HLEDEJ
 V SEKCI
 

23. října 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
IXOS-eCONserver for MS Exchange 1.9
Sybase zahajuje spolupráci se společností POINT.X
Řízení rizik s řešením SAS
E-Commerce u Severočeské energetiky na bázi Oracle
Jitex posiluje procesy řízení
SlovZink nasazuje informační systém WAM S/3

Logica a SAP pro energetiku
Centrum Excellence pro SAP
HP rozšiřuje architekturu pro síťové ukládání dat
HP uvádí zálohovací mechaniky Ultrium druhé generace
Elektronické školení a testování bezpečnostních poradců

Konference, semináře
Podzimní konferenci 2N a jejích partnerů
Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti
Dynamika nových znalostí a riešení
Konference CRM podzim 2002
Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích
Pozvánka na akce top vision
Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Integrace procesů v podniku

Finanční monitor IT firem
Obchodní výsledky SAP
Unisys: růst i za třetí čtvrtletí
Rekord v prodeji ploten
Symantec s 34% růstem obratu

Internet, komunikace a sítě
Spojuje Asie a Evropy prostřednictvím Live 3G/UMTS
Medicínská síť
CA BrightStor portál přichází
FireWall, který ochrání mobilní pracovníky
Komplexní řešení správy přístupu k webu
Ochrana a správa podnikové sítě
Catalyst pro podnikové sítě
Technologie SiRF v mobilech třetí generace
Výkonné a dostupné řešení pro přepínání na 3/4+ vrstvě
Nový přepínač s vysokou hustotou od Nortel Networks

Informační společnost
Petr Žákovec ředitelem divize inovací NEXTRA
IXOS s novým obchodním ředitelem
APC má nového ředitele pro Evropu, Střední východ a Afriku
Nová tvář T-Systems v Brně
Partnerská síť LCS SIS21 se rozšiřuje
20. narozeniny Adobe

 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 10/2002


Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.)
Připravujeme:
IT System 11/2002


Hlavní témata
" IS v bankách a financích
" Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
" Pokročilé metody plánování a řízení projektů
" E-procurement
" Critical Chain v praxi
" Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
" Moderní informační technologie v podpoře marketingu
" Specializovaná příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
 


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


SystemOnLine


 

Podnikové aplikace

IXOS-eCONserver for MS Exchange 1.9
Společnost IXOS oznámila uvedení nové verze produktu IXOS-eCONserver for MS Exchange 1.9, která umožní firmám zaznamenávat a archivovat veškeré příchozí a odchozí elektronické zprávy a zároveň ovládat limity poštovních schránek. Verze 1.9 například zahrnuje deník, který zaznamenává veškeré odchozí a příchozí elektronické zprávy jednotlivých zaměstnanců a současně je automaticky archivuje.
Nastavená spodní či horní hranice archivace garantuje dostatek prostoru na Exchange serveru. Jakmile totiž velikost poštovní schránky dosáhne přednastavené hranice, přebytečné zprávy se automaticky archivují do té doby, než je dosaženo spodního limitu.

Administrátoři také mohou zakládat podadresáře obsahující archivace naplánované dopředu a prováděné v pravidelných intervalech (ASA - automatic subfolder archiving). Produkt je určen pro takové společnosti jako jsou například banky či jiné finanční instituce, které vyžadují uchování takovéto komunikace v dohledatelné formě po mnoho let.
IXOS-eCONserver, s více než 1,4 milióny uživatelů a přibližně 1 800 instalacemi, již dokázal, že je spolehlivým produktem. Na spolehlivosti umožňující nepřetržitý provoz se podílejí existující řešení s vysokou mírou dostupnosti.
 

Nahoru

 

Sybase zahajuje spolupráci se společností POINT.X
Společnost Sybase ČR uzavřela smlouvu o spolupráci se společností POINT.X, dodavatelem mobilních řešení pro podnikové informační systémy. POINT.X bude využívat produkty Adaptive Server Anywhere, Ultralite, Mobile Mail firmy Sybase a CRM systém Client Management System (CMS) společnosti OnContact v rámci svých řešení pro mobilní pracovníky.
Relační databázový systém Adaptive Server Anywhere nabízí jednoduchou obsluhu a správu. iAnywhere Mobile Mail je hlavní komponentou pro nepřetržitý přístup k elektronické poště či kontaktům. CMS systém pokrývá oblasti ze sféry prodeje, marketingu a podpory zákazníků jako např. správu zákazníků a příležitostí, obchodní analýzu, službu zákazníkům, time management, telemarketing a další.
Tato řešení jsou k dispozici i pro zákazníky a partnery Sybase ČR na českém a slovenském trhu. POINT.X mimo jiné zajistí vývoj a implementaci aplikací pro PDA, odolné handheld terminály a "chytré telefony", které budou umožňovat obchodním zástupcům a servisním pracovníkům na cestách využívat a vkládat data do systému CMS.


Nahoru

 

Řízení rizik s řešením SAS
Rovněž druhá zpráv se týká nabídky pro bankovní instituce. SAS Institute představil nové řešení pro celopodnikové řízení rizik SAS Risk Management for Banking. Většina bank totiž doposud využívá k výpočtu míry rizika nabízených služeb několika oddělených systémů, kterými posuzují tři hlavní typy rizika - kreditní (opožděné platby klientů), tržní (ztráty způsobené tržními vlivy, např. pohyby směnných kurzů) a provozní (ztráty způsobené přírodními katastrofami nebo lidskými zásahy).
Z toho vyplývá, že banky mnohdy nedokáží získat celkový přehled o míře rizika. A právě sloučením kreditních, tržních a provozních měr rizikovosti nabízí SAS Risk Management for Banking jednotné prostředí umožňující stanovit minimální kapitálovou přiměřenost.
Vzhledem k tomu, že se jednotlivé druhy rizik vzájemně ovlivňují, banky potřebují celopodnikový pohled na rizika, aby mohly přijímat správná obchodní rozhodnutí. Například riziko související s prodloužením úvěru velké nadnárodní společnosti souvisí nejen s kreditní důvěryhodností této společnosti, ale také s přesností a spolehlivostí procesů schvalování kreditu bankou a k tomu používaných systémů a se schopnostmi úředníka, který poskytnutí kreditu posuzuje.
Techniky modelování rizik: řešení SAS Risk Management obsahuje ucelenou nabídku moderních technik analýzy tržního a kreditního rizika, zahrnující např. analýzy scénářů, metodu Delta Normal VaR, metodu Monte Carlo VaR, analýzu citlivosti a kreditní VaR .
Řešení SAS Risk Management for Nankiny, jakožto balíkové řešení, umožňuje v jednom prostředí vypočítat a řídit celopodniková rizika. Zahrnuje zkušenosti společnosti SAS, která má zkušenost s obchodními procesy získanou ve spolupráci s více než 1100 bankami po celém světě. Integrací těchto poznatků do SAS Risk Management for Banking je zajištěna správa dat, analýza a reportování požadované právními předpisy.
Techniky analýzy provozního rizika - SAS Risk Management for Banking obsahuje dlouhou řadu statistických nástrojů vybraných pro podporu různých úrovní analýzy provozního rizika. Patří sem nástroje od jednoduchých indikátorů rizika s pevným procentem, až po složité techniky zaměřené na odhadování a modelování pravděpodobností jednotlivých provozních rizik a výpočet s nimi souvisejících ztrát. SAS Risk Management for Banking lze rozšířit o pokročilé funkce zjišťování podvodů a opatření proti praní špinavých peněz, a integrovat je s dalšími řešeními SAS, poskytujícími hodnocení provozních rizik, např. řešeními SAS Human Capital Management a SAS IT Management.
Součástí řešení SAS Risk Management for Banking je nástroj na řízení kreditního rizika. Tento nástroj umožňuje bankám přesněji určit kreditní rizika, čím mohou snížit objem minimálních rezerv, tedy peněz, které musí banka odkládat do rezervního fondu. SAS Risk Management for Banking nabízí komplexní prostředí na modelování kreditních rizik, založené na vlastnostech ohodnocení bank. Řešení je, jako jediné na světě, schopné simultánně vyhodnocovat a zpracovávat různé přístupy na určení kreditních rizik (CreditMetrics, Creditplus, RAROC a RAPM).
Nahoru

 

E-Commerce u Severočeské energetiky na bázi Oracle
Společnost Severočeská energetika (dále SČE) uvedla do rutinního provozu implementaci zákaznického portálového řešení na bázi internetových technologií Oracle. SČE  tak naplňuje část svého strategického projektu e-Commerce, jenž byl zahájen za účelem budování podpory proaktivního chování společnosti vůči zákazníkům a partnerům.
Projekt e-Commerce si neklade za cíl pouze zavedení internetových technologií při komunikaci se zákazníky, nýbrž řízení všech komunikačních kanálů. Zahrnuje tedy i rozšíření stávajícího informačního systému o CRM.

Portálové řešení firmy Oracle umožňuje komunikaci společnosti se zákazníkem bez nutnosti osobní návštěvy zákazníka v některé z poboček firmy. V první fázi projektu byla zpřístupněna zákaznická data všem registrovaným partnerům pro malo i velkoodběr. V současné době se jedná o více než 550 000 privátních a podnikových subjektů. Řešení umožňuje i provádění změn online zákazníkem, např. samoodečet, či změna zálohy, přímo v zákaznickém informačním systému, provozovaném v prostředí SAP.
V prostředí technologií Oracle je realizován rovněž systém řízení provozu (SŘP). Portálové řešení Oracle umožňuje publikovat z tohoto systému informace o provozu distribuční sítě, jež se svým charakterem dotýkají jednotlivých přihlášených zákazníků SČE.

 

Nahoru

 

Jitex posiluje procesy řízení
Jitex Písek, největší výrobce pleteného vrchního ošacení a pleteného prádla v ČR, začal využívat nový manažerský informační systém, který navrhla a implementovala firma Adastra. Informační systém má podstatně zrychlit a zlepšit procesy řízení hlavně v oblasti finančního controllingu, řízení pohledávek a prodejů.
Jitex pro dořešení své akcionářské struktury směřuje ke změnám v řízení a struktuře dosavadních podnikatelských procesů, jenž by měly napomoci k nalezení strategických obchodních partnerů ve variantním majetkovém či produkčním uspořádání. Z tohoto důvodu byla klíčovým požadavkem na manažerský informační systém nejen jeho funkčnost, ale také flexibilita. Management Jitexu  si chtěl ponechat možnost systém v budoucnu pružně měnit v závislosti na možných změnách strategie.

Realizace manažerského informačního systému s datovým skladem trvala pouze pět měsíců. Systém pokrývá oblasti finančního controllingu, salda a prodeje. Je vybudován na platformě Microsoft SQL 2000 a integrovaného nástroje Microsoft Analysis Services, klientské prostředí pro analýzy a reporting je realizováno technologií ProClarity.


Nahoru

 

 SlovZink nasazuje informační systém WAM S/3

Společnost MIKROS oznámila, že dodavatelsky implementuje ERP systém WAM S/3 u významného partnera z oboru chemické výroby, společnosti SlovZink , specialisty na nátěrové hmoty. Subdodavatelsky se na této zakázce podílí také další český hráč na poli systémové integrace, Cígler Software.

Řešení postavené na ERP systému WAM S/3 klade důraz na zachování komplexnosti a důsledné integrace dat. Bezpečnost, spolehlivost, snadná replikace dat, flexibilita, vyzrálé grafické prostředí s přehlednými výstupy, podpora více platforem, podpora norem ISO - to jsou namátkou jen některé z výhod, které získávají uživatelé informačního systému WAM S/3.
"Keďže doteraz používaný IS už nevyhovoval požiadavkám moderných technológií, musela naša spoločnosť realizovať strategické rozhodnutie o výbere nového IS, ktorý by čo najviac vyhovoval požiadavkám a charakteru nášho podniku. Po precíznom hľadaní a hodnotení informačných systémov sme sa rozhodli nasadiť v našom podniku IS WAM S/3, pretože v drvivej väčšine rieši problematiku chodu našej spoločnosti vo všetkých oblastiach. Nezanedbateľnú rolu zohral aj pomer cena/výkon, ktorá je veľmi priaznivá. Sme presvedčený, že v spolupráci s odborníkmi spoločnosti MIKROS prispeje nasadenie informačného systému WAM S/3 k presadení sa našej firmy v zložitom období dnešnej doby, čo je cieľom našej akciovej spoločnosti", shrnuje za SlovZink, Ing. Jan Jurčák.
Výrobný závod v Košeci bol postavený už v roku 1863. V roku 1909 sa začalo s výrobou oxidu zinočnatého. Použitie oxidu zinočnatého (ZnO) je veľmi široké - výroba náterových látok, gumárenský, sklársky, keramický a farmaceutický priemysel, ako aj živočíšna výroba apod. Na poli náterových hmôt sa spoločnosť sústreďuje na dva základné typy. Tými sú vodou riediteľné a syntetické farby a laky. Ťažiskovými produktmi sú výrobky SLOVAKRYL a SLOVLUX, ktoré zaznamenali už v minulosti veľký predajný úspech.
 

Nahoru

 


Logica a SAP pro energetiku
Společnost Logica provedla úspěšnou certifikaci svého konzultačního týmu na odvětvové řešení mySAP Utilities. Vedle toho Logica pracuje na přípravě dalšího týmu, který bude zaměřen na plynárenství a další utilitní odvětví. Zároveň Logica představila řešení propojení energetického podniku vybaveného SAP IS-U a centrálním systémem trhu s elektřinou.
Zmíněné řešení umožňuje automatizaci prakticky všech oblastí komunikace mezi účastníkem a operátorem trhu, včetně předávání dat o dvoustranných kontraktech, agregaci 1.stupně s následným předáním měřených dat a zpětný import výsledků zúčtování s provedením kontrolního výpočtu odchylek. Logica je společně s SAP v současné době na českém trhu jedinou skupinou, která může podobné řešení nabídnout.

SAP IS-U je komplexní informační systém pokrývající prakticky všechny oblasti fungování organizací podnikajících na liberalizovaných trzích s energiemi: počínaje integrací obchodních procesů přes řízení údržby, výkaznictví a začleňování ekologických, zdravotních a bezpečnostních procedur až po fakturaci. Součástí řešení je i plně integrovaná funkcionalita pro řízení vztahů se zákazníky.
 

Nahoru

 
Centrum Excellence pro SAP
Společnost Citrix vybudovala v německém Walldorfu , v sídle vedení společnosti SAP Centrum Excellence. Celý projekt se nachází v budově PartnerPort v části areálu SAP, které je vyhrazeno jejím partnerům. Cílem je sdružit na jedno místo jak samotnou nabídku firmy SAP, tak technologie nabízení jejími partnery. Vše jako nabídku pro společné zákazníky.
Řešení společnosti Citrix poskytují centralizovanou správu aplikací a možnost přistupovat k aplikacím SAP zákazníkům odkudkoliv, z libovolného zařízení přes libovolné síťové připojení.

Společnost Citrix, jakožto globální partner, spolupracuje s firmou SAP na optimalizaci výkonu jejích podnikových řešení pro průmyslovou sféru provozovaných na technologii Citrix. Společnost dále spolupracuje se SAP nejen na technické integraci a společném vývoji, ale i na koordinaci marketingu a technických podpůrných aktivitách.
Například návštěva Centra Excellence pro SAP přesvědčila firmu Northern Foods, velkého výrobce potravin v Británii, o potřebě rozšířit využívání technologií Citrix. Northern Foods  nejen že vyrábí chlazené pokrmy pod značkami hlavních maloobchodních řetězců, ale mimo to vlastní značky Fox's Biscuits, Pork Farms, Dalepak a Goodfella's Pizza brands. Northern Foods je na poloviční cestě při nasazení SAP řešení v rámci celé společnosti a v současnosti používá software Citrix MetaFrame pro poskytování aplikací, aby k nim umožnil přístup širokému počtu ze stávajících 5000 uživatelů.


Nahoru

 

HP rozšiřuje architekturu pro síťové ukládání dat
Společnost HP představuje řešení ENSAextended, inovovanou verzi architektury pro firemní síťové ukládání dat ENSA (Enterprise Net work Storage Architecture). ENSAextended přizpůsobuje systémy ukládání dat, automatizuje procesy a přináší aktivní inteligentní správu dat. Čímž umožňuje vybudovat infrastrukturu ukládání dat na modulární, vysoce dostupné, škálovatelné síti.
ENSAextended rozšiřuje podnikové infrastruktury o přizpůsobené služby, které vycházejí ze široké škály atributů s ohledem na aplikační prostředí a požadavky uživatele. K hlavním přednostem patří univerzální ukládání dat na síti; virtualizace (přinášející zjednodušení a lepší využití heterogenních zdrojů pro ukládání dat); datové služby (optimalizace výkonu, archivace, replikace a migrace dat a služby HP pro síťové ukládání dat) a aplikační integrace, kdy přístup k ukládání dat s ohledem na aplikační prostředí umožňující lépe reagovat na měnící se požadavky.

Aktivní inteligence pomocí automatizovaných prvků založených na definovaných pravidlech zjednodušuje správu dat a síťových zdrojů. Taková inteligentní správa vychází ze tří hlavních koncepcí. První je integrovaná správa síťových zdrojů pro ukládání dat (Integrated Storage Resource Management), která poskytuje centralizované celopodnikové řízení heterogenních zdrojů a infrastruktury pro ukládání dat. Druhé je řízení životního cyklu dat, tedy správa dat, včetně jejich získávání, ochrany, distribuce a aktuálnosti. Třetí je adaptivní přístup k datům, který poskytuje nepřerušovaný přístup k informacím pomocí základních technologií, jako např. virtualizace, replikace a migrace dat.
HP bude dodávat nástroje založené na ENSAextended v několika etapách během následujících tří let. K prvním výrobkům patří nedávno představené řešení pro ukládání dat HP OpenView Storage Area Manager (verze 3.0) a beta verze HP OpenView Storage Provisioner, která byla uvedena na konferenci Storage Decisions v září 2002.

 

Nahoru

 

HP uvádí zálohovací mechaniky Ultrium druhé generace
Společnost HP zahájila dodávky zálohovacích mechanik LTO Ultrium druhé generace. Nové mechaniky umožňují uložit až 400 GB komprimovaných dat na jednu kazetu za méně než 2 hodiny. Podle agentury Gartner Dataquest činil podíl mechanik s technologií LTO na trhu páskových jednotek v loňském roce 70 procent ve srovnání s technologií SDLT, jejíž tržní podíl dosáhl 30 procent.

"Tyto mechaniky staví na úspěchu první generace jednotek Ultrium, nabízejí nativní kapacitu 200 GB a plně potvrzují naši podporu otevřených standardů," řekl Frank Harbist, viceprezident, oddělení Nearline Products, divize Network Storage Solutions společnosti HP. Distribuce prostřednictvím partnerského kanálu začne ještě letos a zákazníci je obdrží koncem kalendářního roku.

 

Pokračování
Nahoru

 

Elektronické školení a testování bezpečnostních poradců
Společnost HP zahájila dodávky zálohovacích mechanik LTO Ultrium druhé generace. Nové mechaniky umožňují uložit až 400 GB komprimovaných dat na jednu kazetu za méně než 2 hodiny. Podle agentury Gartner Dataquest činil podíl mechanik s technologií LTO na trhu páskových jednotek v loňském roce 70 procent ve srovnání s technologií SDLT, jejíž tržní podíl dosáhl 30 procent.

"Tyto mechaniky staví na úspěchu první generace jednotek Ultrium, nabízejí nativní kapacitu 200 GB a plně potvrzují naši podporu otevřených standardů," řekl Frank Harbist, viceprezident, oddělení Nearline Products, divize Network Storage Solutions společnosti HP. Distribuce prostřednictvím partnerského kanálu začne ještě letos a zákazníci je obdrží koncem kalendářního roku.

Zvolené řešení je postaveno na platformě testovacího serveru Tester2000, který je součástí řídícího systému eLearning Tutor2000 firmy Kontis, o které jsme na stránkách našeho časopisu již psali. LMS Tutor2000 je používaný v ČD pro současnou kapacitu 25 000 studentů a ročně nahradí zhruba 7 600 hodin klasického školení, což představuje více jak čtvrtinu ročního povinného školení v ČD.
Rozhodnutí ministerstva dopravy a spojů o vítězi má velmi zajímavý aspekt. Státním orgánem zde byl elektronický kurz uznán jako rovnocenná alternativa klasického školení a jedinou formou vykonání zkoušky bylo zvoleno elektronické testování. Jedná se patrně v ČR o primát, i když o tom ministerstvo dopravy asi neví.


Nahoru

 


Týden facility managementu v Praze 2002


Konference, semináře, školení

Podzimní konferenci 2N a jejích partnerů
Společnost 2N Telekomunikace si vás dovoluje pozvat na "Podzimní konferenci 2N  a jejích partnerů", kterou připravili ve spolupráci s produktovými i obchodními partnery společnosti 2N pestrý program prezentací a ukázek zaměřený na bližší seznámení s novinkami představenými na veletrhu INVEX 2002.
Konference se soustředí na praktické využití OMEGY Business, poslechnete si první dojmy uživatelů, kteří v praxi využívají aplikace Uni? ed Messaging a CRM. I když krátce po INVEXU, nebude nouze ani o další produktová překvapení. Své aplikace představí IT společnosti, které zaintegrovaly telefonní ústřednu ATEUS - OMEGA Business do podnikových informačních systémů.
Konference  se koná ve středu 30. října v Průhonicích - Kongresové a vzdělávací centrum FLORET , Květnové nám. 391 a v přiloženém PDF dokumentu naleznete podrobný program konference (2N.pdf).

Nahoru

 

Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti


Převezmeme starost za bezpečnost Vaší komunikace a spolehlivý přístup k vašim informacím

 "Problematika zajištění bezpečnosti a dostupnosti podnikových systémů", který se bude konat 5. nebo 25. listopadu v Hotelu Barceló v Praze. Na semináři budou přednášet odborníci na problematiku bezpečnosti a spolehlivosti komunikačních systémů.
Více informací získáte na webové stránce  nebo na telefonním čísle 241 020 333.
 


Nahoru


Dynamika nových znalostí a riešení
Spoločnosti Novitech a Novitech Partner usporiadajú už 2. ročník otvorených dverí nazvavaný FIREMNÝ DEŇ NOVITECH , ktorý tentokrát bude spojený so slávnostným otvorením hotelu TeleDom, ktoré sa uskuteční dňa 14. novembra 2002 od 9.00 hod. v priestoroch Vzdelávacieho centra TeleDom-u na Timonovej ulici 27 v Košiciach.
Program bude venovaný novinkám z oblasti Informačných technológii.
Strategický produkt Novitech: p-Business Ring, Nástroje procesného manažmentu v prostredí internetu, Riešenie firmy Staffware - workflow systém, Projekt BOS - Bezpečnosť, Ochrana, Spoľahlivosť, Riešenia v oblasti mobilových aplikácií - Teleparking, CityGuide, Manažérsky informačný systém, Partneri a zákazníci spoločnosti Novitech, Otvorenie Hotela TeleDom a slávnostný príhovor, Vzdelávacie centrum TeleDom a jeho aktivity, Moderné formy výuky cudzích jazykov - englishtown, Záverečný koktail ...
.

Nahoru

Konference CRM podzim 2002
Dovolujeme si vás pozvat na "Konferenci CRM podzim 2002", která je zaměřena na využití informačních technologií v marketingově řízeném podniku a v komerčních kontaktních službách. Konference  navazuje na velmi úspěšnou jarní konferenci a nese podtitul: Komunikační nástroje pro poznání a udržení zákazníka
Konferenci pořádá společnost Allium s partnery ve středu 30. října 2002 v Praze v konferenčním centru hotelu Diplomat za přispění mediálního partnera - měsíčníku IT System.

V průběhu konference zazní široké spektrum informací nejen z pohledu dodavatelů služeb v této oblasti, ale také praktické zkušenosti společností, které call centrum a další formy direkt marketingu a nástrojů CRM již využívají. Zajímavou součástí programu bude ukázka nového projektu "Call Centrum Terminál", který do oblasti komerčních kontaktních služeb vnáší prvky ASP a integrace s podnikovými CRM systémy a umožňuje budování virtuálních kontaktních center.
Další informace včetně programu konference a registrační formulář naleznete zde . Přihlásit se lze také zasláním požadovaných informací faxem na číslo 547 220 053 nebo e-mailem . Do přihlášky uveďte název a adresu organizace, IČO, počet a jména všech účastníků. Budeme rádi, když uvedete také svůj telefon, fax, případně e-mail.
Nevratný konferenční poplatek za každou osobu činí 1500 Kč (včetně DPH) a zahrnuje konferenční materiály, občerstvení a oběd. Poplatek je splatný na účet: 377358213/0300 vedený u ČSOB, jako VAR použijte IČO. Potvrzení o platbě bude poskytnuto během prezence. Doporučujeme vzít s sebou doklad o úhradě. Konferenční infolinka : 235 004 591
 

Nahoru

Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích
Pod tímto názvem je uváděn nový seminář , který navazuje na letošní úspěšná setkání, která se týkala témat řízení dokumentace a řízení údržby. Cílem semináře je představit široké odborné veřejnosti metody, produkty a služby z oblastí aktivního sledování a řízení toku surovin, polotovarů a výrobků ve výrobním procesu s vazbou na skladové hospodářství vstupů a výstupů výroby. Očekává se řada velmi zajímavých informací, včetně demonstrací produktů v dalších prostorách hotelu.
Seminář se koná v Jihlavě v úterý 12. listopadu ve společenském sále Hotelu Gustav Mahler od 8,30 - 16 hodin. Hotel je na Křížové ulici č. 4. .

V rámci semináře vystoupí například společnosti BARCO s referátem na téma "Řízení skladových operací v reálném čase", firma Q.gir s příspěvkem "Řízení toku výroby informačním systémem K2". Firma BARTECH - "Sledování výrobních a montážních operací", společnost Gaben - "Automatizované odvádění výrobních a logistických operací a návaznost na ERP" a Altec "Řízení průběhu výroby, optimalizace kapacitních a materiálových zdrojů v řešení Altec Aplikace".
Příspěvek společnosti Control bude na téma "Použití čárového kódu v IS DIALOG 3000S pro skladování a řízení výroby" a firma Kodys - "Využití technologie čárových kódů ve výrobě a řízení skladů" a ETIGRAF bude mít dokonce samostatný stánek
Účast a občerstvení po dobu semináře je bezplatná. Stránky semináře najdete na této adrese . Účast potvrďte, prosím, nejpozději do 8. listopadu na adresu: AD&M, Ing. Petra Adamová, Urxova 470, 708 00, Ostrava-Poruba, tel/fax: 596 919 977, mobil: 723 746 160 nebo e-mail: (petra.adamova@adam-ova.cz). Podrobnější informace naleznete i v tomto dokumentu .
 

Nahoru

Pozvánka na akce top vision
Společnost top vision  si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se problematiky informačních systémů a technologií. Přední odborníci a praktici z oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to formou prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how, případových studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním zabezpěčením? Trápí vás otázka bezpečnosti vašich informačních systémů a řízení IT rizika? Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích systémů? Kladete si otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve Vaší společnosti a jak se vyvarovat nejčastějších chyb? Na všechny tyto a další otázky Vám odpoví následující semináře:
· Optimalizace IT nákladů, řízení efektivnosti IS 23.-24. října 2002
· Outsourcing IS/IT a SLA 5.-6. listopadu 2002
· IT Security 27.-28. listopadu 2002
· Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT obdržíte zde  či na telefonu 225 09 64 87.

 

Nahoru


Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Spotřeba energie představuje jeden z nezanedbatelných nákladů většiny výrobců a poskytovatelů služeb. Návod, jak ušetřit energii, snížit své výrobní náklady a přitom i zkvalitnit poskytované služby, se snaží poskytnout organizátoři konference EEBW: Energie efektivně  2002. Již osmý ročník této mezinárodní odborné konference se bude konat ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v Kongresovém centru Praha. Organizuje ji SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. za mediální podpory časopisu IT System  a IT CAD .

Podtitulem konference EEBW: Energie Efektivně  2002 je heslo "Příležitost pro návratné investice", naznačující, že mnoho opatření pro dosažení efektivnějšího využití energie přestavuje investici splňující náročná finanční kritéria. Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity pro zákazníky a spotřebitele i energetické auditory, příprava a financování projektů a obchodování s emisemi, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické domy bez navýšených investic, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting a energetický kontrakting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a panelové prezentace. Například v sekci Liberalizace trhu se bude diskutovat o možnostech využití výhod liberalizace energetického průmyslu spotřebiteli energie, jako jsou možnost volby dodavatele elektřiny, snížení cen energie, obchodování s elektřinou na burze, využití marketingu v této oblasti a podobně.
Součástí akce bude i samostatná konference SBTB: Simulace budov a techniky prostředí 2002 (7. listopadu 2002), jejímž předmětem zájmu jsou počítačové simulace proudění v místnostech a prvcích zařízení techniky prostředí, počítačové simulace energetických bilancí budov a systémů, optimalizace chování systémů vytápění, větrání a klimatizace, řešení nestandardních stavebních prvků, počítačové simulace související s využitím netradičních zdrojů energie a modelování vnitřního prostředí.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56 Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz , nebo navštivte samostatnou internetovou stránku .


Nahoru


Integrace procesů v podniku
Společnost Sybase pořádá konferenci "Business Process Integration - Integrace procesů v podniku", která se bude věnovat problematice aplikační, datové a procesní integrace v podnicích a organizacích. Na programu konference, která se bude konat ve středu 30. října v pražském hotelu Hilton, se budou podílet nezávislí odborníci, experti z akademické sféry i zástupci partnerů a zákazníků společnosti Sybase.
Podrobnosti o připravované konferenci lze najít na této adrese .

Program konference "Business Process Integration - Integrace procesů v podniku" se bude skládat ze tří bloků. V první části bude představena problematika integrace jako celek - o přednášky se podělí zástupci VŠE a nezávislého analytického institutu (Gartner Group). Druhý blok bude probíhat v režii odborníků ze společností Sybase, IBM, Sun Microsystems a Deloitte & Touche, kteří budou prezentovat vlastní přístupy k řešení integrace a představí nejdůležitější nástroje. Třetí blok programu konference bude věnován příkladům rozpracovaných řešení u vybraných podniků a organizací v ČR. Program bude zakončen panelovou diskusí.
Úroveň obchodních procesů v podnicích a organizacích je nesmírně důležitá - předurčuje totiž jejich chování na trhu. Obchodní procesy určují jak podnik plánuje výrobu, komunikuje se svými dodavateli nebo jak zpracuje požadavek zákazníka. Obchodní procesy specifikují například postup operací od přijetí objednávky, přes výrobu a zaúčtování až k samotné dodávce zboží.
Pokud podnik optimalizuje svoje obchodní procesy - například dobře zvládnutou integrací dosáhne výrazného snížení nákladů na zpracování obchodní transakce. Další výhody přinese i integrace obchodních rozhodnutí do zpracování objednávky a možnost volby různých postupů podle skupin zákazníků (např. podle jejich bonity). Integrace a automatizace provozovaných procesů může podniku přinést také celou řadu dalších benefitů. Zkrácení vyřízení objednávky dovolí snížit skladové zásoby a tak zvýšit výkon vlastního kapitálu, rychlá odezva na požadavky obchodních partnerů umožní vzájemnou těsnější spolupráci a lepší využití výrobních kapacit, zvýšení loajality zákazníků a dodavatelů, zlepšení cash flow apod.


Nahoru

 


Logis


Finanční monitor IT firem

Obchodní výsledky SAP
Společnost SAP AG zveřejnila obchodní výsledky za třetí čtvrtletí 2002 a za prvních devět měsíců roku 2002. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl její provozní zisk za třetí čtvrtletí o 111 procent na 336 milionů eur (rok 2001: 159 milionů eur). Provozní zisk ve třetím čtvrtletí 2002 bez započítání výdajů spojených s akvizicemi a programy kompenzace akciemi činil 316 milionů eur (rok 2001: 201 milionů eur). Provozní rezerva vzrostla ve stejném období na 19 procent oproti 12 procentům v roce 2001.

Celkové výnosy SAP ve třetím čtvrtletí 2002 vzrostly o tři procenta na 1,7 miliardy eur (rok 2001: 1,65 miliardy eur). Bez započítání kurzových změn by objem výnosů ve sledovaném období vzrostl o deset procent. Zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) činil 390 milionů eur (rok 2001: 235 milionů eur).
Čistý zisk ve třetím čtvrtletí 2002 vzrostl na 202 milionů eur (rok 2001: 37 milionů eur). Výnos na akcii ve třetím čtvrtletí 2002 činil 0,65 eur (rok 2001: 0,12 eur). Bez započtení výdajů spojených s akvizicemi a dalších snižujících položek týkajících se minoritních investičních podílů (včetně Commerce One) by čistý zisk činil 228 milionů eur (rok 2001: 86 milionů eur) a výnos na akcii 0,73 eur (rok 2001: 0,27 eur).
Společnost SAP AG dále oznámila, že na základě pozitivních obchodních výsledků plánuje v příštích měsících zpětný odkup akcií v hodnotě 100 milionů eur. Letos už firma nakoupila své akcie za 250 milionů eur. Tržby v Evropě, na Blízkém Východě a v Africe vzrostly o devět procent na 913 milionů eur ve srovnání s 841 miliony eur v roce 2001.

 

Nahoru

 

 

Unisys: růst i za třetí čtvrtletí
Společnost Unisys oznámila růst čistého zisku za třetí čtvrtletí roku 2002 na 59 milionů USD, tj. 18 centů na akcii, z čistého zisku 21 milionu, tj. 7 centů na akcii ve třetím čtvrtletí 2001. Společnost zároveň oznámila růst objednávek a provozního cash flow. Tržby za třetí čtvrtletí roku 2002 poklesly o 3 % na 1,33 miliardy USD z loňských 1,38 miliardy USD.
Společnost Unisys oznámila, že tržby ve Spojených státech ve třetím čtvrtletí vzrostly o 3 % na 619 milionů USD ve srovnání se 599 miliony USD ve stejném období minulého roku. Tržby na mezinárodních trzích ale poklesly o 8 %, na 713 milionů USD oproti 777 milionům USD, jelikož propad v Evropě a Latinské Americe převýšil nárůst tržeb v Japonsku a jižním Tichomoří.

Objednávky ve třetím čtvrtletí vykázaly v meziročním období silný dvouciferný růst. Objednávky ve Spojených Státech rostly, zatímco objednávky v jiných světových regionech poklesly. Podle tržních segmentů vykázaly objednávky v oblasti služeb dvouciferný růst, zatímco technologické objednávky zůstaly v tomto čtvrtletí na stejné úrovni.
Společnost Unisys oznámila celkovou hrubou ziskovou marži za třetí čtvrtletí roku 2002 ve výši 30,3 % oproti 27,6 % za stejné období v minulém roce a operační marži ve výši 7,2 % oproti 3,2% ve třetím čtvrtletí roku loňského. Prodejní, všeobecné a administrativní výdaje (SG&A) byly ve srovnání se stejným obdobím v loňském roce sníženy o 8 %.
Tržby za služby poklesly ve třetím čtvrtletí oproti loňskému roku o 3 %. Dvojciferný nárůst tržeb z outsourcingu byl vyrovnán poklesem tržeb z ostatních služeb. Oproti loňskému roku se zvýšila hrubá zisková marže za služby o 1,7 % na 22,5 % a operační marže za služby vzrostla o 3,5 % na 5,7 %. Tržby v oblasti prodeje technologií poklesly ve srovnání s loňskými hodnotami o 3 %. Růst tržby z prodeje specializovaných přístrojů byl vyrovnán jednociferným poklesem tržeb z prodeje podnikových serverů. Ve srovnání s minulým rokem vzrostla hrubá obchodní marže z prodeje technologií o 4,3 % na 46,4 % a operační marže se zvýšila o 2,6 % na 10,1 %.
Za posledních devět měsíců před 30. zářím oznámila společnost Unisys čistý zisk 133,9 milionu USD, což odpovídá 41 centům na akcii. V minulém roce činil čistý zisk společnosti za prvních devět měsíců 102,3 milionu USD, což odpovídá 32 centům na akcii, a zahrnoval položku po zdanění ve výši 17,2 milionu USD (5 centů na akcii) za předčasnou splátku dluhu. Za prvních devět měsíců roku 2002 činily tržby 4,05 miliardy USD, za stejné období v roce 2001 činila tato částka 4,46 miliardy.


Nahoru

 

Rekord v prodeji ploten
Společnost Seagate nejprve zveřejnila čísla o prodejnost svých mechanik z nichž vyplývá rekordní počet 16,7 milionů diskových mechanik dodaných na trh v 1. čtvrtletí fiskálního roku 2003, jež skončilo 27. září 2002. Společnost zároveň oznámila za stejné období konsolidovaný příjem 1,6 miliardy USD a čistý příjem 110 milionů USD, podle metodiky GAAP.
Po odečtení jednorázových nákladů na restrukturalizaci ve výši 7 milionů USD společnost vykázala čistý příjem 117 milionů USD, což odpovídá 226 miliónům USD podle metodiky EBITDA, za čtvrtletí končící 27. září 2002.

Konsolidovaný příjem za stejné čtvrtletí předešlého roku, jež skončilo 28.září 2001, činil 1,294 miliardy USD, čistý příjem 34 milionů USD, což odpovídá 132 miliónům USD podle metodiky EBITDA.
Příjmy za předcházející čtvrtletí, jež skončilo 28. června 2002, činily 1,473 miliardy USD a čistá ztráta, podle metodiky GAAP, činila 198 milionů USD. Po odečtení jednorázových výdajů činil čistý příjem 94 milionů USD, což odpovídá 223 miliónům USD podle metodiky EBITDA. Jednorázové výdaje se skládaly z výdajů na odloženou kompenzaci v hodnotě 179 milionů USD a nákladů na refinancování dluhů v výšce 93 milionů USD.


Nahoru

 

Symantec s 34% růstem obratu
Symantec oznámil výsledky za druhý kvartál fiskálního roku 2003, končící 27. září 2002. Symantec vykázal obrat za kvartál ve výši 325 mil. USD, což je zvýšení o 34 % ve srovnání s 242 mil. USD za stejný kvartál loňského roku. Na kladném výsledku má největší podíl pokračující vzestupný trend prodeje bezpečnostních nástrojů pro firemní klienty.
Předběžný čistý příjem před započtením jednorázových poplatků a odpisů nehmotných aktiv spojených s akvizicí činil za druhý fiskální kvartál 60 mil. USD, přičemž ve stejném kvartálu loňského roku to bylo jen 42 mil. USD. Předběžný zisk na akcii je ve výši 0,38 USD, přičemž za stejný kvartál loňského roku činil předběžný zisk na akcii 0,28 USD.

Čistý příjem se zahrnutím jednorázových poplatků a odpisů nehmotných aktiv spojených s akvizicí činil za druhý kvartál 52 mil. USD, přičemž za stejný kvartál loňského roku činila čistá ztráta 12 mil. USD. Při tomto účtování je zisk na akcii ve výši 0,33 USD, přičemž za stejný kvartál loňského roku činila čistá ztráta na akcii 0,08 USD.
V oblasti zabezpečení velkých podniků zaznamenal Symantec v tomto kvartálu celosvětový růst ve srovnání se stejným kvartálem loňského roku o 30 % a tato oblast představuje 44 % celkového obratu. Výsledky v oblasti zabezpečení velkých podniků podpořil 61% nárůst prodeje firewallů a VPN a 36% nárůst prodeje antivirových řešení ve srovnání se stejným kvartálem loňského roku. Příjem společnosti Symantec z bezpečnostních služeb vzrostl oproti stejnému kvartálu loňského roku o 102 %. Tento růst byl podpořen velmi dobrým 127% růstem služeb na podporu spravované bezpečnosti.
Rovněž ve spotřebitelské oblasti zaznamenal Symantec 68% růst. Tato oblast představovala 38 % celkového obratu a opírala se o pokračující rostoucí trend příjmů z antivirových řešení, které oproti stejnému kvartálu loňského roku vzrostly o 76 %. Oblast správy pro velké podniky reprezentovala 16 % celkového obratu společnosti Symantec a poklesla o 2 %.
Příjmy za zahraničí vzrostly oproti stejnému kvartálu loňského roku o 45 % a ve druhém kvartálu představovaly 47 % celkového obratu. Symantec vykázal růst v každém regionu. V čele růstu tržeb stála oblast Evropy, Středního východu a Afriky s meziročním růstem o 55 %, následovaná 51% růstem v Japonsku, 35% růstem v Kanadě, 26% růstem ve Spojených státech a 24% růstem v Asii a Tichomoří.
A co nového se chystá? Symantec nedávno představil integrované bezpečnostní řešení Client Security pro síťové klienty a vzdálené uživatele. Řešení využívá technologie antivirové ochrany, osobního firewallu a detekce narušení bezpečnosti k efektivní ochraně stolních počítačů proti dnešním kombinovaným hrozbám. Symantec také představil svoji úplnou řadu produktů pro detekci a prevenci narušení bezpečnosti, na níž předvedl plánovanou integraci nedávno získaného produktu ManHunt společnosti Recourse Technologies pro multigigabitové sítě a vysoce škálovatelného produktu Symantec Host Intrusion Detection 4.0.
Symantec uvedl na trh rovněž řadu spotřebitelských bezpečnostních řešení pro rok 2003, zahrnující Norton Internet Security, Norton AntiVirus, Norton Personal Firewall a Norton SystemWorks. Tato nová řešení mají zlepšené funkce na ochranu soukromí, (eliminace nevyžádané pošty) a základní detekci narušení bezpečnosti (automatické blokování zlomyslných útoků). K novým funkcím se řadí také prověřování okamžitých zpráv, heuristické proaktivní blokování červů a nástroje pro optimalizaci užití webu.


Nahoru

 

 


BIN 2002


Internet, komunikace a sítě

Spojuje Asie a Evropy prostřednictvím Live 3G/UMTS
Přes ostrou konkurenci na telekomunikačním trhu a předimenzované parametry sítí zavádí společnost Alcatel mobilní videofonní komunikaci 3G/UMTS mezi Asií a Evropou. První spojení mezi Kuala Lumpurem  a Paříží se uskutečnilo 12. září během oficiálního otevření 3G Reality Centra firmy Alcatel v Malajsii. Tato premiéra navazuje na mobilní videofonní hovory, uskutečněné společností Alcatel v Evropě během posledních několika měsíců mezi pilotními sítěmi 3G/UMTS v Portugalsku, Španělsku, Itálii, Francii a Švédsku.


Alcatel poté v rámci Asijsko-Pacifického kongresu o třetí generaci mobilních sítí poskytoval mobilní videofonní hovory v Asii, zvláště pak mezi městy Singapur a Kuala Lumpur. V sérii spojení, založených na technologických řešeních 3G/UMTS firmy Alcatel, byli zdejší uživatelé prvními na světe, kteří mohli využít výhod nové služby.

Hovory byly uskutečněny za použití 3GPP-kompatibilních mobilních telefonů a prostřednictvím technologického řešení Evolium. Ještě dříve, v červnu, poskytl Alcatel prostřednictvím technologie UMTS italským a španělským fotbalovým fanouškům možnost sledovat světový fotbalový šampionát.
Použité mobilní telefony 3G/UMTS jsou schopny dosáhnout přenosové rychlosti 384 Kb/s v režimu přepojování paketů a 64Kb/s v režimu přepojování okruhů. Toto nastavení je povoleno ve všech 3G/UMTS pilotních sítích, vybudovaných společností Alcatel po celém světě v plné kompatibilitě se standardy W-CDMA 3GPP.


Nahoru

 

Medicínská síť
Oxfordská univerzita, IBM a britská vláda spolupracují na projektu výstavby sofistikované výpočetní sítě, která umožní propojení zdravotnických zařízení a vědeckých ústavů zabývajících se rentgenováním a diagnostikováním rakoviny prsu a zároveň poskytne lékařům jednotnou datovou základnu pro výměnu znalostí potřebných pro léčbu této nemoci.
Projekt s názvem eDiamond, který představuje investici zhruba šesti miliónů dolarů poskytnutých společně firmou IBM a britskou vládou, je součástí programu britské vlády eScience. eDiamond bude první výpočetní síť postavená výlučně na základě komerčně dostupné technologie včetně prvního softwaru, který vyvinula společnost Mirada Solutions pro standardizaci nových a existujících digitálních snímků z mamografu.

Síť má napomoci radiologům přesně porovnávat a vyhodnocovat mamografické snímky uložené v síti eDiamond bez ohledu na to, kde nebo kdy byly pořízeny. Očekává se, že eDiamond vytvoří nový model sestavování výpočetních a úložných infrastruktur pro skenování, ukládání a analýzu mamogramů.
Společnost IBM se na projektu podílí svými servery, úložnými systémy, pracovními stanicemi a dalším výpočetním hardwarem poskytnutým prostřednictvím grantu z programu Shared University Research (SUR). Oxfordská univerzita také plánuje integrovat middleware a další softwarové produkty poskytované v rámci programu IBM Scholars.
Databáze IBM DB2 a middleware DiscoveryLink poskytnou funkce vyhledávání a dolování dat, poskytování souborů zajistí software IBM WebSphere. Jako hardwarové vybavení sítě budou použity servery IBM eServer pSeries a xSeries; úložné servery TotalStorage FAStT500 a IBM Tape Library 3583; SAN Fibre Channel Switch; stolní počítače Netvista, grafické stanice IntelliStation a monitory T221 nabízející ploché obrazovky s vysokým rozlišením. Britská mamografická výpočetní síť bude také založena na otevřených protokolech a po zpřístupnění v roce 2003 na ní bude použita architektura OGSA (Open Grid Services Architecture).
 

Nahoru

 

CA BrightStor portál přichází
Společnost Computer Associates uvádí na trh řešení BrightStor Portal, které umožňuje centralizovanou správu systémů pro ukládání dat pocházejících od různých výrobců. Portál vychází z koncepce tzv. neomezené správy ukládání dat, které svým uživatelům nabízí konsolidovaný přístup k různým zdrojům pro ukládání dat, aplikacím pro jejich správu a důležitým informacím o provozu distribuovaných systémů pro ukládání dat.
Prostřednictvím rozhraní, připomínajícího webový prohlížeč, mají správci sítí v reálném čase přístup a kontrolu nad veškerými zdroji pro ukládání dat, a to bez ohledu na druh platformy, výrobce či operační systém.

Díky schopnosti integrace s hlavními softwarovými a hardwarovými produkty BrightStor Portal konsoliduje činnosti při správě systémů pro ukládání dat, což vede ke zjednodušení každodenních operací a snazšímu rozhodování. Technologie CA iSponsor/iGateway umožňuje okamžitou integraci s hlavními systémy ukládání dat, mimo jiné od společností Network Appliance, StoreAge, CacheWare či LXI, jakož i s vlastními aplikacemi pro správu ukládání dat řady BrightStor: BrightStor Enterprise Backup, BrightStor ARCserve Backup, BrightStor SRM a BrightStor SAN Manager.
 

Nahoru

 


FireWall, který ochrání mobilní pracovníky
Ach ty notebooky a PDA zařízení! chtělo by se zvolat při pomyšlení nad bezpečnostní riziky plynoucími z jejich používání mimo zdi firmy. V okamžiku, kdy jsou tyto mobilní počítače vně organizaci, nechráněny podnikovým firewallem, jsou velmi náchylné k případnému útoku z webu - proniknutí viru či trojského koně, který je pak zavlečen přímo za bezpečnostní hradbu podnikové sítě. Odsud již případný zlomyslný programový kód může vysávat hesla a data a posílat je útočníkovi bezpečně skrytému vně zdi organizace.
Aby se zvýšila ochrana mobilních počítačů, uvedla společnost 3Com řešení Embedded Firewall, které zahrnuje novou kartu 3Com Firewall PC Card a nové verze existujících zařízení Firewall Desktop PCI Card, Firewall Server PCI Card a Embedded Firewall Policy Server.

Nové řešení Embedded Firewall poskytuje ochranu hardwarovým firewallem a zabudovanou konektivitu sítě 10/100 LAN. Jedná se o centrálně spravované klientské řešení, které umožňuje vytvářet důvěryhodná síťová spojení mimo prostor chráněný podnikovým hraničním firewallem. Řešení 3Com Embedded Firewall umožňuje zabezpečit nejzranitelnější a nejméně chráněné oblasti sítě - notebooky a vzdálené počítače.
Pokud se organizace při ochraně spoléhají výlučně na hraniční firewall, ponechávají své sítě otevřené pro narušení bezpečnosti a potenciální úniky. Společnosti, které chrání jednotlivé notebooky softwarovými firewally, jsou zase ohroženy slabinami operačního systému, navíc takové řešení nemusí umožňovat centrální správu. To znamená, že koncový uživatel může změnit zásady softwarového firewallu nebo jej úplně vypnout. Proto je prakticky nemožné zaručit, že je softwarový firewall nakonfigurován správně, nebo že funguje jak má - pokud vůbec.
3Com Embedded Firewall je hardwarové řešení distribuovaného firewallu, který je zabudován do PC nebo PCI karty s adaptérem rychlého ethernetu. Technologie zabudovaného firewallu poskytuje robustnost hardwarového řešení s flexibilitou centrálně spravovaného softwarového řešení. Taková kombinace toho nejlepšího z obou typů technologií distribuovaného firewallu vytváří důkladnou bezpečnostní infrastrukturu.
Nové karty 3Com Firewall Card zdokonalují řešení 3Com Embedded Firewall uvedené letos v únoru a umožňují správcům sítí zahrnout do ochrany i vzdálené uživatele, kteří se připojují k podnikové síti virtuální privátní sítí (VPN) po širokopásmovém připojení. Nově oznámené vylepšené bezpečnostní produkty také automaticky zjistí, zda se uživatel připojuje k podnikové síti zevnitř nebo zvenčí, a podle toho použijí příslušné zásady zabezpečení. Obě verze karet 3Com Firewall PC Card se dodávají s příslušnou klientskou licencí, takže je jejich nasazení a správa řešení ještě snadnější. V souvislosti s uvedením karty Firewall PC Card se nyní desktopové a serverové produkty Embedded Firewall dodávají s klientskou licencí. Navíc 3Com Embedded Firewall Policy Server automaticky rozpozná přítomnost nového hardwaru, což usnadňuje přidávání nebo změny zásad zabezpečení.
Řešení 3Com Embedded Firewall umožňuje manažerům IT zavést celopodnikové schéma zabezpečení klientů. To je zvlášť užitečné v odvětvích s vysokými nároky na zabezpečení, například ve vládních úřadech, finančnictví a zdravotnictví, kde má ochrana digitálních aktiv obrovský význam.
Jednou z největších starostí manažera IT je zajistit, aby mobilní uživatel neohrozil podnikovou síť, když pracuje mimo její hranice. Vzhledem k tomu, že používání notebooků lze sledovat jen obtížně, pokud vůbec, není pro manažery IT jednoduché zabránit infekci nebo ohrožení mobilních počítačů. S řešením 3Com Firewall PC Card a 3Com Embedded Firewall Policy Server mohou manažeři IT aktualizovat, konfigurovat a sledovat firewall v přenosném počítači pomocí virtuální privátní sítě (VPN) a centrálních řídících funkcí. Navíc v případě narušení bezpečnosti může IT personál zablokovat jakýkoli notebook připojený k síti kartou 3Com Firewall PC Card.
 

Nahoru

 

Komplexní řešení správy přístupu k webu
Společnost RSA Security uvádí na trh ClearTrust, který ve své nejnovější verzi 5.0 přináší do tradičního řešení správy přístupu k webu nové uživatelské a zabezpečovací funkce. Navíc je schopen spolupracovat i s ostatními systémy správy webu. Program má podnikům umožnit jednoduše zabezpečit a řídit důvěryhodné uživatelské identity a přístupová práva v rámci celého heterogenního prostředí elektronického podnikání.
RSA ClearTrust 5.0 nabízí nový přístup ke správě a řízení uživatelů. Jeho rozhraní je intuitivní, založené na webu a využívá v současné době nejrozšířenější techniky navigace po webu.

To snižuje požadavky na zaškolování. Řešení rovněž podporuje specifikaci SAML, což je průmyslový standard pro výměnu informací o autentizaci, atributech a autorizaci. Díky tomu se mohou uživatelé přihlašovat k webovým aplikacím pouze jednou, a to jak v rámci domovské organizace, tak i mezi různými podniky.
Jazyk SAML 1.0 je vytvořený v XML a slouží pro výměnu informací o autentizaci, atributech a autorizaci, které umožňují bezpečný přístup k aplikacím. Na úrovni zabezpečení obsahuje zabezpečení komunikace mezi komponentami, jež využívá RSA BSAFE pro šifrování relací protokolu SSL a RSA Keon pro autentizaci komponent. Dokonalejší správa hesel nabízí další služby správy hesel, které lze aplikovat na stávající či zamýšlený plán hesel zákazníka.

 

Nahoru

 

 

Ochrana a správa podnikové sítě
Společnost Network Associates uvedla nový síťový monitorovací systém Network Performance Orchestrator (nPO). Nový systém je založen na technologii Sniffer a představuje komplexní podnikové řešení, které dovoluje analyzovat a řídit infrastrukturu sítě a její zabezpečení a to odkudkoliv. Systém detekuje abnormální chování sítě a závady v jejím zabezpečení, sleduje a omezuje rizika spojená s chybnou obsluhou.

Systém monitorování nPO zahrnuje níže uvedené části. První je nPO Manager. Jedná se o klíčové zařízení, které dovoluje administrátorovi informační sítě podniku strategicky řídit síť z kteréhokoliv místa ve světě. nPO centrálně zabezpečuje ověřování, řízení konfigurace sítě, nastavení profilů, přidělování zdrojů a řízení výstražného systému. Současně zařízení dovoluje spolupráci se systémy řízení třetích stran.
Druhý modul nPO Visualize slouží administrátorům pro vypracování až 40 zpráv o stavu a parametrech sítě a o využití její kapacity v krátkodobém i dlouhodobém časovém horizontu, vydat statistické zprávy a vypracovat zprávy o nebezpečných poruchách a trendech v zatížení sítě. Vlastnosti prohlížecího programu dovolují nPO Visualizer automaticky zpracovat časově plánované i neplánované zprávy a odeslat je elektronickou cestou určeným pracovníkům. Uživatelé tak mají možnost blíže poznat provoz na síti a cílevědomě stanovit alokaci nákladů a jejich snížení.
Systém nPO bude k dispozici ve čtvrtém čtvrtletí 2002. Distribuce se bude realizovat přímo přes obchodní úsek Network Associates a přes vybrané obchodní partnery.

 


Nahoru

Technologie SiRF v mobilech třetí generace
Společnosti Motorola a SiRF uzavřely dohodu, na jejímž základě bude divize mobilních telefonů (PCS) společnosti Motorola do svých vybraných zařízení 3. generace integrovat čipy globálního lokalizačního systému (GPS) společnosti SiRF a technologii pro služby založené na poloze SiRFLoc Multimode. Tato zařízení se začnou prodávat na vybraných evropských a asijských trzích koncem letošního roku.

Vybraná zařízení 3. generace budou využívat čip SiRFstarIIe/LP GPS. Čip a software SiRF umožní určovat polohu v nejrůznějších provozních prostředích - což je předpoklad pro podporu poskytování komerčních služeb založených na poloze spotřebitelům. Telefony Motorola budou poskytovat funkce založené na poloze díky čipu SiRFstarIIe/LP, který se vyznačuje extrémně nízkou spotřebou energie.
Vybrané telefony 3. generace budou také vybaveny softwarem SiRFLoc Multimode, který telefonům umožní přístup k autonomním a k sítí podporovaným funkcím GPS v oblastech, kde tradiční GPS nefunguje. Jde např. o hustě zastavěné oblasti a vnitřky budov.
Technologie SiRFLoc Multimode je kompatibilní s bezdrátovými normami vztahujícími se ke zjišťování polohy. Funguje jak v režimu podporovaném sítí, v němž informace pro zjišťování polohy poskytuje síť, tak i v autonomním režimu, ve kterém mobilní telefon aktualizuje polohu nepřetržitě bez pomoci sítě. Technologie SiRFLoc Multimode tedy nabízí maximální dostupnost informací o poloze s minimálními nároky na šířku pásma sítě.

 

Nahoru

Výkonné a dostupné řešení pro přepínání na 3/4+ vrstvě
Allied Telesis (na českém a slovenském trhu zastoupena dceřinou společností Allied Telesyn) oznámil zahájení dodávek Gigabit ethernetových přepínačů řady AT-9800 pro základní přepínání na 3/4+ vrstvě. Přepínače AT9800 jsou nabízeny ve dvou konfiguracích, které byly navrženy s cílem vysokého výkonu síťových služeb. Model AT-9812T obsahuje 12 pevných 1000BaseT portů a 4 GBIC 1000BaseX sloty; model AT-9816GB je vybaven 16 GBIC 1000BaseX sloty. Oba přepínače jsou vhodné pro podnikovou agregaci ve střední vrstvě, agregaci v bytové zástavbě, městských oblastech, univerzitních sítích či serverových farmách.

Přepínače AT-9800 jsou umístěny do standardních 1,5 RU skříňových šasi a postaveny na přepínacím jádru s neblokovaným tokem 32 Gb/s a přepínacím výkonem 24 Mp/s. S cílem dosáhnout nekompromisního výkonu byly přepínače AT-9800 vybaveny hardwarovým přepínáním na rychlosti média, IP/IPX směrováním s vyspělým řízením kvality služeb QoS, širokou podporou smíšeného provozu a úplnou sadou konfiguračních a řídicích funkcí.
Mechanizmus řízení kvality služeb řady AT-9800 umožňuje programovatelné nastavení provozu, založené na charakteristikách paketu od fyzické do 4+ vrstvy. Výsledných 128 provozních tříd umožňuje flexibilní, přesné nastavení úrovně služeb s různou prodlevou a minimální/maximální zaručenou šíří pásma (po 64Kb/s krocích). Použití IEEE 802.1Q/p, DiffServ a RSVP společně se sofistikovaným hardwarovým přepínáním zajistí bohaté možnosti QoS. Přepínače AT-9800 jsou ideálním řešením pro špičkovou agregaci v kombinovaném prostředí s hlasovými, obrazovými a datovými aplikacemi.
GBIC rozhraní zajišťuje maximální pružnost v osazení portů, podporuje jakoukoliv kombinaci gigabitové mědi a optiky pro dlouhé i krátké vzdálenosti. Navíc jsou GBIC moduly vyměnitelné za chodu a po přidání redundantního zdroje se spolehlivost dále zvyšuje. Řada AT-9800 se svým širokým záběrem funkcí na 2. a 3.vrstvě, zahrnujícím statické směrování, routovací protokoly (RIP/RIPv2, OSPF, BGP4, IS-IS), multicast protokoly (IGMP, IGMP Snooping, DVMRP, PIM-SM, PIM-DM), IP, IPX a AppleTalk, dále umožňuje sestavení 4 096 VLAN sítí a flexibilní linkovou agregaci. Tyto funkce jsou zkombinovány způsobem, který by měl vyhovovat jak standardní, tak i pokročilé síťové architektuře.
Přepínače AT-9800 jsou vybaveny kompletní sadou konfiguračních funkcí umožňujících jednoduchou konfiguraci a řízení bez omezení celkové flexibility. Tyto přepínače mají zabudovaný DHCP server, TFTP pro kopírování stavu a konfigurace, klienta a serverové funkce Network Time Protocol, pokročilé a plně přizpůsobitelné spouštění událostí s email klientem, což zajišťuje flexibilitu v monitorování a řízení, dále standardní CLI a vysoce intuitivní GUI konfigurační nástroje a plnou podporu SNMP a MIB síťové správy - přístupné prostřednictvím sítě či RS232 konzoly.

 

Nahoru

 

Nový přepínač s vysokou hustotou od Nortel Networks
Společnost Nortel Networks uvedla na náš trh nový přepínač s vysokou hustotou portů, BayStack 470-48T, který je předurčen pro nasazení v lokálních firemních sítích, tedy k připojování koncových uživatelů či pracovních skupin.
Přepínač BayStack 470-48T je stohovatelný 48portový přepínač kategorie 10/100 Mbit/s Ethernet Layer 2. Obsahuje dva zabudované uplink porty GBIC (Gigabit Interface Converter, tj. konvertor gigabitového rozhraní) a zabudované stohovací porty v kompaktním uspořádání do stojanu rozměru 1U (1 RU rack-unit).

Hlavním rozlišovacím znakem a výhodou tohoto přepínače je funkce resilientního stohování. Lze stohovat až osm jednotek přepínače BayStack 470-48T s kaskádní stohovací konstrukcí a tak zajistit trvalou provozuschopnost i v případě poruchy některého z přepínačů. Pro bezpřechodové propojení celého stohu se používá kabel zpětné smyčky nebo-li kaskádovací kabel, takže zařízení nelze vyřadit z provozu závadou jediné komponenty.
Uživatelsky příjemný software pro správu sítě je dnes nutnou podmínkou a pokud je síť složena z více aktivních prvků, pak je výhodné, aby byly vzájemně kompatibilní a obdobně ovladatelné. Všechny přepínače řady BayStack tuto podmínku bezezbytku splňují, mají společný vzhled i způsob ovládání. Takto je možno přepínače spravovat různými sadami nástrojů obdobným způsobem.
Přepínač je navržen tak, aby podnikovým zákazníkům umožňoval dosahovat efektivního využití rozvodných skříní a vysokou hustotu konektivity stolních pracovních stanic. Komplexní funkce QoS (Quality of Service, tj. kvality poskytovaných služeb) zajišťují konektivitu a dostupnost sítě správou a řízením datového provozu na základě priorit a tak zajišťují maximální uživatelský výkon. Jedná se o škálovatelné resilientní řešení, které minimalizuje kapitálové i provozní investice. Jeho robustní funkce pro zajištění bezpečnosti nabízejí ochranu před neoprávněným přístupem k datovému provozu.
 

Nahoru

 


 


Informační společnost

Petr Žákovec ředitelem divize inovací NEXTRA
Ředitelem divize inovací pro region střední a východní Evropy společnosti NEXTRA Czech Republic se s platností od října 2002 stává Petr Žákovec. Do společnosti NEXTRA Czech Republic nastupuje po desetiletém působení ve vedoucích pozicích v divizích korporace Českého Telecomu, kde pracoval především v oblasti řízení změnových projektů a vedení projektových kanceláří. V posledních letech po odchodu od společnosti Český Telecom. Poslední rok se věnoval samostatné podnikatelské činnosti v oblasti poradenství a řízení speciálních telekomunikačních projektů pro potřeby alternativních telekomunikačních operátorů v České republice.
Petr Žákovec absolvoval v roce 1991 Elektrotechnickou fakultu ČVUT Praha, obor Telekomunikace. Dále absolvoval v letech 1997-98 postgraduální kurs Technical University Delft v Nizozemsku, kde získal titul Master of Business Telecommunication (M.B.T).
Hovoří plynně anglicky, dorozumí se rusky. Je ženatý, má dvě děti a mezi jeho koníčky patří rodina, cestování, historie a cyklistika.

 


Nahoru


IXOS s novým obchodním ředitelem
Do pozice nového obchodního ředitele byl v říjnu tohoto roku jmenován pan Vít Svoboda, který tak vystřídá dosavadního ředitele obchodu a marketingu, pana Mikaela Bertelsena, který ze společnosti odchází.
Nový obchodní ředitel, Vít Svoboda, pracuje ve společnosti IXOS již od roku 2000, kdy zastával funkci Key Account Managera pro regiony Česká republika, Slovensko, Polsko a Rumunsko a dosáhl v nich vynikajících obchodních kontaktů a výsledků. Odpovědnost za oblast marketingu po Mikaelu Bertelsenovi přebírá slečna Zuzana Tvrdíková, která se této činnosti věnovala již v předešlé době, společně s panem Bertelsenem.

 


Nahoru



APC má nového ředitele pro Evropu, Střední východ a Afriku
Společnost American Power Conversion oznámila, že Robert Graham, dřívější ředitel APC Pro Latinskou Ameriku, byl jmenován místopředsedou představenstva a ředitelem pro oblast Evropy, Středního východu a Afriky (EMEA).
Robert Graham působí v APC již řadu let. V uplynulých letech zastával ve společnosti řadu funkcí, mimo jiné pracoval i jako regionální odbytový manažer pro severovýchod Spojených států a jako obchodní ředitel pro oblast EMEA. Než nastoupil k APC, strávil téměř deset let u IBM. Dřívější Grahamovy úspěchy na evropských a latinskoamerických trzích jej zcela jednoznačně předurčily k tomu, aby udával směr snahám společnosti APC v Evropě.
"Klíčovým cílem je další podpora a propagace našeho nového produktu PowerStruXure", vysvětluje Graham. "Rovněž je velmi významné nadále věnovat pozornost potřebám našich zákazníků. Jestliže vyvineme a dodáme zákazníkům řešení, která budou zcela odpovídat jejich požadavkům, zákazníci budou spokojenější a budou mít s APC lepší zkušenosti. Podstatné je také navrhovat a vyrábět produkty zaměřené na konkrétní potřeby v dané oblasti."
"Díky svým zkušenostem a dřívějšímu úspěchu v oblasti EMEA byl Robert ideálním kandidátem na tuto funkci," uvedl předseda představenstva a generální ředitel APC, Rodger B. Dowdell Jr. "Jsme přesvědčeni, že bude nápomocný při zhodnocování průběžných investic společnosti APC a při expanzi do této oblasti." Graham nyní působí v německém Mnichově a své nové funkce se již ujal.
 


Nahoru


Nová tvář T-Systems v Brně

 T-Systems, divize německého operátora společnosti Deutsche Telekom, nabízí od letošního podzimu telekomunikační služby pro moravský region prostřednictvím své dceřinné společnosti Pragonet z nově zřízené brněnské kanceláře. Jejím vedením byl pověřen Ing. Radovan Slaný. Přichází od firmy KPNQwest, kam nastupoval ještě v době, kdy firma působila na trhu pod názvem EUnet.

Ing. Radovan Slaný (*1974, Znojmo) vystudoval podnikatelskou fakultu VUT v Brně (obor ekonomika a řízení podniku; 1998). Po ukončení studií pracoval u firmy Conseco jako manažer obchodní sítě. V únoru 2000 nastoupil k firmě EUnet Czechia (později KPNQwest Czechia), kde odpovídal za prodej telekomunikačních služeb klíčovým zákazníkům v moravském regionu.
Ing. Slaný je držitelem mezinárodní taneční třídy M v latinsko-amerických tancích. V letech 1996 až 2000 byl tanečním mistrem taneční školy. Tanec stále zůstává jeho největším koníčkem, nevyhýbá se ale ani dalším sportům (squash, volejbal, lyžování, plavání). Je ženatý a má dceru Kateřinu.
 


Nahoru


Partnerská síť LCS SIS21 se rozšiřuje
Společnost LCS posiluje partnerskou síť, a to především v rámci produktu LCS SIS21, nové generace oblíbeného ekonomického systému, která byla představena na brněnském Invexu.
V průběhu září 2002 bylo podepsáno 10 nových smluv o autorizovaném partnerství a současně proběhla školení nových i stávajících partnerů. Noví partneři se rychle začlenili do existující sítě a jsou schopni nabízet kvalitní služby k produktu LCS SIS21, které zahrnují kompletní servis - od samotného prodeje, přes implementaci až po následnou servisní podporu aplikace.

Ekonomický systém LCS SIS21 je modulární software pro zpracování ekonomických, účetních a návazných agend menších firem a podnikatelů využívajících podvojné nebo jednoduché účetnictví. Je vhodný pro použití jak na jediném počítači, tak v síti až o 20 stanicích. Díky architektuře file/server bezpečně funguje na sítích typu PTP i LAN. Ve většině případů nevyžaduje žádné investice do hardwaru a jeho instalace je velice jednoduchá.
"Naším cílem je partnerskou síť i nadále rozšiřovat a zkvalitňovat," říká Zbyněk Řeháček, vedoucí řízení partnerské sítě skupiny LCS. "Do konce roku 2002 chystáme další aktivity, které povedou k získání nových partnerů. S řadou zájemců jsme samozřejmě jednali přímo na Invexu."

 

Nahoru


20. narozeniny Adobe

 Společnost Adobe si připomněla své dvacáté výročí vzniku veřejným setkáním dvou zakladatelů společnosti a jejího výkonného ředitele na shromáždění v Churchillově  klubu v Silicon Valley. Společnosti Adobe, kterou založili v roce 1982 John Warnock a Charles Geschke (předtím vědci v Xerox PARC), se přisuzuje podstatná úloha při spuštění DTP revoluce.
Produkty Adobe byly povětšinou v popředí pokroku v moderním publikování, od počátečních vynálezů, jako je technologie Adobe PostScript - programovací jazyk, který změnil komunikaci mezi osobními počítači a tiskárnami - po pozdější výrobky, jako jsou programy Photoshop, Acrobat, Illustrator a InDesign. V panelové diskusi, pořádané Churchillovým klubem v Silicon Valley a moderované Paulem Saffo z Institutu pro budoucnost, Warnock, Geschke a Chizen diskutovali o skromných začátcích společnosti, jejím vlivu na společnost a o plánech společnosti Adobe na využití Adobe Acrobatu a PDF k podpoře další fáze jejího rozšiřování.
 


Nahoru


 

System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist