V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 9/2002
Hlavní témata
.
E-procurement
.
Informační systémy pro plánování a řízení výroby
.
Informační systémy pro strategické řízení
.
Balanced Scorecard
.
Procesní řízení
.
Počítačová podpora řízení jakosti
.
Elektronická výměna dat |
Připravujeme:
IT System 10/2002
Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.) |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
LLP představuje Pivotal
Contact Center
Trendem dnešní
doby je zřizování menších, distribuovaných zákaznických středisek ve
více městech, než jedno centrální pro celý stát. Výsledkem je
přibývající počet středně velkých center s počtem 100 až 250 operátorů.
Takovýto model vyžaduje rychlou synchronizaci podnikových informací a
informací od zákazníků mezi různými pobočkami.
S podobným trendem přichází firma LLP Group, která na náš trh uvádí CRM
řešení společnosti Pivotal určené pro středně velké organizace. Pivotal
Contact Center, jak se nové řešení jmenuje, je plně integrován do řešení
Pivotal CRM Suite. Jedná se aplikaci, která spojuje a podporuje několik
komunikačních kanálů. Navíc umožňuje snadnou integraci s podnikovými
aplikacemi, transakčními systémy, telefonní infrastrukturou a datovými
zdroji jak v rámci samotného podniku, tak mimo něj.
Aplikaci Pivotal Contact Center lze rychle přizpůsobit konkrétním
potřebám firmy a integrovat se stávajícími systémy. Produkt využívá
architektury Pivotal Intelligent Internet Architecture, která je
vybudována na otevřených standardech. Nabídka řešení CRM navíc nabízí
komplexní upravitelné funkce pro prodej, marketing a služby. Řešení
Pivotal Contact Center je k dispozici ve třech variantách:
o Desktop - představuje samostatnou aplikaci pro běžný počítač, kterou
lze snadno integrovat s podnikovými databázemi a aplikacemi. V rámci
jednoho rozhraní slučuje funkce pro prodej, marketing, servis a podporu.
Není tedy potřeba přepínat mezi různými aplikacemi.
o CTC Edition - středně velkým podnikům nabízí výkonné funkce
zákaznického střediska a přitom jim umožňuje využít stávajících investic
do telefonní infrastruktury. Pomocí řešení Intel CT Connect zajišťuje
tato varianta CRM řešení integraci aplikace Pivotal Contact Center
Desktop s ústřednami od firem Nortel, Avaya a Siemens, a to prakticky
okamžitě. Součástí je také konektor usnadňující integraci s dalšími
komponentami telefonní infrastruktury.
o CIC Edition - obsahuje předem připravené integrační funkce s podporou
více kanálů a univerzální zařazovací systém pro efektivní využívání
zdrojů. Díky konsolidaci veškerého telefonního hardwaru na jediném
serveru snižuje celkové náklady zákaznického střediska. Pivotal CIC
Edition je pomocí softwarového spínače připojen jak k internetu, tak k
telefonu. Díky Pivotal CIC Edition se tedy snižují potřeby na hardware,
integrační nástroje a IT zdroje.
Nahoru

Modelování informačních
systémů
Společnost Sybase oznámila uvedení nové verze systému PowerDesigner 9.5.
Jedná se o vývojový nástroj, který v rámci jednoho grafického prostředí
podporuje všechny modelovací techniky pro všechny tři hlavní směry
modelování podnikových dějů: datové modelování, modelování aplikační
logiky (UML) a modelování podnikových procesů.
Díky tomu, že PowerDesigner ve verzi 9.5 již používá pokročilých technik
pro práci s daty a uživatelských symbolů, je jeho model podnikových
procesů lépe použitelný, má větší vypovídací schopnost a má vést
rychleji k výsledku.
Software rovněž posiluje v rámci všech modelovacích technik integraci
metadat. Toho dosahuje funkcemi objektově relačního mapování při návrhu
a link-and-synch technologií pro okamžité promítnutí změn do jiných
modelů. Grafické rozhraní společně s centrálním úložištěm modelů
(repository) umožňuje jednodušší komunikaci a snazší modelování.
PowerDesigner 9.5 podporuje veškeré diagramy UML a nabízí návrhářům
objektových struktur sadu nástrojů pro analýzu, návrh a integraci s
vývojovými nástroji. Díky podpoře UML profilů mohou návrháři a vývojáři
aplikací využívat širší výrazové prostředky. Nové nástroje a průvodci,
jako je denormalizace databází či podpora uživatelů práv, dále usnadňují
modelování datových struktur. Správci a vývojáři databází mohou účinněji
vyvíjet optimalizovaná schémata a přitom respektovat bezpečnostní prvky
potřebné pro provoz produkčních databázových serverů.
PowerDesigner 9.5 je plně kompatibilní s platformami ebXML, J2EE, Web
Services a .Net. Kromě snadné customisace pro databáze a programovací
jazyky nabízí PowerDesigner 9.5 pro všechny modely a objekty obecné
funkce, rozšířené atributy a VBScript. Pomocí nové funkce Free Model a
uživatelských symbolů pro lze veškeré diagramy v PowerDesigner 9.5
snadno upravit tak, aby odpovídaly metodikám a zvyklostem podniku.
Nahoru

Sněžka
Náchod se zapojila do elektronického obchodu
Sněžka,
výrobní družstvo Náchod podepsala s plzeňskou společností Aimtec
smlouvu o dodávce a implementaci softwarového řešení pro elektronickou
komunikaci a řízení logistiky.
V roce 1992 zahájila Sněžka Náchod výrobu šitých dílů pro automobilový
průmysl a za deset let se jí podařilo stát se významným producentem
hlavových opěrek s produkcí 30 tisíc kusů denně, které exportuje svým
zákazníkům do zemí Evropské unie a její výrobky lze najít například ve
vozech Mercedes Benz, Ford nebo Opel. Aby Sněžka byla schopna vyhovět
požadavkům svých zákazníků na standardizaci dodávek a efektivního řízení
logistických procesů v souladu se standardy automobilového průmyslu,
rozhodlo se vedení společnosti pro implementaci systému pro EDI
komunikaci a systému pro zpracování odvolávek, řízení expedice a
fakturace.
Ve výběrovém řízení bylo vybráno řešení poskytované společností Aimtec,
které obsahuje aplikaci EDImanager a systém eFORS CSM, tedy
specializované řešení pro zákazníky z okruhu dodavatelů automobilového
průmyslu od předního evropského producenta automobilových informačních
systémů Atos Origin.
Celé řešení provozuje Sněžka Náchod na platformě Microsoft SQL Server a
řešení obsahující aplikace EDImanager a eFORS CSM je integrováno s
ekonomickým systémem LCS Helios IQ. Řešení umožňuje výrobnímu družstvu
Sněžka elektronicky přijímat odvolávky od odběratelů, díky čemuž se
podařilo nahradit dosavadní faxovou komunikaci s partnery. Úspěšné
zapojení do elektronické výměny dat a implementace systému pro řízení
logistiky pomohlo Sněžce Náchod výrazně zefektivnit celý proces vybavení
zakázky od příjmu odvolávky, přes její zpracování, až po balení dodávek
a tisku expediční dokumentace a fakturaci.
Nahoru

Česká spořitelna si
vybírala dodavatele IS
Ve spolupráci se svým partnerem, společností Documentum, zvítězila firma
EFCON ve výběrovém řízení na dodávku systému, jenž je jedním ze
základních kamenů při realizaci strategie České spořitelny zaměřené na
efektivnější poskytování informací svým klientům i zaměstnancům a na
rozšíření nabídky finančních produktů a komunikačních kanálů.
Celé řešení bude realizováno na platformě Content Mangement systému
Documentum 4i a jeho první část bude zprovozněna v listopadu letošního
roku.
Nahoru

Skanska CZ zahajuje centralizaci svých počítačových systémů
Skupina Skanska CZ, součást skandinávského stavebního koncernu Skanska,
zahájila přechod svých informačních systémů na terminálový provoz. V
rámci tohoto projektu dojde k přenesení aplikací, serverů, zálohovacího
řešení a klíčových výpočetních prostředků do centrál a počítače
uživatelů se stanou jen "terminály" pracující s daty a aplikacemi
vzdáleně na serverových farmách. Na implementaci rozsáhlého projektu se
podílí HP jako dodavatel a OrBit jako řešitel.
Dodávané řešení staví na technologii Citrix Metaframe XPe, která bude
pracovat na aplikačním prostředí Microsoft Windows 2000 Terminal
Services. Implementaci celého řešení a jeho nastavení pro optimální
fungování provede společnost OrBit.
Centralizace spravovaných dat a aplikací pro téměř 2000 uživatelů
výrazně zvýší bezpečnost dat, dostupnost a konzistenci aplikací. Celý
projekt počítá s budoucí neomezenou rozšířitelností systému a maximálním
zjednodušením instalace nových aplikací nebo upgradu stávajících.
Farma aplikačních serverů bude distribuovaná ve čtyřech lokalitách:
Praha-centrála, Praha-Perucká, Třinec a Prostějov, přičemž všechny
lokality budou navzájem propojeny rozlehlou sítí WAN. Projekt proběhne
ve čtyřech fázích podle jednotlivých lokalit společnosti Skanska CZ. S
jeho dokončením se počítá v polovině června 2003.
Nahoru

I.D.C. Holding si vybral
IFS Aplikace
Společnost I.D.C.
Holding , která patří mezi největší středoevropské výrobce
cukrovinek a trvanlivého pečiva, se rozhodla pro zavedení nového
informačního systému a to IFS Aplikací. Vedení holdingu rozhodlo o
zahájení implementace IFS Aplikací v Maďarsku, Polsku a České republice,
po které bude následovat zavedení systému na Slovensku. Celý projekt
bude řízený českou pobočkou společnosti IFS.
Mezi hlavní důvody, které vedly společnost I.D.C. Holding k výběru IFS
Aplikací, patří vynikající technologie tohoto systému, funkcionalita,
pokrývající celou škálu požadavků a také schopnost IFS poskytnout
lokalizovanou aplikaci a kvalitní služby ve všech zemích působnosti
společnosti. Ukončení implementace modulů Distribuce a Finance v
distribučních společnostech v Maďarsku, Polsku a České republice je
plánované do konce roku 2002. Potom bude následovat implementace modulů
pokrývající oblasti výroby, distribuce a financí ve výrobních
společnostech na Slovensku, která bude dokončená do konce roku 2003. V
první etapě se jedná o 300 uživatelů systému IFS Aplikace.
Společnost I.D.C. Holding, a.s. je nejvýznamnějším producentem
cukrovinek a trvanlivého pečiva na Slovensku. Výroba se soustřeďuje ve
třech výrobních podnicích (Figaro Trnava, Pečivárne Sereď a Pečivárne
Holíč) se skoro 100 letou tradicí výroby. Podniky zaměstnávají více než
1500 zaměstnanců. Roční produkce představuje cca 30 tisíc tun výrobků s
obratem přibližně 60 milionů USD. Obchodní politika je orientovaná na
země V4, proto I.D.C. Holding založil dceřiné společnosti v České
republice, Polsku a Maďarsku. Výrobky se úspěšně prodávají i v dalších
evropských a zámořských zemích pomocí největších maloobchodních sítí.
Nahoru

SAP na straně OSN
Společnost InterSystems představila verzi 5 databázové platformy CACHÉ.
Tato nová verze post-relační platformy umožňuje v prostředích s
transakčním zpracováním provádění analýz v reálném čase. CACHÉ 5
kombinuje výhody výkonnosti zpracování dotazů dané novou technologií
indexování a stejné výkonnosti aktualizací jako při tradičním
indexování.
Platforma CACHÉ 5 zahrnuje také výkonnou podporu nových technologií,
jako je Microsoft .NET či Java Enterprise Edition (J2EE). Mezi hlavní
vlastnosti patří webové služby CACHÉ, kdy pětková verze přináší
integrovanou podporu webových služeb, kdy není potřeba zvláštní
aplikační server ani nedochází k jiným komplikacím.
Zřízení informačního portálu bylo vyvoláno zvyšující se potřebou výměny
informací mezi OSN a jejími partnery, které tvoří podniky, občanské
spolky, odbory a další nevládní i vládní organizace. Návštěvníci portálu
mohou v reálném čase sdílet případové studie určené k využití jak v
rozvojových, tak vyspělých zemích. Projekt podporují renomované světové
firmy z různých podnikatelských oborů od bank přes výrobce potravin a
léků až po výrobce výpočetní techniky.
Aktivita Kofiho Annana se týká rozvoje spolupráce soukromého sektoru a
OSN. Podle informace Ministerstva zahraničních věcí ČR je tato
iniciativa jedním z klíčových témat, které se Česká republika zavázala
prosazovat na právě probíhajícím 57. valném shromáždění OSN.
Nahoru
|
|
|
Konference, semináře,
školení |
Integrace procesů v podniku
Společnost
Sybase pořádá konferenci "Business Process Integration - Integrace
procesů v podniku", která se bude věnovat problematice aplikační, datové
a procesní integrace v podnicích a organizacích. Na programu konference,
která se bude konat ve středu 30. října v pražském hotelu Hilton, se
budou podílet nezávislí odborníci, experti z akademické sféry i zástupci
partnerů a zákazníků společnosti Sybase.
Podrobnosti o připravované konferenci lze najít na této
adrese .
Program konference "Business Process Integration - Integrace procesů v
podniku" se bude skládat ze tří bloků. V první části bude představena
problematika integrace jako celek - o přednášky se podělí zástupci VŠE a
nezávislého analytického institutu (Gartner Group). Druhý blok bude
probíhat v režii odborníků ze společností Sybase, IBM, Sun Microsystems
a Deloitte & Touche, kteří budou prezentovat vlastní přístupy k řešení
integrace a představí nejdůležitější nástroje. Třetí blok programu
konference bude věnován příkladům rozpracovaných řešení u vybraných
podniků a organizací v ČR. Program bude zakončen panelovou diskusí.
Úroveň obchodních procesů v podnicích a organizacích je nesmírně
důležitá - předurčuje totiž jejich chování na trhu. Obchodní procesy
určují jak podnik plánuje výrobu, komunikuje se svými dodavateli nebo
jak zpracuje požadavek zákazníka. Obchodní procesy specifikují například
postup operací od přijetí objednávky, přes výrobu a zaúčtování až k
samotné dodávce zboží.
Pokud podnik optimalizuje svoje obchodní procesy - například dobře
zvládnutou integrací dosáhne výrazného snížení nákladů na zpracování
obchodní transakce. Další výhody přinese i integrace obchodních
rozhodnutí do zpracování objednávky a možnost volby různých postupů
podle skupin zákazníků (např. podle jejich bonity). Integrace a
automatizace provozovaných procesů může podniku přinést také celou řadu
dalších benefitů. Zkrácení vyřízení objednávky dovolí snížit skladové
zásoby a tak zvýšit výkon vlastního kapitálu, rychlá odezva na požadavky
obchodních partnerů umožní vzájemnou těsnější spolupráci a lepší využití
výrobních kapacit, zvýšení loajality zákazníků a dodavatelů, zlepšení
cash flow apod.
Nahoru

Semináře top vison
Společnost
top vision si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se
problematiky informačních systémů a technologií. Přední odborníci a
praktici z oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to
formou prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how,
případových studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší
společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost
informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s
přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním
zabezpěčením?
Trápí vás otázka bezpečnosti informačních systémů a řízení IT rizika?
Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích systémů? Kladete si
otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve Vaší společnosti a jak
se vyvarovat nejčastějších chyb?
Na všechny tyto a další otázky Vám odpoví následující semináře:
. Optimalizace IT nákladů, řízení efektivnosti IS 23.-24. října 2002
. Outsourcing IS/IT a SLA 5.-6. listopadu 2002
. IT Security 27.-28. listopadu 2002
. Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT
obdržíte
zde, či na telefonu 02/25096487.
Nahoru

Pozvánka na golfový turnaj na
Invexu
Společnost
BVV Veletrhy Brno a partneři si vás dovolují pozvat na halový turnaj v golfu.
Druhý ročník turnaje VIP indoor Golf Invex Cup 2002, který je pořádán jako
doprovodná akce veletrhu Invex 2002. Akce je určena pouze pro zvané hosty a
registrované hráče golfu. Ke vstupu na turnaj v indoor golfu vás opravňuje buď
vyplněná pozvánka, kterou můžete získat
zde anebo
vaše zelená karta. Hlavní cenou je kapesní počítač Compaq IPaq včetně licence a
software Golfwits. Pro další účastníky jsou připraveny hodnotné ceny věnované
sponzory.
Slavnostní odpal turnaje provede Jaroslav Hloušek, obchodní ředitel BVV a další
významní manažeři České Republiky v pondělí 7. října přesně v 9 hodin. Turnaj
bude ukončen v pátek 11. října ve 12 hodin a zároveň budou vyhlášeny výsledky,
které budou on-line aktualizovány po celou
dobu turnaje.
Místem konání bude hala D na brněnském výstavišti v rámci veletrhu Invex 2002 od
7. - 11. října. K návštěvě turnaje Vás zvou BVV, Hewlett Packard, časopis IT
System a Dataware.
Tip: Na Invexu proběhne premiéra přímého propojení software Golfwits s produktem
myGolf.cz, využívající datový sklad Dataware. Během turnaje budete mít možnost
se seznámit s tímto produktem přímo na místě.
Golfwits dnes nabízí více jak 7 000 map golfových hřišť z celého světa, včetně
10-ti českých normovaných hřišť a postupně se zařazují další. Software umožňuje
možnost zápisu, analýzy a statistiky hry přímo na hřišti. Více informací na
webu .
Nahoru

Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Spotřeba
energie představuje jeden z nezanedbatelných nákladů většiny výrobců a
poskytovatelů služeb. Návod, jak ušetřit energii, snížit své výrobní
náklady a přitom i zkvalitnit poskytované služby, se snaží poskytnout
organizátoři konference EEBW: Energie
efektivně 2002. Již osmý ročník této mezinárodní odborné konference
se bude konat ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v Kongresovém centru Praha.
Organizuje ji SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s.
za mediální podpory časopisu IT
System a IT CAD .
Podtitulem konference EEBW: Energie Efektivně (www.eebw.cz) 2002 je
heslo "Příležitost pro návratné investice", naznačující, že mnoho
opatření pro dosažení efektivnějšího využití energie přestavuje
investici splňující náročná finanční kritéria. Hlavní tématické okruhy
konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a elektřina z
obnovitelných zdrojů, energetické audity pro zákazníky a spotřebitele i
energetické auditory, příprava a financování projektů a obchodování s
emisemi, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické domy bez
navýšených investic, energeticky úsporné osvětlování a Energy
Performance Contracting a energetický kontrakting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace. Například v sekci Liberalizace trhu se bude
diskutovat o možnostech využití výhod liberalizace energetického
průmyslu spotřebiteli energie, jako jsou možnost volby dodavatele
elektřiny, snížení cen energie, obchodování s elektřinou na burze,
využití marketingu v této oblasti a podobně.
Součástí akce bude i samostatná konference SBTB: Simulace budov a
techniky prostředí 2002 (7. listopadu 2002), jejímž předmětem zájmu jsou
počítačové simulace proudění v místnostech a prvcích zařízení techniky
prostředí, počítačové simulace energetických bilancí budov a systémů,
optimalizace chování systémů vytápění, větrání a klimatizace, řešení
nestandardních stavebních prvků, počítačové simulace související s
využitím netradičních zdrojů energie a modelování vnitřního prostředí.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz , nebo
navštivte samostatnou internetovou stránku
Nahoru |
|
Komerční příloha |
Balíček pro distribuční firmy
Společnost AGILITY uvádí na trh
softwarový balíček pro distribuční společnosti, které se zabývají
prodejem a distribucí medií (zejména teplo, elektřina, plyn, voda, aj.).
Kompletní balíček je výrazně cenově zvýhodněn oproti nákupu jednotlivých
komponent. Řešení, které pokrývá oblast financí, skladového
hospodářství, nákupu, fakturace služeb a správy zákazníků a údržby
(volitelně) je založeno na celosvětově užívaných standardech a je
vyvinuto technologiemi společnosti Oracle.
Zaměření se na oblast fakturace služeb a správy zákazníků vychází z
dlouhodobých zkušeností pracovníků AGILITY a obsahuje v sobě u mnoha
zákazníků ověřené řešení společnosti Termosoft, které je nově postaveno
na platformě Oracle.
Součástí nabízeného balíčku je také IBM eServer xSeries model 345 (Intel
platforma), na kterém je dodávané řešení již instalováno a který je v
konfiguraci zajišťující bezproblémový chod nového informačního systému.
Tento server je dodáván ve spolupráci se společností
AVNET. Všechny zúčastněné společnosti
se dohodly, že na své časti nabízeného balíčku tj, e-Business Suite
(ORACLE Czech), eFATEP (AGILITY) a IBM eServer xSeries (AVNET) poskytnou
nadstandardní cenové zvýhodnění, tak aby produkt byl zajímavý pro co
nejširší skupinu zákazníků.
Použitá 3-vrstvá technologie, s minimálními nároky na kapacitu sítě,
umožňuje použít řešení pro společnosti, které se nacházejí v různých
lokalitách a mají složitou organizační strukturu. Díky zkušenostem výše
jmenovaných společností tak vzniká předinstalované a přednastavené plně
integrované a internetové řešení, které je možno uvést do plného provozu
do dvou měsíců od podepsání příslušných smluv.
Zástupci společnosti AGILITY budou k dispozici na veletrhu Invex v
pavilonu G2, na stánku č. 26, ve dnech 7. a 8. října vždy od 10 do 12
hod., aby zodpověděli případné dotazy a předali podrobnější informace.
Pro všechny návštěvníky je v tuto dobu připraveno drobné občerstvení a
malý dárek.
Nahoru

Jste
obchodní, výrobní nebo projektová organizace?
Je
před vámi nelehký úkol výběru integrovaného podnikového řešení? Hledáte
správného obchodního partnera, který má zkušenosti s implementací těchto
ERP systémů? Společnost Columbus IT Partner je připravena vám pomoci
získat konkurenční výhodu s produktem Microsoft Navision AXAPTA!
Zajímá Vás jak? Pak nás navštivte na výstavě INVEX 2002. Naleznete nás
na stánku Microsoft Navision č. 39, pavilon V. Letos jsme pro Vás
připravili TOMBOLU o zajímavé ceny.
Pokud nemůžete navštívit letošní INVEX, rádi za Vámi přijedeme později.
Podrobnosti naleznete na
webové
adrese společnosti.
Na stánek vás zve společnost Columbus IT Partner, a.s., Pláničkova 11,
162 00 Praha 6, Tel.: +420 235 354 202 nebo mobil 602 36 36 18.
Kontaktovat nás můžete i e-mailem.
Nahoru

DNS
zve návštěvníky veletrhu INVEX na stánek IT SECURITY
Na letošním ročníku mezinárodního veletrhu INVEX představí společnost
DNS společně se svými partnery poprvé projekt
IT SECURITY . Navázat nové
"bezpečné známosti" budou moci zájemci v pavilonu V na stánku č.26.
Návštěvníci letošního ročníku Invex budou moci kromě prohlídky expozice
a diskuse s českými i zahraničními odborníky také v konferenčním
prostoru na stánku vyslechnout prezentace odborníků z oblasti: firewall,
antivirová ochrana, šifrování, detekce průniku, VPN, PKI, autentizace a
dalších. Program i další informace o expozici naleznou zájemci na této
webové stránce .
Nahoru
|
|
Analýza |
Jak jsme na tom s
informační bezpečnosti?
Společnost KPMG nedávno provedla rozsáhlé celosvětové šetření o
informační bezpečnosti. Závěr je jednoznačný: prevence je lepší než
léčba. Stručně řečeno, největším problémem v bezpečnosti sítí jsou viry
a hackeři, přičemž nejvyšší hlášená ztráta způsobená virem dosáhla deset
milionů USD. Nejlépe chráněny jsou přitom firmy a organizace působící ve
finančnictví.
Pokračování
Nahoru
|
Finanční monitor IT firem |
IXOS s růstem zisku
Společnost IXOS Software, která se pohybuje v oblasti řešení pro správu
obchodních dokumentů, oznámila uzavření fiskálního roku 2001/2002
(1.7.2001 - 30.6.2002). Na základě předběžných výsledků bylo za
předchozí fiskální rok dosaženo nárůstu konsolidovaného obratu o pět
procent. V absolutních číslech se jedná o zvýšení na hodnotu 122,8
milionů Euro oproti 117 miliónům Euro za předchozí rok. Zisk před
zdaněním dosáhl hodnoty 8,4 milionů Euro. Ve srovnání s loňskými 6
milióny Euro se jedná o nárůst ve výši 41 %.
Česká pobočka se na tomto trendu podílela obratem ve výši 61,5 miliónů
Kč, když největší podíl připadl na poskytování služeb - 38 miliónů Kč.
Prodej licencí a údržba představoval celkové příjmy ve výši 10 a 10,5
miliónů Kč, ostatní příjmy činily 3 milióny Kč.
Nahoru

Aliatel navyšuje základní
kapitál
Na programu valné hromady společnosti Aliatel bylo projednání navýšení
základního kapitálu o částku takřka 465 milionů Kč. Řádná valná hromada
schválila toto navýšení 100 % hlasů. Základní kapitál bude zvýšen
upsáním nových zaknihovaných kmenových akcií o celkovém počtu 46 499
kusů, znějících na jméno.
Jmenovitá hodnota nově upisovaných akcií činí 10 000 Kč. Po provedení
tohoto zvýšení základního kapitálu bude nový základní kapitál
společnosti Aliatel činit celkem 3 272 120 000 Kč. Současnými akcionáři
společnosti jsou německá společnost RWE OHG (40 %), po 10,33 % vlastní
Jihočeská energetika, Jihomoravská energetika, Severomoravská energetika
a Západočeská energetika. Po 9,33 % akcií vlastní Severočeská energetika
a Pražská energetika.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Integrované
bezpečnostní řešení pro síťové klienty
Symantec ohlásil integrované bezpečnostní řešení pro síťové klienty a
vzdálené uživatele. Symantec Client Security, jak se produkt jmenuje, v
sobě spojuje technologie antivirové ochrany, osobního firewallu a
detekce narušení bezpečnosti pro potřeby efektivní ochrany stolních
počítačů před kombinovanými hrozbami z internetu.
Integrovaná centrální správa těchto několika technologií nabízí
administrátorům dobrou kombinaci ve snížení celkových nákladů na
vlastnictví a zvýšení bezpečnosti síťového klienta, který je často
nejnákladnější a nejméně bezpečnou složkou informačních technologií.
Pomocí jednoho mechanismu aktualizace virových definic, pravidel pro
firewally a signatur pro potřeby detekce narušení bezpečnosti lze navíc
zkrátit potřebnou dobu reakce při hromadném šíření kombinovaných hrozeb.
Symantec Client Security nabízí administrátorům schopnost centrálně
nakonfigurovat a nasadit řešení a nastavit každodenně používané funkce
pro správu zásad a reportování. Zkracuje se čas potřebný ke správě,
protože administrátoři mohou snadno instalovat Symantec Client Security
pomocí jedné ze tří předem připravených instalací - plná instalace,
částečně spravovaný a tenký klient, přičemž tenký klient zabírá nejmenší
místo při zachování potřebné ochrany. Administrátoři mohou rovněž v celé
organizaci použít uzamčení zásad, aby uživatelům znemožnili měnit
bezpečnostní nastavení klienta. Pro skupiny uživatelů (například
oddělení nebo pracoviště) lze používat přizpůsobené zásady.
Symantec Client Security poskytuje ochranu před takovými hrozbami, jako
jsou například Klez a Code Red, ještě předtím, než zaútočí. Když
například firewallová technologie narazí na podezřelý příchozí nebo
odchozí soubor, zavolá antivirový vyhledávací modul nehledě na to,
jestli je nebo není zapnutá ochrana před viry v reálném čase. Jestliže
se při vyhledávání virů zjistí, že soubor je infikován, antivirový modul
dá pokyn firewallové technologii, aby zvýšila míru ohrožení na vysokou,
při níž výchozí akcí je znemožnění vstupu souboru do Internetu nebo do
klientského počítače.
Mezi nové vlastnosti patří i firewallová technologie Client Security s
využitím firewallu založeného na pravidlech znemožňuje trojským koňům,
výzvědnému softwaru a agentům útoků DoS, aby se připojovali k Internetu
bez vědomí uživatele. Firewall má také další funkce, mezi jinými
schopnost určit důvěryhodné zóny Internetu a zóny Internetu s omezeným
přístupem a schopnost blokovat přístup k libovolné službě založené na
protokolu TCP nebo UDP na libovolné internetové adrese nebo rozsahu
internetových adres. Administrátoři mohou také použít uzamčení nastavení
zásad.
Komponenta detekce narušení bezpečnosti porovnává provoz s množinou
známých signatur, kterou udržuje tým Symantec Security Response. Client
Security v případě pokusu o narušení bezpečnosti automaticky na 30 minut
zablokuje IP adresu, z níž je veden útok. Symantec Security Response
zaručuje, že zákazníci jsou chráněni pomocí nejčerstvější aktualizace
zabezpečení.
Nahoru
|
Informační společnost |
Po 10ti letech KOMIX v
novém kabátě
Společnost KOMIX při příležitosti 10. výročí svého založení vytvořila
pro své zákazníky nové internetové stránky,
které obsahují kromě standardních informací především aktuální zprávy z
dění nejenom ve společnosti KOMIX, ale i u jejích partnerů.
Návštěvníci stránek si dále mohou stáhnout nejenom prezentace z
odborných seminářů a konferencí, ale také velmi žádané aplikace KMX WAT
- pomocníka administrátora Informixu a UNIXu a další. Pravidelné
zasílání aktuálních informací si může každý zájemce zajistit v rubrice
NewsLetter.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|