HLEDEJ
 V SEKCI
 

25. září 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah SystemNEWS

Událost týdne
APP stává se součástí společnosti NESS

Podnikové aplikace
SAP se veze ve Phaetonu
Adastra zakládá divizi Logistica
Společnost TietoEnator v ČSAD LOGISTIK Ostrava
Mariánské Lázně na Oracle E-Business Suite
IT infrastruktura v kanadské bance
Výpočetní centrum ČSÚ je po povodních opět funkční
InterSystems představuje systém CACHÉ ve verzi 5
Logica koupila australskou firmu zaměřenou na SAP
Webové stránky ČMHB mezi 10 nejlepšími

Konference, semináře
Citrix Solution Day 2002 poprvé v Praze
Semináře top vison
Uvedenie IFS Aplikácií 2002
Pozvánka na golfový turnaj na Invexu
Aj v businesse radšej dvakrát meraj a raz rež
Křišťálový disk 2002
Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie

Komerční příloha
Jste obchodní, výrobní nebo projektová organizace?
DNS zve návštěvníky veletrhu INVEX na stánek IT SECURITY
Multimediální balíčky pro Vás na Invex

Finanční monitor IT firem
Oracle: Celkové příjmy a zisky klesají
Allied Telesyn: Pozitivní výsledky i v první polovině
Přes obtíže na trzích dosáhla Logica zisku

Internet, komunikace a sítě
Tiscali spouští hlasové služby pro české firmy
Železnice až do Disneylandu
Obyvatelé Paříže vyzkoušejí příjem digitálního rádia
Šifrovací a antivirová technologie pro SuSE Linux
Celosvětové tažení proti počítačovým útokům

Informační společnost
Eurotel přivítal nového marketingového ředitele
 

   

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 9/2002


Hlavní témata
. E-procurement
. Informační systémy pro plánování a řízení výroby
. Informační systémy pro strategické řízení
. Balanced Scorecard
. Procesní řízení
. Počítačová podpora řízení jakosti
. Elektronická výměna dat
Připravujeme:
IT System 10/2002


Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.)


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Druhý ročník konferencie Marketing Research 2002


Událost týdne

APP se stává součástí společnosti NESS
Firma APP na včerejší tiskové konferenci oznámila svoji fúzi se společností NESS Technologies.
V průběhu dvanácti let existence si společnost APP vybudovala celkem slušnou pozici dodavatele řešení založených na informačních technologiích v České republice. Od spojení si slibuje další fázi svého vývoje, kdy z lokální společnosti se APP stává součástí globální firmy s možností průniku na zahraniční trhy. Naopak, společnost NESS akvizici získá základnu pro další průnik na trhy ve střední a východní Evropě.
Jak sdělil pan Ivan Hruška, výkonný ředitel APP: "Při rozhodování o této transakci jsme kladli důraz především na následující tři faktory: umožnit další růst APP v našem regionu i mimo něj, využít a zhodnotit zkušenosti získané na projektech v České a Slovenské republice i v dalších zemích a v neposlední řadě zvýšit naši konkurenceschopnost a poskytovanou přidanou hodnotu."
APP Group CEE B.V. ponese v budoucnu název NESS CEE B.V. (Central & Eastern Europe). Mezi akcionáře APP nyní patří E.M. Warburg Pincus & Co., americká kapitálová a investiční společnost (70 %), spoluzakladatel APP Petr Nevický (12 %) a zbytek vlastní soukromí investoři.
Iniciátorem spojení obou firem byla společnost Warburg Pincus, která také vlastní 20 % akcií v NESS Technologies a transakce povede k nárůstu podílu Warburg Pincus v NESS na přibližně 23 %. K ohlášenému začlenění došlo výměnou akcií Warburg Pincus ve společnosti APP za navýšení podílu Warburg Pincus ve společnosti NESS.
K hlavním cílům fúze patří rozšíření portfolia nabízených řešení a služeb, přístup k novým technologiím, zkušenostem a globálnímu know-how, převzetí odpovědnosti za trh střední a východní Evropy v rámci NESS, uplatnění lokálních znalostí a zkušeností na mezinárodních trzích a posílení stability a perspektivy společnosti.
 

Nahoru

 

 

Podnikové aplikace

SAP se veze ve Phaetonu
Pro ty zájemce, kteří se rozhodnou pro koupi nového automobilu přímo z výrobních linek firmy Volkswagen Group, zavádí koncern jednotný systém pro řízení vztahů se zákazníky. CRM systém vyvinula společnost SAP na míru pro potřebu divizí Volkswagen, Audi a VW Bank. Výhledově bude zaveden také v divizi VW Financial Services. Mladoboleslavská Škoda Auto patřící rovněž do koncernu Volkswagen již systémy SAP využívá například pro řízení financí a personalistiky, výrobních a nevýrobních nákupů, skladů a pro odbyt náhradních dílů.
Nový systém má v celém koncernu sjednotit standardy komunikace se zákazníky, ať již jde o komunikaci pomocí telefonu, faxu, elektronickou nebo papírovou poštou.
Volkswagen nové programové vybavení odzkoušel v pilotním projektu při letošním uvedení luxusního modelu VW Phaeton na německý trh. Zákazníky divize Audi obsluhuje pomocí systému SAP 220 pracovníků ve firemních call centrech v Kolíně nad Rýnem a Ingolstadtu. Ti řídí komunikace s 480 tisíci majiteli automobilů Audi. Do systému bude postupně zahrnuta také komunikace s prodejci a přímý marketing. Analytické výstupy ze záznamů o jednání se zákazníky budou sloužit k optimalizaci nákladů na inzerci a reklamu.
 

Nahoru

 

Adastra zakládá divizi Logistica
Česká softwarová a konzultační firma Adastra ohlašuje založení nové divize pod názvem Logistica, která se bude specializovat na řešení v oblasti logistiky a dopravy. Divize Logistica se stane exkluzivním distributorem německé firmy CORBITCONNECT pro Českou republiku. Adastra zároveň ohlásila záměr, že divizi Logistica časem oddělí do samostatně fungující firmy.
Logistica bude nabízet kompletní řešení pro optimalizaci dopravy a logistiky. Stěžejním produktem bude řešení PLANTOUR německé firmy CORBITCONNECT. Logistica bude navíc poskytovat služby softwarové integrace, analýzy návratnosti nákladů či hot-line podpory. Součástí řešení budou navíc podrobné digitalizované mapy.
PLANTOUR je softwarové řešení, které se úspěšně etablovalo na evropských trzích. Slouží k optimalizaci dopravy, jeho nadstavby pak i k optimalizaci vozového parku, rozmístění skladů či regionů pro obchodní zástupce. Výhodou řešení PLANTOUR je jednoznačné vyčíslení návratnosti investice, u současných zákazníků dosahují úspory nákladů po zavedení PLANTOUR v průměru celých 15 procent.
V řadě odvětví - například distribuci nápojů, tisku, cenin nebo nábytku - si PLANTOUR získal vedoucí postavení na trhu optimalizačních a logistických systémů v Evropě. Mezi jeho uživatele patří Deutsche Bank, EDEKA, MICHELIN či Robert Bosch.

Nahoru

 

Společnost TietoEnator v ČSAD LOGISTIK Ostrava
V roce 2001 si společnost ČSAD LOGISTIK Ostrava za svého partnera v oblasti informačních a komunikačních technologií zvolila společnost TietoEnator ISS na základě splnění kritérií výběrového řízení na dodávku a implementaci komplexního informačního systému. Hlavním úkolem a cílem společnosti TietoEnator ISS je být partnerem při nasazení, stabilizaci, podpoře a rozvoji informačních a komunikačních technologií v ČSAD LOGISTIK  Ostrava.
Vlastní projekt zahrnoval dodání licencí a implementaci podnikového informačního systému LCS Noris, informačního systému pro řízení kamionové dopravy, manažerského informačního systému pro řízení financí a dopravy, včetně dodávky a podpory technického a komunikačního řešení. Celé toto integrované řešení je v rutinním provozu a obě společnosti se v dané chvíli podílejí na jeho údržbě. TietoEnator ISS také zajišťuje jeho rozvoj prostřednictvím outsourcingu lidských zdrojů.
V současné době se začíná pracovat na datovém propojení palubních terminálů a komplexního informačního systému, kde je hlavním cílem řízení a vyhodnocování kvality přepravních procesů, úspora provozních a mzdových nákladů a v neposlední řadě i vedení záznamů o provozu vozidel a jejich následné vyhodnocování.
Společnost ČSAD LOGISTIK Ostrava vznikla pod aktuálním názvem v roce 1999. Kontinuálně navazuje na více než 50-ti leté zkušenosti své zakladatelské společnosti ČSAD Ostrava v oblasti silniční nákladní dopravy. ČSAD LOGISTIK Ostrava má dlouholeté zkušenosti s dopravou nejen na území ČR, kde zaujímá přední pozici, ale i v zahraničí.

Nahoru

 

Mariánské Lázně na Oracle E-Business Suite
Společnost Léčebné Lázně Mariánské Lázně uzavřela smlouvu na zavedení nového informačního systému s firmou Oracle. Léčebné Lázně Mariánské Lázně (dále jen LLML) od začátku roku pracují na výběru nového informačního systému, který by měl přinést zvýšení efektivity hospodaření, dále zlepšit strategii získávání nových zákazníků a podstatně vylepšit komunikaci s těmi stávajícími.
Systém by rovněž měl přispět k urychlení komunikace mezi jednotlivými subjekty mezinárodní společnosti, do níž patří i LLML. Nejvhodnějším nástrojem, splňujícím všechny tyto požadavky, byl shledán informační systém e-Business Suite dodávaný společností Oracle.
Společnost Oracle dostala důvěru především díky moderní architektuře řešení, jež je plně spravovatelné, vysoce integrované a kdykoliv rozšiřitelné na základě požadavku zákazníka. Dalším důležitým argumentem pro řešení společnosti Oracle byla krátká doba potřebná pro zavedení nového informačního systému. Díky unikátní metodice "FastForward" získají LLML nový systém skládající se z Ekonomické agendy, Ekonomické nadstavby pro řídící pracovníky a Napojení na používané speciálně zaměřené subsystémy během 4 měsíců.
Řešení Oracle Fast Forward nabízí společnostem rychlou implementaci balíku aplikací Oracle E-business Suite, včetně služeb zaškolení a technické podpory, jež zákazníkům přináší obchodní převahu v silně konkurenčním prostředí. Vše za předem stanovenou dobu i cenu.

Nahoru

 

IT infrastruktura v kanadské bance
Společnost HP uzavřela smlouvu s Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC) na komplexní dodávku IT služeb v hodnotě 2 miliard kanadských dolarů (cca. 1,25 miliardy USD). V rámci sedmiletého kontraktu bude HP zajišťovat podstatnou část správy infrastruktury IT v bance, od desktopů po klíčové systémy a software od různých dodavatelů (MVS a NonStop Himalaya, Unix, Windows NT a IBM AS/400 servery; plus počítačovou síť). Dohoda HP a CIBC navazuje na dosavadní úspěšnou spolupráci.
CIBC je jednou z největších severoamerických finančních institucí s více jak osmi miliony zákazníky. CIBC nabízí úplný rozsah produktů a servis jak v USA a Kanadě, tak i v dalších částech světa.

Nahoru
 

Výpočetní centrum ČSÚ je po povodních opět funkční
Přestože bylo v Českém statistickém úřadě zaplaveno na 90 % výpočetní techniky, z toho 60 % zcela, podařilo se po měsíčním úsilí zachránit všechna důležitá data a obnovit funkcionalitu výpočetního centra ČSÚ. Na odstranění povodňových škod v ČSÚ se mimo jiných organizací podílela i společnost HP spolu se svými partnery, společnostmi Alwil Trade a Aristia. Na odstranění škod po tuto dobu pracovalo v průměru 30 lidí ze všech tří zúčastněných firem, cca 14 hodin denně včetně sobot a nedělí.
K zatopení techniky došlo 13. srpna. Její evakuace byla možná až o tři dny později, přičemž bylo nutné vybourat část zdi v prvním patře. V dalších dnech probíhala sanace, mytí a sušení techniky a 25. srpna, dvanáct dní po katastrofě, byly zprovozněny první servery. Následovalo stěhování do nových prostor a 16. září, po více než měsíci usilovné práce, nabylo výpočetní centrum opět plné funkcionality nezbytné pro zajištění zpracování výsledků VOLEB 2002 i základních funkcí ČSÚ.
Když uvážíme, jak důležitá data Český statistický úřad shromažďuje a jak důležité ukazatele z těchto dat zjišťuje, je představa jejich nevratného zničení nebo dlouhodobého znepřístupnění opravdu nepříjemná. Z unixových diskových polí HP byla úplně zatopena část s kapacitou 4,3 TB, což pro názornost přestavuje data v rozsahu více než dvou miliard stran textu formátu A4. ČSÚ využívá při zpracování statistických dat výpočetní techniku Hewlett-Packard. Jádro výpočetního střediska ČSÚ tvoří 15 systémů AlphaServer s operačním systémem UNIX a disková pole HP s celkovou kapacitou 11 TB. Podobně jako centrální výpočetní systémy bylo postiženo i 26 Intel serverů s více než 150 disky.
Úsilím zaměstnanců společnosti Alwil Trade byly i tyto servery zprovozněny a k 16. září již zastávaly svojí práci v infrastruktuře ČSÚ. Poškození zaznamenala samozřejmě i počítačová síť ČSÚ, která je kompletně vybudována na technologiích společnosti Cisco. Záchranu aktivních síťových prvků, jejich opravu a obnovu komunikační infrastruktury zajistili zaměstnanci společnosti Aristia, kteří k výše uvedenému datu zprovoznili nejen interní počítačovou síť, ale i napojení na dislokovaná pracoviště ČSÚ.

Nahoru

 

InterSystems představuje systém CACHÉ ve verzi 5
Společnost InterSystems představila verzi 5 databázové platformy CACHÉ. Tato nová verze post-relační platformy umožňuje v prostředích s transakčním zpracováním provádění analýz v reálném čase. CACHÉ 5 kombinuje výhody výkonnosti zpracování dotazů dané novou technologií indexování a stejné výkonnosti aktualizací jako při tradičním indexování.
Platforma CACHÉ 5 zahrnuje také výkonnou podporu nových technologií, jako je Microsoft .NET či Java Enterprise Edition (J2EE). Mezi hlavní vlastnosti patří webové služby CACHÉ, kdy pětková verze přináší integrovanou podporu webových služeb, kdy není potřeba zvláštní aplikační server ani nedochází k jiným komplikacím.
Platforma CACHÉ je, co se týká webových služeb, zcela kompatibilní jak s platformou .NET, tak s platformou Java, ale není závislá ani na jedné z nich. Libovolnou metodu objektu nebo uloženou proceduru databáze CACHÉ lze automaticky vystavit jako webovou službu s plnou podporou protokolu SOAP a jazyka WSDL. Již existující aplikace založené na CACHÉ mohou bez nutnosti jakýchkoli úprav poskytovat webové služby a nové aplikace webových služeb lze vytvářet velmi rychle. Platforma CACHÉ 5 podporuje obousměrné přechody v kódu XML a vývojáři nemusejí starat o mapování XML na interní databázové struktury.
Další vlastností je CACHÉ Enterprise Java. V minulosti totiž museli vývojáři na platformě J2EE volit mezi perzistencí typu CMP (Container Managed Persistence), se kterou se snadno pracuje, ale je pomalá, a perzistencí typu BMP (Bean Managed Persistence), která při vývoji vyžaduje hodně práce, ale výkonnost výsledné aplikace je podstatně vyšší. Platforma CACHÉ 5 automatizuje BMP, takže práce s ní je snadnější než práce s CMP jiných výrobců, a přitom umožňuje dosahovat velmi vysoké výkonnosti.
Použitý protokol ECP (Enterprise Cache Protocol) platformy CACHÉ je nástupcem protokolu DCP (Distributed Cache Protocol) vyvinutého společností InterSystems a optimalizovaného pro rozsáhlé aplikace architektury klient-server. Protokol ECP je postaven pro rozsáhlé aplikace s minimálním zpracováním dat na straně tenkého klienta, typické pro webové informační systémy v rámci podniku. Vzhledem k tomu, že protokol ECP obsahuje nový modul pro distribuované souběžné zpracování a podporu velmi rozsáhlé distribuované vyrovnávací paměti, přináší špičkovou výkonnost a přizpůsobitelnost pro konfigurace s více servery.
Databázovou platformu CACHÉ 5 si již můžete zakoupit. Cena jednouživatelské verze je 200 USD, ceny víceuživatelských konfigurací začínají na 1 000 USD. Podporované platformy jsou Windows (od Windows 95 výše), Linux, HP Open VMS a hlavní platformy UNIX včetně IBM AIX, Hewlett-Packard HP-UX, Tru64 UNIX a Sun Solaris.

Nahoru

 

Logica koupila australskou firmu zaměřenou na SAP
Společnost Logica koupila eGlobal Pacific Pty., což je (byl) velký australský dodavatel SAP řešení pro obchod, dopravu a veřejný sektor. Cena transakce činí asi 6,5 milionu australských dolarů (2,3 milionu liber) a bude uhrazena hotově.
eGlobal Pacific, která má pobočky v Melbourne, Sydney, Canbeře a Brisbanne, ve fiskálním roce 2001/02 dosáhla obratu 13,6 milionu australských dolarů a provozního zisku asi 1,5 milionu australských dolarů. Tento krok by měl Logice umožnit další rozšíření služeb outsourcingu a hostování systémů, které Logica poskytuje zákazníkům v Austrálii.

Nahoru

 

Webové stránky ČMHB mezi 10 nejlepšími
Webové stránky Českomoravské hypoteční banky - ČMHB , která je specializovanou hypoteční bankou, mají od 22. září novou podobu. Termín byl zvolen s ohledem na datum přečíslování telefonních stanic, a proto veškeré kontakty na nových stránkách jsou aktuální. Bankovní home page denně navštíví přibližně 400 osob, které si prohlédnou okolo 3 000 stránek.
Jak nám sdělil Václav Moravec z marketingu ČMHB je internet třetím nejvýznamnějším informačním zdrojem pro zájemce o hypotéky ČMHB, přičemž většina z nich získává potřebné informace právě prostřednictvím webových stránek banky. Proto také hlavním cílem při tvorbě nové podoby stránek bylo zachování jejich informační hodnoty a vytvoření moderního komunikačního nástroje, kterému dává přednost stále více zájemců o hypotéky.
Nové stránky byly vytvořeny pomocí moderních technologií a odpovídají grafickému stylu ČMHB pro letošní rok. Informace jsou nyní ještě lépe logicky řazeny a stránky jsou vůči návštěvníkům opět o něco "přátelštější". Vedle základních informací určených pro nejširší veřejnost se zde zájemci dozví podrobné informace o ČMHB a také naleznou dokumenty související s poskytnutím hypotéky. Připraveno je i několik novinek (např. úrokové sazby nebo výběr článků z tisku).
Mezi nejnavštěvovanější kapitoly www.cmhb.cz patří výpočty splátek (finanční propočty), hypotéka nanečisto, konkrétní informace o produktech, aktuality a sazebník. Pro návštěvníky se stalo samozřejmostí, že si mohou vyzkoušet, co získání hypotečního úvěru znamená (Hypotéka nanečisto), vypočítat cenu nemovitosti, o jejímž pořízení uvažují (Postavte si s námi), nebo výši poskytnutého úvěru, měsíčních splátek, úlev na dani apod. (Spočítejte si s námi).
Z produktů je v poslední době největší zájem o hypoteční úvěry 100 a PROGRES. Z dlouhodobého pohledu je ale stabilně vysoká návštěvnost stránek o podmínkách běžného hypotečního úvěru.
Podle provedené analýzy, návštěvníci se na stránky nejčastěji dostávají z vyhledávače www.seznam.cz , webových stránek ČSOB a Evropské databanky . Největší četnost vstupů ČMHB zaznamenává od 10 do 16 hodin.
O tom, že webové stránky ČMHB mají tradičně nadstandardní úroveň svědčí mimo jiné fakt, že se umístily v nejlepší desítce v kategorii Investor Relations na internetu v rámci CZECH TOP 100 za rok 2001. V této soutěži byly oceňovány informační hodnota stránek (úplnost, přehlednost a aktuálnost) a design (grafika, uživatelský komfort a technická kvalita).

Nahoru

 

TOP vision


Konference, semináře, školení

Citrix Solution Day 2002 poprvé v Praze
Společnost Citrus pořádá ve čtvrtek 26. září svoji první konferenci Citrix Solution Day v České republice a to v pražském hotelu Diplomat, ulice Evropská 15.
Hlavním tématem, které bude tento rok zdůrazněno, bude problematika jednoduché a efektivní cesty ke správě IT. V průběhu celého dne jsou připraveny informace o novinkách ze společnosti Citrix, dále konkrétní informace o nasazení Citrix technologií v českých a slovenských společnostech a spousta dalších zajímavostí. Jedním z hlavních bodů této konference bude prezentace nejlepších případových studií a postupů, jak z České, tak Slovenské republiky.
Mezi nimi se objeví také informace o instalaci na slovenském Ministerstvu financí. Očekává se, že i další společnosti a organizace budou hovořit o zlepšení efektivity dosažené pomocí technologie Citrix, (například česká společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka, Mostecká uhelná společnost, Severomoravská plynárenská, česká pobočka kanadské společnosti Bombardier Transportation a také společnost Volkswagen Slovensko).
Program konference začíná v 9.00 prezencí účastníků a pokračuje sérií přednášek a diskuzí až do 17. hodiny, po které je připraveno společenské setkání v prostorách hotelu Diplomat.
Přístup na konferenci je volný, je však třeba se předběžně zaregistrovat na internetové adrese .

Nahoru
 

Semináře top vison
Společnost top vision si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se problematiky informačních systémů a technologií. Přední odborníci a praktici z oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to formou prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how, případových studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním zabezpěčením?
Trápí vás otázka bezpečnosti informačních systémů a řízení IT rizika? Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích systémů? Kladete si otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve Vaší společnosti a jak se vyvarovat nejčastějších chyb?
Na všechny tyto a další otázky Vám odpoví následující semináře:
. Optimalizace IT nákladů, řízení efektivnosti IS 23.-24. října 2002
. Outsourcing IS/IT a SLA 5.-6. listopadu 2002
. IT Security 27.-28. listopadu 2002
. Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT obdržíte zde, či na telefonu 02/25096487.

Nahoru

 
Pozvánka na golfový turnaj na Invexu
Společnost BVV Veletrhy Brno a partneři si vás dovolují pozvat na halový turnaj v golfu. Druhý ročník turnaje VIP indoor Golf Invex Cup 2002, který je pořádán jako doprovodná akce veletrhu Invex 2002. Akce je určena pouze pro zvané hosty a registrované hráče golfu. Ke vstupu na turnaj v indoor golfu vás opravňuje buď vyplněná pozvánka, kterou můžete získat zde anebo vaše zelená karta. Hlavní cenou je kapesní počítač Compaq IPaq včetně licence a software Golfwits. Pro další účastníky jsou připraveny hodnotné ceny věnované sponzory.
Slavnostní odpal turnaje provede Jaroslav Hloušek, obchodní ředitel BVV a další významní manažeři České Republiky v pondělí 7. října přesně v 9 hodin. Turnaj bude ukončen v pátek 11. října ve 12 hodin a zároveň budou vyhlášeny výsledky, které budou on-line aktualizovány  po celou dobu turnaje.
Místem konání bude hala D na brněnském výstavišti v rámci veletrhu Invex 2002 od 7. - 11. října. K návštěvě turnaje Vás zvou BVV, Hewlett Packard, časopis IT System a Dataware.
Tip: Na Invexu proběhne premiéra přímého propojení software Golfwits s produktem myGolf.cz, využívající datový sklad Dataware. Během turnaje budete mít možnost se seznámit s tímto produktem přímo na místě.
Golfwits dnes nabízí více jak 7 000 map golfových hřišť z celého světa, včetně 10-ti českých normovaných hřišť a postupně se zařazují další. Software umožňuje možnost zápisu, analýzy a statistiky hry přímo na hřišti. Více informací na webu .

Nahoru

Uvedenie IFS Aplikácií 2002
Dovoľujeme si vás srdečne pozvať na oficiálne uvedenie novej verzie IFS Aplikácie 2002 pre Slovenskú republiku, ktoré sa bude konať pod čestným patronátom Švédskej obchodnej komory a v spolupráci s IBM Slovensko a IT System dňa 30. 9. 2002 v Bratislave v priestoroch hotela Carlton.
Budete mať možnosť zoznámiť sa s novou verziou IFS Aplikácií 2002, ktorá je práve v týchto dňoch uvádzaná na slovenský trh, vrátane živej prezentácie systému. IFS Aplikácie 2002 - "Packaged for Payback" ponúkajú efektívne riešenie dnešných najnaliehavejších podnikových potrieb: kontrolu nákladov a podporu rýchlejšej expanzie do nových obchodných príležitostí.
V prípade vášho záujmu o účasť na akcii pošlite vyplnené "Potvrdenie" najneskôr do 26. 9. a využite možnosť registrácie na tejto webovej stránke. Účasť na konferencii je bez poplatkov.
IFS Aplikácie 2002 "Packaged for Payback" obsahujú:
o Zlepšenia, ktoré znižujú náklady, vrátane schopnosti plánovania v dodávateľských reťazcoch, čo umožňuje redukciu doby objednávania o 50 i viac percent
o Riešenie pre expanziu do nových obchodných príležitostí, vrátane nových funkcií pre riadenie vzťahov so zákazníkmi, ktoré umožňuje zvýšenie predaja produktov a služieb
o Komplexné rozhranie XML a podpora pre SOAP, série IBM MQ a Microsoft BizTalk Server
o Ďalšie početné funkcie na dosiahnutie rýchlejšej implementácie a návratnosti investícií (ROI), vrátane rozšírených možností školení, založených na webovej technológii
Možnosti parkovania sú v podzemnom parkovisku hotela Carlton, resp. v podzemnom parkovisku ALEXIA (pri budove ING. Bank na ul. Palackého 1)

Nahoru

 

Aj v businesse radšej dvakrát meraj a raz rež
Spoločnosť INCOMA Slovakia si Vás dovoľuje pozvať na druhý ročník konferencie Marketing Research 2002, ktorá sa bude konať dňa 1. októbra 2002 v hoteli Holiday Inn Bratislava. Odborným garantom konferencie je GfK Slovakia, významná spoločnosť v oblasti prieskumu trhu.
Cieľom tohtoročnej konferencie bude na prípadových štúdiách z najvýznamnejších domácich alebo medzinárodných spoločnosti ukázať, ako dôležité je pracovať s informáciami o trhu a o rôznych procesoch, ktoré v rámci neho prebiehajú.
Konferencia bude venovaná nasledovným hlavným témam..:
Konferencia bude venovaná nasledovným hlavným témam:
" Význam prieskumu trhu pri budovaní nových stratégií
" Lojalita zákazníka - ako je to všetko v praxi
" Zmena značky a čo všetko s tým súvisí
" Potencionálny trh
Konferencia je určená pre TOP management, marketingový a obchodný management a širokú odbornú verejnosť a ostatných záujemcov. Podrobnejšie informácie o konferencii a program, partneri, registrácia…nájdete na tejto stránke .

Nahoru

 

Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Spotřeba energie představuje jeden z nezanedbatelných nákladů většiny výrobců a poskytovatelů služeb. Návod, jak ušetřit energii, snížit své výrobní náklady a přitom i zkvalitnit poskytované služby, se snaží poskytnout organizátoři konference EEBW: Energie efektivně  2002. Již osmý ročník této mezinárodní odborné konference se bude konat ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v Kongresovém centru Praha. Organizuje ji SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. za mediální podpory časopisu IT System a IT CAD .
Podtitulem konference EEBW: Energie Efektivně 2002 je heslo "Příležitost pro návratné investice", naznačující, že mnoho opatření pro dosažení efektivnějšího využití energie přestavuje investici splňující náročná finanční kritéria. Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity pro zákazníky a spotřebitele i energetické auditory, příprava a financování projektů a obchodování s emisemi, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické domy bez navýšených investic, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting a energetický kontrakting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a panelové prezentace. Například v sekci Liberalizace trhu se bude diskutovat o možnostech využití výhod liberalizace energetického průmyslu spotřebiteli energie, jako jsou možnost volby dodavatele elektřiny, snížení cen energie, obchodování s elektřinou na burze, využití marketingu v této oblasti a podobně.
Součástí akce bude i samostatná konference SBTB: Simulace budov a techniky prostředí 2002 (7. listopadu 2002), jejímž předmětem zájmu jsou počítačové simulace proudění v místnostech a prvcích zařízení techniky prostředí, počítačové simulace energetických bilancí budov a systémů, optimalizace chování systémů vytápění, větrání a klimatizace, řešení nestandardních stavebních prvků, počítačové simulace související s využitím netradičních zdrojů energie a modelování vnitřního prostředí.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.

Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56 Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz , nebo navštivte samostatnou internetovou stránku.


Nahoru


Logis


Komerční příloha

Jste obchodní, výrobní nebo projektová organizace?
Je před vámi nelehký úkol výběru integrovaného podnikového řešení? Hledáte správného obchodního partnera, který má zkušenosti s implementací těchto ERP systémů? Společnost Columbus IT Partner je připravena vám pomoci získat konkurenční výhodu s produktem Microsoft Navision AXAPTA!
Zajímá Vás jak? Pak nás navštivte na výstavě INVEX 2002. Naleznete nás na stánku Microsoft Navision č. 39, pavilon V. Letos jsme pro Vás připravili TOMBOLU o zajímavé ceny.
Pokud nemůžete navštívit letošní INVEX, rádi za Vámi přijedeme později. Podrobnosti naleznete na webové adrese společnosti.
Na stánek vás zve společnost Columbus IT Partner, a.s., Pláničkova 11, 162 00 Praha 6, Tel.: +420 235 354 202 nebo mobil 602 36 36 18. Kontaktovat nás můžete i e-mailem.

Nahoru


DNS zve návštěvníky veletrhu INVEX na stánek IT SECURITY
Na letošním ročníku mezinárodního veletrhu INVEX představí společnost DNS společně se svými partnery poprvé projekt IT SECURITY . Navázat nové "bezpečné známosti" budou moci zájemci v pavilonu V na stánku č.26.
Návštěvníci letošního ročníku Invex budou moci kromě prohlídky expozice a diskuse s českými i zahraničními odborníky také v konferenčním prostoru na stánku vyslechnout prezentace odborníků z oblasti: firewall, antivirová ochrana, šifrování, detekce průniku, VPN, PKI, autentizace a dalších. Program i další informace o expozici naleznou zájemci na této webové stránce .

Nahoru


Multimediální balíčky pro Vás na Invex
Mnozí z vás se aktivně budou účastnit největší události v oblasti komunikačních a informačních technologií - INVEX 2002. Do přípravy expozice jistě vložíte hodně úsilí a času a máte zájem o to, aby Váš stánek navštívilo co nejvíce lidí z cílové skupiny. Své stálé zákazníky zajisté oslovíte osobními pozvánkami, ale jak nalákat nové potenciální zákazníky a dát o sobě vědět, s vynaložením co nejmenších nákladů? Kdo Vám poskytne komplexní nabídku na oslovení nových zákazníků a připomenutí se stávajícím klientům?
Nabízíme prostřednictvím časopisu o podnikových informačních systémech IT System, časopisu o kancelářské technice IT Office a dvou elektronických týdeníků SystemNEWS a OfficeNEWS následující multimediální nabídku - tři balíčky, které vám pomohou oslovit široký okruh čtenářů.
 


Týden facility managementu v Praze 2002


Finanční monitor IT firem

Oracle: Celkové příjmy a zisky klesají
Společnost Oracle oznámila tržby za první čtvrtletí ve výši dvou miliard dolarů a čistý zisk 386 miliónů dolarů, což činí 0,07 dolaru na akcii bez započtení snižujícího výdaje, který souvisí s investicí Oracle do společnosti Liberate. Po započtení tohoto výdaje byl čistý zisk podle účetních principů GAAP 343 miliónů dolarů nebo 0,06 dolaru na akcii. Před rokem ale dosáhla společnost čistého zisku 511 miliónů, resp. 0,09 dolaru na akcii.
Příjmy z nových licencí na software a z obnovených licencí byly 1,2 miliardy dolarů, což je pokles o 9 %. Tržby z prodeje nových licencí na software byly 549 milionů dolarů, což je 23procentní pokles, zatímco příjmy z aktualizovaných licencí na software byly 620 miliónů, což je 9procentní nárůst. Příjmy ze zákaznické podpory byly 349 miliónů dolarů, z konzultačních služeb 432 milióny a ze školení 63 milióny dolarů. Provozní marže v prvním čtvrtletí byla 29 procent, zatímco loni to byla 33 procenta.

Nahoru

 

Allied Telesyn: Pozitivní výsledky i v první polovině
Síťařská společnost Allied Telesyn zveřejnila hospodářské výsledky za předcházející období, kdy došlo k vzrůstu obratu o 18,3 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2001. Jednotlivé společnosti skupiny Allied Telesis Group dosáhly následujících obratů:
Allied Telesis (Tokio), holdingová společnost působící na asijském trhu nárůst o 28%
Allied Telesyn (Vídeň), působící v regionu střední a východní Evropy nárůst o 33%
Allied Telesyn (Chicago), působící na severoamerickém trhu nárůst o 3,7%.
Vzhledem k těmto dobrým výsledkům společnost Allied Telesyn navýšila v roce 2002 také investice do výzkumu a vývoje, a to o 8 % z celkového obratu. Od svého založení v roce 1987 se skupina Allied Telesis Group pohybuje v oblasti trhu velkých i malých podnikových řešeních. Z hlediska produktového složení je zřejmé, že největší podíl na světovém obratu mají směrovače a přepínače na 3. vrstvě.
 

Nahoru

Přes obtíže na trzích dosáhla Logica zisku
Firma Logica oznámila, že ve fiskálním roce 2001/2002 získala objednávky za 1,3 miliardy liber (téměř stejně jako o rok předtím). Výnosy poklesly o 3 % na 1,1 miliardy liber a marže dosáhla 8,2 % (o rok předtím byla 9,1 %). Zisk před zdaněním a započtením restrukturalizačních výdajů se v meziročním srovnání snížil o 25 % na hodnotu 116 milionů liber, přičemž příjem na akcii se meziročně snížil o 25 % na 19,1p a dividenda za fiskální rok se meziročně zvýšila o 8 %.
V sektoru služeb se firmě Logica dařilo. Dosáhli slušných výsledků ve veřejném sektoru (velmi slušných 45 %) a solidního růstu v energetice a průmyslu (plus 14 %), což vyvažuje chabé výsledky na telekomunikačním a bankovním trhu. Zlom nastal v polovině fiskálního roku, kdy řada těžce zadlužených mobilních operátorů omezila investice. Navzdory poklesu výnosů se podařilo upevnit pozici v oblasti messagingu, kde firma získala 25 nových zákazníků.
V tomto roce také Logica uzavřela dosud největší kontrakt - předpokládá se, že objem zakázky pro Úřad královského prokurátora v Anglii a Walesu překročí 200 milionů liber.
Rovněž významný je podíl příjmů z outsourcingu, kde se podařilo dosáhnout nárůstu 43 %. Outsourcing nyní tvoří 16% našeho byznysu. Na druhou stranu došlo k 20% poklesu v oblasti telekomunikací.
 

Nahoru

Internet, komunikace a sítě

Tiscali spouští hlasové služby pro české firmy
Firma Tiscali oznámila svůj vstup na trh telefonních služeb pro firemní zákazníky tím, že spustila dva balíky hlasových služeb. Nové služby Tiscali, "Tiscali Call Profi" a " Direct Call" umožňují českým firmám ušetřit až 59 % na poplatcích za místní, meziměstské a mezinárodní hovory, stejně jako za hovory z pevných linek do mobilních sítí. Kromě toho mohou uživatelé u těchto služeb ušetřit také na účtování po vteřinách. Po prvních dvou minutách u místních, po první minutě u meziměstských a mezinárodních hovorů a po první půlminutě u hovorů z pevné linky na mobilní je zákazníkům účtováno hovorné jen po vteřinách.
Jako součást těchto služeb zákazníci bezplatně získávají možnost přistupovat přes internet k podrobnému výpisu svých hovorů uskutečněných v každém měsíci, včetně času, délky a ceny každého uskutečněného hovoru, stejně jako k aktuálnímu stavu svých účtů.
"Tiscali Call Profi" je řešení hlasových služeb od Tiscali pro malé a středně velké firmy, které jim umožňuje získat výhody konkurence bez investice do nové technologie a bez počátečního poplatku. Firmy mohou rovněž využít této služby bez toho, aby musely měnit své současné telefonní číslo. Služba "Tiscali Call Profi" je dostupná firmám po celé České republice. Aktivace zákaznického účtu, včetně instalace směrovacího zařízení, které automaticky směruje patřičné hovory do sítě Tiscali, má být většinou vyřízena do sedmi dnů.
"Direct Call" je kompletní řešení hlasových služeb od Tiscali určené velkým společnostem. Aktivace této služby znamená instalaci přístupové linky a přepínače PBX (pobočkové ústředny) nebo úpravu již existující. Společnosti využívající "Direct Call" mohou rovněž využívat pohodlí a úspor jak času, tak i peněz, čehož mohou dosáhnout tím, že se rozhodnou využívat Tiscali jako jediného poskytovatele svých hlasových, datových a internetových služeb. Balíky kombinující tyto služby jsou od Tiscali k dispozici v individuálně přizpůsobitelné formě a vyprojektované tak, aby vyhovovaly specifickým požadavkům každého zákazníka.

Nahoru

 

Železnice až do Disneylandu
Společnost Alcatel získala zakázku na dodání automatického vlakového řídícího systému pro hongkongskou železniční dráhu Penny's Bay Line (PBL) provozovanou společností MTR. Trať bude odbočovat z železniční tratě na letiště Lantau Island a bude zajišťovat dopravu do nového zábavního parku Disneyland.
PBL bude první železniční tratí s plně automatickým provozem (bez strojvůdce) v Hongkongu. Tato jednokolejná trať dlouhá 3,2 km bude obsluhovat dvě nádraží a budou po ní jezdit dvě vlakové soupravy o čtyřech vagónech s minimálním intervalem čtyř minut. Trať PBL má zajišťovat příjemnou a pohodlnou přepravu ze stávající železniční sítě MTR do zábavního parku s pomocí vlaků a stanic, které jsou speciálně navrženy pro návštěvníky Disneylandu.
Společnost Alcatel prostřednictvím své kanadské divize dopravních automatizačních řešení dodá prověřené řešení pro řízení vlaků na bázi komunikace (CBTC), SelTrac S40, které bude podporovat 99,99% dostupnost systému PBL.
Systém zajišťuje automatické zabezpečení vlaku, provoz, kontrolu a centrální řízení, přičemž využívá radiové technologie s rozprostřeným kmitočtovým pásmem pro datovou komunikaci mezi vlakem a vnějšími traťovými prvky, díky čemuž má jednodušší infrastrukturu. Řešení SelTrac S40 bude rovněž spolupracovat se systémem řídícím stávající železniční trať na letiště. Řešení pro PBL je podobné tomu, které zavedla společnost Alcatel na jednokolejné dráze v Las Vegas. Komerční provoz na PBL je plánován na rok 2005, kdy bude také otevřen zábavní park Disneyland.
Systémy SelTrac CBTC společnosti Alcatel jsou komerčně provozovány nebo zaváděny na více než 500 kilometrech městských a příměstských tratí po celém světě. SelTrac S40 je zabezpečovacím a automatizovaným řídícím systémem zajišťujícím optimalizovanou propustnost železniční dopravy. Systém SelTrac S40 řídí již dnes metro v turecké Ankaře, železniční trať Putra v malajském Kuala Lumpuru, Hongkongskou západní dráhu (KCRC West Rail) a východní dráhu (Ma On Shan East Rail) a dále trať LRT v čínském Wuhanu.
Společnost MTR Corporation Limited zahájila činnost v roce 2000. Kromě provozování železničních tratí se společnost také aktivně podílí na výstavbě obytných a komerčních projektů nad stávajícími stanicemi a nádražími a podél nových tratí a také na dalších komerčních aktivitách souvisejících s železnicí .
 

Nahoru

Obyvatelé Paříže vyzkoušejí příjem digitálního rádia
Společnost Alcatel ve spolupráci s řadou partnerů předvádí od 5. září do 31. října v Paříži experimentální příjem digitálních rozhlasových programů a souvisejících telematických datových služeb v automobilech.
Předváděcí provoz vedle testování nových technologií má ukázat Pařížanům možnosti rádia budoucnosti a vyzkoušet škálu nových služeb, které budou spotřebitelům k dispozici. Vedle příjmu mnoha rozhlasových stanic v digitální kvalitě doma, v práci i v autě, bez nutnosti ladění při jízdě, půjde o nové hudební a tematické kanály, nejaktuálnější zpravodajství v mnoha jazycích vysílané po celé Evropě, či možnost volit rozhlasové programy na vyžádání.
Hybridní digitální vysílací síť fungující v pásmu L bude předvedena pomocí kombinace západního paprsku geostacionárního satelitu AfriStar společnosti WorldSpace a pozemní sítě retranslačních stanic společnosti towerCast v oblasti Paříže. Projekt využívá bloku pozemního digitálního audio vysílání T-DAB, který mu byl přidělen francouzskou Nejvyšší radou pro audiovizuální techniku (CSA). Signál ze satelitu AfriStar bude prostřednictvím pozemní sítě retranslačních stanic možné přijímat ve vozidle speciálně vybaveném satelitním příjmovým zařízením, které pro projekt vyvinul institutem Fraunhofer IIS ve spolupráci se společností Siemens VDO Automotive. Experimentální provoz využije technologii vyvinutou institutem Fraunhofer IIS pro satelitní časové rozlišení a pozemní retranslaci pomocí modulace optimalizované pro mobilní příjem.
V současné době, kdy se o budoucnosti rozhlasového digitálního vysílání uvažuje z hlediska jednotlivých oblastí, jako je obsah, služby, distribuce a technologické možnosti, ověřují společnosti Alcatel Space, WorldSpace, towerCast a jejich partneři provozní aspekty a předvádějí potenciál hybridního satelitního a pozemního vysílacího systému pro digitální rozhlasové programy a přenos souvisejících telematických dat.
Experiment je realizován v rámci doporučení zprávy o digitálním rozhlasovém vysílání francouzského ministerstva kultury ze září 2001. Zpráva mapuje současný stav a technologické překážky v oblasti rozhlasového vysílání a navrhuje zejména použití efektivnějších standardů audio komprese, jakož i doplňkové využití satelitních a pozemních digitálních rozhlasových vysílacích systémů.
Cílem projektu je nejen ukázat efektivitu hybridní architektury, která nabízí hladký přenos signálu ze satelitu na pozemní retranslační stanice, a tak umožňuje příjem ve městech, na předměstích i na venkově, prokázat kvalitu a spolehlivost digitálního rozhlasového signálu vysílaného pro příjem v automobilech, a konečně předvést efektivitu nového audio zdroje a vysílacích technik pro optimalizované využití spektrálních zdrojů a vysílání telematických dat jako doplňku digitálních rozhlasových programů.
Předváděcí provoz je spojen rovněž s vývojem platformy pro nabídku celoevropských digitálních rozhlasových služeb pomocí obdobného hybridního systému, jaký realizují společnosti WorldSpace Europe a Alcatel Space, ve spolupráci s evropskými mediálními a průmyslovými skupinami. Tato iniciativa, jejíž komerční zavedení je plánováno na rok 2006, je podložena dvěma celoevropskými tržními studiemi, které potvrzují silný zájem o nabídku podobných služeb ze strany spotřebitelů i výrobců automobilů.
Na projektu se se společností Alcatel Space podílely firmy WorldSpace, první operátor satelitních digitálních sítí rozhlasového vysílání, francouzský pozemní operátor towerCast, v partnerství s Fraunhoferským institutem pro integrované obvody a divizí Siemens VDO Automotive, jedním s předních světových dodavatelů elektronického, elektrického a mechanicko-elektronického zařízení pro automobilový průmysl, a ve spolupráci s několika francouzskými rozhlasovými společnostmi, včetně Radio France, Europe 1, RTL a NRJ.
 

Nahoru

Šifrovací a antivirová technologie pro SuSE Linux
Střediskové počítače IBM S/390 zajišťující provoz serveru SuSE Linux Enterprise budou v budoucnu používat antivirovou technologii a systém šifrování informací na serverech pro elektronický obchod od společností Network Associates. To by mělo umožnit uživatelům systému Linux S/390 nejen chránit svá data proti neoprávněným osobám účinným systémem šifrování, ale vyspělá antivirová technologie chrání uživatele také před nebezpečím virového útoku.
Antivirová ochrana McAfee, která podporuje servery s operačním systémem SuSE Linux Enterprise je hlavní složkou celé skupiny antivirových produktů společnosti McAfee, které mimo jiné zahrnují software VirusScan, používaný v pracovních stanicích, software GroupShield, používaný na serverech elektronické pošty, technologie WebShield nebo software používaný v komunikačních uzlech sítě internet, a v neposlední řadě i služby založené právě na síti internet jako jsou například VirusScan ASaP nebo VirusScreen ASaP. Právě díky této technologii byly již v raném stadiu odhaleny viry, které veřejnost zná pod jmény AnnaKournikova, Homepage nebo Klez.h.
Technologie společnosti McAfee určená pro servery elektronického obchodu využívá šifrování PGP, které je v oblasti informačních technologií standardním prvkem, využívaným po celém světe více jak sedmi miliony uživatelů. Tato technologie představuje další zabezpečení, chránící data před vnitřním i vnějším napadením, stejně tak jako před dalšími druhy neoprávněného získání dat. Data jsou chráněna jak při přístupu, tak i během přenosu, a to díky minimálně 128bitovém PGP šifrování a modelu, který obsahuje infrastrukturu s prvkem veřejného klíče (PKI model).
 

Nahoru

Celosvětové tažení proti počítačovým útokům
Firma Check Point a výzkumná organizace orientující se na bezpečnost - SANS Institute - oznámily společnou integraci produktu SmartDefense od Check Point a Internet Storm Center pocházejícího ze SANS Institute. Díky této integraci bylo vytvořeno komplexní a inteligentní řešení pro boj s počítačovými útoky, které je určeno státním a firemním zákazníkům.
Uvedené řešení navazuje na iniciativu vlády USA, která spočívá v analýze sítí v celosvětovém rozsahu a v provozu varovného systému. Jeho úkolem je detekovat bezpečnostní incidenty v jejich počátku, efektivně a v co největším rozsahu a rovněž incidenty předjímat.
Integrace Check Point SmartDefense a Internet Storm Center vykazuje dvě hlavní funkce. První dává administrátorům možnost automaticky a anonymně poskytovat informace o napadených datech shromážděné z bran Check Point VPN-1/FireWall-1 na kterých běží SmartDefense do Storm Centra SANS Institutu. Storm Center tato data sbírá, třídí a porovnává s přehledem SANS Institutu o útočnících a na základě toho poskytuje celosvětový seznam hlavních útoků a útočníků.
Druhou funkcí je schopnost poskytnout ochranu před útoky v reálném čase tím, že zákazníkům umožňuje automaticky blokovat provoz z IP adres nacházejících se na seznamu známých útočníků a implementovat automatické aktualizování bezpečnostních politik na základě informací o útocích od SANS institutu. Takové integrované řešení poskytuje komplexní ochranu proti útokům a snižuje čas potřebný k reakci ze dní a týdnů na sekundy.
SmartDefense aktivně chrání organizace před útoky ze sítí, k čemuž používá inteligentní bezpečnostní technologii, díky níž dokáže detekovat, předcházet a odpovídat na pokusy o útoky. SmartDefense blokuje útoky podle typu a zařazení, k čemuž používá technologii Stateful Inspection. Správa je prováděna z jedné centralizované konzole, na které je možné zároveň sledovat informace o útocích, aktuálních detekcích, blokování, přihlašování, auditu a varovných hlášeních. Jakožto první stupeň ochrany leží SmartDefense na perimetru sítě a uplatňuje ochranu automatickým blokováním útoků dříve než jim může být poskytnut přístup do sítě.
SANS Internet Storm Center je síť detektorů, analytických systémů a analytiků specializujících se na detekci průniku a dále specialistů na forenzní analýzy a bezpečnostní incidenty s celosvětovou základnou. Zkušení analytici permanentně monitorují data ze Storm Centra s použitím pokročilých metod pro korelaci dat a vizualizačních technik, přičemž pátrají po tendencích a anomáliích, aby dosáhli identifikace potenciálních hrozeb. Kritické informace jsou pak globálně komunikovány ve formě varovných hlášení a upozornění, čímž se dosahuje značného zkrácení doby potřebné k reakci.
Produkt Check Point SmartDefense je dostupný jako součást produktu VPN-1/FireWall-1. V reálném čase aktualizované informace o ohroženích a útocích jsou přístupné ve formě doplňkové předplacené služby.
 

Nahoru

Informační společnost

Eurotel přivítal nového marketingového ředitele
Na pozici výkonného ředitele marketingu společnosti Eurotel Praha nastoupil 16. září Garrison Macri. K vedoucímu operátorovi v České republice přichází z mobilní divize British Telecom, odkud si přináší zkušenosti z rebrandingu a fúzování. Jako bývalý ředitel v různých společnostech přináší do Eurotelu své patnáctileté zkušenosti z marketingu.
Jako výkonný ředitel divize marketingu Eurotelu bude Garrison Macri odpovědný především za marketing v okamžiku, kdy se penetrace mobilních služeb v České republice blíží 80 %. Zvýšený konkurenční tlak totiž vyžaduje integraci mnoha tradičních oblastí činnosti telekomunikačního operátora. Garrison Macri bude odpovědný nejen za tradiční marketing, ale také za péči o zákazníky, vývoj nových služeb a produktů a spolupráci s dodavateli informačního a zábavného obsahu pro WAP, WEB, SMS a MMS.
Pan Macriho byl v mobilní divizi společnosti British Telecom zodpovědný za transformaci značky mobilní divize BT - Cellnet na značku O2, která je k zákazníkům přátelštější. Také stál v čele přípravy nových tarifů a balíčků služeb. Před prací v mobilní divizi společnosti British Telecom/O2 působil Macri ve vedoucích pozicích mnoha společností poskytujících mobilní služby v Kalifornii. Ve funkci ředitele pro marketing a prodej společnosti Mobex Comunications našel pro tuto firmu zcela nový trh mobilních telefonů, čímž pomohl zvýšit její výnosy o více než 70 %.
Jako výkonný ředitel pro marketing ve společnosti Southwestern Bell odpovídal za marketingovou komunikaci obchodních divizí včetně divize pro e-commerce, divize pro business-to-business řešení a divize pro mobilní služby. Ve společnosti Pacific Bell Corporation měl na starosti spuštění mobilních služeb.
Než začal pracovat v telekomunikacích, získával Macri zkušenosti v řídících pozicích reklamních agentur, jako jsou Saatchi & Saatchi a Young & Rubicam. Měl na starosti vztahy se zákazníky, koordinoval kampaně zaměřené na nové trhy a dohlížel na mezinárodní a národní reklamu různých značek, mimo jiné Hewlett Packard, Broderbund Software a Apple.
 

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist