|
Událost týdne |
Stanovisko alternativních operátorů k situaci kolem DSL
Včera proběhla
v Praze společná tisková konference alternativních telekomunikačních
operátorů. Zástupci společností Aliatel, Contactel, eTel, GTS, Jet2Web,
NEXTRA a Tiscali takto chtěli upozornit na zneužívání faktického
monopolního postavení společnosti Český Telecom ve věci nabídky
technologie DSL.
Český Telecom totiž odmítl vyhovět žádosti telekomunikačních operátorů o
vytvoření paralelní velkoobchodní nabídky na poskytování technologie DSL
a to i přes to, že podle zástupců operátorů k tomu neexistují právní ani
technologické důvody.
Své obavy v souvislosti se současným stavem komerčního provozu
technologie DSL adresovali formou dopisu nejen Úřadu pro ochranu
hospodářské soutěže, ale v kopii také vedení Českého Telecomu a Českého
telekomunikačního úřadu. Vzhledem k tomu, že neobdrželi žádnou
relevantní odpověď, rozhodli se na tyto problémy upozornit veřejně.
Protože v případě, že Český Telecom nepředloží nabídku ještě před
komerčním spuštěním služby, dojde k většinovému obsazení trhu
dominantním Českým Telecomem a v konečném důsledku na toto jednání asi
doplatí koncoví zákazníci. A jak si představují alternativní operátoři
budoucí spolupráci?
1) Přímé poskytování technologie DSL ze strany dalších operátorů
prostřednictvím zpřístupnění místní smyčky. V takovém případě by měl
příslušný operátor možnost pronajmout si danou místní smyčku s tím, že
by mu Český Telecom umožnil potřebná DSL zařízení ve svých prostorách
nainstalovat, případně že by sám zajistil instalaci pro příslušného
operátora. Taková varianta by však přicházela v úvahu až poté, co bude
vytvořen právní rámec, který stanoví podmínky, způsob a cenu pronájmu
místní smyčky.
2) Druhý způsob poskytování technologie DSL je tzv. velkoobchodní
nabídka pro ostatní operátory ze strany Českého Telecomu. V tomto
případě dominantní operátor zajišťuje instalaci infrastruktury
technologie DSL a sám technologii DSL také nabízí. Ostatním operátorům
pak učiní velkoobchodní nabídku pro poskytování technologie DSL, která
by pokryla efektivní náklady dominantního operátora na budování a provoz
infrastruktury a ostatním operátorům by zároveň umožnila uzavírání
smluvních vztahů vlastním jménem. Druhý přístup byl použit i v ostatních
evropských zemích v době před přijetím právních rámců umožňujících
zpřístupnění místní smyčky. Podle názoru operátorů by měla stejným
způsobem postupovat i společnost Český Telecom. Zásadním způsobem by to
přispělo k vytvoření objektivního konkurenčního prostředí při
poskytování technologie DSL v České republice.
Věříme, že příští týden přineseme stanovisko Českého Telecomu.
Zpět
|
Podnikové aplikace |
SAS Risk Management v nové
podobě
Společnost SAS
představila novou verzi softwaru pro řízení rizik SAS Risk Management.
Verze 3.3 obsahuje pokročilé analytické metody, díky kterým dokáží
odborníci na obchod a na hodnocení rizik rychleji a přesněji analyzovat
situaci na trhu a lépe rozpoznat možná rizika.
SAS Risk Management umožňuje firmám z oblasti energetiky, utilit a
finančních služeb provádět řízení firemních rizik. Produkt nabízí
flexibilní prostředí pro přístup k datům o pozici firmy na trhu,
umožňuje jejich analýzu a rozbor za účelem stanovení míry rizika.
Typickým příkladem může být firma
Dominion,
která nasadila produkt SAS Risk Management pro zjištění a řízení rizik
souvisejících s obchodováním se zemním plynem, ropou, elektřinou a
jinými energetickými komoditami.
Mezi další klienty společnosti SAS patří například Barclays Bank
(http://www.barclays.com/), jedna z největších bank ve Velké Británii.
Dále Calpine, nezávislá energetická firma, která vyrábí a distribuuje
elektrickou energii v USA, v Kanadě a ve Velké Británii.
SAS Risk Management je kombinací nejmodernějších technologií společnosti
SAS, systémů řízení dat, pokročilých analýz a rozsáhlého výkaznictví.
Aby se firmy mohly lépe rozhodovat o míře rizika, potřebují tisíce
datových prvků z celé řady systémů. Pro vytvoření jednoduchého modelu
rizik v energetické firmě je třeba informace o spotřebě plynu ve
výrobním závodě, hodinová spotřeba energie, poptávka zákazníků podle
regionů a budoucí poptávka v závislosti na různém počasí a cenách
energie. SAS Risk Management pomáhá firmám tento problém řešit
vytvořením globálního datového skladu, ve kterém se informace
shromažďují, spravují a integrují a následně se na nich analyzují možná
rizika. Analýzy umožňují managementu vyhodnocovat různé dimenze rizik,
celková rizika, kterým je firma vystavena, a provádět příslušné kroky a
opatření.
Verze 3.3 produktu SAS Risk Management nabízí nejenom řadu nových
funkcí, ale také vyšší účinnost zpracování. Tak například nový Curve
Analyzer (křivkový analyzátor) umožňuje pracovníkům v oblasti rizik
interaktivně kreslit a analyzovat křivky vyjadřující rizika, např.
křivku budoucích rizik nebo křivku výnosů. Zapracováním různých
informací pak mohou vytvářet scénáře posunů a změn křivek. Díky této
nové funkci mohou analytici rizik klást jednoduché otázky, například:
"Jaký dopad bude mít pokles úrokových sazeb o 50 či více základních bodů
na naše portfolio?"
Další novinkou verze 3.3 je funkce, díky které mohou uživatelé lépe
vyhodnocovat informace o rizicích získaných ze simulací a přesněji tak
vypočítat ukazatele rizik, například rizikovou hodnotu, rizikové úvěry
či rizikové zisky. Pracovníci v oblasti řízení rizik mohou průběžně
provádět nejrůznější simulace a realizovat tzv. "co kdyby" (what if)
analýzy týkající se jejich portfolia a celkových rizik, kterým je firma
vystavena.
Zpět

SSA GT má další verzi
systému BPCS
Společnost SSA Global Technologies oznámila, že od prvního května je
dostupná nejnovější verze jejího ERP systému BPCS. Verze V8.1.00 vychází
z předchozí verze systému V8.0, která byla uvedena na trh v červnu 2001.
Nejpodstatnější změnou oproti starším verzím je rozšíření velikosti
polí, tedy daleko větší možnosti v již zavedené konvenci pojmenování
polí pro zákazníky, dodavatele i produkty v rámci systému.
Nové vlastnosti BPCS obsahují například Konfigurovatelné podnikové
finance - ty nyní budou dostupné pro všechna tři uživatelská rozhraní,
tedy Klient/Server, AS400 Mixed Mode i Web Interface. Toto rozšíření je
konečnou fází v projektu plného přístupu k BPCS přes internet.
Řízení expediční logistiky - i tato funkcionalita systému BPCS byla
zpřístupněna pro všechna tři uživatelské rozhraní - Klient/Server,
AS/400 Mixed Mode i Web Interface. Funkcionalita modulu byla rozšířena o
manuální vytváření expedičního nákladu v systému, tisk dokumentů na
základě již předdefinovaných dokumentů, automatické generování nákladu
na základě definovaných pravidel nakládky a expedice.
Semantic Messages Gateway - uplift tohoto modulu pro integraci externích
aplikací s BPCS umožní využít výhod této aplikace i uživatelům systému
verze 8.1.00. Mezi další nové vlastnosti patří i podpora Windows XP -
klientské stanice BPCS mohou tak být instalovány a provozovány na
počítačích s operačním systémem Windows XP.
BPCS V8.1.00 je aktuálně dostupná v angličtině, francouzštině,
italštině, němčině, holandštině, španělštině, portugalštině a (Double
Byte) japonštině, zjednodušené i tradiční čínštině. Verze 8.1.00 bude
tradičně lokalizována do češtiny v okamžiku, kdy na tuto verzi budou
upgradovat první čeští uživatelé systému BPCS.
Zpět

MIS Plain
Client Generátor pro modelování a analýzy
Firma MIS
nabízí Plain Client Generator jako rozšíření funkcionality Microsoft SQL
Serveru. S touto komponentou mohou uživatelé vytvářet vlastní analytické
aplikace, které budou ihned zahrnuty do reportů a náhledů v MIS Plain.
MIS Plain jako front end MIS DecisionWare, produktové řady MIS AG určené
pro plánování, reporting a analýzy, dodává uživatelsky příjemný
analytický nástroj pro MS SQL Server 2000 Analysis Services. Díky
integraci do Microsoft Excel umožňuje tato nová komponenta uživatelům
plánování, reporting a analýzu informací v software prostředí, které je
jim známé a ve kterém se dobře vyznají.
S MIS Plain jsou uživatelé schopni provádět odborné ad hoc analýzy jako
je klasifikování (ranking), sortování (sorting) a výjimkový reporting (exception
reporting), aniž by opustili důvěrně známé prostředí MS Excelu. Výrobce
slibuje, že již napoprvé mohou uživatelé generovat dynamické Microsoft
Excel reporty, které automaticky zahrnují veškeré změny v datových
strukturách a modelech. Demo verzi jsou dostupné na
této adrese.
Zpět

IBM WebSphere
pro integraci firemních aktivit
Společnost IBM oznámila nový software z kategorie WebSphere, který má
řešit integrace oddělených obchodních aplikací a systémů. Nový software
zjednodušuje integraci, neboť celé její portfolio vychází ze společných
základů a vývojových nástrojů. Proto také uživatelé mohou
prostřednictvím tohoto WebSphere začlenit například interní portál do
aplikace na správu vztahů se zákazníky či dodavateli a propojit ho se
systémem ERP.
Například propojením oddělení nákupu s externími dodavateli nebo
upravováním skladových zásob podle aktuálních vzorců nákupního chování
zákazníků. Protože nové produkty - WebSphere Application Server Version
5 a nový WebSphere MQ, Business Integration, Portal a software na
"modernizaci podniků" - jsou založeny na průmyslových standardech jako
webových službách, jazycích Java a XML, již příliš nezáleží na
provozované softwarové platformě na druhé straně obchodního vztahu.
Zpět

Nástroj sdílení technologií
v ABB
Společnosti IFS
a ABB podepsaly smlouvu o použití nejnovější verze nástroje pro sdílení
technologií - elMaster. Smlouva umísťuje IFS elMaster jako hlavní
nástroj pro elektroinženýrství v rámci skupiny strojírenské firmy ABB.
Kromě toho bude společnost
ABB nabízet svým zákazníkům nástroj elMaster, včetně technických dat
jako součásti projektů pro dodávku průmyslové informační technologie.
ElMaster, softwarový nástroj CAD/CAE pro elektroinženýrství, bude použit
v továrnách ABB a v rámci projektů pro koncové zákazníky. Například
závod pro výrobu zařízení systémů nízkého napětí plánuje použití
nástroje elMaster pro generování technického a automatického kreslení
pro své továrny ve 25ti zemích.
Jako součást smlouvy IFS dodá skupině ABB přidaný modul, Generátor
automatického kreslení (ADG). Pomocí ADG lze generovat diagramy a data
objektu z formátu XML, což značně zjednodušuje spolupráci mezi různými
částmi projektu.
elMaster je víceúčelový objektový softwarový nástroj CAD/CAE pro
elektroinženýrství a je založen na softwaru AutoCAD a Oracle. Tato
komponenta je v IFS Aplikacích důležitá část, kterou společnost IFS
nabízí továrnám a velkým průmyslovým závodům. elMaster reprezentuje
čtvrtou generaci technických nástrojů a umožňuje uživatelům zlepšit
účinnost a kvalitu pomocí podpory objektově orientované technické design
metodologie.
Zpět

Oracle testuje E-Business Suite nástroji od Mercury Interactive
Firma Mercury Interactive a Oracle oznámily, že pro zajištění kvality
řešení Oracle E-business Suite bude využíváno komplexní sady testovacích
nástrojů od Mercury Interactive. Jedná se o produkt LoadRunner - nástroj
pro zátěžové testování, WinRunner - nástroj pro automatizaci funkčního
testování a TestDirector - první nástroj pro správu procesu testování a
manuální testování.
Řešení Oracle E-Business Suite tak poskytne uživatelům požadovanou
spolehlivost a škálovatelnost. Oracle navíc sestavuje knihovnu
testovacích skriptů pro snadnější implementaci a migraci příštích verzí
svého řešení E-Business Suite.
Zpět

Compaq rozšiřuje řadu
serverů ProLiant
Společnost
Compaq, nyní součást nového HP, uvedla čtyři nové servery ProLiant.
Vysoce výkonný 4procesorový server Compaq ProLiant DL580 G2 využívá nové
procesory Intel Xeon o frekvenci 1400 a 1600 MHz. Jeho operační paměť o
velikosti 32 GB může být z bezpečnostních důvodů zrcadlena a díky
podpoře funkcí HotPlug lze servis provádět za plného provozu serveru.
Compaq dále představil model ProLiant ML530 G2, nejrychlejší
2procesorový server v odvětví, který je možné využít např. pro
databázové aplikace. ML530 G2 jako jediný ve své kategorii obsahuje
technologii zrcadlení operační paměti.
Servery Compaq ProLiant DL580 G2 i ML530 G2 využívají HotPlug PCI-X
sloty pro dosažení vyšších přenosových rychlostí mezi periferiemi a
jádrem serveru.
Compaq dále rozšířil nabídku serverů Compaq ProLiant ML350 a ML330 o
modely s procesory Intel Pentium III o taktu 1400 MHz.
Zpět

Procesor Intel Celeron v počítačových sestavách AutoCont
Společnost AT
Computers uvádí na trh novou počítačovou sestavu, která se vyznačuje
použitím nejnovějšího procesoru Intel Celeron, jenž používá technologii
Pentium 4 a umožňuje bezproblémový upgrade na procesor Intel Pentium 4.
Nový procesor se montuje do nového kancelářského PC AutoCont OfficePro
2000N, určeného zejména pro nasazení v podnikových sítích.
Počítač je postaven na spolupráci nejnovějšího čipsetu Intel 845G a
procesoru Intel Celeron s jádrem Willamete, jenž nahrazuje stávající
Tualatin. Nová platforma je založena na technologii Pentium 4 a je
vyrobena 0,18 mikronovou technologií. Základní deska zahrnuje AGP 3D
grafiku, která disponuje mnohem vyšším výkonem, než u základních desek s
čipsety dřívějších verzí. Tuto skutečnost mohou uživatelé ocenit
například při přehrávání DVD nebo hraní počítačových her. Navíc je zde k
dispozici jeden volný AGP slot pro možnost budoucího upgrade.
Integrovaná je rovněž síťová karta LAN 10/100 a SW audio. Kromě toho
počítač podporuje nové rychlejší rozhraní USB 2.0.
Procesor je typu Intel Celeron, 1,7 GHz/128 kB L2 cache, 400 MHz.
Základní deska je typu Intel D845GRG (mikro, Intel 845G) integrovanou
grafickou kartu a protože je počítač určen pro nasazení v podnikových
sítích - obsahuje Intel LAN. Operační paměť je 256 MB DDR a pevný disk
má velikost 40 GB (Ultra DMA). Operační systém je MS Windows 98, CZ.
Zpět |
|
Konference, semináře |
Aplikace procesního řízení v praxi s využitím softwarové podpory
Odborný seminář
"Aplikace procesního řízení v praxi s využitím softwarové podpory",
pořádá společnost LBMS dne 30. května od 9 hodin v pražském Hotelu
Olympik. Seminář je věnován problematice procesního řízení ze tří
perspektiv:
- Potenciál využití procesního řízení v praxi
- Použití softwarového nástroje FirstSTEP
- Vystoupení klíčových zákazníků LBMS
Na semináři budete seznámeni s některými z oblastí, kde lze aplikací
procesního přístupu významně zvýšit efektivnost a výkonnost Vašeho
podnikání a formou praktické ukázky Vám bude představen softwarový
nástroj FirstSTEP.
Více informací o programu a přihláškový formulář naleznete na
této
adrese. Účast na semináři je pro zaregistrované do 19.5.2002 zdarma.
Zpět

Mezinárodní
konference - Moderní databáze
Společnost
KOMIX pořádá již 17. ročník mezinárodní konference "Moderní
databáze" a to ve dnech 20. - 21. června 2002 v Mělníku v hotelu
Ludmila. Hlavním
tématem tohoto ročníku budou "Trendy v databázích a aplikační servery".
Úvodní přednášky budou věnovány trendům v databázích a transformaci XML
do relačních databází. Dále se odborníci z různých společností zaměří na
portálové řešení pro Content Management, XML databázi a problematiku
uzavírání smluv po internetu. Další přednášky budou věnovány přehledu
technologií pro vývoj rozsáhlých internetových aplikací a dalším
zajímavým tématům.
Konference je určena všem zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních
systémů, kteří se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. se rozhodují
nákupu vývojových nástrojů a technologií pro internetová řešení.
Obsahová náplň konference ale také zaujme informatiky a manažery
zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě a všem, kteří si chtějí
vyměnit své názory a zkušenosti s kolegy.
Obsah s anotacemi jednotlivých přednášek získáte
zde, nebo na tel.: 02/2598 9831 - Andrea Sochorová.
Zpět

Školení Cisco produktů
Společnost
Albit Technologies
připravila další sérií školení z různých oblastí datových komunikací.
Během těchto
školení
se vám dostane informací o technologiích, která technický tým
společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou
certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat
informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí. Nabízená školení jsou
dnes tato... --------------------------------------------------------------
Datum Téma Cena
--------------------------------------------------------------
17.06.-18.06. VoIP a VoFR 12.000
19.06.-21.06. IP telefonie 19.500
24.06.-26.06. IPSec a VPN 16.500
01.07.-04.07. MPLS a MPLS/VPN 22.000
08.07.-10.07. PIX firewallu 17.500
12.07. Cestování paketu uvnitř směrovače 6.500
15.07.-17.07. QoS v IP sítích 16.500
18.07.-19.07. Multicasting 12.000
22.07.-23.07. BGP 12.000
24.07. TCP 4.500
25.07.-26.07. Konfigurace Cisco switchů 12.000
--------------------------------------------------------------
Zpět |
|
Finanční monitor IT firem |
Program Target Ten
ovlivnil výsledky Plautu
Program Target Ten, zaměřený na restrukturalizaci společnosti a zlepšení
ziskovosti, začíná nést své ovoce. Společnost Plaut zabývající se
vývojem a implementací informačních systémů dosáhla za první čtvrtletí
2002 celosvětově obratu ve výši EUR 57,7 milionu a čistého zisku před
zdaněním a odečtením restrukturalizačních nákladů EUR 3,4 milionu.
Plaut dokázal snížit během roku počet svých zaměstnanců o 428 (z toho
250 konzultantů), na 1 557 k 1. březnu 2002. Společnost též snížila
počet externích konzultantů a tak kmenoví konzultanti společnosti v
současnosti provádějí 69,9 % všech operací.
V České republice se za první čtvrtletí tohoto roku podařilo překročit
předpokládaný objem sjednaných tržeb o cca 25 %. Mezi nově získané
zákazníky např. z oblasti automobilového průmyslu patří firma ERJ, ve
které bude zahájena implementace logistických a účetních modulů příští
měsíc. Dalším objemově větším projektem je implementace SAP R/3 ve
společnosti Linde chladící technika. Zavádění systému je rozpočteno na
420 dní. V prvním kvartále se rovněž započaly práce ve společnosti
Ostroj Opava, kde v první řadě proběhl Upgrade stávajícího systému a
nyní následuje implementace logistických modulů.
Zpět

Pololetní finanční report SSA
GT
Od května 2001
se podařilo společnosti SSA GT zvýšit ziskovost podnikání, uvést na trh
v pořadí osmou verzi systému BPCS a uspořádat celosvětové setkání
uživatelů. Bez povšimnutí by však nemělo zůstat ani to, že SSA GT uvedla
na trh řadu nadstavbových řešení, která vycházela z požadavků zákazníků.
Finanční výsledky za první pololetí fiskálního roku, který v SSA GT
začal prvního srpna 2001, ukazují na příjmy ve výši 68 milónů dolarů,
zároveň SSA GT uzavřela 750 kontraktů. Ve druhém čtvrtletí končícím v
lednu 2002 dosáhla SSA GT obratu 35 milionů USD. Z této částky tvoří 12
mil. USD za softwarové licence a pozitivní v tomto trendu je, že 30 % z
této částky tvoří příjmy od nových zákazníků.
SSA Global Technologies je poskytovatel podnikových softwarových řešení
a služeb pro průmyslové výrobní a distribuční firmy se zaměřením na
automobilový průmysl, spotřební zboží, farmacii, chemický a strojírenský
průmysl. ERP řešení od SSA GT se vyznačují otevřeností pro integraci
partnerských aplikací jakými jsou elektronické obchodování, podpora
manažerského rozhodování, CRM a SCM řešení. Výhradním obchodním a
implementačním partnerem SSA Global Technologies pro Českou a Slovenskou
republiku je akciová společnost Aimtec.
Zpět |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Aliatel vstupuje na
Slovenský trh
16. května
zahájila společnost Alcatel svoji činnost na slovenském trhu jako nový
operátor na poli komunikačních služeb. Její nová dceřiná společnost
Aliatel Slovakia, má v plánu nabízet na Slovensku komplexní řešení v
oblasti telekomunikačních služeb se zaměřením na podnikatelský segment.
Založení dceřiné společnosti vnímá Aliatel jako možnost zaujmout na
rychle se vyvíjejícím slovenském trhu výhodnou pozici ještě před
začátkem liberalizace hlasových služeb k 1. lednu 2003. Strategická
přítomnost ve Slovenské republice zároveň vytváří vhodnou příležitost k
rozšíření obchodních aktivit Aliatelu na jihovýchod - do Maďarska a
Rakouska.
Nabídku společnosti Aliatel na Slovensku budou tvořit především
mezinárodní datové služby využívající telekomunikační infrastrukturu
mateřské společnosti, jako jsou business IP, transportní služby -
národní a mezinárodní digitální okruhy, datové služby - Frame Relay,
ATM. Mezi další služby, které bude společnost Aliatel nabízet svým
zákazníkům na Slovensku, patří terminace a tranzit telefonního provozu a
mezinárodní globální služby Infonetu.
Jednotlivé služby nabídne společnost koncovým uživatelům, stejně jako
národním a mezinárodním telekomunikačním operátorům, jakými jsou např.
alternativní operátoři bez vlastní infrastruktury, mobilní operátoři,
poskytovatelé služeb internetu a celosvětoví globální operátoři.
Při poskytování komplexních komunikačních řešení bude Aliatel na
Slovensku spolupracovat se společností Infonet, se kterou spolupracuje i
v České republice. Ve spolupráci s Aliatelem vstupuje Infonet na
slovenský trh s cílem poskytnout zákazníkům na Slovensku přístup do sítě
World Network, která představuje systém služeb a podpory pro zákazníky
ve více než 70 zemích světa.
Zpět

Novinky od Contactelu
Contactel uvádí na trh dvě významné novinky v oblasti datových a
internetových služeb - virtuální páteřní router a službu vytáčeného
přístupu k podnikové VPN. Virtuální páteřní síť je zatím ojedinělou
službou na trhu.
Výhodou služby je rychlejší přístup k internetu, efektivnější vzájemná
komunikace poboček a snazší tvorba intranetu. Pro zákazníka je toto
řešení výhodné zejména proto, že potřebuje přístupový okruh o nižší
kapacitě a méně výkonné koncové zařízení, čímž uspoří značnou část svých
nákladů.
Přímá komunikace jednotlivých poboček přes virtuální páteřní router a
jejich přímý přístup k internetu sníží zatížení centrály. Virtuální
páteřní router je nadstavbou stávajících služeb Contactelu - Flexi
Frame, IP Private Net a Business Connect.
Druhou novinkou je služba vytáčeného přístupu k podnikové VPN (Dial up
VPN). Služba je určena především firmám, jejichž zaměstnanci často
cestují a potřebují se k firemní síti připojovat z různých míst celé
České republiky přes mobilní telefon nebo pevnou telefonní linku.
Uživatel se k firemní síti nepřipojuje přes internet, ale
prostřednictvím dedikované sítě Contactelu, čímž je zajištěna maximální
bezpečnost a ochrana dat a rovněž rychlost a dostupnost spojení.
Zákazník sám specifikuje, kdo a kam může ve firemní síti přistupovat.
Zpět

Nové síťové přepínače od HP
Společnost Hewlet-Packard představila dvě nové řady přepínačů, HP
Procurve Switch 5300xl a 4100gl, a rozšířila nabídku softwarových
produktů pro řízení sítí.
Řada 5300xl nabízí vlastnosti zařízení 2., 3. a 4 vrstvy za cenu nižší
než u řešení pro 2. vrstvu. Nové řady přepínačů také poskytují možnost
rozšíření sítě bez dodatečných nákladů a dalších komplikací. Navíc je
nová řada přepínačů doplněna bezplatnou doživotní zárukou, upgrady
softwaru a telefonickou podporou koncovým uživatelům.
Řada HP Procurve Switch 5300xl je založena na programovatelné čipové
technologii ASIC vyvinuté ve společnosti HP. Programovatelná technologie
ASIC poskytuje velkou výkonnost, nástroje pro přístup, správu sítě a
priorizaci provozu. Pomocí softwarových updatů si zákazníci mohou přidat
další funkce, a tak přizpůsobit síť svým potřebám.
HP Procurve Switch 4148gl a Switch 4104gl nabízí v kompaktní velikosti
3U velký výkon a šasi jako cenově výhodnou alternativu ke stohovatelným
přepínačům. Technologie Fast Path umožňuje přepínání uvnitř modulu na
rychlosti média bez nutnosti vstupovat do centrální přepínací matice.
Nový 6portový modul mini-GBIC nabízí pro Gigabit SX, LX a v budoucnosti
LH vysokorychlostní flexibilitu.
Rodina přepínačů HP Procurve poskytuje komplexní nástroje pro
konfiguraci, monitoring a řízení sítí. Navíc k rozhraní příkazového
řádku Command Line Interface (CLI) nabízí také webové rozhraní a
konfigurační menu. Pro řízení podnikových sítí jsou přepínače vybaveny
plug-iny do HP Openview (platformy NT a UNIX). HP poskytuje také svým
zákazníkům výkonné nástroje pro konfiguraci a monitorování sítí.
Rozšíření se týká softwarového produktu TopTools for Hubs & Switches HP
Procurve Network Management pro OV-NT a HP Hub & Switch Management pro
OV-UX.
Řada HP Procurve Switch 5300xl, přepínač HP Procurve 4148gl, přepínač
4104gl, přepínací gl modul mini-GBIC a rozšířené aplikace budou dostupné
od června 2002.
Zpět

Řízení
sítí VoIP prostřednictvím Sniffer Investigator
Firma Network
Associates zdokonalila své řešení pro řízení výkonu sítě pro malé a
střední firmy s názvem Sniffer Investigator. Zdokonalený výrobek má
integrovanou technologii "Voice-over-IP" (VoIP) pro ovládání a
výkaznictví (tvorbu sestav). Tím se Sniffer Investigator stává řešením i
pro řízení sítí ve firmách do 1 000 zaměstnanců.
Nový produkt byl poprvé představen v letošním roce a to právě na trhu
malých a středních firem. Sniffer Investigator umožňuje zákazníkům
analyzovat a zjišťovat bezpečnostní problémy, úzká místa komunikace a
síťové výpadky.
Díky podpoře Ethernet technologie a na základě standardních programů
Sniffer Reporter a Sniffer Expert (systém pro inteligentní analýzu dat)
může firma Network Associates nabídnout pokročilé řešení pro malé a
střední firmy, a to za přijatelnou cenu. Doplněním podpory VoIP se
řešení Sniffer Investigator stalo ještě kvalitnějším, protože umožňuje
firmám investovat do hlasových systémů a přitom zajišťuje
životaschopnost jejich firemní sítě. Díky novým funkcím pro řízení
hlasových služeb umožňuje řešení správcům sítí sledovat VoIP data na
síti, zajistit kvalitu, integritu a bezpečnost jejich hlasové sítě.
Zpět |
|
Informační společnost |
Pražská
pobočka Fujitsu Siemens rozšiřuje své řady
Na pozici
obchodního ředitele pro velké zákazníky nastupuje ing. Jan Rindt. Rindt
vystudoval technickou kybernetiku na FEL ČVUT a získal titul MBA na
Ecole Nationale des Ponts
et Chaussées.
Před svým nástupem do FS působil jako obchodní ředitel pro Českou a
Slovenskou republiku ve společnosti SCALA CR, od roku 2000 pracoval jako
Business Development Manager, zodpovědný za prodej CRM systému Siebel a
prodej v sektoru průmyslu a obchodu ve společnosti APP Czech.
Další novou tváří v české pobočce Fujitsu Siemens Computers je Mgr.
Alexander Jurman, který nastoupil na pozici PR Manager. Jurman
absolvoval studijní obory angličtina, finština a lingvistika na FF UK v
Praze, poté pracoval ve společnosti M.I.A. v oblasti internetového
obsahu a reklamy. Od roku 2000 působil jako PR officer a manažer
komunikace ve společnosti Check IT, vyvíjející komunikační řešení pro
teleoperátory a velké organizace.
Zpět

SYKORA + Tele Atlas =
partnerství
Mezinárodní společnost SYKORA působící v oblasti vývoje a distribuce
provozně technických informačních systémů uzavřela smlouvu o spolupráci
s holandskou společností Tele Atlas.
Firma SYKORA tak rozšířila spektrum svých služeb a produktů. Nový
produkt bude na našem trhu k dispozici pod názvem StreetPlan a je určen
pro podniky, jejichž aktivity jsou založeny na přesných a aktuálních
informacích o konkrétních lokalitách.
StreetPlan je přínosem pro firmy podnikající v nejrůznějších sektorech
trhu, jelikož prostorová technologie hraje důležitou roli nejen v
procesech rozhodování, ale například také v oblasti plánování investic,
marketingu a projektování sítí.
StreetPlan aplikace zahrnují analýzu příležitostí, geomarketing,
prodejní analýzu, plánování sítí a možností proveditelnosti, výkaznictví
a sledování stavebních prací. Pro komplexní aplikace a procesy, jakými
jsou např. doprava a údržba, je potřeba dalších specifických
funkcionalit jako trasování sítě cest a dopravní atributy, jejichž
dodávka je rovněž v rámci distribučních pravomocí firmy SYKORA.
Další nemalou výhodou projektu StreetPlan je jeho flexibilita. To
znamená, že migrace dat navedených v produktu StreetPlan není v rámci
přesunu do vyšší aplikace MultiNet nijak omezena, neboť oba produkty
jsou založeny na stejné mateřské databázi.
Vektorová databáze MultiNet obsahuje podrobné informace o cestách včetně
administrativních detailů a informací o železničních a vodních cestách.
Dále obsahuje čísla domů strategických měst a městských oblastí na
celorepublikové i lokální úrovni a v rámci kategorizace území zahrnuje i
přístavy a průmyslové oblasti. Databáze jsou dostupné pro většinu
evropských zemí a částečně také pro Českou republiku.
Zpět |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|