V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 11/2002
Hlavní témata
. IS v bankách a financích
. Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
. Pokročilé metody plánování a řízení projektů
. E-procurement
. Critical Chain v praxi
. Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
. Moderní informační technologie v podpoře marketingu
. Specializov. příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky |
Připravujeme:
IT Office 12/2002
Hlavní témata
. CRM pro malé a střední firmy
. Tipy a triky MS Office
. Skenery
. PC
. Kancelářská technika
. Office styl
. Kancelářský software
. Ekonomický software |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Kancelářské aplikace |
AT
Computers přichází s vlastními notebooky Premio
Společnost AT
Computers rozšiřuje stávající sortiment počítačů o notebooky a uvádí na
trh vlastní modely Premio (www.premioNB.cz). Cílem společnosti je
dosáhnout u sortimentu notebooků podobné pozice jakou má v současné době
na českém trhu v kategorii stolních počítačů.
AT Computers bude Premio prodávat přes své obchodní partnery. "Budeme se
snažit rychle a co nejvíce přiblížit notebooky Premio koncovým
zákazníkům. Spoléháme přitom na své tradiční prodejce stolních počítačů,
ale počítáme také s prodejem přes hypermarkety," říká Pavel Zmitko,
produktový manažer notebooků Premio v AT Computers.
Hlavní obchodní devizou notebooků Premio má být zajímavý poměr
cena/výkon a servisní zázemí. Výhodou této značky notebooků navíc bude
individuální přístup k zákazníkovi, a to díky vysoké míře variability
konfigurace, kterou si může dovolit pouze domácí výrobce.
Sortiment notebooků Premio začíná cenově dostupným modelem Premio 1010N
v koncové ceně od 28 990 Kč bez DPH. Naopak, nejvyšší model Premio
5010XN, v koncové ceně od 39 990 Kč, se může pochlubit atraktivními
vlastnostmi - unikátní konstrukcí odolnou proti pádu, vibracím a polití
tekutinou.
Nahoru

Nový Asus L2000E
AT Computers
uvádí na trh nový notebook Asus L2000E, jehož hlavními přednostmi jsou
vysoký výkon srovnatelný se stolním PC, bohatá výbava a přijatelná cena.
Tento notebook je nabízen s procesory Intel Celeron a Intel Pentium 4-M,
v prvním případě s vyrovnávací pamětí druhé úrovně 256 kB a ve druhém
pak 512 kB. Procesory Intel Celeron mají frekvenci 1,6 GHz, a u
procesorů Intel Pentium 4-M si může uživatel vybrat z frekvencí od 1,4
GHz do 2 GHz. Navíc může volit mezi notebookem vybaveným buď interní
DVD-ROM mechanikou nebo dnes čím dál populárnější "combo" variantou,
zahrnující DVD i CD-RW mechaniku v jednom modulu.
Vysokou variabilitu při sestavování notebooku podle přání uživatele
navíc podtrhuje možnost volby velikosti pevného disku a samozřejmě
operační paměti.
Asus L2000E je připraven k okamžitému připojení k internetu nebo
intranetu kdekoliv a kdykoliv, díky zabudované síťové kartě a modemu.
Můžete tak být neustále "on-line", ať jste v kanceláři nebo na cestách.
V rámci předvánoční akce navíc AT Computers nabízí k tomuto notebooku
zajímavý dárek - USB BlueTooth modul pro bezdrátovou komunikaci s
mobilním telefonem či jiným zařízením podporujícím tuto technologii.
Můžete se tak například připojovat k internetu aniž byste sebou nosili
jakékoliv propojovací kabely.
Konfigurace Asus L2000E:
. Procesor Intel Celeron 1,6 GHz/256 kB nebo Pentium 4-M 1,4 GHz až
. 2 GHz/512 kB
. 14,1palcový TFT XGA displej s rozlišením 1024x768
. SiS 650 + 962L Chipset
. Operační paměť 128 MB DDR 266 MHz, (max. 1024 MB)
. Integrovaná grafika SiS 650 se sdílenou pamětí (16 - 64 MB)
. Pevný disk 20/30/40 GB, Ultra DMA66/100
. Vyměnitelné mechaniky 8x DVD-ROM, nebo combo DVD+CD-RW (8/8/8/24x)
. Interní LAN 10/100 Mb/s a 56k modem
. Li-Ion akumulátor
. Hmotnost 3,4 kg; rozměry 310 x 262 x 38/43 mm
Součástí standardní nabídky je optická myš s kolečkem, brašna a software
(Power DVD nebo Nero), operační systém Windows XP a dvouletá záruka.
Varianta notebooku s procesorem Intel Pentium 4-M 1,7 GHz bude k
dispozici za cenu od 41 990 Kč bez DPH.
Nahoru

AcerPower Sd -
výkonné PC pro malé firmy
Společnost
Acer uvedla na český a slovenský trh inovovanou řadu výkonných stolních
počítačů AcerPower Sd v provedení minitower. Počítač nabízí výkon a
funkce, které jsou nezbytné pro nejnáročnější kancelářské aplikace, má
však dostatečnou rezervu i pro další rozšiřování. AcerPower Sd byl
speciálně vybaven souborem funkcí, které umožňují malým podnikům
konfigurovat počítač přesně podle svých potřeb. Ať už se jedná o výkon,
rozšiřitelnost či pohodlí, AcerPower Sd nabízí vysokou produktivitu a
efektivitu za přiměřenou cenu.
AcerPower Sd s procesory Intel Celeron, spolu s osvědčenými vlastnostmi
čipové sady SIS 650, zvládne i náročné kancelářské výpočetní úlohy a
představuje tak dobrou volbu pro kancelářské prostředí. V provedení
minitower zaručuje AcerPower Sd velmi dobrou rozšiřitelnost, která pro
uživatele znamená jistotu, že jím zvolená sestava i v budoucnu vyhoví
náročným požadavkům. Bohatá nabídka rozšiřujících slotů zahrnuje
rozhraní 4x AGP pro nejrychlejší grafické karty a také tři standardní
PCI sloty.
AcerPower Sd je vybaven síťovým rozhraním Ethernet 10/100 integrovaným
na základní desce a může tak být snadno začleněn do existující síťové
infrastruktury. Díky aplikaci pro vzdálenou správu, Intel LANDesk Client
Manager, je uživatelům dostupný snadno ovladatelný a výkonný nástroj pro
údržbu a administraci. Pro zajištění ochrany a bezpečnosti je skříň
počítače vybavena zámkem a detekcí fyzického vniknutí při neoprávněné
manipulaci.
AcerPower Sd vyniká též specifickými vlastnostmi, které jsou navrženy
pro zvýšení uživatelského komfortu a produktivity. Například umístění
dvou ze čtyř USB rozhraní a konektorů mikrofonu a sluchátek na čelní
panel počítače usnadňuje připojení či odpojení často používaných
periferií.
Nahoru

Nové 15 palcové LCD Umax
Prisma 15AX
Umax
představuje nástupce svého 15palcového LCD monitoru Prisma 15MX - nový
model Umax Prisma 15AX. Panel se vyznačuje elegantním vzhledem a je
vhodný pro všechny uživatele, kteří hledají cenově velmi výhodný model s
kvalitním vybavením.
Počet barev 16,7 milionů, rozlišení 1024x768 bodů, kontrastní poměr
300:1, odezva zobrazení 25 ms a svítivost 250cd/m2 přináší uživateli
potřený komfort při sledování obrazovky. Prisma 15AX využívá ovladače
monitoru Plug and Play VESA DDC 1/2B a připojení se provádí přes
analogový vstup RGB.
LCD monitor Umax Prisma 15AX je nabízen za cenu 10 990 Kč (bez DPH).
Nahoru
|
Recenze |
Minolta DiMAGE F100
Nejen
nezvyklým designem, ale především bohatou výbavou a některými funkcemi,
dosud ve třídě digitálních "kompaktů" nevídanými se vyznačuje miniaturní
4megapixelový přístroj Minolta DiMAGE F100. Tento fotoaparát moderního
metalizovaného provedení rozeznáte již na první pohled od filmového díky
atypicky umístěnému objektivu. Computers.
Pokračování
Nahoru |

|
Konference, semináře,
školení |
Seminář k metodice
IS průmyslových podniků
Ve středu 11.
prosince proběhne v Praze seminář (www.adam-ova.cz) jehož cílem je
představit metodiku budování komplexního informačního systému
průmyslového podniku na základě normy ANSI/ISA S95.00.01-2000 Control
System Integration, která detailně určuje hierarchickou strukturu
informačních funkcí, datový a objektový model průmyslového podniku.
V tomto semináři nabídne pořadatel - společnost AD&M - odborníkům
odpovědným za přípravu, budování a provoz informačních systémů výroby
možnost seznámit se s požadavky na komplexní řešení informačního systému
průmyslového podniku a použít jich při vypracování konkrétní koncepce
informační strategie ve společnosti, formulaci zadání na jednotlivé
úlohy v rámci IS a při oponentních řízeních jak jednotlivých přípravných
a analytických kroků, tak celkových řešení informačních systémů výroby.
Seminář se koná v Centru doktorandských a manažerských studií VŠE Praha,
Hotel Krystal - na ulici José Martího 2/407 Praha od 9 do 16 hodin a
cena semináře je 1975 Kč. Uzávěrka přihlášek je 6. prosince.
Podrobný program semináře naleznete na
této stránce a přihlášku získáte
zde.
Pomocí Control System Integration je definováno propojení informačních
toků strukturou podniku od systémů plánování a rozvrhování, systémů pro
řízení dokumentace, kvality, údržby, lidských zdrojů, sledování toku
výroby, pořizování a archivování dat, optimalizace procesů, alokace
zdrojů po systémy analýz výkonnosti, dispečerského řízení a vazeb na
ekonomické systémy.
Norma byla vypracována v USA společnou iniciativou nejvýznamnějších
společností z oboru IT, normotvorných a akademických institucí. Tato
norma vnáší systém do aktivit spojených s přípravou informační strategie
v oblasti informačních systémů výroby. Při přípravě semináře bylo dále
čerpáno z materiálů MESA International (Manufacturing Execution Systems
Association) a z A Reference Model For Computer Integrated Manufacturing
(CIM).
Na webových stránkách pořadatele - společnosti AD&M
(http://www.adam-ova.cz) - můžete získat další informace, naleznete zde
seznam referencí, informace o dalších pořádaných akcích a jejich
vyhodnocení, včetně fotodokumentace.
Nahoru

Řízení
projektů v multiprojektovém prostředí
Od 10 do 11.
prosince proběhne v bratislavském hotelu Danube dvoudenní seminář o
řízení projektů. Základní myšlenka setkání je sledující: Abychom dobře
řídili projekty v multiprojektovém prostředí, musíme zajistit, aby naše
projekty reagovaly na příležitosti a potřeby podniku co nejrychleji.
Abychom toto zařídili, logicky musíme spouštět nové projekty co možná
nejdříve. Protože čím dříve projekt spustíme, tím dříve ho také
dokončíme.
Ale na druhou stranu, abychom dobře řídili projekty v multiprojektovém
prostředí, musíme zajistit, aby již běžící projekty přinesly původně
očekávané efekty. Abychom toto zajistili, v žádném případě nemůžeme
spouštět žádné další projekty. Protože když další projekt nám okamžitě
začne "krást" naše limitované zdroje pracující na již běžících
projektech. Praktický dopad znázorněného konfliktu: Ať uděláme v
multiprojektovém prostředí cokoliv, jisté je jenom jedno: "Vždy to bud
špatně !"
Nalezení východiska z této "pasti" elegantní cestu je právě úkolem
dvoudenního workshopu "Řízení projektů v multiprojektovém prostředí".
Podrobný program workshopu naleznete na webu
pořadatele, kde
se můžete rovněž přihlásit.
První den je věnován použití Teorie omezení a metody Kritického řetězu
pro zkrácení projektů a skokové zvýšení jejich spolehlivosti. Den druhý
je věnován synchronizaci projektů a zdrojů v multiprojektovém prostředí
a metodám zvýšení kapacity v projektech o polovinu při využití totožného
množství zapojených zdrojů. Partnerem a spolupořadatelem workshopu je
Spoločnost pre projektové riadenie.
Cena workshopu je 20 000 Kč, pro členy Spoločnosti pre projektové
riadenie je cena 15 000 Kč. Cena zahrnuje účast na obou dnech workshopu,
materiály, obědy, kávu a občerstvení. Pokud se chcete workshopu
zúčastnit, vyplňte, prosím registrační
formulář, popř.
jej zašlete na fax.číslo 27481 2363.
Nahoru

Supporting your decisions aneb využijte svá data na maximum
Společnost Urbana Technologies pořádá tuto konferenci při příležitosti
rozšíření svého zaměření na další technologie pro podporu rozhodování
uživatelů IS/IT a současně v souvislosti s vydáním knihy Marka
Humphriese Datawarehousing, která je v současnosti jedinou knihou v
češtině na toto téma na trhu.
Setkání je určena pro ekonomické i technické vedoucí pracovníky, IT
manažery, ale pro obecně všechny, kteří pro své rozhodování potřebují
specifické informace.
Konference se koná ve čtvrtek 5. prosince v Praze v příjemném prostředí
Hotelu Barcelo (Na
Strzi 32, 14000 Praha 4, ) od 9 do 14 hodin.
Na konferenci se dozvíte více o tom:
. proč je důležitá integrace datových zdrojů,
. jaký je smysl datových skladů a proč se stále zvyšuje jejich potřeba,
. jak zajistit pracovníkům lepší podklady pro jejich rozhodování,
. jakým způsobem pomocí informačních technologií zajistit procesy
controllingu,
. jaké jsou trendy v reportování, sdílení a distribuci podnikových dat a
dokumentů,
. jak analyzovat podniková data a co je přínosem těchto analýz,
. čím mohou informační technologie přispět ke správnému zaměření
podnikových aktivit,
. jak je možné získat z dat informace o trendech a analyzovat možné
budoucí chování zákazníků
. a jaký význam mohou tyto technologie mít pro budoucnost podniku.
V rámci vložného 600 Kč (800 Sk) za osobu obdržíte zmíněnou knihu a
samozřejmostí je i občerstvení a společný oběd v průběhu akce. Na
základě vaší registrace vám bude zaslána zálohová faktura. Po dohodě je
možná platba i na místě. Registraci na konferenci můžete provést
zde.
Nahoru

Školení Cisco produktů
Společnost
Albit Technologies připravila novou sérií školení z různých oblastí
datových komunikací. Během těchto školení se vám dostane informací o
technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a
zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými
zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní
formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou tato... -----------------------------------------------------------------
Datum Téma Cena
-----------------------------------------------------------------
2.12.-5.12. Příprava na test CIT 36 500 Kč
9.12.-12.12. Příprava na test CCNA 27 500 Kč
13.12. TCP/IP 4 500 Kč
16.12.-17.12. Management IP sítí 12 000 Kč
17.12.-18.12. Příprava na test CCDA 15 000 Kč
18.12.-20.12. IPSec a VPN 16 500 Kč
6.1.-9.1.2003 Příprava na test MCNS 29 500 Kč
10.1.2003 IPv6 6 500 Kč
13.1.-17.1.2003 Základy konfigurace Cisco zařízení 23 000 Kč
20.1.-22.1.2003 Příprava na test CSPFA 24 500 Kč
20.1.-21.1.2003 VoIP a VoFR 12 000 Kč
22.1.-24.1.2003 Příprava na test CSVPN 26 500 Kč
23.1.-24.1.2003 IS-IS 12 000 Kč
27.1.-29.1.2003 IP telefonie 19 500 Kč
29.1.-31.1.2003 Příprava na test CSIDS 26 500 Kč
30.1.-31.1.2003 Multicasting 12 000 Kč
4.2.-7.2.2003 MPLS a MPLS/VPN 22 000 Kč
10.2.-13.2.2002 Příprava na test BSCI 29 500 Kč
11.2.-14.2.2003 Příprava na test CCNA 27 500 Kč
17.2.-19.2.2003 IPSec a VPN 16 500 Kč
20.2.-21.2.2003 Knfigurace Cisco switchů 12 000 Kč
24.2.-27.2.2003 Příprava na test BCMSN 36 500 Kč
3.3.-5.3.2003 QoS v IP sítích 16 500 Kč
6.3.-7.3.2003 BGP 12 000 Kč
10.3.-13.3.2003 Příprava na test BCRAN 34 000 Kč
14.3.2003 Cestování paketu uvnitř směrovače 6 500 Kč
17.3.-21.3.2003 Základy konfigurace Cisco zařízení 23 000 Kč
24.3.-27.3.2003 Příprava na test CIT 36 500 Kč
28.3.2003 IPX 4 500 Kč
Nahoru |

|
Internet, komunikace a
sítě |
WiFi pro pražský hotel
Bezdrátovou síť WiFi (wireless fidelity) pro vysokorychlostní připojení
k internetu začal po dominantním operátoru mobilních sítí poskytovat i
největší český alternativní telekomunikační operátor pevných sítí.
Společnost GTS nabízí využití technologie WiFi prostřednictvím služby
GTS Wireless Internet. V pilotním projektu zajišťuje GTS bezdrátové
lokální připojení k síti internet v pražském hotelu Holiday Inn Prague
Congress Centre na Pankráci.
"Hosté nemusejí za připojením k internetu docházet, protože ten teď
přichází za nimi," řekl David Duroň, marketingový ředitel GTS. "Kdekoliv
v hotelu a jeho okolí totiž mají k dispozici připojení k síti a
internetu. Kvalitní bezdrátový přístup na internet přes rozhraní Wifi je
dalším mezníkem v mobilní komunikaci," dodal Duroň. Hotel Holiday Inn,
typický představitel kongresového a obchodního hotelu, tak jasně udal
směr, kterým by se mělo poskytování služeb tohoto druhu v nejbližší době
ubírat.
Vlastní bezdrátová síť GTS pokrývá zatím pouze vybrané lokality v centru
Prahy. GTS Wireless zajišťuje hrubou přenosovou rychlost až 11 Mbit/s,
vyznačuje se vysokou spolehlivostí, dosahem a bezpečností přenášených
dat. Toto řešení podporují všechny operační systémy (Novell Client 3.x a
4.x, Windows 95/98 a Windows NT; Apple; Linux; Windows CE, Windows 2000,
Windows XP, FreeBSD).
Nahoru
|
Grafika, CAD, GIS |
Nové poloprofesionální
skenery Umax
Umax rozšiřuje
svou nabídku skenerů o poloprofesionální modely - Astra 6700 (Photo,
Plus, Pro).
Skenery řady Astra 6700 s rozlišením 2400 dpi a vysokou rychlostí danou
rozhraním USB 2.0 (zpětně kompatibilním s rozhraním USB 1.1) mohou být
nasazeny na poli vyšší amatérské a poloprofesionální grafiky. Vysoká
rychlost skenerů je kombinována s výbornou kvalitou obrazu. Náhled
předlohy je zpracován již za 7 vteřin. Velmi snadnou obsluhu umožňuje
český ovladač spolu se třemi tlačítky na těle skeneru.
Model Astra 6700 Photo je obohacen o dianástavec TPU-6700 pro skenování
inverzních i negativních filmů až do velikosti 10,1 x 12,7 cm. Verze
Astra 6700 Plus je doplněna o poloprofesionální skenovací aplikaci
SilverFast SE a Adobe Photoshop Elements pro úpravy obrazu. U Astry 6700
Pro oproti verzi Plus navíc naleznete dianástavec TPU-6700. Vysoké
optické rozlišení, věrnost barev a rychlost skeneru umožňují jeho
uplatnění v poloprofesionální grafické a DTP oblasti.
SilverFast SE je pokročilý skenovací software s mnoha funkcemi pro
úpravy obrazu přímo v procesu skenování. Mezi ně patří například
selektivní barevné korekce, pokročilé ostření nebo úpravy histogramu.
Vestavěná technologie NegaFix navíc umožňuje velmi kvalitní skenování
více než 120 typů negativních materiálů různých výrobců. Verze Pro je
rovněž vhodná i pro kvalitní skenování kinofilmových negativů.
Astra 6700 je k dispozici za cenu 6 990 Kč, verze Astra 6700 Photo a
Plus stojí 8 490 Kč a skener Astra 6700 Pro pořídíte za 9 990 Kč. Ceny
jsou uvedeny bez DPH. Na všechny skenery poskytuje výrobce dvouletou
záruku.
Nahoru

Adobe Graphics Server 2.0
Společnost Adobe začala dodávat Adobe Graphics Server 2.0, nejnovější
verzi serveru grafik a obrazů. Graphics Server podporuje pracovní
postupy síťového publikování, umožňuje podnikům snadno vytvářet,
aktualizovat a opakovaně využívat kvalitní obrazy. Je navržen pro
pracovní postupy publikování na Webu i na více médiích a přitom vyhovuje
požadavkům systémů pro správu obsahu, pro správu zdrojů a pro prepress.
Podniky mohou pomocí softwaru Adobe Photoshop, Illustrator a GoLive
vytvářet nové šablony, které se mohou automaticky aktualizovat ze
serveru Adobe Graphics Server. Těsná integrace s ostatními aplikacemi
Adobe a s formáty souborů umožňuje podnikům s komplikovanými pracovními
postupy pro web a tisk vytvořit efektivní proces vytváření, automatizace
a distribuce personalizovaných obrazů ve více formátech.
Software získal podporu od předních integrátorů a partnerů jako jsou
Artesia, Burntsand, Context Media, Documentum, MediaBin, NetXposure,
North Plains a WebWare. Adobe Graphics Server, podporující otevřené
standardy a programátorská rozhraní, běží na hlavních aplikačních
serverech od BEA, IBM, iPlanet a Oracle.
Nové možnosti serveru Adobe Graphics Server zahrnují silnou podporu
formátů EPS (Encapsulated PostScript) a Adobe PDF (Portable Document
Format), převod souborů SVG (Scalable Vector Graphics) na PDF,
vylepšenou podporu pro metadata obrazu a nativní soubory a moduly
programu Photoshop 7.0, manipulaci s obrazy CMYK a podporu ořezových
cest.
Adobe Graphics Server 2.0 je k dispozici přímo u Adobe, nebo přes
autorizovaná centra Adobe pro poskytování podnikových licencí a
autorizované firmy poskytující služby (VAR) a systémové integrátory.
Kromě toho se Graphics Server 2.0 prodává s produkty Documentum Media
Services a MediaBin Brand Asset Management, na základě OEM dohod s
těmito společnostmi. Více informací o licencování a cenách najdete
zde.
Nahoru
|
Informační společnost |
www.coto.je - největší česká elektronická encyklopedie
Ve čtvrtek 28.
listopadu 2002 byly v knihovně AV ČR slavnostně spuštěny internetové
stránky www.coto.je.
Projekt COTO.JE přináší českým uživatelům internetu možnost vyhledávat
ve třech největších česky psaných encyklopediích - Ottově slovníku
naučném, Malé československé encyklopedii a encyklopedii Universum,
které dohromady obsahují více než 500 000 popisů českých hesel a přes 30
000 unikátních obrázků. Jedná se celkem o 56 knih, tedy 51 000 tiskových
stran. Celková váha je bezmála 100 kg a výška knih položených na sebe je
více než tři metry. Díky vyspělým technologiím máme možnost získat
požadovanou informaci během několika vteřin.
Tento projekt od roku 2000 realizuje zlínská společnost Aion (známá
kompletní digitalizací Ottova slovníku naučného) a pražská Globe
Internet (známá svými internetovými službami Servery.CZ nebo Domény.CZ).
Partnery projektu jsou společnosti Microsoft, Euromedia Group, Empyreum.
Záštitu nad ním převzala Knihovna Akademie věd České republiky.
"Unikátnost řešení vyplývá z možnosti získat k jednomu konkrétnímu heslu
názory autorů encyklopedií z přelomu století, z éry komunismu i
informace z moderní encyklopedie. Heslo je zároveň vyhledáno v celém
českém internetu fulltextovým vyhledávačem, a tak je možné na jednom
místě získat zcela vyčerpávající informace", říká k COTO.JE Jakub
Ditrich ze společnosti Globe Internet. "Přípravě databází předcházely v
případě Ottova slovníku a Malé československé encyklopedie tři roky
scannování a indexování tištěných předloh. Vyhledávání v COTO.JE pracuje
s českým tvaroslovím, dokáže slova skloňovat a časovat", doplňuje Pavel
Gardavský ze společnosti Aion.
Základní služby portálu - zobrazování hesel do délky 25 slov a náhledů
obrázků - jsou k dispozici bezplatně. Komplexní služby - zobrazení celé
textace dlouhých hesel a obrázků ve vysokém rozlišení, ukládání hesel do
rešerše a jejich tisk je zpoplatněný a dostupný registrovaným
uživatelům.
Stránky COTO.JE jsou založeny na nekomerční bázi, jejich součástí není
žádná reklama a jsou určeny každému, kdo potřebuje informace z
libovolného oboru. Autoři věří, že náklady spojené s provozem tohoto
projektu se podaří pokrýt z příspěvků registrovaných uživatelů, případně
z prostředků sponzorů a fondů EU na vzdělání a vědu.
V rámci slavnostního zpřístupnění encyklopedického portálu daruje Globe
Internet a Aion prostřednictvím MŠMT 30ti školám celoroční neomezený
přístup v celkové hodnotě 480 000 Kč.
Nahoru

NetDirect podporuje server pro zdravotně postižené
Společnost NetDirect se stala generálním partnerem webu
HOMO HUMANUS,
serveru poskytujícímu informace zdravotně postiženým. Společnost
NetDirect se rozhodla přispět k internetové prezentaci projektu
poskytnutím profesionálního publikačního systému MediaEngine a serveru
pro umístění projektu. Ve srovnání se starou podobou
webu umožňuje
publikační systém rychlejší a jednodušší aktualizaci webu. Neméně
výrazným prvkem je také ladění designu webu do modrých tónů.
Server Homo Humanus se věnuje domácí a ošetřovatelské péči. Nabízí celou
řadu užitečných informací zdravotně postiženým lidem a jejich blízkým.
Cílem projektu Homo Humanus je stát se největším a nejširším webem,
který bude v České republice pomáhat zdravotně postiženým. Kromě
užitečných informací, tak například poskytuje také prostor zdravotně
postiženým pro uveřejňování jejich problémů a rad.
Nahoru

ProCA
distributorem grafických karet PowerColor
Společnost ProCA se stala distributorem grafických adaptérů značky
PowerColor výrobce CP Technology pro Českou republiku. Produkty
PowerColor rozšiřují současné portfolio nabízených grafických karet ve
střední kvalitativní třídě. Na karty PowerColor je poskytována záruka 24
měsíců. ProCA bude nabízet kompletní produktovou řadu grafických
adaptérů s čipy ATI.
Nahoru

StudentWeb.cz
spustil Literární MyšMaš
Do 20. ledna 2003 mohou spisovatelé mladší 26ti let poslat příspěvek do
Literárního MyšMaše - soutěže mladých i nejmladších spisovatelů, která
probíhá na
StudentWebu - jednom ze serverů internetového projektu iHNed.
Porota, mj. spisovatel Ivan Klíma, básník Václav Vokolek či publicista a
písničkář Jiří Dědeček budou hodnotit příspěvky v kategoriích Poezie,
Povídka, Reportáž, Fejeton/esej. Literární MyšMaš umožní autorům
publikaci a zařazení do archívu na známém webu, nejlepší autoři pak
budou ohodnoceni cenami (hlavní výhrou je kapesní počítač PSION) a
vítězné dílo bude otištěno v příloze Hospodářských novin Víkend.
"Studentweb je server pro přemýšlivé, kreativní a chytré teenegery,
kteří se zajímají o svět okolo sebe a internet používají jako zdroj
informací pro své zájmy i studium" říká Petr Štěpánek, jeden z tvůrců
webu ze společnosti Economia Online a dodává: "Jsou to ti čtenáři, se
kterými chceme komunikovat i v budoucnu a pro které přpravujeme weby,
které budou číst za několik let. Teď jim otevíráme dveře literárního
světa dospělých a tajně doufámě, že třeba, i díky více než kvalifikované
porotě, objevíme skrytý talent. Učitelé českého jazyka, na které se také
obracíme, možná ocení možnost uplatnit ty z prací svých studentů a žáků,
které si zaslouží, aby je četlo více čtenářů".
Autoři své příspěvky mohou vkládat přímo díky jednoduchému uživatelskému
rozhraní a po dobu trvání soutěže budou moci svůj názor na zveřejněná
díla vyjádřit i čtenáři.
Nahoru |

|
Komerční příloha |
Nabídka zaměstnání
V souvislosti s dalším rozšiřováním aktivit naši redakce hledáme vhodné
kandidáty na obsazení funkce asistentky/a šéfredaktora časopisu IT
Office v Brně (Praze). Požadujeme komunikativní a flexibilní osobnost,
která se vyznačuje samostatností a aktivním přístupem při řešení
svěřených úkolů. Dále požaduje nadprůměrné pracovní nasazení, velmi
dobrou znalost práce na PC (Windows + MS Office), alespoň základní
znalost anglického jazyka a dobrou znalost českého jazyka slovem a
písmem. Vzdělání alespoň SŠ, lépe však VŠ, popřípadě manažerské.
Jako vhodné doplnění profilu uchazeče uvítáme orientaci v oblasti IT se
zaměřením na oblost SOHO. Praxe na postu redaktora IT časopisu nebo
časopisu o E-Business velmi vítána.
Nabízíme mladý kolektiv, velmi atraktivní a kreativní prostředí a
časovou flexibilitu. Dále možnost seberealizace a výrazný osobní rozvoj.
Finanční ohodnocení odpovídající dosaženým výsledků. Své strukturované
životopisy zasílejte prosím na adresu
redakce.
Nahoru |
|
Týdeník
OfficeNews zasílá redakce edice IT Business. Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00.
Tel.: +420/ 545 222 779
Týdeník OfficeNews je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
OfficeNews zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|