HLEDEJ
 V SEKCI
 

28. srpna 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
IS ISO @ internetové obchodování
Dohoda velkých nad specifikací obchodních transakcí
Borland zahájil spolupráci s IBM
CA podporuje Linux i v oblasti síťových implementací a mainframe
Ani pětisetletá voda v Praze nedostala outsourcing IS K2 na kolena
Maxtor ukončuje obchod se síťovými úložnými zařízeními

Konference, semináře
Uvedení IFS Aplikace 2002
Teorie omezení ve výrobě a distribuci
ICZ zakládá tradici konferencí o bezpečnosti
Semináře top vison

Finanční monitor IT firem
Getronics jde ze ztráty nahoru
Finanční a provozní výsledky u skupiny T-Mobile

Internet, komunikace a sítě
Bezpečná bezdrátová síť pro Washington D.C.
Ukládání dat s FibreCAT
Letní L2 přepínač
Aliatel pomáhá vytopeným firmám
Klienti COL mohou využívat služeb v plném rozsahu
SMS-kový trh v Hong Kongu

Informační společnost
Skutečná pomoc
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 7-8/2002


Hlavní témata
. Přehled APS/SCM systémů
. Manažerské informační systémy
. Informační bezpečnost
. Outsourcing IT
. E-learning
. Mobilní informační systémy
. Controlling
. Critical Chain
Připravujeme:
IT System 9/2002


Hlavní témata
. E-procurement
. Informační systémy pro plánování a řízení výroby
. Informační systémy pro strategické řízení
. Balanced Scorecard
. Procesní řízení
. Počítačová podpora řízení jakosti
. Elektronická výměna dat


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


SystemOnLine


Podnikové aplikace

IS ISO @ internetové obchodování
Podnikový informační systém ISO od firmy I.F.T. Progres umožňuje realizovat prodej přes virtuální internetovou prodejnu. S pomocí programového produktu Zoner inShop 3, který je určen pro výstavbu internetových prodejen, dochází k přímému přenosu informací mezi serverem a klientskou částí programu ISO. Informace o nabízeném sortimentu, zákaznících a jejich objednávkách se čerpají z IS ISO a zpětně aktualizují jeho odpovídající tabulky.
Přímou výměnu dat lze provádět prostřednictvím příkazových souborů v textovém režimu, které jsou jako parametry předány programu pro vlastní výměnu dat.
Tento způsob práce umožňuje výběr dat a aktualizaci ovládat přímo z ekonomického software bez nutnosti výchozího předzpracování klientským centrem, které je potřebné k počátečnímu nastavení případně k testům spojení se serverovou částí.
Napojení na program Zoner inShop 3 přináší informačnímu systému ISO komfortnější práci při komunikaci se serverem. Tato komunikace probíhá naprosto automaticky a je spouštěna přímo jednotlivými volbami programu ISO.
 

Nahoru

 

Dohoda velkých nad specifikací obchodních transakcí
Společnosti Microsoft, IBM a BEA zveřejnily specifikace, které souhrnně popisují jak definovat, vytvářet a propojovat nejrůznější obchodní procesy v prostředí webových služeb. Tyto specifikace mají napomoci firmám koordinovat obchodní procesy a transakce uvnitř podniků i s partnery a zákazníky bez ohledu na výpočetní platformu na které jsou jednotlivé webové služby založeny.
Nově oznámené specifikace řeší transakční komunikaci webových služeb (WS-Coordination, WS-Transaction) a nový jazyk pro popis obchodních procesů (Business Process Execution Language for Web Services, zkráceně BPEL4WS). Tento jazyk umožňuje popisovat obchodní procesy, jež zahrnují několik webových služeb, a kromě toho umožňuje standardizovat komunikaci uvnitř podniků a mezi partnery.
Například cestovní kancelář, která zpřístupní své obchodní procesy - třeba aplikace na rezervaci hotelů, letů nebo automobilů v půjčovnách - jako webové služby, je může integrovat na transakční úrovni s obchodními procesy svých zákazníků a partnerů. S použitím jazyka BPEL4WS a specifikací WS-Coordination a WS-Transaction by zákazník cestovní kanceláře mohl elektronicky zadat plán své cesty zástupci cestovní kanceláře. Systém pak podle požadavku zákazníka automaticky zajistí vhodný letecký spoj, rezervaci hotelu a automobilu a jakmile je zpracování plánu cesty dokončeno, může systém potvrdit všechny rezervace zpátky zákazníkovi. Pokud by se jakoukoli aplikaci nepodařilo úspěšně provést, dokončené úlohy by se automaticky stornovaly.

Nahoru

 

Borland zahájil spolupráci s IBM
Společnost Borland uzavřela několik dohod se společností IBM, na jejichž základě budou obě firmy společně postupovat při distribuci a propagaci vývojových řešení pro operační systémy Windows a Linux.
Tato smlouva byla postavena na rozšířenosti databázového softwaru IBM DB2 a technologie Borland Rapid Aplication Developement (RAD) mezi vývojáři, kterým by měla do budoucna zajistit vytváření grafické (GUI), databázové a webové aplikace a také webové služby pro operační systémy Windows a Linux.
Smlouva začne nabývat platnosti koncem tohoto léta, kdy společnost IBM začne přidávat třiceti denní testovací verze produktů Borland Delphi Studio Architect, Borland C++ Builder Enterprise a Borland Kylix Enterprise do většiny verzí svých produktů IBM DB2 Universal developer's Edition a DB2 Universal Personal Edition. Na druhou stranu bude společnost Borland přidávat produkt IBM DB2 Universal Developer's Edition do většiny verzí svých produktů Borland Delphi Studio Architect, Borland C++ Builder Enterprise a Borland Kylix Enterprise.
Součástí dohody je úmluva, že se obě společnosti budou podílet na vytvoření portálu, který bude pomáhat vývojářům, kteří mají zájem o přechod na mezi-platformová řešení od společností Borland a IBM. Tento portál bude dostupný na webových stránkách společnosti IBM a bude spravován oběma společnostmi.

Nahoru

 

CA podporuje Linux i v oblasti síťových implementací a mainframe
Společnost Computer Associates (CA) oznámila několik novinek ve svém portfoliu. Patří mezi ně řešení správy Linuxu pro mainframe počítače i pro počítače v sítích.
Pro mainframe počítače, kde se využívá Linux, vydalo CA nové verze aplikací Unicenter Software Delivery a Unicenter Asset Management a beta verze aplikací Unicenter ServicePlus Service Desk a BrightStor Enterprise Backup. Pro terminály v počítačových sítích využívající Linux vydalo CA novou verzi aplikace eTrust Admin a několik nových funkcí a agentů v rámci aplikace BrightStor.
CA se snaží rovněž spolupracovat s komunitou okolo Linuxu, protože chce zajistit plnou kompatibilitu svých řešení se všemi nejvýznamnějšími distribuovanými aplikacemi jako jsou, mimo jiné i Caldera, Red Hat, SuSE a Turbolinux. Dále CA spolupracuje s novou iniciativou UnitedLinux na zajištění souladu u nových verzí.

Nahoru

 

Ani pětisetletá voda v Praze nedostala outsourcing IS K2 na kolena
Plných pět dnů od kritického 13. srpna až do 18. srpna byly v zatopených pražských Holešovicích v datovém centru společnosti Tiscali v provozu agregáty, které zajišťovaly přísun elektrické energie pro servery společnosti Q.gir - informační technologie poskytující služby outsourcingu informačního systému K2.
Byť stálá služba v datovém centru Tiscali byla doslova odříznuta od světa, díky přístupu pracovníků společnosti byl přechod na záložní zdroje elektrické energie plynulý. Pětisetletá voda, jak je nyní označováno řádění Vltavy v Praze, se neprojevila na funkci digitálních datových okruhů ani na outsourcing informačního systému K2 u žádného z klientů.
Outsourcing informačního systému K2 je novým pojetím přístupu k provozování informačního systému a s ním úzce spojeným službám. Základním přínosem outsourcingu informačního systému K2 je přenos odpovědnosti za provoz IS na poskytovatele, což má příznivý vliv i na kvalitu vnitrofiremních služeb. Outsourcing informačního systému K2 podporuje, jako generální partner pro datové komunikace, společnost Tiscali.

Nahoru

 

Maxtor ukončuje obchod se síťovými úložnými zařízeními
Ne vždy všechno vyjde. Takhle by se dalo hodnotit poslední rozhodnutí ve firma Maxtor, kterým se pozastavuje výroba a prodej síťových úložných zařízení (NAS) značky MaxAttach. Maxtor bude s nynějšími zákazníky NAS spolupracovat po dobu postupného ukončování provozu a nadále bude podporovat koncové uživatele s instalovanými produkty MaxAttach v souladu se stávajícími smlouvami.
Podle prezidenta Maxtoru - Mike Cannonu - od doby, co na podzim roku 1999 vstoupili do obchodu se síťovými úložnými zařízeními, tempo růstu trhu hluboce kleslo. V krátkém čase byl trh NAS rychle nasycen, protože do něj vstoupilo mnoho celosvětových OEM výrobců se svými vlastními značkovými produkty. Tudíž se značka Maxtor dostala do ostré konkurence ve které neuspěla.
Ukončení obchodování se zařízeními NAS, by mělo firmě umožnit soustředit se na hlavní obchody s diskovými jednotkami, dále snížit výdaje a urychlit návrat ziskovosti společnosti Maxtor. Předpokládané výdaje Maxtoru spojené s ukončením NAS obchodu budou ve třetím čtvrtletí činit 75 až 85 miliónů dolarů.

Nahoru


Týden facility managementu v Praze 2002


Konference, semináře, školení

Uvedení IFS Aplikace 2002
Společnost IFS Czech si vás dovoluje srdečně pozvat na oficiální uvedení nové verze IFS Aplikace 2002 pro Českou republiku, které se bude konat pod čestným patronátem Švédské obchodní komory a ve spolupráci s IBM Česká republika a časopisu IT System  ve středu 11. záři v Praze v prostorách Břevnovského kláštera.
Budete mít možnost se seznámit s novou verzí IFS Aplikací 2002, která je právě v těchto dnech uváděna na český trh včetně živé prezentace systému. Bližší program konference naleznete na webové stránce společnosti IFS Czech, kde se můžete i přihlásit.
IFS Aplikace 2002 - "Packaged for Payback" nabízejí efektivní řešení dnešních nejnaléhavějších podnikových potřeb: kontrolu nákladů a podporu rychlejší expanze do nových obchodních příležitostí. IFS Aplikace 2002 "Packaged for Payback" obsahují:
. Zlepšení, která snižují náklady, včetně schopnosti plánování v dodavatelských řetězcích, jež umožňuje redukci dobu objednávání o 50 i více procent
. Řešení pro expanzi do nových obchodních příležitostí včetně nových funkcí pro řízení vztahů se zákazníky, které umožňují zvýšení prodeje produktů a služeb
. Komplexní rozhraní XML a podpora pro SOAP, série IBM MQ a Microsoft BizTalk Server
. Další četné funkce k dosažení rychlejší implementace a návratnosti investic (ROI), včetně rozšířených možností školení, založených na webové technologii

Nahoru

 

Teorie omezení ve výrobě a distribuci
Ve dnech 10. - 11. září bude probíhat v hotelu Movenpick v Praze Dvoudenní konference o plánování a řízení výroby, kterou pořádá společnost GOLDRATT CZ.
Pokud Vás trápí problémy s delší dodací lhůtou, než je zákazník ochoten tolerovat, ve vaši firmě trpíte vysokou úrovni zásob v distribučním systému; přesto některé položky nejdou na odbyt a zastarávají, jiné položky zákazníci naopak požadují, ale ty "zrovna nejsou" či máte nadbytek nedokončené výroby, a přesto chybí ty správné díly pro montáž, je konference určena právě pro vás.
Všechny tyto symptomy mají totiž svůj původ v existenci tzv. generického konfliktu výroby, jehož logika je znázorněna tzv. "mrakem klíčového konfliktu". Bližší program konference naleznete na webové stránce společnost GOLDRATT CZ, kde se můžete i přihlásit.

Nahoru
 
ICZ zakládá tradici konferencí o bezpečnosti
Odedávna patří k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat konference BIN 2002, konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů, lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata, která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především středního managementu. Půjde přitom o mnohem širší pohled, než jsou pouze záležitosti počítačových systémů.
Účastníci konference dostanou nejnovější a prakticky využitelný přehled událostí v oboru za poslední rok, včetně praktických a okamžitě použitelných výsledků práce špičkových expertů z ČR i zahraničí.
Více informací včetně možnosti elektronické přihlášky najdete na této adrese.

Nahoru

Semináře top vison
Společnost top vision si vás dovoluje pozvat na certifikovaný cyklus seminářů IT manažer, který proběhne v průběhu měsíců září a října 2002.
V rámci tří dvoudenních seminářů bude podán kompaktní know-how manažera IS/IT, a to formou výměny praktických zkušeností, předání aktuálního know-how a především otevřené diskuse. Získané poznatky budete mít možnost zkonfrontovat s odborníky z praxe, kteří mají dlouholeté bohaté zkušenosti v daném oboru.
Semináře jsou tématicky rozděleny do následujících třech modulů:
. Strategie IT a řízení projektů v IT - 10.- 11.září 2002
. Integrace podnikových procesů pomocí IT - 24.- 25. září 2002
. Systémy pro podporu managementu - 16.- 17. října 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT obdržíte zde, či na tel. :02/25 09 64 87.

Nahoru


Logis


Finanční monitor IT firem

Getronics jde ze ztráty nahoru
Společnost Getronics, která je poskytovatelem služeb a řešení pro podnikové uživatele v oblasti informačních a komunikačních technologií, oznámila finanční výsledky za první pololetí roku 2002 ukončené 30. červnem.
Provozní zisk (EBITA) dosáhl za první půlrok 2002 částku 60 mil. Euro. Hrubý zisk se díky zefektivnění provozních nákladů zlepšil o 18,7 % (první polovina 2001: 18 %). Posun nastal také v cash-flow z provozní činnosti, které se dostalo do plusové hodnoty a dosáhlo 5 mil. Euro ve srovnání s výsledky za stejné období v roce 2001, kdy došlo ke ztrátě v hodnotě 28 mil. Euro.
Na konci půlročního období ale vykázal Getronics nemilý pokles tržeb o 12,5 % na 1,838 mld. Euro oproti prvním šesti měsícům loňského roku (za první půlrok 2001 dosáhly tržby 2,101 mld. Euro). Výnosy z poskytovaných služeb zaznamenaly mírnější pokles o 5,5 %, výnosy z prodeje produktů poklesly o 26 %.
Toto snižování provozní ziskovosti bylo primárně dáno pokračující redukcí investic do nových technologií a e-business řešení, rušením nebo pozastavením projektů ICT u klientů a stálým tlakem na snižování cen. Převládá spíše snaha o úspory v řízení a to díky standardizaci a modernizaci unifikovaného výpočetního prostředí. Toto je oblast, ve které si Getronics na trhu věří.

Nahoru

 

Finanční a provozní výsledky u skupiny T-Mobile
Za první pololetí letošního roku vzrostly meziročně tržby společnosti RadioMobil téměř o 38 milionů eur a dosáhly tak celkové výše 325 milionů eur (10,1 mld. Kč). Hodnota EBITDA vzrostla o 39 % z loňských 109 milionů eur (3,8 mld Kč) na 151 milionů eur (4,7 mld Kč) v letošním roce. EBITDA marže činila 46,5 procenta. Čistý přírůstek zákazníků za prvních šest měsíců tohoto roku přitom činil 300 tisíc. Téměř 25 % představovali tarifní zákazníci, oproti pouze šesti a půl procentu ve stejném období loňského roku.
Rovněž i celá skupina T-Mobile se může pochlubit dobrými výsledky.
Pro T-Mobile International představovalo právě ukončené pololetí nejlepší v historii společnosti. Tržby skupiny vzrostly ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 53 % na 9,1 miliardy eur (1. pololetí 2001: 6,0 miliardy eur). Počet zákazníků vzrostl o téměř 20 % z 48 na 58 miliónu. Z toho 47,5 miliónu tvořili zákazníci dceřiných společností a společností, v nichž má T-Mobile většinovou účast, v Německu, USA, Velké Británii, Rakousku a České republice. Společnosti skupiny v Nizozemsku, Polsku a Rusku měly ke 30. červnu přibližně 10 miliónů zákazníků, tj. o 3,7 miliónu více než o rok dříve.
Jedním z hlavních motorů růstu zákaznické základny zůstala americká dceřiná společnost VoiceStream. I přes pokles počtu zákazníků využívajících předplacené služby (-166 000 ve 2. čtvrtletí 2002) vzrostla zákaznická základna o 526 000 na současný celkový počet více než 8 miliónů: tj. o 2,1 miliónu. S 282 milióny eur se společnosti VoiceStream rovněž poprvé podařilo dosáhnout kladné pololetní hodnoty EBITDA. Tržby společnosti v prvním pololetí roku 2002 dosáhly téměř 2,8 miliard eur. Podíl tarifních zákazníků nyní činí 80 % a ačkoliv průměrná tržba na zákazníka v porovnání s prvním čtvrtletím letošního roku poklesla z 52 na 51 euro, jde pouze o důsledek vývoje měnového kurzu. V dolarech naopak došlo k mírnému nárůstu.
A Evropa? Tržby evropských společností, v nichž má T-Mobile majoritní účast, vzrostly z 5,6 na 6,3 miliardy eur. Například celkový počet zákazníků T-Mobile Deutschland činil na konci prvního pololetí 2002 23,3 miliónu zákazníků. To představuje nárůst oproti konci prvního pololetí 2001 přibližně 1,2 miliónu, resp. 5 %. Podíl společnosti T-Mobile Deutschland na trhu vzrostl oproti stejnému období loňského roku o cca 1 procento na přibližně 41%. Podíl tarifních zákazníků činil na konci 1. pololetí 2002 téměř 47 %. Zajímavé jsou údaje o nákladech na získání zákazníka. Průměrné náklady na získání zákazníka činily v Německu 93 eur, přičemž v případě tarifních zákazníků se jednalo o 165 eur a u zákazníků předplacených služeb o 32 eur.
Také společnosti T-Mobile UK se ve srovnání s loňským rokem podařilo získat značný počet nových zákazníků. Zákaznická základna tak oproti předchozímu roku vzrostla o téměř 1,7 miliónu na 11,1 miliónu, což představuje nárůst o 18 procent. V první polovině letošního finančního roku získala společnost více než 150 000 nových tarifních zákazníků. Podíl na trhu se zvýšil z 21 na 22 procent.
Společnosti T-Mobile UK se rovněž v prvním pololetí podařilo zvýšit tržby, jež tak dosáhly 1,85 miliardy eur. To představuje oproti témuž období loňského roku nárůst o 19 %.
Společnost T-Mobile Austria zvýšila své průměrné tržby na zákazníka z 27 na 29 eur, a to díky zeštíhlení své základny zákazníků předplacených služeb. V důsledku této eliminace neaktivních zákazníků realizované v prvním čtvrtletí se snížil počet běžných zákazníků z 2,1 miliónu v předchozím roce na letošní 2 miliónu. Tržní podíl v Rakousku činil přes 33 %. Tržby se udržely téměř na úrovni loňského roku, a sice dosáhly 0,50 miliónů eur, zatímco v roce 2001 činily 0,52 miliónů eur.
Rovněž příznivě se vyvíjely počty zákazníků společností, v nichž má T-Mobile menšinovou účast, v Nizozemsku (Ben), Polsku (PTC) a Rusku (MTS). Např. Ben má nyní 1,3 miliónu zákazníků - tj. přibližně o 0,3 miliónu více než v předchozím roce. Rovněž společnosti PTC se na polském trhu podařilo posílit svoji pozici, přičemž její zákaznická základna vzrostla oproti loňskému roku o 3,3 miliónu na 4,2 miliónu a se svým 36 tržním podílem je na polském trhu mobilních telekomunikací druhým nejsilnějším operátorem. Ruská jednička na trhu, MTS, zvýšila počet svých zákazníků o 132 procent, a to z 1,9 na 4,4 miliónu.

Nahoru


BIN 2002


Internet, komunikace a sítě

Bezpečná bezdrátová síť pro Washington D.C.
Společenství bezpečnostních a dopravních zastupitelství ve Virginii, Marylandu a distriktu Kolumbie oznámily, že firma IBM zvítězila v tendru na vytvoření bezpečnostní komunikační sítě pro oblast Washingtonu D.C. Tento bezdrátový systém propojí soudní úřady jednotlivých států a umožní vzájemnou komunikaci v reálném čase úředníkům z více než 40 místních, státních a federálních zastupitelstev.
Bezdrátová bezpečnostní síť Capital Wireless Integrated Network (CapWIN) také umožní během krizových událostí bezdrátový přístup do hromadných vládních databází pro požární a policejní stanice, dopravní úřady a další krizová a pohotovostní centra. Síť CapWIN pomůže eliminovat problémy s nedostatkem informací a umožní komunikaci mezi jinak nekompatibilními systémy jednotlivých bezpečnostních složek.
Systém CapWIN je navržen s cílem zjednodušit a usnadnit řízení a vzájemnou koordinaci všech složek reagujících na vzniklou mimořádnou událost. Povolané úřední osoby spolu budou vzájemně komunikovat přes webové rozhraní a aplikaci rychlého zasílání zpráv (instant messaging), standardní přístroje jako jsou počítače, notebooky, PDA a mobilní telefony umožňující datový přenos.

Nahoru

 

Ukládání dat s FibreCAT
Společnost Fujitsu Siemens uvedla na trh nový přírůstek v řadě podnikových systémů pro ukládání dat FibreCAT. Model s typovým označením FibreCAT CX600 spojuje vyšší konektivitu, výkon i kapacitu při konsolidaci prostředí Windows a UNIX do jediné úložní sítě. V 2GB architektuře Fibre Channel dosahuje 4procesorový FibreCAT CX600 výkonu 150 000 vstupně - výstupních operací za sekundu a přenosové kapacity 1300 MB za sekundu.
Maximální počet 8 spojení a 256 koncových systémů (hosts), spolu s 8 GB vyrovnávací paměti a maximální kapacitou 240 disků a 1 024 logických jednotek (LUN) představuje zajímavou variantu pro on-line řešení konsolidaci systémů pro ukládání dat.
S modelem CX600 zároveň pokračuje vylepšování modulárního designu FibreCAT, který umožňuje zvyšovat kapacitu zařízení při zachování jeho půdorysu. Systém, který se včetně procesoru, zdrojů a diskového modulu vejde do 8 výškových jednotek, lze rozšiřovat až na 42jednotkovou skříň, která pojme až 180 disků o celkové kapacitě více než 13 TB.
Softwarová výbava pro správu úložišť FibreCAT umožňuje nepřetržitý provoz se zárukou vysoké úrovně dostupnosti a podpory při obnově dat v případě poruchy. Díky spolupráci výrobce s EMC představuje FibreCAT CX600 produkt s rozsáhlou softwarovou funkcionalitou na trhu středně výkonných systémů pro ukládání dat, navíc plně optimalizovaný pro provoz heterogenních sítí typu Storage Area Network.
 

Nahoru

 

Letní L2 přepínač
Do rodiny řízených L2 přepínačů AT-8000 firmy Allied Telesyn přibyl další plochý přírůstek - typ AT-8026FC. Tento přepínač byl navržen pro sítě s optickou páteří pracující s rychlostí 100 Mb/s. Nový AT-8026FC kombinuje bohatou funkční výbavu a jak jsme u této řady zvyklí - jednoduchost při použití.
Přepínač AT-8026FC je základní 24portový model 10/100TX řízeného Fast Ethernet přepínače na 2.vrstvě, který je vybaven dvěma pevnými 100FX uplinky s SC konektory.
Přepínač AT-8026FC se řadí vedle dalších dvou modelů řady AT-8000. Celá řada škálovatelných L2 přepínačů s vylepšenou stohovatelností (Enhanced Stacking) je navržena pro potřeby poskytovatelů služeb, vládních a vzdělávacích institucí a samozřejmě i podniků při budování moderních sítí.
Společné vlastnosti obsažené v celé produktové řadě zahrnují výkon rovnající se rychlosti média, architekturu bez úzkých částí a technologii vylepšené stohovatelnosti Enhanced Stacking. Funkce správy zahrnují webové rozhraní, SNMP a Telnet. Dále je v zájmu vyšší pružnosti správy umožněno exportovat Allied Telesyn MIBS do aplikací síťové správy třetích stran. Celá řada přepínačů AT-8000 je plně podporována javovým nástrojem pro správu od společnosti Allied Telesyn - AT-View+.
Technologie vylepšené stohovatelnosti eliminuje potřebu speciálního serveru nebo pracovní stanice, čímž zbavuje správce sítě od opakovaných a obvykle nevyhnutelných úkonů při sestavování a správě LAN sítí. Prostřednictvím webového rozhraní AT-8000 nebo Telnetu mohou správci sítě obsluhovat širokou škálu funkcí řady AT-8000 a monitorovat, řídit, vytvářet či odstraňovat virtuální sítě VLAN, zabezpečení či propojení portů a další funkce stohu Enhanced Stack, a to až pro 24 jednotek nebo 624 portů prostřednictvím jediné IP adresy.
V zájmu vyšší flexibility je možné přepínače propojit do Enhanced Stack stohu i když jsou fyzicky umístěné v různých skříních či místnostech, protože jde o funkci řídícího softwaru AT-8000. Naproti tomu většina ostatních stohovacích technologií vyžaduje fyzické propojení, neboť vlastní funkce stohování jsou založeny na hardwaru a ne na softwaru.
Všechny modely, AT-8024, AT 8026FC a AT-8024GB, obsahují přepínací strukturu pracující na 9,6 Gb/s, která dosahuje propustnosti 6,5 milionu paketů za sekundu na všech portech připojených do LAN. Všechny přepínače řady AT-8000 jsou nyní dostupné i v České republice.


Nahoru

 

Aliatel pomáhá vytopeným firmám
Zatímco nefunkčních zůstává stále ještě přes 40 000 telefonních linek v síti dominantního operátora, společnost Aliatel pomáhá tam, kde bez spojení zůstaly důležité instituce. Již v pátek 16. srpna byla podepsána mimořádná smlouva s Územním střediskem záchranné služby v Českých Budějovicích na veřejné hlasové služby Business Call Direct.
Přípojka byla zřízena do 48 hodin od podpisu smlouvy, protože Záchranné službě hrozilo přerušení telefonního spojení do pevných sítí. Obdobně rychle byly zprovozněny i služby pro pobočku České spořitelny v pražském Karlíně a hlasové a internetové služby pro Lidové noviny sídlící v téže lokalitě.
Protože Aliatel sídlil ve vytopeném Karlíně, od 12. srpna řídí provoz z lokality Nagano v Praze 3. Síť byla a je po celou dobu nepřetržitě dohledována a všechny služby jsou funkční, vyjma těch, kdy zákazník sídlí v místě, kde byla zastavena dodávka energie, eventuálně je poškozeno jeho koncové zařízení. Společnost Aliatel rovněž nabízí podnikům, které byly postiženy povodněmi, umístění serverů ve svém datovém centru, a to bezplatně až do konce září.


Nahoru

 

Klienti COL mohou využívat služeb v plném rozsahu
Rovněž další zpráva se týká po povodňové situace v oblasti komunikací. Czech On Line oznamuje, že ničivé povodně z minulého týdne nepoškodily páteřní síť této společnosti. Kompletní portfolio služeb bylo a je plně funkční bez podstatnějších výpadků v síti a bez vážných závad na území celé České republiky. Případné výpadky byly pouze krátkodobé - řádově jednu hodinu. Nejdelší pak na přípojném bodu v libeňském hotelu Olympic, který trval zhruba jeden a půl dne.
Mimo provoz byly pouze některé přípojné body bezdrátového připojení k internetu, a to z důvodů odpojení dodávek elektrického proudu. Vytáčené služby připojení k internetu VOLNÝ, hlasové a datové služby, dále i služby s přidanou hodnotou, které společnost Czech On Line poskytuje, nebyly ohroženy. Všem svým klientům, kterých se ojedinělé výpadky týkaly, nabídne společnost COL kompenzaci.


Nahoru

 

SMS-kový trh v Hong Kongu
Hongkongský operátor New World Mobility potřeboval rychle najít řešení pro překotný nárůst SMS provozu v této části světa, který nastal od prosince loňského roku, kdy operátoři umožnili posílat zprávy mezi různými sítěmi.
Když se hongkongský operátor rozhlížel po vhodném řešení, našel si Logicu se systémem SMS centra. Jedná se o software, který zpracuje SMS odeslanou z mobilního telefonu (nebo případně odjinud) a odešle ji do jiného aparátu. Z hlediska České republiky je asi nejzajímavější to, ze tam bylo nasazeno SMS centrum Telepath 2700, které bylo vyvinuto u nás na Petřinách (Pražské produktové centrum firmy Logica) a odsud je také podporováno.
Vybrané řešení SMS centra - Telepath 2700 - se vyznačuje potřebnou výkonností, škálovatelností a skutečností, že jako jediné SMS centrum podporuje všechny technologické standardy sítí (GSM, CDMA či TDMA). Logica nainstalovala svá SMS centra také poslednímu z šesti mobilních operátorů v Hong Kongu, čímž ovládla místní trh s řešeními pro přenos textových zpráv. Logica již dříve získala 100 % trhu na Taiwanu a v Macau.


Nahoru


TOC ve výrobě a distribuci


Informační společnost

Skutečná pomoc
Bez komerčního podtextu a na rozdíl od jiných firem, které zneužívají nesnází vytopených firem k nabídce komerčních služeb s akční slevou, se lidé ze společnosti Sybase ČR aktivně zapojili do odstraňování škod způsobených ničivou povodní v pražské zoologické zahradě. Zaměstnanci tuzemské pobočky Sybase se ve středu 22. srpna vyhrnuli rukávy a zúčastnili se úklidových prací přímo v areálu ZOO Praha, zdevastovaném živelnou pohromou z předminulého týdne.
Pražská ZOO utrpěla velké materiální škody. K prvním krokům patří i zde, stejně jako v podobně postižených oblastech, odklízení masy naplaveného bahna ze zatopených pavilonů a úklid zanesených cest a výběhů.
Přes veškerou snahu ošetřovatelů se nepodařilo zachránit několik velkých savců ze spodní části ZOO. Povodňovou apokalypsu nepřežil slon, medvěd, lev, hrošice, vzácný samec gorily nížinné a dva hrošíci libérijští, počet uhynulých exotických ptáků z níže situovaných ubikací dosahuje zhruba osmdesáti. Ani lachtaní uprchlík Gaston, vylovený po dlouhém putování Vltavou a Labem v Německu, bohužel převoz do ČR nevydržel.
Zástupci pražské zoologické zahrady jsou přes všechny hrůzy, které v minulých dnech jejich působiště postihlo, mírnými optimisty. Horní okruh ZOO by rádi otevřeli alespoň částečně již tento víkend. Aby obnova poničené zahrady pokračovala co nejlépe a nejrychleji, k tomu přispívá mnoho dobrovolných pomocníků z celé Prahy.


Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist