|
Událost týdne |
Podniková
aplikace Navision Attain na českém trhu
Společnost
Navision uvedla minulý čtvrtek na český trh nové podnikové softwarové
řešení Navision Attain. Jedná se o moderní komplexní podnikovou aplikaci
pro středně velké a velké společnosti, která vychází z prověřeného
produktu Navision Financials. Systém poskytuje integrované funkce pro
finanční management, řízení dodavatelských řetězců, výrobu, distribuci,
řízení vztahů se zákazníky (CRM), marketing, prodej, služby a
elektronický obchod.
Každému zaměstnanci systém umožňuje vytvořit si na podnikovém intranetu
individuální uživatelský portál, a tak zpřístupnit potřebná data
odkudkoliv pomocí internetového prohlížeče a připojení k internetu.
Komunikaci a elektronickou výměnu obchodních dokumentů s obchodními
partnery (B2B) usnadňuje řešení Commerce Gateway založené na Microsoft
BizTalk Serveru.
Navision Attain umožňuje organizacím zjednodušit každodenní
administrativní práci a zaměstnanci mají vždy přístup k aktuálním datům.
Nové funkce pro řízení vztahů se zákazníky a elektronický obchod
pomáhají podnikům navazovat více osobních vztahů, volit nové způsoby
spolupráce a poskytovat zákazníkům lepší služby. Informace o trhu a
zákaznících jsou plně integrované s obchodními a finančními informacemi
a pro organizace je tak bez ohledu na jejich zaměření snazší rozpoznat
další příležitosti ke zvýšení tržeb.
Navision Attain je vytvořen v souladu s nejnovějšími standardy Microsoft
Windows a Microsoft Office. Lze si vybrat ze dvou typů databází - buď
vlastní databázi Navision Server nebo MS SQL Server. Navision Attain lze
provozovat na platformě Microsoft Windows 2000 Server nebo na unixové
platformě IBM AIX. Systém je lokalizován do většiny používaných jazyků
včetně češtiny.
Zpět |
Podnikové aplikace |
Dolování užitečných
dat ze spousty textů
Je smutnou
skutečností, že textová data ve většině firem nikdo neanalyzuje a často
ani nečte, a to právě kvůli jejich velkému objemu. Přesto v nich mohou
být (a jsou) ukryty závažné skutečnosti pro chod firmy.
Firma SAS proto oznámila svůj záměr uvést na trh software Text Miner a
doplnit tak svou současnou sadu nástrojů a technologií pro dolování dat
o funkce dolování informací z textových dokumentů.
Text Miner, který bude k dispozici v polovině roku 2002 má poskytovat
paletu nástrojů pro vyhledávání a extrahování znalostí z široké škály
nejrůznějších textových dokumentů, včetně obchodních reportů, lékařských
záznamů a elektronické pošty od zákazníků.
Text Miner může například využít firma která zavádí programy
analytického řízení vztahů se zákazníky (CRM) k řízení velkých objemů
elektronické pošty přicházející od zákazníků - pošta se rozdělí do
kategorií, čímž se usnadní její další směrování a sledování.
Personálním pracovníkům usnadní Text Miner třídění stohů životopisů a
žádostí o zaměstnání, čímž se zefektivní vyhledávání vhodných kandidátů
na volné pozice ve firmě. Dále je možné například analyzovat
neformátované odpovědi z průzkumů, vyhledávat v nich různé trendy a
předkládat tak managementu lépe využitelné výsledky.
Text Miner jde však ještě dál, než ostatní produkty pro dolování
informací z textů, když nabízí fulltextové předzpracování
nestrukturovaných dat s využitím výkonného a uživatelsky jednoduchého
prostředí SAS Enterprise Miner. To uživatelům umožní rozšířit celý
proces dolování dat o integraci nestrukturovaných textových dat s již
existujícími strukturovanými daty, jako je například věk, příjmy nebo
nákupní zvyklosti zákazníků.
Uživatelsky přizpůsobitelné slovníky jsou v současnosti dostupné v
angličtině, francouzštině a němčině a k dispozici je také nepřímá
podpora pro všechny jazyky odpovídající normě ASCII. Text Miner umí
pracovat s textovými dokumenty uloženými v řadě formátů - od databází,
přes souborové systémy až po dokumenty dostupné na internetu.
Zpět

Přístupový portálový
software South Beach
Portál “South
Beach” z dílen firmy Citrix umožňuje zákazníkům poskytnout snadný a
bezpečný přístup jak k webovým aplikacím a datům, tak i k programům na
platformách Windows a UNIX a sjednotit tak zdroje informací přes
personalizované rozhraní na bázi internetového prohlížeče.
Projekt South Beach spojuje rozhraní na bázi internetového prohlížeče s
back-endovými službami, které umožňují přístup z jednoho místa k
aplikacím běžícím pod různými operačními systémy a na různých místech.
Produkt staví na schopnostech software aplikačního serveru Citrix
MetaFrame.
Přístupový portál South Beach bude také integrovat produkt Citrix
MetaFrame, čímž umožní organizacím dát uživatelům bezpečný přístup na
bázi webu k tisícům aplikací pod OS Windows a UNIX, jako např. Microsoft
Office Suite, SAP, PeopleSoft, Oracle, Siebel a JD Edwards.
Zpět

Objednávky piva prostřednictvím SMS zpráv a internetu
Společnost
Brain Systems, poskytovatel internetových aplikací, zvítězila ve
výběrovém řízení na projekt B2B řešení pro Pražské pivovary. Softwarové
řešení je vytvořeno tak, aby vyhovovalo potřebám prodeje menším a
středním zákazníkům Pražských pivovarů, jejichž počet se v České
republice udává v tisících.
Díky novému systému, který je založen na platformě BEA WebLogic, budou
mít zákazníci možnost zadávat své objednávky jak přes internet, tak i
prostřednictvím mobilních telefonů, čímž bude zajištěna vysoká
dostupnost systému. Toto, v potravinářské oblasti dosud ojedinělé,
řešení, je úzce provázáno s interními informačními systémy Pražských
pivovarů.
„Od nového systému si slibujeme především snížení nákladů a zefektivnění
celého objednávkového procesu, což přinese další významné výhody oproti
našim konkurentům na českém trhu. Testovací provoz zahájíme v dubnu“,
řekl Martin Novák, manažer pro rozvoj obchodu a marketingu.
Společnost Pražské
pivovary je druhým největším producentem piva v České republice s
14% podílem na domácím trhu. Společnost je zároveň třetím největším
českým exportérem piva a její vlajková loď - značka Staropramen se
momentálně vyváží do více než 26 zemí světa.
Zpět

Databázi firem pro Ministerstvo průmyslu a obchodu dodá HBI
Společnost HOPPENSTEDT BONNIER Information uzavřela 25. února s
Ministerstvem průmyslu a obchodu smlouvu o dodávce dat o českých
podnikatelských subjektech ze své databáze pro potřeby obchodně
ekonomických oddělení při zastupitelských úřadech České republiky v
zahraničí.
Společnost tuto zakázku pro Ministerstvo průmyslu a obchodu zajišťuje
již od roku 2000. HBI jako první pobočka mezinárodní skupiny Bonnier
Business Information (BBI) ve střední Evropě proto na konci roku 2000
zprovoznila technologii on-line aktualizace databáze a její prezentaci
na internetu prostřednictvím služby HBI Monitor.
Zpět

MFG/PRO v automobilovým
průmyslu
Na začátku
letošního roku ukončila Minerva dvě významné implementace informačního
systému MFG/PRO v automobilové průmyslu. Rozsáhlé projekty byly
realizovány ve společnosti TRW Lucas Varity, ve výrobním závodě Jablonec
nad Nisou a ve společnosti
Tower
Automotive v Malackách, Slovensko.
TRW Lucas Varity je druhým největším světovým dodavatelem brzdových
systémů pro lehká vozidla. Společnost je dnes dodavatelem evropským
automobilovým výrobcům, jako je Nedcar, VW, tuzemská Škoda Auto,
Renault, PSA a další.
Projekt MFG/PRO pro 45 současně pracujících uživatelů byl zahájen na
jaře loňského roku. Po několik měsíců byl systém MFG/PRO uveden do
zkušebního provozu a po důkladné testování byl zahájen rutinní provoz. U
společnosti Tower Automotive, výrobce skeletových částí karosérií pro
osobní automobily, začala implementace 25 licencí MFG/PRO v srpnu 2001 a
od ledna běží aplikace v závodě v Malackách. V současné době projekt
pokračuje implementací modulu EDI pro elektronickou komunikaci s
dodavateli a odběrateli jako Volkswagen, Škoda Auto a SEAT.
Zpět

Nový IS za novou cenu
Společnost
Technosoft zahájila nový marketingový projekt s názvem „NOVÝ SYSTÉM ZA
NOVOU CENU“ týkající se podnikového informačního systému APERTUM CZ.
Projekt je zaměřen především na nové, potenciální klienty tohoto systému
ze segmentu výrobních a obchodních společností, popřípadě společnosti
poskytující servis a služby.
Při této příležitosti byla uvolněna speciální verze tohoto podnikového
informačního systému, který díky zázemí skupiny MS Great Plains Business
Solution, zaručuje ověřené zkušenosti s implementací a samotným
nasazením systému v praxi.
Podnikový informační systém APERTUM CZ představuje řešení informačních a
řídících potřeb, určené pro malé a střední společnosti působící v
oblasti výroby, obchodu a poskytování servisních služeb. Více informací
o projektu naleznete na
této stránce.
Zpět

Integrační balík značky New Era of Networks na světě
V současné době je již k dispozici balík řešení New Era of Networks
Integration Package od společnosti Sybase. Nová sada je určená pro
zákazníky, kteří potřebují vyřešit integraci prostředí jednotlivých
pracovních skupin, a tím urychlit spojování obchodních aplikací do
tohoto systému.
Integrační balík je snadno implementovatelné řešení, které je určeno pro
omezení rizik souvisejících se spojováním rozdílných systémů a aplikací.
Přitom však umožňuje plně rozvinout a implementovat dílčí integrační
projekty a lze jej doplnit službami Sybase Professional Services tak,
aby instalace a zavedení do praxe proběhly hladce.
Balíček zahrnuje server New Era of Networks e-Biz Integrator a dvě
přípojná rozhraní, která umožní integraci dvou stávajících obchodních
aplikací nebo systémů. Prostřednictvím každého přípojného bodu si mohou
zákazníci zvolit z knihovny adaptérů řady New Era of Networks navržených
pro rychlé provedení integrace, neboť jde o předdefinovaná spojení na
cílové aplikace, sálové počítače nebo původní systémy.
New Era of Networks e-Biz Integrator integruje nové a stávající systémy
tak, aby poskytl bezproblémový tok obchodních procesů, což pomáhá
zákazníkům lépe reagovat na požadavky klientů a trhu. Spojuje aplikace s
dalšími aplikacemi nebo e-byznysovými servery a podporuje průmyslové
standardy, jako je XML nebo EDI.
Jak již bylo uvedeno, do Integration Package jsou zakomponována také dvě
přípojná rozhraní. Zákazníci si mohou zvolit pro připojení do těchto
přípojných bodů dva adaptéry z rozsáhlé řady New Era of Networks
Adapters, které jsou navrženy pro práci s konkrétními předem
připravenými předními obchodními aplikacemi, jako jsou PeopleSoft, SAP
R/3 a Siebel, a rovněž adaptéry pro mainfraimové aplikace a specifické
technologie.
Tyto adaptéry urychlí integrační snahy snížením drahého vývojového času
a poskytnou spolehlivá, dokumentovaná a konfigurovatelná spojení mezi
aplikacemi, neboť jim umožní pracovat s produktem e-Biz Integrator.
Kromě toho Adapter Development Kit (eADK) je k dispozici jako součást
integračního balíku pro zákazníky, kteří potřebují integrovat specifické
aplikace nebo původní systémy.
Zpět

Nový
podnikový server ES7000 se zjednodušenou správou
Další zvýšení
výkonu a nový stupeň zjednodušení správy nabízí nový server pracující na
bázi technologií společností Microsoft a Intel - Enterprise Server
ES7000/200 od firmy Unisys.
Nový podnikový server je nejnovějším modelem řady ES7000 založené na
technologiích a architektuře Cellular MultiProcessing (CMP). Tato
architektura nabízí parametry potřebné pro rozsáhlé databáze a
e-business aplikace, jejichž provoz dříve vyžadoval servery typu
mainframe nebo velké UNIXové systémy.
Výkon serveru Unisys ES7000 původně osazeného procesorem Intel Pentium
III Xeon lze dále zvýšit instalací 1,4 či 1,6 GHz procesoru Intel Xeon
MP. Server umožňuje kombinaci 32- a 64-bitového prostředí v jediném
systému. Díky podpoře nových procesorů Intel Xeon MP i 64-bit procesorů
Itanium získávají uživatelé možnost naplánování budoucího 64-bitového
provozu při současném využívání 32-bitových aplikací na stejném serveru.
Možnosti vytvoření oddílů (partitions) v serveru ES7000 umožňuje
podnikům konfigurovat několik serverů s odlišnými aplikacemi a různými
OS v rámci jediného serveru. Administrátoři tak namísto správy několika
samostatných jednotek mohou pracovat pouze s jediným systémem. Součástí
serveru Unisys ES7000/200 je software Server Sentinel - soubor
technologií umožňujících automatickou správu a léčení.
Řešení Server Sentinel sleduje stav systému, detekuje chyby či
překročení limitů a automaticky podniká příslušné kroky k jejich
odstranění. Součástí řešení jsou funkce pro minimalizaci chyb zvyšující
celkovou dostupnost systému a předcházející neplánovaným prostojům.
Výsledkem je spolehlivost a flexibilita řízení prostředků srovnatelná se
servery třídy mainframe kombinovaná ale s ekonomickými výhodami.
Monitoring stavu systému nabízí přehled o všech součástech serveru
ES7000 - webové rozhraní, pomocné programy správy a informační nástroje
umožňují správci rychle zjistit informace o stavu a nastavení všech
důležitých částí systému. Server Sentinel rovněž automaticky vykonává
některé dříve manuálně prováděné úlohy - řídí zátěž CPU a umožňuje
aplikacím dynamicky rozdělovat prostředky v rámci serveru ES7000.
Cena nového serveru Unisys ES7000/200 s procesorem Intel Xeon MP a novým
softwarem Server Sentinel se pohybuje v rozmezí od 100 000 do 1 milionu
USD a jeho prodej bude zahájen v dubnu.
Zpět

Compaq
podporuje výcvikové systémy letadla Eurofighter
Společnost
Compaq uzavřela smlouvu s European Aeronautic Defence and Space (EADS),
které dodá 32 výkonných systémů AlphaServer GS160 a servery ProLiant.
EADS je největší evropská společnost pro letectví a kosmonautiku a
systémy Compaq využije pro simulaci prostředí pilotních kabin a bojových
systémů bojového letadla Eurofighter. Compaq rovněž poskytne řídící
služby a podporu.
Simulátory budou nainstalovány na 32 místech ve Velké Británii, Německu,
Itálii a Španělsku a budou se používat pro výcvik posádek letadla
Eurofighter (http://www.eurofighter.com/intro.asp). Společnost Compaq
dodá, nasadí a zajistí provoz systémů AlphaServer běžících na Tru64 UNIX
a serverů ProLiant. Systémy AlphaServer budou sloužit jako hlavní
počítače, zatímco servery ProLiant se použijí pro vývoj softwaru. Compaq
Global Services navíc poskytne hardwarové služby přímo na místě.
Společnost EADS zároveň akceptovala plán Compaqu převést systémy
AlphaServer ze stávající procesorové technologie Alpha na architekturu
Intel Itanium.
Zpět

Nová nařízení v
oblasti bezpečnosti práce
Od ledna 2002
platí v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci dvě nová nařízení
vlády. První se věnuje pracovním úrazům a druhé upravuje poskytování
osobních ochranných pracovních prostředků. Povinností zaměstnavatele je
seznámit své zaměstnance s těmito novými úpravami.
Může tak učinit nejen klasickou formou školení, ale díky e-learningovému
systému Mailem.cz
také prostřednictvím e-mailových schránek svých zaměstnanců.
Lektorka Věra Fišerová (vedle certifikátu Všeobecné bezpečnosti práce má
také dlouholeté zkušenosti v oblasti školení a poradenství BOZP) pro vás
připravila 7 lekcí kurzu Bezpečnosti práce, který je určen pro
kancelářská pracoviště a zahrnuje zmíněná nařízení. Školení probíhá
prostřednictvím e-mailů a šetří nejen čas zaměstnanců, ale především
firemní peníze. Více informací naleznete na
této adrese.
Zpět |
|
Konference, semináře |
Konference ISSS
Ve dnech 25. a
26. března 2002 se bude konat v Hradci Králové již pátá konference
Internet ve státní správě a samosprávě 2002 (ISSS).
Tradiční setkání je zaměřeno na využití informačních a komunikačních
technologií ve veřejné správě.
S představiteli předních firem se setkávají informatici ze všech úřadů
od místních až po centrální. Potkáte zde starosty, primátory, hejtmany a
představitele většiny ministerstev. V kongresovém centru Aldis se schází
téměř 1500 účastníků při bohatém programu. V pěti sálech budou probíhat
semináře, diskuzní fóra, přednášky, prezentace, workshopy. Dojde zde mj.
k vyhlášení cen Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb, Zlatý erb a
Eurocrest. Součástí akce je také doprovodná výstava projektů z oblasti
informačních technologií, hardware a software pro veřejnou správu,
internet, intranet, telekomunikace. Podrobnější informace naleznete na
této stránce.
Zpět

Konference Inforum o elektronických informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference
Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve
vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou
Albertina icome Praha a
VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována
pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním
zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu
managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj.
Součástí konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20.
května. Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních
zdrojů a další firmy. Bližší informace (včetně registračního formuláře)
najdete na této adrese
www.inforum.cz.
Zpět

Osmé Teplárenské dny s
další novinkou
Teplárenské
sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než
miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos
připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny
2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis
v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro
dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná
konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na
současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je
technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u
odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná
integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem “IPPC a jeho
aplikace v energetice”. Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr
odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23.
do 25. dubna třídenní odborná výstava “Alternativní zdroje energie
2002”. Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference “Obnovitelné
zdroje energie”, pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám
blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství,
Teplárenské dny 2002,
zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé.
Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na
kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530
09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a
www.tscr.cz.
Zpět

Ekonomická
konference Manažerské mosty 2002
Přední manažeři strategických firem, nejvyšší představitelé veřejných
institucí, agentur a obchodních komor se ve dnech 27 - 28. března
setkají v Brně v kongresových prostorách Holiday Inn se zástupci
managamentu na ekonomické konferenci s příznačným podtitulem „Firemní
management v praxi úspěšných.“
Fúze a akvizice, řízení firem a alternativní financování jsou stěžejní
témata programu více než dvou stovek manažerů. Program konference je
podřízen záměru dát účastníkům maximální prostor pro jejich obchodní
aktivity. Setkání vrcholových manažerů v neformální části programu
dvoudenní konference je organizováno tak, aby výsledkem účasti bylo
efektivní zhodnocení - nejlépe formou nových obchodních příležitostí.
Informace o programu a registraci nalezne
zde.
V podmínkách české ekonomiky se není třeba obávat omezení vstupu nových
firem do jednotlivých odvětví trhu v důsledku omezené konkurence,
vzniklé hromadným slučováním podniků. Nicméně i toto riziko program
konference nepodceňuje. Kulatý stůl „Regiony a firmy před vstupem do EU“,
který je součástí doprovodného programu, se za přítomnosti politiků,
představitelů obchodních agentur a dalších institucí tomuto tématu bude
věnovat.
Na konferenci přednášejí mj.:
. Miloslav Rut, Country Manager Czech Republic&Slovakia, Cisco Systems
. Tomáš Morávek, generální ředitel a předseda představenstva O.B.Heller
. Ivan Pilný, generální ředitel eTel Česká republika
. Zdeněk Kříž, generální ředitel ICZ
. Vlastimil Veselý, Content Director, First Tuesday Czech Republic
. David Lička, generální ředitel a místopředseda představenstva, Massag
a další.
Pozvání na konfernci přijali mj.:
. Martin Jahn, generální ředitel CzechInvest/Česká agentura pro podporu
zahraničních investic
. Martin Tlapa, generální ředitel Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade
. Luděk Vávra, výkonný ředitel Agentura pro rozvoj podnikání MPO ČR
. Filip Montfort, hlavní právní a ekonomický poradce Česko-evropské
fórum
. Stanislav Juránek, hejtman Jihomoravského kraje,
. František Polách, 1.náměstek hejtmana Jihomoravského kraje
. Petr Duchoň, primátor města Brna
. Ivan Langer, místopředseda Poslanecké sněmovny PČR
. Dagmar Lastovecká, senátorka PČR
Zpět

Bezpečnost informací
ve finančním sektoru
5.ročník
mezinárodní odborné konference „Bezpečnost informací ve finančním
sektoru“ proběhne od 19. do 21. března v Grandhotelu Praha, Tatranská
Lomnice, Vysoké Tatry.
Finanční instituce pravidelně rozšiřují nabídku služeb elektronického
bankovnictví a otevírání bankovních IS zvyšuje nároky na elektronickou
identifikaci obchodních partnerů. Únik důvěrných informací, neoprávněné
čerpání prostředků z účtů klientů může vážně poškodit důvěru v celý
finanční sektor. Zároveň rizikovým faktorem číslo jedna zůstává navzdory
technologickému pokroku stále člověk. Srozumitelná bezpečnostní politika
a bezpečnostní povědomí lidí jsou nevyhnutelným předpokladem primárního
řešení krizových situací. Osobní střetnutí manažerů a odborníků vytváří
prostor na konfrontaci názorů a praktických zkušeností a umožňuje získat
ucelený přehled o problematice informační bezpečnosti.
A právě toto si klade za cíle konference
"Bezpečnosť
informácii vo finančnom sektore", která pokračuje v tradici
konference "Bezpečnosť informačných systémov vo finančnom sektore". Akce
je organizovaná pod záštitou ISACA Czech Republic Chapter a ISACA
Slovakia a za podpory partnera konference - společnosti LOGICA.
Účastníci konference se dozví, jak:
. určit kompetence managementu při tvorbě a prosazování bezpečnostní
politiky
. využít elektronický podpis na identifikaci osob a zabezpečení
důvěrných informací
. odhalit a eliminovat rizika spojená s únikem dat
. zvýšit spolehlivost bankovních informačních systémů a elektronických
distribučních kanálů
. kvantifikovat a optimalizovat náklady na bezpečnost
V programu vystoupí renomovaní odborníci a zástupci firem, kteří se
aktivně podíleli na:
. tvorbě bezpečnostní politiky a strategie
. zvyšovaní bezpečnosti a spolehlivosti bankových
informačně-komunikačních systémů
. zavádění systémů podporujících využívání elektronického podpisu.
Konferenci podporuje společnost UNICOM (reklamní partner) a mediální
partneři:
.
časopis
IT SYSTEM a
webový portál
SystemOnLine.cz z vydavatelství CCB
. časopis EKONOM a vydavatelství ECONOMIA
. časopis PC REVUE
. Hospodářské noviny - Informační technologie
. časopis BURZA a vydavatelství B+ Business Centre
Bližší informace o konferenci naleznete na
této stránce, nebo Vám
je poskytne New Management Conferences - NMC s.r.o. Žilina, tel:
(+421-41) 5166661, 5655229, fax: (+421-41) 5655229, e-mail:
nmc@internet.sk.
Na setkání s Vámi ve Vysokých Tatrách se teší Gabriela Stuchlá, NMC -
koordinátor konference a členové programového výboru, Jiří Donát -
konzultant pre IT a telekomunikácie, Ivan Kopáčik - Gordias, Jiří
Mrnuštík - AEC, Luděk Novák - GiTy, Radimír Rexa - UNICOM, Dana
Rodryčová - ACS Defense, Pavel Staša - I.CZ
Zpět |
|
Případová studie |
Centrální Internetový Server srdcem projektu Internet do škol
V rámci státní informační politiky ve vzdělávání byl zahájen projekt
Internet do škol, jehož cílem je vybudování a následný rozvoj informační
a komunikační infrastruktury (IKI) pro všechny základní a střední školy
v České republice.
V rámci tohoto projektu byl vybudován Centrální internetový server (dále
jen CIS), jehož posláním je jednak zabezpečení činnosti infrastruktury
školského intranetu a jeho monitoring a jednak zajištění „hostingu“ pro
aplikační software, který budou využívat jednotlivá školská zařízení,
připojená do IKI projektu Indoš.
Pokračování
Zpět |
|
Finanční monitor IT firem |
BEA
Systems oznamuje výsledky za Q4 a fiskální rok 2002
Společnost BEA Systems oznámila hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí
a fiskální rok 2002. Ve čtvrtém čtvrtletí dosáhly její příjmy výše 231,3
milionu USD, z toho příjmy z licencí činily 137,9 milionu USD.
Společnost zaznamenala ve čtvrtém čtvrtletí pro forma provozní příjmy ve
výši 42,5 milionu USD a pro forma čistý zisk společnosti BEA činil ve
čtvrtém čtvrtletí 31,3 milionu USD. Pro forma čistý zisk v tomto dosáhl
čtvrtletí 0,07 USD na akcii.
Za fiskální rok končící dnem 31. 1. 2002 zaznamenala společnost BEA
příjmy v hodnotě 975,9 milionu USD, které představují 19% nárůst oproti
819,8 milionu USD za fiskální rok končící dnem 31. 1. 2001. Pro forma
provozní příjmy společnosti BEA dosáhly ve fiskálním roce 2002 výše 178
milionů USD, což je 33,4% nárůst oproti 133,4 milionu USD za fiskální
rok 2001. Ve fiskálním roce 2002 činil pro forma čistý zisk na akcii
0,32 USD, zatímco ve fiskálním roce 2001 činil pro forma čistý zisk na
akcii 0,25 USD.
Mezi klíčové klienty a partnery společnosti BEA Systems patří například
AT&T, Bell Canada, China Construction Bank, China Telecom, CNAM,
Crawford Group, Credit Suisse Group, Deutsche Bank či Ericsson
Telecommunications SpA.
Zpět

ANECT úspěšně zakončila
loňský rok
Systémový integrátor - společnost ANECT - dosáhla v roce 2001 celkového
obratu 442 mil. Kč v České republice a 63 mil. Sk na Slovensku. V České
republice činí 185 mil. Kč obratu služby, což je zhruba 42 % celkové
částky. Zbývajících 257 mil. Kč představuje prodej technického a
programového vybavení.
Zpět

Corpus
Solutions prosazuje koncept otevřených IS
Česká
společnost Corpus, podnikající v oblasti internetových podnikových
informačních systémů a zabezpečení datových komunikací, oznámila
předběžné hospodářské výsledky dosažené v roce 2001.
Celkové tržby společnosti dosáhly částky 2,8 milionu dolarů, což znamená
nárůst obratu o více než 52 %. Tržby za služby činily 0,9 milionu dolarů
oproti 0,6 milionu dolarů v roce 2000. Hrubý zisk společnosti Corpus
Solutions vzrostl o více než 250 % (z 0,16 milionu na 0,6 milionu
dolarů).
V uplynulém roce se společnosti Corpus podařilo posílit pozici
technologické firmy v oblasti komponentově orientovaných otevřených
informačních systémů. Významným krokem bylo vytvoření vlastního
technologického prostředí XQW, které usnadňuje vývoj i provoz otevřených
informačních systémů na bázi XML a Javy.
K silnému rozvoji došlo také v oblasti bezpečnostních řešení a síťové
infrastruktury. Úspěch zaznamenala řešení zajišťovaná formou
outsourcingu infrastruktury bezpečnostních technologií. Zákazník v tomto
případě získává možnost vyšší škálovatelnosti využívaných prvků podle
momentálních aplikačních nároků a zároveň má zajištěnu neustálou
technologickou inovaci řešení bez nutnosti dalších jednorázových
investic.
V uplynulém roce se společnosti Corpus podařilo rozšířit řady zákazníků.
V oblasti státní správy a samosprávy k zákazníkům společnosti patří
například: Ministerstvo spravedlnosti ČR, Úřad vlády ČR, Parlament ČR,
Úřad průmyslového vlastnictví, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR či
Magistrát hl. m. Prahy. Ve finančním sektoru jsou to: eBanka,
Živnostenská banka, Cetelem ČR, Conseq Finance, Škofin a Wood & Company.
V oblasti obchodu a průmyslu jsou to: Čechofracht, Dopravní podnik hl.
m. Prahy, Škoda Praha, Transgas, Koramo, Nissan ČR, Sodexho Pass či
Řízení Letového Provozu ČR.
Zpět

Getronics v roce
2001 posílil finanční pozici
Společnost
Getronics, jeden z největších poskytovatelů služeb a řešení v oblasti
ICT, oznámila celosvětové výsledky za finanční rok 2001. Přes nepříznivý
vývoj celosvětového ICT trhu v loňském roce bylo dosaženo tržeb ve výši
4,149 miliard Euro, což představuje mírný 0,5 % nárůst oproti stejnému
období loňského roku. Zvýšily se rovněž tržby za poskytované služby o
3,6% na 2,8 miliardy Euro (67% celkových tržeb). Provozní zisk (EBITA)
byl ve výši 150 miliónů Euro.
Rok 2001 byl pro Getronics úspěšný ve smyslu posílení finanční pozice
společnosti na trhu. Společnost dokázala vygenerovat pozitivní cash flow
(202 mil. Euro) a snížila dluhy o téměr 40 %. Společnost upevnila vztahy
se svými zákazníky jak na lokální tak i mezinárodní úrovni, získal 45
nových velkých nadnárodních zákazníků (36 % tržeb představují velcí
mezinárodní klienti).
Během roku 2001 dokončil Getronics významnou akvizici společnosti Decan
ve Francii. V tomto trendu hodlá společnost pokračovat i v roce 2002,
kdy se zaměří na posílení pozice na nejdůležitějších evropských trzích.
Zpět

Oskar pokračuje v růstu
K 31. prosinci
2001 měl Oskar celkem 858 400 zákazníků, což znamená meziroční nárůst o
185 %. Jen od října do prosince přitom společnost získala 178 000 nových
uživatelů - více než v kterémkoliv jiném čtvrtletí od svého vstupu na
trh.
Oskar přitom stále pokračuje v razantním růstu. Zatímco před rokem měl
zhruba sedmiprocentní tržní podíl, na konci roku 2001 již s Oskarem
volalo více než 12 procent domácích uživatelů mobilů.
Rok 2001 byl pro Getronics úspěšný ve smyslu posílení finanční pozice
společnosti na trhu. Společnost dokázala vygenerovat pozitivní cash flow
(202 mil. Euro) a snížila dluhy o téměr 40 %. Společnost upevnila vztahy
se svými zákazníky jak na lokální tak i mezinárodní úrovni, získal 45
nových velkých nadnárodních zákazníků (36 % tržeb představují velcí
mezinárodní klienti).
Tržby se v roce 2001 zvýšily z 21,5 na 125,9 miliónu dolarů, v přepočtu
4.772 miliardy korun. Negativní hospodářský výsledek před započtením
úroků, daní a odpisů se podařilo snížit o 49 procent z loňských 82
miliónů USD na 41,6 miliónu dolarů (1.533 mld. Kč).
Zpět |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Business Connect - Hlas, internet i data každé firmě na míru
Contactel uvádí na trh novou službu Business Connect, která představuje
komplexní řešení hlasových, datových a internetových služeb pro malé a
střední podniky s možností výrazné úspory telekomunikačních poplatků.
Řešení nabízí vedle plnohodnotné telefonní služby a přístupu do sítě
internet rovněž možnost datového a hlasového propojení vzdálených
poboček firmy. Služba je díky své modulární koncepci otevřená pro
rychlou aktivaci dalších služeb.
Služba Business Connect je zajímavým řešením pro zákazníky s jednou a
více pobočkami, jejichž měsíční účet za telefonní služby přesahuje 10
000 Kč a pro něž je přístup k internetu a efektivní interní komunikace
nezbytným předpokladem úspěchu.
Spuštěním služby byla završena spolupráce vývojových týmů společností
Contactel a Cisco, které společně více než 6 měsíců pracovaly na
komplexním řešení využívajícím multiservisní směrovače Cisco Systems,
AVVID architekturu a špičkovou technickou infrastrukturu společnosti
Contactel.
Zpět

Řízená konektivita na 2.
vrstvě
Společnost
Allied Telesyn oznámila svůj další řízený přepínač AT-8024GB pracující
na 2. vrstvě. Ten byl navržen s cílem nabídnout zákazníkům cenově
výhodné přepínání, které zároveň obsahuje řadu přídavných funkcí již v
základní sestavě.
Přepínač je, díky použití robustní přepínací architektury s propustností
9,6 Gb/s pro přeposílání paketů a díky funkci řazení paketů dle
priority, určen pro nasazení v malých a středních podnicích,
rozsáhlejších bytových komplexech, hotelích či školách.
Tento přepínač je funkčně bohatě vybaven, mimo jiné označováním paketů
802.1Q VLAN a prioritním řazením IEEE 802.1p, což umožňuje rozdělení
rozsáhlých sítí na malé segmenty a řízení přenosu dle priorit. Když
správci sítě potřebují zaručit pevnou šířku pásma nebo přenášet data
citlivá na časový posun, mohou tyto přepínače snadno nastavit tak, aby
důležité přenosy měly přednost před ostatními. Na všech portech funguje
automatické rozlišení režimu a ochrana před zahlcením a dále je zde
funkce Auto-MDI/X, umožňující snadné připojení dalších přepínačů přes
libovolný port. Ačkoliv lze přepínač AT-8024GB použít jako jednoduché
plug-and-play zařízení, je zde zároveň možný vyspělý management, mimo
jiné prostřednictvím webové správy, SNMP a Telnetu.
Řízený Fast Ethernet L2 přepínač AT-8024GB je základní varianta se 24
porty typu 10/100TX, dvěma rozšiřujícími GBIC sloty a technologií
Enhanced Stacking. Dostupné je v provedení SX pro kratší spoje a ve
verzi LX k propojení na delší vzdálenosti.
AT-8024GB je první přepínač na 2.vrstvě od společnosti Allied Telesyn,
který obsahuje technologii Enhanced Stacking. Ta otevírá správcům sítě
možnost správy více přepínačů, umístěných na různých místech,
prostřednictvím jediné IP adresy. S jejím využitím je možné
prostřednictvím jednoho switche řídit až 24 dalších přepínačů AT-8024GB
(což obnáší 576 portů 10/100TX, resp. celkově 624 portů), to vše přes
jednu IP adresu. Tradiční stohovací řešení totiž vyžaduje, aby byly
přepínače umístěny pár centimetrů od sebe. Množství je obvykle omezeno
na čtyři nebo šest přepínačů a kromě toho jsou k tomu potřeba zpravidla
drahé moduly. Případná změna konfigurace sítě je potom u tohoto
klasického uspořádání časově velmi náročná.
Naproti tomu technologie Enhanced Stacking nevyžaduje fyzickou blízkost
přepínačů ani drahé stohovací moduly a dokáže obsloužit až 24 přepínačů
v jedné síti. Schopnost stohování je obsažena v softwaru, což
zjednodušuje a urychluje změnu konfigurace. S využitím známého Telnet
rozhraní mohou správci sítě rychle vytvářet a upravovat virtuální stohy
přepínačů prostřednictvím jediného řídícího přepínače.
Technologie Enhanced Stacking je zároveň navržena tak, aby chránila
síťový provoz před výpadky způsobenými poruchou přepínače. V případě
výpadku řídícího přepínače u klasickém stohovací sestavy totiž dojde k
zastavení přenosu a výpadku komunikace s ostatními přepínači. Hardwarová
porucha řídícího přepínače u řešení postaveného na Enhanced Stack
způsobí pouze ztrátu paketů směrovaných na tento přepínač. Přenos na
všech ostatních přepínačích zůstane zachován. Dalším stupněm ochrany je
možnost vzdáleného nastavení záložního nebo redundantního řídícího
přepínače.
Zpět

VoIP konferenční telefon
Firma 3Com a
společnost Polycom, která se věnuje konvergenci interaktivních
hlasových, obrazových a datových komunikací, oznámily smlouvu na dodávky
telefonu SoundStation IP 3000 - 3Com NBX. Jedná se o nový konferenční
telefon založený na protokolu IP, který je plně integrován s platformou
3Com NBX.
Takové spojení konferenčního telefonu s IP telefonním systémem nabízí
uživatelům zajímavé řešení konferenčního telefonu pro ústřední i
pobočkové kanceláře.
Konferenční telefon SoundStation IP 3000 - 3Com NBX přináší výhody
technologie hlasu přes IP (VoIP) do konferenčních místností. Chová se
jako síťové zařízení, které lze připojit do jakékoli ethernetové zásuvky.
Poskytuje stejný plně duplexní zvuk jako tradiční konferenční telefony
Polycom a přitom uživatelům zpřístupňuje všechny funkce, které očekávají
od IP telefonů.
Rozhraní poskytuje přímo z konferenční místnosti přístup k funkční
výbavě systému 3Com NBX včetně plného přístupu k hlasové poště,
přepojování hovorů, interních seznamů jmen a možnosti přidávat další
účastníky. Navíc konferenční telefon SoundStation IP 3000 - 3Com NBX
podporuje vzdálené kanceláře a uživatele, kteří pracují z domova.
Platforma NBX je založena na obecných standardech a poskytuje jedinou
infrastrukturu pro hlasovou a datovou komunikaci. Díky tomu mohou
zákazníci využívat klíčové vlastnosti a aplikace systému NBX. Například
aplikace virtuální vyhrazené linky umožňuje zákazníkům uskutečňovat
konferenční hovory po rozlehlé síti (WAN) a šetřit tak poplatky za
dálkové nebo mezinárodní hovory. Konferenční telefon také poskytuje
vysokou úroveň integrace, jaké se tradiční systémy PBX nevyrovnají.
Konferenční telefon by měl být celosvětově k dispozici od března 2002 a
bude se prodávat prostřednictvím autorizovaných prodejců společností
3Com a Polycom. Cena telefonu je 37 000 Kč a cena licence na platformu
3Com NBX je 3 700 Kč.
Zpět

Server NBCOlympics.com
tak trochu nestíhal
Firmy Mercury,
partner firmy LBMS pro oblast testovacích nástrojů, a Jupiter Media
Metrix, oznámily, že ačkoli počet čtenářů webu
NBCOlympics.com
daleko překročil počet návštěvníků na libovolném jiném olympijském webu
Zimních olympijských her 2002, server NBCOlympics.com trpěl relativně
slabou technickou výkonností.
Data měření Media Metrix ukazují, že provoz na NBCOlympics.com dosáhl
špičky mírně přes dva milióny jedinečných návštěvníků 21. února, zatímco
olympijský kanál webu
CNNSI.com a
SaltLake2002.com soupeřily o druhé a třetí místo s 683 000 a 666 000
jedinečnými návštěvníky. Data společnosti Mercury Interactive ukazují,
že průměrná doba odezvy na URL na serveru NBCOlympics.com byla devět
sekund, zatímco u všech ostatních webových serverů to bylo v průměru
sedm sekund.
Podle výkonových statistik Mercury Interactive byla průměrná dostupnost
adres URL na sledovaných olympijských webech 99,2 procenta a pouze u
šesti procent stránek trvalo jejich načtení déle než osm sekund. Při
měření ukázkových transakcí, které zahrnovaly přidávání položek do
košíku, přihlašování a placení u pokladny, společnost Mercury zjistila,
že pouze 95 procent transakcí bylo k dispozici a u celých 13 procent
transakcí trvalo jejich zpracování déle než osm sekund. Výkon odpovědí
na URL a dostupnost se sice proti předcházejícím olympijským ročníkům
zlepšily, ale rychlost transakcí stále zůstává problematická.
Ředitelka produktového marketingu společnosti Mercury, Diane Hagglund
dodává: „Z technického hlediska si olympijské weby vedly relativně dobře
v porovnání s předcházejícími roky, kdy prestižní olympijské weby trpěly
notoricky slabým výkonem. Avšak ožehavými oblastmi serverů zůstávají
on-line obchodní transakce, které přitom velmi těsně souvisí s příjmy
společností.“
Zpět |
|
Informační společnost |
Nový člověk ve vedení
Avaya ČR a SR
Ředitelem pobočky pro Českou a Slovenskou republiku se u Avaya stal s
platností od 1. března Vlastimil Šolc.
Pan Šolc pracuje v pražské pobočce společnosti Avaya od jejího vzniku v
České republice. Před svým jmenováním zastával pozici Product and Sales
support manager. Své mnohaleté zkušenosti z oblasti telekomunikací
získal mimo jiné i ve společnostech AT&T a Lucent Technologies, kde
předtím pracoval.
Zpět

ICL se přejmenuje na
Fujitsu Services
Fujitsu
Limited, v oblasti IT služeb jedna z největších společnost na světě a
lídr japonského trhu, oznámila organizační změny, která jí má umožnit
rozšířit kapacity pro Infrastructure Services a Consulting &
Applications v Evropě a v Severní Americe.
Vytvoří dvě nové společnosti pod společnou značkou Fujitsu. Tyto nové
subjekty - Fujitsu Services a Fujitsu Consulting - zahájí svou činnost v
dubnu 2002. Vznikají těsnější integrací firem ICL, DMR Consulting a
dalších součástí skupiny Fujitsu.
Fujitsu Services s ústředím v Londýně využije silné stránky ICL a zaměří
své služby na správu a outsourcing IT infrastruktury, např. stolních
počítačů, sítí a datových center, a na kompletní sortiment souvisejících
služeb, od konzultací v oblasti infrastruktury, přes integraci systémů v
podnicích a organizacích a jejich rozšiřování na další místa, až po
školení a vzdělávání.
Také v České republice se současná společnost ICL ČR, přejmenuje. Od 1.
dubna 2002 začne působit pod obchodním jménem Fujitsu Services, s.r.o.
Jiří Košťál, generální ředitel ICL ČR, však uvedl, že „se mění pouze
jméno, struktura firmy i portfolio služeb zůstávají stejné“.
Zpět

Coma v nových prostorách
Dne 6. března
proběhla v Praze na Šafránkově ulici slavnostní akce. Firma COMA
zálohovací systémy zahajovala provoz v nových prostorách, k jejichž
slavnostnímu otevření a prohlídce pozvala své partnery a významné
zákazníky. Po přivítání seznámili zástupci vedení přítomné hosty s
historií firmy a s důvody, které je vedly k radikálnímu rozšíření
aktivit v Praze.
Jak již název napovídá, firma COMA zálohovací systémy byla založená s
cílem věnovat se především oblasti bezpečného ukládání a zálohování dat.
Svému záměru zůstala věrná dodnes. S rozvojem aktivit souviselo
rozšiřování společnosti, takže dnes firma působí v Praze, Ostravě,
Bratislavě a má dceřinnou společnost také v Polsku. Rozvoj aktivit,
zvyšování počtu zákazníků a jejich rostoucí zájem o zabezpečení dat byly
základními důvody, které vedly firmu k rozhodnutí rozšířit radikálně své
aktivity v Praze a vytvořit jedinečné „Centrum bezpečnosti dat“.
Na jednom místě je zde možno si prohlédnout řadu diskových polí,
zařízení pro zálohování dat a další zajímavá řešení, mezi která patří
řešení pro archivaci a správu elektronické pošty, řešení pro digitální
archivaci dat, řešení pro hardwarové kryptování dat, či řešení pro
zajištění chodu aplikací na 99,999 %.
V nových prostorách bude předváděcí centrum nových technologií, budou se
zde konat odborné semináře, zaměřené na jednotlivé oblasti IT, které
zajímají zákazníky. Budou zde rovněž prezentována řešení, jejichž obsah
si sestaví zákazníci dle toho, co je zajímá a co potřebují vyřešit. Bude
zde možnost ozkoušet si i zařízení, o kterých se zákazníci doví na
odborných seminářích.
Po sérii přednášek si hosté prohlédli nové prostory firmy, jejichž
součástí je i netradičním kruhová místnost zvaná „COLOSEUM“ , kde je
soustředěna moderní, špičková technika předních výrobců. Zde až do
odpoledních hodin probíhaly neformální rozhovory i odborné diskuse nad
nabídku diskových polí, zařízení pro zálohování dat a dalších zajímavých
řešení, která firma s úspěchem nabízí.
Zpět

Sybase ČR uzavřela distributorskou smlouvu se společností Informatica
Společnost Sybase ČR oznámila rozšíření lokální distributorské smlouvy
se společností Informatica o působnost pro střední a východní Evropu.
Tato smlouva navazuje na probíhající spolupráci obou firem v rámci České
republiky, kde v předchozím období Sybase ČR úspěšně dodávala produkty
společnosti Informatica.
V rámci distributorské smlouvy bude Sybase ČR nabízet produkty
společnosti Informatica jak v rámci svých projektů, tak jako nezávislá
otevřená řešení a nástroje.
Společnost Informatica je dodavatelem nástrojů v oblasti integrace dat
pro systémy datových skladů a Business Inteligence. V České republice
byly nasazeny například systémy PowerCenter, PowerMart a PowerPlug v
projektech datových skladů pro společnosti Ahold a Komerční banku.
Zpět
|
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|