáctiminutová přestávka na kávu.
Časový harmonogram spolu s dalšími podrobnostmi zašleme přihlášeným
účastníkům v týdnu před konáním konference.
Pro účast na konferenci Setkání uživatelů LBMS je nutné se zaregistrovat
nejpozději do 1.prosince 2002. Vložné při registraci do 27.11. činí
2500,- Kč na osobu, vložné při registraci po 27.11. je 3000,- Kč na
osobu. Přihlásit se můžete též pomocí formuláře na webových
stránkách, po jehož vyplnění a odeslání obratem zašlou pořadatelé na
vaši e-mailovou adresu předvyplněnou závaznou přihlášku.
Nahoru

Energie efektivně 2002- příležitost pro návratné investice
Efektivní využívání energie, využití obnovitelných zdrojů energie a
trendy v liberalizaci energetických zdrojů byly hlavními tématy
diskutovanými na konferenci a výstavě EEBW: Energie efektivně 2002,
která se uskutečnila ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v Kongresovém centru
Praha. Jejím organizátorem je SEVEn (http://www.svn.cz/), Středisko pro
efektivní využívání energie.
Prezentace a diskuse v jednotlivých sekcích se zaměřily především na
projekty úspor energie z hlediska finančně výhodných investic a možností
jejich využití ve prospěch spotřebitelů a investorů.
Otevření trhu s elektrickou energií je jednou z nejpřevratnějších změn,
jejíž svědky jsme v současné době. Bylo proto i tématem jedné z
klíčových sekcí konference EEBW: Energie efektivně 2002, především z
hlediska užitku těchto změn pro koncového zákazníka a uplatnění
obnovitelných zdrojů energie v konkurenci jiných zdrojů energie.
Zkušenosti z prvního roku zavádění konkurence do obchodování s
elektřinou již totiž ukázaly, že liberalizace přináší výhody pro
zákazníky i v České republice. Ceny elektřiny pro oprávněné zákazníky
klesly v průběhu prvního roku v průměru o cca 5 až 7%. To, jaké přínosy
pro české zákazníky přinese liberalizace i dlouhodobě do budoucna, však
rozhodne i nově vytvářená struktura domácího trhu, zda bude na straně
nabídky reálná a efektivní konkurence nebo zda stát umožní ovládnutí
trhu jednou skupinou.
Zkušenosti ze zahraničí i z domova ukázaly, že energie z obnovitelných
zdrojů si nachází své místo i na liberalizovaném trhu. Někteří
obchodníci prodávají svým zákazníkům elektřinu pocházející z
obnovitelných zdrojů. Objem této "zelené elektřiny" dosahuje u
jednotlivých obchodníků v zemích Evropské unie až 10 % z celkového
prodeje. Západočeská energetika, jako první domácí obchodník, který
garantuje výrobu z obnovitelných zdrojů u své zelené energie, prodává
tento produkt již několika desítkám zákazníků.
Také státní forma podpory obnovitelným zdrojům prodělává se zaváděním
konkurence do odvětví významné změny. Tradiční systém výkupních cen byl
již v několika zemích nahrazen novým systémem povinných kvót a
obchodovatelných certifikátů. Na konferenci byla zveřejněna kritická
analýza a popsána rizika systému výkupních cen na liberalizovaném trhu.
Povinnost výkupu zboží (elektřiny) lze uvalit, pouze pokud je zároveň
garantován prodej této elektřiny, pokud je zajištěno, kdo tuto elektřinu
odkoupí. Na konkurenčním trhu je proto pro podporu obnovitelných zdrojů
vhodný systém obchodovatelných kvót, které zajišťují rovné podmínky na
trhu.
Konference EEBW: Energie efektivně 2002 se účastnilo na 350 odborníků,
investorů, zástupců státní správy, představitelů firem podnikajících v
úsporách energie, dodavatelů energie a mezinárodních organizací z České
republiky, zemí západní, střední a východní Evropy a Severní Ameriky.
Konference a výstava EEBW: Energie efektivně 2002 se uskutečnila za
podpory Státního fondu pro životní prostředí a České energetické
agentury (http://www.eis.cz/), pod záštitou Hlavního města Prahy,
Hospodářské komory ČR, Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Ministerstva
pro životní prostředí ČR, a ve spolupráci s United Nations Development
Programme, Global Environmental Facility, International Finance
Corporation, KPMG, Asociací energetických auditorů, Asociací
energetických manažerů, Česko-německou obchodní a průmyslovou komorou,
Českou společností pro osvětlování, Českým svazem stavebních inženýrů,
CZ-Biom, REHVA (Federací evropských asociací v oblasti vytápění a
klimatizace), Společností pro rozvoj veřejného osvětlení, Společností
pro techniku prostředí a Svazem podnikatelů v oboru technických
zařízení.
Konference a výstava EEBW: Energie efektivně se pořádá každé dva roky,
nejbližší ročník se proto bude konat v roce 2004. Průběžné informace o
výstupech letošního ročníku a přípravách následujícího budou
zveřejňovány na internetové
stránce.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Avaya - důvod k úsměvu není
Společnost
Avaya sdělila, že její celkové příjmy za čtvrté finanční čtvrtletí 2002
činily 1,152 miliardy amerických dolarů, což znamená snížení o 5,5 %
oproti minulému kvartálu. Celkové příjmy společnosti za čtvrté čtvrtletí
posledního roku činily 1,442 miliardy dolarů, což znamená snížení o 20,1
%.
Výdaje na prodej a administrativu ve čtvrtém finančním čtvrtletí činily
29,8 % jejích příjmů, což je nejnižší úroveň od třetího finančního
čtvrtletí roku 2001. Snížení těchto výdajů zároveň snížilo operační
ztrátu z nákladů společnosti Avaya na průběžné operace, a to z 11
milionů dolarů, vynaložených ve třetím čtvrtletí jejího finančního roku
2002, na 6 milionů dolarů vynaložených ve čtvrtém čtvrtletí jejího
finančního roku 2002.
Společnost Avaya sdělila, že její čistá ztráta z průběžných operací za
čtvrté finanční čtvrtletí 2002 činila 67 milionů dolarů, jinak řečeno
oslabení o 18 centů na akcii. Ve stejném čtvrtletím předešlého roku její
příjmy z průběžných operací činily pro porovnání 18 milionů dolarů, což
jinak znamenalo oslabení o 4 centy na akcii. Avaya zveřejnila jako
výsledek těchto výdajů čistou ztrátu 534 milionů dolarů za čtvrté
čtvrtletí končící ke 30. září 2002, což znamená oslabení 1,47 dolaru na
akcii.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Motorola na summit NATO v
Praze
Společnost
Motorola se stala dodavatelem komunikačního systému pro summit NATO,
který se koná v těchto dnech v Praze. Obdobný systém již zajišťovala
během washingtonského summitu v roce 1999. Motorola poskytne
vysokokapacitní digitální komunikační systém TETRA (Terrestrial Trunked
Radio), který umožní komunikaci během summitu a zajistí dostatečnou míru
zabezpečení. Digitální radiové terminály TETRA spojují výhody tradičních
radiostanic s hlasovými a datovými službami mobilních telefonů.
Ministerstvo zahraničních věcí České republiky bude pro zajištění
komunikace během summitu používat radiostanice Motorola a pět těchto
radiostanic bude zapůjčeno každé zúčastněné delegaci. Síť TETRA pro
pražský summit NATO bude využívat stávající infrastrukturu patřící
hlavnímu městu Praze, kterou dodala společnost Motorola a běžně ji
používají dopravní služby, správa silnic a městská policie. Technologie
TETRA je otevřeným standardem uznaným evropským telekomunikačním
institutem pro standardy (ETSI), který používají veřejné bezpečnostní
složky v náročných prostředích po celém světě.
Nahoru

Technologie vylepšeného stohování Enhanced Stacking
Společnost
Allied Telesyn uvede nové přepínače řady 8000, které pracují na 2.vrstvě
a jsou založené na moderním konceptu Enhanced Stacking, umožňujícím
nastavení a správu až 24 přepínačů v síti prostřednictvím jediné IP
adresy (nebo až 624 portů v jedné síťové doméně).
Nové AT-8024M a AT-8016F jsou 24portový 10/100TX pevný a 16portový 100FX
modulární L2 přepínač, určené pro klasickou Enhanced Stacking páteř,
spíše než pro připojování místních serverů. Jsou směřovány do střední
kategorie mezi L2 přepínače se SNMP správou a jejich funkce jsou určené
zákazníkům preferujícím vysokou flexibilitu nastavení a malou úroveň
ochrany (nemají například záložní napájecí zdroj).
Co se operačního systému týká, tato zařízení pracují se stejným systémem
jako ostatní přepínače z řady Enhanced Stacking. Tento systém je
neustále inovován, což zákazníkům zaručuje ochranu jejich investic. Může
být portován na všechny přepínače série 8000 a je rozšiřitelný i pro
potřeby budoucích přepínačů. Model AT-8016F je nabízen ve dvou verzích s
SC optickými konektory nebo s MT-RJ. Pro každou verzi jsou dostupné dva
uplinky a AT-8024M umožňuje též osazení 10/100/1000T nebo GBIC, Fast
Ethernet 100FX nebo stohovací linky propojované kroucenou dvojlinkou.
Přepínače z řady Enhanced Stacking lze konfigurovat lokálně nebo
vzdáleně prostřednictvím síťových nástrojů jako je Telnet, nikoliv
prostřednictvím internetového prohlížeče. V případě složitějších
síťových architektur je možné využít AT-View Plus - nejnovější SNMP
řídící aplikaci vyvinutou společností Allied Telesyn, postavenou na
technologii Java a kompatibilní se všemi platformami síťové správy
dostupnými na trhu. Přepínače AT-8024M a AT-8016F jsou vybaveny 9,6Gb/s
přepínacím jádrem, schopným dosáhnout propustnosti až 6,5 milionu paketů
za sekundu, s čímž se konkurenční produkty nemohou ani srovnávat.
Nahoru

Technologie C++
pro vývoj mobilních aplikací
Společnost
Borland představila produkt C++ Mobile Edition, kterým rozšiřuje rodinu
produktů pro vývoj mobilních aplikací. Borland C++ Mobile Edition,
vyvinutý společně s firmou Nokia, přináší integrované vývojové prostředí
pro rychlou tvorbu, testování a nasazování aplikací pro mobilní
zařízení.
Nový Borland je provázán s ostatními verzemi produktu Borland C++Builder
6 a umožňuje vývojářům psát aplikace v C++ pro platformu Nokia Series
60, běžící pod operačním systémem Symbian OS na mobilních telefonech
umožňujících práci s daty. Platforma Series 60 umožňuje vývojářům
softwaru, operátorům a výrobcům mobilních zařízení vytvářet řešení šitá
na míru pro vznikající trh mobilních aplikací.
Vývojáři, kteří již mají své aplikace pro mobilní zařízení napsané v C++
pro Symbian, je mohou importovat do prostředí Borland C++ Mobile Edition
navrženého tak, aby nepožadovalo přepsání jediné řádky kódu. Přínosem
pro vývojáře je využití všech výhod integrovaného vývojového prostředí
produktu Borland C++Builder 6.
Platforma Nokia Series 60 je určena pro novou generaci "chytrých"
mobilních telefonů. Nabízí grafické uživatelské rozhraní, sadu aplikací
a pro vývojáře také sadu nástrojů SDK Series 60.
Nahoru

Centrum vzdělávání AEC
12. listopadu byl na slavnostním setkání zástupců médií se společností
AEC představen nový projekt Centrum vzdělávání. AEC při této
příležitosti prezentovala také nové bezpečnostní produkty svého
vývojového oddělení. Zahájení činnosti Centra vzdělávání AEC navazuje na
dlouholetou tradici cyklu odborných seminářů věnovaných různým aspektům
problematiky bezpečnosti dat. Právě zájem o tyto semináře jak ze strany
zákazníků AEC, tak i široké veřejnosti byl podnětem k realizaci nového
projektu.
Nabídka ICT security kurzů je zaměřena na řešení problematiky rychle se
měnícího a expandujícího oboru bezpečnosti informačních a komunikačních
technologií. Posluchačům kurzů Centra nabízí pomoc při orientaci v IT,
legislativě spjaté s IT i v aktuálních trendech vývoje a technických
novinkách. Kurzy jsou vedeny nejen specialisty AEC, ale i externími
odborníky, kteří se otázkám IT security intenzivně prakticky i
teoreticky věnují.
Dlouholeté zkušenosti vývojového týmu zejména v oblasti kryptografie
založené na bázi eliptických křivek, kdy AEC na počátku 90. let
aplikovala jako první v České republice implementaci vlastního
šifrovacího algoritmu, vedly k získání grantového projektu pro Národní
bezpečnostní úřad. Tento grant nese název "Výzkum a vývoj algoritmů pro
asymetrickou šifru na bázi eliptických křivek" a právě v těchto dnech je
dokončován. Společnost AEC mimo jiné spolupracuje i s Národním
bezpečnostním úřadem (www.nbu.cz) (NBÚ) a podílí se také na aktivitách
spojených s Úřadem pro ochranu osobních údajů nebo Úřadem pro veřejné
informační systémy.
AEC Data Security Company je česká integrační a konzultační společnost s
dvanáctiletou tradicí, působící v oblasti zabezpečení informačních a
komunikačních technologií. Komplexní bezpečnostní řešení pro široké
spektrum zákazníků zajišťuje pomocí produktů vlastních i dodávaných a
především využívá znalostí, schopností a dlouholetých zkušeností pečlivě
budovaného týmu specialistů v oboru ICT.
Nahoru
|
Informační společnost |
Jiří Havránek
posiluje tým Corpus Solutions
Společnost
Corpus Solutions oznámila další posílení týmu divize aplikačního a
technologického vývoje, a to o Ing. Jiřího Havránka, který nastupuje na
pozici manažera této divize. Havránek bude zodpovědný zejména za
zvyšování efektivity a kvality práce v oblasti aplikačního a
technologického vývoje.
Jiří Havránek působil od roku 1996 ve společnosti Global Systems, která
se zabývá informačními a komunikačními systémy pro obchodní řetězce jako
analytik, později vedoucí projektů. Po oddělení divize do samostatné
společnosti Super Automation Systems, nastoupil v roce 1999 na pozici
ředitele a v roce 2000 i jednatele této společnosti.
Jiří Havránek vystudoval ČVUT, Fakultu strojního inženýrství, je ženatý
a má dvě děti. Mezi jeho zájmy patří především letecké a plastikové
modelářství, turistika, lyžování a windsurfing.
Nahoru

Stefan Lager
generálním ředitelem eTel ČR
eTel Group
oznámil, že Stefan Lager (42) se stal novým generálním ředitelem pobočky
v České republice. Stefan přichází do eTelu Česká republika s
mnohaletými zkušenostmi v alternativním telekomunikačním průmyslu ve
Švédsku, USA a ve střední Evropě. Stefan dříve pracoval pro Tele2, Cable
& Wireless, Tele-Denmark International a Contactel, kde zastával funkce
v prodeji, marketingu a řízení.
Pan Lager ke svému jmenování řekl: "Vítám možnost stát se součástí týmu
eTel. Mým záměrem je soustředit se na růst společnosti v České
republice, kde v současnosti poskytujeme služby 1400 korporátním
zákazníkům, a pokračovat v poskytování telekomunikačních služeb
prvotřídní kvality za konkurenceschopné ceny". Stefan je švédské
národnosti a je držitelem certifikátu Masters of Science v oboru
průmyslového inženýrství a managementu z Linköpingského Institutu
Technologie.
Ivan Pilný, předchozí generální ředitel eTelu Česká republika, se stal
neexekutivním ředitelem společnosti.
Nahoru

Jan Mühlfeit Českou hlavou
Projekt na
podporu vědecké a technické inteligence Česká hlava byl vyhlášen za
podpory významných osobností české politické, vědecké a kulturní obce
letos v březnu 2002. Tvoří jej soubor vzájemně provázaných aktivit,
jejichž cílem je popularizovat vědu a zvýšit společenskou prestiž
tuzemských technických a vědeckých pracovníků jako hlavních tvůrců
ekonomické prosperity země. Každoročním vyvrcholením projektu je
udělování národních cen Česká hlava pro nejlepší osobnosti z oblasti
vědy a techniky.
V pátek, 15. března 2002, u příležitosti závěrečného galapředstavení se
předávaly první ceny a v kategorii Profesionál převzal toto ocenění z
rukou ministra zahraničí Cyrila Svobody viceprezident společnosti
Microsoft Jan Mühlfeit.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|