|
Podnikové aplikace |
CRM: Poznání zákazníka
ze všech stran
Adastra, dodavatel komplexních řešení CRM a Data Warehousing, uvádí na
trh novou metodologii a architekturu komplexního řešení CRM (Customer
Relationship Management) nazvanou CRM.360. Jedná se o komponentové
řešení, které umožňuje firmám systematicky budovat celopodnikový systém
v krocích jako dílčí aplikace s měřitelnými výsledky a návratností.
V jádru CRM.360 je robustní datová architektura, založená na zákaznicky
orientovaném datovém skladu. Sofistikovanou analýzou dat pak vzniká
Customer Intelligence, hluboký vhled do struktury a potřeb zákazníků.
Ten je potřebný pro určení, co od firmy zákazník bude poptávat, zda pro
ni má obchodní přínos mu to nabízet a kdy.
"CRM.360 je reakcí na vlnu zklamání z první generace CRM, jež často
zanedbávala nutnost datové architektury a analýzy dat a soustředila se
především na kontaktní část CRM," říká duchovní otec CRM.360, Dr. Jan
Mrazek, prezident Adastra Corporation.
Customer Intelligence je generována prostřednictvím pokročilých analýz
včetně technologií data mining. Lze tak například zjistit celoživotní
hodnotu zákazníka pro firmu, pravděpodobnost reakce zákazníka na nabídku
nového produktu nebo pravděpodobnost jeho odchodu ke konkurenci.
CRM.360 dovoluje komplexní proces analýzy dat automatizovat. To umožňuje
snížit náklady, zvýšit kvalitu prediktivních modelů a podstatně zvýšit
rychlost celého procesu. Integrací výsledků analytické části CRM s
kontaktním CRM tak umožní firmám okamžitě aplikovat Customer
Intelligence v praxi, například v průběhu telefonického hovoru zákazníka
s operátorem call-centra.
Komponentová architektura CRM.360 umožňuje rozdělit tvorbu celofiremního,
komplexního řešení CRM do postupných kroků. Každá komponenta CRM.360
představuje ucelenou funkcionalitu a může stát sama o sobě. Jejich
integrací se pak zvyšuje hodnota jednotlivých komponent.
Funkční specifikace komponent CRM.360 je předdefinovaná, nebo se
využívají na trhu dostupné aplikace (Adastra dodává aplikace Siebel a
Oracle). Je pravděpodobné, že firmy mají už dnes k dispozici některé z
komponent CRM, které Adastra může integrovat a zhodnotit tak dřívější
investici zákazníka. Základními komponentami CRM.360 jsou:
Customer Oriented Data Warehouse (zákaznicky orientovaný datový sklad)
sloužící k zákaznicky orientované integraci dat z primárních a externích
systémů. Je jádrem systému, který vytvoří datovou infrastrukturu
umožňující následné analýzy dat. Součástí integrace dat je i jejich
čištění.
Customer Identification Application (CIA) slouží k jednoznačné
identifikaci zákazníka a jeho domácnosti. Poskytuje konzistentní pohled
na zákazníka ze všech úhlů pohledu (tzv. 360 stupňový pohled na
zákazníka)
Profitability Generator slouží k výpočtům ziskovosti a hodnoty zákazníků
v zákaznické bázi. Obsahuje funkci alokace nákladů na produkty a
zákazníky a měření současné a celoživotní hodnoty zákazníků, což
představuj netriviální operace.
Advanced Analytics Environment je prostředí pro provádění data mining
analýz například pro segmentaci, cross-sell a up-sell příležitostí,
predikci odchodu zákazníka ke konkurenci nebo modelů rizika.
Automatizuje analytický proces a zvyšuje jeho efektivitu. Umožňuje tzv.
real-time data mining.
Customer Strategy Decision Engine překládá výsledky integrace a analýzy
dat o zákaznících do řeči obchodníků či operátorů call-center. Aplikací
business pravidel se v této části CRM tvoří tzv. Customer Profile, tj.
podklad pro rozhodnutí, jak se k zákazníkovi zachovat: zařadit ho do e-mailové
kampaně, nabídnout mu lepší servis na produkt atd.
Operativní CRM (včetně call-centra, řízení prodejní sítě, campaign
management), prostřednictvím kterého se realizuje kontakt se zákazníkem.
Tyto aplikace, doplněné o analytická data z ostatních částí CRM.360,
završují proces interakce se zákazníkem s využitím Customer Intelligence.
Zpět

Nové možnosti softwaru Tivoli
Infrastruktura
na správu systémů v současné době mnohdy monitoruje jednotlivé součásti
sítě - jako jsou databázové servery, webové aplikační servery i samotnou
síť - jednotlivě. Například bankovní transakce se může po síti dotknout
samostatné databáze, transakčního a webového aplikačního serveru. Pokud
v jedné z těchto součástí nastane problém, vyhledání a oprava chyby, jež
zabránila provedení bankovní transakce, může nějakou dobu trvat.
Naproti tomu konsolidovaný pohled softwaru Tivoli na celou aplikaci
umožňuje IT personálu identifikovat a řešit problémy ještě předtím, než
k nim dojde. Takový přístup umožňuje získat všeobecný pohled na celé
prostředí, který dovolí sledovat využívání aplikací nebo služeb jejich
zákazníky či zaměstnanci.
Společnost IBM dále rozvinula tento systém a nyní uvedla více než 30
nových a vylepšených softwarových produktů Tivoli. Nové programy
vycházejí ze současné nabídky, dále ji rozšiřují a díky podpoře
průmyslových standardů umožňují lepší integraci se systémy od různých
výrobců. Mezi nová a vylepšená řešení patří například: IBM Tivoli
Service Level Advisor, který je založen na komplexních algoritmech a
umožňuje zákazníkům předvídat výpadky na základě analýzy výkonu a pomáhá
jim odpovídajícím způsobem spravovat úroveň služeb.
Tivoli Enterprise Data Warehouse je nástroj průmyslové podpory, který
využívá databázovou technologii DB2 k archivaci dat správy systémů
napříč spravovanými doménami pro zařízení různých výrobců. Datový sklad
správy systémů zabudovaný přímo do řídících produktů, konsoliduje
výkonová data ze samostatných systémů a umožňuje zjednodušené
vyhledávání a získávání dat. Zákazníci díky tomu mohou používat data z
nejrůznějších aplikací v souladu se svými podnikatelskými záměry.
Directory Server 4.1 umožňuje synchronizovat podniková data zabezpečení
napříč jejich prostředími pro e-business a webové služby. Slouží jako
základna pro nasazení složitých aplikací na správu identity. Tivoli
Switch Analyzer provádí automatické vyhledání a obsazení všech přepínačů
druhé vrstvy.
IBM Tivoli Privacy Wizard je nový softwarový nástroj, který pomáhá
organizacím definovat zásady ochrany soukromí na základě právních a
organizačních požadavků. Tento software převádí psané zásady ochrany
soukromí na elektronicky vyjádřená pravidla, kterým rozumí připravovaný
software Tivoli na monitorování a vynucování ochrany soukromí v podniku,
nebo je exportuje do standardizovaných sad pravidel ochrany soukromí,
například P3P.
Zpět

Caliber RM pro týmovou práci
Firma Starbase uvádí na trh novou verzi nástroje pro týmové řízení
požadavků Caliber RM 4.0. Verze 4 přináší, kromě dalších vylepšení, také
nové rozhraní - Software Development Kit (SDK) umožňující uživatelskou
integraci tohoto nástroje s dalšími aplikacemi.
SDK pro Caliber RM 4.0 umožňuje přistupovat k požadavkům v Caliber RM
prostřednictvím rozhraní OLE Automation (COM) nebo z prostředí Java. SDK
také umožňuje uživatelsky rozšiřovat existující propojení Caliber RM s
nástroji třetích stran využitím technologie Live-Link (např. nástroji
CASE nebo vývojovými prostředími).
Zpět

Trojka nových mainframů
řady ClearPath
Nové mainframy
z dílen společnosti Unisys umožňují podnikům konsolidovat jak svoje
základní firemní řešení, tak aplikace založené na prostředí operačního
systému Windows, které jsou v podniku zpravidla provozovány na celé řadě
komoditních serverů.
Řada mainframů (střediskových serverů) ClearPath Plus využívá serverovou
architekturu Cellular MiltiProcessing (CMP) od společnosti Unisys, která
umožňuje spojit dobré vlastnosti škálovatelnosti mainframu, stupňování
výkonu, společně s průmyslovým standardem technologie Intel.
Mainframy ClearPath Plus navíc podporují větší počet operačních systémů,
z nichž lze volit. Mezi ně totiž patří operační systému Unisys MCP a
OS2200, Windows 2000 Advanced Server a Windows 2000 Datacenter Server.
Všechna tato operační prostředí lze kombinovat v jediném, centrálně
spravovaném serveru.
Společnost Unisys ohlásila společně s novými servery ClearPath Plus
rovněž prvek Storage on Demand (ukládání dat podle potřeby) pro hromadné
ukládání dat. Tento prvek doplňuje předchozí ohlášení ohledně kapacity
dat podle požadavků (Capacity on Demand), které přišlo loni společně se
servery ClearPath Plus.
Storage on Demand vybavuje podniky schopností přistupovat k přidanému
datovému úložnému prostoru v případě neočekávaných špiček zátěže. To
poskytuje možnost přístupu k vyšší úložné kapacitě v rozmezí minut.
Zpět

Síťově připojitelná
úložiště dat (NAS)
Společnost Compaq uvedla na trh dva nové systémy StorageWorks Network
Attached Storage, kterými doplnila portfolio produktů pro síťově
připojitelná úložiště dat (NAS).
Nové produkty zahrnují StorageWorks NAS S1000 pro vzdálené kanceláře
podniků nebo malé podniky a StorageWorks NAS B3000 pro podniky, které
chtějí propojit své systémy NAS a SAN.
StorageWorks NAS B3000 je vstupní branou do řešení umožňující propojení
světů NAS a SAN. B3000 nabízí dostupnost na celopodnikové úrovni,
rozšiřitelnost a výkon v konsolidovaném balení. B3000 zahrnuje
StorageWorks MSA1000 pro základní úroveň SAN, nabízí výhody propojení
NAS/SAN a "Universal Network Storage" v podnikové třídě.
Compaq StorageWorks NAS S1000 (S1000) je rychlé a jednoduché řešení pro
NAS, které poskytuje souborové a diskové služby na více protokolech pro
pracovní skupiny, malé podniky a vzdálené lokality.
Díky relativně snadnému uvedení do provozu a snadné ovladatelnosti
nabízí S1000 souborové služby na úrovni "zapoj a zapomeň" za cenu
blížící se pásce. Dostupné jsou modely o kapacitě 320 a 640 gigabytů.
Compaq dodává zákazníkům úplné řešení výhodné pro svoji praktičnost s
nízkými vstupními náklady a malými požadavky na řízení a školení.
Zpět

Rozšíření datového skladu
Amazon.com
Společnost
Hewlett-Packard dokončila rozšíření datového skladu pro společnost
Amazon.com, která je provozovatelem jednoho z největších internetových
obchodů. Součástí projektu byla nejen dodávka hardwaru, ale především
trvalejší spolupráce v oblasti technické podpory.
Srdcem datového skladu
Amazon.com jsou nyní dva velké servery HP Superdome. Na každém z
nich je umístěna rozsáhlá databáze Oracle.
Jeden se používá pro shromažďování dat pro použití ve výkazech a je
připojen k 17 virtuálním polím 7100. Druhý je skutečný datový sklad,
připojený k 39 virtuálním polím 7100. Datový sklad představuje u Amazon.com
ústřední bod všech dat. Obsahuje údaje týkající se objednávek, informace
o zákaznících i skladových zásobách a je propojen téměř se všemi systémy
společnosti.
Migrační cyklus pro datový sklad byl velmi krátký - pouhé dva měsíce od
doby výběru platformy po práci v ostrém provozu. Datový sklad byl navíc
přemístěn i fyzicky. V přední linii datového skladu Amazon.com je
sestava intelovských linuxových serverů HP LT600, které podporují
procesy extrahování, transformace a zavádění, a také uživatelské
rozhraní, jež nabízí uživatelům možnost analýzy dat uložených ve skladu.
Výkonnost datového skladu je každý den prověřována přesunem terabytů dat
z disku do systému. Pomocí počítačů Superdome a virtuálních polí 7100
byl vybudován systém, který umožňuje rychle přesunovat velké objemy dat
do a z databáze Oracle tak, aby je uživatelé mohli analyzovat.
Systémy splňují požadavky dostupnosti blížící se spíše systémům on-line
zpracovávání transakcí (OLTP) než běžným datovým skladům. Je důležité,
že datový sklad je "always on", tj. stále připraven pro podnikání.
Architektura virtuálních polí 7100 obsahuje primární a sekundární cesty,
takže když jedna z cest selže, virtuální pole 7100 automaticky přepne na
druhou.
Zpět

Setkání s panem Radererem
Minulý týden
proběhlo v Praze setkání novinářů s panem Alfredem Radererem, který má
na starost chod společnosti Plaut ve střední a východní Evropě. PLAUT je
jedna z předních poradenských firem v oblasti managementu a nyní nabízí
komplexní služby od strategického poradenství přes řešení Back a Front
Office, eBusiness až po IT a hosting.
V současnosti má společnost 34 poboček v 17 zemích světa, včetně střední
a východní Evropy. PLAUT je certifikován jako globální partner SAPu.
Spolupracuje rovněž se společnostmi IBM, update.com, Intershop a Siebel.
V rámci těchto partnerství mohl PLAUT rozšířit svou nabídku služeb pro
oblast e-business a CRM. Pobočka Plautu v České republice je druhá
nejstarší ve střední a východní Evropě, hned po Maďarsku. Další pobočky
jsou v současnosti v Polsku, Rumunsku a na Slovensku.
Jak bylo na tiskové konferenci řečeno, situace v České republice je pro
firmu Plaut nejúspěšnější v celém bloku v oblasti implementace SAPu.
Hlavní oblasti působení jsou u nás retail, stavebnictví a
potravinářství. Portfolio služeb Plautu se i nadále rozšiřuje a mezi
klienty společnosti v ČR patří například firmy Bosch, Mannesmann,
Siemens, Unilever, Česká Televize, Zurich pojišťovna, Generali, OMV a
Schneider
Electric.
Alfred Raderer nastoupil do společnosti Plaut v roce 1976, oblastí jeho
působnosti byl vývoj software pro účetnictví a revizní činnosti. V roce
1989 založil v Rakousku poradenskou společnost SET-EDV; po převzetí
majoritní části akcií této společnosti skupinou Plaut se stal jejím
generálním ředitelem. Pan Raderer byl jmenován v roce 1998 členem
představenstva společnosti Plaut se zodpovědností za oblast střední a
východní Evropy.
Zpět |
|
Analýza |
Řešení pro řízení
interních nákladů
Podle zprávy
skupiny Yankee Group, která se zabývá průzkumem a poradenstvím v oblasti
IT, se systémy pro řízení výdajů (Enterprise Spend Management = ESM)
stanou nezbytným řešením pro podnikovou automatizaci. Zpráva nazvaná
"Řízení výdajů společnosti: řízení interní hodnoty podniků" pojednává o
klíčových oblastech, na něž se mohou společnosti zaměřit ve snaze o
zvýšení kontroly, viditelnosti a efektivního řízení výdajů společnosti.
Zpráva dále odhaluje nejrozšířenější příčiny nedostatečné kontroly
výdajů a představuje sedm nejlepších postupů při jejich řízení, které
mohou podniky využít již dnes k dosažení řady zlepšení na všech
úrovních.
Zpráva navrhuje podrobný postup při implementaci tzv. jádra řízení
výdajů, které by mělo sloužit jako centrální podpora pro všechny
výdajové procesy a související data, a doporučuje firmám jeho zavedení.
Stejně jako zásobovací řetězec, systémy skladového hospodářství, systémy
ERP a CRM zajišťují základní podnikové procesy společnosti, doplňují
systémy ESM podporu procesů interního procurementu a umožňují
společnostem automatizovat a kontrolovat výdaje. Zároveň přidávají
hodnotu všem stávajícím podnikových systémům.
Zpráva "Řízení výdajů společnosti: řízení interní hodnoty podniků"
společnosti Yankee Group je zdarma k dispozici na
této adrese.
Zpět

Většina útoků na informační systém má svůj původ uvnitř firem
Společnost Ernst & Young provedla další průzkum bezpečnosti informačních
systémů. Studie, jejíž výsledky byly zveřejněny koncem března 2002, byla
provedena během října a listopadu 2001 pomocí strukturalizovaného
dotazníku. Proběhly osobní a telefonické rozhovory s celkem 459
vedoucími pracovníky informačních systémů v jednotlivých společnostech.
Pokračování
Zpět |
|
Konference, semináře |
Odborná
konference LCS Noris Open 2002 se blíží
Společnost LCS International připravuje již čtvrtý ročník konference pro
zájemce o moderní podnikové informační systémy, stávající a potenciální
partnery i zákazníky - LCS Noris Open 2002. Konference se bude konat ve
středu 5. června v pražském hotelu Dorint Don Giovanni.
Informační technologie se v posledních letech staly jedním z
rozhodujících faktorů pro efektivní fungování podniku, zvyšování
produktivity práce, snižování nákladů a další rozvoj podnikání.
Společnost LCS International chce společně s dalšími partnery -
společnostmi Microsoft a Hewlett-Packard, umožnit odborné veřejnosti,
aby se seznámila s nejnovějšími trendy v tomto oboru - od integrace
podnikového informačního systému s prostředím internetu včetně možností,
které přináší platforma Microsoft .NET, přes bezpečnost otevřených
informačních systémů a nové příležitosti v oblasti e-commerce až po
problematiku ASP, CRM, webových služeb či mobilního přístupu k datům.
Konference LCS Noris Open bude rozdělena do dvou hlavních bloků. V rámci
dopoledního programu, který bude určen pro všechny účastníky konference,
vystoupí vedle zástupců managementu LCS také generální ředitel
společnosti Microsoft ČR Jiří Devát a za společnost Hewlett-Packard
Martin Wiener - obchodní ředitel divize HP Consulting pro oblast
průmyslu a veřejné správy. Odpolední program se rozdělí do tří
souběžných workshopů zaměřených na jednotlivé skupiny.
Zákazníci se budou moci seznámit mimo jiné s nejnovějšími trendy v
oblasti bezpečnosti otevřených informačních systémů, sbližování světů
CRM a webových služeb na platformě LCS Noris či s možností využití
služeb ASP a outsourcingu. Partneři společnosti LCS International budou
informováni o partnerském programu, podmínkách spolupráce či výhodách
certifikace, a konečně vývojáři se zaměří především na platformu
Microsoft .NET a vývojové prostředí LCS Noris .NET.
Zpět

Konference Inforum o
profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na
elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími
pořadateli jsou Albertina
icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována
pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním
zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu
managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí
konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a
další firmy. Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation, mediálními partnery jsou
Ekonom,
IT News,
IT System a
Ikaros.
Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a
INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře)
najdete na
www.inforum.cz.
Zpět

Energie efektivně 2002
Ve dnech 5. - 7. listopadu se v Kongresovém centru Praha uskuteční 8.
mezinárodní konference a výstava EEBW: Energie Efektivně 2002, s
podtitulem "Příležitost pro návratné investice". Zájemci o prezentaci
projektů v oblasti efektivního využívání energie a obnovitelných zdrojů
mají možnost do konce dubna přihlásit témata svých přednášek u
organizátorů konference, nebo navázat spolupráci při organizaci výstavy
energeticky úsporných produktů.
Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou
a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity, příprava a
financování projektů, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické
domy, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace, výstava energeticky úsporných výrobků a například
nezávislé poradenství pro spotřebitele.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Organizačními partnery konference jsou Hospodářská komora ČR, Česká
energetická agentura, Společnost pro techniku prostředí, Český svaz
stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů v oboru technických zařízení.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz, nebo
navštivte samostatnou internetovou
stránku.
Zpět |
Finanční monitor IT firem |
Čtvrtletí ve znamení
věrností zákazníků
Společnost
Compaq ohlásila finanční výsledky za první čtvrtletí končící 31. březnem
2002. Obrat za první čtvrtletí dosáhl výše 7,7 miliardy USD, čistý zisk
činil 44 milionů USD, resp. 0,03 USD na akcii. Ani náklady na fúzi se
hospodářských výsledků výrazněji nedotkly - bez započtení nákladů na
fúzi by totiž společnost vydělala 0,04 USD na akcii.
Udržet si stálé zákazníky se Compaqu jak se zdá daří. Zájem o stálé
zákazníky přinesl společnosti více než miliardu dolarů v nově získaných
zakázkách jen za toto čtvrtletí ve službách v oblasti financí, vlády,
vzdělávání a zdravotnictví. Na druhou stranu byly získáni i noví
zákazníci, ke kterým patří například
Department of
Veteran's Affairs (Compaq se podílí na dodávce počítačového hardwaru
a softwaru od několika dodavatelů, která má zajistit hardware, služby a
řešení pro celý úřad) či
Kimberly-Clark
Corporation (Compaq v rámci tříleté smlouvy dodá stolní počítače,
notebooky, kapesní počítače iPAQ Pocket PC, Intel servery ProLiant a
služby pro 28 000 lidí v 35 zemích).
Hrubá marže za první čtvrtletí vyjádřená procentem příjmů byla stejná
jako v minulém období, na úrovni 20,6 procenta, protože vylepšený
produktový mix v divizi Access Business Group, provozní zlepšení v Intel
serverech a výkon Global Services vyrovnaly slabší výsledek v oblasti
Business Critical Solutions. Provozní výdaje za první čtvrtletí tvořily
1,4 miliardy USD, což představuje snížení o 101 milionů ve srovnání s
minulým obdobím a snížení o 359 milionů USD v meziročním srovnání. To
znamená, že se jedná už o páté čtvrtletí za sebou se sníženými náklady.
Přehled podle jednotlivých divizí: Compaq Global Services zůstávají
nejsilnějším segmentem firmy se ziskem 229 milionů USD. Obrat divize za
toto čtvrtletí činil 1,9 miliardy dolarů, což je ale o 3 % méně než v
minulém roce a o 7 % méně než v minulém období. Global Services, které
zahrnují podporu zákazníků, záruční a pozáruční servis, systémovou
integraci, finanční služby a leasing, nyní představují 24 % obratu
společnosti.
Obrat segmentu Enterprise Computing, postaveného na výkonných serverech,
firemních datových skladech a Intel serverech, byl nižší o 13 % ve
srovnání s minulým čtvrtletím, v absolutním čísle 2,4 miliardy USD,
přičemž provozní zisk tohoto segmentu činil 18 milionů USD. Obrat z
Intel serverů dosáhl 1,4 miliardy USD, což je v podstatě stejný výsledek
jako ve čtvrtém čtvrtletí 2001. Hrubý zisk se zlepšil o dva procentní
body. Očekává se zvětšení podílu na trhu ve srovnání s minulým
čtvrtletím, zvláště v Severní Americe. V divizi Enterprise Storage Group
dosáhl obrat hodnoty 394 milionů USD, což je o 13 % méně ve srovnání s
minulým čtvrtletím. Hrubý zisk byl v podstatě stejný s minulým
čtvrtletím.
Možná překvapující je propad divize Business Critical Solutions Group -
zahrnující vysoce výkonné systémy odolné proti poruchám - kdy obrat byl
v prvním čtvrtletí 517 milionů USD, což je o 33 % méně než v minulém
čtvrtletí. A i zde platí, že nejvíce vydělávaly stávající zákazníci
-noví tvoří obrat jen ze 16 %.
Obrat v divizi Access Business činil 3,5 miliardy USD, což je snížení o
6 % ve srovnání s minulým čtvrtletím a o 18 % v meziročním srovnání.
Tento segment ohlásil za toto čtvrtletí ztrátu 36 milionu USD, což je
ale zlepšení o 33 milionů proti čtvrtému čtvrtletí. Aspoň že obrat z
komerčních osobních počítačů Compaq se zvýšil o 6 %.
Zpět

Jak hospodařil Citrix
Rovněž společnost Citrix oznámila předběžné výsledky hospodaření za
1.čtvrtletí roku 2002, jež skončilo 31.března 2002. Na základě předběžné
informace se předpokládá, že se příjmy budou pohybovat mezi 141 miliony
a 143 miliony USD, což je o 6 až 8 % více než činily v 1.čtvrtletí roku
2001.
Očekává se, že zisk vztažený na 1 akcii bude činit 0,15 až 0,16 centů ve
srovnání s 0,17 centy v 1. čtvrtletí roku 2001. Odložený produktový
výnos vzrostl přibližně o 7 milionů USD díky rychlejší obnově
abonentských smluv.
Zpět |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Nezávislost nade vše
Poskytovatel housingových služeb - společnost Redbus Interhouse -
vybudoval v České republice moderní datové centrum. Na ploše 2100 m2
nabídne svým klientům profesionálně spravované a maximálně bezpečné
prostory pro provoz firemních serverů.
Na rozdíl od telekomunikačních operátorů provozuje Redbus Interhouse
výhradně nezávislá housingová centra. V praxi to znamená, že společnost
není vázána na žádného dodavatele, a proto svým klientům může poskytnout
naprostou svobodu výběru telekomunikační společnosti, poskytovatele
internetového připojení a dodavatele služeb.
Redbus Interhouse chce v České republice poskytovat služby celému
spektru firem, od malých až po velké firmy. Mezi další skupinu zákazníků
budou patřit nadnárodní společnosti, které již využívají služeb
nezávislého housingového centra v některé ze zemí západní Evropy.
Nezávislá housingová centra provozuje společnost ve všech klíčových
obchodních uzlech po celé Evropě již od roku 1998. Česká republika je
přitom první zemí ve střední a východní Evropě, ve které se rozhodli
housingové centrum vybudovat. Centrum v Praze představuje pro společnost
významnou investici nejen z finančního hlediska, ale i z hlediska
budoucího rozvoje společnosti.
Zpět

Fotovoltaické přepínání - další krok v konvergenci médií
Společnost 3M
představila na setkání s novináři technologii, která představuje další
krok směrem k dosažení konvergence médií. Ta je totiž jedním z
nejvýraznějších trendů v oblasti informačních technologií. Důvody, proč
je této problematice věnována taková pozornost, jsou nasnadě -
konvergence umožňuje nejen výrazné snižování nákladů, ale navíc mohou
být uživatelům díky propojení technologií nabízeny nové a zajímavější
služby (např. videokonference).
Problémem, který je na cestě k dosažení úplné konvergence médií nutné
překonat, je především špatná infrastruktura a nedořešenost některých
technických otázek.
V současnosti je nejpoužívanější a také nejvýhodnější technologií, která
umožňuje konvergenci médií, protokol TCP/IP. Hlavním nedostatkem tohoto
řešení je kromě jeho poměrně vysoké ceny, především nízká kvalita
přenosu zvukového signálu (například problémy se zaručením správné
posloupnosti přicházejících paketů).
Podle hlavního obchodního zástupce telekomunikační divize společnosti 3M
pana Petra Holuba nejperspektivnější možnost dosažení konvergence médií
představuje nově vyvinutá technologie fotovoltaického přepínání. Tato
technologie je určena pro dnes značně rozšířené sítě využívající optická
vlákna. Na rozdíl od v současnosti používaných technologií nedochází při
přenosu dat na vstupu k jejich přeměně na elektrický signál. K přepínání
slouží tzv. obrácený piezoelektrický jev, který používají plochy
piezoelektrických krystalů. Při použití tohoto řešení dochází k pouze
minimálnímu zpoždění (méně než 114 ms - tedy hranice, která je dnes
všeobecně přijímaná jako mez pro kvalitní přenos hlasu). Při využití
fotovoltaického přepínání by, podle Holuba, mohli být uživatelé snadno
připojováni přípojkou o kapacitě 100Mb/s až 1Gb/s (ADSL umožňuje na max.
8Mb/s).
Kromě technických parametrů jsou dalším argumentem podporujícím
rozšíření této technologie nízké náklady, které jsou s jejím užíváním
spojené. V praxi by tak mělo docházet k výrazným úsporám u technologií,
jak na straně spotřebitelů tak i na straně poskytovatelů služeb.
Technologie fotovoltaického přepínání může pracovat s různými
používanými protokoly, v praxi by tak tento přepínač mohl sloužit nejen
jako telefonní ústředna ale také jako router.
V současnosti je technologie laboratorně odzkoušena a jsou vyráběny
první prototypy přepínačů. Sériová výroba by měla být zahájena v příštím
roce. Podle Holuba by se cena 10 Gbit přepínačů měla pohybovat kolem 100
000 Kč a bude se zřejmě jednat o 16ti portové modely. Uvidíme tedy,
jestli fotovoltaické přepínání je tím správným směrem.
Zpět

Avaya na brankové čáře FIFA
Od 31. května
do 30. června tohoto roku se bude konat Mistrovství světa ve fotbale
2002 (FIFA
World Cup) v Jižní Koreji a v Japonsku. Společností, která se o tuto
událost velmi zajímá, je Avaya. Tomuto sportovnímu podniku totiž
vystavěla jednu z nejrozsáhlejších sítí na světě, pomocí které bude
umožněn přenos hlasu i dat.
Společnost Avaya staví v Jižní Koreji pro FIFA tzv. konvergentní síť,
přes níž lze přenášet hlas i data společnou infrastrukturou. Tím šetří
peníze a zjednodušuje správu sítě, kterou mají využívat nejen úředníci
FIFA, zpravodajští
pracovníci, novináři, ale i hráči, dobrovolníci a ostatní účastníci
tohoto fotbalového mistrovství světa. Tato komunikační síť má poprvé v
historii propojit současná fotbalová klání mistrovství světa ve fotbale
ve dvou zemích světa. Také se stává první sítí, která bude plně
podporovat konvergentní systémy, a to včetně protokolu VoIP (Voice over
Internet Protocol).
Tato síť bude využívána pro plánování utkání a informování týmů,
sledování a akreditování účastníků, porovnávání a reportování výsledků,
sledování inventáře, plánování a potvrzování ubytování a dopravy, a pro
sledování a správu bezpečnostních systémů. Celá komunikační síť sestává
ze 120 000 přípojných bodů mezi 20 stadiony, dvou mezinárodních
mediálních center a dvou vzdálených ústředí FIFA. Pro podporu nasazení,
správy a řízení všech hlasových, datových a bezdrátových systémů a celé
sítě bylo společností Avaya vyčleněno více než 22 zaměstnanců, kteří
jsou zde již nasazeni, aby se o tyto aplikace starali. Většina z nich
přitom pochází přímo z divize technických služeb Avaya.
Dokončeno je již nasazení a testování veškerých základních systémů pro
mezistátní mediální centra a stadiony v každé ze zúčastněných zemí.
Další z důležitých vytýčených úkolů byl splněn, když společnost Avaya
všechny systémy dokončila, otestovala a otevřela v akreditačních
centrech pro média a dobrovolníky v Koreji a Japonsku. Hlavní
akreditační centrum bylo spuštěno 22. dubna letošního roku a Avaya zde
dokončí instalaci kabeláže společně s dvanácti novými komunikačními
servery Avaya DEFINITY Enterprise Communication Server pro přenosy
nejdůležitějších mezistátních telefonních hovorů. Ostatní centra správy
sítí, která se nacházejí ve Spojených státech a na dalších místech na
světě, budou s tímto systémem propojena, za účelem dálkového sledování a
řízení těchto sítí.
Posledním kritickým milníkem se nakonec stane "živé" spuštění celé sítě
v polovině května, a to včas a na všech místech pro podporu utkání,
která mají koncem tohoto měsíce začít.
Společnost Avaya se rovněž zavázala podporovat ženské mistrovství světa
ve fotbale FIFA Women's World Cup 2003, který se bude konat v Čínské
lidové republice, a dále Mezinárodní mistrovství světa ve fotbale 2006
FIFA World Cup, jež má hostit Německo.
Zpět

Bezpečnostní
funkce firewallu v síťové kartě
Pro další
zvýšení zabezpečení podnikových síťových aplikací představila společnost
3Com řešení Embedded Firewall. Uváděné řešení kontroluje přístup
uživatele a filtruje veškerý provoz bez ohledu na to, zda má původ
uvnitř podnikové místní sítě nebo na internetu.
Řešení funguje se síťovými kartami 3Com 10/100 Secure Network Interface
Card (řada 3CR990) a posiluje ochranu poskytovanou hraničním firewallem.
Společnost 3Com rovněž uvádí nejnovější přírůstek do rodiny bezpečných
síťových adaptérů, kartu 3Com 100 Secure Fiber-FX.
3Com Embedded Firewall posiluje ochranu poskytovanou hraničním
firewallem a díky zabudování bezpečnostních funkcí firewallu do síťové
karty má schopnost zajistit odolné zabezpečení koncového bodu sítě.
Distribuovaná správa zásad umožňuje snadno vynucovat a řídit zásady
zabezpečení, takže si manažeři IT udrží kontrolu nad úrovní zabezpečení
sítě.
Protože je 3Com Embedded Firewall založen na hardwaru, je odolný vůči
neoprávněným zásahům. Nezávislost na operačním systému hostitele také
znamená, že doplňuje ostatní bezpečnostní aplikace jako vyhledávače
virů, programy na detekci vniknutí a nástroje na monitorování sítí. S
pomocí Embedded Firewall Policy serveru můžete centrálně definovat
zásady, které budou vynucovat požadovanou úroveň zabezpečení tam, kde je
to třeba. Flexibilní konfigurace vám také umožňuje asociovat zásady a
úrovně zabezpečení s rolemi skupin místo hardwarové infrastruktury nebo
původu provozu. Jednotlivé počítače i zbytek sítě zabezpečíte tak, že
zabráníte odposlouchávání paketů, falšování adres IP a útokům z
nechráněných postranních cest.
I kdyby se hackerovi podařilo získat kořenovou nebo administrativní
kontrolu nad hostitelem, nemůže se od něj odrazit při dalších útocích.
Hardware síťové karty a globální zásady zabezpečení chrání zbytek sítě
LAN před napadeným hostitelem.
Síťové karty 3Com 10/100 Secure Network Interface Card a 3Com 100 Secure
Fiber-FX Network Interface Card podporují 3Com Embedded Firewall a
zajišťují tak odolnou ochranu proti útokům zevnitř. Tato síťová rozhraní
implementují komplexní zabezpečení místní sítě pomocí standardizovaného
šifrování IPsec, poskytují dostatečný výkon sítě, inteligentní správu a
zabezpečení dat. Vlastnosti zajišťující vysoký výkon - například
převzetí zpracování síťového provozu a kompatibilita s optickými sítěmi
- umožňují rychlejší, bezpečnější a snáz spravovatelný provoz desktopů.
Zpět |
|
Informační společnost |
Skupina LCS se
rozšiřuje o firmu LCS Slovensko
Společnost LCS International založila dceřinou společnosti LCS
Slovensko, se sídlem v Bratislavě. Hlavním úkolem nové slovenské pobočky
bude zvýšení aktivit skupiny LCS na slovenském trhu a zlepšení podpory
informačních systémů LCS Noris a LCS Helios IQ.
Nově založená společnost LCS Slovensko bude zajišťovat přímou podporu a
distribuci produktů se značkou LCS na celém území Slovenské republiky. V
souladu se strategií celé skupiny LCS se bude i zde opírat o širokou
spolupráci s partnery v oblasti vývoje, prodeje, implementace řešení či
poskytování dalších služeb včetně zakázkového vedení ekonomických agend
nebo outsourcingových služeb).
Zpět

Livingston
přichází na trh v České republice
Livingston, firma zabývající se pronájmem počítačových systémů, síťových
komponentů, zařízení pro testování a kalibraci a také projekčních a
konferenčních zařízení otevřela svoji pobočku i v Praze.
Otevření kanceláře v Praze je reakce na rostoucí objem obchodu, který
Livingston realizoval v České a Slovenské republice, Maďarsku a Polsku
ještě před založením české pobočky. Prostřednictvím nově otevřené české
pobočky je Livingston schopen poskytovat další služby a zvýšit
flexibilitu svých služeb.
V průběhu tiskové konference, která proběhla uplynulý čtvrtek, Volker
Tegeder, Managing Director Livingstonu Praha zdůraznil, že obchod
Livingstonu požaduje lokální prezentaci: "Z počátku pokrývala poptávku v
České republice německá pobočka Livingstonu. Jak rostla poptávka po
našich službách, rozhodli jsme, že lokální trh by měl dostávat naše
služby od místní pobočky a od jejích českých pracovníků".
Livingston se zaměřuje na krátkodobý i dlouhodobý pronájem výpočetní,
prezentační a měřící techniky, dále na kalibrace měřících zařízení.
Zákazníci Livingstonu využívají buď možnost neinvestovat do zařízení
vlastní kapitál nebo v případě krátkodobé potřeby zařízení pro vývoj,
demonstrační účely, prezentace, výstavy, testovaní, překlenutí dodací
lhůty zařízení a podobně. Livingston umožňuje svým zákazníkům přístup k
plně nakonfigurovaným zařízením s minimální dodací lhůtou a potřebnými
službami - instalace, řešení poruch aj. a zároveň jim ušetří nadbytečné
investice.
Zpět

Silektro Praha
otevírá pobočku na Slovensku
Společnost Silektro Praha, jeden z největších distributorů výrobků firmy
Powerware v České Republice, oznámila otevření své pobočky ve Slovenské
republice. Jejím cílem je poskytování servisu v oblasti UPS systémů a
energocenter.
Společnost zaměstnává 25 pracovníků a od svého vzniku implementovala
zařízení a technologii u mnoha velkých společností jako například Škoda
Auto, Česká pošta, Komerční Banka a mnoha dalších.
Zpět

Power products
a Powerware rozšiřují spolupráci
Společnosti
Invensys Powerware a Power products podepsaly novou distribuční smlouvu
na výrobky Powerware. Smlouva potvrzuje a rozšiřuje výsledky dlouhodobé
spolupráce mezi společnostmi na poli záložních zdrojů (UPS), která se
tak rozšiřuje jednak o distribuci UPS vstupní úrovně všech architektur
ve výkonnostním rozsahu 450-2000 VA, jednak o stejnosměrné zdroje řady
Intergy.
Podepsáním nové distribuční smlouvy má společnost Power product ve svém
portfoliu ucelenou sadu řešení pro ochranu elektrického napájení.
Sloučením výrobků Best Power a Powerware pod jednu značku a design
Powerware se společnost Power products stala de facto i nositelem
tradice pokračovatele této značky na českém trhu.
UPS společnosti Powerware jsou značeny podle konceptu 3-5-9, který
vychází z identifikace devíti nejběžnějších problémů v elektrické
rozvodné síti, se kterými se dnes můžeme setkat - výpadek elektrického
napájení, přechodný pokles napětí, napěťové špičky, podpětí, přepětí,
přechodové jevy, indukovaný šum, kolísání frekvence a naindukování
harmonických frekvencí. UPS řady Serie 3 chrání před prvními třemi z
nejběžnějších problémů, Serie 5 před prvními pěti a Serie 9 chrání před
všemi devíti nejběžnějšími problémy v napájení, které se mohou
vyskytnout ve většině podniků.
Zpět

Telia IC spolupracuje s
Casablanca INT
Telia IC, působící v rámci koncernu Telia, společně s Casablanca INT
zhodnotily vzájemnou spolupráci v oblasti dodávek přenosové kapacity a
IP služeb. Telia IC komunikuje se společností Casablanca INT již delší
dobu - cílem nebylo jen dodat určitý objem kapacity, ale flexibilně
reagovat na rostoucí potřeby zákazníka. Na začátku tohoto roku se
zkušebně začala dodávat konektivita o objemu 20 Mb/s a v těchto dnech je
Casablance INT poskytována konektivita 34 Mb/s.
Casablanca INT je dalším z poskytovatelů internetových služeb, kteří se
rozhodli využít výhod Telie IC, kterými jsou především nabídka služeb a
vlastní síť optických kabelů, Viking Network. Svým připojením se do
Viking Network Casablanca INT zároveň získala přístup ke službě Global
IP VPN, která jí umožňuje nabídnout svým zákazníkům přímou konektivitu
do 77 hlavních center v Evropě, USA a Asii.
Zpět

RadioMobil vstupuje do ČAKK
Společnost RadioMobil byla přijata za řádného člena České asociace
kompetitivních komunikací (ČAKK). RadioMobil se rozhodl vstoupit do ČAKK
po vyhodnocení své dosavadní činnosti v různých zájmových sdruženích.
Stává se tak prvním českým mobilním operátorem, který se zapojí do
budování liberalizovaného trhu v České republice prostřednictvím
členství v této asociaci.
S novou generací mobilních telefonů dojde k další konvergenci
telekomunikačních služeb. Proto se členství v ČAKK, která si klade za
cíl přispět k dokončení liberalizace telekomunikačního trhu a hájit
konkurenční prostředí v České republice, stává tak podstatné právě i pro
mobilní operátory.
ČAKK dále oznámila, že v rámci své telekomunikační sekce, do které patří
nově i společnost RadioMobil, zřizuje dvě samostatné pracovní skupiny -
alternativních telekomunikačních operátorů a mobilních operátorů.
Telekomunikační sekce doplňuje původní kabelovou sekci, která sdružuje
kabelové operátory a poskytovatele programů.
Zpět |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|