HLEDEJ
 V SEKCI
 

20. března 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální příloha 

Časopis IT System - výtisk *ZDARMA*

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Enterprise Portal s nejvyšší bezpečností
iBaan pro průmysl strojů a zařízení
Bezpečnostní řešení pro Řízení letového provozu ČR
Elektronický obchod s náhradními díly do aut
Welmark Slovensko se SAP/R3
Segmentace zákazníků v Citibank přes data mining
Projekt outsourcingu v Mora Moravia
Ani na Mac se v podnikových aplikacích nezapomíná
IBM je na čele v prodeji serverů

Případové studie
Čerpací stanice BENZINA pracují v novém systému dePOS

Konference, semináře, školení
Ekonomická konference Manažerské mosty 2002
Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Získejte vstupenku zdarma na LinuxExpo a InternetExpo
Konference ISSS
Osmé Teplárenské dny s další novinkou
Školení Cisco produktů

Internet, komunikace a sítě
eTel Frame Relay
Allied Telesyn dále vybrušuje L3 přepínače Rapier
Přepínací řešení pro páteře podnikových sítí
Management sítí přes produkt ORBIX E2A
Albit získala certifikaci pro Cisco Universal Dial Access

Finanční monitor IT firem
Rok poté
DNS stále roste
Seznam.cz v roce 2001 opět v zisku
AutoCont o 25 % nahoru

Informační společnost
Sdružení pro informační společnost (SPIS) oslavilo své 4.narozeniny
Sybase ČR uzavřela distributorskou smlouvu se společností Informatica
UNIS kupuje podíl v Chemoprojektu
Motorola slaví deset let působení v České republice
SWS podepsala distribuční kontrakt se společností Guillemot
Fujitsu Siemens zavedla novou funkci hlavního inženýra

 


Manažerské Mosty 2002


Podnikové aplikace

Enterprise Portal s nejvyšší bezpečností
Společnost Sybase oznámila Enterprise Portal 2.5 portálový framework, který dovoluje uživatelům přistupovat k aplikacím a informačním zdrojům z jednotného personalizovaného rozhraní a se zabezpečením jediného přihlášení. Kromě tohoto Sybase EP 2.5 umožňuje snadnou správu systémů a vyznačuje se rychlou implementací.
Tento portálový software Sybase zahrnuje komplexní prezentační vrstvu obsahující podporu navigace uživatelů v portálu, správu obsahu a personalizační nástroje. Kromě toho je EP 2.5 kompatibilní s řadou průmyslových standardů a platforem, což firmám umožňuje využít stávající IT investice a zjednodušit integraci stávajících aplikací a datových zdrojů. Mezi funkce nové verze Enterprise Portalu patří to, že:
integrovaná prezentační vrstva portálu, obchodní logika a integrační služby jsou všechny zakomponovány do nové platformy. Kromě toho obecný bezpečnostní framework zajišťuje komplexní bezpečnost.
Nové rozhraní pro správu obsahu zahrnuje podporu slučování obsahu založeného na XML, podporu webových služeb (Web Services) pro portálové služby a portlety a pokročilou podporu Enterprise Java Beans (EJB).
Zlepšená bezpečností infrastruktura zahrnuje možnosti identifikace uživatelů a jejich aktivit v portálu, bezpečnostní framework, který zahrnuje podporu bezpečnostních funkcí existujících systémů, systém Secure Business Objects (SBO), nastavitelnou dobu pro uzamčení uživatelského účtu a podporu vzájemně se vylučujících uživatelských rolí.

Zpět

 

iBaan pro průmysl strojů a zařízení
Společnost Baan oznámila nové řešení iBaan, které je určené pro nasazení ve výrobních podnicích zabývajících se produkci strojů a zařízení.
Systém iBaan pro IM&E (Industrial Machinery & Equipment) nabízí průmyslovým podnikům kompletní soubor aplikací zaměřených na hlavní podnikové informační funkčnosti z oblastí ERP, CRM, řízení dodavatelského řetězce a řízení životního cyklu produktů. Výrobci tak mají možnost provádět celopodnikové analýzy a komplexně řídit své projekty.
V organizacích, kde je podrobná znalost potřeb zákazníka nezbytností, může iBaan pro IM&E poskytovat prodejcům nebo i zákazníkům znalosti a informace z návrhu a cenotvorby konstruovaných výrobků, a zajistit tak větší přesnost objednávek a servisních zakázek. Za účelem zvýšení provozní dokonalosti poskytuje toto řešení samoobslužný portál a podporu automatických změn, což lze využít pro snížení nákladů na koordinaci dodavatelů, integrované plánování pro omezení prováděné práce a plánování.
Pro lepší produktové vedení může iBaan pro IM&E řídit soupis prodávaného / prováděcího / navrženého / udržovaného materiálu a může zavést sdílení produktových informací v celém podniku i mezi partnery pro větší přesnost návrhů a snížení odhadovaných nákladů.
Například firma Gildemeister Aktiengesellschaft, výrobce soustruhů a fréz, používá podnikové aplikace Baan pro řízení odbytových, výrobních, finančních a servisních operací ve svém ředitelství v Bielefeldu (v Německu), v devíti výrobních závodech a 40 prodejních a servisních pobočkách po světě. V průběhu posledních tří let bylo navrženo a uvedeno na trh 61 nových strojních modelů a 80 % obratu společnosti, který v roce 2001 dosáhl rekordní úrovně jedné miliardy Euro, tvoří stroje, které byly zavedeny v posledních dvou letech.
iBaan pro IM&E rovněž respektuje skutečnost, že se toto odvětví liší od většiny samostatných odvětví tím, že pro výrobce ETO může existovat pouze několik projektů, avšak jejich rozsah je značný a často trvají jeden až dva roky. Jelikož nejsou tato odvětví schopna financovat tyto projekty, podporuje iBaan pro IM&E systém pro výrobce ETO zvaný „postupná fakturace“ pro zajištění viditelnosti toku financí a hlášení logistického a finančního vývoje projektu.
Řešení iBaan pro IM&E podporuje různé výrobní typologie využívané v průmyslu strojů a zařízení - od zakázkové konstrukce až po zakázkovou výrobu - a umožňuje zavedení nově vznikajících výrobních technologií.

Zpět

 

Bezpečnostní řešení pro Řízení letového provozu ČR
Společnost Corpus zvítězila ve výběrovém řízení na dodávku a implementaci technologické infrastruktury pro zajištění bezpečnosti datových komunikací ve společnosti Řízení letového provozu ČR.
Společnost Corpus zajistí řešení formou částečného outsourcingu technologií, který umožní požadovanou flexibilitu a škálovatelnost systému s ohledem na vývoj výkonových požadavků. Součástí outsourcingových služeb je i podpora bezpečnostní infrastruktury.
Řešení koncentruje nejmodernější trendy v oblasti bezpečnosti datových komunikací, tj. obohacuje klasický systém firewall o prvky detekce průniku v reálném čase a zároveň řeší vysokou dostupnost sytému (High Availability System).
Systém vysoké dostupnosti (HAS) zajišťuje nepřetržitý chod kritických systémů. Na rozdíl od systémů zajišťujících datovou integritu a dostupnost (např. RAID) zajišťuje systém HAS dostupnost všech součástí pro běh klíčových aplikací. Pokud dojde k selhání některé z částí systémů, následuje přesměrování na záložní/zrcadlový systém a zvnějšku se systém chová, jako by k žádnému technickému problému nedošlo. Tak je zajištěn kontinuální a bezproblémový provoz i při selhání jedné nebo více částí celého systému.
ŘLP ČR řídí a zabezpečuje civilní letový provoz ve vzdušném prostoru ČR a na určených letištích, zřizuje, provozuje a udržuje letecká pozemní zařízení, určená k zabezpečení a řízení letového provozu. Dále koordinuje letové provozní služby s vojenskými orgány řízení letového provozu a zajišťuje mezinárodní spolupráci při řízení letů. ŘLP ČR rovněž odpovídá za organizování a uspořádání toku civilního letového provozu ve vzdušném prostoru ČR, zajišťování letecké informační služby a vydávání publikací a leteckých map, předávání údajů letecké meteorologické služby, publikování leteckých předpisů a dokumentace a poskytování konzultačních a metodických služeb.

Zpět

 

Elektronický obchod s náhradními díly do aut
INTERNET OnLine uzavřel v polovině března velkou zakázku na řešení elektronického obchodu eStore se společností AUTO KELLY. Tato služba je kvalitativně vyšším řešením elektronických obchodů a je plně přizpůsobena pro elektronickou distribuci a komunikaci s dealery. Předností je především otevřenost a schopnost komunikace s interními i externími systémy ve formátu XML.
Řešení má doplnit a postupně nahradit telefonické objednávání. Zákazníci - autoservisy a distributoři autodílů - budou schopni rezervovat a objednávat zboží přes internet pomocí on-line rozhraní i pomocí jednoduše ovladatelného off-line klienta, který automaticky komunikuje s centrálou.
Systém bude realizován na platformě eStore a bude provozován jako aplikace typu ASP v serverovém centru IOL, na jeho páteřní síti. Nejedná se o tradiční unifikovaný ASP produkt, ale o ASP aplikaci plně přizpůsobenou individuálním potřebám klienta a on-line integrovanou s jeho interním informačním systémem. Zaručuje požadovanou dostupnost systému, dodržení bezpečnostních standardů, upgrade systému a pružné zapracovávání veškerých požadavků klienta.
eStore je ASP platforma pro elektronickou distribuci, která řeší zejména prodejní stránku B2B řetězce, a je schopna vyhovět i komplexním požadavkům na individuální řešení a propojení se stávajícími podnikovými aplikacemi, včetně proprietárních systémů. Rozsáhlá standardní funkčnost systému umožňuje rychlý a nenákladný proces implementace.

Zpět

 

Welmark Slovensko se SAP/R3
Poradenská společnost Plaut Consulting CR dokončila implementaci informačního systému SAP R/3 ve společnosti Walmark na Slovensku. Rozšířila tak řady svých zákazníků, ke kterým se přesně před rokem připojila i firma Walmark Česká republika, ve které Plaut rovněž implementoval systém SAP R/3.
Vedení společnosti Walmark učinilo na konci roku 1999 rozhodnutí zakoupit nový informační systém SAP R/3, který by plně pokryl potřeby podniku. Zahájení projektových prací započalo 1. února 2000 a zhruba o rok později, tj. 1. ledna 2001, se společnosti Walmark podařilo zahájit produktivní provoz informačního systému v České republice.
Před implementací nového systému SAP společnost Walmark na Slovensku používala systém Magma slovenské společnosti K+K. S narůstajícím objemem aktivit firmy však došlo k postupnému „morálnímu zastarání“ tohoto systému, který byl navržen ve verzi DOS. Důležitým momentem při rozhodování o novém systému bylo úspěšné dokončení implementace SAP R/3 firmou Plaut u sesterské společnosti v České republice.
Implementace IS SAP R/3 na Slovensku byla provedena společností Plaut Consulting CR systémem roll-over, který byl již nainstalován v sesterské společnosti v České republice. V některých oblastech nastavení IS byla přesto navržena a realizována zcela nová řešení, která byla generována jednak specifickými rozdíly mezi oběma společnostmi, ale také rozdíly v legislativách obou republik, jež musely být v průběhu implementace brány v potaz.
Implementací systému ovšem spolupráce obou společností nekončí, v těchto dnech bude podepsána smlouva mezi společností Plaut Consulting CR a Walmarkem Slovensko na poskytování služeb Remote Supportu.
A co bylo motivací ke změně systému? Na otázku odpověděl ředitel Walmarku na Slovensku Petr Turoň: „Přínosy nového systému byly spatřovány jednak v on-line spojení všech výrobních závodů a provozů, dále v modulární provázanosti, která zajišťuje integraci jednotlivých podnikových procesů ve společnosti a v neposlední řadě i v možnosti jednoduššího reportování a analyzování plnění plánů společnosti.“
Společnost Walmark byla založena v roce 1990 a organizační strukturu dnes tvoří zejména dvě divize, a to divize potravin, zabývající se výrobou a prodejem nealkoholických nápojů a divize farmacie, jejíž doménou je produkce, distribuce a prodej potravinových doplňků. Společnost Walmark má své zahraniční pobočky na Slovensku, v Polsku a v Rumunsku.

Zpět

 

Segmentace zákazníků v Citibank přes data mining
Adastra předala české pobočce Citibank řešení pro segmentaci jejich zákazníků z řad malých a středních firem. Řešení přitom využívá sofistikovaných technologií pro data mining (dolování dat) v oblasti vztahů se zákazníky. Tím zvyšuje hodnotu celého CRM systému, neboť technologie DM dokáže generovat nové, jinak prakticky nepoznatelné souvislosti, tak zvanou Customer Intelligence.
Adastra se při řešení opírala o pokročilé metody dolování dat, jakými jsou statistické profilování, faktorová analýza, klastrování nebo rozhodovací stromy. Součástí řešení jsou i tzv. skórovací procedury, které automatizovaně s nastavenou periodou na základě zjištěného data mining modelu obnovují tzv. skóre, jako např. „Marketingový segment zákazníka“ nebo „Doporučená aktivita vůči zákazníkovi“.
Data mining spočívá v sofistikované analýze velkého množství dat, jejímž cílem je zjistit jinak nepostřehnutelné vnitřní souvislosti a trendy. Využívá statistické i nestatistické metody. Příklady častých aplikací jsou segmentace zákazníků, analýza a predikce odchodu zákazníků ke konkurenci, analýza chování návštěvníků webových stránek nebo detekce podvodného chování a analýza rizik.
Data mining se využívá také k přesnému zacílení marketingových kampaní, podpoře křížového prodeje (cross-selling) nebo vývoji nových produktů.

Zpět

 

Projekt outsourcingu v Mora Moravia
Výrobce spotřební varné techniky Mora Moravia se rozhodla plně soustředit na předmět svého podnikání a správu interních informačních systémů svěřit expertům v tomto oboru. Jako partnera si po výběrovém řízení zvolila společnost Hewlett-Packard.
Služby poskytované v rámci této smlouvy zahrnují outsourcing koncových stanic, periferií, infrastruktury, provoz centrální aplikace BAAN a CAD systémů. Při zajišťování služeb bude HP spolupracovat s firmou CSc Computer Services CS.
Smlouva mezi společnostmi Hewlett-Packard a Mora Moravia, byla uzavřena na sklonku roku 2001 na dobu 5 let. Podpisu smlouvy předcházelo dvoukolové výběrové řízení, z něhož vyšel vítězně právě Hewlett-Packard. Na podzim roku 2001 proběhla finalizace návrhu služeb a již od začátku ledna 2002 je část IT služeb ve společnosti Mora Moravia outsourcována.
Obě firmy se dále dohodly na rozvojové a konsolidační strategii IT. Hewlett-Packard se bude podílet na plánování rozvoje infrastruktury, upgradů koncových stanic, ale i na rozvoji podnikového systému BAAN, v rámci něhož jsou v současné době v provozu ekonomické a výrobní moduly.
Na vlastní realizaci služeb bude HP spolupracovat s partnerskou společností CSc Computer Services CS, která zajistí především správu koncových stanic a částečně i serverů. Technické týmy posílí i bývalí zaměstnanci IT oddělení Mora Moravia, kteří projdou odbornými kurzy a získají potřebné certifikáty.

Zpět

 

Ani na Mac se v podnikových aplikacích nezapomíná
Již během letošního roku by měli mít vývojáři pracující pro Mac OS X možnost vytvářet rozsáhlé celopodnikové aplikace pro další uživatele počítačů Macintosh. Bude to možné díky produktu Adaptive Server Enterprise 12.5 for Mac od společnosti Sybase.
Systém Open Client for Mac představuje sadu vývojářských nástrojů založených na internetu určenou pro programátory aplikací platformy Apple Macintosh pro různé databázové systémy. ASE 12.5 pro další generaci operačního systému firmy Apple umožní vývojářům vytvářet aplikace s nativní podporou Mac OS X v databázové oblasti. Oba produkty - jak Open Client for Mac, tak ASE 12.5 for Mac OS X budou dostupné během letošního roku.

Zpět

 

IBM je na čele v prodeji serverů
Podle zprávy společnosti IDC z 8. března 2002 se dostala společnost IBM ve čtvrtém čtvrtletí 2001 na přední příčku v celosvětovém prodeji serverů s 32% podílem na trhu. Podle podílu na tržbách ve čtvrtém čtvrtletí 2001 se IBM řadí na první příčku mezi pět největších dodavatelů serverů na celosvětovém trhu následovně:
1. IBM 32 %
2. Compaq 17 %
3. Hewlett-Packard 14 %
4. Sun Microsystems 12 %
5. Dell 7 %
IBM dosáhla i první příčky na unixovém trhu. Ve čtvrtém čtvrtletí 2001 zaujala společnost IBM s podílem na tržbách 26,9 % první pozici na celosvětovém unixovém trhu, Sun udržel 26,8 procent. HP ukončilo čtvrtletí s 25procentním podílem na trhu.

Zpět


Inforum 2002


Případové studie

Čerpací stanice BENZINA pracují v novém systému dePOS
Společnost BENZINA dokončila začátkem března zavádění nového centrálního systému řízení svých 333 čerpacích stanic. Realizaci celého projektu pro provozovatele největší distribuční sítě pohonných hmot v ČR zajišťovala společnost T-Systems Czech. Nově vyvinutý systém pracuje na platformách LINUX, HP-UX a Oracle.
V českém a možná pravděpodobně také v evropském měřítku se jedná se jednu z největších průmyslových instalací operačního systému LINUX.

Pokračování
Zpět

Konference, semináře

Ekonomická konference Manažerské mosty 2002
Přední manažeři strategických firem, nejvyšší představitelé veřejných institucí, agentur a obchodních komor se ve dnech 27 - 28. března setkají v Brně v kongresových prostorách Holiday Inn se zástupci managamentu na ekonomické konferenci s příznačným podtitulem „Firemní management v praxi úspěšných.“
Fúze a akvizice, řízení firem a alternativní financování jsou stěžejní témata programu více než dvou stovek manažerů. Program konference je podřízen záměru dát účastníkům maximální prostor pro jejich obchodní aktivity. Setkání vrcholových manažerů v neformální části programu dvoudenní konference je organizováno tak, aby výsledkem účasti bylo efektivní zhodnocení - nejlépe formou nových obchodních příležitostí. Informace o programu a registraci nalezne zde.
V podmínkách české ekonomiky se není třeba obávat omezení vstupu nových firem do jednotlivých odvětví trhu v důsledku omezené konkurence, vzniklé hromadným slučováním podniků. Nicméně i toto riziko program konference nepodceňuje. Kulatý stůl „Regiony a firmy před vstupem do EU“, který je součástí doprovodného programu, se za přítomnosti politiků, představitelů obchodních agentur a dalších institucí tomuto tématu bude věnovat.
Na konferenci přednášejí mj.:
. Miloslav Rut, Country Manager Czech Republic&Slovakia, Cisco Systems
. Tomáš Morávek, generální ředitel a předseda představenstva O.B.Heller
. Ivan Pilný, generální ředitel eTel Česká republika
. Zdeněk Kříž, generální ředitel ICZ
. Vlastimil Veselý, Content Director, First Tuesday Czech Republic
. David Lička, generální ředitel a místopředseda představenstva, Massag a další.
Pozvání na konfernci přijali mj.:
. Martin Jahn, generální ředitel CzechInvest/Česká agentura pro podporu zahraničních investic
. Martin Tlapa, generální ředitel Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade
. Luděk Vávra, výkonný ředitel Agentura pro rozvoj podnikání MPO ČR
. Filip Montfort, hlavní právní a ekonomický poradce Česko-evropské fórum
. Stanislav Juránek, hejtman Jihomoravského kraje,
. František Polách, 1.náměstek hejtmana Jihomoravského kraje
. Petr Duchoň, primátor města Brna
. Ivan Langer, místopředseda Poslanecké sněmovny PČR
. Dagmar Lastovecká, senátorka PČR

Zpět

 

Konference Inforum o elektronických informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až 23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou Albertina icome Praha s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a další firmy. Hlavními sponzory konference jsou ProQuest Information and Learning, Ovid Technologies a Dialog Corporation, mediálními partnery jsou Ekonom, IT News, IT System a Ikaros. Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře) najdete na www.inforum.cz.

Zpět

 

Získejte vstupenku zdarma na LinuxExpo a InternetExpo
Ve dnech 21. - 23. března 2002 se koná ve veletržním paláci v Praze veletrhy InternetExpo a LinuxExpo. Veletrh LinuxExpo je zaměřen zejména na stále populárnější operační systém Linux, open source software a související oblasti. InternetExpo nabídne vše, co souvisí s obsahem internetu, možnostmi jeho využití a technickým zázemím.
V rámci obou veletrhů bude také probíhat bohatý doprovodný program, v jehož rámci budou moci návštěvníci shlédnout řadu zajímavých přednášek. Program přednášek, stejně jako podrobnější a aktualizované informace o veletrhu naleznete na www.linuxexpo.cz, nebo www.internet-expo.cz. Tam je také možné se zaregistrovat z získat volnou vstupenku.
Volný vstup je umožněn všem registrovaným návštěvníkům a platí pro oba dny, kdy je veletrh otevřen pro veřejnost - pátek a sobotu 22. a 23. března 2002. Ve čtvrtek 21. března 2002 je veletrh určen odborným návštěvníkům.

Zpět

 

Konference ISSS
Ve dnech 25. a 26. března 2002 se bude konat v Hradci Králové již pátá konference Internet ve státní správě a samosprávě 2002 (ISSS). Tradiční setkání je zaměřeno na využití informačních a komunikačních technologií ve veřejné správě.
S představiteli předních firem se setkávají informatici ze všech úřadů od místních až po centrální. Potkáte zde starosty, primátory, hejtmany a představitele většiny ministerstev. V kongresovém centru Aldis se schází téměř 1500 účastníků při bohatém programu. V pěti sálech budou probíhat semináře, diskuzní fóra, přednášky, prezentace, workshopy. Dojde zde mj. k vyhlášení cen Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb, Zlatý erb a Eurocrest. Součástí akce je také doprovodná výstava projektů z oblasti informačních technologií, hardware a software pro veřejnou správu, internet, intranet, telekomunikace. Podrobnější informace naleznete na této stránce.

Zpět

 

Osmé Teplárenské dny s další novinkou
Teplárenské sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny 2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem “IPPC a jeho aplikace v energetice”. Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23. do 25. dubna třídenní odborná výstava “Alternativní zdroje energie 2002”. Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference “Obnovitelné zdroje energie”, pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství, Teplárenské dny 2002, zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé. Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530 09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a www.tscr.cz.

Zpět

 

Školení Cisco produktů
Společnost Albit Technologies připravuje školení z různých oblastí datových komunikací. Během školení se vám dostane informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou dnes tato:

------------------------------------------------------------
datum		téma				cena
------------------------------------------------------------
18.3.-20.3.2002	Příprava na test CSIDS		26500
25.3.-26.3.2002	VoIP a VoFR			11500
27.3.-29.3.2002	IP telefonie			19500
2.4.-5.4.2002	MPLS a MPLS/VPN			22000
8.4.-9.4.2002	Multicasting			12500
10.4.2002		IPX				4500
11.4.2002		TCP/IP				4500
18.4.-19.4.2002	BGP				11500
23.4. - 26.4.2002 	Příprava na test MCNS		27500
29.4.2002		Cestování paketu uvnitř směrovače	6500

Zpět


ITC Prague


Internet, komunikace a sítě

eTel Frame Relay
Společnost eTel Česká republika uvádí na trh další ze svých služeb - Frame Relay. Nová služba je určena především zákazníkům s potřebou stálé datové komunikace s dalšími subjekty. Příkladem takového klienta je např. pobočka zahraniční společnosti sídlící v ČR s potřebou neustálého kontaktu s mateřskou společností či firma s potřebou on-line komunikace se svými dodavateli a odběrateli.
Nová služba nabízí optimální využití sítě a vysokou kvalitu přenosu dat s rychlostí 64kbit/s až 2Mbit/s. Mezi nejzajímavější výhody nového produktu společnosti eTel patří komplexní řešení, obsahující hlasovou službu, internet a datovou službu v rámci řešení International Frame Relay za využití jediného přístupového bodu či poskytování Frame Relay na plně zálohované infrastruktuře eTelNET na bázi ATM.

Zpět

 

Allied Telesyn dále vybrušuje L3 přepínače Rapier
Allied Telesyn dále vylepšila sérii samostatných přepínačů na 3. vrstvě a přidala k jejich původnímu označení Rapier - písmenko „i“. Přepínače jsou nově vybaveny obousměrným řízením propustnosti a podporou BGP4, takže „i“ série lépe naplní potřeby zákazníků z větších podniků a z řad poskytovatelů služeb, kteří potřebují asymetrické rozložení propustnosti pro každý port, možnosti výběrového směrování pro potřeby přenosu obrazu a chtějí spravovat rozsáhlé směrovací tabulky pro více organizací.
Rapier „i“ je určen pro sítě, kde se využijí přednosti řízení přenosu na 3. vrstvě pro data, hlas a video a též jeho dvě rozšiřující jednotky. Každá z rozšiřujících jednotek může být konfigurována pro 1000SX, 1000LX, 1000T nebo 100FX moduly. Tato páteřní flexibilita zajistí vysokorychlostní propojení v propojovací místnosti, serverové farmě nebo univerzitním areálu, a to s možností volby měděné nebo optické kabeláže. Rozšiřující moduly mohou být též konfigurovány jako redundantní linky za účelem odolnosti a sdílení šířky pásma a zátěže.
Přepínače řady Rapier ’i’ jsou dostupné ve třech hardwarových konfiguracích. Rapier 24i (24 x 10/100TX pevné porty, dva rozšiřující sloty pro volitelné 1000Mb/s nebo 100FX uplinky a rozšiřující slot pro moduly WAN), Rapier16fi (16x 100FX (SC nebo MT-RJ) pevné porty, dva rozšiřující sloty pro volitelné 1000Mb/s nebo 100FX uplinky a rozšiřující slot pro moduly WAN) a Rapier48i ( 48x 10/100TX pevné porty, opět dva rozšiřující sloty pro volitelné 1000Mb/s nebo 100FX uplinky).
Modely Rapier 24i a Rapier 16fi podporují též volitelné NSM moduly (Network Services Module), které pojmou různé PIC karty (Port Interface Card) zajišťující širokou síťovou konektivitu. Rozšiřující PIC karty jsou dostupné pro E1/T1, PRI ISDN, BRI ISDN, asynchronní a synchronní komunikaci.
V řadě ‘i’ nejsou zahrnuta gigabitová zařízení série Rapier G6 a G6f, určená pro malé a střední podnikové sítě, pro agregaci 10/100 Mb/s přepínačů pracovních skupin a propojení na výkonné pracovní stanice a servery nebo pro snížení přenosové zátěže a přetížení tradičních routerů.
Všechny přepínače řady Rapier ‘i’ jsou vybaveny softwarem pro optimalizaci funkce přepínání na 2. vrstvě jako je VLAN označování IEEE 802.1Q, priority dle 802.1p a IGMP Snooping. Přepínače obsahují směrovací protokoly Layer 3 IP Static Routing, RIP, RIPv2, BGP4 a OSPFv2, je zde taktéž asymetrické obousměrné řízení propustnosti. Dále je možný upgrade softwaru na variantu s dalšími protokoly jako IPX, AppleTalk, DVMRP, PIM-DM/SM a RSVP pro potřeby pokročilejších síťových aplikací.
Ačkoliv jsou L3 přepínače řady Rapier ‘i’ jednoduše instalovatelné a konfigurovatelné, je k dispozici škála podpory jejich správy, například přes webový prohlížeč, SNMP, RMON, Telnet a prostředí příkazové řádky, což umožňuje jejich kontrolu a řízení různými mechanismy.

Zpět

 

Přepínací řešení pro páteře podnikových sítí
Nabídka přepínacích řešení pro páteře místních sítí se v těchto dnech rozšířila o nový software XRN (eXpandable Resilient Networking), který pochází z vývoje firmy 3Com. Software bude použit v novém přepínači Switch 4060 a bude rovněž k dispozici pro produktovou rodinu SuperStack 3 Switch 4900.
Zároveň s tím firma ohlásila Switch 4007R s vyspělými redundantními vlastnostmi pro kriticky důležité jádrové aplikace, které vyžadují vyšší dostupnost a rozšířenou softwarovou výbavu zařízení Switch 4005.
Nový přístup 3Comu k podnikovým sítím počítá jak s novou technologií XRN, tak s tradičními přepínači páteřní sítě LAN, takže zákazníci mají na výběr a mohou síťová řešení přizpůsobit svým požadavkům. Software XRN umožní správcům sítí odstranit nákladnost a komplexnost a zároveň jim pomůže získat kontrolu nad výkonnějšími sítěmi. V propojené konfiguraci fungují jako jediné, odolné a distribuované jádro. Jak firma roste, dá se přidávat větší kapacita přepínačů, což optimalizuje kapitálové investice do technologie.
Prvním novým produktem, který používá tuto technologii, bude Switch 4060, výkonný gigabitový přepínač s 24 porty, s přepínáním na třetí vrstvě rychlostí fyzického spojení, který nabízí za provozu vyměnitelný větrák a zdroj napájení. 3Com bude nabízet software XRN také s produktovou rodinou SuperStack 3 Switch 4900, což pro zákazníky znamená ochranu jejich investic do výkonných přepínačů gigabitového ethernetu. Software XRN bude moci být používán vedle modulárních přepínačů 3Com na stejné síťové infrastruktuře. Switch 4060 a rodina SuperStack 3 Switch 4900 budou podporovat software XRN po zavedení upgradu, který bude k dispozici v průběhu tohoto roku.
3Com uvedl také nový Switch 4007R, který přidává redundantní vlastnosti pro náročné aplikace v páteřní síti s vyššími požadavky na dostupnost. Tímto novým produktem posiluje 3Com funkce odolnosti svého osvědčeného přepínače Switch 4007 pro jádra podnikových areálových sítí. Nový modulární přepínač sítí LAN se hodí pro vzdělávací instituce, finanční společnosti, vládní agentury a nemocnice s náročnými aplikacemi.
Pro přepínač Switch 4005 oznámil 3Com novou verzi softwaru, jež obsahuje podporu algoritmu OSPF (Open Shortest Path First). S rozšířenou funkčností je Switch 4005 zajímavou nabídkou pro firmy, které vyžadují technologii high-end šasi přepínače pro páteř rychlého nebo gigabitového ethernetu.
Ceny produktů rodiny SuperStack 3 Switch 4900 začínají na cca 180 000 Kč. Cena zařízení Switch 4005 začíná na 360 000 Kč. Očekává se, že nová verze softwaru s podporou OSPF bude k dispozici v dubnu 2002.

Zpět

 

Management sítí přes produkt ORBIX E2A
Italská společnost Sodalia, která se řadí mezi dodavatele OSS (Operational Support Systems) systémů určených pro telekomunikační a internetové společnosti, využila pro svůj produkt NetOSS, určený k managementu sítí, platformu pro aplikační severy společnosti IONA, Orbix E2A.
NetOSS je softwarové řešení určené pro telekomunikační společnosti a poskytovatele internetových služeb. Řešení splňuje požadavky na pokrytí datových a hlasových sítí firem využívajících odlišných platforem.
Diky platformě Orbix E2A bude moci společnost Sodalia nabídnout svým zákazníkům klíčové škálovatelné aplikace, které umožní uživatelům NetOSS uvést na trh nové služby a snížit provozní náklady na sítě.
Společnost IONA je dodavatelem e-business platformy určené pro integraci webových služeb. Produkt Orbix E2A, který se skládá z platformy určené pro integraci webových služeb a z platformy pro aplikační servery, umožňuje tok informací v rámci nesourodých systémů a snižuje tak vytíženost aplikací, které pak mohou být využity pro nové obchodní příležitosti.

Zpět

 

Albit získala certifikaci pro Cisco Universal Dial Access
Albit Technologies je jedinou českou společností, která úspěšně prošla celým certifikačním programem. Specializace Universal Dial Access je pro zákazníky Albit garancí kvality na všech úrovních. Počínaje projekčními pracemi, přes pilotní zapojení, instalace, troubleshhoting, dodatečné konfigurace až po kompletní outsourcing sítě. Paralelně s tím je specializace i zárukou kvality v oblasti vzdělávacích programů Albit.
Certifikace se vztahuje na všechny Cisco remote dial access produkty včetně Universal Gateways řady AS5000, Voice Gateways a všech souvisejících služeb jako je např. dial access VPN, SS7 a přenos hlasu. Specializace Universal Dial Access umožňuje společnosti Albit Technologies, zatím jako jediné v ČR, poskytovat svým zákazníkům certifikovaná Unified Network Architecture řešení integrující přenos dat, hlasu, faxů a bezdrátovou komunikaci.
Vzhledem k tomu, že společnost Albit se poskytováním svých služeb orientuje na dodavatele technologií, mohou její partneři nabídkou certifikovaných Universal Dial Access řešení celému portfoliu svých zákazníků získat významnou konkurenční výhodu.

Zpět


Scan 2002


Finanční monitor IT firem

Rok poté
Společnost LCS rok poté, co odkoupila softwarovou firmu Softprofes, hodnotí tento krok za úspěšný a přínosný. V průběhu uplynulého roku se totiž podařilo integrovat nově vzniklou společnost LCS Softprofes do skupiny LCS, využít očekávaných synergických efektů a zkvalitnit tým vývojářů i pracovníků technické podpory.
Vzhledem k plánům pro následující období a hlavně v souvislosti s přechodem nejnovější verze hlavního produktu, informačního systému LCS Noris, na platformu Microsoft .NET má posílení pozice firmy a rozšíření možností vývoje i technické podpory zásadní význam.
V roce 2001 dosáhla skupina LCS tržeb ve výši 186,4 milionu korun, což ve srovnání s rokem 2000 představuje nárůst o 33 %. Komplexní informační systém pro velké firmy LCS Noris, který je vlajkovou lodí portfolia produktů se značkou LCS, zaznamenal nárůst provedených instalací o 52 %. Zájem o řadu informačních systémů LCS Helios IQ vzrostl o 42 % a prodej účetního a ekonomického softwaru pro podnikatele a menší firmy LCS SIS21 z produkce LCS Softprofes vzrostl o 14 %.
Vzniklá skupina LCS zaznamenala v roce 2001 úspěch také na mezinárodním poli. Kromě posílení pozice na trzích v několika evropských zemích dosáhla vítězství v soutěži Berlin International Business Award (BIBA), kde bylo hodnoceno zpracování marketingové strategie průniku na německý trh. Soutěž vyhlásila vládní agentura CzechTrade ve spolupráci s Hospodářskými novinami a Berlínskou korporací pro hospodářský rozvoj. Významným oceněním aktivit společnosti LCS v rámci regionu střední Evropy bylo zařazení do žebříčku 50 nejrychleji se rozvíjejících firem. V užším výběru soutěže CEE Technology Fast 50 pořádané společností Deloitte & Touche CE bylo hodnoceno 200 technologických firem a vybraná padesátka představuje špičku v oblasti inovací a rozvoje ve střední Evropě.

Zpět

 

DNS stále roste
Společnost DNS dosáhla v loňském roce obratu téměř 1,1 miliardy Kč, což je o 15 % více než v roce 2000. Největšího nárůstu se přitom dosáhlo v divizi bezpečnostních řešení.
Společnost DNS byla založena v roce 1997 jako distributor s přidanou hodnotou. Původně se zaměřovala na portfolio unixových serverů a komunikačních systémů, postupně se však přibíraly nové značky a před dvěma lety vznikla také divize zaměřená na prodej specializovaného software. Spolu s produkty se rozvíjí také spektrum poskytovaných služeb.
V loňském roce došlo k nárůstu v prodeji středních systémů s OS UNIX a OS/400 o více než 10 % a společnost uzavřela alianci s firmou Servodata v oblasti storage. Dále došlo k uzavření kontraktů v oblasti security s dalšími světovými dodavateli jako je ISS, nCipher, NOKIA či VASCO, a k posílení pozice v oblasti networkingu a komunikací - nejrychleji rostoucí distributor společnosti Cisco, orientace na nové technologie, první realizované projekty v IP telefonii.
Za hlavní strategické oblasti považuje společnost DNS pro další období zejména oblast storage, specializovaného SW, bezpečnosti a nové komunikační technologie.

Zpět

 

Seznam.cz v roce 2001 opět v zisku
Firma Seznam.cz, provozovatel českého internetového portálu www.seznam.cz, dokázala v roce 2001 zdvojnásobit tržby v porovnání s předešlým rokem. Vykázala obrat ve výši 60 milionů Kč a dosáhla zisku.
V dubnu loňského roku se Ivo Lukačovič, zakladatel a předseda představenstva společnosti Seznam.cz, zřekl svého platu a manažerských odměn do doby, než se Seznam.cz dostane do černých čísel. Seznam.cz byl v zisku od svého vzniku v roce 1996 až do roku 2000, kdy se dostal do ztráty díky rozsáhlým investicím do marketingu a infrastruktury.
Od ledna 2002 si Ivo Lukačovič mohl začít vyplácet plat. Podle předběžných neauditovaných výsledků dosáhla společnost Seznam.cz v roce 2001 při obratu 60 milionů korun zisku v řádu několika milionů. Na zdvojnásobení obratu oproti předchozímu roku má největší podíl diverzifikace příjmů a úsilí obchodního týmu pod vedením obchodního ředitele Tomáše Kapalína.

Zpět

 

AutoCont o 25 % nahoru
Rovněž společnost AutoCont CZ oznámila výsledky za rok 2001. Podle předběžných údajů přesáhl zisk společnosti před zdaněním opět 100 mil Kč.
Celkové tržby vzrostly o 25 %, tržby z prodeje vlastních služeb o 27 %.
Pokračoval rozvoj divize AutoCont Business Solutions, věnující se systémové integraci a implementaci informačních systémů. Výrazný růst zaznamenal AutoCont v oblasti celoplošných, centrálně řízených servisních zakázek. trzích.

Zpět


Konference ISSS


Informační společnost

Sdružení pro informační společnost (SPIS) oslavilo své 4.narozeniny
Členové SPISu spolu s významnými hosty z řad politiků, zástupců státní a veřejné správy, představitelů podnikatelských svazů a novinářů oslavili v pátek 15. března na neformálním společenském setkání v pražském klubu Duplex 4.narozeniny Sdružení pro informační společnost.
Myšlenka zrodu Sdružení vznikla zcela přirozeně. Jejím otcem byl rychle se vyvíjející svět informačních technologií, matkou pak rostoucí potřeba jejich využívání. Od „početí“ ke skutečnému vzniku SPISu vedla dlouhá cesta. Rychlý rozvoj využití informačních technologií v České republice byl a je nutný nejen pro posílení domácí ekonomiky. Svoji významnou roli hraje také v otázce začlenění naší země do evropských struktur. Bylo zapotřebí někoho, kdo by se této problematiky seriózně ujal a pomohl České republice překročit překážky, které ji na cestě k informační společnosti čekaly a ještě čekají. Proto v březnu 1998 vznikl SPIS.
Za uplynulé čtyři roky SPIS uspořádal celou řadu odborných konferencí, seminářů a diskusních klubových večerů o jednotlivých aspektech informační společnosti. SPIS připomínkuje dokumenty, koncepce a zákony týkající se ICT a podílí se na jejich tvorbě. To se projevilo například při iniciativě, kterou Sdružení vyvinulo v souvislosti se zákonem o elektronickém podpisu. V loňském roce SPIS objel společně s našimi předními politiky krajská města České republiky, kde propagoval přínosy internetu a inicioval zahájení celospolečenské diskuse o etice podnikání a transparentnosti výběrových řízení.

Zpět

 

Sybase ČR uzavřela distributorskou smlouvu se společností Informatica
Společnost Sybase ČR uzavřela lokální distributorskou smlouvu se společností Informatica s působností pro Českou a Slovenskou republiku. Tato smlouva navazuje na úspěšnou spolupráci obou firem v rámci České republiky, kde v předchozím období Sybase ČR dodávala produkty společnosti Informatica.
V rámci distributorské smlouvy bude Sybase ČR nabízet produkty společnosti Informatica jak v rámci svých projektů, tak jako nezávislá otevřená řešení a nástroje. Společnost Informatica je dodavatelem nástrojů v oblasti integrace dat pro systémy datových skladů a Business Inteligence. V České republice byly například produkty PowerCenter, PowerMart a PowerPlug nasazeny v projektech datových skladů pro společnosti Ahold a Komerční banka, a ve světě má dnes Informatica přes 1500 instalací u společností v oborech jako jsou finance, telekomunikace, průmysl, utility, media, zdravotnictví a další.

Zpět

 

UNIS kupuje podíl v Chemoprojektu
Brněnská společnost UNIS odkoupila třetinový podíl (34 %) akcií pražské společnosti Chemoprojekt. UNIS patřící k silným firmám na našem trhu v oblasti měření a regulace, řízení procesů a průmyslové automatizace a Chemoprojekt, který vyniká řízením zakázek (project management), tak dávají vzniknout jedné z největších projekčních kanceláří a silnému a spolehlivému dodavateli technologií na českém trhu.
Struktura akcionářů tak v současné době vypadá následovně: Safina 43 %, UNIS 34 %, management Chemoprojektu (Cheminvest) 12 %, DIKové 8 %, zaměstnanecké akcie 3 %. Akcie byly odkoupeny od původního vlastníka, francouzské společnosti Technip-Coflexip.
Hlavním cílem tohoto kroku je vytvořit na trhu subjekt schopný nabídnout komplexní služby v oblasti návrhu a realizace a dodávek investičních celků, včetně dodávek na klíč. Přestože obě společnosti propojí okruhy svých zákazníků, budou nadále vystupovat nejen společně, ale i každá samostatně.
V pátek 15. února se konala valná hromada Chemoprojektu, na které bylo zvoleno představenstvo ve složení: Tomáš Plachý - předseda představenstva, Jiří Kovář a Jan Mengler - místopředsedové. Nové představenstvo, jehož součástí je generální ředitel společnosti UNIS, Jiří Kovář, s sebou přináší i novou strategii směřující k dalšímu dynamickému rozvoji. Ta se zaměří především na hledání nových trhů a posílení současné pozice na trhu.

Zpět

 

Motorola slaví deset let působení v České republice
Společnost Motorola oslavuje v letošním roce deset let od založení své pobočky v České republice. Pražskou kancelář otevřela v roce 1992, od osmdesátých let však v tehdejším Československu působila nepřímo. Od roku 1995 operuje jako Motorola s ředitelstvím v Praze a pobočkou v Rožnově pod Radhoštěm. Právě rožnovská lokalita patří v současné době mezi významná centra vývoje a výroby polovodičů pro střední a východní Evropu.
„Motorola v roce 1992 začínala v České republice se dvěma divizemi - SPS, zajišťující propagaci polovodičových součástek, a MND, specializovanou na přenos dat po pevných linkách - a asi s deseti zaměstnanci,“ řekl Václav Šmíd, ředitel společnosti Motorola pro Českou republiku. „V průběhu desetiletí se podařilo navázat spolupráci s mnoha českými podniky a společnost zde rozšířila svou působnost prostřednictvím dalších divizí - PCS a GTSS. V současnosti Motorola v naší republice zaměstnává téměř sto pracovníků.“
Milníky společnosti Motorola v České republice:
1992 Otevření pobočky společnosti Motorola v České republice
1993 Otevření vývojového centra pro integrované obvody v Rožnově pod Radhoštěm - Motorola Czech Design Center
1996 Zahájení výstavby sítě mobilní infrastruktury pro společnost RadioMobil
1997 Kapitálový vstup společnosti Motorola do Tesly Sezam a Tesly Terosil (Rožnov pod Radhoštěm)
1999 Osamostatnění části divize polovodičů, která se stává součástí společnosti ON Semiconductors, do které patří Motorola Czech Design Center a společnosti Tesla Sezam, Tesla Terosil a Tesla v Piešťanech a současně vzniká Motorola Czech System Laboratories
2000 Uskutečnění prvního telefonického spojení pomocí technologie GPRS v regionu střední a východní Evropy ve spolupráci s RadioMobilem (druhé na světě, po společnosti BT Cellnet)

Zpět

 

SWS podepsala distribuční kontrakt se společností Guillemot
SWS Slušovice podepsala distribuční smlouvu s platností od 1. března 2002 se společností Guillemot na prodej celého sortimentu této společnosti. Guillemot je francouzská společnost, která má dvě divize - Hercules (grafické karty) a Thrustmaster (joysticky).
Divize Hercules (dříve samostatná firma, kterou pak Guillemot koupil ) se zabývá výrobou retailových grafických karet, dále vyrábí zvukové karty, reproduktory, LCD monitory. Navíc společnost Guillemot podepsala v lednu tohoto roku strategické partnerství se společností ATI při výrobě a prodeji grafických karet. Hercules bude exkluzivně v Evropě prodávat díky smlouvě s ATI nové ALL-IN-WONDER produkty obsahující ALL-IN-WONDER RADEON 8500 DV technologii v retailových a distribučních kanálech. Divize Thrustmaster (http://www.thrustmaster.com/) vyrábí joysticky, volanty a další multimediální řešení.

Zpět

 

Fujitsu Siemens zavedla novou funkci hlavního inženýra
Ve snaze dále rozvíjet strategii společnosti a její vizi ”Powering the Information Age” (Výkonné vybavení pro informační éru“) vytvořila firma FSC novou funkci CHIEF TECHNOLOGY OFFICER (CTO). Její vykonavatel by měl dbát o základní zaměření využívání nových technologií při vývoji nových produktů a řešení společnosti v rámci jejího zaměření na mobilitu a využití výpočetní techniky v podnicích (Business Critical Computing) a bude zodpovědný přímo CEO firmy.
Do této funkce byl od 1. února t. r. jmenován Joseph Reger, který dříve zastával různé marketingové a technické funkce ve firmách IBM, Siemens a Fujitsu Siemens. K firmě se nyní vrací od jednoho z jejích obchodních partnerů.

Zpět

 


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Developed by Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist