HLEDEJ
 V SEKCI
 

21. srpna 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Není nad to myslet opravdu na vše
Solaris 9 na serverech PRIMEPOWER
Modely APC s prodlouženou provozní dobou
Borland Delphi 7 Studio - nezávislá cesta pro vývoj aplikací .NET
HP AlphaServer + NASA = výzkum životního prostředí

Konference, semináře
Teorie omezení ve výrobě a distribuci
Semináře top vison
ICZ zakládá tradici konferencí o bezpečnosti

Finanční monitor IT firem
Hospodářské výsledky společnosti Plaut
Hospodářské výsledky společnosti Geac

Internet, komunikace a sítě
Obrana serverů proti povodni
Přestože ústředí bylo pod vodou, služby jsou pod kontrolou
Velké spojenectví pro maloobchod

Informační společnost
Seznam.cz oznamuje personální změny ve společnosti
Jan Mühlfeit jmenován viceprezidentem společnosti Microsoft
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 7-8/2002


Hlavní témata
. Přehled APS/SCM systémů
. Manažerské informační systémy
. Informační bezpečnost
. Outsourcing IT
. E-learning
. Mobilní informační systémy
. Controlling
. Critical Chain
Připravujeme:
IT System 9/2002


Hlavní témata
. E-procurement
. Informační systémy pro plánování a řízení výroby
. Informační systémy pro strategické řízení
. Balanced Scorecard
. Procesní řízení
. Počítačová podpora řízení jakosti
. Elektronická výměna dat


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


SystemOnLine


Podnikové aplikace

Není nad to myslet opravdu na vše
Přestože bylo sídlo Operátora trhu s elektřinou (OTE) v Karlíně zaplaveno, obchodování nebylo přerušeno a po celou dobu povodní probíhá normálně. Pracovníci operátora se totiž přesunuli do záložního pracoviště v sídle firmy Logica, která centrální informační infrastrukturu OTE provozuje.
Vedení OTE rozhodlo o přesunutí činnosti do budovy firmy Logica v předstihu před vyhlášením evakuace Karlína. V úterý 13. srpna v 7:30 byl tento požadavek oznámen prostřednictvím internetového help-desku firmě Logica a o 30 minut později již mohli pracovníci operátora pokračovat ve všech činnostech v záložním pracovišti, a to bez jakýchkoliv omezení.
V mimořádné situaci se tak osvědčilo, že je dobré mít detailně připraveny havarijní plány, včetně plánu přesunu pracoviště na jiné místo a pak v kritické chvíli bleskově reagovat. Jedná se zároveň o další ukázku toho, že organizace, které dlouhodobě svěří provozování svých systémů poradenské firmě, dosáhnou nejen finanční výhody, ale také snížení rizik.
Logica byla hlavním dodavatelem informačního systému OTE a uzavřela také osmiletý kontrakt na jeho provozování a podporu v režimu 7 dnů v týdnu a 24 hodin denně. Součástí tohoto kontraktu je hostování serverů (jejich umístění na pracovišti, za které odpovídá Logica). Zároveň Logica pracuje na rozvoji systému tak, aby vyhovoval i dalším stádiím otevírání trhu s elektřinou.
OTE je organizací, která zajišťuje dodržování pravidel na liberalizovaném trhu s elektřinou, řeší případné reklamace účastníků, a jejímž prostřednictvím jsou organizovány krátkodobé obchody (OKO). Prostřednictvím OKO mohou účastníci trhu v posledních hodinách před odběrem pokrýt rozdíl mezi již uzavřeným kontraktem a aktuální potřebou.
Liberalizace trhu se v současné době týká zákazníků s ročním odběrem nad 40 GWh. V dalších letech se bude tento okruh oprávněných zákazníků rozšiřovat, takže od 1. ledna 2006 si budou moci i domácnosti vybrat svého dodavatele elektřiny.
 

Nahoru

 

Solaris 9 na serverech PRIMEPOWER
Nejnovějším výsledkem spolupráce Fujitsu Siemens se společností Sun je ohlášení dostupnosti operačního prostředí Solaris 9 pro unixové servery Fujitsu Siemens PRIMEPOWER.
Solaris 9 je díky své zvýšené bezpečnosti, výkonu a škálovatelnosti, stejně jako lepší schopnosti využívat zdroje přídavných CPU jednotek, dobrou softwarovou platformou pro unixové servery PRIMEPOWER, které jsou určené pro podnikové výpočetní systémy. Servery jsou osazeny procesory Fujitsu SPARC64, které dosahují vyššího výkonu při nižší frekvenci ve srovnání s jinými procesory téže architektury.
Společnost Fujitsu Siemens začala rovněž ke svým unixovým serverům PRIMEPOWER nabízet nové procesory SPARC64 IV GP. Procesory z produkce mateřské společnosti Fujitsu přinášejí 100% zlepšení výkonu v rámci životního cyklu serveru a zhruba 15% nárůst ve srovnání se svými 675MHz předchůdci.
Pro modely nejvyšší třídy, tj. PRIMEPOWER 800, 1000 a 2000, byly zvoleny procesory o frekvenci 788 MHz, u modelů základní a střední třídy byly použity 700MHz (PRIMEPOWER 200/400) a 810MHz procesory (PRIMEPOWER 650/850). Nové procesory lze během života serveru měnit a zvyšovat tak výkon systému bez nutnosti pořizovat nový server.

Nahoru

 

Modely APC s prodlouženou provozní dobou
Společnost American Power Conversion (APC) uvádí nové modely z řady zdrojů nepřerušitelného napájení Smart-UPS XL. Modely XL 750 a 1000 umožňují dokonalejší ochranu proti dočasnému poklesu napětí v síti a proti poruchám v dodávce elektřiny. Nové modely jsou vybaveny několika prvky automatické regulace napětí a díky tomu jsou schopny zajistit napájení počítačů v případě dlouhodobého podpětí či přepětí, a to bez nutnosti čerpat cennou energii z baterií. Jejich kapacitu lze navíc neomezeně rozšiřovat dalšími bateriemi.
Prodloužená provozní doba zajišťuje dostupnost počítačů, telekomunikačních zařízení, zařízení VoIP i dalších síťových prvků s kritickým nasazením, a to i v případě dlouhodobějších poruch v dodávce elektřiny.
Nové modely APC Smart-UPS XL mají 8 zálohovaných zásuvek a jejich činný výkon o více než 20 % (pro typ 750XL 600 W a pro typ 1000XL 800 W) přesahuje jejich předchůdce. Jsou vybaveny moderním monitorováním baterií, čímž se prodlužuje jejich životnost. Zvýšené spolehlivosti je dosahováno přesným nabíjením baterií s automatickým testováním jejich skutečného zatížení. K dalším funkcím patří ochrana proti přebití a kompenzace teploty. Akumulátory mají vyšší výdrž a před jejich vybitím se ozve zvukový signál. Výměnu opotřebovaných baterií může provádět uživatel za provozu, výměna je rychlá a snadná a nevyžaduje snižování výkonu. Šetří se tak čas a náklady na zasílání UPS k servisu do výroby.
Nové modely Smart-UPS umožňují připojení přes sériové nebo USB rozhraní. Zákazníci mohou uvedené porty využít ke zvýšení dostupnosti celého systému prostřednictvím softwaru PowerChute, který je součástí dodávky.
PowerChute ve verzi Business Edition umožňuje bezpečné vypnutí systému a správu UPS, a to jak u serverů tak pracovních stanic. Pokud je UPS ve stavu, který může ohrozit dostupnost serveru (např. slabý akumulátor, výpadek dodávky elektřiny nebo přetížení), upozorňuje software PowerChute aktivně správce IT a doporučuje mu vhodné opatření. Software sleduje a rovněž sumarizuje události v oblasti napájení, inventární údaje a průběh napětí.
Další přizpůsobení funkcí správy napájení je možné po přidání standardní zásuvky pro karty Smart-Slot, která slouží k přidávání příslušenství (např. karty pro správu sítě Network Management Card a softwaru PowerChute Enterprise Manager, jenž umožňuje monitorovat v reálném čase až 10 tisíc UPS). Tyto funkce jsou zvlášť důležité pro zákazníky, kteří zajišťují napájení a monitorování rozsáhlých distribuovaných sítí nebo celého podniku, který má zařízení ve vzdálených místech a ve skříních s kabeláží.

Nahoru

 

Borland Delphi 7 Studio - nezávislá cesta pro vývoj aplikací .NET
Společnost Borland se rozhodla uvést na trh novou verzi Delphi, tentokrát s označením Borland Delphi 7 Studio. Tento balík vývojových nástrojů v sobě zahrnuje plnou implementaci perspektivních technologií jako jsou např. webové služby nebo vývoj řízený modelem.
Mezi nejdůležitější vlastnost nových Delphi 7 Studio bude rozhodně patřit i podpora platformy Microsoft .NET Framework. Vývojáři tak budou moci i nadále využívat své zkušenosti s Delphi a přitom připravovat aplikace pro .NET.
Mezi nové vlastnosti Borland Delphi 7 Studio patří mimo jiné schopnost vývoje rozsáhlých aplikací pomocí technologie modelem řízené architektury (MDA - Model Driven Architekture). Borland samozřejmě nemůže zapomenout ani na Linux a tak Delphi 7 Studio bude dodáváno s jazykovou verzí Delphi produktu Borland Kylix 3. Kylix 3 je výkonné vizuální vývojové prostředí (IDE) pro rychlou tvorbu databázových i webových aplikací s grafickým uživatelským rozhraním, využívající webových služeb a běžících na operačním systému Linux.
Aplikace Windows XP - Delphi 7 Studio zahrnuje podporu Windows XP Theme. Borland Delphi 7 Studio bude dostupné na trhu koncem srpna tohoto roku ve čtyřech edicích: Architect, Enterprise, Professional a Personal. V edicích Architect, Enterprise a Professional produktu Delphi 7 Studio bude také dodáván produkt Borland Kylix, jazyková verze Delphi pro Linux.

Nahoru

 

HP AlphaServer + NASA = výzkum životního prostředí
Superpočítač HP AlphaServer SC45 od HP bude sloužit vědcům amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) pro výzkum v oblasti životního prostředí a klimatických procesů jako např. globálního oteplování.
V první fázi dvouletého kontraktu byl v Goddardově středisku pro vesmírné lety instalován AlphaServer SC45 s operačním systémem Tru64 UNIX a více než 500 1GHz procesory Alpha. Během letošního podzimu dojde k jeho rozšíření o dalších 800 procesorů Alpha o frekvenci 1,25 GHz a systém tak dosáhne výkonu až 3,2 TeraOPS (3,2 biliónů operací za sekundu).

Nahoru


Týden facility managementu v Praze 2002


Konference, semináře, školení

Teorie omezení ve výrobě a distribuci
Ve dnech 10. - 11. září bude probíhat v hotelu Movenpick v Praze Dvoudenní konference o plánování a řízení výroby, kterou pořádá společnost GOLDRATT CZ.
Pokud Vás trápí problémy s delší dodací lhůtou, než je zákazník ochoten tolerovat, ve vaši firmě trpíte vysokou úrovni zásob v distribučním systému; přesto některé položky nejdou na odbyt a zastarávají, jiné položky zákazníci naopak požadují, ale ty "zrovna nejsou" či máte nadbytek nedokončené výroby, a přesto chybí ty správné díly pro montáž, je konference určena právě pro vás.
Všechny tyto symptomy mají totiž svůj původ v existenci tzv. generického konfliktu výroby, jehož logika je znázorněna tzv. "mrakem klíčového konfliktu". Bližší program konference naleznete na webové stránce společnost GOLDRATT CZ, kde se můžete i přihlásit.

Nahoru

Semináře top vison
Společnost top vision si vás dovoluje pozvat na certifikovaný cyklus seminářů IT manažer, který proběhne v průběhu měsíců září a října 2002.
V rámci tří dvoudenních seminářů bude podán kompaktní know-how manažera IS/IT, a to formou výměny praktických zkušeností, předání aktuálního know-how a především otevřené diskuse. Získané poznatky budete mít možnost zkonfrontovat s odborníky z praxe, kteří mají dlouholeté bohaté zkušenosti v daném oboru.
Semináře jsou tématicky rozděleny do následujících třech modulů:
. Strategie IT a řízení projektů v IT - 10.- 11.září 2002
. Integrace podnikových procesů pomocí IT - 24.- 25. září 2002
. Systémy pro podporu managementu - 16.- 17. října 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT obdržíte zde, či na tel. :02/25 09 64 87.

Nahoru

 
ICZ zakládá tradici konferencí o bezpečnosti
Odedávna patří k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat konference BIN 2002, konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů, lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata, která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především středního managementu.
Odedávna patří k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat konference BIN 2002, konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů, lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata, která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především středního managementu. Půjde přitom o mnohem širší pohled, než jsou pouze záležitosti počítačových systémů.
Účastníci konference dostanou nejnovější a prakticky využitelný přehled událostí v oboru za poslední rok, včetně praktických a okamžitě použitelných výsledků práce špičkových expertů z ČR i zahraničí.
Více informací včetně možnosti elektronické přihlášky najdete na této adrese.

Nahoru


Logis


Finanční monitor IT firem

Hospodářské výsledky společnosti Plaut
S obratem 113,7 milionů eur a s hospodářským výsledkem před zúročením, zdaněním, věcnými a firemními odpisy (tzv. EBITDA) ve výši 7 milionů eur za první pololetí 2002 může být společnost Plaut celkem spokojena. A to i přesto, že vývoj obratu zaznamenal mírný výpadek a rozpětí EBITDA se tím zvýšilo na 6,1 %.
Hospodářský výsledek před zúročením, zdaněním a restrukturalizačními náklady (tzv. EBIT) dosáhl v prvním pololetí 1,4 milionů eur a přesáhl ve druhém čtvrtletí s 1 miliony eur hodnotu prvního čtvrtletí roku 2002. Ale hospodářský výsledek před zdaněním a restrukturalizačními náklady (tzv. EBT) dosáhl záporných 0,8 milionů eur.
Zlepšení hospodářských výsledků v prvním pololetí bylo dosaženo hlavně díky uplatňování projektu TargetTen, internímu restrukturalizačnímu programu firmy Plaut. Díky němu byla v prvním pololetí roku 2002 zvýšena produktivita na 70 %, režijní náklady sníženy na 31 milionů eur a náklady na externí poradce byly omezeny na 7,7 milionů eur.
Provozní hotovostní tok podniku se ve druhém čtvrtletí vylepšil na 4,5 milionů eur, v porovnání se zápornými 5,5 miliony eur v prvním čtvrtletí. Objem pohledávek se podařilo snížit na 61 (2001: 98) milionů eur.
Skupina Plaut zaměstnávala k 30. červnu 2002 1469 pracovníků. Zatímco počet poradců se snížil o 16 %, poklesl podíl pracovníků v back-office o 29 %. Domluvené zakázky do budoucna se vyvíjely v uplynulých měsících pozitivně a s více než pěti měsíci jsou nad dlouhodobou střední hodnotou 4,5 měsíců. Tento vývoj je podepřen novými velkými zakázkami, jako kupříkladu od Ferragamy a Milupy v Evropě, Eurofarmy v Brazílii stejně jako třemi novými velkými zakázkami v USA v objemu 14,5 milionu dolarů. V České republice se podařilo získat nové projekty ve společnostech Linde Chladicí zařízení, Metal, Kooperativa a Hella Mohelnice.

Nahoru

 

Hospodářské výsledky společnosti Geac
České zastoupení společnosti GEAC - GEAC Enterpise Solutions ukončila svůj finanční rok již 30. dubna 2002. Účetní uzávěrky mateřské společnosti se posunuly z konce prosince 2001 na konec dubna 2002. Tímto krokem se dosáhlo souladu s celosvětovou firemní strategií společnosti GEAC. Hospodářské výsledky byly proto počítány za šestnáct měsíců a česká Geac dosáhla v roce 2001 a ve čtyřech měsících roku 2002 obratu 278 milionů Kč. Oproti loňskému roku to znamená pokles.
Tradičně však první tři měsíce kalendářního roku jsou tržby v oblasti IT nižší a tak se dá říci, že pro srovnatelné období jsou tržby prakticky na stejné úrovni. Společnost i v oblasti tvorby zisku dosáhla výsledku na úrovni 20 % EBITDA.
Společnost GEAC Enterpise Solutions, je českým zastoupením kanadské společnosti Geac Computer Corporation, (známou dříve pod názvem JBA) patřící mezi velké systémové integrátory a dodavatele vlastních finančních a ERP systémů System21, System21 Drinks, a System21 Style a řady dalších produktů pro oblast Business Intelligence, CRM a komplexních řešení pro e-business.
Během roku společnost uzavřela celou řadu nových kontraktů na dodávku ERP System21 např. se společností TOKOZ, která je jedním z nejvýznamnějších výrobců zabezpečovacích mechanismů a stavebního kování v České republice, se společností Vigona (www.vigona.cz), výrobcem netkaných textilií, se společností Senior Automotive, atd.
Jedním z nejvýznamnějších nových projektů na Slovensku bylo uzavření kontraktu se společností FIDES Zdravotnícke zásobovanie, jenž je největším distributorem léčiv a zdravotnického materiálu na Slovensku a dále se společností Eissmann Automotive Slovensko. Kromě základního ERP řešení System21 dodala a zaimplementovala společnost GEAC celou řadu CRM a Business Intelligence řešení například se společností OSRAM Bruntál, Masný průmysl - Krásno, Český plyn atd.
V průběhu roku rovněž docházelo k dalšímu propojování tří společností vlastněných společností GEAC Computer Corporation, Kanada - GEAC, Geac Enterprise Solutions a společnosti Management Data Praha - dodavatele informačních technologií pro bankovní sektor.

Pokračování
Nahoru


BIN 2002


Internet, komunikace a sítě

Obrana serverů proti povodni
Zdarma po dobu povodní nabízí datové centrum GTS Telehouse umístění a provoz serveru organizacím, kterým v důsledku povodní zkolabovaly kvůli odpojení těchto serverů datové či internetové služby, například webové stránky.
GTS Telehouse, který je umístěn na pražských Vinohradech v bezpečné vzdálenosti od vody a dieselovými agregáty je zajištěn i proti dlouhodobým výpadkům elektrického proudu, je připraven postiženým organizacím poskytnout okamžitou kapacitu v celkové výši 1 Gbit/s.

Nahoru

 

Přestože ústředí bylo pod vodou, služby jsou pod kontrolou
Pražský Karlín, v němž má hlavní sídlo telekomunikační společnost Aliatel, je jednou z oblastí, která je v Praze nejvíce postižena a dosud je z velké části uzavřena. Ústředí Aliatelu na Sokolovské ulici bylo evakuováno už večer 12. srpna, kdy bylo dohledové a kontaktní centrum přesunuto do lokality Nagano na Žižkov. Od této chvíle je provoz sítě řízen a dohledován z této lokality.
Navíc Aliatel nabízí podnikům, které byly postiženy povodněmi, umístění jejich serverů v tomto datovém centru, a to bezplatně až do konce měsíce září.
Aliatel nabízí umístění serverů v zabezpečených prostorách datového centra s konektivitou do páteřní sítě 2x100 Mbit/sec. Datové centrum je vybaveno klimatizací zajišťující optimální podmínky pro provoz serverů. Fyzická bezpečnost centra je zabezpečena magnetickými kartami, čidly, kamerovým a protipožárním systémem. V případě výpadku elektrické energie jsou k dispozici náhradní zdroje napájení celého centra.
Budova na Sokolovské, kde ještě do nedávna sídlil Aliatel, byla zaplavena až do výše 3m, a to jak spodní vodou, tak vodou z Vltavy. Kdy se budou moci zaměstnanci společnosti vrátit na svá pracoviště zatím není jisté.
 

Nahoru

 

Velké spojenectví pro maloobchod
Společnost Invensys Powerware, pohybující se v oblasti technologií záložních zdrojů elektrického napájení UPS a poskytovatel služeb pro IT infrastrukturu Fujitsu Services, se domluvili a budou společně poskytovat řešení pro ochranu elektrického napájení v maloobchodním sektoru.
Celá potíž s maloobchodem je totiž v tom, že se v maloobchodní síti používá řada výkonných elektrických zařízení, která přispívají k dodávce nespolehlivé elektrické energie. Klimatizace, chladící boxy, vařiče a další zařízení vybavená elektromotory mohou produkovat škodlivé rázy v elektrické síti, které pak negativně působí na citlivá elektronická zařízení, jako jsou servery nebo elektronické pokladny apod.
Jako dodávaná řešení byly vybrány UPS Powerware 5115 a Powerware 3110. Oba záložní zdroje poskytují ochranu elektrického napájení pro mnohé aplikace včetně obchodního terminálu od společnosti Fujitsu TeamPOS2000. Systémy UPS jsou vybaveny potřebnými možnostmi připojení kabeláže a také rozhraním pro softwarovou konektivitu umožňujícím kompletní a snadné připojení k prodejním systémům.
Software je kritický z hlediska celkové spolehlivosti a provozu systému. Tím, že je trvale monitorována kvalita přicházejícího elektrického napájení, software automaticky určuje zbývající dobu provozu na akumulátory a umožňuje v případě nezbytnosti provést uzavření činnosti chráněných zařízení a to ve správném pořadí. UPS poskytují další ochranu s cílem eliminovat negativní vlivy krátkých poruch, které by normálně přinutily uživatele restartovat počítače a přerušit právě probíhající transakce.


Nahoru


TOC ve výrobě a distribuci


Informační společnost

Seznam.cz oznamuje personální změny ve společnosti
Novým PR a marketingovým manažerem společnosti Seznam.cz, provozovatele stejnojmenného internetového portálu, se od 1. srpna 2002 stal Roman Hloušek. Od stejného data posílil obchodní oddělení společnosti Tomáš Bořil na pozici Key Account Manager.
Roman Hloušek (1974) pracuje ve společnosti Seznam.cz od roku 2001, dříve na pozici obchodního managera pro klíčové zákazníky, později jako ředitel obsahu. Roman Hloušek nahradil ve funkci PR & Marketing Manager Dagmar Haltmarovou, která ve firmě působila od prosince 2000. Tomáš Búřil (1977) rovněž od 1. srpna 2002 obsadil pozici Key Account Manager. Do společnosti Seznam.cz přišel z Finance.EU, kde zastával pozici obchodního ředitele.


Nahoru

 

Jan Mühlfeit jmenován viceprezidentem společnosti Microsoft
Společnost Microsoft oznámila jmenování Jana Mühlfeita do funkce viceprezidenta pro Evropu, Střední Východ a Afriku. Jmenováním se pan Mühlfeit stává prvním manažerem z bývalého východního bloku, který zastává takto významnou funkci u jedné z největších světových firem.
Jan Mühlfeit zastával funkci regionálního ředitele pro východní Evropu od července 2000. Pod jeho vedením se tento region v rámci hodnocení společnosti Microsoft stal dva roky po sobě nejlepším na celém světě. Během jeho působení ve funkci se zdvojnásobil obrat a vznikly nové pobočky, například v Jugoslávii, Ukrajině a v Kazachstánu.
Jako člen vrcholového vedení společnosti Microsoft se Jan Mühlfeit podílí také na řízení celého regionu Evropa, Střední východ a Afrika, a to nejen přímou zodpovědností za celkem 24 zemí střední a východní Evropy, ale také se zodpovědností za několik strategických projektů globálního významu. Kromě práce na obchodních a marketingových aktivitách a jejich řízení se i nadále věnuje několika charitativním aktivitám, včetně projektu "Počítače proti Bariérám", který je výsledkem spolupráce Konta Bariéry a české pobočky společnosti Microsoft.
Jan Mühlfeit nastoupil do společnosti Microsoft v roce 1993 jako manažer pro marketing a později pracoval jako obchodní ředitel v České republice a na Slovensku. V únoru 1998 byl jmenován generálním ředitelem Microsoft Česká republika a Slovensko. Za dobu jeho působení obdržela česká pobočka i on osobně mnoho ocenění. Krátce před jmenováním do funkce regionálního ředitele pro východní Evropu v květnu 2000 mu byla udělena cena "Nejlepší manažer České republiky za rok 1999".
Ing. Jan Mühlfeit (*1962) je ženatý, má jednu dceru a ve volném čase se věnuje převážně rodině a sportu (zejména tenisu). Žije a pracuje v Mnichově, SRN.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist