|
Podnikové aplikace |
Nové možnosti HP OpenView
Společnost HP
rozšířila rodinu řešení HP OpenView o nové nástroje pro řízení služeb.
Tento software nyní zákazníkům nabízí řadu novinek z oblastí řízení IT
služeb, webových služeb, správy dat, zálohování a SAN.
Například přístup HP OpenView k řízení, orientovaný na poskytování
služeb, umožňuje propojení potřebná pro komplexní řízení webových
služeb: od schopnosti vizualizovat vzájemný vztah mezi hardwarovými a
softwarovými komponentami zajišťujícími webové služby, až po analýzu
výkonnosti obchodních transakcí založených na webových službách a
diagnostiku relevantních problémů na úrovni komponent.
Další z nástrojů - HP OpenView Transaction Analyzer (OV TA) - se zabývá
detailním průzkumem transakcí, jež probíhají při běhu webové aplikace.
Modul OV TA dokáže měřit probíhající transakce bez nutnosti změny kódu
aplikace. Pomocí něho lze identifikovat úzká místa v aplikacích ze světa
J2EE i ze světa .NET. Toto řešení tak dovoluje uživatelům BEA Weblogic,
IBM WebSphere nebo Microsoft .NET analyzovat aktuální tok transakcí a
rychle identifikovat, zda problém je v síťové, serverové nebo aplikační
části.
OV TA se řadí po bok modulu OV Internet Services (OV IS), který
monitoruje dostupnost a rychlost webových služeb pomocí simulace
uživatelského přístupu. Kombinací OV TA a OV IS získají provozovatelé
webových aplikací komplexní informace (end-to-end) o výkonnosti,
dostupnosti a odezvě všech článků, ze kterých je celkové webové řešení
složeno.
Společnost HP ohlásila také novinky z oblasti zálohování a správy dat,
která je nedělitelnou součástí softwarového portfolia HP OpenView. Jedná
se o HP OpenView Storage Data Protector a HP OpenView Storage Area
Manager. První zmiňovaný - Storage Data Protector - nyní poskytuje vyšší
úroveň obnovy dat, kdy program umožňuje obnovit terabajty dat během
několika minut a zajišťuje tak nepřetržitý přístup k údajům i během
krizových situací.
HP OpenView Storage Area Manager zase řídí a sleduje dostupnost,
výkonnost, využívání, náklady a nárůst zdrojů pocházejících z různých
prvků SAN (Storage Area Network). Společnost HP rozšířila HP OpenView
Storage Area Manager o možnost komunikace s nejnovějšími hardware
technologiemi od firem HP, IBM, HDS, XIOtech Brocade, Chaparral,
Inrange, Nishan a Vixel.
Nahoru

Správa dokumentů v
pětkovém TreeINFO
Společnost
SYCONIX oznámila uvedení nové verze systému pro jednoduchou a efektivní
správu informací a dokumentů - TreeINFO 5.0. Pátá verze systému pro
správu elektronických dokumentů přináší kromě rozšířené funkčnosti v
oblasti workflow i celou řadu dalších novinek.
Nová verze posílila funkčnost především v oblasti workflow a integrace s
ostatními systémy, výrazně rozšířeny byly i možnosti customizace systému
a nově byly přidány funkce správce úkolů, schránek a další, které
podporují činnosti prováděné nad objekty (např. dokumenty) v systému.
TreeINFO je k dispozici v české a anglické verzi.
Systém TreeINFO je určen pro menší i velké podniky. Je koncipován jako
základní nástroj, který poskytuje funkce pro správu dokumentů a pomocí
nastavení pro jednotlivé typy dokumentů umožňuje velice jednoduše
vytvářet specializovaná řešení. Systém umí pracovat s jakýmikoliv
objekty (dokumenty) bez ohledu na to, v jaké aplikaci vznikají. Pro CAD
aplikace a aplikace z balíku MS Office existuje přímé propojení, které
umožňuje výměnu dat i s těmito aplikacemi. Externí data se do systému
propojují pomocí standardních nástrojů pro nastavení, které jsou v
systému obsaženy. Systém TreeINFO je hardwarově nenáročný, pro ukládaní
dat používá databázi Microsoft SQL.
Mezi hlavní vlastnosti, novinky a výhody systému TreeINFO 5.0 patří
Řízený přístup k bezpečně uloženým dokumentům v archivu, kdy systém
umožňuje nastavit práva pro skupiny uživatelů, takže s dokumenty mohou
manipulovat pouze oprávnění uživatelé (nově je např. možné zobrazení
pouze schválených dokumentů pro běžné uživatele); dokumenty jsou
přehledně zorganizovány ve stromové struktuře.
Snadné vyhledávání dokumentů - např. podle názvu ve stromové struktuře
nebo údajů v profilové kartě; systém umožňuje také fulltextové
vyhledávání v atributech dokumentu s možností rozšíření na vyhledávání
přímo dle obsahu vlastního dokumentu.
Rozšířené směrování dokumentů (workflow) - řízený oběh dokumentů po
organizační struktuře společnosti (funkčních pozicích či odděleních) za
účelem tvorby verzí a revizí, kontroly, schvalování, notifikace (např.
oznámení o platném dokumentu), uložení do archivu, včetně zachované
historie oběhu dokumentu a operací s ním prováděných; administrátorovi
je přístupná komplexní historie práce s dokumentem obecně (kterou nelze
smazat), přičemž s dokumenty je pracováno pouze z jednoho místa,
fakticky obíhá pouze informace o směrování.
Široké možnosti přizpůsobení systému - nové ovládací prvky pro
uživatelské vytváření profilových karet dokumentů; nový prvek tlačítko,
který umožňuje volat zákaznické moduly přímo z karty; nové prvky pro
zpětně nemazatelné poznámky a informace o workflow pro zobrazení přímo
na kartě dokumentu; více karet pro jeden objekt; přístupová práva až na
jednotlivé záložky na kartě; byla rozšířena možnost volby a nastavení
uživatelského rozhranní.
Vylepšená integrace s externími systémy - systém má nový univerzální
interface pro napojení externích aplikací; nová je i možnost ukládání
dokumentů do systému přímo z MS Office.
Další nové funkce - nový správce úkolů (task manager) - uživatelé mají
možnost přiřadit objekty k vyřízení v rámci daného úkolu (nastavení
termínů, jejich kontrola, připomenutí, priorita, stav, rozpracovanost a
pod.); schránky podporující zpracování dokumentů mezi více odděleními
nebo pracovníky na principu přidělování dokumentů do schránek; publikace
dokumentů na intranet - zpřístupnění vybraných dokumentů uživatelům přes
internetový prohlížeč.
Systém TreeINFO 5.0 je rozšiřitelný o připravené moduly pro vybrané
oblasti správy dokumentů, které je možné jednoduše kombinovat tak, aby
vzniklo požadované řešení. V současné době jsou k dispozici např. tyto
moduly Projekční a výrobní dokumentace, Projektová dokumentace,
Personální dokumentace, Investiční dokumentace, Evidence smluv, Spisová
služba či Call centrum.
Nahoru

Ke svém poštovnímu účtu nově
V uplynulých dnech byl představen nejnovější softwarový balík
společnosti Oracle - Collaboration Suite, který je vytvořen tak, jak
bylo při jeho představení zdůrazněno, aby odstranil nejpalčivější
problémy technologie Microsoftu - zabezpečení, spolehlivost, integraci,
univerzální vyhledávání a přístup z jakéhokoli zařízení.
Oracle Collaboration Suite bude obsahovat kompletní software pro týmovou
spolupráci - kalendář, konferenční výbavu, řešení e-mailů a souborů,
hlasovou poštu a řešení pracovního toku - centralizovaný a chráněný v
databázi s univerzálním přístupem z aplikace Microsoft Outlook, z
jakéhokoli webového prohlížeče, telefonu, bezdrátového zařízení i faxu.
Softwarový balík bude rovněž obsahovat funkci Ultra Search, která dává
uživatelům možnost vyhledávat z jediného místa jakýkoli dokument,
e-mail, hlasovou zprávu na základě dat, slov nebo frází.
Navíc nové řešení nevyžaduje od uživatele přechod na jiný poštovní
program. Zákazníci si díky tomu mohou ponechat uživatelské rozhraní
aplikace MS Outlook a přitom využívat softwarovou infrastrukturu Oracle.
Oracle Collaboration Suite bude nabízet zabudovanou databázovou
technologii Oracle na ukládání souborů, zpráv a uživatelských informací
a zabudovanou technologii aplikačního serveru Oracle, která zajistí
webový server, adresářové služby a funkčnost jediného přihlášení.
A cena? Časově neomezená licence na Oracle Collaboration Suite bude stát
60 dolarů na jednoho uživatele. Tato licence zahrnuje podporu hlasových
funkcí a je nezávislá na počtu zařízení, která chce jednotlivec používat
pro přístup k informacím. Co se týká dostupnosti, společnost plánuje
uvést svoje kancelářské řešení Collaboration Suite ještě v tomto
kalendářním roce.
Záhy po tomto oznámení přišla zpráva od Fujitsu Siemens, která bude
spolupracovat s Oracle na dodávkách, integraci a prodeji Oracle
Collaboration Suite na svých serverech PRIMERGY s procesory Intel a na
serverech PRIMEPOWER založených na platformě Solaris/SPARC.
Podnikoví zákazníci tak mají možnost snížit (?) náklady související se
správou komplexních sítí poštovních a týmových serverů, přitom zároveň s
vyšší účinnosti díky integraci funkcí e-mailu, faxu, hlasové pošty,
telefonie, souborů a kalendáře do jediného, univerzálně přístupného,
škálovatelného a zabezpečeného systému.
Nahoru

CRM řešení
vystavěné pro konkrétní odvětví
Společnost LLP
Group uvádí na český trh CRM řešení společnosti Pivotal pro středně
velké společnosti působící v konkrétních odvětvích. Jedná se o první
nabídku řešení pro řízení vztahů se zákazníky určenou pro středně velké
podniky v oblasti investičního bankovnictví, zdravotní pojišťovnictví a
realitní a stavební firmy.
Narozdíl od velkých dodavatelů CRM, kteří poskytují jedno řešení pro
všechny vertikální trhy, zohledňuje Pivotal fakt, že středně velké
podniky představují ojedinělé podnikatelské metody se specializovanými
funkcemi a službami vybraných odvětví.
Nahoru

BEA napříč platformami HP
V návaznosti na svou dosavadní úspěšnou spolupráci firmy BEA Systeme a
HP oznámily, že rozšiřují svou nabídku a podporu v oblasti prodeje a
poskytování integrovaných řešení zahrnujících hardware, software a
služby a to napříč všemi operačními systémy HP.
Jedná se o systémy HP-UX, OpenVMS, NonStop Kernel (NSK) a Tru64 Unix na
současných standardních platformách i na budoucích platformách Itanium,
stejně jako Windows 2000, Windows NT a Linux.
Podle podmínek smlouvy se obě společnosti vzájemně označily za
preferované strategické partnery. BEA a HP budou společně dodávat J2EE
řešení e-business založená na aplikační infrastruktuře BEA společným
podnikovým zákazníkům. HP se stane preferovaným strategickým partnerem
BEA pro systémovou integraci s vyčleněným týmem konzultantů,
certifikovaných společností BEA. HP-UX se také stane prvním unixovým
operačním prostředím podnikové třídy, které BEA podporuje na rodině
procesorů Itanium.
Od rozšíření spolupráce si obě společnosti slibují zkvalitnění nabídky
podnikové integrace HP. Kromě toho společnost HP testuje prostředí BEA
WebLogic JRockit Java Virtual Machine (JVM) s tím, že by mohla
standardizovat JRockit napříč podnikovými servery HP pro všechny
operační systémy a serverové řady založené na architektuře Intel.
Nahoru

Certifikované služby
pro high-end systémy
Společnost Avnet je v současnosti připravena nabídnout kompletní
certifikované služby pro high-end zařízení na ukládání dat společnosti
SUN v České republice. Jako specialista v oblasti data storage řešení z
portfolia společnosti SUN disponuje Avnet Partner Solutions potřebnými
technickými znalostmi, které mají zaručit zákazníkům potřebnou podporu
na českém trhu.
Středisko Partner iForce Ready Center, které bylo otevřeno letos v
březnu, nabízí obchodním partnerům Avnetu možnost vidět a vyzkoušet
produkty pro systémy uchovávání dat SUN před jejich zakoupením na takřka
"reálných" datech.
V tomto "předprodejním" centru vybaveném nejmodernější technologií se
setkávají výrobci hardware a software, distributoři a systémoví
integrátoři spolu se zákazníky, aby skloubili své projekty. Základní
vybavení centra sestává z 18 serverů a zařízení k ukládání dat s
celkovou kapacitou sedm terabytů. Kromě jiného je zde SUN StorEdge 9910,
který dává klientům možnost otestovat jejich aplikace v simulovaném
prostředí a srovnat získané výsledky s výsledky jejich současných
systémů. Systémy Sun StorEdge 9910 a 9960 jsou široce použitelné systémy
poskytující redundantní hardware a firmware, přepojovací
(switched-fabric) architekturu, autodiagnostiku, "call-home" a dálkovou
replikaci dat. Součástí kompletní nabídky je i podnikový software pro
správu, zabezpečení, sdílení a přenášení důležitých dat. Tyto systémy
byly navrženy tak, aby umožňovaly sestavovat rozsáhlé nastavitelné
systémy, jež snadno komunikují s existujícími zdroji uchovávaných dat a
jsou podporovány krizovými servisními centry.
Nahoru

is:energy partnerem
SAPu pro oblast utilit
Společnost is:energy czech (ještě do 31. března Gedos Synergie)
rozšířila nabízené služby o možnost implementaci zákaznického systému
SAP R/3 IS-U/CCS vyvinutého společností SAP. Tento systém obsahuje
komplexní řešení obchodních procesů pro oblast utilit.
Systém obsahuje úplnou funkcionalitu pro obsluhu zákazníků na
regulovaném i deregulovaném trhu s utilitami. Velmi silnou vlastností
systému je zúčtování a fakturace. Systém SAP IS-U/CCS může být nasazen v
energetice, plynárenství a dalších odvětvích samostatně, nebo pro více
utilit zároveň.
Program certifikace implementačního partnera společnosti SAP ČR pro
odvětvové řešení pro utility začal v prosinci roku 2001. Tento program
je definován a prováděn společností SAP ČR s cílem zajistit potřebnou
kvalitu služeb poskytovaných partnery SAP zákazníkům.
Nahoru

Baan: nová partnerská smlouva pro Českou a Slovenskou republiku
Společnost
Baan oznámila podpis distribuční smlouvy s firmou GEMMA Systems pro
Českou a Slovenskou republiku. Touto smlouvou se GEMMA Systems stává
hlavním distributorem a současně také poskytovatelem prvostupňové
podpory pro produkty iBaan Enterprise a iBaan for SCM na území obou
států.
Firma GEMMA spolupracuje se společností Baan od roku 1994, kdy
realizovala svůj první projekt implementace systému Baan. V uplynulých
osmi letech vybudovaly obě společnosti v úzké spolupráci bázi 40
instalovaných zákazníků v České republice s více než 3 000 uživateli.
GEMMA je hlavním poskytovatelem podpory produktu iBaan Enterprise pro
zákazníky na území České a Slovenské republiky a spolupracuje se
společností Baan na tvorbě české a slovenské lokalizace produktu pro obě
země. Baan poskytuje společnosti GEMMA Systems podporu při tvorbě
lokalizace iBaan Enterprise prostřednictvím svého specializovaného
centra - Baan Eastern Europe Localization Center (BEELC), které je
celosvětově podporované oddělením Baan Global Support.
Sada produktů iBaan suite vyvinutých pro prostředí internetu v sobě
spojuje technologii společnosti Baan s nejmodernějším vývojem, který
umožňuje zákazníkům úzce integrovat systémy a jejich podnikové procesy.
Koncovým uživatelům pak poskytuje informace v personalizovaném tvaru
tak, aby pro ně byly lehce a jednoduše použitelné, podnikům
prostřednictvím internetu umožňuje těsnou spolupráci se zákazníky a
dodavateli.
Nahoru

HP odhaluje své plány
Společnost Hewlett-Packard oznámila svůj záměr orientovat další vývoj na
rozšíření podnikových softwarových řešení z rodiny HP OpenView, HP
Utility Data Center a HP Opencall.
HP rozšíří software pro řízení infrastruktury HP OpenView, jenž bude
nyní podporovat novou generaci webových služeb a těsnější integraci mezi
obchodním a provozním řízením podniku. Společnost bude rovněž investovat
do vývoje HP Utility Data Center, což je kategorie softwaru navržená pro
"virtualizaci" zdrojů infrastruktury.
Virtualizace zdrojů má zajistit schopnost datových center automaticky
předvídat problémy a dynamicky přerozdělit zdroje v infrastruktuře, a
tak omezit případný negativní dopad na výkon a dostupnost. HP Utility
Data Center nabízí firmám programovatelné datové centrum, schopné
samořízení a optimalizace, s podporou webových služeb. Plánem je tak
rozšířit vlastnosti HP OpenView a HP Utility Data Center a vytvořit
jakousi "továrnu na řízení", jež by měla snížit složitost podniků a
provozního prostředí poskytovatelů služeb. Společnosti HP hodlá
prostřednictvím těsnější spolupráce s poskytovateli podnikových a
middleware aplikací pokračovat v investicích do řešení pro poskytování
webových služeb na platformách UNIX, Windows a Linux.
Speciálně pro podporu platforem .NET a J2EE rozšířila HP spolupráci se
společnostmi Microsoft a BEA Systems. Zatímco Microsoft a HP budou
spolupracovat na urychlení zavedení .NET a nasazení webových služeb v
prostředí Windows, BEA bude nasazovat HP OpenView jako preferované
řešení řízení sítí, systémů a aplikací.
Společnost HP se na druhou stranu v důsledku posunu v softwarové
strategii po spojení s firmou Compaq rozhodla zastavit další vývoj
softwarových nástrojů HP Netaction Application Server, platformy HP
Netaction Web Services a middleware produktů HP Web Services Registry.
Technologie, spojené s těmito produkty, budou dále použity při vývoji
technologií a produktů ve oblastech jako je řízení webových služeb či
aktivit spojených s podnikáním. Toto opatření dovolí HP rozšířit HP
OpenView napříč infrastrukturou, webovými službami a obchodními procesy.
Nahoru

GE Aircraft Engines nasadila aplikaci pro podporu údržby letounů
Společnost GE
Engine Services podepsala loni mnohamilionovou smlouvu o nasazení IFS
Aplikací ve své síti pro více než 60 svých závodů po celém světě.
Společnost je výrobcem tryskových motorů pro civilní a vojenské
letectvo, včetně motorů vyráběných společností
CFM International.
Implementovaný software, který je založen na IFS Aplikacích, je používán
v projektu Government Industry Logistics Support (GILS) ve společnosti
GE Aircraft Engines.
Tým projektu GILS nasazuje moduly IFS pro řízení nákupu, skladů,
zákaznických objednávek, pracovních objednávek, plánování a konfiguraci.
Fáze 1 projektu implementace byla zahájena v září a dokončena v únoru
letošního roku. Další komponenty budou nasazeny později v tomto roce.
Nahoru |
|
Analýza |
Čipové karty: výhled do
budoucna
Podle nedávno zveřejněné studie firmy Logica jsou koncový uživatelé v
zásadě připraveni osvojit si v každodenním životě používání čipových
karet, které by nahradily různé legitimace a karty s magnetickým
proužkem.
Pokračování
Nahoru
|
Finanční monitor IT firem |
Obchodní výsledky SAP
Společnost SAP
zveřejnila obchodní výsledky za druhé čtvrtletí 2002 a za první pololetí
2002. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2001 (1,85 miliard eur) se
celkové výnosy společnosti ve druhém čtvrtletí 2002 snížily o čtyři
procenta na 1,78 miliard eur. Bez započítání kurzových změn by výnosy
byly v obou obdobích stejné.
Ve druhém čtvrtletí 2002 činil provozní zisk bez započítání výdajů
spojených s akvizicemi a programy kompenzace akciemi 324 milionů eur
(2001: 424 milionů eur). Zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací
(EBITDA) činil 377 milionů eur (2001: 450 milionů eur). Provozní rezerva
činila ve stejném období 18 procent (2001: 23 procent).
Čistý příjem se ve druhém čtvrtletí 2002 bez započtení výdajů spojených
s akvizicemi a dalších snižujících položek týkajících se minoritních
investičních podílů (včetně Commerce One) snížil o 25 % na 175 milionů
eur (rok 2001: 233 milionů eur). Výnos na akcii se ve druhém čtvrtletí
zvýšil o 0,56 eur (rok 2001: 0,75 eur).
Společnost SAP ČR dodává podnikové informační systémy od roku 1992 také
v České republice, přičemž do současné doby bylo v ČR provedeno 409
instalací. V letošním roce se celkový počet zákazníků v České republice
za první pololetí zvýšil o 20. Společnost SAP ČR dodává od roku 2000 a
zavádí e-business platformu mySAP.com, která pokrývá současně jak
vnitropodnikové, tak mezipodnikové procesy.
Nahoru

Sybase v zisku
Rovněž společnost Sybase oznámila své výsledky za čtvrtletí končící k
30. červnu 2002. Předběžné výnosy na akcii v uvedeném čtvrtletí činily
0,26 USD, přičemž ve stejném čtvrtletí roku 2001 dosáhly 0,24 USD.
Celkové příjmy za 2. čtvrtletí činily něco málo přes 205 mil. USD, v
porovnání s příjmy ve výši 235 mil. USD ve 2. čtvrtletí roku 2001.
Za druhé čtvrtletí roku 2002 společnost vykázala pro forma čistý zisk ve
výši 26 mil. USD, přičemž ve stejném období roku 2001 to bylo 23 mil.
USD. Pro forma výsledky nezahrnují amortizaci kapitálové hodnoty
nehmotných aktiv a kompenzační, restrukturalizační a další související
výdaje. Čistý zisk ve druhém čtvrtletí v reálných číslech dosáhl 20 mil.
USD (ve stejném období roku 2001 společnost vykázala ztrátu (40 mil.
USD). Reálný výnos na akcii ve 2. čtvrtletí roku 2002 dosáhl 0,20 USD;
ve stejném období loňského roku to bylo (0,42 USD).
Mezi významné zákazníky a partnery, které společnost získala ve 2.
čtvrtletí, patří například společnost AT&T, Ministerstvo dopravy státu
Florida, ING Ferri, Oxford Health Plan či stát Pennsylvania a Universal
Care. Slibný vývoj pro Sybase pokračuje i v asijsko-pacifické oblasti.
Společnost zde získala 26 strategických zákazníků, mezi které patří
Šanghajský policejní úřad, Čínská zaoceánská dopravní společnost či
Čínská petrochemická společnost.
Nahoru

Intel - jednou dolů, jednou
nahoru
Společnost Intel oznámila příjmy za čtvrté čtvrtletí ve výši 6,3 miliard
USD, což je o 7 % méně než v předcházejícím období a v meziročním
srovnání přibližně na stejné úrovni. Čistý zisk ve druhém čtvrtletí
dosáhl 446 miliónů USD, což je o 52 % méně než v předcházejícím období a
o 128 % více v meziročním srovnání.
Zisk na akcii ve výši 0,07 USD představuje pokles oproti předchozímu
období o 50 procent a meziroční nárůst o 133 procent z 0,03 USD ve
druhém čtvrtletí roku 2001. Tyto výsledky zahrnují poplatky spojené s
prodejními náklady ve výši 106 miliónů USD, které vycházejí z rozhodnutí
postupně snižovat divizi Intel Online Services a dále odpisy nehmotného
majetku především spojené s divizí PC karet Xirocom pro bezdrátové sítě.
Nahoru

Unisys - příjmy nahoru,
tržby dolů
Společnost Unisys oznámila, že její příjmy za druhé čtvrtletí roku 2002
vzrostly na 42,2 miliónů USD, tj. 13 centů na akcii, z čistého zisku
12,1 miliónu, tj. 4 centy na akcii, ve druhém čtvrtletí roku 2001.
Výsledky z loňského roku zahrnovaly mimořádnou položku po zdanění ve
výši 17,2 miliónů USD za předčasnou splátku dluhu, což odpovídá 5 centům
na akcii. Tržby ale za druhé čtvrtletí roku 2002 poklesly o 7 % na 1,36
miliard USD z loňských 1,46 miliard USD.
Tržby společnosti ve Spojených státech ve druhém čtvrtletí poklesly o 8
% ve srovnání se stejným obdobím v minulém roce. Tržby na mezinárodních
trzích poklesly o 6 %, protože propad v Evropě a Latinské Americe
převýšil nárůst tržeb v Japonsku a jižním Tichomoří. Objednávky
společnosti vykázaly ve druhém čtvrtletí silný dvouciferný propad,
tažený poklesem zakázek ve Spojených státech. Mezinárodní zakázky za
čtvrtletí lehce poklesly, když pokles v Evropě vyrovnával nárůst zakázek
v Japonsku a jižním Tichomoří.
Unisys oznámil celkové hrubé ziskové rozpětí za druhé čtvrtletí roku
2002 ve výši 29,7 % oproti 27,2 % za stejné období v minulém roce a
provozní rozpětí ve výši 7,1 % za čtvrtletí oproti 3,1 % v druhém
čtvrtletí loňského roku. Příjmy od zákazníků za služby společnosti
poklesly ve druhém čtvrtletí o 4 %, protože pokračující nárůst příjmů z
outsourcingu více než převýšil pokles příjmů z ostatních služeb.
Tržby v oblasti prodeje technologií poklesly o 15 % ve srovnání s
loňskými hodnotami. Ale prodej serverů ClearPath vykázal oproti
předešlému roku růst, i když tržby z prodeje specializovaných přístrojů
a ES7000 poklesly v řádech desítek procent. Díky zvýšení prodejního
podílu ClearPath vzrostlo ve srovnání s minulým rokem hrubé obchodní
rozpětí prodeje technologií o 3 % na 46,8 % a provozní rozpětí se
zvýšilo o 2 % na 12,2 %.
Přes nepříznivý vývoj zaznamenala společnost za posledních šest měsíců
před 30. červnem čistý zisk 74,9 miliónu USD, což odpovídá 23 centům na
akcii. V minulém roce čistý činil zisk společnosti za první pololetí
81,4 miliónu USD, což odpovídá 26 centům na akcii a zahrnoval položku po
zdanění ve výši 17,2 miliónu USD (5 centů na akcii) za předčasnou
splátku dluhu.
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Bezdrátový most kompatibilní s libovolným bodem Wi-Fi
Řešení
bezdrátových mostů zajišťující propojení sítí mezi několika budovami,
přes silnice či ulici. Může sloužit též jako provizorní spojení.
Přestože jsou řešení mostů zavedeným nástrojem jakékoli bezdrátové sítě
802.11b, uživatelé měli zatím jen omezenou možnost výběru kvůli
používání proprietárních protokolů. Aby mohli využívat větší mobilitu a
flexibilitu, společnost 3Com představila své řešení bezdrátového mostu
mezi budovami - Wireless LAN Building-to-Building Bridge
Jedná se o zdokonalené řešení mostu, které je jako první kompatibilní s
jakýmkoli přístupovým bodem s certifikací Wi-Fi. Díky tomu ho lze snadno
začlenit do bezdrátové infrastruktury od více výrobců.
Nový 3Com Wireless LAN Building-to-Building Bridge představuje cenově
výhodnou alternativu proti pokládání kabelů. Nový most je aktualizovanou
verzí původního mostu, který byl uveden v červnu 2001, nyní pracuje až
na vzdálenost 24 kilometrů přenosovou rychlostí 11 Mb/s. Organizace jej
mohou používat pro spojení z bodu na bod nebo z bodu na několik bodů,
přičemž podle použité antény mohou různé konfigurace pokrývat vzdálenost
300 metrů až 20 kilometrů.
Kvůli zabezpečení bezdrátově přenášených informací podporuje 3Com
Wireless LAN Building-to-Building Bridge 40bitové a 128bitové šifrování
protokolem Wired Equivalent Privacy (WEP). Bezdrátový most je také
transparentní pro protokoly virtuálních privátních sítí. Aby nedocházelo
ke konfliktům s jinými protokoly tunelů, používá speciální protokol
balení provozu.
Při použití nového bezdrátového mostu společně s dalšími produkty 3Comu
získají zákazníci software pro správu a zabezpečení. V prostředí
bezdrátové sítě 3Com tento most nabízí například dokonalejší zabezpečení
Dynamic Security Link, jež dává každému uživateli jedinečný klíč, který
se navíc mění při každém spojení. Jedná se tak o velmi odolné
bezpečnostní řešení. V kombinaci s přepínačem 3Com SuperStack 3 Switch
4400 dokáže most identifikovat a priorizovat síťový provoz podle
aplikací, takže je zajištěno, že se kritický provoz bezdrátově dostane
na místo určení v požadovaný čas. Použitím aplikace 3Com Network
Supervisor mohou správci sítí konfigurovat bezdrátová zařízení a také
distribuovat aktualizace softwaru najednou na větší počet bezdrátových
zařízení.
3Com Wireless LAN Building-to-Building Bridge je nejnovějším přírůstkem
do úplné řady řešení bezdrátových sítí LAN společnosti 3Com. Tato řada
dále zahrnuje Access Point 8000 pro velké sítě, Access Point 6000 pro
organizace s méně náročnými potřebami a omezeným počtem IT pracovníků,
Access Point 2000 pro malé a domácí kanceláře nebo uživatele ve
vzdálených pobočkových kancelářích. 3Com nabízí zákazníkům všech
velikostí nejširší řadu bezdrátových řešení, která se hodí pro
infrastrukturu jednoduchých i nesmírně sofistikovaných sítí LAN.
3Com Wireless LAN Building-to-Building Bridge by měl být k dispozici
začátkem srpna. Produkt stojí 990 dolarů (doporučená prodejní cena v
USA), což nezahrnuje antény a kabely.
Nahoru

Nově v partnerských vztazích
Společnost
Allied Telesyn se rozhodla přebudovat svoji strategii v oblasti
nepřímého partnerství. Nově pojaté vztahy mají lépe zajistit zvýšenou
pozornost vertikálním podnikovým trhům, zvláště v oblasti zabezpečení a
virtuálních privátních sítí (VPN). Nová strategie zahrnuje tři úrovně
partnerství Authorised Reseller (autorizovaný prodejce), Solution
Provider (dodavatel řešení) a System Partner (systémový partner).
Tato strategie má umožnit společnosti Allied Telesyn rozšířit její
partnerskou síť, a tím zajistit geograficky úplné pokrytí a dostupnost
celého sortimentu řešení - od přístupu k internetu až po zavádění sítí
typu MAN a WAN na 3. až 7. vrstvě. Nově byl rovněž spuštěn internetový
portál pro partnery "Partner Portal".
Nový partnerský portál zpřístupňuje partnerům rozsáhlé informace o
řešeních, speciálních prodejních akcích a marketingových programech. V
tuto chvíli Portál všem kvalifikovaným partnerům umožňuje neomezený
přístup k brožurkám a technickým popisům produktů, informacím o
aplikacích, prodejních akcích, ale také k případovým studiím a dalšímu
materiálu o různých řešeních, což partnerům pomůže při výběru a
konfiguraci produktů.
V zájmu plné podpory a usnadnění obchodních aktivit partnerů budou v
blízké době on-line též prodejní a porovnávací tabulky. Tyto nástroje
partnerům Allied Telesyn pomohou při návrhu efektivních síťových řešení,
která vyhoví individuálním potřebám zákazníků. Tyto tabulky budou
užitečné i pro partnery pomáhající zákazníkům modernizovat stávající
sítě nebo pro srovnání parametrů s konkurenčními produkty. Partnerský
Portál nabídne taktéž on-line konfigurační službu, která partnerům
napomůže při návrhu sítí vyhovujícím potřebám a představám jejich
zákazníků.
Nahoru

Check Point oznamuje dohodu s
HP
Check Point
Software Technologies uzavřela dohody s HP za účelem celosvětového
poskytování komplexních VPN a bezpečnostních řešení. Nejrozšířenější
software VPN-1/FireWall-1 společnosti Check Point bude v rámci této
dohody zaváděn pod vícero operačními systémy včetně Linuxu, Windows a
HP-UX tak, aby bylo zajištěno zabezpečení všech součástí informačních
systémů zákazníků, včetně bran, serverů a stolních i mobilních zařízení
jednotlivých uživatelů.
Řešení společnosti Check Point se budou nacházet v množství hardwarových
produktů společnosti HP jako například ProLiant serverech či kapesních
počítačích iPAQ. Check Point bude navíc pokračovat v rozšiřování své
podpory 64-bitové verze operačního systému HP-UX integrujícího procesory
rodiny Itanium, čímž bude dále zvyšován podíl řešení společnosti Check
Point dostupných zákazníkům.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Personálie SAP ČR
Společnost SAP
ČR ohlásila změnu na funkci Marketing Manager. Od 1. června se jím stala
Pavlína Kellová (1973), která v této funkci vystřídala Petra Ryvolu. V
české pobočce společnosti působí od jejího založení v roce 1993.
V roce 2001 úspěšně absolvovala VŠE Praha, hlavní specializace
Mezinárodní obchod. Během posledních dvou let studia souběžně působila v
marketingovém oddělení společnosti.
Do nově zřízené funkce v SAP ČR, Public Relations Manager nastoupil k 1.
dubnu Ivan Boroš (1957), jehož úkolem je podpořit strategické a obchodní
cíle SAP ČR v oblasti komunikace. Do SAP ČR přestoupil z americké
nadnárodní společnosti CINERGY, kde působil jako ředitel pro vnější
vztahy a mluvčí pro Českou republiku.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|