HLEDEJ
 V SEKCI
 

4. prosinec 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah OfficeNEWS

Kancelářské aplikace
AT Computers přichází s vlastními notebooky Premio
Nový Asus L2000E
AcerPower Sd - výkonné PC pro malé firmy
Nové 15 palcové LCD Umax Prisma 15AX

Recenze
Minolta DiMAGE F100

Konference, semináře
Seminář k metodice IS průmyslových podniků
Řízení projektů v multiprojektovém prostředí
Supporting your decisions aneb využijte svá data na maximum
Školení Cisco produktů

Internet, komunikace a sítě
WiFi pro pražský hotel

Grafika, CAD, GIS
Nové poloprofesionální skenery Umax
Adobe Graphics Server 2.0

Informační společnost
www.coto.je - největší česká elektronická encyklopedie
NetDirect podporuje server pro zdravotně postižené
ProCA distributorem grafických karet PowerColor
StudentWeb.cz spustil Literární MyšMaš

Komerční příloha
Nabídka zaměstnání
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 11/2002


Hlavní témata
. IS v bankách a financích
. Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
. Pokročilé metody plánování a řízení projektů
. E-procurement
. Critical Chain v praxi
. Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
. Moderní informační technologie v podpoře marketingu
. Specializov. příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
Připravujeme:
IT Office 12/2002


Hlavní témata
. CRM pro malé a střední firmy
. Tipy a triky MS Office
. Skenery
. PC
. Kancelářská technika
. Office styl
. Kancelářský software
. Ekonomický software


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Pragointerier 2003


Kancelářské aplikace

AT Computers přichází s vlastními notebooky Premio
Společnost AT Computers rozšiřuje stávající sortiment počítačů o notebooky a uvádí na trh vlastní modely Premio (www.premioNB.cz). Cílem společnosti je dosáhnout u sortimentu notebooků podobné pozice jakou má v současné době na českém trhu v kategorii stolních počítačů.
AT Computers bude Premio prodávat přes své obchodní partnery. "Budeme se snažit rychle a co nejvíce přiblížit notebooky Premio koncovým zákazníkům. Spoléháme přitom na své tradiční prodejce stolních počítačů, ale počítáme také s prodejem přes hypermarkety," říká Pavel Zmitko, produktový manažer notebooků Premio v AT Computers.
Hlavní obchodní devizou notebooků Premio má být zajímavý poměr cena/výkon a servisní zázemí. Výhodou této značky notebooků navíc bude individuální přístup k zákazníkovi, a to díky vysoké míře variability konfigurace, kterou si může dovolit pouze domácí výrobce.
Sortiment notebooků Premio začíná cenově dostupným modelem Premio 1010N v koncové ceně od 28 990 Kč bez DPH. Naopak, nejvyšší model Premio 5010XN, v koncové ceně od 39 990 Kč, se může pochlubit atraktivními vlastnostmi - unikátní konstrukcí odolnou proti pádu, vibracím a polití tekutinou.

Nahoru

 

Nový Asus L2000E
AT Computers uvádí na trh nový notebook Asus L2000E, jehož hlavními přednostmi jsou vysoký výkon srovnatelný se stolním PC, bohatá výbava a přijatelná cena.
Tento notebook je nabízen s procesory Intel Celeron a Intel Pentium 4-M, v prvním případě s vyrovnávací pamětí druhé úrovně 256 kB a ve druhém pak 512 kB. Procesory Intel Celeron mají frekvenci 1,6 GHz, a u procesorů Intel Pentium 4-M si může uživatel vybrat z frekvencí od 1,4 GHz do 2 GHz. Navíc může volit mezi notebookem vybaveným buď interní DVD-ROM mechanikou nebo dnes čím dál populárnější "combo" variantou, zahrnující DVD i CD-RW mechaniku v jednom modulu.
Vysokou variabilitu při sestavování notebooku podle přání uživatele navíc podtrhuje možnost volby velikosti pevného disku a samozřejmě operační paměti.
Asus L2000E je připraven k okamžitému připojení k internetu nebo intranetu kdekoliv a kdykoliv, díky zabudované síťové kartě a modemu. Můžete tak být neustále "on-line", ať jste v kanceláři nebo na cestách. V rámci předvánoční akce navíc AT Computers nabízí k tomuto notebooku zajímavý dárek - USB BlueTooth modul pro bezdrátovou komunikaci s mobilním telefonem či jiným zařízením podporujícím tuto technologii. Můžete se tak například připojovat k internetu aniž byste sebou nosili jakékoliv propojovací kabely.
Konfigurace Asus L2000E:
. Procesor Intel Celeron 1,6 GHz/256 kB nebo Pentium 4-M 1,4 GHz až
. 2 GHz/512 kB
. 14,1palcový TFT XGA displej s rozlišením 1024x768
. SiS 650 + 962L Chipset
. Operační paměť 128 MB DDR 266 MHz, (max. 1024 MB)
. Integrovaná grafika SiS 650 se sdílenou pamětí (16 - 64 MB)
. Pevný disk 20/30/40 GB, Ultra DMA66/100
. Vyměnitelné mechaniky 8x DVD-ROM, nebo combo DVD+CD-RW (8/8/8/24x)
. Interní LAN 10/100 Mb/s a 56k modem
. Li-Ion akumulátor
. Hmotnost 3,4 kg; rozměry 310 x 262 x 38/43 mm
Součástí standardní nabídky je optická myš s kolečkem, brašna a software (Power DVD nebo Nero), operační systém Windows XP a dvouletá záruka. Varianta notebooku s procesorem Intel Pentium 4-M 1,7 GHz bude k dispozici za cenu od 41 990 Kč bez DPH.

Nahoru

 

AcerPower Sd - výkonné PC pro malé firmy
Společnost Acer uvedla na český a slovenský trh inovovanou řadu výkonných stolních počítačů AcerPower Sd v provedení minitower. Počítač nabízí výkon a funkce, které jsou nezbytné pro nejnáročnější kancelářské aplikace, má však dostatečnou rezervu i pro další rozšiřování. AcerPower Sd byl speciálně vybaven souborem funkcí, které umožňují malým podnikům konfigurovat počítač přesně podle svých potřeb. Ať už se jedná o výkon, rozšiřitelnost či pohodlí, AcerPower Sd nabízí vysokou produktivitu a efektivitu za přiměřenou cenu.
AcerPower Sd s procesory Intel Celeron, spolu s osvědčenými vlastnostmi čipové sady SIS 650, zvládne i náročné kancelářské výpočetní úlohy a představuje tak dobrou volbu pro kancelářské prostředí. V provedení minitower zaručuje AcerPower Sd velmi dobrou rozšiřitelnost, která pro uživatele znamená jistotu, že jím zvolená sestava i v budoucnu vyhoví náročným požadavkům. Bohatá nabídka rozšiřujících slotů zahrnuje rozhraní 4x AGP pro nejrychlejší grafické karty a také tři standardní PCI sloty.
AcerPower Sd je vybaven síťovým rozhraním Ethernet 10/100 integrovaným na základní desce a může tak být snadno začleněn do existující síťové infrastruktury. Díky aplikaci pro vzdálenou správu, Intel LANDesk Client Manager, je uživatelům dostupný snadno ovladatelný a výkonný nástroj pro údržbu a administraci. Pro zajištění ochrany a bezpečnosti je skříň počítače vybavena zámkem a detekcí fyzického vniknutí při neoprávněné manipulaci.
AcerPower Sd vyniká též specifickými vlastnostmi, které jsou navrženy pro zvýšení uživatelského komfortu a produktivity. Například umístění dvou ze čtyř USB rozhraní a konektorů mikrofonu a sluchátek na čelní panel počítače usnadňuje připojení či odpojení často používaných periferií.

Nahoru

 

Nové 15 palcové LCD Umax Prisma 15AX
Umax představuje nástupce svého 15palcového LCD monitoru Prisma 15MX - nový model Umax Prisma 15AX. Panel se vyznačuje elegantním vzhledem a je vhodný pro všechny uživatele, kteří hledají cenově velmi výhodný model s kvalitním vybavením.
Počet barev 16,7 milionů, rozlišení 1024x768 bodů, kontrastní poměr 300:1, odezva zobrazení 25 ms a svítivost 250cd/m2 přináší uživateli potřený komfort při sledování obrazovky. Prisma 15AX využívá ovladače monitoru Plug and Play VESA DDC 1/2B a připojení se provádí přes analogový vstup RGB.
LCD monitor Umax Prisma 15AX je nabízen za cenu 10 990 Kč (bez DPH).

Nahoru
 

Recenze

Minolta DiMAGE F100
Nejen nezvyklým designem, ale především bohatou výbavou a některými funkcemi, dosud ve třídě digitálních "kompaktů" nevídanými se vyznačuje miniaturní 4megapixelový přístroj Minolta DiMAGE F100. Tento fotoaparát moderního metalizovaného provedení rozeznáte již na první pohled od filmového díky atypicky umístěnému objektivu. Computers.

Pokračování
Nahoru


Časopis IT System


Konference, semináře, školení

Seminář k metodice IS průmyslových podniků
Ve středu 11. prosince proběhne v Praze seminář (www.adam-ova.cz) jehož cílem je představit metodiku budování komplexního informačního systému průmyslového podniku na základě normy ANSI/ISA S95.00.01-2000 Control System Integration, která detailně určuje hierarchickou strukturu informačních funkcí, datový a objektový model průmyslového podniku.
V tomto semináři nabídne pořadatel - společnost AD&M - odborníkům odpovědným za přípravu, budování a provoz informačních systémů výroby možnost seznámit se s požadavky na komplexní řešení informačního systému průmyslového podniku a použít jich při vypracování konkrétní koncepce informační strategie ve společnosti, formulaci zadání na jednotlivé úlohy v rámci IS a při oponentních řízeních jak jednotlivých přípravných a analytických kroků, tak celkových řešení informačních systémů výroby.
Seminář se koná v Centru doktorandských a manažerských studií VŠE Praha, Hotel Krystal - na ulici José Martího 2/407 Praha od 9 do 16 hodin a cena semináře je 1975 Kč. Uzávěrka přihlášek je 6. prosince.
Podrobný program semináře naleznete na této stránce a přihlášku získáte zde.
Pomocí Control System Integration je definováno propojení informačních toků strukturou podniku od systémů plánování a rozvrhování, systémů pro řízení dokumentace, kvality, údržby, lidských zdrojů, sledování toku výroby, pořizování a archivování dat, optimalizace procesů, alokace zdrojů po systémy analýz výkonnosti, dispečerského řízení a vazeb na ekonomické systémy.
Norma byla vypracována v USA společnou iniciativou nejvýznamnějších společností z oboru IT, normotvorných a akademických institucí. Tato norma vnáší systém do aktivit spojených s přípravou informační strategie v oblasti informačních systémů výroby. Při přípravě semináře bylo dále čerpáno z materiálů MESA International (Manufacturing Execution Systems Association) a z A Reference Model For Computer Integrated Manufacturing (CIM).
Na webových stránkách pořadatele - společnosti AD&M (http://www.adam-ova.cz) - můžete získat další informace, naleznete zde seznam referencí, informace o dalších pořádaných akcích a jejich vyhodnocení, včetně fotodokumentace.

Nahoru
 
Řízení projektů v multiprojektovém prostředí

Od 10 do 11. prosince proběhne v bratislavském hotelu Danube dvoudenní seminář o řízení projektů. Základní myšlenka setkání je sledující: Abychom dobře řídili projekty v multiprojektovém prostředí, musíme zajistit, aby naše projekty reagovaly na příležitosti a potřeby podniku co nejrychleji. Abychom toto zařídili, logicky musíme spouštět nové projekty co možná nejdříve. Protože čím dříve projekt spustíme, tím dříve ho také dokončíme.
Ale na druhou stranu, abychom dobře řídili projekty v multiprojektovém prostředí, musíme zajistit, aby již běžící projekty přinesly původně očekávané efekty. Abychom toto zajistili, v žádném případě nemůžeme spouštět žádné další projekty. Protože když další projekt nám okamžitě začne "krást" naše limitované zdroje pracující na již běžících projektech. Praktický dopad znázorněného konfliktu: Ať uděláme v multiprojektovém prostředí cokoliv, jisté je jenom jedno: "Vždy to bud špatně !"
Nalezení východiska z této "pasti" elegantní cestu je právě úkolem dvoudenního workshopu "Řízení projektů v multiprojektovém prostředí". Podrobný program workshopu naleznete na webu pořadatele, kde se můžete rovněž přihlásit.
První den je věnován použití Teorie omezení a metody Kritického řetězu pro zkrácení projektů a skokové zvýšení jejich spolehlivosti. Den druhý je věnován synchronizaci projektů a zdrojů v multiprojektovém prostředí a metodám zvýšení kapacity v projektech o polovinu při využití totožného množství zapojených zdrojů. Partnerem a spolupořadatelem workshopu je Spoločnost pre projektové riadenie.
Cena workshopu je 20 000 Kč, pro členy Spoločnosti pre projektové riadenie je cena 15 000 Kč. Cena zahrnuje účast na obou dnech workshopu, materiály, obědy, kávu a občerstvení. Pokud se chcete workshopu zúčastnit, vyplňte, prosím registrační formulář, popř. jej zašlete na fax.číslo 27481 2363.

Nahoru
 
Supporting your decisions aneb využijte svá data na maximum

Společnost Urbana Technologies pořádá tuto konferenci při příležitosti rozšíření svého zaměření na další technologie pro podporu rozhodování uživatelů IS/IT a současně v souvislosti s vydáním knihy Marka Humphriese Datawarehousing, která je v současnosti jedinou knihou v češtině na toto téma na trhu.
Setkání je určena pro ekonomické i technické vedoucí pracovníky, IT manažery, ale pro obecně všechny, kteří pro své rozhodování potřebují specifické informace.
Konference se koná ve čtvrtek 5. prosince v Praze v příjemném prostředí Hotelu Barcelo (Na Strzi 32, 14000 Praha 4, ) od 9 do 14 hodin.
Na konferenci se dozvíte více o tom:
. proč je důležitá integrace datových zdrojů,
. jaký je smysl datových skladů a proč se stále zvyšuje jejich potřeba,
. jak zajistit pracovníkům lepší podklady pro jejich rozhodování,
. jakým způsobem pomocí informačních technologií zajistit procesy controllingu,
. jaké jsou trendy v reportování, sdílení a distribuci podnikových dat a dokumentů,
. jak analyzovat podniková data a co je přínosem těchto analýz,
. čím mohou informační technologie přispět ke správnému zaměření podnikových aktivit,
. jak je možné získat z dat informace o trendech a analyzovat možné budoucí chování zákazníků
. a jaký význam mohou tyto technologie mít pro budoucnost podniku.
V rámci vložného 600 Kč (800 Sk) za osobu obdržíte zmíněnou knihu a samozřejmostí je i občerstvení a společný oběd v průběhu akce. Na základě vaší registrace vám bude zaslána zálohová faktura. Po dohodě je možná platba i na místě. Registraci na konferenci můžete provést zde.

Nahoru
 

Školení Cisco produktů
Společnost Albit Technologies připravila novou sérií školení z různých oblastí datových komunikací. Během těchto školení se vám dostane informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou tato...

-----------------------------------------------------------------
Datum 		Téma					Cena
-----------------------------------------------------------------
2.12.-5.12.	Příprava na test CIT			36 500 Kč
9.12.-12.12.	Příprava na test CCNA			27 500 Kč
13.12.		TCP/IP					 4 500 Kč
16.12.-17.12.	Management IP sítí			12 000 Kč
17.12.-18.12.	Příprava na test CCDA			15 000 Kč
18.12.-20.12.	IPSec a VPN				16 500 Kč
6.1.-9.1.2003	Příprava na test MCNS			29 500 Kč
10.1.2003	IPv6					 6 500 Kč
13.1.-17.1.2003	Základy konfigurace Cisco zařízení	23 000 Kč
20.1.-22.1.2003	Příprava na test CSPFA			24 500 Kč
20.1.-21.1.2003	VoIP a VoFR				12 000 Kč
22.1.-24.1.2003	Příprava na test CSVPN			26 500 Kč
23.1.-24.1.2003	IS-IS					12 000 Kč
27.1.-29.1.2003	IP telefonie				19 500 Kč
29.1.-31.1.2003	Příprava na test CSIDS			26 500 Kč
30.1.-31.1.2003	Multicasting				12 000 Kč
4.2.-7.2.2003	MPLS a MPLS/VPN				22 000 Kč
10.2.-13.2.2002	Příprava na test BSCI			29 500 Kč
11.2.-14.2.2003	Příprava na test CCNA			27 500 Kč
17.2.-19.2.2003	IPSec a VPN				16 500 Kč
20.2.-21.2.2003	Knfigurace Cisco switchů		12 000 Kč
24.2.-27.2.2003	Příprava na test BCMSN			36 500 Kč
3.3.-5.3.2003	QoS v IP sítích				16 500 Kč
6.3.-7.3.2003	BGP					12 000 Kč
10.3.-13.3.2003	Příprava na test BCRAN			34 000 Kč
14.3.2003	Cestování paketu uvnitř směrovače	 6 500 Kč
17.3.-21.3.2003	Základy konfigurace Cisco zařízení	23 000 Kč
24.3.-27.3.2003	Příprava na test CIT			36 500 Kč
28.3.2003	IPX					 4 500 Kč

Nahoru


Školení MAILEM.CZ


Internet, komunikace a sítě

WiFi pro pražský hotel
Bezdrátovou síť WiFi (wireless fidelity) pro vysokorychlostní připojení k internetu začal po dominantním operátoru mobilních sítí poskytovat i největší český alternativní telekomunikační operátor pevných sítí. Společnost GTS nabízí využití technologie WiFi prostřednictvím služby GTS Wireless Internet. V pilotním projektu zajišťuje GTS bezdrátové lokální připojení k síti internet v pražském hotelu Holiday Inn Prague Congress Centre na Pankráci.
"Hosté nemusejí za připojením k internetu docházet, protože ten teď přichází za nimi," řekl David Duroň, marketingový ředitel GTS. "Kdekoliv v hotelu a jeho okolí totiž mají k dispozici připojení k síti a internetu. Kvalitní bezdrátový přístup na internet přes rozhraní Wifi je dalším mezníkem v mobilní komunikaci," dodal Duroň. Hotel Holiday Inn, typický představitel kongresového a obchodního hotelu, tak jasně udal směr, kterým by se mělo poskytování služeb tohoto druhu v nejbližší době ubírat.
Vlastní bezdrátová síť GTS pokrývá zatím pouze vybrané lokality v centru Prahy. GTS Wireless zajišťuje hrubou přenosovou rychlost až 11 Mbit/s, vyznačuje se vysokou spolehlivostí, dosahem a bezpečností přenášených dat. Toto řešení podporují všechny operační systémy (Novell Client 3.x a 4.x, Windows 95/98 a Windows NT; Apple; Linux; Windows CE, Windows 2000, Windows XP, FreeBSD).

Nahoru
 

Grafika, CAD, GIS

Nové poloprofesionální skenery Umax
Umax rozšiřuje svou nabídku skenerů o poloprofesionální modely - Astra 6700 (Photo, Plus, Pro).
Skenery řady Astra 6700 s rozlišením 2400 dpi a vysokou rychlostí danou rozhraním USB 2.0 (zpětně kompatibilním s rozhraním USB 1.1) mohou být nasazeny na poli vyšší amatérské a poloprofesionální grafiky. Vysoká rychlost skenerů je kombinována s výbornou kvalitou obrazu. Náhled předlohy je zpracován již za 7 vteřin. Velmi snadnou obsluhu umožňuje český ovladač spolu se třemi tlačítky na těle skeneru.
Model Astra 6700 Photo je obohacen o dianástavec TPU-6700 pro skenování inverzních i negativních filmů až do velikosti 10,1 x 12,7 cm. Verze Astra 6700 Plus je doplněna o poloprofesionální skenovací aplikaci SilverFast SE a Adobe Photoshop Elements pro úpravy obrazu. U Astry 6700 Pro oproti verzi Plus navíc naleznete dianástavec TPU-6700. Vysoké optické rozlišení, věrnost barev a rychlost skeneru umožňují jeho uplatnění v poloprofesionální grafické a DTP oblasti.
SilverFast SE je pokročilý skenovací software s mnoha funkcemi pro úpravy obrazu přímo v procesu skenování. Mezi ně patří například selektivní barevné korekce, pokročilé ostření nebo úpravy histogramu. Vestavěná technologie NegaFix navíc umožňuje velmi kvalitní skenování více než 120 typů negativních materiálů různých výrobců. Verze Pro je rovněž vhodná i pro kvalitní skenování kinofilmových negativů.
Astra 6700 je k dispozici za cenu 6 990 Kč, verze Astra 6700 Photo a Plus stojí 8 490 Kč a skener Astra 6700 Pro pořídíte za 9 990 Kč. Ceny jsou uvedeny bez DPH. Na všechny skenery poskytuje výrobce dvouletou záruku.

Nahoru
 
Adobe Graphics Server 2.0

Společnost Adobe začala dodávat Adobe Graphics Server 2.0, nejnovější verzi serveru grafik a obrazů. Graphics Server podporuje pracovní postupy síťového publikování, umožňuje podnikům snadno vytvářet, aktualizovat a opakovaně využívat kvalitní obrazy. Je navržen pro pracovní postupy publikování na Webu i na více médiích a přitom vyhovuje požadavkům systémů pro správu obsahu, pro správu zdrojů a pro prepress.
Podniky mohou pomocí softwaru Adobe Photoshop, Illustrator a GoLive vytvářet nové šablony, které se mohou automaticky aktualizovat ze serveru Adobe Graphics Server. Těsná integrace s ostatními aplikacemi Adobe a s formáty souborů umožňuje podnikům s komplikovanými pracovními postupy pro web a tisk vytvořit efektivní proces vytváření, automatizace a distribuce personalizovaných obrazů ve více formátech.
Software získal podporu od předních integrátorů a partnerů jako jsou Artesia, Burntsand, Context Media, Documentum, MediaBin, NetXposure, North Plains a WebWare. Adobe Graphics Server, podporující otevřené standardy a programátorská rozhraní, běží na hlavních aplikačních serverech od BEA, IBM, iPlanet a Oracle.
Nové možnosti serveru Adobe Graphics Server zahrnují silnou podporu formátů EPS (Encapsulated PostScript) a Adobe PDF (Portable Document Format), převod souborů SVG (Scalable Vector Graphics) na PDF, vylepšenou podporu pro metadata obrazu a nativní soubory a moduly programu Photoshop 7.0, manipulaci s obrazy CMYK a podporu ořezových cest.
Adobe Graphics Server 2.0 je k dispozici přímo u Adobe, nebo přes autorizovaná centra Adobe pro poskytování podnikových licencí a autorizované firmy poskytující služby (VAR) a systémové integrátory. Kromě toho se Graphics Server 2.0 prodává s produkty Documentum Media Services a MediaBin Brand Asset Management, na základě OEM dohod s těmito společnostmi. Více informací o licencování a cenách najdete zde.

Nahoru
 

Informační společnost

www.coto.je - největší česká elektronická encyklopedie
Ve čtvrtek 28. listopadu 2002 byly v knihovně AV ČR slavnostně spuštěny internetové stránky www.coto.je.
Projekt COTO.JE přináší českým uživatelům internetu možnost vyhledávat ve třech největších česky psaných encyklopediích - Ottově slovníku naučném, Malé československé encyklopedii a encyklopedii Universum, které dohromady obsahují více než 500 000 popisů českých hesel a přes 30 000 unikátních obrázků. Jedná se celkem o 56 knih, tedy 51 000 tiskových stran. Celková váha je bezmála 100 kg a výška knih položených na sebe je více než tři metry. Díky vyspělým technologiím máme možnost získat požadovanou informaci během několika vteřin.
Tento projekt od roku 2000 realizuje zlínská společnost Aion (známá kompletní digitalizací Ottova slovníku naučného) a pražská Globe Internet (známá svými internetovými službami Servery.CZ nebo Domény.CZ). Partnery projektu jsou společnosti Microsoft, Euromedia Group, Empyreum. Záštitu nad ním převzala Knihovna Akademie věd České republiky.
"Unikátnost řešení vyplývá z možnosti získat k jednomu konkrétnímu heslu názory autorů encyklopedií z přelomu století, z éry komunismu i informace z moderní encyklopedie. Heslo je zároveň vyhledáno v celém českém internetu fulltextovým vyhledávačem, a tak je možné na jednom místě získat zcela vyčerpávající informace", říká k COTO.JE Jakub Ditrich ze společnosti Globe Internet. "Přípravě databází předcházely v případě Ottova slovníku a Malé československé encyklopedie tři roky scannování a indexování tištěných předloh. Vyhledávání v COTO.JE pracuje s českým tvaroslovím, dokáže slova skloňovat a časovat", doplňuje Pavel Gardavský ze společnosti Aion.
Základní služby portálu - zobrazování hesel do délky 25 slov a náhledů obrázků - jsou k dispozici bezplatně. Komplexní služby - zobrazení celé textace dlouhých hesel a obrázků ve vysokém rozlišení, ukládání hesel do rešerše a jejich tisk je zpoplatněný a dostupný registrovaným uživatelům.
Stránky COTO.JE jsou založeny na nekomerční bázi, jejich součástí není žádná reklama a jsou určeny každému, kdo potřebuje informace z libovolného oboru. Autoři věří, že náklady spojené s provozem tohoto projektu se podaří pokrýt z příspěvků registrovaných uživatelů, případně z prostředků sponzorů a fondů EU na vzdělání a vědu.
V rámci slavnostního zpřístupnění encyklopedického portálu daruje Globe Internet a Aion prostřednictvím MŠMT 30ti školám celoroční neomezený přístup v celkové hodnotě 480 000 Kč.

Nahoru
 
NetDirect podporuje server pro zdravotně postižené

Společnost NetDirect se stala generálním partnerem webu HOMO HUMANUS, serveru poskytujícímu informace zdravotně postiženým. Společnost NetDirect se rozhodla přispět k internetové prezentaci projektu poskytnutím profesionálního publikačního systému MediaEngine a serveru pro umístění projektu. Ve srovnání se starou podobou webu umožňuje publikační systém rychlejší a jednodušší aktualizaci webu. Neméně výrazným prvkem je také ladění designu webu do modrých tónů.
Server Homo Humanus se věnuje domácí a ošetřovatelské péči. Nabízí celou řadu užitečných informací zdravotně postiženým lidem a jejich blízkým. Cílem projektu Homo Humanus je stát se největším a nejširším webem, který bude v České republice pomáhat zdravotně postiženým. Kromě užitečných informací, tak například poskytuje také prostor zdravotně postiženým pro uveřejňování jejich problémů a rad.

Nahoru
 
ProCA distributorem grafických karet PowerColor

Společnost ProCA se stala distributorem grafických adaptérů značky PowerColor výrobce CP Technology pro Českou republiku. Produkty PowerColor rozšiřují současné portfolio nabízených grafických karet ve střední kvalitativní třídě. Na karty PowerColor je poskytována záruka 24 měsíců. ProCA bude nabízet kompletní produktovou řadu grafických adaptérů s čipy ATI.

Nahoru
 
StudentWeb.cz spustil Literární MyšMaš

Do 20. ledna 2003 mohou spisovatelé mladší 26ti let poslat příspěvek do Literárního MyšMaše - soutěže mladých i nejmladších spisovatelů, která probíhá na StudentWebu - jednom ze serverů internetového projektu iHNed.
Porota, mj. spisovatel Ivan Klíma, básník Václav Vokolek či publicista a písničkář Jiří Dědeček budou hodnotit příspěvky v kategoriích Poezie, Povídka, Reportáž, Fejeton/esej. Literární MyšMaš umožní autorům publikaci a zařazení do archívu na známém webu, nejlepší autoři pak budou ohodnoceni cenami (hlavní výhrou je kapesní počítač PSION) a vítězné dílo bude otištěno v příloze Hospodářských novin Víkend.
"Studentweb je server pro přemýšlivé, kreativní a chytré teenegery, kteří se zajímají o svět okolo sebe a internet používají jako zdroj informací pro své zájmy i studium" říká Petr Štěpánek, jeden z tvůrců webu ze společnosti Economia Online a dodává: "Jsou to ti čtenáři, se kterými chceme komunikovat i v budoucnu a pro které přpravujeme weby, které budou číst za několik let. Teď jim otevíráme dveře literárního světa dospělých a tajně doufámě, že třeba, i díky více než kvalifikované porotě, objevíme skrytý talent. Učitelé českého jazyka, na které se také obracíme, možná ocení možnost uplatnit ty z prací svých studentů a žáků, které si zaslouží, aby je četlo více čtenářů".
Autoři své příspěvky mohou vkládat přímo díky jednoduchému uživatelskému rozhraní a po dobu trvání soutěže budou moci svůj názor na zveřejněná díla vyjádřit i čtenáři.

Nahoru


Unicorn


Komerční příloha

Nabídka zaměstnání
V souvislosti s dalším rozšiřováním aktivit naši redakce hledáme vhodné kandidáty na obsazení funkce asistentky/a šéfredaktora časopisu IT Office v Brně (Praze). Požadujeme komunikativní a flexibilní osobnost, která se vyznačuje samostatností a aktivním přístupem při řešení svěřených úkolů. Dále požaduje nadprůměrné pracovní nasazení, velmi dobrou znalost práce na PC (Windows + MS Office), alespoň základní znalost anglického jazyka a dobrou znalost českého jazyka slovem a písmem. Vzdělání alespoň SŠ, lépe však VŠ, popřípadě manažerské.
Jako vhodné doplnění profilu uchazeče uvítáme orientaci v oblasti IT se zaměřením na oblost SOHO. Praxe na postu redaktora IT časopisu nebo časopisu o E-Business velmi vítána.
Nabízíme mladý kolektiv, velmi atraktivní a kreativní prostředí a časovou flexibilitu. Dále možnost seberealizace a výrazný osobní rozvoj. Finanční ohodnocení odpovídající dosaženým výsledků. Své strukturované životopisy zasílejte prosím na adresu redakce. 

Nahoru


Týdeník OfficeNews zasílá redakce edice IT Business. Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00. Tel.: +420/ 545 222 779
Týdeník OfficeNews je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám OfficeNews zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist