|
Podnikové aplikace |
Enterprise Portal s
nejvyšší bezpečností
Společnost Sybase oznámila Enterprise Portal 2.5 portálový framework,
který dovoluje uživatelům přistupovat k aplikacím a informačním zdrojům
z jednotného personalizovaného rozhraní a se zabezpečením jediného
přihlášení. Kromě tohoto Sybase EP 2.5 umožňuje snadnou správu systémů a
vyznačuje se rychlou implementací.
Tento portálový software Sybase zahrnuje komplexní prezentační vrstvu
obsahující podporu navigace uživatelů v portálu, správu obsahu a
personalizační nástroje. Kromě toho je EP 2.5 kompatibilní s řadou
průmyslových standardů a platforem, což firmám umožňuje využít stávající
IT investice a zjednodušit integraci stávajících aplikací a datových
zdrojů. Mezi funkce nové verze Enterprise Portalu patří to, že:
integrovaná prezentační vrstva portálu, obchodní logika a integrační
služby jsou všechny zakomponovány do nové platformy. Kromě toho obecný
bezpečnostní framework zajišťuje komplexní bezpečnost.
Nové rozhraní pro správu obsahu zahrnuje podporu slučování obsahu
založeného na XML, podporu webových služeb (Web Services) pro portálové
služby a portlety a pokročilou podporu Enterprise Java Beans (EJB).
Zlepšená bezpečností infrastruktura zahrnuje možnosti identifikace
uživatelů a jejich aktivit v portálu, bezpečnostní framework, který
zahrnuje podporu bezpečnostních funkcí existujících systémů, systém
Secure Business Objects (SBO), nastavitelnou dobu pro uzamčení
uživatelského účtu a podporu vzájemně se vylučujících uživatelských
rolí.
Zpět

iBaan pro průmysl strojů a
zařízení
Společnost Baan oznámila nové řešení iBaan, které je určené pro nasazení
ve výrobních podnicích zabývajících se produkci strojů a zařízení.
Systém iBaan pro IM&E (Industrial Machinery & Equipment) nabízí
průmyslovým podnikům kompletní soubor aplikací zaměřených na hlavní
podnikové informační funkčnosti z oblastí ERP, CRM, řízení
dodavatelského řetězce a řízení životního cyklu produktů. Výrobci tak
mají možnost provádět celopodnikové analýzy a komplexně řídit své
projekty.
V organizacích, kde je podrobná znalost potřeb zákazníka nezbytností,
může iBaan pro IM&E poskytovat prodejcům nebo i zákazníkům znalosti a
informace z návrhu a cenotvorby konstruovaných výrobků, a zajistit tak
větší přesnost objednávek a servisních zakázek. Za účelem zvýšení
provozní dokonalosti poskytuje toto řešení samoobslužný portál a podporu
automatických změn, což lze využít pro snížení nákladů na koordinaci
dodavatelů, integrované plánování pro omezení prováděné práce a
plánování.
Pro lepší produktové vedení může iBaan pro IM&E řídit soupis prodávaného
/ prováděcího / navrženého / udržovaného materiálu a může zavést sdílení
produktových informací v celém podniku i mezi partnery pro větší
přesnost návrhů a snížení odhadovaných nákladů.
Například firma Gildemeister Aktiengesellschaft, výrobce soustruhů a
fréz, používá podnikové aplikace Baan pro řízení odbytových, výrobních,
finančních a servisních operací ve svém ředitelství v Bielefeldu (v
Německu), v devíti výrobních závodech a 40 prodejních a servisních
pobočkách po světě. V průběhu posledních tří let bylo navrženo a uvedeno
na trh 61 nových strojních modelů a 80 % obratu společnosti, který v
roce 2001 dosáhl rekordní úrovně jedné miliardy Euro, tvoří stroje,
které byly zavedeny v posledních dvou letech.
iBaan
pro IM&E rovněž respektuje skutečnost, že se toto odvětví liší od
většiny samostatných odvětví tím, že pro výrobce ETO může existovat
pouze několik projektů, avšak jejich rozsah je značný a často trvají
jeden až dva roky. Jelikož nejsou tato odvětví schopna financovat tyto
projekty, podporuje iBaan pro IM&E systém pro výrobce ETO zvaný
„postupná fakturace“ pro zajištění viditelnosti toku financí a hlášení
logistického a finančního vývoje projektu.
Řešení iBaan pro IM&E podporuje různé výrobní typologie využívané v
průmyslu strojů a zařízení - od zakázkové konstrukce až po zakázkovou
výrobu - a umožňuje zavedení nově vznikajících výrobních technologií.
Zpět

Bezpečnostní řešení pro Řízení letového provozu ČR
Společnost
Corpus zvítězila ve výběrovém řízení na dodávku a implementaci
technologické infrastruktury pro zajištění bezpečnosti datových
komunikací ve společnosti
Řízení letového provozu ČR.
Společnost Corpus zajistí řešení formou částečného outsourcingu
technologií, který umožní požadovanou flexibilitu a škálovatelnost
systému s ohledem na vývoj výkonových požadavků. Součástí
outsourcingových služeb je i podpora bezpečnostní infrastruktury.
Řešení koncentruje nejmodernější trendy v oblasti bezpečnosti datových
komunikací, tj. obohacuje klasický systém firewall o prvky detekce
průniku v reálném čase a zároveň řeší vysokou dostupnost sytému (High
Availability System).
Systém vysoké dostupnosti (HAS) zajišťuje nepřetržitý chod kritických
systémů. Na rozdíl od systémů zajišťujících datovou integritu a
dostupnost (např. RAID) zajišťuje systém HAS dostupnost všech součástí
pro běh klíčových aplikací. Pokud dojde k selhání některé z částí
systémů, následuje přesměrování na záložní/zrcadlový systém a zvnějšku
se systém chová, jako by k žádnému technickému problému nedošlo. Tak je
zajištěn kontinuální a bezproblémový provoz i při selhání jedné nebo
více částí celého systému.
ŘLP ČR řídí a
zabezpečuje civilní letový provoz ve vzdušném prostoru ČR a na určených
letištích, zřizuje, provozuje a udržuje letecká pozemní zařízení, určená
k zabezpečení a řízení letového provozu. Dále koordinuje letové provozní
služby s vojenskými orgány řízení letového provozu a zajišťuje
mezinárodní spolupráci při řízení letů. ŘLP ČR rovněž odpovídá za
organizování a uspořádání toku civilního letového provozu ve vzdušném
prostoru ČR, zajišťování letecké informační služby a vydávání publikací
a leteckých map, předávání údajů letecké meteorologické služby,
publikování leteckých předpisů a dokumentace a poskytování konzultačních
a metodických služeb.
Zpět

Elektronický
obchod s náhradními díly do aut
INTERNET
OnLine uzavřel v polovině března velkou zakázku na řešení elektronického
obchodu eStore se společností
AUTO KELLY. Tato
služba je kvalitativně vyšším řešením elektronických obchodů a je plně
přizpůsobena pro elektronickou distribuci a komunikaci s dealery.
Předností je především otevřenost a schopnost komunikace s interními i
externími systémy ve formátu XML.
Řešení má doplnit a postupně nahradit telefonické objednávání. Zákazníci
- autoservisy a distributoři autodílů - budou schopni rezervovat a
objednávat zboží přes internet pomocí on-line rozhraní i pomocí
jednoduše ovladatelného off-line klienta, který automaticky komunikuje s
centrálou.
Systém bude realizován na platformě eStore a bude provozován jako
aplikace typu ASP v serverovém centru IOL, na jeho páteřní síti. Nejedná
se o tradiční unifikovaný ASP produkt, ale o ASP aplikaci plně
přizpůsobenou individuálním potřebám klienta a on-line integrovanou s
jeho interním informačním systémem. Zaručuje požadovanou dostupnost
systému, dodržení bezpečnostních standardů, upgrade systému a pružné
zapracovávání veškerých požadavků klienta.
eStore je ASP platforma pro elektronickou distribuci, která řeší zejména
prodejní stránku B2B řetězce, a je schopna vyhovět i komplexním
požadavkům na individuální řešení a propojení se stávajícími podnikovými
aplikacemi, včetně proprietárních systémů. Rozsáhlá standardní funkčnost
systému umožňuje rychlý a nenákladný proces implementace.
Zpět

Welmark Slovensko se SAP/R3
Poradenská
společnost Plaut Consulting CR dokončila implementaci informačního
systému SAP R/3 ve společnosti
Walmark na
Slovensku. Rozšířila tak řady svých zákazníků, ke kterým se přesně před
rokem připojila i firma Walmark Česká republika, ve které Plaut rovněž
implementoval systém SAP R/3.
Vedení společnosti Walmark učinilo na konci roku 1999 rozhodnutí
zakoupit nový informační systém SAP R/3, který by plně pokryl potřeby
podniku. Zahájení projektových prací započalo 1. února 2000 a zhruba o
rok později, tj. 1. ledna 2001, se společnosti Walmark podařilo zahájit
produktivní provoz informačního systému v České republice.
Před implementací nového systému SAP společnost Walmark na Slovensku
používala systém Magma slovenské společnosti K+K. S narůstajícím objemem
aktivit firmy však došlo k postupnému „morálnímu zastarání“ tohoto
systému, který byl navržen ve verzi DOS. Důležitým momentem při
rozhodování o novém systému bylo úspěšné dokončení implementace SAP R/3
firmou Plaut u sesterské společnosti v České republice.
Implementace IS SAP R/3 na Slovensku byla provedena společností Plaut
Consulting CR systémem roll-over, který byl již nainstalován v sesterské
společnosti v České republice. V některých oblastech nastavení IS byla
přesto navržena a realizována zcela nová řešení, která byla generována
jednak specifickými rozdíly mezi oběma společnostmi, ale také rozdíly v
legislativách obou republik, jež musely být v průběhu implementace brány
v potaz.
Implementací systému ovšem spolupráce obou společností nekončí, v těchto
dnech bude podepsána smlouva mezi společností Plaut Consulting CR a
Walmarkem Slovensko na poskytování služeb Remote Supportu.
A co bylo motivací ke změně systému? Na otázku odpověděl ředitel
Walmarku na Slovensku Petr Turoň: „Přínosy nového systému byly
spatřovány jednak v on-line spojení všech výrobních závodů a provozů,
dále v modulární provázanosti, která zajišťuje integraci jednotlivých
podnikových procesů ve společnosti a v neposlední řadě i v možnosti
jednoduššího reportování a analyzování plnění plánů společnosti.“
Společnost Walmark byla založena v roce 1990 a organizační strukturu
dnes tvoří zejména dvě divize, a to divize potravin, zabývající se
výrobou a prodejem nealkoholických nápojů a divize farmacie, jejíž
doménou je produkce, distribuce a prodej potravinových doplňků.
Společnost Walmark má své zahraniční pobočky na Slovensku, v Polsku a v
Rumunsku.
Zpět

Segmentace
zákazníků v Citibank přes data mining
Adastra předala
české pobočce Citibank řešení pro segmentaci jejich zákazníků z řad
malých a středních firem. Řešení přitom využívá sofistikovaných
technologií pro data mining (dolování dat) v oblasti vztahů se
zákazníky. Tím zvyšuje hodnotu celého CRM systému, neboť technologie DM
dokáže generovat nové, jinak prakticky nepoznatelné souvislosti, tak
zvanou Customer Intelligence.
Adastra se při řešení opírala o pokročilé metody dolování dat, jakými
jsou statistické profilování, faktorová analýza, klastrování nebo
rozhodovací stromy. Součástí řešení jsou i tzv. skórovací procedury,
které automatizovaně s nastavenou periodou na základě zjištěného data
mining modelu obnovují tzv. skóre, jako např. „Marketingový segment
zákazníka“ nebo „Doporučená aktivita vůči zákazníkovi“.
Data mining spočívá v sofistikované analýze velkého množství dat, jejímž
cílem je zjistit jinak nepostřehnutelné vnitřní souvislosti a trendy.
Využívá statistické i nestatistické metody. Příklady častých aplikací
jsou segmentace zákazníků, analýza a predikce odchodu zákazníků ke
konkurenci, analýza chování návštěvníků webových stránek nebo detekce
podvodného chování a analýza rizik.
Data mining se využívá také k přesnému zacílení marketingových kampaní,
podpoře křížového prodeje (cross-selling) nebo vývoji nových produktů.
Zpět

Projekt outsourcingu v
Mora Moravia
Výrobce
spotřební varné techniky
Mora Moravia se rozhodla plně soustředit na předmět svého podnikání
a správu interních informačních systémů svěřit expertům v tomto oboru.
Jako partnera si po výběrovém řízení zvolila společnost Hewlett-Packard.
Služby poskytované v rámci této smlouvy zahrnují outsourcing koncových
stanic, periferií, infrastruktury, provoz centrální aplikace BAAN a CAD
systémů. Při zajišťování služeb bude HP spolupracovat s firmou CSc
Computer Services CS.
Smlouva mezi společnostmi Hewlett-Packard a Mora Moravia, byla uzavřena
na sklonku roku 2001 na dobu 5 let. Podpisu smlouvy předcházelo
dvoukolové výběrové řízení, z něhož vyšel vítězně právě Hewlett-Packard.
Na podzim roku 2001 proběhla finalizace návrhu služeb a již od začátku
ledna 2002 je část IT služeb ve společnosti Mora Moravia outsourcována.
Obě firmy se dále dohodly na rozvojové a konsolidační strategii IT.
Hewlett-Packard se bude podílet na plánování rozvoje infrastruktury,
upgradů koncových stanic, ale i na rozvoji podnikového systému BAAN, v
rámci něhož jsou v současné době v provozu ekonomické a výrobní moduly.
Na vlastní realizaci služeb bude HP spolupracovat s partnerskou
společností CSc Computer Services CS, která zajistí především správu
koncových stanic a částečně i serverů. Technické týmy posílí i bývalí
zaměstnanci IT oddělení Mora Moravia, kteří projdou odbornými kurzy a
získají potřebné certifikáty.
Zpět

Ani na Mac
se v podnikových aplikacích nezapomíná
Již během letošního roku by měli mít vývojáři pracující pro Mac OS X
možnost vytvářet rozsáhlé celopodnikové aplikace pro další uživatele
počítačů Macintosh. Bude to možné díky produktu Adaptive Server
Enterprise 12.5 for Mac od společnosti Sybase.
Systém Open Client for Mac představuje sadu vývojářských nástrojů
založených na internetu určenou pro programátory aplikací platformy
Apple Macintosh pro různé databázové systémy. ASE 12.5 pro další
generaci operačního systému firmy Apple umožní vývojářům vytvářet
aplikace s nativní podporou Mac OS X v databázové oblasti. Oba produkty
- jak Open Client for Mac, tak ASE 12.5 for Mac OS X budou dostupné
během letošního roku.
Zpět

IBM je na čele v prodeji
serverů
Podle zprávy
společnosti IDC z 8. března 2002 se dostala společnost IBM ve čtvrtém
čtvrtletí 2001 na přední příčku v celosvětovém prodeji serverů s 32%
podílem na trhu. Podle podílu na tržbách ve čtvrtém čtvrtletí 2001 se
IBM řadí na první příčku mezi pět největších dodavatelů serverů na
celosvětovém trhu následovně:
1. IBM 32 %
2. Compaq 17 %
3. Hewlett-Packard 14 %
4. Sun Microsystems 12 %
5. Dell 7 %
IBM dosáhla i první příčky na unixovém trhu. Ve čtvrtém čtvrtletí 2001
zaujala společnost IBM s podílem na tržbách 26,9 % první pozici na
celosvětovém unixovém trhu, Sun udržel 26,8 procent. HP ukončilo
čtvrtletí s 25procentním podílem na trhu.
Zpět |
|
Případové studie |
Čerpací
stanice BENZINA pracují v novém systému dePOS
Společnost
BENZINA dokončila začátkem března zavádění nového centrálního systému
řízení svých 333 čerpacích stanic. Realizaci celého projektu pro
provozovatele největší distribuční sítě pohonných hmot v ČR zajišťovala
společnost T-Systems Czech. Nově vyvinutý systém pracuje na platformách
LINUX, HP-UX a Oracle.
V českém a možná pravděpodobně také v evropském měřítku se jedná se
jednu z největších průmyslových instalací operačního systému LINUX.
Pokračování
Zpět |
Konference, semináře |
Ekonomická
konference Manažerské mosty 2002
Přední manažeři strategických firem, nejvyšší představitelé veřejných
institucí, agentur a obchodních komor se ve dnech 27 - 28. března
setkají v Brně v kongresových prostorách Holiday Inn se zástupci
managamentu na ekonomické konferenci s příznačným podtitulem „Firemní
management v praxi úspěšných.“
Fúze a akvizice, řízení firem a alternativní financování jsou stěžejní
témata programu více než dvou stovek manažerů. Program konference je
podřízen záměru dát účastníkům maximální prostor pro jejich obchodní
aktivity. Setkání vrcholových manažerů v neformální části programu
dvoudenní konference je organizováno tak, aby výsledkem účasti bylo
efektivní zhodnocení - nejlépe formou nových obchodních příležitostí.
Informace o programu a registraci nalezne
zde.
V podmínkách české ekonomiky se není třeba obávat omezení vstupu nových
firem do jednotlivých odvětví trhu v důsledku omezené konkurence,
vzniklé hromadným slučováním podniků. Nicméně i toto riziko program
konference nepodceňuje. Kulatý stůl „Regiony a firmy před vstupem do EU“,
který je součástí doprovodného programu, se za přítomnosti politiků,
představitelů obchodních agentur a dalších institucí tomuto tématu bude
věnovat.
Na konferenci přednášejí mj.:
. Miloslav Rut, Country Manager Czech Republic&Slovakia, Cisco Systems
. Tomáš Morávek, generální ředitel a předseda představenstva O.B.Heller
. Ivan Pilný, generální ředitel eTel Česká republika
. Zdeněk Kříž, generální ředitel ICZ
. Vlastimil Veselý, Content Director, First Tuesday Czech Republic
. David Lička, generální ředitel a místopředseda představenstva, Massag
a další.
Pozvání na konfernci přijali mj.:
. Martin Jahn, generální ředitel CzechInvest/Česká agentura pro podporu
zahraničních investic
. Martin Tlapa, generální ředitel Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade
. Luděk Vávra, výkonný ředitel Agentura pro rozvoj podnikání MPO ČR
. Filip Montfort, hlavní právní a ekonomický poradce Česko-evropské
fórum
. Stanislav Juránek, hejtman Jihomoravského kraje,
. František Polách, 1.náměstek hejtmana Jihomoravského kraje
. Petr Duchoň, primátor města Brna
. Ivan Langer, místopředseda Poslanecké sněmovny PČR
. Dagmar Lastovecká, senátorka PČR
Zpět

Konference Inforum o elektronických informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference
Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve
vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou
Albertina icome Praha s.r.o.
a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována
pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním
zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu
managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí
konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a
další firmy. Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation, mediálními partnery jsou
Ekonom,
IT News,
IT System a
Ikaros.
Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a
INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře)
najdete na
www.inforum.cz.
Zpět

Získejte
vstupenku zdarma na LinuxExpo a InternetExpo
Ve dnech 21. - 23. března 2002 se koná ve veletržním paláci v Praze
veletrhy
InternetExpo a
LinuxExpo. Veletrh LinuxExpo je zaměřen zejména na stále
populárnější operační systém Linux, open source software a související
oblasti. InternetExpo nabídne vše, co souvisí s obsahem internetu,
možnostmi jeho využití a technickým zázemím.
V rámci obou veletrhů bude také probíhat bohatý doprovodný program, v
jehož rámci budou moci návštěvníci shlédnout řadu zajímavých přednášek.
Program přednášek, stejně jako podrobnější a aktualizované informace o
veletrhu naleznete na
www.linuxexpo.cz, nebo
www.internet-expo.cz. Tam je také možné se zaregistrovat z získat
volnou vstupenku.
Volný vstup je umožněn všem registrovaným návštěvníkům a platí pro oba
dny, kdy je veletrh otevřen pro veřejnost - pátek a sobotu 22. a 23.
března 2002. Ve čtvrtek 21. března 2002 je veletrh určen odborným
návštěvníkům.
Zpět

Konference ISSS
Ve dnech 25. a
26. března 2002 se bude konat v Hradci Králové již pátá konference
Internet ve státní správě a samosprávě 2002 (ISSS).
Tradiční setkání je zaměřeno na využití informačních a komunikačních
technologií ve veřejné správě.
S představiteli předních firem se setkávají informatici ze všech úřadů
od místních až po centrální. Potkáte zde starosty, primátory, hejtmany a
představitele většiny ministerstev. V kongresovém centru Aldis se schází
téměř 1500 účastníků při bohatém programu. V pěti sálech budou probíhat
semináře, diskuzní fóra, přednášky, prezentace, workshopy. Dojde zde mj.
k vyhlášení cen Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb, Zlatý erb a
Eurocrest. Součástí akce je také doprovodná výstava projektů z oblasti
informačních technologií, hardware a software pro veřejnou správu,
internet, intranet, telekomunikace. Podrobnější informace naleznete na
této stránce.
Zpět

Osmé Teplárenské dny s
další novinkou
Teplárenské
sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než
miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos
připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny
2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis
v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro
dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná
konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na
současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je
technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u
odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná
integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem “IPPC a jeho
aplikace v energetice”. Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr
odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23.
do 25. dubna třídenní odborná výstava “Alternativní zdroje energie
2002”. Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference “Obnovitelné
zdroje energie”, pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám
blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství,
Teplárenské dny 2002,
zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé.
Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na
kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530
09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a
www.tscr.cz.
Zpět

Školení Cisco produktů
Společnost
Albit Technologies
připravuje školení z různých oblastí datových komunikací. Během
školení
se vám dostane informací o technologiích, která technický tým
společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou
certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat
informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou dnes tato: ------------------------------------------------------------
datum téma cena
------------------------------------------------------------
18.3.-20.3.2002 Příprava na test CSIDS 26500
25.3.-26.3.2002 VoIP a VoFR 11500
27.3.-29.3.2002 IP telefonie 19500
2.4.-5.4.2002 MPLS a MPLS/VPN 22000
8.4.-9.4.2002 Multicasting 12500
10.4.2002 IPX 4500
11.4.2002 TCP/IP 4500
18.4.-19.4.2002 BGP 11500
23.4. - 26.4.2002 Příprava na test MCNS 27500
29.4.2002 Cestování paketu uvnitř směrovače 6500
Zpět |
|
Internet, komunikace a
sítě |
eTel Frame Relay
Společnost
eTel Česká republika uvádí na trh další ze svých služeb - Frame Relay.
Nová služba je určena především zákazníkům s potřebou stálé datové
komunikace s dalšími subjekty. Příkladem takového klienta je např.
pobočka zahraniční společnosti sídlící v ČR s potřebou neustálého
kontaktu s mateřskou společností či firma s potřebou on-line komunikace
se svými dodavateli a odběrateli.
Nová služba nabízí optimální využití sítě a vysokou kvalitu přenosu dat
s rychlostí 64kbit/s až 2Mbit/s. Mezi nejzajímavější výhody nového
produktu společnosti eTel patří komplexní řešení, obsahující hlasovou
službu, internet a datovou službu v rámci řešení International Frame
Relay za využití jediného přístupového bodu či poskytování Frame Relay
na plně zálohované infrastruktuře eTelNET na bázi ATM.
Zpět

Allied
Telesyn dále vybrušuje L3 přepínače Rapier
Allied Telesyn
dále vylepšila sérii samostatných přepínačů na 3. vrstvě a přidala k
jejich původnímu označení Rapier - písmenko „i“. Přepínače jsou nově
vybaveny obousměrným řízením propustnosti a podporou BGP4, takže „i“
série lépe naplní potřeby zákazníků z větších podniků a z řad
poskytovatelů služeb, kteří potřebují asymetrické rozložení propustnosti
pro každý port, možnosti výběrového směrování pro potřeby přenosu obrazu
a chtějí spravovat rozsáhlé směrovací tabulky pro více organizací.
Rapier „i“ je určen pro sítě, kde se využijí přednosti řízení přenosu na
3. vrstvě pro data, hlas a video a též jeho dvě rozšiřující jednotky.
Každá z rozšiřujících jednotek může být konfigurována pro 1000SX,
1000LX, 1000T nebo 100FX moduly. Tato páteřní flexibilita zajistí
vysokorychlostní propojení v propojovací místnosti, serverové farmě nebo
univerzitním areálu, a to s možností volby měděné nebo optické kabeláže.
Rozšiřující moduly mohou být též konfigurovány jako redundantní linky za
účelem odolnosti a sdílení šířky pásma a zátěže.
Přepínače řady Rapier ’i’ jsou dostupné ve třech hardwarových
konfiguracích. Rapier 24i (24 x 10/100TX pevné porty, dva rozšiřující
sloty pro volitelné 1000Mb/s nebo 100FX uplinky a rozšiřující slot pro
moduly WAN), Rapier16fi (16x 100FX (SC nebo MT-RJ) pevné porty, dva
rozšiřující sloty pro volitelné 1000Mb/s nebo 100FX uplinky a
rozšiřující slot pro moduly WAN) a Rapier48i ( 48x 10/100TX pevné porty,
opět dva rozšiřující sloty pro volitelné 1000Mb/s nebo 100FX uplinky).
Modely Rapier 24i a Rapier 16fi podporují též volitelné NSM moduly
(Network Services Module), které pojmou různé PIC karty (Port Interface
Card) zajišťující širokou síťovou konektivitu. Rozšiřující PIC karty
jsou dostupné pro E1/T1, PRI ISDN, BRI ISDN, asynchronní a synchronní
komunikaci.
V řadě ‘i’ nejsou zahrnuta gigabitová zařízení série Rapier G6 a G6f,
určená pro malé a střední podnikové sítě, pro agregaci 10/100 Mb/s
přepínačů pracovních skupin a propojení na výkonné pracovní stanice a
servery nebo pro snížení přenosové zátěže a přetížení tradičních routerů.
Všechny přepínače řady Rapier ‘i’ jsou vybaveny softwarem pro
optimalizaci funkce přepínání na 2. vrstvě jako je VLAN označování IEEE
802.1Q, priority dle 802.1p a IGMP Snooping. Přepínače obsahují
směrovací protokoly Layer 3 IP Static Routing, RIP, RIPv2, BGP4 a
OSPFv2, je zde taktéž asymetrické obousměrné řízení propustnosti. Dále
je možný upgrade softwaru na variantu s dalšími protokoly jako IPX,
AppleTalk, DVMRP, PIM-DM/SM a RSVP pro potřeby pokročilejších síťových
aplikací.
Ačkoliv jsou L3 přepínače řady Rapier ‘i’ jednoduše instalovatelné a
konfigurovatelné, je k dispozici škála podpory jejich správy, například
přes webový prohlížeč, SNMP, RMON, Telnet a prostředí příkazové řádky,
což umožňuje jejich kontrolu a řízení různými mechanismy.
Zpět

Přepínací řešení
pro páteře podnikových sítí
Nabídka
přepínacích řešení pro páteře místních sítí se v těchto dnech rozšířila
o nový software XRN (eXpandable Resilient Networking), který pochází z
vývoje firmy 3Com. Software bude použit v novém přepínači Switch 4060 a
bude rovněž k dispozici pro produktovou rodinu SuperStack 3 Switch 4900.
Zároveň s tím firma ohlásila Switch 4007R s vyspělými redundantními
vlastnostmi pro kriticky důležité jádrové aplikace, které vyžadují vyšší
dostupnost a rozšířenou softwarovou výbavu zařízení Switch 4005.
Nový přístup 3Comu k podnikovým sítím počítá jak s novou technologií XRN,
tak s tradičními přepínači páteřní sítě LAN, takže zákazníci mají na
výběr a mohou síťová řešení přizpůsobit svým požadavkům. Software XRN
umožní správcům sítí odstranit nákladnost a komplexnost a zároveň jim
pomůže získat kontrolu nad výkonnějšími sítěmi. V propojené konfiguraci
fungují jako jediné, odolné a distribuované jádro. Jak firma roste, dá
se přidávat větší kapacita přepínačů, což optimalizuje kapitálové
investice do technologie.
Prvním novým produktem, který používá tuto technologii, bude Switch
4060, výkonný gigabitový přepínač s 24 porty, s přepínáním na třetí
vrstvě rychlostí fyzického spojení, který nabízí za provozu vyměnitelný
větrák a zdroj napájení. 3Com bude nabízet software XRN také s
produktovou rodinou SuperStack 3 Switch 4900, což pro zákazníky znamená
ochranu jejich investic do výkonných přepínačů gigabitového ethernetu.
Software XRN bude moci být používán vedle modulárních přepínačů 3Com na
stejné síťové infrastruktuře. Switch 4060 a rodina SuperStack 3 Switch
4900 budou podporovat software XRN po zavedení upgradu, který bude k
dispozici v průběhu tohoto roku.
3Com uvedl také nový Switch 4007R, který přidává redundantní vlastnosti
pro náročné aplikace v páteřní síti s vyššími požadavky na dostupnost.
Tímto novým produktem posiluje 3Com funkce odolnosti svého osvědčeného
přepínače Switch 4007 pro jádra podnikových areálových sítí. Nový
modulární přepínač sítí LAN se hodí pro vzdělávací instituce, finanční
společnosti, vládní agentury a nemocnice s náročnými aplikacemi.
Pro přepínač Switch 4005 oznámil 3Com novou verzi softwaru, jež obsahuje
podporu algoritmu OSPF (Open Shortest Path First). S rozšířenou
funkčností je Switch 4005 zajímavou nabídkou pro firmy, které vyžadují
technologii high-end šasi přepínače pro páteř rychlého nebo gigabitového
ethernetu.
Ceny produktů rodiny SuperStack 3 Switch 4900 začínají na cca 180 000 Kč.
Cena zařízení Switch 4005 začíná na 360 000 Kč. Očekává se, že nová
verze softwaru s podporou OSPF bude k dispozici v dubnu 2002.
Zpět

Management sítí přes
produkt ORBIX E2A
Italská společnost Sodalia, která se řadí mezi dodavatele OSS
(Operational Support Systems) systémů určených pro telekomunikační a
internetové společnosti, využila pro svůj produkt NetOSS, určený k
managementu sítí, platformu pro aplikační severy společnosti IONA, Orbix
E2A.
NetOSS je softwarové řešení určené pro telekomunikační společnosti a
poskytovatele internetových služeb. Řešení splňuje požadavky na pokrytí
datových a hlasových sítí firem využívajících odlišných platforem.
Diky platformě Orbix E2A bude moci společnost Sodalia nabídnout svým
zákazníkům klíčové škálovatelné aplikace, které umožní uživatelům NetOSS
uvést na trh nové služby a snížit provozní náklady na sítě.
Společnost IONA je
dodavatelem e-business platformy určené pro integraci webových služeb.
Produkt Orbix E2A, který se skládá z platformy určené pro integraci
webových služeb a z platformy pro aplikační servery, umožňuje tok
informací v rámci nesourodých systémů a snižuje tak vytíženost aplikací,
které pak mohou být využity pro nové obchodní příležitosti.
Zpět

Albit získala certifikaci pro Cisco Universal Dial Access
Albit
Technologies je jedinou českou společností, která úspěšně prošla celým
certifikačním programem. Specializace Universal Dial Access je pro
zákazníky Albit garancí kvality na všech úrovních. Počínaje projekčními
pracemi, přes pilotní zapojení, instalace, troubleshhoting, dodatečné
konfigurace až po kompletní outsourcing sítě. Paralelně s tím je
specializace i zárukou kvality v oblasti vzdělávacích programů Albit.
Certifikace se vztahuje na všechny Cisco remote dial access produkty
včetně Universal Gateways řady AS5000, Voice Gateways a všech
souvisejících služeb jako je např. dial access VPN, SS7 a přenos hlasu.
Specializace Universal Dial Access umožňuje společnosti Albit
Technologies, zatím jako jediné v ČR, poskytovat svým zákazníkům
certifikovaná Unified Network Architecture řešení integrující přenos dat,
hlasu, faxů a bezdrátovou komunikaci.
Vzhledem k tomu, že společnost Albit se poskytováním svých služeb
orientuje na dodavatele technologií, mohou její partneři nabídkou
certifikovaných Universal Dial Access řešení celému portfoliu svých
zákazníků získat významnou konkurenční výhodu.
Zpět |
|
Finanční monitor IT firem |
Rok poté
Společnost LCS
rok poté, co odkoupila softwarovou firmu Softprofes, hodnotí tento krok
za úspěšný a přínosný. V průběhu uplynulého roku se totiž podařilo
integrovat nově vzniklou společnost LCS Softprofes do skupiny LCS,
využít očekávaných synergických efektů a zkvalitnit tým vývojářů i
pracovníků technické podpory.
Vzhledem k plánům pro následující období a hlavně v souvislosti s
přechodem nejnovější verze hlavního produktu, informačního systému LCS
Noris, na platformu Microsoft .NET má posílení pozice firmy a rozšíření
možností vývoje i technické podpory zásadní význam.
V roce 2001 dosáhla skupina LCS tržeb ve výši 186,4 milionu korun, což
ve srovnání s rokem 2000 představuje nárůst o 33 %. Komplexní informační
systém pro velké firmy LCS Noris, který je vlajkovou lodí portfolia
produktů se značkou LCS, zaznamenal nárůst provedených instalací o 52 %.
Zájem o řadu informačních systémů LCS Helios IQ vzrostl o 42 % a prodej
účetního a ekonomického softwaru pro podnikatele a menší firmy LCS SIS21
z produkce LCS Softprofes vzrostl o 14 %.
Vzniklá skupina LCS zaznamenala v roce 2001 úspěch také na mezinárodním
poli. Kromě posílení pozice na trzích v několika evropských zemích
dosáhla vítězství v soutěži Berlin International Business Award (BIBA),
kde bylo hodnoceno zpracování marketingové strategie průniku na německý
trh. Soutěž vyhlásila vládní agentura CzechTrade ve spolupráci s
Hospodářskými novinami a Berlínskou korporací pro hospodářský rozvoj.
Významným oceněním aktivit společnosti LCS v rámci regionu střední
Evropy bylo zařazení do žebříčku 50 nejrychleji se rozvíjejících firem.
V užším výběru soutěže CEE Technology Fast 50 pořádané společností
Deloitte & Touche CE bylo hodnoceno 200 technologických firem a vybraná
padesátka představuje špičku v oblasti inovací a rozvoje ve střední
Evropě.
Zpět

DNS stále roste
Společnost DNS
dosáhla v loňském roce obratu téměř 1,1 miliardy Kč, což je o 15 % více
než v roce 2000. Největšího nárůstu se přitom dosáhlo v divizi
bezpečnostních řešení.
Společnost DNS byla založena v roce 1997 jako distributor s přidanou
hodnotou. Původně se zaměřovala na portfolio unixových serverů a
komunikačních systémů, postupně se však přibíraly nové značky a před
dvěma lety vznikla také divize zaměřená na prodej specializovaného
software. Spolu s produkty se rozvíjí také spektrum poskytovaných služeb.
V loňském roce došlo k nárůstu v prodeji středních systémů s OS UNIX a
OS/400 o více než 10 % a společnost uzavřela alianci s firmou Servodata
v oblasti storage. Dále došlo k uzavření kontraktů v oblasti security s
dalšími světovými dodavateli jako je ISS, nCipher, NOKIA či VASCO, a k
posílení pozice v oblasti networkingu a komunikací - nejrychleji
rostoucí distributor společnosti Cisco, orientace na nové technologie,
první realizované projekty v IP telefonii.
Za hlavní strategické oblasti považuje společnost DNS pro další období
zejména oblast storage, specializovaného SW, bezpečnosti a nové
komunikační technologie.
Zpět

Seznam.cz v roce 2001 opět
v zisku
Firma Seznam.cz, provozovatel českého internetového portálu
www.seznam.cz,
dokázala v roce 2001 zdvojnásobit tržby v porovnání s předešlým rokem.
Vykázala obrat ve výši 60 milionů Kč a dosáhla zisku.
V dubnu loňského roku se Ivo Lukačovič, zakladatel a předseda
představenstva společnosti Seznam.cz, zřekl svého platu a manažerských
odměn do doby, než se Seznam.cz dostane do černých čísel. Seznam.cz byl
v zisku od svého vzniku v roce 1996 až do roku 2000, kdy se dostal do
ztráty díky rozsáhlým investicím do marketingu a infrastruktury.
Od ledna 2002 si Ivo Lukačovič mohl začít vyplácet plat. Podle
předběžných neauditovaných výsledků dosáhla společnost Seznam.cz v roce
2001 při obratu 60 milionů korun zisku v řádu několika milionů. Na
zdvojnásobení obratu oproti předchozímu roku má největší podíl
diverzifikace příjmů a úsilí obchodního týmu pod vedením obchodního
ředitele Tomáše Kapalína.
Zpět

AutoCont o 25 % nahoru
Rovněž společnost AutoCont CZ oznámila výsledky za rok 2001. Podle
předběžných údajů přesáhl zisk společnosti před zdaněním opět 100 mil Kč.
Celkové tržby vzrostly o 25 %, tržby z prodeje vlastních služeb o 27 %.
Pokračoval rozvoj divize AutoCont Business Solutions, věnující se
systémové integraci a implementaci informačních systémů. Výrazný růst
zaznamenal AutoCont v oblasti celoplošných, centrálně řízených
servisních zakázek. trzích.
Zpět |
|
Informační společnost |
Sdružení pro informační společnost (SPIS) oslavilo své 4.narozeniny
Členové SPISu spolu s významnými hosty z řad politiků, zástupců státní a
veřejné správy, představitelů podnikatelských svazů a novinářů oslavili
v pátek 15. března na neformálním společenském setkání v pražském klubu
Duplex 4.narozeniny
Sdružení pro informační společnost.
Myšlenka zrodu Sdružení vznikla zcela přirozeně. Jejím otcem byl rychle
se vyvíjející svět informačních technologií, matkou pak rostoucí potřeba
jejich využívání. Od „početí“ ke skutečnému vzniku SPISu vedla dlouhá
cesta. Rychlý rozvoj využití informačních technologií v České republice
byl a je nutný nejen pro posílení domácí ekonomiky. Svoji významnou roli
hraje také v otázce začlenění naší země do evropských struktur. Bylo
zapotřebí někoho, kdo by se této problematiky seriózně ujal a pomohl
České republice překročit překážky, které ji na cestě k informační
společnosti čekaly a ještě čekají. Proto v březnu 1998 vznikl SPIS.
Za uplynulé čtyři roky SPIS uspořádal celou řadu odborných konferencí,
seminářů a diskusních klubových večerů o jednotlivých aspektech
informační společnosti. SPIS připomínkuje dokumenty, koncepce a zákony
týkající se ICT a podílí se na jejich tvorbě. To se projevilo například
při iniciativě, kterou Sdružení vyvinulo v souvislosti se zákonem o
elektronickém podpisu. V loňském roce SPIS objel společně s našimi
předními politiky krajská města České republiky, kde propagoval přínosy
internetu a inicioval zahájení celospolečenské diskuse o etice podnikání
a transparentnosti výběrových řízení.
Zpět

Sybase ČR uzavřela
distributorskou smlouvu se společností Informatica
Společnost
Sybase ČR uzavřela lokální distributorskou smlouvu se společností
Informatica s působností pro Českou a Slovenskou republiku. Tato smlouva
navazuje na úspěšnou spolupráci obou firem v rámci České republiky, kde
v předchozím období Sybase ČR dodávala produkty společnosti Informatica.
V rámci distributorské smlouvy bude Sybase ČR nabízet produkty
společnosti Informatica jak v rámci svých projektů, tak jako nezávislá
otevřená řešení a nástroje. Společnost Informatica je dodavatelem
nástrojů v oblasti integrace dat pro systémy datových skladů a Business
Inteligence. V České republice byly například produkty PowerCenter,
PowerMart a PowerPlug nasazeny v projektech datových skladů pro
společnosti Ahold a Komerční banka, a ve světě má dnes Informatica přes
1500 instalací u společností v oborech jako jsou finance, telekomunikace,
průmysl, utility, media, zdravotnictví a další.
Zpět

UNIS kupuje podíl v
Chemoprojektu
Brněnská
společnost UNIS odkoupila třetinový podíl (34 %) akcií pražské
společnosti Chemoprojekt. UNIS patřící k silným firmám na našem trhu v
oblasti měření a regulace, řízení procesů a průmyslové automatizace a
Chemoprojekt, který vyniká řízením zakázek (project management), tak
dávají vzniknout jedné z největších projekčních kanceláří a silnému a
spolehlivému dodavateli technologií na českém trhu.
Struktura akcionářů tak v současné době vypadá následovně: Safina 43 %,
UNIS 34 %, management Chemoprojektu (Cheminvest) 12 %, DIKové 8 %,
zaměstnanecké akcie 3 %. Akcie byly odkoupeny od původního vlastníka,
francouzské společnosti Technip-Coflexip.
Hlavním cílem tohoto kroku je vytvořit na trhu subjekt schopný nabídnout
komplexní služby v oblasti návrhu a realizace a dodávek investičních
celků, včetně dodávek na klíč. Přestože obě společnosti propojí okruhy
svých zákazníků, budou nadále vystupovat nejen společně, ale i každá
samostatně.
V pátek 15. února se konala valná hromada Chemoprojektu, na které bylo
zvoleno představenstvo ve složení: Tomáš Plachý - předseda
představenstva, Jiří Kovář a Jan Mengler - místopředsedové. Nové
představenstvo, jehož součástí je generální ředitel společnosti UNIS,
Jiří Kovář, s sebou přináší i novou strategii směřující k dalšímu
dynamickému rozvoji. Ta se zaměří především na hledání nových trhů a
posílení současné pozice na trhu.
Zpět

Motorola
slaví deset let působení v České republice
Společnost
Motorola oslavuje v letošním roce deset let od založení své pobočky v
České republice. Pražskou kancelář otevřela v roce 1992, od osmdesátých
let však v tehdejším Československu působila nepřímo. Od roku 1995
operuje jako Motorola s ředitelstvím v Praze a pobočkou v Rožnově pod
Radhoštěm. Právě rožnovská lokalita patří v současné době mezi významná
centra vývoje a výroby polovodičů pro střední a východní Evropu.
„Motorola v roce 1992 začínala v České republice se dvěma divizemi - SPS,
zajišťující propagaci polovodičových součástek, a MND, specializovanou
na přenos dat po pevných linkách - a asi s deseti zaměstnanci,“ řekl
Václav Šmíd, ředitel společnosti Motorola pro Českou republiku. „V
průběhu desetiletí se podařilo navázat spolupráci s mnoha českými
podniky a společnost zde rozšířila svou působnost prostřednictvím
dalších divizí - PCS a GTSS. V současnosti Motorola v naší republice
zaměstnává téměř sto pracovníků.“
Milníky společnosti Motorola v České republice:
1992 Otevření pobočky společnosti Motorola v České republice
1993 Otevření vývojového centra pro integrované obvody v Rožnově pod
Radhoštěm - Motorola Czech Design Center
1996 Zahájení výstavby sítě mobilní infrastruktury pro společnost
RadioMobil
1997 Kapitálový vstup společnosti Motorola do Tesly Sezam a Tesly
Terosil (Rožnov pod Radhoštěm)
1999 Osamostatnění části divize polovodičů, která se stává součástí
společnosti ON Semiconductors, do které patří Motorola Czech Design
Center a společnosti Tesla Sezam, Tesla Terosil a Tesla v Piešťanech a
současně vzniká Motorola Czech System Laboratories
2000 Uskutečnění prvního telefonického spojení pomocí technologie GPRS v
regionu střední a východní Evropy ve spolupráci s RadioMobilem (druhé na
světě, po společnosti BT Cellnet)
Zpět

SWS podepsala distribuční kontrakt se společností Guillemot
SWS Slušovice
podepsala distribuční smlouvu s platností od 1. března 2002 se
společností Guillemot na prodej celého sortimentu této společnosti.
Guillemot je francouzská společnost, která má dvě divize - Hercules (grafické
karty) a Thrustmaster (joysticky).
Divize Hercules (dříve samostatná firma, kterou pak Guillemot koupil )
se zabývá výrobou retailových grafických karet, dále vyrábí zvukové
karty, reproduktory, LCD monitory. Navíc společnost Guillemot podepsala
v lednu tohoto roku strategické partnerství se společností ATI při
výrobě a prodeji grafických karet. Hercules bude exkluzivně v Evropě
prodávat díky smlouvě s ATI nové ALL-IN-WONDER produkty obsahující
ALL-IN-WONDER RADEON 8500 DV technologii v retailových a distribučních
kanálech. Divize Thrustmaster (http://www.thrustmaster.com/) vyrábí
joysticky, volanty a další multimediální řešení.
Zpět

Fujitsu
Siemens zavedla novou funkci hlavního inženýra
Ve snaze dále rozvíjet strategii společnosti a její vizi ”Powering the
Information Age” (Výkonné vybavení pro informační éru“) vytvořila firma
FSC novou funkci CHIEF TECHNOLOGY OFFICER (CTO). Její vykonavatel by měl
dbát o základní zaměření využívání nových technologií při vývoji nových
produktů a řešení společnosti v rámci jejího zaměření na mobilitu a
využití výpočetní techniky v podnicích (Business Critical Computing) a
bude zodpovědný přímo CEO firmy.
Do této funkce byl od 1. února t. r. jmenován Joseph Reger, který dříve
zastával různé marketingové a technické funkce ve firmách IBM, Siemens a
Fujitsu Siemens. K firmě se nyní vrací od jednoho z jejích obchodních
partnerů.
Zpět
|
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|