|
Podnikové aplikace |
OnContact Software
oznamuje uvedení CMS 6.0
Výrobce
softwaru pro řízení vztahů se zákazníky - společnost OnContact Software
- oznamuje uvedení produktu Client Management Software (CMS) ve verzi
6.0. Tato nová verze je postavena na již osvědčené struktuře CMS, která
pokrývá správu prodeje, marketingu a služeb zákazníkům z jednoho balíku
programů. V nové verzi byla věnována pozornost vylepšení uživatelského
prostředí a funkcionality v oblastech řízení marketingových kampaní,
telefonie, integrace s kancelářskými aplikacemi a analytických funkcí.
CMS 6.0 obsahuje například vylepšenou analýzu marketingových kampaní,
kdy OnContact (www.oncontact.cz) Software zlepšil funkce v oblasti
řízení a analýzy marketingových kampaní. Uživatelé z oblasti marketingu
tak mohou nyní jednodušeji a v reálném čase sledovat průběh a výsledky
jednotlivých marketingových kampaní. Vylepšení doznalo i hodnocení
obchodních aktivit, kdy program přichází s možností analyzovat veškeré
obchodní aktivity ve vazbě na zákazníky, příležitosti, kampaně,
pracovníky a další parametry. Takto je možno jednoznačně definovat
množství a efektivitu vykonávaných aktivit a následně hledat možnosti
zlepšení.
Nechybí ani vylepšení integrace s programy MS Outlook, Lotus Notes a
Office XP. Kromě již dříve možné oboustranné integrace kalendáře,
elektronické pošty a kontaktů, je nyní možné synchronizovat i úkoly.
Kompletní oboustranná integrace kalendáře, elektronické pošty a kontaktů
je nyní možná i s produktem Lotus Notes. Synchronizace probíhá
automaticky a CMS 6.0 byl certifikován na spolupráci s technologiemi
Office XP. Tímto si uživatel může být jist bezproblémovou kompatibilitou
s produkty společnosti Microsoft.
Nahoru

Okamžitý přístup k
zákaznickým dokumentům
Firma IXOS oznámila novou verzi svého produktu IXOS-eCONtext for Siebel,
který umožňuje pracovníkům rychlý přístup ke všem zákaznickým dokumentům
jako jsou např. korespondence, fakturace a další, vše tak, aniž by
pracovník, kdy musel opustit prostředí své Siebel aplikace.
Nová aplikace od IXOS SOFTWARE podporuje Siebel 7 a jeho novou Smart Web
Architecture. Díky její pokročilé Java technologii, není potřeba
provádět instalaci na straně zákazníka.
Verze 2.0 také umožňuje uživatelům nahlížet do SAP a jiných ERP
dokumentů, jako jsou objednávky a faktury. Dohromady pak Siebel 7 a
IXOS-eCONtext for Siebel 2.0 poskytují pracovníkům veškeré informace,
potřebné k zajištění optimálního zákaznického servisu.
Nahoru

Kompletní outsourcing správy tisku a kopírování v Nestlé Česko
Dodavatelem
kompletního systému správy pro tisk a kopírování dokumentů v Nestlé
Česko se stala firma Xerox CR. Outsourcingové řešení firmy Xerox
zahrnuje stroje pro černobílý i barevný tisk umístěné v komplexu budov v
centrále Nestlé Česko v Praze, přičemž zodpovědnost za kvalitu a chod
celého systému spočívá na společnosti Xerox. Nestlé má tak možnost
jednoduše a efektivně řídit náklady spojené s přípravou, tiskem a
distribucí dokumentů.
V těchto dnech vstupuje systém do denního provozu.
Implementace tohoto outsourcingového řešení znamená pro Nestlé Česko
(www.nestle.cz) snížení nákladů na produkci a distribuci dokumentů o 20
% oproti původnímu stavu. Řešení od Xeroxu využívá novou technologii
multifunkčních digitálních strojů Xerox, které tisknou nebo kopírují 25
až 65 stránek za minutu. Mimo tyto multifunkční stroje jsou součástí
systému další plnobarevná zařízení a zařízení z produkčního portfolia
strojů Xerox. Řešení zabezpečují dva operátoři tiskového střediska přímo
v prostorách Nestlé. Současně byla vyměněna či nahrazena veškerá tisková
a kopírovací zařízení používaná v této společnosti. Systém umožňuje
provést rychle jakékoliv změny na základě požadavků zákazníka včetně
zvýšení objemu tištěných dokumentů až do 1 200 000 stránek za měsíc.
Nestlé je mezinárodní potravinářská společnost s ústředím ve Švýcarsku,
která byla založena v roce 1867. Na českém trhu začala původně působit
již v roce 1890. Do české výroby cukrovinek vystoupila jako strategický
investor počátkem 90. let 20. století. Společnost Nestlé Česko s 2000
pracovníky vyrábí v ČR v závodech Zora, Sfinx, Orion a Maryša čokoládové
a nečokoládové cukrovinky a je rovněž jedním z hlavních dodavatelů
dalších značkových potravin na český trh - instantních káv,
dehydratovaných kulinářských výrobků, snídaňových cereálií a kojenecké
výživy a také krmiva pro domácí zvířata.
Nahoru

Riadenie
ľudských zdrojov v spoločnostiach INA
Spoločnosti
INA SKALICA a INA
Kysuce (hlavný výrobný program tvoria ložiská, lineárne vedenia,
komponenty do automobilov, motocykov a dalších strojov - pre VW,
Daimler-Chrysler, General Motors, BMW a ďalší) v spolupráci s VARIASom
zavádzajú riadenie ľudských zdrojov informačného systému SAP (SAP HR
verzia 4.6C) v oblastiach Administrácia personálu, Časový manažment,
Zúčtovanie miezd a Organizačný manažment.
Práce na projekte začali v máji tohto roku, s plánovaným nábehom do
produktívnej prevádzky v januári 2003.
Cieľom projektu je zjednotenie a podpora procesov v oblasti ľudských
zdrojov. To predstavuje na jednej strane prispôsobenie sa oboch
spoločností štandardným SAP procesom v oblasti riadenia ľudských zdrojov
(podpora pri plánovaní počtu zamestnancov, mzdových a personálnych
nákladov atď.) a v oblasti štandardizácie údajovej základne, tak na
druhej strane zjednotenie a integráciu do globálneho systému riadenia
ľudských zdrojov v rámci nadnárodnej skupiny INA.
Súčasťou projektu je integrácia modulu s už produktívnymi oblasťami IS
SAP oboch spoločností, to znamená finančnými modulmi FI, AM, CO
(využitie výkazníctva hlavne vo vzťahu k materskej spoločnosti) a
existujúcim dochádzkovým systémom. VARIAS okrem implementačných služieb
poskytuje na tomto projekte aj služby lokalizácie, to znamená
prispôsobenia modulu HR lokálnym procesom, podmienkam a legislatíve.
Nahoru

Axfood
bude používat IFS Aplikace pro finanční kontrolu
Švédská
potravinářská společnost Axfood podepsala smlouvu se společností IFS na
dodávku nového finančního systému. Bude se to týkat celkem 35
společností, zahrnujících velkoobchodní i maloobchodní společnosti.
V důsledku mnoha provedených fůzí a akvizic totiž používá v současné
době společnost Axfood množství různých finančních systémů. Výsledkem
nového systému bude společná platforma pro všechny pobočky ve skupině,
tudíž bude poskytovat lepší přehled a kontrolu stejně jako i účinnější
podporu pro vnitřní obchodní transakce.
Implementace již byla zahájena a během jednoho roku bude systém ve všech
společnostech vlastněných
Axfood Group uveden do rutinního provozu.
Projekt, která má nahradit stávající systém, byl iniciován mateřskou
společností a zúčastnily se jej pracovní týmy ze všech dceřiných
společností. Rozsáhlé interní obchodní transakce v dceřiných
společnostech Axfood Group budou nyní plně kontrolovány novým finančním
systémem. Podkladové informace pro fakturaci jsou vkládány přímo do
systému, čímž jsou nastaveny předpoklady pro bezpapírové zpracovávání
dokumentů. Modul IFS Finance bude také integrován s dalšími stávajícími
systémy, které podporují objednávky, sklady a fakturaci.
Společnost Axfood je jedna z největších skandinávských společností
působící v oblasti potravinářského velkoobchodu a maloobchodu. Na
severském trhu dodává pro řadu řetězců supermarketů, ve kterých figurují
obchodní značky jako
Hemköp,
Willys, HP, Spar, Vivo a Tempo. Skupina má přibližně 8 600 zaměstnanců.
Společnost má asi 700 skladů ve Švédsku, z kterých je 250 plně nebo
částečně v jejím vlastnictví, a asi 300 skladů ve Finsku, z kterých je
80 plně v jejím vlastnictví. Podíl na trhu má okolo 20 % ve Švédsku a
asi 10 % ve Finsku.
Nahoru

Směr
elektronického nakupování určí vládní úřady
Sdružení
firem, jejíž součásti je i Logica, zvítězila v tendru na vybudování a
provozování elektronického tržiště pro Ministerstvo veřejných prací a
služeb (DPWS
- Department of Public Works and Services) v Novém Jižním Walesu.
Toto tržiště - největší v Austrálii - má být připraveno zpracovat 11
milionů transakcí ročně.
Očekává se, že vybudování tohoto tržiště určí směr, kterým budou
australské úřady postupovat při nasazování systémů pro nákup zboží a
služeb. Systém pomůže ušetřit peníze daňových poplatníků, ale otevře
také nové příležitosti pro malé a střední firmy, které budou moci
prostřednictvím nového tržiště nabízet své produkty a služby vládním
institucím. Jen v samotném Novém Jižním Walesu vynakládá vláda na zboží
a služby přibližně 17 miliard dolarů ročně (včetně kapitálových výdajů).
Technologickým základem elektronického tržiště bude produkt Hosted
Marketplace od německé firmy Intershop. Do projektu budování
elektronického tržiště jsou zapojeny nejlepší IT firmy Nového Jižního
Walesu a také řada malých a středních firem, které dodávají úzce
specializované služby. Proto se předpokládá, že právě řízení projektu
bude mít pro jeho úspěch zásadní význam.
Nahoru

Antivirové řešení
pro Lotus Domino for Linux
Symantec
AntiVirus 2.5 for Lotus Notes/Domino for Linux - jak zní jeho celý název
- poskytuje komplexní automatickou ochranu před viry úplné řadě
platforem Lotus Notes/Domino, tj. Solaris, AIX, OS/400, OS/390 a nyní
také Linux.
Administrátoři mohou použít Symantec AntiVirus 2.5 for Lotus
Notes/Domino for Linux k vyhledávání nebezpečného kódu v tělech zpráv -
nikoli pouze v přílohách. Řešení nabízí rovněž zlepšenou ochranu,
protože umí prověřovat a opravovat komprimované formáty souborů, mezi
jinými Arc Manager, BinHex, GZIP, RTF, TAR a TNEF.
Hlavním rysem produktu Symantec AntiVirus 2.5 je však schopnost vydávat
výstrahy a protokolovat události v reálném čase a také jeho reportovací
komponenta. Administrátoři mohou exportovat data do aplikací Microsoft
Excel, Crystal Reports a jiných reportovacích nástrojů třetích stran,
takže mohou snáze monitorovat aktivitu viru na serveru.
Software LiveUpdate spolu s technologií NAVEX společnosti Symantec
umožňuje administrátorům stahovat nejnovější virové definice a
instalovat je v celém prostředí Lotus Domino z jednoho místa, aniž by
museli přeinstalovat software.
Administrátoři mohou nastavovat konfigurace prověřování ze vzdálených
počítačů. Mohou volit prověřování v reálném čase, prověřování na
požádání nebo plánované prověřování a mohou také stanovit, zda se mají
nalezené infikované soubory opravovat nebo odstraňovat.
Nahoru

Shark nové generace
Společnost IBM
uvedla nový výkonný server pro ukládání dat ve velkých podnicích, který
nabízí nejvyšší dostupný výkon v oblasti databázových aplikací a
zpracování transakcí a zároveň přináší technologii samočinné správy a
odstraňování problémů z projektu IBM eLiza.
Nový IBM TotalStorage Enterprise Storage Server (ESS, kódově nazývaný
Shark) model 800 a 800-Turbo používá měděné mikročipy IBM a sběrnici
Fibre/FICON s rychlostí přenosu dat 2 Gb/s. Nový model také umožňuje
provádět konfiguraci a správu za chodu.
Nový model serveru je vytvořen tak, aby poskytoval svým podnikovým
uživatelům co možná nejlepší výkonnost zpracování datových transakcí.
Zpracování transakcí v reálném čase je rozhodující pro finanční
instituce, maloobchodní řetězce, výrobce a všechny firmy s náročnými
požadavky na on-line transakce. Další vlastností "žraloka" je použití
inteligentní softwarové technologie, jež byla uvedena v rámci iniciativy
IBM Project eLiza. Cílem tohoto projektu je vytvořit inteligentní IT
systémy, které se dokáží automaticky spravovat, chránit a sami
odstraňovat své problémy.
Oproti předcházejícímu modelu došlo u nového modelu serveru k takřka
50procentnímu zvýšení rychlosti zálohování. Zlepšení doznal i výkon
vzdáleného kopírování pro případy obnovení po zhroucení a neplánovaném
přerušení činnosti firmy - nyní o 125 % rychlejší než u předchozího
modelu.
Nahoru

Řešení
ukládání dat pro střední a velké podniky
Společnost HP
uvádí další řešení pro ukládání dat určená pro střední a velké podniky,
která se vyznačují jednodušším přístupem, instalací a snadnější správou.
Představená řešení se týkají tří hlavních oblastí: řešení střední úrovně
a podniková řešení pro sítě Storage Area Network (SAN); řešení Network
Attached Storage (NAS) a řešení zálohování dat.
Nová verze v oblasti SAN se nazývá StorageWorks Enterprise Virtual Array
(EVA) v.2 a nabízí zvýšenou kapacitu pro ukládání dat, rozšířenou
podporu operačních systémů, možnost clusterování, při zjednodušené
správě. Toto řešení rovněž poskytuje vyšší škálovatelnost a podporu pro
nové 2Gb přepínače, 2Gb HBA (Host Bus Adapters) a pro 36Gb 15K rpm Fibre
Channel disky.
Pro oblast NAS je to řešení StorageWorks NAS b2000, které se vyznačuje
škálovatelností s rozhraním SCSI určené pro pracovní skupiny, firemní
oddělení a detašovaná pracoviště. Řešení je zaměřeno na konsolidace
ukládání dat, poskytuje větší pružnost a jednodušší správu, podporuje
heterogenní prostředí - nové řešení nabízí současně podporu pro Windows
(CIFS), různé verze UNIXů (NFS), Novell (NCP) a AppleTalk. Díky
virtualizaci ukládání dat mohou uživatelé zvyšovat velikost sdílené
kapacity bez nutnosti přerušovat přístup uživatelů k datům a informacím.
Firma HP současně uvedla nová zálohovací řešení pro ochranu dat. Pásková
zálohovací mechanika hp StorageWorks SDLT 160/320 GB nyní nabízí zvýšení
kapacity a výkonu o 45 % ve srovnání se stávajícími řešeními ochrany dat
založenými na dosavadní technologii Super Digital Linear Tape (DLT).
Další systém - hp StorageWorks DLT VS 40/80 - je první pásková mechanika
DLT o poloviční výšce. Přestože DLT VS 40/80 využívá jen polovinu
prostoru ve srovnání s tradičními páskovými jednotkami, poskytuje
stoprocentní zvýšení kapacity a výkonu při stejné ceně jako stávající
jednotka DLT 20/40 GB. Rovněž pásková mechanika hp StorageWorks LTO
Ultrium 100/200 GB nabízí vysokou kapacitu a potřebnou spolehlivost.
Toto nové 200GB řešení dokáže uložit více než 100 GB kapacity bez
komprese na jednu pásku při rychlosti zálohování dat 54 GB za hodinu.
Tím se tato jednotka stává vhodným řešením pro zálohování tam, kde
rychlost a spolehlivost jsou kritickým parametrem.
Nahoru

Windows .NET Server udělal další krok - byla uvedena verze RC1
Společnost Microsoft dokončila verzi Release candidate 1 (RC1)
připravovaného operačního systému Windows .NET Server. To znamená
dokončení návrhu a beta testování, a vstup programového kódu serveru do
závěrečné fáze finálních prací před odevzdáním do výroby. Zákazníci
budou moci OS předběžně vyzkoušet od příštího týdne.
Operační systém Windows .NET Server obsahuje základní technologie
serverové infrastruktury, které staví na dostupnosti a škálovatelnosti
systému Windows 2000 Server.
Operační systém Windows .NET Server má sloužit pro tří skupiny
uživatelů: Profesionály z oblastí IT zaměřených na tvorbu, zabezpečení,
zpřístupnění a škálování integrované infrastruktury IT. Dále pro
vývojáře, kteří potřebují produktivní platformu, která jim umožní
vytvářet propojené aplikace se zabudovanými bezpečnostními funkcemi
pomocí menšího množství kódu a s efektivním využitím kódu stávajícího, a
do třetice pro "normální" IT pracovníky.
Verzí RC1 získají vývojáři úplnou verzi operačního systému Windows .NET
Server, ze které mohou pokračovat ve vývoji aplikací pro danou
platformu. Tato verze představuje příležitost vyzkoušet operační systém
Windows .NET Server a ověřit si, jak lze využít jeho funkcí a
zabezpečení. Zkušební kód RC1 bude zákazníkům k dispozici ke stažení z
webu a sady zkušebních disků CD budou vybraným zákazníkům a partnerům
rozesílány příští měsíc.
Škálovatelnost výkonu byla v operačním systému Windows .NET Server
zlepšena prostřednictvím funkcí, jako je rozšířená podpora zpracování
64bitových instrukcí, širší zahrnutí osmisměrného řízení clusterů a
podpora nejednotného přístupu k paměti (NUMA). Tyto funkce rozšiřují
schopnosti skupiny operačních systémů Windows Server o podporu
kritických aplikací a aplikací horní třídy.
Nahoru |
|
Konference, semináře,
školení |
Nová školení Cisco produktů
Společnost
Albit Technologies připravila další sérií školení z různých oblastí
datových komunikací. Během těchto školení se vám dostane informací o
technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a
zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými
zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní
formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou tato... --------------------------------------------------------------------------------------
Název Délka Cena Max. účast Termíny
--------------------------------------------------------------------------------------
BCMSNp 4 dny 36 500 6 7.10.-10.10.
BCRANp 4 dny 34 000 6 18.11.-21.11.
BGP 2 dny 12 000 8 22.7.-23.7.
-||- .. .. .. 14.11.-15.11.
BSCIp 4 dny 29500 8 23.9.-26.9.
CCDAp 2 dny 15000 19.8.-20.8.
CCIEp dle dohody dle dohody dle dohody
CCNAp 4 dny 27500 8 13.8.-16.8.
-||- .. .. .. 9.12.12.12.
Cestování paketu 1 den 6500 6 8.11.
CITp 4 dny 36500 6 2.12.-5.12.
CIDp 3 dny 24500 10 16.12.-18.12.
CSPFAp 3 dny 24500 6 20.1.-22.1.
CSVPNp 3 dny 26500 6 5.8.-7.8.
-||- .. .. .. 22.-24.1.
IDSPMp 3 dny 26500 6 29.1.-31.1.
IPSec a VPN 3 dny 16500 6 9.9.-11.9.
-||- .. .. .. 27.11.-29.11.
IP telefonie 3 dny 19500 6 4.9.-6.9.
-||- .. .. .. 16.10.-18.10.
IPv6 1 den 6500 10 30.8.
-||- .. .. .. 10.1.
IPX 1 den 4500 10 29.8.
IS-IS 2 dny 12000 6 22.-23.8.
Konfigurace přepínačů 2 dny 12000 6 25.-26.7.
-||- .. .. .. 19.9.-20.9.
-||- .. .. .. 25.11.-26.11.
Management IP sítí 2 dny 12000 6 13.9.-13.9.
MCNSp 4 dny 29 500 6 6.1.-9.1.
MPLS a MPLS/VPN 4 dny 22000 6 4.11.-7.11.
Multicasting 2 dny 12000 6 18.7.-19.7.
-||- .. .. .. 14.10.-15.10.
PIX firewall 3 dny 17500 6 30.9.-2.10.
-||- .. .. .. 13.1.-15.1.
QoS v IP 3 dny 16500 6 15.-17.7.
-||- .. .. .. 1.11.-13.11.
TCP/IP 1 den 4 500 10 24.7.
-||- .. .. .. 13.12.
VoIP a VoFR 2 dny 12 000 6 2.9.-3.9.
-||- .. .. .. 19.12.-20.12.
Základy konfigurace 5 dní 23000 10 29.7.-2.8.
-||- .. .. .. 21.10.-25.10.
----------------------------------------------------------------------------------------
Nahoru
|
Finanční monitor IT firem |
Borland vykázal 7% nárůst
příjmů
Společnost
Borland oznámila hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí a první
pololetí končící k 30. červnu. Ve druhém čtvrtletí 2002 vzrostly příjmy
společnosti o 7 % na 59,7 milionu dolarů oproti 56 milionů dolarů ve
druhém čtvrtletí 2001. Příjmy z prodaných licencí vzrostly o 5 % na 50
milionu dolarů oproti 47,5 milionu dolarů ve stejném období loňského
roku. Hrubý zisk se zvýšil na 85 % v porovnání s 83 % ve stejném období
roku 2001.
Ale na druhou stranu byl provozní příjem ve druhém čtvrtletí 4,4 milionu
dolarů v porovnání s 4,9 milionů dolarů ve druhém čtvrtletí 2001. Bez
započtení nákladů spojených s akvizicí vzrostl předběžný provozní příjem
ve druhém čtvrtletí o 14 % na 6 milionu dolarů v porovnání s 5,2 miliony
dolarů ve druhém čtvrtletí 2001. Další příjmy za druhé čtvrtletí se
podle očekávání snížily na 1,7 milionu dolarů v porovnání s 3,2 miliony
dolarů za druhý kvartál roku 2001. Snížení o téměř 1,5 milionu nebo 0,02
dolaru na akcii odráží snížení úrokových sazeb oproti stejnému období
před rokem, přes relativně vyšší saldo hotovosti a investic.
Čistý zisk byl platných účetních předpisů GAAP (Generally Accepted
Accounting Principles) ve druhém čtvrtletí 2002, včetně nákladů na
akvizici, činily 4,7 milionu dolarů nebo 0,06 na akcii v porovnání s
čistým ziskem 6,4 milionu dolarů nebo 0,09 na akcii ve druhém čtvrtletí
2001.
Předběžný čistý zisk ve druhém čtvrtletí, bez započtení nákladů na
akvizici, činil 5,9 milionu dolarů, resp. 0,08 na jednu akcii při
celkovém počtu 74,6 milionu akcií. Ve stejném období předchozího roku
činil předběžný čistý zisk 6,7 milionu dolarů nebo 0,09 dolaru na jednu
akcii při celkovém počtu 73,9 milionu akcií.
Obrat během druhého čtvrtletí byl opět ovlivněn vedoucím postavením
společnosti Borland na trhu technologií Java. Obrat za nástroje pro Javu
se zvýšil o 42 % oproti druhému čtvrtletí roku 2001 a představoval 43 %
celkového obratu ve druhém čtvrtletí 2002. Hlavním důvodem růstu je
uvedení produktů JBuilder 7, Borland Enterprise Studio for Java 4,
JBuilder Enterprise a JBuilder Mobile Set 3.
Nahoru

Aliatel: meziroční nárůst tržeb za první pololetí o 62 %
Celkové finanční výsledky společnosti Aliatel ve srovnání s rozpočtem na
rok 2002 jsou za první pololetí tohoto roku lepší. Společnost plnila k
30. červnu na 110 % výnosy z běžné činnosti, představované výnosy z
datových, hlasových a internetových služeb, při současné úspoře nákladů.
Tržby za prodej telekomunikačních služeb společnosti Aliatel dosáhly v
průběhu prvního pololetí 2002 úrovně 162 % stejného období loňského
roku, tedy více než 858 milionů Kč. Na dosažených tržbách se podílely
především rychle se rozvíjející telefonní služby.
Letošní rok znamená pro Aliatel konec období výstavby, což dokazuje i
klesající křivka investic. Investice v prvním pololetí roku 2002 dosáhly
386 mil. Kč, což představuje necelých 86 % hodnoty za první polovinu
roku loňského.
Vlivem úspory technologických investic a lepšího než plánovaného
výsledku hospodaření bylo dosaženo příznivého vývoje toku hotovosti, což
při zajištěném dlouhodobém financování znamená nižší zatížení
společnosti náklady na financování.
Nahoru

Citrix po 2. čtvrtletí
Společnost
Citrix oznámila výsledky hospodaření za 2. čtvrtletí končící 30. červnem
2002. Čisté příjmy za 3 měsíce činily 117,5 milionů USD, což je pokles o
20 % ve srovnání s příjmem 147,3 milionů USD ve srovnatelném období roku
předcházejícího. Čistý příjem činil 10,8 milionů USD za 2. čtvrtletí
roku 2002, což se rovná 0,06 USD na akcii.
Pro porovnání - ve srovnatelném období předešlého roku činil čistý
příjem 22,9 milionů USD, což je ekvivalentní 0,12 USD na akcii. Čistý
příjem přepočítaný tak, aby byly vyloučeny efekty odpisů za nedokončený
výzkum a vývoj a amortizaci nehmotného majetku primárně vzniklé spojením
podnikových jednotek, činil 13,5 milionů USD za 2. čtvrtletí, což je
ekvivalentní 0,07 USD na akcii. Pro srovnání - ve stejném období roku
předcházejícího tento příjem činil 36,3 milionů USD, což je ekvivalentní
0,19 USD na akcii.
Nahoru

Telenor ve druhém čtvrtletí: pokračování růstu a zvýšení výnosů
Výsledek hospodaření společnosti Telenor za druhé čtvrtletí roku 2002 se
vyznačuje pokračováním růstu, zvláště pak v oblasti mezinárodních
mobilních služeb. V současné době má Telenor Mobile více než deset
milionů mobilních uživatelů.
Telenor dosáhl ve druhém čtvrtletí tohoto roku výnosů ve výši takřka 1,6
miliardy Euro, což je o 260 milionů (19,5 %) více, než za stejné období
roku 2001. Výnosy za první pololetí roku 2002 pak oproti stejnému období
předchozího roku vzrostly o 466 milionu (17,5 %) na současných 3,1
miliardy Euro.
Zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) dosáhl ve druhém
čtvrtletí roku 2002 výše 425,2 milionu Euro, což je o 46 % více než za
stejné období roku 2001. V prvním pololetí letošního roku pak dosáhl
EBITDA 809 milionů Euro, což je o 174 milionů (27,4 %) více, než za
první pololetí roku 2001. Provozní zisk společnosti Telenor vzrostl ve
druhém čtvrtletí letošního roku na 91,5 milionů Euro, což je oproti roku
2001 nárůst o 132,4 milionů. Za první pololetí 2002 pak dosáhl výše
171,1 milionu, což je o 81,5 milionů více, než v předchozím roce.
Společnost Telenor uzavřela hospodaření ve druhém čtvrtletí roku 2002 s
hospodářským výsledkem před zdaněním ve výši 50,7 milionu Euro, za první
pololetí roku 2002 pak dosáhl hrubý zisk výše 54,8 milionu.
V oblasti mobilních komunikací dosáhla společnost Telenor Mobile ve
druhém čtvrtletí 2002 zisku před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací ve
výši 230,8 milionu Euro, což je v porovnání s druhým čtvrtletím roku
2001 o 115 % více. EBITDA přitom neobsahuje příjmy a výdaje. EBITDA
marže z norských aktivit stoupla o 3 % na současných 39,5 %. Průměrný
výnos na uživatele vzrostl v Norsku ve druhém čtvrtletí z loňských 44,6
Euro na současných 46,5.
EBITDA marže společnosti Telenor Networks dosáhla 34,2 %, což je v
porovnání s druhým čtvrtletím roku 2001 o 1 % více.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Mějte kontrolu nad
všemi podnikovými účty
Společnost Computer Associates představila podnikové řešení eTrust Admin
2.0, které poskytuje administrátorům ucelenou kontrolu nad všemi účty a
zdroji v systémech prostřednictvím obecného intuitivního rozhraní.
Program zároveň zvyšuje účinnost zabezpečovacích operací a nabízí
automatizovanou správu uživatelských kont přesně podle přidělených rolí.
Řešení je vybaveno řadou samoobslužných voleb, které výrazně snižují
pracovní zatížení podpůrných pracovišť (help-desk). Jedná se o
samoregistraci, samoobslužné znovunastavení hesla a samoobslužnou správu
osobních profilů a případně i pracovního toku. Tyto nové funkce lze
velmi těsně začlenit do stávajících podnikových a personálních systémů a
zjednodušit je pro koncové uživatele.
Podle Datamonitoru představuje neoprávněný přístup celých 42 % všech
narušení zabezpečení. eTrust Admin 2.0 pomáhá eliminovat tato narušení
tak, že firmám umožňuje aplikovat konzistentní přístupové zásady v
různorodých systémech. Automatizace podle přidělených rolí zajišťuje
například to, že zaměstnancům, jimž byl ukončen pracovní poměr, jsou
odstraněny naráz ze všech systémů jejich účty a hesla v okamžiku, kdy
opouštějí společnost. Novým, přeřazeným nebo povýšeným zaměstnancům lze
automaticky přiřadit nové účty, které potřebují.
Prostřednictvím jednoduchého webového rozhraní produktu eTrust Admin 2.0
lze každodenní proces správy uživatelů a nastavování jejich hesel
převést na správce bez odbornosti v oblasti výpočetních systémů,
například na personální nebo odvětvové manažery. S CA eTrust Admin je
změna autorizace konta otázkou několika minut.
Produkt podporuje řadu zabezpečovacích řešení CA eTrust a rovněž
zajišťuje podporu pro oblíbené mainframové, klient -serverové, e-mailové
a databázové platformy. Lze ho propojit s jakýmkoliv adresářem
využívajícím protokol LDAP, což usnadňuje integraci se servery
podporujícími LDAP a rovněž se systémy ERP, webovými systémy
umožňujícími jediné přihlášení a dalšími řešeními třetích stran.
Nahoru

Modernizace trasy 13
pařížského metra
Samosprávný dopravní podnik města Paříže - RATP (http://www.ratp.fr) -
se rozhodl zvýšit frekvenci, zlepšit bezpečnost a spolehlivost svých
vlaků pařížského metra. Z tohoto důvodu se v loňském roce rozhodl
modernizovat systém řízení vlaků na všech svých trasách.
Jako vítěz výběrového řízení se stala firma Alcatel, která získala
zakázku na realizaci uceleného řešení řízení vlakových souprav pomocí
technologie CBTC (Communications-Based Train Control, tedy řízení
vlakových souprav na bázi komunikace). Jako první pro modernizaci byla
vybrána trasa metra 13, která vede napříč Paříží od "Porte de Châtillon"
na "Saint-Denis" a "Asnieres" a zároveň patří mezi nejzatíženější úseky
metra v Paříži s celkovou délkou 22,5 km.
Na základě výběrového řízení zvolila společnost RATP řešení Alcatel 6530
Seltrac (S30). Tento systém umožní snížit časový odstup mezi dvěma za
sebou jedoucími vlaky ze 105 na 90 sekund. Seltrac S30 je založen na
technologii logických bloků, která využívá rádiovou datovou komunikaci
pro optimalizaci provozu vlaků a zvýšení propustnosti tras. Systém
zahrnuje funkce ATO - Automatické řízení vlaků a kontinuální ATP -
Automatická ochrana vlaků. Navíc jeho překryvný modulární design
umožňuje nákladově efektivní nasazení a přepnutí systému, jež dokáže
řídit provoz v kombinovaném modu a představuje krok k funkcím vyšších
úrovní, a to včetně provozu vlaku bez řidiče.
Přechod na nový systém na uvedené trase metra bude uskutečněn v noci bez
toho, aby byl narušen provoz vlaků.
Nahoru

Livingston
pronajímá servery Globe Internetu
Firma Livingston, která se zabývá pronájmem počítačových systémů a
síťových komponent a služeb dedikovaných serverů, nabízí v rámci
dedikovaného serveru zákazníkům Globe Internet v jednom výhodném balíku
páteřní konektivitu, dohledové služby a hardware, který si v případě
zájmu mohou zákazníci za výhodných podmínek po určité době odkoupit.
Dedikovaný server od Globe Internet je plně administrovaný server
umístěný v serverovně a připojený k internetu. Zákazníkům je garantován
plný výpočetní výkon serveru pro jednoho klienta a maximální soukromí
včetně bezpečnosti dat. Dedikovaný server je možno konfigurovat a
používat jako WWW, FTP ale i MAIL server. Správa a údržba serveru je
plně v působnosti Globe Internet.
Livingston se zaměřuje na krátkodobý i dlouhodobý pronájem výpočetní,
prezentační a měřící techniky, dále na kalibrace měřících zařízení.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Nové tváře u Xeroxu
Marketingovou komunikaci ve firmě Xerox Česká republika přebírá od srpna
Petra Macháčková. Na pozici General Manager Executive Assistant &
Marketing Communications Coordinator nastoupila 1. července a v
kompetenci bude mít komunikaci s veřejností i se zákazníky, stejně jako
interní komunikační strategii.
Petra Macháčková (1975) je absolventkou Obchodní Akademie (1993) a
British Course of management na Western Economy v Praze (1999).
Profesionální zkušenosti získávala postupně ve firmách I.B.C., Agip,
Mary Kay, AIG Česká Republika a AIG/LINCOLN CZ.
Petra Macháčková má v oblibě kulturu, sport, cestování a vzdělávání.
Aktivně se věnuje latinsko-americkým tancům. Ráda a často se vrací do
severoamerického státu Colorado, kde byla poprvé v roce 1997 (celý rok
jako au-pair).
Nahoru

Scanservice s novým šéfem
marketingu
Na pozici Head of Group Marketing & Public Relations společnosti
scanservice byl jmenován od 15. července pan Radek Schiller. Ve své
funkci bude zodpovědný za tvorbu a řízení marketingové komunikace
společnosti.
Před jmenováním do této pozice pracoval Radek Schiller od roku 1997 pro
společnosti Taylor Nelson Sofres v pozici Marketing&PR Manager. Dlouhá
léta se věnuje vnitrofiremní komunikaci a firemní kultuře. Je členem
profesního sdružení PR Klubu.
Nahoru

EFCON uzavřela
partnerství s firmou EKTRON
Společnost FCON (dodavatel řešení v oblasti informačních systémů) a
EKTRON (firma pohybující se v oblasti webových editačních komponent a
aplikací pro authoring) uzavřely smlouvu o partnerství.
EFCON se tak stává Premier partnerem společnosti EKTRON. Na základě
uzavřené smlouvy společnost EFCON nabízí kompletní řadu produktů EKTRON
včetně služeb souvisejících s jejich nasazením u zákazníků.
Webová řešení společnosti EKTRON umožňují běžným uživatelům spravovat
obsah webu a zajistit tak jeho aktuálnost bez nutnosti zatížení
odborných IT pracovníků. Hlavním nabízeným produktem z řady EKTRON je
eWebEditPro - webový WYSIWYG editor včetně možnosti editace XML souborů.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|