HLEDEJ
 V SEKCI
 

17. července 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
CA BrightStor podporuje systémy IBM pro ukládání dat
IFS a IBM vyvíjejí další generaci mobilních podnikových aplikací
RSA Security začlení standard SAML do produktových řad
Plaut Consulting partnerem Kooperativy

Finanční monitor IT firem
Hospodářské výsledky Geac Enterprise Solutions

Internet, komunikace a sítě
Předplatné časopisu IT System - Akce
SQL laboratoře Microsoftu použily produkty NetScreen
Noví roamingoví partneři T-Mobile
Genesys představuje IP kontaktní centrum
GE Capital Bank rozšiřuje služby Internet Banky
Hlas pro IBM
Nejlehčí radiostanice Motorola pro systém Tetra

Informační společnost
Popron a Bonton jedou na LCS NORIS
Eurotel v ČR vybral Nokii pro dodávku řešení MMS
Contactel vybírá novou reklamní agenturu
Prezident IFS obdržel cenu Nejlepší vizionář
Contactel přešel na Oskara


GolfWits


Podnikové aplikace

CA BrightStor podporuje systémy IBM pro ukládání dat
Společnost Computer Associates oznamuje, že její řada produktů pro správu ukládání dat BrightStor podporuje nové typy systémů ukládání dat na magnetické médium - tzv. IBM TotalStorage model H. Magnetické systémy typu 3590 H nabízejí oproti předešlým typům 3590 větší kapacitu kazet a lepší výkon, takže uspokojí rychle rostoucí požadavky na kapacitu paměťového média, které mají uživatelé ze všech oblastí využívání výpočetních prostředků.
V současné době mají osvědčení o schopnosti spolupráce s typy 3590 H následující řešení CA BrightStor:
. Enterprise Backup pro IBM AIX
. Enterprise Backup pro Windows NT/2000
. ARCserve 2000 Workgroup a Advanced Edition 7.0
. ARCserve 2000 SAN Option
. ARCserve Backup pro Linux
Tato řešení automaticky zajišťují správu zálohování důležitých dat, čímž zbavují správce výpočetních středisek zátěže spočívající v rutinních úkolech a zvyšují spolehlivost ochrany dat v podniku.

Nahoru

 

IFS a IBM vyvíjejí další generaci mobilních podnikových aplikací
Firma IFS a IBM spojily své síly ve vývoji další generace zařízení nezávislých řešení pro mobilní podnikání. Aby vyhověly současným i budoucím potřebám uživatelů aplikací pro mobilní podnikání, spolupracují IBM a IFS na řešení, které má novou koncepci, typu "online, je-li dostupný", spíše než koncepci typu "vždy online" nebo "vždy offline". Ačkoli první generace mobilních aplikací, které byly provozovány na PDA s malým výkonem, nabízely úsporu nákladů pro aplikace služeb zákazníkům, byla řešení vyvíjena pro specifickou technologii a zařízení.
Druhá generace online WAP připojení a webová řešení podporovala různá zařízení a nabízela širší funkcionalitu, ale byla praktická pouze pro řízené prostředí jako jsou sklady a kanceláře. S novým přístupem IFS/IBM může mobilní uživatel mnohem rychleji získat data odkudkoli a z jakéhokoli druhu zařízení dostupného na trhu.
V rámci společného programu vyvíjí IFS produkt IFS Mobile Engine, robustní komponentový server pro synchronizaci dat a zpracování mobilních transakcí. IBM se podílí na vytváření infrastruktury pro zpracování zpráv společně s technologiemi pro klienty a kompetencemi od Centra partnerského řešení společnosti IBM v Hursley, UK. Řešení určené pro klienty je založeno na systému Java 2 Micro Edition, který běží na virtuálním počítači IBM J9 Java a používá relační databázi DB2 Everyplace pro bezpečné uložení dat a MQ Everyplace pro spolehlivé zpracování transakcí. K obsluze produktu IFS Mobile & Wireless Solutions nabízí IFS Mobile Engine navíc plné rozhraní Web Service, které zahrnuje možnosti offline připojení a synchronizace pro další aplikace. První dodávky jsou očekávány v prvním čtvrtletí 2003.

Nahoru

 

RSA Security začlení standard SAML do produktových řad
RSA Security, společnost známá v oblasti e-security, uplatní ve všech svých produktových řadách jazyk SAML (Security Assertion Markup Language - značkovací jazyk pro prosazování zabezpečovacích postupů) tak, jak jej specifikovalo mezinárodní neziskové konsorcium OASIS. Specifikace jazyka SAML 1.0 je založena na jazyku XML (eXtensible Markup Language - rozšiřitelný značkovací jazyk) a slouží k výměně atributů a informací pro autentizaci a autorizaci. Umožňuje bezpečné používání aplikací v rámci organizací i společností, a to pouze s jediným přihlášením uživatele.
RSA Security hodlá do konce roku začlenit funkce pro podporu SAML do softwaru RSA ClearTrust pro správu přístupu na web a plánuje pokračovat i u dalších svých řešení. Důvodem je odhodlání RSA Security dodávat na trh produkty s vysokou mírou schopnosti vzájemné spolupráce s řešeními jiných výrobců.
Řešení RSA ClearTrust je založeno na pravidlech sloužících k centrálnímu řízení a správě uživatelských přístupových práv k webovým zdrojům, na základě definovatelných uživatelských atributů, podnikových pravidel a bezpečnostních principů dané organizace. Přitom se snadno instaluje. RSA Security začlenila SAML do softwaru ClearTrust, aby umožnila realizaci přístupu k webovým aplikacím na základě jediného přihlášení, což obnáší sdílení informací sloužících pro autentizaci a ověření totožnosti více organizacemi a servery. Využití standardu SAML je klíčovým krokem, který umožní vzájemnou spolupráci různých řešení a růst daného odvětví a omezí počet vlastních nestandardizovaných řešení. RSA Security chce podporovat standardizační úsilí, a proto společnostem, které vytvářejí a používají implementace SAML, uděluje nevýlučné licence na dva patenty.

Nahoru

 

Plaut Consulting partnerem Kooperativy
Poradenská společnost Plaut Consulting byla vybrána jako nový strategický partner pro podporu při využití a dalším rozvoji informačního systému SAP R/3 ve společnosti Kooperativa, pojišťovna.
Mateřská společnost Plaut AG je významným partnerem společnosti Wiener Städtische, majoritního vlastníka pojišťovny Kooperativa. Wiener Städtische a Plaut spolu již spolupracovali při zavádění systému SAP R/3 ve všech pobočkách v Rakousku, implementaci finančních modulů v polských pobočkách a v Maďarsku, plánována je rovněž implementace v Chorvatsku.
Pro Kooperativu bude proveden upgrade systému SAP R/3 z verze 4.0B na verzi 4.6C, Plaut bude rovněž zajišťovat formou vzdálené podpory ze svého outsourcingového centra servisní podporu systému v rozsahu periodických kontrol a odstraňování závad, poskytnutí služeb Hot-Line a HelpDesk a další rozvoj SAP R/3.

Nahoru


Týden facility managementu v Praze 2002


Finanční monitor IT firem

Hospodářské výsledky Geac Enterprise Solutions
Společnost Geac Enterprice Solutions, české zastoupení kanadské Geac Computer Corporation (dříve JBA) patřící mezi významné systémové integrátory a dodavatele vlastních finančních a ERP systémů a řady dalších produktů pro oblast Business Intelligence, CRM a komplexních řešení pro e-business ukončila úspěšně svůj finanční rok 30. dubna 2002.
Účetně právě uzavřený hospodářský rok byl rokem mimořádným, neboť účetní uzávěrky mateřské společnosti, která je mimo jiné kótována na Torontské burze, se posunuly z konce prosince 2001 na konec dubna 2002. Tímto krokem se dosáhlo souladu s celosvětovou firemní strategií společnosti Geac, i když společnost Geac Enterprise Solutions tak měla hospodářský rok šestnáct měsíců dlouhý. Datem této poslední uzávěrky však přechází na jiný hospodářský rok. Hospodářské výsledky byly proto počítány za šestnáct měsíců a Geac Enteprise Solutions dosáhla v roce 2001 a ve čtyřech měsících roku 2002 obratu 278 930 tis. Kč. Přepočtem na 12měsíční období potom tedy suma činí 209 197 tis. Kč. Oproti loňskému roku nastal mírný pokles, protože loni činil obrat 217 405 tis. Kč. Tradičně však první 3 měsíce kalendářního roku jsou tržby v oblasti IT nižší a tak lze říci, že pro srovnatelné období jsou tržby prakticky na stejné úrovni. Společnost i v oblasti tvorby zisku dosáhla výsledku očekávaného mateřskou společností na úrovni 20% EBITDA. Audit firmy byl proveden renomovanou společností PriceWaterhouseCoopers bez výhrad.

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

SQL laboratoře Microsoftu použily produkty NetScreen
Podle oznámení firmy NetScreen Technologies použily SQL laboratoře společnosti Microsoft pro ochranu své sítě integrovaný bezpečnostní produkt NetScreen-500. Tento produkt má monitorovat a chránit síť SQL laboratoře Microsoftu před útoky virů, jako jsou Code Red a Nimda a jejich odnože.
Funkčnost sítě, její dostupnost a výkonnost představují pro výzkumné a vývojové počítačové sítě, jako jsou SQL laboratoře Microsoftu, významné atributy. Vývoj softwaru v laboratořích je každodenním procesem, kdy vývojový tým využívá sítě k předávání, stahování a testování nových vývojových kódů.
Inženýři SQL laboratoří jsou schopni ochránit síť proti napadením typu "denial of service attack" (odmítnutí služby) a sledováním parametrů sítě bezpečnostním systémem NetScreen-500 odhalit začínající problémy. Další ochrana je proti útokům skrze adresy URL, kdy jsou útoky zpravidla vedeny z vnějších sítí. Systém má za úkol rychle identifikovat napadené stanice na vnitřní síti a co nejrychleji obnovit jejich provoz.
NetScreen-500 nabízí propustnost firewallu více jak 700 Mb/s a na VPN 250 Mb/s, a to navíc s jistotou, že se tento bezpečnostní systém nestane brzkou propustností sítě. Univerzálnost zařízení NetScreen-500 spočívá hlavně v tom, že lze vybírat ze širokého spektra fyzických a virtuálních síťových rozhraní. Obsahuje 4 sloty pro média v kombinaci s Ethernetem 10/100 a gigabitovými fyzickými rozhraními. NetScreen-500 také díky speciální vlastnosti podporuje až 25 bezpečnostních domén.

Nahoru

 

Noví roamingoví partneři T-Mobile
Počet zemí pro využívání služeb sítě T-Mobile rozšiřuje společnost RadioMobil. Všech výhod služby T-Mobile GPRS mohou tarifní zákazníci využívat nově v Itálii v síti TIM a od nynějška také v polské mobilní síti Era. Přenos dat pomocí GPRS je tak v současné době zákazníkům k dispozici již v sítích osmi operátorů sedmi zemí světa.
Služba Twist Roaming s přímým voláním je pro uživatele předplacené karty Twist dostupná nově ve Španělsku a v Řecku. Bez nutnosti zpětného volání tak lze volat již ve čtrnácti sítích dvanácti zemí světa.
 

Nahoru

 

Genesys představuje IP kontaktní centrum
Nové řešení IP Contact Center (IPCC) uvedla na trh dceřiná společnost koncernu Alcatel Genesys Telecommunications Laboratories. Jedná se o kompletní softwarové řešení, které obsahuje všechny důležité technologie Genesys jakými jsou Universal Queue, směrování hovorů, reportování či řízení odchozích kampaní pro IP prostředí. Řešení IPCC, založené na ověřené Voice-over-IP technologii Genesys, zajišťuje úplnou multimediální komunikaci v konvergovaných hlasových a datových sítích a nabízí otevřené softwarové řešení, které umožňuje konvergenci jak v hybridním tak i čistě IP prostředí.
Genesys IPCC zaručuje okamžitou návratnost vložených investic a snižuje celkové provozní náklady tím, že není třeba udržovat a řídit pobočkové ústředny různých dodavatelů včetně jejich CTI rozhraní. Je navrženo jako multimediální řešení, které kompletně zpracovává informace ze všech komunikačních kanálů. Vzhledem k tomu, že Genesys IPCC může pracovat jak nezávisle, tak v kombinaci s klasickou pobočkovou ustřednou, představuje úsporné řešení pro nová kontaktní centra či společnosti, které svá současná centra rozšiřují.
Podle americké analytické společnosti Frost & Sullivan i přes celkové snižování výdajů na informační technologie firmy nadále pokračují v investicích do CRM, které jim dává značnou konkurenční výhodu. Firmy budou muset brzy zvážit přednosti konverze na ryze IP prostředí. Konvergence hlasu a dat přes IP totiž značně zjednodušuje poskytování služeb zákazníkům a snižuje příslušné náklady.
Genesys IPCC je možno integrovat se současnými pobočkovými ústřednami a dovoluje tak jednoduše přejít na kompletní IP prostředí. IPCC může být instalováno na platformách Windows či Unix a podporuje jakékoli zařízení kompatibilní se standardem H.323 včetně IP telefonů, mediálních aplikací a VoIP bran.


Nahoru

 

GE Capital Bank rozšiřuje služby Internet Banky
GE Capital Bank rozšířila funkčnost své služby Internet Banka o možnost zadávat, měnit a rušit trvalé příkazy, revolvingové a spořící účty. Klienti využívající tuto službu mohou být navíc v případě zájmu vždy informováni textovou zprávou zaslanou na mobilní telefon, jakmile je jejich heslo využito při vstupu a registraci na stránky Internet Banky - to výrazně zvyšuje bezpečnost internetového bankovnictví GE Capital Bank nad běžný standard.
Internet Banka dosud umožňovala prostřednictvím adresy www.internetbanka.cz (www.internetbanka.cz) kontrolu zůstatků na všech účtech klienta vedených v GE Capital Bank, zjištění přehledu transakcí, zadávání platebních příkazů i uskutečnění tzv. rychlých plateb. Od července se tyto funkce rozšiřují i o možnost zadávat trvalé platební příkazy a o možnost přímo zakládat, rušit a ovládat i spořící a revolvingový účet. Tyto účty je nyní možné pomocí Internet Banky založit a spravovat.
 

Nahoru

 

Hlas pro IBM
Dodavatelem telekomunikačních služeb společnosti IBM se po vyhodnocení květnového výběrového řízení stala společnost KPNQwest/GTS. Ta bude od srpna poskytovat hlasové služby pro centrály IBM v Praze a Brně. Dvoukolového výběrového řízení se zúčastnilo 6 operátorů, včetně operátorů mobilních sítí, jejichž nabídky byly porovnávány zejména z pohledu úrovně péče o klienty, ceny a komplexnosti poskytovaných služeb.
 

Nahoru

 

Nejlehčí radiostanice Motorola pro systém Tetra
Motorola představuje novou radiostanici s atraktivním designem určenou pro sítě Tetra. Uvedení modelu MTH500 předcházel rozsáhlý průzkum u uživatelů radiokomunikačních zařízení v Evropě, na Blízkém východě a v Africe. Průzkum zjišťoval požadavky týkající se radiové komunikace a poukázal na dvě skupiny uživatelů s velmi odlišnými požadavky. V první řadě to jsou pracovníci v oblasti bezpečnosti, kteří vyžadují masivní, tradičně vyhlížející zařízení. Jako druhou skupinu průzkum identifikoval tajné policisty a pracovníky bezpečnostních služeb, kteří vyžadují malý, nenápadný a lehký přístroj.
MTH500 váží pouhých 193 g. I při této hmotnosti přístroj prošel přísnými testy jakosti, které prokázaly jeho odolnost a funkčnost i ve velice nepříznivém prostředí.
Radiostanice vypadá na první pohled jako standardní mobilní telefon. Obsahuje sedm módů včetně okamžitého skupinového volání a volání mezi dvěma osobami nebo přijímání a odesílání textových zpráv. Dále umožňuje jednoduché připojení k zařízením třetích stran, což ještě více rozšiřuje jeho možnosti. Přístroj může rovněž fungovat jako hlasitý telefon. Všechny funkce jsou zabezpečené šifrováním.

Nahoru


SystemOnLine


Informační společnost

Popron a Bonton jedou na LCS NORIS
Dvě dosud konkurenční společnosti BONTONland - Katalog zábavy a Popron Média - Svět hudby a videa spojily své síly a vytvořily nejrozsáhlejší nabídku zábavy na českém mediálním trhu. Filozofie obou firem a tím i katalogů byla do současné doby vždy poněkud odlišná, nicméně rozdíly nebyly takového rázu, aby mohly bránit vzájemné spolupráci, ze které budou mít užitek především zákazníci.
Spojením zákaznických bází obou firem vzniká základna přesahující sto tisíc adres. Je zřejmé, že pokud za společnou firmou stojí takový potenciál, vytváří to zcela jiné podmínky pro jednání s dodavateli, což umožní nabízet zákazníkům hudbu, knihy, video a další produkty za nejvýhodnější možné ceny. Dalším důvodem spolupráce byla možná šíře společné nabídky. Na 64 stranách zákazníci naleznou velmi reprezentativní průřez domácí i zahraniční hudební a knižní tvorbou od bestsellerů až po tituly pro náročnější posluchače a čtenáře.
Společnost Popron Consulting byla vybrána jako implementační partner pro zavedení modulů ekonomika, obchodní sklad a zásilková služba informačního systému LCS NORIS. Součástí řešení zásilkové služby je kompletní integrace se systémem pro elektronickou výměnu dat České pošty. Celé řešení je postaveno na silných základech informačního systému LCS NORIS. Pro koncové uživatele to znamená podporu všech interních i externích procesů v jednom, uživatelsky příjemném, prostředí.
V další fázi projektu bude zavedeno řešení CRM - Kontaktní centrum. Zavedením tohoto modulu bude optimalizována komunikace společnosti vůči zákazníkům. Řešení CRM - Kontaktní centrum je typické nativní, integrací s informačním systémem LCS NORIS. Díky této integraci odpadá problém typický pro většinu implementací CRM systému, integrace ERP a CRM systému společnosti.

Nahoru

 

Eurotel v ČR vybral Nokii pro dodávku řešení MMS
Firmy Eurotel a Nokia podepsaly předběžnou smlouvu v návaznosti na rozhodnutí společnosti Eurotel vybrat společnost Nokia jako dodavatele systému multimediálních zpráv (MMS). Testování MMS probíhalo od května. Dodané řešení umožní uživatelům telefonů s podporou MMS zasílat zprávy obsahující text, fotografie a zvuk přímo na jiné MMS telefony, e-mailové adresy nebo uživatelům mobilních telefonů bez podpory technologie MMS.
Podle smlouvy dodá Nokia úplné řešení MMS tvořené prvky Nokia Multimedia Messaging Center, Nokia Terminal Gateway a rozšířením platformy Nokia Artuse WAP Gateway. Kromě toho poskytne Nokia také implementaci a integraci.
Nokia Terminal Gateway umožňuje používat zprávy MMS rovněž uživatelům starších telefonů bez podpory MMS. Pokud je multimediální zpráva odeslána na starší telefon, jeho uživatel dostane upozornění textovou zprávou a na přijatou zprávu MMS se může podívat na webu.
Eurotel jako jediný mobilní operátor v České republice nabízí technologie General Packet Radio Service (GPRS) a High-Speed Circuit-Switched Data (HSCSD) pro mobilní datové přenosy.

Nahoru

 

Contactel vybírá novou reklamní agenturu
Contactel vyhlásil výběrové řízení na novou reklamní agenturu, která bude zajišťovat marketingovou komunikaci společnosti.
Do dvoukolového výběrového řízení byly pozvány agentury Ogilvy & Mather, Bates Praha, Lowe GGK, Dorland a Tanagra. Při sestavování výběru oslovených agentur bylo přihlédnuto k předem stanoveným kriteriím, jako jsou reference, tým agentury, velikost či významní klienti, kterým agentura poskytuje své služby.
Úkolem nové agentury bude posílit vnímání společnosti Contactel jako firmy orientované na zákazníka, upevnit její vedoucí postavení v oblasti připojení k internetu a ve třetím a čtvrtém čtvrtletí roku 2002 uvést na trh nové produkty a řešení společnosti Contactel, která jsou jedinečná a poskytují Contactelu konkurenční výhodu. Výsledky výběrového řízení budou oznámeny do konce srpna 2002. Contactel dosud spolupracoval s agenturou Ogilvy & Mather.

Nahoru

 

Prezident IFS obdržel cenu Nejlepší vizionář
Časopis Start uznal prezidenta společnosti IFS Bengta Nilssona jako jednoho z 11 nejuznávanějších a nejlepších vizionářů na světě. Letos Start soustředil svoje každoroční ceny vizionáře na vedoucí pracovníky a prezidenty softwarových společností, které působí v oblasti průmyslové výroby a na vedoucí pracovníky v oblasti výroby, kteří se aktivně zabývají technologií ve svých společnostech.
Zakladatel a redaktor časopisu Start, Peggy Smedley, komentoval, "Náš redakční tým vybral vizionáře na základě rozsáhlého výzkumu předních výrobců a dodavatelů pro průmysl.
Bengt Nilsson vynikal z mnoha důvodů. Veříme, že jeho silné vůdčí schopnosti, jasná vize pokud jde o technologii IFS a jeho núnavná oddanost zákazníkům IFS, urychlila vzestup IFS na pozici nejrychleji rostoucího dodavatele podnikových aplikací, kde je navzdory těžké situaci v ekonomice již 4 roky.
"Jedna ze silných stránek IFS pramení z Bengtovy pozornosti, kterou věnuje naplňování potřeb výrobců. Technologie komponentové architektury nabízí instalaci, která umožňuje rychlý návrat investic, nebo to, čemu se v oblasti průmyslu říká "packaged for payback". Toto pomohlo společnosti IFS udělat velký pokrok při získávání podílu na trhu stejně tak jako uznání jejího jména ve Spojených státech i celosvětově."

Nahoru

 

Contactel přešel na Oskara
Česko-dánská telekomunikační společnost Contactel, poskytovatel profesionálního internetového připojení a alternativní telekomunikační operátor, si jako svého poskytovatele mobilních služeb vybrala Oskara, který ji nabídl lepší poměr cena/výkon než předchozí operátor. Contactel odebral pro své zaměstnance 250 SIM karet a zařadil se mezi nejnáročnější Oskarovy zákazníky.
Contactel je po Aliatelu druhým telekomunikačním operátorem, který v oblasti GSM služeb přešel právě na Oskara. To dokládá zajímavý fakt, že Oskara preferují před konkurencí právě společnosti, které jsou v oboru telekomunikací doma a vidí i to, co nezasvěceným zůstává skryto.
"Oskar a Contactel jsou značky s podobnou filozofií, kterou lze ve zkratce vyjádřit, jako: nebát se jít v zájmu zákazníka proti zavedeným konvencím," prohlásila Sylvie Scott, Oskarova viceprezidentka pro marketing a prodej. "Contactel byl jedním z prvních operátorů, kteří nabídli alternativu ke službám dominantního operátora. A Oskar byl zase tím, kdo český trh naučil účtování po sekundách, nulové aktivační poplatky a další převratné koncepty," dodala Sylvie Scott.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist