HLEDEJ
 V SEKCI
 

2. října 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah SystemNEWS

Podnikové aplikace
LLP představuje Pivotal Contact Center
Modelování informačních systémů
Sněžka Náchod se zapojila do elektronického obchodu
Česká spořitelna si vybírala dodavatele IS
Skanska CZ zahajuje centralizaci svých počítačových systémů
I.D.C. Holding si vybral IFS Aplikace
SAP na straně OSN

Konference, semináře
Integrace procesů v podniku
Semináře top vison
Pozvánka na golfový turnaj na Invexu
Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie

Komerční příloha
Balíček pro distribuční firmy

Jste obchodní, výrobní nebo projektová organizace?
DNS zve návštěvníky veletrhu INVEX na stánek IT SECURITY

Analýza
Jak jsme na tom s informační bezpečnosti?

Finanční monitor IT firem
IXOS s růstem zisku
Aliatel navyšuje základní kapitál

Internet, komunikace a sítě
Integrované bezpečnostní řešení pro síťové klienty

Informační společnost
Po 10ti letech KOMIX v novém kabátě
 

   

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 9/2002


Hlavní témata
. E-procurement
. Informační systémy pro plánování a řízení výroby
. Informační systémy pro strategické řízení
. Balanced Scorecard
. Procesní řízení
. Počítačová podpora řízení jakosti
. Elektronická výměna dat
Připravujeme:
IT System 10/2002


Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.)


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Druhý ročník konferencie Marketing Research 2002


Podnikové aplikace

LLP představuje Pivotal Contact Center
Trendem dnešní doby je zřizování menších, distribuovaných zákaznických středisek ve více městech, než jedno centrální pro celý stát. Výsledkem je přibývající počet středně velkých center s počtem 100 až 250 operátorů. Takovýto model vyžaduje rychlou synchronizaci podnikových informací a informací od zákazníků mezi různými pobočkami.
S podobným trendem přichází firma LLP Group, která na náš trh uvádí CRM řešení společnosti Pivotal určené pro středně velké organizace. Pivotal Contact Center, jak se nové řešení jmenuje, je plně integrován do řešení Pivotal CRM Suite. Jedná se aplikaci, která spojuje a podporuje několik komunikačních kanálů. Navíc umožňuje snadnou integraci s podnikovými aplikacemi, transakčními systémy, telefonní infrastrukturou a datovými zdroji jak v rámci samotného podniku, tak mimo něj.
Aplikaci Pivotal Contact Center lze rychle přizpůsobit konkrétním potřebám firmy a integrovat se stávajícími systémy. Produkt využívá architektury Pivotal Intelligent Internet Architecture, která je vybudována na otevřených standardech. Nabídka řešení CRM navíc nabízí komplexní upravitelné funkce pro prodej, marketing a služby. Řešení Pivotal Contact Center je k dispozici ve třech variantách:
o Desktop - představuje samostatnou aplikaci pro běžný počítač, kterou lze snadno integrovat s podnikovými databázemi a aplikacemi. V rámci jednoho rozhraní slučuje funkce pro prodej, marketing, servis a podporu. Není tedy potřeba přepínat mezi různými aplikacemi.
o CTC Edition - středně velkým podnikům nabízí výkonné funkce zákaznického střediska a přitom jim umožňuje využít stávajících investic do telefonní infrastruktury. Pomocí řešení Intel CT Connect zajišťuje tato varianta CRM řešení integraci aplikace Pivotal Contact Center Desktop s ústřednami od firem Nortel, Avaya a Siemens, a to prakticky okamžitě. Součástí je také konektor usnadňující integraci s dalšími komponentami telefonní infrastruktury.
o CIC Edition - obsahuje předem připravené integrační funkce s podporou více kanálů a univerzální zařazovací systém pro efektivní využívání zdrojů. Díky konsolidaci veškerého telefonního hardwaru na jediném serveru snižuje celkové náklady zákaznického střediska. Pivotal CIC Edition je pomocí softwarového spínače připojen jak k internetu, tak k telefonu. Díky Pivotal CIC Edition se tedy snižují potřeby na hardware, integrační nástroje a IT zdroje.
 

Nahoru

 

Modelování informačních systémů
Společnost Sybase oznámila uvedení nové verze systému PowerDesigner 9.5. Jedná se o vývojový nástroj, který v rámci jednoho grafického prostředí podporuje všechny modelovací techniky pro všechny tři hlavní směry modelování podnikových dějů: datové modelování, modelování aplikační logiky (UML) a modelování podnikových procesů.
Díky tomu, že PowerDesigner ve verzi 9.5 již používá pokročilých technik pro práci s daty a uživatelských symbolů, je jeho model podnikových procesů lépe použitelný, má větší vypovídací schopnost a má vést rychleji k výsledku.
Software rovněž posiluje v rámci všech modelovacích technik integraci metadat. Toho dosahuje funkcemi objektově relačního mapování při návrhu a link-and-synch technologií pro okamžité promítnutí změn do jiných modelů. Grafické rozhraní společně s centrálním úložištěm modelů (repository) umožňuje jednodušší komunikaci a snazší modelování.
PowerDesigner 9.5 podporuje veškeré diagramy UML a nabízí návrhářům objektových struktur sadu nástrojů pro analýzu, návrh a integraci s vývojovými nástroji. Díky podpoře UML profilů mohou návrháři a vývojáři aplikací využívat širší výrazové prostředky. Nové nástroje a průvodci, jako je denormalizace databází či podpora uživatelů práv, dále usnadňují modelování datových struktur. Správci a vývojáři databází mohou účinněji vyvíjet optimalizovaná schémata a přitom respektovat bezpečnostní prvky potřebné pro provoz produkčních databázových serverů.
PowerDesigner 9.5 je plně kompatibilní s platformami ebXML, J2EE, Web Services a .Net. Kromě snadné customisace pro databáze a programovací jazyky nabízí PowerDesigner 9.5 pro všechny modely a objekty obecné funkce, rozšířené atributy a VBScript. Pomocí nové funkce Free Model a uživatelských symbolů pro lze veškeré diagramy v PowerDesigner 9.5 snadno upravit tak, aby odpovídaly metodikám a zvyklostem podniku.

Nahoru

 

Sněžka Náchod se zapojila do elektronického obchodu
Sněžka, výrobní družstvo Náchod podepsala s plzeňskou společností Aimtec smlouvu o dodávce a implementaci softwarového řešení pro elektronickou komunikaci a řízení logistiky.
V roce 1992 zahájila Sněžka Náchod výrobu šitých dílů pro automobilový průmysl a za deset let se jí podařilo stát se významným producentem hlavových opěrek s produkcí 30 tisíc kusů denně, které exportuje svým zákazníkům do zemí Evropské unie a její výrobky lze najít například ve vozech Mercedes Benz, Ford nebo Opel. Aby Sněžka byla schopna vyhovět požadavkům svých zákazníků na standardizaci dodávek a efektivního řízení logistických procesů v souladu se standardy automobilového průmyslu, rozhodlo se vedení společnosti pro implementaci systému pro EDI komunikaci a systému pro zpracování odvolávek, řízení expedice a fakturace.
Ve výběrovém řízení bylo vybráno řešení poskytované společností Aimtec, které obsahuje aplikaci EDImanager a systém eFORS CSM, tedy specializované řešení pro zákazníky z okruhu dodavatelů automobilového průmyslu od předního evropského producenta automobilových informačních systémů Atos Origin.
Celé řešení provozuje Sněžka Náchod na platformě Microsoft SQL Server a řešení obsahující aplikace EDImanager a eFORS CSM je integrováno s ekonomickým systémem LCS Helios IQ. Řešení umožňuje výrobnímu družstvu Sněžka elektronicky přijímat odvolávky od odběratelů, díky čemuž se podařilo nahradit dosavadní faxovou komunikaci s partnery. Úspěšné zapojení do elektronické výměny dat a implementace systému pro řízení logistiky pomohlo Sněžce Náchod výrazně zefektivnit celý proces vybavení zakázky od příjmu odvolávky, přes její zpracování, až po balení dodávek a tisku expediční dokumentace a fakturaci.

Nahoru

 

Česká spořitelna si vybírala dodavatele IS
Ve spolupráci se svým partnerem, společností Documentum, zvítězila firma EFCON ve výběrovém řízení na dodávku systému, jenž je jedním ze základních kamenů při realizaci strategie České spořitelny zaměřené na efektivnější poskytování informací svým klientům i zaměstnancům a na rozšíření nabídky finančních produktů a komunikačních kanálů.
Celé řešení bude realizováno na platformě Content Mangement systému Documentum 4i a jeho první část bude zprovozněna v listopadu letošního roku.

Nahoru

 

Skanska CZ zahajuje centralizaci svých počítačových systémů
Skupina Skanska CZ, součást skandinávského stavebního koncernu Skanska, zahájila přechod svých informačních systémů na terminálový provoz. V rámci tohoto projektu dojde k přenesení aplikací, serverů, zálohovacího řešení a klíčových výpočetních prostředků do centrál a počítače uživatelů se stanou jen "terminály" pracující s daty a aplikacemi vzdáleně na serverových farmách. Na implementaci rozsáhlého projektu se podílí HP jako dodavatel a OrBit jako řešitel.
Dodávané řešení staví na technologii Citrix Metaframe XPe, která bude pracovat na aplikačním prostředí Microsoft Windows 2000 Terminal Services. Implementaci celého řešení a jeho nastavení pro optimální fungování provede společnost OrBit.
Centralizace spravovaných dat a aplikací pro téměř 2000 uživatelů výrazně zvýší bezpečnost dat, dostupnost a konzistenci aplikací. Celý projekt počítá s budoucí neomezenou rozšířitelností systému a maximálním zjednodušením instalace nových aplikací nebo upgradu stávajících.
Farma aplikačních serverů bude distribuovaná ve čtyřech lokalitách: Praha-centrála, Praha-Perucká, Třinec a Prostějov, přičemž všechny lokality budou navzájem propojeny rozlehlou sítí WAN. Projekt proběhne ve čtyřech fázích podle jednotlivých lokalit společnosti Skanska CZ. S jeho dokončením se počítá v polovině června 2003.

Nahoru
 

I.D.C. Holding si vybral IFS Aplikace
Společnost I.D.C. Holding , která patří mezi největší středoevropské výrobce cukrovinek a trvanlivého pečiva, se rozhodla pro zavedení nového informačního systému a to IFS Aplikací. Vedení holdingu rozhodlo o zahájení implementace IFS Aplikací v Maďarsku, Polsku a České republice, po které bude následovat zavedení systému na Slovensku. Celý projekt bude řízený českou pobočkou společnosti IFS.
Mezi hlavní důvody, které vedly společnost I.D.C. Holding k výběru IFS Aplikací, patří vynikající technologie tohoto systému, funkcionalita, pokrývající celou škálu požadavků a také schopnost IFS poskytnout lokalizovanou aplikaci a kvalitní služby ve všech zemích působnosti společnosti. Ukončení implementace modulů Distribuce a Finance v distribučních společnostech v Maďarsku, Polsku a České republice je plánované do konce roku 2002. Potom bude následovat implementace modulů pokrývající oblasti výroby, distribuce a financí ve výrobních společnostech na Slovensku, která bude dokončená do konce roku 2003. V první etapě se jedná o 300 uživatelů systému IFS Aplikace.
Společnost I.D.C. Holding, a.s. je nejvýznamnějším producentem cukrovinek a trvanlivého pečiva na Slovensku. Výroba se soustřeďuje ve třech výrobních podnicích (Figaro Trnava, Pečivárne Sereď a Pečivárne Holíč) se skoro 100 letou tradicí výroby. Podniky zaměstnávají více než 1500 zaměstnanců. Roční produkce představuje cca 30 tisíc tun výrobků s obratem přibližně 60 milionů USD. Obchodní politika je orientovaná na země V4, proto I.D.C. Holding založil dceřiné společnosti v České republice, Polsku a Maďarsku. Výrobky se úspěšně prodávají i v dalších evropských a zámořských zemích pomocí největších maloobchodních sítí.

Nahoru

 

SAP na straně OSN
Společnost InterSystems představila verzi 5 databázové platformy CACHÉ. Tato nová verze post-relační platformy umožňuje v prostředích s transakčním zpracováním provádění analýz v reálném čase. CACHÉ 5 kombinuje výhody výkonnosti zpracování dotazů dané novou technologií indexování a stejné výkonnosti aktualizací jako při tradičním indexování.
Platforma CACHÉ 5 zahrnuje také výkonnou podporu nových technologií, jako je Microsoft .NET či Java Enterprise Edition (J2EE). Mezi hlavní vlastnosti patří webové služby CACHÉ, kdy pětková verze přináší integrovanou podporu webových služeb, kdy není potřeba zvláštní aplikační server ani nedochází k jiným komplikacím.
Zřízení informačního portálu bylo vyvoláno zvyšující se potřebou výměny informací mezi OSN a jejími partnery, které tvoří podniky, občanské spolky, odbory a další nevládní i vládní organizace. Návštěvníci portálu mohou v reálném čase sdílet případové studie určené k využití jak v rozvojových, tak vyspělých zemích. Projekt podporují renomované světové firmy z různých podnikatelských oborů od bank přes výrobce potravin a léků až po výrobce výpočetní techniky.
Aktivita Kofiho Annana se týká rozvoje spolupráce soukromého sektoru a OSN. Podle informace Ministerstva zahraničních věcí ČR je tato iniciativa jedním z klíčových témat, které se Česká republika zavázala prosazovat na právě probíhajícím 57. valném shromáždění OSN.

Nahoru

 

 

TOP vision


Konference, semináře, školení

Integrace procesů v podniku
Společnost Sybase pořádá konferenci "Business Process Integration - Integrace procesů v podniku", která se bude věnovat problematice aplikační, datové a procesní integrace v podnicích a organizacích. Na programu konference, která se bude konat ve středu 30. října v pražském hotelu Hilton, se budou podílet nezávislí odborníci, experti z akademické sféry i zástupci partnerů a zákazníků společnosti Sybase.
Podrobnosti o připravované konferenci lze najít na této adrese .
Program konference "Business Process Integration - Integrace procesů v podniku" se bude skládat ze tří bloků. V první části bude představena problematika integrace jako celek - o přednášky se podělí zástupci VŠE a nezávislého analytického institutu (Gartner Group). Druhý blok bude probíhat v režii odborníků ze společností Sybase, IBM, Sun Microsystems a Deloitte & Touche, kteří budou prezentovat vlastní přístupy k řešení integrace a představí nejdůležitější nástroje. Třetí blok programu konference bude věnován příkladům rozpracovaných řešení u vybraných podniků a organizací v ČR. Program bude zakončen panelovou diskusí.
Úroveň obchodních procesů v podnicích a organizacích je nesmírně důležitá - předurčuje totiž jejich chování na trhu. Obchodní procesy určují jak podnik plánuje výrobu, komunikuje se svými dodavateli nebo jak zpracuje požadavek zákazníka. Obchodní procesy specifikují například postup operací od přijetí objednávky, přes výrobu a zaúčtování až k samotné dodávce zboží.
Pokud podnik optimalizuje svoje obchodní procesy - například dobře zvládnutou integrací dosáhne výrazného snížení nákladů na zpracování obchodní transakce. Další výhody přinese i integrace obchodních rozhodnutí do zpracování objednávky a možnost volby různých postupů podle skupin zákazníků (např. podle jejich bonity). Integrace a automatizace provozovaných procesů může podniku přinést také celou řadu dalších benefitů. Zkrácení vyřízení objednávky dovolí snížit skladové zásoby a tak zvýšit výkon vlastního kapitálu, rychlá odezva na požadavky obchodních partnerů umožní vzájemnou těsnější spolupráci a lepší využití výrobních kapacit, zvýšení loajality zákazníků a dodavatelů, zlepšení cash flow apod.

Nahoru

 
 

Semináře top vison
Společnost top vision si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se problematiky informačních systémů a technologií. Přední odborníci a praktici z oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to formou prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how, případových studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním zabezpěčením?
Trápí vás otázka bezpečnosti informačních systémů a řízení IT rizika? Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích systémů? Kladete si otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve Vaší společnosti a jak se vyvarovat nejčastějších chyb?
Na všechny tyto a další otázky Vám odpoví následující semináře:
. Optimalizace IT nákladů, řízení efektivnosti IS 23.-24. října 2002
. Outsourcing IS/IT a SLA 5.-6. listopadu 2002
. IT Security 27.-28. listopadu 2002
. Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT obdržíte zde, či na telefonu 02/25096487.

Nahoru

 
Pozvánka na golfový turnaj na Invexu
Společnost BVV Veletrhy Brno a partneři si vás dovolují pozvat na halový turnaj v golfu. Druhý ročník turnaje VIP indoor Golf Invex Cup 2002, který je pořádán jako doprovodná akce veletrhu Invex 2002. Akce je určena pouze pro zvané hosty a registrované hráče golfu. Ke vstupu na turnaj v indoor golfu vás opravňuje buď vyplněná pozvánka, kterou můžete získat zde anebo vaše zelená karta. Hlavní cenou je kapesní počítač Compaq IPaq včetně licence a software Golfwits. Pro další účastníky jsou připraveny hodnotné ceny věnované sponzory.
Slavnostní odpal turnaje provede Jaroslav Hloušek, obchodní ředitel BVV a další významní manažeři České Republiky v pondělí 7. října přesně v 9 hodin. Turnaj bude ukončen v pátek 11. října ve 12 hodin a zároveň budou vyhlášeny výsledky, které budou on-line aktualizovány  po celou dobu turnaje.
Místem konání bude hala D na brněnském výstavišti v rámci veletrhu Invex 2002 od 7. - 11. října. K návštěvě turnaje Vás zvou BVV, Hewlett Packard, časopis IT System a Dataware.
Tip: Na Invexu proběhne premiéra přímého propojení software Golfwits s produktem myGolf.cz, využívající datový sklad Dataware. Během turnaje budete mít možnost se seznámit s tímto produktem přímo na místě.
Golfwits dnes nabízí více jak 7 000 map golfových hřišť z celého světa, včetně 10-ti českých normovaných hřišť a postupně se zařazují další. Software umožňuje možnost zápisu, analýzy a statistiky hry přímo na hřišti. Více informací na webu .

Nahoru
 

 

Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Spotřeba energie představuje jeden z nezanedbatelných nákladů většiny výrobců a poskytovatelů služeb. Návod, jak ušetřit energii, snížit své výrobní náklady a přitom i zkvalitnit poskytované služby, se snaží poskytnout organizátoři konference EEBW: Energie efektivně  2002. Již osmý ročník této mezinárodní odborné konference se bude konat ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v Kongresovém centru Praha. Organizuje ji SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. za mediální podpory časopisu IT System a IT CAD .
Podtitulem konference EEBW: Energie Efektivně (www.eebw.cz) 2002 je heslo "Příležitost pro návratné investice", naznačující, že mnoho opatření pro dosažení efektivnějšího využití energie přestavuje investici splňující náročná finanční kritéria. Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity pro zákazníky a spotřebitele i energetické auditory, příprava a financování projektů a obchodování s emisemi, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické domy bez navýšených investic, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting a energetický kontrakting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a panelové prezentace. Například v sekci Liberalizace trhu se bude diskutovat o možnostech využití výhod liberalizace energetického průmyslu spotřebiteli energie, jako jsou možnost volby dodavatele elektřiny, snížení cen energie, obchodování s elektřinou na burze, využití marketingu v této oblasti a podobně.
Součástí akce bude i samostatná konference SBTB: Simulace budov a techniky prostředí 2002 (7. listopadu 2002), jejímž předmětem zájmu jsou počítačové simulace proudění v místnostech a prvcích zařízení techniky prostředí, počítačové simulace energetických bilancí budov a systémů, optimalizace chování systémů vytápění, větrání a klimatizace, řešení nestandardních stavebních prvků, počítačové simulace související s využitím netradičních zdrojů energie a modelování vnitřního prostředí.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.

Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56 Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz , nebo navštivte samostatnou internetovou stránku

Nahoru


Logis


Komerční příloha

Balíček pro distribuční firmy
Společnost AGILITY uvádí na trh softwarový balíček pro distribuční společnosti, které se zabývají prodejem a distribucí medií (zejména teplo, elektřina, plyn, voda, aj.). Kompletní balíček je výrazně cenově zvýhodněn oproti nákupu jednotlivých komponent. Řešení, které pokrývá oblast financí, skladového hospodářství, nákupu, fakturace služeb a správy zákazníků a údržby (volitelně) je založeno na celosvětově užívaných standardech a je vyvinuto technologiemi společnosti Oracle.
Zaměření se na oblast fakturace služeb a správy zákazníků vychází z dlouhodobých zkušeností pracovníků AGILITY a obsahuje v sobě u mnoha zákazníků ověřené řešení společnosti Termosoft, které je nově postaveno na platformě Oracle.
Součástí nabízeného balíčku je také IBM eServer xSeries model 345 (Intel platforma), na kterém je dodávané řešení již instalováno a který je v konfiguraci zajišťující bezproblémový chod nového informačního systému. Tento server je dodáván ve spolupráci se společností AVNET. Všechny zúčastněné společnosti se dohodly, že na své časti nabízeného balíčku tj, e-Business Suite (ORACLE Czech), eFATEP (AGILITY) a IBM eServer xSeries (AVNET) poskytnou nadstandardní cenové zvýhodnění, tak aby produkt byl zajímavý pro co nejširší skupinu zákazníků.
Použitá 3-vrstvá technologie, s minimálními nároky na kapacitu sítě, umožňuje použít řešení pro společnosti, které se nacházejí v různých lokalitách a mají složitou organizační strukturu. Díky zkušenostem výše jmenovaných společností tak vzniká předinstalované a přednastavené plně integrované a internetové řešení, které je možno uvést do plného provozu do dvou měsíců od podepsání příslušných smluv.
Zástupci společnosti AGILITY budou k dispozici na veletrhu Invex v pavilonu G2, na stánku č. 26, ve dnech 7. a 8. října vždy od 10 do 12 hod., aby zodpověděli případné dotazy a předali podrobnější informace. Pro všechny návštěvníky je v tuto dobu připraveno drobné občerstvení a malý dárek.

Nahoru


Jste obchodní, výrobní nebo projektová organizace?
Je před vámi nelehký úkol výběru integrovaného podnikového řešení? Hledáte správného obchodního partnera, který má zkušenosti s implementací těchto ERP systémů? Společnost Columbus IT Partner je připravena vám pomoci získat konkurenční výhodu s produktem Microsoft Navision AXAPTA!
Zajímá Vás jak? Pak nás navštivte na výstavě INVEX 2002. Naleznete nás na stánku Microsoft Navision č. 39, pavilon V. Letos jsme pro Vás připravili TOMBOLU o zajímavé ceny.
Pokud nemůžete navštívit letošní INVEX, rádi za Vámi přijedeme později. Podrobnosti naleznete na webové adrese společnosti.
Na stánek vás zve společnost Columbus IT Partner, a.s., Pláničkova 11, 162 00 Praha 6, Tel.: +420 235 354 202 nebo mobil 602 36 36 18. Kontaktovat nás můžete i e-mailem.

Nahoru


DNS zve návštěvníky veletrhu INVEX na stánek IT SECURITY
Na letošním ročníku mezinárodního veletrhu INVEX představí společnost DNS společně se svými partnery poprvé projekt IT SECURITY . Navázat nové "bezpečné známosti" budou moci zájemci v pavilonu V na stánku č.26.
Návštěvníci letošního ročníku Invex budou moci kromě prohlídky expozice a diskuse s českými i zahraničními odborníky také v konferenčním prostoru na stánku vyslechnout prezentace odborníků z oblasti: firewall, antivirová ochrana, šifrování, detekce průniku, VPN, PKI, autentizace a dalších. Program i další informace o expozici naleznou zájemci na této webové stránce .

Nahoru

 


Týden facility managementu v Praze 2002


Analýza

Jak jsme na tom s informační bezpečnosti?
Společnost KPMG nedávno provedla rozsáhlé celosvětové šetření o informační bezpečnosti. Závěr je jednoznačný: prevence je lepší než léčba. Stručně řečeno, největším problémem v bezpečnosti sítí jsou viry a hackeři, přičemž nejvyšší hlášená ztráta způsobená virem dosáhla deset milionů USD. Nejlépe chráněny jsou přitom firmy a organizace působící ve finančnictví.

Pokračování
Nahoru

 

Finanční monitor IT firem

IXOS s růstem zisku
Společnost IXOS Software, která se pohybuje v oblasti řešení pro správu obchodních dokumentů, oznámila uzavření fiskálního roku 2001/2002 (1.7.2001 - 30.6.2002). Na základě předběžných výsledků bylo za předchozí fiskální rok dosaženo nárůstu konsolidovaného obratu o pět procent. V absolutních číslech se jedná o zvýšení na hodnotu 122,8 milionů Euro oproti 117 miliónům Euro za předchozí rok. Zisk před zdaněním dosáhl hodnoty 8,4 milionů Euro. Ve srovnání s loňskými 6 milióny Euro se jedná o nárůst ve výši 41 %.
Česká pobočka se na tomto trendu podílela obratem ve výši 61,5 miliónů Kč, když největší podíl připadl na poskytování služeb - 38 miliónů Kč. Prodej licencí a údržba představoval celkové příjmy ve výši 10 a 10,5 miliónů Kč, ostatní příjmy činily 3 milióny Kč.
 

Nahoru

 

Aliatel navyšuje základní kapitál
Na programu valné hromady společnosti Aliatel bylo projednání navýšení základního kapitálu o částku takřka 465 milionů Kč. Řádná valná hromada schválila toto navýšení 100 % hlasů. Základní kapitál bude zvýšen upsáním nových zaknihovaných kmenových akcií o celkovém počtu 46 499 kusů, znějících na jméno.
Jmenovitá hodnota nově upisovaných akcií činí 10 000 Kč. Po provedení tohoto zvýšení základního kapitálu bude nový základní kapitál společnosti Aliatel činit celkem 3 272 120 000 Kč. Současnými akcionáři společnosti jsou německá společnost RWE OHG (40 %), po 10,33 % vlastní Jihočeská energetika, Jihomoravská energetika, Severomoravská energetika a Západočeská energetika. Po 9,33 % akcií vlastní Severočeská energetika a Pražská energetika.
 

Nahoru

 

Internet, komunikace a sítě

Integrované bezpečnostní řešení pro síťové klienty
Symantec ohlásil integrované bezpečnostní řešení pro síťové klienty a vzdálené uživatele. Symantec Client Security, jak se produkt jmenuje, v sobě spojuje technologie antivirové ochrany, osobního firewallu a detekce narušení bezpečnosti pro potřeby efektivní ochrany stolních počítačů před kombinovanými hrozbami z internetu.
Integrovaná centrální správa těchto několika technologií nabízí administrátorům dobrou kombinaci ve snížení celkových nákladů na vlastnictví a zvýšení bezpečnosti síťového klienta, který je často nejnákladnější a nejméně bezpečnou složkou informačních technologií. Pomocí jednoho mechanismu aktualizace virových definic, pravidel pro firewally a signatur pro potřeby detekce narušení bezpečnosti lze navíc zkrátit potřebnou dobu reakce při hromadném šíření kombinovaných hrozeb.
Symantec Client Security nabízí administrátorům schopnost centrálně nakonfigurovat a nasadit řešení a nastavit každodenně používané funkce pro správu zásad a reportování. Zkracuje se čas potřebný ke správě, protože administrátoři mohou snadno instalovat Symantec Client Security pomocí jedné ze tří předem připravených instalací - plná instalace, částečně spravovaný a tenký klient, přičemž tenký klient zabírá nejmenší místo při zachování potřebné ochrany. Administrátoři mohou rovněž v celé organizaci použít uzamčení zásad, aby uživatelům znemožnili měnit bezpečnostní nastavení klienta. Pro skupiny uživatelů (například oddělení nebo pracoviště) lze používat přizpůsobené zásady.
Symantec Client Security poskytuje ochranu před takovými hrozbami, jako jsou například Klez a Code Red, ještě předtím, než zaútočí. Když například firewallová technologie narazí na podezřelý příchozí nebo odchozí soubor, zavolá antivirový vyhledávací modul nehledě na to, jestli je nebo není zapnutá ochrana před viry v reálném čase. Jestliže se při vyhledávání virů zjistí, že soubor je infikován, antivirový modul dá pokyn firewallové technologii, aby zvýšila míru ohrožení na vysokou, při níž výchozí akcí je znemožnění vstupu souboru do Internetu nebo do klientského počítače.
Mezi nové vlastnosti patří i firewallová technologie Client Security s využitím firewallu založeného na pravidlech znemožňuje trojským koňům, výzvědnému softwaru a agentům útoků DoS, aby se připojovali k Internetu bez vědomí uživatele. Firewall má také další funkce, mezi jinými schopnost určit důvěryhodné zóny Internetu a zóny Internetu s omezeným přístupem a schopnost blokovat přístup k libovolné službě založené na protokolu TCP nebo UDP na libovolné internetové adrese nebo rozsahu internetových adres. Administrátoři mohou také použít uzamčení nastavení zásad.
Komponenta detekce narušení bezpečnosti porovnává provoz s množinou známých signatur, kterou udržuje tým Symantec Security Response. Client Security v případě pokusu o narušení bezpečnosti automaticky na 30 minut zablokuje IP adresu, z níž je veden útok. Symantec Security Response zaručuje, že zákazníci jsou chráněni pomocí nejčerstvější aktualizace zabezpečení.

Nahoru

 

Informační společnost

Po 10ti letech KOMIX v novém kabátě
Společnost KOMIX při příležitosti 10. výročí svého založení vytvořila pro své zákazníky nové internetové stránky, které obsahují kromě standardních informací především aktuální zprávy z dění nejenom ve společnosti KOMIX, ale i u jejích partnerů.
Návštěvníci stránek si dále mohou stáhnout nejenom prezentace z odborných seminářů a konferencí, ale také velmi žádané aplikace KMX WAT - pomocníka administrátora Informixu a UNIXu a další. Pravidelné zasílání aktuálních informací si může každý zájemce zajistit v rubrice NewsLetter.
 

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist