|
Podnikové aplikace |
Compaq Smart Array 5312 - první řadič diskového pole s PCI-X
Compaq
představil první řadič diskového pole se sběrnicí PCI-X, Smart Array
5312, který poskytne uživatelům výrazně rychlejší přístup k datům
uloženým na více pevných discích. Smart Array 5312 zajišťuje zvýšenou
odolnost vůči případným chybám a vychází tak vstříc požadavkům uživatelů
na zabezpečení náročných kritických aplikací. Řadič SA-5312 je
optimalizován pro servery Compaq ProLiant se sběrnicí PCI-X. Nabízí
dvojnásobnou propustnost dat oproti standardní 66 MHz sběrnici PCI.
Přídavnou vyrovnávací paměť (cache) SA-5312 lze jednoduše upgradovat
díky unikátní modulárně navržené architektuře. Uživatelé tak mohou
zdvojnásobit kapacitu vyrovnávací paměti řadiče ze standardních 128 MB
na 256 MB.
Zpět

IBM zjednodušuje bezdrátový přístup k aplikacím pro podniky
S ohledem na potřeby podniků společnost IBM oznámila nejnovější verzi
své populární softwarové rodiny WebSphere,
WebSphere Everyplace Access. Nový software zpřístupní zaměstnancům
jejich data prostřednictvím prakticky jakéhokoliv současného zařízení na
jakékoliv síti.
WebSphere Everyplace Access dovoluje společnostem využít možností
všudypřítomných elektronických zařízení, neboť jim umožňuje spravovat
celou řadu informačních potřeb, rostoucí množství zařízení a proměnlivé
režimy připojení. Tyto možnosti budou stále důležitější s přesunem
celého odvětví směrem k vícerežimové interakci, která ve stejné aplikaci
používá více forem vstupu a výstupu najednou, například hlas a text.
WebSphere Everyplace Access rozšiřuje softwarovou platformu IBM pro
e-business za hranice desktopu a připojeného operačního modelu, přičemž
využívá osvědčené technologie IBM jako WebSphere Application Server,
WebSphere Portal Server, DB2, Lotus a Tivoli. Nová softwarová platforma
poskytuje základní služby pro stavbu, nasazení, správu a rozšíření
existujících obchodních a pracovních aplikací na mobilní zařízení.
Stejně jako všechny technologie IBM i Websphere Everyplace Access
vychází z klíčových průmyslových standardů jako SynchML, WAP a LDAP.
Zpět

Aktivní
telemerkating - novinka pro podniky
Společnost
Contactel uvádí na trh novou službu Aktivní telemarketing, která firmám
umožní efektivně komunikovat se svými klienty prostřednictvím externího
call centra s profesionálními operátory. Principem služby Aktivního
telemarketingu je zajištění aktivní komunikace firmy směrem ke
stávajícím i potenciálním zákazníkům prostřednictvím externího call
centra Contactelu. Službu je samozřejmě možno libovolně konfigurovat v
souladu s přáním klienta.
Nejtypičtějším příkladem využití této služby je prodejní kampaň firmy,
kdy po zaslání produktového letáku potenciálním klientům následuje
telefonát z call centra za účelem zjištění, zda má potenciální klient o
produkt zájem. Opačným příkladem je situace, kdy telefonát vede k
žádosti o prodejní leták.
Externí zajištění této formy komunikace a prodeje umožňuje firmám
soustředit se na zákazníky, kteří mají o produkt/službu velký zájem, a
neztrácet čas s kontaktováním nových.
Hlavní výhody externího zajištění služeb péče o zákazníky Contactelem
jsou:
. Nenákladná alternativa provozování či zavádění vlastního call centra -
žádné investiční náklady, mzdy operátorům a nižší provozní náklady.
. Profesionální komunikace se zákazníkem s neomezenou pracovní dobou,
zvyšující potenciál prodeje a penetraci mezi zákazníky.
. Možnost využití služeb operátorů hovořících cizími jazyky (např.
anglicky, německy, polsky).
. Flexibilita konfigurace služby zcela podle potřeby zákazníka.
Při přípravě této služby využil Contactel výhodu skutečnosti, že jeden z
jeho vlastníků (společnost TeleDenmark) má v oblasti provozování call
center v Dánsku vedoucí postavení na trhu. Tato skutečnost spolu se
zkušenostmi Contactelu z českého telekomunikačního trhu vedla k
vytvoření jedinečného produktu.
Služba je určena klientům, kteří chtějí profesionálně oslovovat své
stávající i potenciální zákazníky v kteroukoliv denní dobu bez ohledu na
objem komunikace.
Zpět

ZOOM a 2N nabízejí řešení
Web2Call
Společnost ZOOM International uzavřela dohodu o spolupráci s firmou 2N
Telekomunikace. Firmy zahájily spolupráci na tvorbě a prodeji řešení
Web2Call, které v sobě kombinuje interaktivní vlastnosti internetu s
přímou telefonní asistencí zákazníkům. ZOOM a 2N budou současně produkt
vytvářet a implementovat, přičemž ZOOM se zaměří především na
technologickou část produktu a 2N se bude podílet hlavně na uvedení
produktu na trh a jeho dalším prodeji v České republice a ve světě.
Web2Call je propracované
internetové řešení umožňující zákazníkům, kteří se právě nacházejí na
webovské stránce příslušné společnosti, aby jeho prostřednictvím
požádali o okamžitou telefonickou asistenci kontaktního centra. Pouhým
kliknutím na odkaz se zákazník spojí se zákaznickým nebo prodejním
oddělením příslušné společnosti, které jej ihned telefonicky kontaktuje
a nabídne pomoc. Zaměstnanci kontaktního centra mohou zároveň se
zákazníkem procházet internetové stránky a asistovat při výběru vhodného
produktu či řešení.
Díky svým sofistikovaným funkcím, které se však jednoduše ovládají,
představuje Web2Call účinný marketingový a komunikační nástroj pro malé
a střední firmy. Narozdíl od rozsáhlých CRM systémů, internetová
aplikace Web2Call společnostem umožňuje pohotově navigovat a komunikovat
se svými zákazníky. To činí Web2Call velmi zajímavým a cenově dostupným
řešením zejména pro středně velké firmy.
Šimon Vostrý, ředitel společnosti ZOOM International, ke spolupráci
uvedl: "Produkt Web2Call je velmi zajímavá kombinace internetu a
telekomunikačních technologií. V popředí našeho zájmu jsou zpočátku
čeští telekomunikační operátoři, kteří budou moci nabízet tuto službu
svým klientům formou ASP a zvyšovat tak přidanou hodnotu svých
existujících produktů."
Miroslav Hofman, ředitel společnosti 2N Telekomunikace dodal: "Jak jsme
zjistili na veletrhu CeBit v Německu, produkt Web2Call upoutal též
zahraniční společnosti. Někteří naši evropští partneři již dali najevo
svůj velmi vážný zájem. Po několika úvodních projektech v České
republice se tak chystáme prodávat Web2Call i v zahraničí."
ZOOM a 2N se spolu objevili jako partneři právě v průběhu veletrhu CeBit
v Hannoveru, kde ZOOM představoval společná řešení včetně Web2Call v
předváděcích prostorách společnosti 2N.
Zpět |
|
Konference, semináře |
Konference Inforum o
profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na
elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími
pořadateli jsou Albertina
icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována
pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním
zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu
managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí
konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a
další firmy. Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation, mediálními partnery jsou
Ekonom,
IT News,
IT System a
Ikaros.
Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a
INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře)
najdete na
www.inforum.cz.
Zpět

Osmé Teplárenské dny s
další novinkou
Teplárenské
sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než
miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos
připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny
2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis
v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro
dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná
konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na
současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je
technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u
odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná
integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem "IPPC a jeho
aplikace v energetice". Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr
odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23.
do 25. dubna třídenní odborná výstava "Alternativní zdroje energie
2002". Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference "Obnovitelné
zdroje energie", pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám
blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství,
Teplárenské dny 2002,
zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé.
Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na
kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530
09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a
www.tscr.cz.
Zpět

Energie efektivně 2002
Ve dnech 5. - 7. listopadu se v Kongresovém centru Praha uskuteční 8.
mezinárodní konference a výstava EEBW: Energie Efektivně 2002, s
podtitulem "Příležitost pro návratné investice". Zájemci o prezentaci
projektů v oblasti efektivního využívání energie a obnovitelných zdrojů
mají možnost do konce dubna přihlásit témata svých přednášek u
organizátorů konference, nebo navázat spolupráci při organizaci výstavy
energeticky úsporných produktů.
Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou
a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity, příprava a
financování projektů, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické
domy, energeticky úsporné osvětlování a Energy Performance Contracting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace, výstava energeticky úsporných výrobků a například
nezávislé poradenství pro spotřebitele.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Organizační partnery konference jsou Hospodářská komora ČR, Česká
energetická agentura, Společnost pro techniku prostředí, Český svaz
stavebních inženýrů, Svaz podnikatelů v oboru technických zařízení.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz, nebo
navštivte samostatnou internetovou
stránku.
Zpět |
Studie, analýzy |
Evropský
trh kolokačních služeb dosáhne letos rekordu
Letošní objem poptávky po kolokačních službách dosáhne 413 milionů USD.
Za pět let to bude již šestinásobně více, tj. 2 683 milionů dolarů.
Uvádí to nejnovější studie analytické společnosti Frost & Sullivan,
kterou poskytla společnost Redbus Interhouse v souvislosti se svým
zájmem o český trh.
Analýza agentury Frost & Sullivan odhaduje průměrná roční tempa růstu
trhu v období let 2002 - 2004 na 32 procent a mezi rokem 2005 a 2007
dokonce na 54 %. Za růstem poptávky po kolokačních službách stojí
především rozvoj internetu a elektronického obchodu.
Pokračování
Zpět |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Nextra
nabídne housing s kapacitou připojení 1 Gbps
Poskytovatel komunikačních řešení a služeb, firma Nextra, úspěšně
dokončila přemístění svého druhého centrálního bodu do nově otevřeného
housingového centra v Praze. Díky novému centru, které plně vyhovuje
standardu pro telekomunikační zařízení ETS 300 019-1-3 class 3.1, může
Nextra nabízet ještě kvalitnější a profesionálnější housingové služby.
"Nový centrální bod je připojen do sítě sdružení poskytovatelů
internetových služeb NIX rychlostí 1 Gbps," uvedl Dušan Marat,
produktový a marketingový ředitel společnosti Nextra Czech Republic
s.r.o. "Navýšení kapacity připojení do sítě NIX na 1 Gbps řeší budoucí
potřeby českého internetu a vhodně doplňuje mezinárodní páteřní síť
společnosti Nextra, která disponuje přímým připojením na hlavní evropské
i americké peeringové uzly," dodal.
Díky trojúhelníkové topologii své sítě zajišťuje společnost Nextra plně
redundantní propojení nejen na celém území České republiky, ale i v
zahraničí. Dosažitelnost je zajišťována aplikováním zdvojených
přípojných tras do uzlu NIX a plně redundantní topologií páteřní sítě s
primární konektivitou.
Zpět

Bostonský maratón na iPAQ
Pocket PC
Diváci 106.
ročníku maratónu, který se konal 15. dubna v americkém Bostonu mohli
sledovat své favority pomocí handheldů Compaq iPAQ Pocket PC. Umožnila
jim to moderní bezdrátová síť využivající modemy Nextel. Rodiny, přátelé
i ostatní zájemci o pozici jednotlivých běžců měli možnost na svých
kapesních počítačích sledovat celý průběh závodu.
Účastníci Bostonského maratónu (http://www.bostonmarathon.org) měli na
botách připevněny mikročipy vysílající informace o jejich pozici vždy
při minutí senzorů umístěných na stanovištích podél trati. Systém Compaq
Athlete Search System pomocí bezdrátové sítě zasílal tyto informace do
handheldů iPAQ Pocket PC v rukou několika uniformovaných dobrovolníků,
kteří je na základě jména či startovního čísla sdělovali zájemcům.
Podobný systém založený na handheldech iPAQ Pocket PC se osvědčil již
při organizaci Houstonského maratónu.
Zpět |
|
Informační společnost |
Společnosti
Cleverlance a Oracle partnery
Společnosti
Oracle, dodavatel podnikového software, a Cleverlance, dodavatel
internetových řešení, uzavřely smlouvu o partnerství. Cleverlance se
bude podílet na implementaci a tvorbě zákaznických řešení na platformě
Oracle s orientací na zabezpečené aplikace.
Jméno společnosti Oracle je tradičně spojeno s databázovými a
aplikačními produkty. Poslední z řady technologických novinek
představuje Oracle 9i, jež reprezentuje kompletní infrastrukturu pro
internet. Dva základní prvky této platformy představují databáze Oracle
9i a Oracle 9i Aplikační server, produkty poskytující dostatečný výkon,
spolehlivost i bezpečnost.
Společnost Cleverlance byla založena na začátku roku 2000 a v současné
době zaměstnává přes 30 odborníků se zaměřením na technologie jako jsou
JAVA a XML. Zabývá se především vývojem software, projektovým
managementem, analýzami informačních systémů a vzdělávací činností.
Cleverlance se specializuje na zabezpečené systémy založené na
internetových technologiích, především na bankovní a B2B řešení.
Zpět

Minerva vyhrála výběrové
řízení v TSE
Společnost TSE, známá výrobou elektrotechniky, zdravotnické techniky a
telekomunikačních zařízení, podepsala smlouvu s firmou Minerva na
implementaci informačního systému MFG/PRO v oblastech řízení výroby,
distribuce a financí. Minerva byla vybrána v závěru několikaměsíčního
výběrového řízení na základě referencí a ověřené funkcionality MFG/PRO v
elektrotechnickém a zdravotnickém průmyslu, kde jsou přísné požadavky na
sledování jakosti a plánování výroby.
Dalším rozhodujícím faktorem byly dlouholeté zkušenosti konzultantů
Minervy s implementací MFG/PRO ve výrobních podnicích v České republice
a na Slovensku. Podle zaručeného projektového harmonogramu bude projekt
ukončen v říjnu 2002, kdy systém MFG/PRO plně nahradí stávající
informační systém Dialog od firmy Altec.
Zpět

NextiraOne
- nové jméno obchodních aktivit Alcatel
Platinum Equity, soukromá akviziční firma zaměřená na získávání a
rozvíjení technologických společností, ohlásila nový název získaného
řetězce evropských společností firmy Alcatel v oblasti podnikových sítí
a infrastruktury (dříve Alcatel e-Business Distribution). Názvem
NextiraOne zdůrazňuje Platinum Equity partnerství evropské sítě s
americkou společností NextiraOne sídlící v texaském Houstonu. Obchodní
aktivity evropské NextiraOne doplňují aktivity svého severoamerického
partnera jak z hlediska geografického, tak z hlediska struktury služeb.
Rozšíření globálních možností obou subjektů NextiraOne bude významným
přínosem pro evropské i americké zákazníky. Prostřednictvím sdílených
školení, technologií a systémů a užšího partnerství bude NextiraOne nyní
podporovat potřeby zákazníků s jakýmikoliv globálními požadavky.
Dokončení celého projektu včetně přejmenování sedmnácti evropských
subjektů známých jako Alcatel e-Business Distribution na NextiraOne se
očekává koncem letošního září.
Firma Platinum Equity získala evropské aktivity společnosti Alcatel v
oblasti podnikových sítí a infrastruktury v hodnotě 1,5 miliardy euro
(1,3 miliardy dolarů). Tyto evropské obchodní aktivity, reprezentované
názvem Alcatel e-Business Distribution, doplní geograficky i strukturou
nabízených služeb aktivity společnosti NextiraOne, jedné ze 24
společností 100% vlastněných firmou Platinum Equity. Společnost
NextiraOne sídlí ve Spojených státech, kde poskytuje síťové služby a
řešení v oblasti hlasu, dat a konvergované technologie pro podnikové
zákazníky v Severní Americe. Společně budou obě firmy dodávat své
zákaznické základně po celém světě konvergovaná hlasová a datová řešení.
Další podmínky akvizice nejsou zveřejněny.
Alcatel e-Business Distribution zůstává i nadále předním partnerem firmy
Alcatel jako její přední distribuční kanál, ovšem stejně tak bude
nabízet produkty i od jiných telekomunikačních společností. Platinum
Equity bude zajišťovat evropské obchodní aktivity jako samostatná
jednotka řízená z Paříže pod vedením nového managementu. Akvizice
obsahuje také dohodu s firmou NextiraOne, jež předpokládá distribuci
hlasových a datových produktů Alcatel v Severní Americe.
Zpět

UPC klientem BCE Teleglobe
Společnost BCE Teleglobe, která na
českém telekomunikačním trhu poskytuje mezinárodní telefonní služby a
připojení na internet, získala v první třetině tohoto roku dalšího
významného klienta, společnost UPC. Firma UPC, poskytovatel kabelové
televize a internetového připojení koncovým zákazníkům v České
republice, uzavřela s BCE Teleglobe smlouvu o poskytování
vysokorychlostního připojení do internetu prostřednictvím internetové
páteřní sítě BCE Teleglobe. Smlouva se týká připojení prostřednictvím
100 Mb/s linky. BCE Teleglobe získala nového klienta na základě cenové
nabídky a technického řešení a společnost UPC si od nového připojení
slibuje zvýšení spolehlivosti a kvality přenosu dat pro své koncové
zákazníky.
Zpět

Nová ředitelka
finančního sektoru v SAP ČR
Společnost SAP
ČR oznámila, že novou ředitelkou sektoru Finance se stala paní Eva
Kmochová (nar. 1954). Převzala tak zodpovědnost za řízení divizního
obchodního týmu a rozvoj vztahů s klienty v bankovním sektoru a v
pojišťovnictví. Eva Kmochová předtím zastávala v rámci firmy pozici Key
Account Manager pro bankovní sektor.
Eva Kmochová přišla do společnosti SAP ČR v roce 2000 z IBM, kde
pracovala ve funkci Business Consultant pro bankovní sektor. Předtím
více než 8 let působila v IPB na manažerské pozici v úseku investičního
bankovnictví.
Eva Kmochová absolvovala pražskou VŠE. Přednáší na Pražské mezinárodní
manažerské škole (PIBS). Je vdaná a má dvě dospělé děti. Volný čas
věnuje svým čtyřnohým miláčkům a sportu.
Zpět

Aliatel má posilu
Pro funkci
ředitele pro strategický rozvoj získala společnost Aliatel pana Petra
Štajnera (33). V této pozici bude Petr Štajner zodpovídat zejména za
formulování firemní strategie, posuzování podnikatelských příležitostí,
sledování klíčových výkonnostních ukazatelů společnosti, řízení kvality
a otázky regulace, legislativy a propojování.
Petr Štajner je absolventem Elektrotechnické fakulty na ČVUT Praha, obor
telekomunikace. Během více než 10 let své dosavadní kariéry v
telekomunikacích pracoval na vedoucích pozicích ve společnostech PVT,
Eurotel, SPT Telecom - Nextel, Aliatel a Český Telecom. Zodpovídal za
plánování a rozvoj síťové infrastruktury, marketing a product management
hlasových, datových, širokopásmových a internetových služeb, vývoj
nových služeb, řízení prodeje a péče o zákazníky, a dále za oblasti
regulace, propojování, cenotvorby a podnikatelského a strategického
plánování.
Zpět |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|