|
Událost týdne |
DELTAX Systems majoritním vlastníkem společnosti PragoData
Vedení společnosti DELTAX Systems oznámilo, že se k 13. červnu firma
stala majoritním vlastníkem společnosti PragoData převzetím kontrolního
balíku akcií od společnosti Groupe Euriware. Z hlediska postavení
společností DELTAX Systems a PragoData na trhu se jedná o jednu z
nejvýznamnějších akvizicí v oboru informačních technologií v ČR.
Primárním důvodem akvizice byly synergické efekty vzájemného doplnění
poskytovaných produktů a služeb.
DELTAX Systems je významný český poskytovatel komplexních IT služeb,
zaměřený na projekty, řešení a komplexní služby v oboru informačních
technologií. Poskytuje především konzultační a projektové služby, řešení
"na klíč" v oblasti aplikačního software, internetová řešení,
e-business, dodávky a servisní služby související s infrastrukturou IT.
Firma byla za rok 2000 vyhodnocena v žebříčku 100 nejlepších českých
firem pořádaných společností Comenius.
PragoData je systémový integrátor, opakovaně hodnocený v přední desítce
systémových integrátorů v ČR. Soustředí se zejména na konzultační a
projektové služby spolu s implementací a podporou podnikových
informačních systémů včetně jejich nadstaveb. Dále poskytuje
specializovaná řešení údržby strojních a technologických celků a
specializovaná řešení pro energetiku.
Nahoru
|
Podnikové aplikace |
Corpus s dokumentově
orientovaných IS
Česká
společnost Corpus představila v rámci programu odborné konference "Management
znalostí - znalosti v akci 2002" svůj koncept dokumentově
orientovaných informačních systémů využívajících XML úložiště. Takto
budované IS umožňují plně rozvinout potenciál informací, které jsou
rozmístěny v různých částech podniku, zrychlit vývoj informačních
systémů a zjednodušit jejich vzájemné propojování.
Společnost Corpus Solutions vyvinula nástroj XQW:XDE, který umožňuje
rychlé budování XML úložišť jako základního prvku dokumentově
orientovaných informačních systémů v rámci klíčových řešení podnikových
IS, jako jsou např. systémy pro Web Content Management, řešení DMS
(Dokument Management Systems), systémy pro řízení vztahů se zákazníky, a
řada dalších aplikací. Vlastnosti XML úložiště XQW:XDE byly ověřeny v
několika praktických nasazeních u zákazníků společnosti Corpus.
Konference "Management znalostí - znalosti v akci 2002" proběhla ve
čtvrtek 20. června v kongresovém centru ČNB. Hlavním pořadatelem byla
společnost CS-Compex, odborným garantem se stala konzultační firma Per
Partes a podporu zajistily sdružení Czech Top 100, ISACA, Univerzita
Tomáše Bati ve Zlíně a Rada vlády České republiky pro výzkum a vývoj.
Nahoru

Lotus
Software s novými funkcemi na správu dokumentů
IBM Lotus Domino.Doc 3.5 je nejnovější verzí serverového softwaru pro
organizace, které potřebují systém na bezpečnou správu obchodních
dokumentů a podnikových informací. Nová verze rozšiřuje spektrum
tradičních "dokumentů" o podporované přílohy e-mailů a obsah. Její
součástí je také technologie sledování přítomnosti a rychlého posílání
zpráv, která usnadňuje týmovou spolupráci a komunikaci.
Díky tomu, že jsou dokumenty, informace i autoři dokumentů snadno
dostupní a spravovatelní, umožňuje Lotus Domino.Doc 3.5 zákazníkům dělat
rychlejší a informovanější obchodní rozhodnutí, která přispívají k
posilování produktivity a konkurenční výhody.
Nahoru

Bezdrátový přístup k podnikovým e-mailům a ke svým kontaktům
Mail Anywhere
Studio, které spatřilo světlo světa v dílnách iAnywhere Solutions
(dceřinka to firmy Sybase), je aplikace podporující přístup k firemnímu
e-mailu, kalendáři, kontaktům a datům z plánovače úloh aplikací Lotus
Notes a Microsoft Exchange, a to z obvyklých mobilních přístrojů.
Aplikace nabízí stálý přístup k firemní elektronické poště, kalendáři,
kontaktům a datům z plánovače úloh přímo z mobilních přístrojů. Zvýšení
produktivity mobilních pracovníků v této nové verzi zajišťuje prostředí
připomínající desktop spolu s rozšířenými nástroji pro administrátory IT
a možnostmi dálkového nastavení.
Prostřednictvím bezdrátového připojení, komutovaného připojení nebo
kabelové přípojky zabezpečuje přímou serverovou synchronizaci se
zařízeními typu handheld pracujícími na bázi Palm, Pocket PC nebo
operačních systémů Symbian.
Zajímavým doplňkem jsou, vedle již tradičních a užívaných řešení,
individuálně nastavitelné klientské profily, které zjednodušují práci
při využití více způsobů synchronizace tím, že řídí množství a typ
synchronizovaných informací v závislosti na typu připojení (mobilní
veřejná síť, bezdrátová místní síť LAN, kabelová síť, atd.).
Z hlediska administrátorů IT je důležitý rovněž nový bezpečnostní model:
integrací 128-bitové technologie AES (Advanced Encryption Standard)
zabezpečuje po celé trase přenosu zasílání šifrovaných dat, pro doručení
uvnitř i vně oblasti chráněné firewallem.
Nahoru

Ke svému poštovnímu účtu z
mobilu
Novou službu pro firemní zákazníky T-Mobile Information Server nabízí od
začátku června společnost RadioMobil. Služba umožňuje bezpečný přístup k
elektronické poště a dalším firemním aplikacím pomocí mobilního telefonu
podporujícího protokol WAP nebo prostřednictvím kapesních počítačů s
operačním systémem Pocket PC 2002.
Mezi základní funkce služby T-Mobile Information Server, která vznikla
ve spolupráci se společností Microsoft, patří on-line komunikace s
aplikací MS Outlook v počítači. Pokud je zákazník mimo kancelář a nemá k
dispozici svůj počítač ani přístup na internet, může si pomocí mobilního
telefonu podporujícího protokol WAP přečíst či poslat e-mail,
zkontrolovat v kalendáři termín schůzky nebo přidat vizitku nového
obchodního partnera.
Dále si lze nechat nastavit upozornění na předem definované důležité
události prostřednictvím služby T-Mobile Information Server, kterou
uživatel obdrží ve formě SMS zprávy na mobilní telefon. Např. pokud
zákazník očekává důležitý e-mail od obchodního partnera, obdrží
upozorňující SMS zprávu, jakmile se e-mail objeví v jeho příchozí poště.
Stejně tak může být zákazník upozorněn na termín schůzky. Služba
T-Mobile Information Server umožňuje rovněž pohodlnou a rychlou
synchronizaci dat v kapesním počítači s firemním serverem přes mobilní
síť T-Mobile. Zákazník tak může mít ve svém kapesním počítači aktuální
data, kdykoliv je to třeba, aniž by musel čekat na lokální synchronizaci
v kanceláři.
Služba T-Mobile Information Server je založena na technologii MS Mobile
Information Server od společnosti Microsoft. V současné době umožňuje
přístup k elektronické poště na systému Microsoft Exchange 2000 a
připravuje se připojení pro zákazníky používající Lotus Notes.
Zasílání upozorňující SMS na mobilní telefony zajišťuje server
společnosti RadioMobil ve spolupráci se serverem u zákazníka. Ostatní
funkcionality služby T-Mobile Information Server (WAP přístup a
synchronizaci kapesního počítače) využívají standardní datové služby
T-Mobile (WAP, GPRS, CSD).
Nahoru

První
databáze třídy enterprise portované na MacOS X
Společnost
Sybase pokračuje v podpoře podnikových řešení na platformě Mac. Nyní
oznámila, že její relační databázový systém (RDBMS) Adaptive Server
Enterprise (ASE) bude ve třetí čtvrtině tohoto roku připraven i pro
zákazníky pracující se systémem MacOS X. Implementace ASE tedy umožní na
počítačích Macintosh provozovat vysoce výkonné a škálovatelné databázové
systémy.
ASE bude též poskytovat podporu pro WebObjects firmy Apple, čímž umožní
vývojářům aplikací, kteří pracují s těmito webovými objekty, využít plné
podpory široké škály funkcí ASE.
ASE 12.5 firmy Sybase, jakožto RDBMS třídy enterprise, podporuje
požadavky náročného zpracování dat v režimu OLTP a požadavky na práci s
rozsáhlými daty v systémech podpory rozhodování, a přitom stále nabízí
flexibilitu, škálovatelnost, mimořádný výkon a bezpečnost, které jsou
potřebné pro podporu nových e-business aplikací. Vývojářská síť Sybase
(SDN) nabízí programátorům univerzální přístup k informacím týkajícím se
vývoje software a služeb firmy Sybase pro interakci s dalšími vývojáři.
Nahoru

Maloobchodní síť EDEKA
používá IS KARAT
Společnost CS
EDEKA, provozovatel sítě maloobchodních prodejen, používá pro zajištění
ekonomické a skladové agendy informační systém KARAT. V těchto dnech
probíhají poslední implementační práce na nově otevřeném velkoobchodu v
Mostě, který je distribuční páteří celé prodejní sítě. Rozšířením o toto
pracoviště se počet uživatelů IS KARAT ve společnosti CS EDEKA, zvýšil
téměř na 70.
Celé rozsáhlé řešení je postaveno nad databázovým strojem Sybase
Adaptive Server Enterprise, který zajišťuje nutnou bezpečnost uložených
dat. Mimo dodané základní moduly IS KARAT bylo řešení zakázkově doplněno
o specializovaný modul pro automatickou datovou komunikaci s prodejním
systémem instalovaným na maloobchodních prodejnách. Tento prodejní
systém pochází z produkce německé softwarové firmy a užívá jej také
německá matka společnosti CS EDEKA,
společnost EDEKA Handelsgesellschaft Südbayern.
Díky dostupné otevřenosti IS KARAT bylo možné efektivně provést napojení
na systém třetí strany a zajistit tak jejich bezproblémovou oboustrannou
komunikaci. Pro zajímavost uvádíme, že předimplementační analýza byla
zpracována v listopadu 2001 a ekonomické moduly pro cca 40 uživatelů
byly do rutinního užívání předány již koncem ledna 2002. Společnost CS
EDEKA je již dlouhodobým uživatelem produktů společnosti I.F.T. PROGRES.
Vzhledem k expanzi tohoto provozovatele maloobchodní sítě v ČR byl
původní DOSovský informační systém ISO nahrazen modernějším a
výkonnějším systémem KARAT v architektuře Client/Server. Společnost CS
EDEKA provozuje na území České republiky cca 35 prodejen.
Nahoru

IS pro zásilkovou
přepravní společnost PPL
Firma ELINKX
dokončila první fázi implementace informačního logistického systému ePS
v největší české zásilkové přepravní společnosti PPL - Professional
Parcel Logistic. Informační logistický systém ePS, který byl vytvořen na
zakázku, umožní firmě PPL snížit náklady na obsluhu skladového a
distribučního hospodářství, zvýšit kontrolu zásilky a rozšířit celkový
on-line přehled o stavu všech přepravovaných zásilek.
Technologie logistického systému ePS je postavena na zkušenostech firmy
ELINKX v oblasti logistických a distribučních informačních systémů.
Technologickou platformou řešení jsou produkty firmy Microsoft -
především databázový systém SQL Server 2000, Windows 2000 Server a
Windows 2000 Professional a uživatelské rozhraní je klasickou aplikací
Win32 (Visual Basic 6.0), které se prolíná mezi internetovým prohlížečem
a klasickým prostředím MS Windows. Informační systém je distribuován
prostřednictvím datových spojů (VPN) a umožňuje on-line komunikaci osmi
provozoven
PPL rozprostřených po celé České republice.
Samozřejmostí je internetové rozhraní "Tracing and Tracking" umožňující
zákazníkům sledovat aktuální stav během zásilky - průchod vstupním
bodem, zpracování na centrále, průchod výstupním bodem a předání zásilky
příjemci. Všechny přepravované zásilky jsou označeny čárovým kódem
(generuje ePS), který je snímán při každé manipulaci během cesty od
odesílatele až k příjemci. Součástí ePS je také propojení se speciálními
technologickými zařízeními, jako jsou ruční scannery, digitální váhy a
štítkové termotiskárny.
Během první etapy implementace ePS, systém zpracoval více než tři
milióny zásilek včetně paletových dodávek, dobírek, zahraničních zásilek
a dodávek příjemci v určitý časový interval. U každé zásilky je
sledováno přibližně 300 údajů, které slouží k důkladným analýzám
efektivity svozů a rozvozů a detailního mapování zákaznického
potenciálu.
V rámci software ePS jsou integrovány části logistické s účetnictvím a
financemi tak, aby byla zajištěna maximální efektivita systému v
nákladech na skladování, expedici a doprovodné služby balíkové dopravní
společnosti. Současná výkonnost systému je zajištěna dálkovou správou,
kterou ELINKX poskytuje ze svého datového centra v rámci dodávky
informačního systému ePS a služeb ASP.
Firma PPL - Professional Parcel Logistic byla založena v roce 1995. Dnes
je největší firmou v České republice, která se specializuje na expresní
přepravu balíků z domu do domu pro podniky, firmy i podnikatele.
Dosahuje rychlosti a kvality kurýrních služeb, ale zásluhou
propracovaného systému organizace přepravy se cenou blíží službám
spedičním. Distribuce zásilek je ze sedmi dep PPL zajišťována více než
150 automobily skříňového typu, v průběhu noci kamiony přepravují
zásilky mezi jednotlivými depy a centrálou.
PPL přepravuje zásilky až do hmotnosti 50 kg a běžná doba doručení
zásilky je do 24 hodin. Všechny přepravované zásilky jsou označeny
čárovým kódem, který je snímán při každé manipulaci na cestě od
odesílatele k příjemci. Prostřednictvím systému Tracing and Tracking lze
sledovat cestu zásilky a kdykoliv informovat zákazníka o průběhu
přepravy. Zásilky je možné prostřednictvím PPL přepravovat i do
zahraničí vzhledem k napojení na mezinárodní přepravní systém. V rámci
služby Echo pack lze v zemích zapojených do přepravního systému objednat
přepravu zásilky ze zahraničí k objednateli.
Nahoru

Unicorn dokončil projekt
na Srí Lance
Společnost
Unicorn dokončila projekt BOIS 2 (Backoffice Interface Server) pro
bankovní ústav National Mercantile Bank z Colomba na Srí Lance. Unicorn
vyvinul systémovou komponentu sloužící jako softwarové rozhraní pro
integraci systémů internetového bankovnictví BankWorld a backoffice
systému Banks.
Díky tomu budou mít nyní klienti banky možnost využívat všech výhod
internetového bankovnictví. Své odborné kapacity v oblasti ICT poskytl
Unicorn v rámci strategického partnerství s mezinárodní společností CR2,
která se zabývá vývojem software pro internetové bankovnictví a
integrací moderních komunikačních kanálů jako je WEB, WAP nebo SMS.
Většina programátorských prací proběhla v Praze. Vlastní implementace a
nasazení komponenty ale bylo realizováno na
Srí Lance.
Celý projekt pak trval zhruba čtvrt roku. Při vývoji byly použity
technologie MS SQL Server 2000, C++, aplikační server Orbix 3.3, CORBA,
TCPIO komunikace a multithreading.
Komponenty BOISu zajišťují komunikaci s BankWorld a TCPIO, zpracovávání
transakcí a provádění synchronizace mezi databází BankWorld a Banks.
Nahoru

Profesionální PC SCENIC s novými chipsety Intel 845G
Stolní
počítače řady SCENIC od Fujitsu Siemens jsou nyní k dispozici rovněž s
čipovou sadou Intel 845G. Tato sada jako první z řady určené pro
procesory Pentium 4 podporuje paměti DDR-SDRAM i novou sběrnici USB 2.0,
která má oproti dřívějšímu rozhraní USB 1.1 40x větší datovou
propustnost. Především však nová sada integruje LAN, zvuk i výkonnou
grafiku Intel Extreme přímo na základní desce počítače.
Integrace grafiky snižuje cenu systému, nesnižuje však výkon.
Technologie DVMT dokáže dynamicky přidělovat až 48 MB systémové paměti
mezi operační systém, aplikace a grafický systém. Díky této schopnosti a
rovněž s využitím nové renderovací technologie společnosti Intel
zvládnou počítače SCENIC i náročné aplikace v oblasti 2D a 3D.
SCENIC je rovněž vybaven kompletní sadou softwarových nástrojů pro
vzdálenou správu pracovních stanic i ochranou proti neoprávněnému
užívání, sestávající z integrované čtečky čipových karet SmartCard,
kryptovací čipové karty a příslušného softwaru. Všechny počítače SCENIC
s novou čipovou sadou budou dodávány včetně antivirového softwaru
F-Secure s bezplatnou aktualizací virové báze po dobu jednoho roku.
Počítače SCENIC s čipovou sadou 845G jsou na českém trhu k dispozici od
začátku června. Levnější verze s čipem 845GL, které budou pracovat pouze
se 400MHz sběrnicí a nebudou na rozdíl od verze 845G podporovat
rozšiřující AGP karty, se na domácím trhu v nabídce Fujitsu Siemens
objeví pouze v modelové řadě SCENIC T, a to rovněž od července letošního
roku.
Nahoru

Společnost HP
představuje nové produkty řady Evo
Společnost HP
uvádí na český trh čtyři nové modely z nové produktové řady Compaq Evo -
desktopy Evo D310, D510 a D510 Ultra-slim a notebook Evo N800.
Produktová řada Evo byla představena loni a je určena pro náročná
firemní a síťová prostředí.
Produktová řada Evo představuje škálu podnikových počítačů - od desktopů
s nejnovějšími technologiemi pro malé a střední podniky přes desktopy se
správou rozsáhlých IT systémů až po notebooky, které plní náročné
výkonnostní požadavky při zachování maximální mobility.
Společnost HP rozšiřuje řadu desktopů Compaq Evo o tři nové modely: Evo
D510, D310 a 510 Ultra-slim. Všechny obsahují novou čipovou sadu Intel
845G s integrovanou grafikou Intel Extreme Graphics. Tato integrovaná
grafická karta nabízí až pětinásobné zvýšení grafického výkonu oproti
předchozím produktům. Řada Evo D510 nabízí velkým společnostem maximální
stabilitu a ovladatelnost a obsahuje pomocné nástroje pro správu, které
zjednodušují správu IT. Modely této řady jsou založeny na PC
technologiích, jako např. podpora pamětí DDR a USB rozhraní verze 2.0.
Nový model Evo D510 Ultra-slim podporuje technologii MultiBay, která
umožňuje jednoduchým způsobem měnit externí pevné jednotky. Jednotky
jsou kompatibilní nejen s ostatními počítači Evo D510, ale i s notebooky
Evo. Model Evo D510 Ultra-slim s procesory Intel Pentium 4 a čipovou
sadou 845G je o 75 procent menší než modely předchozí generace stolních
počítačů a podporuje technologii MultiBay a bezdrátovou technologii
MultiPort. Model Evo D310 nabízí podnikům spolehlivé desktopy s
nejnovějšími technologiemi a slušným poměrem cena/výkon. Model Evo D310
obsahuje novou čipovou sadu Intel 845G s integrovanou grafikou Intel
Extreme Graphics, paměť DDR a rozhraní USB 2.0. Evo D310 se na českém
trhu již prodává v provedení microtower v ceně od cca 29 000 Kč.
Nová řada notebooků Evo N800 je určena pro podnikové zákazníky. Model
N800c umožňuje výměnu jednotek za provozu a podporuje technologii Compaq
Multiport. Notebook je tenký 3,3 cm, obsahuje nový mobilní procesor
Intel Pentium 4 - M a další prvky pro zvýšení výkonu jako grafický
adaptér ATI Mobility Radeon 7500, paměť DDR a sběrnici USB 2.0. Stylový
notebook v karbonovém provedení se stříbrnými detaily obsahuje 14'' nebo
15'' TFT displej a váží přibližně 2,5 kg dle modelu a příslušenství.
Navíc notebooky Evo N800 integrují zařízení Multiport, které umožňuje
využít bezdrátové technologie WLAN a Bluetooth.
Pro zjednodušení nasazení a správy modelu Evo N800 je nyní k dispozici
nová řada dokovacích stanic. Port Replicator a Advanced Port Replicator
jsou menší než tradiční dokovací stanice, podporují průchozí kartové
síťové rozhraní, umožňují použití externího monitoru a podporují dvě
další jednotky systému MultiBay. Dokovací řešení i šachta MultiBay s
vysokorychlostní sběrnicí USB (2.0) jsou také navrženy tak, aby byly
kompatibilní s budoucími generacemi notebooků.
Nahoru |
|
Případová studie |
Implementace platformy MS Windows 2000 v Severomoravské energetice
Společnost Hewlett-Packard v květnu letošního roku dokončila migraci na
softwarovou platformu Microsoft Windows 2000 ve společnosti
Severomoravská energetika. Jednalo se o komplexní přechod společnosti na
jednotnou platformu Windows. Projekt byl velmi rozsáhlý, a to jak
plošně, tak co do věcné šíře problematiky. Výsledkem je centralizace IT
infrastruktury v rámci Severomoravské energetiky, tj. sloučení správy ze
sedmi oblastních pracovišť do jednoho centra.
Pokračování
Nahoru
|
Konference, semináře |
Velké tažení Napoleona Bonaparte skončilo vítězstvím všech zúčastněných
Společnost
Expert & Partner uspořádala, v rámci svých marketingových aktivit,
zajímavou a v mnohém netradiční soutěž pro své odběratele nazvanou
"Velké tažení". Soutěž vznikla za účelem zvýšit motivaci odběratelů a
vtáhnout do atmosféry tvrdého businessu a soutěžení i trochu zábavy.
Soutěžilo se v několika kategoriích a hodnotil se zejména nárůst prodeje
výpočetní a kancelářské techniky.
Soutěž začala 1. dubna a byla ukončena po dvou měsících, tedy čtyřech
soutěžních kolech, 30. května. Soutěže se mohli zúčastnit všichni
smluvní odběratelé (dealeři) společnosti Expert & Partner, kteří se včas
zaregistrovali prostřednictvím webových stránek. Každý soutěžící
získával v průběhu soutěže hodnotící body v podobě císařských "dublonů"
- mincí z dob napoleonských tažení, přičemž hodnocení probíhalo každých
14 dní a to v každé kategorii individuálně. Soutěžící s nejvyššími počty
získaných dublonů z každé kategorie postoupili do finále, ve kterém měli
možnost vyhrát hlavní cenu. Vyšší počet získaných dublonů přitom
zvýhodňoval hráče ve finále soutěže. Samotné finále proběhlo v pravém
vojenském ležení ve Slavkově 15. června a soutěžilo se především o
hlavní ceny - 20 poznávacích zájezdů na Korsiku, rodné místo Napoleona
Bonaparte.
Finále bylo koncipováno tak, že i odběratelé, kterým se v průběhu
soutěže moc dobře nevedlo, mohli získat spoustu dublonů přímo na
kolbištích ve Slavkově. Během dvou soutěžních dnů získávali dublony v
nejrůznějších sportovních a vědomostních kláních v duchu napoleonské
doby. Tato klání prověřila smysl pro humor, sportovního ducha i týmovou
spolupráci všech zúčastněných.
Do soutěží se nakonec zapojilo 120 lidí a vítězem byl prakticky každý,
kdo do Slavkova přijel. I ti, kteří nakonec skončili v poli poražených
účasti v soutěži a finále rozhodně nelitovali. Kromě soutěží byl
finálový víkend totiž prošpikován celou řadou zábavních doprovodných
akcí, kterými byly projížďky na koních, poslech dobové hudby, sledování
šermířských klání apod.
Nahoru
|
Finanční monitor IT firem |
Corpus Solutions
plánuje další růst obratu
Česká společnost Corpus Solutions pracující v oblasti internetových
podnikových informačních systémů a řešení pro bezpečnost datových
komunikací, oznámila na výroční tiskové konferenci hospodářské výsledky
dosažené v roce 2001 a zároveň informovala o plánech společnosti.
Celkové tržby společnosti Corpus v roce 2001 dosáhly částky 105 milionů
korun (oproti 69 milionům Kč v roce 2000), z toho obrat za služby činil
přibližně 33 milionů korun (oproti 24 milionům Kč v roce 2000). Čistý
zisk společnosti dosáhl částky 9,7 milionů korun (oproti 4,4 milionům Kč
v roce 2000), což představuje nárůst o více než 120 %.
V oblasti budování komponentových otevřených informačních systémů se
bude společnost Corpus nadále opírat o své vlastní vývojové prostředí
XQW. XQW - prostředí pro vývoj a provoz otevřených IS přináší zrychlení,
zjednodušení a snížení nákladů na vývoj moderních kompomentových
informačních systémů založených na XML a Javě. Současně bude podporován
rozvoj komponent připravených k okamžitému nasazení, mezi něž dnes patří
Certifikační autorita, Transportní vrstva pro přenos XML dokumentů, XML
úložiště i komponenty pro budování systémů Web Content Management a
Document Management systémů.
V oblasti datové bezpečnosti a internetových systémů využívá společnost
Corpus při realizaci náročných řešení nejmodernější technologie a
přístupy včetně monitoringu v reálném čase. Společnost Corpus Solutions
se opírá o spolupráci s významnými partnery, mezi něž patří například
firmy Sun, BEA, Check Point Software Technologies, IBM (Informix) či
Oracle.
Nahoru

Hospodářské výsledky společnosti FIC CZ za rok 2001
Společnost FIC
CZ, která se zabývá montáží počítačů dosáhla v loňském roce obratu přes
sedm miliard Kč. K nejvýznamnějšímu nárůstu došlo ve 4. čtvrtletí 2001,
kdy FIC CZ otevřela dvě nové tovární haly a zvýšila tak šestinásobně
svoji výrobní kapacitu.
V tomto období utržila 4,657 mld. korun. V letošním roce plánuje
společnost FIC CZ tržby přes 17 miliardy korun. Přesto hospodaření
společnosti skončilo v roce 2001 se ztrátou 95 mil. Kč. V letošním roce
však již společnost očekává zisk několika desítek miliónů.
V roce 2001 společnost vyrobila přes 330 tisíc počítačů. V letošním roce
může produkce dosáhnout až 1 milión. S kapacitou 16 výrobních linek se
tak z FIC CZ stává koncern, který dokáže pokrýt většinu evropské
poptávky. Mezi největší zákazníky společnosti FIC CZ patří firmy Hewlett
Packard a Compaq. Společnost FIC CZ sídlící v Rudné u Prahy vznikla v
roce 1991 a v současné době má kolem 1 100 zaměstnanců. Jedná se o
dceřinnou společnosti nizozemské pobočky FIC, kterou 100% vlastní FIC
Group se sídlem na Tchaj-wanu. Mateřská společnost FIC Group byla
založena v roce 1980 a dnes je přední světovou firmou v oboru vývoje a
výroby motherboardů, osobních počítačů, notebooků a komunikačních
řešení.
Nahoru

Hospodaření u Expertů
Společnost
EXPERT & PARTNER engineering (EPe) dosáhla dle auditovaných
hospodářských výsledků společnosti PricewaterhouseCoopers za kalendářní
rok 2001 celkového obratu ve výši 339 mil. Kč a dosáhla zisku 7,7 mil
Kč.
Za uplynulé období zrealizovala společnost ve službách obrat 99 mil. Kč,
což představuje nárůst podílu služeb na 30 % z 16 % v roce 2000. Bylo
také dosaženo podstatného nárůstu produktivity ve srovnání s rokem 2000.
V roce 2001 úspěšně proběhla v EPe hlavní část restrukturalizačních
změn, která započala vstupem fondu rozvojového kapitálu CDEF do
společnosti. Vedení EPe provedlo řadu kroků, které analyzovaly
produktové portfolio, jeho profitabilitu a nároky na personální obsazení
s cílem ukončení těch projektů a produktů, jejichž ziskovost byla
minimální, respektive záporná. Dalším krokem byla optimalizace nákladů,
a to zejména nákladů fixních, souvisejících s chodem společnosti jako
takové. Došlo k přehodnocování dodavatelských smluv, snižování rozsahu
používaných služeb, vyjednávání smluv nových atd. Na základě
optimalizace produktového portfolia byly zjištěny nároky na personální
obsazení jednotlivých oddělení. Došlo k 27% snížení počtu lidí, a to
zejména z podpůrných skupin. Díky úspěšné restrukturalizaci došlo ke
snížení fixních nákladů o více než 32 %.
Společnost EXPERT & PARTNER engineering byla založena v roce 1991 a v
současné době se řadí k největším společnostem poskytujícím
profesionální služby v oblasti informačních technologií se zaměřením
především na konzultace v oblasti strategie využití IT/IS a bezpečnosti
IT včetně projektového řízení a na komplexní projekty obsahující ERP,
outsourcing a e-business.
Nahoru

Oracle za čtvrté
čtvrtletí oznamuje zisk
Čistý zisk společnost Oracle ve čtvrtém čtvrtletí roku byl 760 miliónů
dolarů nebo-li 0,14 dolaru na akcii bez započtení snižujícího výdaje
souvisejícího s investicí Oracle do společnosti Liberate Technologies.
Pro porovnání, ve stejném období předcházejícího roku dosáhla společnost
čistého zisku 0,15 dolaru na akcii.
Po započtení tohoto výdaje byl čistý zisk podle metodiky GAAP 656
miliónů dolarů nebo 0,12 dolaru na akcii. Provozní marže ve čtvrtém
čtvrtletí dosáhly rekordní úrovně 44 procent, zatímco ve čtvrtém
čtvrtletí 2001 se pohybovaly na úrovni 39 procent.
Tržby ve čtvrtém čtvrtletí byly 2,8 miliardy dolarů. Tržby z prodeje
nových softwarových licencí byly 1,15 miliard dolarů, zatímco tržby z
prodeje licencí na update byly 643 milióny dolarů. Příjmy z produktové
podpory byly 385 miliónů dolarů, z konzultačních služeb 487 miliónů a ze
školení a dalších oblastí činnosti 109 miliónů dolarů. Tržby za celý
fiskální rok 2002 byly 9,7 miliard dolarů, čistý zisk a zisk na akcii
bez započtení snižujícího výdaje byl 2,3 miliardy dolarů respektive 0,41
dolaru. Po započtení tohoto výdaje byl čistý zisk podle GAAP 2,2
miliardy dolarů a zisk na akcii 0,39 dolaru na akcii. Pro porovnání, ve
fiskálním roce 2001 dosáhl Oracle tržeb 11 miliard dolarů, čistého zisku
2,6 miliard dolarů a zisku na akcii 0,44 dolaru. Roční provozní marže
dosáhla rekordních 37 procent, zatímco dřívějším historickým maximem
bylo 35 procent v předchozím fiskálním roce.
Nejnovější průzkum mezi uživateli databází potvrzuje, že se databáze
Oracle používá se 72 až 81 procenty podnikových aplikací ve
společnostech žebříčku Fortune 100.
Nahoru |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Fujitsu Siemens zdokonalila nástroje pro správu úložišť FibreCAT
Společnost
Fujitsu Siemens ohlásila inovace v softwarové sadě pro správu zařízení
pro ukládání dat FibreCAT. Ve spolupráci se svým partnerem EMC vychází
Fujitsu Siemens vstříc požadavkům zákazníků na zjednodušování mechanismů
správy dat při souběžném zdokonalování funkcí zajišťujících dostupnost
úložiště a jeho ochranu proti výpadkům.
Control Center Navisphere, verze 6.0, nově obsahuje internetové
rozhraní, které umožňuje bezpečnou vzdálenou správu úložišť FibreCAT bez
nutnosti zřizovat dedikovanou administrační stanici.
Synchronní zrcadlení dat mezi vzdálenými systémy FibreCAT FC4700
zabezpečuje MirrorView 1.3, jehož pomocí lze mj. využít jeden port
zároveň k přenosu dat na server a k jejich zálohování. Software SnapView
zprostředkovává aktuální produkční data pro zálohování či jiné operace
bez nutnosti přerušit práci s produkčními daty. Nová verze SnapView 1.3
umožňuje vytvářet až osm kopií každé logické jednotky (LUN) systému
FibreCAT.
Nahoru

Software pro správu
sítě na platformě Java
Firma Allied
Telesyn uvolnila první ze svých produktů ze série nástrojů určených ke
správě síťových zařízení - AT-View Plus. Pomocí této aplikace, která
byla vyvinuta s použitím Javy, lze řídit síťové produkty postavené na
libovolné z hlavních platforem jako je HP OpenView, Tivoli, CA/TNG nebo
SNMPc od Castle Rock.
Pružnost použité architektury Java umožňuje nasazení AT-View Plus v
malých společnostech stejně jako při správě síťových zařízení v
rozsáhlých síťových systémech.
Aplikace AT-View Plus je schopna detekovat nová zařízení přidaná do sítě
a uživatel je pak může prostřednictvím jednoduchého grafického rozhraní
konfigurovat. Funkce monitorování a správy sítě spolupracují s nástroji
kontrolujícími a analyzujícími síťový provoz, přičemž výsledné
statistiky je možné zobrazit v grafické formě a to i pro jednotlivé
úrovně. Rovněž tak je možné provádět tvorbu statistik, které jsou
důležité pro identifikaci a řešení případných problémů, ještě předtím
než začnou snižovat celkový výkon sítě.
Java technologie představuje nezávislost aplikace na operačním systému,
na rychlost tvorby a snadnou podporu a údržbu. Program AT-View Plus je v
současnosti k dispozici pro platformy Windows a Unix, přičemž v budoucnu
jej lze adaptovat pro další systémy. Aplikace AT-View Plus bude dostupná
pouze v jediné verzi, podporující všechny produktové řady společnosti
Allied Telesyn.
Nahoru |
|
Informační společnost |
IBM kupuje Metamerge
IBM včera oznámila, že koupila všechny akcie společnosti Metamerge, což
je (byla) přední poskytovatel softwaru na integraci adresářů. IBM
koupila Metamerge se záměrem přidat do svého portfolia softwarových
produktů integraci adresářů. Finanční podrobnosti transakce nebyly
zveřejněny.
Software od Metamerge má napomoci zákazníkům integrovat informace o
uživatelích, aplikacích a síťových prostředcích z různých počítačových
systémů. SW dokáže integrovat všechny aspekty provozu e-business včetně
dat, aplikací, obchodních procesů a portálů.
Společnost Metamerge bude okamžitě integrována do divize IBM Software
Group a její produkty budou od nynějška k dispozici od IBM.
Metamerge byla
soukromá společnost se sídlem v norském Oslu.
Nahoru

SAS vytvořil divizi
řízení výkonnosti
Společnost SAS
informovala o zřízení Divize řízení výkonnosti a jmenování Chrise
Piepera, zakladatele a bývalého generálního ředitele společnosti ABC
Technologies, šéfem nové divize a výkonným viceprezidentem SASu pro
oblast řízení výkonnosti.
Divize řízení výkonnosti bude prodávat řešení, která firmám umožní
získávat přesné a včasné informace ze všech částí jejich struktury a
integrovat je s informacemi o zákaznících, dodavatelích a dalšími
informacemi z jejich vlastních datových skladů. Tohoto cíle bude
dosaženo díky integraci původních aplikací ABC Technologies a vlastního
softwaru SASu pro business intelligence.
Divize řízení výkonnosti zahrnuje stávající National Buiness Solution
Team a oddělení Marketing Automation Pratice. National Buiness Solution
Team vedený Johnem Loucksem a oddělení Marketing Automation Pratice,
jehož manažerem je David Macdonald, spojí své úsilí s původním týmem ABC
Technologies, který vede dřívější provozní ředitel (COO) této
společnosti, Don McDougall.
SAS získal oregonskou firmu ABC Technologies v březnu 2002. Díky této
akvizici se spojují technologie řízení výkonnosti společnosti SAS a její
zkušenosti v oblasti podnikové inteligence s finančním řízením založeném
na aktivitách společnosti ABC Technologies.
Nahoru

NEXTRA zřizuje v Praze zastoupení pro střední a východní Evropu
S platností od
1. července začne v Praze oficiálně fungovat regionální zastoupení
společnosti NEXTRA/TBS (Telenor Business Solutions) pro střední a
východní Evropu. Jeho ředitelem byl jmenován Viceprezident společnosti
NEXTRA/TBS Soren Asger Ravn.
Doposud veškeré záležitosti týkající se střední a východní Evropy
koordinovali přímo z Norska. Přesunutím regionálního zastoupení do Prahy
se firma chce ještě více přiblížit stávajícím a potencionálním
zákazníkům a využít možností, které trhy v regionu střední a východní
Evropy nabízejí.
Nově jmenovaný ředitel - pan Soren Asger Ravn se narodil 21. srpna 1959
v Dánsku. V roce 1982 získal bakalářský titul na Aarhus School of
Business Administration a na téže škole získal v roce 1985 titul MBA.
Hovoří dánsky, anglicky, norsky, švédsky a dorozumí se také německy. Ve
společnosti NEXTRA/TBS působí od roku 2000 a kromě funkce Viceprezidenta
pro záležitosti ve střední a východní Evropě je také Obchodním a
marketingovým ředitelem.
Soren Asger Ravn pracoval v průběhu své kariéry například ve
společnostech Hewlett Packard AS a Mogens Klein AS (dnes ITC Scandinavia
AS), kde se věnoval především oblasti prodeje a marketingu. Před svým
nástupem do společnosti NEXTRA AS pracoval několik let v Computer
Associates, kde naposledy zastával funkci divizního senior
viceprezidenta pro Evropu. Soren Asger Ravn má rád tenis, golf, fotbal,
lyžování, vaření a cestování, je rozvedený a jeho 16letá dcera žije v
Dánsku.
Nahoru

TOP 10 systémových
integrátorů roku 2002
V soutěži TOP 10 systémových integrátorů nominované společnosti usilují
o zařazení mezi deset systémových integrátorů roku 2002 s vnímanou
nejlepší pozicí na trhu systémové integrace, tedy těch společností,
které jsou odbornou veřejností považovány za nejvýraznější a nejznámější
systémové integrátory v České republice. V letošním roce se do 4.
ročníku nominovalo celkem 17 společností, jejich seznam včetně
referenčních projektů všech soutěžících a jejich firemních profilů
naleznete na této
adrese.
Volby v soutěži TOP 10 SI roku 2002 probíhají od 15. května do 30.
června. Volit mohou členové spolupořádajících společností (ISACA CRC,
ČSSI, SPPŘ a CACIO), dále účastníci konference Systémová integrace 2002
a účastníci konference Knowledge management 2002. Možnost ovlivnit volbu
mají rovněž zástupci vrcholového managementu společností, které se
umístili v žebříčku nejvýznamnějších společností vyhlášeném sdružením
CZECH TOP 100.
Slavnostní vyhlášení TOP 10 systémových integrátorů roku 2002 proběhne v
říjnu v Brně.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|