HLEDEJ
 V SEKCI
 

24. července 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Nové možnosti HP OpenView
Správa dokumentů v pětkovém TreeINFO
Ke svém poštovnímu účtu nově
CRM řešení vystavěné pro konkrétní odvětví
BEA napříč platformami HP
Certifikované služby pro high-end systémy
is:energy partnerem SAPu pro oblast utilit
Baan: nová partnerská smlouva pro Českou a Slovenskou republiku
HP odhaluje své plány

GE Aircraft Engines nasadila aplikaci pro podporu údržby
Předplatné časopisu IT System - Akce letounů

Analýza
Čipové karty: výhled do budoucna

Finanční monitor IT firem
Obchodní výsledky SAP
Sybase v zisku
Intel - jednou dolů, jednou nahoru
Unisys - příjmy nahoru, tržby dolů

Internet, komunikace a sítě
Bezdrátový most kompatibilní s libovolným bodem Wi-Fi
Nově v partnerských vztazích
Check Point oznamuje dohodu s HP

Informační společnost
Personálie SAP ČR


GolfWits


Podnikové aplikace

Nové možnosti HP OpenView
Společnost HP rozšířila rodinu řešení HP OpenView o nové nástroje pro řízení služeb. Tento software nyní zákazníkům nabízí řadu novinek z oblastí řízení IT služeb, webových služeb, správy dat, zálohování a SAN.
Například přístup HP OpenView k řízení, orientovaný na poskytování služeb, umožňuje propojení potřebná pro komplexní řízení webových služeb: od schopnosti vizualizovat vzájemný vztah mezi hardwarovými a softwarovými komponentami zajišťujícími webové služby, až po analýzu výkonnosti obchodních transakcí založených na webových službách a diagnostiku relevantních problémů na úrovni komponent.
Další z nástrojů - HP OpenView Transaction Analyzer (OV TA) - se zabývá detailním průzkumem transakcí, jež probíhají při běhu webové aplikace. Modul OV TA dokáže měřit probíhající transakce bez nutnosti změny kódu aplikace. Pomocí něho lze identifikovat úzká místa v aplikacích ze světa J2EE i ze světa .NET. Toto řešení tak dovoluje uživatelům BEA Weblogic, IBM WebSphere nebo Microsoft .NET analyzovat aktuální tok transakcí a rychle identifikovat, zda problém je v síťové, serverové nebo aplikační části.
OV TA se řadí po bok modulu OV Internet Services (OV IS), který monitoruje dostupnost a rychlost webových služeb pomocí simulace uživatelského přístupu. Kombinací OV TA a OV IS získají provozovatelé webových aplikací komplexní informace (end-to-end) o výkonnosti, dostupnosti a odezvě všech článků, ze kterých je celkové webové řešení složeno.
Společnost HP ohlásila také novinky z oblasti zálohování a správy dat, která je nedělitelnou součástí softwarového portfolia HP OpenView. Jedná se o HP OpenView Storage Data Protector a HP OpenView Storage Area Manager. První zmiňovaný - Storage Data Protector - nyní poskytuje vyšší úroveň obnovy dat, kdy program umožňuje obnovit terabajty dat během několika minut a zajišťuje tak nepřetržitý přístup k údajům i během krizových situací.
HP OpenView Storage Area Manager zase řídí a sleduje dostupnost, výkonnost, využívání, náklady a nárůst zdrojů pocházejících z různých prvků SAN (Storage Area Network). Společnost HP rozšířila HP OpenView Storage Area Manager o možnost komunikace s nejnovějšími hardware technologiemi od firem HP, IBM, HDS, XIOtech Brocade, Chaparral, Inrange, Nishan a Vixel.

Nahoru

 

Správa dokumentů v pětkovém TreeINFO
Společnost SYCONIX oznámila uvedení nové verze systému pro jednoduchou a efektivní správu informací a dokumentů - TreeINFO 5.0. Pátá verze systému pro správu elektronických dokumentů přináší kromě rozšířené funkčnosti v oblasti workflow i celou řadu dalších novinek.
Nová verze posílila funkčnost především v oblasti workflow a integrace s ostatními systémy, výrazně rozšířeny byly i možnosti customizace systému a nově byly přidány funkce správce úkolů, schránek a další, které podporují činnosti prováděné nad objekty (např. dokumenty) v systému. TreeINFO je k dispozici v české a anglické verzi.
Systém TreeINFO je určen pro menší i velké podniky. Je koncipován jako základní nástroj, který poskytuje funkce pro správu dokumentů a pomocí nastavení pro jednotlivé typy dokumentů umožňuje velice jednoduše vytvářet specializovaná řešení. Systém umí pracovat s jakýmikoliv objekty (dokumenty) bez ohledu na to, v jaké aplikaci vznikají. Pro CAD aplikace a aplikace z balíku MS Office existuje přímé propojení, které umožňuje výměnu dat i s těmito aplikacemi. Externí data se do systému propojují pomocí standardních nástrojů pro nastavení, které jsou v systému obsaženy. Systém TreeINFO je hardwarově nenáročný, pro ukládaní dat používá databázi Microsoft SQL.
Mezi hlavní vlastnosti, novinky a výhody systému TreeINFO 5.0 patří Řízený přístup k bezpečně uloženým dokumentům v archivu, kdy systém umožňuje nastavit práva pro skupiny uživatelů, takže s dokumenty mohou manipulovat pouze oprávnění uživatelé (nově je např. možné zobrazení pouze schválených dokumentů pro běžné uživatele); dokumenty jsou přehledně zorganizovány ve stromové struktuře.
Snadné vyhledávání dokumentů - např. podle názvu ve stromové struktuře nebo údajů v profilové kartě; systém umožňuje také fulltextové vyhledávání v atributech dokumentu s možností rozšíření na vyhledávání přímo dle obsahu vlastního dokumentu.
Rozšířené směrování dokumentů (workflow) - řízený oběh dokumentů po organizační struktuře společnosti (funkčních pozicích či odděleních) za účelem tvorby verzí a revizí, kontroly, schvalování, notifikace (např. oznámení o platném dokumentu), uložení do archivu, včetně zachované historie oběhu dokumentu a operací s ním prováděných; administrátorovi je přístupná komplexní historie práce s dokumentem obecně (kterou nelze smazat), přičemž s dokumenty je pracováno pouze z jednoho místa, fakticky obíhá pouze informace o směrování.
Široké možnosti přizpůsobení systému - nové ovládací prvky pro uživatelské vytváření profilových karet dokumentů; nový prvek tlačítko, který umožňuje volat zákaznické moduly přímo z karty; nové prvky pro zpětně nemazatelné poznámky a informace o workflow pro zobrazení přímo na kartě dokumentu; více karet pro jeden objekt; přístupová práva až na jednotlivé záložky na kartě; byla rozšířena možnost volby a nastavení uživatelského rozhranní.
Vylepšená integrace s externími systémy - systém má nový univerzální interface pro napojení externích aplikací; nová je i možnost ukládání dokumentů do systému přímo z MS Office.
Další nové funkce - nový správce úkolů (task manager) - uživatelé mají možnost přiřadit objekty k vyřízení v rámci daného úkolu (nastavení termínů, jejich kontrola, připomenutí, priorita, stav, rozpracovanost a pod.); schránky podporující zpracování dokumentů mezi více odděleními nebo pracovníky na principu přidělování dokumentů do schránek; publikace dokumentů na intranet - zpřístupnění vybraných dokumentů uživatelům přes internetový prohlížeč.
Systém TreeINFO 5.0 je rozšiřitelný o připravené moduly pro vybrané oblasti správy dokumentů, které je možné jednoduše kombinovat tak, aby vzniklo požadované řešení. V současné době jsou k dispozici např. tyto moduly Projekční a výrobní dokumentace, Projektová dokumentace, Personální dokumentace, Investiční dokumentace, Evidence smluv, Spisová služba či Call centrum.

Nahoru

 

Ke svém poštovnímu účtu nově
V uplynulých dnech byl představen nejnovější softwarový balík společnosti Oracle - Collaboration Suite, který je vytvořen tak, jak bylo při jeho představení zdůrazněno, aby odstranil nejpalčivější problémy technologie Microsoftu - zabezpečení, spolehlivost, integraci, univerzální vyhledávání a přístup z jakéhokoli zařízení.
Oracle Collaboration Suite bude obsahovat kompletní software pro týmovou spolupráci - kalendář, konferenční výbavu, řešení e-mailů a souborů, hlasovou poštu a řešení pracovního toku - centralizovaný a chráněný v databázi s univerzálním přístupem z aplikace Microsoft Outlook, z jakéhokoli webového prohlížeče, telefonu, bezdrátového zařízení i faxu.
Softwarový balík bude rovněž obsahovat funkci Ultra Search, která dává uživatelům možnost vyhledávat z jediného místa jakýkoli dokument, e-mail, hlasovou zprávu na základě dat, slov nebo frází.
Navíc nové řešení nevyžaduje od uživatele přechod na jiný poštovní program. Zákazníci si díky tomu mohou ponechat uživatelské rozhraní aplikace MS Outlook a přitom využívat softwarovou infrastrukturu Oracle.
Oracle Collaboration Suite bude nabízet zabudovanou databázovou technologii Oracle na ukládání souborů, zpráv a uživatelských informací a zabudovanou technologii aplikačního serveru Oracle, která zajistí webový server, adresářové služby a funkčnost jediného přihlášení.
A cena? Časově neomezená licence na Oracle Collaboration Suite bude stát 60 dolarů na jednoho uživatele. Tato licence zahrnuje podporu hlasových funkcí a je nezávislá na počtu zařízení, která chce jednotlivec používat pro přístup k informacím. Co se týká dostupnosti, společnost plánuje uvést svoje kancelářské řešení Collaboration Suite ještě v tomto kalendářním roce.
Záhy po tomto oznámení přišla zpráva od Fujitsu Siemens, která bude spolupracovat s Oracle na dodávkách, integraci a prodeji Oracle Collaboration Suite na svých serverech PRIMERGY s procesory Intel a na serverech PRIMEPOWER založených na platformě Solaris/SPARC.
Podnikoví zákazníci tak mají možnost snížit (?) náklady související se správou komplexních sítí poštovních a týmových serverů, přitom zároveň s vyšší účinnosti díky integraci funkcí e-mailu, faxu, hlasové pošty, telefonie, souborů a kalendáře do jediného, univerzálně přístupného, škálovatelného a zabezpečeného systému.

Nahoru

 

CRM řešení vystavěné pro konkrétní odvětví
Společnost LLP Group uvádí na český trh CRM řešení společnosti Pivotal pro středně velké společnosti působící v konkrétních odvětvích. Jedná se o první nabídku řešení pro řízení vztahů se zákazníky určenou pro středně velké podniky v oblasti investičního bankovnictví, zdravotní pojišťovnictví a realitní a stavební firmy.
Narozdíl od velkých dodavatelů CRM, kteří poskytují jedno řešení pro všechny vertikální trhy, zohledňuje Pivotal fakt, že středně velké podniky představují ojedinělé podnikatelské metody se specializovanými funkcemi a službami vybraných odvětví.

Nahoru

 

BEA napříč platformami HP
V návaznosti na svou dosavadní úspěšnou spolupráci firmy BEA Systeme a HP oznámily, že rozšiřují svou nabídku a podporu v oblasti prodeje a poskytování integrovaných řešení zahrnujících hardware, software a služby a to napříč všemi operačními systémy HP.
Jedná se o systémy HP-UX, OpenVMS, NonStop Kernel (NSK) a Tru64 Unix na současných standardních platformách i na budoucích platformách Itanium, stejně jako Windows 2000, Windows NT a Linux.
Podle podmínek smlouvy se obě společnosti vzájemně označily za preferované strategické partnery. BEA a HP budou společně dodávat J2EE řešení e-business založená na aplikační infrastruktuře BEA společným podnikovým zákazníkům. HP se stane preferovaným strategickým partnerem BEA pro systémovou integraci s vyčleněným týmem konzultantů, certifikovaných společností BEA. HP-UX se také stane prvním unixovým operačním prostředím podnikové třídy, které BEA podporuje na rodině procesorů Itanium.
Od rozšíření spolupráce si obě společnosti slibují zkvalitnění nabídky podnikové integrace HP. Kromě toho společnost HP testuje prostředí BEA WebLogic JRockit Java Virtual Machine (JVM) s tím, že by mohla standardizovat JRockit napříč podnikovými servery HP pro všechny operační systémy a serverové řady založené na architektuře Intel.

Nahoru

 

Certifikované služby pro high-end systémy
Společnost Avnet je v současnosti připravena nabídnout kompletní certifikované služby pro high-end zařízení na ukládání dat společnosti SUN v České republice. Jako specialista v oblasti data storage řešení z portfolia společnosti SUN disponuje Avnet Partner Solutions potřebnými technickými znalostmi, které mají zaručit zákazníkům potřebnou podporu na českém trhu.
Středisko Partner iForce Ready Center, které bylo otevřeno letos v březnu, nabízí obchodním partnerům Avnetu možnost vidět a vyzkoušet produkty pro systémy uchovávání dat SUN před jejich zakoupením na takřka "reálných" datech.
V tomto "předprodejním" centru vybaveném nejmodernější technologií se setkávají výrobci hardware a software, distributoři a systémoví integrátoři spolu se zákazníky, aby skloubili své projekty. Základní vybavení centra sestává z 18 serverů a zařízení k ukládání dat s celkovou kapacitou sedm terabytů. Kromě jiného je zde SUN StorEdge 9910, který dává klientům možnost otestovat jejich aplikace v simulovaném prostředí a srovnat získané výsledky s výsledky jejich současných systémů. Systémy Sun StorEdge 9910 a 9960 jsou široce použitelné systémy poskytující redundantní hardware a firmware, přepojovací (switched-fabric) architekturu, autodiagnostiku, "call-home" a dálkovou replikaci dat. Součástí kompletní nabídky je i podnikový software pro správu, zabezpečení, sdílení a přenášení důležitých dat. Tyto systémy byly navrženy tak, aby umožňovaly sestavovat rozsáhlé nastavitelné systémy, jež snadno komunikují s existujícími zdroji uchovávaných dat a jsou podporovány krizovými servisními centry.

Nahoru

 

is:energy partnerem SAPu pro oblast utilit
Společnost is:energy czech (ještě do 31. března Gedos Synergie) rozšířila nabízené služby o možnost implementaci zákaznického systému SAP R/3 IS-U/CCS vyvinutého společností SAP. Tento systém obsahuje komplexní řešení obchodních procesů pro oblast utilit.
Systém obsahuje úplnou funkcionalitu pro obsluhu zákazníků na regulovaném i deregulovaném trhu s utilitami. Velmi silnou vlastností systému je zúčtování a fakturace. Systém SAP IS-U/CCS může být nasazen v energetice, plynárenství a dalších odvětvích samostatně, nebo pro více utilit zároveň.
Program certifikace implementačního partnera společnosti SAP ČR pro odvětvové řešení pro utility začal v prosinci roku 2001. Tento program je definován a prováděn společností SAP ČR s cílem zajistit potřebnou kvalitu služeb poskytovaných partnery SAP zákazníkům.

Nahoru

 

Baan: nová partnerská smlouva pro Českou a Slovenskou republiku
Společnost Baan oznámila podpis distribuční smlouvy s firmou GEMMA Systems pro Českou a Slovenskou republiku. Touto smlouvou se GEMMA Systems stává hlavním distributorem a současně také poskytovatelem prvostupňové podpory pro produkty iBaan Enterprise a iBaan for SCM na území obou států.
Firma GEMMA spolupracuje se společností Baan od roku 1994, kdy realizovala svůj první projekt implementace systému Baan. V uplynulých osmi letech vybudovaly obě společnosti v úzké spolupráci bázi 40 instalovaných zákazníků v České republice s více než 3 000 uživateli.
GEMMA je hlavním poskytovatelem podpory produktu iBaan Enterprise pro zákazníky na území České a Slovenské republiky a spolupracuje se společností Baan na tvorbě české a slovenské lokalizace produktu pro obě země. Baan poskytuje společnosti GEMMA Systems podporu při tvorbě lokalizace iBaan Enterprise prostřednictvím svého specializovaného centra - Baan Eastern Europe Localization Center (BEELC), které je celosvětově podporované oddělením Baan Global Support.
Sada produktů iBaan suite vyvinutých pro prostředí internetu v sobě spojuje technologii společnosti Baan s nejmodernějším vývojem, který umožňuje zákazníkům úzce integrovat systémy a jejich podnikové procesy. Koncovým uživatelům pak poskytuje informace v personalizovaném tvaru tak, aby pro ně byly lehce a jednoduše použitelné, podnikům prostřednictvím internetu umožňuje těsnou spolupráci se zákazníky a dodavateli.

Nahoru

 

HP odhaluje své plány
Společnost Hewlett-Packard oznámila svůj záměr orientovat další vývoj na rozšíření podnikových softwarových řešení z rodiny HP OpenView, HP Utility Data Center a HP Opencall.
HP rozšíří software pro řízení infrastruktury HP OpenView, jenž bude nyní podporovat novou generaci webových služeb a těsnější integraci mezi obchodním a provozním řízením podniku. Společnost bude rovněž investovat do vývoje HP Utility Data Center, což je kategorie softwaru navržená pro "virtualizaci" zdrojů infrastruktury.
Virtualizace zdrojů má zajistit schopnost datových center automaticky předvídat problémy a dynamicky přerozdělit zdroje v infrastruktuře, a tak omezit případný negativní dopad na výkon a dostupnost. HP Utility Data Center nabízí firmám programovatelné datové centrum, schopné samořízení a optimalizace, s podporou webových služeb. Plánem je tak rozšířit vlastnosti HP OpenView a HP Utility Data Center a vytvořit jakousi "továrnu na řízení", jež by měla snížit složitost podniků a provozního prostředí poskytovatelů služeb. Společnosti HP hodlá prostřednictvím těsnější spolupráce s poskytovateli podnikových a middleware aplikací pokračovat v investicích do řešení pro poskytování webových služeb na platformách UNIX, Windows a Linux.
Speciálně pro podporu platforem .NET a J2EE rozšířila HP spolupráci se společnostmi Microsoft a BEA Systems. Zatímco Microsoft a HP budou spolupracovat na urychlení zavedení .NET a nasazení webových služeb v prostředí Windows, BEA bude nasazovat HP OpenView jako preferované řešení řízení sítí, systémů a aplikací.
Společnost HP se na druhou stranu v důsledku posunu v softwarové strategii po spojení s firmou Compaq rozhodla zastavit další vývoj softwarových nástrojů HP Netaction Application Server, platformy HP Netaction Web Services a middleware produktů HP Web Services Registry.
Technologie, spojené s těmito produkty, budou dále použity při vývoji technologií a produktů ve oblastech jako je řízení webových služeb či aktivit spojených s podnikáním. Toto opatření dovolí HP rozšířit HP OpenView napříč infrastrukturou, webovými službami a obchodními procesy.

Nahoru

 

GE Aircraft Engines nasadila aplikaci pro podporu údržby letounů
Společnost GE Engine Services podepsala loni mnohamilionovou smlouvu o nasazení IFS Aplikací ve své síti pro více než 60 svých závodů po celém světě. Společnost je výrobcem tryskových motorů pro civilní a vojenské letectvo, včetně motorů vyráběných společností CFM International.
Implementovaný software, který je založen na IFS Aplikacích, je používán v projektu Government Industry Logistics Support (GILS) ve společnosti GE Aircraft Engines. Tým projektu GILS nasazuje moduly IFS pro řízení nákupu, skladů, zákaznických objednávek, pracovních objednávek, plánování a konfiguraci.
Fáze 1 projektu implementace byla zahájena v září a dokončena v únoru letošního roku. Další komponenty budou nasazeny později v tomto roce.

Nahoru


Týden facility managementu v Praze 2002


Analýza

Čipové karty: výhled do budoucna
Podle nedávno zveřejněné studie firmy Logica jsou koncový uživatelé v zásadě připraveni osvojit si v každodenním životě používání čipových karet, které by nahradily různé legitimace a karty s magnetickým proužkem.

Pokračování
Nahoru
 

Finanční monitor IT firem

Obchodní výsledky SAP
Společnost SAP zveřejnila obchodní výsledky za druhé čtvrtletí 2002 a za první pololetí 2002. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2001 (1,85 miliard eur) se celkové výnosy společnosti ve druhém čtvrtletí 2002 snížily o čtyři procenta na 1,78 miliard eur. Bez započítání kurzových změn by výnosy byly v obou obdobích stejné.
Ve druhém čtvrtletí 2002 činil provozní zisk bez započítání výdajů spojených s akvizicemi a programy kompenzace akciemi 324 milionů eur (2001: 424 milionů eur). Zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) činil 377 milionů eur (2001: 450 milionů eur). Provozní rezerva činila ve stejném období 18 procent (2001: 23 procent).
Čistý příjem se ve druhém čtvrtletí 2002 bez započtení výdajů spojených s akvizicemi a dalších snižujících položek týkajících se minoritních investičních podílů (včetně Commerce One) snížil o 25 % na 175 milionů eur (rok 2001: 233 milionů eur). Výnos na akcii se ve druhém čtvrtletí zvýšil o 0,56 eur (rok 2001: 0,75 eur).
Společnost SAP ČR dodává podnikové informační systémy od roku 1992 také v České republice, přičemž do současné doby bylo v ČR provedeno 409 instalací. V letošním roce se celkový počet zákazníků v České republice za první pololetí zvýšil o 20. Společnost SAP ČR dodává od roku 2000 a zavádí e-business platformu mySAP.com, která pokrývá současně jak vnitropodnikové, tak mezipodnikové procesy.

Nahoru

 

Sybase v zisku
Rovněž společnost Sybase oznámila své výsledky za čtvrtletí končící k 30. červnu 2002. Předběžné výnosy na akcii v uvedeném čtvrtletí činily 0,26 USD, přičemž ve stejném čtvrtletí roku 2001 dosáhly 0,24 USD. Celkové příjmy za 2. čtvrtletí činily něco málo přes 205 mil. USD, v porovnání s příjmy ve výši 235 mil. USD ve 2. čtvrtletí roku 2001.
Za druhé čtvrtletí roku 2002 společnost vykázala pro forma čistý zisk ve výši 26 mil. USD, přičemž ve stejném období roku 2001 to bylo 23 mil. USD. Pro forma výsledky nezahrnují amortizaci kapitálové hodnoty nehmotných aktiv a kompenzační, restrukturalizační a další související výdaje. Čistý zisk ve druhém čtvrtletí v reálných číslech dosáhl 20 mil. USD (ve stejném období roku 2001 společnost vykázala ztrátu (40 mil. USD). Reálný výnos na akcii ve 2. čtvrtletí roku 2002 dosáhl 0,20 USD; ve stejném období loňského roku to bylo (0,42 USD).
Mezi významné zákazníky a partnery, které společnost získala ve 2. čtvrtletí, patří například společnost AT&T, Ministerstvo dopravy státu Florida, ING Ferri, Oxford Health Plan či stát Pennsylvania a Universal Care. Slibný vývoj pro Sybase pokračuje i v asijsko-pacifické oblasti. Společnost zde získala 26 strategických zákazníků, mezi které patří Šanghajský policejní úřad, Čínská zaoceánská dopravní společnost či Čínská petrochemická společnost.

Nahoru

 

Intel - jednou dolů, jednou nahoru
Společnost Intel oznámila příjmy za čtvrté čtvrtletí ve výši 6,3 miliard USD, což je o 7 % méně než v předcházejícím období a v meziročním srovnání přibližně na stejné úrovni. Čistý zisk ve druhém čtvrtletí dosáhl 446 miliónů USD, což je o 52 % méně než v předcházejícím období a o 128 % více v meziročním srovnání.
Zisk na akcii ve výši 0,07 USD představuje pokles oproti předchozímu období o 50 procent a meziroční nárůst o 133 procent z 0,03 USD ve druhém čtvrtletí roku 2001. Tyto výsledky zahrnují poplatky spojené s prodejními náklady ve výši 106 miliónů USD, které vycházejí z rozhodnutí postupně snižovat divizi Intel Online Services a dále odpisy nehmotného majetku především spojené s divizí PC karet Xirocom pro bezdrátové sítě.

Nahoru

 

Unisys - příjmy nahoru, tržby dolů
Společnost Unisys oznámila, že její příjmy za druhé čtvrtletí roku 2002 vzrostly na 42,2 miliónů USD, tj. 13 centů na akcii, z čistého zisku 12,1 miliónu, tj. 4 centy na akcii, ve druhém čtvrtletí roku 2001. Výsledky z loňského roku zahrnovaly mimořádnou položku po zdanění ve výši 17,2 miliónů USD za předčasnou splátku dluhu, což odpovídá 5 centům na akcii. Tržby ale za druhé čtvrtletí roku 2002 poklesly o 7 % na 1,36 miliard USD z loňských 1,46 miliard USD.
Tržby společnosti ve Spojených státech ve druhém čtvrtletí poklesly o 8 % ve srovnání se stejným obdobím v minulém roce. Tržby na mezinárodních trzích poklesly o 6 %, protože propad v Evropě a Latinské Americe převýšil nárůst tržeb v Japonsku a jižním Tichomoří. Objednávky společnosti vykázaly ve druhém čtvrtletí silný dvouciferný propad, tažený poklesem zakázek ve Spojených státech. Mezinárodní zakázky za čtvrtletí lehce poklesly, když pokles v Evropě vyrovnával nárůst zakázek v Japonsku a jižním Tichomoří.
Unisys oznámil celkové hrubé ziskové rozpětí za druhé čtvrtletí roku 2002 ve výši 29,7 % oproti 27,2 % za stejné období v minulém roce a provozní rozpětí ve výši 7,1 % za čtvrtletí oproti 3,1 % v druhém čtvrtletí loňského roku. Příjmy od zákazníků za služby společnosti poklesly ve druhém čtvrtletí o 4 %, protože pokračující nárůst příjmů z outsourcingu více než převýšil pokles příjmů z ostatních služeb.
Tržby v oblasti prodeje technologií poklesly o 15 % ve srovnání s loňskými hodnotami. Ale prodej serverů ClearPath vykázal oproti předešlému roku růst, i když tržby z prodeje specializovaných přístrojů a ES7000 poklesly v řádech desítek procent. Díky zvýšení prodejního podílu ClearPath vzrostlo ve srovnání s minulým rokem hrubé obchodní rozpětí prodeje technologií o 3 % na 46,8 % a provozní rozpětí se zvýšilo o 2 % na 12,2 %.
Přes nepříznivý vývoj zaznamenala společnost za posledních šest měsíců před 30. červnem čistý zisk 74,9 miliónu USD, což odpovídá 23 centům na akcii. V minulém roce čistý činil zisk společnosti za první pololetí 81,4 miliónu USD, což odpovídá 26 centům na akcii a zahrnoval položku po zdanění ve výši 17,2 miliónu USD (5 centů na akcii) za předčasnou splátku dluhu.

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Bezdrátový most kompatibilní s libovolným bodem Wi-Fi
Řešení bezdrátových mostů zajišťující propojení sítí mezi několika budovami, přes silnice či ulici. Může sloužit též jako provizorní spojení. Přestože jsou řešení mostů zavedeným nástrojem jakékoli bezdrátové sítě 802.11b, uživatelé měli zatím jen omezenou možnost výběru kvůli používání proprietárních protokolů. Aby mohli využívat větší mobilitu a flexibilitu, společnost 3Com představila své řešení bezdrátového mostu mezi budovami - Wireless LAN Building-to-Building Bridge
Jedná se o zdokonalené řešení mostu, které je jako první kompatibilní s jakýmkoli přístupovým bodem s certifikací Wi-Fi. Díky tomu ho lze snadno začlenit do bezdrátové infrastruktury od více výrobců.
Nový 3Com Wireless LAN Building-to-Building Bridge představuje cenově výhodnou alternativu proti pokládání kabelů. Nový most je aktualizovanou verzí původního mostu, který byl uveden v červnu 2001, nyní pracuje až na vzdálenost 24 kilometrů přenosovou rychlostí 11 Mb/s. Organizace jej mohou používat pro spojení z bodu na bod nebo z bodu na několik bodů, přičemž podle použité antény mohou různé konfigurace pokrývat vzdálenost 300 metrů až 20 kilometrů.
Kvůli zabezpečení bezdrátově přenášených informací podporuje 3Com Wireless LAN Building-to-Building Bridge 40bitové a 128bitové šifrování protokolem Wired Equivalent Privacy (WEP). Bezdrátový most je také transparentní pro protokoly virtuálních privátních sítí. Aby nedocházelo ke konfliktům s jinými protokoly tunelů, používá speciální protokol balení provozu.
Při použití nového bezdrátového mostu společně s dalšími produkty 3Comu získají zákazníci software pro správu a zabezpečení. V prostředí bezdrátové sítě 3Com tento most nabízí například dokonalejší zabezpečení Dynamic Security Link, jež dává každému uživateli jedinečný klíč, který se navíc mění při každém spojení. Jedná se tak o velmi odolné bezpečnostní řešení. V kombinaci s přepínačem 3Com SuperStack 3 Switch 4400 dokáže most identifikovat a priorizovat síťový provoz podle aplikací, takže je zajištěno, že se kritický provoz bezdrátově dostane na místo určení v požadovaný čas. Použitím aplikace 3Com Network Supervisor mohou správci sítí konfigurovat bezdrátová zařízení a také distribuovat aktualizace softwaru najednou na větší počet bezdrátových zařízení.
3Com Wireless LAN Building-to-Building Bridge je nejnovějším přírůstkem do úplné řady řešení bezdrátových sítí LAN společnosti 3Com. Tato řada dále zahrnuje Access Point 8000 pro velké sítě, Access Point 6000 pro organizace s méně náročnými potřebami a omezeným počtem IT pracovníků, Access Point 2000 pro malé a domácí kanceláře nebo uživatele ve vzdálených pobočkových kancelářích. 3Com nabízí zákazníkům všech velikostí nejširší řadu bezdrátových řešení, která se hodí pro infrastrukturu jednoduchých i nesmírně sofistikovaných sítí LAN.
3Com Wireless LAN Building-to-Building Bridge by měl být k dispozici začátkem srpna. Produkt stojí 990 dolarů (doporučená prodejní cena v USA), což nezahrnuje antény a kabely.

Nahoru

 

Nově v partnerských vztazích
Společnost Allied Telesyn se rozhodla přebudovat svoji strategii v oblasti nepřímého partnerství. Nově pojaté vztahy mají lépe zajistit zvýšenou pozornost vertikálním podnikovým trhům, zvláště v oblasti zabezpečení a virtuálních privátních sítí (VPN). Nová strategie zahrnuje tři úrovně partnerství Authorised Reseller (autorizovaný prodejce), Solution Provider (dodavatel řešení) a System Partner (systémový partner).
Tato strategie má umožnit společnosti Allied Telesyn rozšířit její partnerskou síť, a tím zajistit geograficky úplné pokrytí a dostupnost celého sortimentu řešení - od přístupu k internetu až po zavádění sítí typu MAN a WAN na 3. až 7. vrstvě. Nově byl rovněž spuštěn internetový portál pro partnery "Partner Portal".
Nový partnerský portál zpřístupňuje partnerům rozsáhlé informace o řešeních, speciálních prodejních akcích a marketingových programech. V tuto chvíli Portál všem kvalifikovaným partnerům umožňuje neomezený přístup k brožurkám a technickým popisům produktů, informacím o aplikacích, prodejních akcích, ale také k případovým studiím a dalšímu materiálu o různých řešeních, což partnerům pomůže při výběru a konfiguraci produktů.
V zájmu plné podpory a usnadnění obchodních aktivit partnerů budou v blízké době on-line též prodejní a porovnávací tabulky. Tyto nástroje partnerům Allied Telesyn pomohou při návrhu efektivních síťových řešení, která vyhoví individuálním potřebám zákazníků. Tyto tabulky budou užitečné i pro partnery pomáhající zákazníkům modernizovat stávající sítě nebo pro srovnání parametrů s konkurenčními produkty. Partnerský Portál nabídne taktéž on-line konfigurační službu, která partnerům napomůže při návrhu sítí vyhovujícím potřebám a představám jejich zákazníků.
 

Nahoru

 

Check Point oznamuje dohodu s HP
Check Point Software Technologies uzavřela dohody s HP za účelem celosvětového poskytování komplexních VPN a bezpečnostních řešení. Nejrozšířenější software VPN-1/FireWall-1 společnosti Check Point bude v rámci této dohody zaváděn pod vícero operačními systémy včetně Linuxu, Windows a HP-UX tak, aby bylo zajištěno zabezpečení všech součástí informačních systémů zákazníků, včetně bran, serverů a stolních i mobilních zařízení jednotlivých uživatelů.
Řešení společnosti Check Point se budou nacházet v množství hardwarových produktů společnosti HP jako například ProLiant serverech či kapesních počítačích iPAQ. Check Point bude navíc pokračovat v rozšiřování své podpory 64-bitové verze operačního systému HP-UX integrujícího procesory rodiny Itanium, čímž bude dále zvyšován podíl řešení společnosti Check Point dostupných zákazníkům.


Nahoru


SystemOnLine


Informační společnost

Personálie SAP ČR
Společnost SAP ČR ohlásila změnu na funkci Marketing Manager. Od 1. června se jím stala Pavlína Kellová (1973), která v této funkci vystřídala Petra Ryvolu. V české pobočce společnosti působí od jejího založení v roce 1993.
V roce 2001 úspěšně absolvovala VŠE Praha, hlavní specializace Mezinárodní obchod. Během posledních dvou let studia souběžně působila v marketingovém oddělení společnosti.
Do nově zřízené funkce v SAP ČR, Public Relations Manager nastoupil k 1. dubnu Ivan Boroš (1957), jehož úkolem je podpořit strategické a obchodní cíle SAP ČR v oblasti komunikace. Do SAP ČR přestoupil z americké nadnárodní společnosti CINERGY, kde působil jako ředitel pro vnější vztahy a mluvčí pro Českou republiku.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist