HLEDEJ
 V SEKCI
 

15.května 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální čislo 

Časopis IT System - výtisk *ZDARMA*

Obsah System NEWS

Událost týdne
HP a Compaq - spolu a na věčné časy

Podnikové aplikace
MIS představuje novou generaci plánovacího a analytického SW
Prvenství IBM Lotus Sametime
CRM projekt ve společnosti CCS zakončen
TONAK inovuje informační systém
Tři hvězdičky pro RSA Security
Cleverlance poskytne odborníky školícímu středisku Borland CZ/SK

Konference, semináře
Mezinárodní konference - Moderní databáze
Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Energie efektivně 2002

Finanční monitor IT firem
HP po dalším finančním čtvrtletí - nic moc

Internet, komunikace a sítě
Rychlejší spojení zrychlí dodávky léků
OmniAccess 512 s integrovanou funkcí VPN pro zabezpečení firemních poboček
3Com uvádí Interconnect Kit s podporou technologie XRN
OmniSwitch 7000 - přepínač pro IP telefonii

Informační společnost
Personální změny u Genesys
Adastra zakládá pobočku v Německu
Společnost LCS mění sídlo
Sybase byla přizvána do správní rady Eclipse


Stahuj.cz


Událost týdne

HP a Compaq - spolu a na věčné časy
Po osmi měsících příprav je tu od 7. května nová společnost HP obohacena o firmu Compaq. Stalo se tak po osmi měsících od prvního oznámení, které bylo 4. září minulého roku. Nové HP, které vzniklo fúzí s firmou Compaq v současnosti zaměstnává přibližně 150 000 lidí po celém světě a nabízí své služby ve více než 160 zemích. V čele i nadále zůstává Carly Fiorina, jakožto předsedkyně správní rady a generální ředitelka. Prezidentem společnosti je Michael Capellas.
Nové HP zahrnuje čtyři obchodní skupiny: Enterprise Systems Group (ESG - Divize podnikových systémů), Imaging and Printing Group (IPG - Divize pro tisk a zpracování obrazu), HP Services (HPS - HP Služby) a Personal Systeme Group (PSG - Divize osobních systémů - osobní počítače, notebooky, kapesní počítače, …)
Divize ESG se zaměřuje na poskytování technologických komponentů pro podnikovou IT infrastrukturu, včetně podnikových systémů pro ukládání dat, serverů (na bázi UNIXu, serverů odolných proti selhání, IA-32 serverů na bázi Windows i Linux) a SW pro správu. Druhá z divizí - HPS - je třetí největší organizaci v oblasti IT služeb a je vedoucí společností na trh v oblasti služeb pro infrastrukturu kritických systémů. Divize IPG bude i nadále poskytovat řešení pro tisk a zpracování obrazu pro firemní i domácí uživatele. Prostřednictvím koupě firmy Indigo IPG postupuje i do oblasti digitálního vydávání tiskovin. Čtvrtá divize - PSG - je silným hráčem na poli osobních PC, notebooků, pracovních stanic, kapesních počítačů a zařízení pro přístup k internetu. Nová divize Worldwide Operations (Globální činnosti) poskytuje podporu a strategické vedení produktových obchodních skupin nové HP. Divize bude zodpovědná za řízení klíčových horizontálních procesů.
V České republice tvoří nové HP více než 400 zaměstnanců a obrat po sečtení aktiv obou firem je cca 300 mil dolarů. Když se mluví o fúzi, jedním dechem se dodává úspora nákladů. V oblasti zaměstnanosti to bude znamenat propuštění cca 10 % všech současných pracovníků HP a Compaq. Zbývající pracovníci a pracovní skupiny se budou postupně integrovat v jeden celek.

Zpět
 

Podnikové aplikace

MIS představuje novou generaci plánovacího a analytického SW
Společnost MIS představila produkt MIS Plain - novou generaci Excel Integration software umožňující plánování, reporting a ad hoc analýzy v příjemném a uživatelům známém front end prostředí Excelu. Tento nový nástroj má rozšířené analytické schopnosti a zahrnuje také přímou integraci na hlavní platformy pro data warehouse jako je Microsoft Analysis Services a SAP BW.
MIS Plain je vybaven funkcionalitou výkazů MDX tak, aby mohl pružně řešit komplikované analytické dotazy. Výsledkem je, že uživatelé (především manažeři) nyní mohou vytvářet dynamické excelovské reporty, které automaticky přejímají změny - jako např. nová nákladová centra - ze zdrojových systémů.
MIS Plain dává koncovým uživatelům možnost snadného přístupu k hodnocení, k reportingu (exception reporting), k barevnému klíčování (color keying) a dalším metodám pro ad hoc analýzy prostřednictvím BI-XML, technologii založené na MDX a vyvinuté společností MIS. Na druhou stranu nabízí nyní MIS Plain hladkou integraci do Microsoft Analysis Services přes rozhraní ODBO (OLE DB pro OLAP). Integrace ostatních datových zdrojů kompatibilních s ODBO je v současné době ve vývoji.
MIS Plain je integrovanou částí MIS DecisionWare - software platformy pro plánování, reporting a analýzy.

Zpět

 

Prvenství IBM Lotus Sametime
Společnost IBM oznámila, že její software IBM Lotus Sametime na spolupráci v reálném čase je dominantním produktem, který si vybírají společnosti hledající standardizované řešení rychlého posílání zpráv v podniku. Vyplývá to z nedávno zveřejněné studie agentury Osterman Research.
Výsledky průzkumu ukazují, že 66 % organizací, které zavedly oficiální firemní standard rychlého posílání zpráv, se rozhodlo pro Lotus Sametime. Mezi velkými organizacemi získal Sametime dokonce 83procentní tržní podíl ve společnostech, jež přijaly nějakou platformu IM za standard.
Výzkum agentury ukázal, že nějaký software na rychlé posílání zpráv v současné době používá 84 % organizací a v příštích 12 měsících by toto číslo mělo vzrůst na 89 procent. Lotus Sametime na rozdíl od veřejných sítí IM umožňuje společnostem používat rychlé posílání zpráv bezpečně a pod kontrolou IT oddělení. S již zavedenou přítomností ve firmách po celém světě včetně padesáti společností žebříčku Global Fortune 100 je Sametime připraven k podstatnému růstu na tomto trhu. V současné době používá Lotus Sametime sedm z deseti největších světových komerčních bank, pět z deseti největších světových automobilek, dvě z pěti největších světových diverzifikovaných finančních institucí a čtyři z pěti nejvýznamnějších amerických farmaceutických společností.

Zpět

 

CRM projekt ve společnosti CCS zakončen
Společnost HP ohlašuje úspěšně završený CRM projekt v CCS České společnosti pro platební karty. Nové řešení vedlo především ke zvýšení akceschopnosti zákaznického centra společnosti a k možnosti zavést nové typy služeb poskytovaných klientům.
V rámci tohoto projektu HP jako systémový integrátor a hlavní dodavatel infrastruktury spolupracoval se společnostmi Alcatel e-Business Distribution (nyní NextiraOne), dodavatelem komunikačního systému, a Oracle, dodavatelem softwarových aplikací.
Společnost CCS je velkým nebankovním poskytovatelem na poli finančních služeb, především se zaměřením na platební služby založené na platebních či kreditních kartách a zásilkové služby spojené s poskytováním splátkového prodeje. Hlavními požadavky na řešení proto bylo zvýšení propustnosti zákaznického centra, možnost rozšiřování spektra a zvýšení kvality poskytovaných služeb a snížení pracovní náročnosti procesů spojených s podporou zákazníků.
Zákaznické centrum společnosti CCS v současné době pracuje nepřetržitě a zpracovává několik tisíc hovorů a dalších typů kontaktů denně. Operátorky odbavují příchozí a odchozí hovory, ale i elektronickou poštu a faxy, přičemž každý kontakt se zákazníkem je zaznamenán v systému. Dodané řešení umožňuje vyřešit naprostou většinu požadavků zákazníků on-line v rámci jediného kontaktu. Požadavky, které nemohou být vzhledem ke své povaze vyřízeny okamžitě, jsou automaticky předávány na příslušné pracoviště (reklamační oddělení, technický servis atp.).
Integrované řešení HP propojuje komunikační systém Alcatel OmniPCX 4400, automatický hlasový systém Alcatel ccIVR a koncová zařízení Alcatel Reflexes, prostřednictvím CTI technologie CT Connect firmy Dialogic (dnes součást Intel) a kontaktní aplikací Customer Service z řady aplikací Oracle CRM 11i E-business suite. Pro zpracování odchozích volání je využíván skriptovací modul Oracle Scripting.
Řešení je na datové i aplikační úrovni integrováno se systémem platebních karet CCS. Součástí řešení jsou i odpovídající nástroje pro dohled a administraci a pro sledování výkonu operátorů i Zákaznického centra jako celku.

Zpět

 

TONAK inovuje informační systém
Společnost AutoCont podepsala smlouvu se společností TONAK, podle které proběhne v této firmě v následujících měsících komplexní dodávka informačního systému formou systémové integrace. Jádrem projektu je implementace informačního systému Navision Attain, rozšířená o specializované oborové řešení pro oblast výroby pokrývek hlavy, vyvinutého společností AutoCont CZ. Součástí projektu je také zavedení principů Teorie omezení do podnikové praxe.
Významným rysem projektu je dohoda obou společností, že část ceny projektu je smluvně vázána na dosažení měřitelných přínosů projektu, kterými jsou zejména výrazné zvýšení dodavatelské spolehlivosti a snížení vázaných finančních prostředků ve výrobě Tonaku. Celý projekt bude ukončen v dubnu 2003.

Zpět

 

Tři hvězdičky pro RSA Security
RSA Security získala nejvyšší, tříhvězdičkové ohodnocení v programu BEA Star Paertner. Stala se tak vůbec prvním dodavatelem zabezpečovacích systémů, který kdy dosáhl takové úrovně. Společnost BEA je členem programu RSA ClearTrust Ready Partner a pro svůj systém BEA Weblogic získala certifikát RSA ClearTrust Ready, jehož účelem je zajistit nejvyšší možný stupeň systémové integrace, podpory a dokumentace mezi BEA Weblogic a RSA ClearTrust.
BEA Systems a RSA Security rozšiřují vzájemnou spolupráci podle společných vývojových záměrů a sdílejí také marketingovou a obchodní činnost. Obě společnosti mají za sebou úspěšnou spolupráci v řadě případů a rozvojových příležitostí, na nichž staví nynější ocenění. Partnerské firmy dnes mají stovky společných zákazníků užívajících produkty z jejich rozsáhlé nabídky.
Jako strategičtí partneři pokračují RSA Security a BEA Systems v prohlubování produktové integrace mezi softwarem RSA ClearTrust pro řízení přístupu k internetu a systémem BEA WebLogic Server. Integrace by měla vést ke snazšímu užívání, vyšší produktivitě, jednoduché a hladké integraci a zjednodušenému řízení v rámci podniku i mezi společnými zákazníky. Integrace produktových řad má navíc zákazníkům přinést rozšířené možnosti komunikace, spolupráce a produktivity, včetně maximální úspory nákladů.

Zpět

 

Cleverlance poskytne odborníky školícímu středisku Borland CZ/SK
Společnost Cleverlance uzavřela smlouvu se společností Borland na jejímž základě bude pro Borland po odborné stránce zajišťovat vybraná školení v oblastech řízení projektů a rizik, jazyka JAVA a XML, prostředí LINUX a internetových technologií v jejich školících střediscích.
Společnost Borland provozuje své školící středisko od roku 1998 a od té doby již odborně vyškolila více než tisíc odborníků jak ve svých vlastních prostorách, tak u zákazníků. V současnosti nabízí ucelenou řadu školení, která pokrývají nejen produkty Borland jako Delphi, JBuilder, C++Builder a Kylix, ale i databázové a webové technologie, Linux, mobilní technologie, obecné normy a další související oblasti.


Zpět


Marketing Management 2002


Konference, semináře

Mezinárodní konference - Moderní databáze
Společnost KOMIX pořádá již 17. ročník mezinárodní konference "Moderní databáze" a to ve dnech 20. - 21. června 2002 v Mělníku v hotelu Ludmila. Hlavním tématem tohoto ročníku budou "Trendy v databázích a aplikační servery".
Úvodní přednášky budou věnovány trendům v databázích a transformaci XML do relačních databází. Dále se odborníci z různých společností zaměří na portálové řešení pro Content Management, XML databázi a problematiku uzavírání smluv po internetu. Další přednášky budou věnovány přehledu technologií pro vývoj rozsáhlých internetových aplikací a dalším zajímavým tématům.
Konference je určena všem zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních systémů, kteří se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. se rozhodují k nákupu vývojových nástrojů a technologií pro internetová řešení. Obsahová náplň konference ale také zaujme informatiky a manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě a všem, kteří si chtějí vyměnit své názory a zkušenosti s kolegy.
Obsah konference s anotacemi jednotlivých přednášek získáte zde, nebo na tel.: 02/2598 9831 - Andrea Sochorová.

Zpět

 

Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až 23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou Albertina icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a další firmy. Hlavními sponzory konference jsou ProQuest Information and Learning, Ovid Technologies a Dialog Corporation, mediálními partnery jsou Ekonom, IT News, IT System a Ikaros. Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře) najdete na www.inforum.cz.

Zpět

 

Energie efektivně 2002
Ve dnech 5. - 7. listopadu se v Kongresovém centru Praha uskuteční 8. mezinárodní konference a výstava EEBW: Energie Efektivně 2002, s podtitulem "Příležitost pro návratné investice". Zájemci o prezentaci projektů v oblasti efektivního využívání energie a obnovitelných zdrojů mají možnost do konce dubna přihlásit témata svých přednášek u organizátorů konference, nebo navázat spolupráci při organizaci výstavy energeticky úsporných produktů.
Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity, příprava a financování projektů, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické domy, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting. Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a panelové prezentace, výstava energeticky úsporných výrobků a například nezávislé poradenství pro spotřebitele.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Organizačními partnery konference jsou Hospodářská komora ČR, Česká energetická agentura, Společnost pro techniku prostředí, Český svaz stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů v oboru technických zařízení.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56 Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz, nebo navštivte samostatnou internetovou stránku.

Zpět


IT System


Finanční monitor IT firem

HP po dalším finančním čtvrtletí - nic moc
Společnost Hewlett-Packard dnes zveřejnila finanční výsledky za druhé fiskální čtvrtletí, které skončilo 30. dubna 2002. Jde o poslední výsledky realizované před fúzí. Společnost oznámila tržby za druhé čtvrtletí ve výši 10,6 miliard USD, ve srovnání s 11,4 miliardami za první čtvrtletí. Tržby tedy klesly o 7 %, ale hrubá marže mírně vzrostla z 26,9 % na 28,7 %.
Pro forma zisk na akcii za čtvrtletí činil 25 centů, ve srovnání s 29 centy za první čtvrtletí a 17 centy za druhé čtvrtletí loňského roku. Tato částka však nezahrnuje náklady spojené s akvizicemi, náklady na probíhající výzkum a vývoj, amortizaci kapitálové hodnoty nehmotných aktiv, náklady na restrukturalizaci a ztráty z investic. Po zahrnutí těchto položek činí zisk na akcii dle amerických účetních standardů GAAP 12 centů na akcii, ve srovnání s 25 centy za minulé čtvrtletí a 2 centy za stejné čtvrtletí loňského roku.
Tržby ve Spojených státech opět klesly a to o 11 % čtvrtletně a o 16 % meziročně. Tržby v ostatních částech světa klesly o 4 % čtvrtletně i meziročně. V Evropě tržby klesly o 6 % oproti minulému čtvrtletí, ale vzrostly o 2 % oproti stejnému období roku loňského, a pouze v tomto regionu se meziročně zlepšily. Asie a Tichomoří vykázaly pokles o 2 % čtvrtletně a o 13 % meziročně. Latinská Amerika vykázala růst o 3 % čtvrtletně a pokles o 12 % meziročně.
Výsledky podle segmentů - systémy pro tisk a zobrazování: Tržby ze segmentu systémů pro tisk a zobrazování, kam spadají tiskárny, digitální zobrazovací zařízení a související spotřební zboží, reflektovaly poklesem o 4 %. Neočekávaně silná poptávka po víceúčelových zařízeních, tiskárnách Photosmart a levných tiskárnách LaserJet vedla k potížím s dodávkami výrobků těchto kategorií. Tržby ze spotřebního zboží vzrostly o 5 % čtvrtletně a o 10 % meziročně, díky zvětšující se instalované bázi HP a růstu řešení a aplikací digitálního zobrazování náročných na inkoust.
Segment vestavěných a osobních systémů zahrnuje stolní PC pro firmy, domácí PC, notebooky a osobní zařízení ("chytré" kapesní počítače a mechaniky DVD+RW). Ačkoliv celkové tržby z tohoto segmentu poklesly čtvrtletně o 13 %, tržby z notebooků pro firmy vzrostly o 17 a 10 %, a díky tomu obchody s PC pro spotřebitele zaznamenaly ziskové čtvrtletí.
Segment výpočetních systémů zahrnuje pracovní stanice, škálu internetových systémů a řešení pro firmy včetně serverů UNIX a IA-32, softwarová řešení a systémy pro ukládání dat. Tržby z tohoto segmentu čtvrtletně klesly o 6 %. Přes pokles tržeb o 4 % čtvrtletně získala HP během čtvrtletí podíl na trhu UNIX serverů. Společnost však ztratila podíl na trhu standardních serverů, kde tržby klesly o 13 %.
Segment IT služeb zahrnuje podporu, outsourcing a poradenské služby. Tržby z tohoto segmentu klesly čtvrtletně o 6 % a tržby z technické podpory klesly čtvrtletně o 3 %. Přesto podpora nadále tvoří v segmentu IT služeb provozní zisk. Tržby z outsourcingu se čtvrtletně nezměnily a meziročně vzrostly o 19 %, čímž předčily rychlost růstu trhu. Outsourcing díky tomu zůstává nejrychleji rostoucí kategorií IT služeb. Poradenské služby čtvrtletně klesly o 15 % a nadále trpí poklesem výdajů na IT projekty, neboť zákazníci se spíše soustředí na integraci a optimalizaci stávajících investic do IT a nepouštějí se do nových iniciativ.
Čtvrtletní pokles tržeb o 7 % v oblasti finančních služeb odráží nižší prodej hardwaru a konzervativní úvěrové strategie.
Tržby z provozní činnosti činily v daném období 2,1 miliardy USD. Objem zásob během čtvrtletí klesl o téměř 500 milionů USD a činil 9,3 % tržeb, ve srovnání s 10,1 % v minulém čtvrtletí a 12,3 % v loňském roce. Pohledávky představovaly 9,1 % tržeb, ve srovnání s 9,4 % v předchozím čtvrtletí a 10,4 % ve stejném období loni. Čistá hodnota hmotného majetku, továren a zařízení činila 10,0 % tržeb, ve srovnání s 9,9 % za minulé čtvrtletí a 9,3 % za stejné období loni.

Zpět
 

Internet, komunikace a sítě

Rychlejší spojení zrychlí dodávky léků
Rychlejší distribuci léčiv a zdravotnického materiálu lékárnám a tím i pacientům má umožnit nové telekomunikační řešení velkoobchodního distributora, společnosti Alliance Unichem CZ. Na základě nově uzavřené smlouvy se poskytovatelem telekomunikační infrastruktury stala společnost KPNQwest/GTS. Ta bude pro společnost Alliance Unichem CZ zajišťovat hlasové a datové služby a připojení k internetu o reálné přenosové rychlosti 128 kb/s za sekundu.
Společnost Alliance UniChem CZ vznikla v září 2000 sloučením společností PLUS a Pragopharm, do kterých v roce 1999 kapitálově vstoupila Alliance Santé, součást Alliance UniChem. Alliance UniChem je druhý největší evropský distributor léčiv, zdravotnického materiálu a ostatního doplňkového sortimentu.

Zpět

 

OmniAccess 512 s integrovanou funkcí VPN pro zabezpečení firemních poboček
Společnost Alcatel oznámila přidání funkcí virtuální privátní sítě do svého řešení OmniAccess 512, které je určené pro komunikaci a sdílení dat mezi sídlem firmy a jejími jednotlivými pobočkami. Díky tomu nově navržené řešení poskytuje mnohem vyšší úroveň bezpečnosti pro citlivá firemní data při rozšíření hlasové a datové komunikace na pobočky.
Alcatel OmniAccess 512 spojuje přepínání LAN, směrování WAN, VoIP (přenos hlasu prostřednictvím IP), ochranné prvky typu firewall a zabezpečení VPN, přičemž nabízí multiservisní přístup do firemních páteřních sítí.
Nově implementovaná technologie VPN k řešení pro pobočky OmniAccess umožňuje také mobilním uživatelům přístup k firemním zdrojům pomocí nízkonákladového internetového připojení, aniž by byla omezena bezpečnost. OmniAccess 512 tak může uspořit náklady na měsíční poplatky za služby a provozní výdaje díky použití společné síťové infrastruktury pro všechny hlasové a datové aplikace, přičemž zaniká nutnost pořizování různých speciálně určených síťových zařízení na podporu firemních poboček.
OmniAccess 512 podporuje až 100 IPSec tunely pro veškeré možné kombinace klientských relací a VLAN (Virtuální LAN). Díky propustnosti až 2 M/s je Alcatel OmniAccess 512 dobrým řešením pro firemní pobočky používající WAN linky do rychlosti E1. K dalším možnostem produktu OmniAccess 512 patří jeho schopnost uchovávat na zašifrovaných přenášených datech visačky IP QoS (kvalita služeb), což umožňuje vhodné komplexní nastavení priorit přenášených dat v rámci celé sítě.
Alcatel OmniAccess 512 je schopen spolupracovat s většinou zabezpečovacích zařízení v centrální lokalitě, včetně produktů řady Alcatel OmniAccess 200, které jsou vytvořeny pro adresování IPSec komunikace na vzdálená pracoviště a mobilní uživatele prostřednictvím softwarové klientské aplikace VPN. Funkce VPN produktu OmniAccess 512 využívá hardwarový podpůrný čip, který odnímá zátěž VPN a kompresi dat, zajišťující maximální využití zdrojů WAN. V rámci tohoto zabezpečení Alcatel OmniAccess 512 podporuje NAT (převod síťových adres - Network Address Translation) a autorizované VLAN.
Implementace VPN do produktu Alcatel OmniAccess 512 podporuje IPSec, výměnu klíčů typu Diffie-Hellman, hašovací funkce MD5 a SHA-1, digitální podpisy DSA a RSA, šifrovací algoritmy DES, 3DES a AEA a zároveň standardizované autorizační systémy včetně sdíleného tajemství, RADIUS, LDAP, X.509 PKI (Public Key Infrastructure) certifikátů a smart cards. OmniAccess 512 s VPN bude k dispozici v červnu 2002.

Zpět

 

3Com uvádí Interconnect Kit s podporou technologie XRN
Společnost 3Com v těchto dnech odhalila více podrobností o alternativním způsobu stavby páteře místních sítí, když oznámila svoji technologii eXpandable Resilient Networking (XRN) Interconnect Kit. Společnost začíná rovněž dodávat nový Switch 4060, který bude prvním produktem pro páteře místní sítí s podporou zmíněné technologie XRN.
3Com XRN, který může být nasazen s přepínačem 3Com Switch 4060 a s přepínači rodiny SuperStack 3 Switch 4900, se skládá z XRN softwaru, modulů a kabelů. Tento kit umožní správcům sítí propojit přepínače pomocí technologie 3Com, jež umožňuje, aby se skupina přepínačů chovala jako jediná přepínaná, distribuovaná fabrice třetí vrstvy, která slouží jako škálovatelné, vysoce výkonné a vysoce dostupné jádro sítě LAN.
Prvním novým přepínačem páteře sítě LAN, který bude propojovat komponenty XRN Interconnect Kitu, je Switch 4060, jehož dodávky byly zahájeny právě tento týden. Switch 4060 je výkonný přepínač třetí vrstvy gigabitového ethernetu s přepínáním rychlostí fyzického spojení a 24 porty. Tento switch je vybaven za provozu vyměnitelným větrákem a zdrojem napájení, což zaručuje spolehlivější provoz. XRN Interconnect Kit bude také kompatibilní s produktovou rodinou SuperStack 3 Switch 4900, což pro zákazníky znamená ochranu investic do vysoce výkonných přepínačů gigabitového ethernetu. Switch 4060 stojí přes 600 000 Kč a jeho dodávky byly zahájeny rovněž tento týden.

Zpět

 

OmniSwitch 7000 - přepínač pro IP telefonii
Společnost Alcatel tento týden rovněž ohlásila novou řadu přepínačů pro datovou infrastrukturu, navržených pro jádro i přístupové body sítí - OmniSwitch 7000. Tyto standardizované switche rozšiřují dostupnost na úrovni poskytovatelů přenosových služeb v rámci celé sítě, a zajišťují tak vhodnou infrastrukturu pro telefonii prostřednictvím IP a pro časově citlivé aplikace.
Společnost Alcatel vybudovala řadu produktů OmniSwitch 7000 na bázi distribuované, inteligentní architektury, která zajišťuje dostupnost na úrovni poskytovatelů přenosových služeb, včetně plné redundance a odolnosti. Díky tomu je zajištěn nepřetržitý provoz sítě - dokonce i v případě výpadku řídícího modulu. Pokud se bojíte, že jako uživatelé špatně nakonfigurujete síť, tak tyto produkty (možná na základě zkušeností s uživateli) obsahují ochranu proti nesprávné konfiguraci a volitelný redundantní řídící modul. Jsou zároveň dobrým řešením pro okraje sítí, pro distribuční centra určené pro konvergované aplikace a pro jádra sítí středně velkých firem.
Řada produktů OmniSwitch 7000 společnosti Alcatel funguje na společném softwaru a zajišťuje konzistentní funkčnost v celé síti. Alcatel OmniSwitch 7000 má modulární strukturu s 10 nebo 18 sloty s kapacitou až 128 Gb/s a propustností až 60 Mp/s, přičemž zajišťuje hustotu gigabitového ethernetu až 192 portů.
Tím, že produkt společnosti Alcatel umožňuje jednoduché vyvážení zátěže serveru na úrovni síťového přenosu přímo v přepínači, odstraňuje potřebu licencí pro hardware a software, kvůli kterým je vyvažování zátěže serveru pro firmy nákladné a přináší dodatečné služby, které speciální řešení pro vyvažování zátěže nemohou při rychlosti drátového přenosu poskytnout.
Bezpečnostní rámec CrystalSec společnosti Alcatel zajišťuje pro produkt OmniSwitch 7000 zabudované bezpečnostní funkce. Přepínače se řídí předem nastavenou konfigurací zabezpečení a jsou dodávány v bezpečnostním režimu tak, aby bylo zajištěno, že jsou na produktu aktivní jen nezbytné funkce a aby byly minimalizovány konfigurace citlivé na zneužití ze strany hackerů. Produkty se také vyznačují řízením na bázi role pro zabezpečení přístupu ke konfiguračním a systémovým souborům. Přepínače tak mohou konfigurovat jen oprávněné osoby. Kontrola přístupu k sítím je zajištěna prostřednictvím výkonné technologie virtuální lokální sítě (VLAN), která umožňuje autorizaci uživatelů směrem do VLAN a mezi VLAN a sítěmi.
OmniSwitch 7000 podporuje WebView, což je webový správce zajišťující pokrytí všech funkcí přepínače prostřednictvím jednoduchého uživatelského rozhraní. Kromě toho je zajištěna celosíťová správa pomocí produktu OmniVista, který zajišťuje kompletní zobrazení sítě a zahrnuje také "Zobrazení pravidel jediným stisknutím (Policy View with One Touch)", což je aplikace zajišťující konfiguraci Kvality služeb (QoS) pro časově citlivé aplikace u více zařízení pomocí jediného kliknutí.

Zpět


GolfWits


Informační společnost

Personální změny u Genesys
V pražské centrále divize pro střední a východní Evropu společnosti Genesys došlo k důležitému posunu v kariéře dvou klíčových zaměstnanců firmy. Patrick Pray byl jmenován regionálním managerem společnosti Genesys pro střední a východní Evropu. Martin Veselka, oblastní manager pro Českou a Slovenskou republiku, rozšířil své pravomoci i o území Maďarska a Rumunska.
Patrickovi Prayovi je 35 let. V roce 1990 absolvoval Virginia Tech v USA se zaměřením na elektrotechniku. Po třech letech, kdy pracoval jako výrobní inženýr, se ze Spojených států přestěhoval do České republiky. Zde nastoupil jako manažer v Deloitte & Touche Central Europe, kde konzultoval řadu regionálních projektů z oblasti výroby, bankovnictví a telekomunikací. Současně vystudoval v Czech Management Centru (ve spolupráci s University of Pittsburgh) obor finančnictví a získal titul MBA. Patric Pray začal pro společnost Genesys pracovat v lednu 2000. Je ženatý, má jednu dceru. Volný čas věnuje nejraději šachům nebo četbě.
Martinu Veselkovi je 29 let. Vystudoval systémové inženýrství na ČVUT. Po skončení studií pracoval pro Deloitte & Touche, kde získal zkušenosti z práce pro velké množství klientů z oblasti telekomunikací a těžkého průmyslu. V této poradenské firmě se stal Senior Consultantem pro Management Consulting se zaměřením na projekty implementace systémů informačních technologií. Martin Veselka začal pracovat pro Genesys začátkem roku 2000. Mezi jeho záliby patří především sport (squash, volejbal), cestování a samozřejmě IT.

Zpět

 

Adastra zakládá pobočku v Německu
Adastra, dodavatel komplexních řešení CRM a Data Warehousing, ohlašuje založení firmy Adastra GmBH, pobočky v Německu se sídlem v Hannoveru. Po expanzi původně české softwarové firmy na trhy v Severní Americe tak nyní Adastra expanduje i na německý trh.
Strategií rozvoje aktivit společnosti Adastra na německém trhu je v první fázi spolupráce s technologickými partnery. Expanze firmy bude dále stavět na současné bázi zákazníků v německy mluvících zemích. K největším z nich patří farmaceutický gigant Roche Diagnostics (Roche Diagnostics) se sídlem v německém Mannheimu. Adastra implementuje v Roche Diagnostics rozsáhlé řešení analytického CRM založeného na datovém skladu. Funkci ředitele Adastra GmBH bude zastávat současný generální ředitel Adastra Corporation, Jan Červinka.
"Německý trh vidíme jako významnou obchodní příležitost pro další rozšíření našich aktivit. Přestože pro tento finanční rok zůstává prioritou naší geografické expanze Severní Amerika, chceme se už nyní připravit na další možnosti růstu," řekl Jan Červinka, generální ředitel Adastra Corporation.
Kromě geografické expanze rozšiřuje Adastra i portfolio služeb. Koncem dubna 2002 uvedla na trh produkt CRM.360, metodologii a architekturu komplexního CRM. Obsahem CRM.360 jsou i jednotlivé aplikace řízení vztahů se zákazníky, včetně call-centra, aplikace pro segmentaci zákazníků, aplikace pro identifikaci zákazníků a domácností nebo aplikace pro řízení marketingových kampaní.
 

Zpět

 

Společnost LCS mění sídlo
Díky expanzi firmy LCS International se ji již její stávající prostory zdály příliš těsné a od počátku loňského roku proto vedení začalo hledat nové prostory, které budou lépe vyhovovat nárokům a potřebám rozvíjející se IT společnosti. Nakonec se je podařilo nalézt na Praze 4, kde již mnohé významné IT firmy sídlí.
Přestěhování do nového sídla završuje úspěšné období v rozvoji firmy, které začalo loňskou akvizicí společnosti Softprofes a pokračovalo dobrými hospodářskými výsledky za uplynulý rok a nedávným založením pobočky na Slovensku.
 

Zpět

 

Sybase byla přizvána do správní rady Eclipse
Společnost Sybase může jmenovat svého zástupce do správní rady organizace Eclipse, která zprostředkovává vývojářské komunitě přístup k vývojovým nástrojům pro vytváření a řízení e-business aplikací. Nakonec se ve společnosti Sybase rozhodli do této funkce jmenovat ředitele inženýringu pana Karla Reti.
Sybase a její zákazníci získávají přijetím platformy Eclipse jednotné prostředí, do něhož mohou integrovat své současné nástroje a přidat nové návrhářské a vývojové prostředky.
Eclipse je otevřená platforma pro integraci softwarových prostředků vytvořená dodavateli nástrojů pro vývoj softwaru a vývojáři a jejím hlavním úkolem je zdokonalení vývojových prostředí a zlepšení vzájemné integrace produktů. Komunita využívá poznatků řady uživatelů, vývojářů a dodavatelů softwarových nástrojů a webové stránky již zaznamenaly více než 500 000 požadavků na download softwaru.
 

Zpět


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist