V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 10/2002
Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.) |
Připravujeme:
IT System 11/2002
Hlavní témata
" IS v bankách a financích
" Invex 2002: reportáž, novinky a zajímavosti
" Pokročilé metody plánování a řízení projektů
" E-procurement
" Critical Chain v praxi
" Podrobný přehled CRM řešení na českém trhu
" Moderní informační technologie v podpoře marketingu
" Specializovaná příloha: CRM - řízení vztahů se zákazníky
|
|
|
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Kancelářské aplikace |
Multimediální
výkon na stole
Společnost Fujitsu Siemens začala na českém trhu prodávat nový model
řady profesionálních notebooků LIFEBOOK C, které jsou osazeny mobilním
procesorem Intel Pentium 4-M s frekvencí až 2 GHz. Na trhu však existuje
i lacinější varianta s procesorem Intel Celeron 1,5 GHz. Grafiku
obstarává integrovaná 32 MB karta, založená na procesoru S3 graphics
ProSavage8 s podporou 8x AGP.
Ke standardně integrované disketové jednotce je dle přání zákazníka v
notebooku zabudována optická mechanika CD-ROM, DVD, eventuálně
kombinovaná jednotka CD-RW/DVD. Uživatel má při nákupu LIFEBOOKU C-1020
rovněž možnost volit mezi 14 a 15palcovým TFT displejem, s maximálním
rozlišením 1400 x 1050 pixelů (SXGA+). Pomocí výstupu S-Video lze
notebook snadno připojit k běžnému televizoru nebo videorekordéru.
Rozhraní FireWire (IEEE 1394), které je stejně jako modem a LAN
zabudováno standardně, umožňuje rychlé připojení k digitální kameře či
scanneru. Port S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) usnadňuje přenos
audio dat mezi přehrávači CD či DVD a zesilovačem bez ztráty kvality.
Seznam dostupných rozhraní dále rozšiřuje volitelně dodávaný replikátor
portů, určený pro připojení monitoru, klávesnice, myši, tiskárny a
dalších stacionárních periferií.
Doporučená koncová cena 2,9kg modelu LIFEBOOK C-1020 s procesorem Intel
Pentium 4-M, 1,7 GHz, 256 MB DDR SDRAM, 32 MB grafické paměti, 15"
displejem typu XGA, 30GB pevným diskem, kombinovanou mechanikou DVD/CD
RW, operačním systémem MS Windows XP činí 67 490 Kč.
Nahoru

Digitální
Photosmart 850 se 4 megapixely
Společnost HP představuje digitální fotoaparát Photosmart 850 s
rozlišením přes 4 megapixely a 8x optickým zoomem. Lehký fotoaparát se
pohodlně drží, snadno používá a je vhodný pro jak domácnosti na rodinné
fotky, tak i pro tvořivější ednotlivce. Photosmart 850 disponuje celkový
zoomem 56x - 8x optický (ekvivalent 35mm filmu: 37-300 mm) a 7x
digitální zoom - a celkovým rozlišením 4,13 megapixelů.
Intuitivní ruční ovládání
umožňuje přesně podle požadavků uživatele definovat expozici, citlivosti
ISO, vyvážení bílé, prioritu clony a závěrky, rozlišení a kompresi pro
fotografování momentek nebo detailnějších snímků.
HP Photosmart 850 je vybaven LCD displejem o velikosti 5 cm pro náhled a
prohlížení videa a fotografií. Pro ukládání záběrů je dispozici paměťová
karta Secure Digital (SD) o kapacitě 16 MB. Fotoaparát dokáže zaznamenat
až 60sekundovou videosekvenci se zvukem.
Integrovaná technologie HP Instant Share umožňuje jednoduchým stisknutím
tlačítka odeslat snímek do tiskárny, na e-mailovou adresu, webovou
stránku, do zálohovacího zařízení a dalších destinací. K fotoaparátu se
standardně dodává software HP Photo & Imaging, který obsahuje program HP
Memories Disc Creator, jenž umožňuje jednoduše a rychle vytvářet z
fotografií prezentace doplněné zvukem a titulky.
Digitální fotoaparát HP Photosmart 850 bude v České republice dostupný v
první polovině října 2002 za doporučenou koncovou cenu 21 590 Kč včetně
DPH.
Externí pevný disk s tlačítkem pro zálohování
Společnost Maxstor ohlásila uvedení nové řady pevných disku Personal
Storage 5000, která zavádí nový technický prvek s názvem Maxtor
OneTouch. Pevné disky Maxtor 5000XT, 5000DV a 5000LE diky této funkci
poskytují uživatelům možnost archivovat soubory, jako jsou rodinné
fotografie, digitální video, data účetních aplikací apod., uložené na
paměťových médiích stolního počítače nebo notebooku stisknutím jediného
tlačítka OneTouch.
Řada Personal Storage 5000 je vybavena softwarem Dantz Retrospect
Express, který slouží ke snadnému nastavení parametrů automatického nebo
manuálně spouštěného zálohování dat a jejich obnovení. Při použití této
aplikace proběhne zálohování na pozadí, takže v jeho průběhu není třeba
přerušit práci.
Vlastnosti pevných disků řady Personal Storage 5000XT (250GB):
" Funkce Maxtor OneTouch
" Pevný disk je vybaven jak rozhraním FireWire (IEEE 1394), tak
rozhraním USB 2.0.
" Disk o velikostí 250 GB a 5400 ot./min nabízí zvýšenou kapacitu a
lepší výkon uživatelům, kteří pracují s velkými objemy dat nebo s velkým
počtem souborů.
" Disky umožňují připojení a odpojení za provozu a stohování.
Maxtor Personal Storage 5000 lze používat v počítačích Apple Macintosh i
ve standardních PC. Doporučená maloobchodní cena modelu 5000XT (250GB)
je 499 Euro, u modelu 5000DV (120GB) je to 399 Euro a pro model 5000LE
(80GB) 299 Euro .
Přídavné karty jsou dostupné za 59,90 Euro pro FireWire PCI Adapter
Card, 129,90 Euro za FireWire PCMCIA a Maxtor DV Producer (přídavné
zařízení pro editaci digitálního videa s kartou 1394) za cenu 84,90
Euro.
Vlastnosti pevného disku Personal Storage 5000DV (120GB)
" Funkce Maxtor OneTouch
" Pevný disk je vybaven jak rozhraním FireWire (IEEE 1394), tak
rozhraním USB 2.0.
" Pevné disky Maxtor o velikostí 120 GB při otáčkách 7200 ot./min
zajišťují vysoký výkon a dostatečnou kapacitu pro multimediální
aplikace, digitální fotografie, profesionální grafiku, digitální zvukové
a video soubory.
" Pevné disky umožňují připojení za provozu, stohování a spojování do
uzavřených okruhů.
" Výhody: Maximální výkon pro editaci digitálního videa a hry.
Vlastnosti pevných disků Personal Storage 5000LE (80GB):
" Funkce Maxtor OneTouch
" Podpora USB 2.0 a 1.1.
" Disky Maxtor o velikosti 80 GB a s 5400 ot./min nabízejí jak
dostatečnou kapacitu, tak jednoduchou ovladatelnost.
Nahoru

Prodloužitelná doba chodu a vysoký výkon s APC Smart-UPS 5kVA XL
Společnost American Power Conversion oznámila další přírůstek do řady
Smart UPS. Jedná se o zařízení dodávající až 5000VA zálohovaného výkonu
(z toho činného výkonu 4 000 W), které lze instalovat do 19" stojanů a
jehož dobu chodu lze výrazně zvyšovat přidáváním bateriových modulů.
Tento kompaktní systém záložního napájení rovněž nabízí komplexní funkce
pro monitoring na dálku prostřednictvím předinstalované karty APC
Network Management Card EX. Záložní zdroj Smart-UPS 5kVA XL zajišťuje
ochranu napájení důležitých zařízení instalovaných do racků, jako jsou
servery a síťové a telekomunikační systémy, přičemž zabírá výšku pouze 5
U ve stojanech.
Záložní zdroj Smart-UPS 5kVA
XL má 8x10A a 1x16A zálohovaných výstupů a umožňuje připojení až deseti
externích bateriových modulů prodlužujících dobu chodu až na téměř 3
hodiny při plném činném výkonu 4 000 W. Přídavné bateriové moduly
vyžadují pouze výšku 3 U v racku a lze je připojit kdykoliv. Jak záložní
zdroj, tak externí bateriové moduly obsahují baterie, které lze měnit za
chodu, aniž by bylo třeba odpojovat či vypínat připojenou zátěž nebo ji
vyjímat ze stojanu.
Systém rovněž obsahuje 2 sloty pro karty APC příslušenství. Z toho jeden
slot obsahuje předinstalovanou kartu APC Network Management Card EX pro
monitorování, kontrolu a reagování na události související se záložními
zdroji a pro vypínání systémů zapojených do sítě na dálku bez
přítomnosti obsluhy. Veškeré tyto funkce jsou založeny na standardech.
Nová UPS je navíc flexibilní a uživatelé tak mohou podle potřeby snadno
přidávat další funkce (například sledování teploty a vlhkosti okolního
prostředí, přístup modemem či zabezpečení sítě založené na standardech).
Nahoru

T9114 - rychlý laser od Tally
Importér a distributor tiskáren značky Tally v České republice,
společnost Tecoma, představuje novou monochromatickou laserovou tiskárnu
s typovým označením T9114, určenou pro potřeby kanceláří a domácností.
Zařízení dosahuje rychlosti tisku 14 stran za minutu. Její doporučené
měsíční zatížení je až 15 000 stran. Vysokou kvalitu tisku poskytuje
fyzické rozlišením 600 x 600 dpi a 1200 dpi EET. T 9114 je vybavena 32
bitovým procesorem RISC se standardní pamětí 4 MB, volitelně maximálně
až 68 MB.
Standardem základního vybavení je zásobník na 550 listů a dále
multifunkční podavač na 150 listů, který umožňuje pohodlný tisk
například obálek, štítků, apod. Volitelně je k dispozici přídavný
zásobník na 550 listů.Tiskárna je standardně vybavena paralelním
(Centronics) a USB rozhraním. Výhodou je volitelné síťové připojení.
Tally T 9114 se vyznačuje příznivou koncovou cenou pod 11 000 Kč bez
DPH. Tento nový model bude na našem trhu k dispozici od konce října
letošního roku.
Nahoru

Nové
notebooky Acer TravelMate 220
Acer uvádí v těchto dnech na
český a slovenský trh nejnovější modely řady notebooků TravelMate 220.
Tyto kompaktní mobilní počítače nabízejí dostatečný výkon, bohaté
vybavení a celou řadu volitelných doplňků. Jsou vhodným řešením pro ty,
kdo potřebují spolehlivý, výkonný a multimediální notebook.
Notebooky TravelMate 225X/XV/XC jsou osazeny mobilními procesory Intel
Celeron s integrovanou 256 kB L2 cache a taktovací frekvencí 1,33 GHz.
Díky nejmodernějším procesorům ve spojení s čipovu sadou Intel 830MG a
133 MHz systémové sběrnici dosahuje notebook požadovaných výkonů.
Standardní velikost operační paměti 128 nebo 256 MB je možno rozšířit až
na 1024 MB a pracovat tak i s nejnáročnějšími aplikacemi.
Velké, jasné a kontrastní
14,1" TFT displeje s rozlišením XGA 1024x768 bodů a grafická karta 4x
AGP integrovaná na základní desce využívající technologie Intel Dynamic
Video Memory Technology (DVMT) s dynamicky přidělovanou velikostí
videopaměti 8 - 32 MB VRAM zajistí dokonalé zobrazení grafiky v
kanceláři i na cestách. Maximální účinek multimediálních aplikací
podpoří integrovaná zvuková karta a dva vestavěné reproduktory.
Pro ukládání velkých objemů dat jsou připraveny pevné disky Ultra
ATA-100 s kapacitou 20 GB a ochranou DASP (Disk Anti-Shock Protection).
Uživatelé jistě ocení vestavěnou mechaniku 24x CD-ROM (TravelMate 225X)
nebo 8x DVD-ROM (TravelMate 225XV), případně kombinovanou 8x/8x/4x/24x
DVD/CD-RW (TravelMate 225XC), stejně jako 3,5" disketovou jednotku 1,44
MB.
Unikátní systém řízení spotřeby umožňuje notebooku se standardním Li-Ion
akumulátorem provoz na baterie až 4,5 hodiny, což převyšuje standard v
této kategorii.
TravelMate 225 je vybaven vestavěným 56 kb/s modemem i síťovou kartou
10/100 Fast Ethernet s funkcí Wake-on-LAN pro snadné připojení k síti.
Flexibilitu a konektivitu ještě zvyšuje 32-bitový CardBus slot typu II
(nebo typu III). Počítač je dále vybaven sériovým, paralelním, dvěma USB
porty a VGA konektorem, který umožňuje připojení externího monitoru s
rozlišením až 2048x1536 bodů. Klávesnice je doplněna čtyřmi uživatelsky
programovatelnými klávesami, umožňujícími rychlé spuštění vybraných
aplikací.
Na všech modelech TravelMate 225 je předinstalován operační systém
Microsoft Windows XP Home
nebo Professional v české verzi, ovládací utility a další software.
Nahoru

|

|
Recenze |
HP Omnibook
510 - malý notebook pro náročné
Ten, kdo často používá svůj notebook na cestách, nebo jej jednoduše
potřebuje nosit neustále u sebe,
asi u takového počítače velmi ocení jeho malé rozměry a hmotnost,
zejména pak nejsou-li na úkor výkonu. Pokud mezi takové uživatele
patříte, mohl by vás oslovit HP Omnibook 510, notebook vskutku
miniaturních rozměrů 27,8 22,2 2,5 cm, vážící pouhých 1,7 g a
vyznačující se velmi slušným výkonem i atraktivním designem.
Pokračování
Nahoru
|
Konference, semináře,
školení |
Konference
EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Spotřeba energie představuje jeden z nezanedbatelných nákladů většiny
výrobců a poskytovatelů služeb. Návod, jak ušetřit energii, snížit své
výrobní náklady a přitom i zkvalitnit poskytované služby, se snaží
poskytnout organizátoři konference EEBW: Energie efektivně (www.eebw.cz)
2002. Již osmý ročník této mezinárodní odborné konference se bude konat
ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v Kongresovém centru Praha. Organizuje ji
SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. za mediální
podpory časopisu IT System a IT CAD
.
Podtitulem konference EEBW:
Energie Efektivně 2002 je heslo "Příležitost pro návratné
investice", naznačující, že mnoho opatření pro dosažení efektivnějšího
využití energie přestavuje investici splňující náročná finanční
kritéria. Hlavní tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s
elektřinou a elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity pro
zákazníky a spotřebitele i energetické auditory, příprava a financování
projektů a obchodování s emisemi, využití biomasy pro vytápění,
nízkoenergetické domy bez navýšených investic, energeticky úsporné
osvětlování a Energy Performance Contracting a energetický kontrakting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace. Například v sekci Liberalizace trhu se bude
diskutovat o možnostech využití výhod liberalizace energetického
průmyslu spotřebiteli energie, jako jsou možnost volby dodavatele
elektřiny, snížení cen energie, obchodování s elektřinou na burze,
využití marketingu v této oblasti a podobně.
Součástí akce bude i samostatná konference SBTB: Simulace budov a
techniky prostředí 2002 (7. listopadu 2002), jejímž předmětem zájmu jsou
počítačové simulace proudění v místnostech a prvcích zařízení techniky
prostředí, počítačové simulace energetických bilancí budov a systémů,
optimalizace chování systémů vytápění, větrání a klimatizace, řešení
nestandardních stavebních prvků, počítačové simulace související s
využitím netradičních zdrojů energie a modelování vnitřního prostředí.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz , nebo
navštivte samostatnou internetovou stránku
http://www.eebw.cz.
Nahoru

Sledování
toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích
Pod tímto názvem je uváděn nový seminář (www.adam-ova.cz), který
navazuje na letošní úspěšná setkání, která se týkala témat řízení
dokumentace a řízení údržby. Cílem semináře je především prezentovat
metody, produkty, služby a úspěšné reference v oblasti řízení skladového
hospodářství a sledovat tok výroby a to pro odborníky středního a
vrcholového managementu.
Aktivní účast na semináři vám umožní kontakt se specialisty z České
republiky a ze Slovenska. Důležitou část posluchačů budou tvořit
pracovníci projekčních organizací a dodavatelských společností. Seminář
"Sledování toku výroby a řízení skladů v průmyslových podnicích" se
uskuteční 12. listopadu v prostorách hotelu Gustav Mahler v Jihlavě od 9
do 17 hodin. Program bude věnován následujícím odborným tématům:
Program bude věnován následujícím odborným tématům:
· řízení skladového hospodářství,
· vstup surovin a komponent,
· expedice, inventarizace, nákladové listy, vazba na fakturace, vazba na
logistiku,
· mezisklady,
· sledování toku výroby:
· poruchová hlášení - alarmy, zprávy, varování,
· dokumentace výroby - reporty, bilance,
· sledování podmínek výroby výrobku,
· sledování časového průběhu výroby,
· internetová řešení výše uvedených oblastí,
· technické prostředky:
· označování komponent a výrobků - čárové kódy, čipové karty apod.,
· čtecí zařízení,
· nadstavbové standardní programové vybavení,
· přenos informací pomocí moderních komunikačních metod (Radio, GPRS,GSM
apod.).
Jednotlivé přednášející firmy mají k dispozici časový prostor okolo 1
hodiny (konkrétní časový plán bude upřesněn podle počtu přihlášek),
zpětný projektor, dataprojektor, stoly a panely v přísálí. Přednáškový
sál pojme max. 200 posluchačů. Prostory a přísálí jsou vhodné pro
výstavku výrobků, dokumentace a vzorků. Organizátoři mohou při prezenci
rozdávat informační materiály v tištěné i elektronické podobě a
připomínkové předměty.
Další informace můžete získat na tel/fax čísle 59 691 99 77 nebo pomocí
e-mailu (petra.adamova@adam-ova.cz). O činnosti společnosti můžete
získat další informace na webu (www.adam-ova.cz), kde naleznete seznam
referencí, informace o jiných pořádaných akcích a jejich vyhodnocení,
včetně fotodokumentace.
Nahoru

Pozvánka
na akce top vision
Společnost top
vision
si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se problematiky
informačních systémů a technologií. Přední odborníci a praktici z
oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to formou
prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how, případových
studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší
společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost
informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s
přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním
zabezpečením? Trápí vás otázka bezpečnosti vašich informačních systémů a
řízení IT rizika? Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích
systémů? Kladete si otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve
Vaší společnosti a jak se vyvarovat nejčastějších chyb? Na všechny tyto
a další otázky Vám odpoví následující semináře:
" Optimalizace IT nákladů, řízení efektivnosti IS 23.-24. října 2002
" Outsourcing IS/IT a SLA 5.-6. listopadu 2002
" IT Security 27.-28. listopadu 2002
" Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT
obdržíte zde či na
telefonu 225 09 64 87.
Nahoru
AEC
roadshow 2002 aneb bezpečnost na cestách
Že je informační bezpečnost důležitou součástí kybernetického prostoru,
ví dnes už prakticky každý. Horší je to ale s všeobecnými znalostmi -
mezi administrátory i uživateli. A úplně nejhorší s jejím nasazováním do
praxe. Důkazem toho jsou ostatně neutuchající epidemie počítačových
virů…
Právě s cílem seznámit laickou i odbornou veřejnost se základy
počítačové bezpečnosti, hrozbami i odpovídajícími protiopatřeními byl
letos uskutečněn druhý ročník akce AEC roadshow. Své síly spojily české
firmy AEC (coby odborný garant) a časopis
IT System (coby mediální partner) a ve spolupráci s finskou
společností F-Secure připravily sérii seminářů po městech České
republiky.
Vstupné na ně bylo pro zájemce
zcela zdarma. Na každém semináři (konaly se ve Zlíně, Hradci Králové,
Českých Budějovicích, Liberci, Karlových Varech a Plzni) zaznělo šest
přednášek:
o Historie počítačových virů
o Bezpečnost na vstupních branách
o Desatero počítačové bezpečnosti
o Bezpečnost bezdrátových technologií
o Skartace elektronických dat
o Trendy v počítačové bezpečnosti
Zájem o AEC roadshow byl značný, v některých městech dokonce nestačily
objednané sály zájmu posluchačů. Ti velmi ocenili především možnost s
předními odborníky z oboru přímo na místě prodiskutovat své problémy a
hledat na ně řešení. Kdo přišel, rozhodně nelitoval. A kdo nepřišel,
může tak učinit zase za rok - na AEC roadshow 2003.
Hradec138.jpg
Školení Cisco produktů
Společnost Albit Technologies připravila další sérií školení z různých
oblastí datových komunikací. Během těchto školení se vám dostane
informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě
shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s
mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a
efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou tato...
--------------------------------------------------------------------------------------
Název Délka Cena Max. účast Termíny
--------------------------------------------------------------------------------------
BCMSNp 4 dny 36 500 6 7.10.-10.10.
BCRANp 4 dny 34 000 6 18.11.-21.11.
BGP 2 dny 12 000 8 14.11.-15.11.
BSCIp 4 dny 29500 8 23.9.-26.9.
CCIEp dle dohody dle dohody dle dohody
-||- .. .. .. 9.12.12.12.
Cestování paketu 1 den 6500 6 8.11.
CITp 4 dny 36500 6 2.12.-5.12.
CIDp 3 dny 24500 10 16.12.-18.12.
CSPFAp 3 dny 24500 6 20.1.-22.1.
CSVPNp 3 dny 26500 6 22.-24.1.
IDSPMp 3 dny 26500 6 29.1.-31.1.
IPSec a VPN 3 dny 16500 6 9.9.-11.9.
-||- .. .. .. 27.11.-29.11.
IP telefonie 3 dny 19500 9 16.10.-18.10.
IPv6 1 den 6500 10 10.1.
Konfigurace přepínačů 2 dny 12000 6 19.9.-20.9.
-||- .. .. .. 25.11.-26.11.
Management IP sítí 2 dny 12000 6 13.9.-13.9.
MCNSp 4 dny 29 500 6 6.1.-9.1.
MPLS a MPLS/VPN 4 dny 22000 6 4.11.-7.11.
Multicasting 2 dny 12000 6 14.10.-15.10.
PIX firewall 3 dny 17500 6 30.9.-2.10.
-||- .. .. .. 13.1.-15.1.
QoS v IP 3 dny 16500 6 1.11.-13.11.
TCP/IP 1 den 4 500 10 13.12.
VoIP a VoFR 2 dny 12 000 6 19.12.-20.12.
Základy konfigurace 5 dní 23000 10 21.10.-25.10.
----------------------------------------------------------------------------------------
Nahoru
Školení
Cisco produktů
Společnost Albit Technologies připravila další sérií školení z různých
oblastí datových komunikací. Během těchto školení se vám dostane
informací o technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě
shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s
mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a
efektivní formou.
Pokračování
Nahoru
|

|
Internet, komunikace a
sítě |
Eurotel umožňuje
pojištění mobilních telefonů
Společnost Eurotel Praha přináší svým zákazníkům zajímavou nabídku
"Eurotel pojistný program", která zmírňuje následky krádeže mobilního
telefonu. Za roční pojistné od 790 Kč mají nyní jistotu, že v případě
uznané krádeže jejich mobilního telefonu získají zdarma stejný nebo
ekvivalentní přístroj.
Pojištění připravil Eurotel se společností MARSH ve spolupráci s
Generali Pojišťovnou a IPB Pojišťovnou.
Eurotel pojistný program kryje
několik pojistných událostí - krádež za předpokladu překonání překážky
včetně krádeže z nestřeženého uzamčeného automobilu a loupež, kdy
pachatel použil násilí nebo pohrůžky násilím. Pojištění přitom platí
nejen na území České republiky, ale po celém světě při cestách, jejichž
délka nepřesahuje 90 dní.
Při uznání pojistné události si může okradený či oloupený zákazník
koupit nový mobilní telefon stejného nebo ekvivalentního typu a
pojišťovna mu následně jeho plnou cenu proplatí. Zájemci o pojištění
stačí, aby vyplnil a podepsal pojistnou smlouvu v kterékoliv značkové
prodejně Eurotelu. Zároveň je třeba předložit záruční list k telefonu a
doklad o jeho koupi. Roční pojistné závisí na aktuální nedotované ceně
telefonu a pohybuje se v rozmezí 790 Kč až 1890 Kč.
Nahoru
Elektronické tržiště pro veřejnou správu v plném provozu
Společnost Český Telecom splnila podmínky výběrového řízení na provoz
elektronického tržiště pro podniky veřejné správy. Realizací tohoto
projektu pověřila svou dceřinnou společnost CenTrade. Na základě
vládního usnesení, z kterého vyplývá povinnost objednávat a nakupovat
informační a komunikační technologie do 2 milionů Kč prostřednictvím
elektronického tržiště pro všechny podniky veřejné správy bylo oficiálně
spuštěno 1. září 2002.
Mezi přednosti elektronického tržiště patří rychlé vyhledávání
nejvýhodnějších nabídek hledaného zboží či služeb, zajištění rovného
přístupu všech potenciálních dodavatelů, nepřetržitá možnost kontroly
celého procesu, a tím i naprostá průhlednost nákupu.
Významným prvkem obchodování v elektronických
tržištích je také standardizace celého procesu, tzn. všechna
výběrová řízení jsou organizována podle stejných pravidel. Subjekty
veřejné správy za objednávky a nákupy nebudou platit. Poplatky převezmou
na sebe dodavatelé, kteří se rozhodnou zapojit do této formy
obchodování. Jedním z pilířů informační společnosti a fungování rychlé a
jednoduché komunikace se státními institucemi je elektronizace veřejné
správy. Součástí realizace tohoto obtížného a komplexního procesu je
vládou schválený projekt elektronického tržiště pro veřejnou správu.
Usnesením vlády ze dne 26. června 2002 bylo vydán předpis č. 683, podle
kterého jsou podniky veřejné správy od 1. září 2002 povinni uskutečňovat
veškeré objednávky a nákupy informačních a komunikačních technologií do
2 milionů Kč prostřednictvím elektronického tržiště. K tomuto kroku se
přistoupilo především v zájmu efektivního vynakládání finančních
prostředků na informační a komunikační technologie.
Jednou ze dvou společností, která službu elektronického tržiště pro
veřejnou správu provozuje, je společnost CenTrade. Firma nabízí orgánům
veřejné správy v rámci provozování elektronického tržiště nejen možnost
zadávání a zveřejňování cenových poptávek a přímých nákupů z
elektronických katalogů, ale také realizaci výběrových řízení obálkovou
metodou či zprostředkování nákupních aukcí v reálném čase. Jaké jsou
výhody jednotlivých forem nakupování?
Cenové poptávky se uplatní především v počátečních fázích nákupu při
mapování situace na trhu a orientaci v nabídce produktů a jejich cen.
Přímé nákupy z elektronických katalogů jsou vhodné především při
dlouhodobém kontraktu s dodavatelem a předem domluvených cenách, kdy
kupující pouze upřesňuje množství, termín a místo dodání. Veškeré
podmínky pro uskutečnění výběrového řízení na nákup jednotlivých položek
si nakupující určují sami. Veřejného výběrového řízení se mohou účastnit
všichni zájemci. Výběrové řízení neveřejné je určeno pouze pro
registrované dodavatele, kteří budou vyzvání k účasti. Nákupní aukce v
reálném čase umožňuje velmi rychlé nakupování s vynaložením minimálních
nákladů. Vyhlášení aukce umožňuje získat co nejvýhodnější podmínky na
dodání potřebného zboží či služeb. Je vhodná nejen pro jednorázové
nákupy, ale i pro samotná výběrová řízení či výběr strategických
partnerů.
Během prvního měsíce platnosti tohoto nařízení byl zaznamenán velký
zájem ze strany státních úředníků, proběhlo školení uživatelů z více než
170 úřadů. Počet registrovaných dodavatelů k dnešnímu dni čítá na 226 a
počet registrovaných uživatelů již vzrostl na 450 osob.
Nahoru
|
grafika, cad, gis |
Adobe
Photoshop 7.0 CZ je v prodeji
Nejnovější verze profesionálního programu pro úpravu digitálních obrazů,
Adobe Photoshop 7.0 CZ, s plně lokalizovaným českým uživatelským
rozhraním je již v prodeji. Photoshop 7.0 CZ zahrnuje také podporu pro
česká písma i v názvech souborů, synchronizaci klávesnice a spolupráci s
českými verzemi Adobe InDesign 2.0 CZ a Acrobat 5.0 CZ.
Rozšířené funkce verze CZ pro
české uživatele zahrnují:
" České uživatelské rozhraní - všechny nabídky programu jsou zobrazovány
v češtině
" Nástroj Text - nástroj pro psaní a úpravu textu umožňuje psát nejen
česky, ale i azbukou, řecky, turecky a pobaltskými jazyky. Rozšířená
podpora pro české sady písem a fonty.
" Kopírovat a Vložit - pomocí funkcí Kopírovat a Vložit je možné
kopírovat text z a do aplikací Adobe InDesign 2.0 CZ a Acrobat 5.0 CZ, a
také z Simple Text (pro Macintosh) a Poznámkového bloku, Wordpadu a
programu Microsoft Word (pod Windows).
" Prohlížeč souborů - podporuje českou diakritiku v názvech souborů a
umožňuje řazení podle české abecedy.
" Seskupování fontů podle jazyků - druhy písem mohou být řazeny podle
jazyků a teprve následně podle abecedy. Tato funkce může být vypnuta.
" Synchronizace klávesnice - umožňuje přepnout na automatickou
synchronizaci typu klávesnice s vybraným fontem.
Doporučená cena Adobe Photoshop 7.0 CZ je 25 480 Kč. Registrovaní
uživatelé předchozích verzí mohou upgradovat za odhadovanou cenu 5 910
Kč. Majitelé zaregistrované verze Photoshop 7.0 CE mohou zakoupit
upgrade na verzi CZ pouze za manipulační poplatek.
Nahoru
Série
P - nová modelová řada LCD monitorů Sony
Sony představuje novou
stylovou řadu vysoce výkonných LCD monitorů. Modely P82 a P232W jsou
určeny pro náročné profesionální uživatele s vytříbeným vkusem. Pro
design 18" P82 a širokoúhlého 23" panelu P232W je specifický extrémně
tenký rámeček displeje (20 mm).
Série P využívá panel s vysokým jasem (až 300 cd/m2) a kontrastem (až
400:1) pro dosažení ostrého a čistého obrazu. Displeje poskytují
vyjímečné podání barev a vysoké nativní rozlišení (1280x1024 u P82 a
1920x1200 u P232W) a velký pozorovací úhel.
Tyto modely jsou také velmi
výkonné díky rychlému grafickému procesoru (200 MHz), který poskytuje
perfektní obraz při optimální době odezvy.
Uživatel může přepínat mezi digitálním(i) (DVI-D) a analogovými (HD15)
vstupy. Oba monitory mají interní zdroj napájení a jsou tedy
kompaktnější. Displeje série P jsou díky své nízké hmotnosti snadno
přenosné. Upevnění odpovídá standardu VESA pro montáž speciálních
stojanů a panely mohou být naklápěny až do úhlu 30° pro nastavení
ideálního pozorovacího úhlu.
Inteligentní funkce automatického nastavení neustále kontroluje
parametry vstupního signálu a upravuje nastavení pro dosažení bezvadného
obrazu. Zdokonalená funkce digitálního vyhlazování zajišťuje přesné
zobrazení křivek a písmen s eliminací roztřepených okrajů. Nastavení
Gamma umožňuje precizní řízení reprodukce barev.
Exkluzívní mód ECO od Sony umožňuje upravit jas obrazovky stiskem
jednoho tlačítka. Uživatelé si mohou vybrat, při jaké úrovni jasu se jim
lépe pracuje. Režim ECO snižuje spotřebu energie o 20%, snižuje jas na
optimální ergonomickou úroveň a zvyšuje životnost podsvícení displeje.
Monitory splňují požadavky normy TCO 99.
Nahoru
Profesionální
LCD monitory Acer
Acer rozšiřuje produktovou
nabídku na trhu profesionálních LCD displejů. Tři nové modely AL532
(15"), AL722 (17") a AL922 (19") se vyznačují atraktivním provedením s
nízkými prostorovými nároky, technickými přednostmi a ergonomickými
funkcemi, které uspokojí nároky profesionálních uživatelů.
Atraktivní design nejnovějšího
displeje Acer AL532 byl vyvinut podle nejpřísnějších kritérií. Moderní
provedení s odolným šasi z hořčíkové slitiny, jasný a ostrý obraz a
vysoká ergonomie uspokojí nároky profesionálních uživatelů.
Vysoká úroveň jasu (300 cd/m2) spolu s nadprůměrným kontrastním poměrem
500:1 šetří zrak uživatele a zajišťují lepší čitelnost i méně zřetelných
fontů a drobného textu. Úhly pohledu až 140° zaručují velmi kvalitní
obraz při sledování prezentací a čtení dat ze strany. Jedinečný displej
s rozlišením 1024x768 a 16,7 milióny barev se vyznačuje sytým obrazem a
krátkou dobou odezvy zobrazení, která zajišťuje jak ostrý a jasný obraz
tak i výbornou kvalitu při přehrávání videa.
Acer AL532 je určen především pro profesionální uživatele, konzultanty i
řídicí pracovníky malých a středně velkých podniků.
Na základě rostoucí poptávky po 17" LCD monitorech vyvinula společnost
Acer displej Acer AL722. Tento model splňuje rozšířené specifikace pro
LCD displeje a může nabídnout kvalitní obraz uživatelům, kteří často
pracují s náročnými kancelářskými nebo datovými aplikacemi.
Vysoký kontrastní poměr 400:1 a jas 250 cd/m2 zlepšují čitelnost údajů v
aplikacích zobrazujících velká množství dat a tabulek. Monitor Acer
AL722 je vhodný i pro úhly pohledu až 150° a dokonale ostrý obraz lze
sledovat i ze strany bez zhoršení kvality. Nový LCD monitor AL722 s
vysokým rozlišením 1280x1024, 16,7 milióny barev je certifikován podle
nejnáročnějších oborových norem ISO 13406-2, které zaručují optimální
úroveň jasu, kontrastu a výkonu obrazových bodů při dlouhodobém provozu.
Acer AL722 je určen především pro profesionální uživatele i pracovníky,
kteří intenzivně pracují na stolním počítači a hledají optimální výkon a
vysokou ergonomii.
Devatenáctipalcový monitor AL922 využívá progresivní technologii MVA
panelů, která zaručuje kvalitní zobrazení při pohledu ze všech stran pod
úhlem až 170° bez zkreslení obrazu. Kontrastní poměr 500:1 spolu se
svítivostí 250 cd/m2 významně zlepšují čitelnost malého písma i
naskenovaných obrazů. Monitor Acer AL922 s rozlišením 1280x1024, 16,7
milióny barev a dobou odezvy displeje 15/10 ms zajišťuje kvalitní
zobrazení grafiky i přehrávání videofilmů a animací.
Moderní provedení a nejpokrokovější technologie činí z displeje AL922
ideální zařízení pro potřeby profesionálních uživatelů, kteří dávají
přednost větší zobrazovací ploše a elegantnímu designu.
Nahoru
|

|
Informační společnost |
Miss
Internet již posedmé
V minulých dnech byly oficiálně spuštěny stránky soutěže Miss Internet
2003. Dívky splňující podmínky se tak mohou přihlásit vyplněním
formuláře na webové adrese .
Hlavním a nejdůležitějším úkolem této skupiny bude nyní zajistit
partnery soutěže a její dostatečnou propagaci. Miss Internet již u nás
má svou tradici a proto se i v letošním roce počítá s velkým zájmem
nejen ze strany uživatelů internetu, který rok od roku stoupá (podle
statistik bylo při posledním ročníku na stránkách téměř dva a půl
milionu návštěvníků), ale také ze strany dívek a žen, které se do
soutěže přihlásí. Tím jen potvrdí známý fakt - internet již dávno není
doménou mužské části populace a to je dobře.
Duchovní otec a majitel
výhradních práv tohoto klání pro Česku republiku letos pověřil
organizací a mediální prezentací soutěže skupinu společností pod názvem
InterBIS . Začátkem října proběhly poslední úpravy
stránek a příprava na registraci uchazeček i následné hlasování
uživatelů. Nyní pracuje skupina InterBIS na oslovení a výběru sponzorů a
mediálních partnerů.
Podmínky pro přihlášení do soutěže jsou nastaveny tak, aby šanci na
účast měly opravdu všechny zájemkyně, neboť tak bude naplněna hlavní
myšlenka - propagace internetu a zvyšování počítačové gramotnosti u nás.
Soutěžící musí být žena nebo dívka starší 15 let, která se podílí na
zajímavém internetovém projektu nebo pracuje ve společnosti, která
takový projekt realizuje a zároveň se neumístila na některém z prvních
tří míst v minulých ročnících.
Nahoru

Pomoc předškolním dětem
Ve středu 2. října převzal Miroslav Pátek, primátor města Ústí nad Labem
z rukou ředitele společnosti DELTAX Systems Martina Taxe a obchodního
ředitele společnosti PragoData Pavla Kryštofa, šek v hodnotě půl milionu
korun. Částku věnovaly firmy DELTAX Systems a PragoData, a ve spolupráci
s Agenturou regionálního rozvoje Euroregionu Labe budou finanční
prostředky určeny na rekonstrukci 39. Mateřské školy ve Střekově.
Agentura regionální rozvoje Euroregionu Labe je obecně prospěšnou
společností, která byla založena v roce 1998. Zakladatelem je Euroregion
Labe (svazek obcí, který má v současné chvíli 105 členských obcí),
klíčovou roli v tomto svazku hraje Ústí nad Labem. Od roku 2000 působí
tato regionální rozvojová agentura na celém území Ústeckého kraje.
Nahoru
|
WWW tip týdne |
Na letošním Invexu představila
společnost Lesnictvi.cz novou verzi Katalogu zboží. Jedná se o výkonný
nástroj, který prostřednictvím jednoho rozhraní zpřístupňuje nabídku
více než stovky internetových obchodů.
Na rozdíl od jiných podobných systémů je v
Katalogu zboží možné vyhledávat též dle konkrétních
parametrů zboží. Například televize dle úhlopříčky, chladničky dle
spotřeby. Veškeré zboží nalezené v tomto systému (k dispozici je téměř
sto tisíc položek) lze přímo on-line objednat.
Nahoru |

|
Týdeník
OfficeNews zasílá redakce edice IT Business. Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00.
Tel.: 05/45 22 27 79
Týdeník OfficeNews je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
OfficeNews zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|