V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 10/2002
Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.) |
Připravujeme:
IT System 11/2002
Hlavní témata
" IS v bankách a financích
" Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
" Pokročilé metody plánování a řízení projektů
" E-procurement
" Critical Chain v praxi
" Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
" Moderní informační technologie v podpoře marketingu
" Specializovaná příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
|
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
|
Událost týdne |
Logica a CMG
dokončily jednání o spojení
Představenstva
společností Logica a CMG oznámily rozhodnutí o fúzi. Nově vzniklý celek
- LogicaCMG - bude s 24 tisíci zaměstnanci druhým největším evropským
poskytovatelem IT služeb a globálním leaderem v oblasti software pro
přenos zpráv v telekomunikačních sítích a vypořádání finančních
transakcí. Ve fiskálním roce 2001/02 překročil společný obrat obou firem
dvě miliardy liber.
Dohodnuté spojení bude realizováno do konce letošního roku, za
předpokladu, že s ním vysloví souhlas akcionáři obou firem a že proti
operaci nevznesou námitku příslušné úřady Velké Británie nebo Evropské
unie.
Očekává se, že fúze přinese snížení provozních nákladů asi o 60 milionů
liber ročně. Tato úspora má být poprvé dosažena v kalendářním roce 2004.
V roce 2003 by měla úspora činit přibližně 30 milionů liber. Mezi
přínosy fúze bude také zlepšení schopnosti poskytovat služby nadnárodním
společnostem a posílení pozic na některých klíčových trzích (Velká
Británie, Benelux, Německo, Francie, jihovýchodní Asie a Tichomoří).
Dosavadní akcionáři firmy Logica získají 60 % akcií LogicaCMG, dosavadní
akcionáři CMG zbývajících 40 %. Předpokládá se, že fúze povede k růstu
příjmu na akcii již v kalendářním roce 2003. Akcie společnosti budou
nadále obchodovány na londýnské burze a sekundárně na amsterdamské burze
Euronext.
Vedení nové společnosti bude složeno z dosavadních vrcholových
managementů obou firem. Generálním ředitelem bude Martin Read (Logica),
jeho zástupcem Helmut Mamsch (Logica), čestným předsedou představenstva
Cor Stutterheim (CMG). Finančním ředitelem bude Seamus Keating (Logica),
ředitelem pro Velkou Británii a Irsko Jim McKenna (Logica), ředitelem
pro kontinentální Evropu Alistair Crawford (CMG). Manažerský tým se v
první fázi zaměří na úspěšnou integraci obou společností, tak, aby byly
zachovány silné stránky obou firem. Základní integrační strategie již
byla formulována, detailní plány budou teprve zpracovány a budou
konzultovány s představiteli zaměstnanců.
Nahoru
|
Podnikové aplikace |
GZ
Digital Media implementuje IFS Aplikace
Ve společnosti GZ Digital Media, která je největším výrobcem hudebních,
datových a DVD nosičů ve střední a východní Evropě, byl v září 2002
dokončen úvodní projekt pro implementaci systému IFS Aplikace a zároveň
podepsána smlouva o dodávce a implementaci řešení IFS. Termín uvedení
systému do rutinního provozu je plánován v polovině roku 2003. Zavedený
systém bude používat přibližně 200 uživatelů.
Informační systém od společnosti IFS byl vybrán pro podporu firemních
procesů v oblasti financí, distribuce, prodeje, lidských zdrojů a
výroby. Při výběru systému byl kladen důraz zejména na řízení naší
specifické výroby s využitím plánování metodou APS.
Výběrové řízení bylo realizováno v těsné spolupráci s poradenskou firmou
KPMG, která se účastnila výběru i kontraktačních jednání. Informační
systém společnosti IFS vyhovuje nejen již zmiňovaným požadavkům, ale
rovněž i možné budoucí potřebě společnosti GZ Digital Media na nasazení
informačního systému i do poboček v Německu, Anglii, Polsku, Maďarsku a
Rusku.
Společnost je největším výrobcem hudebních, datových a DVD nosičů ve
střední a východní Evropě. Firma byla založena v roce 1948. V průběhu
vývoje záznamové techniky byla postupně zahájena výroba gramofonových
desek (1951), ozvučených kazet (1972) a kompaktních disků (1988).
Společnost byla privatizována v roce
1993. Akciová společnost je vlastněna americko-českým kapitálem.
Společnost v současné době vyrábí a dodává nosiče zvuku a dat, což jsou
CD všech formátů, vinylové gramofonové desky, ozvučené magnetofonové
kazety a DVD. Kromě těchto produktů zabezpečuje služby, které vhodným
způsobem doplňují tyto výrobky. Jedná se především o výrobu plastových a
papírových obalů, kompletaci výrobků, vydavatelství a distribuci a
dopravu produktů k zákazníkovi. Tři čtvrtiny produkce jsou určeny na
export především do Evropy a USA.
Nahoru

Automatizace
ochrany dat přes Backup pro Windows
Firma Computer Associates (CA) oznámila dostupnost verze 9 řešení
BrightStor ARCserve Backup pro Windows. Jedná se o řešení ochrany dat,
kdy se v nové verzi snoubí jednoduchost používání se spolehlivostí a
výkonem. Verze 9 omezuje vliv záložních procesů na podnikové sítě.
Umožňuje totiž technikům určit pro zálohovací úkoly zvláštní síťové
cesty, takže hromadné přesouvání dat v rámci zálohování lze izolovat od
důležitých podnikových transakcí.
Navíc software obsahuje nové funkce pro sestavení různých harmonogramů a
správci sítě tak mohou zautomatizovat řadu rutinních úkolů jako např.
čištění jednotek, údržbu databází apod. Naprosto analogicky, jako když
nyní stanovují rozvrh rutinního zálohování. To jim výrazně ulehčí práci.
BrightStor ARCserve Backup 9 lze zakoupit již dnes a cena začíná na 695
USD, přičemž lze přidávat samostatně prodávané komponenty. Navíc ji
společnost Microsoft udělila osvědčení o schopnosti spolupráce s
operačním systémem Windows. V době uvedení na celosvětový trh již bude
podporovat i .NET Server. Příští měsíc se začne také s dodávkami verze
BrightStor ARCserve Backup pro NetWare. A koncem roku bude k dispozici
pro testování i beta verze pro Linux.
Nahoru

Sun na trhu aplikačních
serverů
Společnost Sun se rozhodla uvolnit dvě nové verze aplikačního serveru
Sun ONE Application Server 7. Produkt je integrován s novou sadou
nástrojů pro webové služby - Sun ONE Studio for Java, Enterprise Edition
4.1. Základní verze aplikačního serveru je k dispozici zdarma a to na
všech hlavních platformách. Díky modulární architektuře nabízí vývojářům
větší možnost volby při rychlém nasazování javovských webových služeb na
platformě Sun ONE.
Java WSDP je integrovaná sada nástrojů pro javovské vývojáře, která
umožňuje vytvářet, testovat a nasazovat XML aplikace, webové aplikace a
webové služby. Poskytuje referenční implementaci Javy a standardů pro
webové služby, včetně WSDL, SOAP, ebXML a UDDI. Základní verze -
Platform Edition - je v současné době k dispozici zdarma ke stažení pro
platformy Solaris a Windows na
této
adrese . Předpokládá se, že v lednu bude integrována do operačního
systému Solaris 9. Připravovány jsou i verze pro platformy Sun Linux,
HP-UX a AIX, které by měly být k dispozici v horizontu 60 až 90 dní.
Aplikace vytvořené přímo pro Sun ONE Application Server mohou bez
problémů běžet na jakémkoliv jiném aplikačním serveru, založeném na
J2EE. Jeho nová architektura je totiž postavena na základním runtimovém
modelu, který vychází z referenční implementace platformy J2EE 1.3. Tím
se výrazně zkracuje doba uvedení na trh. Pro testování přenositelnosti
aplikací na různé J2EE implementace je k dispozici Java Application
Verification Kit for the Enterprise (Java AVK Enterprise), který je
možné si stáhnout na této adrese
.
Nahoru

Rychlejší procesory
Intel Xeon pro servery
Intel začíná dodávat procesor Intel Xeon MP o pracovním kmitočtu až 2
GHz s rozšířenou 2MB integrovanou vyrovnávací pamětí ("cache") třetí
úrovně. V porovnání s předcházející generací procesorů Intel Xeon MP
přinášejí tyto nové procesory 38% zvýšení výkonu pro typické serverové
pracovní zátěže, jako jsou databáze, systémy CRM (tj. systémy pro správu
zákaznických vztahů) nebo SCM (tj. správa dodavatelsko-odběratelských
vztahů) a dále zvyšují škálovatelnost pro stále náročnější podniková
prostředí.
Nově uvedený procesor Intel Xeon MP je koncipován pro použití v
serverech střední vrstvy a v back-end serverech se čtyřmi nebo více
procesory a završuje využití nejmodernější 0,13 mikronové výrobní
technologie Intel v produktové řadě serverových procesorů IA-32.
Zásluhou této technologie lze vyrábět menší procesory pracující na
vyšších kmitočtech a začleňovat další prvky pro zvýšení výkonu,
například rozšíření vyrovnávací paměti. Navíc tyto nové procesory
zachovávají kompatibilitu s hardwarovou platformou předcházejících
generací, což přispívá ke snížení nákladů na rozvoj platformy a
usnadňuje začlenění nových systémů do stávající infrastruktury podniku.
Procesor Intel Xeon MP používá mikroarchitekturu Intel NetBurst a
zahrnuje podporu technologie Intel Hyper-Threading. Zásluhou těchto
prvků mohou výrobci softwaru zvýšit výkon aplikací a operačních systémů
pracujících na serverech platformy Intel. Servery osazené čtyřmi až 32 a
více procesory využívající uvedených technologií se budou dodávat
prostřednictvím více výrobců.
Kromě toho Intel zahájil výrobu vzorků stavebních prvků serverové
platformy, která bude podporovat tyto nové procesory Intel Xeon MP a
síťově technologie Intel.
Nahoru

Maxtor
a Adapatec podporují přechod k rozhraní ULTRA320
Výrobce diskových jednotek, Maxtor, oznámil spolupráci s firmou Adaptec,
poskytovatelem řešení přístupu k zařízením pro uchovávaní dat. Cílem
tohoto spojení je zabezpečit kompatibilitu vysokokapacitních disků
Maxtor Atlas 10 K III Ultra320 SCSI s řadiči Adaptec Ultra320 SCSI RAID.
Rozhraní Ultra320 je novou generací rozhraní Ultra SCSI s vysokou
výkonností, která přenáší data rychlostí 320 MB za vteřinu. Tato inovace
umožní aplikacím náročným na šířku sběrnice rychleji zpracovávat grafiku
i data.
Maxtor a Adaptec poskytnou svým vybraným zákazníkům pevné disky Maxtor
Atlas 10K III Ultra320 dopředu otestované na kompatibilitu s řadiči
Ultra320 SCSI RAID od Adaptecu. Ti zákazníci vybraní Maxtorem, kteří již
obdrželi disky Atlas Ultra320, budou moci získat řadičovou kartu
Adaptec, čímž si doplní svoje vybavení.
Disky Atlas 10K II Ultra320 jsou vhodné pro aplikace s vysokou hustotou
dat jako jsou přenosy zvuku i obrazu v síti, produkce videa, uchovávání
dat, síťové servery a sítě RAID. Tento disk má rychlost 10 000 otáček za
vteřinu, přístupovou dobu blízkou 4,5 mikro sekundy, velkou vyrovnávací
paměť o objemu 8 MB a rychlost přenosu 55 MB za vteřinu. Je to současně
jediný charakteristický zástupce MaxAdapt, ve kterém je přístupná
technologie aktivního adaptivního filtrování (AAF) od Maxtoru, při které
se čtení automaticky přizpůsobí stávajícím podmínkám v systému s cílem
zajistit nejlepší signál a optimální výkonnost systému. Všechny disky
Atlas 10K III SCSI jsou dostupné v provedení 18, 36 a 73 GB.
Řadiče Adaptec Ultra320 SCSI RAID mají maximální rychlost přenosu 320
MB/s na každém kanálu. Toto zvýšení rychlosti přenosu je obzvlášť
významné při uchovávání dat s velkým objemem přenosu nebo při připojení
více disků na jediný kanál. Řadičové karty RAID zahrnují optimální
využití disku navržené Adaptecem. To umožní uživateli maximálně využít
kapacitu všech disků připojených na řadiče Adaptec RAID a to nezávisle
od jich velikosti.
Nahoru
 |
Konference, semináře,
školení |
Informačné
technologie tretieho tisícročia
V krásném horském
prostředí
se letos od 7. do 8. listopadu uskuteční již na V. ročník
mezinárodní konference "Informačné
technologie tretieho tisícročia". Konference, která proběhne v Grand
hotelu Permon v Podbanskom, je tradičným místem setkání vrcholových
manažerů a odborníků působících v oblasti informačních technologií a
jejich aplikací v podnikatelské praxi. Avšak tentokrát také v oblasti
veřejné správy s důrazem na samosprávu. Hlavní partneři konference jsou
Microsoft, KPMG a HP.
Více se o konferenci dozvíte na webových
stránkách pořadatele - společnosti SOFTIP, kde získáte i program konference. Své dotazy
můžete klást i telefonicky na infolinku 0903 557 996. Předpokládaná
účast je kolem 300 osob.
Nahoru

Vše
pro zákazníka, vše pro business
Na sto třicet účastníků podzimní partnerské konference společnosti 2N
Telekomunikace, si ve středu 30. října z
Kongresového centra Floret v Průhonicích u Prahy odneslo celou řadu
zajímavých informací o nejnovějších produktech a technologiích této
firmy i jejích partnerů.
Velký zájem vyvolaly především prezentace možností využití komunikačních
schopností inovované pobočkové ústředny ATEUS-OMEGA Business s CRM jako
součásti firemních informačních systémů, postavených na různých
produktech šitých na míru zákazníkům. Příkladem řešení pro středně
velkou firmu byla prezentace IS na bázi CRM systému od 2N v kolínské
tiskárně Colognia, která vylepšila procesy řízení firmy i komunikaci se
zákazníky. Velmi dobře fungují CRM s ústřednou ATEUS OMEGA Business i v
rámci velkých řešení na bázi informačního systému LCS Noris, jak
potvrdila presentace obchodního ředitele distributora elektronických
součástek GM Elektronic s. r. o., ale také v systémech firmy OR-CZ či K2
ostravské společnosti Q.gir.
Největší úspěch však sklidily ukázky služby Kerio Voice Mail, která
dokáže přes ústřednu ATEUS OMEGA Business i taková kouzla, jako je čtení
e-mailů do telefonu (mobilu) perfektním syntetickým hlasem či zajištění
hlasového průvodce objednávkovým systémem. Překvapením pak byla služba
Web to Call (W2C), rovněž postavená na software česko-kalifornské firmy
Kerio. Jednoduchost obsluhy tohoto B2C systému, kdy se obchodník stává
aktivním poradcem při nákupu produktů přes firemní webové stránky
oslovila všechny přítomné. Konstatování z kuloárů konference, že každý,
kdo ovládá telebanking, dokáže pracovat s Kerio Voice Mailem a W2C, bylo
velmi trefné.
Atmosféru podzimní partnerské konferenci 2N TELEKOMUNIKACE, dokresluje
fakt, že sál zůstal zaplněn až do pozdních odpoledních hodin, kdy lidé z
různých IT a telekomunikačních firem debatovali s odborníky 2N o
předvedených novinkách. Opomenout nelze ani prohlášení obchodního
ředitele společnosti 2N Tomáše Trefného o výrazném snížení prodejních
cen GSM bran všech typů pro prodejce a partnerské firmy - a to až o 45
%. A v některých případech, jako u modelu ATEUS - GPRS-GSM brány, nejde
jen o snižování nákladů na telefonování z mobilů a na mobily, ale i o
celý balík přidaných služeb, jako je např. integrace s SMS serverem či
levné ovládání a zabezpečení bytu, domu či kanceláří. V příštích dnech
začne nabízet tyto služby na bázi ATEUS - GPRS-GSM brány s integrovaným
SMS serverem i jeden z našich GSM operátorů.
Podzimní partnerská konference 2N Telekomunikace, potvrdila, že název
jedné z prezentací "Kontakt se zákazníkem je pro nás prvořadý" nebyl jen
prázdným tvrzením, ale byl jakýmsi neoficiálním mottem celé konference.
Nahoru

Bezpečnost dat 2002
Ve čtvrtek 21. listopadu se uskuteční čtvrtý a závěrečný letošní seminář
z cyklu Bezpečnost dat 2002, který silami společnými a nerozdílnými
pořádají AEC Data Security Company a časopis IT System jako
mediální partner. Nadcházející seminář bude obsahovat přednášky:
o Novinky mezi počítačovými viry
o Techniky virových infekcí
o Bezpečnostní problém jménem člověk
o Heslo
o Linuxové systémy a bezpečnost
Bližší informace lze získat na webové
adrese
nebo na e-mailu.
Nahoru

Podzimní
konference Common ČR
Společnost Common Česká republika si vás dovoluje pozvat na podzimní
konferenci COMMON ČR 2002,
která proběhne od úterý 19. do čtvrtka 21. listopadu v DAYS HOTELu Lednice,
který je situován v Lednicko-Valtickém areálu, který byl v roce 1996 zapsán na
Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Hotel je vzdálen 7 km
od dálnice Brno-Bratislava (exit 41, Podivín).
Letos se pro přednášky podařilo zajistit řadu velmi kvalitních
přednášejících - dva domácí
- z Commonu a IBM, a čtyři zahraniční: od vedoucího technického specialisty na
evropském vedení Avnetu v Belgii, přes špičkové zahraniční specialisty dvou
hlavních konkurentů v oblasti SW řešení High Availability - Lakeview Technology
(tvůrce MIMIXu) a Vision Solutions, až po odborníka nad jiné povolaného -
vedoucího teamu, zabývajícího se HA clustery a přepínáním disků v technologickém
středisku IBM v Rochesteru.
Většina těchto odborníků bude na konferenci po oba dny a všichni by se měli
zúčastnit jak slavnostního večera ve vinném sklepě ve Valticích, tak i
předcházející večerní prohlídky lednického zámku. Více se o konferenci dozvíte z
PDF dokumentu
, kde se nalázá i přihláška.
.
Nahoru

Dynamika
nových znalostí a riešení
Spoločnosti Novitech a Novitech Partner usporiadajú už 2. ročník
otvorených dverí nazvavaný FIREMNÝ DEŇ
NOVITECH , ktorý tentokrát bude spojený so slávnostným otvorením
hotelu TeleDom, ktoré sa uskuteční dňa 14. novembra 2002 od 9.00 hod. v
priestoroch Vzdelávacieho centra TeleDom-u na Timonovej ulici 27 v
Košiciach.
Program bude venovaný novinkám z oblasti Informačných technológii.
Strategický produkt Novitech: p-Business Ring, Nástroje procesného
manažmentu v prostredí internetu, Riešenie firmy Staffware - workflow
systém, Projekt BOS - Bezpečnosť, Ochrana, Spoľahlivosť, Riešenia v
oblasti mobilových aplikácií - Teleparking, CityGuide, Manažérsky
informačný systém, Partneri a zákazníci spoločnosti Novitech, Otvorenie
Hotela TeleDom a slávnostný príhovor, Vzdelávacie centrum TeleDom a jeho
aktivity, Moderné formy výuky cudzích jazykov - englishtown, Záverečný
koktail ...
Nahoru
Problematika
zajištění bezpečnosti a dostupnosti
Převezmeme starost za bezpečnost Vaší komunikace a spolehlivý přístup k
vašim informacím, slibují organizátoři semináře "Problematika zajištění
bezpečnosti a dostupnosti podnikových systémů", který se bude konat 5.
nebo 25. listopadu v Hotelu Barceló v Praze. Na semináři budou přednášet
odborníci na problematiku bezpečnosti a spolehlivosti komunikačních
systémů.
Více informací získáte na webové
stránce nebo na
telefonním čísle 241 020 333.
Nahoru
Sledování
toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích
Pod tímto názvem je uváděn nový
seminář
, který navazuje na letošní úspěšná setkání, která se týkala témat
řízení dokumentace a řízení údržby. Cílem semináře je představit široké
odborné veřejnosti metody, produkty a služby z oblastí aktivního
sledování a řízení toku surovin, polotovarů a výrobků ve výrobním
procesu s vazbou na skladové hospodářství vstupů a výstupů výroby.
Očekává se řada velmi zajímavých informací, včetně demonstrací produktů
v dalších prostorách hotelu.
Seminář se koná v Jihlavě v úterý 12. listopadu ve společenském sále
Hotelu Gustav Mahler od 8,30 - 16 hodin. Hotel je na Křížové ulici č. 4.
V rámci semináře
vystoupí například společnosti BARCO s referátem na téma "Řízení
skladových operací v reálném čase", firma Q.gir s příspěvkem "Řízení
toku výroby informačním systémem K2". Firma BARTECH - "Sledování
výrobních a montážních operací", společnost Gaben - "Automatizované
odvádění výrobních a logistických operací a návaznost na ERP" a Altec
"Řízení průběhu výroby, optimalizace kapacitních a materiálových zdrojů
v řešení Altec Aplikace".
Příspěvek společnosti Control bude na téma "Použití čárového kódu v IS
DIALOG 3000S pro skladování a řízení výroby" a firma Kodys - "Využití
technologie čárových kódů ve výrobě a řízení skladů" a ETIGRAF bude mít
dokonce samostatný stánek
Účast a občerstvení po dobu semináře je bezplatná. Stránky semináře
najdete na této adrese . Účast
potvrďte, prosím, nejpozději do 8. listopadu na adresu: AD&M, Ing. Petra
Adamová, Urxova 470, 708 00, Ostrava-Poruba, tel/fax: 596 919 977,
mobil: 723 746 160 nebo e-mail:
petra.adamova@adam-ova.cz
. Podrobnější informace naleznete i v
tomto
dokumentu .
Nahoru
|
|
Internet, komunikace a
sítě |
Nemocnice ve
Frýdku-Místku zvolila 3Com
Společnost 3Com byla vybrána za dodavatele počítačové sítě v okresní
nemocnici Frýdek-Místek. Nemocnice postavila svou síť již v roce 1997 na
ATM přepínačích firmy 3Com. Jakkoliv to ve své době bylo dobré řešení,
dnes je ATM technologie lokální i metropolitní sítě přežitá.
Z důvodu obrovského nárůstu dat (např. Gamma-kamera, rentgeny, síť
monitorů na jednotkách intenzivní péče a ARO, elektromyografie na
neurologii), požadavku správy přenášených dat a zavádění multimediálních
aplikací se nemocnice nyní rozhodla provést rekonstrukci své síťové
infrastruktury. Zejména bylo třeba upgradovat síť na gigabit ethernet,
aby bylo možné distribuovat větší množství dat a provádět zálohy.
Ve výběrovém řízení si nemocnice vyžádala nabídky od 3Com, Cisco, HP,
Enterasys. Kritéria rozhodování při výběrovém řízení byla stanovena
následně: funkční vlastnosti, poměr cena/výkon, reference a technická
podpora.
Z výběrového řízení vyšel nejlépe dodavatel nabízející technologii firmy
3Com, neboť tak bylo i za omezených finančních zdrojů možné získat
komplexní a homogenní řešení s podporou moderních technologií.
Navrhované aktivní prvky jsou na začátku svého inovačního cyklu a
možnost použití technologie redundance XRN od firmy 3Com nabízí dokonalé
rozšíření a zároveň zabezpečení redundance sítě dle představ nemocnice.
Vybudování virtuálních sítí přivítali i samotní lékaři, neboť jim
umožnilo pořádání multimediálních konferencí a přenosů živého vysílání a
záběrů z operací prováděných videoskopií, které v původních podmínkách
nebylo možné realizovat.
Nahoru

První
přenos multimediální zprávy mezi sítěmi GSM a CDMA
Společnost Nortel Networks, jejíž výrobky na našem trhu distribuuje
společnost AT Computers, uvedla nový gigabitový přepínač patřící do
produktové řady BayStack. Přepínač nese označení BayStack 380-24T a je
vhodný pro nasazení ve středně velkých a velkých firmách.
Přepínač Nortel Networks BayStack 380-24T je navržen tak, aby byl
schopen zajišťovat konektivitu vysoké hustoty stolních pracovních
stanic, dalších přepínačů, serverů a ostatních zařízení v síti. Jedná se
o přepínač druhé vrstvy (Layer 2), vybavený 24 porty 10/100/1000 Mb/s s
automatickou detekcí (auto-sensing) a čtyřmi porty SFP (Small Form
Factor Pluggable) konvertoru GBIC (Gigabit Interface Converter).
Uváděný přepínač s přehledem zajišťuje gigabitovou konektivitu o vysoké
hustotě výkonných uživatelských pracovních stanic pro náročné -
vysokorychlostní - aplikace, jako jsou grafika, multimédia nebo CAD/CAM.
Nahoru
|
|
Informační společnost |
Počítače
do mateřských škol
Společnost IBM ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a
tělovýchovy ČR zahájila projekt
KidSmart Early Learning
Program v České republice. Projekt oficiálně zahájila ministryně
školství, mládeže a tělovýchovy Petra Buzková a generální ředitel IBM
Česká republika a Slovensko Miroslav Majoroš.
Projekt bude zaveden v České republice od školního roku 2002/2003. V
tomto školním roce IBM věnuje do 45 mateřských škol cca 90 počítačových
center. Rozdělení počítačů do mateřských škol připravuje ministerstvo,
přičemž pro první etapu bude vybráno 15 mateřských škol. Pokud se
projekt úspěšně rozběhne, do konce školního roku obdrží vybavení dalších
30 mateřských škol. Bude-li projekt úspěšný, bude se v implementaci
pokračovat zhruba ve stejném rozsahu i v dalších letech.
Speciální počítačové pracoviště (KidSmart Early Learning Center) je
uzpůsobeno dětským možnostem věku 5 - 7 let. Pracoviště je vybaveno
výkonným počítačem, monitorem, speciální klávesnicí, myší, uzpůsobenou
dětským ručičkám a inkoustovou barevnou tiskárnou. Na pracovišti je
nainstalován software, který byl speciálně vyvinut společností Riverdeep
v souladu s výchovnými a učebními postupy pro rozvoj dětí předškolního
věku. Software rozvíjí představivost a schopnost komunikace, práci s
příběhem, podporuje výuku geometrických tvarů, číslic, písmenek, směrů,
porovnávání, informovanost dětí. Pracuje se s kalendářem, ročními
obdobími, počasím…
Součástí projektu je i školení učitelů, na kterém bude ministerstvo
spolupracovat se společností IBM a využije zkušeností z ostatních zemí,
kde již projekt úspěšné probíhá. Toto školení je zaměřeno na obecné
využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce.
Projekt KidSmart Early Learning Programme již úspěšně funguje ve 30
zemích a k dnešnímu dni bylo celkově nainstalováno přes 2000 pracovišť,
která využívá více než jeden milión dětí na celém světě.
Nahoru

|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
+420 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|