HLEDEJ
 V SEKCI
 

3. září 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Implementace aplikací Oracle a Data Warehouse v ČSA
Vodní hrátky Centra Babylon pod kontrolou systému WAM S/3
Dovozce konzervovaných potravin implementuje IS KARATlite
Outsourcingové služby u stavební firmy
IXOS Software s novým investorem
Caldera si mění jméno na SCO
IBM posiluje v oblasti SW pro správu zálohování dat
Používejte jazyk, kterému nejvíce rozumíte

Komerční příloha
Tři multimediální balíčky pro Vás na Invex

Konference, semináře
Aj v businesse radšej dvakrát meraj a raz rež
Avocent řada DS: Celé datové centrum jedním kliknutím
Teorie omezení ve výrobě a distribuci
Uvedení IFS Aplikace 2002
DNS zve návštěvníky veletrhu INVEX na stánek IT SECURITY
Semináře top vison
ICZ zakládá tradici konferencí o bezpečnosti

Internet, komunikace a sítě
Web Conference - služba, která šetří čas i peníze
Bezdrátové spojení u British Petroleum

Informační společnost
Nová tvář ve vedení iDNES
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 7-8/2002


Hlavní témata
. Přehled APS/SCM systémů
. Manažerské informační systémy
. Informační bezpečnost
. Outsourcing IT
. E-learning
. Mobilní informační systémy
. Controlling
. Critical Chain
Připravujeme:
IT System 9/2002


Hlavní témata
. E-procurement
. Informační systémy pro plánování a řízení výroby
. Informační systémy pro strategické řízení
. Balanced Scorecard
. Procesní řízení
. Počítačová podpora řízení jakosti
. Elektronická výměna dat


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Druhý ročník konferencie Marketing Research 2002


Podnikové aplikace

Implementace aplikací Oracle a Data Warehouse v ČSA
V těchto dnech byla úspěšně završena implementace aplikací Oracle E-Business Suite v rámci projektu "Ekonomický informační systém ČSA". S dodaným systémem bude pracovat více jak 500 uživatelů Českých aerolinií a společnost Oracle poskytla jak potřebné softwarové aplikační vybavení tak i implementační služby. Řešení je vysoce modulární s rozsáhlou možností připojení externích systémů.
Postup implementace Oracle aplikací je založen na metodologii, kdy se jedná o koncepci centralizované implementace aplikací, která je výhodná z hlediska snadného a variabilního připojování vzdálených pracovišť přes veřejnou internetovou síť, a to prakticky z kteréhokoliv místa na světě.
Systém je složen ze čtyř základních komponent: Datawarehouse pro prodej a marketing, Oracle Financial Analyzer, Oracle Financials a Dokument Management System. Z technologického pohledu je aplikační řešení Oracle E-Business Suite založeno na třívrstvé architektuře, která důsledně používá standardy internetu/Intranetu. Tato architektura se skládá z Databázového serveru (zabezpečuje správu a uložení dat a provádí operace nad daty), dále z Aplikačního serveru (zpracovává aplikační logiku a zabezpečuje komunikaci aplikace s databází) a z Univerzálního klienta (komunikuje s uživatelem a prezentuje vybrané informace).
Součástí projektu byla i dodávka řešení správy lidských vztahů a mezd od společnosti ASEI (partnera společnosti Oracle) a integrace tohoto produktu s Oracle Financials.
 

Nahoru

 

Vodní hrátky Centra Babylon pod kontrolou systému WAM S/3
Společnost MIKROS oznámila, že implementuje ERP systém WAM S/3 v jednom z nejznámějších center obchodu, zábavy a využití volného času v Liberci. Centrum Babylon není jen aquapark, ale rozsáhlý komplex, ve kterém návštěvníci naleznou nákupní městečko se šedesáti obchůdky, desítku restauračních provozů, lunapark, diskotéku, herny či kasino, ale i kongresový sál, business centrum a hotel s 235 lůžky.
Implementované řešení postavené na ERP systému WAM S/3 přináší komplexní řešení ekonomických informací v uživatelsky přívětivém prostředí za současné komplexnosti a důsledné integrace dat.
Bezpečnost, spolehlivost, snadná replikace dat, flexibilita, grafické prostředí s přehlednými výstupy, podpora více platforem, podpora norem ISO - to jsou jen některé z výhod, které získávají uživatelé informačního systému WAM S/3.
Společnost Centrum Babylon byla založena v roce 1997. Jako společenské, zábavní a nákupní centrum slouží veřejnosti od roku 1998. V současnosti nabízí Centrum nejen služby v oblasti organizované i individuální zábavy, ale také zajištění kongresů a výstav, konferenčních prostor a organizování společenských, gastronomických a kulturních akcí včetně služeb ubytovacích v rámci celého regionu.

Nahoru

 

Dovozce konzervovaných potravin implementuje IS KARATlite
Společnost I.F.T. PROGRES uspěla ve výběrovém řízení na dodávku nového komplexního informačního systému pro společnost GASTON - největšího dovozce konzervovaných potravin do České republiky. Základem řešení je informační systém KARAT ve verzi KARATlite. Řešení bude pokrývat komplexní účetní a finanční řízení, skladovou logistiku a distribuci.
Společnost GASTON, která se rozhodla pro komplexní informační systém KARATlite, tak dokazuje, že ERP systémy nejsou pouze výsadou nadnárodních korporací. Jejich vlastností a přínosů mohou využít i organizace středního a menšího rozsahu.
IS KARATlite je vhodný k využití ve středně velkých a menších společnostech obchodního i výrobního charakteru. Je přizpůsoben jejich potřebám a využívá finančně méně náročných technických prostředků, které však zajistí potřebný výkon celého systému. Navíc jeho implementace je v porovnání s běžnými ERP systémy rychlá.
Obecně lze říci, že KARATlite využívá technologií a vlastností, které organizace středního a malého typu dokáží absorbovat a využít. Zvýší-li se v budoucnu jejich nároky, lze navíc kdykoliv přejít k plné funkčnosti informačního systému KARAT, a to s daleko menší mírou nutných nákladů s tímto spojených. Investice do ERP systému tedy není ztrátou ani v případě rychlého růstu společnosti.
Firma GASTON (http://www.gaston.cz) byla od počátku své činnosti zaměřena na import a distribuci potravin v rámci České republiky, po roce 1996 započala s omezeným exportem a provádí i zprostředkování dodávek konzervovaných potravin pro dovozce v okolních zemích.
Zboží prodává pod vlastními značkami "Giana", Tuna Fish, nebo pod značkami odběratelů a dodává jej do většiny nadnárodních obchodních řetězců v Čechách a na Slovensku (Tesco, Carrefour, Globus, Kaufland, Metro, Ahold, Delvita, Plus Discont, COOP). Několik známých výrobků prodává i pod značkami výrobců (Hutesa - olivy).

Nahoru

 

Outsourcingové služby u stavební firmy
Holandská stavební společnost HBG podepsala smlouvu o poskytování outsourcingových služeb pro svoji rozsáhlou informační a komunikační infrastrukturu s firmou Getronics. Ta bude zodpovědná za oblast migrace infrastruktury na nové technologie a správu IT, která obsahuje více než 5 000 pracovních stanic v Nizozemí a Německu. Kontrakt je zatím uzavřen na tři roky.
Přímo v Getronicsu bude dočasně pracovat 10 zaměstnanců z IT oddělení HBG v Nizozemí a Německu. Další jednání o spolupráci s HBG ve Velké Británii (více než 2 500 pracovních stanic) již probíhají.
HBG je holandská stavební společnost zaměstnávající více než 20 000 zaměstnanců a poskytující širokou paletu produktů a služeb především v Evropě, ale i v USA. HBG se zaměřuje na návrhy nemovitostí, všeobecné stavby, stavby domů a inženýrské stavby jako jsou silnice, mosty či tunely.

Nahoru

 

IXOS Software s novým investorem
Společnost IXOS Software oznámila vstup strategického investora General Atlantic Partners, který se zaměřuje na oblast informačních technologií. Tímto krokem se General stává největším investorem v IXOSu s 25,1% akcií. Smlouva o nákupu akcií byla mezi společnostmi podepsána 12. srpna.
V souladu se smlouvou mezi IXOS a General, bude jeden člen General jmenován do dozorčí rady společnosti IXOS.
General Atlantic Partners je jedním z největších investorů svého druhu na světě se zaměřením na investice do informačních a telekomunikačních technologií. Společnost byla založena v roce 1980 a v současné době investovala do více než 120 společností a drží podíly ve více jak 60 společnostech, z nichž se více třetina nachází mimo USA.

Nahoru

 

Caldera si mění jméno na SCO
Linuxová společnost Caldera, která loni koupila firmu SCO, si mění jméno zpět na SCO Group. Tato změna má zdůraznit její oddanost Linuxu, produktům SCO OpenServer a SCO UnixWare. Nové jméno navíc má poskytovatelům linuxových řešení využít v prodeji zvuk značky SCO, včetně produktů SCO Linuxu, který vyjde v tomto roce a je založený na UnitedLinuxu.
Změna jména na SCO se přenáší také na značky současných řešení Caldery: ze značky Caldera OpenLinux se stává SCO Linux Caldera, OpenUnix bude SCO UnixWare a Caldera Partner Program bude TeamSCO. Caldera Global Services se stávají SCO Global Services a SCO OpenServer si své jméno zachová.

Nahoru

 

IBM posiluje v oblasti SW pro správu zálohování dat
IBM se rozhodla dále posílit a zakoupila firmu TrelliSoft, která byla doposud soukromým podnikem vyrábějícím software pro správu zálohování dat. Akvizice byla uzavřena tento týden a finanční podrobnosti transakce nebyly zveřejněny.
TrelliSoft bude integrován do divize IBM Software Group a produkty TrelliSoft (http://www.trellisoft.com/) budou od nynějška k dispozici pod pilířem IBM Tivoli Software. Řešení TrelliSoft na správu zálohování dat (SRM) doplní SRM produkty, na jejichž vývoji se v IBM v současné době pracuje.

Nahoru

 

Používejte jazyk, kterému nejvíce rozumíte
Nový podnikový aplikační server z dílen firmy Sybase nabízí podporu specifikaci J2EE 1.3 pro platformy AIX a HP-UX. Nový server EAServer 4.1 je určený zejména pro nasazení e-business aplikací, kterým nabízí výkonnost a hlavně nezávislost na dodavateli vývojových a runtime prostředí.
Díky takovému řešení totiž mohou uživatelé pracující ve smíšených prostředích výpočetní techniky platforem AIX a HP-UX ušetřit peníze při nasazování aplikací, protože otevřenost nového aplikačního serveru jim umožní využívat stávající infrastruktury.
Díky přenosnosti řešení "Write Once, Run Anywhere" ("jednou napiš, používej kdekoli") mohou zákazníci využívat nových aplikací a služeb v řadě dostupných prostředí, která podporují technologii J2EE. Tato jednoduchost poskytuje možnost opětovného použití kódů, což samozřejmě urychluje proces vývoje a zavádění aplikací a služeb.
Řešení EAServer 4.1 poskytuje komplexní model zabezpečení, který uživatelům umožní poskytovat bezpečné podnikové webové služby včetně kontroly přístupu založené na uživatelských rolích a bezpečných podnikových objektů. Součástí řešení EAServer 4.1 je také sada nástrojů Web Services Toolkit (včetně technologií SOAP, UDDI a WSDL) a řešení Message Bridge pro jazyk Java. Message Bridge pro jazyk Java umožňuje rychlý start vývoje aplikací pomocí řešení XML-Java "bez kódu". Sada nástrojů Web Services Toolkit jim zase dává schopnost využít podnikovou logiku v jazyce Java jako webovou službu.
EAServer může fungovat s podnikovými součástmi psanými v prostředích Java, C/C++, COM a PowerBuilder, tedy dává vývojářům na výběr použít jazyk, který nejlépe umí. Řešení EAServer podporuje vývojová prostředí pro jazyk Java, mj. Borland JBuilder, CocoBase Enterprise O/R, GNU EMACS, Sybase PowerBuilder, PowerDesigner a PowerJ, a také Together Control Center a WebGain VisualCafe. Časově neomezená verze pro vývojáře (Developer Edition) je k dispozici ke stažení zdarma na webové stránce.

Nahoru


BIN 2002


Komerční příloha

Tři multimediální balíčky pro Vás na Invex
Mnozí z vás se aktivně budou účastnit největší události v oblasti komunikačních a informačních technologií - INVEX 2002. Do přípravy expozice jistě vložíte hodně úsilí a času a máte zájem o to, aby Váš stánek navštívilo co nejvíce lidí z cílové skupiny. Své stálé zákazníky zajisté oslovíte osobními pozvánkami, ale jak nalákat nové potenciální zákazníky a dát o sobě vědět, s vynaložením co nejmenších nákladů? Kdo Vám poskytne komplexní nabídku na oslovení nových zákazníků a připomenutí se stávajícím klientům?
Nabízíme prostřednictvím časopisu o podnikových informačních systémech IT System, časopisu o kancelářské technice IT Office a dvou elektronických týdeníků SystemNEWS a OfficeNEWS následující multimediální nabídku - tři balíčky, které vám pomohou oslovit široký okruh čtenářů.
 

Nahoru


Týden facility managementu v Praze 2002


Konference, semináře, školení

Aj v businesse radšej dvakrát meraj a raz rež
Spoločnosť INCOMA Slovakia si Vás dovoľuje pozvať na druhý ročník konferencie Marketing Research 2002, ktorá sa bude konať dňa 1. októbra 2002 v hoteli Holiday Inn Bratislava. Odborným garantom konferencie je GfK Slovakia, významná spoločnosť v oblasti prieskumu trhu.
Cieľom tohtoročnej konferencie bude na prípadových štúdiách z najvýznamnejších domácich alebo medzinárodných spoločnosti ukázať, ako dôležité je pracovať s informáciami o trhu a o rôznych procesoch, ktoré v rámci neho prebiehajú.
Konferencia bude venovaná nasledovným hlavným témam:
. Význam prieskumu trhu pri budovaní nových stratégií
. Lojalita zákazníka - ako je to všetko v praxi
. Zmena značky a čo všetko s tým súvisí
. Potencionálny trh
Konferencia je určená pre TOP management, marketingový a obchodný management a širokú odbornú verejnosť a ostatných záujemcov. Podrobnejšie informácie o konferencii a program, partneri, registrácia…nájdete zde.

Nahoru
 

Avocent řada DS: Celé datové centrum jedním kliknutím
Společnost AutoCont Control Systems představuje řadu DS pro integrovanou správu serverů a sériových zařízení z produkce firmy Avocent. Sloučením řízení serverů a sériových zařízení a nabídkou vzdáleného přístupu do datového centra pomáhá řešení Avocent vytvořit IT systémy jednodušší a méně náročné na obsluhu.
S řešením Avocent zažívají IT odborníci svobodu přístupu v reálném čase k důležitým serverům a zařízením odkudkoli a kdykoli …. a to i při výpadku spravovaných zařízení. Správci sítě mohou kontrolovat celý podnik z jedné obrazovky. Řešení KVM over IP nachází využití jak v datových centrech podniků a finančních institucí, tak na poli ISP a ASP, tedy všude tam, kde IT manažeři volají po snadno rozšiřitelných a vysoce přizpůsobivých administračních systémech.
Seminář s praktickou ukázkou vzdálené správy serverů instalovaných v Ostravě se koná 11. září v Praze a 12. září v Brně. Podrobnosti naleznete zde.
Řada DS je tvořena KVM přepínači DSR1161, DSR2161, DSR4160 a DS1800 pro správu serverů různých platforem a control port servery CPS810 a CPS1610 pro správu sériových zařízení jako jsou huby, firewally, switche, routery a UPS. Zásuvkové lišty SPC800 a SPC1600 umožňují správu napájení připojených zařízení.
Společným základním prostředkem pro správu všech zařízení je Windows aplikace DSView. Využívá standardní TCP/IP připojení (Ethernet) a DES šifrování pro přenos digitalizovaných a komprimovaných KVM signálů a poskytuje administrátorům souhrnný přehled a pohodlný přístup ke všem zařízením připojeným přes jednotky řady DS pouhým kliknutím myši na symbol zařízení.

Nahoru
 
Teorie omezení ve výrobě a distribuci

Ve dnech 10. - 11. září bude probíhat v hotelu Movenpick v Praze Dvoudenní konference o plánování a řízení výroby, kterou pořádá společnost GOLDRATT CZ.
Pokud Vás trápí problémy s delší dodací lhůtou, než je zákazník ochoten tolerovat, ve vaši firmě trpíte vysokou úrovní zásob v distribučním systému; přesto některé položky nejdou na odbyt a zastarávají, jiné položky zákazníci naopak požadují, ale ta "zrovna nejsou" či máte nadbytek nedokončené výroby, a přesto chybí ty správné díly pro montáž, je konference určena právě pro vás.
Všechny tyto symptomy mají totiž svůj původ v existenci tzv. generického konfliktu výroby, jehož logika je znázorněna tzv. "mrakem klíčového konfliktu". Bližší program konference naleznete na webové stránce společnost GOLDRATT CZ, kde se můžete i přihlásit.

Nahoru

 

Uvedení IFS Aplikace 2002
Společnost IFS Czech si Vás dovoluje srdečně pozvat na oficiální uvedení nové verze IFS Aplikace 2002 pro Českou republiku, které se bude konat pod čestným patronátem Švédské obchodní komory a ve spolupráci s IBM Česká republika a časopisem IT System ve středu 11. září v Praze v prostorách Břevnovského kláštera.
Budete mít možnost se seznámit s novou verzí IFS Aplikací 2002, která je právě v těchto dnech uváděna na český trh včetně živé prezentace systému. Bližší program konference naleznete na webové stránce společnosti IFS Czech, kde se můžete i přihlásit.
IFS Aplikace 2002 - "Packaged for Payback" nabízejí efektivní řešení dnešních nejnaléhavějších podnikových potřeb: kontrolu nákladů a podporu rychlejší expanze do nových obchodních příležitostí. IFS

Aplikace 2002 "Packaged for Payback" obsahují:

. Zlepšení, která snižují náklady, včetně schopnosti plánování v dodavatelských řetězcích, jež umožňuje redukci doby objednávání o 50 i více procent
. Řešení pro expanzi do nových obchodních příležitostí včetně nových funkcí pro řízení vztahů se zákazníky, které umožňují zvýšení prodeje produktů a služeb
. Komplexní rozhraní XML a podpora pro SOAP, série IBM MQ a Microsoft BizTalk Server
. Další četné funkce k dosažení rychlejší implementace a návratnosti investic (ROI), včetně rozšířených možností školení, založených na webové technologii

Nahoru

 

DNS zve návštěvníky veletrhu INVEX na stánek IT SECURITY
Na letošním ročníku mezinárodního veletrhu INVEX představí společnost DNS společně se svými partnery poprvé projekt IT SECURITY. Navázat nové "bezpečné známosti" budou moci zájemci v pavilonu V na stánku č.26.
Návštěvníci letošního ročníku Invex budou moci kromě prohlídky expozice a diskuse s českými i zahraničními odborníky také v konferenčním prostoru na stánku vyslechnout prezentace odborníků z oblasti: firewall, antivirová ochrana, šifrování, detekce průniku, VPN, PKI, autentizace a dalších. Program i další informace o expozici naleznou zájemci na této webové stránce.

Nahoru

 

Semináře top vison
Společnost top vision si vás dovoluje pozvat na certifikovaný cyklus seminářů IT manažer, který proběhne v průběhu měsíců září a října 2002.
V rámci tří dvoudenních seminářů bude podán kompaktní know-how manažera IS/IT, a to formou výměny praktických zkušeností, předání aktuálního know-how a především otevřené diskuse. Získané poznatky budete mít možnost zkonfrontovat s odborníky z praxe, kteří mají dlouholeté bohaté zkušenosti v daném oboru.
Semináře jsou tématicky rozděleny do následujících třech modulů:
. Strategie IT a řízení projektů v IT - 10.- 11.září 2002
. Integrace podnikových procesů pomocí IT - 24.- 25. září 2002
. Systémy pro podporu managementu - 16.- 17. října 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT obdržíte zde, či na tel. :02/25 09 64 87.

Nahoru

 

ICZ zakládá tradici konferencí o bezpečnosti
Odedávna patří k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat konference BIN 2002, konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů, lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata, která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především středního managementu. Půjde přitom o mnohem širší pohled, než jsou pouze záležitosti počítačových systémů.
Účastníci konference dostanou nejnovější a prakticky využitelný přehled událostí v oboru za poslední rok, včetně praktických a okamžitě použitelných výsledků práce špičkových expertů z ČR i zahraničí.
Více informací včetně možnosti elektronické přihlášky najdete na této adrese.

Nahoru


Logis


Internet, komunikace a sítě

Web Conference - služba, která šetří čas i peníze
Společnost Contactel uvádí na český trh profesionální službu Web Konference, která šetří nejen náklady na cestování a organizaci schůzek, ale i spoustu neefektivně stráveného času. Novou službu lze využít pro pracovní schůzky, školení zaměstnanců ze vzdálených poboček, partnerů a zákazníků, pro odborné konference a jiné aktivity, které tradičně vyžadují osobní jednání.
Prostřednictvím internetu mohou účastníci Web Conference společně zpracovávat, prohlížet a komentovat prezentace v PowerPointu, sdílet digitální dokumenty, kresby a interaktivně s nimi pracovat. Konference je řízena moderátorem, jímž je obvykle zástupce pořadatelské společnosti.
Nejnižší rychlost připojení k internetu pro účastníky konference je 56 kb/sec. Ještě efektivnější je Web Conference v kombinaci se službou konferenčních hovorů. Kombinace obou služeb tak nabízí soudobou alternativu "kamenné" zasedací místnosti. Obě tyto služby jsou rovněž součástí nabídky Contactelu pro koncept práce z domova - Homeworking.

Nahoru

 

Bezdrátové spojení u British Petroleum
Společnost British Petroleum (BP) uzavřela smlouvu na zřízení a provoz bezdrátových sítí pro vedení BP ve Stavangeru s firmou Nextra. Petrolejářská společnost si od řešení Nextra/TBS slibuje především snížení nákladů a lepší kontakt se zaměstnanci, zákazníky a externími spolupracovníky.
Řešení Nextra/TBS má totiž umožnit společnosti BP a jejím zaměstnancům a obchodním partnerům využívat při práci s notebookem nebo kapesním počítačem výhody vysokorychlostního bezdrátového připojení.
Virtuální privátní sítě (VPN) integrují podporu nových aplikací náročných na bezpečnost a objem přenášených dat s velkou šířkou přenosového pásma. Kombinací otevřené technologie IP s vysokou úrovní zabezpečení poskytují stejný komfort jako nákladné plně privátní sítě.
Základem je vytvoření virtuální privátní sítě zákazníka jako základního komunikačního systému celé firmy. Spojením vysokého stupně zabezpečení technologií Cisco s existujícími elementárními telekomunikačními službami vzniká nad páteřní sítí vysoce výkonné prostředí intranetu a extranetu.
 

Nahoru


TOC ve výrobě a distribuci


Informační společnost

Nová tvář ve vedení iDNES
Novým obchodním a marketingovým ředitelem rodiny serverů iDNES se od 1. září stává Petr Stuchlík (1977), který dosud zodpovídal za obchod a marketing společnosti Fincentrum. Ve vedení iDNES doplní šéfredaktora Jaroslava Kábeleho, vedoucího produkce Petra Kelina a Patricka Zandla, odpovědného za kreativu.
Příchod nového člena vedení budou doprovázet také změny v obchodní a marketingové politice iDNES. Ty odrážejí završení fúze iDNES, serveru Fincentrum a společnosti Mobil Media. Přesto i nadále bude prioritou zpravodajství, ostatní projekty budou právě zpravodajský servis pouze doplňovat a podporovat.
Petr Stuchlík vystudoval marketing a management na VŠE v Praze a Erasmus Universiteit Rotterdam/RSM.
V roce 1997 vedl projekt první české knihy o marketingu na internetu a napsal celkem tři knihy na toto téma (1998, 2000, 2002). Je odborným garantem předmětu Marketing na internetu na VŠE v Praze, podílel se také na projektech mezinárodního marketingového výzkumu CGF Gallet Int. a L'Oréal Netherlands.
V roce 2000 spoluzaložil analyticko-poradenskou společnost Fincentrum, která je v současnosti největším poskytovatelem finančních informací na českém internetu. Mezi jeho zájmy se řadí cestování, cyklistika a astronomie (je členem Zlínské astronomické společnosti).


Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist