HLEDEJ
 V SEKCI
 

24. dubna 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální čislo 

Časopis IT System - výtisk *ZDARMA*

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
CRM: Poznání zákazníka ze všech stran
Nové možnosti softwaru Tivoli
Caliber RM pro týmovou práci
Trojka nových mainframů řady ClearPath
Síťově připojitelná úložiště dat (NAS)
Rozšíření datového skladu Amazon.com
Setkání s panem Radererem

Analýza
Řešení pro řízení interních nákladů
Většina útoků na informační systém má svůj původ uvnitř firem

Konference, semináře
Odborná konference LCS Noris Open 2002 se blíží
Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Energie efektivně 2002

Finanční monitor IT firem
Čtvrtletí ve znamení věrností zákazníků
Jak hospodařil Citrix

Internet, komunikace a sítě
Nezávislost nade vše
Fotovoltaické přepínání - další krok v konvergenci médií
Avaya na brankové čáře FIFA
Bezpečnostní funkce firewallu v síťové kartě

Informační společnost
Skupina LCS se rozšiřuje o firmu LCS Slovensko
Livingston přichází na trh v České republice
Silektro Praha otevírá pobočku na Slovensku
Power products a Powerware rozšiřují spolupráci
Telia IC spolupracuje s Casablanca INT
RadioMobil vstupuje do ČAKK


ITC Prague


Podnikové aplikace

CRM: Poznání zákazníka ze všech stran
Adastra, dodavatel komplexních řešení CRM a Data Warehousing, uvádí na trh novou metodologii a architekturu komplexního řešení CRM (Customer Relationship Management) nazvanou CRM.360. Jedná se o komponentové řešení, které umožňuje firmám systematicky budovat celopodnikový systém v krocích jako dílčí aplikace s měřitelnými výsledky a návratností.
V jádru CRM.360 je robustní datová architektura, založená na zákaznicky orientovaném datovém skladu. Sofistikovanou analýzou dat pak vzniká Customer Intelligence, hluboký vhled do struktury a potřeb zákazníků. Ten je potřebný pro určení, co od firmy zákazník bude poptávat, zda pro ni má obchodní přínos mu to nabízet a kdy.
"CRM.360 je reakcí na vlnu zklamání z první generace CRM, jež často zanedbávala nutnost datové architektury a analýzy dat a soustředila se především na kontaktní část CRM," říká duchovní otec CRM.360, Dr. Jan Mrazek, prezident Adastra Corporation.
Customer Intelligence je generována prostřednictvím pokročilých analýz včetně technologií data mining. Lze tak například zjistit celoživotní hodnotu zákazníka pro firmu, pravděpodobnost reakce zákazníka na nabídku nového produktu nebo pravděpodobnost jeho odchodu ke konkurenci.
CRM.360 dovoluje komplexní proces analýzy dat automatizovat. To umožňuje snížit náklady, zvýšit kvalitu prediktivních modelů a podstatně zvýšit rychlost celého procesu. Integrací výsledků analytické části CRM s kontaktním CRM tak umožní firmám okamžitě aplikovat Customer Intelligence v praxi, například v průběhu telefonického hovoru zákazníka s operátorem call-centra.
Komponentová architektura CRM.360 umožňuje rozdělit tvorbu celofiremního, komplexního řešení CRM do postupných kroků. Každá komponenta CRM.360 představuje ucelenou funkcionalitu a může stát sama o sobě. Jejich integrací se pak zvyšuje hodnota jednotlivých komponent.
Funkční specifikace komponent CRM.360 je předdefinovaná, nebo se využívají na trhu dostupné aplikace (Adastra dodává aplikace Siebel a Oracle). Je pravděpodobné, že firmy mají už dnes k dispozici některé z komponent CRM, které Adastra může integrovat a zhodnotit tak dřívější investici zákazníka. Základními komponentami CRM.360 jsou:
Customer Oriented Data Warehouse (zákaznicky orientovaný datový sklad) sloužící k zákaznicky orientované integraci dat z primárních a externích systémů. Je jádrem systému, který vytvoří datovou infrastrukturu umožňující následné analýzy dat. Součástí integrace dat je i jejich čištění.
Customer Identification Application (CIA) slouží k jednoznačné identifikaci zákazníka a jeho domácnosti. Poskytuje konzistentní pohled na zákazníka ze všech úhlů pohledu (tzv. 360 stupňový pohled na zákazníka)
Profitability Generator slouží k výpočtům ziskovosti a hodnoty zákazníků v zákaznické bázi. Obsahuje funkci alokace nákladů na produkty a zákazníky a měření současné a celoživotní hodnoty zákazníků, což představuj netriviální operace.
Advanced Analytics Environment je prostředí pro provádění data mining analýz například pro segmentaci, cross-sell a up-sell příležitostí, predikci odchodu zákazníka ke konkurenci nebo modelů rizika. Automatizuje analytický proces a zvyšuje jeho efektivitu. Umožňuje tzv. real-time data mining.
Customer Strategy Decision Engine překládá výsledky integrace a analýzy dat o zákaznících do řeči obchodníků či operátorů call-center. Aplikací business pravidel se v této části CRM tvoří tzv. Customer Profile, tj. podklad pro rozhodnutí, jak se k zákazníkovi zachovat: zařadit ho do e-mailové kampaně, nabídnout mu lepší servis na produkt atd.
Operativní CRM (včetně call-centra, řízení prodejní sítě, campaign management), prostřednictvím kterého se realizuje kontakt se zákazníkem. Tyto aplikace, doplněné o analytická data z ostatních částí CRM.360, završují proces interakce se zákazníkem s využitím Customer Intelligence.

Zpět

 

Nové možnosti softwaru Tivoli
Infrastruktura na správu systémů v současné době mnohdy monitoruje jednotlivé součásti sítě - jako jsou databázové servery, webové aplikační servery i samotnou síť - jednotlivě. Například bankovní transakce se může po síti dotknout samostatné databáze, transakčního a webového aplikačního serveru. Pokud v jedné z těchto součástí nastane problém, vyhledání a oprava chyby, jež zabránila provedení bankovní transakce, může nějakou dobu trvat.
Naproti tomu konsolidovaný pohled softwaru Tivoli na celou aplikaci umožňuje IT personálu identifikovat a řešit problémy ještě předtím, než k nim dojde. Takový přístup umožňuje získat všeobecný pohled na celé prostředí, který dovolí sledovat využívání aplikací nebo služeb jejich zákazníky či zaměstnanci.
Společnost IBM dále rozvinula tento systém a nyní uvedla více než 30 nových a vylepšených softwarových produktů Tivoli. Nové programy vycházejí ze současné nabídky, dále ji rozšiřují a díky podpoře průmyslových standardů umožňují lepší integraci se systémy od různých výrobců. Mezi nová a vylepšená řešení patří například: IBM Tivoli Service Level Advisor, který je založen na komplexních algoritmech a umožňuje zákazníkům předvídat výpadky na základě analýzy výkonu a pomáhá jim odpovídajícím způsobem spravovat úroveň služeb.
Tivoli Enterprise Data Warehouse je nástroj průmyslové podpory, který využívá databázovou technologii DB2 k archivaci dat správy systémů napříč spravovanými doménami pro zařízení různých výrobců. Datový sklad správy systémů zabudovaný přímo do řídících produktů, konsoliduje výkonová data ze samostatných systémů a umožňuje zjednodušené vyhledávání a získávání dat. Zákazníci díky tomu mohou používat data z nejrůznějších aplikací v souladu se svými podnikatelskými záměry.
Directory Server 4.1 umožňuje synchronizovat podniková data zabezpečení napříč jejich prostředími pro e-business a webové služby. Slouží jako základna pro nasazení složitých aplikací na správu identity. Tivoli Switch Analyzer provádí automatické vyhledání a obsazení všech přepínačů druhé vrstvy.
IBM Tivoli Privacy Wizard je nový softwarový nástroj, který pomáhá organizacím definovat zásady ochrany soukromí na základě právních a organizačních požadavků. Tento software převádí psané zásady ochrany soukromí na elektronicky vyjádřená pravidla, kterým rozumí připravovaný software Tivoli na monitorování a vynucování ochrany soukromí v podniku, nebo je exportuje do standardizovaných sad pravidel ochrany soukromí, například P3P.

Zpět

 

Caliber RM pro týmovou práci
Firma Starbase uvádí na trh novou verzi nástroje pro týmové řízení požadavků Caliber RM 4.0. Verze 4 přináší, kromě dalších vylepšení, také nové rozhraní - Software Development Kit (SDK) umožňující uživatelskou integraci tohoto nástroje s dalšími aplikacemi.
SDK pro Caliber RM 4.0 umožňuje přistupovat k požadavkům v Caliber RM prostřednictvím rozhraní OLE Automation (COM) nebo z prostředí Java. SDK také umožňuje uživatelsky rozšiřovat existující propojení Caliber RM s nástroji třetích stran využitím technologie Live-Link (např. nástroji CASE nebo vývojovými prostředími).

Zpět

 

Trojka nových mainframů řady ClearPath
Nové mainframy z dílen společnosti Unisys umožňují podnikům konsolidovat jak svoje základní firemní řešení, tak aplikace založené na prostředí operačního systému Windows, které jsou v podniku zpravidla provozovány na celé řadě komoditních serverů.
Řada mainframů (střediskových serverů) ClearPath Plus využívá serverovou architekturu Cellular MiltiProcessing (CMP) od společnosti Unisys, která umožňuje spojit dobré vlastnosti škálovatelnosti mainframu, stupňování výkonu, společně s průmyslovým standardem technologie Intel.
Mainframy ClearPath Plus navíc podporují větší počet operačních systémů, z nichž lze volit. Mezi ně totiž patří operační systému Unisys MCP a OS2200, Windows 2000 Advanced Server a Windows 2000 Datacenter Server. Všechna tato operační prostředí lze kombinovat v jediném, centrálně spravovaném serveru.
Společnost Unisys ohlásila společně s novými servery ClearPath Plus rovněž prvek Storage on Demand (ukládání dat podle potřeby) pro hromadné ukládání dat. Tento prvek doplňuje předchozí ohlášení ohledně kapacity dat podle požadavků (Capacity on Demand), které přišlo loni společně se servery ClearPath Plus.
Storage on Demand vybavuje podniky schopností přistupovat k přidanému datovému úložnému prostoru v případě neočekávaných špiček zátěže. To poskytuje možnost přístupu k vyšší úložné kapacitě v rozmezí minut.

Zpět

 

Síťově připojitelná úložiště dat (NAS)
Společnost Compaq uvedla na trh dva nové systémy StorageWorks Network Attached Storage, kterými doplnila portfolio produktů pro síťově připojitelná úložiště dat (NAS).
Nové produkty zahrnují StorageWorks NAS S1000 pro vzdálené kanceláře podniků nebo malé podniky a StorageWorks NAS B3000 pro podniky, které chtějí propojit své systémy NAS a SAN.
StorageWorks NAS B3000 je vstupní branou do řešení umožňující propojení světů NAS a SAN. B3000 nabízí dostupnost na celopodnikové úrovni, rozšiřitelnost a výkon v konsolidovaném balení. B3000 zahrnuje StorageWorks MSA1000 pro základní úroveň SAN, nabízí výhody propojení NAS/SAN a "Universal Network Storage" v podnikové třídě.
Compaq StorageWorks NAS S1000 (S1000) je rychlé a jednoduché řešení pro NAS, které poskytuje souborové a diskové služby na více protokolech pro pracovní skupiny, malé podniky a vzdálené lokality.
Díky relativně snadnému uvedení do provozu a snadné ovladatelnosti nabízí S1000 souborové služby na úrovni "zapoj a zapomeň" za cenu blížící se pásce. Dostupné jsou modely o kapacitě 320 a 640 gigabytů. Compaq dodává zákazníkům úplné řešení výhodné pro svoji praktičnost s nízkými vstupními náklady a malými požadavky na řízení a školení.

Zpět

 

Rozšíření datového skladu Amazon.com
Společnost Hewlett-Packard dokončila rozšíření datového skladu pro společnost Amazon.com, která je provozovatelem jednoho z největších internetových obchodů. Součástí projektu byla nejen dodávka hardwaru, ale především trvalejší spolupráce v oblasti technické podpory.
Srdcem datového skladu Amazon.com jsou nyní dva velké servery HP Superdome. Na každém z nich je umístěna rozsáhlá databáze Oracle.
Jeden se používá pro shromažďování dat pro použití ve výkazech a je připojen k 17 virtuálním polím 7100. Druhý je skutečný datový sklad, připojený k 39 virtuálním polím 7100. Datový sklad představuje u Amazon.com ústřední bod všech dat. Obsahuje údaje týkající se objednávek, informace o zákaznících i skladových zásobách a je propojen téměř se všemi systémy společnosti.
Migrační cyklus pro datový sklad byl velmi krátký - pouhé dva měsíce od doby výběru platformy po práci v ostrém provozu. Datový sklad byl navíc přemístěn i fyzicky. V přední linii datového skladu Amazon.com je sestava intelovských linuxových serverů HP LT600, které podporují procesy extrahování, transformace a zavádění, a také uživatelské rozhraní, jež nabízí uživatelům možnost analýzy dat uložených ve skladu. Výkonnost datového skladu je každý den prověřována přesunem terabytů dat z disku do systému. Pomocí počítačů Superdome a virtuálních polí 7100 byl vybudován systém, který umožňuje rychle přesunovat velké objemy dat do a z databáze Oracle tak, aby je uživatelé mohli analyzovat.
Systémy splňují požadavky dostupnosti blížící se spíše systémům on-line zpracovávání transakcí (OLTP) než běžným datovým skladům. Je důležité, že datový sklad je "always on", tj. stále připraven pro podnikání. Architektura virtuálních polí 7100 obsahuje primární a sekundární cesty, takže když jedna z cest selže, virtuální pole 7100 automaticky přepne na druhou.

Zpět

 

Setkání s panem Radererem
Minulý týden proběhlo v Praze setkání novinářů s panem Alfredem Radererem, který má na starost chod společnosti Plaut ve střední a východní Evropě. PLAUT je jedna z předních poradenských firem v oblasti managementu a nyní nabízí komplexní služby od strategického poradenství přes řešení Back a Front Office, eBusiness až po IT a hosting.
V současnosti má společnost 34 poboček v 17 zemích světa, včetně střední a východní Evropy. PLAUT je certifikován jako globální partner SAPu. Spolupracuje rovněž se společnostmi IBM, update.com, Intershop a Siebel. V rámci těchto partnerství mohl PLAUT rozšířit svou nabídku služeb pro oblast e-business a CRM. Pobočka Plautu v České republice je druhá nejstarší ve střední a východní Evropě, hned po Maďarsku. Další pobočky jsou v současnosti v Polsku, Rumunsku a na Slovensku.
Jak bylo na tiskové konferenci řečeno, situace v České republice je pro firmu Plaut nejúspěšnější v celém bloku v oblasti implementace SAPu. Hlavní oblasti působení jsou u nás retail, stavebnictví a potravinářství. Portfolio služeb Plautu se i nadále rozšiřuje a mezi klienty společnosti v ČR patří například firmy Bosch, Mannesmann, Siemens, Unilever, Česká Televize, Zurich pojišťovna, Generali, OMV a Schneider Electric.
Alfred Raderer nastoupil do společnosti Plaut v roce 1976, oblastí jeho působnosti byl vývoj software pro účetnictví a revizní činnosti. V roce 1989 založil v Rakousku poradenskou společnost SET-EDV; po převzetí majoritní části akcií této společnosti skupinou Plaut se stal jejím generálním ředitelem. Pan Raderer byl jmenován v roce 1998 členem představenstva společnosti Plaut se zodpovědností za oblast střední a východní Evropy.

Zpět


Profesionální hostingové služby s výhodnými cenami


Analýza

Řešení pro řízení interních nákladů
Podle zprávy skupiny Yankee Group, která se zabývá průzkumem a poradenstvím v oblasti IT, se systémy pro řízení výdajů (Enterprise Spend Management = ESM) stanou nezbytným řešením pro podnikovou automatizaci. Zpráva nazvaná "Řízení výdajů společnosti: řízení interní hodnoty podniků" pojednává o klíčových oblastech, na něž se mohou společnosti zaměřit ve snaze o zvýšení kontroly, viditelnosti a efektivního řízení výdajů společnosti.
Zpráva dále odhaluje nejrozšířenější příčiny nedostatečné kontroly výdajů a představuje sedm nejlepších postupů při jejich řízení, které mohou podniky využít již dnes k dosažení řady zlepšení na všech úrovních.
Zpráva navrhuje podrobný postup při implementaci tzv. jádra řízení výdajů, které by mělo sloužit jako centrální podpora pro všechny výdajové procesy a související data, a doporučuje firmám jeho zavedení. Stejně jako zásobovací řetězec, systémy skladového hospodářství, systémy ERP a CRM zajišťují základní podnikové procesy společnosti, doplňují systémy ESM podporu procesů interního procurementu a umožňují společnostem automatizovat a kontrolovat výdaje. Zároveň přidávají hodnotu všem stávajícím podnikových systémům.
Zpráva "Řízení výdajů společnosti: řízení interní hodnoty podniků" společnosti Yankee Group je zdarma k dispozici na této adrese.

Zpět

 

Většina útoků na informační systém má svůj původ uvnitř firem
Společnost Ernst & Young provedla další průzkum bezpečnosti informačních systémů. Studie, jejíž výsledky byly zveřejněny koncem března 2002, byla provedena během října a listopadu 2001 pomocí strukturalizovaného dotazníku. Proběhly osobní a telefonické rozhovory s celkem 459 vedoucími pracovníky informačních systémů v jednotlivých společnostech.

Pokračování
Zpět


Stahuj.cz


Konference, semináře

Odborná konference LCS Noris Open 2002 se blíží
Společnost LCS International připravuje již čtvrtý ročník konference pro zájemce o moderní podnikové informační systémy, stávající a potenciální partnery i zákazníky - LCS Noris Open 2002. Konference se bude konat ve středu 5. června v pražském hotelu Dorint Don Giovanni.
Informační technologie se v posledních letech staly jedním z rozhodujících faktorů pro efektivní fungování podniku, zvyšování produktivity práce, snižování nákladů a další rozvoj podnikání. Společnost LCS International chce společně s dalšími partnery - společnostmi Microsoft a Hewlett-Packard, umožnit odborné veřejnosti, aby se seznámila s nejnovějšími trendy v tomto oboru - od integrace podnikového informačního systému s prostředím internetu včetně možností, které přináší platforma Microsoft .NET, přes bezpečnost otevřených informačních systémů a nové příležitosti v oblasti e-commerce až po problematiku ASP, CRM, webových služeb či mobilního přístupu k datům.
Konference LCS Noris Open bude rozdělena do dvou hlavních bloků. V rámci dopoledního programu, který bude určen pro všechny účastníky konference, vystoupí vedle zástupců managementu LCS také generální ředitel společnosti Microsoft ČR Jiří Devát a za společnost Hewlett-Packard Martin Wiener - obchodní ředitel divize HP Consulting pro oblast průmyslu a veřejné správy. Odpolední program se rozdělí do tří souběžných workshopů zaměřených na jednotlivé skupiny.
Zákazníci se budou moci seznámit mimo jiné s nejnovějšími trendy v oblasti bezpečnosti otevřených informačních systémů, sbližování světů CRM a webových služeb na platformě LCS Noris či s možností využití služeb ASP a outsourcingu. Partneři společnosti LCS International budou informováni o partnerském programu, podmínkách spolupráce či výhodách certifikace, a konečně vývojáři se zaměří především na platformu Microsoft .NET a vývojové prostředí LCS Noris .NET.

Zpět

 

Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až 23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou Albertina icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a další firmy. Hlavními sponzory konference jsou ProQuest Information and Learning, Ovid Technologies a Dialog Corporation, mediálními partnery jsou Ekonom, IT News, IT System a Ikaros. Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře) najdete na www.inforum.cz.

Zpět

 

Energie efektivně 2002
Ve dnech 5. - 7. listopadu se v Kongresovém centru Praha uskuteční 8. mezinárodní konference a výstava EEBW: Energie Efektivně 2002, s podtitulem "Příležitost pro návratné investice". Zájemci o prezentaci projektů v oblasti efektivního využívání energie a obnovitelných zdrojů mají možnost do konce dubna přihlásit témata svých přednášek u organizátorů konference, nebo navázat spolupráci při organizaci výstavy energeticky úsporných produktů.
Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity, příprava a financování projektů, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické domy, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting. Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a panelové prezentace, výstava energeticky úsporných výrobků a například nezávislé poradenství pro spotřebitele.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Organizačními partnery konference jsou Hospodářská komora ČR, Česká energetická agentura, Společnost pro techniku prostředí, Český svaz stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů v oboru technických zařízení.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56 Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz, nebo navštivte samostatnou internetovou stránku.

Zpět

Finanční monitor IT firem

Čtvrtletí ve znamení věrností zákazníků
Společnost Compaq ohlásila finanční výsledky za první čtvrtletí končící 31. březnem 2002. Obrat za první čtvrtletí dosáhl výše 7,7 miliardy USD, čistý zisk činil 44 milionů USD, resp. 0,03 USD na akcii. Ani náklady na fúzi se hospodářských výsledků výrazněji nedotkly - bez započtení nákladů na fúzi by totiž společnost vydělala 0,04 USD na akcii.
Udržet si stálé zákazníky se Compaqu jak se zdá daří. Zájem o stálé zákazníky přinesl společnosti více než miliardu dolarů v nově získaných zakázkách jen za toto čtvrtletí ve službách v oblasti financí, vlády, vzdělávání a zdravotnictví. Na druhou stranu byly získáni i noví zákazníci, ke kterým patří například Department of Veteran's Affairs (Compaq se podílí na dodávce počítačového hardwaru a softwaru od několika dodavatelů, která má zajistit hardware, služby a řešení pro celý úřad) či Kimberly-Clark Corporation (Compaq v rámci tříleté smlouvy dodá stolní počítače, notebooky, kapesní počítače iPAQ Pocket PC, Intel servery ProLiant a služby pro 28 000 lidí v 35 zemích).
Hrubá marže za první čtvrtletí vyjádřená procentem příjmů byla stejná jako v minulém období, na úrovni 20,6 procenta, protože vylepšený produktový mix v divizi Access Business Group, provozní zlepšení v Intel serverech a výkon Global Services vyrovnaly slabší výsledek v oblasti Business Critical Solutions. Provozní výdaje za první čtvrtletí tvořily 1,4 miliardy USD, což představuje snížení o 101 milionů ve srovnání s minulým obdobím a snížení o 359 milionů USD v meziročním srovnání. To znamená, že se jedná už o páté čtvrtletí za sebou se sníženými náklady.
Přehled podle jednotlivých divizí: Compaq Global Services zůstávají nejsilnějším segmentem firmy se ziskem 229 milionů USD. Obrat divize za toto čtvrtletí činil 1,9 miliardy dolarů, což je ale o 3 % méně než v minulém roce a o 7 % méně než v minulém období. Global Services, které zahrnují podporu zákazníků, záruční a pozáruční servis, systémovou integraci, finanční služby a leasing, nyní představují 24 % obratu společnosti.
Obrat segmentu Enterprise Computing, postaveného na výkonných serverech, firemních datových skladech a Intel serverech, byl nižší o 13 % ve srovnání s minulým čtvrtletím, v absolutním čísle 2,4 miliardy USD, přičemž provozní zisk tohoto segmentu činil 18 milionů USD. Obrat z Intel serverů dosáhl 1,4 miliardy USD, což je v podstatě stejný výsledek jako ve čtvrtém čtvrtletí 2001. Hrubý zisk se zlepšil o dva procentní body. Očekává se zvětšení podílu na trhu ve srovnání s minulým čtvrtletím, zvláště v Severní Americe. V divizi Enterprise Storage Group dosáhl obrat hodnoty 394 milionů USD, což je o 13 % méně ve srovnání s minulým čtvrtletím. Hrubý zisk byl v podstatě stejný s minulým čtvrtletím.
Možná překvapující je propad divize Business Critical Solutions Group - zahrnující vysoce výkonné systémy odolné proti poruchám - kdy obrat byl v prvním čtvrtletí 517 milionů USD, což je o 33 % méně než v minulém čtvrtletí. A i zde platí, že nejvíce vydělávaly stávající zákazníci -noví tvoří obrat jen ze 16 %.
Obrat v divizi Access Business činil 3,5 miliardy USD, což je snížení o 6 % ve srovnání s minulým čtvrtletím a o 18 % v meziročním srovnání. Tento segment ohlásil za toto čtvrtletí ztrátu 36 milionu USD, což je ale zlepšení o 33 milionů proti čtvrtému čtvrtletí. Aspoň že obrat z komerčních osobních počítačů Compaq se zvýšil o 6 %.

Zpět

 

Jak hospodařil Citrix
Rovněž společnost Citrix oznámila předběžné výsledky hospodaření za 1.čtvrtletí roku 2002, jež skončilo 31.března 2002. Na základě předběžné informace se předpokládá, že se příjmy budou pohybovat mezi 141 miliony a 143 miliony USD, což je o 6 až 8 % více než činily v 1.čtvrtletí roku 2001.
Očekává se, že zisk vztažený na 1 akcii bude činit 0,15 až 0,16 centů ve srovnání s 0,17 centy v 1. čtvrtletí roku 2001. Odložený produktový výnos vzrostl přibližně o 7 milionů USD díky rychlejší obnově abonentských smluv.

Zpět


Tendence 2002


Internet, komunikace a sítě

Nezávislost nade vše
Poskytovatel housingových služeb - společnost Redbus Interhouse - vybudoval v České republice moderní datové centrum. Na ploše 2100 m2 nabídne svým klientům profesionálně spravované a maximálně bezpečné prostory pro provoz firemních serverů.
Na rozdíl od telekomunikačních operátorů provozuje Redbus Interhouse výhradně nezávislá housingová centra. V praxi to znamená, že společnost není vázána na žádného dodavatele, a proto svým klientům může poskytnout naprostou svobodu výběru telekomunikační společnosti, poskytovatele internetového připojení a dodavatele služeb.
Redbus Interhouse chce v České republice poskytovat služby celému spektru firem, od malých až po velké firmy. Mezi další skupinu zákazníků budou patřit nadnárodní společnosti, které již využívají služeb nezávislého housingového centra v některé ze zemí západní Evropy.
Nezávislá housingová centra provozuje společnost ve všech klíčových obchodních uzlech po celé Evropě již od roku 1998. Česká republika je přitom první zemí ve střední a východní Evropě, ve které se rozhodli housingové centrum vybudovat. Centrum v Praze představuje pro společnost významnou investici nejen z finančního hlediska, ale i z hlediska budoucího rozvoje společnosti.

Zpět

 

Fotovoltaické přepínání - další krok v konvergenci médií
Společnost 3M představila na setkání s novináři technologii, která představuje další krok směrem k dosažení konvergence médií. Ta je totiž jedním z nejvýraznějších trendů v oblasti informačních technologií. Důvody, proč je této problematice věnována taková pozornost, jsou nasnadě - konvergence umožňuje nejen výrazné snižování nákladů, ale navíc mohou být uživatelům díky propojení technologií nabízeny nové a zajímavější služby (např. videokonference).
Problémem, který je na cestě k dosažení úplné konvergence médií nutné překonat, je především špatná infrastruktura a nedořešenost některých technických otázek.
V současnosti je nejpoužívanější a také nejvýhodnější technologií, která umožňuje konvergenci médií, protokol TCP/IP. Hlavním nedostatkem tohoto řešení je kromě jeho poměrně vysoké ceny, především nízká kvalita přenosu zvukového signálu (například problémy se zaručením správné posloupnosti přicházejících paketů).
Podle hlavního obchodního zástupce telekomunikační divize společnosti 3M pana Petra Holuba nejperspektivnější možnost dosažení konvergence médií představuje nově vyvinutá technologie fotovoltaického přepínání. Tato technologie je určena pro dnes značně rozšířené sítě využívající optická vlákna. Na rozdíl od v současnosti používaných technologií nedochází při přenosu dat na vstupu k jejich přeměně na elektrický signál. K přepínání slouží tzv. obrácený piezoelektrický jev, který používají plochy piezoelektrických krystalů. Při použití tohoto řešení dochází k pouze minimálnímu zpoždění (méně než 114 ms - tedy hranice, která je dnes všeobecně přijímaná jako mez pro kvalitní přenos hlasu). Při využití fotovoltaického přepínání by, podle Holuba, mohli být uživatelé snadno připojováni přípojkou o kapacitě 100Mb/s až 1Gb/s (ADSL umožňuje na max. 8Mb/s).
Kromě technických parametrů jsou dalším argumentem podporujícím rozšíření této technologie nízké náklady, které jsou s jejím užíváním spojené. V praxi by tak mělo docházet k výrazným úsporám u technologií, jak na straně spotřebitelů tak i na straně poskytovatelů služeb. Technologie fotovoltaického přepínání může pracovat s různými používanými protokoly, v praxi by tak tento přepínač mohl sloužit nejen jako telefonní ústředna ale také jako router.
V současnosti je technologie laboratorně odzkoušena a jsou vyráběny první prototypy přepínačů. Sériová výroba by měla být zahájena v příštím roce. Podle Holuba by se cena 10 Gbit přepínačů měla pohybovat kolem 100 000 Kč a bude se zřejmě jednat o 16ti portové modely. Uvidíme tedy, jestli fotovoltaické přepínání je tím správným směrem.

Zpět

 

Avaya na brankové čáře FIFA
Od 31. května do 30. června tohoto roku se bude konat Mistrovství světa ve fotbale 2002 (FIFA World Cup) v Jižní Koreji a v Japonsku. Společností, která se o tuto událost velmi zajímá, je Avaya. Tomuto sportovnímu podniku totiž vystavěla jednu z nejrozsáhlejších sítí na světě, pomocí které bude umožněn přenos hlasu i dat.
Společnost Avaya staví v Jižní Koreji pro FIFA tzv. konvergentní síť, přes níž lze přenášet hlas i data společnou infrastrukturou. Tím šetří peníze a zjednodušuje správu sítě, kterou mají využívat nejen úředníci FIFA, zpravodajští pracovníci, novináři, ale i hráči, dobrovolníci a ostatní účastníci tohoto fotbalového mistrovství světa. Tato komunikační síť má poprvé v historii propojit současná fotbalová klání mistrovství světa ve fotbale ve dvou zemích světa. Také se stává první sítí, která bude plně podporovat konvergentní systémy, a to včetně protokolu VoIP (Voice over Internet Protocol).
Tato síť bude využívána pro plánování utkání a informování týmů, sledování a akreditování účastníků, porovnávání a reportování výsledků, sledování inventáře, plánování a potvrzování ubytování a dopravy, a pro sledování a správu bezpečnostních systémů. Celá komunikační síť sestává ze 120 000 přípojných bodů mezi 20 stadiony, dvou mezinárodních mediálních center a dvou vzdálených ústředí FIFA. Pro podporu nasazení, správy a řízení všech hlasových, datových a bezdrátových systémů a celé sítě bylo společností Avaya vyčleněno více než 22 zaměstnanců, kteří jsou zde již nasazeni, aby se o tyto aplikace starali. Většina z nich přitom pochází přímo z divize technických služeb Avaya.
Dokončeno je již nasazení a testování veškerých základních systémů pro mezistátní mediální centra a stadiony v každé ze zúčastněných zemí. Další z důležitých vytýčených úkolů byl splněn, když společnost Avaya všechny systémy dokončila, otestovala a otevřela v akreditačních centrech pro média a dobrovolníky v Koreji a Japonsku. Hlavní akreditační centrum bylo spuštěno 22. dubna letošního roku a Avaya zde dokončí instalaci kabeláže společně s dvanácti novými komunikačními servery Avaya DEFINITY Enterprise Communication Server pro přenosy nejdůležitějších mezistátních telefonních hovorů. Ostatní centra správy sítí, která se nacházejí ve Spojených státech a na dalších místech na světě, budou s tímto systémem propojena, za účelem dálkového sledování a řízení těchto sítí.
Posledním kritickým milníkem se nakonec stane "živé" spuštění celé sítě v polovině května, a to včas a na všech místech pro podporu utkání, která mají koncem tohoto měsíce začít.
Společnost Avaya se rovněž zavázala podporovat ženské mistrovství světa ve fotbale FIFA Women's World Cup 2003, který se bude konat v Čínské lidové republice, a dále Mezinárodní mistrovství světa ve fotbale 2006 FIFA World Cup, jež má hostit Německo.

Zpět

 

Bezpečnostní funkce firewallu v síťové kartě
Pro další zvýšení zabezpečení podnikových síťových aplikací představila společnost 3Com řešení Embedded Firewall. Uváděné řešení kontroluje přístup uživatele a filtruje veškerý provoz bez ohledu na to, zda má původ uvnitř podnikové místní sítě nebo na internetu.
Řešení funguje se síťovými kartami 3Com 10/100 Secure Network Interface Card (řada 3CR990) a posiluje ochranu poskytovanou hraničním firewallem. Společnost 3Com rovněž uvádí nejnovější přírůstek do rodiny bezpečných síťových adaptérů, kartu 3Com 100 Secure Fiber-FX.
3Com Embedded Firewall posiluje ochranu poskytovanou hraničním firewallem a díky zabudování bezpečnostních funkcí firewallu do síťové karty má schopnost zajistit odolné zabezpečení koncového bodu sítě. Distribuovaná správa zásad umožňuje snadno vynucovat a řídit zásady zabezpečení, takže si manažeři IT udrží kontrolu nad úrovní zabezpečení sítě.
Protože je 3Com Embedded Firewall založen na hardwaru, je odolný vůči neoprávněným zásahům. Nezávislost na operačním systému hostitele také znamená, že doplňuje ostatní bezpečnostní aplikace jako vyhledávače virů, programy na detekci vniknutí a nástroje na monitorování sítí. S pomocí Embedded Firewall Policy serveru můžete centrálně definovat zásady, které budou vynucovat požadovanou úroveň zabezpečení tam, kde je to třeba. Flexibilní konfigurace vám také umožňuje asociovat zásady a úrovně zabezpečení s rolemi skupin místo hardwarové infrastruktury nebo původu provozu. Jednotlivé počítače i zbytek sítě zabezpečíte tak, že zabráníte odposlouchávání paketů, falšování adres IP a útokům z nechráněných postranních cest.
I kdyby se hackerovi podařilo získat kořenovou nebo administrativní kontrolu nad hostitelem, nemůže se od něj odrazit při dalších útocích. Hardware síťové karty a globální zásady zabezpečení chrání zbytek sítě LAN před napadeným hostitelem.
Síťové karty 3Com 10/100 Secure Network Interface Card a 3Com 100 Secure Fiber-FX Network Interface Card podporují 3Com Embedded Firewall a zajišťují tak odolnou ochranu proti útokům zevnitř. Tato síťová rozhraní implementují komplexní zabezpečení místní sítě pomocí standardizovaného šifrování IPsec, poskytují dostatečný výkon sítě, inteligentní správu a zabezpečení dat. Vlastnosti zajišťující vysoký výkon - například převzetí zpracování síťového provozu a kompatibilita s optickými sítěmi - umožňují rychlejší, bezpečnější a snáz spravovatelný provoz desktopů.

Zpět


GolfWits


Informační společnost

Skupina LCS se rozšiřuje o firmu LCS Slovensko
Společnost LCS International založila dceřinou společnosti LCS Slovensko, se sídlem v Bratislavě. Hlavním úkolem nové slovenské pobočky bude zvýšení aktivit skupiny LCS na slovenském trhu a zlepšení podpory informačních systémů LCS Noris a LCS Helios IQ.
Nově založená společnost LCS Slovensko bude zajišťovat přímou podporu a distribuci produktů se značkou LCS na celém území Slovenské republiky. V souladu se strategií celé skupiny LCS se bude i zde opírat o širokou spolupráci s partnery v oblasti vývoje, prodeje, implementace řešení či poskytování dalších služeb včetně zakázkového vedení ekonomických agend nebo outsourcingových služeb).

Zpět

 

Livingston přichází na trh v České republice
Livingston, firma zabývající se pronájmem počítačových systémů, síťových komponentů, zařízení pro testování a kalibraci a také projekčních a konferenčních zařízení otevřela svoji pobočku i v Praze.
Otevření kanceláře v Praze je reakce na rostoucí objem obchodu, který Livingston realizoval v České a Slovenské republice, Maďarsku a Polsku ještě před založením české pobočky. Prostřednictvím nově otevřené české pobočky je Livingston schopen poskytovat další služby a zvýšit flexibilitu svých služeb.
V průběhu tiskové konference, která proběhla uplynulý čtvrtek, Volker Tegeder, Managing Director Livingstonu Praha zdůraznil, že obchod Livingstonu požaduje lokální prezentaci: "Z počátku pokrývala poptávku v České republice německá pobočka Livingstonu. Jak rostla poptávka po našich službách, rozhodli jsme, že lokální trh by měl dostávat naše služby od místní pobočky a od jejích českých pracovníků".
Livingston se zaměřuje na krátkodobý i dlouhodobý pronájem výpočetní, prezentační a měřící techniky, dále na kalibrace měřících zařízení. Zákazníci Livingstonu využívají buď možnost neinvestovat do zařízení vlastní kapitál nebo v případě krátkodobé potřeby zařízení pro vývoj, demonstrační účely, prezentace, výstavy, testovaní, překlenutí dodací lhůty zařízení a podobně. Livingston umožňuje svým zákazníkům přístup k plně nakonfigurovaným zařízením s minimální dodací lhůtou a potřebnými službami - instalace, řešení poruch aj. a zároveň jim ušetří nadbytečné investice.
 

Zpět

 

Silektro Praha otevírá pobočku na Slovensku
Společnost Silektro Praha, jeden z největších distributorů výrobků firmy Powerware v České Republice, oznámila otevření své pobočky ve Slovenské republice. Jejím cílem je poskytování servisu v oblasti UPS systémů a energocenter.
Společnost zaměstnává 25 pracovníků a od svého vzniku implementovala zařízení a technologii u mnoha velkých společností jako například Škoda Auto, Česká pošta, Komerční Banka a mnoha dalších.
 

Zpět

 

Power products a Powerware rozšiřují spolupráci
Společnosti Invensys Powerware a Power products podepsaly novou distribuční smlouvu na výrobky Powerware. Smlouva potvrzuje a rozšiřuje výsledky dlouhodobé spolupráce mezi společnostmi na poli záložních zdrojů (UPS), která se tak rozšiřuje jednak o distribuci UPS vstupní úrovně všech architektur ve výkonnostním rozsahu 450-2000 VA, jednak o stejnosměrné zdroje řady Intergy.
Podepsáním nové distribuční smlouvy má společnost Power product ve svém portfoliu ucelenou sadu řešení pro ochranu elektrického napájení. Sloučením výrobků Best Power a Powerware pod jednu značku a design Powerware se společnost Power products stala de facto i nositelem tradice pokračovatele této značky na českém trhu.
UPS společnosti Powerware jsou značeny podle konceptu 3-5-9, který vychází z identifikace devíti nejběžnějších problémů v elektrické rozvodné síti, se kterými se dnes můžeme setkat - výpadek elektrického napájení, přechodný pokles napětí, napěťové špičky, podpětí, přepětí, přechodové jevy, indukovaný šum, kolísání frekvence a naindukování harmonických frekvencí. UPS řady Serie 3 chrání před prvními třemi z nejběžnějších problémů, Serie 5 před prvními pěti a Serie 9 chrání před všemi devíti nejběžnějšími problémy v napájení, které se mohou vyskytnout ve většině podniků.

Zpět

 

Telia IC spolupracuje s Casablanca INT
Telia IC, působící v rámci koncernu Telia, společně s Casablanca INT zhodnotily vzájemnou spolupráci v oblasti dodávek přenosové kapacity a IP služeb. Telia IC komunikuje se společností Casablanca INT již delší dobu - cílem nebylo jen dodat určitý objem kapacity, ale flexibilně reagovat na rostoucí potřeby zákazníka. Na začátku tohoto roku se zkušebně začala dodávat konektivita o objemu 20 Mb/s a v těchto dnech je Casablance INT poskytována konektivita 34 Mb/s.
Casablanca INT je dalším z poskytovatelů internetových služeb, kteří se rozhodli využít výhod Telie IC, kterými jsou především nabídka služeb a vlastní síť optických kabelů, Viking Network. Svým připojením se do Viking Network Casablanca INT zároveň získala přístup ke službě Global IP VPN, která jí umožňuje nabídnout svým zákazníkům přímou konektivitu do 77 hlavních center v Evropě, USA a Asii.

Zpět

 

RadioMobil vstupuje do ČAKK
Společnost RadioMobil byla přijata za řádného člena České asociace kompetitivních komunikací (ČAKK). RadioMobil se rozhodl vstoupit do ČAKK po vyhodnocení své dosavadní činnosti v různých zájmových sdruženích. Stává se tak prvním českým mobilním operátorem, který se zapojí do budování liberalizovaného trhu v České republice prostřednictvím členství v této asociaci.
S novou generací mobilních telefonů dojde k další konvergenci telekomunikačních služeb. Proto se členství v ČAKK, která si klade za cíl přispět k dokončení liberalizace telekomunikačního trhu a hájit konkurenční prostředí v České republice, stává tak podstatné právě i pro mobilní operátory.
ČAKK dále oznámila, že v rámci své telekomunikační sekce, do které patří nově i společnost RadioMobil, zřizuje dvě samostatné pracovní skupiny - alternativních telekomunikačních operátorů a mobilních operátorů. Telekomunikační sekce doplňuje původní kabelovou sekci, která sdružuje kabelové operátory a poskytovatele programů.

Zpět


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Developed by Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist