HLEDEJ
 V SEKCI
 

5. června 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální čislo 

Předplatné časopisu IT System - Akce

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Vision Enterprise s novým produktem Vision Word
Podnikové aplikace v kapse
Tiscali komunikuje se zákazníky po novém
IBM a Colgate - Palmolive navazují partnerství
Západočeská energetika nasadí analytické CRM řešení SAS
Regionální E-Government v rozvoji
Chytré řešeni pro e-learning od HP
FrameMaker číslo 7 je na trhu
Oraclovské nástroje pro vývoj transakčních aplikací a aplikací BI
Server PRIMERGY H250 uspokojí vaše data
HP představuje nové AlphaServery
APC zálohuje vzdušný prostor České republiky
Linux opravdu pro všechno

Analýza
Posuny v pohledu na bezpečnost datových komunikací

Konference, semináře
Účinná technologie pro operativní i strategické řízení
Řízení projektů a implementace informačních systémů

Finanční monitor IT firem
Hospodaření ve firmě Cisco

Internet, komunikace a sítě
Zvýšení důvěryhodnosti e-mailové komunikace
Avaya předává sjednocené sítě do rukou FIFA
Směrovače pro podnikové pobočky a uživatele pracující na dálku
Směrovače střední řady s inteligentními službami

Informační společnost
Raj Nathan navštívil Prahu
Nové HP s novou organizační strukturu pro Českou republiku
RadioMobil má nového ředitele vnějších vztahů
Alcatel kupuje firmu Telera
Xerox jmenovala nového finančního ředitele
Ondřej Marek ve funkci marketingového ředitele Citrixu
Změny ve vrcholovém vedení APP


GolfWits


Podnikové aplikace

Vision Enterprise s novým produktem Vision Word
LLP Group uvede v červenci na český trh novou verzi souboru nástrojů manažerského informačního systému Vision Enterprise 5.1.4. Ten zajišťuje komfortní a rychlý přístup k podnikovým datům a tvorbě reportů, což usnadňuje řídícím pracovníkům přijímat kvalitnější rozhodnutí o dalším směřování chodu firmy.
Vision Enterprise je dodáván jako nadstavba k ERP systému SunSystems. Současně s uvedením této verze se rozšíří řada produktů Vision Enterprise o nový produkt Vision Word.
Mezi hlavní rozšíření Vision Enterprise 5.1.4. patří již zmiňovaný Vision Word určený pro vytváření sestav v prostředí MS Word. Nově lze rovněž spouštět aplikace Vision prostřednictvím webového prohlížeče bez nutnosti instalace klienta na lokálním PC a rozšíření funkcí nástroje Vision Digital Dashboard s přihlédnutím k novým možnostem nástroje MS Outlook 2000
Nový produkt Vision Word je určen pro vytváření sestav a reportů v prostředí Microsoft Word. Zajišťuje rychlý a adaptibilní způsob pro získávání aktuálních dat z informačního systému SunSystems a ukládání dat do Wordu. Využití produktu Vision Word umožní načíst do těchto dokumentů aktuální data uložená v databázích systému SunSystems. Výstupy jsou k dispozici v různých podobách, včetně formátů HTML, PDF, e-mailu nebo tisku. Vision Word tedy rozšiřuje funkcionalitu Wordu a umožňuje výkonné reportování a prezentaci. Svojí flexibilitou a jednoduchým ovládáním umožňuje efektivně analyzovat data a to i těm zaměstnancům firmy, kteří přímo nepracují v technických nebo účetních odděleních firmy.
Současná verze sady nástrojů Vision Enterprise dostupná na našem trhu obsahuje Vision Executive (aplikace pro vícerozměrné analýzy hlavní knihy), Vision XL (funkce zabudované do produktu MS Excel pro tvorbu reportů a analýzu dat hlavní knihy a logistiky), Alert (automatizace procesů tvorby a distribuce sestav či reportů), Budget Management (tvorba a analýzy rozpočtů) a Digital Dashboard.

Nahoru

 

Podnikové aplikace v kapse
Potřebujete přístup k podnikovým aplikacím, které běží na vašem serveru i ze svého kapesního PC? Pak právě pro vás je určena nadstavba operačního systému Citrix MetaFrame, která podporuje a rozšiřuje možnosti kapesního počítače Pocket PC 2002.
Aktualizace obrazovek, stisky kláves a kliknutí myši jsou přenášeny mezi kapesním PDA klientem a serverem přes síť. Uživatelé vidí a pracují s rozhraním aplikace, ale aplikace je 100% vykonávána na serveru.
Citrix MetaFrame spolu s technologií Citrix Independent Computing Architecture (ICA) poskytuje uživatelům zařízení Pocket PC 2002, bezdrátový přístup k aplikacím pro OS Windows, UNIX nebo napsaný v jazyce Java s použitím normálních požadavků na šířku pásma.
Nový operační systém Pocket PC 2002 od společnosti Microsoft obsahuje změny včetně nového uživatelského rozhraní, jednodušší navigace a zlepšené možnosti uzpůsobení. Pocket PC 2002 navíc nabízí zvýšenou bezpečnost zařízení a prohlížeč www stránek. Zákazníci společnosti Citrix mohou stáhnout klienta Citrix ICA pro všechny verze operačního systému Pocket PC na této adrese.

Nahoru

 

Tiscali komunikuje se zákazníky po novém
Společnost Brain Systems dokončila implementaci systému pro správu komunikace se zákazníky, a to pro společnost Tiscali. Systém je postavený jako intranet, a slouží také jako databáze informací o klientech.
Operátorům call centra Tiscali poskytuje okamžitý přehled o jednotlivých zakázkách a jejich historii. Nové řešení obsluhuje data desetitisíců zákazníků společnosti, která je v současnosti nejpoužívanějším poskytovatelem připojení k internetu v České republice.
Toto řešení, dodávané na klíč, které společnost Brain Systems vytvořila za dva měsíce, je postaveno na technologii Microsoft. Intranetová aplikace podporovaná databázovým serverem Microsoft SQL Server 2000 běží na webovém serveru Microsoft Internet Information Server 5.0. Celý systém je provozován na platformě Microsoft Windows 2000 a využívá technologii ASP. Aplikace byla do ostrého provozu uvedena na začátku dubna tohoto roku.
Díky webovému rozhraní je systém přístupný z libovolného klientského zařízení s webovým prohlížečem. Operátoři díky novému systému nyní mají při kontaktu se zákazníky okamžitě k dispozici veškeré potřebné údaje a zákazníkovi tak mohou poskytnout kvalitnější služby. Systém však nevyužívají pouze operátoři call centra, ale i obchodní oddělení a samozřejmě marketingové oddělení a management v rámci celé České republiky.

Nahoru

 

IBM a Colgate - Palmolive navazují partnerství
Koncern Colgate-Palmolive si vybral IBM jako svého strategického dodavatele infrastrukturních technologií včetně serverů, systémů pro ukládání dat, softwaru, osobních počítačů a dalších produktů. Koncern díky tomu nahradí starší produkty pocházející od jiných výrobců.
IBM dodá infrastrukturu, na které fungují kritické obchodní provozy Colgate-Palmolive, zejména globální aplikace SAP.
Společnost Colgate-Palmolive už začala zavádět unixové servery IBM eServer pSeries, úložné servery IBM TotalStorage Enterprise Storage Server (s kódovým označením Shark) a podnikový řídící software Tivoli. Podle odhadů Colgate-Palmolive už tato řešení přinesla 40procentní zvýšení výkonnosti a posílení spolehlivosti proti předchozím systémům společnosti.
Jednou z nejzajímavějších součástí infrastruktury společnosti Colgate je její obchodní datový sklad - rozsáhlý systém, který poskytuje manažerům přístup k důležitým informacím z celého světa, například k cenám surovin na několika desítkách trhů. Tento systém, běžící na serverech IBM eServer a Enterprise Storage Server, bude v konečné fázi obsahovat 50 terabajtů obchodních dat.

Nahoru

 

Západočeská energetika nasadí analytické CRM řešení SAS
SAS a konzultační firma Soluziona odstartovali společně s dalšími partnery implementaci CRM řešení pro Západočeskou energetiku (ZČE).
ZČE je první energetickou společností v České republice, která s cílem zlepšovat kvalitu a rozsah služeb poskytovaných zákazníkům vypsala v loňském roce veřejnou soutěž na dodávku a implementaci CRM systému. Vítězem této soutěže se stala společnost Soluziona, jako hlavní garant řešení, a jedním z klíčových subdodavatelů technologického řešení je společnost SAS Institute ČR.
Základními technologiemi pro realizaci tohoto projektu byla zvolena řešení společností SAS a Siebel. Očekávaná doba implementace celého řešení, které zahrnuje oblasti operativního a analytického CRM a jejich integraci s ostatními systémy Západočeské energetiky, je 14 měsíců. Společnost SAS se bude na jeho realizaci podílet dodávkou kompletního řešení pro oblast marketingu, kde se klade velký důraz na analytickou přípravu a využití zpracovaných údajů o zákaznících, s následným využitím pro segmentaci, profilování, přípravu a vyhodnocování marketingových kampaní. Implementace projektu marketingu, postaveného na technologiích SAS, se odhaduje na 7 měsíců.

Nahoru

 

Regionální E-Government v rozvoji
Společnosti Logica a Pecaso - konzultační firma zaměřená na rozvoj lidských zdrojů a implementaci specializovaných informačních systémů - oznámily vytvoření strategického partnerství, na jehož základě budou vyvíjet a dodávat IT řešení pro organizace regionální veřejné správy, tedy pro E-Government.
Tato řešení, jejichž základem budou produkty SAP, mají umožnit občanům, aby všechny své záležitosti vyřizovali výhradně elektronickými kanály.
Mezi hlavními přínosy spolupráce obou firem budou - kromě přechodu na on-line služby - také snížení nákladů a zvýšení efektivity práce úřadů. Logica bude zajišťovat také hostování a dlouhodobou podporu těchto řešení. První takové společné řešení již využívá magistrát londýnské čtvrti Haringey (200 tisíc obyvatel).
V další fázi spolupráce se Logica a Pecaso zaměří na sektory v průmyslu a dopravy v evropských zemích, přičemž základem společné nabídky by se měl stát mySAP Enterprise Portal.


Nahoru

 

Chytré řešeni pro e-learning od HP
Vzdělávací centrum Hewlett-Packard podepsalo smlouvu se společností Trask Solutions, podle které Trask dodá HP aplikaci, systém pro elektronické vzdělávání (LMS). HP tak kromě svého nadnárodního řešení získá lokalizované řešení HP Open Mind, které je postaveno na platformě eDoceo od společnosti Trask Solutions.
Jádrem projektu je implementace e-learning systému a konzultačních služeb. Součástí projektu je také spolupráce na definování standardů pro elektronickou výuku v ČR. Významným rysem projektu je dohoda obou společností o technické spolupráci i při dalších projektech u zákazníků obou společností.

Nahoru

 

FrameMaker číslo 7 je na trhu
Nejnovější sedmičková verze FrameMaker od Adoby je výkonným řešením pro vytváření a publikování XML, které automatizuje a zjednodušuje správu informací v celém rozsahu podnikání.
Tato verze obsahuje nástroje pro vytváření strukturovaného obsahu pro XML i SGML (které se dříve prodávaly samostatně), a přináší uživatelům výhody strukturovaného vytváření dokumentů. Nové, jednoduché rozhraní pro WYSIWYG (What You See Is What You Get) zpracování textu dovolí rozšířit publikační proces na více lidí, protože není třeba, aby tito uživatelé měli znalosti kódování XML.
FrameMaker dává podnikům snadný způsob, jak využít XML k usnadnění opakovaného využití obsahu a k urychlení přístupu na trh pro rozhodující materiály podniku. Kromě podpory pro vytváření, úpravy, import a publikování platného obsahu XML dovoluje prostředí FrameMakeru založené na šablonách efektivně publikovat dokumenty z jednoho zdroje pro více kanálů. Ty mohou zahrnovat tisk, formát Adobe PDF (Portable Document Format), Web, e-knihy a kapesní organizéry - tím může zefektivnit celkové podnikové operace.
FrameMaker Server, který je již také k dispozici, poskytuje společnostem pružnost potřebnou pro automatizaci a personalizaci publikování obsahu řízeného daty pro více kanálů.
Na rozdíl od jiných řešení založených na XML umožňuje organizacím efektivně sdílet soubory v rámci podniku i s ostatními partnery. Do dokumentů lze také začlenit grafiky SVG (Scalable Vector Graphics), takže webové verze mohou obsahovat vysoce kvalitní vektorové grafiky.
Ke zjednodušení spolupráce na dokumentech, sdílení obsahu a schopnosti vyhledávání informací nyní FrameMaker podporuje technologii WebDAV a platformu Adobe XMP (Extensible Metadata Platform). XMP poskytuje aplikacím Adobe společnou základnu, která standardizuje výměnu metadat v celém publikačním pracovním procesu.
Verze FrameMakeru 7.0 pro jeden počítač je za 37 750 Kč.

Nahoru

 

Oraclovské nástroje pro vývoj transakčních aplikací a aplikací BI
V těchto dnech si již můžete pořídit sady nástrojů pro vývoj vlastních transakčních aplikací a aplikací Business Intelligence - Oracle9i Developer Suite - na automatizaci a optimalizaci celého cyklu vývoje software.
Celá Oraclovská sada je samozřejmě integrována s nejnovějšími verzemi produktů Oracle9i Application Server a Oracle9i Database a poskytuje soubor funkcí na vytváření transakčních aplikací a aplikací Business Intelligence. Navíc jsou všechny nástroje poskytnuty k vyzkoušení zdarma.
Oracle9i Developer Suite umožňuje vývojářům vyvíjet aplikace a webové služby s použitím technologií jako Java, XML a SQL. Celá sada obsahuje následující vývojové nástroje pro transakční aplikace a webové služby:
· Oracle9i JDeveloper - integrované vývojové prostředí pro Javu, XML a SQL, jež slouží k vytváření aplikací a webových služeb pro všechny operační systémy a všechna klientská zařízení, od serverů, přes stolní počítače až po mobilní zařízení.
· Oracle9i Forms Developer - deklarativní nástroj pro rychlý vývoj transakčních aplikací v jazyce PL/SQL.
· Oracle9i Designer - nástroj pro vytváření grafických modelů architektury aplikací a automatické generování aplikačních modulů.
· Oracle9i Software Configuration Manager - nové integrované nástroje na správu konfigurací software, které umožňují spravovat projekty s ostatními vývojáři a více souběžnými pracovními procesy jakéhokoli rozměru a složitosti.
Oracle9i Developer Suite poskytuje rovněž následující integrované nástroje na vytváření aplikací Business Intelligence a datových skladů:
· Warehouse Builder - prostředí pro návrh BI a datového skladu, které umožňuje konsolidovat roztříštěná data a metadata z hotových aplikací, zakázkových nebo starších aplikací i z logů webových serverů do Oracle9i Database.
· Reports Developer - deklarativní podnikový reportovací nástroj na vytváření velmi věrných reportů z jakéhokoli datového zdroje. Vygenerované zprávy lze bezpečně zveřejnit v libovolném formátu na jakémkoli místě určení.
· Discoverer - intuitivní nástroj na vytváření improvizovaných dotazů, reportování a analýzu pro koncové uživatele, kteří potřebují snadno přistupovat k informacím.
· Clickstream Intelligence Builder - nový nástroj BI na analýzu webového provozu a aktivit za účelem zlepšení celkové efektivity webu.
· Business Intelligence Beans - sada na standardech založených, opakovaně použitelných komponent JavaBean pro rychlou implementaci vyspělých analytických aplikací v jazyce Java.
Oracle9i Developer Suite je nyní zdarma ke stažení a vyzkoušení, licence pro jednoho vývojáře stojí 5 000 dolarů.

Nahoru

 

Server PRIMERGY H250 uspokojí vaše data
Společnost Fujitsu Siemens uvádí na trh univerzální server PRIMERGY H250 se dvěma výkonnými procesory Intel Xeon, záložní paměťovou pozicí, investičně nenáročnou variantou technologie RAID a plně integrovaným systémem pro vzdálenou správu.
H250 může najít uplatnění zejména tam, kde se desítky či stovky uživatelů potřebují spolehlivě dostat ke spoustě dat. Exchange Server provozovaný na Primergy H250 dokáže např. pojmout roční korespondenci, kontakty, organizaci schůzek a historii úkolů zhruba 1000 uživatelů využívajících firemní Outlook s intenzitou vrcholového manažera.
Server PRIMERGY H250 může být osazen 1 až 2 procesory Intel Xeon o frekvenci 1,8 až 2,4 GHz s novou technologií "hyper-threading", díky níž se jeden fyzický procesor jeví vůči aplikaci a operačnímu systému jako dva logické procesory, a dokáže tak zpracovávat dvě operace současně. Technologie okamžité náhrady paměti, tzv. hot-spare, využívá záložní paměťovou pozici, která v případě poruchy jednoho z běžících modulů postiženou část paměti okamžitě zastoupí. Systém je nepřetržitě monitorován a dokáže tak záložní paměťový modul - s kapacitou až do 4 GB - včas zapojit dřív, než dojde ke kritické poruše.
Díky interní diskové kapacitě až 876 GB je H250 vhodnou platformou pro řešení s velkými objemy dat. Cenově dostupné zvýšení výkonu a snížení chybovosti přináší technologie volitelného bezkanálového (Zero-Channel) RAID: jedná se o PCI RAID řadič bez vlastních SCSI kanálů, který namísto toho využívá SCSI kanály na serverové základní desce. Takový řadič je zhruba o 60 % levnější než běžný RAID řadič. Požadavky na spolehlivost zajišťuje plně integrovaný systém pro vzdálenou správu, který je schopen monitorovat server a jeho subsystémy autonomně prostřednictvím lokální sítě či modemového připojení.
Doporučená koncová cena serveru H250 v konfiguraci 2x Intel Xeon 1,8 GHz, 2 GB DDR-RAM a 6x 36GB pevný disk vyměnitelný za provozu činí něco málo přes 300 tisíc korun.

Nahoru

 

HP představuje nové AlphaServery
Společnost HP představila server HP AlphaServer DS20L a superpočítač HP AlphaServer SC20. Oba představené modely nabízejí vysokou výkonnost v prostorově úsporné, rackové konfiguraci.
HP AlphaServer DS20L je velikosti 1U a obsahuje dva 64bitové procesory Alpha a až 2 GB paměti. Do jednoho kabinetu o výšce dva metry lze umístit až 40 serverů DS20L. Superpočítač HP AlphaServer SC20 je založený na serverech DS20L. Dodává se s operačním systémem HP Tru64 UNIX, může obsahovat až 128 vysokorychlostně propojených módů DS20L a poskytuje výkon 426 gigaflops (426 miliard operací za vteřinu). Společnost HP nabízí AlphaServer DS20L rovněž v clusterových konfiguracích s operačními systémy HP Tru64 UNIX a Linux s různými možnostmi propojení.

Nahoru

 

APC zálohuje vzdušný prostor České republiky
Řízení letového provozu České republiky si v oblasti ochrany napájení zvolilo společnost APC. S rozvojem systémů pro řízení letového provozu bylo totiž potřeba zvolit dokonalejší zabezpečení. Důvodem pro volbu produktů APC byly především jejich malé rozměry, ale nelze pominout i bezpečnější manipulaci a spolupráci se stávajícím dieselgenerátorem.
Vzhledem k mimořádné důležitosti zabezpečení nepřerušitelného napájení systémů řízení letového provozu je v budově v současnosti provozováno pět elektrosystémů. Tyto systémy se odlišují zejména stupněm důležitosti a podle toho také úrovní zabezpečení dodávky elektrické energie. Pro napájení nejdůležitějších systémů a zařízení jsou zřízeny dva rovnocenné redundantní elektrosystémy zálohované UPS a podporované dieselgenerátorem. Před instalací řešení APC byly tyto systémy vybaveny každý jednou UPS. Toto řešení však pro nároky současných požadavků již přestalo technicky vyhovovat, a to zejména z hlediska redundance při možné poruše nebo údržbě UPS.
Pro instalaci řešení APC bylo zvoleno použití paralelně redundantního provozu dvou záložních zdrojů v každém elektrosystému. V ŘLP ČR byly tedy nainstalovány dvě dvojice UPS APC Silcon 160 kW s dobou zálohování 1 hodina při plném výkonu jedné UPS. Oba takto zálohované elektrosystémy pracují v normálním režimu samostatně a na sobě nezávisle. Přitom byla zachována možnost propojení obou systémů pomocí nouzových propojek a to bez nutnosti přechodu záložních zdrojů na provoz v přemostění bypasem. Napájená zařízení jsou převážně počítačového charakteru.
Instalaci prováděla firma Elektromontáže Slaný, zprovoznění systému bylo řešeno firmou Altron. Vzhledem k omezeným prostorovým možnostem ŘLP ČR nebylo možné vyčlenit pro nové UPS a akumulátory nové prostory. Proto bylo nutné instalaci provádět ve dvou etapách za plného provozu. Nejdříve bylo nutné demontovat jeden z původních náhradních zdrojů, aby se vytvořil dostatečný prostor pro jednu dvojici nových UPS. Oba zálohované elektrosystémy byly před zahájením demontáže propojeny do paralelního režimu s napájením z druhého zdroje.
Po provedení stavebních úprav v rozvodně a akumulátorovně, byla nainstalována první dvojice UPS včetně příslušenství pro jeden elektrosystém. Po zprovoznění a otestování této paralelně redundantní dvojice na ni byla převedena bezvýpadkově veškerá spotřeba - tedy oba zálohované elektrosystémy. Dále následoval obdobný postup pro instalaci druhé dvojice UPS. V závěru byly zálohované elektrosystémy odděleny, každý s napájením samostatně z jedné dvojice paralelně redundantních zdrojů.

Nahoru

 

Linux opravdu pro všechno
Společnosti Caldera, Conectiva, SuSE Linux a Turbolinux oznamují vznik společného projektu nazvaného UnitedLinux. Jeho cílem je vývoj unifikovaného linuxového operačního systému, určeného především pro kritické nasazení v podnikové sféře. V rámci projektu bude sestaven základní systém, který bude sloužit jako standardizovaná a jednotná základna pro vývoj dalších produktů.
Přínosem pro producenty hardwaru a softwaru je především zpřehlednění trhu s linuxovými operačními systémy. Namísto nutnosti podporovat celou řadu odlišných linuxových operačních systémů jim projekt nabízí možnost využít sjednocující platformu - UnitedLinux.
UnitedLinux plně podporuje linuxové standardy, zejména jednotnou adresářovou strukturu (FSH), pojmenování a umístění systémových souborů (LSB), lokalizační rámec Li18nux a další. Základem pro realizaci projektu bude produkt SuSE Linux Enterprise Server. Projektu již vyjádřili podporu i velcí obchodní partneři, například AMD, Borland, Fujitsu-Siemens, Hewlett-Packard, IBM, Intel, či SAP.
První řešení založená na produktu UnitedLinux by měla být uvedena na trh v posledním čtvrtletí letošního roku ve verzích pro třicetidvoubitové a šedesátičtyřbitové hardwarové architektury AMD (Athlon, Opteron), Intel (Itanium) a kompletní řadu IBM eServer.

Nahoru


MODERNÍ DATABÁZE 2002


Analýza

Posuny v pohledu na bezpečnost datových komunikací - od bariér ke kontrolovaným branám
Přes opakovaně zdůrazňovanou potřebu zvýšit ochotu a možnost lidí stěhovat se za práci jak v rámci České republiky, tak posléze i v rámci volného evropského trhu se zdá, že naše ne-ochota opustit "rodnou vísku" není jen českým národním rysem, ale spíše celoevropskou záležitostí.

Pokračování
Nahoru
 

Konference, semináře

Účinná technologie pro operativní i strategické řízení
Za účasti zástupců společnosti Microsoft pořádá ostravská společnost Q.gir seminář s názvem Manažerské vyhodnocení - K2 OLAP. Cílem semináře, který se uskuteční ve čtvrtek 6. června od 9 hodin v sále B Kongresovém centra na Brněnském výstavišti, je seznámení účastníků s elegantním řešením manažerského multidimenzionálního vyhodnocování a analýz informací v oblasti podnikového řízení.
Odborníci ze společností Q.gir a Microsoft budou hovořit o způsobech využití technologie OLAP v IS K2 a konkrétních aplikacích v ekonomických, obchodních a marketingových analýzách.
Podle dosavadních zkušeností je hlavním přínosem technologie OLAP schopnost nalezení vztahů mezi daty z veškerých dostupných hledisek - počínaje například obratem, ziskovostí, dodavateli, odběrateli, přes zásoby, obrátkovost artiklu, až třeba po finance a členění nákladů. Tyto závislosti pomáhají při analýze odlehlých hodnot, které jsou způsobeny externími či interními vlivy, takže se mohou objevit při různých úhlech pohledu zcela nové a nečekané informace, významné pro lepší operativní i strategické řízení.

Nahoru

 

Řízení projektů a implementace informačních systémů
Ve čtvrtek 20. června pořádá společnost Inmedias v romantickém prostředí zámku Mikulov 6. technický seminář na téma "Řízení projektů a implementace informačních systémů". Jeho cílem je poskytnout manažerům a klíčovým uživatelům informačních systémů informace z oblasti teorie i praxe řízení projektů a implementace informačních systémů.
Klíčová témata semináře jsou řízení projektů, implementace informačních systémů, pravidla pro budování distribuovaných systémů, technické potřeby pro budování sítí. Po skončení oficiálního programu následuje neméně zajímavý ne-IT program na zámku. Večerní část dne se bude konat například ve vinném sklepě pod Kozím Hrádkem.
Podrobnější program, včetně pozvánky a možnosti k přihlášení naleznete na této webové stránce.

Nahoru
 

Finanční monitor IT firem

Hospodaření ve firmě Cisco
Po ukončeném třetím čtvrtletí finančního roku 2002 oznámila společnost Cisco, že její čisté proforma příjmy vzrostly mezikvartálně o 26 % a meziročně o 26,4 %.
Prodej ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2002 vzrostl na 4,8 mld. dolarů (v roce 2001 to bylo 4,7 mld. dolarů), což představuje dvouprocentní nárůst. Čistý zisk za toto období byl podle obecně platných účetních standardů 729 mil. dolarů, což představuje zisk 10 centů na akcii. Pro srovnání, ve třetím kvartále 2001 byla zaznamenána čistá ztráta 2,7 mld. dolarů, tedy 37 centů na akcii a ve druhém kvartále čistý zisk 660 mil. dolarů, tedy 9 centů na akcii.
Čistý proforma zisk bez započítání mimořádných položek byl 838 mil. dolarů, tedy 11 centů na akcii ve srovnání s 230 mil. za stejné období roku 2001 a 664 mil. v druhém čtvrtletí 2002. Ve srovnání s rokem 2001 to představuje skoro čtyřnásobný nárůst. Čistý obrat za devět měsíců finančního roku 2002 činil 14,1 mld. dolarů.

Nahoru


Marketing Management 2002


Internet, komunikace a sítě

Zvýšení důvěryhodnosti e-mailové komunikace
E-mail je užitečným pomocníkem, ale nese s sebou také rizika. Neoprávněné osoby mohou nechráněné emailové zprávy otevírat, posílat dalším lidem nebo je pozměňovat. Právě software pro správu digitálních certifikátů RSA Keon CA má koncovým uživatelům umožnit šifrovat a digitálně podepisovat důležité dokumenty zasílané prostřednictvím elektronické pošty, včetně příloh libovolného druhu, takže ke zprávě má přístup pouze zamýšlený příjemce.
Nová zdokonalení RSA Keon pro správu digitálních certifikátů umožňují organizacím jednoduše implementovat řešení bezpečné elektronické pošty v rámci celého podniku, přičemž jako klientský software stačí standardní emailový klient Microsoft Outlook a na serveru MS Exchange Server.
Dále lze automaticky nastavit konfiguraci pro podepisování a šifrování emailů, jakmile se uživatelé zapíší do seznamu certifikátů. Díky této funkci, nemusí uživatelé emailové klienty nastavovat a označovat, které certifikáty se mají používat pro podepisování a šifrování. V panelu nástrojů v Outlook se zobrazí tlačítka pro podepisování a šifrování, takže provedení těchto úkonů při vyřizování korespondence prostřednictvím elektronické pošty je pro uživatele velmi lehké.
RSA Keon CA díky tomu umožňuje podnikům definovat a vlastními silami spravovat bezpečnostní postupy, důvěrné vztahy, formáty certifikátů a pravidla pro životní cyklus certifikátů, což tvoří základ podnikové bezpečnostní politiky. Společnosti dnes používají RSA Keon pro rozmanité aplikace - například pro digitální podepisování vymahatelných smluv, pro smart cards, pro přístroje pro příjem kabelového vysílání a pro bezpečnou autentizaci uživatelů v rámci VPN.
RSA Security podporuje širokou škálu řešení pro email společnosti Microsoft, včetně aplikací Outlook 2000 a 1997, Exchange Server 5.5 a Exchange Directory, jakož i Exchange 2000 a Active

Nahoru

 

Avaya předává sjednocené sítě do rukou FIFA
Společnost Avaya dokončila a předala organizaci FIFA do užívání jednu z největších sjednocených sítí pro přenosy hlasu a dat. Celá síť je určena pro probíhající mistrovství světa ve fotbale jenž se koná v Koreji a v Japonsku.
Sjednocená síť pracující s internetovým protokolem (IP) poskytuje 40 000 propojení mezi 20 stadiony, propojuje s nimi dvě mezinárodní mediální centra a dvě vzdálená ústředí FIFA. Tato síť je využívána pro správná načasování utkání, akreditaci účastníků, reportování výsledků, sledování skladů materiálu, potvrzování ubytování a pro správu bezpečnostních systémů.
Živé testovací simulace začaly koncem dubna a byly ukončeny v polovině května. Finální hlavní testy sítí a aplikací, které jsou využívány během mistrovství světa ve fotbale FIFA World Cup, proběhly samozřejmě úspěšně. Aby bylo možno obsloužit velký počet uživatelů tím nejefektivnějším způsobem, navrhla společnost Avaya řadu oddělených virtuálních privátních sítí (VPN), které propojila dohromady takovým způsobem, aby vytvořily globální síť VPN. Každý ze subsegmentů této globální privátní virtuální sítě slouží jako vlastní privátní tunel internetem a poskytuje zabezpečené komunikace sdílenými linkami IP. Tento způsob je totiž výhodnější, než kdyby byly využity nákladnější přenosy privátními linkami.
Jednotlivé segmenty VPN jsou propojeny dohromady na základě řešení Avaya Enterprise Class IP Solutions (ECLIPS), a dále multiservisními síťovými produkty, aplikacemi a službami. Společnost Avaya rovněž poskytla bezdrátové lokální sítě (LAN) jak pro každé z mediálních center, tak i pro obě centra FIFA, aby mohla zajistit dálkové komunikace v místě samotných her.
Žurnalisté a představitelé FIFA proto nyní mohou využívat IP telefony, kterými se ze svých přenosných počítačů provolají do sjednocené sítě z kteréhokoliv místa, kde se koná turnaj. Mohou takto ze svých notebooků odesílat soubory, spravovat elektronickou poštu, odesílat faxy, a současně hovořit drátovými i bezdrátovými spoji.
Aby mohla společnost Avaya poskytnout to nejvyšší možné zabezpečení celé sítě, nainstalovala do ní výbavu Secure Management Servers, klientský software IP Security, a také svůj nejvýkonnější produkt z řady firewallů, které poskytují pro správu zabezpečení jednu společnou platformu. Systémy, které se nacházejí přímo v místě užívání, byly navzájem propojeny kabelážním systémem Avaya GigaSPEED, optickými vlákny a páteřními datovými přepínači Cajun. Pro vzájemné globální propojení všech míst pak bylo využito dálkových síťových služeb od Korea KT a Japan NTT.

Nahoru

 

Směrovače pro podnikové pobočky a uživatele pracující na dálku
Společnost Cisco představila 14 nových produktů a několik rozšíření modulárních přístupových směrovačů. Nové produkty jsou navrženy pro obohacení síťové inteligence, zejména s ohledem na bezpečnost, dostupnost a kvalitu služby - Quality of Service (QoS). Produkty jsou určeny zejména podnikovým zákazníkům s pobočkami a pracovníkům pracujícím na dálku.
Cisco tak reaguje na měnící se trh, kde zaměstnanci pracující na pobočkách dnes požadují stejnou funkcionalitu sítě a služby, jaké jsou k dispozici jejich kolegům v centrále.
Nové rodiny produktů zahrnují přístupové směrovače pro poskytovatele aplikačních služeb Cisco 3700, modely směrovačů Cisco 2600 a Cisco 1700, širokopásmových směrovačů Cisco 2691, směrovačů Cisco 1760 a 1721, Cisco 827H, Cisco SOHO 71 a Cisco SOHO 77H. Společnost Cisco také představila 36portový přepínač 10/100 ve formě modulu (pro řadu Cisco 3700 a 3600).

Nahoru

 

Směrovače střední řady s inteligentními službami
Směrovače střední řady Cisco 7200, 7300, 7400, 7500 a 7600 mají od dubna k dispozici nová hardwarová a softwarová rozšíření. Rozšíření poskytují inteligentní služby síťovým centrálám a integrují migrační cestu k dalším generacím infrastruktur.
Migrace je usnadněna využitím standardu MPLS a využitím nových vlastností založených na internetovém protokolu (IP). Nová rozšíření obohatí vlastnosti sítí u poskytovatelů služeb a u podnikových zákazníků. Poskytovatelé služeb mohou nyní nabízet nové, cenově přijatelné služby vyšších generací a podniky mohou implementovat pokročilé služby založené na kvalitě služeb - Quality of Services (QoS), vysokou dostupnost a bezpečnost.
Nové služby - známé pod zkratkou Any Transport over MPLS (AToM) - jsou podporovány v rámci platformy Cisco IOS. Umožňují poskytovatelům služeb spojit více separátních datových sítí do jediné založené na MPLS. Navíc mají sítě MPLS tu vlastnost, že jsou zcela transparentní pro koncové uživatele a jsou připraveny pro budoucí rozšiřování sítí.

Nahoru


SystemOnLine


Informační společnost

Raj Nathan navštívil Prahu
V rámci své několikadenní cesty po vybraných státech střední a východní Evropy navštívil ve středu 22. května Prahu Dr. Raj Nathan, starší vicepresident Sybase a generální ředitel divize "Enterprise Solutions".
Evropa představuje z hlediska Sybase druhý nejrychleji rostoucí trh ve světě a v regionu střední a východní Evropy si vede velmi dobře také samostatná pobočka Sybase ČR. Právě proto byla vedle Varšavy a Vídně zařazena do nabitého programu cesty Raje Nathana rovněž Praha.
Společnost Sybase se podle slov Raje Nathana soustřeďuje v současné době především na tři klíčové strategické segmenty. Je to zejména infrastruktura pro e-business, kam patří veškeré technologie a nástroje pro Business Intelligence, Enterprise portály a komplexní podniková řešení. Druhý segment, označovaný jako v-business, je zacílen na řešení pro vertikální trhy, jako jsou oblasti financí, telekomunikací, zdravotnictví a médií. Konečně třetím strategickým segmentem, na který se Sybase zaměřuje, je m-business, tedy především nástroje pro mobilní a bezdrátovou komunikaci a její bezproblémovou integraci do současných podnikových informačních systémů.
Dr. Raj Nathan je jako starší viceprezident a generální ředitel divize celopodnikových řešení společnosti Sybase zodpovědný za strategické řízení podnikání firmy Sybase v oblastech tradičních databází a middlewaru, které umožňují zákazníkům udržovat informace v heterogenních prostředích s univerzální konektivitou a přístupem. Dr. Nathan sleduje úspěšnost jednotlivých produktových řad, kontroluje výzkum a vývoj a vede produktový marketing a navíc dohlíží na týmy pro prodej a podporu zákazníků v rámci této divize.
R. Nathan má rozsáhlé zkušenosti v oblastech inženýrství, výroby, obchodování a produktového marketingu. Před nástupem k firmě Sybase byl prezidentem a CEO firmy Siemens Pyramid, kde předtím působil na různých manažerských postech, včetně pozice staršího viceprezidenta pro produktové operace. Před nástupem k této firmě pracoval šest let ve firmě Unisys Corporation, kde byl ředitelem pro vývoj systémů. Než začal pracovat v obchodní sféře, působil Dr. Nathan několik let na akademické půdě jako pedagog.
R. Nathan je držitelem titulu Ph.D. a titulu Master v průmyslovém inženýrství z Iowa State University. Bakalářský titul získal v oblasti strojního inženýrství na University of Madras v Indii.

Nahoru

 

Nové HP s novou organizační strukturu pro Českou republiku
Nové HP oznamuje složení středního managementu pro Českou republiku. Navazuje tak na představení nejvyššího vedení ze dne 13. května.
Divizi Enterprise Systems Group (ESG) vede Pavel Kalášek, který současně zastává funkci generálního ředitele nového HP. Na pozici Integration Manager působí Senta Čermáková. Přímými podřízenými P. Kaláška jsou Marieta Gundová (Finance & Administration Manager), Hana Šmídlová (Human Resources Manager), Jiří Jech (Sales Manager), Stanislav Havel (Marketing Manager), Lukáš Najman (Operations Manager) a Jaroslav Šťovíček (Global Business Unit Manager).
V čele divize HP Services (HPS) stojí Milan Prypoň, jenž je zároveň Customer Support Manager. Přímo mu odpovídají Vladimír Drnek (Consultancy & Integration Manager), Tomáš Urban (HPS Sales Manager) a Jan Kameníček (Managed Services Manager).
Divizi Imaging and Printing Group (IPG) vede Roswitha Kolb, která současně zastává funkci Commercial Sales Manager. Jejími přímými podřízenými jsou Jiří Kravál (Consumer Sales Manager), Pavel Pospíšil (Supplies Sales Manager), Daniel Princ (Channel & Trade Development Manager) a Martin Panák (Business Category Manager).
Do čela divize Personal Systems Group (PSG) byl jmenován Vladimír Dvořák. V jeho týmu působí Miloslav Doubrava (Corporate Sales Manager), Petr Svoboda (Country Category Manager), Miloslav Záleský (SMB / Channel Manager) a Petr Kheil (Teleweb Sales Manager).
 

Nahoru

 

RadioMobil má nového ředitele vnějších vztahů
Na nově vytvořenou pozici ředitele vnějších vztahů společnosti RadioMobil nastoupil 1. června 2002 JUDr. Aleš Janků. Ve své funkci bude zodpovědný především za strategii vnějších vztahů ke klíčovým institucím a státní správě.
JUDr. Aleš Janků má mnohaleté zkušenosti v oblasti řízení vnějších vztahů. Před svým jmenováním do významné pozice ve společnosti RadioMobil pracoval ve společnosti Philip Morris ČR (dříve Tabák), a to nejprve jako manažer a později jako ředitel vnějších vztahů. Od roku 1996 zastával funkci člena představenstva. Před vstupem do soukromé sféry působil dlouhá léta na ministerstvu zahraničních věcí. Počátkem devadesátých let až do roku 1993 byl velvyslaneckým radou českého velvyslanectví ve Švýcarsku. Vystudoval právnickou fakultu Univerzity Karlovy a složil doktorát z mezinárodního práva.
JUDr. Aleš Janků se dlouhá léta věnuje oblasti etiky v reklamě. Pomáhal zakládat Radu pro reklamu, kde dodnes pracuje ve výkonném výboru. Několik let vedl sekci zadavatelů reklamy při Českém sdružení pro značkové výrobky a do května 2002 působil v jeho představenstvu. Působil v různých nadacích a dalších společenských organizacích a dnes je např. místopředsedou Nadace Národní galerie.
 

Nahoru

 

Alcatel kupuje firmu Telera
Alcatel uzavřel dohodu o převzetí společnosti Telera. Tato kalifornská firma poskytuje hlasové a internetové platformy za použití jazyka VoiceXML (Voice eXtensible Markup Language). Nadto její technologie umožňují přístup k informacím na internetu i prostřednictvím telefonu.
Telera se stane součástí obchodních aktivit Alcatelu, respektive Genesys, které se zaměřují na vývoj softwaru pro kontaktní centra. Hodnota oznamované akvizice je 136 milionů USD a bude splacena akciemi Alcatelu.
Telerou patentovaná softwarová platforma pro hlasovou a internetovou komunikaci používá VoiceXML a další otevřené standardy. Umožňuje firmám rozvinout moderní hlasové aplikace, které z obyčejného telefonního přístroje udělají nástroj umožňující přístup k informacím z internetu. Díky získaným a prověřeným zkušenostem Telery v oblasti VoiceXML umožní tato akvizice Alcatelu vytvořit centrum, kde soustředí veškeré know-how o této technologii. Tato kompetence bude následně využívána a rozvíjena ostatními aktivitami Alcatelu tak, aby rozšířila nabídku pro stávající i budoucí zákazníky.
Společnosti předpokládají uskutečnění dohody, která ještě podléhá schválení akcionářům Telery, v průběhu července tohoto roku.
 

Nahoru

 

Xerox jmenovala nového finančního ředitele
Společnost Xerox oznámila volbu Lawrence A. Zimmermana hlavním vicepresidentem a vedoucím finančním ředitelem s platností od 1. června. Devětapadesátiletý Zimmerman odešel v roce 1998 po 31-leté kariéře od IBM. Mimo to, že pracoval jako vedoucí finanční ředitel v divizi serverů v letech 1996-1998, zastával v letech 1994-1996 funkci finančního vice-prezidenta IBM pro velké operace v Evropě, na Středním Východě a v Africe s ústředím v Paříži a podnikového kontrolora v letech 1991-1994.
Po odchodu z IBM Zimmerman pracoval rok jako výkonný vice-prezident a vedoucí finanční ředitel společnosti System Software Associates.
Zimmerman je absolventem New York University, kde získal titul Bachelor of Science v oboru financí. Je také držitelem titulu master v oboru business administration, který získal na Adelphi University.
 

Nahoru

 

Ondřej Marek ve funkci marketingového ředitele Citrixu
Vedení společnosti Citrix jmenovalo Ondřeje Marka do funkce oblastního marketingového ředitele pro východní Evropu. Ondřej Marek bude zodpovědný za všechny marketingové činnosti v České a Slovenské republice, Maďarsku, Polsku, Rusku a Slovinsku. Tyto aktivity zahrnují rozvoj a realizaci marketingových strategií a programů založených na globálním přístupu společnosti Citrix a pokrývají celé výše zmiňované teritorium.
Ondřej Marek, kterému je dnes 43 let, je absolventem ČVUT a má devítiletou praxi v práci na poli IT. Před svým příchodem ke společnosti Citrix pracoval ve společnosti Oracle Corporation, APP Group a NTV Praha, kde zastával různé marketingové pozice.
 

Nahoru

 

Změny ve vrcholovém vedení APP
Akciová společnost APP, jež se specializuje na poskytování služeb a komplexních řešení v oblastech CRM, ERP, EAI, EAM a E-commerce, provedla rozsáhlé změny na nejvyšších postech.
Ivan Hruška byl jmenován do pozice výkonného ředitele. Pan Hruška do této doby zastával ve společnosti pozici Viceprezidenta pro obchod a marketing. Do společnosti nastoupil v květnu roku 2000, ovšem svoji profesionální kariéru v oblasti informačních technologií započal v roce 1989 založením soukromé společnosti Rasax, která se stala druhým největším obchodním partnerem IBM pro AS/400 na Slovensku. Před příchodem do APP působil jako viceprezident pro obchod ve společnosti Scala Business Solutions. V této funkci odpovídal za prodej v 18 zemích regionu střední a východní Evropy.
Do pozice viceprezidenta pro obchod a marketing byl jmenován pan Petr Mýtina, který ve společnosti APP působí od roku 1997. Během této doby přispěl k vybudování obchodní organizace západního typu a kompetenčního centra zabývajícího se službami v oblasti telekomunikací a energetiky. Petr Mýtina do této doby zastával pozici obchodního ředitele pro strategické zákazníky. Před příchodem do APP se podílel na úspěšném vybudování pobočky SAP v České i Slovenské republice.
Vítězslav Bogač byl jmenován do pozice viceprezidenta Professional Services pro všechny 4 kompetenční jednotky, jejichž zaměření odpovídá strategickým záměrům APP. Bogač do této doby zastával pozici Viceprezidenta Professional Services pouze pro dvě kompetenční centra. Pan Bogač pracuje ve společnosti od roku 1996, během své kariéry se podílel jako ředitel projektu na celé řadě významných projektů v oblastí energetiky a telekomunikací, jak v České republice, tak i v zahraničí.
Michael Clark byl jmenován do správní rady APP CEE BV a zároveň se stal konzultantem skupiny Warburg Pincus, mezinárodní kapitálové investiční společnosti, která je většinovým vlastníkem APP.
Společnost APP je partnerem společností SAP a Oracle. V roce 1999 se stala prvním lokálním partnerem pro Českou a Slovenskou republiku společnosti Siebel. Během loňského roku uzavřela další partnerství s velkými dodavateli informačních technologií. Pro oblast integrace podnikových aplikací (EAI) to je společnost BEA Systems, v oblasti systémů pro řízení údržby a optimalizaci provozních zdrojů to je společnost Indus.
 

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist