HLEDEJ
 V SEKCI
 

14. srpna 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo



Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
MIS AG představuje MIS DecisionWare 4.0
Time@work 2.1 s rozhraním Microsoft Project
Implementace obchodního systému ShopEngine
HeiCORE pre Heineken Slovensko
Banka HVB GROUP si vybrala IBM DB2 TOOLS
Ukládání dat pro ty, kteří mají velké nároky na paměť
Novinky v řadách PA-RISC serverů a AlphaServerů
Zlodějům nastávají zlé časy

Konference, semináře
ICZ zakládá tradici konferencí o bezpečnosti
Semináře top vison
Teorie omezení ve výrobě a distribuci

Finanční monitor IT firem
Úspěšné první pololetí společnosti Brain
TELE2 dosáhla kladného hospodářského výsledku
EMC ve 2. čtvrtletí - těsně v mínusu

Internet, komunikace a sítě
Alcatel rozšířila řadu stohovatelných produktů
NetSwift iGate - bezpečné sdílení dat pro externí pracovníky
Záložní zdroje pro serverové farmy a datová centra
Metodický pokyn pro elektronická tržiště

Informační společnost
Společnost CCA GROUP koupila EXPERT&PARTNER engineering
VPNka pro Fujitsu Services
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 7-8/2002


Hlavní témata
. Přehled APS/SCM systémů
. Manažerské informační systémy
. Informační bezpečnost
. Outsourcing IT
. E-learning
. Mobilní informační systémy
. Controlling
. Critical Chain
Připravujeme:
IT System 9/2002


Hlavní témata
. E-procurement
. Informační systémy pro plánování a řízení výroby
. Informační systémy pro strategické řízení
. Balanced Scorecard
. Procesní řízení
. Počítačová podpora řízení jakosti
. Elektronická výměna dat


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


SystemOnLine


Podnikové aplikace

MIS AG představuje MIS DecisionWare 4.0
Společnost MIS AG oznámila oficiální uvedení MIS DecisionWare 4.0, software pro plánování, reporting a analýzy. Nejvýznamnějšími inovacemi jsou zdokonalená užitnost, podpora pracovních procesů a přímý přístup na hlavní datové sklady jako je Microsoft SQL Server či SAP BW.
Nová "před-vytvořená" technologie v MIS DecisionWare 4 minimalizuje prostoje aktualizováním reportů v plánovaných časových intervalech a publikuje je přímo na internetu. Výsledkem je, že uživatelé mají možnost přístupu na aktuální reporty i přes notebook a kapesní počítače, a to s okamžitou odezvou.
Verze 4.0 také podporuje plánovací a rozpočtovací procesy vytvářením příčinných souvislostí mezi analytickou aplikací a centrálním zdrojem informací. Stačí, když pobočka jednou zpřístupní své měsíční reporty, server pak může automaticky, v případě překročení aktuálního rozpočtu, vytvořit nový konsolidační proces či rozeslat upozornění e-mailem.
MIS AG začala také používat Extensible Markup Language (XML) jako standardní formát ve všech komponentách MIS DecisionWare. Díky tomu mohou nyní uživatelé vytvářet reporty přímo ve své kanceláři prostřednictvím MIS Excel Integration, dotazovat se na ně pomocí vzdáleného připojení a ukládat všechny změny přes standardní webový prohlížeč.
 

Nahoru

 

Time@work 2.1 s rozhraním Microsoft Project
Společnost LLP Group představuje novou verzi svého produktu time@work 2. 1. Jedná se o lokálně vyvinuté softwarové řešení pro měření a zúčtování času. Mezi klíčové novinky verze 2.1 patří integrované rozhraní s Microsoft Project, podpora pěti jazykových verzí a rozšířený webový přístup k aplikaci pro pracovníky v terénu.
Integrace se softwarem MS Project dovoluje funkcím time@work vytváření rozpočtů a aktuální reportování pomáhá firmám lépe řídit jejich projekty, zdokonalit reportování a změnit vytváření rozpočtů na standardní firemní procesy.
Mezi klíčové vlastnosti nové verze time@work patří vedle rozhraní s Microsoft Project také plánované faktury - tato funkce umožňuje zadávat do systému time@work předem plánované faktury, což usnadňuje fakturaci v případě cenově fixních kontraktů nebo při účtování podle dokončených etap projektu.
Vylepšené funkce internetového nástroje Professional Services Workbench umožňují zaměstnancům on-line přístup například k timesheetům a výdajovým formulářům. Díky tomu je zajištěno přesné a rychlé zadávání dat do timesheetů a zjednodušené schvalování a ověřování výdajových formulářů.
Zaměstnanecký portál time@work nabízí širší možnost provádění nejrůznějších uživatelských úprav a nastavení. Definice znalostí zahrnuje možnost automaticky přiřazovat lidské zdroje na projekty podle odborných znalostí a zkušeností daných konzultantů a vylepšený import dat - import statických dat z účetních a CRM systémů
PSA řešení time@work je v současné době k dispozici v pěti jazykových verzích: v české, anglické, německé, chorvatské a japonské. Dále pokračuje vývoj čínské verze a do budoucna je plánována podpora dalších světových jazyků.

Nahoru

 

Implementace obchodního systému ShopEngine
Společnost NetDirect oznamuje dokončení implementace obchodního systému ShopEngine pro nově spuštěný obchod Alzasoft.cz. Řešení je on-line propojením ShopEngine a účetního systému společnosti Alzasoft, tedy aplikací, které původně nebyly naprogramovány k budoucí vzájemné komunikaci.
Zákazníci získávají možnost intuitivního nakupování, on-line prohlížení stavu skladů, rezervace zboží, přístup k vlastní účetní agendě a v neposlední řadě obchodní a servisní zázemí "kamenné" firmy. Obchod podporuje jak koncový B2C, tak delaerský prodej B2B v jediném řešení.
Prioritou bylo zajištění kvalitního propojení v on-line režimu i s ohledem na propustnost zcela běžného bezdrátového připojení, které je navíc sdíleno k běžným účelům. Navíc je celé propojení realizováno bez jakýchkoli zásahů do aplikační logiky a databázových struktur stávajícího účetního systému.

Nahoru

 

HeiCORE pre Heineken Slovensko
Spoločnosti Heineken Slovensko a VARIAS uzavreli kontrakt na realizáciu projektu s názvom Projekt ZOBOR - Implementácia HeiCORE. Predmetom tohto projektu sú implementačné služby nastavenia podnikových procesov v informačnom systéme Heineken Slovensko a jeho zjednotenie s informačným systémom materskej spoločnosti Heineken Holding, Amsterdam, Holandsko. Koncern tak bude celosvetovo využívať jednotný informačný systém.
HeiCORE je predkonfigurovaný systém založený na SAP R/3 verzia 4.6C a IS-Beverages 4.5B, čo predstavuje odvetvové riešenie pre nápojársky priemysel. Kontrakt zahŕňa implementáciu modulov v rozsahu finančných oblastí, logistiky a časť oblasti riadenia ľudských zdrojov. Práce na projekte boli začaté už vo februári tohto roku, pričom produktívna prevádzka celého systému je stanovená na začiatok roku 2003.
Od začatia prác na projekte už bola zrealizovaná analýza súčasného stavu podnikových procesov v spoločnosti Heineken Slovensko a jeho porovnanie s modelom HeiCORE. Potom nasledovala samotná príprava projektu a fáza detailnej analýzy vybraných procesov a podpory pri vytváraní tzv. Business Blueprint Dokumentu, t. j. cieľového konceptu projektu, so zohľadnením podmienok slovenskej legislatívy. V súčasnosti sa projekt nachádza v etape nastavovania a testovania funkcionality systému.
Okrem porovnania interných procesov s koncernovým modelom, VARIAS poskytne v rámci projektu služby poradenstva a podpory v oblasti identifikácie lokálnych špecifických procesov, ktoré model HeiCore nerieši. Úlohou tohto poradenstva je určiť kde a ako implementácia HeiCORE ovplyvní súčasný model fungovania spoločnosti.
Spoločnosť Heineken vstúpila na slovenský trh v roku 1995 prostredníctvom pivovaru v Hurbanove, výrobcovi piva Zlatý Bažant. K nemu sa postupne pridávali ďalšie pivovary a sladovne: Corgoň - Nitra v roku 1997, Martiner - Martin 1999 a Gemer - Rimavská Sobota 1999. Heineken na Slovensku rozvíja a podporuje výrobu piatich domácich značiek piva: Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Gemer a Martiner. V pivovare Zlatý Bažant sa varí a plní aj ďalšia značka piva z portfólia spoločnosti Heineken Slovensko - Amstel. Súčasne spoločnosť distribuuje na slovenský trh čierne írske pivo značky Murphy´s Stout a špeciálne pivo Desperados.
V súčasnosti je Heineken Slovensko najväčším slovenským výrobcom sladu a hurbanovský pivovar so značkou Zlatý Bažant lídrom na domácom trhu a svoje pozície si už tri roky buduje aj v zahraničí. Cieľovými trhmi Heineken Slovensko sú: Maďarsko, Poľsko, Chorvátsko, Bosna, Česká republika, Taliansko, Kazachstan, Ukrajina a Bulharsko.

Nahoru

 

Banka HVB GROUP si vybrala IBM DB2 TOOLS
HVB Group, jedna ze tří největších evropských bank, přistoupila k implementaci DB2 Tools pro zajištění nepřetržité dostupnosti svého datového centra. Pětiletá smlouva mezi HVB Info a IBM byla již podepsána. HVB Group zavádí nové databázové nástroje s cílem nabídnout zákazníkům optimální úroveň služeb homebankingu a sítě bankomatů.
Počátkem roku 2001 zahájil tým HVB Info fázi testování, během které vyzkoušel několik konkurenčních produktů a dospěl k závěru, že software IBM DB2 Tools poskytuje dostatečný výkon a představuje spolehlivé řešení na správu databáze.
HVB Group, jež má 68 000 zaměstnanců a přes osm miliónů zákazníků ve 2 200 pobočkách v Německu, Rakousku a dalších zemích střední a východní Evropy, už zahájila zavádění nového softwaru a počítá s jeho dokončením ve třetím čtvrtletí letošního roku. Zákazníci budou mít možnost nakupovat cenné papíry a vybírat hotovost ze sítě bankomatů, zatímco správa databáze bude probíhat hladce s možností obnovy dat bez rizika jejich ztráty nebo poškození.

Nahoru

 

Ukládání dat pro ty, kteří mají velké nároky na paměť
Společnost Dell rozšířila svoji řadu systémů pro ukládání dat o nový produkt EMC CX600, který nabízí svým uživatelům prostřednictvím pole Fibre Channel vysokou kapacitu, výkon a dostupnost při současném snadném nasazení hardwaru a softwaru paměťového systému.
Systém Dell EMC CX600 je koncipován tak, aby podporoval aplikace zpracovávající velké objemy dat jako jsou obnovení systémů po havárii, data warehousing, elektronická pošta ve velkých organizacích nebo streaming video. Pro rychlý a spolehlivý přenos dat v prostředí SAN disponuje systém dvougigabitovou technologií Fibre Channel.
Systém Dell EMC CX600 je vybaven osmi optickými porty, každý z nich s průchodností až 200 MB/s přes Fibre Channel. Přidáním dalších rozšiřujících boxů lze kapacitu systému zvýšit až na celkových 17,5 terabytů. Systém spolupracuje s předchozími generacemi produktů softwaru pro disková pole Dell EMC, takže zákazníci mohou replikovat a sdílet data mezi Dell EMC CX600 a stávajícími poli paměťových systémů Dell EMC Fibre Channel.
Nový systém podporuje společností Dell nedávno ohlášená rozšíření NAS a SAN, která umožní snadnou integraci systémů Dell PowerVault NAS se sítěmi SAN Dell | EMC. Zákazníci Dell EMC mohou využívat i předností softwarových produktů SnapView a MirrorView, které umožňují efektivní zálohování a obnovu po havárii s cílem podpořit nepřetržitý chod podniku.
Dell EMC CX600 je nejnovější z řady produktových nabídek, které Dell a EMC představily od oznámení svého pětiletého partnerství v říjnu 2001. Za posledních 10 měsíců obě společnosti uvedly na trh nový software pro správu systémů ukládání dat a nové funkce paměťových systémů jako jsou integrace systémů PowerVault NAS a Dell EMC SAN.

Nahoru

 

Novinky v řadách PA-RISC serverů a AlphaServerů
Další vylepšení doznala řada serverů s architekturou PA-RISC a řada AlphaServerů. Procesor PA-8700+ s frekvencí 875 MHz, který byl představen letos v červnu v serverech HP Superdome, je nyní k dispozici i pro řady 16procesorových serverů rp8400, 8procesorových serverů rp7410 a 4procesorových serverů řady rp5400.
HP dále zavádí rychlejší procesory Alpha do tří systémů řady AlphaServer: Prvním je nový systém AlphaServer DS25 s 1GHz procesory - nová a výkonná dvouprocesorová platforma. Procesor o frekvenci 1,25 GHz s větší vyrovnávací pamětí cache míří do systémů AlphaServer ES45 a superpočítačů AlphaServer SC45 a konečně třetí procesor o frekvenci 1,224 GHz s větší vyrovnávací pamětí cache do systémů AlphaServer GS80, GS160 a GS320. Tyto systémy jsou určeny pro nejnáročnější uživatele.
Nové systémy AlphaServer podporují i připravované verze operačních systémů Tru64 UNIX a OpenVMS, takže je zákazníci mohou nasadit do svého existujícího prostředí bez nutnosti softwarových změn a bez přerušení provozu. Navíc nejnovější vylepšení OpenVMS poskytují zvýšení výkonu aplikací a škálovatelnosti na velkých systémech řady HP AlphaServer GS.

Nahoru

 

Zlodějům nastávají zlé časy
Siemens IC Mobile nabízí novou službu pro sledování cenných zásilek pomocí mobilních radiových zařízení z řady m.traction. Jedná se o systém reagující na polohu (location-dependent service - LDS), která využívá běžné mobilní telefony nebo speciální moduly.
Dopravním společnostem, přepravcům zásilek, pojišťovnám a bezpečnostním agenturám umožňuje pomocí internetu sledovat dokonce i jednotlivé kusy zboží na jejich cestě za zákazníkem a zjišťovat jejich polohu v intervalech, které si mohou podle potřeby sami určit. U pevně umístěných předmětů pak lze kontrolovat, zda nezmizely ze svého místa.
Služba pro sledování zásilek m.traction využívá kombinaci technologií GSM a GPRS, takže ji lze použít i na místech, odkud satelitní systémy GPS nemohou předávat data, protože se mezi přístrojem a družicí nachází nějaká překážka. To se týká například interiérů budov či vnitřku dopravních prostředků. Mobilní zařízení GSM naproti tomu mohou s mobilními sítěmi komunikovat i na takovýchto místech. Navíc provozní doba modulů GSM a GPRS je sedmkrát delší než u modulů GPS díky významně nižší spotřebě energie.
Na nechráněných dopravních trasách každoročně zmizí zboží v celkové hodnotě převyšující 25 miliard USD. To je nesmírná ztráta, které lze nyní čelit použitím služby pro sledování zásilek m.traction. Tato mobilní datová služba společnosti Siemens aktivuje alarm, jakmile se i jediný z balíků chráněných příslušnými moduly odchýlí od plánované trasy nebo je otevřen v nesprávný okamžik. Radiový modul, který je vybaven světelnými a pohybovými senzory, hlásí údaje o poloze zboží centrálnímu počítači v předem definovaných intervalech (intervalech sledování). Tento počítač pak data vkládá do serveru geodata, který po stisknutí tlačítka správci zobrazí polohu zboží prostřednictvím internetu na kartovém segmentu s nastavitelným měřítkem. Pomocí internetu si lze prohlédnout i celou přepravní trasu. Stejným způsobem lze službu m.traction použít k monitorování pevně umístěných objektů, například bankomatů. U tohoto typu využití se aktivují integrované pohybové senzory.
Výhodou nové služby je, že dopravní společnosti, přepravci zásilek či firmy, které zajišťují správu budov, mohou okamžitě reagovat na pokus o krádež přepravovaných či pevně umístěných věcí. Další, kdo na službě vydělá jsou mobilní operátoři, kteří zvýší své tržby díky poskytování údajů o poloze. A konečně pojišťovny a bezpečnostní agentury budou vždy s jistotou vědět, kde se právě nacházejí cenné zásilky, za které nesou odpovědnost.

Nahoru


Týden facility managementu v Praze 2002


Konference, semináře, školení

ICZ zakládá tradici konferencí o bezpečnosti
Odedávna patří k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat konference BIN 2002, konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů, lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata, která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především středního managementu.
Odedávna patří k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat konference BIN 2002, konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů, lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata, která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především středního managementu. Půjde přitom o mnohem širší pohled, než jsou pouze záležitosti počítačových systémů.
Účastníci konference dostanou nejnovější a prakticky využitelný přehled událostí v oboru za poslední rok, včetně praktických a okamžitě použitelných výsledků práce špičkových expertů z ČR i zahraničí.
Více informací včetně možnosti elektronické přihlášky najdete na této adrese.

Nahoru

 

Semináře top vison
Společnost top vision si vás dovoluje pozvat na certifikovaný cyklus seminářů IT manažer, který proběhne v průběhu měsíců září a října 2002.
V rámci tří dvoudenních seminářů bude podán kompaktní know-how manažera IS/IT, a to formou výměny praktických zkušeností, předání aktuálního know-how a především otevřené diskuse. Získané poznatky budete mít možnost zkonfrontovat s odborníky z praxe, kteří mají dlouholeté bohaté zkušenosti v daném oboru.
Semináře jsou tématicky rozděleny do následujících třech modulů:
. Strategie IT a řízení projektů v IT - 10.- 11.září 2002
. Integrace podnikových procesů pomocí IT - 24.- 25. září 2002
. Systémy pro podporu managementu - 16.- 17. října 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT obdržíte zde, či na tel. :02/25 09 64 87.

Nahoru

 

Teorie omezení ve výrobě a distribuci
Ve dnech 10. - 11. září bude probíhat v hotelu Movenpick v Praze Dvoudenní konference o plánování a řízení výroby, kterou pořádá společnost GOLDRATT CZ.
Pokud Vás trápí problémy s delší dodací lhůtou, než je zákazník ochoten tolerovat, ve vaši firmě trpíte vysokou úrovni zásob v distribučním systému; přesto některé položky nejdou na odbyt a zastarávají, jiné položky zákazníci naopak požadují, ale ty "zrovna nejsou" či máte nadbytek nedokončené výroby, a přesto chybí ty správné díly pro montáž, je konference určena právě pro vás.
Všechny tyto symptomy mají totiž svůj původ v existenci tzv. generického konfliktu výroby, jehož logika je znázorněna tzv. "mrakem klíčového konfliktu". Bližší program konference naleznete na webové stránce společnost GOLDRATT CZ, kde se můžete i přihlásit.

Nahoru


Logis


Finanční monitor IT firem

Úspěšné první pololetí společnosti Brain
Společnost Brain Systems, poskytovatel internetových aplikací, oznámila nárůst obratu za první pololetí tohoto roku o 61 % oproti prvnímu pololetí roku 2001. Společnost tak navázala na předchozí úspěšné výsledky, když se v loňském roce umístila v přehledu padesáti nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě. 
Již od loňského roku ve společnosti sledují zvýšený zájem zejména o podnikové informační portály, m-commerce řešení, reengineering podnikových procesů a související konzultační činnosti. Tato řešení byla spolu s ostatními e-commerce projekty, CRM systémy a integrací podnikových systémů hnacím motorem růstu.
V prvním pololetí tohoto roku společnost Brain Systems dokončila například projekt pro Tiscali, kde implementovala systém pro správu komunikace se zákazníky. Dále pro Pražské pivovary, které využívají B2B řešení objednávek prostřednictvím SMS zpráv a internetu; Českou spořitelnu, která pro integraci jednotlivých částí vnitřního informačního bankovního systému využila produkt Mambo Run nebo pro Masarykův onkologický ústav, který spustil nový informační portál s kompletním redakčním systémem. Ze zahraničních klientů pak služby společnosti Brain Systems využila společnost Sodexho PASS Polsko a Turecko, kde Brain Systems realizovala projekt platební brány pro e-gifting kupóny.
Brain Systems se v prvním pololetí 2002 také stala partnerem společnosti BEA Systems, jejíž produkty implementovala v rámci mnoha projektů již v minulosti, a Microsoft Certified Partnerem.

Nahoru

 

TELE2 dosáhla kladného hospodářského výsledku
Evropský poskytovatel alternativních telekomunikačních služeb - Společnost TELE2 - zveřejnila své konsolidované finanční výsledky za 2. čtvrtletí roku 2002. Ukazatel EBITDA dosáhl 1 207 mil. SEK, tj. 3 896 mil. CZK (ve stejném období loňského roku činil jen 347 mil. SEK, tj. 1 120 mil. CZK). Zisk před zdaněním tak činil 249 mil. SEK, tj. 804 mil CZK oproti ztrátě 505 mil. SEK, tj. 1 630 mil. CZK ve stejném období loňského roku.
Ukazatel EBITDA u pevné telefonie ve střední Evropě dosáhl 12 mil. SEK, tj. 39 mil. CZK (ve stejném období loňského roku dosáhl záporné hodnoty 133 mil. SEK, tj. 429 mil. CZK).
U mobilní telefonie TELE2 ve Švédsku dosáhla marže EBITDA 56% a tržby 21% kladné "cash flow" v tomto období činilo 70 mil. SEK, tj. 226 mil. CZK (ve stejném období loňského roku dosáhlo záporné hodnoty 180 mil. SEK, tj. 581 mil. CZK), a to po investicích včetně speciálních projektů v hodnotě 550 mil. SEK, tj. 1 775 mil. CZK.

Nahoru

 

EMC ve 2. čtvrtletí - těsně v mínusu
Společnost EMC oznámila své finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2002. Oproti předchozímu čtvrtletí vzrostly především její výnosy z prodeje softwarových produktů pro ukládání informací. Ve výsledcích se odrazilo i pokračující snižování nákladů. Přesto hospodaření firmy skončilo sice v malé, ale přece jen ve ztrátě.
Výnosy za druhé čtvrtletí činily 1,39 miliardy USD, což představuje sedmiprocentní nárůst ve srovnání s 1,3 miliardy USD, které společnost vykázala za první čtvrtletí roku 2002. Po vyloučení vlivu 25 miliónů USD, které nebyly čerpány z nákladů vyčleněných na restrukturalizaci ve třetím čtvrtletí roku 2001, dosáhla čistá ztráta za druhé čtvrtletí 11 miliónů USD neboli 0,01 USD na rozdělenou akcii. Což je však zlepšení oproti předcházejícímu období.
V prvním čtvrtletí roku 2002 činila čistá ztráta 97 miliónů USD neboli 0,04 USD na rozdělenou akcii, rovněž při vyloučení vlivu nevyužité části nákladů na restrukturalizaci ze třetího čtvrtletí roku 2001 ve výši 28 miliónů USD. Při započítání přínosu oněch nevyužitých 25 miliónů USD, který se projevil po zdanění, byl konsolidovaný čistý příjem ve druhém čtvrtletí téměř 1 milión USD. Ve druhém čtvrtletí předchozího roku celkové výnosy dosáhly 2,02 miliardy USD a čistý příjem činil 109 miliónů USD, neboli 0,05 USD na rozdělenou akcii.

Nahoru


BIN 2002


Internet, komunikace a sítě

Alcatel rozšířila řadu stohovatelných produktů
Společnost Alcatel uvádí na trh další produkt z rodiny OmniStack. Nový 48portový vícevrstvý přepínač je připraven pro konvergenci dat a hlasu. Přestože je lacinější, poskytuje na okrajích sítě požadovanou inteligenci, dostupnost a rozšiřitelnost.
Alcatel OmniStack 6148 nabízí klasifikaci na třetí vrstvě podle standardu DiffServ (Differentiated Services) založenou na priorizaci a klasifikaci na druhé vrstvě vycházející ze standardů 802.1p a 802.1Q. Tato inteligence dovoluje síťovým správcům snadněji řídit síť a upřednostnit určitý síťový provoz. Alcatel OmniStack 6148 může při spojování hlasu, dat a videa do jednoho proudu nabídnout upřednostnění toho síťovému provozu, který je citlivý na zpoždění, a to až do okrajů podnikové sítě.
Alcatel OmniStack 6148 přináší společně s OmniStack 6124 schopnost být stohován až do kapacity 172 portů na stoh. Jednotlivé přepínače jsou propojeny prostřednictvím 4Gb/s spojení zajišťujících vysoký výkon v celém stohu.
Alcatel OmniStack 6148 podporuje (až na úroveň jednotlivých portů) standard 802.1QVLAN (virtuální LAN) a také segmentaci (rozdělení) sítě bez nutnosti použít směrovače. Kombinace, kterou poskytují sítě VLAN společně se standardem 802.1p QoS (kvalita služeb) dovoluje správcům sítí přiřadit náročným uživatelům vyšší prioritu v síti.
Použitím standardu VLAN mohou síťoví administrátoři oddělit síťový provoz. Tímto rozdělením sítě lze snadno zvýšit její bezpečnost a ochránit síť před nechtěným zahlcením generovaným například při jejím napadení použitím metody broadcast flooding (všesměrového zahlcení). Alcatel OmniStack 6148 podporuje také multicast se standardem IGMP snooping omezujícím vliv síťového provozu na stanice, které nejsou součástí multicast skupiny.
Alcatel OmniStack 6148 plně podporuje SNMP (Simple network management protokol), RMON (Remote Monitoring), a administraci zařízení založenou na webovém rozhraní. Alcatel OmniStack 6148 může být s využitím nástroje určeným pro řízení sítě Alcatel OmniVista integrován do rozlehlých podnikových sítí.

Nahoru

 

NetSwift iGate - bezpečné sdílení dat pro externí pracovníky
Společnost Rainbow Technologies uvedla na trh zařízení NetSwift iGate, které je dalším z bezpečnostních produktů navazující na produkty CryptoSwift a NetSwift. Toto zařízení umožňuje bezpečné sdílení dat a aplikací na internetu pro externí pracovníky, servisní partnery či vybrané zákazníky. Pomocí zařízení NetSwift iGate můžete snadno vybudovat bezpečný šifrovaný přístup k aplikacím a datům uloženým na vašem web serveru.
Instalace zařízení NetSwift iGate je snadná a během jediného dne můžete nakonfigurovat až 1000 uživatelů privátní sítě. NetSwift iGate má v sobě integrovánu technologii CryptoSwift, která umožňuje tomuto zařízení zpracovávat až 1 000 transakcí za sekundu a až 10 000 souběžných relací. NetSwift iGate je snadno implementovatelný do stávající sítě bez požadavků na drahé odborníky, časovou náročnost či odstávku spuštěných web serverů.
Využívá rozhraní Ethernet 10/100/1000 a je snadno konfigurovatelný (možnost vzdálené konfigurace). Pro autentizaci uživatelů do této privátní internetové sítě je použit token iKey společnosti Rainbow Technologies, určený pro silnou dvoufaktorovou autentizaci uživatelů. Toto bezpečnostní řešení je ve své podstatě stejné jako Smart karta, ale nevyžaduje žádné speciální čtecí zařízení - je jednoduše připojováno na USB port desktopu nebo notebooku.
 

Nahoru

 

Záložní zdroje pro serverové farmy a datová centra
Nové záložní zdroje Powerware 9340 SCR jsou novým přírůstek do rodinky záložních zdrojů PW9340. Záložní zdroj, optimalizovaný pro výkon130 kVA, je třífázový UPS, který se dodává na přání buď s usměrňovačem založeným na technologii IGBT nebo usměrňovačem využívajícím tradiční technologii tyristorového usměrňovače (SCR). PW 9340 se též dodává se 4 komunikačními sloty pro zajištění široké konektivity a komunikačních možností.
Powerware 9340 je určen jako záložní řešení pro serverové farmy, datová centra a dále též v oblasti průmyslového řízení a technologických procesů.
PW 9340 SCR se dodává spolu s CD, na němž je soubor programů Powerware Software Suite, na kterém najdeme software pro správu napájení LanSafe od společnosti Powerware a PowerVision s instalačními průvodci. Mezi další parametry modelu SCR patří vyspělá správa akumulátorů (ABM) s tepelnou kompenzací, prodlužující životnost akumulátorů v průměru o 50 % a zajišťující přerušení dodávky elektrického napájení z případě špatného nebo defektního akumulátoru.


Nahoru

 

Metodický pokyn pro elektronická tržiště
Úřad pro veřejné informační systémy (ÚVIS) vydal Metodický pokyn, který stanoví základní principy provozu elektronického tržiště pro subjekty veřejné správy pro objednávky a nákupy informačních a komunikačních technologií do výše 2 mil. Kč.
Definuje tak, kdo může být provozovatelem e-tržiště a jeho uživatelem a upravuje základní postupy při využívání elektronického tržiště pro ICT.
Základní Podmínky ÚVIS pro provozovatele tzv. virtuálního nákupního místa (el. tržiště) splnily zatím (do 1.8.2002) jen společnosti B2B Centrum a Český Telecom. Hlavním cílem je zvýšit transparentnost udělování veřejných zakázek. Dalším přínosem el. tržiště pro firmy bude zejména urychlené uzavření obchodu, úspora obstarávacích nákladů, možné okamžité porovnání s nabídkou konkurence a rychlá reakce atd.


Nahoru


TOC ve výrobě a distribuci


Informační společnost

Společnost CCA GROUP koupila EXPERT&PARTNER engineering
Za zprostředkování Pricewaterhouse Coopers koupila CCA Group, dodavatel komplexních řešení informačních systémů na zakázku, českou společnost Expert&Partner engineering, jež se zabývá (-la) budováním komunikačních infrastruktur a systémovou integrací.
Dosavadním vlastníkem společnosti E&Pe byl fond rizikového kapitálu CDEF. Smlouva o koupi byla podepsána dne 30. července 2002.
Expert&Partner engineering se nyní pod svým původním jménem zařadí do struktury společnosti CCA Group jako jedna z jejích dceřiných společností. Novým ředitelem E&Pe byl jmenován Pavel Jirůtka, který ve společnosti CCA Group do této chvíle zastával funkci ředitele oddělení Business Intelligence.
V následujících dnech dojde ke sloučení obchodního i marketingového oddělení obou firem a k přestěhování vedení společnosti Expert&Partner engineering do sídla společnosti CCA Group.


Nahoru

 

VPNka pro Fujitsu Services
S cílem zvýšit bezpečnost vlastní virtuální privátní sítě a současně snížit provozní náklady změnila společnost Fujitsu Services dodavatele. V rámci celofiremní integrace telekomunikačních služeb tak stávajícího operátora vystřídá tuzemský alternativní operátor - společnost KPNQwest/GTS, která již Fujitsu Services poskytuje hlasové služby i velkokapacitní připojení k internetu.
Virtuální privátní síť zajistí společnosti Fujitsu Services bezpečné propojení pražského ústředí s pobočkami v Brně, Plzni a Olomouci. Umožňuje bezproblémové sdílení dat, provoz intranetových informačních systémů a aplikací se zabezpečeným přístupem, přenos hlasu a řadu dalších služeb v závislosti na potřebách firmy a jejích partnerů. Bezpečnost provozu sítě je mimo jiné zajišťována šifrováním přenášených dat.
Společnost Fujitsu je poskytovatelem zákaznických řešení v oblastech informačních a komunikačních technologií a má více než 170 tisíc zaměstnanců po celém světě.


Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist