HLEDEJ
 V SEKCI
 

31. července 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
OnContact Software oznamuje uvedení CMS 6.0
Okamžitý přístup k zákaznickým dokumentům
Kompletní outsourcing správy tisku a kopírování v Nestlé Česko
Riadenie ľudských zdrojov v spoločnostiach INA
Axfood bude používat IFS Aplikace pro finanční kontrolu
Směr elektronického nakupování určí vládní úřady
Antivirové řešení pro Lotus Domino for Linux
Shark nové generace
Řešení ukládání dat pro střední a velké podniky
Windows .NET Server udělal další krok - byla uvedena verze RC1

Konference, semináře, školení
Předplatné časopisu IT System - AkceNová školení Cisco produktů

Finanční monitor IT firem
Borland vykázal 7% nárůst příjmů
Aliatel: meziroční nárůst tržeb za první pololetí o 62 %
Citrix po 2. čtvrtletí
Telenor ve druhém čtvrtletí: pokračování růstu a zvýšení výnosů

Internet, komunikace a sítě
Mějte kontrolu nad všemi podnikovými účty
Modernizace trasy 13 pařížského metra
Livingston pronajímá servery Globe Internetu

Informační společnost
Nové tváře u Xeroxu
Scanservice s novým šéfem marketingu
EFCON uzavřela partnerství s firmou EKTRON


GolfWits


Podnikové aplikace

OnContact Software oznamuje uvedení CMS 6.0
Výrobce softwaru pro řízení vztahů se zákazníky - společnost OnContact Software - oznamuje uvedení produktu Client Management Software (CMS) ve verzi 6.0. Tato nová verze je postavena na již osvědčené struktuře CMS, která pokrývá správu prodeje, marketingu a služeb zákazníkům z jednoho balíku programů. V nové verzi byla věnována pozornost vylepšení uživatelského prostředí a funkcionality v oblastech řízení marketingových kampaní, telefonie, integrace s kancelářskými aplikacemi a analytických funkcí.
CMS 6.0 obsahuje například vylepšenou analýzu marketingových kampaní, kdy OnContact (www.oncontact.cz) Software zlepšil funkce v oblasti řízení a analýzy marketingových kampaní. Uživatelé z oblasti marketingu tak mohou nyní jednodušeji a v reálném čase sledovat průběh a výsledky jednotlivých marketingových kampaní. Vylepšení doznalo i hodnocení obchodních aktivit, kdy program přichází s možností analyzovat veškeré obchodní aktivity ve vazbě na zákazníky, příležitosti, kampaně, pracovníky a další parametry. Takto je možno jednoznačně definovat množství a efektivitu vykonávaných aktivit a následně hledat možnosti zlepšení.
Nechybí ani vylepšení integrace s programy MS Outlook, Lotus Notes a Office XP. Kromě již dříve možné oboustranné integrace kalendáře, elektronické pošty a kontaktů, je nyní možné synchronizovat i úkoly. Kompletní oboustranná integrace kalendáře, elektronické pošty a kontaktů je nyní možná i s produktem Lotus Notes. Synchronizace probíhá automaticky a CMS 6.0 byl certifikován na spolupráci s technologiemi Office XP. Tímto si uživatel může být jist bezproblémovou kompatibilitou s produkty společnosti Microsoft.

Nahoru

 

Okamžitý přístup k zákaznickým dokumentům
Firma IXOS oznámila novou verzi svého produktu IXOS-eCONtext for Siebel, který umožňuje pracovníkům rychlý přístup ke všem zákaznickým dokumentům jako jsou např. korespondence, fakturace a další, vše tak, aniž by pracovník, kdy musel opustit prostředí své Siebel aplikace.
Nová aplikace od IXOS SOFTWARE podporuje Siebel 7 a jeho novou Smart Web Architecture. Díky její pokročilé Java technologii, není potřeba provádět instalaci na straně zákazníka.
Verze 2.0 také umožňuje uživatelům nahlížet do SAP a jiných ERP dokumentů, jako jsou objednávky a faktury. Dohromady pak Siebel 7 a IXOS-eCONtext for Siebel 2.0 poskytují pracovníkům veškeré informace, potřebné k zajištění optimálního zákaznického servisu.

Nahoru

 

Kompletní outsourcing správy tisku a kopírování v Nestlé Česko
Dodavatelem kompletního systému správy pro tisk a kopírování dokumentů v Nestlé Česko se stala firma Xerox CR. Outsourcingové řešení firmy Xerox zahrnuje stroje pro černobílý i barevný tisk umístěné v komplexu budov v centrále Nestlé Česko v Praze, přičemž zodpovědnost za kvalitu a chod celého systému spočívá na společnosti Xerox. Nestlé má tak možnost jednoduše a efektivně řídit náklady spojené s přípravou, tiskem a distribucí dokumentů.
V těchto dnech vstupuje systém do denního provozu.
Implementace tohoto outsourcingového řešení znamená pro Nestlé Česko (www.nestle.cz) snížení nákladů na produkci a distribuci dokumentů o 20 % oproti původnímu stavu. Řešení od Xeroxu využívá novou technologii multifunkčních digitálních strojů Xerox, které tisknou nebo kopírují 25 až 65 stránek za minutu. Mimo tyto multifunkční stroje jsou součástí systému další plnobarevná zařízení a zařízení z produkčního portfolia strojů Xerox. Řešení zabezpečují dva operátoři tiskového střediska přímo v prostorách Nestlé. Současně byla vyměněna či nahrazena veškerá tisková a kopírovací zařízení používaná v této společnosti. Systém umožňuje provést rychle jakékoliv změny na základě požadavků zákazníka včetně zvýšení objemu tištěných dokumentů až do 1 200 000 stránek za měsíc.
Nestlé je mezinárodní potravinářská společnost s ústředím ve Švýcarsku, která byla založena v roce 1867. Na českém trhu začala původně působit již v roce 1890. Do české výroby cukrovinek vystoupila jako strategický investor počátkem 90. let 20. století. Společnost Nestlé Česko s 2000 pracovníky vyrábí v ČR v závodech Zora, Sfinx, Orion a Maryša čokoládové a nečokoládové cukrovinky a je rovněž jedním z hlavních dodavatelů dalších značkových potravin na český trh - instantních káv, dehydratovaných kulinářských výrobků, snídaňových cereálií a kojenecké výživy a také krmiva pro domácí zvířata.

Nahoru

 

Riadenie ľudských zdrojov v spoločnostiach INA
Spoločnosti INA SKALICA a INA Kysuce (hlavný výrobný program tvoria ložiská, lineárne vedenia, komponenty do automobilov, motocykov a dalších strojov - pre VW, Daimler-Chrysler, General Motors, BMW a ďalší) v spolupráci s VARIASom zavádzajú riadenie ľudských zdrojov informačného systému SAP (SAP HR verzia 4.6C) v oblastiach Administrácia personálu, Časový manažment, Zúčtovanie miezd a Organizačný manažment.
Práce na projekte začali v máji tohto roku, s plánovaným nábehom do produktívnej prevádzky v januári 2003.
Cieľom projektu je zjednotenie a podpora procesov v oblasti ľudských zdrojov. To predstavuje na jednej strane prispôsobenie sa oboch spoločností štandardným SAP procesom v oblasti riadenia ľudských zdrojov (podpora pri plánovaní počtu zamestnancov, mzdových a personálnych nákladov atď.) a v oblasti štandardizácie údajovej základne, tak na druhej strane zjednotenie a integráciu do globálneho systému riadenia ľudských zdrojov v rámci nadnárodnej skupiny INA.
Súčasťou projektu je integrácia modulu s už produktívnymi oblasťami IS SAP oboch spoločností, to znamená finančnými modulmi FI, AM, CO (využitie výkazníctva hlavne vo vzťahu k materskej spoločnosti) a existujúcim dochádzkovým systémom. VARIAS okrem implementačných služieb poskytuje na tomto projekte aj služby lokalizácie, to znamená prispôsobenia modulu HR lokálnym procesom, podmienkam a legislatíve.

Nahoru

 

Axfood bude používat IFS Aplikace pro finanční kontrolu
Švédská potravinářská společnost Axfood podepsala smlouvu se společností IFS na dodávku nového finančního systému. Bude se to týkat celkem 35 společností, zahrnujících velkoobchodní i maloobchodní společnosti.
V důsledku mnoha provedených fůzí a akvizic totiž používá v současné době společnost Axfood množství různých finančních systémů. Výsledkem nového systému bude společná platforma pro všechny pobočky ve skupině, tudíž bude poskytovat lepší přehled a kontrolu stejně jako i účinnější podporu pro vnitřní obchodní transakce.
Implementace již byla zahájena a během jednoho roku bude systém ve všech společnostech vlastněných Axfood Group uveden do rutinního provozu.
Projekt, která má nahradit stávající systém, byl iniciován mateřskou společností a zúčastnily se jej pracovní týmy ze všech dceřiných společností. Rozsáhlé interní obchodní transakce v dceřiných společnostech Axfood Group budou nyní plně kontrolovány novým finančním systémem. Podkladové informace pro fakturaci jsou vkládány přímo do systému, čímž jsou nastaveny předpoklady pro bezpapírové zpracovávání dokumentů. Modul IFS Finance bude také integrován s dalšími stávajícími systémy, které podporují objednávky, sklady a fakturaci.
Společnost Axfood je jedna z největších skandinávských společností působící v oblasti potravinářského velkoobchodu a maloobchodu. Na severském trhu dodává pro řadu řetězců supermarketů, ve kterých figurují obchodní značky jako Hemköp, Willys, HP, Spar, Vivo a Tempo. Skupina má přibližně 8 600 zaměstnanců. Společnost má asi 700 skladů ve Švédsku, z kterých je 250 plně nebo částečně v jejím vlastnictví, a asi 300 skladů ve Finsku, z kterých je 80 plně v jejím vlastnictví. Podíl na trhu má okolo 20 % ve Švédsku a asi 10 % ve Finsku.

Nahoru

 

Směr elektronického nakupování určí vládní úřady
Sdružení firem, jejíž součásti je i Logica, zvítězila v tendru na vybudování a provozování elektronického tržiště pro Ministerstvo veřejných prací a služeb (DPWS - Department of Public Works and Services) v Novém Jižním Walesu. Toto tržiště - největší v Austrálii - má být připraveno zpracovat 11 milionů transakcí ročně.
Očekává se, že vybudování tohoto tržiště určí směr, kterým budou australské úřady postupovat při nasazování systémů pro nákup zboží a služeb. Systém pomůže ušetřit peníze daňových poplatníků, ale otevře také nové příležitosti pro malé a střední firmy, které budou moci prostřednictvím nového tržiště nabízet své produkty a služby vládním institucím. Jen v samotném Novém Jižním Walesu vynakládá vláda na zboží a služby přibližně 17 miliard dolarů ročně (včetně kapitálových výdajů).
Technologickým základem elektronického tržiště bude produkt Hosted Marketplace od německé firmy Intershop. Do projektu budování elektronického tržiště jsou zapojeny nejlepší IT firmy Nového Jižního Walesu a také řada malých a středních firem, které dodávají úzce specializované služby. Proto se předpokládá, že právě řízení projektu bude mít pro jeho úspěch zásadní význam.

Nahoru

 

Antivirové řešení pro Lotus Domino for Linux
Symantec AntiVirus 2.5 for Lotus Notes/Domino for Linux - jak zní jeho celý název - poskytuje komplexní automatickou ochranu před viry úplné řadě platforem Lotus Notes/Domino, tj. Solaris, AIX, OS/400, OS/390 a nyní také Linux.
Administrátoři mohou použít Symantec AntiVirus 2.5 for Lotus Notes/Domino for Linux k vyhledávání nebezpečného kódu v tělech zpráv - nikoli pouze v přílohách. Řešení nabízí rovněž zlepšenou ochranu, protože umí prověřovat a opravovat komprimované formáty souborů, mezi jinými Arc Manager, BinHex, GZIP, RTF, TAR a TNEF.
Hlavním rysem produktu Symantec AntiVirus 2.5 je však schopnost vydávat výstrahy a protokolovat události v reálném čase a také jeho reportovací komponenta. Administrátoři mohou exportovat data do aplikací Microsoft Excel, Crystal Reports a jiných reportovacích nástrojů třetích stran, takže mohou snáze monitorovat aktivitu viru na serveru.
Software LiveUpdate spolu s technologií NAVEX společnosti Symantec umožňuje administrátorům stahovat nejnovější virové definice a instalovat je v celém prostředí Lotus Domino z jednoho místa, aniž by museli přeinstalovat software.
Administrátoři mohou nastavovat konfigurace prověřování ze vzdálených počítačů. Mohou volit prověřování v reálném čase, prověřování na požádání nebo plánované prověřování a mohou také stanovit, zda se mají nalezené infikované soubory opravovat nebo odstraňovat.

Nahoru

 

Shark nové generace
Společnost IBM uvedla nový výkonný server pro ukládání dat ve velkých podnicích, který nabízí nejvyšší dostupný výkon v oblasti databázových aplikací a zpracování transakcí a zároveň přináší technologii samočinné správy a odstraňování problémů z projektu IBM eLiza.
Nový IBM TotalStorage Enterprise Storage Server (ESS, kódově nazývaný Shark) model 800 a 800-Turbo používá měděné mikročipy IBM a sběrnici Fibre/FICON s rychlostí přenosu dat 2 Gb/s. Nový model také umožňuje provádět konfiguraci a správu za chodu.
Nový model serveru je vytvořen tak, aby poskytoval svým podnikovým uživatelům co možná nejlepší výkonnost zpracování datových transakcí. Zpracování transakcí v reálném čase je rozhodující pro finanční instituce, maloobchodní řetězce, výrobce a všechny firmy s náročnými požadavky na on-line transakce. Další vlastností "žraloka" je použití inteligentní softwarové technologie, jež byla uvedena v rámci iniciativy IBM Project eLiza. Cílem tohoto projektu je vytvořit inteligentní IT systémy, které se dokáží automaticky spravovat, chránit a sami odstraňovat své problémy.
Oproti předcházejícímu modelu došlo u nového modelu serveru k takřka 50procentnímu zvýšení rychlosti zálohování. Zlepšení doznal i výkon vzdáleného kopírování pro případy obnovení po zhroucení a neplánovaném přerušení činnosti firmy - nyní o 125 % rychlejší než u předchozího modelu.

Nahoru

 

Řešení ukládání dat pro střední a velké podniky
Společnost HP uvádí další řešení pro ukládání dat určená pro střední a velké podniky, která se vyznačují jednodušším přístupem, instalací a snadnější správou. Představená řešení se týkají tří hlavních oblastí: řešení střední úrovně a podniková řešení pro sítě Storage Area Network (SAN); řešení Network Attached Storage (NAS) a řešení zálohování dat.
Nová verze v oblasti SAN se nazývá StorageWorks Enterprise Virtual Array (EVA) v.2 a nabízí zvýšenou kapacitu pro ukládání dat, rozšířenou podporu operačních systémů, možnost clusterování, při zjednodušené správě. Toto řešení rovněž poskytuje vyšší škálovatelnost a podporu pro nové 2Gb přepínače, 2Gb HBA (Host Bus Adapters) a pro 36Gb 15K rpm Fibre Channel disky.
Pro oblast NAS je to řešení StorageWorks NAS b2000, které se vyznačuje škálovatelností s rozhraním SCSI určené pro pracovní skupiny, firemní oddělení a detašovaná pracoviště. Řešení je zaměřeno na konsolidace ukládání dat, poskytuje větší pružnost a jednodušší správu, podporuje heterogenní prostředí - nové řešení nabízí současně podporu pro Windows (CIFS), různé verze UNIXů (NFS), Novell (NCP) a AppleTalk. Díky virtualizaci ukládání dat mohou uživatelé zvyšovat velikost sdílené kapacity bez nutnosti přerušovat přístup uživatelů k datům a informacím.
Firma HP současně uvedla nová zálohovací řešení pro ochranu dat. Pásková zálohovací mechanika hp StorageWorks SDLT 160/320 GB nyní nabízí zvýšení kapacity a výkonu o 45 % ve srovnání se stávajícími řešeními ochrany dat založenými na dosavadní technologii Super Digital Linear Tape (DLT).
Další systém - hp StorageWorks DLT VS 40/80 - je první pásková mechanika DLT o poloviční výšce. Přestože DLT VS 40/80 využívá jen polovinu prostoru ve srovnání s tradičními páskovými jednotkami, poskytuje stoprocentní zvýšení kapacity a výkonu při stejné ceně jako stávající jednotka DLT 20/40 GB. Rovněž pásková mechanika hp StorageWorks LTO Ultrium 100/200 GB nabízí vysokou kapacitu a potřebnou spolehlivost. Toto nové 200GB řešení dokáže uložit více než 100 GB kapacity bez komprese na jednu pásku při rychlosti zálohování dat 54 GB za hodinu. Tím se tato jednotka stává vhodným řešením pro zálohování tam, kde rychlost a spolehlivost jsou kritickým parametrem.

Nahoru

 

Windows .NET Server udělal další krok - byla uvedena verze RC1
Společnost Microsoft dokončila verzi Release candidate 1 (RC1) připravovaného operačního systému Windows .NET Server. To znamená dokončení návrhu a beta testování, a vstup programového kódu serveru do závěrečné fáze finálních prací před odevzdáním do výroby. Zákazníci budou moci OS předběžně vyzkoušet od příštího týdne.
Operační systém Windows .NET Server obsahuje základní technologie serverové infrastruktury, které staví na dostupnosti a škálovatelnosti systému Windows 2000 Server.
Operační systém Windows .NET Server má sloužit pro tří skupiny uživatelů: Profesionály z oblastí IT zaměřených na tvorbu, zabezpečení, zpřístupnění a škálování integrované infrastruktury IT. Dále pro vývojáře, kteří potřebují produktivní platformu, která jim umožní vytvářet propojené aplikace se zabudovanými bezpečnostními funkcemi pomocí menšího množství kódu a s efektivním využitím kódu stávajícího, a do třetice pro "normální" IT pracovníky.
Verzí RC1 získají vývojáři úplnou verzi operačního systému Windows .NET Server, ze které mohou pokračovat ve vývoji aplikací pro danou platformu. Tato verze představuje příležitost vyzkoušet operační systém Windows .NET Server a ověřit si, jak lze využít jeho funkcí a zabezpečení. Zkušební kód RC1 bude zákazníkům k dispozici ke stažení z webu a sady zkušebních disků CD budou vybraným zákazníkům a partnerům rozesílány příští měsíc.
Škálovatelnost výkonu byla v operačním systému Windows .NET Server zlepšena prostřednictvím funkcí, jako je rozšířená podpora zpracování 64bitových instrukcí, širší zahrnutí osmisměrného řízení clusterů a podpora nejednotného přístupu k paměti (NUMA). Tyto funkce rozšiřují schopnosti skupiny operačních systémů Windows Server o podporu kritických aplikací a aplikací horní třídy.

Nahoru


Týden facility managementu v Praze 2002


Konference, semináře, školení

Nová školení Cisco produktů
Společnost Albit Technologies připravila další sérií školení z různých oblastí datových komunikací. Během těchto školení se vám dostane informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou tato...

--------------------------------------------------------------------------------------
Název			Délka		Cena	    Max. účast	Termíny
--------------------------------------------------------------------------------------
BCMSNp			4 dny		36 500		6	7.10.-10.10.
BCRANp			4 dny		34 000		6	18.11.-21.11.
BGP			2 dny		12 000		8	22.7.-23.7.
-||-			..		..		..	14.11.-15.11.
BSCIp			4 dny		29500		8	23.9.-26.9.
CCDAp			2 dny		15000			19.8.-20.8.
CCIEp			dle dohody	dle dohody	dle dohody
CCNAp			4 dny		27500		8	13.8.-16.8.
-||-			..		..		..	9.12.12.12.
Cestování paketu		1 den		6500		6	8.11.
CITp			4 dny		36500		6	2.12.-5.12.
CIDp			3 dny		24500		10	16.12.-18.12.
CSPFAp			3 dny		24500		6	20.1.-22.1.
CSVPNp			3 dny		26500		6	5.8.-7.8.	
-||-			..		..		..	22.-24.1.
IDSPMp			3 dny		26500		6	29.1.-31.1.
IPSec a VPN		3 dny		16500		6	9.9.-11.9.
-||-			..		..		..	27.11.-29.11.
IP telefonie		3 dny		19500		6	4.9.-6.9.
-||-			..		..		..	16.10.-18.10.
IPv6			1 den		6500		10	30.8.
-||-			..		..		..	10.1.	
IPX			1 den		4500		10	29.8.
IS-IS			2 dny		12000		6	22.-23.8.
Konfigurace přepínačů 	2 dny		12000		6	25.-26.7.
-||-			..		..		..	19.9.-20.9.
-||-			..		..		..	25.11.-26.11.
Management IP sítí		2 dny		12000		6	13.9.-13.9.
MCNSp			4 dny		29 500		6	6.1.-9.1.	
MPLS a MPLS/VPN		4 dny		22000		6	4.11.-7.11.
Multicasting		2 dny		12000		6	18.7.-19.7.
-||-			..		..		..	14.10.-15.10.
PIX firewall		3 dny		17500		6	30.9.-2.10.
-||-			..		..		..	13.1.-15.1.
QoS v IP			3 dny		16500		6	15.-17.7.
-||-			..		..		..	1.11.-13.11.
TCP/IP			1 den		4 500		10	24.7.
-||-			..		..		..	13.12.
VoIP a VoFR		2 dny		12 000		6	2.9.-3.9.	
-||-			..		..		..	19.12.-20.12.
Základy konfigurace	5 dní		23000		10	29.7.-2.8.
-||-			..		..		..	21.10.-25.10.
----------------------------------------------------------------------------------------

Nahoru
 

Finanční monitor IT firem

Borland vykázal 7% nárůst příjmů
Společnost Borland oznámila hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí a první pololetí končící k 30. červnu. Ve druhém čtvrtletí 2002 vzrostly příjmy společnosti o 7 % na 59,7 milionu dolarů oproti 56 milionů dolarů ve druhém čtvrtletí 2001. Příjmy z prodaných licencí vzrostly o 5 % na 50 milionu dolarů oproti 47,5 milionu dolarů ve stejném období loňského roku. Hrubý zisk se zvýšil na 85 % v porovnání s 83 % ve stejném období roku 2001.
Ale na druhou stranu byl provozní příjem ve druhém čtvrtletí 4,4 milionu dolarů v porovnání s 4,9 milionů dolarů ve druhém čtvrtletí 2001. Bez započtení nákladů spojených s akvizicí vzrostl předběžný provozní příjem ve druhém čtvrtletí o 14 % na 6 milionu dolarů v porovnání s 5,2 miliony dolarů ve druhém čtvrtletí 2001. Další příjmy za druhé čtvrtletí se podle očekávání snížily na 1,7 milionu dolarů v porovnání s 3,2 miliony dolarů za druhý kvartál roku 2001. Snížení o téměř 1,5 milionu nebo 0,02 dolaru na akcii odráží snížení úrokových sazeb oproti stejnému období před rokem, přes relativně vyšší saldo hotovosti a investic.
Čistý zisk byl platných účetních předpisů GAAP (Generally Accepted Accounting Principles) ve druhém čtvrtletí 2002, včetně nákladů na akvizici, činily 4,7 milionu dolarů nebo 0,06 na akcii v porovnání s čistým ziskem 6,4 milionu dolarů nebo 0,09 na akcii ve druhém čtvrtletí 2001.
Předběžný čistý zisk ve druhém čtvrtletí, bez započtení nákladů na akvizici, činil 5,9 milionu dolarů, resp. 0,08 na jednu akcii při celkovém počtu 74,6 milionu akcií. Ve stejném období předchozího roku činil předběžný čistý zisk 6,7 milionu dolarů nebo 0,09 dolaru na jednu akcii při celkovém počtu 73,9 milionu akcií.
Obrat během druhého čtvrtletí byl opět ovlivněn vedoucím postavením společnosti Borland na trhu technologií Java. Obrat za nástroje pro Javu se zvýšil o 42 % oproti druhému čtvrtletí roku 2001 a představoval 43 % celkového obratu ve druhém čtvrtletí 2002. Hlavním důvodem růstu je uvedení produktů JBuilder 7, Borland Enterprise Studio for Java 4, JBuilder Enterprise a JBuilder Mobile Set 3.

Nahoru

 

Aliatel: meziroční nárůst tržeb za první pololetí o 62 %
Celkové finanční výsledky společnosti Aliatel ve srovnání s rozpočtem na rok 2002 jsou za první pololetí tohoto roku lepší. Společnost plnila k 30. červnu na 110 % výnosy z běžné činnosti, představované výnosy z datových, hlasových a internetových služeb, při současné úspoře nákladů.
Tržby za prodej telekomunikačních služeb společnosti Aliatel dosáhly v průběhu prvního pololetí 2002 úrovně 162 % stejného období loňského roku, tedy více než 858 milionů Kč. Na dosažených tržbách se podílely především rychle se rozvíjející telefonní služby.
Letošní rok znamená pro Aliatel konec období výstavby, což dokazuje i klesající křivka investic. Investice v prvním pololetí roku 2002 dosáhly 386 mil. Kč, což představuje necelých 86 % hodnoty za první polovinu roku loňského.
Vlivem úspory technologických investic a lepšího než plánovaného výsledku hospodaření bylo dosaženo příznivého vývoje toku hotovosti, což při zajištěném dlouhodobém financování znamená nižší zatížení společnosti náklady na financování.

Nahoru

 

Citrix po 2. čtvrtletí
Společnost Citrix oznámila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí končící 30. červnem 2002. Čisté příjmy za 3 měsíce činily 117,5 milionů USD, což je pokles o 20 % ve srovnání s příjmem 147,3 milionů USD ve srovnatelném období roku předcházejícího. Čistý příjem činil 10,8 milionů USD za 2. čtvrtletí roku 2002, což se rovná 0,06 USD na akcii.
Pro porovnání - ve srovnatelném období předešlého roku činil čistý příjem 22,9 milionů USD, což je ekvivalentní 0,12 USD na akcii. Čistý příjem přepočítaný tak, aby byly vyloučeny efekty odpisů za nedokončený výzkum a vývoj a amortizaci nehmotného majetku primárně vzniklé spojením podnikových jednotek, činil 13,5 milionů USD za 2. čtvrtletí, což je ekvivalentní 0,07 USD na akcii. Pro srovnání - ve stejném období roku předcházejícího tento příjem činil 36,3 milionů USD, což je ekvivalentní 0,19 USD na akcii.

Nahoru

 

Telenor ve druhém čtvrtletí: pokračování růstu a zvýšení výnosů
Výsledek hospodaření společnosti Telenor za druhé čtvrtletí roku 2002 se vyznačuje pokračováním růstu, zvláště pak v oblasti mezinárodních mobilních služeb. V současné době má Telenor Mobile více než deset milionů mobilních uživatelů.
Telenor dosáhl ve druhém čtvrtletí tohoto roku výnosů ve výši takřka 1,6 miliardy Euro, což je o 260 milionů (19,5 %) více, než za stejné období roku 2001. Výnosy za první pololetí roku 2002 pak oproti stejnému období předchozího roku vzrostly o 466 milionu (17,5 %) na současných 3,1 miliardy Euro.
Zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) dosáhl ve druhém čtvrtletí roku 2002 výše 425,2 milionu Euro, což je o 46 % více než za stejné období roku 2001. V prvním pololetí letošního roku pak dosáhl EBITDA 809 milionů Euro, což je o 174 milionů (27,4 %) více, než za první pololetí roku 2001. Provozní zisk společnosti Telenor vzrostl ve druhém čtvrtletí letošního roku na 91,5 milionů Euro, což je oproti roku 2001 nárůst o 132,4 milionů. Za první pololetí 2002 pak dosáhl výše 171,1 milionu, což je o 81,5 milionů více, než v předchozím roce.
Společnost Telenor uzavřela hospodaření ve druhém čtvrtletí roku 2002 s hospodářským výsledkem před zdaněním ve výši 50,7 milionu Euro, za první pololetí roku 2002 pak dosáhl hrubý zisk výše 54,8 milionu.
V oblasti mobilních komunikací dosáhla společnost Telenor Mobile ve druhém čtvrtletí 2002 zisku před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací ve výši 230,8 milionu Euro, což je v porovnání s druhým čtvrtletím roku 2001 o 115 % více. EBITDA přitom neobsahuje příjmy a výdaje. EBITDA marže z norských aktivit stoupla o 3 % na současných 39,5 %. Průměrný výnos na uživatele vzrostl v Norsku ve druhém čtvrtletí z loňských 44,6 Euro na současných 46,5.
EBITDA marže společnosti Telenor Networks dosáhla 34,2 %, což je v porovnání s druhým čtvrtletím roku 2001 o 1 % více.

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Mějte kontrolu nad všemi podnikovými účty
Společnost Computer Associates představila podnikové řešení eTrust Admin 2.0, které poskytuje administrátorům ucelenou kontrolu nad všemi účty a zdroji v systémech prostřednictvím obecného intuitivního rozhraní. Program zároveň zvyšuje účinnost zabezpečovacích operací a nabízí automatizovanou správu uživatelských kont přesně podle přidělených rolí.
Řešení je vybaveno řadou samoobslužných voleb, které výrazně snižují pracovní zatížení podpůrných pracovišť (help-desk). Jedná se o samoregistraci, samoobslužné znovunastavení hesla a samoobslužnou správu osobních profilů a případně i pracovního toku. Tyto nové funkce lze velmi těsně začlenit do stávajících podnikových a personálních systémů a zjednodušit je pro koncové uživatele. 
Podle Datamonitoru představuje neoprávněný přístup celých 42 % všech narušení zabezpečení. eTrust Admin 2.0 pomáhá eliminovat tato narušení tak, že firmám umožňuje aplikovat konzistentní přístupové zásady v různorodých systémech. Automatizace podle přidělených rolí zajišťuje například to, že zaměstnancům, jimž byl ukončen pracovní poměr, jsou odstraněny naráz ze všech systémů jejich účty a hesla v okamžiku, kdy opouštějí společnost. Novým, přeřazeným nebo povýšeným zaměstnancům lze automaticky přiřadit nové účty, které potřebují.
Prostřednictvím jednoduchého webového rozhraní produktu eTrust Admin 2.0 lze každodenní proces správy uživatelů a nastavování jejich hesel převést na správce bez odbornosti v oblasti výpočetních systémů, například na personální nebo odvětvové manažery. S CA eTrust Admin je změna autorizace konta otázkou několika minut.
Produkt podporuje řadu zabezpečovacích řešení CA eTrust a rovněž zajišťuje podporu pro oblíbené mainframové, klient -serverové, e-mailové a databázové platformy. Lze ho propojit s jakýmkoliv adresářem využívajícím protokol LDAP, což usnadňuje integraci se servery podporujícími LDAP a rovněž se systémy ERP, webovými systémy umožňujícími jediné přihlášení a dalšími řešeními třetích stran.

Nahoru

 

Modernizace trasy 13 pařížského metra
Samosprávný dopravní podnik města Paříže - RATP (http://www.ratp.fr) - se rozhodl zvýšit frekvenci, zlepšit bezpečnost a spolehlivost svých vlaků pařížského metra. Z tohoto důvodu se v loňském roce rozhodl modernizovat systém řízení vlaků na všech svých trasách.
Jako vítěz výběrového řízení se stala firma Alcatel, která získala zakázku na realizaci uceleného řešení řízení vlakových souprav pomocí technologie CBTC (Communications-Based Train Control, tedy řízení vlakových souprav na bázi komunikace). Jako první pro modernizaci byla vybrána trasa metra 13, která vede napříč Paříží od "Porte de Châtillon" na "Saint-Denis" a "Asnieres" a zároveň patří mezi nejzatíženější úseky metra v Paříži s celkovou délkou 22,5 km.
Na základě výběrového řízení zvolila společnost RATP řešení Alcatel 6530 Seltrac (S30). Tento systém umožní snížit časový odstup mezi dvěma za sebou jedoucími vlaky ze 105 na 90 sekund. Seltrac S30 je založen na technologii logických bloků, která využívá rádiovou datovou komunikaci pro optimalizaci provozu vlaků a zvýšení propustnosti tras. Systém zahrnuje funkce ATO - Automatické řízení vlaků a kontinuální ATP - Automatická ochrana vlaků. Navíc jeho překryvný modulární design umožňuje nákladově efektivní nasazení a přepnutí systému, jež dokáže řídit provoz v kombinovaném modu a představuje krok k funkcím vyšších úrovní, a to včetně provozu vlaku bez řidiče.
Přechod na nový systém na uvedené trase metra bude uskutečněn v noci bez toho, aby byl narušen provoz vlaků.
 

Nahoru

 

Livingston pronajímá servery Globe Internetu
Firma Livingston, která se zabývá pronájmem počítačových systémů a síťových komponent a služeb dedikovaných serverů, nabízí v rámci dedikovaného serveru zákazníkům Globe Internet v jednom výhodném balíku páteřní konektivitu, dohledové služby a hardware, který si v případě zájmu mohou zákazníci za výhodných podmínek po určité době odkoupit.
Dedikovaný server od Globe Internet je plně administrovaný server umístěný v serverovně a připojený k internetu. Zákazníkům je garantován plný výpočetní výkon serveru pro jednoho klienta a maximální soukromí včetně bezpečnosti dat. Dedikovaný server je možno konfigurovat a používat jako WWW, FTP ale i MAIL server. Správa a údržba serveru je plně v působnosti Globe Internet.
Livingston se zaměřuje na krátkodobý i dlouhodobý pronájem výpočetní, prezentační a měřící techniky, dále na kalibrace měřících zařízení.


Nahoru


SystemOnLine


Informační společnost

Nové tváře u Xeroxu
Marketingovou komunikaci ve firmě Xerox Česká republika přebírá od srpna Petra Macháčková. Na pozici General Manager Executive Assistant & Marketing Communications Coordinator nastoupila 1. července a v kompetenci bude mít komunikaci s veřejností i se zákazníky, stejně jako interní komunikační strategii.
Petra Macháčková (1975) je absolventkou Obchodní Akademie (1993) a British Course of management na Western Economy v Praze (1999). Profesionální zkušenosti získávala postupně ve firmách I.B.C., Agip, Mary Kay, AIG Česká Republika a AIG/LINCOLN CZ.
Petra Macháčková má v oblibě kulturu, sport, cestování a vzdělávání. Aktivně se věnuje latinsko-americkým tancům. Ráda a často se vrací do severoamerického státu Colorado, kde byla poprvé v roce 1997 (celý rok jako au-pair).

Nahoru

 

Scanservice s novým šéfem marketingu
Na pozici Head of Group Marketing & Public Relations společnosti scanservice byl jmenován od 15. července pan Radek Schiller. Ve své funkci bude zodpovědný za tvorbu a řízení marketingové komunikace společnosti.
Před jmenováním do této pozice pracoval Radek Schiller od roku 1997 pro společnosti Taylor Nelson Sofres v pozici Marketing&PR Manager. Dlouhá léta se věnuje vnitrofiremní komunikaci a firemní kultuře. Je členem profesního sdružení PR Klubu.
 

Nahoru

 

EFCON uzavřela partnerství s firmou EKTRON
Společnost FCON (dodavatel řešení v oblasti informačních systémů) a EKTRON (firma pohybující se v oblasti webových editačních komponent a aplikací pro authoring) uzavřely smlouvu o partnerství.
EFCON se tak stává Premier partnerem společnosti EKTRON. Na základě uzavřené smlouvy společnost EFCON nabízí kompletní řadu produktů EKTRON včetně služeb souvisejících s jejich nasazením u zákazníků.
Webová řešení společnosti EKTRON umožňují běžným uživatelům spravovat obsah webu a zajistit tak jeho aktuálnost bez nutnosti zatížení odborných IT pracovníků. Hlavním nabízeným produktem z řady EKTRON je eWebEditPro - webový WYSIWYG editor včetně možnosti editace XML souborů.


Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist