HLEDEJ
 V SEKCI
 

28. srpna 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
HP potřetí Systémovým integrátorem roku
Bratislavský magistrát zvolil informační systém LCS Noris
Sun a IFS posilují spojenectví
Software, který pomůže vašemu obchodu
Podpora pro rodinu podnikových systémů hromadného ukládání dat
Borland podepsal dohodu o akvizici Starbase

Viděno na invexu
Křišťálové disky rozdány
Ocenění The Best of INVEX
Výstava "IBM: Měníme svět!"
Jan Mühlfeit Osobností roku české informatiky 2002

Cena za technologicky pokrokový systém
Tři velcí představují Internet Data Center

Případová studie
Jan Becher - Karlovarská Becherovka
Outsourcing servisních služeb ve společnosti GTS Czech

Konference, semináře
Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích
Pozvánka na akce top vision
Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Integrace procesů v podniku
Jaký byl Citrix Solution Day?
IT Security Conference 2002
Seminář LATES - Ladění a testování aplikací


Finanční monitor IT firem
Progress Software oznámila výsledky hospodaření

Internet, komunikace a sítě
Holistické zabezpečení podnikových sítí
Oceněný switch
Portálový publikační systém
Charles Square Center se Škodou Auto na stejné lince
Nextra zvyšuje kapacitu připojení
Rozšiřující procesor pro zvýšení výkonnosti směrovačů
Catalyst pro podnikové sítě
RSA Security uzavřela dohodu s Microsoftem o zabezpečení


Informační společnost
Logica a CMG jednají o možnosti fúze
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 10/2002


Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.)
Připravujeme:
IT System 11/2002


Hlavní témata
" IS v bankách a financích
" Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
" Pokročilé metody plánování a řízení projektů
" E-procurement
" Critical Chain v praxi
" Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
" Moderní informační technologie v podpoře marketingu
" Specializovaná příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
 


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


SystemOnLine


UDÁLOST TÝDNE

HP potřetí Systémovým integrátorem roku
Společnost Hewlett-Packard byla v řadě již potřetí zvolena Systémovým integrátorem roku. Slavnostní vyhlášení soutěže TOP 10 Systémových integrátorů roku 2002 se uskutečnilo v rámci společenského večera veletrhu Invex. HP se letošního ročníku zúčastnilo s projekty implementace CRM řešení pro společnost CCS , centrálního dohledu systémů pro společnost Aliatel a outsourcingovými službami pro firmu Mora Moravia.
Soutěž TOP 10 systémových integrátorů roku se letos konala již počtvrté. Zástupci vybraných společností a sdružení z řad odborné veřejnosti v ní hlasováním označovali společnosti, které v oblasti systémové integrace dosáhly za uplynulý rok největších a nejhmatatelnějších výsledků. Více informací o soutěži TOP 10 systémových integrátorů naleznete na webu .
 

Nahoru

 

Podnikové aplikace

Bratislavský magistrát zvolil informační systém LCS Noris
Společnost LCS oznámila implementaci informačního systému LCS Noris ve Slovenské republice. Slovenská pobočka firmy uspěla díky partnerským společnostem Axon Pro a Intelsoft ve výběrovém řízení na informační systém Magistrátu hl. m. Bratislavy. LCS Noris zde bude mít na starosti řízení ekonomiky, evidenci majetku města, evidenci obyvatel, administrativní záležitosti městské policie či svozu odpadu.
Mezi silné stránky systému patří na jedné straně komplexnost, na straně druhé vysoká míra otevřenosti a flexibility. Kromě vývoje řady schopností, které jsou u systému této kategorie celkem standardní, je kladen důraz na způsob a úroveň komunikace s okolím, automatizaci rutinních procesů a zároveň na maximální flexibilitu a schopnost přizpůsobit se specifickým požadavkům.
LCS Noris představuje rovněž stabilní základ pro orientaci na elektronické formy podnikání a perspektiva přechodu na platformu Microsoft.NET otevírá řadu dalších možností včetně autorizovaného přístupu do informačního systému odkudkoli či možnost poskytování aplikačních služeb formou ASP.
S informačním systémem LCS Noris je svázán rozsáhlý projekt vývojové a implementační platformy předních IT firem v České republice - LCS Noris Open, v jehož rámci jsou připravovány specializované aplikace a branžová řešení pro různá odvětví hospodářství a podnikatelské činnosti. V současné době jsou již k dispozici řešení pro řadu oborů - stavebnictví, strojírenství, textilní průmysl, obchod, reklamu, utility, leasing, dopravu a spedici, odpady a zdravotnictví.


Nahoru

 

 

 

 

Sun a IFS posilují spojenectví
Co se ukázalo jako prospěšné, v tom je dobré pokračovat. Takovým sloganem se řídí u společností Sun a IFS, které se na základě dosavadní spolupráce rozhodly přikročit k dalšímu globálnímu spojenectví. To má umožnit především IFS další expanzi na zahraniční trhy, rozšířit společnou spolupráci v oblasti marketingu, podpory a také engineeringu v souvislosti s platformou Java 2 Enterprise Edition (J2EE).Sun a IFS vyhradili prostředky pro návrh a technické prostředky pro optimalizaci využití funkcí platformy J2EE druhé generace v IFS Aplikacích. Společnost IFS se rozhodla standardizovat své produkty na platformě Sun ONE Studio, integrovaném vývojovém prostředí pro vývojáře v jazyce Java. Dále bude software IFS optimalizován na aplikačním serveru Sun ONE z hlediska rozšiřovatelnosti a robustnosti. Řešení bude také zahrnovat portálový server Sun ONE Portal Server pro bezpečnou portálovou integraci v oblasti e-business a adresářový server Sun ONE Directory Server pro vyšší bezpečnost a ochranu podnikových informací. Díky tomu mohou uživatelé využívat řešení, které lze celkem snadno a rychle konfigurovat tak, aby bylo možné vyřešit i krátkodobé náročnější potřeby společnosti (například webové služby).
Vzájemné vztahy společností se vyvíjely několik let a vedly k několika stovkám společných zákazníků v různých oblastech průmyslu (například letectví, obrana, veřejné služby a výroba). Mezi společné zákazníky společnosti Sun a IFS patří například GE Engine Services, BAE Systems či Modus Media International.


Nahoru

 

Software, který pomůže vašemu obchodu
Pokud právě přemýšlíte nad tím, jak sladit firemní informační systém se svými obchodními cíly, máte možnost použít novou verzi software Tivoli od společnosti IBM, která by měla svým uživatelům právě napomoci automatizovat správu jejich informační infrastruktury. Tímto krokem přidává IBM do své nabídky produktů na správu systémů 26 řešení s novými autonomními schopnosti včetně nového softwaru na správu identity a úložných prostředků.

Pokud právě přemýšlíte nad tím, jak sladit firemní informační systém se svými obchodními cíly, máte možnost použít novou verzi software Tivoli od společnosti IBM, která by měla svým uživatelům právě napomoci automatizovat správu jejich informační infrastruktury. Tímto krokem přidává IBM do své nabídky produktů na správu systémů 26 řešení s novými autonomními schopnosti včetně nového softwaru na správu identity a úložných prostředků.
Autonomní výpočetní systémy a software mají čtyři charakteristiky: samočinnou konfiguraci, samočinné odstraňování problémů, samočinnou optimalizaci a samočinnou ochranu. Tento přístup ke správě pomůže firmám spravovat jejich e-business infrastrukturu s menším množstvím manuálních zásahů než-li tomu bylo doposud. Mezi nové produkty a nabídky patří:
o Tivoli Identity Manager - nový software, jehož základ byl získán nedávnou akvizicí společnosti Access360, automatizuje zavádění přístupových práv uživatelů k aplikacím a zdrojům podle firemních zásad. Umožňuje snížit náklady na správu IT a posílit zabezpečení.
o Tivoli Privacy Manager - software na automatizaci vynucování zásad ochrany soukromí ve firmách. Umožňuje společnostem snáze rozšířit funkce správy identity na aplikace, které shromažďují informace, podle nichž by bylo možné identifikovat jednotlivce. Tento nový software pomůže společnostem zpřístupnit zákazníkům personalizované aplikace e-business při dodržení platných zákonů o ochraně soukromí a podnikových zásad ochrany soukromí.
o VeriSign Access Management Service (AMS) - první spravovaná služba řízení přístupu a autentizace, kterou hostuje VeriSign a je založena na softwaru IBM Tivoli Access Manager. Nová služba, která nabízí funkce samočinné ochrany, poskytuje organizacím širší výběr možností, jak zavést správu bezpečného přístupu napříč aplikacemi.
Další novinky a vylepšení softwaru Tivoli podporující autonomní výpočetní systémy:
o Tivoli Service Level Advisor využívá datový sklad pro prediktivní analýzu a vytváření zpráv o smlouvách o úrovni služeb (service level agreement - SLA). Zjednodušuje a automatizuje správu smluv SLA, přičemž propojuje poskytování IT služeb s obchodními cíli. Funkce na analýzu trendů umožňují předvídavě spravovat existující zdroje IT tak, aby byla dodržena úroveň služeb a nedocházelo k porušování SLA.
o Tivoli Business Systems Manager zjednodušuje správu klíčových systémů e-byznysu tím, že v reálném čase spravuje problémy dle podnikových priorit. Integruje se s existujícími řídícími řešeními, například na sledování a korelaci problémů, a tak umožňuje správci vidět výpadky ve vztahu k podnikání.
o Tivoli Configuration Manager poskytuje integrované řešení pro nasazování softwaru a sledování konfigurací hardwaru a softwaru v podniku. Nová verze obsahuje v jednom řešení správu serverů, desktopů, notebooků a zařízení Pocket PC, Palm OS a Nokia Communicator.

Nahoru

 

Podpora pro rodinu podnikových systémů hromadného ukládání dat
Společnost Unisys ohlásila, že bude nasazovat systémy hromadného ukládání dat CLARiiON CX400 a CX600 ve výkonných podnikových systémech založených na technologiích Microsoft Windows a Intel. Unisys staví na desetiletém partnerství s firmou EMC, výrobcem systémů CLARiiON a prosazuje systémy EMC  CLARiiON a Symmetrix jako preferovaná řešení pro ukládání dat, která vhodným způsobem doplňují jak podnikové servery Unisys ES7000, tak Unisys ClearPath. Rodina systémů hromadného ukládání dat CLARiiON CX se nasazuje v takových oborech jako jsou finanční služby či vládní sektor. Zákazníci mohou těžit i z vlastností serveru Unisys ES7000, který je vybaven prvky mainframové třídy. Lze jej rozšířit až na 32 procesorů a až na 96 vstupně/výstupních slotů (zásuvek).

Systém hromadného ukládání dat CLARiiON CX600 je navržen pro podporu aplikací, které intenzivním způsobem pracují s daty, kam patří například business inteligence a OLTP. CLARiiON CX600 zrovna tak poskytuje výkonné zálohování a schopnosti zotavení z výpadku v případech, kdy zákazníci požadují dosažení co nejvyšší doby provozu a podpory podniku a jeho obchodování. Systém CX600 je navíc zvláště vhodný tam, kde se provádí konsolidace serverů, protože podporuje jak přímé připojení, tak připojení k síti SAN (Storage Area Network), k osamoceným nebo heterogenním hostitelským serverům, které mohou pracovat pod různými operačními systémy.
Systém CLARiiON CX400 sdílí s CX600 stejný řídící software, má s ním identickou architekturu, a je rozšířením nové rodiny systémů CLARiiON, postavených zcela na technologii Fibre Channel s přenosovou rychlostí 2Gb/s.
Nahoru

 

Borland podepsal dohodu o akvizici Starbase
Společnosti Borland a Starbase oznámily podepsání dohody, na jejímž základě Borland získává formou nabídky na odkup akcií aktiva společnosti Starbase za celkovou kupní cenu přibližně 24 milionů dolarů nebo-li 2,75 dolaru za akcii. Produkty společnosti Starbase tak doplní a dále rozšíří nabídku společnosti Borland.Společnost Starbase (www.starbase.com) se sídlem ve městě Santa Ana představuje jednu z předních firem nabízejících technologie pro řízení konfigurace programových systémů. Pro svých více než 4 200 zákazníků z celého světa společnost Starbase dodává komplexní řešení pro správu celého životního cyklu budovaného systému, které zahrnuje jak definici a správu požadavků, tak vývoj aplikačního programového systému a řízení změn a konfigurace.

Po ukončení akvizice bude produktová řada společnosti Starbase distribuována prodejními kanály společnosti Borland. Podle dohody Borland nejprve vypíše nabídku na hotovostní odkup všech obchodovaných akcií Starbase v ceně 2,75 dolaru za akcii, následovat bude vlastní sloučení, ve kterém držitelé zbývajících akcií získají za akcii v hotovosti stejnou částku. Borland také souhlasil s poskytnutím půjčky dvou milionů dolarů na účely spojené s přechodným financováním společnosti Starbase  do doby ukončení transakce.
Akvizice byla schválena správními radami společnosti Borland i Starbase a její uskutečnění není podmíněno dalšími požadavky. Roli finančního poradce společnosti Borland při akvizici sehrála společnost Bear, Stearns & Co. Inc., společnost Starbase využila pro tutéž službu firmu SG Cowen.
Dopad akvizice na finanční výsledky společnosti Borland ve čtvrtém čtvrtletí 2002 záleží na okamžiku ukončení této transakce. Společnost očekává, že se celkové náklady na akvizici budou pohybovat v rozmezí 7 až 12 milionů dolarů.
Za předpokladu, že bude akvizice dokončena ve čtvrtém čtvrtletí 2002, Borland očekává, že v roce 2003 přinese zvýšení příjmů firmy přibližně o 30 až 35 milionů dolarů a od druhého čtvrtletí zvýší výnosy na akcii, bez započtení nákladů na akvizici. Detailnější odhady budou dostupné 24. října po konferenci společnosti Borland hodnotící třetí čtvrtletí.


Nahoru

 

 

VIDĚNO NA INVEXU

Křišťálové disky rozdány

Celkem devět Křišťálových disků - prestižního ocenění za nejlepší exponát 12. ročníku mezinárodního veletrhu Invex  - předal na slavnostním ceremoniálu konaném v hotelu Voroněž generální ředitel Veletrhy Brno ing. Jiří Škrla. Učinil tak na doporučení Akademie informačních a komunikačních technologií, kterou tvoří pětatřicetičlenná skupina akademiků, budoucích uživatelů a novinářů.
Členové Akademie v předstihu obdrželi podklady pro hodnocení všech exponátů zařazených do soutěže s identifikací příslušné soutěžní kategorie, v rámci které bodovým systémem jednotlivé exponáty ohodnotili. Přímo na Invexu pak hlasovali pro ty nejlepší.
Křišťálové disky 2002 obdrželi:
* Kategorie: Počítače, pracovní stanice
Procesor AMD Opteron, výrobce: AMD, vystavovatel: ProCA
*Kategorie: Periferní zařízení
xD Picture Card - nový systém paměťových médií a profesionální digitální fotoaparát Olympus Camedia C-5050 ZOOM, výrobce: Olympus, vystavovatel: Olympus Praha.
*Kategorie: Produkty z oblasti informačních technologií pro domácnost a volný čas
Rodinný fotoaparát s vysokým rozlišením Olympus Camedia C-50 ZOOM a xD Picture Card - nový systém paměťových médií, výrobce: Olympus, vystavovatel: Olympus Praha
*Kategorie: Systémový software a programové prostředky pro vývoj a údržbu informačních technologií
STADRIN for Linux, výrobce a vystavovatel: REKONix
*Kategorie: Informační systémy a jejich součásti
Šifrovací systém AreaGuard, výrobce a vystavovatel: SODAT software
*Kategorie: Aplikovaný software
NCTS Česká republika, výrobce Aquasoft, vystavovatel: Microsoft
*Kategorie: Mobilní zařízení informačních a komunikačních technologií
Kapesní počítač Pocket LOOX 600, výrobce: Fujitsu Siemens, vystavovatel: Fujitsu Services
* Kategorie Síťová a komunikační zařízení
3Com Switch 4050 ve spojení s technologií 3Com XRN, výrobce: 3Com, Praha, ČR, vystavovatel: Programers
* Kategorie: Ostatní produkty informačních a komunikačních technologií:
Interseal, výrobce a vystavovatel: IMMOBILISER Central Europe Praha.
Při příležitosti 12. mezinárodního veletrhu INVEX generální ředitel Veletrhy Brno Ing. Jiří Škrla uděluje zvláštní cenu exponátu Tablet PC Stylistic ST 4110 vystavovatele Fujitsu Siemens. Vzhledem k tomu, že se jedná o světovou novinku, která byla společnostmi Fujitsu Siemens a Microsoft uvolněna k prezentaci na veletrhu až po uzávěrce přihlášek do soutěže "Křišťálový disk" , doporučil výkonný předseda Akademie informačních a komunikačních technologií a ředitel Českomoravské elektrotechnické asociace ocenit tento vynikající exponát Cenou generálního ředitele Veletrhy Brno.
Tento exponát, který se na veletrhu INVEX 2002 představil ve světové premiéře, ukazuje nový směr technologického vývoje mobilních řešení. Spojuje vymoženosti osobního počítače s přirozeností tužky a papíru. Díky operačnímu systému Microsoft Windows XP Tablet PC Edition lze využívat nové technologie, jako je digitální inkoust či elektronická anotace dokumentu. Koncept Tablet PC dává zároveň uživateli i nový rozměr volnosti pohybu při práci s výpočetní technikou.
Nahoru

 

Ocenění The Best of INVEX
Letošní cenu udělovanou zástupci IT vydavatelství si z letošního brněnského Invexu odvezlo společné řešení společností Microsoft a Eurotel "Mobilní kancelář PROFI". Tato cena si klade za cíl upozornit na inovativní výrobky, které jsou předvedeny na veletrhu počítačových a informačních technologií v Brně. Jde o produkty, jež ovlivňují zásadním způsobem dění v oblasti IT, komunikace a služeb na trhu v České republice.

Služba "Mobilní kancelář PROFI" je primárně založena na produktu Microsoft Mobile Information Server 2002 Enterprise Edition, který představuje řešení pro mobilní kancelář. Umožňuje zpřístupnit podnikové aplikace, data a intranet mobilním uživatelům. Uživatelé se tak mohou kdykoliv a odkudkoliv dostat k poštovním zprávám, kontaktům, kalendářům, intranetovým aplikacím a zjistit případné nové úkoly. Standardem je bezpečný bezdrátový přístup bez nutnosti přenastavování sítí, přepínání serverů nebo narušení bezpečnostních norem.
Vhodnými zařízeními pro využití služeb mobilní kanceláře jsou na českém trhu nedávno uvedená zařízení s operačním systémem Pocket PC 2002 Phone Edition. Právě společnost Eurotel nabízí produkt DataPhone s tímto operačním systémem.

 

Nahoru

 
Výstava "IBM: Měníme svět!"
Příjemným zpestřením pro návštěvníky Invexu byla část expozice společnosti IBM, která představila technologie, které během uplynulého století zásadním způsobem změnily přístup zákazníků k podnikání a lidí k životu. Slavnostní zahájení výstavy proběhlo za účasti ministra Vladimíra Mlynáře, generálního ředitele IBM ČR a SR Miroslava Majoroše, zástupců vlády, státní správy a dalších významných hostů.

V pavilonu G měli návštěvníci Invexu možnost shlédnout historickou expozici, ve které našli například automatický reprodukční děrovač IBM z roku 1924, nebo předchůdce notebooku tzv. Portable Person Configurator. Ukázky vývoje technologií byly doplněny konkrétním příkladem jejich využití a aktuálními novinkami, které IBM nabízí v dané oblasti v současnosti.
Návštěvník výstavy tak během jejího absolvování získal ucelenou představu o historickém vývoji informačních techologií a o současných možnostech jejich konkrétního využití v praxi.

Nahoru

 

Jan Mühlfeit Osobností roku české informatiky 2002
U příležitosti slavnostnostního zahájení 12. ročníku mezinárodního veletrhu INVEX 2002 byla již tradičně udělena i cena Osobnost roku české informatiky 2002, kterou v letošní premiérové kategorii nazvané MANAŽEŘI získal viceprezident společnosti Microsoft Jan Mühlfeit.
Hodnotící tým složený z odborníků, vysokoškolských pedagogů a novinářů tak v anketě ocenil skutečnost, že Jan Mühlfeit významným způsobem ovlivnil v oblasti informačních technologií nejenom český, ale i zahraniční trh.

Letos čtyřicetiletý viceprezident společnosti Microsoft pro Evropu, Střední Východ a Afriku patří již řadu let k významným tvářím světa informačních technologií jak v České republice, tak i v zahraničí. Ostatně první ocenění Osobnost roku české informatiky získal už v roce 1994, kdy ještě stál na prahu své profesní kariéry a v Microsoftu zastával jednu z nižších příček, a to pozici marketingového specialisty. Když o pět let později přebíral stejnou cenu podruhé, byl již generálním ředitelem české pobočky největší softwarové firmy světa a před jmenováním do funkce regionálního ředitele pro východní Evropu Microsoftu byl vyhlášen Nejlepším manažerem České republiky za rok 1999.

Nahoru

 

Cena za technologicky pokrokový systém
Společnost LCS získala v rámci letošního mezinárodního veletrhu Invex další ocenění, když její informační systém LCS Noris .NET, který letos získal již nominaci na Křišťálový disk, se stal držitelem i "Ceny Hospodářských novin 2002".
Nová verze LCS Noris .NET je vystavěna na platformě Microsoft .NET, která přenáší uživatele od stolního PC do zasíťovaného prostředí internetu a to díky integraci internetových technologií a standardů.

Informační systém LCS Noris .NET má připravena také odvětvová řešení pro nejrůznější obory činností včetně státní správy. Poskytuje jednotnou platformu pro provoz všech aplikací informačních technologií, které firma pro svůj provoz potřebuje. Vyniká potřebnou mírou přizpůsobivosti měnícím se požadavkům podniku a otevřeností pro další rozšiřování a průběžnou aktualizaci systému.
LCS Noris .NET je plně integrován s produkty Microsoft, jako jsou programy MS Office, MS Project či MS Exchange včetně elektronické pošty. Technologie LCS Noris .NET podporují nejmodernější možnosti přístupu k informačním systémům, ať se jedná o mobilní klienty včetně podpory WAP protokolu či o podporu XML a Biztalk.
V rámci Invexu se společnosti LCS podařilo získat také ocenění Expo Image za prezentaci na veletrhu. Díky ocenění z letošního Invexu se stánek společnosti LCS dostává do finálního kola 7. ročníku soutěže, které proběhne na jaře roku 2003. Zde budou znovu posuzovány všechny expozice vyhodnocené v základních kolech soutěže v rámci veletrhů pořádaných v letošním roce na brněnském výstavišti.
Tři nejlepší z nich si poté odnesou ceny Grand Prix Expo Image 2002. Vyhlašovatelem soutěže je společnost Fair Agency ve spolupráci s časopisem Strategie. Autorem oceněného stánku společnosti LCS s plochou téměř 500 m2 je Ing. arch. Jan Konečný, jeho stavbu v pavilonu V zajistili pracovníci BVV Expo Expert.


Nahoru

 

 

Tři velcí představují Internet Data Center
Společnosti HP, Microsoft a Cisco prezentovali na letošním veletrhu Invex společný technický koncept Internet Data Center (IDC), který představuje komplexní řešení infrastruktury IT pro podnikové datové centrum. IDC je postaveno na 29 hardwarových serverech společnosti HP, diskovém poli XP128 s diskovou kapacitou 3 TB a 17 aplikačních serverech společnosti Microsoft.
Infrastruktura je řešena pomocí Windows 2000 Serverů, Active Directory a Windows .Net Serverů 2003 RC1 od Microsoftu. Součástí infrastruktury jsou aktivní prvky společnosti Cisco.

Součástí tohoto řešení byl i datový sklad, který díky technologiím OLAP (Online Analytical Processing) a datamining umožňuje rychlou on-line analýzu dat. V současnosti jde patrně o největší realizovanou multidimensionální OLAP kostku tohoto typu na světě (zpracování 2 TB dat, tj. 33 miliard řádků).
Internet Data Center je jedním z typových řešení pro systémovou architekturu, které umožní provozovat například aplikace systému elektronického obchodu, datové sklady, podnikový informační portál a další scénáře postavené na technologiích Microsoft a jeho partnerů. Řešení aplikovatelné do produkčního prostředí je koncipováno jako bezpečné, škálovatelné, dostupné a rychle realizovatelné.
Na přípravě projektu Internet Data Center se realizačně podílejí společnosti CSC, Dataware, Infinity a Pro Futuro Consulting. Po skončení Invexu se IDC vrací do prostor MSC@HP, solutions centra společností Microsoft, HP a Intel. V těchto speciálních prostorách bude možné otestovat toto řešení až do konce listopadu letošního roku.


Nahoru

 

 

 


Týden facility managementu v Praze 2002


PŘÍPADOVÁ STUDIE

Jan Becher - Karlovarská Becherovka
Počátky značky Jan Becher - Karlovarská Becherovka (http://www.becherovka.cz/) sahají do roku 1807, kdy Josef Becher, lékárník z Karlových Varů, začal prodávat hořký likér zhotovený podle svého vlastního receptu. Jeho syn Johann zahájil výrobu ve velkém a je to právě jeho jméno, které je spojeno s unikátním likérem Becherovka až do současnosti. Od té doby společnost prošla jak dobrými, tak i krušnými časy. Po II. světové válce byla zestátněna. A jako taková existovala až do roku 1997, kdy česká vláda rozhodla o její privatizaci.

 

 


Pokračování
Nahoru

 

Outsourcing servisních služeb ve společnosti GTS Czech
Společnost AutoCont CZ si na své konto si připsala další realizací projektů. Jedná se outsourcing servisních služeb ve společnosti GTS Czech, o které pojednává následující případová studie.
GTS Czech je dnes největším alternativním telekomunikačním operátorem v zemi poskytujícím komplexní, cenově zvýhodněnou nabídku hlasových, datových, internetových, operátorských a integrovaných služeb na nejvyšší úrovni. V roce 2002 došlo ke sloučení GTS Czech se společností KPNQwest Czechia.
Pokračování
Nahoru
 
 

Konference, semináře, školení

Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích
Pod tímto názvem je uváděn nový seminář , který navazuje na letošní úspěšná setkání, která se týkala témat řízení dokumentace a řízení údržby. Cílem semináře je především prezentovat metody, produkty, služby a úspěšné reference v oblasti řízení skladového hospodářství a sledovat tok výroby a to pro odborníky středního a vrcholového managementu.
Aktivní účast na semináři vám umožní kontakt se specialisty z České republiky a ze Slovenska. Důležitou část posluchačů budou tvořit pracovníci projekčních organizací a dodavatelských společností. Seminář "Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích" se uskuteční 12. listopadu v prostorách hotelu Gustav Mahler v Jihlavě od 9 do 17 hodin. Program bude věnován následujícím odborným tématům:

Program bude věnován následujícím odborným tématům:
· řízení skladového hospodářství,
· vstup surovin a komponent,
· expedice, inventarizace, nákladové listy, vazba na fakturace, vazba na logistiku,
· mezisklady,
· sledování toku výroby:
· poruchová hlášení - alarmy, zprávy, varování,
· dokumentace výroby - reporty, bilance,
· sledování podmínek výroby výrobku,
· sledování časového průběhu výroby,
· internetová řešení výše uvedených oblastí,
· technické prostředky:
· označování komponent a výrobků - čárové kódy, čipové karty apod.,
· čtecí zařízení,
· nadstavbové standardní programové vybavení,
· přenos informací pomocí moderních komunikačních metod (Radio, GPRS,GSM apod.).
Jednotlivé přednášející firmy mají k dispozici časový prostor okolo 1 hodiny (konkrétní časový plán bude upřesněn podle počtu přihlášek), zpětný projektor, dataprojektor, stoly a panely v přísálí. Přednáškový sál pojme max. 200 posluchačů. Prostory a přísálí jsou vhodné pro výstavku výrobků, dokumentace a vzorků. Organizátoři mohou při prezenci rozdávat informační materiály v tištěné i elektronické podobě a připomínkové předměty.
Další informace můžete získat na tel/fax čísle 59 691 99 77 nebo pomocí e-mailu (petra.adamova@adam-ova.cz). O činnosti společnosti můžete získat další informace na webu (www.adam-ova.cz), kde naleznete seznam referencí, informace o jiných pořádaných akcích a jejich vyhodnocení, včetně fotodokumentace.

Nahoru

 

Pozvánka na akce top vision
Společnost top vision (http://www.topvision.cz/index-b.php?id_banner=5) si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se problematiky informačních systémů a technologií. Přední odborníci a praktici z oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to formou prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how, případových studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním zabezpěčením? Trápí vás otázka bezpečnosti vašich informačních systémů a řízení IT rizika? Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích systémů? Kladete si otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve Vaší společnosti a jak se vyvarovat nejčastějších chyb? Na všechny tyto a další otázky Vám odpoví následující semináře:
" Optimalizace IT nákladů, řízení efektivnosti IS 23.-24. října 2002
" Outsourcing IS/IT a SLA 5.-6. listopadu 2002
" IT Security 27.-28. listopadu 2002
" Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT obdržíte zde (http://www.topvision.cz/inaction.php?id_banner=4) či na telefonu 225 09 64 87.

Nahoru
Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Spotřeba energie představuje jeden z nezanedbatelných nákladů většiny výrobců a poskytovatelů služeb. Návod, jak ušetřit energii, snížit své výrobní náklady a přitom i zkvalitnit poskytované služby, se snaží poskytnout organizátoři konference EEBW: Energie efektivně (www.eebw.cz) 2002. Již osmý ročník této mezinárodní odborné konference se bude konat ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v  Kongresovém centru Praha. Organizuje ji SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. za mediální podpory časopisu IT System (www.SystemOnLine.cz) a IT CAD (http://cad.ccb.cz).

Podtitulem konference EEBW: Energie Efektivně (www.eebw.cz) 2002 je heslo "Příležitost pro návratné investice", naznačující, že mnoho opatření pro dosažení efektivnějšího využití energie přestavuje investici splňující náročná finanční kritéria. Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity pro zákazníky a spotřebitele i energetické auditory, příprava a financování projektů a obchodování s emisemi, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické domy bez navýšených investic, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting a energetický kontrakting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a panelové prezentace. Například v sekci Liberalizace trhu se bude diskutovat o možnostech využití výhod liberalizace energetického průmyslu spotřebiteli energie, jako jsou možnost volby dodavatele elektřiny, snížení cen energie, obchodování s elektřinou na burze, využití marketingu v této oblasti a podobně.
Součástí akce bude i samostatná konference SBTB: Simulace budov a techniky prostředí 2002 (7. listopadu 2002), jejímž předmětem zájmu jsou počítačové simulace proudění v místnostech a prvcích zařízení techniky prostředí, počítačové simulace energetických bilancí budov a systémů, optimalizace chování systémů vytápění, větrání a klimatizace, řešení nestandardních stavebních prvků, počítačové simulace související s využitím netradičních zdrojů energie a modelování vnitřního prostředí.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.

Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56 Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz (eebw@svn.cz), nebo navštivte samostatnou internetovou stránku (www.eebw.cz).
Nahoru

Integrace procesů v podniku
Společnost Sybase pořádá konferenci "Business Process Integration - Integrace procesů v podniku", která se bude věnovat problematice aplikační, datové a procesní integrace v podnicích a organizacích. Na programu konference, která se bude konat ve středu 30. října v pražském hotelu Hilton, se budou podílet nezávislí odborníci, experti z akademické sféry i zástupci partnerů a zákazníků společnosti Sybase.
Podrobnosti o připravované konferenci lze najít na této adrese (www.sybase.cz/konferenceBPI).
Program konference "Business Process Integration - Integrace procesů v podniku" se bude skládat ze tří bloků. V první části bude představena problematika integrace jako celek - o přednášky se podělí zástupci VŠE a nezávislého analytického institutu (Gartner Group). Druhý blok bude probíhat v režii odborníků ze společností Sybase, IBM, Sun Microsystems a Deloitte & Touche, kteří budou prezentovat vlastní přístupy k řešení integrace a představí nejdůležitější nástroje. Třetí blok programu konference bude věnován příkladům rozpracovaných řešení u vybraných podniků a organizací v ČR. Program bude zakončen panelovou diskusí.
Úroveň obchodních procesů v podnicích a organizacích je nesmírně důležitá - předurčuje totiž jejich chování na trhu. Obchodní procesy určují jak podnik plánuje výrobu, komunikuje se svými dodavateli nebo jak zpracuje požadavek zákazníka. Obchodní procesy specifikují například postup operací od přijetí objednávky, přes výrobu a zaúčtování až k samotné dodávce zboží.
Pokud podnik optimalizuje svoje obchodní procesy - například dobře zvládnutou integrací dosáhne výrazného snížení nákladů na zpracování obchodní transakce. Další výhody přinese i integrace obchodních rozhodnutí do zpracování objednávky a možnost volby různých postupů podle skupin zákazníků (např. podle jejich bonity). Integrace a automatizace provozovaných procesů může podniku přinést také celou řadu dalších benefitů. Zkrácení vyřízení objednávky dovolí snížit skladové zásoby a tak zvýšit výkon vlastního kapitálu, rychlá odezva na požadavky obchodních partnerů umožní vzájemnou těsnější spolupráci a lepší využití výrobních kapacit, zvýšení loajality zákazníků a dodavatelů, zlepšení cash flow apod.
 

Nahoru

Jaký byl Citrix Solution Day?
Společnost Citrix zorganizovala ve čtvrtek 26. září svou konferenci Citrix Solution Day poprvé i v České republice a to v pražském hotelu Diplomat. Hlavním tématem, které bylo tento rok zdůrazněno, je problematika jednoduché a efektivní cesty ke správě IT. Tato konference k sobě přitáhla více než 180 reprezentantů českých a slovenských korporací, organizací a partnerů společnosti Citrix, včetně jejich zákazníků.
Jedním z hlavních bodů této konference byla prezentace nejlepších případových studií a postupů, jak z České, tak Slovenské republiky. Objevila se zde také informace o instalaci řešení Citrix na slovenském Ministerstvu financí. O zlepšení efektivity dosažené pomocí technologie Citrix referovaly i další organizace, jako například známá česká společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka, Mostecká uhelná společnost, Severomoravská plynárenská, česká pobočka kanadské společnosti Bombardier Transportation a také společnost Volkswagen Slovensko.
Konference byla sponzorována následujícími partnery společnosti Citrix: Solidea Net Partner, PosAm, Unit, Data Inter Opava, OrBit, MHM Computer a Autocont. Ve výstavním prostoru byly předvedeny výhody řešení společnosti Citrix pro distribuci aplikací, mobilitu, pracovní vzdálený přístup do kanceláří a trvalý chod podnikání.
 

Nahoru

IT Security Conference 2002
Letošní, v pořadí již čtvrtý ročník IT Security Conference, který každoročně pořádá společnost DNS ve spolupráci s nejvýznamnějšími českými partnery a zahraničními dodavateli, se tentokrát uskutečnila v netradičním duchu: jako doprovodná akce stánku IT Security na veletrhu INVEX.
Na konferenci tuzemští přednášející představili nejvýznamnější produkty a řešení z oblasti zabezpečení informačních technologií. Přednášky o komplexním zabezpečení, o službách bezpečnostních řešení a prezentace z oblastí firewall, antivirová ochrana, šifrování, detekce průniku, VPN, PKI, autentizace a dalších vyslechli zájemci v konferenčním prostoru přímo na stánku IT Security.

Nahoru

Seminář LATES - Ladění a testování aplikací
Dne 2. října 2002 se uskutečnil 2. ročník semináře o ladění a testování aplikací - LATES 2002. Seminář byl zaměřen na testování a monitorování aplikací s cílem získat funkční a dynamicky optimalizovaný software. O seminář projevili zájem především vedoucí pracovníci z odborů IS/IT státních podniků, financí a telekomunikací.
Návštěvníci semináře měli možnost vyslechnout dva bloky přednášek. První byl zaměřen zejména na problematiku kvality software a metodiku jeho testování včetně stanovení podmínek pro převzetí software zákazníkem. V tomto bloku se přednášející zaměřili i na zátěžové testování a monitorování aplikací s cílem optimálně nastavit jejich dynamické chování a prověřit jejich spolehlivost v režimu simulované zátěže velkým počtem současně pracujících uživatelů.
V druhé části semináře se zástupci společnosti Accenture a ČSOB podělili o své praktické zkušenosti. Mezi účastníky vzbudila značný zájem přednáška firmy Accenture o zátěžovém testování systému SAP R/3 v České spořitelně. Na závěr semináře proběhla živá diskuse, která potvrdila, že problematika kvality software a jeho testování se stále více dostává do popředí zájmu.


Nahoru

 


Logis


Finanční monitor IT firem

Progress Software oznámila výsledky hospodaření
Společnost Progress Software oznámila výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2002, které skončilo k 31. srpnu 2002. Tržby za čtvrtletí vzrostly na rovných 69 mil. USD, což ve srovnání s částkou 67,1 mil. USD za stejné období minulého roku znamená zvýšení o 3 %.
Provozní zisk dosáhl 7,3 mil. USD a oproti třetímu čtvrtletí roku 2001 (6,1 mil. USD) se zvýšil o 20 procent. Čistý zisk vzrostl ze 4,9 mil. USD ve třetím čtvrtletí roku 2001 o 12 procent na 5,5 mil. USD. Rozdělený zisk na jednu akcii stoupl oproti stejnému období minulého roku o 8 procent na 0,14 USD.
Tržby společnosti byly ve třetím čtvrtletí 2002 příznivě ovlivněny meziročním vývojem měnových kursů.

Během třetího čtvrtletí společnost koupila zhruba 800 000 svých vlastních akcií v ceně 11,1 mil. USD. V polovině září 2002 odsouhlasila rada ředitelů zpětný nákup více než 10 mil akcií v termínu, v němž bude podle mínění společnosti takový nákup znamenat efektivní využití volných peněz. V současnosti platný souhlas se zpětným odkupem akcií, v jehož rámci zbývá ke koupi 8,7 mil. kusů, vyprší 30. září 2002. Objem volných peněz a krátkodobých investic společnosti činil ke konci třetího čtvrtletí 2002 196,7 mil. USD.
 

Nahoru

 

 


BIN 2002


Internet, komunikace a sítě

Holistické zabezpečení podnikových sítí
Komplexní zabezpečení je pro spletité prostředí dnešních podnikových sítí naprosto nezbytné. Jelikož konvenční fragmentované nástrojové sady pro zabezpečení obvykle nechávají společnosti zranitelné v důsledku mezer v technologiích nebo procesech; vyžadují zbytečné množství manuální správy a neumožňují snadnou automatizaci založenou na vnitropodnikových politikách.
Právě tento nedostatek se snaží řešit společnost Computer Associates, která hned v první den konání Invexu představuje bezpečnostní řešení, které slučuje správu přístupu, identit a ohrožení v podnikových sítích. Tento komplexní přístup ke správě zabezpečení je založen na integraci řešení CA eTrust a technologií partnerů, kdy nový systém eTrust Security Command Center umožňuje správu veškerých bezpečnostních procesů v rámci celého podniku z jediné konsoly, portálu.

CA eTrust nabízí řešení ve všech třech hlavních oblastech zabezpečení. Tou první je správa identit, kdy eTrust Identity Management se během celého životního cyklu kompletně postará o správu uživatelů a uživatelské účty, přičemž umožňuje bezpečné a zjednodušené přihlašování uživatelů k podnikovým aplikacím v souladu s jejich úlohou ve společnosti. Druhá oblast - správa přístupu - eTrust Access Management zajišťuje proaktivní ochranu podnikových dat založenou na vnitřních politikách a vysokou dostupnost nejdůležitějších podnikových systémů. Třetí je správa ohrožení - eTrust Threat Management chrání před ohrožením zevnitř i z vnějšku, např. před škodlivým kódem nebo útoky metodou denial of service.
Pomocí nového systému CA eTrust Security Command Center mohou správci zabezpečení tyto tři oblasti sjednotit v rámci jediného řídicího místa. Řešení nabízí integrovanou správu a vizualizaci veškerých podnikových zabezpečovacích funkcí jako portálu. Dále podporuje řadu řešení CA eTrust a pomocí rozsáhlé sady pro vývoj softwaru lze využít i otevřená rozhraní a bezproblémově tak začlenit zabezpečovací produkty třetích stran, např. systémy pro odhalování nežádoucího přístupu, firewally a síťové prostředky.
Na bezpečné implementaci řešení eTrust, spolupracuje CA úzce s dalšími partnery. K nim se řadí firmy Ernst &Young, EDS, Fujitsu Siemens Computers, SAFlink, Gemplus a SAP.

Nahoru

 

Oceněný switch
V soutěži o Křišťálový disk při 12. mezinárodním veletrhu informačních a komunikačních technologií INVEX 2002 se v kategorii Síťová a komunikační zařízení umístil na prvním místě exponát společnosti 3Com, Switch 4050 ve spojení s technologií 3Com XRN.
XRN je zkratkou pro eXpandable Resilent Networking, technologii firmy 3Com, která přináší nový způsob budování center datových sítí, s vysokým výkonem a maximálním zabezpečením dostupnosti služeb. Přepínače jsou spojené technologií XRN v jeden distribuovaný celek. Tento celek se nazývá XRN Distributed Fabric (DF)

.Za pomoci XRN technologie firma 3Com dokáže budovat páteře podnikových sítí s potřebnou propustností (v první fázi až 96Gbit/s neblokovaně) a vysokou odolností proti možným poruchám zařízení. To vše za nižší cenu, kterou by bylo nutno investovat do modulárních řešeními tak, aby bylo dosaženo přibližné propustnosti a stejné úrovně redundance jako u 3Com XRN technologie.
Exponát byl rovněž předveden na živo, neboť technologie 3Com XRN, stejně jako nejnovější gigabitový přepínač 3Com Switch 4050 byly použity při stavbě počítačové sítě pro Mistrovství České republiky v počítačových hrách, které se uskutečnilo v rámci veletrhu Invex 2002.

Nahoru

 

Portálový publikační systém
Economia Online a Globe Internet představili na letošním veletrhu Invex portálový publikační systém, na kterém běží bezmála rok všech 35 webů skupiny iHNed.cz. Redakční systém je určen pro správu dynamických internetových stránek s častou aktualizací - např. zpravodajských serverů, jejichž vysoké nároky zobrazování aktuálních dat při vysoké návštěvnosti systém uspokojuje.
Na systému lze provozovat extranetové a intranetové aplikace, u kterých se předpokládá velké množství přispěvovatelů. Zároveň splňuje základní požadavek těchto aplikací - možnost vytváření uživatelských profilů pro různé skupiny uživatelů.

Jedním z důležitých požadavků bylo, aby uživatelé systému mohli sami vytvářet a měnit webové stránky bez nutnosti složitého programování. Výsledkem tohoto požadavku je široká modularita systému, která skutečně umožňuje vytvořit nový web během několika hodin, v případě složitějšího webu během několika dnů.
V konkurzu na řešitele zvítězila společnost Globe Internet. Jako databázi byla zvolena Oracle 8i Standard Edition. Vývoj systému probíhal ve spolupráci odborníků z Economia OnLine s analytiky Globe Internet. Kromě zvláštních funkcí obsahuje systém všechny základní funkcionality vyžadované pro webový publikační systém - ankety, chaty, diskuse apod. Modularita systému umožňuje, aby byl na systému postaven stejně tak rozsáhlý soubor webů, jako i jen několik webů případně jen jeden web. Databáze Oracel přitom zajišťuje, že stránky odolají i poměrně vysoké zátěži bez viditelného zpomalení přístupu.

Nahoru

 

Charles Square Center se Škodou Auto na stejné lince
Služeb telekomunikačního operátora Aliatel využívají od července letošního roku dvě nové společnosti. První je od 1. července největší tuzemský výrobce automobilů Škoda Auto. Koncern bude po následujících 12 měsíců využívat pro odchozí mezinárodní hovory telefonní službu s přímým připojením Business Call Direct.
Dalším velkým zákazníkem Aliatelu se stala společnost Charles Square Center, spravující novou administrativní budovu Centrum Karlovo náměstí na pražském Karlově náměstí. Smlouva na dobu neurčitou zahrnuje dodávku služeb Business Call Direct a Speedline.

Telefonní služba s přímým připojením je využívána na příchozí i odchozí hovory, Speedline je službou přístupu k internetu. Obě služby jsou v provozu od 19. července. Charles Square Center (http://stavebni-forum.cz/aktuality/index.phtml?modul=1&clanek=843&komentar=3) je nově zbudované administrativní centrum v centru Prahy na Karlově náměstí o ploše cca 20 000 m2. Mezi nájemci kancelářských prostor jsou Philip Morris či Ernst&Young.
Mezi zákazníky využívající telefonní službu Business Call Direct společnosti Aliatel patří například Bank Austria Creditanstalt Czech Republic, Danone, Ericsson, Jihočeské mlékárny či Západočeská energetika.

Nahoru

 

Nextra zvyšuje kapacitu připojení
Ze 100 Megabitů na 1 Gigabit za sekundu zvyšuje kapacitu připojení do peeringového centra sítě NIX Nextra Czech Republic i u své druhé linky. Díky aplikování zdvojených přípojných tras do uzlu NIX a jejich současné kapacitě 1 Gigabit za sekundu zajišťuje Nextra Czech Republic lokální konektivitu a zvýšenou redundanci při výpadku jednoho NIXového uzlu.

Díky kruhové topologii své sítě zajišťuje společnost NEXTRA plně redundantní propojení nejen na celém území České republiky, ale i v zahraničí. Dosažitelnost je zajišťována aplikováním zdvojených přípojných tras do uzlu NIX a plně redundantní topologií páteřní sítě s primární konektivitou.

Nahoru

 

Rozšiřující procesor pro zvýšení výkonnosti směrovačů
Pro jeden z nejrozšířenějších středních směrovačů firmy Cisco - typ 7200 - byl připraven rozšiřující procesor NPE-G1, který zrychlí provádění služeb a zlepší tím aplikační pružnost. Nový procesor má dvakrát vyšší výkon než předchůdce a proto dovoluje směrovačům řady Cisco 7200 dosáhnout výkonu až milion paketů za sekundu. Upgrade lze provést v rámci šasi Cisco 7200 VXR.
Poskytovatelé služeb a podniky tak mohou pokračovat v rozšiřování sítě a chránit si své náklady na správu a provozování sítě. Inovace tímto směrem umožňuje dále rozšířit VPN služby v síti, které jsou zaměřené na MPLS se službami QoS a správou bezpečnosti.
Procesorová deska NPE-G1 poskytuje kromě tří zabudovaných ethernetových portů 10/100/1000 Mb/s vyšší výkon pro bezpečnost, řízení šířky pásma a síťového provozu (QoS). Pro multimediální aplikace podporuje konvergované hlasové volání, video a data, a v neposlední řadě také IPv6 a MPLS (Multiprotocol Label Switching). Pro řadu Cisco 7300 byl představen nový software podporující hardwarové akcelerované funkce jako MPLS, MPLS VPN a NAT (Network Address Translation) a aplikace v bodech připojení (remote point-of-presence - POP).


Nahoru

Catalyst pro podnikové sítě
Od září nabízí Cisco také nový produkt řady 4000 s označením Catalyst 4500, který je založen na osvědčené architektuře Catalyst 4000. Jeho cílovým určením jsou podnikové počítačové sítě. Uplatní se tam, kde je potřeba inteligentních služeb a dalších vrstev pro rozvoj sítě.
Catalyst 4500 může být také nasazen jako integrované řešení pro připojení pobočky. Na pobočkách je totiž potřeba WAN portů pro samotné připojení k centrále a také podpory datových přenosů, video přenosů a přenosů hlasu.

V rámci řady 4500 byla představena tato šasi: Cisco Catalyst 4507R se sedmi modulárními sloty, Cisco Catalyst 4506 s šesti modulárními sloty a Cisco Catalyst 4503 se třemi modulárními sloty. Všechny varianty šasi mají stejnou architekturu, která jim umožňuje, aby byly rozšířeny až do velikosti 240 portů o kapacitách 10/100, 100BASE-FX Fast Ethernet, 1000BASE-LX nebo 10/100/1000BASE-T Gigabit Ethernet.
Catalyst 4500 poskytuje redundanci, rozšířené řízení sítě, integrované napájení a ochranu investic hlavně proto, že je vybaven novým modulárním konceptem běžně používaným jen u třídy středních přepínačů. Zákazníkům, kteří mají lokality v rámci metropolitní sítě, dovoluje konvergovat sítě (rozuměj spojit hlas, video a data do jediného komunikačního kanálu), zvýšit jejich výkon, pružnost v rozšiřování, bezpečnost a management.
Všechna šasi podporují 1+1 redundantní napájení a inline napájení (například pro napájení IP telefonů prostřednictvím strukturované kabeláže).

 

Nahoru

RSA Security uzavřela dohodu s Microsoftem o zabezpečení
RSA Security, vyrábějící řešení pro oblast e-security, uzavřela dohodu se společností Microsoft, na jejímž základě budou obě firmy nabízet zabezpečovací řešení, která budou spolupracovat na vyšší úrovni. První iniciativou je poskytnutí licence k dvoufaktorovému autentizačnímu softwaru RSA SecurID pro Microsoft a vývoj identifikačního softwaru RSA SecurID určeného pro kapesní počítače s MS Windows.

RSA Security poskytla Microsoftu licenci pro komponentu dvoufaktorového autentizačního software RSA SecurID s názvem RSA ACE/Agent. Díky této licenci bude Microsoft moci integrovat agenta RSA SecurID do svých aplikací. Prvním produktem Microsoftu, který bude tuto funkci používat, bude její internetový zabezpečovací a urychlovací server ISA Server 2000 (Internet Security and Acceleration Server). Funkcionalita se bude dodávat s chystanou sadou vylepšení pro ISA Server.
Zároveň RSA Security vyvinula pro platformu Windows Pocket PC 2002 softwarový token RSA SecurID. Zařízení využívající tuto platformu mohou nyní fungovat jako autentizátory RSA SecurID, díky čemuž již nebude nutné, aby uživatelé s sebou nosili hardwarové tokeny. Ve spojení se softwarem pro řízení autentizace RSA ACE/Server jsou autentizátory RSA SecurID schopny pozitivně identifikovat uživatele a zabránit neoprávněnému vstupu do sítí a systémů.
Dvoufaktorové autentizační řešení RSA SecurID se používá k ochraně cenných síťových zdrojů. Aby uživatel získal přístup k síti, musí se identifikovat pomocí dvou jedinečných znaků - něčeho, co zná, jako je heslo, a něčeho, co má, jako je token. S růstem potřeby identifikace uživatelů a ochrany cenných informací se RSA SecurID stal důležitou komponentou zabezpečovací síťové podnikové infrastruktury.
Zabezpečovací a urychlovací Microsoft ISA server 2000 je podnikovým firewallem a web cache serverem, jenž umožňuje správcům IT zajistit uživatelům bezpečný a rychlý internetový přístup. ISA Server vycházející z Microsoft Windows 2000 zajišťuje pro kontrolu, bezpečnost a rychlejší transakce na internetu vyvinuté vícevrstvé firemní ochranné prostředky privátních sítí. Více informací o ISA Serveru naleznete na webu (http://www.microsoft.com/ISAServer), kde si také můžete stáhnout jeho zkušební verzi.
 

Nahoru

 


TOC ve výrobě a distribuci


Informační společnost

Logica a CMG jednají o možnosti fúze
Společnosti Logica a CMG minulý týden potvrdily jednání o možnosti spojení obou firem, čímž by vznikl jeden z největších evropských poskytovatelů IT služeb a software pro přenos zpráv v telekomunikačních sítích.
V současné době probíhá důkladné posuzování perspektiv transakce, která se uskuteční pouze v případě, že představenstva obou firem dospějí k jednoznačnému přesvědčení, že je to v zájmu jejich akcionářů.

Pokud se transakce uskuteční, dojde k úplnému sloučení obou společností. Dosavadní akcionáři firmy Logica by vlastnili 60 % akcií nové společnosti, dosavadní akcionáři CMG 40 %. Nový celek by pravděpodobně vedl dosavadní ředitel firmy Logica Dr. Martin Read, generální ředitel CMG Cor Stutterheim by nastoupil do pozice čestného ředitele. Předpokládá se, že by nová společnost těžila ze spojení pozic obou partnerů v různých sektorech trhu, a také ze snížení provozních nákladů. Žádné další oznámení týkajícího se možné spojení obou firem nebude v nejbližších týdnech učiněno.


Nahoru

Komerční příloha

Geac slaví 10 let na českém trhu
Společnost Geac Enterprise Solutions (dříve JBA), která se pravidelně zařazuje mezi 5 největších dodavatelů podnikových informačních systémů, slaví 10 úspěšných let na českém trhu. Jejím klíčovým produktem je ERP systém System21, v základní verzi určený pro strojírenské a distribuční společnosti (ČKD Blansko, TVM), se specializovanými verzemi pro průmysl nápojářský (číslo jedna mezi českými producenty piva, mj. Pražské pivovary, Plzeňský Prazdroj), potravinářský (Vitana), automobilový, elektroprůmysl (Draka Kabely,Tesla Valašské Meziříčí), oděvní a obuvnický průmysl (Otavan Třeboň).
Společnost JBA, předchůdce současné GEAC Enterprise Solutions, byla založena v roce 1992, kdy uvedla na český trh podnikový informační systém pro střední a velké podniky Business400 od společnosti JBA International PLC. Již v letech 1992 až 1994 si tento produkt zakoupilo 20 českých společností. V roce 1998 prošel produkt zásadní inovací (mj. řešení Y2K, zavedení měny Euro, využití nových technologií IBM) a byl přejmenován na System21.
V roce 2000 se britská JBA International PLC stala součástí největší kanadské softwarové společnosti Geac Computer Corporation Ltd. a tak se i česká pobočka se stala stoprocentně vlastněnou dcerou společnosti GEAC. Spojení přineslo možnost koordinace vývojářských kapacit pro moderní oblasti e-businessu, CRM a business inteligence, navíc přineslo do portfolia české pobočky GEAC Enterprise Solutions další ERP a softwarové produkty (mj.francouzský Anael, německý Ratioplan, americký SmartStream atd.)

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist