HLEDEJ
 V SEKCI
 

30. října 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah SystemNEWS

Podnikové aplikace
B2B informace zdarma
E-Government na Praze 1
Ministerstvo práce zavádí novou komunikační síť
Adobe automatizuje zpracování dokumentů
Nový Norton v boji proti on-line hrozbám

Konference, semináře
Informačné technologie tretieho tisícročia
Bezpečnost dat 2002
Podzimní konference Common ČR
Dynamika nových znalostí a riešení
Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti
Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích

Finanční monitor IT firem
Tažení Network Associates

Internet, komunikace a sítě
Český Telecom vstupuje na zahraniční trhy
Nový gigabitový přepínač od společnosti Nortel Networks
Budování telekomunikační sítě Železnic SR
Širokopásmové služby v Telekomunikacja Polska
První kroky ke zřízení národní referenční databáze

Informační společnost
Anna Janků ve společnosti LLP Group
Změny v Top Managementu S&T ČR
Corpus Solutions posiluje tým
Okresní úřady: Bezplatný převod licencí Microsoftu
Acer zaznamenal v EMEA nárůst o 19 %

 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 10/2002


Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.)
Připravujeme:
IT System 11/2002


Hlavní témata
" IS v bankách a financích
" Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
" Pokročilé metody plánování a řízení projektů
" E-procurement
" Critical Chain v praxi
" Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
" Moderní informační technologie v podpoře marketingu
" Specializovaná příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
 


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


SystemOnLine


 

Podnikové aplikace

B2B informace zdarma
Odeslat svůj požadavek najednou několika firmám z různých států Evropy jedním kliknutím myši, uložit a vytisknout seznam adres přímo z internetu, archivovat a spravovat odeslané poptávky, spravovat svou vlastní databázi oblíbených internetových odkazů a samozřejmě vyhledat potenciální dodavatele výrobků a služeb - to vše a další zajímavé služby nabízí internetový B2B portál WLW  (Wer liefert was?, Kdo co dodává?) bez jakýchkoli poplatků.

Internetový B2B systém WLW vznikl v roce 1995 jako nástupce CD-ROMů a knih s myšlenkou pomoci nákupčím jednoduše a rychle nalézt výrobce nebo dodavatele požadovaných výrobků či služeb. V současné době získávají uživatelé WLW informace o více než 410 000 firmách typu business-to-business z 15 evropských států v 11 jazycích.
Produkty těchto společností jsou rozděleny do více než 46 000 skupin výrobků a služeb. Uživatelé nehledají potenciální dodavatele podle oboru činnosti, ale právě podle konkrétního požadovaného výrobku nebo služby. Následně pak mají možnost oslovit tyto nalezené výrobce a dodavatele přímo z internetu prostřednictvím služby WLW-Market. Předností systému je, že veškeré operace zde mohou provádět všichni uživatelé internetu bez omezení zdarma.
Služba WLW-Market slouží k odesílání poptávek uživatelů firmám, které se ve WLW prezentují. Nákupčí mohou odeslat svůj požadavek ohledně ceny výrobků, jeho množství na skladě, termínu dodání nebo zaslání kompletního katalogu i několika firmám najednou jak z jednoho, tak i více vybraných států. Pro uživatele, kteří v systému WLW pracují častěji, je zde personalizovaný prostor myWLW. Po bezplatné registraci je možné v rámci této služby využívat další funkce WLW, jako jsou ukládání a tisk seznamu adres přímo z internetu, správa archivu odeslaných poptávek, aj.
 

Nahoru

 

E-Government na Praze 1
Úřad městské části Praha 1  se rozhodl zavést inteligentní automat určený pro komunikaci mezi občanem a veřejnou správou. Implementaci bude provádět společnost A-21, která v letošním roce realizovala první část pilotního projektu inteligentního komunikačního automatu.
Tento projekt probíhal na základě schválené informační strategie městské části Praha 1. Ve spolupráci se svými partnery oponovala společnost A-21 též informační strategii magistrátu hlavního města Prahy. Dále pak pro pražský magistrát realizovala studii distribuovaného transakčního datového skladu, který by měl sloužit k integraci procesů veřejné správy na území hlavního města na bázi otevřených standardů informačních technologií.

Klíčovým prvkem nové architektury bude model "Human centric E-Office", který poslouží k transformaci současného způsobu organizace veřejné správy do nové transparentní a efektivní podoby. Vznikne tak virtuální komunikační prostředí složené z několika vrstev a díky jednotnému přístupu, fungující nad jednotlivými fyzickými databázemi (registry webovských služeb, vlastní datovou infrastrukturou apod.)
Do tohoto prostředí pak bude možno implementovat jednotlivé systémy tak, aby se prostřednictvím konsolidace obchodních procesů maximálně využívalo všech dostupných zdrojů.
V případě systémů veřejné správy bude možno jejich architekturu budovat jako principiálně třívrstvou, pro kterou je typické použití webového prohlížeče na straně klienta. Serverovou část bude zajišťovat aplikační server a post-relační databázová platforma. Díky podpoře distribuce jednotlivých komponent uložených na aplikačním a databázovém serveru lze konkrétní funkčnost zpřístupňovat až v konkrétních případech vyžadujících její využití. Prostřednictvím technologií elektronického podepisování a šifrování (SSL a X.509) pak bude setřen v prostředí otevřených sítí internetu rozdíl mezi uživatelem - občanem a uživatelem - úředníkem.
 

Nahoru

 

Ministerstvo práce zavádí novou komunikační síť
Německé Federální ministerstvo práce bude mít k dispozici moderní komunikační síť, která nahradí stávající zastaralou a již nevyhovující. Zakázku na instalaci a provoz řešení pro takřka 100 000 uživatelů získala společnost T-Systems.
Poskytovatel systémových řešení, patřící do skupiny Deutsche Telekom, bude zajišťovat propojení 181 datových středisek pracovních úřadů ministerstva. Společně s 1 400 kancelářskými budovami bude připojeno k síti 2 500 pracovníků úřadu a poradců pro výběr zaměstnání, kteří pracují v terénu. Kromě toho společnost T-Systems zajistí pro 250 internetových center ministerstva vysokorychlostní připojení k internetu. Toto řešení zajistí rychlý přístup k informacím o volných místech.

Společnost T-Systems zavádí novou síť ve třech etapách. V první fázi bylo novým systémem vybaveno několik pilotních lokalit. V druhé jich bude vybaveno dalších 40 a do konce roku 2003 bude k síti připojeno všech 1 400 poboček úřadu. Nový systém je zaváděn paralelně vedle starého systému, takže přechod z dnešní sítě na novou bude trvat pouze krátkou dobu.
Nová komunikační síť nabízí flexibilní šířky pásem. Aby takovéto řešení bylo možné, převádí T-Systems stávající architekturu sítě na jednoduší strukturu, která umožní rychle reagovat na dodatečné požadavky z jednotlivých úřadů práce. Systémy budou moci rozšířit nebo zúžit svá pásma - například pokud bude úřad realizovat svoji restrukturalizaci, rozšiřovat nebo stěhovat své jednotlivé pobočky. Tato schopnost rychlé úpravy pásem ušetří úřadům práce velké prostředky, protože budou využívat pouze služby, které skutečně potřebují.
Před zahájením stávajícího projektu zavedla společnost T-Systems ve spolupráci s několika partnery z konsorcia a ministerstvem práce portál pro burzu pracovních příležitostí. Jedná se o jeden z 18 modelových projektů v rámci iniciativy pro propagaci internetu "Bund Online 2005". Projekt portálu získal v nedávné době několik prestižních ocenění. V říjnu 2001 zvolili čtenáři magazínu Com! Online podruhé nabídku ministerstva práce jako nejlepší internetovou stránku v kategorii "práce a kariéra".
Portál v současnosti nabízí zaměstnavatelům a lidem, kteří hledají práci, 2,5 milionu popisů pracovních míst a požadavků. V minulém roce ministerstvo práce zaplnilo 520 000 míst prostřednictvím internetové burzy pracovních míst. V září minulého roku na tento trh vstoupilo celkem přes 1,6 milionu lidí hledajících práci a potenciálních zaměstnavatelů. Internetovou stránku navštěvuje každý den 300 000 uživatelů.


Nahoru

 

Adobe automatizuje zpracování dokumentů
Společnost Adobe představila novou řadu serverových produktů a řešení, určených k automatizaci procesů zpracování a oběhu dokumentů v podnicích. Cílem nových řešení síťového publikování je odstranění problémů s tradičními dokumenty jako jsou formuláře, smlouvy, individualizované zprávy či faktury, které nebylo možné účelně začlenit, evidovat a vytvářet do správy procesů v rámci podniku.
Adobe proto vyvinulo Document Server, který umožňuje dynamicky sestavovat individualizované soubory Adobe PDF, jednotlivě i hromadně z řady různých zdrojů dat, včetně obsahu XML - a to vše v podnikovém, zabezpečeném serverovém prostředí. Organizace například mohou rozšířit systémy ERP (plánování podnikových zdrojů) a CRM integrací softwaru pro Adobe Document Server a automatizovat tradiční procesy založené na papírových dokumentech.
Tím by se měly snížit náklady na zpracování a umožní se okamžité generování vlastních dokumentů - například individualizovaných zpráv o portfoliu cenných papírů klientů - pomocí automatického importu příslušných dat a grafik.

Řešení síťového publikování od Adobe jsou přizpůsobená pro procesy s intenzivním výskytem dokumentů, které se vyskytují například ve finančních institucích, vládních a ve výrobních organizacích. Produkty, odborné služby a podpora, které tvoří tato řešení, integrují podnikové aplikace s tokem dokumentů v organizaci - od počátečního pořízení informací po dodání konečného individualizovaného výstupu komukoliv, kdykoliv a na jakékoliv zařízení.
Rozšíření Adobe Document Server pro Reader, které bylo také ohlášeno, pozvedne řešení elektronických formulářů na novou úroveň. Umožní bezpečně získávat informace, které jednotliví uživatelé odešlou z elektronických formulářů on-line. Tyto nové serverové produkty rozšiřují stávající rodinu serverových řešení Adobe, mezi které patří Adobe Form Server, Workflow Server a Central Output Server.
Řešení síťového publikování Adobe, která byla ohlášena, řeší celý životní cyklus dokumentu - od integrace procesů založených na dokumentech s podnikovými aplikacemi po možnost koncových uživatelů reagovat na informace a odesílat informace - a to vše online.


Nahoru

 

Nový Norton v boji proti on-line hrozbám
Společnost Symantec v uplynulých dnech ohlásila svůj Norton Internet Security pro rok 2003. Nový Norton se vyznačuje zjednodušeným uživatelským rozhraním a lepšími technologiemi pro firewall, detekci narušení bezpečnosti, ochranu soukromí, ochranu před viry a filtrování obsahu v jedné sadě.
Hlavním přínosy verze pro rok 2003 jsou Intrusion Detection, zlepšené funkce na ochranu soukromí a Spam Alert. Prvně jmenovaný - Norton Intrusion Detection - dává uživatelům další vrstvu zabezpečení, když automaticky blokuje zlomyslné útoky, jež se rychle šíří internetovým provozem, který firewall sám o sobě není schopen zastavit.

Norton Spam Alert zase detekuje nevyžádanou poštu a v poli předmět ji označuje jako spam. Uživatelé pak mohou takové zprávy rušit nebo nastavit pravidlo, které je bude automaticky zařazovat do určené složky. Na rozdíl od jiných řešení filtrování nevyžádané pošty, která vyžadují použití speciálního samostatného programu pro čtení elektronické pošty, umožňuje Norton Spam Alert uživatelům nadále používat jejich oblíbeného poštovního klienta založeného na protokolu POP3 - například Microsoft Outlook. Zlepšené blokování reklamy nabízí schopnost blokovat více proužkových reklam, překryvných oken, nově vytvářených oken v pozadí a jiných rušivých prvků z Webu. Pro uživatele vytáčeného připojení to má navíc výhodu zrychlení připojení k internetu.
Zatímco firewallová komponenta produktu Norton Internet Security 2003 zabezpečuje příchozí a odchozí komunikaci a skrývá uživatelovo PC před hackery, nově doplněná komponenta Norton Intrusion Detection přidává další vrstvu zabezpečení, která automaticky detekuje a blokuje zlomyslné útoky, jako jsou červi Nimda a Code Red. Když systém odhalí narušení bezpečnosti, automaticky útok zablokuje a zastaví veškerou další komunikaci z hackerova počítače.
Norton Internet Security 2003 obsahuje rovněž zlepšené funkce na ochranu soukromí. Privacy Control zabraňuje odesílání důvěrných informací standardní elektronickou poštou (protokol POP3) a přílohami elektronické pošty ve formátu MS Office a také běžným webovým provozem a službami okamžitého zasílání zpráv, včetně služeb AOL Messenger a Windows/MSN Messenger. Norton Internet Security 2003 je díky mnohým zlepšením snáze použitelným řešením pro ochranu před dnešními nejobvyklejšími hrozbami z internetu. Nové schopnosti zahrnují také Security Monitor, který ovládá bezpečnostní funkce přes zjednodušené uživatelské rozhraní, takže uživatel má jistotu, že jeho provoz je monitorován. Schopnosti funkce Parental Control jsou v Norton Internet Security 2003 rozšířeny o filtrování diskusních skupin, takže rodiče mohou zablokovat přístup k nevhodným diskusním skupinám.
 

Nahoru

 

Konference, semináře, školení

Informačné technologie tretieho tisícročia
V krásném horském prostředí  se letos od 7. do 8. listopadu uskuteční již na V. ročník mezinárodní konference  "Informačné technologie tretieho tisícročia". Konference, která proběhne v Grand hotelu Permon v Podbanskom, je tradičným místem setkání vrcholových manažerů a odborníků působících v oblasti informačních technologií a jejich aplikací v podnikatelské praxi. Avšak tentokrát také v oblasti veřejné správy s důrazem na samosprávu. Hlavní partneři konference jsou Microsoft, KPMG a HP.


Více se o konferenci dozvíte na webových stránkách pořadatele) - společnosti SOFTIP, kde získáte i program konference. Své dotazy můžete klást i telefonicky na infolinku 0903 557 996. Předpokládaná účast je kolem 300 osob.

Nahoru

 

Bezpečnost dat 2002


Ve čtvrtek 21. listopadu se uskuteční čtvrtý a závěrečný letošní seminář z cyklu Bezpečnost dat 2002, který silami společnými a nerozdílnými pořádají AEC Data Security Company  a časopis IT System jako mediální partner. Nadcházející seminář bude obsahovat přednášky:
o Novinky mezi počítačovými viry
o Techniky virových infekcí
o Bezpečnostní problém jménem člověk
o Heslo
o Linuxové systémy a bezpečnost
Bližší informace lze získat na webové adrese  nebo na e-mailu.

 

Nahoru


Podzimní konference Common ČR
Společnost Common Česká republika si vás dovoluje pozvat na podzimní konferenci  COMMON ČR 2002, která proběhne od úterý 19. do čtvrtka 21. listopadu v DAYS HOTELu Lednice, který je situován v Lednicko-Valtickém areálu, který byl v roce 1996 zapsán na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Hotel je vzdálen 7 km od dálnice Brno-Bratislava (exit 41, Podivín).


Letos se pro přednášky podařilo zajistit řadu velmi kvalitních přednášejících  - dva domácí - z Commonu a IBM, a čtyři zahraniční: od vedoucího technického specialisty na evropském vedení Avnetu v Belgii, přes špičkové zahraniční specialisty dvou hlavních konkurentů v oblasti SW řešení High Availability - Lakeview Technology (tvůrce MIMIXu) a Vision Solutions, až po odborníka nad jiné povolaného - vedoucího teamu, zabývajícího se HA clustery a přepínáním disků v technologickém středisku IBM v Rochesteru.
Většina těchto odborníků bude na konferenci po oba dny a všichni by se měli zúčastnit jak slavnostního večera ve vinném sklepě ve Valticích, tak i předcházející večerní prohlídky lednického zámku. Více se o konferenci dozvíte z PDF dokumentu , kde se nalázá i přihláška.
 


.
Nahoru

Dynamika nových znalostí a riešení
Spoločnosti Novitech a Novitech Partner usporiadajú už 2. ročník otvorených dverí nazvavaný FIREMNÝ DEŇ NOVITECH , ktorý tentokrát bude spojený so slávnostným otvorením hotelu TeleDom, ktoré sa uskuteční dňa 14. novembra 2002 od 9.00 hod. v priestoroch Vzdelávacieho centra TeleDom-u na Timonovej ulici 27 v Košiciach.
Program bude venovaný novinkám z oblasti Informačných technológii.


Strategický produkt Novitech: p-Business Ring, Nástroje procesného manažmentu v prostredí internetu, Riešenie firmy Staffware - workflow systém, Projekt BOS - Bezpečnosť, Ochrana, Spoľahlivosť, Riešenia v oblasti mobilových aplikácií - Teleparking, CityGuide, Manažérsky informačný systém, Partneri a zákazníci spoločnosti Novitech, Otvorenie Hotela TeleDom a slávnostný príhovor, Vzdelávacie centrum TeleDom a jeho aktivity, Moderné formy výuky cudzích jazykov - englishtown, Záverečný koktail ...

 

Nahoru

 

Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti
Převezmeme starost za bezpečnost Vaší komunikace a spolehlivý přístup k vašim informacím, slibují organizátoři semináře "Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti podnikových systémů", který se bude konat 5. nebo 25. listopadu v Hotelu Barceló v Praze. Na semináři budou přednášet odborníci na problematiku bezpečnosti a spolehlivosti komunikačních systémů.
Více informací získáte na webové stránce  nebo na telefonním čísle 241 020 333.
 

 

Nahoru
 

Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích
Pod tímto názvem je uváděn nový seminář , který navazuje na letošní úspěšná setkání, která se týkala témat řízení dokumentace a řízení údržby. Cílem semináře je představit široké odborné veřejnosti metody, produkty a služby z oblastí aktivního sledování a řízení toku surovin, polotovarů a výrobků ve výrobním procesu s vazbou na skladové hospodářství vstupů a výstupů výroby. Očekává se řada velmi zajímavých informací, včetně demonstrací produktů v dalších prostorách hotelu.
Seminář se koná v Jihlavě v úterý 12. listopadu ve společenském sále Hotelu Gustav Mahler od 8,30 - 16 hodin. Hotel je na Křížové ulici č. 4.

V rámci semináře vystoupí například společnosti BARCO s referátem na téma "Řízení skladových operací v reálném čase", firma Q.gir s příspěvkem "Řízení toku výroby informačním systémem K2". Firma BARTECH - "Sledování výrobních a montážních operací", společnost Gaben - "Automatizované odvádění výrobních a logistických operací a návaznost na ERP" a Altec "Řízení průběhu výroby, optimalizace kapacitních a materiálových zdrojů v řešení Altec Aplikace".
Příspěvek společnosti Control bude na téma "Použití čárového kódu v IS DIALOG 3000S pro skladování a řízení výroby" a firma Kodys - "Využití technologie čárových kódů ve výrobě a řízení skladů" a ETIGRAF bude mít dokonce samostatný stánek
Účast a občerstvení po dobu semináře je bezplatná. Stránky semináře najdete na této adrese . Účast potvrďte, prosím, nejpozději do 8. listopadu na adresu: AD&M, Ing. Petra Adamová, Urxova 470, 708 00, Ostrava-Poruba, tel/fax: 596 919 977, mobil: 723 746 160 nebo e-mail: petra.adamova@adam-ova.cz . Podrobnější informace naleznete i v tomto dokumentu .
 

Nahoru


Logis


Finanční monitor IT firem

Tažení Network Associates
Společnost Network Associates oznámila, že její čisté konsolidované tržby činily za třetí čtvrtletí (k 30. říjnu 2002) 232,2 milionu USD. Vyjma části McAfee.com vykázala Network Associates čisté tržby ve výši 211,2 milionu USD. Čistý příjem společnosti na konsolidované bázi za třetí čtvrtletí činil 9,1 milionu USD, neboli 0,06 USD na jednu akcii.
Ve výsledcích za třetí čtvrtletí jsou zahrnuty i náklady související s obchodními dohodami ve výši 13,6 milionu USD a poplatky za akciové vyrovnání v souvislosti s akvizicí McAfee.com ve výši 11,2 milionu USD. Předběžný odhad čistých příjmů za třetí čtvrtletí, vyjma McAfee.com, činil 27,0 milionu USD, neboli 0,15 USD na akcii (po přepočtení z celkového počtu akcií).

Ve třetím čtvrtletí dosáhla společnost 32 milionů USD v hotovosti z běžné činnosti, odkoupila své dluhopisy s proměnlivou úrokovou sazbou s nulovým kuponem v nominální hodnotě 100 milionů USD, dokončila akvizici McAfee.com a třetí čtvrtletí zakončila s hotovostí a obchodovatelnými cennými papíry v celkové hodnotě 999 milionů USD.
Dalším úspěšným krokem Network Associates ve třetím čtvrtletí bylo uzavření největšího obchodu v celé historii společnosti v podobě pětileté smlouvy s organizací Defense Information Systems Agency (DISA), která patří pod ministerstvo obrany USA. Podle podmínek smlouvy bude antivirové a bezpečnostní řešení McAfee Security nainstalováno více než 3 milionům uživatelů. Network Associates se také podařilo získat společnost Traxess, která se zaměřuje na technologii zápisu na disk. Dále se také společnost Network Associates významnou měrou podílela na "Národní strategii k zabezpečení počítačového prostředí" Bílého domu.
McAfee Security zároveň rozšířilo svou nabídku pro zákazníky o McAfee Active Client Security Suite. Toto souhrnné řešení poskytuje ochranu proti virům a kombinovaným i budoucím hrozbám pro stolní počítače.


Nahoru

 


BIN 2002


Internet, komunikace a sítě

Český Telecom vstupuje na zahraniční trhy
Jako zřejmě první z národních operátorů kandidátských zemí EU vstupuje Český Telecom na zahraniční trhy. Od začátku příštího roku má v plánu zahájit poskytování mezinárodních telekomunikačních služeb na vlastní mezinárodní optické síti s přístupovými body, které do konce roku 2003 pokryjí všechny sousední státy. Český Telecom se tak přemění z čistě národního operátora na mezinárodní společnost působící ve střední a východní Evropě.
V prvním čtvrtletí roku 2003 dobuduje Český Telecom přístupové body své sítě v Bratislavě, Vídni a ve Frankfurtu n. M. Výstavba těchto bodů v Budapešti a Varšavě je plánována na druhou etapu projektu. Mezinárodní telekomunikační služby, poskytované na základě této mezinárodní sítě, jsou určeny především pro jiné telekomunikační operátory, poskytovatele telekomunikačních služeb a velké korporace jak v ČR, tak i v zahraničí.
Společnost ČTc nabídne svým zákazníkům nejen vysokorychlostní spojení mezi destinacemi v ČR a v zahraničí, ale i tranzitní služby do dalších zemí.
"Rozhodnutí rozšířit obchodní aktivity naší společnosti do dalších zemí předcházela marketingová analýza obchodních příležitostí ve středoevropském regionu zejména ve vazbě na probíhající liberalizační procesy", říká Pavel Jiroušek, výkonný viceprezident pro služby velkoprodeje Českého Telecomu.
Smlouva na dodávku telekomunikačního řešení pro mezinárodní optickou ČTc síť byla podepsána s firmou Lucent, kdy bud využito systému WaveStar OLS, který pomocí tzv. vlnového multiplexu (DWDM - Dense Wavelength Division Multiplexing) umožní např. do Frankfurtu n. M. zálohovanou kapacitu až 1,6 Terabitu za vteřinu.


Nahoru

 

Nový gigabitový přepínač od společnosti Nortel Networks
Společnost Nortel Networks, jejíž výrobky na našem trhu distribuuje společnost AT Computers, uvedla nový gigabitový přepínač patřící do produktové řady BayStack. Přepínač nese označení BayStack 380-24T a je vhodný pro nasazení ve středně velkých a velkých firmách.
Přepínač Nortel Networks BayStack 380-24T je navržen tak, aby byl schopen zajišťovat konektivitu vysoké hustoty stolních pracovních stanic, dalších přepínačů, serverů a ostatních zařízení v síti. Jedná se o přepínač druhé vrstvy (Layer 2), vybavený 24 porty 10/100/1000 Mb/s s automatickou detekcí (auto-sensing) a čtyřmi porty SFP (Small Form Factor Pluggable) konvertoru GBIC (Gigabit Interface Converter).
Uváděný přepínač s přehledem zajišťuje gigabitovou konektivitu o vysoké hustotě výkonných uživatelských pracovních stanic pro náročné - vysokorychlostní - aplikace, jako jsou grafika, multimédia nebo CAD/CAM.
BayStack 380-24T nabízí resilientní řešení a jeho robustní funkce pro zajištění bezpečnosti nabízejí ochranu před neoprávněným přístupem k datovému provozu. Přepínač podporuje i takové funkce, jako je MIT (MultiLink Trunking) pro podporu aplikací serverové farmy. Tato funkce umožňuje sdružovat spojení mezi přepínačem a dalším přepínačem nebo serverem a tak s aktivními redundantními spojeními zabezpečuje větší šířku přenosového pásma (až 8 Gb/s pro jeden hlavní okruh). Kromě toho MIT zajišťuje i vyrovnávání pracovní zátěže (load-balancing) a automatickou ochranu přesměrování provozu na záložní zařízení (fail-over). Zařízení podporuje až šest hlavních okruhů (trunk).
Správu přepínače lze provádět i prostřednictvím rozhraní webového prohlížeče. Díky tomu je správa jednoduchá a administrátor má k dispozici stránky se souhrnnými, konfiguračními, chybovými, statistickými, aplikačními, administračními a podpůrnými informacemi pro daný přepínač. Prostřednictvím rozhraní webového prohlížeče lze provádět i statickou konfiguraci mnoha parametrů zařízení.
Velice užitečnou vlastností BayStack 380-24T je také podpora zdroje UPS s použitím napájecí jednotky BayStack 10 PSU (Power Supply Unit). Použitím běžné softwarové platformy, společné pro všechny produkty BayStack, je zajištěna kompatibilita, a to i s obdobnými zařízeními jiných značek, a minimalizace nákladů na zaškolení personálu.

 

Nahoru

 

Budování telekomunikační sítě Železnic SR
Železnice Slovenské republiky (ŽSR) a společnost Alcatel uzavřely smlouvu v hodnotě 34,8 milionu EUR, týkající se realizace druhé fáze modernizace infrastruktury telekomunikační sítě ŽSR. Projekt je součástí zakázky v celkové hodnotě 74 miliony EUR, jež umožní slovenským železnicím  poskytovat rozšířené hlasové a datové služby na slovenském liberalizovaném telekomunikačním trhu. Plánovaná modernizace má celkem tři fáze, z nichž první společnost Alcatel již úspěšně realizuje na základě rámcové smlouvy, uzavřené v listopadu 2001.
Během druhé fáze, trvající 16 měsíců, společnost Alcatel umožní modernizaci a rozšíření části telekomunikační sítě ŽSR, která pokrývá severní část země a propojuje Bratislavu a Košice. Společnost Alcatel má na starost integraci přenosových systémů nové generace, zajišťujících přenos služeb technologií SDH a datových zařízení třetích stran. Zakázka zahrnuje rovněž instalaci optických kabelů, stavební práce a rekonstrukci staveb pro 460 km dlouhou páteřní síť, spojující obě města.
Železnice Slovenské republiky  vznikly 1. ledna 1993 rozhodnutím vlády Slovenské republiky o zřízení státního podniku Železnice Slovenské republiky a později zákonem Národní rady Slovenské republiky ze dne 30. září 1993. Stalo se tak po rozdělení Československé federativní republiky, a tím i rozdělení Československých státních drah na dvě železnice. ŽSR spravují celkem 3 665 km tratí. Od ledna 2002 jsou Slovenské železnice rozděleny na Železniční společnost s generálním ředitelem Andrejem Egyedem, a ŽSR s generálním ředitelem Ladislavem Saxou.

Nahoru

 

Širokopásmové služby v Telekomunikacja Polska
Společnost Alcatel podepsala rovněž smlouvu se společností Telekomunikacja Polska (TP), největším telekomunikačním operátorem v Polsku. Podle smlouvy nakoupí TP kompletní portfolio telekomunikačních zařízení s řešeními pro přístupovou sít, přepínání a datové přenosy.
TP chce tímto krokem rozšířit svou síť a dostát rostoucím požadavkům na širokopásmový přístup a zájmu o nové služby s přidanou hodnotou. Rámcová dohoda o kontraktu ve výši 20 miliónů EUR navazuje na předchozí spolupráci obou společností a potvrzuje pozici společnosti Alcatel jako hlavního partnera společnosti Telekomunikacja Polska.
Telekomunikacja Polska je největší polský operátor a poskytuje služby více než 10 miliónům zákazníkům. TP je také největší společnost z hlediska datových přenosů, satelitní komunikace a internetového přístupu. TP patří ke skupině společností zahrnujících mobilního operátora sítě Idea (PTK Centertel), poskytovatele internetových služeb (TP Internet) a platformy pro e-commerce (Marketplanet). Společnost Telekomunikacja Polska je součástí celosvětové telekomunikační skupiny France Telecom. Více informací o Telekomunikacja Polska najdete na webu .
 

Nahoru

 

První kroky ke zřízení národní referenční databáze
Založením společnosti CNPAC zahájila Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí (APVTS) první konkrétní kroky ke zřízení národní referenční databáze pro přenositelnost čísla. Mandátem k vybudování tohoto centralizovaného systému pověřil asociaci Český telekomunikační úřad (ČTÚ).
Národní referenční databáze je centralizovaný systém, který v rámci služby "Přenositelnost čísla" umožní účastníkům telekomunikačního provozu ponechat si jejich stávající telefonní číslo, a to i při změně provozovatele sítě, při přestěhování nebo při změně služby.
Asociace založila z pověření ČTÚ společnost CNPAC, která bude odpovídat za zajištění technického a organizačního řešení a následnou implementaci národní referenční databáze v souladu se zákonem o telekomunikacích. Národní referenční databázi bude tvořit hardwarová a softwarová platforma, která se bude používat pro centrální řízení a záznam informací umožňujících nalezení čísla umístění volaného účastníka.
Podle Telekomunikačního zákona, který byl schválen v polovině roku 2000, by měli být provozovatelé pevné telekomunikační sítě schopni nabídnout základní službu "Přenositelnosti čísla" (Number Portability), tedy využívat služeb národní referenční databáze, od začátku roku 2003.
APVTS v současné době prostřednictvím pracovních komisí koordinuje počáteční fázi projektu, kdy se řeší technické zajištění národní referenční databáze. Komisi tvoří odborníci ze společností, které provozují telekomunikační služby v České republice a jsou členy APVTS. Zastřešujícím subjektem je Fórum pro přenositelnost čísel, které bylo ustanoveno Českým telekomunikačním úřadem. Zde se dolaďují a rozhodují konečné verze technických, provozních a ekonomických dokumentů. ČTÚ si samozřejmě ponechává roli cenového regulátora.
 

Nahoru

BIN 2002

 

 

Informační společnost

Anna Janků ve společnosti LLP Group
Společnost LLP Group jmenovala Annu Janků (1971) do pozice Group Services Director. V nové funkci bude zodpovědná za sledování efektivity a kvality konzultačních služeb poskytovaných zákazníkům a stanovení standardů, certifikací a procedur, jimiž jsou služby v rámci celé skupiny LLP Group poskytovány u jednotlivých obchodních směrů. Zároveň bude pokračovat v práci na vybraných projektech pro některé klíčové klienty.
Anna Janků působí v LLP od roku 1995, nejprve pracovala jako konzultantka, později jako manažerka služeb SunSystems. V této pozici byla odpovědná za konzultační tým a veškeré implementace finančního a účetního softwaru SunSystems v České republice. V letech 2001 - 2002 zastávala pozici Group Services Co-ordinator pro Českou republiku, Slovensko, Rusko, Bulharsko, Rumunsko, Polsko a Maďarsko. Během působení v LLP Group patřily do portfolia jejích klientů např. společnosti AIG, Motorola, Johnson & Johnson, Regus, Aventis Pharma nebo Skanska. Před příchodem do LLP Group pracovala Anna Janků ve společnostech LBMS a SYSCOM.
Anna Janků vystudovala informační technologie na Vysoké škole ekonomické v Praze. Hovoří anglicky a rusky. Mezi její záliby patří kromě práce četba knih od F. Forsytha a T. L. Clancyho, procházky v přírodě, ze sportu se aktivně věnuje tae-bo.

 

Nahoru


Změny v Top Managementu S&T ČR
Společnost S&T Česká republika oznámila personální změny ve vedení společnosti. Dosavadní generální ředitel a předseda představenstva ing. Jaroslav Crhonek se stává předsedou dozorčí rady a prezidentem společnosti. Na místo generálního ředitele a předsedy představenstva přichází ing. Petr Brož.
Ing. Jaroslav Crhonek byl od roku 1993 generálním ředitelem společnosti NEOS Computer. NEOS se pod jeho vedením stal úspěšným hráčem na poli informačních technologií coby poskytovatel komplexních řešení a servisních služeb. NEOS se stal od 2. března 2001 součástí nadnárodní společnosti S&T System Integration and Technology Distribution se sídlem ve Vídni, a převzal její jméno. Díky této akvizici se stal NEOS členem skupiny, která působí v oblasti informačních systémů a technologií v 16 zemích střední a východní Evropy

Ing. Petr Brož přichází do S&T ze společnosti PVT, kde působil od roku 1983, prošel řadou pracovních funkcí, v posledních čtyřech letech působil na pozici ředitele divize se sídlem v Plzni. V oblasti informačních technologií se pohybuje již osmnáct let a má tedy bohaté zkušenosti v tomto oboru.


Nahoru


Corpus Solutions posiluje tým
Corpus Solutions oznámila, že od 1. října 2002 nastupuje na pozici obchodního ředitele divize aplikačního vývoje a informační integrace RNDr. Vladimír Střálka, který do této doby působil jako obchodní ředitel společnosti SOFT-TRONIK.
Vladimír Střálka působil od roku 1995 ve společnosti S0FT-TRONIK, ve funkci produktového managera pro UNIXové produkty a od roku 1998 jako manager pro rozvoj obchodního kanálu produktů Sun Microsystems. Byl zodpovědný za rozvoj partnerské sítě a prodej produktů a řešení prostřednictvím partnerů. Od roku 2001 vykonával funkci obchodního ředitele firmy.
Vladimír Střálka vystudoval Přírodovědeckou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci (obor Matematická analýza). Je ženatý, má dvě děti a mezi jeho koníčky patří cyklistika, turistika a dobrá vína.
 


Nahoru


Okresní úřady: Bezplatný převod licencí Microsoftu

V souvislosti s reformou veřejné správy se vynořily dotazy týkající se převodu licencí za software, zvláště ten od společnost Microsoft. Ve spolupráci s Ministerstvem vnitra České republiky společnost Microsoft proto přijala jednoduchý a, jak sama říká, srozumitelný postup převodu licencí. Celá návod je popsán na webu  v sekci veřejná správa a doplněn všemi pokyny a případnými dokumenty, které jsou bezpodmínečně nutné k celému procesu.

Orgány veřejné správy v ČR si mohou mezi sebou převést libovolný počet programových licencí, přičemž není nutné převádět veškerý software užívaný jedním subjektem výlučně na jiný subjekt. Produkty užívané okresním úřadem tak lze převézt na více subjektů veřejné správy, například na městské či obecní úřady. Převod licencí je bezplatný a nabyvatel licence získává stoprocentně platnou licenci evidovanou v evropském licenčním centru Microsoft EOC v Irsku, která mu umožňuje i nadále s ní nakládat podle pravidel licenční politiky společnosti Microsoft, či na základě ujednání, která jsou součástí multilicenčních smluv Microsoft Open License či Microsoft Select.
 


Nahoru


Acer zaznamenal v EMEA nárůst o 19 %
Podle předběžných výsledků zveřejněných v tiskové zprávě IDC vykázala společnost Acer nejvyšší - 19% nárůst v dodávkách osobních počítačů z pěti největších výrobců v oblasti EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) ve třetím čtvrtletí 2002 ve srovnání se stejným obdobím v minulém roce. Druhý největší nárůst zaznamenala společnost Dell (11%), zatímco u společnosti IBM došlo k poklesu o 3,1%.
Nárůst podílu společnosti Acer na dodávkách osobních počítačů v oblasti EMEA se zvýšil o rekordních 19 %, což je výrazně více než celkový nárůst trhu osobních počítačů 3,3 %. Ve druhém čtvrtletí 2002 se v západní Evropě společnost Acer zařadila na páté místo v prodeji osobních počítačů a na čtvrté místo v prodeji notebooků.

 

Nahoru


BIN 2002

System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist