HLEDEJ
 V SEKCI
 

7. srpna 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo







Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah System NEWS

Událost týdne
IBM získá PwC Consulting

Podnikové aplikace
Nová verze Genesys Suite 6 se zpětným voláním
Datový sklad informačního systému M-line běží na Caché
Čipové smartcard s trojkombinací biometrických parametrů
64bitové procesory Itanium v serverech Fujitsu Siemens
Nová verze HP-UX je vymyšlena pro Itanium
EMC a Hewlett-Packard podepsaly dohodu o výměně technologií
Raiffeisenbank si zvolila iLearning od společnosti Oracle
HeidelbergCement s archivací dat od IXOS Software ČR
Vlastný informačný systém pre Martinskú teplárenskú
CA řídí italské loděnice
Čínská petrochemická společnost s novým prodejním systémem

Konference, semináře
Semináře top vison
Teorie omezení ve výrobě a distribuci
ICZ zakládá tradici konferencí o bezpečnosti

Finanční monitor IT firem
Microsoft Česko a Slovensko lepší než mateřská firma
Symantec s 39% růstem obratu
AutoCont CZ oznámil výsledky za první pololetí roku 2002
Tržby a zisk KPNQwest/GTS vzrostly

Internet, komunikace a sítě
Spravovatelné přepínače s dvěma gigabitovými porty
Zabezpečené VPN s přístupem odkudkoliv
Scania využívá služeb Aliatelu
Širokopásmové služby v Hamburku

Informační společnost
LCS s novou manažerkou PR a komunikace
 

V Edici IT Bussines vychází

Právě vyšlo:
IT System 7-8/2002


Hlavní témata
. Přehled APS/SCM systémů
. Manažerské informační systémy
. Informační bezpečnost
. Outsourcing IT
. E-learning
. Mobilní informační systémy
. Controlling
. Critical Chain
Připravujeme:
IT System 9/2002


Hlavní témata
. E-procurement
. Informační systémy pro plánování a řízení výroby
. Informační systémy pro strategické řízení
. Balanced Scorecard
. Procesní řízení
. Počítačová podpora řízení jakosti
. Elektronická výměna dat


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


SystemOnLine


Podnikové aplikace

IBM získá PwC Consulting
Společnosti IBM a PricewaterhouseCoopers oznámily, že IBM koupí jednotku PwC Consulting, která je zaměřena na obchodní poradenství a technologické služby. Obě společnosti podepsaly konečnou smlouvu, kterou již schválila správní rada IBM a představenstvo PricewaterhouseCoopers.
Jak prohlásil Samuel A. DiPiazza, Jr., generální ředitel společnosti PricewaterhouseCoopers, cílem této transakce je plně oddělit PwC Consulting od PwC. Konzultační jednotka by se tím zároveň odpoutala od regulačních omezení a bude moci více využít svůj potenciál.
Na základě této smlouvy zaplatí IBM společnosti PwC odhadovanou nákupní cenu 3,5 miliardy dolarů v hotovosti a akciích. Nyní musí být transakce ještě schválena regulačními orgány a partnery místních agentur PwC. Uzavřena by měla být zhruba koncem třetího čtvrtletí.

Nahoru
 

Podnikové aplikace

Nová verze Genesys Suite 6 se zpětným voláním
Společnost Genesys včera představila verzi 6.5 svého řešení pro kontaktní centra Genesys Suite 6. Nová verze je navržena tak, aby ještě lépe sloužila potřebám velkých firem či poskytovatelů služeb. Verze 6.5 přidala každému ze zmíněných řešení nové funkce a podstatně zvýšila jejich výkonnost.
I nadále jsou však k dispozici všechny výhody jednoduché instalace spolu s širokým sortimentem řídících a reportovacích funkcí.
Genesys Suite 6 je integrovaný balík aplikací pro řízení komunikace se zákazníky, který se skládá z aplikací Enterprise Routing, Network Routing, Workforce Management, Outbound Contact, Internet Contact a Universal Workflow.
Genesys také nedávno představila Genesys Expert Contact, nové řešení v rámci řady Genesys Suite 6. Poskytuje rychlejší a pro volající zákazníky mnohem příjemnější komunikaci s operátory kontaktního centra. Expert Contact zákazníkům umožňuje směrovat dotazy i na odborníky mimo kontaktní centrum. Pokud "standardní" operátoři nemohou zcela vyřešit požadavek zákazníka, bez přerušení jej přesměrují na kompetentního odborníka, který je fyzicky třeba v jiné pobočce.
Nové funkce zahrnují pokročilé funkce plánování, které dovoluje plánovacímu oddělení kontaktního centra otestovat organizační, kombinační schopnosti operátorů za účelem zvýšení efektivity práce. Další novou vlastností je Zpětné volání, to umožňuje zákazníkům požádat o zpětné zavolání místo toho, aby ve špičce zbytečně čekali na lince. Sofistikované zpracování textů zase poskytuje inteligentní analýzu obsahu příchozích e-mailů, čímž zvyšuje přesnost a kvalitu zpracování e-mailů formou automatické odpovědi.
 

Nahoru

 

Datový sklad informačního systému M-line běží na Caché
Společnost M-line, která se specializuje na informační systémy dopravních a spedičních společností, ve svém informačním systému, IS M-line, využívá databázového prostředí Caché. To je vyvíjené a dodávané společností InterSystems.
Společnost M-line dodává svým zákazníkům kompletní informační systém IS*M-line, který pokrývá oblast ekonomiky (mzdy, účetnictví, sklady) a také oblast dopravy (autobusová doprava, jízdní řády, nákladní doprava, spedice). Jednotlivé subsystémy IS*M-line jsou datově a funkčně propojeny.
Zefektivnění získávání variabilních a vnitřně homogenních datových výstupů, které zahrnují informace z většího počtu subsystémů, bylo předmětem projektu dalšího vývoje nad stávajícím informačním systémem. Poměrně rychle se podařilo vyvinout aplikaci, která je pro své možnosti analytického nahlížení na data především určena pro management společnosti. Tato aplikace se skládá ze dvou částí: z datového skladu (DS) a z reportingového systému (RS).
U RS se klade důraz na přehledné poskytování relativně stálých přehledů, které jsou adresovány konkrétním řídícím úrovním, odpovídají hlavním činnostem společnosti a jsou předpokladem statistického sledování dat s různými proměnnými (čas, organizační jednotka, produkt, aj.). Naopak výstupy z části datového skladu je možné modifikovat podle aktuální potřeby. Zde je kladen důraz na nepřetržitý provoz informačního systému a možné řízení on-line procesů.
DS i RS jsou naprogramovány jako aplikace klient-server. Celý informační systém i s nadstavbovými prvky byl vyvinut v databázovém prostředí Caché a na této platformě je také efektivně provozován. Jedná se o moderní postrelační, objektově orientované, databázové prostředí. K datům je možné přistupovat buď pomocí jazyka CACHÉ Object Script, nebo např. pomocí SQL dotazů přes ODBC rozhraní. Jako vývojové prostředí pro klienta aplikace "Datový Sklad" je zvolen Microsoft Visual Basic, klient aplikace "Reportingový Systém" je naprogramován pomocí Microsoft Visual Basic for Application v prostředí Microsoft Excel.

Nahoru

 

Čipové smartcard s trojkombinací biometrických parametrů
Biometrická identifikace je mnohem bezpečnější než použití číselného kódu - PIN, přesto však není spolehlivost pouze jediného biometrického parametru zcela stoprocentní. Když však kombinujeme dva nebo dokonce tři parametry, blíží se možnost nesprávné identifikace zcela k nule. Na druhou stranu problémem při využití několikanásobné biometrické identifikace byl celkový objem dat, který nešlo zcela jednoduše uložit na čipovou kartu s omezenou datovou kapacitou.
Řešení od společnosti Siemens Business Services (SBS) využívá pro biometrická data kapacitu pouhých 10 kB, kdy kapacita současných čipových karet dosahuje již 32 kB. Po uložení identifikačních dat tak zbývá ještě velké množství prostoru pro další aplikace jako jsou platební systémy, elektronický podpis, do budoucna třeba i pas nebo víza.
Řešení od SBS využívá pro identifikaci člověka současně tří biometrických parametrů a sestává se ze zařízení, které dovoluje pořizovat potřebná data na personalizovanou čipovou kartu - Intelligent Digital Passport (IDP), zařízení pro čtení těchto IDP karet a systému pro vydávání a správu IDP karet.
Biometrická informace o příslušné osobě je zhotovena a uložena pomocí speciálního zařízení kombinujícího několik funkcí: nahrávka vzorku hlasu, pořízení speciální fotografie a sejmutí otisku prstů. Data jsou na kartu uložena z důvodu bezpečnosti v kryptované podobě. Celý proces zhotovení identifikační karty trvá pouze několik minut. Při ověřování identity osob jsou porovnávána data na kartě s biometrickými parametry konkrétní osoby. Výhodou systému je, že neexistuje žádný centrální server s biometrickými daty občanů, která by mohla být zneužita nebo manipulována. Všechna potřebná data jsou přímo na kartě. To vede nejen k větší důvěryhodnosti systému, ale i k rychlejší identifikaci osob.
Řešení je již nyní připraveno k nasazení a představuje opravdu dobrý způsob identifikace osob pro oblasti, kde je vysoký požadavek na spolehlivost a bezpečnost. Typické jsou aplikace pro policii, pohraniční kontroly, letiště, banky apod.

Nahoru

 

64bitové procesory Itanium v serverech Fujitsu Siemens
Fujitsu Siemens začne osazovat nejvyšší řadu svých intelovských serverů 64bitovými procesory Intel Itanium 2. První čtyřprocesorové servery Fujitsu PRIMERGY s Itaniem 2 dorazí na trh koncem letošního roku, 16procesorové modely jsou naplánovány na první čtvrtletí 2003.
64bitový procesor Itanium 2 podle testů výrobce nabízí ve srovnání s původním Itaniem 50 - 100 % nárůst výkonu. K nejvýznamnějším inovacím patří paměťová cache třetí úrovně s kapacitou až 3 MB a systémová sběrnice s propustností až 6,4 Gb/s.
64bitová technologie umožňuje operačním systémům i aplikacím využívat rozsáhlé úložné prostory, což mj. ocení provozovatelé firemních databázových systémů.
Výhodou nového procesoru je rovněž jeho zpětná kompatibilita, tzn. možnost integrovat servery s Itaniem 2 do existujících 32bitových infrastruktur. 32bitová SAP aplikace tak může zcela transparentně komunikovat s databázovým serverem osazeným 64-bitovými procesory Itanium 2.
Rozmach 64bitových architektur a nástup aplikací uzpůsobených pro Itanium 2 lze očekávat i s příchodem 64bitové verze operačního systému Microsoft .NET v příštím roce. Verze svého operačního systému s podporou nových procesorů Intel přislíbili taktéž všichni hlavní distributoři Linuxu.

Nahoru

 

Nová verze HP-UX je vymyšlena pro Itanium
Společnost HP i nadále investuje do prostředí UNIX a nyní představuje operační systém HP-UX 11i ve verzi 1.6. Nově HP-UX nabízí datovou, binární a zdrojovou kompatibilitu mezi architekturami PA-RISC a Itanium a poskytuje tak cestu pro přechod na systémy založené na Itaniu.
Verze 1.6 přináší do prostředí HP-UX nové funkce, oproti předcházejícím verzím vylepšenou správu a samozřejmě ještě vyšší stabilitu celého systému. Díky technickému návrhu podporujícímu až 64 procesorů nabízí potřebný výkon a rozšiřitelnost pro systémy založené na Itaniu.
HP-UX 11i verze 1.6 poskytuje vysokou dostupnost, možnost řídit zatížení systému, stejně jako komplexní integrované bezpečnostní prvky, jako je detekce průniku, autentifikace na úrovni adresářů či vysoce výkonné webové servery, jako např. HP Apache a Zeus, s vestavěnými knihovnami pro šifrování a dešifrování. Verze 1.6 zvyšuje dostupnost samostatného systému tím, že poskytuje dynamické ladění jádra, on-line zálohování dat a schopnost za chodu vyměňovat ventilátory, napájecí zdroje a periférie.
Navíc s uvedením nové verze nástrojů pro systémovou inventarizaci (HP-UX System Inventory Manager) a pro konfiguraci jádra (HP-UX Kernel Configuration) nabízí HP-UX 11i verze1.6 rozšířené schopnosti pro správu systémů.
HP-UX 11i verze 1.6 také nabízí standardní aplikační programová rozhraní, nástroje pro Javu a nativní vývojářské sady, které umožňují optimalizovat výkon aplikací pomocí nástrojů založených na otevřených zdrojových kódech. Kompatibilita na úrovni zdrojových kódů se systémem Linux navíc umožňuje zákazníkům vyvíjet programy na Linuxu a nasazovat je v prostředí HP-UX 11i.
Jako svou strategickou platformu podporuje novou verzi i společnost BEA, která také připravuje portaci aplikačního serveru BEA WebLogic a softwaru BEA Tuxedo na HP-UX 11i verze 1.6.

Nahoru

 

EMC a Hewlett-Packard podepsaly dohodu o výměně technologií
Společnosti EMC a Hewlett Packard - dva největší dodavatelé podnikových systémů pro ukládání informací, se dohodly, že si vzájemně udělí licence na svá rozhraní pro programování aplikací (API - application programming interface) těchto paměťových systémů.
Uvedená výměna technologií usnadní každé z obou společností vývoj aplikací pro správu systémů pro ukládání informací. Nové aplikace tak budou schopny spravovat systémy od obou společností.
Podle odhadů oborových analytiků představuje technologie systémů pro ukládání informací, které se výměna týká, více než 70 % celkového podílu na trhu síťových externích systémů pro ukládání informací typu RAID a přes 50 % podílu na celém trhu externích systémů RAID. (Jde o podíly na trhu z hlediska výnosů v roce 2001.)
Podle podmínek smlouvy společnost EMC uděluje licenci na rozhraní API pro podporu vyhledávacích a řídicích funkcí systémů pro ukládání informací EMC Symmetrix a EMC CLARiiON. Hewlett Packard pak společnosti EMC uděluje licenci na API pro podporu vyhledávacích a řídicích funkcí systémů HP StorageWorks Virtual Array (VA) a HP StorageWorks XP.
Dohoda je rozšířením dřívější dohody mezi EMC a společností Compaq, která fúzovala s Hewlett Packard v květnu roku 2002. Tato starší dohoda se týkala podpory API pro systémy Symmetrix a CLARiiON společnosti EMC a systémy StorageWorks Enterprise Virtual Array a StorageWorks Modular Array společnosti Compaq. Kromě licencování programovacích rozhraní EMC a Hewlett Packard také určí různé úrovně spolupráce při poskytování technické podpory, aby měli koncoví uživatelé příslušných produktů pro správu uložených informací jistotu, že každý z dodavatelů bude podporovat své konfigurace.

Nahoru

 

Raiffeisenbank si zvolila iLearning od společnosti Oracle
Společnost Oracle ve spolupráci s Raiffeisenbank zahájila pilotní projekt elektronického podnikového vzdělávacího systému, Oracle iLearning. Jedná se o vůbec první řešení tohoto typu nasazené v České republice. Raiffeisenbank využívá řešení založené na komplexním hostingu.
Raiffeisenbank od začátku roku pracuje na přípravě nové strategie vzdělávání, která by měla přinést snížení nákladů a efektivnější využití času na vzdělávání. Jedním z nástrojů, jak dosáhnout tohoto cíle, je i elektronické vzdělávání.
Společnost Oracle dostala důvěru především díky moderní architektuře řešení, jež je plně spravovatelné, vysoce integrované a rozšiřitelné. Dalším argumentem pro řešení společnosti Oracle byla možnost pronájmu licencí a komplexní hosting aplikací, čímž banka ušetří za investice do nákupu a správy software i hardware.
Oracle iLearning je elektronický podnikový vzdělávací systém, jenž poskytuje efektivní internetové školení a kurzy. Jde o finančně výhodný způsob vzdělávání, jež je k dispozici jako on-line služba, čímž je eliminována potřeba komplexní instalace a následné správy software.
Raiffeisenbank poskytuje v České republice bankovní služby soukromé i podnikové klientele. Kromě vlastních bankovních aktivit je součástí finanční skupiny, která nabízí svoje produkty a služby rovněž v oblasti stavebního spoření (Raiffeisen stavební spořitelna), pojištění (UNIQA pojišťovna) a leasingu (Raiffeisen-Leasing).

Nahoru

 

HeidelbergCement s archivací dat od IXOS Software ČR
V červnu 2002 byla uzavřena smlouva o dodávce softwarového řešení pro správu dokumentů v prostředí SAP R/3 ve společností Carpat Cement Romania SLR, která je dceřinou společností německé firmy HeidelbergCement. Zároveň se jedná se o prvního klienta firmy IXOS SOFTWARE ČR na rumunském trhu. Carpat Cement je v pořadí již třetí společností koncernu HeidelbergCement, která využívá řešení na platformě IXOS. V České republice má obdobné řešení nasazen Českomoravský Cement, v Polsku pak Góraždže Cement.
Cílem implementace je zprůhlednění procesu toku dokumentů společností v rámci celého koncernu HeidelbergCement, dále pak zkrácení schvalovacích cyklů s následným pozitivním dopadem na cash flow a úsporou finančních prostředků, zamezení neoprávněnému úniku dat a informací a v neposlední řadě pak velmi důležité, výrazné zvýšení, informovanosti pracovníků a zákazníků.
Předmětem dodávky od IXOS SOFTWARE ČR do Carpat Cement je:
. Dodávka SW IXOS-eCONtext for SAP.
. Řešení archivace příchozích dokumentů (faktur), realizaci schvalovacího procesu prostřednictvím SAP Workflow na základě podpisového řádu společnosti.
. Archivace smluvních dokumentů a jiných druhů dokumentů logicky patřících k fakturám a schvalovacím procesům ve společnosti.
. Archivace tiskových sestav ze systému SAP R/3.
. Automatická archivace dokumentů došlých prostřednictvím faxového serveru.
. Archivace odeslaných dokumentů.
. Nastavení workflow pro vybrané typy dokumentů.
. Integrace s prostředím MS Outlook pro zajištění externího schvalovacího procesu dokumentů.
Implementovaný systém bude připraven i na rozšíření o další funkcionalitu v budoucnu (další typy dokumentů, dokumenty výrobní, jakosti, kancelářské aplikace apod.) a umožní archivaci historických dat, při zachování uživatelského přístupu k nim (IXOS-Data Archiving Plus). Strategickým a dlouhodobým cílem společnosti Carpat Cement a celého koncernu v oblasti IT je stávající řešení i nadále rozvíjet a to jak v oblasti DMS pro SAP R/3, tak i obecného dokument management systému a přiblížit se ideálu "bezpapírové firmy" Od budoucích řešení, vedení celého koncernu očekává zejména rychlou návratnost prostředků vložených do technologií DMS a nárůst interního a externího sdílení informací. Implementace bude ukončena a předána do produktivního provozu v listopadu 2002.

Nahoru

 

Vlastný informačný systém pre Martinskú teplárenskú
Spoločnosť Martinská teplárenská Martin, uzavrela s VARIASom kontrakt na realizáciu projektu odčlenenia informačného systému IS SAP R/3 od materského systému Stredoslovenskej Energetiky, Žilina a prechodu na vlastný informačný systém.
Projekt predstavuje dodávku produktívneho servera a nastavenie v rozsahu pôvodnej funkcionality, to znamená finančné, logistické oblasti a personalistika (FI, AM, CO, MM, HR) k termínu 1. júl 2002. Všetko snaženie na projekte sa koncentrovalo na dodržanie plánovaného termínu nábehu do produktívnej prevádzky. Vďaka výbornej spolupráci sa však podarilo plánovaný termín dodržať. Kontrakt zahŕňa ďalšiu podporu produktívnej prevádzky systému.
Martinská teplárenská sa tak stala prvou z troch teplárenských spoločností, odčlenených začiatkom tohto roka od materskej spoločnosti SSE, š.p., Žilina a následne pretransformovaných na samostatné akciové spoločnosti. U všetkých troch spoločností už od začiatku roka 2002 bol systém prevádzkovaný na samostatných klientoch, ale stále na jednom serveri a v rámci jedného systému akciovej spoločnosti Stredoslovenskej Energetiky Žilina. Týmto Stredoslovenská Energetika Žilina dočasne poskytovala pre teplárenské závody služby outsourcingu.

Nahoru

 

CA řídí italské loděnice
Italská Fincantieri jedna z největších světových loděnic, implementuje produkty Unicenter Network a Systems Management od firmy Computer Associates pro správu komplexní distribuované infrastruktury a bezpečnostní produkty eTrust k ochraně svých aplikací a dat pro e-Business.
Vše začalo tím, že silná asijská konkurence a snížení výdajů na zbrojení si v roce 1999 vyžádaly rozsáhlou restrukturalizaci s cílem zefektivnit podnikové procesy. Základním kamenem revitalizačního programu byly informační technologie. Loděnice musely optimalizovat výrobu a využití zdrojů v jednotlivých provozech po celé Itálii. Přitom museli zohlednit speciální potřeby oddělení konstrukce a střediska vojenských projektů, které je největší v Evropě.
Distribuovanou architekturu Fincantieri nyní tvoří cca 70 serverů Windows NT, které zpracovávají data a zajišťují komunikaci s 1 800 pracovními stanicemi Windows a 1 200 pracovními stanicemi systému CAD. Nedávno byl zahájen projekt s názvem "Operation Control Tower" (operační řídící věž), s cílem najít a implementovat efektivnější systém správy a ochrany sítě.
Fincantieri implementuje další řešení CA s cílem optimalizovat správu systému a snížit celkové náklady na vlastnictví. Komponenta Asset Management automaticky zjišťuje inventární údaje o hardwaru a softwaru. Pracovníci IT tak mohou sledovat využití zdrojů a použití softwaru s cílem dodržet licenční podmínky. Komponenta Software Delivery automatizuje dodávky softwaru na vzdálených serverech a PC a jejich správu. Komponenta Remote Control umožňuje zasahovat přímo na vzdálených stolních počítačích. To výrazně snižuje náklady na středisko podpory uživatelů.
Komponenta Access Control řídí přístup ke kritickým podnikovým prostředkům a zařízením a umožňuje různé řízení přístupu podle jednotlivých systémů i vyšší zabezpečení důvěrných informací. Komponenta Admin zjednodušuje správu zabezpečení. Pracovníci bezpečnosti ve Fincantieri mohou realizovat správu všech systémů a adresářů z jediné konzole.
Loděnice Fincantieri (www.fincantieri.it.) vznikla v roce 1959 fúzí osmi loděnic a opraven lodí. Prozatím postavila přes 7 000 plavidel. Zaměstnává cca 10 tisíc pracovníků ve třech samostatných jednotkách výletních a obchodních lodí a válečných plavidel, které jsou v osmi loděnicích podél italského pobřeží.

Nahoru

 

Čínská petrochemická společnost s novým prodejním systémem
Čínská petrochemická společnost Sinopec, která je i na čínské poměry velký výrobce a dodavatel nafty a petrochemických výrobků, si zvolila technologii Sybase pro novou aplikaci prodejního systému, která se bude používat ve více než 30 000 čerpacích stanicích po celé Číně.
Tato společnost svěří zpracování elektronických plateb a automatizaci sběru údajů o tržbách technologii Sybase, čímž hodlá zdokonalit svůj provoz i služby poskytované zákazníkům.
Sinopec požadoval řešení, které by se snadno začlenilo mezi stávající systémy a hardwarové platformy, aby tak vyhověl řadě svých spřízněných společností a divizí. Smlouva v hodnotě několika milionů dolarů zahrnuje nákup předního řešení na trhu - Adaptive Server Enterprise (ASE) 12.5 společnosti Sybase, jakožto zdrojové databáze a PowerBuilder pro vývoj aplikací. Databáze s malými nároky na paměť SQL Anywhere Studio firmy iAnywhere Solutions, dceřiné společnosti Sybase, poběží na prodejních terminálech v čerpacích stanicích a technologie UltraLite bude zaintegrována přímo do benzinových čerpadel. Navíc pro synchronizaci dat s ústředím bude využita technologie MobiLink.
Společnost Sybase zaznamenala již počátkem letošního roku v Číně obchodní úspěch, když s Čínskou lidovou bankou uzavřela smlouvu na celostátní platební systém a s čínským Telecomem podepsala kontrakt na modernizaci národní telefonní sítě ve dvanácti provinciích.

Nahoru


Týden facility managementu v Praze 2002


Konference, semináře, školení

Semináře top vison
Společnost top vision si vás dovoluje pozvat na certifikovaný cyklus seminářů IT manažer, který proběhne v průběhu měsíců září a října 2002.
V rámci tří dvoudenních seminářů bude podán kompaktní know-how manažera IS/IT, a to formou výměny praktických zkušeností, předání aktuálního know-how a především otevřené diskuse. Získané poznatky budete mít možnost zkonfrontovat s odborníky z praxe, kteří mají dlouholeté bohaté zkušenosti v daném oboru.
Semináře jsou tématicky rozděleny do následujících třech modulů:
. Strategie IT a řízení projektů v IT - 10.- 11.září 2002
. Integrace podnikových procesů pomocí IT - 24.- 25. září 2002
. Systémy pro podporu managementu - 16.- 17. října 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT obdržíte zde, či na tel. :02/25 09 64 87.

Nahoru

 

Teorie omezení ve výrobě a distribuci
Ve dnech 10. - 11. září bude probíhat v hotelu Movenpick v Praze Dvoudenní konference o plánování a řízení výroby, kterou pořádá společnost GOLDRATT CZ.
Pokud Vás trápí problémy s delší dodací lhůtou, než je zákazník ochoten tolerovat, ve vaši firmě trpíte vysokou úrovni zásob v distribučním systému; přesto některé položky nejdou na odbyt a zastarávají, jiné položky zákazníci naopak požadují, ale ty "zrovna nejsou" či máte nadbytek nedokončené výroby, a přesto chybí ty správné díly pro montáž, je konference určena právě pro vás.
Všechny tyto symptomy mají totiž svůj původ v existenci tzv. generického konfliktu výroby, jehož logika je znázorněna tzv. "mrakem klíčového konfliktu". Bližší program konference naleznete na webové stránce společnost GOLDRATT CZ, kde se můžete i přihlásit.

Nahoru

 

ICZ zakládá tradici konferencí o bezpečnosti
Odedávna patří k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat konference BIN 2002, konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů, lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata, která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především středního managementu. Půjde přitom o mnohem širší pohled, než jsou pouze záležitosti počítačových systémů.
Účastníci konference dostanou nejnovější a prakticky využitelný přehled událostí v oboru za poslední rok, včetně praktických a okamžitě použitelných výsledků práce špičkových expertů z ČR i zahraničí.
Více informací včetně možnosti elektronické přihlášky najdete na této adrese.

Nahoru
 


Logis


Finanční monitor IT firem

Microsoft Česko a Slovensko lepší než mateřská firma
Po skončení dalšího fiskálního roku oznámili představitelé společnosti Microsoft Česko a Slovensko lokální výsledky z nichž vyplývá, že Microsoft zaznamenal v letošním roce na trhu IT další růst. Její obrat vzrostl v Česku a na Slovensku za tuto dobu o 19 %, což znamená nárůst obratu o dvě třetiny za uplynulé dva roky. Celkově bylo prodáno přes 1,3 miliony licencí, a to představuje nárůst o 34 %.
Například prodej softwarové řady XP byl v Čechách o třetinu rychlejší než start prodeje jejího předchůdce Windows 2000. Kancelářských balíků Office XP se od uvedení na trh prodalo více než čtvrt milionu a prodej licencí operačního systému Windows XP překonal stotisícovou hranici. Nejvíce oblíbena byla verze Windows XP Professional, kterých se prodalo z celkového počtu přes dvě třetiny.
Stejně tak roste zájem o serverové technologie a firemní řešení. Operační systém Windows NT/2000 Server letos získal více než 10 000 nových uživatelů (pro srovnání v roce 1995 byly prodány 373 licence). Za poslední tři roky v České republice a na Slovensku rozrostl počet licencí klientského přístupu ke službám Exchange na 400 000. Až o 30 % stoupl zájem menších firem o síťová řešení využívající Small Business Server 2000. Své zákazníky získal rovněž nástroj pro bezpečný a rychlý přístup k internetu - Security and Acceleration Server (ISA), který zaznamenal meziroční nárůst prodejů o více než 200 %. Úspěšně odstartovalo rovněž nasazování Mobile Information Server, který umožňuje přístup z mobilního telefonu nebo Pocket PC k podnikovým a osobním informacím.
Microsoft SQL Server pokračuje ve svém postupu a jeho prodej se meziročně zvýšil o dalších 70 %. Nejvyšší růst prodeje byl zaznamenán v podnikovém sektoru. Příkladem může být implementace systému SAP/R3 v České spořitelně pro 1 200 uživatelů, právě na platformě Microsoft SQL Server 2000. Přitom podobně jako ve světě, tak i u nás, se v oblasti Integrace podnikových systémů (EAI) stává jádrem řešení pro řízení heterogenních systémů na bázi XML Microsoft BizTalk Server 2002 a začíná rovněž přispívat k nárůstu prodeje serverových produktů Microsoft.
Růst prodeje nástrojů pro vývoj software byl podpořen uvedením nových .NET verzí a zvýšeným prodejem produktu Microsoft Developer Network Universal, v rámci kterého získávají vývojáři v České a Slovenské republice také neomezenou vývojářskou podporu.
A Microsoft celosvětově? Červnová uzávěrka potvrdila, že čtvrtletní zisk celkově vzrostl na 1,53 miliardy, tedy 28 centů za akcii. Prodej software pro osobní počítače stoupl o 9 % na téměř pět miliard a to i díky poptávce po operačním systému Windows XP.

Nahoru

 

Symantec s 39% růstem obratu
Symantec oznámila výsledky za první čtvrtletí fiskálního roku 2003, končící 30. června 2002. Společnost vykázala obrat za čtvrtletí ve výši 316 mil. USD, což je zvýšení o 39 % ve srovnání s 228 mil. USD za stejné čtvrtletí loňského roku. Na výsledku má největší podíl 35% růst sektoru podnikového zabezpečení a 90% růst spotřebitelského sektoru ve všech zeměpisných oblastech.
Symantec kromě toho oznámil akvizici společností Recourse Technologies, Riptech a SecurityFocus celkem za přibližně 355 mil. USD v hotovosti.
Předběžný čistý příjem před započtením jednorázových poplatků a odpisů nehmotných aktiv spojených s akvizicí činil za první fiskální čtvrtletí 65,6 mil. USD, přičemž ve stejném čtvrtletí loňského roku to bylo 33,9 mil. USD. Symantec oznámil předběžný zisk na akcii ve výši 0,41 USD, přičemž za stejné čtvrtletí loňského roku činil předběžný zisk na akcii 0,22 USD.
Čistý příjem se zahrnutím jednorázových poplatků a odpisů nehmotných aktiv spojených s akvizicí činil za první čtvrtletí 56,6 mil. USD, přičemž za stejné čtvrtletí loňského roku činila čistá ztráta 21,2 mil. USD. Symantec oznámil zisk na akcii ve výši 0,36 USD, přičemž za stejné čtvrtletí loňského roku činila čistá ztráta na akcii 0,14 USD. Jednorázové poplatky za čtvrtletí zahrnují výdaje související s restrukturalizací.
Akvizice společnosti Recourse Technologies má umožnit společnosti Symantec dodávat zákazníkům produkt ManHunt - detekci narušení pro gigabitové sítě - a řešení Intruder Alert provozované na hostitelských počítačích. Společnost Riptech, vedoucí poskytovatel škálovatelných služeb na podporu spravované bezpečnosti v reálném čase, umožní společnosti Symantec nabízet velkým zákazníkům řešení pro ochranu jejich sítí s využitím řady senzorů.
Spojení databáze zranitelných míst a produktů včasného varování před bezpečnostními hrozbami od společnosti Security Focus a znalostmi firmy Symantec v oblasti výzkumu virů a reakce na výskyt virů poskytne zákazníkům lepší, komplexnější dostupnou ochranu.
Oblast zabezpečení velkých podniků reprezentuje v tomto čtvrtletí celosvětově 42 % celkového obratu společnosti Symantec a ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku vzrostla o 35 %. Výsledky v sektoru podnikového zabezpečení byly podpořeny 31% růstem tržeb z firewallů a VPN, 39% růstem tržeb ze správy zranitelných míst a 41% růstem tržeb z antivirového softwaru oproti stejnému čtvrtletí loňského roku.
Oblast správy pro velké podniky reprezentuje 18 % celkového obratu společnosti Symantec a poklesla o 6 %. Ovšem Ghost i nadále splňuje očekávání a příjmy z něj vzrostly ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku o 20 %. Oblast bezpečnostních služeb vzrostla během čtvrtletí o 60 % a reprezentuje 1 % celkového obratu společnosti Symantec. Spotřebitelský sektor představuje 39 % celkového obratu společnosti a vzrostl o 90 %. Tento růst je podpořen neočekávaně silným 133% nárůstem tržeb ze spotřebitelského antivirového softwaru oproti relativně nižším tržbám ve stejném čtvrtletí loňského roku.
Příjmy ze zahraničí představují v prvním kvartálu 47 % celkového obratu a oproti stejnému čtvrtletí loňského roku vzrostly o 40 %. V čele růstu stála Kanada s meziročním růstem tržeb o 122 % následovaná 59% růstem tržeb v Japonsku, 32% růstem tržeb v Evropě, na Středním východě a v Africe, 26% růstem tržeb v Latinské Americe a 23% růstem tržeb v Asii a Tichomoří.

Nahoru

 

AutoCont CZ oznámil výsledky za první pololetí roku 2002
Celkové tržby společnosti AutoCont CZ vzrostly v tomto období oproti stejnému období roku 2001 o 40 %, z toho tržby za zboží o 37 % a tržby z prodeje služeb o 61 %. Předběžné výsledky ukazují rovněž na růst zisku a to zhruba o 35 %.
Pro přesnost je třeba zdůraznit, že tržby neobsahují výpočetní techniku dodávanou v rámci projektu "Internet do škol" . Tento projekt je realizován sesterskou společností AutoCont On line.

Nahoru

 

Tržby a zisk KPNQwest/GTS vzrostly
Společnost KPNQwest/GTS dosáhla v prvním pololetí 2002 zisku před úroky, odpisy a zdaněním (EBITDA) 214,4 milionů korun. Tržby největšího českého alternativního operátora za stejné období činily 1,2 miliardy.
I přes recesi v oblasti telekomunikací se tak společnosti podařilo zvýšit zisk EBITDA meziročně o 22 % a tržby o 13,4 % oproti stejnému období minulého roku.
KPNQwest/GTS, které je v České republice aktivní od roku 1991. Poskytuje komplexní nabídku hlasových, datových, internetových, operátorských a integrovaných služeb. Společnost je součástí skupiny GTS Central Europe, která operuje kromě České republiky také na Slovensku, v Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Spravovatelné přepínače s dvěma gigabitovými porty
Společnost 3Com rozšířila řadu svých 10/100 spravovatelných přepínacích řešení o rodinu produktů SuperStack 3 Switch 4200. Nové přepínače, pracující rychlostí fyzického připojení, představují řešení pro podnikové pracovní skupiny a přístrojové komory. Vhodné jsou i pro sítě menších firem. Kromě toho přepínače nabízejí funkce druhé vrstvy jako sdružování linek, podporu značení VLAN podle standardu 802.1Q a priorizaci provozu podle 802.1p.
Rodina SuperStack 3 Switch 4200 obsahuje dvě konfigurace: 26portový SuperStack 3 Switch 4226T s 24 porty 10/100 a dvěma downlink porty 10/100/1000 s druhý - 50portový SuperStack 3 Switch 4250T se 48 porty 10/100 a dvěma downlink porty 10/100/1000.
Přepínače rodiny SuperStack 3 Switch 4200 lze automaticky propojovat prostřednictvím gigabitových portů a snadno je tak stohovat bez jakýchkoli úprav konfigurace nebo dodatečného hardwaru. Ty samé porty se dají využívat také pro připojení 10/100, takže nabízejí ještě vyšší hustotu. Integrovaná správa stohu bude k dispozici jako placený softwarový upgrade koncem roku.
S každým přepínačem je dodáván i 3Com Network Supervisor aplikace na správu sítě. Tato softwarová aplikace vyhledává, mapuje a graficky znázorňuje síťové linky a IP zařízení včetně telefonů 3Com NBX a produktů jiných výrobců. V zobrazené mapě zařízení a linek lze snadno sledovat úroveň zatížení, nastavovat meze pro upozornění, prohlížet události na síti, generovat zprávy v uživatelem definovaných formátech a spouštět nástroje na konfiguraci zařízení.
Doporučená cena produktu SuperStack 3 Switch 4226T je 31.000 Kč, produktu SuperStack 3 Switch 4250T 61.000 Kč.

Nahoru

 

Zabezpečené VPN s přístupem odkudkoliv
Firma Check Point Software oznámila podporu pro řešení virtuální privátní sítě "bez potřeby klienta VPN" na bázi SSL, které umožňuje pružný a zabezpečený vzdálený přístup odkudkoli, včetně jakéhokoli standardního webového prohlížeče nebo VPN klienta L2TP Microsoft Windows.
Zároveň firma vylepšila i vlastní řešení SecureVPN, která zvyšují zabezpečení klientů, vylepšují možnosti monitorování VPN a zjednodušují instalaci rituálních privátních sítí.
Tato nová řešení nabízejí jednoduchost ve správě, při současném širokém rozsahu podpory VPN napříč řadou počítačových platforem (od PC, přenosných počítačů, kapesních počítačů na bázi PocketPC, standardních webových prohlížečů s SSL, VPN klienta Microsoft L2TP/IPSec až po bezdrátové sítě). Cílem firmy je rozšířit technologii SecureVPN tak, aby bylo možné využívat přístup k důležitým podnikovým datům z různých druhů uživatelských zařízení a prostředí bez použití patřičného VPN klienta.
Díky technologii VPN bez potřeby VPN klienta mohou nyní uživatelé uskutečňovat svá propojení z jakéhokoli standardního webového prohlížeče k bráně VPN-1 s použitím zabezpečené komunikace SSL. Organizace si tak mohou při zajišťování konektivity pro své vzdálené zaměstnance a pro extranety partnerů organizací vybrat z řady možností zabezpečeného přístupu. Například, technologie VPN bez potřeby VPN klienta je ideální pro návrh extranetu, kde administrátor VPN-1 nemá možnost správy počítačů uživatelů, podobně jako pro flexibilní a zabezpečený přístup vzdálených zaměstnanců do sítě společnosti.
Check Point rovněž oznamuje vylepšení pro rodinu řešení VPN-1 začleněním dalších prvků pro správu. Ty zahrnují zvýšené zabezpečení klienta s nově předkonfigurovanými prostředky pro zajištění zabezpečení klienta, díky nimž je snadné zajistit, že se na VPN mohou napojit pouze klienti s bezpečnou konfigurací. Vylepšené možnosti směrování VPN s podporou pro hvězdicovitou topologii, která zefektivňuje migraci z nákladných vyhrazených Frame Relay sítí k nákladově efektivnějším VPN na bázi Internetu. Nové možnosti monitorování VPN nabízející podrobnější informace o výkonu a práci VPN, čímž se zlepšují možnosti správy a kapacitního plánování.
 

Nahoru

 

Scania využívá služeb Aliatelu
Společnost Aliatel je již třetím rokem dodavatelem telekomunikačních služeb pro společnost Scania Czech Republic. Smlouva mezi oběma společnostmi byla podepsána v červenci roku 2000 a v první fázi se týkala poskytování služby Business IP (pevné připojení sítě) zahrnující datové služby.
Klient byl spokojen, a tak byla v nedávné době služba rozšířena o internetové připojení o kapacitě 1Mbit/s a během měsíce července 2002 o službu Dial Business IP (vytáčené připojení).
O výběru Aliatelu jako dodavatele služeb rozhodly nejen nabízená ceny a garantovaná kvalita poskytovaných služeb, ale především vysoký standard péče o zákazníka.
Cílem Scanie bylo vytvoření centrální architektury s jedním centrálním datovým serverem umístěným v Praze. Ostatní dealerství rozmístěná po celé republice tak mají jednoduchý přístup do centrální databáze. To je samozřejmě výhodné z hlediska administrace a pak jde o řešení, které je výrazně ekonomičtější než při použití více datových serverů.
Scania Czech Republic je dceřiná společnosti švédské firmy Scania CV. Od počátku své existence (1994) se společnost zaměřila především na rozvoj servisní a prodejní sítě. V současné době má společnost tři vlastní dealery v Praze, Brně a Frýdku - Místku, v Českých Budějovicích, v Plzni, Jičíně a Ústí nad Labem působí nezávislí dealeři Scania. Celkové investice do dealerské sítě v České republice v letech 1994-2002 představují částku 465 mil. Kč.
Scania CZ dodává na náš trh těžké nákladní automobily (nad 18 t), dálkové a městské autobusy. Kromě prodeje nových vozidel, servisu a prodeje náhradních dílů poskytuje firma ještě celou řadu doplňkových služeb mezi něž patří pronájmy vozidel, servisní smlouvy, prodej použitých vozů a jejich výkup protiúčtem, nepřetržitá servisní asistenční služba a další.


Nahoru

 

Širokopásmové služby v Hamburku
Společnost Alcatel uzavřela s německým městským poskytovatelem HanseNet smlouvu o dodávce zařízení digitálních účastnických linek (DSL) pro přístup k širokopásmovým službám. Zákazníci společnosti HanseNet v Hamburku budou moci využívat asymetrického i symetrického přístupu k DSL na základě G.shdsl, včetně služeb video streamingu.
Do konce letošního roku připojí Alcatel k síti společnosti Hansenet až 30 000 DSL linek a během příštích dvou let napomůže dále rozšířit její širokopásmovou infrastrukturu. Kromě toho bude Alcatel pro svá zařízení poskytovat webovou podporu, včetně 24-hodinového servisního střediska.
Síť společnosti HanseNet je založena na systému Alcatel 7300 Advanced Services Access Manager (ASAM), který je celosvětově nejrozšířenější platformou širokopásmového přístupu. Alcatel 7300 ASAM umožňuje poskytovatelům nabízet vysokorychlostní přístup na internet, jakož i řadu integrovaných datových, hlasových a multimediálních služeb. Platforma poskytuje možnost průběžně přizpůsobovat širokopásmové služby v oblasti zábavy, jako je video streaming, stahování hudebních nahrávek, či interaktivní hry.
Společnost HanseNet je jedním z velkých regionálních telekomunikačních poskytovatelů v Německu. Uvnitř Hamburku provozuje optickou síť o délce přes 900 km a nabízí přístup k širokopásmové síti prostřednictvím internetového protokolu (IP), internetové služby a telekomunikační služby, jakož i pevná a datová spojení pro více než 50 000 zákazníků.


Nahoru


GolfWits


Informační společnost

LCS s novou manažerkou PR a komunikace
Společnost LCS International posílila svůj marketingový tým o Ing. Hanu Navrátilovou, která nastoupila od 1. srpna 2002 na pozici PR & Communications Manager.
Ing. Hana Navrátilová (32) je absolventkou VŠE v Praze. V oblasti informačních technologií má řadu zkušeností, především z práce na pozici Marketing Communications Manager u společnosti Xerox ČR, kde až dosud po 7 let působila.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist