|
Událost týdne |
HP a Compaq - spolu a na
věčné časy
Po osmi
měsících příprav je tu od 7. května nová společnost HP obohacena o firmu
Compaq. Stalo se tak po osmi měsících od prvního oznámení, které bylo 4.
září minulého roku. Nové HP, které vzniklo fúzí s firmou Compaq v
současnosti zaměstnává přibližně 150 000 lidí po celém světě a nabízí
své služby ve více než 160 zemích. V čele i nadále zůstává Carly Fiorina,
jakožto předsedkyně správní rady a generální ředitelka. Prezidentem
společnosti je Michael Capellas.
Nové HP zahrnuje čtyři obchodní skupiny: Enterprise Systems Group (ESG -
Divize podnikových systémů), Imaging and Printing Group (IPG - Divize
pro tisk a zpracování obrazu), HP Services (HPS - HP Služby) a Personal
Systeme Group (PSG - Divize osobních systémů - osobní počítače,
notebooky, kapesní počítače, …)
Divize ESG se zaměřuje na poskytování technologických komponentů pro
podnikovou IT infrastrukturu, včetně podnikových systémů pro ukládání
dat, serverů (na bázi UNIXu, serverů odolných proti selhání, IA-32
serverů na bázi Windows i Linux) a SW pro správu. Druhá z divizí - HPS -
je třetí největší organizaci v oblasti IT služeb a je vedoucí
společností na trh v oblasti služeb pro infrastrukturu kritických
systémů. Divize IPG bude i nadále poskytovat řešení pro tisk a
zpracování obrazu pro firemní i domácí uživatele. Prostřednictvím koupě
firmy Indigo IPG postupuje i do oblasti digitálního vydávání tiskovin.
Čtvrtá divize - PSG - je silným hráčem na poli osobních PC, notebooků,
pracovních stanic, kapesních počítačů a zařízení pro přístup k
internetu. Nová divize Worldwide Operations (Globální činnosti)
poskytuje podporu a strategické vedení produktových obchodních skupin
nové HP. Divize bude zodpovědná za řízení klíčových horizontálních
procesů.
V České republice tvoří nové HP více než 400 zaměstnanců a obrat po
sečtení aktiv obou firem je cca 300 mil dolarů. Když se mluví o fúzi,
jedním dechem se dodává úspora nákladů. V oblasti zaměstnanosti to bude
znamenat propuštění cca 10 % všech současných pracovníků HP a Compaq.
Zbývající pracovníci a pracovní skupiny se budou postupně integrovat v
jeden celek.
Zpět
|
Podnikové aplikace |
MIS představuje novou generaci plánovacího a analytického SW
Společnost MIS
představila produkt MIS Plain - novou generaci Excel Integration
software umožňující plánování, reporting a ad hoc analýzy v příjemném a
uživatelům známém front end prostředí Excelu. Tento nový nástroj má
rozšířené analytické schopnosti a zahrnuje také přímou integraci na
hlavní platformy pro data warehouse jako je Microsoft Analysis Services
a SAP BW.
MIS Plain je vybaven funkcionalitou výkazů MDX tak, aby mohl pružně
řešit komplikované analytické dotazy. Výsledkem je, že uživatelé
(především manažeři) nyní mohou vytvářet dynamické excelovské reporty,
které automaticky přejímají změny - jako např. nová nákladová centra -
ze zdrojových systémů.
MIS Plain dává koncovým uživatelům možnost snadného přístupu k
hodnocení, k reportingu (exception reporting), k barevnému klíčování
(color keying) a dalším metodám pro ad hoc analýzy prostřednictvím
BI-XML, technologii založené na MDX a vyvinuté společností MIS. Na
druhou stranu nabízí nyní MIS Plain hladkou integraci do Microsoft
Analysis Services přes rozhraní ODBO (OLE DB pro OLAP). Integrace
ostatních datových zdrojů kompatibilních s ODBO je v současné době ve
vývoji.
MIS Plain je integrovanou částí MIS DecisionWare - software platformy
pro plánování, reporting a analýzy.
Zpět

Prvenství IBM Lotus Sametime
Společnost IBM oznámila, že její software IBM Lotus Sametime na
spolupráci v reálném čase je dominantním produktem, který si vybírají
společnosti hledající standardizované řešení rychlého posílání zpráv v
podniku. Vyplývá to z nedávno zveřejněné studie agentury Osterman
Research.
Výsledky průzkumu ukazují, že 66 % organizací, které zavedly oficiální
firemní standard rychlého posílání zpráv, se rozhodlo pro Lotus
Sametime. Mezi velkými organizacemi získal Sametime dokonce 83procentní
tržní podíl ve společnostech, jež přijaly nějakou platformu IM za
standard.
Výzkum agentury ukázal, že nějaký software na rychlé posílání zpráv v
současné době používá 84 % organizací a v příštích 12 měsících by toto
číslo mělo vzrůst na 89 procent. Lotus Sametime na rozdíl od veřejných
sítí IM umožňuje společnostem používat rychlé posílání zpráv bezpečně a
pod kontrolou IT oddělení. S již zavedenou přítomností ve firmách po
celém světě včetně padesáti společností žebříčku Global Fortune 100 je
Sametime připraven k podstatnému růstu na tomto trhu. V současné době
používá Lotus Sametime sedm z deseti největších světových komerčních
bank, pět z deseti největších světových automobilek, dvě z pěti
největších světových diverzifikovaných finančních institucí a čtyři z
pěti nejvýznamnějších amerických farmaceutických společností.
Zpět

CRM projekt ve
společnosti CCS zakončen
Společnost HP
ohlašuje úspěšně završený CRM projekt v CCS České společnosti pro
platební karty. Nové řešení vedlo především ke zvýšení akceschopnosti
zákaznického centra společnosti a k možnosti zavést nové typy služeb
poskytovaných klientům.
V rámci tohoto projektu HP jako systémový integrátor a hlavní dodavatel
infrastruktury spolupracoval se společnostmi Alcatel e-Business
Distribution (nyní NextiraOne), dodavatelem komunikačního systému, a
Oracle, dodavatelem softwarových aplikací.
Společnost CCS
je velkým nebankovním poskytovatelem na poli finančních služeb,
především se zaměřením na platební služby založené na platebních či
kreditních kartách a zásilkové služby spojené s poskytováním splátkového
prodeje. Hlavními požadavky na řešení proto bylo zvýšení propustnosti
zákaznického centra, možnost rozšiřování spektra a zvýšení kvality
poskytovaných služeb a snížení pracovní náročnosti procesů spojených s
podporou zákazníků.
Zákaznické centrum společnosti CCS v současné době pracuje nepřetržitě a
zpracovává několik tisíc hovorů a dalších typů kontaktů denně.
Operátorky odbavují příchozí a odchozí hovory, ale i elektronickou poštu
a faxy, přičemž každý kontakt se zákazníkem je zaznamenán v systému.
Dodané řešení umožňuje vyřešit naprostou většinu požadavků zákazníků
on-line v rámci jediného kontaktu. Požadavky, které nemohou být vzhledem
ke své povaze vyřízeny okamžitě, jsou automaticky předávány na příslušné
pracoviště (reklamační oddělení, technický servis atp.).
Integrované řešení HP propojuje komunikační systém Alcatel OmniPCX 4400,
automatický hlasový systém Alcatel ccIVR a koncová zařízení Alcatel
Reflexes, prostřednictvím CTI technologie CT Connect firmy Dialogic
(dnes součást Intel) a kontaktní aplikací Customer Service z řady
aplikací Oracle CRM 11i E-business suite. Pro zpracování odchozích
volání je využíván skriptovací modul Oracle Scripting.
Řešení je na datové i aplikační úrovni integrováno se systémem
platebních karet CCS. Součástí řešení jsou i odpovídající nástroje pro
dohled a administraci a pro sledování výkonu operátorů i Zákaznického
centra jako celku.
Zpět

TONAK inovuje informační
systém
Společnost
AutoCont podepsala smlouvu se společností TONAK, podle které proběhne v
této firmě v následujících měsících komplexní dodávka informačního
systému formou systémové integrace. Jádrem projektu je implementace
informačního systému Navision Attain, rozšířená o specializované oborové
řešení pro oblast výroby pokrývek hlavy, vyvinutého společností AutoCont
CZ. Součástí projektu je také zavedení principů Teorie omezení do
podnikové praxe.
Významným rysem projektu je dohoda obou společností, že část ceny
projektu je smluvně vázána na dosažení měřitelných přínosů projektu,
kterými jsou zejména výrazné zvýšení dodavatelské spolehlivosti a
snížení vázaných finančních prostředků ve výrobě Tonaku. Celý projekt
bude ukončen v dubnu 2003.
Zpět

Tři hvězdičky pro RSA Security
RSA Security získala nejvyšší, tříhvězdičkové ohodnocení v programu BEA
Star Paertner. Stala se tak vůbec prvním dodavatelem zabezpečovacích
systémů, který kdy dosáhl takové úrovně. Společnost BEA je členem
programu RSA ClearTrust Ready Partner a pro svůj systém BEA Weblogic
získala certifikát RSA ClearTrust Ready, jehož účelem je zajistit
nejvyšší možný stupeň systémové integrace, podpory a dokumentace mezi
BEA Weblogic a RSA ClearTrust.
BEA Systems a RSA Security rozšiřují vzájemnou spolupráci podle
společných vývojových záměrů a sdílejí také marketingovou a obchodní
činnost. Obě společnosti mají za sebou úspěšnou spolupráci v řadě
případů a rozvojových příležitostí, na nichž staví nynější ocenění.
Partnerské firmy dnes mají stovky společných zákazníků užívajících
produkty z jejich rozsáhlé nabídky.
Jako strategičtí partneři pokračují RSA Security a BEA Systems v
prohlubování produktové integrace mezi softwarem RSA ClearTrust pro
řízení přístupu k internetu a systémem BEA WebLogic Server. Integrace by
měla vést ke snazšímu užívání, vyšší produktivitě, jednoduché a hladké
integraci a zjednodušenému řízení v rámci podniku i mezi společnými
zákazníky. Integrace produktových řad má navíc zákazníkům přinést
rozšířené možnosti komunikace, spolupráce a produktivity, včetně
maximální úspory nákladů.
Zpět

Cleverlance poskytne odborníky školícímu středisku Borland CZ/SK
Společnost Cleverlance uzavřela smlouvu se společností Borland na jejímž
základě bude pro Borland po odborné stránce zajišťovat vybraná školení v
oblastech řízení projektů a rizik, jazyka JAVA a XML, prostředí LINUX a
internetových technologií v jejich školících střediscích.
Společnost Borland provozuje své školící středisko od roku 1998 a od té
doby již odborně vyškolila více než tisíc odborníků jak ve svých
vlastních prostorách, tak u zákazníků. V současnosti nabízí ucelenou
řadu školení, která pokrývají nejen produkty Borland jako Delphi,
JBuilder, C++Builder a Kylix, ale i databázové a webové technologie,
Linux, mobilní technologie, obecné normy a další související oblasti.
Zpět |
|
Konference, semináře |
Mezinárodní
konference - Moderní databáze
Společnost
KOMIX pořádá již 17. ročník mezinárodní konference "Moderní
databáze" a to ve dnech 20. - 21. června 2002 v Mělníku v hotelu
Ludmila. Hlavním
tématem tohoto ročníku budou "Trendy v databázích a aplikační servery".
Úvodní přednášky budou věnovány trendům v databázích a transformaci XML
do relačních databází. Dále se odborníci z různých společností zaměří na
portálové řešení pro Content Management, XML databázi a problematiku
uzavírání smluv po internetu. Další přednášky budou věnovány přehledu
technologií pro vývoj rozsáhlých internetových aplikací a dalším
zajímavým tématům.
Konference je určena všem zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních
systémů, kteří se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. se rozhodují k
nákupu vývojových nástrojů a technologií pro internetová řešení.
Obsahová náplň konference ale také zaujme informatiky a manažery
zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě a všem, kteří si chtějí
vyměnit své názory a zkušenosti s kolegy.
Obsah konference s anotacemi jednotlivých přednášek získáte
zde, nebo na tel.: 02/2598 9831 - Andrea Sochorová.
Zpět

Konference Inforum o
profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na
elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími
pořadateli jsou Albertina
icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována
pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním
zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu
managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí
konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a
další firmy. Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation, mediálními partnery jsou
Ekonom,
IT News,
IT System a
Ikaros.
Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a
INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře)
najdete na
www.inforum.cz.
Zpět

Energie efektivně 2002
Ve dnech 5. - 7. listopadu se v Kongresovém centru Praha uskuteční 8.
mezinárodní konference a výstava EEBW: Energie Efektivně 2002, s
podtitulem "Příležitost pro návratné investice". Zájemci o prezentaci
projektů v oblasti efektivního využívání energie a obnovitelných zdrojů
mají možnost do konce dubna přihlásit témata svých přednášek u
organizátorů konference, nebo navázat spolupráci při organizaci výstavy
energeticky úsporných produktů.
Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou
a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity, příprava a
financování projektů, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické
domy, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace, výstava energeticky úsporných výrobků a například
nezávislé poradenství pro spotřebitele.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Organizačními partnery konference jsou Hospodářská komora ČR, Česká
energetická agentura, Společnost pro techniku prostředí, Český svaz
stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů v oboru technických zařízení.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz, nebo
navštivte samostatnou internetovou
stránku.
Zpět |
|
Finanční monitor IT firem |
HP po dalším
finančním čtvrtletí - nic moc
Společnost Hewlett-Packard dnes zveřejnila finanční výsledky za druhé
fiskální čtvrtletí, které skončilo 30. dubna 2002. Jde o poslední
výsledky realizované před fúzí. Společnost oznámila tržby za druhé
čtvrtletí ve výši 10,6 miliard USD, ve srovnání s 11,4 miliardami za
první čtvrtletí. Tržby tedy klesly o 7 %, ale hrubá marže mírně vzrostla
z 26,9 % na 28,7 %.
Pro forma zisk na akcii za čtvrtletí činil 25 centů, ve srovnání s 29
centy za první čtvrtletí a 17 centy za druhé čtvrtletí loňského roku.
Tato částka však nezahrnuje náklady spojené s akvizicemi, náklady na
probíhající výzkum a vývoj, amortizaci kapitálové hodnoty nehmotných
aktiv, náklady na restrukturalizaci a ztráty z investic. Po zahrnutí
těchto položek činí zisk na akcii dle amerických účetních standardů GAAP
12 centů na akcii, ve srovnání s 25 centy za minulé čtvrtletí a 2 centy
za stejné čtvrtletí loňského roku.
Tržby ve Spojených státech opět klesly a to o 11 % čtvrtletně a o 16 %
meziročně. Tržby v ostatních částech světa klesly o 4 % čtvrtletně i
meziročně. V Evropě tržby klesly o 6 % oproti minulému čtvrtletí, ale
vzrostly o 2 % oproti stejnému období roku loňského, a pouze v tomto
regionu se meziročně zlepšily. Asie a Tichomoří vykázaly pokles o 2 %
čtvrtletně a o 13 % meziročně. Latinská Amerika vykázala růst o 3 %
čtvrtletně a pokles o 12 % meziročně.
Výsledky podle segmentů - systémy pro tisk a zobrazování: Tržby ze
segmentu systémů pro tisk a zobrazování, kam spadají tiskárny, digitální
zobrazovací zařízení a související spotřební zboží, reflektovaly
poklesem o 4 %. Neočekávaně silná poptávka po víceúčelových zařízeních,
tiskárnách Photosmart a levných tiskárnách LaserJet vedla k potížím s
dodávkami výrobků těchto kategorií. Tržby ze spotřebního zboží vzrostly
o 5 % čtvrtletně a o 10 % meziročně, díky zvětšující se instalované bázi
HP a růstu řešení a aplikací digitálního zobrazování náročných na
inkoust.
Segment vestavěných a osobních systémů zahrnuje stolní PC pro firmy,
domácí PC, notebooky a osobní zařízení ("chytré" kapesní počítače a
mechaniky DVD+RW). Ačkoliv celkové tržby z tohoto segmentu poklesly
čtvrtletně o 13 %, tržby z notebooků pro firmy vzrostly o 17 a 10 %, a
díky tomu obchody s PC pro spotřebitele zaznamenaly ziskové čtvrtletí.
Segment výpočetních systémů zahrnuje pracovní stanice, škálu
internetových systémů a řešení pro firmy včetně serverů UNIX a IA-32,
softwarová řešení a systémy pro ukládání dat. Tržby z tohoto segmentu
čtvrtletně klesly o 6 %. Přes pokles tržeb o 4 % čtvrtletně získala HP
během čtvrtletí podíl na trhu UNIX serverů. Společnost však ztratila
podíl na trhu standardních serverů, kde tržby klesly o 13 %.
Segment IT služeb zahrnuje podporu, outsourcing a poradenské služby.
Tržby z tohoto segmentu klesly čtvrtletně o 6 % a tržby z technické
podpory klesly čtvrtletně o 3 %. Přesto podpora nadále tvoří v segmentu
IT služeb provozní zisk. Tržby z outsourcingu se čtvrtletně nezměnily a
meziročně vzrostly o 19 %, čímž předčily rychlost růstu trhu.
Outsourcing díky tomu zůstává nejrychleji rostoucí kategorií IT služeb.
Poradenské služby čtvrtletně klesly o 15 % a nadále trpí poklesem výdajů
na IT projekty, neboť zákazníci se spíše soustředí na integraci a
optimalizaci stávajících investic do IT a nepouštějí se do nových
iniciativ.
Čtvrtletní pokles tržeb o 7 % v oblasti finančních služeb odráží nižší
prodej hardwaru a konzervativní úvěrové strategie.
Tržby z provozní činnosti činily v daném období 2,1 miliardy USD. Objem
zásob během čtvrtletí klesl o téměř 500 milionů USD a činil 9,3 % tržeb,
ve srovnání s 10,1 % v minulém čtvrtletí a 12,3 % v loňském roce.
Pohledávky představovaly 9,1 % tržeb, ve srovnání s 9,4 % v předchozím
čtvrtletí a 10,4 % ve stejném období loni. Čistá hodnota hmotného
majetku, továren a zařízení činila 10,0 % tržeb, ve srovnání s 9,9 % za
minulé čtvrtletí a 9,3 % za stejné období loni.
Zpět
|
Internet, komunikace a
sítě |
Rychlejší spojení
zrychlí dodávky léků
Rychlejší
distribuci léčiv a zdravotnického materiálu lékárnám a tím i pacientům
má umožnit nové telekomunikační řešení velkoobchodního distributora,
společnosti
Alliance Unichem CZ. Na základě nově uzavřené smlouvy se
poskytovatelem telekomunikační infrastruktury stala společnost
KPNQwest/GTS. Ta bude pro společnost Alliance Unichem CZ zajišťovat
hlasové a datové služby a připojení k internetu o reálné přenosové
rychlosti 128 kb/s za sekundu.
Společnost Alliance UniChem CZ vznikla v září 2000 sloučením společností
PLUS a Pragopharm, do kterých v roce 1999 kapitálově vstoupila Alliance
Santé, součást Alliance UniChem. Alliance UniChem je druhý největší
evropský distributor léčiv, zdravotnického materiálu a ostatního
doplňkového sortimentu.
Zpět

OmniAccess 512 s integrovanou funkcí VPN pro zabezpečení firemních
poboček
Společnost Alcatel oznámila přidání funkcí virtuální privátní sítě do
svého řešení OmniAccess 512, které je určené pro komunikaci a sdílení
dat mezi sídlem firmy a jejími jednotlivými pobočkami. Díky tomu nově
navržené řešení poskytuje mnohem vyšší úroveň bezpečnosti pro citlivá
firemní data při rozšíření hlasové a datové komunikace na pobočky.
Alcatel OmniAccess 512 spojuje přepínání LAN, směrování WAN, VoIP
(přenos hlasu prostřednictvím IP), ochranné prvky typu firewall a
zabezpečení VPN, přičemž nabízí multiservisní přístup do firemních
páteřních sítí.
Nově implementovaná technologie VPN k řešení pro pobočky OmniAccess
umožňuje také mobilním uživatelům přístup k firemním zdrojům pomocí
nízkonákladového internetového připojení, aniž by byla omezena
bezpečnost. OmniAccess 512 tak může uspořit náklady na měsíční poplatky
za služby a provozní výdaje díky použití společné síťové infrastruktury
pro všechny hlasové a datové aplikace, přičemž zaniká nutnost pořizování
různých speciálně určených síťových zařízení na podporu firemních
poboček.
OmniAccess 512 podporuje až 100 IPSec tunely pro veškeré možné kombinace
klientských relací a VLAN (Virtuální LAN). Díky propustnosti až 2 M/s je
Alcatel OmniAccess 512 dobrým řešením pro firemní pobočky používající
WAN linky do rychlosti E1. K dalším možnostem produktu OmniAccess 512
patří jeho schopnost uchovávat na zašifrovaných přenášených datech
visačky IP QoS (kvalita služeb), což umožňuje vhodné komplexní nastavení
priorit přenášených dat v rámci celé sítě.
Alcatel OmniAccess 512 je schopen spolupracovat s většinou
zabezpečovacích zařízení v centrální lokalitě, včetně produktů řady
Alcatel OmniAccess 200, které jsou vytvořeny pro adresování IPSec
komunikace na vzdálená pracoviště a mobilní uživatele prostřednictvím
softwarové klientské aplikace VPN. Funkce VPN produktu OmniAccess 512
využívá hardwarový podpůrný čip, který odnímá zátěž VPN a kompresi dat,
zajišťující maximální využití zdrojů WAN. V rámci tohoto zabezpečení
Alcatel OmniAccess 512 podporuje NAT (převod síťových adres - Network
Address Translation) a autorizované VLAN.
Implementace VPN do produktu Alcatel OmniAccess 512 podporuje IPSec,
výměnu klíčů typu Diffie-Hellman, hašovací funkce MD5 a SHA-1, digitální
podpisy DSA a RSA, šifrovací algoritmy DES, 3DES a AEA a zároveň
standardizované autorizační systémy včetně sdíleného tajemství, RADIUS,
LDAP, X.509 PKI (Public Key Infrastructure) certifikátů a smart cards.
OmniAccess 512 s VPN bude k dispozici v červnu 2002.
Zpět

3Com
uvádí Interconnect Kit s podporou technologie XRN
Společnost 3Com
v těchto dnech odhalila více podrobností o alternativním způsobu stavby
páteře místních sítí, když oznámila svoji technologii eXpandable
Resilient Networking (XRN) Interconnect Kit. Společnost začíná rovněž
dodávat nový Switch 4060, který bude prvním produktem pro páteře místní
sítí s podporou zmíněné technologie XRN.
3Com XRN, který může být nasazen s přepínačem 3Com Switch 4060 a s
přepínači rodiny SuperStack 3 Switch 4900, se skládá z XRN softwaru,
modulů a kabelů. Tento kit umožní správcům sítí propojit přepínače
pomocí technologie 3Com, jež umožňuje, aby se skupina přepínačů chovala
jako jediná přepínaná, distribuovaná fabrice třetí vrstvy, která slouží
jako škálovatelné, vysoce výkonné a vysoce dostupné jádro sítě LAN.
Prvním novým přepínačem páteře sítě LAN, který bude propojovat
komponenty XRN Interconnect Kitu, je Switch 4060, jehož dodávky byly
zahájeny právě tento týden. Switch 4060 je výkonný přepínač třetí vrstvy
gigabitového ethernetu s přepínáním rychlostí fyzického spojení a 24
porty. Tento switch je vybaven za provozu vyměnitelným větrákem a
zdrojem napájení, což zaručuje spolehlivější provoz. XRN Interconnect
Kit bude také kompatibilní s produktovou rodinou SuperStack 3 Switch
4900, což pro zákazníky znamená ochranu investic do vysoce výkonných
přepínačů gigabitového ethernetu. Switch 4060 stojí přes 600 000 Kč a
jeho dodávky byly zahájeny rovněž tento týden.
Zpět

OmniSwitch 7000 -
přepínač pro IP telefonii
Společnost
Alcatel tento týden rovněž ohlásila novou řadu přepínačů pro datovou
infrastrukturu, navržených pro jádro i přístupové body sítí - OmniSwitch
7000. Tyto standardizované switche rozšiřují dostupnost na úrovni
poskytovatelů přenosových služeb v rámci celé sítě, a zajišťují tak
vhodnou infrastrukturu pro telefonii prostřednictvím IP a pro časově
citlivé aplikace.
Společnost Alcatel vybudovala řadu produktů OmniSwitch 7000 na bázi
distribuované, inteligentní architektury, která zajišťuje dostupnost na
úrovni poskytovatelů přenosových služeb, včetně plné redundance a
odolnosti. Díky tomu je zajištěn nepřetržitý provoz sítě - dokonce i v
případě výpadku řídícího modulu. Pokud se bojíte, že jako uživatelé
špatně nakonfigurujete síť, tak tyto produkty (možná na základě
zkušeností s uživateli) obsahují ochranu proti nesprávné konfiguraci a
volitelný redundantní řídící modul. Jsou zároveň dobrým řešením pro
okraje sítí, pro distribuční centra určené pro konvergované aplikace a
pro jádra sítí středně velkých firem.
Řada produktů OmniSwitch 7000 společnosti Alcatel funguje na společném
softwaru a zajišťuje konzistentní funkčnost v celé síti. Alcatel
OmniSwitch 7000 má modulární strukturu s 10 nebo 18 sloty s kapacitou až
128 Gb/s a propustností až 60 Mp/s, přičemž zajišťuje hustotu
gigabitového ethernetu až 192 portů.
Tím, že produkt společnosti Alcatel umožňuje jednoduché vyvážení zátěže
serveru na úrovni síťového přenosu přímo v přepínači, odstraňuje potřebu
licencí pro hardware a software, kvůli kterým je vyvažování zátěže
serveru pro firmy nákladné a přináší dodatečné služby, které speciální
řešení pro vyvažování zátěže nemohou při rychlosti drátového přenosu
poskytnout.
Bezpečnostní rámec CrystalSec společnosti Alcatel zajišťuje pro produkt
OmniSwitch 7000 zabudované bezpečnostní funkce. Přepínače se řídí předem
nastavenou konfigurací zabezpečení a jsou dodávány v bezpečnostním
režimu tak, aby bylo zajištěno, že jsou na produktu aktivní jen nezbytné
funkce a aby byly minimalizovány konfigurace citlivé na zneužití ze
strany hackerů. Produkty se také vyznačují řízením na bázi role pro
zabezpečení přístupu ke konfiguračním a systémovým souborům. Přepínače
tak mohou konfigurovat jen oprávněné osoby. Kontrola přístupu k sítím je
zajištěna prostřednictvím výkonné technologie virtuální lokální sítě
(VLAN), která umožňuje autorizaci uživatelů směrem do VLAN a mezi VLAN a
sítěmi.
OmniSwitch 7000 podporuje WebView, což je webový správce zajišťující
pokrytí všech funkcí přepínače prostřednictvím jednoduchého
uživatelského rozhraní. Kromě toho je zajištěna celosíťová správa pomocí
produktu OmniVista, který zajišťuje kompletní zobrazení sítě a zahrnuje
také "Zobrazení pravidel jediným stisknutím (Policy View with One
Touch)", což je aplikace zajišťující konfiguraci Kvality služeb (QoS)
pro časově citlivé aplikace u více zařízení pomocí jediného kliknutí.
Zpět |
|
Informační společnost |
Personální změny u Genesys
V pražské centrále divize pro střední a východní Evropu společnosti
Genesys došlo k důležitému posunu v kariéře dvou klíčových zaměstnanců
firmy. Patrick Pray byl jmenován regionálním managerem společnosti
Genesys pro střední a východní Evropu. Martin Veselka, oblastní manager
pro Českou a Slovenskou republiku, rozšířil své pravomoci i o území
Maďarska a Rumunska.
Patrickovi Prayovi je 35 let. V roce 1990 absolvoval Virginia Tech v USA
se zaměřením na elektrotechniku. Po třech letech, kdy pracoval jako
výrobní inženýr, se ze Spojených států přestěhoval do České republiky.
Zde nastoupil jako manažer v Deloitte & Touche Central Europe, kde
konzultoval řadu regionálních projektů z oblasti výroby, bankovnictví a
telekomunikací. Současně vystudoval v Czech Management Centru (ve
spolupráci s University of Pittsburgh) obor finančnictví a získal titul
MBA. Patric Pray začal pro společnost Genesys pracovat v lednu 2000. Je
ženatý, má jednu dceru. Volný čas věnuje nejraději šachům nebo četbě.
Martinu Veselkovi je 29 let. Vystudoval systémové inženýrství na ČVUT.
Po skončení studií pracoval pro Deloitte & Touche, kde získal zkušenosti
z práce pro velké množství klientů z oblasti telekomunikací a těžkého
průmyslu. V této poradenské firmě se stal Senior Consultantem pro
Management Consulting se zaměřením na projekty implementace systémů
informačních technologií. Martin Veselka začal pracovat pro Genesys
začátkem roku 2000. Mezi jeho záliby patří především sport (squash,
volejbal), cestování a samozřejmě IT.
Zpět

Adastra zakládá pobočku v
Německu
Adastra, dodavatel komplexních řešení CRM a Data Warehousing, ohlašuje
založení firmy Adastra GmBH, pobočky v Německu se sídlem v Hannoveru. Po
expanzi původně české softwarové firmy na trhy v Severní Americe tak
nyní Adastra expanduje i na německý trh.
Strategií rozvoje aktivit společnosti Adastra na německém trhu je v
první fázi spolupráce s technologickými partnery. Expanze firmy bude
dále stavět na současné bázi zákazníků v německy mluvících zemích. K
největším z nich patří farmaceutický gigant Roche Diagnostics (Roche
Diagnostics) se sídlem v německém Mannheimu. Adastra implementuje v
Roche Diagnostics rozsáhlé řešení analytického CRM založeného na datovém
skladu. Funkci ředitele Adastra GmBH bude zastávat současný generální
ředitel Adastra Corporation, Jan Červinka.
"Německý trh vidíme jako významnou obchodní příležitost pro další
rozšíření našich aktivit. Přestože pro tento finanční rok zůstává
prioritou naší geografické expanze Severní Amerika, chceme se už nyní
připravit na další možnosti růstu," řekl Jan Červinka, generální ředitel
Adastra Corporation.
Kromě geografické expanze rozšiřuje Adastra i portfolio služeb. Koncem
dubna 2002 uvedla na trh produkt CRM.360, metodologii a architekturu
komplexního CRM. Obsahem CRM.360 jsou i jednotlivé aplikace řízení
vztahů se zákazníky, včetně call-centra, aplikace pro segmentaci
zákazníků, aplikace pro identifikaci zákazníků a domácností nebo
aplikace pro řízení marketingových kampaní.
Zpět

Společnost LCS mění sídlo
Díky expanzi
firmy LCS International se ji již její stávající prostory zdály příliš
těsné a od počátku loňského roku proto vedení začalo hledat nové
prostory, které budou lépe vyhovovat nárokům a potřebám rozvíjející se
IT společnosti. Nakonec se je podařilo nalézt na Praze 4, kde již mnohé
významné IT firmy sídlí.
Přestěhování do nového sídla završuje úspěšné období v rozvoji firmy,
které začalo loňskou akvizicí společnosti Softprofes a pokračovalo
dobrými hospodářskými výsledky za uplynulý rok a nedávným založením
pobočky na Slovensku.
Zpět

Sybase byla
přizvána do správní rady Eclipse
Společnost Sybase může jmenovat svého zástupce do správní rady
organizace Eclipse, která zprostředkovává vývojářské komunitě přístup k
vývojovým nástrojům pro vytváření a řízení e-business aplikací. Nakonec
se ve společnosti Sybase rozhodli do této funkce jmenovat ředitele
inženýringu pana Karla Reti.
Sybase a její zákazníci získávají přijetím platformy Eclipse jednotné
prostředí, do něhož mohou integrovat své současné nástroje a přidat nové
návrhářské a vývojové prostředky.
Eclipse je otevřená platforma pro integraci softwarových prostředků
vytvořená dodavateli nástrojů pro vývoj softwaru a vývojáři a jejím
hlavním úkolem je zdokonalení vývojových prostředí a zlepšení vzájemné
integrace produktů. Komunita využívá poznatků řady uživatelů, vývojářů a
dodavatelů softwarových nástrojů a
webové stránky již
zaznamenaly více než 500 000 požadavků na download softwaru.
Zpět |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|