V Edici IT Business
vychází |
Právě vyšlo:
IT System 9/2002
Hlavní témata
.
E-procurement
.
Informační systémy pro plánování a řízení výroby
.
Informační systémy pro strategické řízení
.
Balanced Scorecard
.
Procesní řízení
.
Počítačová podpora řízení jakosti
.
Elektronická výměna dat |
Připravujeme:
IT System 10/2002
Hlavní témata
. IS ve státním a veřejném sektoru
. Integrace podnikových aplikací
. SCM: Supply Chain Management
. Elektronická výměna informací
. Informační systémy pro strategický marketing
. E-learning v praxi
. Zavádění a počítačová podpora procesního řízení
. Velký přehled kapesních počítačů - PDA na trhu
. Specializovaná příloha: InCom (komunikační tech.) |
Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový
formulář ZDE! |

|
Kancelářské aplikace |
Efektivní CRM řešení pro malé a střední firmy za přijatelnou cenu
Společnost
asp1000, poskytovatel CRM řešení pro malé a střední firmy, představila
CULTIS - nový systém pro řízení marketingu, prodeje a péče o zákazníky v
středně velkých firmách.
Na trhu sice existuje velké množství CRM produktů různé kvality, většina
z nich je však určena pouze pro velké společnosti, které si mohou
dovolit za tato řešení platit vysoké částky. Společnost asp1000 se však
rozhodla nabídnout srovnatelný produkt i středně velkým firmám s tím, že
jim nabízí za přijatelnou cenu takové funkce, které opravdu využijí.
CULTIS zákazníkům nabízí univerzální využití. Od správy kontaktů,
soustředěných na jednom místě a přístupných kdykoli a kdekoli, přes
správu aktivit, zahrnujících schůzky a úkoly s kompletní historií všech
marketingových, prodejních a servisních aktivit, až po řízení prodeje a
každého obchodního případu ve všech jeho fázích. Zákazníci mohou využít
CULTIS ve standardní podobě, nebo využít širokých možností konfigurace
podle svých potřeb. Uvedení do plného provozu nepřesáhne 20 dní.
CULTIS je postaven na čistě internetovém rozhraní, které využívá obecně
známé prostředí internetového prohlížeče bez potřeby speciální instalace
a údržby u koncových zákazníků. asp1000 poskytuje CULTIS buď klasickou
formou - poskytnutím licence zákazníkovi - nebo formou online služby,
provozované v bezpečném a spolehlivém prostředí datacentra Českého
Telecomu.
CRM, jako filozofie přístupu k zákazníkům, umožňuje navázání oboustranně
výhodného vztahu mezi zákazníkem a danou společností. Zákazník se za
péči dodavateli odměňuje věrností a rozšiřováním nakoupených produktů
nebo služeb. "Střední firmy mohou do CRM řešení investovat jen tolik
peněz, kolik se jim může zvýšením prodeje nebo snížením nákladů v
rozumné době vrátit. CULTIS jsme navrhli a vyvinuli tak, aby obsahoval
všechno podstatné, ale aby náš zákazník nemusel platit za žádné
nepotřebné funkce nebo za dlouhou implementaci," říká pan Maxa, výkonný
ředitel asp1000.
Nahoru

Nové moduly Abry G3
Společnost
Aktis nyní představuje nové moduly komplexního ekonomického sytému ABRA
G3 určeného pro střední a větší podniky. Jedná se o moduly Majetek a
Pokladní prodej. Modul Majetek slouží ke sledování jednotlivých druhů
majetku, tvorbě odpisů a odpisových plánů. Ve spolupráci se zavedeným
modulem Účetnictví zajistí maximální přehlednost a šetří práci obsluhy.
Zavedení modulu Pokladní prodej umožňuje plynulou a rychlou obsluhu
konečného zákazníka stejně jako zefektivnění celkového prodeje. K jeho
přednostem patří jednoduché ovládání, podpora všech způsobů placení
zákazníkem, identifikace zboží čárovými kódy, přehlednost,
srozumitelnost.
Výhodou ekonomického sytému ABRA G3 je možnost jeho provozu na serverové
platformě MS Windows nebo Linux. Touto nabídkou na českém trhu se v
současné době může pochlubit pouze společnost Aktis. Ekonomický systém
ABRA G3 je již třetí generací systému ABRA, který patří k
nejpoužívanějším ve své třídě. Tato nová, třívrstvá Client/Server
aplikace je určena pro společnosti, které mají i více než sto počítačů
na své síti.
Nahoru

SAP pomůže malým a středním
Pro podporu
podnikání v malých a středních firmách uvede společnost SAP do konce
letošního roku v jedenácti evropských zemích na trh komplexní programové
vybavení pro centralizované řízení a správu malých a středních podniků
(SMB).
Bude se jednat o cenově výhodný software SAP Business One pro firmy s
třemi a více zaměstnanci působící v oblasti prodeje a poskytování
služeb. Pro středně velké firmy podnikající v konkrétních průmyslových
odvětvích je určena skupina řešení mySAP All-in-One. Na český trh bude
SAP Business One uveden ale až v roce 2003, protože je třeba před tím
uvést software do souladu s požadavky české legislativy.
Nahoru

Notebook do domácnosti a
malých firem
Společnost
Acer uvádí na český a slovenský trh novou modelovou řadu notebooků
Aspire 1300, které jsou navrženy pro potřeby domácích uživatelů a malých
firem. Jedná se o ucelený pracovní nástroj s potřebným výkonem a
solidním vybavením, jenž lze využít dvěma způsoby, jednak při práci jako
osobní počítač a také doma pro zábavu.
Základem notebooku Aspire 1300 je mobilní procesor AMD Athlon XP 1400+
nebo XP 1800+, díky nimž ve spojení s čipovu sadou VIA ProSavage KN 133
a 266 MHz systémovou sběrnici dosahuje počítač potřebných výkonů.
Standardní velikost operační paměti 128 nebo 256 MB SDRAM je možno
rozšířit až na 1 024 MB a pracovat tak i s nejnáročnějšími aplikacemi.
14,1 a 15palcové TFT displeje s rozlišením XGA 1024x768 bodů a sdílená
grafická paměť 16 MB VRAM zajistí dokonalé zobrazení grafiky. Maximální
účinek multimediálních aplikací podpoří integrovaná zvuková karta a dva
vestavěné reproduktory. Pro ukládání dat jsou připraveny pevné disky
Ultra ATA-100 s kapacitou minimálně 20 GB. Pro uživatelé je připravena i
vestavěná optická mechanika 8x DVD-ROM nebo kombinovaná mechanika
8x/8x/4x/24x DVD/CD-RW, stejně jako disketová jednotka.
Díky vestavěnému 56 kb/s modemu je připojení k internetu u Aspire 1300
snadné a rychlé. Počítač je samozřejmě vybaven i konektorem pro
připojení k síti standardním kabelem a síťovou kartou 10/100 Fast
Ethernet. Ta umožňuje připojení k internetu nebo podnikové síti. Systém
řízení spotřeby umožňuje notebooku se standardním Li-Ion akumulátorem
provoz na baterie až 3 hodiny. Flexibilitu a konektivitu ještě zvyšuje
32bitový CardBus slot typu II nebo typu III. Počítač je dále vybaven
paralelním, dvěmi USB a VGA portem, který umožňuje připojení externího
monitoru.
Notebook Aspire 1300XV s procesorem AMD Athlon XP 1400+, 8x DVD-ROM
mechanikou a 14,1 palcovým TFT displejem je v prodeji za 35 990 Kč. U
modelu Aspire 1300XC ocení uživatelé kombinovanou mechaniku DVD/CD-RW.
Cena tohoto notebooku je pod 40 000 Kč. Na všech noteboocích Aspire 1300
je předinstalován operační systém Microsoft Windows XP Home v české
verzi, ovládací utility a další software.
Nahoru

Notebook Asus M2400E - ultratenký a lehký s patřičnou elegancí
Společnost AT
Computers uvádí na trh notebook Asus M2400E, který se vyznačuje nízkou
hmotností a velmi tenkým profilem. Hmotnost notebooku je totiž pouhých
1,98 kg a jeho výška jen 22 mm. I přes nízkou hmotnost však disponuje
Asus M2400E vysokým výkonem, srovnatelným s běžnými stolními počítači.
AT Computers nabízí notebook s procesory Intel Celeron a Intel Pentium
4-M, v prvním případě s vyrovnávací pamětí druhé úrovně 256 kB a ve
druhém pak 512 kB. Procesory Intel Celeron mají frekvenci 1,4 GHz až 1,8
GHz, a u procesorů Intel Pentium 4-M si může zákazník vybrat z frekvencí
od 1,6 GHz až do 2 GHz.
Navíc může zákazník volit mezi notebookem vybaveným buďto interní CD-RW
mechanikou, DVD-ROM mechanikou a nebo dnes čím dál populárnější "combo"
variantou, zahrnující DVD-ROM i CD-RW mechaniku v jednom modulu.
Asus M2400E je připraven k připojení k internetu nebo Intranetu kdekoliv
a kdykoliv, díky zabudované síťové kartě a modemu. Můžete tak být
neustále "on-line", ať jste v kanceláři nebo na cestách. Navíc je jasné,
že díky příjemné hmotnosti se s notebookem příliš nenadřete. Standardně
dodávaný Li-Ion akumulátor udrží notebook v provozu po dobu až tří hodin
a to i díky pokrokové technologii Asus power4 Gear, která prodlužuje
jeho životnost.
Výrobce vměstnal do víka 14,1palcový XGA TFT displej, který se navíc
pyšní vynikajícím jasem a podáním barev. Součástí standardní nabídky je
optická myš s kolečkem, brašna a software (Power DVD nebo Nero). Cena
základní konfigurace, která zahrnuje procesor Intel Celeron 1,5 GHz,
DVD, 20 GB HDD, 128 MB RAM a Windows XP Home, je 41 990 Kč.
Nahoru

Výlet do
budoucnosti mobilní výpočetní techniky
Společnost
Acer představila na veletrhu
Computex Taipei
2002 studii tzv. Tablet PC - TravelMate 100. Snad nejzajímavější je
LCD TFT displej o velikosti deseti palců, který lze otáčet o 180 stupňů.
Spojení takového displeje s operačním systémem Windows XP Tablet PC
Edition umožňuje využít nové formy komunikace s počítačem. Displej
můžete využívat jako psací desku pro komunikaci s počítačem
prostřednictvím speciálního pera.
Pomocí jednoduché rotace displeje se z TravelMate 100 stává nástroj k
prezentaci, zatímco sklopením obrazovky TFT na šasi máme k dispozici
"nový přístroj", se kterým lze komunikovat speciálním perem a nebo
hlasem, jako bychom měli kapesní počítač a Tablet PC dohromady.
Mobilní počítače jsou osazeny procesory Mobile Intel Pentium III - M s
frekvencí 800 MHz, operační pamětí o velikosti 256 MB, kterou lze
rozšířit až na 1 GB a pevnými disky Ultra ATA/100 s minimální kapacitou
20 GB. Hmotnost notebooku TravelMate 100 nepřevyšuje 1,4 kg.
I tento počítač je vybaven veškerými potřebnými vstupy a výstupy.
Konfigurace dále zahrnuje faxmodem 56 k, síťové rozhraní 10/100 a Li-Ion
akumulátor. Model TravelMate 100i je navíc osazen bezdrátovou síťovou
Wireless LAN kartou. Integrovaná čtečka inteligentních karet SmartCard,
zabezpečovací software Platinum Secret a karta TravelMate SmartCard
chrání notebook a data v něm obsažená proti neoprávněnému přístupu a
umožňují také šifrovat a dešifrovat uložené soubory.
V současnosti je tento počítač používán již firmou Microsoft během
prezentací operačního systému Windows XP Tablet PC Edition.
Nahoru

Výkonné skenery Panasonic
Japonská
společnost Matsushita uvádí na trh nové skenery KV-S2045C a KV-S2025C,
které jsou určeny pro použití v menších a středních firmách nebo v rámci
oddělení větších společností. Oba modely nabízejí duplexní barevné
skenování. Rychlost snímání je v případě KV-S2045C 40 stran za minutu
černobíle a 18 stran barevně, v případě KV-S2025C se jedná o 22,
respektive 10 stran za minutu.
Skenery zároveň disponují dvěma novými funkcemi. Tou první je Colour
Cropping. Pokud uživatel skenuje dokumenty sestávající z více stran s
různými rozměry, zvětšuje se velikost naskenovaných souborů a zbytečně
se zabírá úložné místo. Ale funkce Colour Cropping dovoluje naskenovat
dokumenty a uložit je ve velikosti přesně odpovídající originálu, čímž
je ušetřen úložný prostor i čas uživatele.
Druhá nová funkce je De-Skewing. Pokud není dokument osově zarovnán,
nebo jsou skenovány dokumenty s rozdílnou tloušťkou, může se stát, že
výsledkem bude šikmý či jinak pokřivený obraz. Funkce De-Skew detekuje
natočení dokumentu vzhledem k ose skeneru a automaticky jej kompenzuje.
Skenery KV-S2045C a KV-S2025C jsou navíc vybaveny skenovacím softwarem
RTIV (Reliable Throughput Imaging Viewer), což je aplikace zodpovědná za
přenos skenovaného obrazu do počítače. Oba modely jsou vybaveny i
technologií Image Enhancement, která dává uživateli možnost dál
upravovat skenovaný obraz. Na ovládacím panelu skeneru je možné
specifikovat úroveň bílé, jas/kontrast, úrovně šedi, polotóny, čárové
kódy a řadu dalších parametrů. Nastavení je možné uložit pro
zjednodušení a rychlejší zpracování opakujících se úloh.
Skenery jsou vybaveny velkokapacitním zásobníkem na dokumenty, který
umožňuje skenovat papír až do gramáže 127 g/m2. Součástí volitelného
příslušenství přístroje KV-S2045C je tzv. Pre-Imprinter, který dovoluje
uživateli označit skenovaný dokument zvláštním datovým kódem.
Oba skenery budou uvedeny na český trh v listopadu tohoto roku. Snad
jedinou vadou na kráse je cena, kdy KV-S2025C se bude prodávat za 70 700
Kč a KV-S2045C dokonce za 126 900 Kč.
Nahoru

Multimediální
projektor pro začátečníky
I v malých
podnicích a ve školách je prezentace bez datového projektoru takřka
nemyslitelná. Z vlastní zkušenosti si ještě vzpomínám na náročný a
časově zdlouhavý inkoustový tisk na drahé folie a na rozdíly mezi
barvami na monitoru a po vytištění. Naštěstí i moje poslední prezentace
se odehrávaly již přes datový projektor. Navíc trend zavádění
multimediálních projektorů pokračuje a to do oblasti malých kanceláří a
domácností.
A tak i firma Epson přináší na český trh projektor s typovým označením
EMP-30, který je určen pro začátečníky. Tento přístroj se tak vyznačuje
potřebnou funkčností, jednoduchou obsluhou a dobrým poměrem cena /
výkon. Při své hmotnosti 2,9 kilogramů je vhodný také pro mobilní
použití.
EMP-30 má světelný výkon 800 ANSI lumen a efektivní rozlišení SVGA.
Technologie EPSON ColorReality s barevným managementem sRGB umožňuje
optimalizovanou reprodukci barev mezi periferními přístroji. Epson
EMP-30 umožňuje volbu šesti odlišných režimů, jako např. "normal",
meeting" nebo "divadlo". Žárovka projektoru má životnost přibližně 1 500
hodin, přičemž po této době podává ještě minimálně 50 % svého původního
výkonu.
Zatímco se multimediální projektor používá během týdne k obchodním
prezentacím, lze jej o víkendu využít k soukromé zábavě. EMP-30 lze
totiž lehce proměnit z kancelářského projektoru na filmový projektor. Po
připojení k přehrávači DVD, videorekordéru nebo k hrací konzoli se pouze
nasadí dodávaný kinofiltr na objektiv, v menu se zvolí režim "divadlo".
Znázornění černé barvy se zlepší a barevné tóny se projeví při projekci
filmu přirozeněji. Jenom popcorn si musíte pořídit sami.
Komponentový vstup umožňuje reprodukci hraných filmů na DVD. Filmové a
televizní signály s velkým rozlišením přijímá EPSON EMP-30 přes HDTV.
Formát High Definition Television propůjčuje digitálním videofilmům díky
většímu počtu řádků a formátu obrazu 16:9 optiku pravého biografu.
Epson EMP-30 vedle režimu "divadlo" zvládá díky technologii ColorReality
a 3-D Color Matching pět dalších režimů projekce: "režim sRGB" umožňuje
jednotný barevný management mezi projektory a přístroji jako jsou
digitální kamery, skenery, tiskárny, monitory. Výsledkem je přehrávání
barev věrných originálu. Vedle toho si může uživatel vybrat mezi režimy
"normal" (vyrovnání světlosti/barev), "prezentace" (jemnější barvy pro
tmavé místnosti), "meeting" (velký kontrast pro texty a diagramy) a
"hry" (zábava). Tak lze projekce kdykoli přizpůsobit světelným poměrům v
dané místnosti a také individuálním potřebám uživatele.
Projektor má efektivní rozlišení SVGA a podporuje signály od VGA až po
XGA. Digitální zoom umožňuje uživateli přizpůsobit velikost promítaného
obrazu vysílači signálu a světelným poměrům v místnosti. K vyrovnání
obrazu při vertikálních zakřiveních má Epson EMP-30 k dispozici
digitální lichoběžníkovou korekturu. Až do úhlu +/- 15 stupňů lze
projekce upravovat stisknutím tlačítka a obraz se narovná a stane se
pravoúhlým. Pomocí dálkového ovládání lze projektor obsluhovat ze
vzdálenosti až 15 metrů. Přes něho lze také navolit pomocné menu
projektoru, které odpoví na nejdůležitější dotazy k obsluze projektoru.
Nahoru

Nová dvou účelová webová
kamerka
Společnost
Creative uvádí na trh novou webovou kamerku PC-CAM 750, která má být
prvním členem rodiny webových kamer Creative. V případě, kdy je PC-CAM
750 připojena ke stolnímu počítači nebo notebooku (připojuje se přes
rozhraní USB), poslouží pro nahrávání živého videa či snímání
videokonferencí při 16,7 miliónech barvách a rozlišení až 640x480 bodů.
Také snímá obrázky až na 1600x1200 (2.1 megapixelů, prokládáně).
Odpojená může sejmout až 200 obrázků při rozlišení 640x480 bodů, 85 při
1024x768 a až 20 při 2,1 megapixelech. Zabudovaný blesk je vybaven
automatickým zapnutím a funkcí redukce "červených očí".
Součástí kamery je také blesk a 16MB vnitřní paměti, což umožňuje
uživateli používat ji spolu se stolními PC nebo ji odpojit a používat v
autonomním módu jako digitální fotoaparát. Díky 1024x768 CCD senzoru a
skleněnému objektivu s dvojitou aperturou má PC-CAM 750 již velmi
slušnou kvalitu obrazu, což spolu s kompletním software v dodávce
znamená, že je připravena pro použití při videokonferencích, pro
snímaní, editaci a ukládání videa a obrázků.
PC-CAM 750 uchová zvukové nahrávky pomocí 60-ti minutového zvukového
záznamu nebo 75-ti sekundového mini videa při rozlišení 352x288. Kamera
je vybavena LCD displejem pro celkový přehled a kontrolu. Dodávaný
software slouží i pro nastavení expozice, vyvažování bílé a jasu. Při
natáčení živého videa jsou také v činnosti prostředky pro stabilizaci
obrazu. Při připojení k počítači se sama napájí prostřednictvím USB
portu. V odpojeném módu je napájena ze čtyř univerzálních AAA baterií.
Nahoru

Výkladové slovníky pro lékaře a právníky (… a nejen pro ně)
V návaznosti
na úspěšný anglický výkladový slovník Lingea Collins Cobuild se
společnost Lingea rozhodla rozšířit svou multimediální nabídku i o další
tituly podobného zaměření. Právě v těchto dnech uvádí na trh odborné
výkladové slovníky uznávaného britského nakladatelství Peter Collin
Publishing zaměřené na oblast práva a lékařství. Slovníky pracují v
osvědčeném prostředí Lingea Lexicon 2002 a jsou k dispozici ve verzi pro
MS Windows, Linux a Apple MacOS.
Lingea Law Dictionary je slovník pokrývající specifický právnický jazyk
s ohledem na britské, americké a mezinárodní zvyklosti a formulace v
oblastech civilního, trestního i obchodního práva. Jednotlivé pojmy jsou
vysvětleny jednoduchou angličtinou a jsou doplněny ukázkami použití a
citacemi z nejrůznějších právnických periodik. Celkem slovník obsahuje
více než 11 000 hesel. Cena je 990 Kč.
Lingea Medical Dictionary je slovník podchycuje široké spektrum různých
oblastí lékařství a medicíny - počínaje elementárními pojmy všeobecné
medicíny a praktického lékařství až po specializovanou terminologii z
chirurgie, ortopedie a dalších oborů. Všechna hesla jsou posána
jednoduchou, srozumitelnou angličitnou a jsou vhodně doplněna citacemi z
odborných magazínů. Celkem 16 500 hesel. Cena je 990 Kč.
Nahoru |

|
Recenze |
Pracovní stanice od AutoContu
Plné označení počítače, který se mi dostal do rukou pro napsání recenze,
je AC OfficePro 2000N mikro i845G. Vyrábí ho AT Computers, prodává
AutoCont a zákazníky může ihned zaujmout poněkud nezvyklým konkávním
zakřivením čelní plastové masky.
Pokračování
Nahoru
|

|
Komerční příloha |
Jste
obchodní, výrobní nebo projektová organizace?
Je před vámi
nelehký úkol výběru integrovaného podnikového řešení? Hledáte správného
obchodního partnera, který má zkušenosti s implementací těchto ERP
systémů? Společnost Columbus IT Partner je připravena vám pomoci získat
konkurenční výhodu s produktem Microsoft Navision AXAPTA!
Zajímá Vás jak? Pak nás navštivte na výstavě INVEX 2002. Naleznete nás
na stánku Microsoft Navision č. 39, pavilon V. Letos jsme pro Vás
připravili TOMBOLU o zajímavé ceny.
Pokud nemůžete navštívit letošní INVEX, rádi za Vámi přijedeme později.
Podrobnosti naleznete na
webové
adrese společnosti.
Na stánek vás zve společnost Columbus IT Partner, a.s., Pláničkova 11,
162 00 Praha 6, Tel.: +420 235 354 202 nebo mobil 602 36 36 18.
Kontaktovat nás můžete i e-mailem.
Nahoru

První elastický informační
systém
Společnost DC
Concept a.s. představí na mezinárodním veletrhu INVEX 2002 QI - První
elastický informační systém. QI je prvním reprezentantem nové kategorie
informačních systémů, které nazýváme ELASTICKÉ. QI disponuje
nadprůměrnou schopností přizpůsobovat se měnícím se provozním podmínkám,
požadavkům na funkčnost či rozsah použití nebo na výstupy. Umožňuje
snadné a rychlé zakázkové rozšiřování široké škály standardně dodávaných
aplikací pomocí vestavěného grafického CASE nástroje.
Ke QI je připravena i nezvykle elastická obchodní politika. Více
informací o produktu QI naleznete na
www.qi.cz. QI je také prvním
systémem, který je možné současně centrálně vyvíjet a přitom u zákazníků
paralelně vytvářet plně integrované specializované aplikace bez potřeby
programovacích nástrojů. QI je vícejazyčný a umí se sám zdokumentovat.
Jako jeden z mála produktů je dodáván s kompletním datovým modelem. QI
je dílem českých vývojářů a je implementován českými partnery na
profesionální úrovni.
Všechny elastické vlastnosti prvního elastického systému QI budou k
vidění v pavilonu V.na stánku č. 16.
Nahoru

DNS
zve návštěvníky veletrhu INVEX na stánek IT SECURITY
Na letošním ročníku mezinárodního veletrhu INVEX představí společnost
DNS společně se svými partnery poprvé projekt
IT SECURITY . Navázat nové
"bezpečné známosti" budou moci zájemci v pavilonu V na stánku č.26.
Návštěvníci letošního ročníku Invex budou moci kromě prohlídky expozice
a diskuse s českými i zahraničními odborníky také v konferenčním
prostoru na stánku vyslechnout prezentace odborníků z oblasti: firewall,
antivirová ochrana, šifrování, detekce průniku, VPN, PKI, autentizace a
dalších. Program i další informace o expozici naleznou zájemci na této
webové stránce .
Nahoru

Jak nejlépe
upozornit na stánek na Invexu
Mnozí z vás se
aktivně budou účastnit největší události v oblasti komunikačních a
informačních technologií - INVEX 2002. Do přípravy expozice jistě
vložíte hodně úsilí a času a máte zájem o to, aby Váš stánek navštívilo
co nejvíce lidí z cílové skupiny. Své stálé zákazníky zajisté oslovíte
osobními pozvánkami, ale jak nalákat nové potenciální zákazníky a dát o
sobě vědět, s vynaložením co nejmenších nákladů? Kdo Vám poskytne
komplexní nabídku na oslovení nových zákazníků a připomenutí se
stávajícím klientům?
Nabízíme prostřednictvím časopisu o podnikových informačních systémech
IT System, časopisu o
kancelářské technice IT Office a dvou elektronických týdeníků SystemNEWS
a OfficeNEWS následující
multimediální nabídku - tři balíčky, které vám pomohou oslovit
široký okruh čtenářů.
Nahoru
 |

|
Konference, semináře,
školení |
Semináře top vision
Společnost
top vision si vás opět dovoluje pozvat na semináře týkající se
problematiky informačních systémů a technologií. Přední odborníci a
praktici z oblasti IT se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti, a to
formou prezentace konkrétních případů, předání aktuálního know-how,
případových studií a především otevřené diskuse.
Zajímá vás, jak efektivně jsou vynaloženy náklady na IT ve vaší
společnosti, jak je stanovit a následně snižovat? Jak řídit výkonnost
informačních systémů a kde hledat rezervy? Víte, jaké jsou zkušenosti s
přechodem a implementací outsourcingu či SLA a s jeho efektivním
zabezpěčením?
Trápí vás otázka bezpečnosti informačních systémů a řízení IT rizika?
Znáte možnosti antivirové ochrany a zálohovacích systémů? Kladete si
otázku, jak správně vést projekty v oblasti IT ve Vaší společnosti a jak
se vyvarovat nejčastějších chyb?
Na všechny tyto a další otázky Vám odpoví následující semináře:
. Optimalizace IT nákladů, řízení efektivnosti IS 23.-24. října 2002
. Outsourcing IS/IT a SLA 5.-6. listopadu 2002
. IT Security 27.-28. listopadu 2002
. Projektové řízení pro IT manažery 4.-5. prosince 2002
Podrobnější informace o těchto a dalších seminářích s tématikou IT
obdržíte
zde, či na telefonu 02/25096487.
Nahoru

Konference EEBW: Energie efektivně 2002 - návod na úspory energie
Spotřeba
energie představuje jeden z nezanedbatelných nákladů většiny výrobců a
poskytovatelů služeb. Návod, jak ušetřit energii, snížit své výrobní
náklady a přitom i zkvalitnit poskytované služby, se snaží poskytnout
organizátoři konference EEBW: Energie
efektivně 2002. Již osmý ročník této mezinárodní odborné
konference se bude konat ve dnech 5.-7. listopadu 2002 v Kongresovém
centru Praha. Organizuje ji SEVEn, Středisko pro efektivní využívání
energie, o.p.s. za mediální podpory časopisu
IT System a
IT CAD .
Podtitulem konference EEBW: Energie
Efektivně 2002 je heslo "Příležitost pro návratné investice",
naznačující, že mnoho opatření pro dosažení efektivnějšího využití
energie přestavuje investici splňující náročná finanční kritéria. Hlavní
tématické okruhy konference jsou: Liberalizace trhu s elektřinou a
elektřina z obnovitelných zdrojů, energetické audity pro zákazníky a
spotřebitele i energetické auditory, příprava a financování projektů a
obchodování s emisemi, využití biomasy pro vytápění, nízkoenergetické
domy bez navýšených investic, energeticky úsporné osvětlování a Energy
Performance Contracting a energetický kontrakting.
Náplní konference budou informace a diskuse o současném stavu a vývoji v
oblasti výroby a spotřeby energie v ČR, EU i ve světě, přednášky a
panelové prezentace. Například v sekci Liberalizace trhu se bude
diskutovat o možnostech využití výhod liberalizace energetického
průmyslu spotřebiteli energie, jako jsou možnost volby dodavatele
elektřiny, snížení cen energie, obchodování s elektřinou na burze,
využití marketingu v této oblasti a podobně.
Součástí akce bude i samostatná konference SBTB: Simulace budov a
techniky prostředí 2002 (7. listopadu 2002), jejímž předmětem zájmu jsou
počítačové simulace proudění v místnostech a prvcích zařízení techniky
prostředí, počítačové simulace energetických bilancí budov a systémů,
optimalizace chování systémů vytápění, větrání a klimatizace, řešení
nestandardních stavebních prvků, počítačové simulace související s
využitím netradičních zdrojů energie a modelování vnitřního prostředí.
Konference EEBW: Energie efektivně je tradičním místem pro setkávání a
výměnu zkušeností odborníků různých profesí - technických a
energetických profesionálů, manažerů a politiků na komunální i státní
úrovni, podnikatelů a vrcholového vedení z průmyslové sféry a
energetiky. Je to příležitost pro výměnu názorů nad konkrétními
aktuálními problémy i pro nová obchodní setkání, příležitost pro
neformální diskusi podnikatelů s představiteli státní správy, ale také
možnost získání zahraničních zkušeností a navázání nových osobních
kontaktů s domácími i zahraničními odborníky z oboru.
Chcete se o konferenci a výstavě dozvědět více? Kontaktujte SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s., Slezská 7, 120 56
Praha 2, e-mail: eebw@svn.cz ,
nebo navštivte samostatnou internetovou
stránku.
Nahoru

Pozvánka na golfový
turnaj na Invexu
Společnost BVV
Veletrhy Brno a partneři si vás dovolují pozvat na halový turnaj v
golfu. Druhý ročník turnaje VIP indoor Golf Invex Cup 2002, který je
pořádán jako doprovodná akce veletrhu Invex 2002. Akce je určena pouze
pro zvané hosty a registrované hráče golfu. Ke vstupu na turnaj v indoor
golfu vás opravňuje buď vyplněná pozvánka, kterou můžete získat
zde
anebo vaše zelená karta. Hlavní cenou je kapesní počítač Compaq IPaq
včetně licence a software Golfwits. Pro další účastníky jsou připraveny
hodnotné ceny věnované sponzory.
Slavnostní odpal turnaje provede Jaroslav Hloušek, obchodní ředitel BVV
a další významní manažeři České Republiky v pondělí 7. října přesně v 9
hodin. Turnaj bude ukončen v pátek 11. října ve 12 hodin a zároveň budou
vyhlášeny výsledky, které budou on-line
aktualizovány po celou dobu turnaje.
Místem konání bude hala D na brněnském výstavišti v rámci veletrhu Invex
2002 od 7. - 11. října. K návštěvě turnaje Vás zvou BVV, Hewlett
Packard, časopis IT System a Dataware.
Tip: Na Invexu proběhne premiéra přímého propojení software Golfwits s
produktem myGolf.cz, využívající datový sklad Dataware. Během turnaje
budete mít možnost se seznámit s tímto produktem přímo na místě.
Golfwits dnes nabízí více jak 7 000 map golfových hřišť z celého světa,
včetně 10-ti českých normovaných hřišť a postupně se zařazují další.
Software umožňuje možnost zápisu, analýzy a statistiky hry přímo na
hřišti. Více informací na webu .
Nahoru

Aj v businesse
radšej dvakrát meraj a raz rež
Spoločnosť
INCOMA Slovakia si Vás dovoľuje pozvať na druhý ročník konferencie
Marketing
Research 2002, ktorá sa bude konať dňa 1. októbra 2002 v hoteli
Holiday Inn Bratislava. Odborným garantom konferencie je GfK Slovakia,
významná spoločnosť v oblasti prieskumu trhu.
Cieľom tohtoročnej konferencie bude na prípadových štúdiách z
najvýznamnejších domácich alebo medzinárodných spoločnosti ukázať, ako
dôležité je pracovať s informáciami o trhu a o rôznych procesoch, ktoré
v rámci neho prebiehajú.
Konferencia bude venovaná nasledovným hlavným témam:
" Význam prieskumu trhu pri budovaní nových stratégií
" Lojalita zákazníka - ako je to všetko v praxi
" Zmena značky a čo všetko s tým súvisí
" Potencionálny trh
Konferencia je určená pre TOP management, marketingový a obchodný
management a širokú odbornú verejnosť a ostatných záujemcov.
Podrobnejšie informácie o konferencii a program, partneri,
registrácia…nájdete na tejto
stránke .
Nahoru

4. ročník odborné
konference KARAT Open
Dne 24. září
2002 proběhne v reprezentačních prostorách pražského Břevnovského
kláštera 4. odborná konference KARATOpen, která je určena všem vedoucím
pracovníkům a správcům podnikových informačních systémů. Za přispění
business partnerů IBM a SYBASE bude představeno nejnovější řešení
komplexního informačního systému KARAT, především řešení pro Výrobu, CRM
a MIS. Specializované workshopy se budou zabývat vývojovými nástroji,
trendy a uživatelskými vlastnostmi systému.
Nahoru

Křišťálový disk 2002
Také při 12.
ročníku mezinárodního veletrhu
INVEX (7. - 11.
října, Brno - výstaviště) si někteří vystavovatelé odnesou toto ocenění
a zhodnotí tak své celoroční úsilí být nejlepšími na poli ICT. Od
letošního ročníku je vyhlašovatelem přímo pořadatel veletrhu, společnost
Veletrhy Brno. Organizačním zajištěním soutěže byla pověřena komunikační
agentura FAIR AGENCY.
V prvním kole určí akademie na základě povinných podkladů, dodaných
přihlašovatelem, nominaci, při hodnocení kola druhého pak navrhne
generálnímu řediteli a. s. Veletrhy Brno maximálně 9 exponátů na udělení
Křišťálového disku. Funkci předsedy akademie přijal rektor
Masarykovy univerzity v Brně
Prof. RNDr. Jiří Zlatuška, CSc., výkonným předsedou byl jmenován Prof.
Ing. Jan Honzík, CSc. - proděkan Fakulty elektrotechniky a informatiky
VUT v Brně.
Základní kritéria hodnocení jsou novost výrobku, originalita řešení;
technická úroveň; ergonomie, design; uživatelský komfort; připravenost
exponátu k dodávkám na český trh a jako poslední úroveň prezentace a
informací poskytnutých hodnotitelům.
Základní soutěžní kategorie:
" Počítače, pracovní stanice
" Periferní zařízení
" Produkty z oblasti informačních technologií pro domácnost a volný čas
" Systémový software a programové prostředky pro vývoj a údržbu
informačních technologií
" Informační systémy a jejich součásti
" Aplikovaný software
" Mobilní zařízení informačních a komunikačních technologií
" Síťová a komunikační zařízení
" Ostatní produkty informačních a komunikačních technologií
Základní kritéria hodnocení:
1. novost výrobku, originalita řešení
2. technická úroveň
3. ergonomie, design
4. uživatelský komfort
5. připravenost exponátu k dodávkám na český trh
6. úroveň prezentace a informací poskytnutých hodnotitelům
Veškeré informace o soutěži, formulář přihlášky a stanovy soutěže jsou k
dispozici na internetové stránce
vyhlašovatele soutěže nebo
organizátora . Průběžně budou tyto stránky doplňovány informacemi o
všech hodnocených exponátech a o výsledcích hodnocení.
Konečná uzávěrka je stanovena na 23. září. Slavnostní vyhlášení výsledků
soutěže a předání ocenění proběhne na společenském večeru v hotelu
Voroněž dne 10. října 2002 v podvečerních hodinách.
Dvoukolové hodnocení exponátů v soutěžních kategoriích provede Akademie
informačních a komunikačních technologií složená ze zástupců akademické
obce, oborových asociací, médií a zástupců uživatelské sféry.
Nahoru

Nová školení Cisco produktů
Společnost
Albit Technologies připravila další sérií školení z různých oblastí
datových komunikací. Během těchto školení se vám dostane informací o
technologiích, která technický tým společnosti dlouhodobě shromažďuje a
zpracovává. Přednášky vedou certifikovaní lektoři s mnohaletými
zkušenostmi a schopností předávat informace nenásilnou a efektivní
formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou tato...
--------------------------------------------------------------------------------------
Název Délka Cena Max. účast Termíny
--------------------------------------------------------------------------------------
BCMSNp 4 dny 36 500 6 7.10.-10.10.
BCRANp 4 dny 34 000 6 18.11.-21.11.
BGP 2 dny 12 000 8 22.7.-23.7.
-||- .. .. .. 14.11.-15.11.
BSCIp 4 dny 29500 8 23.9.-26.9.
CCDAp 2 dny 15000 19.8.-20.8.
CCIEp dle dohody dle dohody dle dohody
CCNAp 4 dny 27500 8 13.8.-16.8.
-||- .. .. .. 9.12.12.12.
Cestování paketu 1 den 6500 6 8.11.
CITp 4 dny 36500 6 2.12.-5.12.
CIDp 3 dny 24500 10 16.12.-18.12.
CSPFAp 3 dny 24500 6 20.1.-22.1.
CSVPNp 3 dny 26500 6 5.8.-7.8.
-||- .. .. .. 22.-24.1.
IDSPMp 3 dny 26500 6 29.1.-31.1.
IPSec a VPN 3 dny 16500 6 9.9.-11.9.
-||- .. .. .. 27.11.-29.11.
IP telefonie 3 dny 19500 6 4.9.-6.9.
-||- .. .. .. 16.10.-18.10.
IPv6 1 den 6500 10 30.8.
-||- .. .. .. 10.1.
IPX 1 den 4500 10 29.8.
IS-IS 2 dny 12000 6 22.-23.8.
Konfigurace přepínačů 2 dny 12000 6 25.-26.7.
-||- .. .. .. 19.9.-20.9.
-||- .. .. .. 25.11.-26.11.
Management IP sítí 2 dny 12000 6 13.9.-13.9.
MCNSp 4 dny 29 500 6 6.1.-9.1.
MPLS a MPLS/VPN 4 dny 22000 6 4.11.-7.11.
Multicasting 2 dny 12000 6 18.7.-19.7.
-||- .. .. .. 14.10.-15.10.
PIX firewall 3 dny 17500 6 30.9.-2.10.
-||- .. .. .. 13.1.-15.1.
QoS v IP 3 dny 16500 6 15.-17.7.
-||- .. .. .. 1.11.-13.11.
TCP/IP 1 den 4 500 10 24.7.
-||- .. .. .. 13.12.
VoIP a VoFR 2 dny 12 000 6 2.9.-3.9.
-||- .. .. .. 19.12.-20.12.
Základy konfigurace 5 dní 23000 10 29.7.-2.8.
-||- .. .. .. 21.10.-25.10.
--------------------------------------------------------------------------------------
Nahoru |

|
Internet, komunikace a
sítě |
Telekomunikační
alternativa pro domácnosti
Společnost
Tiskali oznámila svůj vstup na trh telefonních služeb pro domácnosti,
zavedením nové, cenově přijatelné služby pro české domácnosti, "Tiscali
Call", která umožňuje českým uživatelům ušetřit v průměru 30 %, v
některých případech až 60 %, na vnitrostátních a mezinárodních
telefonátech, stejně jako na hovorech z pevných linek na mobilní čísla.
Kromě nízkých telefonních poplatků, nabízí Tiscali Call domácnostem i
další nové výhody, včetně účtování po vteřinách a umožnění bezplatného
přístupu uživatelů k informacím o jejich účtu prostřednictvím internetu.
Minimální měsíční poplatek 200 Kč za službu Tiscali Call, činí službu
"volba operátora" dostupnější velké většině českých domácností. Tento
minimální poplatek není uživateli účtován za první měsíc využívání této
služby. Používat Tiscali Call je pohodlnější než použití jiné zlevněné
telefonní služby, protože její uživatelé si nemusejí pamatovat žádný
směrovací kód ani předčíslí a to díky 'T-boxu', malému směrovacímu
hardwaru, připevněnému k telefonu uživatele, který automaticky propojí
uživatele s telefonní sítí Tiscali. T-box obdrží uživatelé služby
Tiscali Call zdarma, oproti vratné záloze.
Stát se uživatelem služby Tiscali Call je jednoduché. Službu si můžete
objednat buď prostřednictvím internetu, nebo telefonicky u operátora
zákaznického centra. Naprogramovaný T-box bude doručen zákazníkovi a
služba je dostupná ihned po jeho zapojení do telefonní přípojky
uživatele.
Je jasné, že největší úspory dosáhne na mezinárodních hovorech, které se
pohybují od 24 % za minutu u hovorů do Německa mimo špičku, do 38 % při
telefonátech do Velké Británie nebo USA ve špičce oproti Českému
Telecomu. Kromě výhod vyplývajících z nízkého hovorného za minutu
volání, dosahují uživatelé Tiscali Call úspor i díky účtování služby po
vteřinách. Prostřednictvím webových stránek na internetovém portále
Tiscali, mají uživatelé možnost přistupovat k podrobným výpisům hovorů,
které uskutečnili v daném měsíci, včetně času, doby trvání a ceny
každého hovoru, stejně jako aktuálního stavu jejich Tiscali Call účtu.
Nahoru

Bezdrátový externí tiskový
server
Po
bezdrátových síťových spojeních je dnes stále větší poptávka, protože
zabraňují vzniku nepříjemného kabelového chaosu a zvyšují mobilitu a
rychlost spojení na pracovištích. Proto i firma Epson začala nabízet ke
svým tiskárnám bezdrátový tiskový server.
Nabízeným serverem je EpsonNet 802.11b Wireless Ext. Print Server,
kterým lze spojit množství inkoustových tryskových, laserových a
jehličkových tiskáren Epson se stávající sítí. Tento bezdrátový tiskový
server totiž umožňuje integraci tiskáren přes port USB do sítí, a to bez
kabelového propojení s počítačem nebo serverem. Právě pro mobilní nebo
dočasně využívané kanceláře, v nichž nemá pevné uspořádání pracoviště
větší smysl, je toto bezdrátové spojení výhodné.
EpsonNet 802.11b Wireless Ext. Print Server podporuje jak režim ad hoc
tak i infrastrukturní režim přes přístupový bod. Přitom ho lze
nainstalovat během velmi krátké doby a lze ho v případě potřeby řídit
nebo konfigurovat. Bezdrátový tiskový server kompatibilní s WiFi je
založen, jak již napovídá jeho název, na bezdrátovém standardu 802.11b a
disponuje možnostmi výběru radiového kanálu. Stavové a konfigurační
údaje lze pomocí tlačítka na bezdrátovém tiskovém serveru vydávat přímo
přes tiskárnu. Dále se na tiskovém serveru nacházejí dvě LED, které
uživatele na první pohled informují o daném stavu funkcí.
Na základě své multiprotokolové schopnosti umožňuje EpsonNet 802.11b
Wireless Ext. Print Server flexibilní zesítění. Podporuje všechny běžné
operační systémy jako Novell Netware 3.x - 6.0, Apple Macintosh,
Microsoft Windows 95/98/NT 4.0/2000 a XP. Navíc firma Epson vybavuje své
nové řešení bezdrátového tiskového serveru softwarovým balíkem pro
pohodlnou konfiguraci a řízení. Součástí tohoto balíku je EpsonNet
WinAssist pro Windows, EpsonNet MACAssist pro řízení v prostředí Apple
Macintosh, EpsonNet WebManager jako managementový tool a dále EpsonNet
DirectPrint a InternetPrint.
Díky kódování 64/128 Bit WEP splňuje EPSON Wireless Print Server
bezpečnostní standardy - a to dokonce až do vzdálenosti 115 metrů a v
terénu až 50 metrů v budovách (v závislosti na rychlosti přenosu).
Nahoru

Pragonet
poskytuje satelitní připojení do internetu
Služba s názvem T-DSL via Satellit poskytuje uživatelům širokopásmové
satelitní připojení k internetu na rychlostech až 768 kb/s. Českému
internetovému uživateli nebo firmě nabídne Pragonet zpočátku dva
programy, s limitem 0,5 GB dat a s neomezeným objemem dat.
T-DSL via Satellit je jednocestná varianta satelitního připojení k
internetu představující vysokorychlostní variantu trvalého připojení k
internetu. Služba podporuje stahování souborů pomocí FTP, stahování
elektronické pošty, WWW a multimediální vysílání na internetu (rádia,
televize, zpravodajství).
T-DSL via Satellit předpokládá, že zákazník má k dispozici libovolnou
variantu připojení k internetu, například tradičním modemem, přes ISDN,
kabelovou sítí, případně mikrovlnným spojem. Data putující k uživateli z
internetu - představuje to největší objem provozu - využijí rychlého a
spolehlivého satelitního spojení, zatímco pro komunikaci do internetu se
využije stávající připojení k internetu. Služba je nejvýhodnější zejména
pro uživatele, kteří si mohou na stávající připojení k internetu zvolit
režim s počítaným objemem dat, ale s trvalým připojením.
Zákazník s existujícím připojením k internetu si pořídí parabolu,
přijímací část, satelitní modem, koaxiální kabel a satelitní DVB modem
ve formě PCI karty. Služba je nicméně velmi transparentní a kromě
standardně doporučených lze používat i jiné typy zařízení s vyhovujícími
parametry. Pro satelitní modem se nainstalují ovladače systémů Windows a
ovládací program T-DSL via Satellite, služba se zaregistruje a lze ihned
využívat. Instalaci antény a kabelu provádí velké množství firem, které
podnikají v oblasti montáže a servisu satelitních antén.
Nahoru
|
Grafika, CAD, GIS |
Slovenská
loděnice staví plavidla s Autodeskem
Slovenská
loďařská společnost Slovenské Lodenice Komárno Bratislava (SLKB) pro
potřeby svého strojírenského navrhování provedla přechod na balík
Autodesk Inventor Series. S použitím softwaru pro 3D strojírenské
navrhování Autodesk Inventor a 2D softwaru AutoCAD Mechanical teď může
společnost SLKB stavět lodě rychleji než dosud. SLKB se tak zařadila
mezi další významné světové loděnice jako
China State
Shipbuilding Corporation, Sinus Shipbuilding v Polsku a Newport News
ve Virginii, které již softwaru Autodesku pro strojírenské navrhování
používají už delší dobu.
A co bylo důvodem této volby? Na to nám odpovídá pan Ladislav Gráfel,
hlavní návrhář ve společnosti SLKB: "Abychom si udrželi
konkurenceschopnost, byl přechod na 3D návrhářský systém nezbytný.
Vzhledem k napjatým termínům výrobních plánů jsme si ale nemohli dovolit
strávit spoustu času školením," říká Ladislav Gráfel a pokračuje.
"Autodesk Inventor se osvědčil jako software se snadným používáním a
implementací, který umožňuje vytvářet bezchybné výkresy. Navíc jsme
zaznamenali velmi podstatný nárůst produktivity. Díky integraci dat
Autodesk Inventoru do celého našeho informačního systému pak
zaznamenáváme ještě výraznější zkrácení doby navrhování, především při
definici materiálů a součástí."
Společnost SLKB se sídlem ve slovenském
Komárně navrhuje a vyrábí říční a námořní nákladní plavidla o
výtlaku až 8 000 tun. Společnost používá Autodesk Inventor pro
navrhování palubního strojního zařízení, jeřábů, potrubí, klimatizací a
vnitřního vybavení. Rozsáhlé možnosti softwaru Autodesk Inventor
umožňují SLKB provádět téměř všechny návrhářské práce vlastními silami.
Společnost díky tomu může nejen flexibilně reagovat na potřeby zákazníků
a jejich žádosti o změny, ale také dosahuje finančních úspor v celém
návrhovém cyklu. Inženýři v softwaru Autodesk Inventor vytvářejí
produkční výkresy a finální výkresy sestav s přesností, jež pomáhá
předcházet nákladným chybám v průběhu výroby.
Nahoru |

|
Informační společnost |
IBM spolupracuje s
vysokými školami
Společnost IBM
ČR pokračuje v programu spolupráce s vysokými školami v České republice
a v rámci tohoto programu navázala spolupráci s Ekonomickou fakultou
Vysoké školy báňské - Technické
univerzity Ostrava. Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava slaví v tomto roce
25.výročí svého založení a u této příležitosti získala grant na nákup
technologií.
IBM ČR nabídla fakultě možnost zakoupit server IBM AS/400 za třetinovou
cenu a zároveň využít software IBM pro výukové a vědecko-výzkumné účely
zdarma. Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava se tak stává jedinou fakultou
v České republice, jež v současné době zařízení tohoto typu provozuje.
Vzájemná spolupráce ovšem pořízením tohoto výkonného serveru za
zvýhodněných podmínek nekončí. Cílem je vytvoření tzv. e-business
University, na které by v budoucnu probíhala výuka studentů na
technologiích IBM a zároveň by zde probíhala školení pro obchodní
partnery a zákazníky IBM v ostravském regionu.
Na systému AS/400 bude spuštěna jednak řada aplikací IBM určených pro
výuku, ale i přímo podporujících vědecko-výzkumné aktivity fakulty.
Stěžejním pak bude nasazení aplikačního serveru IBM WebSphere, na němž
budou vyvíjeny a provozovány programové systémy založené na
technologiích vycházejících z normy programovacího jazyka Java -
Servlets, JSP, Enterprise Java Beans. Jedním z významných projektů,
jehož implementace již byla zahájena, je vytvoření prostředí tzv.
virtuální banky, které pro potřeby výuky studentů simuluje operace
reálné banky, bude organicky začleněno do prostředí virtuální univerzity
fakulty a plně dostupné prostřednictvím webu.
IBM má pro vysoké školy připravenou celou řadu dalších programů -
například IBM Scholars, dodávky technologií za akademické ceny, programy
eLearningu, virtuální univerzity, aposd.
Nahoru

ProCA
zahájila výrobu vlastních přenosných počítačů
Společnost
ProCA na základě zkušeností s výrobou stolních počítačů začala od 18.
září vyrábět a distribuovat vlastní značku přenosných počítačů BRAVE
NoteLine. Počítače jsou vyráběny výhradně z vybraných komponent velkých
výrobců. Montáž, testování, zahoření, balení a další výrobní procesy
jsou prováděny na montážní lince střediska Jihlava.
Jednou z předností přenosných počítačů BRAVE je modularita, kdy zákazník
má možnost volby procesoru, pevného disku, pamětí, optické mechaniky a
operačního systému. BRAVE NoteLine jsou osazovány výhradně procesory
Intel.
Nahoru
|
WWW tip týdne |
Jak na
přečíslování?
První možností jak uvést telefonní čísla ve vašem adresáři do nového
tvaru je poctivá a dlouhodobá ruční práce. Tou druhou možností je, pokud
zpravujete kontakty v MS Outlook, využití malého
prográmku pro
Microsoft Outlook "Přečíslování 2002", kterou vyvinula společnost Mokry
ve spolupráci s firmou Microsoft.
Doplněk převede telefonní čísla v kontaktech aplikace Microsoft Outlook
na nová telefonní čísla platná od 22. září 2002 v souladu s
tabulkou zveřejněnou společností Český Telecom.
Přečíslování je možné volitelně otestovat beze změny čísel v kontaktech.
Po ukončení instalace a restartování aplikace Microsoft Outlook se
objeví v jeho menu "Nástroje" volba "Přečíslování telefonních čísel
2002."
Nahoru |
|
Týdeník
OfficeNews zasílá redakce edice IT Business. Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00.
Tel.: 05/45 22 27 79
Týdeník OfficeNews je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
OfficeNews zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|