|
Podnikové aplikace |
Zvýšení
účinnosti CRM pomocí spojených řešení
Genesys,
dceřiná společnost koncernu Alcatel, a společnost SAP uvedly na trh
adaptér Gplus pro systém mySAP CRM, který nabízí uživatelům mySAP CRM
možnost jednoduchého a přímého propojení dat s řešením Genesys Suite 6.
MySAP CRM je aplikací určenou především pro řízení integrovaných
podnikových procesů v klíčových oblastech řízení vztahů se zákazníky,
zatímco Genesys Suite 6 zahrnuje komplexní sadu softwarových nástrojů
pro řízení komunikace se zákazníky v kontaktních centrech.
Nabízené integrované řešení má urychlit dobu implementace těchto dvou
rozdílně zaměřených aplikací a v poměrně krátkém čase zvýšit efektivitu
a produktivitu práce zákaznických oddělení. Vyšší interaktivita
komunikace s klienty totiž umožní s nimi vytvářet užší a trvalejší
vztahy.
Prostřednictvím adaptéru Gplus získají uživatelé mySAP CRM výhody
integrovaného desktopu pro řízení komunikace se zákazníky. Řešení Gplus
umožní interaktivně zpracovávat požadavky v prostředí mySAP CRM, zatímco
systém současně doplňuje aktuální i historické informace o zákaznících z
aplikací společností Genesys i SAP. Adaptér umožňuje kontakt zákazníka
se společností napříč všemi komunikačními kanály, a to včetně hlasových
služeb, e-mailové komunikace a interaktivní on-line komunikace (chat
mezi pracovníkem kontaktního centra a zákazníkem nebo dynamická
spolupráce na webové stránce).
Minulý rok oznámená spolupráce mezi společnostmi Genesys a SAP tak již
začíná přinášet své ovoce - umožňuje původně odděleným uživatelům
přístup k informacím o vzájemném jednání a chování. Jejich využití se
nabízí ve všech fázích cyklu práce se zákazníkem - ať už je to získávání
nových klientů, specifické transakce, vyřizování objednávek nebo
doprovodné služby.
Zpět

Webové nástroje pro spolupráce
Společnost IBM
uvedla novou verzi webového portálu, který má napomoci firmám
efektivněji spolupracovat a umožnit jim snáze personalizovat a sdílet
informace. Nově oznámená verze 4.1 softwaru IBM WebSphere Portal bude k
dispozici od 31. května a poskytuje nové funkce pro týmovou spolupráci,
novou podporu správy událostí, funkčnost webových služeb, možnosti
publikování obsahu, rychlejší vývoj portletů, vylepšené zabezpečení,
nový vyhledávač a předem připravenou integraci s obchodní technologií.
Kromě toho IBM ve druhém pololetí letošního roku začne dodávat několik
nových produktů WebSphere Portal přizpůsobených pro požadavky zákazníků
v širší řadě tržních segmentů. Bude se jednat o pět nových verzí Portal
Industry Edition, nový produkt vytvořený přímo pro malé a středně velké
firmy a rozšíření podporovaných platforem o IBM eServer iSeries, eServer
zSeries a zSeries se systémem Linux. Ve třetím čtvrtletí dále IBM
plánuje uvést řešení WebSphere Portal vytvořené pro iniciativu Dynamic
Workplaces.
Webové portály se staly jednou z nejdůležitějších oblastí zájmu
společností IBM. A není divu. Giga Information Services uvádí, že trh s
podnikovými portály rychle poroste z 850 miliónů dolarů v roce 2002 na 2
miliardy dolarů v roce 2005.
Forrester Research, Cambridge v Massachusetts, uvádí, že téměř 60
procent společností bude letos pracovat na nějaké portálové iniciativě.
Zpět

T-Systems
propojuje evropský automobilový průmysl
T-Systems
poskytuje komunikační platformu ENX (European Network eXchange), kterou
využívá síť evropského automobilového průmyslu. Zároveň Deutsche Telekom,
mateřská společnost T-Systems, byla Asociací
ENX uznána jako
certifikovaný poskytovatel těchto služeb.
Díky tomu budou mít automobiloví výrobci a dodavatelé ve 22 evropských
zemích možnost přístupu do jednotné sítě a budou moci využívat služeb T-Systems
pro rychlý přenos dat.
Evropský automobilový průmysl pracoval dva roky na zavedení ENX jako
standardní komunikační platformy pro celou Evropu. ENX umožňuje výrobcům
automobilů zrychlit nákupní procesy díky úzce integrovaným
mezipodnikovým dodavatelským řetězcům, které je spojují s jejich
dodavateli. ENX také umožňuje vytvářet virtuální projektové týmy,
sdružující zaměstnance z řady různých zemí pro plnění vývojových a
výrobních úkolů. Dalším cílem Asociace ENX je rozšířit síť do Jižní
Ameriky a Jižní Afriky. Současně automobilový průmysl plánuje napojit
tuto evropskou venkovní síť na její protějšky v Severní Americe a v
Japonsku.
Neziskovou Asociaci ENX (ENXA) založilo 13 automobilových výrobců a
dodavatelů ze šesti zemí společně se čtyřmi národními oborovými
asociacemi dne 15. června 2000 s cílem zřídit celosvětovou síť pro přímé
kontakty mezi podniky. Sídlo této organizace se nachází v Boulogne-Billancourt
ve Francii. Mezi současné členy patří: Anfac, Audi, BMW, Bosch,
DaimlerChrysler, Fiat, Ford, Galia, Karmann, MAN, Michelin, Opel, PSA,
Porsche, Renault, Siemens, SMART, SMMT, VDA, Volvo a Volkswagen.
V červenci minulého roku byl do funkce prezidenta zvolen Hans Joachim
Heister z pobočky společnosti Ford v Kolíně. Jeho předchůdce Gunter
Zimmermeyer, vrchní ředitel Asociace německého automobilového průmyslu (VDA),
byl zvolen do funkce viceprezidenta. Vrchním ředitelem je Ralf von der
Burg.
Zpět

Plaut partnerem společnosti SAP pro oblast automobilového průmyslu
Poradenská
společnost Plaut Consulting CR se i díky svým předchozím zkušenostem s
řešeními v automobilovém průmyslu stala výhradním partnerem společnosti
SAP ČR pro tuto oblast průmyslu v České republice. Plaut získala od
společnosti SAP CR status Channel partnera pro segment Automotive.
Díky svým zkušenostem (Hella
Autotechnik, Varta, Škoda Holding) a v současnosti rozjednaným
obchodním aktivitám v automobilovém průmyslu je Plaut schopen nabídnout
řešení, které spočívá ve sloučení již navržené standardní funkcionality
mySAP.com s nástrojem pro metodologii. To má zabezpečit eliminací
možných implementačních rizik.
V přípravě řešení s názvem PlautWorks jsou zohledněny praktické
zkušenosti se zaváděním systému z dříve realizovaných projektů v rámci
výše jmenované branže. Cílem nabízeného řešení je oslovit potencionální
firmy, usnadnit jim vzájemnou komunikaci a nabídnout kompletní systémový
balíček s minimalizací pořizovacích nákladů.
Zpět

IFS Aplikace pro
Řízení služeb v Japonsku
Japonská
společnost Ryoden Koki Engineering (RKE) (www.rke.co.jp) se rozhodla
podpořit svoji pozici v oblasti poskytování služeb a spokojenosti
zákazníků pomocí nástroje IFS Aplikace pro Řízení služeb. Společnost RKE
poskytuje technické služby, jako řízení kvality a údržba, pro zařízení
společnosti Mitsubishi pro automatizaci výroby.
Objednávka IFS Aplikací 2002 zahrnuje 500 uživatelů podnikových
komponent IFS pro zákaznické objednávky, nákup, pracovní objednávky,
řízení kvality a obchodní výkonnost, použití webu k propojení 20
pracovišť, z nichž některá jsou v zahraničí. Nový systém nahradí starší
systémy společnosti RKE.
Společnost RKE zkoumala možnosti vytvoření integrovaných systémů a na
základě doporučení distribučního partnera IFS, společnosti Nihon Unisys
(www.unisys.co.jp), se rozhodla pro IFS Aplikace. Ty byly vybrány,
protože nabízený rozsah standardních funkcí plně podporuje poskytování
služeb a vyžaduje minimální úpravy. Dalším důvodem byla jejich pružnost
umožňující postupnou implementaci řešení. Tento projekt bude uveden do
provozu letos v říjnu v Centru součástek společnosti RKE a postupně bude
implementován na zbývajících pracovištích včetně zahraničních kanceláří.
Zpět

RSA Security
a SchlumbergerSema spojily své síly
RSA Security
uzavřela dohodu s firmou SchlumbergerSema, což je mezinárodní společnost
poskytující služby v oblasti informačních technologií a poskytuje řešení
na bázi smart cards. Účelem tohoto partnerství je začlenění karet
SchlumbergerSema do řešení RSA Security.
Smart cards
SchlumbergerSema jsou nyní součástí autentizačních řešení RSA
SecurID zajišťujících zabezpečení, flexibilitu a kontrolu.
Spojení smart cards s produkty RSA umožňuje integrovat řadu aplikací do
jedné platformy a dává možnost poskytovat přístup k systému, spravovat
firemní ID a vytvářet přístupy.
Multiaplikační smart cards umožňují přístup určitých zaměstnanců k
chráněným datovým zdrojům, nabízejí zvýšenou úroveň zabezpečení a
mobility digitálních dokladů zaměstnanců a zajišťují jedinou
přihlašovací proceduru usnadňující jejich používání. Rovněž spojují řadu
aplikací - autentizaci uživatele, uchování digitálního dokladu, tvorbu
přístupových firemních ID - v jediném prvku, což usnadňuje jejich
zavádění a používání.
Zpět

Mercury a Borland zahájily spolupráci pro testování podnikových Java
aplikací
Společnosti Mercury a Borland oznámily, že budou spolupracovat na
integraci LoadRunneru firmy Mercury, standardního řešení pro zátěžové
testování, s JBuilderem, vývojovým prostředím pro Javu, aby umožnily
testovat Javové aplikace.
Toto propojení umožní uživatelům JBuilderu v jejich vývojovém prostředí
automaticky vytvořit testovací skripty pro jednotlivé EJB. Skripty mohou
později znovu použít v LoadRunneru při zátěžovém testování komponent.
Vývojáři mohou nyní s LoadRunnerem testovat jednotlivé komponenty dříve,
což pomáhá zajistit plynulý vývoj a rychlé nasazení podnikových Java
aplikací. Borland Optimizeit Suite kromě toho umožňuje zákazníkům
sledovat problémy s výkonností v jejich Javovém kódu.
Dále Mercury Interactive oznámila záměr připojit se k programu Borland
Technology Partner v nově vytvořené kategorii Testing and Performance
Management a úmysl Borlandu připojit se k programu Mercury Interactive's
Open Alliance firmy Mercury Interactive.
Zpět |
|
Konference, semináře |
Shrnutí výstavy PC TECH jaro
2002
Pražské výstavy výpočetní techniky PC TECH jaro 2002, která proběhla ve
dnech 9. - 11. dubna 2002, tak trochu stranou větších akcí, v Národním
domě na Smíchově se zúčastnilo celkem 25 firem působících na trhu s
výpočetní technikou. Výstava byla rozdělena do tří tématicky oddělených
dnů. Úterý - profesionální DTP, středa - podniková řešení, čtvrtek -
domácí PC, multimedia a hry.
Smyslem celé akce bylo představit v bezprostředním kontaktu jak
nejnovější produkty, tak i komplexní řešení IS/IT a to vždy pro úzce
určenou cílovou skupinu návštěvníků. Celou výstavu provázel přednáškový
program zaměřený dle tématických částí výstavy.
Novinkou výstavy PC TECH byli odborní průvodci výstavou, kteří zájemce
provedli jednotlivými stánky a představili vystavené exponáty a řešení v
praxi. Tento experiment na výstavě PC TECH zaujal zejména odbornou část
veřejnosti zajímající se o podniková řešení.
V úterý nejvíce upoutal svoji přednáškou na téma Digitální fotografie a
Photoshop 7 Pavel Kočička, ve středu největší zájem vzbudila přednáška
Vladimíra Mlynáře (US) o elektronickém podpisu a série přednášek
Stanislava Polčáka týkající se problematiky bezpečnosti dat ve firmě
pohledem práva a odpovědnosti za dodržování autorských práv na firemních
PC. Ve čtvrtek největší návštěvnost zaznamenaly přednášky Ondřeje Neffa
a Jana Březiny na téma digitální fotografie, přednáška Igora Staňka na
téma výhod a budoucnosti procesorů AMD a přednáška Zdeňka Polácha na
téma budoucnosti her. Další výstava PC TECH - podzim 2002 proběhne na
přelomu září a října.
Zpět

Konference Inforum o
profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na
elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími
pořadateli jsou Albertina
icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována
pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním
zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu
managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí
konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a
další firmy. Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation, mediálními partnery jsou
Ekonom,
IT News,
IT System a
Ikaros.
Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a
INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře)
najdete na
www.inforum.cz.
Zpět

Druhý ročník konference
eD expo 2002
V pražském
Kongresovém centru se již podruhé konala obchodní konference eD expo
2002, kterou pořádala společnost eD system Czech. Na výstavní ploše se
zúčastnilo 33 vystavovatelů a čtyři firmy zastupující partnery
věrnostního programu společnosti eD system Czech - tzv. “eDen”.
Na programu byly i přednášky probíhající ve dvou sálech. K jedné z
nejpřitažlivějších rozhodně patřila prezentace na téma Digitální
fotografie publicisty Ondřeje Neffa.
Díky zástupcům firem bylo možné prohlédnout si v praxi prakticky všechny
produkty. Velký zájem byl o spotřební digitální techniku. Například u
firmy Canon byly k vidění tři nové digitální fotoaparáty z levnější
řady, dále třetí xvylepšená generace fotoaparátů IXUS a svou premiéru
zde měla profesionální “zrcadlovka” EOS D60 s rozlišením 6,3 milionu
pixelů. Společnost Sony zde vystavovala digitální fotoaparáty Cybershot
s rozlišeními až 5 megapixelů a digitální videokamery tří formátů -
Digital 8, Mini DV a MICROMV - přičemž zde byla k vidění v současnosti
nejmenší digitální kamera na světě, Sony DCR-IP5. Olympus představil
čtyři náhradníky původních modelů, které mají nyní vyšší rozlišení a
širší funkčnost, nový digitální diktafon DS-330 s “kolébkou”
připojitelnou k PC pomocí USB a automatickým ukládání nahraných zpráv.
Představenou novinkou byl i nový program Camedia Master 4, jenž bude
dodáván se všemi digitálními fotoaparáty.
V souvislosti s digitálním pořizováním fotografií byl značný zájem i o
možnosti jejich reprodukce a tedy o tiskárny všeho druhu. Takovým
zástupcem zde byl Hewlett-Packard, který nabízel k prozkoumání
inkoustové tiskárny řady Business Inkjet se síťovou podporou pro
kancelář a řady CP pro domácí použití, a také multifunkční přístroje
typu “vše v jednom” řady OfficeJet a LaserJet 3320 nahrazující fax,
kopírku, barevný skener a tiskárnu. V této kategorii prezentovala své
výrobky také firma Epson, která škálu svých tiskáren ještě doplňovala
ukázkou barevných plochých skenerů.
Novinkou oproti loňskému roku byla Internetová kavárna společnosti Cisco,
která zde v praxi prezentovala bezdrátovou lokální síť sedmi počítačů,
vybavených PCI kartami Cisco Aironet 350 s integrovanými anténami,
spojených s místní ethernetovou sítí poskytující připojení do Internetu
přes Cisco Aironet 350 Access Point.
Zpět

Energie efektivně 2002
Ve dnech 5. - 7. listopadu se v Kongresovém centru Praha uskuteční 8.
mezinárodní konference a výstava EEBW: Energie Efektivně 2002, s
podtitulem "Příležitost pro návratné investice". Zájemci o prezentaci
projektů v oblasti efektivního využívání energie a obnovitelných zdrojů
mají možnost do konce dubna přihlásit témata svých přednášek u
organizátorů konference, nebo navázat spolupráci při organizaci výstavy
energeticky úsporných produktů.
Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou
a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity, příprava a
financování projektů, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické
domy, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace, výstava energeticky úsporných výrobků a například
nezávislé poradenství pro spotřebitele.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Organizačními partnery konference jsou Hospodářská komora ČR, Česká
energetická agentura, Společnost pro techniku prostředí, Český svaz
stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů v oboru technických zařízení.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz, nebo
navštivte samostatnou internetovou
stránku.
Zpět |
|
Finanční monitor IT firem |
SAS netrpí hospodářským
poklesem
Společnost SAS
oznámila, že výnosy její české pobočky vzrostly v roce 2001 o 46 %
oproti předchozímu roku. Pokračuje tak růst, který SAS v České republice
již několik let vykazuje. Růst výnosů je, podle představitelů
společnosti, důsledkem zvýšené poptávky po softwarových řešeních, která
poskytují firmám informace potřebné ke zvyšování zákaznické rentability
a ke zvýšení provozní produktivity.
Výnosy z prodeje řešení pro oblast CRM, mezi která patří například
automatizace marketingu a analýza elektronických obchodů, činily v
loňském roce 70 % výnosů české pobočky SASu.
Firmy, rozčarované neúspěchy při zvyšování zákaznické rentability s
využitím softwaru pro kontakt se zákazníky, totiž zjistily, že základem
pro získání informací potřebných k efektivnímu oslovování zákazníků
vhodnými nabídkami, jsou spolehlivé analýzy. Mezi zákazníky SASu v této
oblasti patří například Česká Pojišťovna nebo RadioMobil.
V roce 2001 představila společnost SAS řešení SAS Marketing Automation,
integrující software pro řízení a realizaci marketingových kampaní
získaný akvizicí firmy Intrinsic s analytickými nástroji SAS. Úkolem
tohoto řešení je zajistit větší ziskovost marketingových kampaní a
snížení nákladů na jejich řízení a realizaci. Společnost SAS v
současnosti nabízí ucelenou platformu pro oblast business intelligence,
která pokrývá vše - od extrakce dat, jejich transformace a ukládání,
přes kontrolu kvality dat, vytvoření datového skladu a datových modelů,
až po business intelligence a pokročilé analýzy.
Růst SASu v České republice odpovídá silnému růstu výnosů firmy ve všech
zemích EMEA (Evropa, Střední Východ, Afrika). Výnosy společnosti SAS v
tomto regionu dosáhly výše 500 milionů EURO, což představuje meziroční
nárůst ve výši 18 %. Růst výnosů českého zastoupení SASu v roce 2001 byl
samozřejmě provázán s rozšiřováním aktivit na českém trhu a nárůstem
počtu zaměstnanců. Díky tomu se SAS v průběhu roku přestěhoval do nových
a větších prostor a stále nabírá nové zaměstnance, především pak v
oblasti consultingu.
Zpět

TELE2 v zisku
Pro TELE2 bylo
uplynulé finanční období celkem příznivé. Společnost za první čtvrtletí
vykázala pozitivní výsledky před zdaněním ve výši 11 mil. SEK (tedy cca
36 mil. Kč), které ukazují i na oživení v oblasti pevné telefonie v
kontinentální Evropě. Kladného hospodářského výsledku bylo dosaženo i
omezením marketingových aktivit v prvním čtvrtletí ve srovnání s 3. a 4.
čtvrtletím loňského roku. Přitom ještě loni byla firma ve ztrátě -871
mil. SEK (tedy -2 871 mil. Kč).
V prvním letošním čtvrtletí vzrostly provozní výnosy o 32 % ve srovnání
se stejným obdobím v předchozím roce. V oblasti mobilní telefonie ve
Švédsku vykázala TELE2 za 1. čtvrtletí marži EBITDA vyšší než 50 % a
výnosy se zvýšily o 25 % a počet zákazníků se zvýšil o 25 % na 15,6 mil.
TELE2 AB byla založena v roce 1993 a v současnosti je jedním z
poskytovatelů alternativních telekomunikačních služeb na evropském trhu.
Pod značkami TELE2, Tango, Comviq a Q-GSM poskytuje své služby v
oblastech mobilní telefonie, datových sítí a internetu 15,6 milionům
zákazníků ve 21 zemích.
Do skupiny TELE2 AB dále patří Datametrix (systémová integrace), 3C
Communications (provozovatel veřejných telefonních automatů a veřejných
internetových služeb), Transac (poskytovatel zúčtovacích a transakčních
služeb), Cł (společnost nabízí předplacené telefonní karty), IntelliNet
a Optimal Telecom (bytové směrovací zařízení s garantovanou cenou).
TELE2 AB dále nabízí služby kabelové televize pod značkou Kabelvision a
spolu s firmou MTG vlastní internetový portál Everyday.com.
Zpět

(Ne)úspěchy společnosti NAI
Společnost
Network Associates úspěšně zahájila rok 2002 a zároveň zveřejnila
výsledky čtvrtého čtvrtletí, které skončilo 31. prosince 2001. Čistý
obrat společnosti bez obchodní oblasti McAfee.com činil ve 4. čtvrtletí
241 milión USD a čistý zisk za toto období- opět bez započtení aktivit
Mc.Afee.com - činil 40,5 miliónů USD respektive 23 US centy na akcii.
Pokud se však díváme na podnik jako celek, podle konsolidované závěrky
činila čistá ztráta ve 4. čtvrtletí 3,5 miliónu USD neboli dva US centy
na akcii.
Celkový čistý obrat za celý rok 2001 činil 834 milióny USD. To znamená
nárůst o dvanáct procent oproti roku 2000. Čistý roční obrat bez
započtení Mc.Afee.com byl 772 milióny USD. Celková čistá ztráta činila v
roce 2001 99,3 miliónu USD neboli 72 US centy na akcii. Pokud by nebylo
Mc.Afee.com, podnik by v roce 2001 docílil čistého zisku 25,9 miliónu
USD neboli 15 US centů za akcii.
Zpět

Seagate oznamuje
ekonomické výsledky
Společnost Seagate oznámila příjem za 3. čtvrtletí fiskálního roku 2002,
jež skončilo 29.března 2002, 810 miliard USD a čistý příjem podle
metodiky GAAP 196 milionů USD. Po odečtení nákladů na restrukturalizaci
4 miliony USD (3 miliony USD po odečtení daně) společnost vykázala za
stejné období proforma čistý příjem 190 milionů USD.
Za předcházející čtvrtletí, jež skončilo 28.prosince 2001, čistý příjem
činil 122 milionů USD.
Za stejné čtvrtletí předešlého roku, jež skončilo 30.března 2001, čistý
příjem podle metodiky GAAP činil 24 milionů USD. Na předběžném základě
Společnost vykázala čistý příjem za stejné čtvrtletí minulého roku 57
milionů USD.
Zpět |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Český
Telecom národním operátorem telekomunikačních sítí
Alternativní telekomunikační operátoři - jmenovitě společnosti Aliatel,
Contactel, Czech On Line/Jet2Web Czech Republic, eTel, GTS, Nextra a
Tiscali/World Online - nesouhlasí s rozhodnutím vlády České republiky
jmenovat Český Telecom „národním operátorem telekomunikačních sítí“.
K odmítavému postoji vůči usnesení vlády je vedou následující argumenty,
které mají prokazovat neodůvodněnost zřízení funkce „národního
operátora“:
. 1) Institut „národního operátora“ nemá obdobu v zemích EU. Navíc návrh
porušuje Evropské dohody, zakládající přidružení mezi ČR a členskými
státy EU. Jedná se o veřejnou podporu narušující hospodářskou soutěž a
zásady transparentnosti, nediskriminace a liberalizace.
. 2) Jmenování „národního operátora“ pro případ vzniku krizových situací
nic neřeší ani nezajišťuje, pouze významným způsobem posiluje dominantní
pozici Českého Telecomu (ČTc) na trhu.
. 3) Jmenování ČTc „národním operátorem“ navíc Telecomu poskytuje
rozsáhlé pravomoci, zákonem přidělené regulačnímu orgánu, tedy ČTÚ.
Jedná se například o oprávnění přidělovat kmitočty a čísla, což porušuje
zásady hospodaření s kmitočtovým spektrem!
. 4) Povinnosti ukládané „národnímu operátorovi“, tzn. především
nepřetržité poskytování služeb, jsou povinnostmi všech operátorů
veřejných telekomunikačních sítí, vyplývající ze zákona č. 151/2000 Sb.
a z vydaných licencí.
. 5) Nepřetržitost dodávky telekomunikačních služeb je zákonná povinnost
všech operátorů, vyplývající i z licencí, není tedy třeba, aby ji
Ministerstvo dopravy a spojů plánovalo a zajišťovalo.
. 6) Nelze souhlasit s tvrzením, že pouze ČTc má vysokou technologickou
úroveň sítí a provozní zkušenosti. Většina sítí alternativních operátorů
je novější, modernější a provozní zkušenosti jsou srovnatelné. Všichni
významní alternativní operátoři mají zahraniční strategické investory
nebo majoritní vlastníky, stejně jako ČTc, a tak tomu bude zřejmě i po
privatizaci ČTc.
. 7) Jmenování má řešit situaci, kdy je v některých oblastech zcela
zničena telekomunikační infrastruktura. To se ale týká i infrastruktury
ČTc. Zde je řešením pouze koordinovaná spolupráce všech operátorů a
sítí, nejen sítí fixních, ale i mobilních, sítí MO, MV, ale i třeba sítí
Českých drah a ostatních operátorů.
. 8) Z navrhovaných kompetencí „národního operátora“ vyplývá, že i za
standardní nekrizové situace bude Český Telecom v podstatě regulovat
činnost ostatních operátorů.
Zpět

Telefonní hovory až o 30 %
levněji
Společnost
Czech On Line nabízí od dubna letošního roku pod značkou Jet2Web Czech
Republic hlasové služby založené na technologii přepínaní okruhů (Switched
Voice Technology) především díky garanci přenosového pásma. Nové hlasové
služby Business Voice PRO a Business Voice Start jsou určeny pro firemní
a institucionální klientelu.
K nejvýznamnějším výhodám patří kromě vyšší kvality hlasového přenosu
především nižší ceny hovorného. V závislosti na destinaci jsou totiž
tarify nižší až o 30 % ve srovnání s dominantním operátorem a všechny
hovory jsou účtovány po vteřinách již od první provolané vteřiny.
Zpět

Podnikový firewall pro servery IBM eServer iSeries for Linux
Symantec se rozhodl, že půjde do vývoje firewallu pro servery IBM
eServer iSeries for Linux. Pro ně hodlá vyvinout podnikový proxy
firewall s úplnou inspekcí aplikačního provozu. Enterprise Firewall for
IBM eServer iSeries for Linux, jak se nástroj bude jmenovat, by měl
spojit osvědčené řešení firewallu společnosti Symantec se středním
sálovým počítačem IBM řady eServer iSeries.
Bezpečnostní architektura firewallů řady Enterprise minimalizuje
zranitelnost systémů a zajišťuje plnohodnotné zabezpečení, což zaručuje
úplnou kontrolu nad informacemi, které vstupují do podnikového prostředí
iSeries a rovněž ty, které toto prostředí opouštějí.
Symantec Enterprise Firewall má poskytnout zákazníkům používajícím
servery iSeries tu nejvyšší úroveň zabezpečení jejich základních
obchodních aplikací a aplikací pro elektronické obchodování proti
nežádoucím vniknutím. U tohoto firewallu mohou administrátoři navíc z
centrální konzoly spravovat bezpečnostní politiky pro lokální i vzdálené
firewally a k dispozici mají různé protokoly zabezpečení a výstupní
sestavy s údaji potřebnými pro správu.
Očekává se, že Symantec Enterprise Firewall for IBM eServer iSeries for
Linux bude uveden na trh ve druhé polovině tohoto roku. Chcete-li získat
informace ohledně účasti v programu beta testů tohoto řešení, navštivte
následující webovou adresu. Informace o produktu Symantec Enterprise
Firewall jsou k dispozici i na
této
adrese.
Zpět

Zvýhodněná služba Nextlink
NEXTRA Czech Republic nabídne svým zákazníkům v období od 1. května do
1. července 2002 zvýhodněné podmínky k vysokorychlostnímu bezdrátovému
připojení na internet v licencovaném pásmu 26 GHz - Nextlink.
Služba Nextlink je realizována prostřednictvím vysokorychlostní
bezdrátové sítě v licencovaném pásmu 26 GHz společnosti Telenor Networks,
která v současné době pokrývá 14 měst propojených páteřní sítí a
umožňuje poskytovat datové i hlasové přenosy o rychlostech od 64 kb/s až
po desítky Mb/s. Ty lze definovat v násobcích 64 kb/s a regulovat
přenosové kapacity linky podle skutečné potřeby zákazníka.
Nextlink lze bez problémů rozšířit i o hlasové služby postavené na
technologii IP. Stejně tak je možné postavit na platformě Nextlink
řešení pro virtuální privátní sítě (VPN).
Zpět

U Glaverbelu Czech soutěžili
Aliatel se
zařadil mezi dodavatele telekomunikačních služeb pro teplickou
společnost
Glaverbel Czech, největšího výrobce plochého skla ve střední a
východní Evropě. Stalo se tak po výběrovém řízení na dodavatele
hlasových služeb, kterého se zúčastnilo celkem devět společností.
Předmětem smlouvy je poskytování veřejné telefonní služby Business Call
Direct.
Mezi zákazníky využívající veřejnou telefonní službu Business Call
Direct společnosti Aliatel patří již například AVX Lanškroun, Škoda
Plzeň, Západočeská energetika, STOCK Plzeň, Plynostav Pardubice,
Termoking Kolín, Keramika Horní Bříza, Bank Austria Creditanstalt Czech
Republic či Ericsson.
Zpět |
|
Informační společnost |
Aimtec vstoupila na
slovenský trh
Společnost
Aimtec, která patří mezi dodavatele podnikových softwarových aplikací a
konzultačních služeb, založila a 16. dubna také otevřela svou slovenskou
dceřinou firmu - Aimtec SK se sídlem ve Stupavě nedaleko Bratislavy.
Oficiální zahájení aktivit Aimtec SK se uskutečnilo v rámci konference "Trendy
automobilovej logistiky", kterou pro slovenské dodavatele
automobilového průmyslu společnost uspořádala. Právě segment
automobilového průmyslu je totiž hlavním trhem nově vzniklé společnosti.
Založení Aimtec SK kopíruje narůstající aktivitu nejvýznamnějšího
slovenského exportéra, kterým je společnost Volkswagen Slovakia. S
rozšířením modelové produkce vozů VW z Bratislavy se usídlilo na
Slovensku i množství dodavatelů komponent, kteří využívají služeb a
produktů z portfolia společnosti Aimtec. Mezi již stávající klienty
Aimtecu na Slovensku patří například Lear Corporation, BAZ Inalfa,
Inergy, Faurecia či Tower Automotive.
V den zahájení provozu Aimtec SK byla uzavřena rovněž dohoda o dodávce
komplexního řešení logistiky pro společnost Grupo Antolin Bratislava.
Tato společnost je dcerou španělského výrobce interiérových prvků do
automobilů. Bratislavský závod Grupo Antolin je Just-In-Time dodavatel
pro vozy VW Polo a nový terénní VW Touareg, jehož produkce bude spuštěna
v květnu tohoto roku. Aimtec již nyní implementuje v Grupo Antolin
Bratislava systém pro elektronickou komunikaci EDImanager a štíhlý ERP
systém eFORS CSM. V čele slovenského Aimtecu stanul pan Tibor Michálek.
Zpět

SAS
přidává do svého arzenálu znalostní internetový portál
Společnost SAS
je při chuti a koupila internetový portál BetterManagement.com, který se
specializuje na řízení výkonnosti firem.
BetterManagement.com poskytuje informace od renomovaných odborníků
ve formě informačních materiálů, článků, seminářů a interaktivních
elektronických školení.
Vzdělávací portál Working Knowledge Harvardské obchodní školy jej
označil jako nejlepší internetový zdroj s nezávislými informacemi o
zlepšování výkonnosti firem.
BetterManagement.com shromažďuje informace z více než 200 zdrojů, včetně
portálu Working Knowledge Harvardské obchodní školy (Harvard Business
School), The McKinsey Quarterly nebo Knowledge@Wharton Pennsylvánské
univerzity.
Členství na BetterManagement.com je bezplatné a poskytuje přístup k
informačním materiálům, webovým seminářům, článkům, audio/video
prezentacím a do knihkupectví nabízejícího tisíce knih o řízení
výkonnosti firem. Tato akvizice je součástí akvizice společnosti ABC
Technologies, mateřské firmy portálu BetterManagement.com.
Zpět |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|