V Edici IT Bussines
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 7-8/2002
Hlavní témata
.
Přehled APS/SCM systémů
.
Manažerské informační systémy
.
Informační bezpečnost
.
Outsourcing IT
.
E-learning
.
Mobilní informační systémy
.
Controlling
.
Critical Chain |
Připravujeme:
IT System 9/2002
Hlavní témata
.
E-procurement
.
Informační systémy pro plánování a řízení výroby
.
Informační systémy pro strategické řízení
.
Balanced Scorecard
.
Procesní řízení
.
Počítačová podpora řízení jakosti
.
Elektronická výměna dat |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |
|
Podnikové aplikace |
IBM získá PwC Consulting
Společnosti
IBM a PricewaterhouseCoopers oznámily, že IBM koupí jednotku PwC
Consulting, která je zaměřena na obchodní poradenství a technologické
služby. Obě společnosti podepsaly konečnou smlouvu, kterou již schválila
správní rada IBM a představenstvo PricewaterhouseCoopers.
Jak prohlásil Samuel A. DiPiazza, Jr., generální ředitel společnosti
PricewaterhouseCoopers, cílem této transakce je plně oddělit PwC
Consulting od PwC. Konzultační jednotka by se tím zároveň odpoutala od
regulačních omezení a bude moci více využít svůj potenciál.
Na základě této smlouvy zaplatí IBM společnosti PwC odhadovanou nákupní
cenu 3,5 miliardy dolarů v hotovosti a akciích. Nyní musí být transakce
ještě schválena regulačními orgány a partnery místních agentur PwC.
Uzavřena by měla být zhruba koncem třetího čtvrtletí.
Nahoru
|
Podnikové aplikace |
Nová verze
Genesys Suite 6 se zpětným voláním
Společnost
Genesys včera představila verzi 6.5 svého řešení pro kontaktní centra
Genesys Suite 6. Nová verze je navržena tak, aby ještě lépe sloužila
potřebám velkých firem či poskytovatelů služeb. Verze 6.5 přidala
každému ze zmíněných řešení nové funkce a podstatně zvýšila jejich
výkonnost.
I nadále jsou však k dispozici všechny výhody jednoduché instalace spolu
s širokým sortimentem řídících a reportovacích funkcí.
Genesys Suite 6 je integrovaný balík aplikací pro řízení komunikace se
zákazníky, který se skládá z aplikací Enterprise Routing, Network
Routing, Workforce Management, Outbound Contact, Internet Contact a
Universal Workflow.
Genesys také nedávno představila Genesys Expert Contact, nové řešení v
rámci řady Genesys Suite 6. Poskytuje rychlejší a pro volající zákazníky
mnohem příjemnější komunikaci s operátory kontaktního centra. Expert
Contact zákazníkům umožňuje směrovat dotazy i na odborníky mimo
kontaktní centrum. Pokud "standardní" operátoři nemohou zcela vyřešit
požadavek zákazníka, bez přerušení jej přesměrují na kompetentního
odborníka, který je fyzicky třeba v jiné pobočce.
Nové funkce zahrnují pokročilé funkce plánování, které dovoluje
plánovacímu oddělení kontaktního centra otestovat organizační,
kombinační schopnosti operátorů za účelem zvýšení efektivity práce.
Další novou vlastností je Zpětné volání, to umožňuje zákazníkům požádat
o zpětné zavolání místo toho, aby ve špičce zbytečně čekali na lince.
Sofistikované zpracování textů zase poskytuje inteligentní analýzu
obsahu příchozích e-mailů, čímž zvyšuje přesnost a kvalitu zpracování
e-mailů formou automatické odpovědi.
Nahoru

Datový
sklad informačního systému M-line běží na Caché
Společnost M-line, která se specializuje na informační systémy
dopravních a spedičních společností, ve svém informačním systému, IS
M-line, využívá databázového prostředí Caché. To je vyvíjené a dodávané
společností InterSystems.
Společnost M-line dodává svým zákazníkům kompletní informační systém
IS*M-line, který pokrývá oblast ekonomiky (mzdy, účetnictví, sklady) a
také oblast dopravy (autobusová doprava, jízdní řády, nákladní doprava,
spedice). Jednotlivé subsystémy IS*M-line jsou datově a funkčně
propojeny.
Zefektivnění získávání variabilních a vnitřně homogenních datových
výstupů, které zahrnují informace z většího počtu subsystémů, bylo
předmětem projektu dalšího vývoje nad stávajícím informačním systémem.
Poměrně rychle se podařilo vyvinout aplikaci, která je pro své možnosti
analytického nahlížení na data především určena pro management
společnosti. Tato aplikace se skládá ze dvou částí: z datového skladu
(DS) a z reportingového systému (RS).
U RS se klade důraz na přehledné poskytování relativně stálých přehledů,
které jsou adresovány konkrétním řídícím úrovním, odpovídají hlavním
činnostem společnosti a jsou předpokladem statistického sledování dat s
různými proměnnými (čas, organizační jednotka, produkt, aj.). Naopak
výstupy z části datového skladu je možné modifikovat podle aktuální
potřeby. Zde je kladen důraz na nepřetržitý provoz informačního systému
a možné řízení on-line procesů.
DS i RS jsou naprogramovány jako aplikace klient-server. Celý informační
systém i s nadstavbovými prvky byl vyvinut v databázovém prostředí Caché
a na této platformě je také efektivně provozován. Jedná se o moderní
postrelační, objektově orientované, databázové prostředí. K datům je
možné přistupovat buď pomocí jazyka CACHÉ Object Script, nebo např.
pomocí SQL dotazů přes ODBC rozhraní. Jako vývojové prostředí pro
klienta aplikace "Datový Sklad" je zvolen Microsoft Visual Basic, klient
aplikace "Reportingový Systém" je naprogramován pomocí Microsoft Visual
Basic for Application v prostředí Microsoft Excel.
Nahoru

Čipové smartcard s trojkombinací biometrických parametrů
Biometrická
identifikace je mnohem bezpečnější než použití číselného kódu - PIN,
přesto však není spolehlivost pouze jediného biometrického parametru
zcela stoprocentní. Když však kombinujeme dva nebo dokonce tři
parametry, blíží se možnost nesprávné identifikace zcela k nule. Na
druhou stranu problémem při využití několikanásobné biometrické
identifikace byl celkový objem dat, který nešlo zcela jednoduše uložit
na čipovou kartu s omezenou datovou kapacitou.
Řešení od společnosti Siemens Business Services (SBS) využívá pro
biometrická data kapacitu pouhých 10 kB, kdy kapacita současných
čipových karet dosahuje již 32 kB. Po uložení identifikačních dat tak
zbývá ještě velké množství prostoru pro další aplikace jako jsou
platební systémy, elektronický podpis, do budoucna třeba i pas nebo
víza.
Řešení od SBS využívá pro identifikaci člověka současně tří
biometrických parametrů a sestává se ze zařízení, které dovoluje
pořizovat potřebná data na personalizovanou čipovou kartu - Intelligent
Digital Passport (IDP), zařízení pro čtení těchto IDP karet a systému
pro vydávání a správu IDP karet.
Biometrická informace o příslušné osobě je zhotovena a uložena pomocí
speciálního zařízení kombinujícího několik funkcí: nahrávka vzorku
hlasu, pořízení speciální fotografie a sejmutí otisku prstů. Data jsou
na kartu uložena z důvodu bezpečnosti v kryptované podobě. Celý proces
zhotovení identifikační karty trvá pouze několik minut. Při ověřování
identity osob jsou porovnávána data na kartě s biometrickými parametry
konkrétní osoby. Výhodou systému je, že neexistuje žádný centrální
server s biometrickými daty občanů, která by mohla být zneužita nebo
manipulována. Všechna potřebná data jsou přímo na kartě. To vede nejen k
větší důvěryhodnosti systému, ale i k rychlejší identifikaci osob.
Řešení je již nyní připraveno k nasazení a představuje opravdu dobrý
způsob identifikace osob pro oblasti, kde je vysoký požadavek na
spolehlivost a bezpečnost. Typické jsou aplikace pro policii, pohraniční
kontroly, letiště, banky apod.
Nahoru

64bitové procesory Itanium v serverech Fujitsu Siemens
Fujitsu
Siemens začne osazovat nejvyšší řadu svých intelovských serverů
64bitovými procesory Intel Itanium 2. První čtyřprocesorové servery
Fujitsu PRIMERGY s Itaniem 2 dorazí na trh koncem letošního roku,
16procesorové modely jsou naplánovány na první čtvrtletí 2003.
64bitový procesor Itanium 2 podle testů výrobce nabízí ve srovnání s
původním Itaniem 50 - 100 % nárůst výkonu. K nejvýznamnějším inovacím
patří paměťová cache třetí úrovně s kapacitou až 3 MB a systémová
sběrnice s propustností až 6,4 Gb/s.
64bitová technologie umožňuje operačním systémům i aplikacím využívat
rozsáhlé úložné prostory, což mj. ocení provozovatelé firemních
databázových systémů.
Výhodou nového procesoru je rovněž jeho zpětná kompatibilita, tzn.
možnost integrovat servery s Itaniem 2 do existujících 32bitových
infrastruktur. 32bitová SAP aplikace tak může zcela transparentně
komunikovat s databázovým serverem osazeným 64-bitovými procesory
Itanium 2.
Rozmach 64bitových architektur a nástup aplikací uzpůsobených pro
Itanium 2 lze očekávat i s příchodem 64bitové verze operačního systému
Microsoft .NET v příštím roce. Verze svého operačního systému s podporou
nových procesorů Intel přislíbili taktéž všichni hlavní distributoři
Linuxu.
Nahoru

Nová verze HP-UX je
vymyšlena pro Itanium
Společnost HP
i nadále investuje do prostředí UNIX a nyní představuje operační systém
HP-UX 11i ve verzi 1.6. Nově HP-UX nabízí datovou, binární a zdrojovou
kompatibilitu mezi architekturami PA-RISC a Itanium a poskytuje tak
cestu pro přechod na systémy založené na Itaniu.
Verze 1.6 přináší do prostředí HP-UX nové funkce, oproti předcházejícím
verzím vylepšenou správu a samozřejmě ještě vyšší stabilitu celého
systému. Díky technickému návrhu podporujícímu až 64 procesorů nabízí
potřebný výkon a rozšiřitelnost pro systémy založené na Itaniu.
HP-UX 11i verze 1.6 poskytuje vysokou dostupnost, možnost řídit zatížení
systému, stejně jako komplexní integrované bezpečnostní prvky, jako je
detekce průniku, autentifikace na úrovni adresářů či vysoce výkonné
webové servery, jako např. HP Apache a Zeus, s vestavěnými knihovnami
pro šifrování a dešifrování. Verze 1.6 zvyšuje dostupnost samostatného
systému tím, že poskytuje dynamické ladění jádra, on-line zálohování dat
a schopnost za chodu vyměňovat ventilátory, napájecí zdroje a periférie.
Navíc s uvedením nové verze nástrojů pro systémovou inventarizaci (HP-UX
System Inventory Manager) a pro konfiguraci jádra (HP-UX Kernel
Configuration) nabízí HP-UX 11i verze1.6 rozšířené schopnosti pro správu
systémů.
HP-UX 11i verze 1.6 také nabízí standardní aplikační programová
rozhraní, nástroje pro Javu a nativní vývojářské sady, které umožňují
optimalizovat výkon aplikací pomocí nástrojů založených na otevřených
zdrojových kódech. Kompatibilita na úrovni zdrojových kódů se systémem
Linux navíc umožňuje zákazníkům vyvíjet programy na Linuxu a nasazovat
je v prostředí HP-UX 11i.
Jako svou strategickou platformu podporuje novou verzi i společnost BEA,
která také připravuje portaci aplikačního serveru BEA WebLogic a
softwaru BEA Tuxedo na HP-UX 11i verze 1.6.
Nahoru

EMC a Hewlett-Packard podepsaly dohodu o výměně technologií
Společnosti EMC a Hewlett Packard - dva největší dodavatelé podnikových
systémů pro ukládání informací, se dohodly, že si vzájemně udělí licence
na svá rozhraní pro programování aplikací (API - application programming
interface) těchto paměťových systémů.
Uvedená výměna technologií usnadní každé z obou společností vývoj
aplikací pro správu systémů pro ukládání informací. Nové aplikace tak
budou schopny spravovat systémy od obou společností.
Podle odhadů oborových analytiků představuje technologie systémů pro
ukládání informací, které se výměna týká, více než 70 % celkového podílu
na trhu síťových externích systémů pro ukládání informací typu RAID a
přes 50 % podílu na celém trhu externích systémů RAID. (Jde o podíly na
trhu z hlediska výnosů v roce 2001.)
Podle podmínek smlouvy společnost EMC uděluje licenci na rozhraní API
pro podporu vyhledávacích a řídicích funkcí systémů pro ukládání
informací EMC Symmetrix a EMC CLARiiON. Hewlett Packard pak společnosti
EMC uděluje licenci na API pro podporu vyhledávacích a řídicích funkcí
systémů HP StorageWorks Virtual Array (VA) a HP StorageWorks XP.
Dohoda je rozšířením dřívější dohody mezi EMC a společností Compaq,
která fúzovala s Hewlett Packard v květnu roku 2002. Tato starší dohoda
se týkala podpory API pro systémy Symmetrix a CLARiiON společnosti EMC a
systémy StorageWorks Enterprise Virtual Array a StorageWorks Modular
Array společnosti Compaq. Kromě licencování programovacích rozhraní EMC
a Hewlett Packard také určí různé úrovně spolupráce při poskytování
technické podpory, aby měli koncoví uživatelé příslušných produktů pro
správu uložených informací jistotu, že každý z dodavatelů bude
podporovat své konfigurace.
Nahoru

Raiffeisenbank si zvolila iLearning od společnosti Oracle
Společnost Oracle ve spolupráci s Raiffeisenbank zahájila pilotní
projekt elektronického podnikového vzdělávacího systému, Oracle
iLearning. Jedná se o vůbec první řešení tohoto typu nasazené v České
republice. Raiffeisenbank využívá řešení založené na komplexním
hostingu.
Raiffeisenbank
od začátku roku pracuje na přípravě nové strategie vzdělávání, která by
měla přinést snížení nákladů a efektivnější využití času na vzdělávání.
Jedním z nástrojů, jak dosáhnout tohoto cíle, je i elektronické
vzdělávání.
Společnost Oracle dostala důvěru především díky moderní architektuře
řešení, jež je plně spravovatelné, vysoce integrované a rozšiřitelné.
Dalším argumentem pro řešení společnosti Oracle byla možnost pronájmu
licencí a komplexní hosting aplikací, čímž banka ušetří za investice do
nákupu a správy software i hardware.
Oracle iLearning je elektronický podnikový vzdělávací systém, jenž
poskytuje efektivní internetové školení a kurzy. Jde o finančně výhodný
způsob vzdělávání, jež je k dispozici jako on-line služba, čímž je
eliminována potřeba komplexní instalace a následné správy software.
Raiffeisenbank poskytuje v České republice bankovní služby soukromé i
podnikové klientele. Kromě vlastních bankovních aktivit je součástí
finanční skupiny, která nabízí svoje produkty a služby rovněž v oblasti
stavebního spoření (Raiffeisen stavební spořitelna), pojištění (UNIQA
pojišťovna) a leasingu (Raiffeisen-Leasing).
Nahoru

HeidelbergCement s archivací dat od IXOS Software ČR
V červnu 2002
byla uzavřena smlouva o dodávce softwarového řešení pro správu dokumentů
v prostředí SAP R/3 ve společností Carpat Cement Romania SLR, která je
dceřinou společností německé firmy HeidelbergCement. Zároveň se jedná se
o prvního klienta firmy IXOS SOFTWARE ČR na rumunském trhu. Carpat
Cement je v pořadí již třetí společností koncernu
HeidelbergCement, která využívá řešení na platformě IXOS. V České
republice má obdobné řešení nasazen Českomoravský Cement, v Polsku pak
Góraždže Cement.
Cílem implementace je zprůhlednění procesu toku dokumentů společností v
rámci celého koncernu HeidelbergCement, dále pak zkrácení schvalovacích
cyklů s následným pozitivním dopadem na cash flow a úsporou finančních
prostředků, zamezení neoprávněnému úniku dat a informací a v neposlední
řadě pak velmi důležité, výrazné zvýšení, informovanosti pracovníků a
zákazníků.
Předmětem dodávky od IXOS SOFTWARE ČR do Carpat Cement je:
. Dodávka SW IXOS-eCONtext for SAP.
. Řešení archivace příchozích dokumentů (faktur), realizaci
schvalovacího procesu prostřednictvím SAP Workflow na základě
podpisového řádu společnosti.
. Archivace smluvních dokumentů a jiných druhů dokumentů logicky
patřících k fakturám a schvalovacím procesům ve společnosti.
. Archivace tiskových sestav ze systému SAP R/3.
. Automatická archivace dokumentů došlých prostřednictvím faxového
serveru.
. Archivace odeslaných dokumentů.
. Nastavení workflow pro vybrané typy dokumentů.
. Integrace s prostředím MS Outlook pro zajištění externího
schvalovacího procesu dokumentů.
Implementovaný systém bude připraven i na rozšíření o další
funkcionalitu v budoucnu (další typy dokumentů, dokumenty výrobní,
jakosti, kancelářské aplikace apod.) a umožní archivaci historických
dat, při zachování uživatelského přístupu k nim (IXOS-Data Archiving
Plus). Strategickým a dlouhodobým cílem společnosti Carpat Cement a
celého koncernu v oblasti IT je stávající řešení i nadále rozvíjet a to
jak v oblasti DMS pro SAP R/3, tak i obecného dokument management
systému a přiblížit se ideálu "bezpapírové firmy" Od budoucích řešení,
vedení celého koncernu očekává zejména rychlou návratnost prostředků
vložených do technologií DMS a nárůst interního a externího sdílení
informací. Implementace bude ukončena a předána do produktivního provozu
v listopadu 2002.
Nahoru

Vlastný
informačný systém pre Martinskú teplárenskú
Spoločnosť
Martinská teplárenská Martin, uzavrela s VARIASom kontrakt na realizáciu
projektu odčlenenia informačného systému IS SAP R/3 od materského
systému Stredoslovenskej Energetiky, Žilina a prechodu na vlastný
informačný systém.
Projekt predstavuje dodávku produktívneho servera a nastavenie v rozsahu
pôvodnej funkcionality, to znamená finančné, logistické oblasti a
personalistika (FI, AM, CO, MM, HR) k termínu 1. júl 2002. Všetko
snaženie na projekte sa koncentrovalo na dodržanie plánovaného termínu
nábehu do produktívnej prevádzky. Vďaka výbornej spolupráci sa však
podarilo plánovaný termín dodržať. Kontrakt zahŕňa ďalšiu podporu
produktívnej prevádzky systému.
Martinská teplárenská sa tak stala prvou z troch teplárenských
spoločností, odčlenených začiatkom tohto roka od materskej spoločnosti
SSE, š.p., Žilina a
následne pretransformovaných na samostatné akciové spoločnosti. U
všetkých troch spoločností už od začiatku roka 2002 bol systém
prevádzkovaný na samostatných klientoch, ale stále na jednom serveri a v
rámci jedného systému akciovej spoločnosti Stredoslovenskej Energetiky
Žilina. Týmto Stredoslovenská Energetika Žilina dočasne poskytovala pre
teplárenské závody služby outsourcingu.
Nahoru

CA řídí italské loděnice
Italská
Fincantieri
jedna z největších světových loděnic, implementuje produkty Unicenter
Network a Systems Management od firmy Computer Associates pro správu
komplexní distribuované infrastruktury a bezpečnostní produkty eTrust k
ochraně svých aplikací a dat pro e-Business.
Vše začalo tím, že silná asijská konkurence a snížení výdajů na zbrojení
si v roce 1999 vyžádaly rozsáhlou restrukturalizaci s cílem zefektivnit
podnikové procesy. Základním kamenem revitalizačního programu byly
informační technologie. Loděnice musely optimalizovat výrobu a využití
zdrojů v jednotlivých provozech po celé Itálii. Přitom museli zohlednit
speciální potřeby oddělení konstrukce a střediska vojenských projektů,
které je největší v Evropě.
Distribuovanou architekturu Fincantieri nyní tvoří cca 70 serverů
Windows NT, které zpracovávají data a zajišťují komunikaci s 1 800
pracovními stanicemi Windows a 1 200 pracovními stanicemi systému CAD.
Nedávno byl zahájen projekt s názvem "Operation Control Tower" (operační
řídící věž), s cílem najít a implementovat efektivnější systém správy a
ochrany sítě.
Fincantieri implementuje další řešení CA s cílem optimalizovat správu
systému a snížit celkové náklady na vlastnictví. Komponenta Asset
Management automaticky zjišťuje inventární údaje o hardwaru a softwaru.
Pracovníci IT tak mohou sledovat využití zdrojů a použití softwaru s
cílem dodržet licenční podmínky. Komponenta Software Delivery
automatizuje dodávky softwaru na vzdálených serverech a PC a jejich
správu. Komponenta Remote Control umožňuje zasahovat přímo na vzdálených
stolních počítačích. To výrazně snižuje náklady na středisko podpory
uživatelů.
Komponenta Access Control řídí přístup ke kritickým podnikovým
prostředkům a zařízením a umožňuje různé řízení přístupu podle
jednotlivých systémů i vyšší zabezpečení důvěrných informací. Komponenta
Admin zjednodušuje správu zabezpečení. Pracovníci bezpečnosti ve
Fincantieri mohou realizovat správu všech systémů a adresářů z jediné
konzole.
Loděnice Fincantieri (www.fincantieri.it.) vznikla v roce 1959 fúzí osmi
loděnic a opraven lodí. Prozatím postavila přes 7 000 plavidel.
Zaměstnává cca 10 tisíc pracovníků ve třech samostatných jednotkách
výletních a obchodních lodí a válečných plavidel, které jsou v osmi
loděnicích podél italského pobřeží.
Nahoru

Čínská petrochemická společnost s novým prodejním systémem
Čínská
petrochemická společnost Sinopec, která je i na čínské poměry velký
výrobce a dodavatel nafty a petrochemických výrobků, si zvolila
technologii Sybase pro novou aplikaci prodejního systému, která se bude
používat ve více než 30 000 čerpacích stanicích po celé Číně.
Tato společnost svěří zpracování elektronických plateb a automatizaci
sběru údajů o tržbách technologii Sybase, čímž hodlá zdokonalit svůj
provoz i služby poskytované zákazníkům.
Sinopec požadoval řešení, které by se snadno začlenilo mezi
stávající systémy a hardwarové platformy, aby tak vyhověl řadě svých
spřízněných společností a divizí. Smlouva v hodnotě několika milionů
dolarů zahrnuje nákup předního řešení na trhu - Adaptive Server
Enterprise (ASE) 12.5 společnosti Sybase, jakožto zdrojové databáze a
PowerBuilder pro vývoj aplikací. Databáze s malými nároky na paměť SQL
Anywhere Studio firmy iAnywhere Solutions, dceřiné společnosti Sybase,
poběží na prodejních terminálech v čerpacích stanicích a technologie
UltraLite bude zaintegrována přímo do benzinových čerpadel. Navíc pro
synchronizaci dat s ústředím bude využita technologie MobiLink.
Společnost Sybase zaznamenala již počátkem letošního roku v Číně
obchodní úspěch, když s Čínskou lidovou bankou uzavřela smlouvu na
celostátní platební systém a s čínským Telecomem podepsala kontrakt na
modernizaci národní telefonní sítě ve dvanácti provinciích.
Nahoru |
|
Konference, semináře,
školení |
Semináře top vison
Společnost
top vision si vás dovoluje pozvat na certifikovaný cyklus seminářů
IT manažer, který proběhne v průběhu měsíců září a října 2002.
V rámci tří dvoudenních seminářů bude podán kompaktní know-how manažera
IS/IT, a to formou výměny praktických zkušeností, předání aktuálního
know-how a především otevřené diskuse. Získané poznatky budete mít
možnost zkonfrontovat s odborníky z praxe, kteří mají dlouholeté bohaté
zkušenosti v daném oboru.
Semináře jsou tématicky rozděleny do následujících třech modulů:
. Strategie IT a řízení projektů v IT - 10.- 11.září 2002
. Integrace podnikových procesů pomocí IT - 24.- 25. září 2002
. Systémy pro podporu managementu - 16.- 17. října 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT
obdržíte
zde, či na tel. :02/25 09 64 87.
Nahoru

Teorie omezení ve výrobě
a distribuci
Ve dnech 10. - 11. září bude probíhat v hotelu Movenpick v Praze
Dvoudenní konference o plánování a řízení výroby, kterou pořádá
společnost GOLDRATT CZ.
Pokud Vás trápí problémy s delší dodací lhůtou, než je zákazník ochoten
tolerovat, ve vaši firmě trpíte vysokou úrovni zásob v distribučním
systému; přesto některé položky nejdou na odbyt a zastarávají, jiné
položky zákazníci naopak požadují, ale ty "zrovna nejsou" či máte
nadbytek nedokončené výroby, a přesto chybí ty správné díly pro montáž,
je konference určena právě pro vás.
Všechny tyto symptomy mají totiž svůj původ v existenci tzv. generického
konfliktu výroby, jehož logika je znázorněna tzv. "mrakem klíčového
konfliktu". Bližší program konference naleznete na webové stránce
společnost GOLDRATT CZ,
kde se můžete i přihlásit.
Nahoru

ICZ zakládá
tradici konferencí o bezpečnosti
Odedávna patří
k největším úskalím přenosu informací bezpečnost komunikace. Jádrem
problémů dnes není ani tak vývoj potřebných systémů jako nedokonalost v
oblasti právních norem. Tématice dopadu legislativních opatření do oboru
bezpečnosti informačních a komunikačních systémů se bude věnovat
konference BIN 2002,
konaná 9. září 2002 v Praze.
První ročník konference BIN - Bezpečnost informací má ambice založit
každoroční tradici setkávání odborníků v oboru, řešitelů i uživatelů,
lidí z teorie i praxe. Cílem společnosti ICZ, která je pořadatelem
tohoto fóra je vyhledávat a přinášet na konferenci aktuální témata,
která pomohou sblížit pozice odborníků a pracovníků z řad především
středního managementu. Půjde přitom o mnohem širší pohled, než jsou
pouze záležitosti počítačových systémů.
Účastníci konference dostanou nejnovější a prakticky využitelný přehled
událostí v oboru za poslední rok, včetně praktických a okamžitě
použitelných výsledků práce špičkových expertů z ČR i zahraničí.
Více informací včetně možnosti elektronické přihlášky najdete na
této adrese.
Nahoru
|
|
Finanční monitor IT firem |
Microsoft
Česko a Slovensko lepší než mateřská firma
Po skončení
dalšího fiskálního roku oznámili představitelé společnosti Microsoft
Česko a Slovensko lokální výsledky z nichž vyplývá, že Microsoft
zaznamenal v letošním roce na trhu IT další růst. Její obrat vzrostl v
Česku a na Slovensku za tuto dobu o 19 %, což znamená nárůst obratu o
dvě třetiny za uplynulé dva roky. Celkově bylo prodáno přes 1,3 miliony
licencí, a to představuje nárůst o 34 %.
Například prodej softwarové řady XP byl v Čechách o třetinu rychlejší
než start prodeje jejího předchůdce Windows 2000. Kancelářských balíků
Office XP se od uvedení na trh prodalo více než čtvrt milionu a prodej
licencí operačního systému Windows XP překonal stotisícovou hranici.
Nejvíce oblíbena byla verze Windows XP Professional, kterých se prodalo
z celkového počtu přes dvě třetiny.
Stejně tak roste zájem o serverové technologie a firemní řešení.
Operační systém Windows NT/2000 Server letos získal více než 10 000
nových uživatelů (pro srovnání v roce 1995 byly prodány 373 licence). Za
poslední tři roky v České republice a na Slovensku rozrostl počet
licencí klientského přístupu ke službám Exchange na 400 000. Až o 30 %
stoupl zájem menších firem o síťová řešení využívající Small Business
Server 2000. Své zákazníky získal rovněž nástroj pro bezpečný a rychlý
přístup k internetu - Security and Acceleration Server (ISA), který
zaznamenal meziroční nárůst prodejů o více než 200 %. Úspěšně
odstartovalo rovněž nasazování Mobile Information Server, který umožňuje
přístup z mobilního telefonu nebo Pocket PC k podnikovým a osobním
informacím.
Microsoft SQL Server pokračuje ve svém postupu a jeho prodej se
meziročně zvýšil o dalších 70 %. Nejvyšší růst prodeje byl zaznamenán v
podnikovém sektoru. Příkladem může být implementace systému SAP/R3 v
České spořitelně pro 1 200 uživatelů, právě na platformě Microsoft SQL
Server 2000. Přitom podobně jako ve světě, tak i u nás, se v oblasti
Integrace podnikových systémů (EAI) stává jádrem řešení pro řízení
heterogenních systémů na bázi XML Microsoft BizTalk Server 2002 a začíná
rovněž přispívat k nárůstu prodeje serverových produktů Microsoft.
Růst prodeje nástrojů pro vývoj software byl podpořen uvedením nových
.NET verzí a zvýšeným prodejem produktu Microsoft Developer Network
Universal, v rámci kterého získávají vývojáři v České a Slovenské
republice také neomezenou vývojářskou podporu.
A Microsoft celosvětově? Červnová uzávěrka potvrdila, že čtvrtletní zisk
celkově vzrostl na 1,53 miliardy, tedy 28 centů za akcii. Prodej
software pro osobní počítače stoupl o 9 % na téměř pět miliard a to i
díky poptávce po operačním systému Windows XP.
Nahoru

Symantec s 39% růstem obratu
Symantec
oznámila výsledky za první čtvrtletí fiskálního roku 2003, končící 30.
června 2002. Společnost vykázala obrat za čtvrtletí ve výši 316 mil.
USD, což je zvýšení o 39 % ve srovnání s 228 mil. USD za stejné
čtvrtletí loňského roku. Na výsledku má největší podíl 35% růst sektoru
podnikového zabezpečení a 90% růst spotřebitelského sektoru ve všech
zeměpisných oblastech.
Symantec kromě toho oznámil akvizici společností Recourse Technologies,
Riptech a SecurityFocus celkem za přibližně 355 mil. USD v hotovosti.
Předběžný čistý příjem před započtením jednorázových poplatků a odpisů
nehmotných aktiv spojených s akvizicí činil za první fiskální čtvrtletí
65,6 mil. USD, přičemž ve stejném čtvrtletí loňského roku to bylo 33,9
mil. USD. Symantec oznámil předběžný zisk na akcii ve výši 0,41 USD,
přičemž za stejné čtvrtletí loňského roku činil předběžný zisk na akcii
0,22 USD.
Čistý příjem se zahrnutím jednorázových poplatků a odpisů nehmotných
aktiv spojených s akvizicí činil za první čtvrtletí 56,6 mil. USD,
přičemž za stejné čtvrtletí loňského roku činila čistá ztráta 21,2 mil.
USD. Symantec oznámil zisk na akcii ve výši 0,36 USD, přičemž za stejné
čtvrtletí loňského roku činila čistá ztráta na akcii 0,14 USD.
Jednorázové poplatky za čtvrtletí zahrnují výdaje související s
restrukturalizací.
Akvizice společnosti Recourse Technologies má umožnit společnosti
Symantec dodávat zákazníkům produkt ManHunt - detekci narušení pro
gigabitové sítě - a řešení Intruder Alert provozované na hostitelských
počítačích. Společnost Riptech, vedoucí poskytovatel škálovatelných
služeb na podporu spravované bezpečnosti v reálném čase, umožní
společnosti Symantec nabízet velkým zákazníkům řešení pro ochranu jejich
sítí s využitím řady senzorů.
Spojení databáze zranitelných míst a produktů včasného varování před
bezpečnostními hrozbami od společnosti Security Focus a znalostmi firmy
Symantec v oblasti výzkumu virů a reakce na výskyt virů poskytne
zákazníkům lepší, komplexnější dostupnou ochranu.
Oblast zabezpečení velkých podniků reprezentuje v tomto čtvrtletí
celosvětově 42 % celkového obratu společnosti Symantec a ve srovnání se
stejným čtvrtletím loňského roku vzrostla o 35 %. Výsledky v sektoru
podnikového zabezpečení byly podpořeny 31% růstem tržeb z firewallů a
VPN, 39% růstem tržeb ze správy zranitelných míst a 41% růstem tržeb z
antivirového softwaru oproti stejnému čtvrtletí loňského roku.
Oblast správy pro velké podniky reprezentuje 18 % celkového obratu
společnosti Symantec a poklesla o 6 %. Ovšem Ghost i nadále splňuje
očekávání a příjmy z něj vzrostly ve srovnání se stejným čtvrtletím
loňského roku o 20 %. Oblast bezpečnostních služeb vzrostla během
čtvrtletí o 60 % a reprezentuje 1 % celkového obratu společnosti
Symantec. Spotřebitelský sektor představuje 39 % celkového obratu
společnosti a vzrostl o 90 %. Tento růst je podpořen neočekávaně silným
133% nárůstem tržeb ze spotřebitelského antivirového softwaru oproti
relativně nižším tržbám ve stejném čtvrtletí loňského roku.
Příjmy ze zahraničí představují v prvním kvartálu 47 % celkového obratu
a oproti stejnému čtvrtletí loňského roku vzrostly o 40 %. V čele růstu
stála Kanada s meziročním růstem tržeb o 122 % následovaná 59% růstem
tržeb v Japonsku, 32% růstem tržeb v Evropě, na Středním východě a v
Africe, 26% růstem tržeb v Latinské Americe a 23% růstem tržeb v Asii a
Tichomoří.
Nahoru

AutoCont CZ oznámil výsledky za první pololetí roku 2002
Celkové tržby společnosti AutoCont CZ vzrostly v tomto období oproti
stejnému období roku 2001 o 40 %, z toho tržby za zboží o 37 % a tržby z
prodeje služeb o 61 %. Předběžné výsledky ukazují rovněž na růst zisku a
to zhruba o 35 %.
Pro přesnost je třeba zdůraznit, že tržby neobsahují výpočetní techniku
dodávanou v rámci projektu "Internet do škol" . Tento projekt je
realizován sesterskou společností AutoCont On line.
Nahoru

Tržby a zisk KPNQwest/GTS
vzrostly
Společnost KPNQwest/GTS dosáhla v prvním pololetí 2002 zisku před úroky,
odpisy a zdaněním (EBITDA) 214,4 milionů korun. Tržby největšího českého
alternativního operátora za stejné období činily 1,2 miliardy.
I přes recesi v oblasti telekomunikací se tak společnosti podařilo
zvýšit zisk EBITDA meziročně o 22 % a tržby o 13,4 % oproti stejnému
období minulého roku.
KPNQwest/GTS, které je v České republice aktivní od roku 1991. Poskytuje
komplexní nabídku hlasových, datových, internetových, operátorských a
integrovaných služeb. Společnost je součástí skupiny GTS Central Europe,
která operuje kromě České republiky také na Slovensku, v Maďarsku,
Polsku a Rumunsku.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Spravovatelné přepínače s dvěma gigabitovými porty
Společnost 3Com
rozšířila řadu svých 10/100 spravovatelných přepínacích řešení o rodinu
produktů SuperStack 3 Switch 4200. Nové přepínače, pracující rychlostí
fyzického připojení, představují řešení pro podnikové pracovní skupiny a
přístrojové komory. Vhodné jsou i pro sítě menších firem. Kromě toho
přepínače nabízejí funkce druhé vrstvy jako sdružování linek, podporu
značení VLAN podle standardu 802.1Q a priorizaci provozu podle 802.1p.
Rodina SuperStack 3 Switch 4200 obsahuje dvě konfigurace: 26portový
SuperStack 3 Switch 4226T s 24 porty 10/100 a dvěma downlink porty
10/100/1000 s druhý - 50portový SuperStack 3 Switch 4250T se 48 porty
10/100 a dvěma downlink porty 10/100/1000.
Přepínače rodiny SuperStack 3 Switch 4200 lze automaticky propojovat
prostřednictvím gigabitových portů a snadno je tak stohovat bez
jakýchkoli úprav konfigurace nebo dodatečného hardwaru. Ty samé porty se
dají využívat také pro připojení 10/100, takže nabízejí ještě vyšší
hustotu. Integrovaná správa stohu bude k dispozici jako placený
softwarový upgrade koncem roku.
S každým přepínačem je dodáván i 3Com Network Supervisor aplikace na
správu sítě. Tato softwarová aplikace vyhledává, mapuje a graficky
znázorňuje síťové linky a IP zařízení včetně telefonů 3Com NBX a
produktů jiných výrobců. V zobrazené mapě zařízení a linek lze snadno
sledovat úroveň zatížení, nastavovat meze pro upozornění, prohlížet
události na síti, generovat zprávy v uživatelem definovaných formátech a
spouštět nástroje na konfiguraci zařízení.
Doporučená cena produktu SuperStack 3 Switch 4226T je 31.000 Kč,
produktu SuperStack 3 Switch 4250T 61.000 Kč.
Nahoru

Zabezpečené VPN s
přístupem odkudkoliv
Firma Check
Point Software oznámila podporu pro řešení virtuální privátní sítě "bez
potřeby klienta VPN" na bázi SSL, které umožňuje pružný a zabezpečený
vzdálený přístup odkudkoli, včetně jakéhokoli standardního webového
prohlížeče nebo VPN klienta L2TP Microsoft Windows.
Zároveň firma vylepšila i vlastní řešení SecureVPN, která zvyšují
zabezpečení klientů, vylepšují možnosti monitorování VPN a zjednodušují
instalaci rituálních privátních sítí.
Tato nová řešení nabízejí jednoduchost ve správě, při současném širokém
rozsahu podpory VPN napříč řadou počítačových platforem (od PC,
přenosných počítačů, kapesních počítačů na bázi PocketPC, standardních
webových prohlížečů s SSL, VPN klienta Microsoft L2TP/IPSec až po
bezdrátové sítě). Cílem firmy je rozšířit technologii SecureVPN tak, aby
bylo možné využívat přístup k důležitým podnikovým datům z různých druhů
uživatelských zařízení a prostředí bez použití patřičného VPN klienta.
Díky technologii VPN bez potřeby VPN klienta mohou nyní uživatelé
uskutečňovat svá propojení z jakéhokoli standardního webového prohlížeče
k bráně VPN-1 s použitím zabezpečené komunikace SSL. Organizace si tak
mohou při zajišťování konektivity pro své vzdálené zaměstnance a pro
extranety partnerů organizací vybrat z řady možností zabezpečeného
přístupu. Například, technologie VPN bez potřeby VPN klienta je ideální
pro návrh extranetu, kde administrátor VPN-1 nemá možnost správy
počítačů uživatelů, podobně jako pro flexibilní a zabezpečený přístup
vzdálených zaměstnanců do sítě společnosti.
Check Point rovněž oznamuje vylepšení pro rodinu řešení VPN-1 začleněním
dalších prvků pro správu. Ty zahrnují zvýšené zabezpečení klienta s nově
předkonfigurovanými prostředky pro zajištění zabezpečení klienta, díky
nimž je snadné zajistit, že se na VPN mohou napojit pouze klienti s
bezpečnou konfigurací. Vylepšené možnosti směrování VPN s podporou pro
hvězdicovitou topologii, která zefektivňuje migraci z nákladných
vyhrazených Frame Relay sítí k nákladově efektivnějším VPN na bázi
Internetu. Nové možnosti monitorování VPN nabízející podrobnější
informace o výkonu a práci VPN, čímž se zlepšují možnosti správy a
kapacitního plánování.
Nahoru

Scania využívá služeb Aliatelu
Společnost
Aliatel je již třetím rokem dodavatelem telekomunikačních služeb pro
společnost Scania Czech Republic. Smlouva mezi oběma společnostmi byla
podepsána v červenci roku 2000 a v první fázi se týkala poskytování
služby Business IP (pevné připojení sítě) zahrnující datové služby.
Klient byl spokojen, a tak byla v nedávné době služba rozšířena o
internetové připojení o kapacitě 1Mbit/s a během měsíce července 2002 o
službu Dial Business IP (vytáčené připojení).
O výběru Aliatelu jako dodavatele služeb rozhodly nejen nabízená ceny a
garantovaná kvalita poskytovaných služeb, ale především vysoký standard
péče o zákazníka.
Cílem Scanie bylo vytvoření centrální architektury s jedním centrálním
datovým serverem umístěným v Praze. Ostatní dealerství rozmístěná po
celé republice tak mají jednoduchý přístup do centrální databáze. To je
samozřejmě výhodné z hlediska administrace a pak jde o řešení, které je
výrazně ekonomičtější než při použití více datových serverů.
Scania Czech Republic je dceřiná společnosti švédské firmy Scania CV. Od
počátku své existence (1994) se společnost zaměřila především na rozvoj
servisní a prodejní sítě. V současné době má společnost tři vlastní
dealery v Praze, Brně a Frýdku - Místku, v Českých Budějovicích, v
Plzni, Jičíně a Ústí nad Labem působí nezávislí dealeři Scania. Celkové
investice do dealerské sítě v České republice v letech 1994-2002
představují částku 465 mil. Kč.
Scania CZ dodává na náš trh těžké nákladní automobily (nad 18 t),
dálkové a městské autobusy. Kromě prodeje nových vozidel, servisu a
prodeje náhradních dílů poskytuje firma ještě celou řadu doplňkových
služeb mezi něž patří pronájmy vozidel, servisní smlouvy, prodej
použitých vozů a jejich výkup protiúčtem, nepřetržitá servisní
asistenční služba a další.
Nahoru

Širokopásmové služby v
Hamburku
Společnost
Alcatel uzavřela s německým městským poskytovatelem HanseNet smlouvu o
dodávce zařízení digitálních účastnických linek (DSL) pro přístup k
širokopásmovým službám. Zákazníci společnosti HanseNet v Hamburku budou
moci využívat asymetrického i symetrického přístupu k DSL na základě
G.shdsl, včetně služeb video streamingu.
Do konce letošního roku připojí Alcatel k síti společnosti Hansenet až
30 000 DSL linek a během příštích dvou let napomůže dále rozšířit její
širokopásmovou infrastrukturu. Kromě toho bude Alcatel pro svá zařízení
poskytovat webovou podporu, včetně 24-hodinového servisního střediska.
Síť společnosti HanseNet je založena na systému Alcatel 7300 Advanced
Services Access Manager (ASAM), který je celosvětově nejrozšířenější
platformou širokopásmového přístupu. Alcatel 7300 ASAM umožňuje
poskytovatelům nabízet vysokorychlostní přístup na internet, jakož i
řadu integrovaných datových, hlasových a multimediálních služeb.
Platforma poskytuje možnost průběžně přizpůsobovat širokopásmové služby
v oblasti zábavy, jako je video streaming, stahování hudebních nahrávek,
či interaktivní hry.
Společnost
HanseNet je jedním z velkých regionálních telekomunikačních
poskytovatelů v Německu. Uvnitř Hamburku provozuje optickou síť o délce
přes 900 km a nabízí přístup k širokopásmové síti prostřednictvím
internetového protokolu (IP), internetové služby a telekomunikační
služby, jakož i pevná a datová spojení pro více než 50 000 zákazníků.
Nahoru |
|
Informační společnost |
LCS s novou manažerkou
PR a komunikace
Společnost LCS International posílila svůj marketingový tým o Ing. Hanu
Navrátilovou, která nastoupila od 1. srpna 2002 na pozici PR &
Communications Manager.
Ing. Hana Navrátilová (32) je absolventkou
VŠE v Praze. V oblasti
informačních technologií má řadu zkušeností, především z práce na pozici
Marketing Communications Manager u společnosti Xerox ČR, kde až dosud po
7 let působila.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|