13. února 2002

| registrace | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 
  

 Vyhledávání

 co
 kde
 

Obsah SystemNEWS

Podnikové aplikace
Má mě rád, nemá mě rád, má mě rád...
LBMS uvádí Project Management Suite
Systémy pro operátory trhu s elektřinou a plynem
AutoCont podepsal smlouvu s GTS CZECH
SAP BW v Grafobalu Skalica
Rozšíření řady Smart-UPS o nové on-line zdroje
Vstup finančního investora do společnosti ICZ

Konference, semináře
Školení Cisco produktů
Bezpečnosť informácií vo finančnom sektore
Pozvánka na seminář AFOI 2002 - "Bezpečnost IS a outsourcing"
PRAGOINTERIER - NEW DESIGN 2002
Čtvrtý roční HotTop

Internet, komunikace a sítě
NEXTRA představuje službu NEXTRA T1
Společnost Securitae završuje akvizici Sandbox Security
Hrozí válka na telekomunikačním trhu
Contactel partnerem společnosti Equant
Aplikace, která umožňuje zpoplatnění poskytování obsahu na mobilní zařízení
Bezdrátové propojení účastníků Světového ekonomického fóra

Informační společnost
Nová generální ředitelka Xerox Česká republika a Slovensko


Pragointerier


Podnikové aplikace

Má mě rád, nemá mě rád, má mě rád...
Poskytovatel aplikačních služeb, asp1000, se spojil s mezinárodní poradenskou firmou v oblasti personalistiky, aby společně pomohli společnostem zjistit, jak moc či jak málo je mají v oblibě jejich vlastní zákazníci a zaměstnanci. Dne 8. února tyto firmy uvádějí na trh svůj balíček služeb "Market survey" - "Průzkum trhu".
Jedná se o kombinaci zkušeností firmy KNO v oblasti průzkumu s pružnou internetovou aplikací WebSurvey firmy asp1000, která umožňuje provádět průzkumy po internetu. Klienti, kteří si objednají průzkum spokojenosti zákazníků či zaměstnanců, získají celou škálu služeb, od pomoci při přípravě a návrhu dotazníků, přes jejich distribuci a sběr odpovědí, po konečnou analýzu výsledků a jejich praktické shrnutí.
Ceny se liší podle počtu otázek a potenciálních respondentů. Tak například nejlevnější průzkum mezi zaměstnanci - "Check up" s 25 otázkami pro 50 potenciálních respondentů - vyjde na 30 000 Kč. Nejnákladnější průzkum spokojenosti zákazníků - "X-Ray" s 50 otázkami pro 200 potenciálních respondentů - vyjde na 90 000 Kč.
Další výhodou je, že se průzkumy prováděné ve více zemích najednou stihnou za několik týdnů, oproti několika měsícům, které by proces trval s papírovými dotazníky. A co se týče nahánění lenivých respondentů - není příjemnější ponechat to odborníkům?

Zpět
 

LBMS uvádí Project Management Suite
Společnost LBMS oznámila uvedení ucelené sady nástrojů a služeb, pomocí nichž lze pokrýt škálu potřeb z oblasti projektového řízení. LBMS Project Management Suite, jak se nový systém jmenuje, je postavena na přístupu, který zákazníkům umožní postupně dospět k žádoucímu rozsahu i komfortu v oblasti projektového řízení při optimálním vynaložení prostředků na jeho zavádění. Tomu odpovídá i odstupňovaná nabídka podpůrných produktů. Je jen na uživateli, aby si zvolil variantu, která bude nejlépe vyhovovat jeho současným i budoucím potřebám.
LBMS Project Management Suite sestává z těchto samostatných částí nebo jejich kombinace:
Project "Management Standard" je určen pro zákazníky, kteří chtějí zavést nebo zdokonalit projektové řízení v organizaci. Po počáteční analýze současného stavu a stanovení prioritních potřeb zákazníka následuje dodávka přizpůsobeného projektového postupu Project Route: Project Management a konfigurace technologické infrastruktury (obvyklým prostředím je Microsoft Project). Dosažení stanovených cílů je ověřeno prostřednictvím pilotního projektu.
Project "Management Enterprise" je určen organizacím, které již využívají projektové řízení a vzhledem k vysokému významu projektů pro organizaci hodlají centralizovat některé důležité funkce z této oblasti formou ustavení takzvané "projektové kanceláře". Realizace sestává ze zaškolení členů projektové kanceláře, metodiků, vedoucích projektů, členů projektových týmů, z dodávky přizpůsobeného projektového postupu Project Route: Project Office Management a z nakonfigurování softwarové infrastruktury určené pro podporu projektového řízení na všech úrovních.
LBMS Project Routes je sada ucelených projektových postupů - šablon. Smyslem jejich existence je jejich opakované a jednotné použití na projektech obdobného charakteru a jejich neustálý rozvoj na základě získaných zkušeností. Projektové postupy jsou zaměřeny zejména na oblast informačních technologií. LBMS Project Routes jsou dodávány ve formě projektových šablon ve formátu Microsoft Project, vybraných technik a vzorové dokumentace projektu ve formátu Microsoft Office a HTML stránek dynamicky propojených se šablonou v Microsoft Project nebo jako součást znalostní báze produktu Project Routes Enterprise Toolkit.
Project Routes Enterprise Toolkit představuje softwarové prostředí pro správu znalostní báze o projektovém řízení ve formě standardních projektových postupů (Routes).

Zpět

 

Systémy pro operátory trhu s elektřinou a plynem
Logica dokončila k 1.lednu implementaci centrálních systémů pro nově liberalizovaný trh s elektřinou v České republice a elektřinou a plynem v Nizozemí.
V České republice Logica spolu se svými partnery, firmami Soluziona a Omel, vybudovala informační systém Operátora trhu s elektřinou. Na základě osmiletého kontraktu bude konsorcium vedené firmou Logica tento systém také provozovat a rozvíjet tak, aby pokryl i další stádia liberalizace trhu.
Nasazené řešení, k němuž se účastníci trhu připojují prostřednictvím internetu, pokrývá registraci dvoustranných smluv, sběr a zpracování dat z měření, vyhodnocení odchylek mezi sjednanými a skutečnými odběry, finanční vypořádání, řízení rizik, automatické zveřejňování některých informací o trhu a vyřizování reklamací. Krátkodobých obchodů organizovaných prostřednictvím tohoto systému se již účastní v České republice více než 20 společností.
V Nizozemí Logica úspěšně implementovala informační infrastrukturu, která umožňuje oprávněným zákazníkům vybrat si dodavatele elektřiny a zemního plynu. Zákazníkem je Energie Clearing House (ECH), což je organizace vytvořená třemi největšími holandskými provozovateli inženýrských sítí - společnostmi ENECO Energie, Essent a NUON.
V následujících třech letech bude Logica tento systém také provozovat. Řešení využívá integrační platformu od firmy TIBCO, hostování obsahu zajišťuje BT Ignite.

Zpět

 

AutoCont podepsal smlouvu s GTS CZECH
Společnost AutoCont CZ podepsala smlouvu se společností GTS Czech o kompletním outsourcingu servisních služeb pro podporu koncových uživatelů. AutoCont tak poskytuje společnosti GTS CZECH kompletní služby outsourcingu SW a HW podpory koncových uživatelů po celé ČR.
Hlavním důvodem, díky kterému se společnost GTS CZECH rozhodla pro spolupráci s AutoContem byla rozsáhlá servisní síť v ČR a její centrální správa, která je ve společnosti AutoCont CZ podporována aplikací Siebel Call Center. Celý projekt byl odstartován komplexní inventarizací používané techniky ve všech lokalitách společnosti GTS Czech. Hlavní přínos komplexní inventarizace pro společnost GTS CZECH byla definice a evidence provozovaného HW a definice standardů v používaném SW.

Zpět

 

SAP BW v Grafobalu Skalica
V říjnu 2001 byl uzavřen kontrakt na implementaci Business Information Warehouse (SAP BW) ve společnosti Grafobal Skalica. Realizátorem projektu je společnost VARIAS.
Kromě vytvoření podmínek pro zdokonalení reportingu společnosti je v rámci tohoto projektu hlavním záměrem Grafobalu vytvořit do budoucnosti podmínky pro strategické řízení, plánování a simulaci budoucího vývoje společnosti. Postup implementace SAP BW je rozdělen na dvě etapy.
První etapa obsahuje překlopení současného stavu reportingu do SAP BW s částečnými změnami. V rámci druhé etapy se uskuteční zásadní vylepšení reportingu již v novém prostředí SAP BW. Implementací dohodnuté funkcionality SAP Business Information Warehouse bude možno v Grafobalu zabezpečit skladování údajů na jednom místě, a současně k nim zabezpečit jednotný, rychlý a jednoduchý přístup. Výstupy jsou multidimenzionální analýza a prezentace informací v MS Excel nebo na webu, které vytvářejí nadstandardní nástroj pro podporu rozhodování managementu společnosti.
Hlavními přínosy implementace SAP BW ve společnosti Grafobal Skalica jsou zejména sjednocení prostředí výkaznictví společnosti a umožnění jeho reorganizace, zmenšení zátěže kladené na současný IS SAP při spouštění výkazů, dále odstranění programovacích prací při nově definovaných požadavcích na výkazy a zrychlení tvorby výkazů.

Zpět

 

Rozšíření řady Smart-UPS o nové on-line zdroje
Společnost American Power Conversion (APC) rozšiřuje řady zdrojů Smart-UPS pro zálohové napájení, které jsou určené k použití v oboru informačních technologií, telekomunikací a v průmyslu. Tato nová řešení vycházejí z již používané technologie Smart-UPS, avšak nabízejí on-line topologii dvojí konverze pro 1kVA a 2 kVA. Dodávají se ve věžovém a skříňovém provedení.
Nové zdroje Smart-UPS On-line 220/230/240 V, stejně jako Smart-UPS, lze ovládat pomocí software PowerChute plus a řady dalších ovládacích doplňků APC, včetně řídící Web/SNMP karty a karty pro sledování prostředí.
Mezi výhody nových zdrojů Smart-UPS On-line patří průběžná regulace napětí a frekvence doplněná nulovou dobou přenosu do baterií a z nich. Zdroje UPS jsou vybaveny za provozu vyměnitelnými bateriemi, navíc je lze doplnit libovolným počtem externích baterií, čímž se zvýší doba provozu na požadovanou úroveň nutnou k překonání dlouhotrvajících výpadků proudu.
Funkce "automatický bypass" zajišťuje, že výstupní proud spolehlivě zajišťuje napájení, a to i při přetížení vlastního záložního zdroje či při výpadku elektroniky. To dovoluje provádět údržbu bez jakéhokoliv přerušení dodávky.
Zdroje Smart-UPS On-line 1 a 2kVA budou k dostání v České republice v průběhu 1. čtvrtletí roku 2002.

Zpět

 

Vstup finančního investora do společnosti ICZ
Dne 31. ledna 2002 byla podepsána smlouva o finančním vstupu Raiffeisen CEE Private Equity Fund do společnosti ICZ.
Tento fond je řízen společností Raiffeisen Private Equity Management (RPEM), mezinárodní společností pro řízení přímých investic, patřící k Raiffeisen Zentralbank Austria Group se sídlem ve Vídni. Fond se zaměřuje na přímé investice v regionu střední a východní Evropy. Společnost ICZ získala podpisem této smlouvy významného partnera pro podporu rozvoje dalších aktivit na trhu informačních technologií nejen v České republice, ale také v zahraničí. RPEM získává ve společnosti minoritní podíl vyšší než 25% a celková investice přesahuje částku 6 miliónů Euro. Investice bude využita výhradně k rozšíření nabídky poskytovaných služeb a k posílení postavení společnosti ICZ na trhu informačních technologií.
ICZ je významnou českou společností, poskytující komplexní řešení a služby na poli informačních technologií.
Raiffeisen Private Equity Management (RPEM) se zaměřuje se na přímé investice do předních společností na trhu střední a východní Evropy. Pobočky RPEM sídlí ve Vídni, Praze, Varšavě a Budapešti.


ITC Prague


Konference, semináře

Školení Cisco produktů
K udržení se na špičce ve světě informačních technologií pro vás společnost Albit Technologies připravuje školení z různých oblastí datových komunikací. Během školení se vám dostane informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.

Nabízená školení jsou dnes tato:

-------------------------------------------------------------
datum		téma				cena
-------------------------------------------------------------
25.02.		IPv6				6500
04.03.-06.03.	Příprava na test CSPFA		24500
11.03.-13.03.	Příprava na test CSVPN		26500
14.03.-15.03.	Management			11500
18.03.-20.03.	Příprava na test CSIDS		26500
25.03.-26.03.	VoIP a VoFR			11500
27.03.-29.03.	IP telefonie			19500
02.04.-05.04.	MPLS a MPLS/VPN			22000
08.04.-09.04.	Multicasting			12500
10.04.		IPX				4500
11.04.		TCP/IP				4500
18.04.-19.04.	BGP				11500
23.04. - 26.04.	Příprava na test MCNS		27500
29.04.		Cestování paketu uvnitř směrovače	6500

  Zpět
  

Bezpečnosť informácií vo finančnom sektore
5.ročník medzinárodnej odbornej konferencie 19.-21. 3. 2002 v Grandhotel Praha, Tatranská Lomnica, Vysoké Tatry.
Finančné inštitúcie pravidelne rozširujú ponuku služieb elektronického bankovníctva. Otváranie bankových informačných systémov zvyšuje nároky na elektronickú identifikáciu obchodných partnerov. Únik dôverných informácií a neoprávnené čerpanie prostriedkov z účtov klientov môže vážne naštrbiť dôveru v celý finančný sektor. Rizikovým faktorom číslo jedna napriek technologickému pokroku ostáva človek. Zrozumiteľná bezpečnostná politika a bezpečnostné povedomie ľudí sú nevyhnutným predpokladom primeraného riešenia krízových situácií. Osobné stretnutie managerov a odborníkov vytvára priestor na konfrontáciu názorov a praktických skúseností a umožňuje získať ucelený prehľad o problematike informačnej bezpečnosti.
A toto si kladie za cieľ konferencia "Bezpečnosť informácii vo finančnom sektore", ktorá pokračuje v tradícii konferencie "Bezpečnosť informačných systémov vo finančnom sektore" .Podujatie je organizované pod záštitou ISACA Czech Republic Chapter a ISACA Slovakia a za podpory partnera konferencie - spoločnosti LOGICA.

Konferenciu ďalej podporuje spoločnosť UNICOM (reklamný partner) a mediálni partneri:

. časopis IT SYSTEM a webový portál SystemOnLine.cz z vydavateľstva CCB
. časopis EKONOM a vydavateľstvo ECONOMIA
. časopis PC REVUE
. Hospodárske noviny - Informačné technológie
. časopis BURZA a vydavateľstvo B+ Business Centre

Účastníci konferencie sa dozvedia, ako:
. určiť kompetencie managementu pri tvorbe a presadzovaní bezpečnostnej politiky
. využiť elektronický podpis na identifikáciu osôb a zabezpečenie dôverných informácií
. odhaliť a eliminovať riziká spojené s únikom informácií
. zvýšiť spoľahlivosť bankových informačných systémov a elektronických distribučných kanálov
. kvantifikovať a optimalizovať náklady na bezpečnosť

V programe vystúpia renomovaní odborníci a zástupcovia firiem, ktorí sa aktívne podieľajú na:
. tvorbe bezpečnostnej politiky a stratégie
. zvyšovaní bezpečnosti a spoľahlivosti bankových informačno-komunikačných systémov
. zavádzaní systémov podporujúcich využívanie elektronického podpisu.

Bližšie informácie o konferencii nájdete na tejto stranke alebo Vám ich poskytne

New Management Conferences
NMC s.r.o. Žilina
tel: (+421-41) 5166661, 5655229
fax: (+421-41) 5655229
e-mail: nmc@internet.sk

Na stretnutie s Vami vo Vysokých Tatrách sa teší Gabriela Stuchlá, NMC - koordinátor konferencie a členovia programového výboru * Jiří Donát - konzultant pre IT a telekomunikácie * Ivan Kopáčik - Gordias * Jiří Mrnuštík - AEC * Luděk Novák - GiTy * Radimír Rexa - UNICOM * Dana Rodryčová - ACS Defense * Pavel Staša - I.CZ

Zpět

 

Pozvánka na seminář AFOI 2002 - "Bezpečnost informačních systémů a outsourcing"
AFOI - Asociace firem pro ochranu informací pořádá 26. února odborný seminář, jehož hlavním tématem je bezpečnost informačních systémů a outsourcing.
Na semináři budou předneseny mimo jiné příspěvky k tématům - bezpečnostní požadavky ve smlouvách s dodavateli, svěřená správa komunikační infrastruktury a její bezpečnosti, bezpečnost při vývoji a správě aplikací, provoz certifikační autority, úloha help desku z hlediska bezpečnosti, bezpečnostní politika informačních systémů veřejné správy.
Seminářů AFOI se účastní 200 - 300 pracovníků úseků informatiky z oblasti průmyslu, obchodních a investičních společností, bank a financí a státní správy.
Současně se seminářem bude uspořádána tradiční specializovaná výstavka "INFOSECURITY", kde členské a další firmy představí své produkty (HW, SW, systémy, služby) k zajištění ochrany informací a informačních systémů.
Na této adrese je zájemcům o účast k dispozici pozvánka s programem a přihláškou a abstrakty přednášek. Seminář se koná v kongresovém sálu hotelu Olšanka v Praze 3.

Zpět

 

PRAGOINTERIER - NEW DESIGN 2002
Začátkem roku, ve dnech 14. - 17. února 2002, pořádá na Výstavišti v Praze - Holešovicích firma INCHEBA PRAHA veletrh zaměřený na bydlení, ale především na vybavení interiérů. Pod názvem PRAGOINTERIER - NEW DESIGN 2002 zde proběhne již 9. ročník veletrhu nábytku, interiérového designu, svítidel, bytového textilu a doplňků. Akce je spojena s výstavou BYDLENÍ, pořádanou M.I.P. Group.
Návštěvník si zde může vybrat byt v Praze, seznámit se s rozdíly mezi plovoucí podlahou a parketami a pak už může zařizovat. Začne u kuchyní, pokračuje nábytkem do obývacích pokojů, vybere si sedací soupravu a začne plánovat dětský pokoj. Nakonec navštíví sekci světel a nechá se inspirovat barevnými trendy bytového textilu.
Návštěvník si zde může vybrat byt v Praze, seznámit se s rozdíly mezi plovoucí podlahou a parketami a pak už může zařizovat. Začne u kuchyní, pokračuje nábytkem do obývacích pokojů, vybere si sedací soupravu a začne plánovat dětský pokoj. Nakonec navštíví sekci světel a nechá se inspirovat barevnými trendy bytového textilu.
Nevěříte, že toto vše najdete na jednom místě a nemusíte běhat po celé Praze? Na 15 000 metrech hrubé výstavní plochy se představí na 300 firem. A co víc? Vystavovat budou většinou přímo výrobci, takže nejenže uvidíte jejich novinky jako první, ještě nakoupíte za nejnižší možnou cenu, bez přirážky obchodníků. Zboží můžete objednat, ale i přímo zakoupit.
Součástí akce bude i bohatý doprovodný program pro odborníky i laiky, mimo jiné aukce starožitností, moderního umění a realit. Pro jednotlivé obory jsou připraveny soutěže a předváděcí akce, které pořadatel vyhlašuje ve spolupráci s odbornými časopisy. Veletrh je otevřen denně od 10 do 18 hodin. Bližší informace ohledně vystavovatelů, doprovodných programů a rastrů najdete zde.
Srdečně zve INCHEBA PRAHA, organizátor akce - tel. 02/20103480.

Zpět

 

Čtvrtý roční HotTop
V polovině února 2002 bude pod záštitou brněnské radnice moderovanou diskusí na téma "Eurostrategie informační éry" z projektu Hot Dialogue zahájen další, v pořadí již 4. ročník programu HotTop, který je u veřejnosti znám především organizováním soutěže Top 10 nejlepších systémových integrátorů v České republice.
Moderovaná diskuse bude věnována vlivu globalizace na trh informačních technologií u nás a otázkám, které stojí v tomto směru před našimi společnostmi v souvislosti s očekávaným vstupem České republiky do EU v roce 2004.
Brainstormingu se zúčastní přední české osobnosti z oblasti informačních technologií. Účastníci moderované diskuse se zaměří na otázky managementu znalostí v oblasti konceptu Extended Enterpise - využití know how komunit k rozšířenému podnikání a dále na pojem Ambient Intelligence, čímž se rozumí existence techno-ekonomické inteligence a její vliv na změnu charakteru a kvality podnikání. Součástí diskuse je i provedení zjednodušené SWOT analýzy k daným tématům.

Zpět


Golfwits


Internet, komunikace a sítě

NEXTRA představuje službu NEXTRA T1
Společnost NEXTRA Czech Republic uvádí na český trh řešení NEXTRA T1. Jedná se o konektivní službu o rychlosti 1 536 Kb/s, kterou si zákazníci společnosti budou moci pořídit za 15 360 Kč. Zajímavou možností je pak využití dvou okruhů s kapacitou 2 x 1,5 Mb/s, čímž zákazník získá dvě samostatné synchronní pevné linky s celkovou přenosovou kapacitou 3 Mb/s. Navíc se tím zajistí i částečná redundance připojení. Služba NEXTRA T1, postavená na digitálním datovém okruhu, umožňuje také jednoduchou implementaci služeb Virtuální privátní síť (VPN) a Hl@s.
NEXTRA T1 rozšiřuje produktové portfolio společnosti NEXTRA o řešení s garantovanou šířkou pásma nabízející zákazníkům kvalitní a bezproblémovou komunikaci za fixní měsíční poplatek bez ohledu na čas strávený na Internetu a objem přenesených dat.
NEXTRA T1 zahrnuje kromě neomezeného připojení k internetu také potřebné technické vybavení včetně standardní konfigurace a pronájmu směrovače Cisco 805. Samozřejmostí jsou základní bezpečnostní prvky a nastavení pro ochranu lokální sítě zákazníka. Nepřetržitým aktivním monitoringem a dohledovými službami zajistí NEXTRA vysokou spolehlivost připojení.
Přes webové rozhraní se zákazník může seznámit se statistikami a administrací svých e-mailových účtů. V případě využití řešení o dvou okruzích je navíc zajištěna částečná redundance připojení, což dále zvyšuje bezpečnost spojení.

Zpět

 

Společnost Securitae završuje akvizici Sandbox Security
Securitae, americká firma českého podnikatele Romana Kasana, která se pohybuje v oblasti technologie centrálně řízené ochrany osobních počítačů završila proces nákupu německé společnosti Sandbox Security. Tato firma působila v oblasti ochrany počítačů proti zákeřnému mobilnímu kódu.
Securiate tak završila proces integrace tří bezpečnostních technologií do jednoho produktu. Po akvizici technologie vyvíjené pro US AirForce firmou Tiny Software (software na ochranu menších a středních sítí) a licenční smlouvě na antivirovou technologii s firmou Network Associates je akvizice technologie sandboxu firmy Sandbox Security završujícím krokem při naplnění strategie kompletní bezpečnosti osobního počítače s centrální správou.
Spolu s akvizicí Sandbox Security dochází ke změně v radě ředitelů Securitae. Nově jmenovanými členy jsou Benjamin Haidri, dosavadní výkonný ředitel pro firemní rozvoj Securitae a Baron Nils Silfverschiöld, dosavadní CEO a prezident firmy Sandbox Security. Do celé Securitae byl opět jmenován jako její prezident a CEO Roman Kasan.

Zpět

 

Hrozí válka na telekomunikačním trhu?
Na podnět společnosti GTS Český telekomunikační úřad (ČTÚ) nařídil předběžným opatřením společnosti RadioMobil okamžité obnovení propojení sítí obou společností. Radiomobil totiž v pondělí 4. února propojení přerušila. Podle rozhodnutí ČTÚ musí propojení být obnoveno do dvaceti čtyř hodin od jeho doručení.
Podle včerejšího prohlášení se ale RadioMobil nepodrobil rozhodnutí ČTÚ a společnost GTS hodlá v této souvislosti dokonce podat na ní žalobu na ochranu svého dobrého jména. Reagoval samozřejmě i RadioMobil:
Podle RadioMobilu je propojení telekomunikačních sítí mezi společnostmi RadioMobil a GTS CZECH realizováno na základě smlouvy o Propojení telekomunikačních zařízení a sítí podepsané již v roce 2000. Společnost GTS CZECH v minulém roce začala tento smluvní závazek (podle RadioMobilu) závažně porušovat tím, že přestala za propojovací služby poskytované společností RadioMobilu platit.
V lednu letošního roku RadioMobil v reakci na vzniklou situaci obrátil v souladu s telekomunikačním zákonem s podnětem k řešení této situace na regulátora telekomunikačního trhu - Český telekomunikační úřad. Podle prohlášení RadioMobilu přerušení poskytování služeb umožňuje platná Propojovací smlouva.
Podle GTS vznikl spor mezi oběma firmami poté, kdy společnost RadioMobil odmítla GTS kompenzovat rozdíl v ceně za propojení, když ji ČTÚ svým výměrem snížil ze 7,50 Kč/min na maximálně 3,66 Kč/min. GTS pak neuhrazený rozdíl vyrovnala v pohledávkách, které u ní má společnost RadioMobil. Operátoři GTS a RadioMobil se na nové ceně propojení dosud nedohodli. Ze smlouvy mezi oběma operátory vyplývá, že GTS má nárok (podle GTS) na vrácení rozdílu z ceny propojení se zpětnou platností od 1.1. 2001.
Uvidíme jak se spor dále povede.

Zpět

 

Contactel partnerem společnosti Equant
Contactel podepsal smlouvu se společností Equant o prodeji a zajišťování mezinárodních datových služeb pro Českou republiku. Zákazníci Contactelu tak získají přístup k portfoliu služeb nabízených společností Equant v 220 zemích světa.
Tyto služby zahrnují mezinárodní Frame Relay, IP VPN, X.25, Security Management a systémovou integraci. Síť Contactelu bude nyní propojena s globální sítí společnosti Equant, která má přes 2 100 přístupových bodů ve více než 1 100 měst.

Zpět

 

Aplikace, která umožňuje zpoplatnění poskytování obsahu na mobilní zařízení
Společnost Systinet, poskytovatel softwarové infrastruktury pro webové služby, oznámila dokončení projektu pro společnost T-Motion, která poskytuje datové služeb pro mobilní telefony.
Systinet dodal společnosti T-Motion Web Services software, který umožňuje propojit více jak pět milionů uživatelů mobilních zařízení se sítí 200 poskytovatelů obsahu pro německého telekomunikačního gigantu T-Mobile. Software tak pomohl vybudovat systém zpoplatňování poskytování obsahu a nabídnout poskytovatelům obsahu s více jak 40 miliony uživatelů mobilních telefonů zdroj příjmů.
Jedná se o jeden z nejrozsáhlejších projektů nasazení Web Services technologií vůbec. Společnost T-Motion, která byla založena v březnu 2000, poskytuje internetové služby pro mobilní telefony v rámci sítí společnosti T-Mobile v Rakousku, Německu a Velké Británii. Kvůli nasazení nové aplikace bylo nutné integrovat tyto tři operátory mobilních sítí s autentikačním a session management systémem společnosti T-Mobile a daty poskytovatelů obsahu.
Nová webová služba, která poskytovatelům obsahu umožňuje zaznamenávat veškeré hovory a transakce s T-Motion, což usnadňuje zpoplatnění poskytování obsahu, byla vytvořena pomocí produktů Systinet WASP Developer a WASP Server Advanced for Java. Řešení muselo být technologicky neutrální, jednoduché, ne příliš drahé, bezpečné a rozšiřitelné, protože poskytovatelé obsahu jsou od sebe značně vzdáleni a mají rozdílné IT infrastruktury.
Právě využití webových služeb usnadnilo integraci jednotlivých partnerů a poskytlo volnou, ale přitom flexibilní a rozšiřitelnou architekturu.

Zpět

 

Bezdrátové propojení účastníků Světového ekonomického fóra
Účastníci letošního Světového ekonomického fóra, které se konalo mezi 31. lednem a 4. únorem v New Yorkském hotelu Waldorf-Astoria, měli pro pohodlnější vzájemnou komunikaci k dispozici bezdrátové řešení Davos Companion.
Spolu s informačními kiosky byli ještě napojeni na bezdrátovou síť vytvořenou společnostmi Accenture, Compaq a Microsoft.
Minipočítače Davos Companion obsahovaly již v okamžiku předání jednotlivým účastníkům veškeré potřebné informace o zasedání Světového ekonomického fóra. Během dne se informace aktualizovaly na serverech Compaq ProLiant, které podporovaly bezdrátovou síť, a tyto novinky se do zařízení Davos Companion automaticky nahrály.
Minipočítače Davos Companion obsahovaly již v okamžiku předání jednotlivým účastníkům veškeré potřebné informace o zasedání Světového ekonomického fóra. Během dne se informace aktualizovaly na serverech Compaq ProLiant, které podporovaly bezdrátovou síť, a tyto novinky se do zařízení Davos Companion automaticky nahrály.
Účastníci mohli navíc pomocí dotykového pera odesílat a přijímat e-maily a měli tak okamžitý přístup k dalším informacím, jako např. životopisům a fotografiím zaregistrovaných osob, osobní agendě, aktualizovanému programu konference, informacím pro návštěvníky Manhattanu a zprávám ze světa.
Davos Companion jsou handheldy Compaq iPAQ Pocket PC s operačním systémem Microsoft Windows Pocket PC používající aplikace společnosti Accenture. Bezdrátová síť na Světovém ekonomickém fóru byla postavena na serverech Compaq ProLiant a na bezdrátových přístupových bodech Compaq. Informační síť navíc zahrnovala i 50 kiosků navržených a postavených společností Accenture, které se skládaly z desktopů Compaq Evo s operačním systémem Microsoft a službami Kudelski.

Zpět

 


VEDMA - 8. veletrh vzdělávání a kvalifikace


Informační společnost

Nová generální ředitelka Xerox Česká republika a Slovensko
Paní Filiz Mit byla v lednu tohoto roku jmenována do pozice generální ředitelky firmy Xerox Česká republika a Xerox Slovensko. Filiz Mit přichází z Xeroxu Maďarsko po úspěšném tříletém působení v pozici ředitelky divize Xerox Business Services (Obchodní služby Xerox, XBS) pro střední a východní Evropu. Pod jejím vedením zaznamenaly Obchodní služby Xerox výrazný nárůst obratu, vzrostla spokojenost zákazníků a zvýšilo se též pokrytí trhu.
Filiz Mit nastoupila do společnosti Xerox v Turecku v roce 1991. Úspěšně zastávala řadu pozic jako obchodní zástupce a později obchodní ředitelka v oblasti přímého prodeje a v divizi XBS.
Filiz Mit nastoupila do společnosti Xerox v Turecku v roce 1991. Úspěšně zastávala řadu pozic jako obchodní zástupce a později obchodní ředitelka v oblasti přímého prodeje a v divizi XBS.
Hlavními prioritami paní Filiz Mit bude: rozvoj obchodních služeb Xerox; zlepšení partnerských vztahů s klíčovými zákazníky prostřednictvím týmu specializovaných obchodních manažerů; dále pak zvýšení podílu na trhu za pomoci rozvinuté partnerské sítě.
Paní Filiz Mit vystudovala Politologii na Ekonomické fakultě University v Ankaře. Má dvě dcery ve věku 11 a 16 let. Přestěhovala se do Prahy, svůj volný čas věnuje cestování, hraje squash a bridge.

Zpět

 


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *  Tel/Fax.: 05/45 22 27 79
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora P. Boucník, Technická realizace projektu Ladislav Olejník.

TOPlist