V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT Office 1-2/2003
Hlavní témata
· Linux v českých kanceláříchl
· OfficeStyle - testy a recenze
· Vyplatí se mi ISDN?
· Stručný úvod do ADSL
· Jak chránit data a aplikace na PC?
· Inteligentní zálohování dat
· OCR: kvalita, úspory, jednoduchost
· Jak na Windows?
· Svět IT v pohybu |
Připravujeme:
IT Office 3/2003
Hlavní témata
· Management správy dokumentů
· Zálohování a archivace dat
· Velký přehled tiskáren do kanceláří
· Přehled multifunkčních zařízení
· Velký přehled datových projektorů
· Linux v kanceláři III
· Aktuálně ze sítí
· Záložní zdroje pro servery a PC
· Mobilní telefony |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Kancelářské aplikace |
17 LCD panel Hitachi
Firma Hitachi
uvedla 17" LCD monitor s krátkou dobou odezvy zobrazení. Hitachi
CML174SXW je vhodný pro telekonference, interaktivní školení, tvorbu
digitálních návrhů, multimediální aplikace, prohlížení videa přes web i
pro domácí aplikace.
Monitor se vyznačuje 12 milisekundami náběhu a 4 milisekundami doběhu,
což umožňuje jeho použití při náročných aplikacích, jako je video nebo
počítačové animace. Rám kolem displeje tenký pouhých 16 mm dovoluje
vytváření velkých zobrazovacích ploch složených z více panelů. CML174SXW
má zorný úhel 160 stupňů ve vodorovné i svislé rovině a rozteč
obrazových bodů je 0,264mm. Monitor je vybaven dvěma vstupy - analogovým
15-pin D-sub a digitálním DVI-D. Má jas 260 cd/m2 a kontrastní poměr
400:1, doporučené rozlišení je 1280x1024 bodů na kmitočtu 75 nebo 60 Hz.
17" LCD monitor Hitachi je dodáván ve dvou barevných provedeních - v
barvě slonoviny nebo v černé. Panel je napájen z integrovaného zdroje.
Displej lze pomocí držáku od dalších dodavatelů upevnit na rameno nebo
na stěnu. Vyhovuje specifikacím VESA Flat Panel Monitor Physical
Mounting Interface (FPMPMI). Zařízení lze připojit k počítačům PC a Mac.
Včetně podstavce váží monitor 5 kg. Monitor CML174SXW vyhovuje
ergonomické normě TCO 99, model CML174SXWB splňuje TCO 95.
Nahoru

TravelMate 280 od Aceru
Společnost
Acer uvedla na náš trh modelovou řadu notebooků TravelMate 280. Tyto
mobilní počítače jsou určeny pro použití ve firmách, které hledají pro
své pracovníky výkonný přenosný pracovní nástroj. TravelMate 280 je
vybaven mobilními procesory Mobile Intel Pentium 4 - M s integrovanou
512 kB L2 cache s minimální taktovací frekvencí 1,8 GHz. Procesor je
spojen s čipovu sadou Intel 845GL. Standardní velikost operační paměti
256 MB DDR 266 je možno rozšířit až na 1024 MB. Notebooky jsou
vybavovány TFT displeji o úhlopříčkách 14,1" nebo 15" s rozlišením XGA
1024x768 bodů a grafickou kartou 4x AGP integrovanou na základní desce a
využívající technologii Intel Dynamic Video Memory Technology (DVMT) s
dynamicky přidělovanou videopamětí. Účinek multimediálních aplikací
podporuje integrovaná zvuková karta (on-board) a vestavěné stereo
reproduktory.
Pro ukládání dat jsou připraveny pevné disky Ultra ATA-100 s kapacitou
30 GB. Notebooky mají vestavěnou mechaniku 24x CD-ROM nebo 8x DVD-ROM,
případně kombinovanou DVD/CD-RW, stejně jako 3,5" disketovou jednotku
1,44 MB a interní síťovou kartu 10/100. Součástí TravelMate 280 je
vestavěný modem V.90 s přenosovou rychlostí 56 kb/s. Systém řízení
spotřeby umožňuje notebooku se standardním Li-Ion akumulátorem provoz na
baterie až 2,5 hodiny. Flexibilitu počítače zvyšuje 32-bitový CardBus
slot typu II (nebo typu III). Počítač je dále vybaven paralelním portem,
dvěma porty USB 2.0, VGA konektorem a audiokonektory.
Notebook TravelMate 281LC (Mobile Intel Pentium 4 - M 1,8 GHz, 256 MB
DDR, 30 GB HDD, 15" TFT displej, DVD/CD-RW) je v prodeji s operačním
systémem Microsoft Windows XP Professional za cenu 44 990 Kč/61 990 Sk.
Nahoru

Nové technologie u IBM
ThinkPad R40
Notebook
ThinkPad R40 od IBM přichází s podporou bezdrátové konektivity,
jednodušším přístupem ke službám a podpoře a nabízí několik variant
ukazovacího zařízení TrackPoint. Cílem novinek je podpořit integraci
osobních počítačů v sítích, které začínají být schopny samočinné údržby,
jsou vysoce dynamické a pohotově reagují na požadavky zákazníků.
V oblasti bezdrátové technologie přichází IBM ThinkPad R40 s využitím
duální technologie Wi-Fi, inovací antény a softwaru IBM Access
Connections.
Notebook nabízí tlačítko Access IBM, které poskytuje přístup k
automatickým nástrojům a řešením, včetně odkazů na aktualizace a služby
online. Novinkou je funkce RapidRestore PC, jež poskytuje přístup k
řešení obnovy po zhroucení operačního systému.
Kromě 14palcových displejů nabízí IBM u ThinkPadu R40 i 15palcové
displeje s vysokým rozlišením, dva porty USB 2.0 pro rychlejší přenos
dat a komunikaci s periferiemi podporujícími USB 2.0, stejně jako za
provozu vyměnitelné optické jednotky Ultrabay. Výbava notebooků IBM
ThinkPad a stolních počítačů IBM umožňuje plně využívat patentovanou
technologii a službu IBM ImageUltra.
IBM také oznámila dostupnost několika nových doplňků, které mají dále
zjednodušit práci s mobilními počítači. ThinkPad Port Replicator II
nabízí zjednodušené uspořádání kabelů, průchozí replikaci portů a port
USB. ThinkPad Mini Dock poskytuje plnou replikaci portů, čtyřportový
rozbočovač rozhraní USB 2.0 a zabezpečení systému se zámkem,
integrovanou podložkou počítače a štěrbinami pro lankový zámek. Mini
dock i replikátor portů budou kompatibilní s budoucími modely ThinkPad.
Dále IBM oznámila nové paměťové klíče pro ukládání dat USB 2.0 s
kapacitou 64 a 256 MB, které zjednodušují a zrychlují ukládání a
přenášení dat. Nové klíče navíc umožňují uživatelům definovat
zabezpečenou, šifrovanou oblast pro ukládání dat.
Notebooky ThinkPad R40 jsou dostupné za ceny od 49 110 Kč za model s
procesorem Mobile Intel Celeron na 1,6 GHz do 68 730 Kč za model s
procesorem Mobile Intel Pentium 4 na 2,2 GHz.
Nahoru

Sluchátka Logitech
Logitech uvedl
na trh náhlavní sluchátkové soupravy pro PC. Firma tak svoji tradiční
nabídku herních ovladačů, video zařízení a reproduktorů pro uživatele PC
rozšířila o nový segment. Dvě ze tří souprav se připojují pomocí
rozhraní USB.
Logitech Premium Stereo USB Headset 30 je určen pro pokročilejší
uživatele. Na kabelu je umístěno ovládání hlasitosti/přepínač mute.
Pružný náhlavní most je nastavitelný a mikrofon na něj lze umístit z
jedné nebo druhé strany. Kmitočtový rozsah sluchátek je 20-20 000 Hz.
Mikrofon využívá technologii potlačování rušivého hluku. Má proto užší
kmitočtové pásmo (100-16 000 Hz) a omezuje výstupní signál jen na zvuky,
které odpovídají lidskému hlasu. Tím je zaručena lepší kvalita zvuku pro
příjemce na druhé straně linky.
Druhým produktem z nové řady, využívajícím USB je Logitech Stereo USB
Headset 20. Sada má stejnou nastavitelnou konstrukci jako Premium Stereo
USB Headset 30 včetně dynamického stereo zvuku a mikrofonu s potlačením
rušivého hluku.
Třetím produktem z nové řady firmy Logitech je Internet Chat Headset.
Podle výrobce je určen mladším uživatelům nebo uživatelům, kterým více
záleží na stylu. Sluchátka se nasazují za hlavu, nikoliv na hlavu.
Sluchátka může uživatel doladit výběrem jedné z barevných vložek. I
tento produkt je vybaven mikrofonem s potlačením rušivého hluku,
ovládáním hlasitosti a funkce mute na přívodním kabelu, o délce tři
metry. Sada Internet Chat Headset je analogová, tzn. že se připojuje k
PC pomocí konektorů na zvukové kartě.
Nahoru

Externí pevný
disk Firewire/USB 2.0 Combo
Společnost
Western Digital uvedla na trh externí pevný disk FireWire/USB 2.0 Combo.
Disk kombinuje výhody sběrnice FireWire, požadované pro digitální
zpracování obrazu a zvuku a rozhraní USB 2.0. Rozhraní FireWire a USB
2.0 doplňuje disk Western Digital Caviar s rychlostí otáčení 7200
ot./min. v dostupných kapacitách 120 a 200 GB.
Tento externí pevný disk je určen jako ukládací prostor pro uživatele PC
i notebooků. Také dovoluje zálohování interního pevného disku na jednom
místě. Disky lze ve větším počtu stohovat a připojit pomocí rozbočovače,
což uživatelům nabízí možnost takřka neomezeně zvyšovat kapacitu.
FireWire/USB 2.0 Combo nabízejí ukládací kapacitu připojitelnou za
chodu, kterou lze snadno od počítače odpojit a uložit do bezpečí, nebo
sdílet mezi více počítači. Disky jsou kompatibilní s jakýmkoli počítačem
s volným portem FireWire nebo USB 2.0 a jsou zpětně kompatibilní se
stávajícím rozhraním USB 1.1, při použití operačních systémů Windows 98
SE/ME/2000/XP nebo Mac OS v9.x a vyšších, a také se systémy Mac OS X.
Nahoru

Novinky u projektorů Hitachi
Firmě Hitachi se podařilo zvýšit životnost lamp v projektorech až na
4000 hodin. Nízká životnost lampy je parametrem, který částečně omezuje
využití projektorů. Prozatím jsou s životností lampy 4000 hodin dodávány
projektory CP-S225, CP-X275, CP-S317 a CP-S327. Poslední dva jmenované
výrobky nabízejí možnost korekce lichoběžníkového zkreslení jak v
horizontálním, tak i ve vertikálním směru, což usnadňuje použití
projektorů v menších prostorách. Projektor tak může vysílat obraz "z
rohu místnosti".
Jinou novinkou Hitachi je software pro ovládání a nastavení vlastností
projektoru přímo z počítače, ke kterému je připojen. To usnadňuje
přepínání jednotlivých vstupů, dolaďování čistoty a barevného podání
obrazu a podobně. Software je zdarma k dispozici pro většinu aktuálně
nabízených modelů.
Nahoru

OpenOffice.org
1.0.1 byl plně lokalizován
Společnost Sun Microsystems představila lokalizovaný software
OpenOffice.org. Navázala tím na uvolnění zdrojových kódů kancelářského
balíku StarOffice 5.2, které byly koncem roku 2000 společností zdarma
poskytnuty pod Open Source licencí do projektu OpenOffice.org. Na české
lokalizaci pracoval tým složený ze zástupců Open Source komunity,
společnosti SuSE CR a Sun Microsystems.
Balík OpenOffice.org 1.0.1 používá jako interní formát XML, je možné jej
provozovat na operačním systému Solaris na platformě SPARC i na
operačních systémech Microsoft Windows a GNU/Linux. Produkt je
kompatibilní se stávajícími kancelářskými balíky a jeho uživatel získává
výhody Open Source produktu, tedy volnost, svobodu a možnost volby při
jeho úpravách.
OpenOffice.org 1.0.1 obsahuje úplný český systém nápovědy včetně
rejstříku klíčových slov. Všechny stránky nápovědy je možné fulltextově
prohledávat přímo v prostředí OpenOffice.org. Nápověda je přehledná a
obsahuje mnoho příkladů, takže usnadňuje uživateli porozumění všem
funkcím kancelářského balíku.
Spolu s uvedením OpenOffice.org 1.0.1 se na trhu objeví první česká
příručka OpenOffice.org. Knihu připravili odborníci ze společnosti SuSE
CR, kteří se již dlouhodobě věnují lokalizaci tohoto produktu a přípravě
uživatelské dokumentace k vlastní distribuci GNU/Linuxu. Po informacích
o instalaci OpenOffice.org v podporovaných operačních systémech
(Solaris, GNU/Linux, Microsoft Windows) následují podrobné kapitoly
zabývající se činnostmi v jednotlivých aplikacích: vytváření textových
dokumentů, tvorbou tabulek a grafů, vytvářením působivých prezentací a
kreslením obrázků a ilustrací. Ke knize je přiloženo doprovodné CD, na
kterém je plná verze tohoto kancelářského balíku pro Solaris, GNU/Linux
a Microsoft Windows. Na CD je navíc předinstalován funkční linuxový
operační systém SuSE Linux Live Eval 8.1 CZ, s tím, že se systém
automaticky spustí po vložení CD do počítače a odpadá tedy nutnost si
OpenOffice před vyzkoušením nainstalovat. Lokalizace OpenOffice.org se
může stát jedním z klíčových momentů historie českého linuxového trhu.
Čeští uživatelé tedy mají k dispozici plně lokalizovaný kancelářský
produkt srovnatelný s konkurenčními produkty. Základním programem
OpenOffice je kvalitní textový procesor Writer. Podporuje klasické
prostředky pro formátování textu mezi které patří výběr vhodného písma,
jeho variant, zarovnání odstavců, číslování, odrážek apod. Mimo
standardních vlastností obsahuje např. i dělení slov, v české verzi
používá vzory dělení ze sázecího systému TeX, kontrolu pravopisu - pro
český jazyk je použita databáze programu ispell a slovník synonym, který
vznikl díky spolupráci s Laboratoří přirozeného jazyka FI MU v Brně.
Writer ukládá své dokumenty ve formátu XML (stejně jako i ostatní
programy ze sady OpenOffice.org), ale umí pracovat i s formáty
kancelářského balíku Microsoft Office a ukládat vytvořené dokumenty
například do formátu HTML. Textový dokument může obsahovat obrázky,
tabulky, grafy a matematické vzorce.
Tabulkový procesor sady OpenOffice.org se jmenuje Calc a umožňuje
analýzu numerických řad, číselných hodnot v tabulkách, znázorňování a
analýzu dat v grafech různých typů: koláčový, sloupcový, prostorový nebo
bodový. Stejná data lze zobrazit i v několika typech grafů najednou.
Calc obsahuje velmi řadu vestavěných funkcí, které je možné pomocí
vestavěného interpretu jazyka BASIC libovolně rozšířit a poté aplikovat
na sloupce, řádky nebo celé oblasti tabulky. Ovládání je velmi podobné
ovládání programu Microsoft Excel s pouze drobnými rozdíly.
OpenOffice.org obsahuje i nástroj pro práci s obrázky - Draw. Umožňuje
stínování objektů, kreslení standardních objektů: kruh, kružnice,
elipsa, čára, obdélník, spojnice, bod, křivka. Součástí je rozsáhlá
galerie hotových obrázků (klipartů), které je možné vložit přímo do
kresby nebo do textového dokumentu. Na obrázky je možné aplikovat různé
transformace a efekty: průhlednost, rotace, pohledy a další.
Program Impress je klasickým programem určeným pro tvorbu a přehrávání
prezentací. Prezentaci je možné doplnit grafickými i zvukovými efekty.
Výsledné prezentace je možné přehrávat automaticky nebo interaktivně,
případně vytisknout například do formátu PDF. Export do formátu HTML je
integrální součástí návrhu prezentace. Průvodce vytvořením prezentace
včetně náhledu budoucí prezentace zjednodušuje fázi návrhu prezentace.
Vlastní vytváření jednotlivých stránek prezentace je možné v režimu
WYSIWYG nebo rychleji v módu osnovy. Každou stránku prezentace je možné
doplnit obrázky z galerie klipartů. Impress umí pracovat i s formáty
programu Microsoft PowerPoint, ale jako nativní formát používá XML.
Pro podporu výše uvedeních programů je připojen nástroj nazvaný Math,
který pomáhá uživatelům vytvářet matematické vzorce. Podporuje
numerické, logické a maticové operátory, množinové funkce a také řeckou
abecedu. Vzorec je možné vložit do textu a případně jej i automaticky
očíslovat. Každý vzorec je možné poskládat klasickou cestou výběrem
vhodných symbolů z menu nebo napsat do okna Příkazy.
Kompatibilita s ostatními kancelářskými balíky
Při práci s dokumenty v jiných formátech se uplatní některý z celé řady
vstupních nebo výstupních filtrů. Podporovány jsou především formáty
používané v Microsoft Office (.doc, .xls, .ppt různých verzí), ale i
standardní formáty (například RTF, GIF, JPG a další). Dokumenty je možné
tisknout do PostScriptu nebo PDF případně na jednu z mnoha podporovaných
tiskáren, které se instalují pomocí PPD souborů, nebo odeslat pomocí
elektronické pošty přímo adresátovi. Dokumenty je také možné uložit ve
formátu HTML a přímo publikovat na webových stránkách.
Nahoru

Sun Small Office pro
správu financí
Weblicon Technologies a Sun Microsystems Czech od března budou nabízet
řešení Sun Small Office Solution. Řešení Sun Small Office Solution (SOS
- Small Office Solution) spojuje software Calmeno server od Webliconu a
StarOffice od Sunu a je určeno pro systémy Sun Linux a Sun Solaris
provozované na serverech Sun LX 50 nebo Sun Fire V100/V120, a lze je
spustit i na počítačích Mac či PC s operačním systémem Linux. Uživatelům
přináší kompletní sadu pro správu osobních informací, messaging a
kancelářské aplikace pro malé a střední podniky.
Calmeno určené pro potřeby malých a středně velkých firem poskytuje
služby e-mailu, kalendáře, groupware, adresáře, sdílení souborů a
synchronizace. StarOffice zajišťuje funkce textového procesoru,
tabulkového procesoru, přípravu prezentací a grafický software. Sun
Small Office Solution zachová cca 80 % funkcí složitějších systémů a je
cenově výhodné.
Firma Sun produktem Small Office Solution vstoupila na trh aplikací
určených pro malé a střední podniky. Small Office Solution nabízí také
pokročilé funkce jako bezdrátový přístup k e-mailu, kalendáři a adresáři
z mobilních telefonů podporujících WAP nebo i-mode. Lze je
synchronizovat se systémy třetích stran, což je například Outlook, Palm
či PocketPC nebo s mobilními telefony používajícími standard SyncML.
Bezdrátový přístup, synchronizace a kompatibilita s existujícími
desktopovými řešeními jsou jednou z hlavních předností produktu.
Sun Small Office Solution bude k dispozici u autorizovaných distributorů
a prodejců společnosti Sun. V rámci speciální nabídky bude v prodeji
plně lokalizovaný balík, v němž zákazník obdrží verzi Calmeno pro 50
uživatelů, neomezenou licenci OpenOffice.org a serverový systém Sun LX
50 s 2CPU. Předpokládaná maloobchodní cena by neměla přesáhnout 9 000
EUR.
Nahoru

Handheld Palm Tungsten T
Palm Tungsten
patří do nové třídy podnikových počítačů kategorie handheld. Přístroj je
zajímavý designem, mezi jehož prvky patří dvouúčelový posuvný kryt,
pěticestné navigační tlačítko a barevný displej s rozlišením 320 x 320
bodů, který zobrazuje více informací a tak omezuje rolování obsahu
obrazovky.
Zabudovaný mikrofon dovoluje záznam hlasových zpráv a jejich pozdější
poslech. Záznamy je možné odesílat prostřednictvím elektronické pošty.
Expanzní slot Palm pro karty typu SD card a MultiMedia Card umožňuje
zvyšovat kapacitu paměti, přidávat softwarové aplikace a připojovat
zařízení SDIO, jako jsou digitální kamery.
Univerzální konektor slouží pro připojení dalších volitelných periferií,
jako jsou klávesnice, přijímače GSP nebo zařízení pro práci s
bezdrátovými sítěmi LAN.
Palm Tungsten T je vybaven technologií Bluetooth, která jej bezdrátově
propojuje s dalšími zařízeními Bluetooth, jako jsou mobilní telefony
GSM/GPRS, další kapesní počítače, tiskárny nebo přístupové body sítě.
Aplikace Phone Link usnadňuje konfiguraci počítače s telefonními
ovladači a při nastavování mobilních telefonů GSM/GPRS podle požadavků
operátora, a to prostřednictvím spojení Bluetooth nebo infračerveného
spojení.
Nahoru
|
Recenze |
Premio 3010N
Notebooky
Premio se na trhu objevily teprve nedávno. Jedná se o novou českou
značku, pod kterou prodává AT Computers cenově dostupné notebooky.
Premio 3010N je slušně vybavený a výkonný model, který pořídíte za
necelých 40 tisíc Kč (bez DPH), čímž si ve srovnání s konkurencí stojí
na trhu velmi dobře. Je vhodný pro uživatele, kteří požadují i na
cestách rychlý a bohatě vybavený počítač s velkým displejem, často
pracují s multimédii a výpočetně náročnými aplikacemi. Pokud používáte
pouze běžné kancelářské aplikace, a oceníte spíše malý, lehký notebook,
není pro vás tento model příliš vhodnou volbou.
Pokračování
Nahoru |

|
Konference, semináře,
školení |
Série PLM seminářů
V oblasti PLM připravila společnost Gedas ČR na letošní rok několik
seminářů. Jednotlivá témata se věnují správě dat vývojové i výrobní
dokumentace po celou dobu životního cyklu výrobku. Obory CAD/CAM (vývoj
výrobku) a PDM (správa dat výrobku) jsou chápány jako přirozené součásti
celého spektra PLM.
Kalendář nejbližších PLM seminářů:
. 6.3.2003 10:00 - 14:00 Gedas Praha
Seminář "PDM systém eMatrix"
Úvod do PDM problematiky s důrazem na řešení eMatrix. Novinky na poli
internetových a intranetových aplikací eMatrix a jeho integrací do CAD i
ERP. Diskuse nad referenčními instalacemi v České republice.
. 20.3.2003 10:00 - 14:00 Gedas Praha
Seminář "PDM systém SmarTeam"
Úvod do PDM problematiky s důrazem na řešení SmarTeam. Nejnovější
poznatky z partnerské IBM konference v PLM oblasti pro střední a
východní Evropu. Vývoj PDM systému SmarTeam, jeho začlenění do rodiny
PLM nástrojů IBM a Dassault Systémes.
. 27.3.2003 10:00 - 14:00 Gedas Mladá Boleslav
Workshop "CATIA V5"
Technicky zaměřený workshop o posledním vývoji CAD systému CATIA V5
Release 10. Konkrétní ukázky řešení a možnost vyzkoušet si CATIA V5 v
praxi.
. 3.4.2003 10:00 - 14:00 Gedas Mladá Boleslav
Seminář "IsoDraw"
Technicky zaměřený seminář, představení produktu pro tvorbu technické
dokumentace (katalogy výrobků, náhradních dílů apod.). Automatizovaná
tvorba dokumentace v papírové i elektronické podobě.
Součástí všech akcí je občerstvení a malý dárek pro účastníky. Další
podrobnosti a přihlášky naleznete
zde.
Nahoru

VI. Technický seminář
Cílem jednodenního setkání je poskytnout pracovníkům IT a uživatelům IS
informace o nových řešeních, produktech a službách, nabízených
společností ProControl CZ a jejími obchodními partnery.
Námětem budou bezdrátové technologie, praktické využití Bluetooth, WiFi
sítě, Lotus Notes nebo terminálové aplikace a mobilní zařízení.
VI. technický seminář se koná 12. 3. v G-hotelu v Lulči. Bližší
informace najdete na
www.procontrol.cz.
Nahoru

Metriky přinosů v informatice a controlling IT nákladů
Seminář Metriky přinosů v informatice a controlling IT nákladů se koná
25. 3. 2003 v hotelu Novotel v Praze. Zájem managerů o správné uplatnění
metrik v řízení závratně roste. Přitom správné uplatnění metrik je
jednou z největších slabin současné éry našeho managementu. Metriky jsou
smysly řízení, zpětnou vazbou ke stanoveným cílům. Jsou také objektivním
základem odměňování lidí.
Metriky výkonnosti hlavních procesů jsou základem dimenzování rozsahu a
metrik procesů podpůrných.
Kurz je zaměřen na praktické postupy při stanovení metrik, jejich
snímkování a užití v práci manažera. Zvláštní pozornost je věnována
metrikám v klíčovém podpůrném procesu - informatice a to metrikám
inovace informačního procesu a metrikám užití IS.
Vice informaci najdete
zde.
Nahoru

VI. ročník konference ISSS
2003
Ve dnech 24. a 25. března 2003 se v Hradci Králové uskuteční již šestý
ročník konference "Internet ve státní správě a samosprávě" (ISSS 2003).
Stejně jako v uplynulých pěti letech se zde opět setkají zástupci státní
správy a samosprávy, politici, manažeři, odborníci z oblasti ICT i
zahraniční hosté. Letošní ročník se také díky podpoře Evropské komise
stane důležitým bodem pro výměnu zkušeností se zástupci podobných
iniciativ v zemích EU a zároveň dějištěm diskusí o efektivitě a zavádění
IT procesů do oblasti veřejné správy.
Prestižní setkání zástupců státní správy, samosprávy a politiků se v
letošním roce koná pod záštitou Ministerstva informatiky ČR. Hlavním
pořadatelem je společnost Triada, spolupořadateli pak Svaz měst a obcí
ČR, Asociace krajů ČR, SPIS a agentura ExMise Public Relations.
Generálním partnerem akce je Česká spořitelna, hlavními partnery jsou
společnosti Český Telecom, IBM, Microsoft, Novell, Oracle a T-Mobile. Na
zajištění části programu se podílí také sdružení BMI (Březen měsíc
internetu).
Konference se bude konat již tradičně v kongresovém centru Aldis v
Hradci Králové. "Konference ISSS, srovnám-li ji s akcemi podobného rázu,
patří dle mého soudu k nejvýznamnějším akcím tohoto druhu v Evropě,"
říká Ing. Oldřich Vlasák, primátor města Hradce Králové, a dodává:
"Loňská účast byla velmi vysoká, na jednáních se prezentovalo téměř 1700
účastníků ze všech koutů republiky a zahraničí - i letos proto očekáváme
velkou účast, zejména s přihlédnutím ke vzniku nového Ministerstva
informatiky ČR."
Programová náplň konference se bude opírat o tři hlavní bloky:
. představení nového Ministerstva informatiky, jeho úkoly a cíle,
. otázky činnosti informačních soustav a vyhodnocení přenosu správních
agend na obce a kraje po zrušení okresních úřadů,
. mezinárodní dimenze - konference ISSS se stane významným evropským
setkáním z hlediska budování informační společnosti.
Účastníci konference se mohou také těšit na další kolo v loňském roce
vysoce hodnoceného diskusního pořadu "Bez e-munity", kterého se zúčastní
zástupci všech parlamentních stran. I letos dojde k slavnostnímu
vyhlášení vítězů několika prestižních soutěží, jako jsou například Zlatý
erb - soutěž o nejlepší internetové stránky měst, obcí a regionů, kterou
vyhlašuje Svaz měst a obcí České republiky a Ministerstvo vnitra ČR,
nebo soutěží Český zavináč, Geoaplikace roku, Biblioweb a Eurocrest.
Pro současnost i budoucnost konference ISSS je velice důležitá snaha
Evropské komise o to, aby Česká republika stále v čele koordinačních
aktivit všech kandidátských zemí EU v oblasti informatizace veřejné
správy. Minulé ročníky byly ze strany zástupců EU, kteří se konference
zúčastnili, hodnoceny s velkým uznáním a značná očekávání panují i
letos, kdy se v průběhu ISSS 2003 představí celá řada projektů ze zemí
EU i států "Viszegrádské čtyřky".
Více informací o konferenci ISSS 2003, programu přednášek a prezentací i
o minulých ročnících konference lze najít na adrese
www.isss.cz.
Nahoru

Školení Cisco produktů
Společnost
Albit Technologies připravila novou sérií školení z různých oblastí
datových komunikací. Během těchto školení se vám dostane informací o
technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a
zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými
zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní
formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou tato... -------------------------------------------------------------------------
Datum Téma Cena
--------------------------------------------------------------------------
03.03.-05.03.2003 QoS v IP sítích 16 500 Kč
06.03.-07.03.2003 BGP 12 000 Kč
10.03.-13.03.2003 Příprava na test BCRAN 34 000 Kč
14.03.2003 Cestování paketu uvnitř směrovače 6 500 Kč
17.03.-21.03.2003 Základy konfigurace Cisco zařízení 23 000 Kč
24.03.-27.03.2003 Příprava na test CIT 36 500 Kč
28.03.2003 IPX 4 500 Kč
Nahoru

Konference
Inteligentní systémy pro praxi
Ve dnech 18. -
19. února proběhla v Seči na Chrudimsku 7. mezinárodní konference
Inteligentní systémy pro praxi. Cílem konference bylo seznámit odbornou
veřejnost s novými řešeními, aplikacemi, produkty a výsledky odborných
pracovišť. Konference se zúčastnilo 65 odborníků z České republiky a
Slovenska. Byly předneseny 32 přednášky a další byly uvedeny ve sborníku
z konference.
K velmi zajímavým praktickým patřily příspěvky tématicky zaměřené na
průmyslové a ekonomické aplikace - řízení ochrany turbokompresoru,
optimalizace provozu plynárenské soustavy, predikce ekonomických
parametrů - HDP, burzovních indexů a dalších, rozvrhování vsázkových
procesů, supervize vodárenské distribuční sítě, model řízení nádrží za
povodní. Byly představeny produkty umožňující efektivní tvorbu aplikací
společností Bartech, Gensym, Humusoft, ProTys, StatSoft a TriloByte.
Konference si našla své pevné místo v kalendáři dalších odborných akcí a
významnou měrou přispívá k seznamování odborné veřejnosti s novinkami na
tomto poli.
Omezené množství sborníků je možno získat na adrese
petra.adamova@adam-ova.cz.
Nahoru

INFORUM 2003
Ve dnech 27. -
29. května proběhne v nové aula Vysoké školy ekonomické v Praze další
ročník konference INFORUM. Konference INFORUM (www.inforum.cz) 2003,
která je zaměřena výhradně na elektronické informační zdroje a jejich
profesionální využívání, je ojedinělou akcí svého druhu v celé střední a
východní Evropě. Uživateli těchto zdrojů jsou vedle informačních
specialistů a knihovníků hlavně manažeři, vědečtí a výzkumní pracovníci,
lékaři, vysokoškolští učitelé, specialisté na ICT, pracovníci státní
správy, právníci, studenti apod.
Pořadateli jsou společnost Albertina icome Praha a Vysoká škola
ekonomická v Praze. Na uspořádání společenského večera INFOMEJDAN se
podílí Národní knihovna České republiky.
Nahoru |

|
Internet, komunikace a
sítě |
DB2, Lotus a Tivoli Express pro malé a středně velké firmy
IBM uvedla na trh software určený pro obchodní infrastrukturu malých a
středně velkých podniků. Jedná se o produkty DB2, Lotus a Tivoli s
označením Express, které tak doplňují WebSphere, uvedený na podzim.
Produkty, označované jako middleware, svojí výbavou a cenou zohledňují
potřeby firem v oblasti integrace a správy různých obchodních procesů, a
jsou založeny na otevřených standardech.
Produkty řeší správu dat, správu systémů pro ukládání dat, týmovou
spolupráci a posílání zpráv. Řeší konkrétní potřeby malých a středně
velkých firem v oblasti integrace různých typů operací, například
financí a účetnictví, vztahů se zákazníky nebo dodavatelského řetězce.
IBM DB2 Express je databáze vhodná pro trh středně velkých firem a může
být pro zákazníka předem nakonfigurována obchodním partnerem IBM pro
použití v oblastech jako je maloobchod a bankovnictví.
IBM Tivoli Storage Resource Manager Express Edition je autonomní řešení,
které má pomoci firmám spravovat jejich systémy pro ukládání dat. Je
určeno pro nasazení na jednoprocesorové pracovní stanice.
Řešení IBM Lotus Domino Collaboration Express bude uvedeno ve druhém
čtvrtletí s různými možnostmi licencování, nasazení a správy pro
organizace s méně než 1 000 zaměstnanci. Řešení je založeno na produktu
Lotus Domino a přinese funkce posílání zpráv, skupinového používání
kalendářů a podpory hotových aplikací i aplikací vytvářených na zakázku,
na něž se spoléhají velké organizace.
IBM připravuje na druhé čtvrtletí tohoto roku také novou verzi produktu
WebSphere Portal - Express, která bude obsahovat podporu Linuxu a
databáze Microsoft SQL Server a nabídne nové funkce týmové spolupráce.
Nahoru

Služba push to talk
v mobilních sítích
Společnosti Ericsson, Nokia a Siemens spojily síly na podporu jednotného
řešení služby push to talk v sítích GPRS a EDGE. Společná definice
otevřeného standardu urychlí rozšiřování push to talk v sítích GPRS.
Technologie používá možnosti řešení IP Multimedia Subsystem (IMS), jež
bylo specifikováno organizací 3GPP pro propojování mobilních telefonů
protokolem IP. První testy budou zahájeny ve druhém pololetí letošního
roku.
Cílem je vytvoření normy, která vytvoří jednotný trh řešení push to talk
přes GPRS se stejnou výhodností masového používání, která umožnila
globální úspěch sítí GSM. Technologie, která by měla být výsledkem této
práce, umožní používat mobilní telefony pro přímou komunikaci
prostřednictvím nejrůznějších rádiových přístupových sítí.
Služba push to talk je forma obousměrné komunikace, která umožňuje
uživatelům zapojit se do okamžité komunikace s jedním nebo více příjemci
podobně, jako by používali vysílačku - stačí jednoduše stisknout
příslušné tlačítko na mobilu. Příjemci takové komunikace automaticky
slyší hlas volajícího, aniž by museli přijímat hovor. Jako příklad
využití můžeme uvést například komunikaci mezi řidiči taxi a jejich
dispečery. Spotřebitelé mohou službu push to talk využívat ke koordinaci
rekreačních a společenských aktivit, např. při komunikaci mezi členy
rodiny nebo přáteli ve velkém lyžařském středisku nebo zábavním parku.
Dřívější implementace služby push to talk na celulárních sítích byly
založeny na proprietární technologii a fungovaly jen v omezeném rozsahu.
Tím, že společnosti Ericsson, Nokia a Siemens začlení tuto funkčnost do
GSM, nejúspěšnější bezdrátové technologie s více než 800 milióny
uživatelů ve více než 190 zemích, pomohou otevřít trh a zajistit této
službě skutečně globální dosah.
IP Multimedia System (IMS) je technologie standardizovaná organizací
3GPP. Přidává možnost poskytovat integrované hlasové a datové služby po
síti založené na přepojování paketů IP. Do oblasti přepojování paketů
přidává IMS dvě důležité možnosti - zaprvé možnost najít člověka pomocí
protokolu SIP a zahájit spojení a zadruhé možnost integrovat nové
ziskové služby jako push to talk.
Nahoru

Vývoj 3G sítí a telefony
Nokia
Nokia na konferenci 3GSM World Congress oznámila, že telefon Nokia 6650
loňského října prošel všemi regulačními testy WCDMA a GSM. K dnešnímu
dni Nokia dodala zhruba 10 000 telefonů Nokia 6650 operátorům jako
J-Phone/Vodafone, Orange, Sonera, T-Mobile a Vodafone a dodavatelům
infrastruktury jako Ericsson, Nokia Networks, Nortel Networks a Siemens,
aby je mohli používat při optimalizaci funkčních sítí a testování
interoperability.
Přenosové pásmo technologie WCDMA, podporované telefonem Nokia 6650, s
přenosovou rychlostí až 384 Kb/s, nabízí rychlejší připojení na internet
než je tradiční připojení pevnou telefonní linkou. Telefon vybavený
barevným displejem, podporou multimediálních zpráv a integrovanou
kamerou s rozlišením VGA a s možností zachycování fotografií i
videoklipů, by se měl začít komerčně dodávat v prvním pololetí letošního
roku.
Nahoru

Využití GSM brán Ateus
High-Tech GSM brány ATEUS z nabídky společnosti 2N poskytují vedle
běžného přenosu telefonních hovorů řadu dalších služeb využitelných ve
firmě nebo domácí kanceláři. Kromě standardní spolupráce s telefonní
ústřednou, je lze využít i samostatně pro mobilní kanceláře s připojením
na internet nebo pro sledování a ovládání spotřebičů a průmyslových
procesů.
GSM brány mohou ušetřit až 30 % nákladů na telekomunikační služby. Pokud
není ústředna vybavena LCR automatem pro směrování hovorů, doporučuje
výrobce GSM bránu ATEUS-GSM GATE ISDN, která sama zajistí směrování
hovorů.
V možnostech brány ATEUS je např. služba "Příště zvoň u mne", která
kombinuje rozpoznání volaného čísla s provolbou z brány do ústředny.
Zákazník se vždy dovolá ke svému obchodníkovi, uživatel k servisnímu
technikovi apod. Služba CallBack, kterou 2N integrovala do bran v lednu
2003 umožňuje soustředit placené hovory na jednu mobilní linku s
nejvýhodnějším tarifem. Ze strany mobilního účastníka se spojení
neuskuteční, neplatí nic. Při mezinárodním spojení využívá výhodnější
ceny 'příchozího' roamingu v kombinaci s výhodným tarifem na GSM bráně.
Funkce není závislá na zvoleném tarifu u mobilního účastníka, pracuje
stejně pro tarifní i předplacené programy.
Brány ATEUS lze využít také pro příjem a odesílání SMS zpráv, protože
jejich součástí je SMS server. U brány ATEUS - KOMPAKT GPRS je vytvořeno
propojení SMS Server s MS OutLook. GSM brány ATEUS obsahují čidla a
spínače, umožňující sledování a ovládání obvodů pomocí SMS zpráv.
Uživateli na mobil poskytují např. zprávu o narušení bezpečnostního
okruhu, dovolují zapnutí a vypnutí topení apod. Obdobně funguje i služba
dálkového dohledu, která firmám nebo servisním organizacím dovoluje
sledovat na dálku chod instalovaných zařízení u zákazníka.
GSM bránu je možno použít jako univerzální bránu mezi kanceláří
uživatele a operátorem telekomunikačních služeb při GPRS datových
přenosech. Umožní připojení k internetu bez nutnosti zapojení mobilu
nebo pevné linky.
Pro malé firmy a rodinné domy nabízí každá GSM brána ATEUS funkce
pobočkové ústředny. Vnitřní volání je samozřejmě zdarma, hovory ven
hlídá šetřicí automat a směruje je do sítě ISDN nebo GSM.
Nahoru

RSA SureFile
pro zabezpečení a kompresi dat
RSA Security a firma PKWARE uvedly software RSA SureFile na platformě
PKZIP. Jde o nové řešení pro zabezpečení a kompresi dat na PC, které
umožňuje bezpečně pracovat on-line s větším množstvím citlivých údajů.
RSA SureFile slučuje technologii komprese dat ZIP se softwarem pro
šifrování a digitální podepisování RSA BSAFE. Nové řešení nabízí
uživatelům MS Windows uživatelsky jednoduchý nástroj zabezpečené výměny
dat, řízení a uchovávání finančních a zdravotních záznamů, obchodních
nabídek, technických schémat, právních dokumentů a dalších důvěrných
informací.
Spojení RSA SureFile a zipovací technologie PKWARE dovoluje ukládání a
přenosy souborů bez ohledu na jejich počet či velikost, což uživatelům
přináší úspory při zálohování a na přenosovou kapacitu. RSA SureFile
pracuje s certifikáty X.509 a spolehlivou šifrovací metodou RSA BSAFE,
jejíž součástí je i standard AES s 256bitovým klíčem. To umožňuje
připojit k zazipovaným souborům a složkám digitální podpis. RSA SureFile
dále podporuje přístup na základě hesla nebo certifikátu jako ochranu
firemních investic v oblasti firemního zabezpečení. Další vlastností je
výměna dat s partnery nevyužívajícími PKI.
Software spolupracuje se systémem řízení digitálních certifikátů RSA
Keon vyvinutým pro zabezpečení a podepisování elektronické pošty -
pomocí zaručené autentizace transakcí. Certifikáty umožňují ověření
totožnosti odesílatele a pravosti zaslané zprávy, trvání na dodržení
obchodních závazků vyplývajících z e-mailové korespondence a vytváření
důvěryhodného prostředí pro elektronické obchodování.
Integrace klienta Microsoft Outlook pro messaging a on-line spolupráce
zajišťuje automatické komprese a zabezpečení e-mailových příloh. Na
rozdíl od řešení typu S/MIME a dalších proprietárních technologií je RSA
SureFile postaven tak, aby každý příjemce přílohy, která je šifrovaná
pomocí RSA SureFile, ji mohl bez problémů dekomprimovat za pomoci RSA
SureFile, PKZIP nebo PKZIP Reader. RSA SureFile navíc zajišťuje trvale
zabezpečenou paměťovou oblast, která umožňuje bezpečnou archivaci dat.
Pokud se RSA SureFile používá jako samostatný program, představuje
efektivní pracovní nástroj pro kompresi souborů, šifrování a
elektronické podepisování. Grafické rozhraní, s nímž jsou uživatelé
obeznámeni z Windows, lišty nástrojů a volba některých funkcí pravým
tlačítkem myši zjednodušují přístup k běžnému zipování, šifrování a
podepisování. Pomocí plug-inů lze funkce RSA SureFile integrovat do
běžných počítačových programů, včetně klienta Microsoft Outlooku pro
messaging a on-line spolupráci. Podpora rezidentních antivirových
programů umožňuje automatickou kontrolu dekomprimovaných souborů.
Přátelské administrátorské rozhraní příkazového řádku umožňuje
systémovým správcům vytvářet skriptové utility, které využívají
spolehlivé šifrovací a kompresní metody. RSA SureFile spolupracuje se
všemi produkty PKWARE PKZIP. Komprese omezuje objem dat přidávaných v
souvislosti se šifrováním.
Šifrovací norma Advanced Encryption Standard (AES) platí ve Spojených
státech, kde byla vytvořena pro potřeby státní správy, jako Federální
norma pro zpracování informací (FIPS - Federal Information Processing
Standard). Používá se na ochranu citlivých údajů a odborná veřejnost
očekává její značné rozšíření. Software pro datovou kompresi ZIP a
šifrování RSA BSAFE je přijímán jako standard pro zabezpečení
neporušenosti a bezpečnosti dat ve státní správě i soukromé sféře. RSA
SureFile je k dispozici ve verzi pro Windows.
Nahoru

Face Tracking pro webové
kamery
Face Tracking firmy Logitech umožňuje, aby byl při videopřenosech
uživatel snímaný webovou kamerou vždy ve středu záběru. Program
automaticky sleduje tvář uživatele a udržuje ji ve středu zorného pole
kamery. Face Tracking se začne dodávat se všemi webovými kamerami
Logitech vybavenými digitálním zoomem - s modely QuickCam Zoom, QuickCam
Pro 4000 a QuickCam for Notebooks Pro. Stávající vlastníci těchto
webových kamer mohou software získat v rámci balíku Logitech Image
Studio 7.3, který je zdarma k dispozici ke stažení na webu firmy
Logitech.
Logitech Face Tracking, s podporou A4 Vision, sleduje kombinaci tónů
pleti, tvarů a pohybů, a díky tomu určuje polohu tváře uživatele. Kamera
automaticky posouvá, naklání a zvětšuje záběr. Funkci řídí počítač
odesílatele video signálu, a lze ji snadno zapnout nebo vypnout.
Uživatelé tím dostávají možnost při internetovém přenosu využívat
přirozené pohyby těla a výrazy tváře bez obav, že budou muset zmenšovat
nebo zvětšovat záběr kamery. To je výhodné zejména při videokonferencích
nebo nahrávání videoemailů.
Nahoru

Nová verze World offline
Společnost Sunnysoft oznámila uvedení nové verze aplikace World off-line
1.2, určené pro stahování internetového obsahu do kapesního počítače
PocketPC2002 pro pozdější čtení bez nutnosti připojení na internet.
Nová verze přináší podporu protokolu HTTPS, zobrazení poslední
synchronizace, stáří kanálu, podporu linků s mezerami, synchronizaci
kanálů dle pořadí, možnost smazání vyrovnávací paměti internet exploreru
a přímou synchronizaci jednoho kanálu.
Nahoru
|
Grafika, CAD, GIS |
Digitální vizualizéry UMAX
Firma Umax připravila zařízení umožňující zobrazení trojrozměrných
objektů pomocí LCD/DLP projektorů - digitální vizualizéry. Jedná se o
modely UMAX lumen DC80A a UMAX lumen PS300 / PS500.
Digitální vizualizér UMAX lumen DC80A vyniká kompaktními konstrukcí o
velikosti cca poloviny běžného notebooku. Rameno s CCD kamerou lze
nastavit v rozsahu 180°. Přístroj dovede ve spojení s LCD/DLP projektory
zajistit stabilní obraz VGA výstupů se snímkováním 15 obrazů/s.
Model UMAX lumen PS300 / PS500, ve vyšší verzi obsahuje navíc slot PC
Card pro zachycení a zpětnou reprodukci obrazu. Stolní vizualizér
garantuje uživateli stabilní obraz s rozlišením až 600 televizních
řádků. Obrazem VGA výstupu, snímkováním 15 obrazů/s a možností 80-ti
násobného zvětšení obrazu je vhodným pomocníkem při velkoplošné
prezentaci. Navíc disponuje intuitivním ovládáním s možností připojení
počítačové myši a přenosem obrazu pomocí USB portu. Důležitým faktorem
je možnost snímání objektu o rozměrech až 300 x 400 mm.
Vizualizéry UMAX lumen DC80A a UMAX lumen PS300 / PS500 se prodávají od
39.990,- Kč bez DPH.
Nahoru

Adobe Photoshop Album
nyní na trhu
Adobe
Photoshop Album je určeno pro milovníky fotografování, kterým nabízí
systém pro jednoduché hledání, uspořádávání a sdílení digitálních
fotografií.
Photoshop Album umožňuje prohlížet sbírku digitálních fotografií na
jednom místě (photo well - ‚zásobárna' fotografií), a automaticky je
uspořádá podle data - a následně také vyhledává pomocí režimu
zobrazování časového úseku, kdy zobrazuje fotografie pořízené v určitém
časovém období. Fotografie lze také prohlížet fotografie podle
detailního kalendáře, kdy se zobrazí přesné datum pořízení.
Photoshop Album využívá globálního rozšíření softwaru Acrobat Reader a
formátu PDF. Jednoduše také řeší ukládání fotografií na záznamová média
CD či DVD. Uživatelé si mohou pořídit Photoshop Album za 1 520 Kč.
Nahoru

K Oscarové nominaci
za vizuální efekty
Bitevní scény ve filmech Pán prstenů: Dvě věže a Hvězdné války - Epizoda
II: Klony útočí i pavoučí způsob pohybu Spidermana mezi mrakodrapy mají
společného jmenovatele: autoři všech těchto filmů nominovaných na Oscara
v kategorii Nejlepší vizualní efekty použili systémy pro tvorbu
vizuálních efektů společnosti Discreet. Discreet, divize společnosti
Autodesk, je za posledních osm let již pravidelným "účastníkem"
slavnostních předávání cen americké Akademie filmových umění a věd
(Oscar).
Pro zajímavost dodáváme, která studia se na filmech podílela:
Pán prstenů: Dvě věže - WETA Digital, Oktobor a Sony Pictures
Imageworks, získal nominaci za počítačově generované postavy, bitevní
scény a záběry krajiny. Spiderman - Sony Pictures Imageworks, byl
nominován za celkové zpracování animovaného filmu. Hvězdné války -
Epizoda II: Klony útočí - Industrial Light & Magic, nominován za kvalitu
cca 70 minut digitálních animací.
V kategorii Nejlepší krátký animovaný film byl nominován snímek
Katedrála Tomka Baginského z polského studia Platige Image. Jeho autor
použil software Discreet 3ds max a character studio.
Nahoru |

|
Informační společnost |
Motivační program Xerox
Xerox v průběhu února představil Xerox Rewards - celoevropský motivační
program pro obchodní partnery společnosti. Program nabízí prodejcům
produktů značky Xerox větší šíři možností, jak získat odměny za prodejní
úspěchy a zjednodušuje zpracování požadavků na zpětné rabaty v celé
současné i nastupující struktuře programů pro distribuční kanály.
Program funguje na principu kumulativního získávání REWARD bodů
směnitelných za finanční obnos. V rámci promo akcí vyhlášených lokálním
zastoupením Xerox budou vybrané produkty Xerox ohodnoceny konkrétním
počtem bodů, které se budou sčítat na virtuálním účtu partnera
(prodejce). Hodnota bodů a jejich přepočet do EUR budou stanovovány
dopředu pro každé kalendářní čtvrtletí a výše tohoto přepočtu byla
stanovena tak, aby výhody plynoucí z programy Xerox Rewards byly pro
partnery nepřehlédnutelné.
V České republice a na Slovensku je program Xerox Rewards přístupný pro
všechny typy obchodních partnerů, kteří spolupracují s lokálními
autorizovanými distributory (eD System Czech, PS-Pro a Tech Data
Distribution v ČR a Libra Electronics Slovakia na Slovensku). Do
programu je možné vstoupit kdykoliv prostřednictvím on-line registrace
na extranetu firmy Xerox pro partnery. Zde si také každý partner může
ověřit, kolik bodů nashromáždil a jak je může zrealizovat.
Nahoru
|
WWW tip týdne |
Letuška druhé generace
Agentura
Asiana GTS, provozovatel on-line rezervačního systému
Letuska.cz, vyvinula
druhou generaci tohoto systému. Systém nabízí několik různých přístupů k
vyhledání letenky podle toho, co je jeho hlavním kriteriem - ať už je to
cena, čas, nebo třeba flexibilita v definování vlastních zastávek na
cestě. Vylepšení se projevuje uvnitř systému i navenek. Uživatelé nyní
např. získali možnost přístupu k detailním informacím o letu či počasí
ve zvolené destinaci a také možnost rezervovat si konkrétní místo v
letadle, pokud to vybraná letecká společnost umožňuje.
Služeb Letušky nyní využívá na pět set obchodních partnerů, mezi kterými
jsou kromě cestovních kanceláří např. i servery letenky.cz, idnes.cz či
ihned.cz. Během prvního roku své existence odbavila Letuška přes pět
tisíc zákazníků. Technologické centrum společnosti Amadeus, zastřešující
stejnojmenný globální rezervační systém, vyhodnotilo vloni Letušku jako
nejzdařilejší projekt na bázi Amadeus API ve střední a východní Evropě.
Nahoru |
|
Týdeník
OfficeNews zasílá redakce edice IT Business. Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00.
Tel.: +420/ 545 222 779
Týdeník OfficeNews je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
OfficeNews zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|