V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 10/2002
Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.) |
Připravujeme:
IT System 11/2002
Hlavní témata
" IS v bankách a financích
" Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
" Pokročilé metody plánování a řízení projektů
" E-procurement
" Critical Chain v praxi
" Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
" Moderní informační technologie v podpoře marketingu
" Specializovaná příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
|
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
UDÁLOST TÝDNE |
HP potřetí Systémovým
integrátorem roku
Společnost
Hewlett-Packard byla v řadě již potřetí zvolena Systémovým integrátorem
roku. Slavnostní vyhlášení soutěže TOP 10 Systémových integrátorů roku
2002 se uskutečnilo v rámci společenského večera veletrhu Invex. HP se
letošního ročníku zúčastnilo s projekty implementace CRM řešení pro
společnost CCS , centrálního dohledu
systémů pro společnost Aliatel a outsourcingovými službami pro firmu
Mora Moravia.
Soutěž TOP 10 systémových integrátorů roku se letos konala již počtvrté.
Zástupci vybraných společností a sdružení z řad odborné veřejnosti v ní
hlasováním označovali společnosti, které v oblasti systémové integrace
dosáhly za uplynulý rok největších a nejhmatatelnějších výsledků. Více
informací o soutěži TOP 10 systémových integrátorů naleznete na
webu .
Nahoru
 |
Podnikové aplikace |
Bratislavský magistrát
zvolil informační systém LCS Noris
Společnost LCS
oznámila implementaci informačního systému LCS Noris ve Slovenské
republice. Slovenská pobočka firmy uspěla díky partnerským společnostem
Axon Pro a Intelsoft ve výběrovém řízení na informační systém Magistrátu
hl. m. Bratislavy. LCS Noris zde bude mít na starosti řízení ekonomiky,
evidenci majetku města, evidenci obyvatel, administrativní záležitosti
městské policie či svozu odpadu.
Mezi silné stránky systému patří na jedné straně komplexnost, na straně
druhé vysoká míra otevřenosti a flexibility. Kromě vývoje řady
schopností, které jsou u systému této kategorie celkem standardní, je
kladen důraz na způsob a úroveň komunikace s okolím, automatizaci
rutinních procesů a zároveň na maximální flexibilitu a schopnost
přizpůsobit se specifickým požadavkům.
LCS Noris představuje rovněž stabilní základ pro orientaci na
elektronické formy podnikání a perspektiva přechodu na platformu
Microsoft.NET otevírá řadu dalších možností včetně autorizovaného
přístupu do informačního systému odkudkoli či možnost poskytování
aplikačních služeb formou ASP.
S informačním systémem LCS Noris je svázán rozsáhlý projekt vývojové a
implementační platformy předních IT firem v České republice - LCS Noris
Open, v jehož rámci jsou připravovány specializované aplikace a branžová
řešení pro různá odvětví hospodářství a podnikatelské činnosti. V
současné době jsou již k dispozici řešení pro řadu oborů - stavebnictví,
strojírenství, textilní průmysl, obchod, reklamu, utility, leasing,
dopravu a spedici, odpady a zdravotnictví.
Nahoru

Sun a IFS
posilují spojenectví
Co se ukázalo
jako prospěšné, v tom je dobré pokračovat. Takovým sloganem se řídí u
společností Sun a IFS, které se na základě dosavadní spolupráce rozhodly
přikročit k dalšímu globálnímu spojenectví. To má umožnit především IFS
další expanzi na zahraniční trhy, rozšířit společnou spolupráci v
oblasti marketingu, podpory a také engineeringu v souvislosti s
platformou Java 2 Enterprise Edition (J2EE).Sun a IFS vyhradili
prostředky pro návrh a technické prostředky pro optimalizaci využití
funkcí platformy J2EE druhé generace v IFS Aplikacích. Společnost IFS se
rozhodla standardizovat své produkty na platformě Sun ONE Studio,
integrovaném vývojovém prostředí pro vývojáře v jazyce Java. Dále bude
software IFS optimalizován na aplikačním serveru Sun ONE z hlediska
rozšiřovatelnosti a robustnosti. Řešení bude také zahrnovat portálový
server Sun ONE Portal Server pro bezpečnou portálovou integraci v
oblasti e-business a adresářový server Sun ONE Directory Server pro
vyšší bezpečnost a ochranu podnikových informací. Díky tomu mohou
uživatelé využívat řešení, které lze celkem snadno a rychle konfigurovat
tak, aby bylo možné vyřešit i krátkodobé náročnější potřeby společnosti
(například webové služby).
Vzájemné vztahy společností se vyvíjely několik let a vedly k několika
stovkám společných zákazníků v různých oblastech průmyslu (například
letectví, obrana, veřejné služby a výroba). Mezi společné zákazníky
společnosti Sun a IFS patří například GE Engine Services, BAE Systems či
Modus Media International.
Nahoru

Software, který pomůže
vašemu obchodu
Pokud právě přemýšlíte nad tím, jak sladit firemní informační systém se
svými obchodními cíly, máte možnost použít novou verzi software Tivoli
od společnosti IBM, která by měla svým uživatelům právě napomoci
automatizovat správu jejich informační infrastruktury. Tímto krokem
přidává IBM do své nabídky produktů na správu systémů 26 řešení s novými
autonomními schopnosti včetně nového softwaru na správu identity a
úložných prostředků.
Pokud právě přemýšlíte nad tím, jak sladit firemní informační systém se
svými obchodními cíly, máte možnost použít novou verzi software Tivoli
od společnosti IBM, která by měla svým uživatelům právě napomoci
automatizovat správu jejich informační infrastruktury. Tímto krokem
přidává IBM do své nabídky produktů na správu systémů 26 řešení s novými
autonomními schopnosti včetně nového softwaru na správu identity a
úložných prostředků.
Autonomní výpočetní systémy a software mají čtyři charakteristiky:
samočinnou konfiguraci, samočinné odstraňování problémů, samočinnou
optimalizaci a samočinnou ochranu. Tento přístup ke správě pomůže firmám
spravovat jejich e-business infrastrukturu s menším množstvím manuálních
zásahů než-li tomu bylo doposud. Mezi nové produkty a nabídky patří:
o Tivoli Identity Manager - nový software, jehož základ byl získán
nedávnou akvizicí společnosti Access360, automatizuje zavádění
přístupových práv uživatelů k aplikacím a zdrojům podle firemních zásad.
Umožňuje snížit náklady na správu IT a posílit zabezpečení.
o Tivoli Privacy Manager - software na automatizaci vynucování zásad
ochrany soukromí ve firmách. Umožňuje společnostem snáze rozšířit funkce
správy identity na aplikace, které shromažďují informace, podle nichž by
bylo možné identifikovat jednotlivce. Tento nový software pomůže
společnostem zpřístupnit zákazníkům personalizované aplikace e-business
při dodržení platných zákonů o ochraně soukromí a podnikových zásad
ochrany soukromí.
o VeriSign Access Management Service (AMS) - první spravovaná služba
řízení přístupu a autentizace, kterou hostuje VeriSign a je založena na
softwaru IBM Tivoli Access Manager. Nová služba, která nabízí funkce
samočinné ochrany, poskytuje organizacím širší výběr možností, jak
zavést správu bezpečného přístupu napříč aplikacemi.
Další novinky a vylepšení softwaru Tivoli podporující autonomní
výpočetní systémy:
o Tivoli Service Level Advisor využívá datový sklad pro prediktivní
analýzu a vytváření zpráv o smlouvách o úrovni služeb (service level
agreement - SLA). Zjednodušuje a automatizuje správu smluv SLA, přičemž
propojuje poskytování IT služeb s obchodními cíli. Funkce na analýzu
trendů umožňují předvídavě spravovat existující zdroje IT tak, aby byla
dodržena úroveň služeb a nedocházelo k porušování SLA.
o Tivoli Business Systems Manager zjednodušuje správu klíčových systémů
e-byznysu tím, že v reálném čase spravuje problémy dle podnikových
priorit. Integruje se s existujícími řídícími řešeními, například na
sledování a korelaci problémů, a tak umožňuje správci vidět výpadky ve
vztahu k podnikání.
o Tivoli Configuration Manager poskytuje integrované řešení pro
nasazování softwaru a sledování konfigurací hardwaru a softwaru v
podniku. Nová verze obsahuje v jednom řešení správu serverů, desktopů,
notebooků a zařízení Pocket PC, Palm OS a Nokia Communicator.
Nahoru

Podpora pro
rodinu podnikových systémů hromadného ukládání dat
Společnost Unisys ohlásila, že bude nasazovat systémy hromadného
ukládání dat CLARiiON CX400 a CX600 ve výkonných podnikových systémech
založených na technologiích Microsoft Windows a Intel. Unisys staví na
desetiletém partnerství s firmou EMC, výrobcem systémů CLARiiON a
prosazuje systémy EMC CLARiiON a Symmetrix jako
preferovaná řešení pro ukládání dat, která vhodným způsobem doplňují jak
podnikové servery Unisys ES7000, tak Unisys ClearPath. Rodina systémů
hromadného ukládání dat CLARiiON CX se nasazuje v takových oborech jako
jsou finanční služby či vládní sektor. Zákazníci mohou těžit i z
vlastností serveru Unisys ES7000, který je vybaven prvky mainframové
třídy. Lze jej rozšířit až na 32 procesorů a až na 96 vstupně/výstupních
slotů (zásuvek).
Systém hromadného ukládání dat
CLARiiON CX600 je navržen pro podporu aplikací, které intenzivním
způsobem pracují s daty, kam patří například business inteligence a
OLTP. CLARiiON CX600 zrovna tak poskytuje výkonné zálohování a
schopnosti zotavení z výpadku v případech, kdy zákazníci požadují
dosažení co nejvyšší doby provozu a podpory podniku a jeho obchodování.
Systém CX600 je navíc zvláště vhodný tam, kde se provádí konsolidace
serverů, protože podporuje jak přímé připojení, tak připojení k síti SAN
(Storage Area Network), k osamoceným nebo heterogenním hostitelským
serverům, které mohou pracovat pod různými operačními systémy.
Systém CLARiiON CX400 sdílí s CX600 stejný řídící software, má s ním
identickou architekturu, a je rozšířením nové rodiny systémů CLARiiON,
postavených zcela na technologii Fibre Channel s přenosovou rychlostí
2Gb/s.
Nahoru

Borland
podepsal dohodu o akvizici Starbase
Společnosti Borland a Starbase oznámily podepsání dohody, na jejímž
základě Borland získává formou nabídky na odkup akcií aktiva společnosti
Starbase za celkovou kupní cenu přibližně 24 milionů dolarů nebo-li 2,75
dolaru za akcii. Produkty společnosti Starbase tak doplní a dále rozšíří
nabídku společnosti Borland.Společnost Starbase (www.starbase.com) se
sídlem ve městě Santa Ana představuje jednu z předních firem
nabízejících technologie pro řízení konfigurace programových systémů.
Pro svých více než 4 200 zákazníků z celého světa společnost Starbase
dodává komplexní řešení pro správu celého životního cyklu budovaného
systému, které zahrnuje jak definici a správu požadavků, tak vývoj
aplikačního programového systému a řízení změn a konfigurace.
Po ukončení akvizice bude produktová řada společnosti Starbase
distribuována prodejními kanály společnosti Borland. Podle dohody
Borland nejprve vypíše nabídku na hotovostní odkup všech obchodovaných
akcií Starbase v ceně 2,75 dolaru za akcii, následovat bude vlastní
sloučení, ve kterém držitelé zbývajících akcií získají za akcii v
hotovosti stejnou částku. Borland také souhlasil s poskytnutím půjčky
dvou milionů dolarů na účely spojené s přechodným financováním
společnosti Starbase do doby ukončení
transakce.
Akvizice byla schválena správními radami společnosti Borland i Starbase
a její uskutečnění není podmíněno dalšími požadavky. Roli finančního
poradce společnosti Borland při akvizici sehrála společnost Bear,
Stearns & Co. Inc., společnost Starbase využila pro tutéž službu firmu
SG Cowen.
Dopad akvizice na finanční výsledky společnosti Borland ve čtvrtém
čtvrtletí 2002 záleží na okamžiku ukončení této transakce. Společnost
očekává, že se celkové náklady na akvizici budou pohybovat v rozmezí 7
až 12 milionů dolarů.
Za předpokladu, že bude akvizice dokončena ve čtvrtém čtvrtletí 2002,
Borland očekává, že v roce 2003 přinese zvýšení příjmů firmy přibližně o
30 až 35 milionů dolarů a od druhého čtvrtletí zvýší výnosy na akcii,
bez započtení nákladů na akvizici. Detailnější odhady budou dostupné 24.
října po konferenci společnosti Borland hodnotící třetí čtvrtletí.
Nahoru

|
VIDĚNO NA INVEXU |
Křišťálové disky rozdány
Celkem devět Křišťálových
disků - prestižního ocenění za nejlepší exponát 12. ročníku
mezinárodního veletrhu Invex - předal na slavnostním
ceremoniálu konaném v hotelu Voroněž generální ředitel Veletrhy Brno
ing. Jiří Škrla. Učinil tak na doporučení Akademie informačních a
komunikačních technologií, kterou tvoří pětatřicetičlenná skupina
akademiků, budoucích uživatelů a novinářů.
Členové Akademie v předstihu obdrželi podklady pro hodnocení všech
exponátů zařazených do soutěže s identifikací příslušné soutěžní
kategorie, v rámci které bodovým systémem jednotlivé exponáty
ohodnotili. Přímo na Invexu pak hlasovali pro ty nejlepší.
Křišťálové disky 2002 obdrželi:
* Kategorie: Počítače, pracovní stanice
Procesor AMD Opteron, výrobce: AMD, vystavovatel: ProCA
*Kategorie: Periferní zařízení
xD Picture Card - nový systém paměťových médií a profesionální digitální
fotoaparát Olympus Camedia C-5050 ZOOM, výrobce: Olympus, vystavovatel:
Olympus Praha.
*Kategorie: Produkty z oblasti informačních technologií pro domácnost a
volný čas
Rodinný fotoaparát s vysokým rozlišením Olympus Camedia C-50 ZOOM a xD
Picture Card - nový systém paměťových médií, výrobce: Olympus,
vystavovatel: Olympus Praha
*Kategorie: Systémový software a programové prostředky pro vývoj a
údržbu informačních technologií
STADRIN for Linux, výrobce a vystavovatel: REKONix
*Kategorie: Informační systémy a jejich součásti
Šifrovací systém AreaGuard, výrobce a vystavovatel: SODAT software
*Kategorie: Aplikovaný software
NCTS Česká republika, výrobce Aquasoft, vystavovatel: Microsoft
*Kategorie: Mobilní zařízení informačních a komunikačních technologií
Kapesní počítač Pocket LOOX 600, výrobce: Fujitsu Siemens, vystavovatel:
Fujitsu Services
* Kategorie Síťová a komunikační zařízení
3Com Switch 4050 ve spojení s technologií 3Com XRN, výrobce: 3Com,
Praha, ČR, vystavovatel: Programers
* Kategorie: Ostatní produkty informačních a komunikačních technologií:
Interseal, výrobce a vystavovatel: IMMOBILISER Central Europe Praha.
Při příležitosti 12. mezinárodního veletrhu INVEX generální ředitel
Veletrhy Brno Ing. Jiří Škrla uděluje zvláštní cenu exponátu Tablet PC
Stylistic ST 4110 vystavovatele Fujitsu Siemens. Vzhledem k tomu, že se
jedná o světovou novinku, která byla společnostmi Fujitsu Siemens a
Microsoft uvolněna k prezentaci na veletrhu až po uzávěrce přihlášek do
soutěže "Křišťálový disk" , doporučil výkonný předseda Akademie
informačních a komunikačních technologií a ředitel Českomoravské
elektrotechnické asociace ocenit tento vynikající exponát Cenou
generálního ředitele Veletrhy Brno.
Tento exponát, který se na veletrhu INVEX 2002 představil ve světové
premiéře, ukazuje nový směr technologického vývoje mobilních řešení.
Spojuje vymoženosti osobního počítače s přirozeností tužky a papíru.
Díky operačnímu systému Microsoft Windows XP Tablet PC Edition lze
využívat nové technologie, jako je digitální inkoust či elektronická
anotace dokumentu. Koncept Tablet PC dává zároveň uživateli i nový
rozměr volnosti pohybu při práci s výpočetní technikou.
Nahoru

Ocenění The Best of INVEX
Letošní cenu udělovanou zástupci IT vydavatelství si z letošního
brněnského Invexu odvezlo společné řešení společností Microsoft a
Eurotel "Mobilní kancelář PROFI". Tato cena si klade za cíl upozornit na
inovativní výrobky, které jsou předvedeny na veletrhu počítačových a
informačních technologií v Brně. Jde o produkty, jež ovlivňují zásadním
způsobem dění v oblasti IT, komunikace a služeb na trhu v České
republice.
Služba "Mobilní kancelář
PROFI" je primárně založena na produktu Microsoft Mobile Information
Server 2002 Enterprise Edition, který představuje řešení pro mobilní
kancelář. Umožňuje zpřístupnit podnikové aplikace, data a intranet
mobilním uživatelům. Uživatelé se tak mohou kdykoliv a odkudkoliv dostat
k poštovním zprávám, kontaktům, kalendářům, intranetovým aplikacím a
zjistit případné nové úkoly. Standardem je bezpečný bezdrátový přístup
bez nutnosti přenastavování sítí, přepínání serverů nebo narušení
bezpečnostních norem.
Vhodnými zařízeními pro využití služeb mobilní kanceláře jsou na českém
trhu nedávno uvedená zařízení s operačním systémem Pocket PC 2002 Phone
Edition. Právě společnost Eurotel nabízí produkt DataPhone s tímto
operačním systémem.
Nahoru

Výstava
"IBM: Měníme svět!"
Příjemným zpestřením pro návštěvníky Invexu byla část expozice
společnosti IBM, která představila technologie, které během uplynulého století
zásadním způsobem změnily přístup zákazníků k podnikání a lidí k životu.
Slavnostní zahájení výstavy proběhlo za účasti ministra Vladimíra Mlynáře,
generálního ředitele IBM ČR a SR Miroslava Majoroše, zástupců vlády, státní
správy a dalších významných hostů.
V pavilonu G měli návštěvníci Invexu možnost shlédnout historickou
expozici, ve které našli například automatický reprodukční děrovač IBM z
roku 1924, nebo předchůdce notebooku tzv. Portable Person Configurator.
Ukázky vývoje technologií byly doplněny konkrétním příkladem jejich
využití a aktuálními novinkami, které IBM nabízí v dané oblasti v
současnosti.
Návštěvník výstavy tak během jejího absolvování získal ucelenou
představu o historickém vývoji informačních techologií a o současných
možnostech jejich konkrétního využití v praxi.
Nahoru

Jan
Mühlfeit Osobností roku české informatiky 2002
U příležitosti slavnostnostního zahájení 12. ročníku mezinárodního
veletrhu INVEX 2002 byla již tradičně udělena i cena Osobnost roku české
informatiky 2002, kterou v letošní premiérové kategorii nazvané MANAŽEŘI
získal viceprezident společnosti Microsoft Jan Mühlfeit.
Hodnotící tým složený z odborníků, vysokoškolských pedagogů a novinářů
tak v anketě ocenil skutečnost, že Jan Mühlfeit významným způsobem
ovlivnil v oblasti informačních technologií nejenom český, ale i
zahraniční trh.
Letos čtyřicetiletý viceprezident společnosti Microsoft pro Evropu,
Střední Východ a Afriku patří již řadu let k významným tvářím světa
informačních technologií jak v České republice, tak i v zahraničí.
Ostatně první ocenění Osobnost roku české informatiky získal už v roce
1994, kdy ještě stál na prahu své profesní kariéry a v Microsoftu
zastával jednu z nižších příček, a to pozici marketingového specialisty.
Když o pět let později přebíral stejnou cenu podruhé, byl již generálním
ředitelem české pobočky největší softwarové firmy světa a před
jmenováním do funkce regionálního ředitele pro východní Evropu
Microsoftu byl vyhlášen Nejlepším manažerem České republiky za rok 1999.
Nahoru

Cena za technologicky
pokrokový systém
Společnost LCS získala v rámci letošního mezinárodního veletrhu Invex
další ocenění, když její informační systém LCS Noris .NET, který letos
získal již nominaci na Křišťálový disk, se stal držitelem i "Ceny
Hospodářských novin 2002".
Nová verze LCS Noris .NET je vystavěna na platformě Microsoft .NET,
která přenáší uživatele od stolního PC do zasíťovaného prostředí
internetu a to díky integraci internetových technologií a standardů.
Informační systém LCS Noris .NET má připravena také odvětvová řešení pro
nejrůznější obory činností včetně státní správy. Poskytuje jednotnou
platformu pro provoz všech aplikací informačních technologií, které
firma pro svůj provoz potřebuje. Vyniká potřebnou mírou přizpůsobivosti
měnícím se požadavkům podniku a otevřeností pro další rozšiřování a
průběžnou aktualizaci systému.
LCS Noris .NET je plně integrován s produkty Microsoft, jako jsou
programy MS Office, MS Project či MS Exchange včetně elektronické pošty.
Technologie LCS Noris .NET podporují nejmodernější možnosti přístupu k
informačním systémům, ať se jedná o mobilní klienty včetně podpory WAP
protokolu či o podporu XML a Biztalk.
V rámci Invexu se společnosti LCS podařilo získat také ocenění Expo
Image za prezentaci na veletrhu. Díky ocenění z letošního Invexu se
stánek společnosti LCS dostává do finálního kola 7. ročníku soutěže,
které proběhne na jaře roku 2003. Zde budou znovu posuzovány všechny
expozice vyhodnocené v základních kolech soutěže v rámci veletrhů
pořádaných v letošním roce na brněnském výstavišti.
Tři nejlepší z nich si poté odnesou ceny Grand Prix Expo Image 2002.
Vyhlašovatelem soutěže je společnost Fair Agency ve spolupráci s
časopisem Strategie. Autorem oceněného stánku společnosti LCS s plochou
téměř 500 m2 je Ing. arch. Jan Konečný, jeho stavbu v pavilonu V
zajistili pracovníci BVV Expo Expert.
Nahoru

Tři velcí představují
Internet Data Center
Společnosti HP, Microsoft a Cisco prezentovali na letošním veletrhu
Invex společný technický koncept Internet Data Center (IDC), který
představuje komplexní řešení infrastruktury IT pro podnikové datové
centrum. IDC je postaveno na 29 hardwarových serverech společnosti HP,
diskovém poli XP128 s diskovou kapacitou 3 TB a 17 aplikačních serverech
společnosti Microsoft.
Infrastruktura je řešena pomocí Windows 2000 Serverů, Active Directory a
Windows .Net Serverů 2003 RC1 od Microsoftu. Součástí infrastruktury
jsou aktivní prvky společnosti Cisco.
Součástí tohoto řešení byl i datový sklad, který díky technologiím OLAP
(Online Analytical Processing) a datamining umožňuje rychlou on-line
analýzu dat. V současnosti jde patrně o největší realizovanou
multidimensionální OLAP kostku tohoto typu na světě (zpracování 2 TB
dat, tj. 33 miliard řádků).
Internet Data Center je jedním z typových řešení pro systémovou
architekturu, které umožní provozovat například aplikace systému
elektronického obchodu, datové sklady, podnikový informační portál a
další scénáře postavené na technologiích Microsoft a jeho partnerů.
Řešení aplikovatelné do produkčního prostředí je koncipováno jako
bezpečné, škálovatelné, dostupné a rychle realizovatelné.
Na přípravě projektu Internet Data Center se realizačně podílejí
společnosti CSC, Dataware, Infinity a Pro Futuro Consulting. Po skončení
Invexu se IDC vrací do prostor MSC@HP, solutions centra společností
Microsoft, HP a Intel. V těchto speciálních prostorách bude možné
otestovat toto řešení až do konce listopadu letošního roku.
Nahoru

|
|
PŘÍPADOVÁ STUDIE |
Jan Becher
- Karlovarská Becherovka
Počátky značky Jan Becher - Karlovarská Becherovka
(http://www.becherovka.cz/) sahají do roku 1807, kdy Josef Becher,
lékárník z Karlových Varů, začal prodávat hořký likér zhotovený podle
svého vlastního receptu. Jeho syn Johann zahájil výrobu ve velkém a je
to právě jeho jméno, které je spojeno s unikátním likérem Becherovka až
do současnosti. Od té doby společnost prošla jak dobrými, tak i krušnými
časy. Po II. světové válce byla zestátněna. A jako taková existovala až
do roku 1997, kdy česká vláda rozhodla o její privatizaci.
Pokračování
Nahoru

Outsourcing servisních
služeb ve společnosti GTS Czech
Společnost AutoCont CZ si na své konto si připsala další realizací
projektů. Jedná se outsourcing servisních služeb ve společnosti GTS
Czech, o které pojednává následující případová studie.
GTS Czech je dnes největším alternativním telekomunikačním operátorem v
zemi poskytujícím komplexní, cenově zvýhodněnou nabídku hlasových,
datových, internetových, operátorských a integrovaných služeb na
nejvyšší úrovni. V roce 2002 došlo ke sloučení GTS Czech se společností
KPNQwest Czechia.
Pokračování
Nahoru

 |
Konference, semináře,
školení |
Sledování
toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích
Pod tímto názvem je uváděn nový seminář , který
navazuje na letošní úspěšná setkání, která se týkala témat řízení
dokumentace a řízení údržby. Cílem semináře je především prezentovat
metody, produkty, služby a úspěšné reference v oblasti řízení skladového
hospodářství a sledovat tok výroby a to pro odborníky středního a
vrcholového managementu.
Aktivní účast na semináři vám umožní kontakt se specialisty z České
republiky a ze Slovenska. Důležitou část posluchačů budou tvořit
pracovníci projekčních organizací a dodavatelských společností. Seminář
"Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích" se
uskuteční 12. listopadu v prostorách hotelu Gustav Mahler v Jihlavě od 9
do 17 hodin. Program bude věnován následujícím odborným tématům:
Program bude věnován následujícím odborným tématům:
· řízení skladového hospodářství,
· vstup surovin a komponent,
· expedice, inventarizace, nákladové listy, vazba na fakturace, vazba na
logistiku,
· mezisklady,
· sledování toku výroby:
· poruchová hlášení - alarmy, zprávy, varování,
· dokumentace výroby - reporty, bilance,
· sledování podmínek výroby výrobku,
· sledování časového průběhu výroby,
· internetová řešení výše uvedených oblastí,
· technické prostředky:
· označování komponent a výrobků - čárové kódy, čipové karty apod.,
· čtecí zařízení,
· nadstavbové standardní programové vybavení,
· přenos informací pomocí moderních komunikačních metod (Radio, GPRS,GSM
apod.).
Jednotlivé přednášející firmy mají k dispozici časový prostor okolo 1
hodiny (konkrétní časový plán bude upřesněn podle počtu přihlášek),
zpětný projektor, dataprojektor, stoly a panely v přísálí. Přednáškový
sál pojme max. 200 posluchačů. Prostory a přísálí jsou vhodné pro
výstavku výrobků, dokumentace a vzorků. Organizátoři mohou při prezenci
rozdávat informační materiály v tištěné i elektronické podobě a
připomínkové předměty.
Další informace můžete získat na tel/fax čísle 59 691 99 77 nebo pomocí
e-mailu (petra.adamova@adam-ova.cz). O činnosti společnosti můžete
získat další informace na webu (www.adam-ova.cz), kde naleznete seznam
referencí, informace o jiných pořádaných akcích a jejich vyhodnocení,
včetně fotodokumentace.
Nahoru

Pozvánka na
akce top vision
Společnost top vision (http://www.topvision.cz/index-b.php?id_banner=5)
si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se problematiky
informačních systémů a technologií. Přední odborníci a praktici z
oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to formou
prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how, případových
studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší
společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost
informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s
přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním
zabezpěčením? Trápí vás otázka bezpečnosti vašich informačních systémů a
řízení IT rizika? Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích
systémů? Kladete si otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve
Vaší společnosti a jak se vyvarovat nejčastějších chyb? Na všechny tyto
a další otázky Vám odpoví následující semináře:
" Optimalizace IT nákladů, řízení efektivnosti IS 23.-24. října 2002
" Outsourcing IS/IT a SLA 5.-6. listopadu 2002
" IT Security 27.-28. listopadu 2002
" Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT
obdržíte zde (http://www.topvision.cz/inaction.php?id_banner=4) či na
telefonu 225 09 64 87.
Nahoru
Konference
EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Spotřeba energie představuje jeden z nezanedbatelných nákladů většiny
výrobců a poskytovatelů služeb. Návod, jak ušetřit energii, snížit své
výrobní náklady a přitom i zkvalitnit poskytované služby, se snaží
poskytnout organizátoři konference EEBW: Energie efektivně (www.eebw.cz)
2002. Již osmý ročník této mezinárodní odborné konference se bude konat
ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v Kongresovém centru Praha.
Organizuje ji SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s.
za mediální podpory časopisu IT System (www.SystemOnLine.cz) a IT CAD
(http://cad.ccb.cz).
Podtitulem konference EEBW:
Energie Efektivně (www.eebw.cz) 2002 je heslo "Příležitost pro návratné
investice", naznačující, že mnoho opatření pro dosažení efektivnějšího
využití energie přestavuje investici splňující náročná finanční
kritéria. Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s
elektřinou a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity pro
zákazníky a spotřebitele i energetické auditory, příprava a financování
projektů a obchodování s emisemi, využití biomasy pro vytápění,
nízkoenergetické domy bez navýšených investic, energeticky úsporné
osvětlování a Energy Performance Contracting a energetický kontrakting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace. Například v sekci Liberalizace trhu se bude
diskutovat o možnostech využití výhod liberalizace energetického
průmyslu spotřebiteli energie, jako jsou možnost volby dodavatele
elektřiny, snížení cen energie, obchodování s elektřinou na burze,
využití marketingu v této oblasti a podobně.
Součástí akce bude i samostatná konference SBTB: Simulace budov a
techniky prostředí 2002 (7. listopadu 2002), jejímž předmětem zájmu jsou
počítačové simulace proudění v místnostech a prvcích zařízení techniky
prostředí, počítačové simulace energetických bilancí budov a systémů,
optimalizace chování systémů vytápění, větrání a klimatizace, řešení
nestandardních stavebních prvků, počítačové simulace související s
využitím netradičních zdrojů energie a modelování vnitřního prostředí.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz (eebw@svn.cz), nebo navštivte samostatnou
internetovou stránku (www.eebw.cz).
Nahoru

Integrace
procesů v podniku
Společnost Sybase pořádá konferenci "Business Process Integration -
Integrace procesů v podniku", která se bude věnovat problematice
aplikační, datové a procesní integrace v podnicích a organizacích. Na
programu konference, která se bude konat ve středu 30. října v pražském
hotelu Hilton, se budou podílet nezávislí odborníci, experti z
akademické sféry i zástupci partnerů a zákazníků společnosti Sybase.
Podrobnosti o připravované konferenci lze najít na této adrese
(www.sybase.cz/konferenceBPI).
Program konference "Business Process Integration - Integrace procesů v
podniku" se bude skládat ze tří bloků. V první části bude představena
problematika integrace jako celek - o přednášky se podělí zástupci VŠE a
nezávislého analytického institutu (Gartner Group). Druhý blok bude
probíhat v režii odborníků ze společností Sybase, IBM, Sun Microsystems
a Deloitte & Touche, kteří budou prezentovat vlastní přístupy k řešení
integrace a představí nejdůležitější nástroje. Třetí blok programu
konference bude věnován příkladům rozpracovaných řešení u vybraných
podniků a organizací v ČR. Program bude zakončen panelovou diskusí.
Úroveň obchodních procesů v podnicích a organizacích je nesmírně
důležitá - předurčuje totiž jejich chování na trhu. Obchodní procesy
určují jak podnik plánuje výrobu, komunikuje se svými dodavateli nebo
jak zpracuje požadavek zákazníka. Obchodní procesy specifikují například
postup operací od přijetí objednávky, přes výrobu a zaúčtování až k
samotné dodávce zboží.
Pokud podnik optimalizuje svoje obchodní procesy - například dobře
zvládnutou integrací dosáhne výrazného snížení nákladů na zpracování
obchodní transakce. Další výhody přinese i integrace obchodních
rozhodnutí do zpracování objednávky a možnost volby různých postupů
podle skupin zákazníků (např. podle jejich bonity). Integrace a
automatizace provozovaných procesů může podniku přinést také celou řadu
dalších benefitů. Zkrácení vyřízení objednávky dovolí snížit skladové
zásoby a tak zvýšit výkon vlastního kapitálu, rychlá odezva na požadavky
obchodních partnerů umožní vzájemnou těsnější spolupráci a lepší využití
výrobních kapacit, zvýšení loajality zákazníků a dodavatelů, zlepšení
cash flow apod.
Nahoru

Jaký byl Citrix Solution Day?
Společnost Citrix zorganizovala ve čtvrtek 26. září svou konferenci
Citrix Solution Day poprvé i v České republice a to v pražském hotelu
Diplomat. Hlavním tématem, které bylo tento rok zdůrazněno, je
problematika jednoduché a efektivní cesty ke správě IT. Tato konference
k sobě přitáhla více než 180 reprezentantů českých a slovenských
korporací, organizací a partnerů společnosti Citrix, včetně jejich
zákazníků.
Jedním z hlavních bodů této konference byla prezentace nejlepších
případových studií a postupů, jak z České, tak Slovenské republiky.
Objevila se zde také informace o instalaci řešení Citrix na slovenském
Ministerstvu financí. O zlepšení efektivity dosažené pomocí technologie
Citrix referovaly i další organizace, jako například známá česká
společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka, Mostecká uhelná
společnost, Severomoravská plynárenská, česká pobočka kanadské
společnosti Bombardier Transportation a také společnost Volkswagen
Slovensko.
Konference byla sponzorována následujícími partnery společnosti Citrix:
Solidea Net Partner, PosAm, Unit, Data Inter Opava, OrBit, MHM Computer
a Autocont. Ve výstavním prostoru byly předvedeny výhody řešení
společnosti Citrix pro distribuci aplikací, mobilitu, pracovní vzdálený
přístup do kanceláří a trvalý chod podnikání.
Nahoru

IT Security
Conference 2002
Letošní, v pořadí již čtvrtý ročník IT Security Conference, který
každoročně pořádá společnost DNS ve spolupráci s nejvýznamnějšími
českými partnery a zahraničními dodavateli, se tentokrát uskutečnila v
netradičním duchu: jako doprovodná akce stánku IT Security na veletrhu
INVEX.
Na konferenci tuzemští přednášející představili nejvýznamnější produkty
a řešení z oblasti zabezpečení informačních technologií. Přednášky o
komplexním zabezpečení, o službách bezpečnostních řešení a prezentace z
oblastí firewall, antivirová ochrana, šifrování, detekce průniku, VPN,
PKI, autentizace a dalších vyslechli zájemci v konferenčním prostoru
přímo na stánku IT Security.
Nahoru

Seminář LATES -
Ladění a testování aplikací
Dne 2. října 2002 se uskutečnil 2. ročník semináře o ladění a testování
aplikací - LATES 2002. Seminář byl zaměřen na testování a monitorování
aplikací s cílem získat funkční a dynamicky optimalizovaný software. O
seminář projevili zájem především vedoucí pracovníci z odborů IS/IT
státních podniků, financí a telekomunikací.
Návštěvníci semináře měli možnost vyslechnout dva bloky přednášek. První
byl zaměřen zejména na problematiku kvality software a metodiku jeho
testování včetně stanovení podmínek pro převzetí software zákazníkem. V
tomto bloku se přednášející zaměřili i na zátěžové testování a
monitorování aplikací s cílem optimálně nastavit jejich dynamické
chování a prověřit jejich spolehlivost v režimu simulované zátěže velkým
počtem současně pracujících uživatelů.
V druhé části semináře se zástupci společnosti Accenture a ČSOB podělili
o své praktické zkušenosti. Mezi účastníky vzbudila značný zájem
přednáška firmy Accenture o zátěžovém testování systému SAP R/3 v České
spořitelně. Na závěr semináře proběhla živá diskuse, která potvrdila, že
problematika kvality software a jeho testování se stále více dostává do
popředí zájmu.
Nahoru
|
|
Finanční monitor IT firem |
Progress Software oznámila
výsledky hospodaření
Společnost Progress Software oznámila výsledky hospodaření za třetí
čtvrtletí fiskálního roku 2002, které skončilo k 31. srpnu 2002. Tržby
za čtvrtletí vzrostly na rovných 69 mil. USD, což ve srovnání s částkou
67,1 mil. USD za stejné období minulého roku znamená zvýšení o 3 %.
Provozní zisk dosáhl 7,3 mil. USD a oproti třetímu čtvrtletí roku 2001
(6,1 mil. USD) se zvýšil o 20 procent. Čistý zisk vzrostl ze 4,9 mil.
USD ve třetím čtvrtletí roku 2001 o 12 procent na 5,5 mil. USD.
Rozdělený zisk na jednu akcii stoupl oproti stejnému období minulého
roku o 8 procent na 0,14 USD.
Tržby společnosti byly ve třetím čtvrtletí 2002 příznivě ovlivněny
meziročním vývojem měnových kursů.
Během třetího čtvrtletí
společnost koupila zhruba 800 000 svých vlastních akcií v ceně 11,1 mil.
USD. V polovině září 2002 odsouhlasila rada ředitelů zpětný nákup více
než 10 mil akcií v termínu, v němž bude podle mínění společnosti takový
nákup znamenat efektivní využití volných peněz. V současnosti platný
souhlas se zpětným odkupem akcií, v jehož rámci zbývá ke koupi 8,7 mil.
kusů, vyprší 30. září 2002. Objem volných peněz a krátkodobých investic
společnosti činil ke konci třetího čtvrtletí 2002 196,7 mil. USD.
Nahoru

|
|
Internet, komunikace a
sítě |
Holistické zabezpečení
podnikových sítí
Komplexní zabezpečení je pro spletité prostředí dnešních podnikových
sítí naprosto nezbytné. Jelikož konvenční fragmentované nástrojové sady
pro zabezpečení obvykle nechávají společnosti zranitelné v důsledku
mezer v technologiích nebo procesech; vyžadují zbytečné množství
manuální správy a neumožňují snadnou automatizaci založenou na
vnitropodnikových politikách.
Právě tento nedostatek se snaží řešit společnost Computer Associates,
která hned v první den konání Invexu představuje bezpečnostní řešení,
které slučuje správu přístupu, identit a ohrožení v podnikových sítích.
Tento komplexní přístup ke správě zabezpečení je založen na integraci
řešení CA eTrust a technologií partnerů, kdy nový systém eTrust Security
Command Center umožňuje správu veškerých bezpečnostních procesů v rámci
celého podniku z jediné konsoly, portálu.
CA eTrust nabízí řešení ve všech třech hlavních oblastech zabezpečení.
Tou první je správa identit, kdy eTrust Identity Management se během
celého životního cyklu kompletně postará o správu uživatelů a
uživatelské účty, přičemž umožňuje bezpečné a zjednodušené přihlašování
uživatelů k podnikovým aplikacím v souladu s jejich úlohou ve
společnosti. Druhá oblast - správa přístupu - eTrust Access Management
zajišťuje proaktivní ochranu podnikových dat založenou na vnitřních
politikách a vysokou dostupnost nejdůležitějších podnikových systémů.
Třetí je správa ohrožení - eTrust Threat Management chrání před
ohrožením zevnitř i z vnějšku, např. před škodlivým kódem nebo útoky
metodou denial of service.
Pomocí nového systému CA eTrust Security Command Center mohou správci
zabezpečení tyto tři oblasti sjednotit v rámci jediného řídicího místa.
Řešení nabízí integrovanou správu a vizualizaci veškerých podnikových
zabezpečovacích funkcí jako portálu. Dále podporuje řadu řešení CA
eTrust a pomocí rozsáhlé sady pro vývoj softwaru lze využít i otevřená
rozhraní a bezproblémově tak začlenit zabezpečovací produkty třetích
stran, např. systémy pro odhalování nežádoucího přístupu, firewally a
síťové prostředky.
Na bezpečné implementaci řešení eTrust, spolupracuje CA úzce s dalšími
partnery. K nim se řadí firmy Ernst &Young, EDS, Fujitsu Siemens
Computers, SAFlink, Gemplus a SAP.
Nahoru

Oceněný
switch
V soutěži o Křišťálový disk při 12. mezinárodním veletrhu informačních a
komunikačních technologií INVEX 2002 se v kategorii Síťová a komunikační
zařízení umístil na prvním místě exponát společnosti 3Com, Switch 4050
ve spojení s technologií 3Com XRN.
XRN je zkratkou pro eXpandable Resilent Networking, technologii firmy
3Com, která přináší nový způsob budování center datových sítí, s vysokým
výkonem a maximálním zabezpečením dostupnosti služeb. Přepínače jsou
spojené technologií XRN v jeden distribuovaný celek. Tento celek se
nazývá XRN Distributed Fabric (DF)
.Za pomoci XRN technologie firma 3Com dokáže budovat páteře podnikových
sítí s potřebnou propustností (v první fázi až 96Gbit/s neblokovaně) a
vysokou odolností proti možným poruchám zařízení. To vše za nižší cenu,
kterou by bylo nutno investovat do modulárních řešeními tak, aby bylo
dosaženo přibližné propustnosti a stejné úrovně redundance jako u 3Com
XRN technologie.
Exponát byl rovněž předveden na živo, neboť technologie 3Com XRN, stejně
jako nejnovější gigabitový přepínač 3Com Switch 4050 byly použity při
stavbě počítačové sítě pro Mistrovství České republiky v počítačových
hrách, které se uskutečnilo v rámci veletrhu Invex 2002.
Nahoru

Portálový publikační systém
Economia Online a Globe Internet představili na letošním veletrhu Invex
portálový publikační systém, na kterém běží bezmála rok všech 35 webů
skupiny iHNed.cz. Redakční systém je určen pro správu dynamických
internetových stránek s častou aktualizací - např. zpravodajských
serverů, jejichž vysoké nároky zobrazování aktuálních dat při vysoké
návštěvnosti systém uspokojuje.
Na systému lze provozovat extranetové a intranetové aplikace, u kterých
se předpokládá velké množství přispěvovatelů. Zároveň splňuje základní
požadavek těchto aplikací - možnost vytváření uživatelských profilů pro
různé skupiny uživatelů.
Jedním z důležitých požadavků bylo, aby uživatelé systému mohli sami
vytvářet a měnit webové stránky bez nutnosti složitého programování.
Výsledkem tohoto požadavku je široká modularita systému, která skutečně
umožňuje vytvořit nový web během několika hodin, v případě složitějšího
webu během několika dnů.
V konkurzu na řešitele zvítězila společnost Globe Internet. Jako
databázi byla zvolena Oracle 8i Standard Edition. Vývoj systému probíhal
ve spolupráci odborníků z Economia OnLine s analytiky Globe Internet.
Kromě zvláštních funkcí obsahuje systém všechny základní funkcionality
vyžadované pro webový publikační systém - ankety, chaty, diskuse apod.
Modularita systému umožňuje, aby byl na systému postaven stejně tak
rozsáhlý soubor webů, jako i jen několik webů případně jen jeden web.
Databáze Oracel přitom zajišťuje, že stránky odolají i poměrně vysoké
zátěži bez viditelného zpomalení přístupu.
Nahoru

Charles
Square Center se Škodou Auto na stejné lince
Služeb telekomunikačního operátora Aliatel využívají od července
letošního roku dvě nové společnosti. První je od 1. července největší
tuzemský výrobce automobilů Škoda Auto. Koncern bude po následujících 12
měsíců využívat pro odchozí mezinárodní hovory telefonní službu s přímým
připojením Business Call Direct.
Dalším velkým zákazníkem Aliatelu se stala společnost Charles Square
Center, spravující novou administrativní budovu Centrum Karlovo náměstí
na pražském Karlově náměstí. Smlouva na dobu neurčitou zahrnuje dodávku
služeb Business Call Direct a Speedline.
Telefonní služba s přímým připojením je využívána na příchozí i odchozí
hovory, Speedline je službou přístupu k internetu. Obě služby jsou v
provozu od 19. července. Charles Square Center
(http://stavebni-forum.cz/aktuality/index.phtml?modul=1&clanek=843&komentar=3)
je nově zbudované administrativní centrum v centru Prahy na Karlově
náměstí o ploše cca 20 000 m2. Mezi nájemci kancelářských prostor jsou
Philip Morris či Ernst&Young.
Mezi zákazníky využívající telefonní službu Business Call Direct
společnosti Aliatel patří například Bank Austria Creditanstalt Czech
Republic, Danone, Ericsson, Jihočeské mlékárny či Západočeská
energetika.
Nahoru

Nextra zvyšuje kapacitu
připojení
Ze 100 Megabitů na 1 Gigabit za sekundu zvyšuje kapacitu připojení do
peeringového centra sítě NIX Nextra Czech Republic i u své druhé linky.
Díky aplikování zdvojených přípojných tras do uzlu NIX a jejich současné
kapacitě 1 Gigabit za sekundu zajišťuje Nextra Czech Republic lokální
konektivitu a zvýšenou redundanci při výpadku jednoho NIXového uzlu.
Díky kruhové topologii své sítě zajišťuje společnost NEXTRA plně
redundantní propojení nejen na celém území České republiky, ale i v
zahraničí. Dosažitelnost je zajišťována aplikováním zdvojených
přípojných tras do uzlu NIX a plně redundantní topologií páteřní sítě s
primární konektivitou.
Nahoru

Rozšiřující
procesor pro zvýšení výkonnosti směrovačů
Pro jeden z nejrozšířenějších středních směrovačů firmy Cisco - typ 7200
- byl připraven rozšiřující procesor NPE-G1, který zrychlí provádění
služeb a zlepší tím aplikační pružnost. Nový procesor má dvakrát vyšší
výkon než předchůdce a proto dovoluje směrovačům řady Cisco 7200
dosáhnout výkonu až milion paketů za sekundu. Upgrade lze provést v
rámci šasi Cisco 7200 VXR.
Poskytovatelé služeb a podniky tak mohou pokračovat v rozšiřování sítě a
chránit si své náklady na správu a provozování sítě. Inovace tímto
směrem umožňuje dále rozšířit VPN služby v síti, které jsou zaměřené na
MPLS se službami QoS a správou bezpečnosti.
Procesorová deska NPE-G1 poskytuje kromě tří zabudovaných ethernetových
portů 10/100/1000 Mb/s vyšší výkon pro bezpečnost, řízení šířky pásma a
síťového provozu (QoS). Pro multimediální aplikace podporuje
konvergované hlasové volání, video a data, a v neposlední řadě také IPv6
a MPLS (Multiprotocol Label Switching). Pro řadu Cisco 7300 byl
představen nový software podporující hardwarové akcelerované funkce jako
MPLS, MPLS VPN a NAT (Network Address Translation) a aplikace v bodech
připojení (remote point-of-presence - POP).
Nahoru

Catalyst pro
podnikové sítě
Od září nabízí Cisco také nový produkt řady 4000 s označením Catalyst
4500, který je založen na osvědčené architektuře Catalyst 4000. Jeho
cílovým určením jsou podnikové počítačové sítě. Uplatní se tam, kde je
potřeba inteligentních služeb a dalších vrstev pro rozvoj sítě.
Catalyst 4500 může být také nasazen jako integrované řešení pro
připojení pobočky. Na pobočkách je totiž potřeba WAN portů pro samotné
připojení k centrále a také podpory datových přenosů, video přenosů a
přenosů hlasu.
V rámci řady 4500 byla
představena tato šasi: Cisco Catalyst 4507R se sedmi modulárními sloty,
Cisco Catalyst 4506 s šesti modulárními sloty a Cisco Catalyst 4503 se
třemi modulárními sloty. Všechny varianty šasi mají stejnou
architekturu, která jim umožňuje, aby byly rozšířeny až do velikosti 240
portů o kapacitách 10/100, 100BASE-FX Fast Ethernet, 1000BASE-LX nebo
10/100/1000BASE-T Gigabit Ethernet.
Catalyst 4500 poskytuje redundanci, rozšířené řízení sítě, integrované
napájení a ochranu investic hlavně proto, že je vybaven novým modulárním
konceptem běžně používaným jen u třídy středních přepínačů. Zákazníkům,
kteří mají lokality v rámci metropolitní sítě, dovoluje konvergovat sítě
(rozuměj spojit hlas, video a data do jediného komunikačního kanálu),
zvýšit jejich výkon, pružnost v rozšiřování, bezpečnost a management.
Všechna šasi podporují 1+1 redundantní napájení a inline napájení
(například pro napájení IP telefonů prostřednictvím strukturované
kabeláže).
Nahoru

RSA
Security uzavřela dohodu s Microsoftem o zabezpečení
RSA Security, vyrábějící řešení pro oblast e-security, uzavřela dohodu
se společností Microsoft, na jejímž základě budou obě firmy nabízet
zabezpečovací řešení, která budou spolupracovat na vyšší úrovni. První
iniciativou je poskytnutí licence k dvoufaktorovému autentizačnímu
softwaru RSA SecurID pro Microsoft a vývoj identifikačního softwaru RSA
SecurID určeného pro kapesní počítače s MS Windows.
RSA Security poskytla Microsoftu licenci pro komponentu dvoufaktorového
autentizačního software RSA SecurID s názvem RSA ACE/Agent. Díky této
licenci bude Microsoft moci integrovat agenta RSA SecurID do svých
aplikací. Prvním produktem Microsoftu, který bude tuto funkci používat,
bude její internetový zabezpečovací a urychlovací server ISA Server 2000
(Internet Security and Acceleration Server). Funkcionalita se bude
dodávat s chystanou sadou vylepšení pro ISA Server.
Zároveň RSA Security vyvinula pro platformu Windows Pocket PC 2002
softwarový token RSA SecurID. Zařízení využívající tuto platformu mohou
nyní fungovat jako autentizátory RSA SecurID, díky čemuž již nebude
nutné, aby uživatelé s sebou nosili hardwarové tokeny. Ve spojení se
softwarem pro řízení autentizace RSA ACE/Server jsou autentizátory RSA
SecurID schopny pozitivně identifikovat uživatele a zabránit
neoprávněnému vstupu do sítí a systémů.
Dvoufaktorové autentizační řešení RSA SecurID se používá k ochraně
cenných síťových zdrojů. Aby uživatel získal přístup k síti, musí se
identifikovat pomocí dvou jedinečných znaků - něčeho, co zná, jako je
heslo, a něčeho, co má, jako je token. S růstem potřeby identifikace
uživatelů a ochrany cenných informací se RSA SecurID stal důležitou
komponentou zabezpečovací síťové podnikové infrastruktury.
Zabezpečovací a urychlovací Microsoft ISA server 2000 je podnikovým
firewallem a web cache serverem, jenž umožňuje správcům IT zajistit
uživatelům bezpečný a rychlý internetový přístup. ISA Server vycházející
z Microsoft Windows 2000 zajišťuje pro kontrolu, bezpečnost a rychlejší
transakce na internetu vyvinuté vícevrstvé firemní ochranné prostředky
privátních sítí. Více informací o ISA Serveru naleznete na webu
(http://www.microsoft.com/ISAServer), kde si také můžete stáhnout jeho
zkušební verzi.
Nahoru
|
|
Informační společnost |
Logica a CMG
jednají o možnosti fúze
Společnosti Logica a CMG minulý týden potvrdily jednání o možnosti
spojení obou firem, čímž by vznikl jeden z největších evropských
poskytovatelů IT služeb a software pro přenos zpráv v telekomunikačních
sítích.
V současné době probíhá důkladné posuzování perspektiv transakce, která
se uskuteční pouze v případě, že představenstva obou firem dospějí k
jednoznačnému přesvědčení, že je to v zájmu jejich akcionářů.
Pokud se transakce uskuteční,
dojde k úplnému sloučení obou společností. Dosavadní akcionáři firmy
Logica by vlastnili 60 % akcií nové společnosti, dosavadní akcionáři CMG
40 %. Nový celek by pravděpodobně vedl dosavadní ředitel firmy Logica
Dr. Martin Read, generální ředitel CMG Cor Stutterheim by nastoupil do
pozice čestného ředitele. Předpokládá se, že by nová společnost těžila
ze spojení pozic obou partnerů v různých sektorech trhu, a také ze
snížení provozních nákladů. Žádné další oznámení týkajícího se možné
spojení obou firem nebude v nejbližších týdnech učiněno.
Nahoru |
Komerční příloha |
Geac slaví 10 let na českém trhu
Společnost Geac Enterprise Solutions (dříve JBA), která se
pravidelně zařazuje mezi 5 největších dodavatelů podnikových
informačních systémů, slaví 10 úspěšných let na českém trhu. Jejím
klíčovým produktem je ERP systém System21, v základní verzi určený pro
strojírenské a distribuční společnosti (ČKD Blansko, TVM), se
specializovanými verzemi pro průmysl nápojářský (číslo jedna mezi
českými producenty piva, mj. Pražské pivovary, Plzeňský Prazdroj),
potravinářský (Vitana), automobilový, elektroprůmysl (Draka Kabely,Tesla
Valašské Meziříčí), oděvní a obuvnický průmysl (Otavan Třeboň).
Společnost JBA, předchůdce současné GEAC Enterprise Solutions, byla
založena v roce 1992, kdy uvedla na český trh podnikový informační
systém pro střední a velké podniky Business400 od společnosti JBA
International PLC. Již v letech 1992 až 1994 si tento produkt zakoupilo
20 českých společností. V roce 1998 prošel produkt zásadní inovací (mj.
řešení Y2K, zavedení měny Euro, využití nových technologií IBM) a byl
přejmenován na System21.
V roce 2000 se britská JBA International PLC stala součástí největší
kanadské softwarové společnosti Geac Computer Corporation Ltd. a tak se
i česká pobočka se stala stoprocentně vlastněnou dcerou společnosti
GEAC. Spojení přineslo možnost koordinace vývojářských kapacit pro
moderní oblasti e-businessu, CRM a business inteligence, navíc přineslo
do portfolia české pobočky GEAC Enterprise Solutions další ERP a
softwarové produkty (mj.francouzský Anael, německý Ratioplan, americký
SmartStream atd.)
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|