V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 7-8/2002
Hlavní témata
.
Přehled APS/SCM systémů
.
Manažerské informační systémy
.
Informační bezpečnost
.
Outsourcing IT
.
E-learning
.
Mobilní informační systémy
.
Controlling
.
Critical Chain |
Připravujeme:
IT System 9/2002
Hlavní témata
.
E-procurement
.
Informační systémy pro plánování a řízení výroby
.
Informační systémy pro strategické řízení
.
Balanced Scorecard
.
Procesní řízení
.
Počítačová podpora řízení jakosti
.
Elektronická výměna dat |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
MIS AG představuje MIS
DecisionWare 4.0
Společnost MIS
AG oznámila oficiální uvedení MIS DecisionWare 4.0, software pro
plánování, reporting a analýzy. Nejvýznamnějšími inovacemi jsou
zdokonalená užitnost, podpora pracovních procesů a přímý přístup na
hlavní datové sklady jako je Microsoft SQL Server či SAP BW.
Nová "před-vytvořená" technologie v MIS DecisionWare 4 minimalizuje
prostoje aktualizováním reportů v plánovaných časových intervalech a
publikuje je přímo na internetu. Výsledkem je, že uživatelé mají možnost
přístupu na aktuální reporty i přes notebook a kapesní počítače, a to s
okamžitou odezvou.
Verze 4.0 také podporuje plánovací a rozpočtovací procesy vytvářením
příčinných souvislostí mezi analytickou aplikací a centrálním zdrojem
informací. Stačí, když pobočka jednou zpřístupní své měsíční reporty,
server pak může automaticky, v případě překročení aktuálního rozpočtu,
vytvořit nový konsolidační proces či rozeslat upozornění e-mailem.
MIS AG začala také používat Extensible Markup Language (XML) jako
standardní formát ve všech komponentách MIS DecisionWare. Díky tomu
mohou nyní uživatelé vytvářet reporty přímo ve své kanceláři
prostřednictvím MIS Excel Integration, dotazovat se na ně pomocí
vzdáleného připojení a ukládat všechny změny přes standardní webový
prohlížeč.
Nahoru

Time@work 2.1 s
rozhraním Microsoft Project
Společnost LLP
Group představuje novou verzi svého produktu time@work 2. 1. Jedná se o
lokálně vyvinuté softwarové řešení pro měření a zúčtování času. Mezi
klíčové novinky verze 2.1 patří integrované rozhraní s Microsoft
Project, podpora pěti jazykových verzí a rozšířený webový přístup k
aplikaci pro pracovníky v terénu.
Integrace se softwarem MS Project dovoluje funkcím time@work vytváření
rozpočtů a aktuální reportování pomáhá firmám lépe řídit jejich
projekty, zdokonalit reportování a změnit vytváření rozpočtů na
standardní firemní procesy.
Mezi klíčové vlastnosti nové verze time@work patří vedle rozhraní s
Microsoft Project také plánované faktury - tato funkce umožňuje zadávat
do systému time@work předem plánované faktury, což usnadňuje fakturaci v
případě cenově fixních kontraktů nebo při účtování podle dokončených
etap projektu.
Vylepšené funkce internetového nástroje Professional Services Workbench
umožňují zaměstnancům on-line přístup například k timesheetům a
výdajovým formulářům. Díky tomu je zajištěno přesné a rychlé zadávání
dat do timesheetů a zjednodušené schvalování a ověřování výdajových
formulářů.
Zaměstnanecký portál time@work nabízí širší možnost provádění
nejrůznějších uživatelských úprav a nastavení. Definice znalostí
zahrnuje možnost automaticky přiřazovat lidské zdroje na projekty podle
odborných znalostí a zkušeností daných konzultantů a vylepšený import
dat - import statických dat z účetních a CRM systémů
PSA řešení time@work je v současné době k dispozici v pěti jazykových
verzích: v české, anglické, německé, chorvatské a japonské. Dále
pokračuje vývoj čínské verze a do budoucna je plánována podpora dalších
světových jazyků.
Nahoru

Implementace
obchodního systému ShopEngine
Společnost NetDirect oznamuje dokončení implementace obchodního systému
ShopEngine pro nově spuštěný obchod
Alzasoft.cz.
Řešení je on-line propojením ShopEngine a účetního systému společnosti
Alzasoft, tedy aplikací, které původně nebyly naprogramovány k budoucí
vzájemné komunikaci.
Zákazníci získávají možnost intuitivního nakupování, on-line prohlížení
stavu skladů, rezervace zboží, přístup k vlastní účetní agendě a v
neposlední řadě obchodní a servisní zázemí "kamenné" firmy. Obchod
podporuje jak koncový B2C, tak delaerský prodej B2B v jediném řešení.
Prioritou bylo zajištění kvalitního propojení v on-line režimu i s
ohledem na propustnost zcela běžného bezdrátového připojení, které je
navíc sdíleno k běžným účelům. Navíc je celé propojení realizováno bez
jakýchkoli zásahů do aplikační logiky a databázových struktur
stávajícího účetního systému.
Nahoru

HeiCORE pre Heineken Slovensko
Spoločnosti Heineken Slovensko a VARIAS
uzavreli kontrakt na realizáciu projektu s názvom Projekt ZOBOR -
Implementácia HeiCORE. Predmetom tohto projektu sú implementačné služby
nastavenia podnikových procesov v informačnom systéme
Heineken Slovensko
a jeho zjednotenie s informačným systémom materskej spoločnosti Heineken
Holding, Amsterdam, Holandsko. Koncern tak bude celosvetovo využívať
jednotný informačný systém.
HeiCORE je predkonfigurovaný systém založený na SAP R/3 verzia 4.6C a
IS-Beverages 4.5B, čo predstavuje odvetvové riešenie pre nápojársky
priemysel. Kontrakt zahŕňa implementáciu modulov v rozsahu finančných
oblastí, logistiky a časť oblasti riadenia ľudských zdrojov. Práce na
projekte boli začaté už vo februári tohto roku, pričom produktívna
prevádzka celého systému je stanovená na začiatok roku 2003.
Od začatia prác na projekte už bola zrealizovaná analýza súčasného stavu
podnikových procesov v spoločnosti Heineken Slovensko a jeho porovnanie
s modelom HeiCORE. Potom nasledovala samotná príprava projektu a fáza
detailnej analýzy vybraných procesov a podpory pri vytváraní tzv.
Business Blueprint Dokumentu, t. j. cieľového konceptu projektu, so
zohľadnením podmienok slovenskej legislatívy. V súčasnosti sa projekt
nachádza v etape nastavovania a testovania funkcionality systému.
Okrem porovnania interných procesov s koncernovým modelom, VARIAS
poskytne v rámci projektu služby poradenstva a podpory v oblasti
identifikácie lokálnych špecifických procesov, ktoré model HeiCore
nerieši. Úlohou tohto poradenstva je určiť kde a ako implementácia
HeiCORE ovplyvní súčasný model fungovania spoločnosti.
Spoločnosť Heineken vstúpila na slovenský trh v roku 1995
prostredníctvom pivovaru v Hurbanove, výrobcovi piva Zlatý Bažant. K
nemu sa postupne pridávali ďalšie pivovary a sladovne: Corgoň - Nitra v
roku 1997, Martiner - Martin 1999 a Gemer - Rimavská Sobota 1999.
Heineken na Slovensku rozvíja a podporuje výrobu piatich domácich
značiek piva: Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Gemer a Martiner. V pivovare
Zlatý Bažant sa varí a plní aj ďalšia značka piva z portfólia
spoločnosti Heineken Slovensko - Amstel. Súčasne spoločnosť distribuuje
na slovenský trh čierne írske pivo značky Murphy´s Stout a špeciálne
pivo Desperados.
V súčasnosti je Heineken Slovensko najväčším slovenským výrobcom sladu a
hurbanovský pivovar so značkou Zlatý Bažant lídrom na domácom trhu a
svoje pozície si už tri roky buduje aj v zahraničí. Cieľovými trhmi
Heineken Slovensko sú: Maďarsko, Poľsko, Chorvátsko, Bosna, Česká
republika, Taliansko, Kazachstan, Ukrajina a Bulharsko.
Nahoru

Banka HVB GROUP si
vybrala IBM DB2 TOOLS
HVB Group,
jedna ze tří největších evropských bank, přistoupila k implementaci DB2
Tools pro zajištění nepřetržité dostupnosti svého datového centra.
Pětiletá smlouva mezi HVB Info a IBM byla již podepsána.
HVB
Group zavádí nové databázové nástroje s cílem nabídnout zákazníkům
optimální úroveň služeb homebankingu a sítě bankomatů.
Počátkem roku 2001 zahájil tým HVB Info fázi testování, během které
vyzkoušel několik konkurenčních produktů a dospěl k závěru, že software
IBM DB2 Tools poskytuje dostatečný výkon a představuje spolehlivé řešení
na správu databáze.
HVB Group, jež má 68 000 zaměstnanců a přes osm miliónů zákazníků ve 2
200 pobočkách v Německu, Rakousku a dalších zemích střední a východní
Evropy, už zahájila zavádění nového softwaru a počítá s jeho dokončením
ve třetím čtvrtletí letošního roku. Zákazníci budou mít možnost
nakupovat cenné papíry a vybírat hotovost ze sítě bankomatů, zatímco
správa databáze bude probíhat hladce s možností obnovy dat bez rizika
jejich ztráty nebo poškození.
Nahoru

Ukládání
dat pro ty, kteří mají velké nároky na paměť
Společnost
Dell rozšířila svoji řadu systémů pro ukládání dat o nový produkt EMC
CX600, který nabízí svým uživatelům prostřednictvím pole Fibre Channel
vysokou kapacitu, výkon a dostupnost při současném snadném nasazení
hardwaru a softwaru paměťového systému.
Systém Dell EMC CX600 je koncipován tak, aby podporoval aplikace
zpracovávající velké objemy dat jako jsou obnovení systémů po havárii,
data warehousing, elektronická pošta ve velkých organizacích nebo
streaming video. Pro rychlý a spolehlivý přenos dat v prostředí SAN
disponuje systém dvougigabitovou technologií Fibre Channel.
Systém Dell EMC CX600 je vybaven osmi optickými porty, každý z nich s
průchodností až 200 MB/s přes Fibre Channel. Přidáním dalších
rozšiřujících boxů lze kapacitu systému zvýšit až na celkových 17,5
terabytů. Systém spolupracuje s předchozími generacemi produktů softwaru
pro disková pole Dell EMC, takže zákazníci mohou replikovat a sdílet
data mezi Dell EMC CX600 a stávajícími poli paměťových systémů Dell EMC
Fibre Channel.
Nový systém podporuje společností Dell nedávno ohlášená rozšíření NAS a
SAN, která umožní snadnou integraci systémů Dell PowerVault NAS se
sítěmi SAN Dell | EMC. Zákazníci Dell EMC mohou využívat i předností
softwarových produktů SnapView a MirrorView, které umožňují efektivní
zálohování a obnovu po havárii s cílem podpořit nepřetržitý chod
podniku.
Dell EMC CX600 je nejnovější z řady produktových nabídek, které Dell a
EMC představily od oznámení svého pětiletého partnerství v říjnu 2001.
Za posledních 10 měsíců obě společnosti uvedly na trh nový software pro
správu systémů ukládání dat a nové funkce paměťových systémů jako jsou
integrace systémů PowerVault NAS a Dell EMC SAN.
Nahoru

Novinky v
řadách PA-RISC serverů a AlphaServerů
Další
vylepšení doznala řada serverů s architekturou PA-RISC a řada
AlphaServerů. Procesor PA-8700+ s frekvencí 875 MHz, který byl
představen letos v červnu v serverech HP Superdome, je nyní k dispozici
i pro řady 16procesorových serverů rp8400, 8procesorových serverů rp7410
a 4procesorových serverů řady rp5400.
HP dále zavádí rychlejší procesory Alpha do tří systémů řady
AlphaServer: Prvním je nový systém AlphaServer DS25 s 1GHz procesory -
nová a výkonná dvouprocesorová platforma. Procesor o frekvenci 1,25 GHz
s větší vyrovnávací pamětí cache míří do systémů AlphaServer ES45 a
superpočítačů AlphaServer SC45 a konečně třetí procesor o frekvenci
1,224 GHz s větší vyrovnávací pamětí cache do systémů AlphaServer GS80,
GS160 a GS320. Tyto systémy jsou určeny pro nejnáročnější uživatele.
Nové systémy AlphaServer podporují i připravované verze operačních
systémů Tru64 UNIX a OpenVMS, takže je zákazníci mohou nasadit do svého
existujícího prostředí bez nutnosti softwarových změn a bez přerušení
provozu. Navíc nejnovější vylepšení OpenVMS poskytují zvýšení výkonu
aplikací a škálovatelnosti na velkých systémech řady HP AlphaServer GS.
Nahoru

Zlodějům nastávají zlé časy
Siemens IC Mobile nabízí novou službu pro sledování cenných zásilek
pomocí mobilních radiových zařízení z řady m.traction. Jedná se o systém
reagující na polohu (location-dependent service - LDS), která využívá
běžné mobilní telefony nebo speciální moduly.
Dopravním společnostem, přepravcům zásilek, pojišťovnám a bezpečnostním
agenturám umožňuje pomocí internetu sledovat dokonce i jednotlivé kusy
zboží na jejich cestě za zákazníkem a zjišťovat jejich polohu v
intervalech, které si mohou podle potřeby sami určit. U pevně umístěných
předmětů pak lze kontrolovat, zda nezmizely ze svého místa.
Služba pro sledování zásilek m.traction využívá kombinaci technologií
GSM a GPRS, takže ji lze použít i na místech, odkud satelitní systémy
GPS nemohou předávat data, protože se mezi přístrojem a družicí nachází
nějaká překážka. To se týká například interiérů budov či vnitřku
dopravních prostředků. Mobilní zařízení GSM naproti tomu mohou s
mobilními sítěmi komunikovat i na takovýchto místech. Navíc provozní
doba modulů GSM a GPRS je sedmkrát delší než u modulů GPS díky významně
nižší spotřebě energie.
Na nechráněných dopravních trasách každoročně zmizí zboží v celkové
hodnotě převyšující 25 miliard USD. To je nesmírná ztráta, které lze
nyní čelit použitím služby pro sledování zásilek m.traction. Tato
mobilní datová služba společnosti Siemens aktivuje alarm, jakmile se i
jediný z balíků chráněných příslušnými moduly odchýlí od plánované trasy
nebo je otevřen v nesprávný okamžik. Radiový modul, který je vybaven
světelnými a pohybovými senzory, hlásí údaje o poloze zboží centrálnímu
počítači v předem definovaných intervalech (intervalech sledování).
Tento počítač pak data vkládá do serveru geodata, který po stisknutí
tlačítka správci zobrazí polohu zboží prostřednictvím internetu na
kartovém segmentu s nastavitelným měřítkem. Pomocí internetu si lze
prohlédnout i celou přepravní trasu. Stejným způsobem lze službu
m.traction použít k monitorování pevně umístěných objektů, například
bankomatů. U tohoto typu využití se aktivují integrované pohybové
senzory.
Výhodou nové služby je, že dopravní společnosti, přepravci zásilek či
firmy, které zajišťují správu budov, mohou okamžitě reagovat na pokus o
krádež přepravovaných či pevně umístěných věcí. Další, kdo na službě
vydělá jsou mobilní operátoři, kteří zvýší své tržby díky poskytování
údajů o poloze. A konečně pojišťovny a bezpečnostní agentury budou vždy
s jistotou vědět, kde se právě nacházejí cenné zásilky, za které nesou
odpovědnost.
Nahoru |
|
Konference, semináře,
školení |
ICZ zakládá tradici
konferencí o bezpečnosti
Odedávna patří
k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem
problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v
oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru
bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat
konference BIN 2002,
konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit
každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů,
lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem
tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata,
která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především
středního managementu.
Odedávna patří
k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem
problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v
oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru
bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat
konference BIN 2002,
konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit
každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů,
lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem
tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata,
která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především
středního managementu. Půjde přitom o mnohem širší pohled, než jsou
pouze záležitosti počítačových systémů.
Účastníci konference dostanou nejnovější a prakticky využitelný přehled
událostí v oboru za poslední rok, včetně praktických a okamžitě
použitelných výsledků práce špičkových expertů z ČR i zahraničí.
Více informací včetně možnosti elektronické přihlášky najdete na
této adrese.
Nahoru

Semináře top vison
Společnost
top vision si vás dovoluje pozvat na certifikovaný cyklus seminářů
IT manažer, který proběhne v průběhu měsíců září a října 2002.
V rámci tří dvoudenních seminářů bude podán kompaktní know-how manažera
IS/IT, a to formou výměny praktických zkušeností, předání aktuálního
know-how a především otevřené diskuse. Získané poznatky budete mít
možnost zkonfrontovat s odborníky z praxe, kteří mají dlouholeté bohaté
zkušenosti v daném oboru.
Semináře jsou tématicky rozděleny do následujících třech modulů:
. Strategie IT a řízení projektů v IT - 10.- 11.září 2002
. Integrace podnikových procesů pomocí IT - 24.- 25. září 2002
. Systémy pro podporu managementu - 16.- 17. října 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT
obdržíte
zde, či na tel. :02/25 09 64 87.
Nahoru

Teorie omezení ve výrobě
a distribuci
Ve dnech 10. - 11. září bude probíhat v hotelu Movenpick v Praze
Dvoudenní konference o plánování a řízení výroby, kterou pořádá
společnost GOLDRATT CZ.
Pokud Vás trápí problémy s delší dodací lhůtou, než je zákazník ochoten
tolerovat, ve vaši firmě trpíte vysokou úrovni zásob v distribučním
systému; přesto některé položky nejdou na odbyt a zastarávají, jiné
položky zákazníci naopak požadují, ale ty "zrovna nejsou" či máte
nadbytek nedokončené výroby, a přesto chybí ty správné díly pro montáž,
je konference určena právě pro vás.
Všechny tyto symptomy mají totiž svůj původ v existenci tzv. generického
konfliktu výroby, jehož logika je znázorněna tzv. "mrakem klíčového
konfliktu". Bližší program konference naleznete na webové stránce
společnost GOLDRATT CZ,
kde se můžete i přihlásit.
Nahoru |
|
Finanční monitor IT firem |
Úspěšné první
pololetí společnosti Brain
Společnost
Brain Systems, poskytovatel internetových aplikací, oznámila nárůst
obratu za první pololetí tohoto roku o 61 % oproti prvnímu pololetí roku
2001. Společnost tak navázala na předchozí úspěšné výsledky, když se v
loňském roce umístila v přehledu padesáti nejrychleji rostoucích
technologických firem ve střední Evropě.
Již od loňského roku ve společnosti sledují zvýšený zájem zejména o
podnikové informační portály, m-commerce řešení, reengineering
podnikových procesů a související konzultační činnosti. Tato řešení byla
spolu s ostatními e-commerce projekty, CRM systémy a integrací
podnikových systémů hnacím motorem růstu.
V prvním pololetí tohoto roku společnost Brain Systems dokončila
například projekt pro Tiscali, kde implementovala systém pro správu
komunikace se zákazníky. Dále pro Pražské pivovary, které využívají B2B
řešení objednávek prostřednictvím SMS zpráv a internetu; Českou
spořitelnu, která pro integraci jednotlivých částí vnitřního
informačního bankovního systému využila produkt Mambo Run nebo pro
Masarykův onkologický ústav, který spustil nový informační portál s
kompletním redakčním systémem. Ze zahraničních klientů pak služby
společnosti Brain Systems využila společnost Sodexho PASS Polsko a
Turecko, kde Brain Systems realizovala projekt platební brány pro
e-gifting kupóny.
Brain Systems se v prvním pololetí 2002 také stala partnerem společnosti
BEA Systems, jejíž produkty implementovala v rámci mnoha projektů již v
minulosti, a Microsoft Certified Partnerem.
Nahoru

TELE2 dosáhla
kladného hospodářského výsledku
Evropský poskytovatel alternativních telekomunikačních služeb -
Společnost TELE2 - zveřejnila své konsolidované finanční výsledky za 2.
čtvrtletí roku 2002. Ukazatel EBITDA dosáhl 1 207 mil. SEK, tj. 3 896
mil. CZK (ve stejném období loňského roku činil jen 347 mil. SEK, tj. 1
120 mil. CZK). Zisk před zdaněním tak činil 249 mil. SEK, tj. 804 mil
CZK oproti ztrátě 505 mil. SEK, tj. 1 630 mil. CZK ve stejném období
loňského roku.
Ukazatel EBITDA u pevné telefonie ve střední Evropě dosáhl 12 mil. SEK,
tj. 39 mil. CZK (ve stejném období loňského roku dosáhl záporné hodnoty
133 mil. SEK, tj. 429 mil. CZK).
U mobilní telefonie TELE2 ve Švédsku dosáhla marže EBITDA 56% a tržby
21% kladné "cash flow" v tomto období činilo 70 mil. SEK, tj. 226 mil.
CZK (ve stejném období loňského roku dosáhlo záporné hodnoty 180 mil.
SEK, tj. 581 mil. CZK), a to po investicích včetně speciálních projektů
v hodnotě 550 mil. SEK, tj. 1 775 mil. CZK.
Nahoru

EMC ve 2. čtvrtletí -
těsně v mínusu
Společnost EMC
oznámila své finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2002. Oproti
předchozímu čtvrtletí vzrostly především její výnosy z prodeje
softwarových produktů pro ukládání informací. Ve výsledcích se odrazilo
i pokračující snižování nákladů. Přesto hospodaření firmy skončilo sice
v malé, ale přece jen ve ztrátě.
Výnosy za druhé čtvrtletí činily 1,39 miliardy USD, což představuje
sedmiprocentní nárůst ve srovnání s 1,3 miliardy USD, které společnost
vykázala za první čtvrtletí roku 2002. Po vyloučení vlivu 25 miliónů
USD, které nebyly čerpány z nákladů vyčleněných na restrukturalizaci ve
třetím čtvrtletí roku 2001, dosáhla čistá ztráta za druhé čtvrtletí 11
miliónů USD neboli 0,01 USD na rozdělenou akcii. Což je však zlepšení
oproti předcházejícímu období.
V prvním čtvrtletí roku 2002 činila čistá ztráta 97 miliónů USD neboli
0,04 USD na rozdělenou akcii, rovněž při vyloučení vlivu nevyužité části
nákladů na restrukturalizaci ze třetího čtvrtletí roku 2001 ve výši 28
miliónů USD. Při započítání přínosu oněch nevyužitých 25 miliónů USD,
který se projevil po zdanění, byl konsolidovaný čistý příjem ve druhém
čtvrtletí téměř 1 milión USD. Ve druhém čtvrtletí předchozího roku
celkové výnosy dosáhly 2,02 miliardy USD a čistý příjem činil 109
miliónů USD, neboli 0,05 USD na rozdělenou akcii.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Alcatel
rozšířila řadu stohovatelných produktů
Společnost Alcatel uvádí na trh další produkt z rodiny OmniStack. Nový
48portový vícevrstvý přepínač je připraven pro konvergenci dat a hlasu.
Přestože je lacinější, poskytuje na okrajích sítě požadovanou
inteligenci, dostupnost a rozšiřitelnost.
Alcatel OmniStack 6148 nabízí klasifikaci na třetí vrstvě podle
standardu DiffServ (Differentiated Services) založenou na priorizaci a
klasifikaci na druhé vrstvě vycházející ze standardů 802.1p a 802.1Q.
Tato inteligence dovoluje síťovým správcům snadněji řídit síť a
upřednostnit určitý síťový provoz. Alcatel OmniStack 6148 může při
spojování hlasu, dat a videa do jednoho proudu nabídnout upřednostnění
toho síťovému provozu, který je citlivý na zpoždění, a to až do okrajů
podnikové sítě.
Alcatel OmniStack 6148 přináší společně s OmniStack 6124 schopnost být
stohován až do kapacity 172 portů na stoh. Jednotlivé přepínače jsou
propojeny prostřednictvím 4Gb/s spojení zajišťujících vysoký výkon v
celém stohu.
Alcatel OmniStack 6148 podporuje (až na úroveň jednotlivých portů)
standard 802.1QVLAN (virtuální LAN) a také segmentaci (rozdělení) sítě
bez nutnosti použít směrovače. Kombinace, kterou poskytují sítě VLAN
společně se standardem 802.1p QoS (kvalita služeb) dovoluje správcům
sítí přiřadit náročným uživatelům vyšší prioritu v síti.
Použitím standardu VLAN mohou síťoví administrátoři oddělit síťový
provoz. Tímto rozdělením sítě lze snadno zvýšit její bezpečnost a
ochránit síť před nechtěným zahlcením generovaným například při jejím
napadení použitím metody broadcast flooding (všesměrového zahlcení).
Alcatel OmniStack 6148 podporuje také multicast se standardem IGMP
snooping omezujícím vliv síťového provozu na stanice, které nejsou
součástí multicast skupiny.
Alcatel OmniStack 6148 plně podporuje SNMP (Simple network management
protokol), RMON (Remote Monitoring), a administraci zařízení založenou
na webovém rozhraní. Alcatel OmniStack 6148 může být s využitím nástroje
určeným pro řízení sítě Alcatel OmniVista integrován do rozlehlých
podnikových sítí.
Nahoru

NetSwift iGate - bezpečné sdílení dat pro externí pracovníky
Společnost
Rainbow Technologies uvedla na trh zařízení NetSwift iGate, které je
dalším z bezpečnostních produktů navazující na produkty CryptoSwift a
NetSwift. Toto zařízení umožňuje bezpečné sdílení dat a aplikací na
internetu pro externí pracovníky, servisní partnery či vybrané
zákazníky. Pomocí zařízení NetSwift iGate můžete snadno vybudovat
bezpečný šifrovaný přístup k aplikacím a datům uloženým na vašem web
serveru.
Instalace zařízení NetSwift iGate je snadná a během jediného dne můžete
nakonfigurovat až 1000 uživatelů privátní sítě. NetSwift iGate má v sobě
integrovánu technologii CryptoSwift, která umožňuje tomuto zařízení
zpracovávat až 1 000 transakcí za sekundu a až 10 000 souběžných relací.
NetSwift iGate je snadno implementovatelný do stávající sítě bez
požadavků na drahé odborníky, časovou náročnost či odstávku spuštěných
web serverů.
Využívá rozhraní Ethernet 10/100/1000 a je snadno konfigurovatelný
(možnost vzdálené konfigurace). Pro autentizaci uživatelů do této
privátní internetové sítě je použit token iKey společnosti Rainbow
Technologies, určený pro silnou dvoufaktorovou autentizaci uživatelů.
Toto bezpečnostní řešení je ve své podstatě stejné jako Smart karta, ale
nevyžaduje žádné speciální čtecí zařízení - je jednoduše připojováno na
USB port desktopu nebo notebooku.
Nahoru

Záložní
zdroje pro serverové farmy a datová centra
Nové záložní zdroje Powerware 9340 SCR jsou novým přírůstek do rodinky
záložních zdrojů PW9340. Záložní zdroj, optimalizovaný pro výkon130 kVA,
je třífázový UPS, který se dodává na přání buď s usměrňovačem založeným
na technologii IGBT nebo usměrňovačem využívajícím tradiční technologii
tyristorového usměrňovače (SCR). PW 9340 se též dodává se 4
komunikačními sloty pro zajištění široké konektivity a komunikačních
možností.
Powerware 9340 je určen jako záložní řešení pro serverové farmy, datová
centra a dále též v oblasti průmyslového řízení a technologických
procesů.
PW 9340 SCR se dodává spolu s CD, na němž je soubor programů Powerware
Software Suite, na kterém najdeme software pro správu napájení LanSafe
od společnosti Powerware a PowerVision s instalačními průvodci. Mezi
další parametry modelu SCR patří vyspělá správa akumulátorů (ABM) s
tepelnou kompenzací, prodlužující životnost akumulátorů v průměru o 50 %
a zajišťující přerušení dodávky elektrického napájení z případě špatného
nebo defektního akumulátoru.
Nahoru

Metodický pokyn pro
elektronická tržiště
Úřad pro veřejné informační systémy (ÚVIS) vydal Metodický pokyn, který
stanoví základní principy provozu elektronického tržiště pro subjekty
veřejné správy pro objednávky a nákupy informačních a komunikačních
technologií do výše 2 mil. Kč.
Definuje tak, kdo může být provozovatelem e-tržiště a jeho uživatelem a
upravuje základní postupy při využívání elektronického tržiště pro ICT.
Základní Podmínky ÚVIS pro provozovatele tzv. virtuálního nákupního
místa (el. tržiště) splnily zatím (do 1.8.2002) jen společnosti B2B
Centrum a Český Telecom. Hlavním cílem je zvýšit transparentnost
udělování veřejných zakázek. Dalším přínosem el. tržiště pro firmy bude
zejména urychlené uzavření obchodu, úspora obstarávacích nákladů, možné
okamžité porovnání s nabídkou konkurence a rychlá reakce atd.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Společnost CCA GROUP koupila EXPERT&PARTNER engineering
Za zprostředkování Pricewaterhouse Coopers koupila CCA Group, dodavatel
komplexních řešení informačních systémů na zakázku, českou společnost
Expert&Partner engineering, jež se zabývá (-la) budováním komunikačních
infrastruktur a systémovou integrací.
Dosavadním vlastníkem společnosti E&Pe byl fond rizikového kapitálu
CDEF. Smlouva o koupi byla podepsána dne 30. července 2002.
Expert&Partner engineering se nyní pod svým původním jménem zařadí do
struktury společnosti CCA Group jako jedna z jejích dceřiných
společností. Novým ředitelem E&Pe byl jmenován Pavel Jirůtka, který ve
společnosti CCA Group do této chvíle zastával funkci ředitele oddělení
Business Intelligence.
V následujících dnech dojde ke sloučení obchodního i marketingového
oddělení obou firem a k přestěhování vedení společnosti Expert&Partner
engineering do sídla společnosti CCA Group.
Nahoru

VPNka pro Fujitsu Services
S cílem zvýšit bezpečnost vlastní virtuální privátní sítě a současně
snížit provozní náklady změnila společnost Fujitsu Services dodavatele.
V rámci celofiremní integrace telekomunikačních služeb tak stávajícího
operátora vystřídá tuzemský alternativní operátor - společnost
KPNQwest/GTS, která již Fujitsu Services poskytuje hlasové služby i
velkokapacitní připojení k internetu.
Virtuální privátní síť zajistí společnosti Fujitsu Services bezpečné
propojení pražského ústředí s pobočkami v Brně, Plzni a Olomouci.
Umožňuje bezproblémové sdílení dat, provoz intranetových informačních
systémů a aplikací se zabezpečeným přístupem, přenos hlasu a řadu
dalších služeb v závislosti na potřebách firmy a jejích partnerů.
Bezpečnost provozu sítě je mimo jiné zajišťována šifrováním přenášených
dat.
Společnost Fujitsu je poskytovatelem zákaznických řešení v oblastech
informačních a komunikačních technologií a má více než 170 tisíc
zaměstnanců po celém světě.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|