HLEDEJ
 V SEKCI
 

27. února 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální příloha 

Časopis IT System - výtisk *ZDARMA*

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Detekce průniku do hostitelského počítače v reálném čase
Jak rychle a efektivně implementovat veřejné klíče
Propojení čtečky smart cards s tokenem RSA SecurID
Corpus se stal dodavatelem řešení v oblasti bezpečnosti pro IPS Skanska
QUEST Software integruje produkt Knowledge Xpert
Databázový systém Oracle9i na serverech PrimePower
IBM spojila WebSphere Commerce a WebSphere Portal
Sybase a jeho aktivita na poli webových služeb
CRM řešení Avaya na železe IBM
Dura Automotive v Kopřivnici se rozhodla pro ERP systém BPCS
Cleverlance se stala partnerem Sunu pro iPlanet

Finanční monitor IT firem
Compaq ČR završil další úspěšný rok
IDS Scheer ČR se daří dobře
Navision ve světě a u nás
Logica opět s dobrými výsledky
Sybase boduje na asijských trzích
IFS pokračuje v růstu zisků a zvyšování podílu na trhu
Citrix zveřejnil výsledky hospodaření za 4Q

Konference, semináře
Bezpečnost informací ve finančním sektoru
Pátý technický seminář pro administrátory a klíčové uživatele IS
Školení Cisco produktů

Internet, komunikace a sítě
Symantec nabízí nová řešení firewallu a VPN
Sjednocená a bezpečná komunikace přes VPN

Informační společnost
Fujitsu Siemens generálním partnerem divadla Ta Fantastika
Jan Mrázek řídí expanzi firmy Adastra v Severní Americe
Hermansen odstupuje z funkce ředitele společnosti Telenor

Contactel posiluje marketingový tým
 

Podnikové aplikace

Detekce průniku do hostitelského počítače v reálném čase
Společnosti IBM se rozhodla nasadit do užívání program Intruder Alert ve verzi 3.6 od firmy Symantec, který je určen pro monitorování neoprávněného průniku do aplikací provozovaných na hostitelských počítačích.
Jestliže Intruder Alert detekuje hrozbu, v závislosti na předem definovaných bezpečnostních politikách, vydá varování nebo přijme jiná protiopatření, aby zabránil ztrátě nebo krádeži informací.
IBM využije schopnosti produktu Symantec Intruder Alert k vytvoření takové první linie obrany v jejích prostředích hostování webu. Zároveň IBM rozšíří tuto bezpečnou infrastrukturu o svůj vlastní produkt Tivoli Risk Manager, který bude spravovat a uvádět do vzájemné souvislosti bezpečnostní informace z různých bezpečnostních zařízení a technologií, včetně antivirových systémů, firewallů a systémů detekce vniknutí. S pomocí tohoto softwaru je možno v celém prostředí zákazníků uvést do vzájemné souvislosti varování, okamžitou reakci na útoky, proaktivní diagnostiku a hodnocení bezpečnosti.
Intruder Alert, jako doplněk firewallů a jiných prvků řízení přístupu, umožňuje vývoj preventivních bezpečnostních politik, které zabraňují odborně zdatným hackerům a neoprávněným uživatelům se zlými úmysly ve zneužití systémů, aplikací a dat. Administrátoři mohou souběžně z centrální konzoly vytvářet, aktualizovat a implementovat politiky a bezpečně sbírat a archivovat auditní protokoly pro potřeby analýzy incidentů, to vše při zachování dostupnosti a integrity systémů.

Zpět

 

Jak rychle a efektivně implementovat veřejné klíče
Společnost Computer Associates (CA) představila systém zabezpečení eTrust PKI 2.0, který má podnikům umožnit rychleji zavádět infrastrukturu veřejných klíčů (PKI). Představené řešení se proto vyznačuje především zjednodušenou implementací, která šetří jak náklady na zavedení, tak při provozu umožňuje rychlejší aktivaci a deaktivaci vztahů v rámci elektronického podnikání, zabezpečených metodou PKI.
Práce s eTrust PKI má být podle tvůrců tak snadná, že uživatelé by měli být schopni začít pracovat s aplikací infrastruktury veřejných klíčů ve svých systémech elektronického podnikání během jedné hodiny nebo i kratší doby.
Na rozdíl od neintegrovaných sad nástrojů pro PKI zahrnuje eTrust PKI i svůj adresář pro škálovatelnost a vydávání certifikátů bez dalších příprav. Součástí řešení eTrust PKI je také zabudovaný odpovědní systém založený na protokolu OCSP (Online Certificate Status Protocol), který zajišťuje ověřování identity účastníků v reálném času.
Technologii eTrust PKI 2.0 využívá již nyní například oddělení motorových vozidel (MVD) arizonského ministerstva dopravy pro zjednodušení své práce. „Zákony státu Arizona umožňují zplnomocněným osobám získávat informace týkající se řidičů na základě vyplněné a podepsané žádosti, podané na MVD. Tento manuální postup je časově náročný a vytěžuje pracovníky MVD, kteří by jinak mohli pomáhat ostatním klientům,“ říká Derek Rushing, z arizonského ministerstva dopravy. „Řešení eTrust PKI se podílí na zabezpečení internetového formuláře žádosti o informace pomocí digitálních certifikátů, které poskytují kvalitní ověření identity a bez odmítání při nepřetržitém přístupu k informacím bez nutnosti lidského zásahu.“
eTrust PKI 2.0 také bez problémů spolupracuje s ostatními zabezpečovacími technologiemi eTrust, jako např. eTrust Web Access Control, která v současnosti existuje v beta verzi, a eTrust Single Sign-On. Integrace řešení eTrust PKI s těmito systémy poskytne zákazníkům systém „na klíč“ pro ověření údajů jak přes web, tak prostřednictvím systému klient/server.
Stejně jako ostatní produkty z rodiny eTrust i eTrust PKI využívá technologii „ca smart“ pro integraci s produkty třetích stran.

Zpět

 

Propojení čtečky smart cards s tokenem RSA SecurID
Společnost RSA Security představila svůj další produkt pro zabezpečení podnikových sítí a dat - SecurID ComboReader. Tento systém spojuje zabezpečení zajišťované tokenem RSA SecurID s výhodami mobilní čtečky smart cards.
Karty posilují zabezpečení elektronického obchodování a mohou najít uplatnění v celé řadě oblastí, včetně přístupu do systému, firemních identifikátorů a přístupu do objektů. Autentizátory RSA SecurID se zase používají k zabezpečenému přístupu do virtuálních soukromých sítí a do aplikací se vzdáleným přístupem, webových serverů, síťových operačních systému a bezdrátových sítí.
Systém RSA SecurID je řešení dvoufaktorové autentizace, jež dnes využívají organizace k ochranně cenných dat na sítích. Ve spojení se software RSA ACE/Server pracuje systém RSA SecurID ComboReader v síti jako karta ATM - vyžaduje tedy, aby se při přihlašování uživatelé identifikovali dvěma jedinečnými prvky - něčím, co znají, a něčím, co mají, před tím než jim bude garantován přístup.
RSA SecurID ComboReader je navržen tak, aby podniky mohly postupem času začít pro výkonnější elektronické zabezpečení využívat spolu se standardním tokenem RSA SecurID i čtečky smart cards. Vybavování uživatelů čtečkami smart cards bylo v minulosti mnohdy nákladné a časově náročné. Tento produkt však umožňuje již dnes zavést tokenovou technologii firmy RSA Security a pomalu se chystat na zavedení smart cards.
Celý systém lze nakonfigurovat tak, aby pracoval jako kartový, nebo pinpadový token s RSA ACE/serverem, RSA ACE/agenty a celým souborem partnerských produktů RSA SecurID. V propojeném módu funguje systém jako přenosný kartový terminál ovladatelný z PC/SC. Díky podpoře sériového i USB propojení si může uživatel v kanceláři zařízení odpojit od sériového portu pracovní stanice Windows NT a doma je připojit pomocí USB kabelu k osobnímu počítači s Windows 2000.
Zařízení RSA SecurID ComboReader jsou nabízena ve dvouleté, tříleté a čtyřleté konfiguraci a zcela bez problémů je lze integrovat s produkty RSA Security smart cards.

Zpět

 

Corpus se stal dodavatelem řešení v oblasti bezpečnosti pro IPS Skanska
Společnost Corpus Solutions zvítězila ve výběrovém řízení na řešení bezpečnosti přístupu k centrálním informačním systémům ve společnosti IPS Skanska. Součástí výběrového řízení je dodávka a implementace technologií společnosti RSA Security zajišťující silnou autentizaci uživatelů v přímé vazbě na produkty typu firewall od společnosti Check Point.
Součástí výběrového řízení bylo rovněž technické předvedení celého řešení na omezené množině uživatelů. Společnost Corpus uspěla díky vhodně koncipované struktuře produktů založených na technologiích společnosti RSA Security navázaných na firewall firmy Check Point Software Technologies. Společně s dodávkou technologií a bezpečnostního řešení byla uzavřena servisní smlouva, která garantuje vykonávání servisních služeb spojených s dodaným řešením na období 4 let. Autentizace vybraných skupin uživatelů ve společnosti IPS Skanska je postavena na technologiích firmy RSA - ACE Server a SecureID Key Fob - a představuje vyvážené řešení z hlediska snadné implementace do stávající síťové infrastruktury.
IPS Skanska je největší stavební společností v České republice. V současnosti tvoří strukturu skupiny IPS Skanska ředitelství společnosti a 6 divizí (Pozemní stavitelství Čechy, Pozemní stavitelství Morava, Dopravní stavitelství, Project Development, Beton a stavební technologie a divize Slovensko).
K nejvýznamnějším realizovaným zakázkám roku 2001 patří obytný soubor Tulipán v Praze 4 či Rokytka IV. v Praze 9, mezi dopravními stavbami je to modernizace trati Moravský Písek - Huštěnovice (II. etapa) a z ostatních projektů například Philips Picture Tubes Technology Center v Hranicích na Moravě nebo Shopping Park Ostrava.

Zpět

 

QUEST Software integruje produkt Knowledge Xpert s vývojovým prostředím MS Visual Studio
Společnost QUEST Software (v České republice a na Slovensku zastoupena společností PER4MANCE ohlásila spojení produktu Knowledge Xpert for SQL Server s kompletní sadou produktů Microsoft Visual Studio, včetně programovacích nástrojů Visual C++, Visual Basic a Visual InterDev. Knowledge Xpert je technický referenční nástroj, který pomáhá vývojářům a DB administrátorům rychleji psát lepší programy.
Visual Studio je nejpoužívanější vývojové prostředí pro MS programátory a integrace s tímto prostředím umožní společnosti Quest Software oslovit databázové specialisty na MS SQL Server a nabídnout jim základní informace, schémata a příklady kódu, které mohou využít pro vytvoření efektivnějšího databázového prostředí.
Knowledge Xpert for SQL Server je přímo dostupný z jakékoliv komponenty Microsoft Visual Studia a pokrývá celý životní cyklus tvorby programu v Microsoft Transact - SQL (T-SQL). Uživatel má k dispozici stovky témat, základní informace, nejlepší postupy a vzory kódu, potřebné k psaní efektivních a stabilních programů.
Podle průzkumu provedeného mezi více než 1 500 DB administrátory a vývojáři bylo zjištěno, že Knowledge Xpert může dát okamžitě odpověď na nejméně 70 - 80 % vývojářských a administrátorských dotazů. Všichni uživatelé, od nováčků až po experty, mohou být daleko lépe seznámeni s komplexními databázovými technologiemi a mohou dosáhnout zdokonalení svých znalostí, zvýšení produktivity, kvalifikace a zkušeností.
Knowledge Xpert:
. vytvořili renomovaní odborníci jako Kevin Kline a Baya Pavliashvili
. dodává stovky témat, která pokrývají celý životní cyklus programování v T-SQL, od základních až po pokročilé techniky programování
. poskytuje ucelenou knihovnu programů, včetně mnoha hotových T-SQL procedur a funkcí, které mohou být vloženy přímo do aplikací, čímž se ušetří stovky programovacích hodin
. je plně integrován s produktem QUEST Spotlight on SQL Server, což umožňuje uživatelům velmi důkladně diagnostikovat konkrétní problémy uvnitř každé komponenty databáze
Při rutinním provozu aplikací v prostředí MS SQL server lze použitím Knowledge Xpert dosáhnout velmi rychlé návratnosti vložených prostředků neboť se oproti běžnému prohledávání manuálů nebo vyhledávání informací na Internetu velmi podstatně zkrátí čas potřebný pro vyhledání informací kritických pro řešení různých provozních a výkonnostních problémů.

Zpět

 

Databázový systém Oracle9i na serverech PrimePower
Společnosti Fujitsu Siemens a Oracle ohlásily dostupnost poslední verze databáze Oracle9i Real Application Clusters i na serverech PrimePower (Solaris/Sparc) v kombinací s clusterovou technologií PrimeCluster.
Oracle9i Real Application Clusters je jednou z hlavních technologií používaných k zajištění vysoké dostupnosti pro databázi Oracle9i. Tato technologie poskytuje dostatečnou rozšiřitelnost, dostupnost s podporou všech typů potřebných aplikací. Kromě toho umožňuje při využívání clusterového prostředí spouštět aplikace beze změn.
Společnost Oracle potvrdila certifikaci databáze Oracle9i Real Application Clusters (9.0.1.0.0 32 bit) v kombinaci s operačním systémem Solaris V8 01/01 a technologií PRIMECLUSTER na podnikových UNIX serverech společnosti Fujitsu Siemens v konfiguraci dvou modelů serverů PrimePower 400, každý se 4 CPU a 4 GB RAM, sdílený prostor pro ukládání FibreCat, připojení FC kanálem, celková kapacita 200 GB. Propojení clusterů je přes 2x Gigabit Ethernet vyhrazený pro propojení clusterů a 1x Fast Ethernet propojující každý systém k síti Oracle, 2 lokální disky po 36 GB v každém systému.

Zpět

 

IBM spojila WebSphere Commerce a WebSphere Portal
Společnost IBM oznámila integraci svých produktů WebSphere Commerce a WebSphere Portal, ke kterým zároveň přibyly další vlastnosti a rozšířily se jejich možnosti.
Nové řešení je založeno na vylepšeních, zahrnujících služby, které by měly napomoci při rychlejším a snadnějším budování integrovaných portálů, sloužících pro provoz e-commerce. Díky novým vlastnostem by bylo možné k těmto portálům přistupovat jak pomocí klasických PC, tak i pomocí bezdrátových zařízení, jako jsou PDA či mobilní telefony.
Integrace produktů WebSphere Commerce a WebSphere Portal dovoluje vytvářet personalizovaná prostředí pro oba základní typy e-business, tedy B2B i B2C. WebSphere Portal najdete už v produktu WebSphere Commerce Suite Pro, verze 5.1, kterou nabízí IBM a její obchodní partneři již nyní.

Zpět

 

Sybase a jeho aktivita na poli webových služeb
Pojem „webové služby“ lze volně definovat jako směr vytváření různorodých softwarových komponent automatizovaně komunikujících mezi sebou za použití internetových technologií. Dalším, kdo se k této definici připojil nejen slovy, ale i činy je společnost Sybase.
Sybase se rozhodl, že podpoří iniciativu Web Services Interoperability Organization (WS-I), která je zaměřena na vývoj standardů pro webové služby a aktivitu OASIS (Organization for Structured Information Standards), zároveň vytvořil i svou vlastní strategii na tomto poli IT.
Díky tomu jsou technologie Sybase připraveny na poskytování webových služeb. Umožňují zpřístupnit pomocí nich škálu stávajících softwarových komponent, které zahrnují Enterprise Java Beans, databázové uložené procedury, komponenty CICS, aplikační balíky jako je SAP, PeopleSoft a Siebel a mobilní a bezdrátové služby. V blízké budoucnosti rozšíří Sybase tuto podporu i na C a C++ komponenty a PowerBuilder NVO (Non-Visual Objects) stejně tak jako na adaptéry pro ERP a aplikace CRM i adaptéry zaměřené na vertikální trhy jako jsou například zdravotní a finanční služby.
Dále Sybase nabízí řešení umožňující společnostem adaptovat webové služby při různých příležitostech díky produktům sloužícím k přemostění heterogenních technologií a architektur. To umožňuje zákazníkům zvolit si vlastní kombinaci technologií a/nebo platforem pro vývoj a rozvoj webových služeb.
Členy Web Services Interoperability Organization (WS-I) jsou kromě Sybase i společnosti jako například Accenture, BEA, Borland, Compaq, Daimler/Chrysler, Fujitsu, Ford Motor, Hewlett-Packard, IBM, Intel, J.D. Edwards, Microsoft, Oracle, SAP, Qwest Communications, SAS či United Airlines atd.

Zpět

 

CRM řešení Avaya na železe IBM
Společnosti Avaya a IBM se rozhodli uzavřít alianci za účelem vzájemného spojení systému pro správu zákaznických vztahů (CRM) Avaya s middlewarem, technologií eServer a řešeními e-business od společnosti IBM. Zároveň se budou společně podílet na přípravě nových řešení CRM, které se stanou součástí portfolia IBM.
Podle smlouvy Avaya optimalizuje své systémy, aby vyhovovaly standardům Java J2EE pro vývoj webových aplikací podnikové třídy. Mezi ně patří IBM WebSphere Application Server a databázový software IBM DB2 pracující na platformě operačních systémů AIX a NT pro produktové řady IBM eServer, pSeries a xSeries. Avaya bude rovněž svým zákazníkům doporučovat produkty infrastruktury IBM e-business jako preferované technologie.
Základem aliance Avaya-IBM je dohoda mezi oběma společnostmi oznámená v září 2001. Podle ní již IBM Global Services vyvinula konzultační a implementační služby, které doplňují různé produkty a služby Avaya včetně sjednocených komunikací, řešení CRM a webových aplikací e-businessu. Společný vývojový program na vytvoření produktu Avaya Unified Messenger kompatibilního s Lotus Notes je již v pokročilé fázi a dostupnost tohoto společného produktu Avaya a IBM se očekává ve druhém čtvrtletí roku 2002.
Řešení Avaya CRM, která budou součástí portfolia řešení IBM e-business, zahrnují následující nástroje:
Interaction Management (tj. správa komunikací) jsou aplikace, které podnikům umožňují komunikovat se zákazníky prostřednictvím různých komunikačních kanálů včetně internetu, elektronické pošty, chatu, webového zpětného volání, hlasové pošty a faxu.
Commitment Management (tj. správa závazků) jsou aplikace, které podnikům pomáhají dodržovat sliby zákazníkům tím, že automatizují předvídatelné činnosti a opakované podnikové procesy a současně obstarávají komunikaci uvnitř organizace tak, aby vyhovovaly požadovaným úrovním zákaznických služeb i záměrům podniku.
Business Intelligence jsou aplikace, které poskytují přístup k životně důležitým datům podniku a umožňují jejich pochopení v souvislostech. Tak podnikům pomáhají rozhodovat o svých iniciativách v oblasti služeb, komunikací nebo marketingu.

Zpět

 

Dura Automotive v Kopřivnici se rozhodla pro ERP systém BPCS
Americká společnost Dura Automotive patří k největším automobilovým dodavatelům na světě. Ve svých 82 závodech v 13 zemích světa vyrábí řídící systémy, interiérové prvky a dveřní moduly pro většinu světových automobilek. Společnost vlastní rovněž rozsáhlé výrobní kapacity v jihočeské Blatné a Strakonicích. Na základě dobrých zkušeností z těchto svých provozů se v rozhodla postavit zcela novou továrnu na výrobu bovdenů pro osobní automobily v severomoravské Kopřivnici.
Na sklonku roku 2001 se v rámci příprav na zahájení výroby, které se plánuje na červenec 2002, vedení společnosti rozhodovalo jakým informačním systémem podpořit veškeré aktivity kopřivnického závodu. Dura Automotive System CZ se nakonec rozhodla pro implementaci ERP systému BPCS od společnosti SSA Global Technologies.
Celý projekt bude realizován v úzké kooperaci francouzského implementačního týmu společnosti Dura a české společnosti Aimtec. Součástí implemntace je jak školení uživatelů systému BPCS, tak i integrace EDI a systému pro sběr dat.
Dura Automotive Systems CZ se tak stala dalším z dodavatelů automobilového průmyslu v České a Slovenské republice, který spoléhá na ERP systém BPCS a služby společnosti Aimtec a.s.. Mezi dalšími uživateli jsou například TRW Lucas Autobrzdy, Rieter, Faurecia, Lear Corporation, HŽP či Invensys.

Zpět

 

Elektronické školení ve společnosti Eurotel
Eurotel začal používat e-Learning pro školení svých zaměstnanců. Firma využívá řídící systém Tutor2000 společnosti Kontis, který provozuje formou outsourcingu. Provozovatel mobilní sítě v tomto systému začal školit své zaměstnance pro oblast Zdokonalování odborné způsobilosti řidičů.
Kurz obsahuje výklad všech oblastí potřebné teorie s animacemi, ke každé oblasti cvičební testy s ukázkami správných odpovědí, závěrečný zkušební test pro ověření připravenosti a konečný test pro certifikaci absolvování kurzu.
Součástí dodávky byla zakázková úprava systému Tutor2000 pro integraci s již používaným systémem evidence v Eurotel a rozšíření obsahu kurzu dle specifických požadavků společnosti Eurotel.

Zpět

 

Cleverlance se stala partnerem Sunu pro iPlanet
Společnost Cleverlance uzavřela smlouvu s firmou Sun Microsystems, na jejímž základě se bude podílet na implementaci a tvorbě zákaznických řešení na platformě iPlanet s orientací na zabezpečené aplikace.
iPlanet je aplikační platforma založená na prostředí Sun Open Net Enviroment (Sun ONE) a svým uživatelům nabízí komplexní serverové služby. Kromě základních vlastností, jako jsou distribuované a asynchronní služby, podporuje i další současné standardy jako je SOAP, LDAP, EDI atd.

Zpět


ITC Prague


Finanční monitor IT firem

Compaq ČR završil další úspěšný rok
Není mnoho firem, respektive jejich zastoupení v České republice, které se mohou dlouhodobě pochlubit slušnými hospodářskými výsledky vyznačujícími se i prakticky stálým růstem. Jednou z takových výjimek je Compaq ČR.
Za celý kalendářní rok zaznamenal Compaq růst obratu o 18,1 %, celkový počet prodaných jednotek vzrostl dokonce o 54,3 %.
Činnost zákaznického centra a on-line obchodu CompaqPlus podpořila celkový růst především v oblasti středních a menších firem. Podíl objemu zakázek uzavřených přes Zákaznické centrum na celkovém obratu společnosti vzrostl meziročně ze 7 % na 17 %. Objem uzavřených zakázek vzrostl dokonce o 179 %. Počet objednávek přes CompaqPlus vzrostl meziročně o 15 % a objemově tvořil více než 10 % celkového obratu pobočky.
Divize Access Business Group (ABG) dosáhla v roce 2001 meziročního nárůstu obratu o 26 %. Počet prodaných jednotek vzrostl o více než polovinu (58 %). Významným přispěvatelem růstu divize ABG je oblast notebooků rostoucí meziročně o 62 %. Za zmínku stojí, že v roce 2001 dodal Compaq na český trh celkem 5310 ks populárních handheldů iPAQ Pocket PC. Podíl divize ABG na celkovém obratu společnosti v roce 2001 činil 43,5 %.
Divize Enterprise Business Group (EBG) zaznamenala růst obratu o 15,6 % ve srovnání s rokem 2000 a počet prodaných jednotek vzrostl o 9,1 %. Tato divize vytvořila plných 34 % obratu společnosti. Divize Compaq Global Services dosáhla meziročního nárůstu obratu o 8,3 %. Na celkovém obratu společnosti se podílela 22,5 %.
Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2001 (končící 31. prosincem 2001) vzrostl obrat Compaqu o 5,6 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku a celkový počet prodaných jednotek se zvýšil o 30,3 %. Téměř polovinu obratu (48,2 %) vytvořila divize ABG.
Největší projekty uskutečněné ve čtvrtém čtvrtletí:
Ve společnosti RadioMobil Compaq dokončil druhou fázi projektu REPA, která zajišťuje on-line dobíjení předplacených karet TWIST. Compaq společně se svými partnery dokončil rovněž výstavbu celorepublikové datové sítě WAN informačního systému státní sociální podpory (IS SSP) pro Ministerstvo práce a sociálních věcí a rozběhl pilotní projekty nasazení profesních a klientských čipových karet pro identifikaci pracovníků a klientů systému státní sociální podpory vůči IS SSP. Implementace čipových karet „startuje” také využití elektronického podpisu v resortu MPSV.
Jako systémový integrátor Compaq realizoval dva významné projekty ve sklářské společnosti Glaverbel Czech, kde se konzultačně a metodicky podílel na migraci kompletní infrastruktury společnosti na Windows 2000 a nasadil nový cluster pro řízení výroby s operačním systémem OpenVMS. Projekt zahrnoval také kompletní dodávku infrastruktury (servery AlphaServer, disková pole StorageWorks, infrastruktura SAN, síťové produkty Cisco).

Zpět
 

IDS Scheer ČR se daří dobře
Společnost IDS Scheer ČR dosáhla za rok 2001 při obratu 7,1 milionů Euro EBIT 1,1 milionu Euro, což činí 15,5 %. Růst obratu oproti roku 2000 činil 31 %.
Celá mezinárodní skupina IDS Scheer dosáhla obratu téměř 161 milionů Euro, což znamená ve srovnání se 125,8 milionu Euro v předcházejícím roce 28% růst obratu.
V posledním čtvrtletí roku 2001 IDS Scheer dosáhla nejvyššího čtvrtletního obratu ve své historii (44 mil. Euro). Navzdory tomu, že v loňském roce ekonomičtí odborníci předpokládali pokles trhu, skupina IDS Scheer dosáhla v roce 2001 EBIT 5,5 %. Na konci roku 2001 zaměstnávala skupina IDS Scheer 1 457 zaměstnanců, což znamená ve srovnání s 1 306 zaměstnanci na konci roku 2000 růst o 12 %.
Dobrých výsledků dosáhly rovněž zahraniční pobočky IDS Scheer. Jejich obrat se oproti 36,2 mil. Euro v roce 2000 zvýšil o 79 % na 64,8 mil. Euro. S výjimkou pobočky v USA se rovněž zvýšila jejich ziskovost. Vzhledem k tomu, že část obratu IDS Scheer je realizována v zahraničí, činí obrat realizovaný mimo území Německa celkem 74,6 mil. Euro, což znamená 46 % obratu celé skupiny.
Mezi nejvýznamnějšími světovými zákazníky, kteří v poslední době podepsali kontrakty s IDS Scheer, jmenujme alespoň Airport Singapore, US Navy, Oko Bankki (Finsko), Telia Mobile (Švédsko), Bystronic Laser (Švýcarsko), Paperlinx Australia, GlaxoSmithKline (Polsko), Rijecka Banka (Chorvatsko), Nationale Health Insurance Fund of Bulgaria (NHIF), Jihomoravská energetika (Česká republika), Swisscom, Tele DK (Dánsko) či Erste Bank of Austria.
Společnost IDS Scheer ČR působí na českém trhu již více než osm let. V červnu 2001 byla po rok a půl trvajícím členství v IDS Scheer group přímo začleněna do společnosti IDS Scheer. Dnes je IDS Scheer ČR nejsilnější pobočkou IDS Scheer v regionu střední a východní Evropy.
V lednu 2002 byl novým výkonným ředitelem IDS Scheer ČR jmenován Tomáš Ječný (33). Přišel ze společnosti IXOS Software, kde působil v posledních dvou letech na pozici výkonného ředitele. Vystudoval kybernetiku na pražském ČVUT a studoval na Delfské univerzitě v Maastrichtu a na Technické univerzitě v Essenu. Svou profesionální dráhu zahájil ve společnosti Hewlett-Packard jako vedoucí projektů, později působil ve společnosti EDS.

Zpět

 

Navision ve světě a u nás
Obrat společnosti, ve srovnání se stejným obdobím minulého roku, celosvětově vzrostl o 19 %, a to na 100 milionů USD. Obraty z licencí hlavních produktových řad vzrostly o 29 %. Zajímavý je růst zisku před odpisem nehmotných aktiv a to o 127 % na 23 milionů USD.
V České republice a na Slovensku Navision dosáhl v období červenec - prosinec 2001 obratu 63,3 milionů korun, což ve srovnání se stejným období minulého roku (53,2 milionů korun), představuje růst o 19 %. V tomto období Navision na český trh prodal celkem 61 nových licencí svého řešení Navision Financials.
Ve srovnání s kalendářním rokem 2000 zvýšil Navision své tržby dokonce o 40 %, a to ze 77 milionů korun na 108 milionů korun v roce 2001 a celkově umístil na trhu 89 nových licencí. V kalendářním roce 2001 získal Navision šest nových partnerů a ke konci roku 2001 měl v České republice a na Slovensku celkem 34 smluvní partnery.
Navision rovněž vyhlásil své nejlepší prodejce za kalendářní rok 2001. V České republice se jím stala společnost AutoCont CZ, která za největší nárůst obratu získala titul Skokan roku 2001. Na druhém místě se umístil NAVISYS a na třetím společnost OMP CZ. Na Slovensku byl nejúspěšnějším prodejcem roku 2001 vyhlášen Istroconstruct, druhé místo získala firma Bit Studio, která byla vyhlášena rovněž Skokanem roku 2001 a třetí pak společnost SPI.

Zpět

 

Logica opět s dobrými výsledky
V první polovině fiskálního roku, to znamená v období od července do prosince 2001, dosáhla Logica opět velmi dobrých hospodářských výsledků. Výnosy vzrostly o 19 % na 980 milionů Euro a zisk před zdaněním se zvýšil o 21 % na 130 milionů Euro. Akcionáře zajisté potěšilo zvýšení příjmu na akcii o 18 %. Nejvíce si společnost polepšila v oblasti outsourcingu, kde dosáhla meziročního zvýšení obratu o víc než 90 %.
Divize Mobile Networks dosáhla růstu 36 % v oblasti systémů pro přenos zpráv. V oblasti předplacených řešení byl naopak zaznamenáno zpomalení, takže výsledný růst divize Mobile Network činí 28 %. Také v druhém pololetí se očekává, že růst Mobile Networks bude - v porovnání s loňským rokem - v nejlepším případě skromný.

Zpět

 

Sybase boduje na asijských trzích
Společnost Sybase oznámila předběžný výnos na akcii za čtvrté čtvrtletí svého fiskálního roku 2001 ve výši 0,31 dolaru a za celý rok ve výši 0,99 dolaru. Ale v roce 2000 činila předběžná výnosnost za Q4 0,50 dolaru (zde došlo k daňovým úlevám 0,10 dolaru na akcii) a teoretický výnos na akcii za celý rok 2 000 dosáhl částky 1,25 dolaru.
Teoretický čistý výnos firmy Sybase za čtvrté čtvrtletí 2001, který nezahrnuje odpisy některý investic, náklady na akciové kompenzace a restrukturalizační, činil 31,3 milionu dolarů oproti 45,4 milionu dolarů, kterých bylo dosaženo ve stejném období předchozího fiskálního roku. Teoretický čistý zisk za celý rok 2001 činil 96,6 milionu oproti 115,3 milionu zaznamenaných za rok 2000.
Celkové tržby za čtvrté čtvrtletí činily 236 milionů dolarů; ve stejném období předchozího fiskálního roku to bylo 260,5 milionu dolarů. Celkové tržby za rok 2001 dosáhly objemu 926,1 milionu dolarů (v předchozím roce to bylo 960,5 milionu dolarů).
Čistý zisk za čtvrté čtvrtletí činil 6,1 milionu dolarů (za Q4 2000 to bylo 35,5 milionu dolarů). Za celý fiskální rok 2001 bylo tedy dosaženo ztráty na akcii ve výši 0,27 dolaru ve srovnání se ziskem 0,78 dolaru na akcii za celý rok 2000. Společnost i v průběhu tohoto čtvrtletí pokračovala ve výkupu svých akcií; ke konci roku jí zbývaly prostředky na výkup v objemu 140 milionů dolarů.
Sybase i nadále pokračuje v získávání zajímavých klientů. Získala například Guardian Life Insurance, Merrill Lynch, New York Mercantile Exchange, California Federal Bank či Moore Capital. Sybase také získala další významné klienty z oblasti zdravotnictví, včetně firem Synavant, eCHN, HealthNow a Physician‘s Tele Network. Další noví zákazníci pocházejí z telekomunikačního sektoru a to zejména v Asii, například Gan Su Telecom Sichuan, Xin Jiang Telecom či ChungHwa Telecom.
I v dalších tržních segmentech zaznamenala Sybase řadu zákazníků (Daimler-Chrysler) a i zde společnost pokračuje ve svých úspěšných obchodních aktivitách zejména v Asii, kde získala v konkurenčním boji zákazníky jako Standard Chartered Bank či Industrial Bank of Korea. Ale nejvýznamnějším zákazníkem je Lidová banka Číny, ve které bude Sybase zajišťovat databázovou technologii pro národní platební systém.

Zpět

 

IFS pokračuje v růstu zisků a zvyšování podílu na trhu
Čistá tržba IFS vzrostla během čtvrtého čtvrtletí o 11 % na 846 milionů SEK. Výnosy z konzultačních služeb vzrostly o 30 % na 462 milionů SEK a výnosy z licencí se nezměnily a činily 303 milionů SEK přesto, že na trhu poklesly o 9 %.
Jako výsledek akčního plánu předloženého na začátku roku 2001 náklady klesly o 340 milionů SEK, cash flow se zvýšil o 331 milionů SEK a provozní výsledky se zvýšily o 254 milionů SEK na ztrátu 209 milionů SEK v roce 2001.
Čisté tržby vzrostly v roce 2001 o 34 % na 3,151 milionů SEK ve srovnání s 2,352 miliony SEK v roce 2000. Prodej licencí vzrostl o 29 % na 1,238 milionů SEK ve srovnání s 960 miliony SEK v roce 2000 a výnosy z konzultačních služeb vzrostly o 40 % na 1,657 milionů SEK ve srovnání s 1,184 miliony SEK v roce 2000.
Výkonnost se zvýšila, u čisté tržby na zaměstnance vzrostla o 34 % na 915 000 SEK ve srovnání s 682 000 SEK v roce 2000. Marže z konzultačních služeb vzrostla na 12 % ve srovnání s - 5% v roce 2000.
Zisky před odpisy za tento rok vzrostly na 90 milionů SEK ve srovnání se ztrátou 215 milionů SEK v roce 2000. Skupina informovala o ztrátě 229 milionů SEK po očištění ve srovnání se ztrátou 439 milionů SEK v roce 2000, očištěných o mimořádné účetní položky. Celkový počet zaměstnanců na konci roku 2001 byl 3 216 ve srovnání s 3 669 zaměstnanci na konci roku 2000.
Trh s podnikovými aplikacemi byl během čtvrtého čtvrtletí slabý, zvláště v USA, kde se prodejci podnikových aplikací USA zaměřili na stejný trh. Společnost IFS oznámila pokles výnosů z licencí o 29 %. Navzdory tomu prodej IFS Aplikací vzrostl během čtvrtého čtvrtletí o 13 % na 73 milionů SEK ve srovnání s 65 miliony SEK za odpovídající období v roce 2000. Zisky Skupiny před jinými provozními položkami činily 3 miliony SEK ve srovnání se ztrátou 25 milionů SEK za odpovídající období v roce 2000. Po dalších provozních položkách Skupina oznámila ztrátu 28 milionů SEK ve srovnání se ztrátou 80 milionů SEK za čtvrté čtvrtletí roku 2000. Srovnatelné obchodní výsledky za rok 2000 jsou očištěny o mimořádné účetní položky. Cash flow vzrostl na -36 milionů SEK ve srovnání s - 42 miliony SEK za odpovídající období v roce 2000. Marže z konzultačních služeb vzrostla na 19 % ve srovnání s -1% za odpovídající období v roce 2000.
Očekává se, že trh s podnikovými aplikacemi se během roku 2002 obnoví, zejména během druhé poloviny roku, s růstem dosahujícím 5-15 %.

Zpět

 

Citrix zveřejnil výsledky hospodaření za 4Q
Rovněž společnost Citrix zveřejnila hospodářské výsledky za 4. čtvrtletí fiskálního roku končícího 31. prosincem 2001. Celkový obrat za sledované období činil 158 milionů USD, což je o 28,1 % více ve srovnání se stejným obdobím roku předcházejícího.
Čistý příjem za 4. čtvrtletí roku 2001 činil 25,6 milionu USD, resp. 0,13 USD na akcii ve srovnání s 19,4 miliony USD, resp. 0,1 USD na akcii, za srovnatelné období roku předešlého. Celkový obrat za fiskální rok 2001 činil 591,6 milionů USD, což je o 25,8 procenta více než za fiskální rok 2000, kdy tento příjem činil 470,4 milionu USD.

Zpět


Reklama 2002


Konference, semináře

Bezpečnost informací ve finančním sektoru
5.ročník mezinárodní odborné konference „Bezpečnost informací ve finančním sektoru“ proběhne od 19. do 21. března v Grandhotelu Praha, Tatranská Lomnice, Vysoké Tatry.
Finanční instituce pravidelně rozšiřují nabídku služeb elektronického bankovnictví a otevírání bankovních IS zvyšuje nároky na elektronickou identifikaci obchodních partnerů. Únik důvěrných informací, neoprávněné čerpání prostředků z účtů klientů může vážně poškodit důvěru v celý finanční sektor. Zároveň rizikovým faktorem číslo jedna zůstává, navzdory technologickému pokroku, stále člověk. Srozumitelná bezpečnostní politika a bezpečnostní povědomí lidí jsou proto nevyhnutelným předpokladem primárního řešení krizových situací. Osobní střetnutí manažerů a odborníků vytváří prostor na konfrontaci názorů a praktických zkušeností a umožňuje získat ucelený přehled o problematice informační bezpečnosti.
A právě toto si klade za cíle konference "Bezpečnosť informácii vo finančnom sektore", která pokračuje v tradici konference "Bezpečnosť informačných systémov vo finančnom sektore". Akce je organizovaná pod záštitou ISACA Czech Republic Chapter a ISACA Slovakia a za podpory partnera konference - společnosti LOGICA.
Účastníci konference se dozví, jak:
. určit kompetence managementu při tvorbě a přesazování bezpečnostní politiky
. využít elektronický podpis na identifikaci osob a zabezpečení důvěrných informací
. odhalit a eliminovat rizika spojené s únikem dat
. zvýšit spolehlivost bankových informačních systémů a elektronických distribučních kanálů
. kvantifikovat a optimalizovat náklady na bezpečnost
V programu vystoupí renomovaní odborníci a zástupci firem, kteří se aktivně podíleli na:
. tvorbě bezpečnostní politiky a strategie
. zvyšovaní bezpečnosti a spolehlivosti bankových informačně-komunikačních systémů
. zavádění systémů podporujících využívání elektronického podpisu..
Konferenci podporuje společnost UNICOM (reklamní partner) a mediální partneři:
. časopis IT SYSTEM a webový portál SystemOnLine.cz z vydavatelství CCB
. časopis EKONOM a vydavatelství ECONOMIA
. časopis PC REVUE
. Hospodářské noviny - Informační technologie
. časopis BURZA a vydavatelství B+ Business Centre
Bližší informace o konferenci naleznete na této stránce nebo Vám jich poskytne New Management Conferences - NMC s.r.o. Žilina, tel: (+421-41) 5166661, 5655229, fax: (+421-41) 5655229, e-mail: nmc@internet.sk
Na střetnutí s Vámi ve Vysokých Tatrách se teší Gabriela Stuchlá, NMC - koordinátor konference a členové programového výboru * Jiří Donát - konzultant pre IT a telekomunikácie * Ivan Kopáčik - Gordias * Jiří Mrnuštík - AEC * Luděk Novák - GiTy * Radimír Rexa - UNICOM * Dana Rodryčová - ACS Defense * Pavel Staša - I.CZ

Zpět

 

Pátý technický seminář pro administrátory a klíčové uživatele IS
Dovolujeme si vás pozvat na 5. technický seminář, jehož cílem je poskytnout administrátorům a klíčovým uživatelům IS informace o nových řešeních, produktech, službách a jejich využití v praxi, které jsou v současné době realizovatelné prostřednictvím společnosti ProControl CZ a jejích obchodních partnerů.
I tento seminář, stejně jako všechny předešlé, je pojatý velice interaktivně, kdy po jednotlivých přednáškách prezentující zodpoví vaše doplňující dotazy. Podrobný program naleznete zde. Dalším cílem semináře, je i setkání administrátorů a pracovníků IT oddělení, kteří i tímto způsobem načerpají nové informace a zkušenosti z praxe v jiných firmách.
Seminář se koná ve středu 13. března v obci Žarošice, cca 30 km od Brna směrem na Slavkov. Potvrzení vaší účasti zasílejte na tuto adresu nejpozději do 8. března 2002 a nebo se můžete registrovat prostřednictvím webového formuláře.

Zpět

 

Školení Cisco produktů
K udržení se na špičce ve světě informačních technologií pro vás společnost Albit Technologies připravuje školení z různých oblastí datových komunikací. Během školení se vám dostane informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou dnes tato:

-------------------------------------------------------------
datum		téma				cena
-------------------------------------------------------------
4.3.-6.3.2002	Příprava na test CSPFA		24500
11.3.-13.3.2002	Příprava na test CSVPN		26500
14.3.-15.3.2002	Management			11500
18.3.-20.3.2002	Příprava na test CSIDS		26500
25.3.-26.3.2002	VoIP a VoFR			11500
27.3.-29.3.2002	IP telefonie			19500
2.4.-5.4.2002	MPLS a MPLS/VPN			22000
8.4.-9.4.2002	Multicasting			12500
10.4.2002		IPX				 4500
11.4.2002		TCP/IP				 4500
18.4.-19.4.2002	BGP				11500
23.4. - 26.4.2002 Příprava na test MCNS		27500
29.4.2002		Cestování paketu uvnitř směrovače	 6500
-------------------------------------------------------------

Zpět


Golfwits


Internet, komunikace a sítě

Symantec nabízí nová řešení firewallu a VPN se zlepšenou centralizovanou správou
Enterprise Firewall 7.0 a Enterprise VPN 7.0 pro platformy Windows 2000/NT a Solaris jsou dva nově ohlášené produkty od firmy Symantec. Obě řešení se vyznačují zvýšenou rychlostí, zlepšenou centralizovanou správou a jednodušším používáním.
Symantec Enterprise Firewall nyní navíc nabízí možnost integrovat do firewallu řešení vysoké dostupnosti a vyvažování zátěže, čímž se dále prodlužuje doba provozuschopnosti a zlepšuje škálovatelná propustnost - vlastnosti nezbytné v dnešním obchodním prostředí.
Komplikované internetové hrozby vyžadují sofistikovanější firewallové technologie, než jaké nabízí tradiční firewally provádějící stavovou inspekci. Symantec Enterprise Firewall má moduly pro pokročilou úplnou inspekci a současně zajišťuje automatizované zvyšování odolnosti systému, aby podnikové sítě ještě lépe chránil před zákeřnými typy útoků. Symantec Enterprise Firewall podporuje i nejnovější šifrovací algoritmus AES (Advanced Encryption Standard).
Tento firewall provádí úplnou inspekci a protože zvládá rychlosti vyšší než 1,5 Gb/s, má optimální propustnost a výkon pro zákazníky se spoji T1 a Gigabit Ethernet.
Symantec Enterprise VPN s certifikací IPSec, který lze integrovat s produktem Symantec Enterprise Firewall nebo používat samostatně, umožňuje organizacím bezpečně rozšiřovat chráněné oblasti jejich sítí za hranice firewallu. Zajišťuje jak bezpečné prohledávání všech spojů IPSec technologií ProxySecured na straně VPN serveru, tak ochranu firewallem na straně klienta.
Byla také zlepšena centralizovaná správa firewallu, aby bylo možno snadno spravovat několik podobných firewallů. Raptor Management Console zobrazuje v jednom podokně úplný seznam spravovaných firewallů a v sousedním podokně údaje o jednotlivých firewallech podobně jako při procházení složek souborů na PC. Zjednodušení průvodci a nově navržená vyspělá grafická uživatelská rozhraní umožňují snadné nastavení všech nejobvyklejších konfigurací, ale přitom mají všechny důležité vyspělé funkce pro rostoucí společnosti. Symantec Enterprise VPN nabízí jednokrokovou konfiguraci, jednokrokové připojení, vzdálenou správu a automatizované zvyšování odolnosti systému, takže se snadno spravuje a používá.
Protože hybridní architektura systému Enterprise Firewall zajišťuje bezpečnost a rychlost, poskytuje silnou a transparentní ochranu před nežádoucími průniky a přitom nezpomaluje tok povoleného provozu v podnikové síti. A protože podporuje volitelnou virtuální privátní síť založenou na standardech, systém může rovněž zajistit bezpečné připojení vzdálených kanceláří a lidí pracujících doma.

Zpět

 

Sjednocená a bezpečná komunikace přes VPN
Rodina virtuálních privátních sítí (VPN) společnosti Avaya umožňuje firmám poskytnout odloučeným či v domácnosti pracujícím zaměstnancům přístup k podnikovým aplikacím. V těchto dnech Avaya ohlásila další dva VPN prvky.
Novými přístupovými branami jsou Avaya Virtual Private Network Service Unit (VSU) - 5 a Avaya VSU - 10000. Obě zařízení oslovují podniky v oblasti zavádění bezpečnosti ve VPN v rámci širokopásmových připojení DSL a kabelovými modemy, která jsou určena pro malé a domácí kanceláře.
Tato připojení umožňují dodávku sjednoceného obsahu, jako například přenosy hlasu přes VPN (VoVPN, voice over VPN). Tím firmám poskytují možnost podporovat připojování účastníků v rozsahu od několika vzdálených míst až po nejširší distribuované podnikové sítě. Řešení Avaya VPN chrání podnikové sítě před útoky hackerů a chrání soukromí a integritu podnikových komunikací ve sdílených datových sítí IP.
Produkt VSU-5 je na tržním segmentu VPN malých podniků a domácností zařízením vstupní úrovně. Poskytuje totiž přes IP hlasové služby podnikové třídy širokopásmovými sítěmi do malých podniků a domácích pracoven. Tato řešení pak dávají jejich pracovníkům ten samý přístup k úplné řadě podnikových telefonních a datových služeb, ať už se jedná o lidi pracující z domova nebo v úřadu.
Zařízení VSU - 10000 je vysokorychlostním a vysokokapacitním tunelovacím agregačním přístrojem pro VPN, který je navržen pro podporu rozsáhlých populací pracujících na dálku, jež využívají klientský software Avaya VPNremote pro PC, nebo používají malou kancelářskou přístupovou bránu VSU - 5. Zařízení VSU - 10000 splňuje náročné bezpečnostní požadavky, kladené na gigabitové sítě, jelikož poskytuje výkon VPN až do rychlosti 400 Mb/s a podporuje až 10 000 současných připojení k VPN.
Společnost Avaya rovněž ohlásila svůj klientský software VPNremote 4.0, který je aplikací pro stolní počítače, pracující pod operačními systémy Microsoft Windows, a který dává koncovým uživatelům a správcům možnost jednoduchého, efektivního a bezpečného vzdáleného přístupu.
Produkty Avaya VSU - 5, VSU - 10000, stávající modely VSU a klientský software VPNremote plně spolupracují a jsou podporovány platformou VPNmanager, založenou na plánování sítí, která umožňuje síťovým administrátorům centrálním způsobem obsluhovat veškeré informace ohledně konfigurací a plánování a distribuovat je transparentním způsobem celou sítí.
Avaya VSU - 5 pro malé podniky a domácnosti Zařízení Avaya VSU - 5 umožňuje podnikům a poskytovatelům služeb zajišťovat bezpečnost ve VPN pro malé podniky a domácnosti při širokopásmových připojeních, například přes DSL (digital subscribe link), nebo pomocí kabelových modemů. Avaya VSU - 5 přenáší bezpečným způsobem sjednocený obsah IP přes veřejné sítě IP.
Například kontaktní centrum s pracovníky, rozptýlenými v terénu a využívajícími IP-telefony, může využívat VSU - 5 tak, aby mohlo těmto zaměstnancům zabezpečeným způsobem poskytnout hlasové a datové služby. VSU - 5 má intuitivní webové rozhraní, které zjednodušuje nasazování a řešení nejasností.
Zařízení VSU - 10000 umožňuje podnikům a poskytovatelům služeb spravujících data efektivním způsobem sdružit velký počet vzdálených přístupů a přihlášení do VPN mezi dvěma koncovými body v jediném přístroji. Do jediné VPN se tak může přihlásit až 10 000 uživatelů naráz. Přístroj VPN-10000 poskytuje vysoký výkon a má zabudovanou hardwarovou nadbytečnost (redundanci). To umožňuje poskytnout vysoce dostupný a rozšiřitelný výkon VPN podnikům s velkým počtem lidí pracujících na dálku. Zařízení VPN - 10000 je dále vhodné pro poskytovatele služeb hostování aplikací, jejichž klienti potřebují mnoho současných připojení a vysoký výkon při poskytování obsahu, nebo pro dodavatele služeb nabízejících obsluhované služby VPN, aby mohli poskytnout výkon, který je zapotřebí k provozu jejich sítí.

Zpět


VEDMA - 8. veletrh vzdělávání a kvalifikace


Informační společnost

Fujitsu Siemens generálním partnerem divadla Ta Fantastika
Fujitsu Siemens a Fantazma, producent divadla Ta Fantastika, včera na tiskové konferenci k uvedení nového muzikálu Olympic, aneb jak se lítá vzhůru, oficiálně oznámily, že se společnost Fujitsu Siemens stala generálním partnerem divadla Ta Fantastika.
V rámci tříleté spolupráce bude FSC partnerem divadla při uvádění všech představení černého divadla a rovněž muzikálových projektů, jejichž uvedení vychází z plánované realizace jednoho nového muzikálového představení ročně.
„S divadlem Ta Fantastika nás sblížila již spolupráce na muzikálu Johanka z Arku.“ uvedl na tiskové konferenci Libor Hošek, marketingový ředitel společnosti Fujitsu Siemens Computers. V letošním roce najdou diváci v repertoáru divadla Ta Fantasika jak nový muzikál Olympic, aneb jak se lítá vzhůru, tak i současně uváděnou Johanku z Arku. Na přístí rok je plánováno uvedení nového muzikálu Excalibur, o rok později se diváci budou moci těšit na představení Láska je láska. Černé divadlo letos přinese divákům představení Aspect of Alice, Guliver a Magic flute.

Zpět

 

Jan Mrázek řídí expanzi firmy Adastra v Severní Americe
Společnost Adastra, dodavatel řešení analytického CRM a datových skladů, ohlásila plány další severoamerické expanze. Dr. Jan Mrázek opustil svoji pozici ředitele oddělení business intelligence v Bank of Montreal, aby se plně věnoval roli prezidenta firmy a osobně vedl její expanzi v Severní Americe. Ústředí firmy v Torontu, které bylo otevřeno v roce 2000, se přestěhovalo do nových kancelářských prostor a společnost se rozrostla o další konzultanty.
Jan Mrázek je obecně uznávaným odborníkem na oblast analytického CRM, datových skladů a business intelligence. Pod jeho vedením vznikly v Bank of Montreal řešení s návratností v řádu stovek milionů dolarů, které si získaly řadu mezinárodních ocenění, včetně ceny RealWare 2000 za nejlepší řešení datového skladu nebo ceny DCI za vynikající přínos v oblasti práce s informacemi. Prestižní globální Institut pro datové sklady (The Data Warehousing Institute) udělil týmu Jana Mrázka v roce 2001 ocenění „Best Practices in Data Warehousing“.
Jan Mrázek pracoval v kanadské Bank of Montreal od roku 1986, od základů zde vybudoval oddělení business intelligence. Do Bank of Montreal přišel ze společnosti InfoWorks/Hughes Rapp Collins, kde pracoval jako vedoucí architekt kontkatních a analytických CRM systémů dodávaných předním americkým firmám. Do roku 1983 žil Jan Mrázek v Německu, kde pracoval v softwarové firmě EOG-EDV a přednášel na Univerzitě v Hagenu. Je držitelem doktorského titulu z Univerzity v Hagenu.
Pan Mrázek je autorem a spoluatorem několika odborných knih s tematikou datových skladů a dolování dat. Je autorem celé řady článků a komentářů, publikovaných v předních odborných časopisech a přednáší na odborných konferencích po celém světě.

Zpět

 

Hermansen odstupuje z funkce ředitele společnosti Telenor
Vrchní výkonný ředitel norské společnosti Telenor - Tormod Hermansen - oznámil představenstvu společnosti, že do konce června 2002 hodlá rezignovat na svou funkci. Toto oznámení je v souladu s podmínkami příslušné smlouvy o pracovním poměru. Představenstvo jeho přání přijalo a plánuje najít jeho nástupce v dostatečném předstihu před jeho rezignací.
Tormod Hermansen se narodil v Botne ve Vestfoldu 23. dubna 1940. Vrchním výkonným ředitelem společnosti Telenor, v té době známé jako Televerket, byl jmenován na podzim roku 1990. Své funkce se ujal v lednu 1991.
Hermansen vystudoval ekonomiku na Univerzitě v Oslu (1964). Do roku 1973 zastával různé funkce v oblasti výzkumu a vzdělávání, např. u společnosti Asplan, v Institutu ekonomiky dopravy, na Agderské univerzitě a na Bergenské univerzitě. V letech 1967 až 1970 byl výzkumným pracovníkem Výzkumného ústavu sociálního rozvoje při OSN (UNIRISD) v Ženevě.
V letech 1973 až 1991 Hermansen pracoval ve veřejné správě nejprve jako zástupce ředitele a zástupce tajemníka na norském Ministerstvu sociálních věcí a po roce 1980 jako generální tajemník Ministerstva práce a místního rozvoje. Od roku 1986 do roku 1991, kdy byl jmenován vrchním výkonným ředitelem společnosti Televerket (nyní Telenor), byl generálním tajemníkem na Ministerstvu financí.
Tormod Hermansen předsedal mnoha národním komisím a odborným týmům v oblastech veřejné správy, státní správy a vedení, sociálního průzkumu a financí. V roce 1979 pracoval jako parlamentní tajemník socialistické vlády Oddvara Nordliho. V letech 1992 až 1999 byl členem dozorčí rady společnosti Statoil. V letech 1994 až 1999 byl také předsedou dozorčí rady Poštovní banky (Postbanken) v době, kdy došlo ke sloučení Postbankens bankou DnB. Hermansen byl členem dozorčí rady Vládního bankovního pojistného fondu a členem dozorčí rady Vládního bankovního investičního fondu v době bankovní krize počátkem 90. let. Dále byl členem Švédského bankovního legislativního výboru. Dnes je členem dozorčí rady Norské státní investiční společnosti a dále zasedá jako člen dozorčích rad společností DnB a Bravida.
Po dobu jednoho roku po odstoupení z funkce bude Hermansen společnosti Telenor k dispozici. Poté začne pobírat běžný starobní důchod v souladu s podmínkami své smlouvy.

Zpět

 

Contactel posiluje marketingový tým
Ředitelem pro marketing podnikatelské jednotky pro business zákazníky společnosti Contactel byl od 21. února jmenován Petr Lepša.
Petr Lepša (43 let) je absolventem DAMU, studoval řízení na ČVUT, odbornost si zdokonalil i na marketingových kursech ve Velké Británii a v letech 1994 - 1999 působil v různých marketingových funkcích v Eurotelu.
Do Contactelu přichází z funkce marketingového ředitele HBSW, kde v roce 2001 jeho tým získal stříbrnou Effie za televizní spot Dobré vody. Hovoří anglicky, rusky a francouzsky.
K jeho zálibám patří sport (především golf), hudba, divadlo a cestování.

Zpět

 


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Developed by Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist