HLEDEJ
 V SEKCI
 

6. listopadu 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah SystemNEWS

Událost týdne
Logica a CMG dokončily jednání o spojení

Podnikové aplikace
GZ Digital Media implementuje IFS Aplikace
Automatizace ochrany dat přes Backup pro Windows
Sun na trhu aplikačních serverů
Rychlejší procesory Intel Xeon pro servery
Maxtor a Adapatec podporují přechod k rozhraní ULTRA320

Konference, semináře
Informačné technologie tretieho tisícročia
Vše pro zákazníka, vše pro business
Bezpečnost dat 2002
Podzimní konference Common ČR
Dynamika nových znalostí a riešení
Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti
Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích

Internet, komunikace a sítě
Nemocnice ve Frýdku-Místku zvolila 3Com
První přenos multimediální zprávy mezi sítěmi GSM a CDMA
Nový gigabitový přepínač od společnosti Nortel Networks

Informační společnost
Počítače do mateřských škol
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 10/2002


Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.)
Připravujeme:
IT System 11/2002


Hlavní témata
" IS v bankách a financích
" Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
" Pokročilé metody plánování a řízení projektů
" E-procurement
" Critical Chain v praxi
" Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
" Moderní informační technologie v podpoře marketingu
" Specializovaná příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
 


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


BIN 2002


 

Událost týdne

Logica a CMG dokončily jednání o spojení
Představenstva společností Logica a CMG oznámily rozhodnutí o fúzi. Nově vzniklý celek - LogicaCMG - bude s 24 tisíci zaměstnanci druhým největším evropským poskytovatelem IT služeb a globálním leaderem v oblasti software pro přenos zpráv v telekomunikačních sítích a vypořádání finančních transakcí. Ve fiskálním roce 2001/02 překročil společný obrat obou firem dvě miliardy liber.
Dohodnuté spojení bude realizováno do konce letošního roku, za předpokladu, že s ním vysloví souhlas akcionáři obou firem a že proti operaci nevznesou námitku příslušné úřady Velké Británie nebo Evropské unie.
Očekává se, že fúze přinese snížení provozních nákladů asi o 60 milionů liber ročně. Tato úspora má být poprvé dosažena v kalendářním roce 2004. V roce 2003 by měla úspora činit přibližně 30 milionů liber. Mezi přínosy fúze bude také zlepšení schopnosti poskytovat služby nadnárodním společnostem a posílení pozic na některých klíčových trzích (Velká Británie, Benelux, Německo, Francie, jihovýchodní Asie a Tichomoří).
Dosavadní akcionáři firmy Logica získají 60 % akcií LogicaCMG, dosavadní akcionáři CMG zbývajících 40 %. Předpokládá se, že fúze povede k růstu příjmu na akcii již v kalendářním roce 2003. Akcie společnosti budou nadále obchodovány na londýnské burze a sekundárně na amsterdamské burze Euronext.
Vedení nové společnosti bude složeno z dosavadních vrcholových managementů obou firem. Generálním ředitelem bude Martin Read (Logica), jeho zástupcem Helmut Mamsch (Logica), čestným předsedou představenstva Cor Stutterheim (CMG). Finančním ředitelem bude Seamus Keating (Logica), ředitelem pro Velkou Británii a Irsko Jim McKenna (Logica), ředitelem pro kontinentální Evropu Alistair Crawford (CMG). Manažerský tým se v první fázi zaměří na úspěšnou integraci obou společností, tak, aby byly zachovány silné stránky obou firem. Základní integrační strategie již byla formulována, detailní plány budou teprve zpracovány a budou konzultovány s představiteli zaměstnanců.
 

Nahoru

 

Podnikové aplikace

GZ Digital Media implementuje IFS Aplikace
Ve společnosti GZ Digital Media, která je největším výrobcem hudebních, datových a DVD nosičů ve střední a východní Evropě, byl v září 2002 dokončen úvodní projekt pro implementaci systému IFS Aplikace a zároveň podepsána smlouva o dodávce a implementaci řešení IFS. Termín uvedení systému do rutinního provozu je plánován v polovině roku 2003. Zavedený systém bude používat přibližně 200 uživatelů.
Informační systém od společnosti IFS byl vybrán pro podporu firemních procesů v oblasti financí, distribuce, prodeje, lidských zdrojů a výroby. Při výběru systému byl kladen důraz zejména na řízení naší specifické výroby s využitím plánování metodou APS.
Výběrové řízení bylo realizováno v těsné spolupráci s poradenskou firmou KPMG, která se účastnila výběru i kontraktačních jednání. Informační systém společnosti IFS vyhovuje nejen již zmiňovaným požadavkům, ale rovněž i možné budoucí potřebě společnosti GZ Digital Media na nasazení informačního systému i do poboček v Německu, Anglii, Polsku, Maďarsku a Rusku.
Společnost je největším výrobcem hudebních, datových a DVD nosičů ve střední a východní Evropě. Firma byla založena v roce 1948. V průběhu vývoje záznamové techniky byla postupně zahájena výroba gramofonových desek (1951), ozvučených kazet (1972) a kompaktních disků (1988). Společnost byla privatizována v roce 1993. Akciová společnost je vlastněna americko-českým kapitálem. Společnost v současné době vyrábí a dodává nosiče zvuku a dat, což jsou CD všech formátů, vinylové gramofonové desky, ozvučené magnetofonové kazety a DVD. Kromě těchto produktů zabezpečuje služby, které vhodným způsobem doplňují tyto výrobky. Jedná se především o výrobu plastových a papírových obalů, kompletaci výrobků, vydavatelství a distribuci a dopravu produktů k zákazníkovi. Tři čtvrtiny produkce jsou určeny na export především do Evropy a USA.
 

Nahoru

 

Automatizace ochrany dat přes Backup pro Windows
Firma Computer Associates (CA) oznámila dostupnost verze 9 řešení BrightStor ARCserve Backup pro Windows. Jedná se o řešení ochrany dat, kdy se v nové verzi snoubí jednoduchost používání se spolehlivostí a výkonem. Verze 9 omezuje vliv záložních procesů na podnikové sítě. Umožňuje totiž technikům určit pro zálohovací úkoly zvláštní síťové cesty, takže hromadné přesouvání dat v rámci zálohování lze izolovat od důležitých podnikových transakcí.
Navíc software obsahuje nové funkce pro sestavení různých harmonogramů a správci sítě tak mohou zautomatizovat řadu rutinních úkolů jako např. čištění jednotek, údržbu databází apod. Naprosto analogicky, jako když nyní stanovují rozvrh rutinního zálohování. To jim výrazně ulehčí práci.
BrightStor ARCserve Backup 9 lze zakoupit již dnes a cena začíná na 695 USD, přičemž lze přidávat samostatně prodávané komponenty. Navíc ji společnost Microsoft udělila osvědčení o schopnosti spolupráce s operačním systémem Windows. V době uvedení na celosvětový trh již bude podporovat i .NET Server. Příští měsíc se začne také s dodávkami verze BrightStor ARCserve Backup pro NetWare. A koncem roku bude k dispozici pro testování i beta verze pro Linux.
 

Nahoru

 

Sun na trhu aplikačních serverů
Společnost Sun se rozhodla uvolnit dvě nové verze aplikačního serveru Sun ONE Application Server 7. Produkt je integrován s novou sadou nástrojů pro webové služby - Sun ONE Studio for Java, Enterprise Edition 4.1. Základní verze aplikačního serveru je k dispozici zdarma a to na všech hlavních platformách. Díky modulární architektuře nabízí vývojářům větší možnost volby při rychlém nasazování javovských webových služeb na platformě Sun ONE.
Java WSDP je integrovaná sada nástrojů pro javovské vývojáře, která umožňuje vytvářet, testovat a nasazovat XML aplikace, webové aplikace a webové služby. Poskytuje referenční implementaci Javy a standardů pro webové služby, včetně WSDL, SOAP, ebXML a UDDI. Základní verze - Platform Edition - je v současné době k dispozici zdarma ke stažení pro platformy Solaris a Windows na této adrese . Předpokládá se, že v lednu bude integrována do operačního systému Solaris 9. Připravovány jsou i verze pro platformy Sun Linux, HP-UX a AIX, které by měly být k dispozici v horizontu 60 až 90 dní.
Aplikace vytvořené přímo pro Sun ONE Application Server mohou bez problémů běžet na jakémkoliv jiném aplikačním serveru, založeném na J2EE. Jeho nová architektura je totiž postavena na základním runtimovém modelu, který vychází z referenční implementace platformy J2EE 1.3. Tím se výrazně zkracuje doba uvedení na trh. Pro testování přenositelnosti aplikací na různé J2EE implementace je k dispozici Java Application Verification Kit for the Enterprise (Java AVK Enterprise), který je možné si stáhnout na této adrese .


Nahoru

 

Rychlejší procesory Intel Xeon pro servery
Intel začíná dodávat procesor Intel Xeon MP o pracovním kmitočtu až 2 GHz s rozšířenou 2MB integrovanou vyrovnávací pamětí ("cache") třetí úrovně. V porovnání s předcházející generací procesorů Intel Xeon MP přinášejí tyto nové procesory 38% zvýšení výkonu pro typické serverové pracovní zátěže, jako jsou databáze, systémy CRM (tj. systémy pro správu zákaznických vztahů) nebo SCM (tj. správa dodavatelsko-odběratelských vztahů) a dále zvyšují škálovatelnost pro stále náročnější podniková prostředí.
Nově uvedený procesor Intel Xeon MP je koncipován pro použití v serverech střední vrstvy a v back-end serverech se čtyřmi nebo více procesory a završuje využití nejmodernější 0,13 mikronové výrobní technologie Intel v produktové řadě serverových procesorů IA-32. Zásluhou této technologie lze vyrábět menší procesory pracující na vyšších kmitočtech a začleňovat další prvky pro zvýšení výkonu, například rozšíření vyrovnávací paměti. Navíc tyto nové procesory zachovávají kompatibilitu s hardwarovou platformou předcházejících generací, což přispívá ke snížení nákladů na rozvoj platformy a usnadňuje začlenění nových systémů do stávající infrastruktury podniku.
Procesor Intel Xeon MP používá mikroarchitekturu Intel NetBurst a zahrnuje podporu technologie Intel Hyper-Threading. Zásluhou těchto prvků mohou výrobci softwaru zvýšit výkon aplikací a operačních systémů pracujících na serverech platformy Intel. Servery osazené čtyřmi až 32 a více procesory využívající uvedených technologií se budou dodávat prostřednictvím více výrobců.
Kromě toho Intel zahájil výrobu vzorků stavebních prvků serverové platformy, která bude podporovat tyto nové procesory Intel Xeon MP a síťově technologie Intel.


Nahoru

 

Maxtor a Adapatec podporují přechod k rozhraní ULTRA320
Výrobce diskových jednotek, Maxtor, oznámil spolupráci s firmou Adaptec, poskytovatelem řešení přístupu k zařízením pro uchovávaní dat. Cílem tohoto spojení je zabezpečit kompatibilitu vysokokapacitních disků Maxtor Atlas 10 K III Ultra320 SCSI s řadiči Adaptec Ultra320 SCSI RAID.
Rozhraní Ultra320 je novou generací rozhraní Ultra SCSI s vysokou výkonností, která přenáší data rychlostí 320 MB za vteřinu. Tato inovace umožní aplikacím náročným na šířku sběrnice rychleji zpracovávat grafiku i data.
Maxtor a Adaptec poskytnou svým vybraným zákazníkům pevné disky Maxtor Atlas 10K III Ultra320 dopředu otestované na kompatibilitu s řadiči Ultra320 SCSI RAID od Adaptecu. Ti zákazníci vybraní Maxtorem, kteří již obdrželi disky Atlas Ultra320, budou moci získat řadičovou kartu Adaptec, čímž si doplní svoje vybavení.
Disky Atlas 10K II Ultra320 jsou vhodné pro aplikace s vysokou hustotou dat jako jsou přenosy zvuku i obrazu v síti, produkce videa, uchovávání dat, síťové servery a sítě RAID. Tento disk má rychlost 10 000 otáček za vteřinu, přístupovou dobu blízkou 4,5 mikro sekundy, velkou vyrovnávací paměť o objemu 8 MB a rychlost přenosu 55 MB za vteřinu. Je to současně jediný charakteristický zástupce MaxAdapt, ve kterém je přístupná technologie aktivního adaptivního filtrování (AAF) od Maxtoru, při které se čtení automaticky přizpůsobí stávajícím podmínkám v systému s cílem zajistit nejlepší signál a optimální výkonnost systému. Všechny disky Atlas 10K III SCSI jsou dostupné v provedení 18, 36 a 73 GB.
Řadiče Adaptec Ultra320 SCSI RAID mají maximální rychlost přenosu 320 MB/s na každém kanálu. Toto zvýšení rychlosti přenosu je obzvlášť významné při uchovávání dat s velkým objemem přenosu nebo při připojení více disků na jediný kanál. Řadičové karty RAID zahrnují optimální využití disku navržené Adaptecem. To umožní uživateli maximálně využít kapacitu všech disků připojených na řadiče Adaptec RAID a to nezávisle od jich velikosti.


Nahoru

 

Konference, semináře, školení

Informačné technologie tretieho tisícročia
V krásném horském prostředí  se letos od 7. do 8. listopadu uskuteční již na V. ročník mezinárodní konference  "Informačné technologie tretieho tisícročia". Konference, která proběhne v Grand hotelu Permon v Podbanskom, je tradičným místem setkání vrcholových manažerů a odborníků působících v oblasti informačních technologií a jejich aplikací v podnikatelské praxi. Avšak tentokrát také v oblasti veřejné správy s důrazem na samosprávu. Hlavní partneři konference jsou Microsoft, KPMG a HP.
Více se o konferenci dozvíte na webových stránkách pořadatele  - společnosti SOFTIP, kde získáte i program konference. Své dotazy můžete klást i telefonicky na infolinku 0903 557 996. Předpokládaná účast je kolem 300 osob.

Nahoru

 
 

Vše pro zákazníka, vše pro business
Na sto třicet účastníků podzimní partnerské konference společnosti 2N Telekomunikace, si ve středu 30. října z Kongresového centra Floret v Průhonicích u Prahy odneslo celou řadu zajímavých informací o nejnovějších produktech a technologiích této firmy i jejích partnerů.
Velký zájem vyvolaly především prezentace možností využití komunikačních schopností inovované pobočkové ústředny ATEUS-OMEGA Business s CRM jako součásti firemních informačních systémů, postavených na různých produktech šitých na míru zákazníkům. Příkladem řešení pro středně velkou firmu byla prezentace IS na bázi CRM systému od 2N v kolínské tiskárně Colognia, která vylepšila procesy řízení firmy i komunikaci se zákazníky. Velmi dobře fungují CRM s ústřednou ATEUS OMEGA Business i v rámci velkých řešení na bázi informačního systému LCS Noris, jak potvrdila presentace obchodního ředitele distributora elektronických součástek GM Elektronic s. r. o., ale také v systémech firmy OR-CZ či K2 ostravské společnosti Q.gir.
Největší úspěch však sklidily ukázky služby Kerio Voice Mail, která dokáže přes ústřednu ATEUS OMEGA Business i taková kouzla, jako je čtení e-mailů do telefonu (mobilu) perfektním syntetickým hlasem či zajištění hlasového průvodce objednávkovým systémem. Překvapením pak byla služba Web to Call (W2C), rovněž postavená na software česko-kalifornské firmy Kerio. Jednoduchost obsluhy tohoto B2C systému, kdy se obchodník stává aktivním poradcem při nákupu produktů přes firemní webové stránky oslovila všechny přítomné. Konstatování z kuloárů konference, že každý, kdo ovládá telebanking, dokáže pracovat s Kerio Voice Mailem a W2C, bylo velmi trefné.
Atmosféru podzimní partnerské konferenci 2N TELEKOMUNIKACE, dokresluje fakt, že sál zůstal zaplněn až do pozdních odpoledních hodin, kdy lidé z různých IT a telekomunikačních firem debatovali s odborníky 2N o předvedených novinkách. Opomenout nelze ani prohlášení obchodního ředitele společnosti 2N Tomáše Trefného o výrazném snížení prodejních cen GSM bran všech typů pro prodejce a partnerské firmy - a to až o 45 %. A v některých případech, jako u modelu ATEUS - GPRS-GSM brány, nejde jen o snižování nákladů na telefonování z mobilů a na mobily, ale i o celý balík přidaných služeb, jako je např. integrace s SMS serverem či levné ovládání a zabezpečení bytu, domu či kanceláří. V příštích dnech začne nabízet tyto služby na bázi ATEUS - GPRS-GSM brány s integrovaným SMS serverem i jeden z našich GSM operátorů.
Podzimní partnerská konference 2N Telekomunikace, potvrdila, že název jedné z prezentací "Kontakt se zákazníkem je pro nás prvořadý" nebyl jen prázdným tvrzením, ale byl jakýmsi neoficiálním mottem celé konference.

Nahoru

 

 

Bezpečnost dat 2002


Ve čtvrtek 21. listopadu se uskuteční čtvrtý a závěrečný letošní seminář z cyklu Bezpečnost dat 2002, který silami společnými a nerozdílnými pořádají AEC Data Security Company  a časopis IT System jako mediální partner. Nadcházející seminář bude obsahovat přednášky:
o Novinky mezi počítačovými viry
o Techniky virových infekcí
o Bezpečnostní problém jménem člověk
o Heslo
o Linuxové systémy a bezpečnost
Bližší informace lze získat na webové adrese  nebo na e-mailu.

 

Nahoru


Podzimní konference Common ČR
Společnost Common Česká republika si vás dovoluje pozvat na podzimní konferenci  COMMON ČR 2002, která proběhne od úterý 19. do čtvrtka 21. listopadu v DAYS HOTELu Lednice, který je situován v Lednicko-Valtickém areálu, který byl v roce 1996 zapsán na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Hotel je vzdálen 7 km od dálnice Brno-Bratislava (exit 41, Podivín).


Letos se pro přednášky podařilo zajistit řadu velmi kvalitních přednášejících  - dva domácí - z Commonu a IBM, a čtyři zahraniční: od vedoucího technického specialisty na evropském vedení Avnetu v Belgii, přes špičkové zahraniční specialisty dvou hlavních konkurentů v oblasti SW řešení High Availability - Lakeview Technology (tvůrce MIMIXu) a Vision Solutions, až po odborníka nad jiné povolaného - vedoucího teamu, zabývajícího se HA clustery a přepínáním disků v technologickém středisku IBM v Rochesteru.
Většina těchto odborníků bude na konferenci po oba dny a všichni by se měli zúčastnit jak slavnostního večera ve vinném sklepě ve Valticích, tak i předcházející večerní prohlídky lednického zámku. Více se o konferenci dozvíte z PDF dokumentu , kde se nalázá i přihláška.

.
Nahoru

Dynamika nových znalostí a riešení
Spoločnosti Novitech a Novitech Partner usporiadajú už 2. ročník otvorených dverí nazvavaný FIREMNÝ DEŇ NOVITECH , ktorý tentokrát bude spojený so slávnostným otvorením hotelu TeleDom, ktoré sa uskuteční dňa 14. novembra 2002 od 9.00 hod. v priestoroch Vzdelávacieho centra TeleDom-u na Timonovej ulici 27 v Košiciach.
Program bude venovaný novinkám z oblasti Informačných technológii.


Strategický produkt Novitech: p-Business Ring, Nástroje procesného manažmentu v prostredí internetu, Riešenie firmy Staffware - workflow systém, Projekt BOS - Bezpečnosť, Ochrana, Spoľahlivosť, Riešenia v oblasti mobilových aplikácií - Teleparking, CityGuide, Manažérsky informačný systém, Partneri a zákazníci spoločnosti Novitech, Otvorenie Hotela TeleDom a slávnostný príhovor, Vzdelávacie centrum TeleDom a jeho aktivity, Moderné formy výuky cudzích jazykov - englishtown, Záverečný koktail ...
 

Nahoru


Point.X


 

Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti
Převezmeme starost za bezpečnost Vaší komunikace a spolehlivý přístup k vašim informacím, slibují organizátoři semináře "Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti podnikových systémů", který se bude konat 5. nebo 25. listopadu v Hotelu Barceló v Praze. Na semináři budou přednášet odborníci na problematiku bezpečnosti a spolehlivosti komunikačních systémů.
Více informací získáte na webové stránce  nebo na telefonním čísle 241 020 333.
 

 

Nahoru

 


Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích
Pod tímto názvem je uváděn nový seminář , který navazuje na letošní úspěšná setkání, která se týkala témat řízení dokumentace a řízení údržby. Cílem semináře je představit široké odborné veřejnosti metody, produkty a služby z oblastí aktivního sledování a řízení toku surovin, polotovarů a výrobků ve výrobním procesu s vazbou na skladové hospodářství vstupů a výstupů výroby. Očekává se řada velmi zajímavých informací, včetně demonstrací produktů v dalších prostorách hotelu.
Seminář se koná v Jihlavě v úterý 12. listopadu ve společenském sále Hotelu Gustav Mahler od 8,30 - 16 hodin. Hotel je na Křížové ulici č. 4.
V rámci semináře vystoupí například společnosti BARCO s referátem na téma "Řízení skladových operací v reálném čase", firma Q.gir s příspěvkem "Řízení toku výroby informačním systémem K2". Firma BARTECH - "Sledování výrobních a montážních operací", společnost Gaben - "Automatizované odvádění výrobních a logistických operací a návaznost na ERP" a Altec "Řízení průběhu výroby, optimalizace kapacitních a materiálových zdrojů v řešení Altec Aplikace".
Příspěvek společnosti Control bude na téma "Použití čárového kódu v IS DIALOG 3000S pro skladování a řízení výroby" a firma Kodys - "Využití technologie čárových kódů ve výrobě a řízení skladů" a ETIGRAF bude mít dokonce samostatný stánek
Účast a občerstvení po dobu semináře je bezplatná. Stránky semináře najdete na této adrese . Účast potvrďte, prosím, nejpozději do 8. listopadu na adresu: AD&M, Ing. Petra Adamová, Urxova 470, 708 00, Ostrava-Poruba, tel/fax: 596 919 977, mobil: 723 746 160 nebo e-mail: petra.adamova@adam-ova.cz . Podrobnější informace naleznete i v tomto dokumentu .

 

Nahoru

 


CIO Forum 2003


Internet, komunikace a sítě

Nemocnice ve Frýdku-Místku zvolila 3Com
Společnost 3Com byla vybrána za dodavatele počítačové sítě v okresní nemocnici Frýdek-Místek. Nemocnice postavila svou síť již v roce 1997 na ATM přepínačích firmy 3Com. Jakkoliv to ve své době bylo dobré řešení, dnes je ATM technologie lokální i metropolitní sítě přežitá.
Z důvodu obrovského nárůstu dat (např. Gamma-kamera, rentgeny, síť monitorů na jednotkách intenzivní péče a ARO, elektromyografie na neurologii), požadavku správy přenášených dat a zavádění multimediálních aplikací se nemocnice nyní rozhodla provést rekonstrukci své síťové infrastruktury. Zejména bylo třeba upgradovat síť na gigabit ethernet, aby bylo možné distribuovat větší množství dat a provádět zálohy.
Ve výběrovém řízení si nemocnice vyžádala nabídky od 3Com, Cisco, HP, Enterasys. Kritéria rozhodování při výběrovém řízení byla stanovena následně: funkční vlastnosti, poměr cena/výkon, reference a technická podpora.
Z výběrového řízení vyšel nejlépe dodavatel nabízející technologii firmy 3Com, neboť tak bylo i za omezených finančních zdrojů možné získat komplexní a homogenní řešení s podporou moderních technologií. Navrhované aktivní prvky jsou na začátku svého inovačního cyklu a možnost použití technologie redundance XRN od firmy 3Com nabízí dokonalé rozšíření a zároveň zabezpečení redundance sítě dle představ nemocnice. Vybudování virtuálních sítí přivítali i samotní lékaři, neboť jim umožnilo pořádání multimediálních konferencí a přenosů živého vysílání a záběrů z operací prováděných videoskopií, které v původních podmínkách nebylo možné realizovat.


Nahoru

 

První přenos multimediální zprávy mezi sítěmi GSM a CDMA
Firma Logica provedla demonstrační přenos MMS mezi sítí CDMA (standard mobilní sítě převažující v severní a jižní Americe) a GSM. Historický první multimediální přenos mezi sítěmi těchto standardů byl realizován v rámci konference CTIA Wireless IT and Internet, která se konala v Las Vegas.
Úspěšný přenos byl zároveň názornou ukázkou schopností MMS centra Piccasso, což je softwarové řešení, které Logica vyvinula pro přenos MMS v sítích GPRS a UMTS. Toto řešení může pracovat v telekomunikačních sítích všech standardů. Mezi jeho klíčové rysy patří schopnost zjistit, jaký typ aparátu adresát zprávy vlastní a přizpůsobit tomu formát zprávy. Ve střední Evropě jej využívá rakouský operátor Mobilkom.

 

Nahoru

Nový gigabitový přepínač od společnosti Nortel Networks
Společnost Nortel Networks, jejíž výrobky na našem trhu distribuuje společnost AT Computers, uvedla nový gigabitový přepínač patřící do produktové řady BayStack. Přepínač nese označení BayStack 380-24T a je vhodný pro nasazení ve středně velkých a velkých firmách.
Přepínač Nortel Networks BayStack 380-24T je navržen tak, aby byl schopen zajišťovat konektivitu vysoké hustoty stolních pracovních stanic, dalších přepínačů, serverů a ostatních zařízení v síti. Jedná se o přepínač druhé vrstvy (Layer 2), vybavený 24 porty 10/100/1000 Mb/s s automatickou detekcí (auto-sensing) a čtyřmi porty SFP (Small Form Factor Pluggable) konvertoru GBIC (Gigabit Interface Converter).
Uváděný přepínač s přehledem zajišťuje gigabitovou konektivitu o vysoké hustotě výkonných uživatelských pracovních stanic pro náročné - vysokorychlostní - aplikace, jako jsou grafika, multimédia nebo CAD/CAM.
BayStack 380-24T nabízí resilientní řešení a jeho robustní funkce pro zajištění bezpečnosti nabízejí ochranu před neoprávněným přístupem k datovému provozu. Přepínač podporuje i takové funkce, jako je MIT (MultiLink Trunking) pro podporu aplikací serverové farmy. Tato funkce umožňuje sdružovat spojení mezi přepínačem a dalším přepínačem nebo serverem a tak s aktivními redundantními spojeními zabezpečuje větší šířku přenosového pásma (až 8 Gb/s pro jeden hlavní okruh). Kromě toho MIT zajišťuje i vyrovnávání pracovní zátěže (load-balancing) a automatickou ochranu přesměrování provozu na záložní zařízení (fail-over). Zařízení podporuje až šest hlavních okruhů (trunk).
Správu přepínače lze provádět i prostřednictvím rozhraní webového prohlížeče. Díky tomu je správa jednoduchá a administrátor má k dispozici stránky se souhrnnými, konfiguračními, chybovými, statistickými, aplikačními, administračními a podpůrnými informacemi pro daný přepínač. Prostřednictvím rozhraní webového prohlížeče lze provádět i statickou konfiguraci mnoha parametrů zařízení.
Velice užitečnou vlastností BayStack 380-24T je také podpora zdroje UPS s použitím napájecí jednotky BayStack 10 PSU (Power Supply Unit). Použitím běžné softwarové platformy, společné pro všechny produkty BayStack, je zajištěna kompatibilita, a to i s obdobnými zařízeními jiných značek, a minimalizace nákladů na zaškolení personálu.

 

Nahoru

 

 

Informační společnost

Počítače do mateřských škol
Společnost IBM ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR zahájila projekt KidSmart Early Learning Program v České republice. Projekt oficiálně zahájila ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Petra Buzková a generální ředitel IBM Česká republika a Slovensko Miroslav Majoroš.
Projekt bude zaveden v České republice od školního roku 2002/2003. V tomto školním roce IBM věnuje do 45 mateřských škol cca 90 počítačových center. Rozdělení počítačů do mateřských škol připravuje ministerstvo, přičemž pro první etapu bude vybráno 15 mateřských škol. Pokud se projekt úspěšně rozběhne, do konce školního roku obdrží vybavení dalších 30 mateřských škol. Bude-li projekt úspěšný, bude se v implementaci pokračovat zhruba ve stejném rozsahu i v dalších letech.
Speciální počítačové pracoviště (KidSmart Early Learning Center) je uzpůsobeno dětským možnostem věku 5 - 7 let. Pracoviště je vybaveno výkonným počítačem, monitorem, speciální klávesnicí, myší, uzpůsobenou dětským ručičkám a inkoustovou barevnou tiskárnou. Na pracovišti je nainstalován software, který byl speciálně vyvinut společností Riverdeep v souladu s výchovnými a učebními postupy pro rozvoj dětí předškolního věku. Software rozvíjí představivost a schopnost komunikace, práci s příběhem, podporuje výuku geometrických tvarů, číslic, písmenek, směrů, porovnávání, informovanost dětí. Pracuje se s kalendářem, ročními obdobími, počasím…
Součástí projektu je i školení učitelů, na kterém bude ministerstvo spolupracovat se společností IBM a využije zkušeností z ostatních zemí, kde již projekt úspěšné probíhá. Toto školení je zaměřeno na obecné využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce.
Projekt KidSmart Early Learning Programme již úspěšně funguje ve 30 zemích a k dnešnímu dni bylo celkově nainstalováno přes 2000 pracovišť, která využívá více než jeden milión dětí na celém světě.

 

Nahoru


 

SystemOnLine

System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist