TOP 10 Systémových integrátorů roku 2007

LogicaCMG s.r.o. - Profil společnosti a referenční projekty systémové integrace

A. Přihlašovatel - základní údaje o společnosti

Plný název společnosti:LogicaCMG s.r.o.
Adresa:Na Okraji 335/42, Praha 162 00
Fakturační adresa (je-li jiná):
WWW:www.logicacmg.cz
IČ:62412388DIČ:CZ62412388
Oprávněná osoba:
(tel., e-mail):
Pavel Malínek, jednatel
+420 284 020 111, pavel.malinek@logicacmg.com
Kontaktní osoba:
(tel., e-mail):
Eva Vavrušková, marketingová ředitelka
+420 284 020 111, eva.vavruskova@logicacmg.com

B. Dodavatel – základní údaje o společnosti

Plný název společnosti:
Adresa:
Fakturační adresa (je-li jiná):
WWW:
IČ:DIČ:
Oprávněná osoba:
(tel., e-mail):
Kontaktní osoba:
(tel., e-mail):

C. Základní údaje o systémové integraci

Obrat projektů v roce 2005 a 2006, kde firma působila jako systémový integrátor (pokud můžete uvést ): 2005 [tis.Kč]2006 [tis.Kč]
Počet odborníků firmy zabývajících se systémovou integrací v letech 2005 a 2006: 20052006

D. Základní údaje o referenčních projektech systémové integrace

Název 1. projektuImplementace komunikačního serveru a modulu SAP IS-U/IDE
Zákazník (pokud můžete uvést)Pražská energetika a.s.
Stručná charakteristika projektu
LogicaCMG, společnost s širokými znalostmi a zkušenostmi v oblasti otevřeného trhu s elektřinou v ČR, již v lednu 2006 zahájila spolupráci s Pražskou energetikou a.s. V rámci této spolupráce provádí v PRE implementaci Komunikačního serveru pro zajištění výměny informací na otevřeném trhu s elektřinou a modulu IDE (Výměna dat nad rámec podniku), který je součástí zákaznického systému SAP IS-U. Cílem projektu, který bude dokončen v únoru 2007, je usnadnit zákazníkům přechod k novému dodavateli elektrické energie.

Implementace Komunikačního serveru
V průběhu první poloviny roku 2006 LogicaCMG nejprve úspěšně implementovala Komunikační server, který vytvořil předpoklady pro automatizovanou výměnu dat v oblasti zajištění komunikace s externími subjekty na otevřeném trhu s elektrickou energií v ČR.

Implementace modulu IDE (Výměna dat nad rámec podniku)
Počínaje dubnem 2006 LogicaCMG zahájila implementaci modulu IDE (Výměna dat nad rámec podniku) jakožto součásti stávajícího zákaznického systému SAP IS-U, jejímž úkolem je v maximální míře automatizovat ty činnosti energetické společnosti, které souvisejí s procesy deregulovaném trhu s elektřinou. Hlavními funkcemi IDE jsou zejména:
  • podpora komunikace v deregulovaném prostředí
  • podpora procesů souvisejících se změnou dodavatele
  • podpora fakturace a zpracování plateb při fakturaci distribuce v deregulovaném prostředí
Implementace těchto funkcí umožní Pražské energetice, a.s. efektivně zpracovávat data, na kterých závisí správné fungování obchodních vztahů v prostředí otevřeného trhu s elektřinou.
Finanční objem dokončených etap projektu (pokud můžete uvést)
Rok zahájení1.1.2006a ukončení projektu13.4.2007
Uveďte největší překážku pro dosažení úspěchu
Implementované řešení v části IDE představovalo významné rozšíření stávajícího zákaznického systému založeného na platformě SAP for Utilities (IS-U). Implementace tedy neznamenala definici nových procesů v rámci organizace, ale naopak modifikaci stávajících procesů, která je u organizací tohoto rozsahu vždy velice komplikovaná.
Uveďte alespoň tři důvody spokojenosti zákazníka
Přínosy implementace Komunikačního serveru a IDE pro Pražskou energetiku
Implementací modulu SAP IS-U/IDE získala Pražská energetika výkonný nástroj pro podporu všech procesů, které souvisejí se změnou dodavatele pro maloodběratele elektřiny. Využívání funkcí tohoto modulu umožňuje PRE být maximálně flexibilní při obsluze zákazníků, kteří mění dodavatele – a to jak zákazníků z oblasti Prahy, kteří si zvolili jiného dodavatele než je Pražská energetika, tak i zákazníků mimo distribuční síť PRE, kterým Pražská energetika bude dodá elektřinu.
Hlavním cílem je automatizovat komunikaci mezi distribucí PRE a cizími obchodníky, a obchodem PRE a ostatními distributory při výměně informací o odběrných místech, spotřebě elektřiny a fakturaci. To je nezbytné s tím, jak dochází k nárůstu počtu zákazníků měnících dodavatele a je potřeba zvládnout v krátkém čase množství požadavků na komunikaci s ostatními účastníky trhu.
Současně je tak možné zákazníkovi, který mění dodavatele poskytnut takový standard obsluhy jako je tomu u zákazníků, kteří dodavatele nezměnili.

Název 2. projektuImplementace nového platebního systému
Zákazník (pokud můžete uvést)Velká evropská banka
Stručná charakteristika projektu
Implementace nového platebního systému pro francouzskou pobočku významné evropské banky a jeho integrace na ostatní systémy zákazníka (zejména účetní a zákaznický systém a systémy elektronických distribučních kanálů) a integrace systému do francouzské platební a clearingové infrastruktury. Jednou z výzev, kterou by nutno překonat bylo i překonání počáteční silné nedůvěry uživatelů vůči novému (zahraničnímu) řešení.
Finanční objem dokončených etap projektu (pokud můžete uvést)
Rok zahájení1996a ukončení projektu1996
Uveďte největší překážku pro dosažení úspěchu
Integrace systému do francouzské platební a clearingové infrastruktury.
Uveďte alespoň tři důvody spokojenosti zákazníka
1. Dosažení významných úspor díky celkovému zjednodušení a modernizaci IT architektury a infrastruktury.
2. Dodání projektu v plánovaném čase a kvalitě i přes velmi ambiciózní harmonogram.
3. Zcela hladký náběh do rutinního provozu a velmi dobré zkušenosti s provozem.