V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 10/2002
Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.) |
Připravujeme:
IT System 11/2002
Hlavní témata
" IS v bankách a financích
" Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
" Pokročilé metody plánování a řízení projektů
" E-procurement
" Critical Chain v praxi
" Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
" Moderní informační technologie v podpoře marketingu
" Specializovaná příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
|
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
|
Podnikové aplikace |
B2B informace zdarma
Odeslat svůj požadavek najednou několika firmám z různých států Evropy
jedním kliknutím myši, uložit a vytisknout seznam adres přímo z
internetu, archivovat a spravovat odeslané poptávky, spravovat svou
vlastní databázi oblíbených internetových odkazů a samozřejmě vyhledat
potenciální dodavatele výrobků a služeb - to vše a další zajímavé služby
nabízí internetový B2B portál
WLW
(Wer liefert was?, Kdo co dodává?) bez jakýchkoli poplatků.
Internetový B2B systém WLW
vznikl v roce 1995 jako nástupce CD-ROMů a knih s myšlenkou pomoci
nákupčím jednoduše a rychle nalézt výrobce nebo dodavatele požadovaných
výrobků či služeb. V současné době získávají uživatelé WLW informace o
více než 410 000 firmách typu business-to-business z 15 evropských států
v 11 jazycích.
Produkty těchto společností jsou rozděleny do více než 46 000 skupin
výrobků a služeb. Uživatelé nehledají potenciální dodavatele podle oboru
činnosti, ale právě podle konkrétního požadovaného výrobku nebo služby.
Následně pak mají možnost oslovit tyto nalezené výrobce a dodavatele
přímo z internetu prostřednictvím služby WLW-Market. Předností systému
je, že veškeré operace zde mohou provádět všichni uživatelé internetu
bez omezení zdarma.
Služba WLW-Market slouží k odesílání poptávek uživatelů firmám, které se
ve WLW prezentují. Nákupčí mohou odeslat svůj požadavek ohledně ceny
výrobků, jeho množství na skladě, termínu dodání nebo zaslání
kompletního katalogu i několika firmám najednou jak z jednoho, tak i
více vybraných států. Pro uživatele, kteří v systému WLW pracují
častěji, je zde personalizovaný prostor myWLW. Po bezplatné registraci
je možné v rámci této služby využívat další funkce WLW, jako jsou
ukládání a tisk seznamu adres přímo z internetu, správa archivu
odeslaných poptávek, aj.
Nahoru

E-Government
na Praze 1
Úřad městské části Praha 1
se
rozhodl zavést inteligentní automat určený pro komunikaci mezi občanem a
veřejnou správou. Implementaci bude provádět společnost A-21, která v
letošním roce realizovala první část pilotního projektu inteligentního
komunikačního automatu.
Tento projekt probíhal na základě schválené informační strategie městské
části Praha 1. Ve spolupráci se svými partnery oponovala společnost A-21
též informační strategii magistrátu hlavního města Prahy. Dále pak pro
pražský magistrát realizovala studii distribuovaného transakčního
datového skladu, který by měl sloužit k integraci procesů veřejné správy
na území hlavního města na bázi otevřených standardů informačních
technologií.
Klíčovým prvkem nové
architektury bude model "Human centric E-Office", který poslouží k
transformaci současného způsobu organizace veřejné správy do nové
transparentní a efektivní podoby. Vznikne tak virtuální komunikační
prostředí složené z několika vrstev a díky jednotnému přístupu,
fungující nad jednotlivými fyzickými databázemi (registry webovských
služeb, vlastní datovou infrastrukturou apod.)
Do tohoto prostředí pak bude možno implementovat jednotlivé systémy tak,
aby se prostřednictvím konsolidace obchodních procesů maximálně
využívalo všech dostupných zdrojů.
V případě systémů veřejné správy bude možno jejich architekturu budovat
jako principiálně třívrstvou, pro kterou je typické použití webového
prohlížeče na straně klienta. Serverovou část bude zajišťovat aplikační
server a post-relační databázová platforma. Díky podpoře distribuce
jednotlivých komponent uložených na aplikačním a databázovém serveru lze
konkrétní funkčnost zpřístupňovat až v konkrétních případech
vyžadujících její využití. Prostřednictvím technologií elektronického
podepisování a šifrování (SSL a X.509) pak bude setřen v prostředí
otevřených sítí internetu rozdíl mezi uživatelem - občanem a uživatelem
- úředníkem.
Nahoru

Ministerstvo práce zavádí novou komunikační síť
Německé Federální ministerstvo práce bude mít k dispozici moderní
komunikační síť, která nahradí stávající zastaralou a již nevyhovující.
Zakázku na instalaci a provoz řešení pro takřka 100 000 uživatelů
získala společnost T-Systems.
Poskytovatel systémových řešení, patřící do skupiny Deutsche Telekom,
bude zajišťovat propojení 181 datových středisek pracovních úřadů
ministerstva. Společně s 1 400 kancelářskými budovami bude připojeno k
síti 2 500 pracovníků úřadu a poradců pro výběr zaměstnání, kteří
pracují v terénu. Kromě toho společnost T-Systems zajistí pro 250
internetových center ministerstva vysokorychlostní připojení k
internetu. Toto řešení zajistí rychlý přístup k informacím o volných
místech.
Společnost T-Systems zavádí
novou síť ve třech etapách. V první fázi bylo novým systémem vybaveno
několik pilotních lokalit. V druhé jich bude vybaveno dalších 40 a do
konce roku 2003 bude k síti připojeno všech 1 400 poboček úřadu. Nový
systém je zaváděn paralelně vedle starého systému, takže přechod z
dnešní sítě na novou bude trvat pouze krátkou dobu.
Nová komunikační síť nabízí flexibilní šířky pásem. Aby takovéto řešení
bylo možné, převádí T-Systems stávající architekturu sítě na jednoduší
strukturu, která umožní rychle reagovat na dodatečné požadavky z
jednotlivých úřadů práce. Systémy budou moci rozšířit nebo zúžit svá
pásma - například pokud bude úřad realizovat svoji restrukturalizaci,
rozšiřovat nebo stěhovat své jednotlivé pobočky. Tato schopnost rychlé
úpravy pásem ušetří úřadům práce velké prostředky, protože budou
využívat pouze služby, které skutečně potřebují.
Před zahájením stávajícího projektu zavedla společnost T-Systems ve
spolupráci s několika partnery z konsorcia a ministerstvem práce portál
pro burzu pracovních příležitostí. Jedná se o jeden z 18 modelových
projektů v rámci iniciativy pro propagaci internetu "Bund Online 2005".
Projekt portálu získal v nedávné době několik prestižních ocenění. V
říjnu 2001 zvolili čtenáři magazínu Com! Online podruhé nabídku
ministerstva práce jako nejlepší internetovou stránku v kategorii "práce
a kariéra".
Portál v současnosti nabízí zaměstnavatelům a lidem, kteří hledají
práci, 2,5 milionu popisů pracovních míst a požadavků. V minulém roce
ministerstvo práce zaplnilo 520 000 míst prostřednictvím internetové
burzy pracovních míst. V září minulého roku na tento trh vstoupilo
celkem přes 1,6 milionu lidí hledajících práci a potenciálních
zaměstnavatelů. Internetovou stránku navštěvuje každý den 300 000
uživatelů.
Nahoru

Adobe automatizuje
zpracování dokumentů
Společnost Adobe představila novou řadu serverových produktů a řešení,
určených k automatizaci procesů zpracování a oběhu dokumentů v
podnicích. Cílem nových řešení síťového publikování je odstranění
problémů s tradičními dokumenty jako jsou formuláře, smlouvy,
individualizované zprávy či faktury, které nebylo možné účelně začlenit,
evidovat a vytvářet do správy procesů v rámci podniku.
Adobe proto vyvinulo Document Server, který umožňuje dynamicky
sestavovat individualizované soubory Adobe PDF, jednotlivě i hromadně z
řady různých zdrojů dat, včetně obsahu XML - a to vše v podnikovém,
zabezpečeném serverovém prostředí. Organizace například mohou rozšířit
systémy ERP (plánování podnikových zdrojů) a CRM integrací softwaru pro
Adobe Document Server a automatizovat tradiční procesy založené na
papírových dokumentech.
Tím by se měly snížit náklady na zpracování a umožní se okamžité
generování vlastních dokumentů - například individualizovaných zpráv o
portfoliu cenných papírů klientů - pomocí automatického importu
příslušných dat a grafik.
Řešení síťového publikování od Adobe jsou přizpůsobená pro procesy s
intenzivním výskytem dokumentů, které se vyskytují například ve
finančních institucích, vládních a ve výrobních organizacích. Produkty,
odborné služby a podpora, které tvoří tato řešení, integrují podnikové
aplikace s tokem dokumentů v organizaci - od počátečního pořízení
informací po dodání konečného individualizovaného výstupu komukoliv,
kdykoliv a na jakékoliv zařízení.
Rozšíření Adobe Document Server pro Reader, které bylo také ohlášeno,
pozvedne řešení elektronických formulářů na novou úroveň. Umožní
bezpečně získávat informace, které jednotliví uživatelé odešlou z
elektronických formulářů on-line. Tyto nové serverové produkty rozšiřují
stávající rodinu serverových řešení Adobe, mezi které patří Adobe Form
Server, Workflow Server a Central Output Server.
Řešení síťového publikování Adobe, která byla ohlášena, řeší celý
životní cyklus dokumentu - od integrace procesů založených na
dokumentech s podnikovými aplikacemi po možnost koncových uživatelů
reagovat na informace a odesílat informace - a to vše online.
Nahoru

Nový Norton
v boji proti on-line hrozbám
Společnost Symantec v uplynulých dnech ohlásila svůj Norton Internet
Security pro rok 2003. Nový Norton se vyznačuje zjednodušeným
uživatelským rozhraním a lepšími technologiemi pro firewall, detekci
narušení bezpečnosti, ochranu soukromí, ochranu před viry a filtrování
obsahu v jedné sadě.
Hlavním přínosy verze pro rok 2003 jsou Intrusion Detection, zlepšené
funkce na ochranu soukromí a Spam Alert. Prvně jmenovaný - Norton
Intrusion Detection - dává uživatelům další vrstvu zabezpečení, když
automaticky blokuje zlomyslné útoky, jež se rychle šíří internetovým
provozem, který firewall sám o sobě není schopen zastavit.
Norton Spam Alert zase
detekuje nevyžádanou poštu a v poli předmět ji označuje jako spam.
Uživatelé pak mohou takové zprávy rušit nebo nastavit pravidlo, které je
bude automaticky zařazovat do určené složky. Na rozdíl od jiných řešení
filtrování nevyžádané pošty, která vyžadují použití speciálního
samostatného programu pro čtení elektronické pošty, umožňuje Norton Spam
Alert uživatelům nadále používat jejich oblíbeného poštovního klienta
založeného na protokolu POP3 - například Microsoft Outlook. Zlepšené
blokování reklamy nabízí schopnost blokovat více proužkových reklam,
překryvných oken, nově vytvářených oken v pozadí a jiných rušivých prvků
z Webu. Pro uživatele vytáčeného připojení to má navíc výhodu zrychlení
připojení k internetu.
Zatímco firewallová komponenta produktu Norton Internet Security 2003
zabezpečuje příchozí a odchozí komunikaci a skrývá uživatelovo PC před
hackery, nově doplněná komponenta Norton Intrusion Detection přidává
další vrstvu zabezpečení, která automaticky detekuje a blokuje zlomyslné
útoky, jako jsou červi Nimda a Code Red. Když systém odhalí narušení
bezpečnosti, automaticky útok zablokuje a zastaví veškerou další
komunikaci z hackerova počítače.
Norton Internet Security 2003 obsahuje rovněž zlepšené funkce na ochranu
soukromí. Privacy Control zabraňuje odesílání důvěrných informací
standardní elektronickou poštou (protokol POP3) a přílohami elektronické
pošty ve formátu MS Office a také běžným webovým provozem a službami
okamžitého zasílání zpráv, včetně služeb AOL Messenger a Windows/MSN
Messenger. Norton Internet Security 2003 je díky mnohým zlepšením snáze
použitelným řešením pro ochranu před dnešními nejobvyklejšími hrozbami z
internetu. Nové schopnosti zahrnují také Security Monitor, který ovládá
bezpečnostní funkce přes zjednodušené uživatelské rozhraní, takže
uživatel má jistotu, že jeho provoz je monitorován. Schopnosti funkce
Parental Control jsou v Norton Internet Security 2003 rozšířeny o
filtrování diskusních skupin, takže rodiče mohou zablokovat přístup k
nevhodným diskusním skupinám.
Nahoru
 |
Konference, semináře,
školení |
Informačné
technologie tretieho tisícročia
V krásném horském
prostředí
se letos od 7. do 8. listopadu uskuteční již na V. ročník
mezinárodní konference "Informačné
technologie tretieho tisícročia". Konference, která proběhne v Grand
hotelu Permon v Podbanskom, je tradičným místem setkání vrcholových
manažerů a odborníků působících v oblasti informačních technologií a
jejich aplikací v podnikatelské praxi. Avšak tentokrát také v oblasti
veřejné správy s důrazem na samosprávu. Hlavní partneři konference jsou
Microsoft, KPMG a HP.
Více se o konferenci dozvíte na webových
stránkách pořadatele) - společnosti SOFTIP, kde získáte i program
konference. Své dotazy můžete klást i telefonicky na infolinku 0903 557
996. Předpokládaná účast je kolem 300 osob.
Nahoru

Bezpečnost dat 2002
Ve čtvrtek 21. listopadu se uskuteční čtvrtý a závěrečný letošní seminář
z cyklu Bezpečnost dat 2002, který silami společnými a nerozdílnými
pořádají AEC Data Security Company a časopis IT System jako
mediální partner. Nadcházející seminář bude obsahovat přednášky:
o Novinky mezi počítačovými viry
o Techniky virových infekcí
o Bezpečnostní problém jménem člověk
o Heslo
o Linuxové systémy a bezpečnost
Bližší informace lze získat na webové
adrese
nebo na e-mailu.
Nahoru

Podzimní
konference Common ČR
Společnost Common Česká republika si vás dovoluje pozvat na podzimní
konferenci COMMON ČR 2002,
která proběhne od úterý 19. do čtvrtka 21. listopadu v DAYS HOTELu Lednice,
který je situován v Lednicko-Valtickém areálu, který byl v roce 1996 zapsán na
Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Hotel je vzdálen 7 km
od dálnice Brno-Bratislava (exit 41, Podivín).
Letos se pro přednášky podařilo zajistit řadu velmi kvalitních
přednášejících - dva domácí
- z Commonu a IBM, a čtyři zahraniční: od vedoucího technického specialisty na
evropském vedení Avnetu v Belgii, přes špičkové zahraniční specialisty dvou
hlavních konkurentů v oblasti SW řešení High Availability - Lakeview Technology
(tvůrce MIMIXu) a Vision Solutions, až po odborníka nad jiné povolaného -
vedoucího teamu, zabývajícího se HA clustery a přepínáním disků v technologickém
středisku IBM v Rochesteru.
Většina těchto odborníků bude na konferenci po oba dny a všichni by se měli
zúčastnit jak slavnostního večera ve vinném sklepě ve Valticích, tak i
předcházející večerní prohlídky lednického zámku. Více se o konferenci dozvíte z
PDF dokumentu
, kde se nalázá i přihláška.
.
Nahoru

Dynamika
nových znalostí a riešení
Spoločnosti Novitech a Novitech Partner usporiadajú už 2. ročník
otvorených dverí nazvavaný FIREMNÝ DEŇ
NOVITECH , ktorý tentokrát bude spojený so slávnostným otvorením
hotelu TeleDom, ktoré sa uskuteční dňa 14. novembra 2002 od 9.00 hod. v
priestoroch Vzdelávacieho centra TeleDom-u na Timonovej ulici 27 v
Košiciach.
Program bude venovaný novinkám z oblasti Informačných technológii.
Strategický produkt Novitech: p-Business Ring, Nástroje procesného
manažmentu v prostredí internetu, Riešenie firmy Staffware - workflow
systém, Projekt BOS - Bezpečnosť, Ochrana, Spoľahlivosť, Riešenia v
oblasti mobilových aplikácií - Teleparking, CityGuide, Manažérsky
informačný systém, Partneri a zákazníci spoločnosti Novitech, Otvorenie
Hotela TeleDom a slávnostný príhovor, Vzdelávacie centrum TeleDom a jeho
aktivity, Moderné formy výuky cudzích jazykov - englishtown, Záverečný
koktail ...
Nahoru

Problematika
zajištění bezpečnosti a dostupnosti
Převezmeme starost za bezpečnost Vaší komunikace a spolehlivý přístup k
vašim informacím, slibují organizátoři semináře "Problematika zajištění
bezpečnosti a dostupnosti podnikových systémů", který se bude konat 5.
nebo 25. listopadu v Hotelu Barceló v Praze. Na semináři budou přednášet
odborníci na problematiku bezpečnosti a spolehlivosti komunikačních
systémů.
Více informací získáte na webové
stránce nebo na telefonním čísle 241 020 333.
Nahoru

Sledování
toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích
Pod tímto názvem je uváděn nový
seminář
, který navazuje na letošní úspěšná setkání, která se týkala témat
řízení dokumentace a řízení údržby. Cílem semináře je představit široké
odborné veřejnosti metody, produkty a služby z oblastí aktivního
sledování a řízení toku surovin, polotovarů a výrobků ve výrobním
procesu s vazbou na skladové hospodářství vstupů a výstupů výroby.
Očekává se řada velmi zajímavých informací, včetně demonstrací produktů
v dalších prostorách hotelu.
Seminář se koná v Jihlavě v úterý 12. listopadu ve společenském sále
Hotelu Gustav Mahler od 8,30 - 16 hodin. Hotel je na Křížové ulici č. 4.
V rámci semináře vystoupí
například společnosti BARCO s referátem na téma "Řízení skladových
operací v reálném čase", firma Q.gir s příspěvkem "Řízení toku výroby
informačním systémem K2". Firma BARTECH - "Sledování výrobních a
montážních operací", společnost Gaben - "Automatizované odvádění
výrobních a logistických operací a návaznost na ERP" a Altec "Řízení
průběhu výroby, optimalizace kapacitních a materiálových zdrojů v řešení
Altec Aplikace".
Příspěvek společnosti Control bude na téma "Použití čárového kódu v IS
DIALOG 3000S pro skladování a řízení výroby" a firma Kodys - "Využití
technologie čárových kódů ve výrobě a řízení skladů" a ETIGRAF bude mít
dokonce samostatný stánek
Účast a občerstvení po dobu semináře je bezplatná. Stránky semináře
najdete na této adrese . Účast potvrďte, prosím,
nejpozději do 8. listopadu na adresu: AD&M, Ing. Petra Adamová, Urxova
470, 708 00, Ostrava-Poruba, tel/fax: 596 919 977, mobil: 723 746 160
nebo e-mail: petra.adamova@adam-ova.cz . Podrobnější informace
naleznete i v
tomto dokumentu
.
Nahoru
 |
|
Finanční monitor IT firem |
Tažení Network Associates
Společnost Network Associates oznámila, že její čisté konsolidované
tržby činily za třetí čtvrtletí (k 30. říjnu 2002) 232,2 milionu USD.
Vyjma části McAfee.com vykázala Network Associates čisté tržby ve výši
211,2 milionu USD. Čistý příjem společnosti na konsolidované bázi za
třetí čtvrtletí činil 9,1 milionu USD, neboli 0,06 USD na jednu akcii.
Ve výsledcích za třetí čtvrtletí jsou zahrnuty i náklady související s
obchodními dohodami ve výši 13,6 milionu USD a poplatky za akciové
vyrovnání v souvislosti s akvizicí McAfee.com ve výši 11,2 milionu USD.
Předběžný odhad čistých příjmů za třetí čtvrtletí, vyjma McAfee.com,
činil 27,0 milionu USD, neboli 0,15 USD na akcii (po přepočtení z
celkového počtu akcií).
Ve třetím čtvrtletí dosáhla
společnost 32 milionů USD v hotovosti z běžné činnosti, odkoupila své
dluhopisy s proměnlivou úrokovou sazbou s nulovým kuponem v nominální
hodnotě 100 milionů USD, dokončila akvizici McAfee.com a třetí čtvrtletí
zakončila s hotovostí a obchodovatelnými cennými papíry v celkové
hodnotě 999 milionů USD.
Dalším úspěšným krokem Network Associates ve třetím čtvrtletí bylo
uzavření největšího obchodu v celé historii společnosti v podobě
pětileté smlouvy s organizací Defense Information Systems Agency (DISA),
která patří pod ministerstvo obrany USA. Podle podmínek smlouvy bude
antivirové a bezpečnostní řešení McAfee Security nainstalováno více než
3 milionům uživatelů. Network Associates se také podařilo získat
společnost Traxess, která se zaměřuje na technologii zápisu na disk.
Dále se také společnost Network Associates významnou měrou podílela na
"Národní strategii k zabezpečení počítačového prostředí" Bílého domu.
McAfee Security zároveň rozšířilo svou nabídku pro zákazníky o McAfee
Active Client Security Suite. Toto souhrnné řešení poskytuje ochranu
proti virům a kombinovaným i budoucím hrozbám pro stolní počítače.
Nahoru
 |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Český
Telecom vstupuje na zahraniční trhy
Jako zřejmě první z národních operátorů kandidátských zemí EU vstupuje
Český Telecom na zahraniční trhy. Od začátku příštího roku má v plánu
zahájit poskytování mezinárodních telekomunikačních služeb na vlastní
mezinárodní optické síti s přístupovými body, které do konce roku 2003
pokryjí všechny sousední státy. Český Telecom se tak přemění z čistě
národního operátora na mezinárodní společnost působící ve střední a
východní Evropě.
V prvním čtvrtletí roku 2003 dobuduje Český Telecom přístupové body své
sítě v Bratislavě, Vídni a ve Frankfurtu n. M. Výstavba těchto bodů v
Budapešti a Varšavě je plánována na druhou etapu projektu. Mezinárodní
telekomunikační služby, poskytované na základě této mezinárodní sítě,
jsou určeny především pro jiné telekomunikační operátory, poskytovatele
telekomunikačních služeb a velké korporace jak v ČR, tak i v zahraničí.
Společnost ČTc nabídne svým zákazníkům nejen vysokorychlostní spojení
mezi destinacemi v ČR a v zahraničí, ale i tranzitní služby do dalších
zemí.
"Rozhodnutí rozšířit obchodní aktivity naší společnosti do dalších zemí
předcházela marketingová analýza obchodních příležitostí ve
středoevropském regionu zejména ve vazbě na probíhající liberalizační
procesy", říká Pavel Jiroušek, výkonný viceprezident pro služby
velkoprodeje Českého Telecomu.
Smlouva na dodávku telekomunikačního řešení pro mezinárodní optickou ČTc
síť byla podepsána s firmou Lucent, kdy bud využito systému WaveStar OLS,
který pomocí tzv. vlnového multiplexu (DWDM - Dense Wavelength Division
Multiplexing) umožní např. do Frankfurtu n. M. zálohovanou kapacitu až
1,6 Terabitu za vteřinu.
Nahoru

Nový
gigabitový přepínač od společnosti Nortel Networks
Společnost Nortel Networks, jejíž výrobky na našem trhu distribuuje
společnost AT Computers, uvedla nový gigabitový přepínač patřící do
produktové řady BayStack. Přepínač nese označení BayStack 380-24T a je
vhodný pro nasazení ve středně velkých a velkých firmách.
Přepínač Nortel Networks BayStack 380-24T je navržen tak, aby byl
schopen zajišťovat konektivitu vysoké hustoty stolních pracovních
stanic, dalších přepínačů, serverů a ostatních zařízení v síti. Jedná se
o přepínač druhé vrstvy (Layer 2), vybavený 24 porty 10/100/1000 Mb/s s
automatickou detekcí (auto-sensing) a čtyřmi porty SFP (Small Form
Factor Pluggable) konvertoru GBIC (Gigabit Interface Converter).
Uváděný přepínač s přehledem zajišťuje gigabitovou konektivitu o vysoké
hustotě výkonných uživatelských pracovních stanic pro náročné -
vysokorychlostní - aplikace, jako jsou grafika, multimédia nebo CAD/CAM.
BayStack 380-24T nabízí resilientní řešení a jeho robustní funkce pro
zajištění bezpečnosti nabízejí ochranu před neoprávněným přístupem k
datovému provozu. Přepínač podporuje i takové funkce, jako je MIT (MultiLink
Trunking) pro podporu aplikací serverové farmy. Tato funkce umožňuje
sdružovat spojení mezi přepínačem a dalším přepínačem nebo serverem a
tak s aktivními redundantními spojeními zabezpečuje větší šířku
přenosového pásma (až 8 Gb/s pro jeden hlavní okruh). Kromě toho MIT
zajišťuje i vyrovnávání pracovní zátěže (load-balancing) a automatickou
ochranu přesměrování provozu na záložní zařízení (fail-over). Zařízení
podporuje až šest hlavních okruhů (trunk).
Správu přepínače lze provádět i prostřednictvím rozhraní webového
prohlížeče. Díky tomu je správa jednoduchá a administrátor má k
dispozici stránky se souhrnnými, konfiguračními, chybovými,
statistickými, aplikačními, administračními a podpůrnými informacemi pro
daný přepínač. Prostřednictvím rozhraní webového prohlížeče lze provádět
i statickou konfiguraci mnoha parametrů zařízení.
Velice užitečnou vlastností BayStack 380-24T je také podpora zdroje UPS
s použitím napájecí jednotky BayStack 10 PSU (Power Supply Unit).
Použitím běžné softwarové platformy, společné pro všechny produkty
BayStack, je zajištěna kompatibilita, a to i s obdobnými zařízeními
jiných značek, a minimalizace nákladů na zaškolení personálu.
Nahoru

Budování
telekomunikační sítě Železnic SR
Železnice Slovenské republiky (ŽSR) a společnost Alcatel uzavřely
smlouvu v hodnotě 34,8 milionu EUR, týkající se realizace druhé fáze
modernizace infrastruktury telekomunikační sítě ŽSR. Projekt je součástí
zakázky v celkové hodnotě 74 miliony EUR, jež umožní slovenským
železnicím poskytovat
rozšířené hlasové a datové služby na slovenském liberalizovaném
telekomunikačním trhu. Plánovaná modernizace má celkem tři fáze, z nichž
první společnost Alcatel již úspěšně realizuje na základě rámcové
smlouvy, uzavřené v listopadu 2001.
Během druhé fáze, trvající 16 měsíců, společnost Alcatel umožní
modernizaci a rozšíření části telekomunikační sítě ŽSR, která pokrývá
severní část země a propojuje Bratislavu a Košice. Společnost Alcatel má
na starost integraci přenosových systémů nové generace, zajišťujících
přenos služeb technologií SDH a datových zařízení třetích stran. Zakázka
zahrnuje rovněž instalaci optických kabelů, stavební práce a
rekonstrukci staveb pro 460 km dlouhou páteřní síť, spojující obě města.
Železnice Slovenské republiky
vznikly 1. ledna 1993 rozhodnutím vlády Slovenské republiky o zřízení
státního podniku Železnice Slovenské republiky a později zákonem Národní
rady Slovenské republiky ze dne 30. září 1993. Stalo se tak po rozdělení
Československé federativní republiky, a tím i rozdělení Československých
státních drah na dvě železnice. ŽSR spravují celkem 3 665 km tratí. Od
ledna 2002 jsou Slovenské železnice rozděleny na Železniční společnost s
generálním ředitelem Andrejem Egyedem, a ŽSR s generálním ředitelem
Ladislavem Saxou.
Nahoru

Širokopásmové
služby v Telekomunikacja Polska
Společnost Alcatel podepsala rovněž smlouvu se společností
Telekomunikacja Polska (TP), největším telekomunikačním operátorem v
Polsku. Podle smlouvy nakoupí TP kompletní portfolio telekomunikačních
zařízení s řešeními pro přístupovou sít, přepínání a datové přenosy.
TP chce tímto krokem rozšířit svou síť a dostát rostoucím požadavkům na
širokopásmový přístup a zájmu o nové služby s přidanou hodnotou. Rámcová
dohoda o kontraktu ve výši 20 miliónů EUR navazuje na předchozí
spolupráci obou společností a potvrzuje pozici společnosti Alcatel jako
hlavního partnera společnosti Telekomunikacja Polska.
Telekomunikacja Polska je největší polský operátor a poskytuje služby
více než 10 miliónům zákazníkům. TP je také největší společnost z
hlediska datových přenosů, satelitní komunikace a internetového
přístupu. TP patří ke skupině společností zahrnujících mobilního
operátora sítě Idea (PTK Centertel), poskytovatele internetových služeb
(TP Internet) a platformy pro e-commerce (Marketplanet). Společnost
Telekomunikacja Polska je součástí celosvětové telekomunikační skupiny
France Telecom. Více informací o Telekomunikacja Polska najdete na
webu .
Nahoru

První kroky
ke zřízení národní referenční databáze
Založením společnosti CNPAC zahájila Asociace provozovatelů veřejných
telekomunikačních sítí (APVTS) první konkrétní kroky ke zřízení národní
referenční databáze pro přenositelnost čísla. Mandátem k vybudování
tohoto centralizovaného systému pověřil asociaci Český telekomunikační
úřad (ČTÚ).
Národní referenční databáze je centralizovaný systém, který v rámci
služby "Přenositelnost čísla" umožní účastníkům telekomunikačního
provozu ponechat si jejich stávající telefonní číslo, a to i při změně
provozovatele sítě, při přestěhování nebo při změně služby.
Asociace založila z pověření ČTÚ společnost CNPAC, která bude odpovídat
za zajištění technického a organizačního řešení a následnou implementaci
národní referenční databáze v souladu se zákonem o telekomunikacích.
Národní referenční databázi bude tvořit hardwarová a softwarová
platforma, která se bude používat pro centrální řízení a záznam
informací umožňujících nalezení čísla umístění volaného účastníka.
Podle Telekomunikačního zákona, který byl schválen v polovině roku 2000,
by měli být provozovatelé pevné telekomunikační sítě schopni nabídnout
základní službu "Přenositelnosti čísla" (Number Portability), tedy
využívat služeb národní referenční databáze, od začátku roku 2003.
APVTS v současné době prostřednictvím pracovních komisí koordinuje
počáteční fázi projektu, kdy se řeší technické zajištění národní
referenční databáze. Komisi tvoří odborníci ze společností, které
provozují telekomunikační služby v České republice a jsou členy APVTS.
Zastřešujícím subjektem je Fórum pro přenositelnost čísel, které bylo
ustanoveno Českým telekomunikačním úřadem. Zde se dolaďují a rozhodují
konečné verze technických, provozních a ekonomických dokumentů. ČTÚ si
samozřejmě ponechává roli cenového regulátora.
Nahoru


|
|
Informační společnost |
Anna Janků
ve společnosti LLP Group
Společnost LLP Group jmenovala Annu Janků (1971) do pozice Group
Services Director. V nové funkci bude zodpovědná za sledování efektivity
a kvality konzultačních služeb poskytovaných zákazníkům a stanovení
standardů, certifikací a procedur, jimiž jsou služby v rámci celé
skupiny LLP Group poskytovány u jednotlivých obchodních směrů. Zároveň
bude pokračovat v práci na vybraných projektech pro některé klíčové
klienty.
Anna Janků působí v LLP od roku 1995, nejprve pracovala jako
konzultantka, později jako manažerka služeb SunSystems. V této pozici
byla odpovědná za konzultační tým a veškeré implementace finančního a
účetního softwaru SunSystems v České republice. V letech 2001 - 2002
zastávala pozici Group Services Co-ordinator pro Českou republiku,
Slovensko, Rusko, Bulharsko, Rumunsko, Polsko a Maďarsko. Během působení
v LLP Group patřily do portfolia jejích klientů např. společnosti AIG,
Motorola, Johnson & Johnson, Regus, Aventis Pharma nebo Skanska. Před
příchodem do LLP Group pracovala Anna Janků ve společnostech LBMS a
SYSCOM.
Anna Janků vystudovala informační technologie na Vysoké škole ekonomické
v Praze. Hovoří anglicky a rusky. Mezi její záliby patří kromě práce
četba knih od F. Forsytha a T. L. Clancyho, procházky v přírodě, ze
sportu se aktivně věnuje tae-bo.
Nahoru
Změny v Top Managementu
S&T ČR
Společnost S&T Česká republika oznámila personální změny ve vedení
společnosti. Dosavadní generální ředitel a předseda představenstva ing.
Jaroslav Crhonek se stává předsedou dozorčí rady a prezidentem
společnosti. Na místo generálního ředitele a předsedy představenstva
přichází ing. Petr Brož.
Ing. Jaroslav Crhonek byl od roku 1993 generálním ředitelem společnosti
NEOS Computer. NEOS se pod jeho vedením stal úspěšným hráčem na poli
informačních technologií coby poskytovatel komplexních řešení a
servisních služeb. NEOS se stal od 2. března 2001 součástí nadnárodní
společnosti S&T System Integration and Technology Distribution se sídlem
ve Vídni, a převzal její jméno. Díky této akvizici se stal NEOS členem
skupiny, která působí v oblasti informačních systémů a technologií v 16
zemích střední a východní Evropy
Ing. Petr Brož přichází do S&T ze společnosti PVT, kde působil od roku
1983, prošel řadou pracovních funkcí, v posledních čtyřech letech
působil na pozici ředitele divize se sídlem v Plzni. V oblasti
informačních technologií se pohybuje již osmnáct let a má tedy bohaté
zkušenosti v tomto oboru.
Nahoru
Corpus
Solutions posiluje tým
Corpus Solutions oznámila, že od 1. října 2002 nastupuje na pozici
obchodního ředitele divize aplikačního vývoje a informační integrace
RNDr. Vladimír Střálka, který do této doby působil jako obchodní ředitel
společnosti SOFT-TRONIK.
Vladimír Střálka působil od roku 1995 ve společnosti S0FT-TRONIK, ve
funkci produktového managera pro UNIXové produkty a od roku 1998 jako
manager pro rozvoj obchodního kanálu produktů Sun Microsystems. Byl
zodpovědný za rozvoj partnerské sítě a prodej produktů a řešení
prostřednictvím partnerů. Od roku 2001 vykonával funkci obchodního
ředitele firmy.
Vladimír Střálka vystudoval Přírodovědeckou fakultu Univerzity Palackého
v Olomouci (obor Matematická analýza). Je ženatý, má dvě děti a mezi
jeho koníčky patří cyklistika, turistika a dobrá vína.
Nahoru
Okresní
úřady: Bezplatný převod licencí Microsoftu
V souvislosti s reformou
veřejné správy se vynořily dotazy týkající se převodu licencí za
software, zvláště ten od společnost Microsoft. Ve spolupráci s
Ministerstvem vnitra České republiky společnost Microsoft proto přijala
jednoduchý a, jak sama říká, srozumitelný postup převodu licencí. Celá
návod je popsán na
webu
v sekci veřejná správa a doplněn všemi pokyny a případnými dokumenty,
které jsou bezpodmínečně nutné k celému procesu.
Orgány veřejné správy v ČR si
mohou mezi sebou převést libovolný počet programových licencí, přičemž
není nutné převádět veškerý software užívaný jedním subjektem výlučně na
jiný subjekt. Produkty užívané okresním úřadem tak lze převézt na více
subjektů veřejné správy, například na městské či obecní úřady. Převod
licencí je bezplatný a nabyvatel licence získává stoprocentně platnou
licenci evidovanou v evropském licenčním centru Microsoft EOC v Irsku,
která mu umožňuje i nadále s ní nakládat podle pravidel licenční
politiky společnosti Microsoft, či na základě ujednání, která jsou
součástí multilicenčních smluv Microsoft Open License či Microsoft
Select.
Nahoru
Acer zaznamenal v EMEA
nárůst o 19 %
Podle předběžných výsledků zveřejněných v tiskové zprávě IDC
vykázala společnost Acer nejvyšší - 19% nárůst v dodávkách osobních
počítačů z pěti největších výrobců v oblasti EMEA (Evropa, Střední
východ a Afrika) ve třetím čtvrtletí 2002 ve srovnání se stejným obdobím
v minulém roce. Druhý největší nárůst zaznamenala společnost Dell (11%),
zatímco u společnosti IBM došlo k poklesu o 3,1%.
Nárůst podílu společnosti Acer na dodávkách osobních počítačů v oblasti
EMEA se zvýšil o rekordních 19 %, což je výrazně více než celkový nárůst
trhu osobních počítačů 3,3 %. Ve druhém čtvrtletí 2002 se v západní
Evropě společnost Acer zařadila na páté místo v prodeji osobních
počítačů a na čtvrté místo v prodeji notebooků.
Nahoru
 |
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|