V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 9/2002
Hlavní témata
.
E-procurement
.
Informační systémy pro plánování a řízení výroby
.
Informační systémy pro strategické řízení
.
Balanced Scorecard
.
Procesní řízení
.
Počítačová podpora řízení jakosti
.
Elektronická výměna dat |
Připravujeme:
IT System 10/2002
Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.) |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Událost týdne |
APP se stává součástí
společnosti NESS
Firma APP na
včerejší tiskové konferenci oznámila svoji fúzi se společností NESS
Technologies.
V průběhu dvanácti let existence si společnost APP vybudovala celkem
slušnou pozici dodavatele řešení založených na informačních
technologiích v České republice. Od spojení si slibuje další fázi svého
vývoje, kdy z lokální společnosti se APP stává součástí globální firmy s
možností průniku na zahraniční trhy. Naopak, společnost NESS akvizici
získá základnu pro další průnik na trhy ve střední a východní Evropě.
Jak sdělil pan Ivan Hruška, výkonný ředitel APP: "Při rozhodování o této
transakci jsme kladli důraz především na následující tři faktory:
umožnit další růst APP v našem regionu i mimo něj, využít a zhodnotit
zkušenosti získané na projektech v České a Slovenské republice i v
dalších zemích a v neposlední řadě zvýšit naši konkurenceschopnost a
poskytovanou přidanou hodnotu."
APP Group CEE B.V. ponese v budoucnu název NESS CEE B.V. (Central &
Eastern Europe). Mezi akcionáře APP nyní patří E.M. Warburg Pincus &
Co., americká kapitálová a investiční společnost (70 %), spoluzakladatel
APP Petr Nevický (12 %) a zbytek vlastní soukromí investoři.
Iniciátorem spojení obou firem byla společnost Warburg Pincus, která
také vlastní 20 % akcií v NESS Technologies a transakce povede k nárůstu
podílu Warburg Pincus v NESS na přibližně 23 %. K ohlášenému začlenění
došlo výměnou akcií Warburg Pincus ve společnosti APP za navýšení podílu
Warburg Pincus ve společnosti NESS.
K hlavním cílům fúze patří rozšíření portfolia nabízených řešení a
služeb, přístup k novým technologiím, zkušenostem a globálnímu know-how,
převzetí odpovědnosti za trh střední a východní Evropy v rámci NESS,
uplatnění lokálních znalostí a zkušeností na mezinárodních trzích a
posílení stability a perspektivy společnosti.
Nahoru
 |
|
Podnikové aplikace |
SAP se veze ve Phaetonu
Pro ty
zájemce, kteří se rozhodnou pro koupi nového automobilu přímo z
výrobních linek firmy Volkswagen Group, zavádí koncern jednotný systém
pro řízení vztahů se zákazníky. CRM systém vyvinula společnost SAP na
míru pro potřebu divizí Volkswagen, Audi a VW Bank. Výhledově bude
zaveden také v divizi VW Financial Services. Mladoboleslavská Škoda Auto
patřící rovněž do koncernu Volkswagen již systémy SAP využívá například
pro řízení financí a personalistiky, výrobních a nevýrobních nákupů,
skladů a pro odbyt náhradních dílů.
Nový systém má v celém koncernu sjednotit standardy komunikace se
zákazníky, ať již jde o komunikaci pomocí telefonu, faxu, elektronickou
nebo papírovou poštou.
Volkswagen nové programové vybavení odzkoušel v pilotním projektu při
letošním uvedení luxusního modelu VW Phaeton na německý trh. Zákazníky
divize Audi obsluhuje pomocí systému SAP 220 pracovníků ve firemních
call centrech v Kolíně nad Rýnem a Ingolstadtu. Ti řídí komunikace s 480
tisíci majiteli automobilů Audi. Do systému bude postupně zahrnuta také
komunikace s prodejci a přímý marketing. Analytické výstupy ze záznamů o
jednání se zákazníky budou sloužit k optimalizaci nákladů na inzerci a
reklamu.
Nahoru

Adastra zakládá divizi
Logistica
Česká softwarová a konzultační firma Adastra ohlašuje založení nové
divize pod názvem Logistica, která se bude specializovat na řešení v
oblasti logistiky a dopravy. Divize Logistica se stane exkluzivním
distributorem německé firmy CORBITCONNECT pro Českou republiku. Adastra
zároveň ohlásila záměr, že divizi Logistica časem oddělí do samostatně
fungující firmy.
Logistica bude nabízet kompletní řešení pro optimalizaci dopravy a
logistiky. Stěžejním produktem bude řešení PLANTOUR německé firmy
CORBITCONNECT. Logistica bude navíc poskytovat služby softwarové
integrace, analýzy návratnosti nákladů či hot-line podpory. Součástí
řešení budou navíc podrobné digitalizované mapy.
PLANTOUR je softwarové řešení, které se úspěšně etablovalo na evropských
trzích. Slouží k optimalizaci dopravy, jeho nadstavby pak i k
optimalizaci vozového parku, rozmístění skladů či regionů pro obchodní
zástupce. Výhodou řešení PLANTOUR je jednoznačné vyčíslení návratnosti
investice, u současných zákazníků dosahují úspory nákladů po zavedení
PLANTOUR v průměru celých 15 procent.
V řadě odvětví - například distribuci nápojů, tisku, cenin nebo nábytku
- si PLANTOUR získal vedoucí postavení na trhu optimalizačních a
logistických systémů v Evropě. Mezi jeho uživatele patří Deutsche Bank,
EDEKA, MICHELIN či Robert Bosch.
Nahoru

Společnost
TietoEnator v ČSAD LOGISTIK Ostrava
V roce 2001 si
společnost ČSAD LOGISTIK Ostrava za svého partnera v oblasti
informačních a komunikačních technologií zvolila společnost TietoEnator
ISS na základě splnění kritérií výběrového řízení na dodávku a
implementaci komplexního informačního systému. Hlavním úkolem a cílem
společnosti TietoEnator ISS je být partnerem při nasazení, stabilizaci,
podpoře a rozvoji informačních a komunikačních technologií v
ČSAD LOGISTIK
Ostrava.
Vlastní projekt zahrnoval dodání licencí a implementaci podnikového
informačního systému LCS Noris, informačního systému pro řízení
kamionové dopravy, manažerského informačního systému pro řízení financí
a dopravy, včetně dodávky a podpory technického a komunikačního řešení.
Celé toto integrované řešení je v rutinním provozu a obě společnosti se
v dané chvíli podílejí na jeho údržbě. TietoEnator ISS také zajišťuje
jeho rozvoj prostřednictvím outsourcingu lidských zdrojů.
V současné době se začíná pracovat na datovém propojení palubních
terminálů a komplexního informačního systému, kde je hlavním cílem
řízení a vyhodnocování kvality přepravních procesů, úspora provozních a
mzdových nákladů a v neposlední řadě i vedení záznamů o provozu vozidel
a jejich následné vyhodnocování.
Společnost ČSAD LOGISTIK Ostrava vznikla pod aktuálním názvem v roce
1999. Kontinuálně navazuje na více než 50-ti leté zkušenosti své
zakladatelské společnosti ČSAD Ostrava v oblasti silniční nákladní
dopravy. ČSAD LOGISTIK Ostrava má dlouholeté zkušenosti s dopravou nejen
na území ČR, kde zaujímá přední pozici, ale i v zahraničí.
Nahoru

Mariánské Lázně na
Oracle E-Business Suite
Společnost
Léčebné Lázně
Mariánské Lázně uzavřela smlouvu na zavedení nového informačního
systému s firmou Oracle. Léčebné Lázně Mariánské Lázně (dále jen LLML)
od začátku roku pracují na výběru nového informačního systému, který by
měl přinést zvýšení efektivity hospodaření, dále zlepšit strategii
získávání nových zákazníků a podstatně vylepšit komunikaci s těmi
stávajícími.
Systém by rovněž měl přispět k urychlení komunikace mezi jednotlivými
subjekty mezinárodní společnosti, do níž patří i LLML. Nejvhodnějším
nástrojem, splňujícím všechny tyto požadavky, byl shledán informační
systém e-Business Suite dodávaný společností Oracle.
Společnost Oracle dostala důvěru především díky moderní architektuře
řešení, jež je plně spravovatelné, vysoce integrované a kdykoliv
rozšiřitelné na základě požadavku zákazníka. Dalším důležitým argumentem
pro řešení společnosti Oracle byla krátká doba potřebná pro zavedení
nového informačního systému. Díky unikátní metodice "FastForward"
získají LLML nový systém skládající se z Ekonomické agendy, Ekonomické
nadstavby pro řídící pracovníky a Napojení na používané speciálně
zaměřené subsystémy během 4 měsíců.
Řešení Oracle Fast Forward nabízí společnostem rychlou implementaci
balíku aplikací Oracle E-business Suite, včetně služeb zaškolení a
technické podpory, jež zákazníkům přináší obchodní převahu v silně
konkurenčním prostředí. Vše za předem stanovenou dobu i cenu.
Nahoru

IT infrastruktura v
kanadské bance
Společnost HP uzavřela smlouvu s Canadian Imperial Bank of Commerce
(CIBC) na komplexní dodávku IT služeb v hodnotě 2 miliard kanadských
dolarů (cca. 1,25 miliardy USD). V rámci sedmiletého kontraktu bude HP
zajišťovat podstatnou část správy infrastruktury IT v bance, od desktopů
po klíčové systémy a software od různých dodavatelů (MVS a NonStop
Himalaya, Unix, Windows NT a IBM AS/400 servery; plus počítačovou síť).
Dohoda HP a CIBC navazuje na dosavadní úspěšnou spolupráci.
CIBC je jednou z
největších severoamerických finančních institucí s více jak osmi miliony
zákazníky. CIBC nabízí úplný rozsah produktů a servis jak v USA a
Kanadě, tak i v dalších částech světa.
Nahoru

Výpočetní
centrum ČSÚ je po povodních opět funkční
Přestože bylo
v Českém statistickém úřadě zaplaveno na 90 % výpočetní techniky, z toho
60 % zcela, podařilo se po měsíčním úsilí zachránit všechna důležitá
data a obnovit funkcionalitu výpočetního centra ČSÚ. Na odstranění
povodňových škod v ČSÚ se mimo jiných organizací podílela i společnost
HP spolu se svými partnery, společnostmi Alwil Trade a Aristia. Na
odstranění škod po tuto dobu pracovalo v průměru 30 lidí ze všech tří
zúčastněných firem, cca 14 hodin denně včetně sobot a nedělí.
K zatopení techniky došlo 13. srpna. Její evakuace byla možná až o tři
dny později, přičemž bylo nutné vybourat část zdi v prvním patře. V
dalších dnech probíhala sanace, mytí a sušení techniky a 25. srpna,
dvanáct dní po katastrofě, byly zprovozněny první servery. Následovalo
stěhování do nových prostor a 16. září, po více než měsíci usilovné
práce, nabylo výpočetní centrum opět plné funkcionality nezbytné pro
zajištění zpracování výsledků VOLEB 2002 i základních funkcí ČSÚ.
Když uvážíme, jak důležitá data Český statistický úřad shromažďuje a jak
důležité ukazatele z těchto dat zjišťuje, je představa jejich nevratného
zničení nebo dlouhodobého znepřístupnění opravdu nepříjemná. Z unixových
diskových polí HP byla úplně zatopena část s kapacitou 4,3 TB, což pro
názornost přestavuje data v rozsahu více než dvou miliard stran textu
formátu A4. ČSÚ využívá při zpracování statistických dat výpočetní
techniku Hewlett-Packard. Jádro výpočetního střediska ČSÚ tvoří 15
systémů AlphaServer s operačním systémem UNIX a disková pole HP s
celkovou kapacitou 11 TB. Podobně jako centrální výpočetní systémy bylo
postiženo i 26 Intel serverů s více než 150 disky.
Úsilím zaměstnanců společnosti Alwil Trade byly i tyto servery
zprovozněny a k 16. září již zastávaly svojí práci v infrastruktuře ČSÚ.
Poškození zaznamenala samozřejmě i počítačová síť ČSÚ, která je
kompletně vybudována na technologiích společnosti Cisco. Záchranu
aktivních síťových prvků, jejich opravu a obnovu komunikační
infrastruktury zajistili zaměstnanci společnosti Aristia, kteří k výše
uvedenému datu zprovoznili nejen interní počítačovou síť, ale i napojení
na dislokovaná pracoviště ČSÚ.
Nahoru

InterSystems
představuje systém CACHÉ ve verzi 5
Společnost InterSystems představila verzi 5 databázové platformy CACHÉ.
Tato nová verze post-relační platformy umožňuje v prostředích s
transakčním zpracováním provádění analýz v reálném čase. CACHÉ 5
kombinuje výhody výkonnosti zpracování dotazů dané novou technologií
indexování a stejné výkonnosti aktualizací jako při tradičním
indexování.
Platforma CACHÉ 5 zahrnuje také výkonnou podporu nových technologií,
jako je Microsoft .NET či Java Enterprise Edition (J2EE). Mezi hlavní
vlastnosti patří webové služby CACHÉ, kdy pětková verze přináší
integrovanou podporu webových služeb, kdy není potřeba zvláštní
aplikační server ani nedochází k jiným komplikacím.
Platforma CACHÉ je, co se týká webových služeb, zcela kompatibilní jak s
platformou .NET, tak s platformou Java, ale není závislá ani na jedné z
nich. Libovolnou metodu objektu nebo uloženou proceduru databáze CACHÉ
lze automaticky vystavit jako webovou službu s plnou podporou protokolu
SOAP a jazyka WSDL. Již existující aplikace založené na CACHÉ mohou bez
nutnosti jakýchkoli úprav poskytovat webové služby a nové aplikace
webových služeb lze vytvářet velmi rychle. Platforma CACHÉ 5 podporuje
obousměrné přechody v kódu XML a vývojáři nemusejí starat o mapování XML
na interní databázové struktury.
Další vlastností je CACHÉ Enterprise Java. V minulosti totiž museli
vývojáři na platformě J2EE volit mezi perzistencí typu CMP (Container
Managed Persistence), se kterou se snadno pracuje, ale je pomalá, a
perzistencí typu BMP (Bean Managed Persistence), která při vývoji
vyžaduje hodně práce, ale výkonnost výsledné aplikace je podstatně
vyšší. Platforma CACHÉ 5 automatizuje BMP, takže práce s ní je snadnější
než práce s CMP jiných výrobců, a přitom umožňuje dosahovat velmi vysoké
výkonnosti.
Použitý protokol ECP (Enterprise Cache Protocol) platformy CACHÉ je
nástupcem protokolu DCP (Distributed Cache Protocol) vyvinutého
společností InterSystems a optimalizovaného pro rozsáhlé aplikace
architektury klient-server. Protokol ECP je postaven pro rozsáhlé
aplikace s minimálním zpracováním dat na straně tenkého klienta, typické
pro webové informační systémy v rámci podniku. Vzhledem k tomu, že
protokol ECP obsahuje nový modul pro distribuované souběžné zpracování a
podporu velmi rozsáhlé distribuované vyrovnávací paměti, přináší
špičkovou výkonnost a přizpůsobitelnost pro konfigurace s více servery.
Databázovou platformu CACHÉ 5 si již můžete zakoupit. Cena
jednouživatelské verze je 200 USD, ceny víceuživatelských konfigurací
začínají na 1 000 USD. Podporované platformy jsou Windows (od Windows 95
výše), Linux, HP Open VMS a hlavní platformy UNIX včetně IBM AIX,
Hewlett-Packard HP-UX, Tru64 UNIX a Sun Solaris.
Nahoru

Logica
koupila australskou firmu zaměřenou na SAP
Společnost Logica koupila eGlobal Pacific Pty., což je (byl) velký
australský dodavatel SAP řešení pro obchod, dopravu a veřejný sektor.
Cena transakce činí asi 6,5 milionu australských dolarů (2,3 milionu
liber) a bude uhrazena hotově.
eGlobal Pacific, která má pobočky v Melbourne, Sydney, Canbeře a
Brisbanne, ve fiskálním roce 2001/02 dosáhla obratu 13,6 milionu
australských dolarů a provozního zisku asi 1,5 milionu australských
dolarů. Tento krok by měl Logice umožnit další rozšíření služeb
outsourcingu a hostování systémů, které Logica poskytuje zákazníkům v
Austrálii.
Nahoru

Webové stránky ČMHB
mezi 10 nejlepšími
Webové stránky Českomoravské hypoteční banky -
ČMHB , která je
specializovanou hypoteční bankou, mají od 22. září novou podobu. Termín
byl zvolen s ohledem na datum přečíslování telefonních stanic, a proto
veškeré kontakty na nových stránkách jsou aktuální.
Bankovní home page
denně navštíví přibližně 400 osob, které si prohlédnou okolo 3 000
stránek.
Jak nám sdělil Václav Moravec z marketingu ČMHB je internet třetím
nejvýznamnějším informačním zdrojem pro zájemce o hypotéky ČMHB, přičemž
většina z nich získává potřebné informace právě prostřednictvím webových
stránek banky. Proto také hlavním cílem při tvorbě nové podoby stránek
bylo zachování jejich informační hodnoty a vytvoření moderního
komunikačního nástroje, kterému dává přednost stále více zájemců o
hypotéky.
Nové stránky byly vytvořeny pomocí moderních technologií a odpovídají
grafickému stylu ČMHB pro letošní rok. Informace jsou nyní ještě lépe
logicky řazeny a stránky jsou vůči návštěvníkům opět o něco
"přátelštější". Vedle základních informací určených pro nejširší
veřejnost se zde zájemci dozví podrobné informace o ČMHB a také naleznou
dokumenty související s poskytnutím hypotéky. Připraveno je i několik
novinek (např. úrokové sazby nebo výběr článků z tisku).
Mezi nejnavštěvovanější kapitoly
www.cmhb.cz patří výpočty splátek (finanční propočty), hypotéka
nanečisto, konkrétní informace o produktech, aktuality a sazebník. Pro
návštěvníky se stalo samozřejmostí, že si mohou vyzkoušet, co získání
hypotečního úvěru znamená (Hypotéka nanečisto), vypočítat cenu
nemovitosti, o jejímž pořízení uvažují (Postavte si s námi), nebo výši
poskytnutého úvěru, měsíčních splátek, úlev na dani apod. (Spočítejte si
s námi).
Z produktů je v poslední době největší zájem o hypoteční úvěry 100 a
PROGRES. Z dlouhodobého pohledu je ale stabilně vysoká návštěvnost
stránek o podmínkách běžného hypotečního úvěru.
Podle provedené analýzy, návštěvníci se na
stránky nejčastěji
dostávají z vyhledávače www.seznam.cz
, webových stránek ČSOB
a Evropské databanky
. Největší četnost vstupů ČMHB zaznamenává od 10 do 16 hodin.
O tom, že webové stránky ČMHB mají tradičně nadstandardní úroveň svědčí
mimo jiné fakt, že se umístily v nejlepší desítce v kategorii Investor
Relations na internetu v rámci CZECH TOP 100 za rok 2001. V této soutěži
byly oceňovány informační hodnota stránek (úplnost, přehlednost a
aktuálnost) a design (grafika, uživatelský komfort a technická kvalita).
Nahoru |
|
|
Konference, semináře,
školení |
Citrix Solution Day
2002 poprvé v Praze
Společnost
Citrus pořádá ve čtvrtek 26. září svoji první
konferenci Citrix Solution Day v České republice a to v pražském hotelu
Diplomat,
ulice Evropská 15.
Hlavním tématem, které bude tento rok zdůrazněno, bude problematika
jednoduché a efektivní cesty ke správě IT. V průběhu celého dne jsou
připraveny informace o novinkách ze společnosti Citrix, dále konkrétní
informace o nasazení Citrix technologií v českých a slovenských
společnostech a spousta dalších zajímavostí. Jedním z hlavních bodů této
konference bude prezentace nejlepších případových studií a postupů, jak
z České, tak Slovenské republiky.
Mezi nimi se objeví také informace o instalaci na slovenském
Ministerstvu financí. Očekává se, že i další společnosti a organizace
budou hovořit o zlepšení efektivity dosažené pomocí technologie Citrix,
(například česká společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka,
Mostecká uhelná společnost, Severomoravská plynárenská, česká pobočka
kanadské společnosti Bombardier Transportation a také společnost
Volkswagen Slovensko).
Program konference začíná v 9.00 prezencí účastníků a pokračuje sérií
přednášek a diskuzí až do 17. hodiny, po které je připraveno společenské
setkání v prostorách hotelu Diplomat.
Přístup na konferenci je volný, je však třeba se předběžně zaregistrovat
na
internetové adrese .
Nahoru

Semináře top vison
Společnost
top vision si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se
problematiky informačních systémů a technologií. Přední odborníci a
praktici z oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to
formou prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how,
případových studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší
společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost
informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s
přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním
zabezpěčením?
Trápí vás otázka bezpečnosti informačních systémů a řízení IT rizika?
Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích systémů? Kladete si
otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve Vaší společnosti a jak
se vyvarovat nejčastějších chyb?
Na všechny tyto a další otázky Vám odpoví následující semináře:
. Optimalizace IT nákladů, řízení efektivnosti IS 23.-24. října 2002
. Outsourcing IS/IT a SLA 5.-6. listopadu 2002
. IT Security 27.-28. listopadu 2002
. Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT
obdržíte
zde, či na telefonu 02/25096487.
Nahoru

Pozvánka na golfový turnaj na
Invexu
Společnost
BVV Veletrhy Brno a partneři si vás dovolují pozvat na halový turnaj v golfu.
Druhý ročník turnaje VIP indoor Golf Invex Cup 2002, který je pořádán jako
doprovodná akce veletrhu Invex 2002. Akce je určena pouze pro zvané hosty a
registrované hráče golfu. Ke vstupu na turnaj v indoor golfu vás opravňuje buď
vyplněná pozvánka, kterou můžete získat
zde anebo
vaše zelená karta. Hlavní cenou je kapesní počítač Compaq IPaq včetně licence a
software Golfwits. Pro další účastníky jsou připraveny hodnotné ceny věnované
sponzory.
Slavnostní odpal turnaje provede Jaroslav Hloušek, obchodní ředitel BVV a další
významní manažeři České Republiky v pondělí 7. října přesně v 9 hodin. Turnaj
bude ukončen v pátek 11. října ve 12 hodin a zároveň budou vyhlášeny výsledky,
které budou on-line aktualizovány po celou
dobu turnaje.
Místem konání bude hala D na brněnském výstavišti v rámci veletrhu Invex 2002 od
7. - 11. října. K návštěvě turnaje Vás zvou BVV, Hewlett Packard, časopis IT
System a Dataware.
Tip: Na Invexu proběhne premiéra přímého propojení software Golfwits s produktem
myGolf.cz, využívající datový sklad Dataware. Během turnaje budete mít možnost
se seznámit s tímto produktem přímo na místě.
Golfwits dnes nabízí více jak 7 000 map golfových hřišť z celého světa, včetně
10-ti českých normovaných hřišť a postupně se zařazují další. Software umožňuje
možnost zápisu, analýzy a statistiky hry přímo na hřišti. Více informací na
webu .
Nahoru

Uvedenie IFS Aplikácií 2002
Dovoľujeme si vás srdečne pozvať na oficiálne uvedenie novej verzie IFS
Aplikácie 2002 pre Slovenskú republiku, ktoré sa bude konať pod čestným
patronátom Švédskej obchodnej komory a v spolupráci s IBM Slovensko a
IT System dňa
30. 9. 2002 v Bratislave v priestoroch hotela Carlton.
Budete mať možnosť zoznámiť sa s novou verziou IFS Aplikácií 2002, ktorá
je práve v týchto dňoch uvádzaná na slovenský trh, vrátane živej
prezentácie systému. IFS Aplikácie 2002 - "Packaged for Payback"
ponúkajú efektívne riešenie dnešných najnaliehavejších podnikových
potrieb: kontrolu nákladov a podporu rýchlejšej expanzie do nových
obchodných príležitostí.
V prípade vášho záujmu o účasť na akcii pošlite vyplnené "Potvrdenie"
najneskôr do 26. 9. a využite možnosť registrácie na
tejto webovej stránke. Účasť na konferencii je bez poplatkov.
IFS Aplikácie 2002 "Packaged for Payback" obsahujú:
o Zlepšenia, ktoré znižujú náklady, vrátane schopnosti plánovania v
dodávateľských reťazcoch, čo umožňuje redukciu doby objednávania o 50 i
viac percent
o Riešenie pre expanziu do nových obchodných príležitostí, vrátane
nových funkcií pre riadenie vzťahov so zákazníkmi, ktoré umožňuje
zvýšenie predaja produktov a služieb
o Komplexné rozhranie XML a podpora pre SOAP, série IBM MQ a Microsoft
BizTalk Server
o Ďalšie početné funkcie na dosiahnutie rýchlejšej implementácie a
návratnosti investícií (ROI), vrátane rozšírených možností školení,
založených na webovej technológii
Možnosti parkovania sú v podzemnom parkovisku hotela Carlton, resp. v
podzemnom parkovisku ALEXIA (pri budove ING. Bank na ul. Palackého 1)
Nahoru

Aj v businesse radšej
dvakrát meraj a raz rež
Spoločnosť
INCOMA Slovakia si Vás dovoľuje pozvať na druhý ročník konferencie
Marketing
Research 2002, ktorá sa bude konať dňa 1. októbra 2002 v hoteli
Holiday Inn Bratislava. Odborným garantom konferencie je GfK Slovakia,
významná spoločnosť v oblasti prieskumu trhu.
Cieľom tohtoročnej konferencie bude na prípadových štúdiách z
najvýznamnejších domácich alebo medzinárodných spoločnosti ukázať, ako
dôležité je pracovať s informáciami o trhu a o rôznych procesoch, ktoré
v rámci neho prebiehajú.
Konferencia
bude venovaná nasledovným hlavným témam..:
Konferencia bude venovaná nasledovným hlavným témam:
" Význam prieskumu trhu pri budovaní nových stratégií
" Lojalita zákazníka - ako je to všetko v praxi
" Zmena značky a čo všetko s tým súvisí
" Potencionálny trh
Konferencia je určená pre TOP management, marketingový a obchodný
management a širokú odbornú verejnosť a ostatných záujemcov.
Podrobnejšie informácie o konferencii a program, partneri,
registrácia…nájdete na
tejto stránke
.
Nahoru

Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Spotřeba
energie představuje jeden z nezanedbatelných nákladů většiny výrobců a
poskytovatelů služeb. Návod, jak ušetřit energii, snížit své výrobní
náklady a přitom i zkvalitnit poskytované služby, se snaží poskytnout
organizátoři konference EEBW: Energie
efektivně 2002. Již osmý ročník této mezinárodní odborné konference
se bude konat ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v Kongresovém centru Praha.
Organizuje ji SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s.
za mediální podpory časopisu IT
System a IT CAD .
Podtitulem konference EEBW: Energie
Efektivně 2002 je heslo "Příležitost pro návratné investice",
naznačující, že mnoho opatření pro dosažení efektivnějšího využití
energie přestavuje investici splňující náročná finanční kritéria. Hlavní
tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a
elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity pro zákazníky a
spotřebitele i energetické auditory, příprava a financování projektů a
obchodování s emisemi, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické
domy bez navýšených investic, energeticky úsporné osvětlování a Energy
Performance Contracting a energetický kontrakting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace. Například v sekci Liberalizace trhu se bude
diskutovat o možnostech využití výhod liberalizace energetického
průmyslu spotřebiteli energie, jako jsou možnost volby dodavatele
elektřiny, snížení cen energie, obchodování s elektřinou na burze,
využití marketingu v této oblasti a podobně.
Součástí akce bude i samostatná konference SBTB: Simulace budov a
techniky prostředí 2002 (7. listopadu 2002), jejímž předmětem zájmu jsou
počítačové simulace proudění v místnostech a prvcích zařízení techniky
prostředí, počítačové simulace energetických bilancí budov a systémů,
optimalizace chování systémů vytápění, větrání a klimatizace, řešení
nestandardních stavebních prvků, počítačové simulace související s
využitím netradičních zdrojů energie a modelování vnitřního prostředí.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz , nebo
navštivte samostatnou internetovou stránku.
Nahoru |
|
Komerční příloha |
Jste
obchodní, výrobní nebo projektová organizace?
Je
před vámi nelehký úkol výběru integrovaného podnikového řešení? Hledáte
správného obchodního partnera, který má zkušenosti s implementací těchto
ERP systémů? Společnost Columbus IT Partner je připravena vám pomoci
získat konkurenční výhodu s produktem Microsoft Navision AXAPTA!
Zajímá Vás jak? Pak nás navštivte na výstavě INVEX 2002. Naleznete nás
na stánku Microsoft Navision č. 39, pavilon V. Letos jsme pro Vás
připravili TOMBOLU o zajímavé ceny.
Pokud nemůžete navštívit letošní INVEX, rádi za Vámi přijedeme později.
Podrobnosti naleznete na
webové
adrese společnosti.
Na stánek vás zve společnost Columbus IT Partner, a.s., Pláničkova 11,
162 00 Praha 6, Tel.: +420 235 354 202 nebo mobil 602 36 36 18.
Kontaktovat nás můžete i e-mailem.
Nahoru

DNS
zve návštěvníky veletrhu INVEX na stánek IT SECURITY
Na letošním ročníku mezinárodního veletrhu INVEX představí společnost
DNS společně se svými partnery poprvé projekt
IT SECURITY . Navázat nové
"bezpečné známosti" budou moci zájemci v pavilonu V na stánku č.26.
Návštěvníci letošního ročníku Invex budou moci kromě prohlídky expozice
a diskuse s českými i zahraničními odborníky také v konferenčním
prostoru na stánku vyslechnout prezentace odborníků z oblasti: firewall,
antivirová ochrana, šifrování, detekce průniku, VPN, PKI, autentizace a
dalších. Program i další informace o expozici naleznou zájemci na této
webové stránce .
Nahoru

Multimediální
balíčky pro Vás na Invex
Mnozí
z vás se aktivně budou účastnit největší události v oblasti
komunikačních a informačních technologií - INVEX 2002. Do přípravy
expozice jistě vložíte hodně úsilí a času a máte zájem o to, aby Váš
stánek navštívilo co nejvíce lidí z cílové skupiny. Své stálé zákazníky
zajisté oslovíte osobními pozvánkami, ale jak nalákat nové potenciální
zákazníky a dát o sobě vědět, s vynaložením co nejmenších nákladů? Kdo
Vám poskytne komplexní nabídku na oslovení nových zákazníků a
připomenutí se stávajícím klientům?
Nabízíme prostřednictvím časopisu o podnikových informačních systémech
IT System, časopisu o
kancelářské technice IT Office a dvou elektronických týdeníků SystemNEWS
a OfficeNEWS následující
multimediální nabídku - tři balíčky, které vám pomohou oslovit
široký okruh čtenářů.
|
|
Finanční monitor IT firem |
Oracle: Celkové příjmy
a zisky klesají
Společnost Oracle oznámila tržby za první čtvrtletí ve výši dvou miliard
dolarů a čistý zisk 386 miliónů dolarů, což činí 0,07 dolaru na akcii
bez započtení snižujícího výdaje, který souvisí s investicí Oracle do
společnosti Liberate. Po započtení tohoto výdaje byl čistý zisk podle
účetních principů GAAP 343 miliónů dolarů nebo 0,06 dolaru na akcii.
Před rokem ale dosáhla společnost čistého zisku 511 miliónů, resp. 0,09
dolaru na akcii.
Příjmy z nových licencí na software a z obnovených licencí byly 1,2
miliardy dolarů, což je pokles o 9 %. Tržby z prodeje nových licencí na
software byly 549 milionů dolarů, což je 23procentní pokles, zatímco
příjmy z aktualizovaných licencí na software byly 620 miliónů, což je
9procentní nárůst. Příjmy ze zákaznické podpory byly 349 miliónů dolarů,
z konzultačních služeb 432 milióny a ze školení 63 milióny dolarů.
Provozní marže v prvním čtvrtletí byla 29 procent, zatímco loni to byla
33 procenta.
Nahoru

Allied
Telesyn: Pozitivní výsledky i v první polovině
Síťařská
společnost Allied Telesyn zveřejnila hospodářské výsledky za
předcházející období, kdy došlo k vzrůstu obratu o 18,3 % ve srovnání se
stejným obdobím roku 2001. Jednotlivé společnosti skupiny Allied Telesis
Group dosáhly následujících obratů:
Allied Telesis (Tokio), holdingová společnost působící na asijském trhu
nárůst o 28%
Allied Telesyn (Vídeň), působící v regionu střední a východní Evropy
nárůst o 33%
Allied Telesyn (Chicago), působící na severoamerickém trhu nárůst o
3,7%.
Vzhledem k těmto dobrým výsledkům společnost Allied Telesyn navýšila v
roce 2002 také investice do výzkumu a vývoje, a to o 8 % z celkového
obratu. Od svého založení v roce 1987 se skupina Allied Telesis Group
pohybuje v oblasti trhu velkých i malých podnikových řešeních. Z
hlediska produktového složení je zřejmé, že největší podíl na světovém
obratu mají směrovače a přepínače na 3. vrstvě.
Nahoru

Přes obtíže na
trzích dosáhla Logica zisku
Firma Logica
oznámila, že ve fiskálním roce 2001/2002 získala objednávky za 1,3
miliardy liber (téměř stejně jako o rok předtím). Výnosy poklesly o 3 %
na 1,1 miliardy liber a marže dosáhla 8,2 % (o rok předtím byla 9,1 %).
Zisk před zdaněním a započtením restrukturalizačních výdajů se v
meziročním srovnání snížil o 25 % na hodnotu 116 milionů liber, přičemž
příjem na akcii se meziročně snížil o 25 % na 19,1p a dividenda za
fiskální rok se meziročně zvýšila o 8 %.
V sektoru služeb se firmě Logica dařilo. Dosáhli slušných výsledků ve
veřejném sektoru (velmi slušných 45 %) a solidního růstu v energetice a
průmyslu (plus 14 %), což vyvažuje chabé výsledky na telekomunikačním a
bankovním trhu. Zlom nastal v polovině fiskálního roku, kdy řada těžce
zadlužených mobilních operátorů omezila investice. Navzdory poklesu
výnosů se podařilo upevnit pozici v oblasti messagingu, kde firma
získala 25 nových zákazníků.
V tomto roce také Logica uzavřela dosud největší kontrakt - předpokládá
se, že objem zakázky pro Úřad královského prokurátora v Anglii a Walesu
překročí 200 milionů liber.
Rovněž významný je podíl příjmů z outsourcingu, kde se podařilo
dosáhnout nárůstu 43 %. Outsourcing nyní tvoří 16% našeho byznysu. Na
druhou stranu došlo k 20% poklesu v oblasti telekomunikací.
Nahoru |
Internet, komunikace a
sítě |
Tiscali spouští
hlasové služby pro české firmy
Firma Tiscali oznámila svůj vstup na trh telefonních služeb pro firemní
zákazníky tím, že spustila dva balíky hlasových služeb. Nové služby
Tiscali, "Tiscali Call Profi" a " Direct Call" umožňují českým firmám
ušetřit až 59 % na poplatcích za místní, meziměstské a mezinárodní
hovory, stejně jako za hovory z pevných linek do mobilních sítí. Kromě
toho mohou uživatelé u těchto služeb ušetřit také na účtování po
vteřinách. Po prvních dvou minutách u místních, po první minutě u
meziměstských a mezinárodních hovorů a po první půlminutě u hovorů z
pevné linky na mobilní je zákazníkům účtováno hovorné jen po vteřinách.
Jako součást těchto služeb zákazníci bezplatně získávají možnost
přistupovat přes internet k podrobnému výpisu svých hovorů uskutečněných
v každém měsíci, včetně času, délky a ceny každého uskutečněného hovoru,
stejně jako k aktuálnímu stavu svých účtů.
"Tiscali Call Profi" je řešení hlasových služeb od Tiscali pro malé a
středně velké firmy, které jim umožňuje získat výhody konkurence bez
investice do nové technologie a bez počátečního poplatku. Firmy mohou
rovněž využít této služby bez toho, aby musely měnit své současné
telefonní číslo. Služba "Tiscali Call Profi" je dostupná firmám po celé
České republice. Aktivace zákaznického účtu, včetně instalace
směrovacího zařízení, které automaticky směruje patřičné hovory do sítě
Tiscali, má být většinou vyřízena do sedmi dnů.
"Direct Call" je kompletní řešení hlasových služeb od Tiscali určené
velkým společnostem. Aktivace této služby znamená instalaci přístupové
linky a přepínače PBX (pobočkové ústředny) nebo úpravu již existující.
Společnosti využívající "Direct Call" mohou rovněž využívat pohodlí a
úspor jak času, tak i peněz, čehož mohou dosáhnout tím, že se rozhodnou
využívat Tiscali jako jediného poskytovatele svých hlasových, datových a
internetových služeb. Balíky kombinující tyto služby jsou od Tiscali k
dispozici v individuálně přizpůsobitelné formě a vyprojektované tak, aby
vyhovovaly specifickým požadavkům každého zákazníka.
Nahoru

Železnice až do Disneylandu
Společnost
Alcatel získala zakázku na dodání automatického vlakového řídícího
systému pro hongkongskou železniční dráhu Penny's Bay Line (PBL)
provozovanou společností MTR. Trať bude odbočovat z železniční tratě na
letiště Lantau Island a bude zajišťovat dopravu do nového zábavního
parku Disneyland.
PBL bude první železniční tratí s plně automatickým provozem (bez
strojvůdce) v Hongkongu. Tato jednokolejná trať dlouhá 3,2 km bude
obsluhovat dvě nádraží a budou po ní jezdit dvě vlakové soupravy o
čtyřech vagónech s minimálním intervalem čtyř minut. Trať PBL má
zajišťovat příjemnou a pohodlnou přepravu ze stávající železniční sítě
MTR do zábavního parku s pomocí vlaků a stanic, které jsou speciálně
navrženy pro návštěvníky Disneylandu.
Společnost Alcatel prostřednictvím své kanadské divize dopravních
automatizačních řešení dodá prověřené řešení pro řízení vlaků na bázi
komunikace (CBTC), SelTrac S40, které bude podporovat 99,99% dostupnost
systému PBL.
Systém zajišťuje automatické zabezpečení vlaku, provoz, kontrolu a
centrální řízení, přičemž využívá radiové technologie s rozprostřeným
kmitočtovým pásmem pro datovou komunikaci mezi vlakem a vnějšími
traťovými prvky, díky čemuž má jednodušší infrastrukturu. Řešení SelTrac
S40 bude rovněž spolupracovat se systémem řídícím stávající železniční
trať na letiště. Řešení pro PBL je podobné tomu, které zavedla
společnost Alcatel na jednokolejné dráze v Las Vegas. Komerční provoz na
PBL je plánován na rok 2005, kdy bude také otevřen zábavní park
Disneyland.
Systémy SelTrac CBTC společnosti Alcatel jsou komerčně provozovány nebo
zaváděny na více než 500 kilometrech městských a příměstských tratí po
celém světě. SelTrac S40 je zabezpečovacím a automatizovaným řídícím
systémem zajišťujícím optimalizovanou propustnost železniční dopravy.
Systém SelTrac S40 řídí již dnes metro v turecké Ankaře, železniční trať
Putra v malajském Kuala Lumpuru, Hongkongskou západní dráhu (KCRC West
Rail) a východní dráhu (Ma On Shan East Rail) a dále trať LRT v čínském
Wuhanu.
Společnost MTR Corporation Limited zahájila činnost v roce 2000. Kromě
provozování železničních tratí se společnost také aktivně podílí na
výstavbě obytných a komerčních projektů nad stávajícími stanicemi a
nádražími a podél nových tratí a také na dalších komerčních aktivitách
souvisejících s železnicí .
Nahoru

Obyvatelé
Paříže vyzkoušejí příjem digitálního rádia
Společnost
Alcatel ve spolupráci s řadou partnerů předvádí od 5. září do 31. října
v Paříži experimentální příjem digitálních rozhlasových programů a
souvisejících telematických datových služeb v automobilech.
Předváděcí provoz vedle testování nových technologií má ukázat Pařížanům
možnosti rádia budoucnosti a vyzkoušet škálu nových služeb, které budou
spotřebitelům k dispozici. Vedle příjmu mnoha rozhlasových stanic v
digitální kvalitě doma, v práci i v autě, bez nutnosti ladění při jízdě,
půjde o nové hudební a tematické kanály, nejaktuálnější zpravodajství v
mnoha jazycích vysílané po celé Evropě, či možnost volit rozhlasové
programy na vyžádání.
Hybridní digitální vysílací síť fungující v pásmu L bude předvedena
pomocí kombinace západního paprsku geostacionárního satelitu AfriStar
společnosti WorldSpace a pozemní sítě retranslačních stanic společnosti
towerCast v oblasti Paříže. Projekt využívá bloku pozemního digitálního
audio vysílání T-DAB, který mu byl přidělen francouzskou Nejvyšší radou
pro audiovizuální techniku (CSA). Signál ze satelitu AfriStar bude
prostřednictvím pozemní sítě retranslačních stanic možné přijímat ve
vozidle speciálně vybaveném satelitním příjmovým zařízením, které pro
projekt vyvinul institutem Fraunhofer IIS ve spolupráci se společností
Siemens VDO Automotive. Experimentální provoz využije technologii
vyvinutou institutem Fraunhofer IIS pro satelitní časové rozlišení a
pozemní retranslaci pomocí modulace optimalizované pro mobilní příjem.
V současné době, kdy se o budoucnosti rozhlasového digitálního vysílání
uvažuje z hlediska jednotlivých oblastí, jako je obsah, služby,
distribuce a technologické možnosti, ověřují společnosti Alcatel Space,
WorldSpace, towerCast a jejich partneři provozní aspekty a předvádějí
potenciál hybridního satelitního a pozemního vysílacího systému pro
digitální rozhlasové programy a přenos souvisejících telematických dat.
Experiment je realizován v rámci doporučení zprávy o digitálním
rozhlasovém vysílání francouzského ministerstva kultury ze září 2001.
Zpráva mapuje současný stav a technologické překážky v oblasti
rozhlasového vysílání a navrhuje zejména použití efektivnějších
standardů audio komprese, jakož i doplňkové využití satelitních a
pozemních digitálních rozhlasových vysílacích systémů.
Cílem projektu je nejen ukázat efektivitu hybridní architektury, která
nabízí hladký přenos signálu ze satelitu na pozemní retranslační
stanice, a tak umožňuje příjem ve městech, na předměstích i na venkově,
prokázat kvalitu a spolehlivost digitálního rozhlasového signálu
vysílaného pro příjem v automobilech, a konečně předvést efektivitu
nového audio zdroje a vysílacích technik pro optimalizované využití
spektrálních zdrojů a vysílání telematických dat jako doplňku
digitálních rozhlasových programů.
Předváděcí provoz je spojen rovněž s vývojem platformy pro nabídku
celoevropských digitálních rozhlasových služeb pomocí obdobného
hybridního systému, jaký realizují společnosti WorldSpace Europe a
Alcatel Space, ve spolupráci s evropskými mediálními a průmyslovými
skupinami. Tato iniciativa, jejíž komerční zavedení je plánováno na rok
2006, je podložena dvěma celoevropskými tržními studiemi, které
potvrzují silný zájem o nabídku podobných služeb ze strany spotřebitelů
i výrobců automobilů.
Na projektu se se společností Alcatel Space podílely firmy WorldSpace,
první operátor satelitních digitálních sítí rozhlasového vysílání,
francouzský pozemní operátor towerCast, v partnerství s Fraunhoferským
institutem pro integrované obvody a divizí Siemens VDO Automotive,
jedním s předních světových dodavatelů elektronického, elektrického a
mechanicko-elektronického zařízení pro automobilový průmysl, a ve
spolupráci s několika francouzskými rozhlasovými společnostmi, včetně
Radio France, Europe 1, RTL a NRJ.
Nahoru

Šifrovací a
antivirová technologie pro SuSE Linux
Střediskové počítače IBM S/390 zajišťující provoz serveru SuSE Linux
Enterprise budou v budoucnu používat antivirovou technologii a systém
šifrování informací na serverech pro elektronický obchod od společností
Network Associates. To by mělo umožnit uživatelům systému Linux S/390
nejen chránit svá data proti neoprávněným osobám účinným systémem
šifrování, ale vyspělá antivirová technologie chrání uživatele také před
nebezpečím virového útoku.
Antivirová ochrana McAfee, která podporuje servery s operačním systémem
SuSE Linux Enterprise je hlavní složkou celé skupiny antivirových
produktů společnosti McAfee, které mimo jiné zahrnují software
VirusScan, používaný v pracovních stanicích, software GroupShield,
používaný na serverech elektronické pošty, technologie WebShield nebo
software používaný v komunikačních uzlech sítě internet, a v neposlední
řadě i služby založené právě na síti internet jako jsou například
VirusScan ASaP nebo VirusScreen ASaP. Právě díky této technologii byly
již v raném stadiu odhaleny viry, které veřejnost zná pod jmény
AnnaKournikova, Homepage nebo Klez.h.
Technologie společnosti McAfee určená pro servery elektronického obchodu
využívá šifrování PGP, které je v oblasti informačních technologií
standardním prvkem, využívaným po celém světe více jak sedmi miliony
uživatelů. Tato technologie představuje další zabezpečení, chránící data
před vnitřním i vnějším napadením, stejně tak jako před dalšími druhy
neoprávněného získání dat. Data jsou chráněna jak při přístupu, tak i
během přenosu, a to díky minimálně 128bitovém PGP šifrování a modelu,
který obsahuje infrastrukturu s prvkem veřejného klíče (PKI model).
Nahoru

Celosvětové tažení
proti počítačovým útokům
Firma Check Point a výzkumná organizace orientující se na bezpečnost -
SANS Institute - oznámily společnou integraci produktu SmartDefense od
Check Point a Internet Storm Center pocházejícího ze SANS Institute.
Díky této integraci bylo vytvořeno komplexní a inteligentní řešení pro
boj s počítačovými útoky, které je určeno státním a firemním zákazníkům.
Uvedené řešení navazuje na iniciativu vlády USA, která spočívá v analýze
sítí v celosvětovém rozsahu a v provozu varovného systému. Jeho úkolem
je detekovat bezpečnostní incidenty v jejich počátku, efektivně a v co
největším rozsahu a rovněž incidenty předjímat.
Integrace Check Point SmartDefense a Internet Storm Center vykazuje dvě
hlavní funkce. První dává administrátorům možnost automaticky a anonymně
poskytovat informace o napadených datech shromážděné z bran Check Point
VPN-1/FireWall-1 na kterých běží SmartDefense do Storm Centra SANS
Institutu. Storm Center tato data sbírá, třídí a porovnává s přehledem
SANS Institutu o útočnících a na základě toho poskytuje celosvětový
seznam hlavních útoků a útočníků.
Druhou funkcí je schopnost poskytnout ochranu před útoky v reálném čase
tím, že zákazníkům umožňuje automaticky blokovat provoz z IP adres
nacházejících se na seznamu známých útočníků a implementovat automatické
aktualizování bezpečnostních politik na základě informací o útocích od
SANS institutu. Takové integrované řešení poskytuje komplexní ochranu
proti útokům a snižuje čas potřebný k reakci ze dní a týdnů na sekundy.
SmartDefense aktivně chrání organizace před útoky ze sítí, k čemuž
používá inteligentní bezpečnostní technologii, díky níž dokáže
detekovat, předcházet a odpovídat na pokusy o útoky. SmartDefense
blokuje útoky podle typu a zařazení, k čemuž používá technologii
Stateful Inspection. Správa je prováděna z jedné centralizované konzole,
na které je možné zároveň sledovat informace o útocích, aktuálních
detekcích, blokování, přihlašování, auditu a varovných hlášeních.
Jakožto první stupeň ochrany leží SmartDefense na perimetru sítě a
uplatňuje ochranu automatickým blokováním útoků dříve než jim může být
poskytnut přístup do sítě.
SANS Internet Storm Center je síť detektorů, analytických systémů a
analytiků specializujících se na detekci průniku a dále specialistů na
forenzní analýzy a bezpečnostní incidenty s celosvětovou základnou.
Zkušení analytici permanentně monitorují data ze Storm Centra s použitím
pokročilých metod pro korelaci dat a vizualizačních technik, přičemž
pátrají po tendencích a anomáliích, aby dosáhli identifikace
potenciálních hrozeb. Kritické informace jsou pak globálně komunikovány
ve formě varovných hlášení a upozornění, čímž se dosahuje značného
zkrácení doby potřebné k reakci.
Produkt Check Point SmartDefense je dostupný jako součást produktu
VPN-1/FireWall-1. V reálném čase aktualizované informace o ohroženích a
útocích jsou přístupné ve formě doplňkové předplacené služby.
Nahoru |
Informační společnost |
Eurotel
přivítal nového marketingového ředitele
Na pozici
výkonného ředitele marketingu společnosti Eurotel Praha nastoupil 16.
září Garrison Macri. K vedoucímu operátorovi v České republice přichází
z mobilní divize British Telecom, odkud si přináší zkušenosti z
rebrandingu a fúzování. Jako bývalý ředitel v různých společnostech
přináší do Eurotelu své patnáctileté zkušenosti z marketingu.
Jako výkonný ředitel divize marketingu Eurotelu bude Garrison Macri
odpovědný především za marketing v okamžiku, kdy se penetrace mobilních
služeb v České republice blíží 80 %. Zvýšený konkurenční tlak totiž
vyžaduje integraci mnoha tradičních oblastí činnosti telekomunikačního
operátora. Garrison Macri bude odpovědný nejen za tradiční marketing,
ale také za péči o zákazníky, vývoj nových služeb a produktů a
spolupráci s dodavateli informačního a zábavného obsahu pro WAP, WEB,
SMS a MMS.
Pan Macriho byl v mobilní divizi společnosti British Telecom zodpovědný
za transformaci značky mobilní divize BT - Cellnet na značku O2, která
je k zákazníkům přátelštější. Také stál v čele přípravy nových tarifů a
balíčků služeb. Před prací v mobilní divizi společnosti British
Telecom/O2 působil Macri ve vedoucích pozicích mnoha společností
poskytujících mobilní služby v Kalifornii. Ve funkci ředitele pro
marketing a prodej společnosti Mobex Comunications našel pro tuto firmu
zcela nový trh mobilních telefonů, čímž pomohl zvýšit její výnosy o více
než 70 %.
Jako výkonný ředitel pro marketing ve společnosti Southwestern Bell
odpovídal za marketingovou komunikaci obchodních divizí včetně divize
pro e-commerce, divize pro business-to-business řešení a divize pro
mobilní služby. Ve společnosti Pacific Bell Corporation měl na starosti
spuštění mobilních služeb.
Než začal pracovat v telekomunikacích, získával Macri zkušenosti v
řídících pozicích reklamních agentur, jako jsou Saatchi & Saatchi a
Young & Rubicam. Měl na starosti vztahy se zákazníky, koordinoval
kampaně zaměřené na nové trhy a dohlížel na mezinárodní a národní
reklamu různých značek, mimo jiné Hewlett Packard, Broderbund Software a
Apple.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|