V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 7-8/2002
Hlavní témata
.
Přehled APS/SCM systémů
.
Manažerské informační systémy
.
Informační bezpečnost
.
Outsourcing IT
.
E-learning
.
Mobilní informační systémy
.
Controlling
.
Critical Chain |
Připravujeme:
IT System 9/2002
Hlavní témata
.
E-procurement
.
Informační systémy pro plánování a řízení výroby
.
Informační systémy pro strategické řízení
.
Balanced Scorecard
.
Procesní řízení
.
Počítačová podpora řízení jakosti
.
Elektronická výměna dat |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
IS ISO @ internetové
obchodování
Podnikový informační systém ISO od firmy I.F.T. Progres umožňuje
realizovat prodej přes virtuální internetovou prodejnu. S pomocí
programového produktu Zoner inShop 3, který je určen pro výstavbu
internetových prodejen, dochází k přímému přenosu informací mezi
serverem a klientskou částí programu ISO. Informace o nabízeném
sortimentu, zákaznících a jejich objednávkách se čerpají z IS ISO a
zpětně aktualizují jeho odpovídající tabulky.
Přímou výměnu dat lze provádět prostřednictvím příkazových souborů v
textovém režimu, které jsou jako parametry předány programu pro vlastní
výměnu dat.
Tento způsob práce umožňuje výběr dat a aktualizaci ovládat přímo z
ekonomického software bez nutnosti výchozího předzpracování klientským
centrem, které je potřebné k počátečnímu nastavení případně k testům
spojení se serverovou částí.
Napojení na program Zoner inShop 3 přináší informačnímu systému ISO
komfortnější práci při komunikaci se serverem. Tato komunikace probíhá
naprosto automaticky a je spouštěna přímo jednotlivými volbami programu
ISO.
Nahoru

Dohoda
velkých nad specifikací obchodních transakcí
Společnosti
Microsoft, IBM a BEA zveřejnily specifikace, které souhrnně popisují jak
definovat, vytvářet a propojovat nejrůznější obchodní procesy v
prostředí webových služeb. Tyto specifikace mají napomoci firmám
koordinovat obchodní procesy a transakce uvnitř podniků i s partnery a
zákazníky bez ohledu na výpočetní platformu na které jsou jednotlivé
webové služby založeny.
Nově oznámené specifikace řeší transakční komunikaci webových služeb
(WS-Coordination, WS-Transaction) a nový jazyk pro popis obchodních
procesů (Business Process Execution Language for Web Services, zkráceně
BPEL4WS). Tento jazyk umožňuje popisovat obchodní procesy, jež zahrnují
několik webových služeb, a kromě toho umožňuje standardizovat komunikaci
uvnitř podniků a mezi partnery.
Například cestovní kancelář, která zpřístupní své obchodní procesy -
třeba aplikace na rezervaci hotelů, letů nebo automobilů v půjčovnách -
jako webové služby, je může integrovat na transakční úrovni s obchodními
procesy svých zákazníků a partnerů. S použitím jazyka BPEL4WS a
specifikací WS-Coordination a WS-Transaction by zákazník cestovní
kanceláře mohl elektronicky zadat plán své cesty zástupci cestovní
kanceláře. Systém pak podle požadavku zákazníka automaticky zajistí
vhodný letecký spoj, rezervaci hotelu a automobilu a jakmile je
zpracování plánu cesty dokončeno, může systém potvrdit všechny rezervace
zpátky zákazníkovi. Pokud by se jakoukoli aplikaci nepodařilo úspěšně
provést, dokončené úlohy by se automaticky stornovaly.
Nahoru

Borland zahájil spolupráci s
IBM
Společnost
Borland uzavřela několik dohod se společností IBM, na jejichž základě
budou obě firmy společně postupovat při distribuci a propagaci
vývojových řešení pro operační systémy Windows a Linux.
Tato smlouva byla postavena na rozšířenosti databázového softwaru IBM
DB2 a technologie Borland Rapid Aplication Developement (RAD) mezi
vývojáři, kterým by měla do budoucna zajistit vytváření grafické (GUI),
databázové a webové aplikace a také webové služby pro operační systémy
Windows a Linux.
Smlouva začne nabývat platnosti koncem tohoto léta, kdy společnost IBM
začne přidávat třiceti denní testovací verze produktů Borland Delphi
Studio Architect, Borland C++ Builder Enterprise a Borland Kylix
Enterprise do většiny verzí svých produktů IBM DB2 Universal developer's
Edition a DB2 Universal Personal Edition. Na druhou stranu bude
společnost Borland přidávat produkt IBM DB2 Universal Developer's
Edition do většiny verzí svých produktů Borland Delphi Studio Architect,
Borland C++ Builder Enterprise a Borland Kylix Enterprise.
Součástí dohody je úmluva, že se obě společnosti budou podílet na
vytvoření portálu, který bude pomáhat vývojářům, kteří mají zájem o
přechod na mezi-platformová řešení od společností Borland a IBM. Tento
portál bude dostupný na webových stránkách společnosti IBM a bude
spravován oběma společnostmi.
Nahoru

CA podporuje Linux i v oblasti síťových implementací a mainframe
Společnost
Computer Associates (CA) oznámila několik novinek ve svém portfoliu.
Patří mezi ně řešení správy Linuxu pro mainframe počítače i pro počítače
v sítích.
Pro mainframe počítače, kde se využívá Linux, vydalo CA nové verze
aplikací Unicenter Software Delivery a Unicenter Asset Management a beta
verze aplikací Unicenter ServicePlus Service Desk a BrightStor
Enterprise Backup. Pro terminály v počítačových sítích využívající Linux
vydalo CA novou verzi aplikace eTrust Admin a několik nových funkcí a
agentů v rámci aplikace BrightStor.
CA se snaží rovněž spolupracovat s komunitou okolo Linuxu, protože chce
zajistit plnou kompatibilitu svých řešení se všemi nejvýznamnějšími
distribuovanými aplikacemi jako jsou, mimo jiné i Caldera, Red Hat, SuSE
a Turbolinux. Dále CA spolupracuje s novou iniciativou
UnitedLinux na
zajištění souladu u nových verzí.
Nahoru

Ani pětisetletá voda v Praze nedostala outsourcing IS K2 na kolena
Plných pět dnů od kritického 13. srpna až do 18. srpna byly v zatopených
pražských Holešovicích v datovém centru společnosti Tiscali v provozu
agregáty, které zajišťovaly přísun elektrické energie pro servery
společnosti Q.gir - informační technologie poskytující služby
outsourcingu informačního systému K2.
Byť stálá služba v datovém centru Tiscali byla doslova odříznuta od
světa, díky přístupu pracovníků společnosti byl přechod na záložní
zdroje elektrické energie plynulý. Pětisetletá voda, jak je nyní
označováno řádění Vltavy v Praze, se neprojevila na funkci digitálních
datových okruhů ani na outsourcing informačního systému K2 u žádného z
klientů.
Outsourcing informačního systému K2 je novým pojetím přístupu k
provozování informačního systému a s ním úzce spojeným službám.
Základním přínosem outsourcingu informačního systému K2 je přenos
odpovědnosti za provoz IS na poskytovatele, což má příznivý vliv i na
kvalitu vnitrofiremních služeb. Outsourcing informačního systému K2
podporuje, jako generální partner pro datové komunikace, společnost
Tiscali.
Nahoru

Maxtor
ukončuje obchod se síťovými úložnými zařízeními
Ne vždy
všechno vyjde. Takhle by se dalo hodnotit poslední rozhodnutí ve firma
Maxtor, kterým se pozastavuje výroba a prodej síťových úložných zařízení
(NAS) značky MaxAttach. Maxtor bude s nynějšími zákazníky NAS
spolupracovat po dobu postupného ukončování provozu a nadále bude
podporovat koncové uživatele s instalovanými produkty MaxAttach v
souladu se stávajícími smlouvami.
Podle prezidenta Maxtoru - Mike Cannonu - od doby, co na podzim roku
1999 vstoupili do obchodu se síťovými úložnými zařízeními, tempo růstu
trhu hluboce kleslo. V krátkém čase byl trh NAS rychle nasycen, protože
do něj vstoupilo mnoho celosvětových OEM výrobců se svými vlastními
značkovými produkty. Tudíž se značka Maxtor dostala do ostré konkurence
ve které neuspěla.
Ukončení obchodování se zařízeními NAS, by mělo firmě umožnit soustředit
se na hlavní obchody s diskovými jednotkami, dále snížit výdaje a
urychlit návrat ziskovosti společnosti Maxtor. Předpokládané výdaje
Maxtoru spojené s ukončením NAS obchodu budou ve třetím čtvrtletí činit
75 až 85 miliónů dolarů.
Nahoru |
|
Konference, semináře,
školení |
Uvedení IFS Aplikace 2002
Společnost IFS
Czech si vás dovoluje srdečně pozvat na oficiální uvedení nové verze IFS
Aplikace 2002 pro Českou republiku, které se bude konat pod čestným
patronátem Švédské obchodní komory a ve spolupráci s IBM Česká republika
a časopisu IT
System ve středu 11. záři v Praze v prostorách
Břevnovského kláštera.
Budete mít možnost se seznámit s novou verzí IFS Aplikací 2002, která je
právě v těchto dnech uváděna na český trh včetně živé prezentace
systému. Bližší program konference naleznete na webové stránce
společnosti IFS Czech,
kde se můžete i
přihlásit.
IFS Aplikace 2002 - "Packaged for Payback" nabízejí efektivní řešení
dnešních nejnaléhavějších podnikových potřeb: kontrolu nákladů a podporu
rychlejší expanze do nových obchodních příležitostí. IFS Aplikace 2002
"Packaged for Payback" obsahují:
. Zlepšení, která snižují náklady, včetně schopnosti plánování v
dodavatelských řetězcích, jež umožňuje redukci dobu objednávání o 50 i
více procent
. Řešení pro expanzi do nových obchodních příležitostí včetně nových
funkcí pro řízení vztahů se zákazníky, které umožňují zvýšení prodeje
produktů a služeb
. Komplexní rozhraní XML a podpora pro SOAP, série IBM MQ a Microsoft
BizTalk Server
. Další četné funkce k dosažení rychlejší implementace a návratnosti
investic (ROI), včetně rozšířených možností školení, založených na
webové technologii
Nahoru

Teorie omezení ve výrobě
a distribuci
Ve dnech 10. - 11. září bude probíhat v hotelu Movenpick v Praze
Dvoudenní konference o plánování a řízení výroby, kterou pořádá
společnost GOLDRATT CZ.
Pokud Vás trápí problémy s delší dodací lhůtou, než je zákazník ochoten
tolerovat, ve vaši firmě trpíte vysokou úrovni zásob v distribučním
systému; přesto některé položky nejdou na odbyt a zastarávají, jiné
položky zákazníci naopak požadují, ale ty "zrovna nejsou" či máte
nadbytek nedokončené výroby, a přesto chybí ty správné díly pro montáž,
je konference určena právě pro vás.
Všechny tyto symptomy mají totiž svůj původ v existenci tzv. generického
konfliktu výroby, jehož logika je znázorněna tzv. "mrakem klíčového
konfliktu". Bližší program konference naleznete na webové stránce
společnost GOLDRATT CZ,
kde se můžete i přihlásit.
Nahoru

ICZ zakládá tradici
konferencí o bezpečnosti
Odedávna patří
k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem
problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v
oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru
bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat
konference BIN 2002,
konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit
každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů,
lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem
tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata,
která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především
středního managementu. Půjde přitom o mnohem širší pohled, než jsou
pouze záležitosti počítačových systémů.
Účastníci konference dostanou nejnovější a prakticky využitelný přehled
událostí v oboru za poslední rok, včetně praktických a okamžitě
použitelných výsledků práce špičkových expertů z ČR i zahraničí.
Více informací včetně možnosti elektronické přihlášky najdete na
této adrese.
Nahoru

Semináře top vison
Společnost
top vision si vás dovoluje pozvat na certifikovaný cyklus seminářů
IT manažer, který proběhne v průběhu měsíců září a října 2002.
V rámci tří dvoudenních seminářů bude podán kompaktní know-how manažera
IS/IT, a to formou výměny praktických zkušeností, předání aktuálního
know-how a především otevřené diskuse. Získané poznatky budete mít
možnost zkonfrontovat s odborníky z praxe, kteří mají dlouholeté bohaté
zkušenosti v daném oboru.
Semináře jsou tématicky rozděleny do následujících třech modulů:
. Strategie IT a řízení projektů v IT - 10.- 11.září 2002
. Integrace podnikových procesů pomocí IT - 24.- 25. září 2002
. Systémy pro podporu managementu - 16.- 17. října 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT
obdržíte
zde, či na tel. :02/25 09 64 87.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Getronics jde ze ztráty nahoru
Společnost
Getronics, která je poskytovatelem služeb a řešení pro podnikové
uživatele v oblasti informačních a komunikačních technologií, oznámila
finanční výsledky za první pololetí roku 2002 ukončené 30. červnem.
Provozní zisk (EBITA) dosáhl za první půlrok 2002 částku 60 mil. Euro.
Hrubý zisk se díky zefektivnění provozních nákladů zlepšil o 18,7 %
(první polovina 2001: 18 %). Posun nastal také v cash-flow z provozní
činnosti, které se dostalo do plusové hodnoty a dosáhlo 5 mil. Euro ve
srovnání s výsledky za stejné období v roce 2001, kdy došlo ke ztrátě v
hodnotě 28 mil. Euro.
Na konci půlročního období ale vykázal Getronics nemilý pokles tržeb o
12,5 % na 1,838 mld. Euro oproti prvním šesti měsícům loňského roku (za
první půlrok 2001 dosáhly tržby 2,101 mld. Euro). Výnosy z poskytovaných
služeb zaznamenaly mírnější pokles o 5,5 %, výnosy z prodeje produktů
poklesly o 26 %.
Toto snižování provozní ziskovosti bylo primárně dáno pokračující
redukcí investic do nových technologií a e-business řešení, rušením nebo
pozastavením projektů ICT u klientů a stálým tlakem na snižování cen.
Převládá spíše snaha o úspory v řízení a to díky standardizaci a
modernizaci unifikovaného výpočetního prostředí. Toto je oblast, ve
které si Getronics na trhu věří.
Nahoru

Finanční a
provozní výsledky u skupiny T-Mobile
Za první
pololetí letošního roku vzrostly meziročně tržby společnosti RadioMobil
téměř o 38 milionů eur a dosáhly tak celkové výše 325 milionů eur (10,1
mld. Kč). Hodnota EBITDA vzrostla o 39 % z loňských 109 milionů eur (3,8
mld Kč) na 151 milionů eur (4,7 mld Kč) v letošním roce. EBITDA marže
činila 46,5 procenta. Čistý přírůstek zákazníků za prvních šest měsíců
tohoto roku přitom činil 300 tisíc. Téměř 25 % představovali tarifní
zákazníci, oproti pouze šesti a půl procentu ve stejném období loňského
roku.
Rovněž i celá skupina T-Mobile se může pochlubit dobrými výsledky.
Pro T-Mobile International představovalo právě ukončené pololetí
nejlepší v historii společnosti. Tržby skupiny vzrostly ve srovnání se
stejným obdobím loňského roku o 53 % na 9,1 miliardy eur (1. pololetí
2001: 6,0 miliardy eur). Počet zákazníků vzrostl o téměř 20 % z 48 na 58
miliónu. Z toho 47,5 miliónu tvořili zákazníci dceřiných společností a
společností, v nichž má T-Mobile většinovou účast, v Německu, USA, Velké
Británii, Rakousku a České republice. Společnosti skupiny v Nizozemsku,
Polsku a Rusku měly ke 30. červnu přibližně 10 miliónů zákazníků, tj. o
3,7 miliónu více než o rok dříve.
Jedním z hlavních motorů růstu zákaznické základny zůstala americká
dceřiná společnost VoiceStream. I přes pokles počtu zákazníků
využívajících předplacené služby (-166 000 ve 2. čtvrtletí 2002)
vzrostla zákaznická základna o 526 000 na současný celkový počet více
než 8 miliónů: tj. o 2,1 miliónu. S 282 milióny eur se společnosti
VoiceStream rovněž poprvé podařilo dosáhnout kladné pololetní hodnoty
EBITDA. Tržby společnosti v prvním pololetí roku 2002 dosáhly téměř 2,8
miliard eur. Podíl tarifních zákazníků nyní činí 80 % a ačkoliv průměrná
tržba na zákazníka v porovnání s prvním čtvrtletím letošního roku
poklesla z 52 na 51 euro, jde pouze o důsledek vývoje měnového kurzu. V
dolarech naopak došlo k mírnému nárůstu.
A Evropa? Tržby evropských společností, v nichž má T-Mobile majoritní
účast, vzrostly z 5,6 na 6,3 miliardy eur. Například celkový počet
zákazníků T-Mobile Deutschland činil na konci prvního pololetí 2002 23,3
miliónu zákazníků. To představuje nárůst oproti konci prvního pololetí
2001 přibližně 1,2 miliónu, resp. 5 %. Podíl společnosti T-Mobile
Deutschland na trhu vzrostl oproti stejnému období loňského roku o cca 1
procento na přibližně 41%. Podíl tarifních zákazníků činil na konci 1.
pololetí 2002 téměř 47 %. Zajímavé jsou údaje o nákladech na získání
zákazníka. Průměrné náklady na získání zákazníka činily v Německu 93
eur, přičemž v případě tarifních zákazníků se jednalo o 165 eur a u
zákazníků předplacených služeb o 32 eur.
Také společnosti T-Mobile UK se ve srovnání s loňským rokem podařilo
získat značný počet nových zákazníků. Zákaznická základna tak oproti
předchozímu roku vzrostla o téměř 1,7 miliónu na 11,1 miliónu, což
představuje nárůst o 18 procent. V první polovině letošního finančního
roku získala společnost více než 150 000 nových tarifních zákazníků.
Podíl na trhu se zvýšil z 21 na 22 procent.
Společnosti T-Mobile UK se rovněž v prvním pololetí podařilo zvýšit
tržby, jež tak dosáhly 1,85 miliardy eur. To představuje oproti témuž
období loňského roku nárůst o 19 %.
Společnost T-Mobile Austria zvýšila své průměrné tržby na zákazníka z 27
na 29 eur, a to díky zeštíhlení své základny zákazníků předplacených
služeb. V důsledku této eliminace neaktivních zákazníků realizované v
prvním čtvrtletí se snížil počet běžných zákazníků z 2,1 miliónu v
předchozím roce na letošní 2 miliónu. Tržní podíl v Rakousku činil přes
33 %. Tržby se udržely téměř na úrovni loňského roku, a sice dosáhly
0,50 miliónů eur, zatímco v roce 2001 činily 0,52 miliónů eur.
Rovněž příznivě se vyvíjely počty zákazníků společností, v nichž má
T-Mobile menšinovou účast, v Nizozemsku (Ben), Polsku (PTC) a Rusku
(MTS). Např. Ben má nyní 1,3 miliónu zákazníků - tj. přibližně o 0,3
miliónu více než v předchozím roce. Rovněž společnosti PTC se na polském
trhu podařilo posílit svoji pozici, přičemž její zákaznická základna
vzrostla oproti loňskému roku o 3,3 miliónu na 4,2 miliónu a se svým 36
tržním podílem je na polském trhu mobilních telekomunikací druhým
nejsilnějším operátorem. Ruská jednička na trhu, MTS, zvýšila počet
svých zákazníků o 132 procent, a to z 1,9 na 4,4 miliónu.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Bezpečná
bezdrátová síť pro Washington D.C.
Společenství
bezpečnostních a dopravních zastupitelství ve Virginii, Marylandu a
distriktu Kolumbie oznámily, že firma IBM zvítězila v tendru na
vytvoření bezpečnostní komunikační sítě pro oblast Washingtonu D.C.
Tento bezdrátový systém propojí soudní úřady jednotlivých států a umožní
vzájemnou komunikaci v reálném čase úředníkům z více než 40 místních,
státních a federálních zastupitelstev.
Bezdrátová bezpečnostní síť Capital Wireless Integrated Network (CapWIN)
také umožní během krizových událostí bezdrátový přístup do hromadných
vládních databází pro požární a policejní stanice, dopravní úřady a
další krizová a pohotovostní centra. Síť CapWIN pomůže eliminovat
problémy s nedostatkem informací a umožní komunikaci mezi jinak
nekompatibilními systémy jednotlivých bezpečnostních složek.
Systém CapWIN je navržen s cílem zjednodušit a usnadnit řízení a
vzájemnou koordinaci všech složek reagujících na vzniklou mimořádnou
událost. Povolané úřední osoby spolu budou vzájemně komunikovat přes
webové rozhraní a aplikaci rychlého zasílání zpráv (instant messaging),
standardní přístroje jako jsou počítače, notebooky, PDA a mobilní
telefony umožňující datový přenos.
Nahoru

Ukládání dat s FibreCAT
Společnost
Fujitsu Siemens uvedla na trh nový přírůstek v řadě podnikových systémů
pro ukládání dat FibreCAT. Model s typovým označením FibreCAT CX600
spojuje vyšší konektivitu, výkon i kapacitu při konsolidaci prostředí
Windows a UNIX do jediné úložní sítě. V 2GB architektuře Fibre Channel
dosahuje 4procesorový FibreCAT CX600 výkonu 150 000 vstupně - výstupních
operací za sekundu a přenosové kapacity 1300 MB za sekundu.
Maximální počet 8 spojení a 256 koncových systémů (hosts), spolu s 8 GB
vyrovnávací paměti a maximální kapacitou 240 disků a 1 024 logických
jednotek (LUN) představuje zajímavou variantu pro on-line řešení
konsolidaci systémů pro ukládání dat.
S modelem CX600 zároveň pokračuje vylepšování modulárního designu
FibreCAT, který umožňuje zvyšovat kapacitu zařízení při zachování jeho
půdorysu. Systém, který se včetně procesoru, zdrojů a diskového modulu
vejde do 8 výškových jednotek, lze rozšiřovat až na 42jednotkovou skříň,
která pojme až 180 disků o celkové kapacitě více než 13 TB.
Softwarová výbava pro správu úložišť FibreCAT umožňuje nepřetržitý
provoz se zárukou vysoké úrovně dostupnosti a podpory při obnově dat v
případě poruchy. Díky spolupráci výrobce s EMC představuje FibreCAT
CX600 produkt s rozsáhlou softwarovou funkcionalitou na trhu středně
výkonných systémů pro ukládání dat, navíc plně optimalizovaný pro provoz
heterogenních sítí typu Storage Area Network.
Nahoru

Letní L2 přepínač
Do rodiny
řízených L2 přepínačů AT-8000 firmy Allied Telesyn přibyl další plochý
přírůstek - typ AT-8026FC. Tento přepínač byl navržen pro sítě s
optickou páteří pracující s rychlostí 100 Mb/s. Nový AT-8026FC kombinuje
bohatou funkční výbavu a jak jsme u této řady zvyklí - jednoduchost při
použití.
Přepínač AT-8026FC je základní 24portový model 10/100TX řízeného Fast
Ethernet přepínače na 2.vrstvě, který je vybaven dvěma pevnými 100FX
uplinky s SC konektory.
Přepínač AT-8026FC se řadí vedle dalších dvou modelů řady AT-8000. Celá
řada škálovatelných L2 přepínačů s vylepšenou stohovatelností (Enhanced
Stacking) je navržena pro potřeby poskytovatelů služeb, vládních a
vzdělávacích institucí a samozřejmě i podniků při budování moderních
sítí.
Společné vlastnosti obsažené v celé produktové řadě zahrnují výkon
rovnající se rychlosti média, architekturu bez úzkých částí a
technologii vylepšené stohovatelnosti Enhanced Stacking. Funkce správy
zahrnují webové rozhraní, SNMP a Telnet. Dále je v zájmu vyšší pružnosti
správy umožněno exportovat Allied Telesyn MIBS do aplikací síťové správy
třetích stran. Celá řada přepínačů AT-8000 je plně podporována javovým
nástrojem pro správu od společnosti Allied Telesyn - AT-View+.
Technologie vylepšené stohovatelnosti eliminuje potřebu speciálního
serveru nebo pracovní stanice, čímž zbavuje správce sítě od opakovaných
a obvykle nevyhnutelných úkonů při sestavování a správě LAN sítí.
Prostřednictvím webového rozhraní AT-8000 nebo Telnetu mohou správci
sítě obsluhovat širokou škálu funkcí řady AT-8000 a monitorovat, řídit,
vytvářet či odstraňovat virtuální sítě VLAN, zabezpečení či propojení
portů a další funkce stohu Enhanced Stack, a to až pro 24 jednotek nebo
624 portů prostřednictvím jediné IP adresy.
V zájmu vyšší flexibility je možné přepínače propojit do Enhanced Stack
stohu i když jsou fyzicky umístěné v různých skříních či místnostech,
protože jde o funkci řídícího softwaru AT-8000. Naproti tomu většina
ostatních stohovacích technologií vyžaduje fyzické propojení, neboť
vlastní funkce stohování jsou založeny na hardwaru a ne na softwaru.
Všechny modely, AT-8024, AT 8026FC a AT-8024GB, obsahují přepínací
strukturu pracující na 9,6 Gb/s, která dosahuje propustnosti 6,5 milionu
paketů za sekundu na všech portech připojených do LAN. Všechny přepínače
řady AT-8000 jsou nyní dostupné i v České republice.
Nahoru

Aliatel pomáhá vytopeným
firmám
Zatímco
nefunkčních zůstává stále ještě přes 40 000 telefonních linek v síti
dominantního operátora, společnost Aliatel pomáhá tam, kde bez spojení
zůstaly důležité instituce. Již v pátek 16. srpna byla podepsána
mimořádná smlouva s
Územním střediskem záchranné služby v Českých Budějovicích na
veřejné hlasové služby Business Call Direct.
Přípojka byla zřízena do 48 hodin od podpisu smlouvy, protože Záchranné
službě hrozilo přerušení telefonního spojení do pevných sítí. Obdobně
rychle byly zprovozněny i služby pro pobočku České spořitelny v pražském
Karlíně a hlasové a internetové služby pro Lidové noviny sídlící v téže
lokalitě.
Protože Aliatel sídlil ve vytopeném Karlíně, od 12. srpna řídí provoz z
lokality Nagano v Praze 3. Síť byla a je po celou dobu nepřetržitě
dohledována a všechny služby jsou funkční, vyjma těch, kdy zákazník
sídlí v místě, kde byla zastavena dodávka energie, eventuálně je
poškozeno jeho koncové zařízení. Společnost Aliatel rovněž nabízí
podnikům, které byly postiženy povodněmi, umístění serverů ve svém
datovém centru, a to bezplatně až do konce září.
Nahoru

Klienti COL
mohou využívat služeb v plném rozsahu
Rovněž další zpráva se týká po povodňové situace v oblasti komunikací.
Czech On Line oznamuje, že ničivé povodně z minulého týdne nepoškodily
páteřní síť této společnosti. Kompletní portfolio služeb bylo a je plně
funkční bez podstatnějších výpadků v síti a bez vážných závad na území
celé České republiky. Případné výpadky byly pouze krátkodobé - řádově
jednu hodinu. Nejdelší pak na přípojném bodu v libeňském hotelu Olympic,
který trval zhruba jeden a půl dne.
Mimo provoz byly pouze některé přípojné body bezdrátového připojení k
internetu, a to z důvodů odpojení dodávek elektrického proudu. Vytáčené
služby připojení k internetu VOLNÝ, hlasové a datové služby, dále i
služby s přidanou hodnotou, které společnost Czech On Line poskytuje,
nebyly ohroženy. Všem svým klientům, kterých se ojedinělé výpadky
týkaly, nabídne společnost COL kompenzaci.
Nahoru

SMS-kový trh v Hong Kongu
Hongkongský
operátor
New
World Mobility potřeboval rychle najít řešení pro překotný nárůst
SMS provozu v této části světa, který nastal od prosince loňského roku,
kdy operátoři umožnili posílat zprávy mezi různými sítěmi.
Když se hongkongský operátor rozhlížel po vhodném řešení, našel si
Logicu se systémem SMS centra. Jedná se o software, který zpracuje SMS
odeslanou z mobilního telefonu (nebo případně odjinud) a odešle ji do
jiného aparátu. Z hlediska České republiky je asi nejzajímavější to, ze
tam bylo nasazeno SMS centrum Telepath 2700, které bylo vyvinuto u nás
na Petřinách (Pražské produktové centrum firmy Logica) a odsud je také
podporováno.
Vybrané řešení SMS centra - Telepath 2700 - se vyznačuje potřebnou
výkonností, škálovatelností a skutečností, že jako jediné SMS centrum
podporuje všechny technologické standardy sítí (GSM, CDMA či TDMA).
Logica nainstalovala svá SMS centra také poslednímu z šesti mobilních
operátorů v Hong Kongu, čímž ovládla místní trh s řešeními pro přenos
textových zpráv. Logica již dříve získala 100 % trhu na Taiwanu a v
Macau.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Skutečná pomoc
Bez komerčního
podtextu a na rozdíl od jiných firem, které zneužívají nesnází
vytopených firem k nabídce komerčních služeb s akční slevou, se lidé ze
společnosti Sybase ČR aktivně zapojili do odstraňování škod způsobených
ničivou povodní v pražské zoologické zahradě. Zaměstnanci tuzemské
pobočky Sybase se ve středu 22. srpna vyhrnuli rukávy a zúčastnili se
úklidových prací přímo v areálu
ZOO Praha,
zdevastovaném živelnou pohromou z předminulého týdne.
Pražská ZOO utrpěla velké materiální škody. K prvním krokům patří i zde,
stejně jako v podobně postižených oblastech, odklízení masy naplaveného
bahna ze zatopených pavilonů a úklid zanesených cest a výběhů.
Přes veškerou snahu ošetřovatelů se nepodařilo zachránit několik velkých
savců ze spodní části ZOO. Povodňovou apokalypsu nepřežil slon, medvěd,
lev, hrošice, vzácný samec gorily nížinné a dva hrošíci libérijští,
počet uhynulých exotických ptáků z níže situovaných ubikací dosahuje
zhruba osmdesáti. Ani lachtaní uprchlík Gaston, vylovený po dlouhém
putování Vltavou a Labem v Německu, bohužel převoz do ČR nevydržel.
Zástupci pražské zoologické zahrady jsou přes všechny hrůzy, které v
minulých dnech jejich působiště postihlo, mírnými optimisty. Horní okruh
ZOO by rádi otevřeli alespoň částečně již tento víkend. Aby obnova
poničené zahrady pokračovala co nejlépe a nejrychleji, k tomu přispívá
mnoho dobrovolných pomocníků z celé Prahy.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|